Als ik het zo zie is Football Manager Touch alleen nog beschikbaar op de Nintendo Switch.vinpower schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:53:
Na jaren trouw elke editie gekocht te hebben, heb ik dat de laatste 2 jaar niet meer gedaan. Nu toch weer overstag gegaan. Ik ben benieuwd! Is die modus nou verdwenen dat je zonder al die poespas zoals persconferenties, roepen tijdens de match e.d. kan spelen?
Er is wel een gestroomlijnde Football Manager XBox Edition beschikbaar, ook voor de pc
https://www.footballmanag...ges-fm22-touch-and-beyond
Your Friendly Neighborhood Moderator
UPDATE v2.02
- Simulate Match is now available during games.
- For the first time ever, you can now see and edit your Starting Lineup from the Club Overview.
- Team & Player stats are now directly accessible from the Club Overview.
- The Facilities link on the Club Overview now directs to Facilties as it should.
- Fixtures & Results on the Club Overview is now a Selector Panel.
- The lag issue should now be fixed.
- League Position arrows have been added to the League Table on the Club Overview.
- Clicking on any result in the Calendar on the Club Overview will bring up the highlights.
- The 4 Scout Report Selector Panels now update as you move form player to player.
- Player foot strength has been restored to the Player Popup.
- In "List" view for scout reports, columns are now customisable.
- Processing Bar white i.p.v. blue
- Game Processing Bar weer bovenin i.p.v. gecentreerd
- Pre-Match Tactics Page volledige breedte i.p.v. ruimte aan de zijkant
- Player Faces op de pre-match teamtalk pagina
- Zealand logo's uit de menu's gehaald
[ Voor 93% gewijzigd door Rivanov op 13-11-2021 08:34 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Die is dus niet beschikbaar op Steam. Jammer. Of ben ik de enige die zich stoort aan al die poespas?Jorgen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:58:
[...]
Als ik het zo zie is Football Manager Touch alleen nog beschikbaar op de Nintendo Switch.
Er is wel een gestroomlijnde Football Manager XBox Edition beschikbaar, ook voor de pc
https://www.footballmanag...ges-fm22-touch-and-beyond
zullen ze ooit FM Live een revival geven? Wat was dat leuk!
Dat hoeft toch geen probleem te zijn? Ik start geen enkele game vanuit Steam. FM altijd vanuit een snelkoppeling in de taakbalk.vinpower schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:53:
[...]
Die is dus niet beschikbaar op Steam. Jammer. Of ben ik de enige die zich stoort aan al die poespas?![]()
zullen ze ooit FM Live een revival geven? Wat was dat leuk!
Begrijp ik nu goed dat je gedurende een spelende wedstrijd alsnog het restant kunt simuleren?Rivanov schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:32:
FM Zealand skin v2.02 edit by Rivanov
UPDATE v2.02En uiteraard weer voorzien van mijn eigen aanpassingen:
- For the first time ever, you can now see and edit your Starting Lineup from the Club Overview.
- The Facilities link on the Club Overview now directs to Facilties as it should.
- League Position arrows have been added to the League Table on the Club Overview.
- Clicking on any result in the Calendar on the Club Overview will bring up the highlights.
- The 4 Scout Report Selector Panels now update as you move form player to player.
Wel als ik game al heb aangeschaft in Steam. Voorheen kreeg je de touch versie erbij. En kon je een van de twee versies installeren. Nu is de xbox variant alleen via de Gamepass te spelen van Microsoft.Jorgen schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:34:
[...]
Dat hoeft toch geen probleem te zijn? Ik start geen enkele game vanuit Steam. FM altijd vanuit een snelkoppeling in de taakbalk.
Wel bijzonder hoeveel verschillende versies ze nu hebben op dit moment. Een volledige pc versie, een mobile versie, een Xbox en een Touch versie voor de switch.
Aha, ja dat snap ik!vinpower schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:01:
[...]
Wel als ik game al heb aangeschaft in Steam. Voorheen kreeg je de touch versie erbij. En kon je een van de twee versies installeren. Nu is de xbox variant alleen via de Gamepass te spelen van Microsoft.
Wel bijzonder hoeveel verschillende versies ze nu hebben op dit moment. Een volledige pc versie, een mobile versie, een Xbox en een Touch versie voor de switch.
Jup.Jorgen schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:36:
[...]
Begrijp ik nu goed dat je gedurende een spelende wedstrijd alsnog het restant kunt simuleren?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
37.5mln, dus een flink verlies op wat de idioten er ooit voor hebben betaald, maar ook een salaris van 400k p/w van de loonlijst.
Ben hard aan het werk om Dembele kwijt te raken, over 6 maanden gaat hij gratis weg maar heb liever dat hij nu al vertrekt, dus probeer hem gratis weg te laten gaan. Want een half jaar geen 325k p/w is flink wat geld.
Het geld van Coutinho is al uitgegeven aan Mbappe
425k per week, en 16mln aan tekengeld. Hij wilde 400 maar ook 10% verhoging per jaar, met 25k extra pw kon ik dat weg laten.
Ik speel met York City in vanerama north. En zag vanochtend dat Barcelona 13e staat (ik zit in november '21)
Wederom bedankt kerelRivanov schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:32:
FWIW.
:fill(white):strip_exif()/f/image/5OFo2Za5riE3UiO1b3VcQNZL.png?f=user_large)
Benchmark A: 1:08.07
Benchmark B: 5:50.49
Benchmark C: 10:46.03
Benchmark D: 31:10.46
https://community.sigames...dComment&comment=13337027
[ Voor 46% gewijzigd door Rivanov op 14-11-2021 19:38 ]
Zealand skin is echt super, vooral die simulatie knop is een verademing. Vooral pre season,toolkist schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:18:
[...]
Held, dat is het laatste zetje voor mij om toch maar weer eens FM2022 te kopen
<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>
Al komt er steeds meer in de standaard skin, dat ik achteraf telkens toevoegde.
UPDATE v2.03
- Best XI has been added to the Club Overview tabs panel.
- Info has been added to the Club Overview tabs panel.
- Player faces have been added to the Dressing Room Team Talk.
- Player face sizes have been increased within Training Rating boxes.
- Stadium images have been added to the Fixture Information side panel.
- Average Points Per Game added to the league table (Club Overview).
[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 15-11-2021 08:27 ]
Ik snap jou helemaal, ik speelde voorheen ook alleen maar de touch versie, maar nu geef ik de voor mij wat mindere dingen uit hand zoals persconferenties etc. Nu lijkt het al heel wat meer op de touchversie.vinpower schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:01:
[...]
Wel als ik game al heb aangeschaft in Steam. Voorheen kreeg je de touch versie erbij. En kon je een van de twee versies installeren. Nu is de xbox variant alleen via de Gamepass te spelen van Microsoft.
<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>
Nu lijkt het echt bewust te worden heRivanov schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:27:
Kan weer aan de slag vanavond.
Al komt er steeds meer in de standaard skin, dat ik achteraf telkens toevoegde.
UPDATE v2.03
- Best XI has been added to the Club Overview tabs panel.
- Info has been added to the Club Overview tabs panel.
- Player faces have been added to the Dressing Room Team Talk.
- Player face sizes have been increased within Training Rating boxes.
- Stadium images have been added to the Fixture Information side panel.
- Average Points Per Game added to the league table (Club Overview).
We’ve just released a minor update for Football Manager 2022 which will automatically download and be applied to your game. Details of changes included within this update can be found below.
This update is save-game compatible allowing you to continue your existing career. If you encounter any problems downloading and installing, we recommend restarting Steam/Epic, or if on Windows Store by manually checking for updates.
Minor Update 22.1.1
- Crash fixes and stability improvements
- Optimisation of a number of in-game screens to allow speedier movement through the game including, but not limited to: Loading Tactics, Data Hub, Scouting Assignments and the Inbox
- Competition and rule group fixes and improvements, including within Chile, England, France, Peru and Russia*
- Reactivated scrolling using up/down arrows when inbox selected
If you’ve encountered an issue within your game and raised it via the Bug Tracker but it isn’t addressed above, we want to take this opportunity to say we’re continually working on the game with the aim of releasing further updates in the future, including in areas like the match engine.
Given the nature of software development we’re unable to give an exact time of our next update but can assure you every issue raised within our Tracker is read and assigned a priority by our team.
We’re very much appreciative of everyone within our community who has taken the time to reach out to us since release. Your voice is incredibly important, and your feedback has helped us shape the game as it is today.
If at any point you require technical support please read our FAQ or submit a ticket with our dedicated support team.
*For competition specific changes to take effect a new game may be required.
Kun je uitleggen wat het nu precies laat zien? En wat heb ik er aan? Kan ik hiermee beter zien welke laptop geschikt is voor mijn instelling?Rivanov schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:36:
Heb de benchmarks gedraaid op m'n 14" MacBook Pro.
FWIW.
[Afbeelding]
Benchmark A: 1:08.07
Benchmark B: 5:50.49
Benchmark C: 10:46.03
Benchmark D: 31:10.46
https://community.sigames...dComment&comment=13337027
Ik bedoel, ik doe de aanname dat het gaat over het creëren van de save? Maar dit vind ik vaak geen probleem bij een slome computer. Dan gaat het meer om de 'spatiebalk' momenten
[ Voor 15% gewijzigd door soskes op 16-11-2021 17:16 ]
laadtijden?soskes schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:13:
[...]
Kun je uitleggen wat het nu precies laat zien? En wat heb ik er aan? Kan ik hiermee beter zien welke laptop geschikt is voor mijn instelling?
Ik bedoel, ik doe de aanname dat het gaat over het creëren van de save? Maar dit vind ik vaak geen probleem bij een slome computer. Dan gaat het meer om de 'spatiebalk' momenten.

Nee, dit geeft de tijd aan van één week holiday. Dus je simuleert één wedstrijd week van 12 september t/m 19 september. Waarbij de benchmarks telkens groeien qua leagues en players en dus zwaarder je systeem belasten.soskes schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:13:
[...]
Kun je uitleggen wat het nu precies laat zien? En wat heb ik er aan? Kan ik hiermee beter zien welke laptop geschikt is voor mijn instelling?
Ik bedoel, ik doe de aanname dat het gaat over het creëren van de save? Maar dit vind ik vaak geen probleem bij een slome computer. Dan gaat het meer om de 'spatiebalk' momenten.
Ik haal 'm al jaren hier https://www.instant-gamin...pc-mac-spel-steam-europe/YES schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:41:
Ik ga FM2022 ook maar aanschaffen, mijn game met Feyenoord met FM2021 leg ik elke keer na een uurtje spelen weer aan de kant dus de rek is er daar wel zo'n beetje uit. Volgens mij zijn de bekende aanbiedingen via de sourtitoutsi's en fmscout's van deze wereld wel zo'n beetje verlopen denk ik? Iemand nog een tip waar FM2022 (goedkoper) aan te schaffen?
Als ik daar Nederland selecteer komt er €7,53 bij de prijs opJorgen schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:49:
[...]
Ik haal 'm al jaren hier https://www.instant-gamin...pc-mac-spel-steam-europe/
Nou ja, dan kom ik wel uit Zwitserland, vooruit maar weer
[ Voor 8% gewijzigd door YES op 17-11-2021 09:55 ]
Ik kom met m'n huidge instellingen op €35YES schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:53:
[...]
Als ik daar Nederland selecteer komt er €7,53 bij de prijs op
Waarop kwam jij uit dan?
Factuuradres Nederland = €43Jorgen schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:13:
[...]
Ik kom met m'n huidge instellingen op €35
Waarop kwam jij uit dan?
Factuuradres Zwitserland = €35
Ik moet maar een game beginnen met Basel denk ik
gaat dat goed om te bestellen als zwitser? heb ook altijd de voorkeur voor instant gaming.. Moet hem namelijk ook nog aanschaffen.YES schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:53:
[...]
Als ik daar Nederland selecteer komt er €7,53 bij de prijs op
als alternatief kan hij hier voor 36 euro ook worden opgepakt
https://www.cdkeys.com/pc...er-2022-pc-eu-steam?qty=1
Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.
Ik heb bij naam en adres gewoon een keer met mijn hoofd op het toetsenbord gebeukt, dat werd gewoon geaccepteerd dus volgens mij zit daar 0 controle op, of ze moeten achteraf checkenColdStone schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:22:
[...]
gaat dat goed om te bestellen als zwitser? heb ook altijd de voorkeur voor instant gaming.. Moet hem namelijk ook nog aanschaffen.
als alternatief kan hij hier voor 36 euro ook worden opgepakt
https://www.cdkeys.com/pc...er-2022-pc-eu-steam?qty=1
voorop, diverse spelers van FM zijn te goed. Wie is de FM scout? Een Barca fan?
Idem met dat Hazard bijna alles speelde en dan ook nog goed, denk dat ze hem toch wel wat blessure gevoeliger mogen maken.
We hadden een top seizoen, halve finale CL (2x verloren van Benfica), 2e in de competitie waar we het in de laatste 10 wedstrijden hebben weg gegeven en we wonnen de beker.
De laatste 10 wedstrijden hadden we te veel blessures en de bank had gewoon niet genoeg kwaliteit en daar had ik in de wedstrijden tegen Benfica ook last van toen Aguero, Depay en Fati pijntjes hadden.
Qua transfers heb ik een paar dingen gedaan waar je denk ik in het echt niet mee weg kunt komen.
Pique en Busquets beide verkocht. Leuk die ervaring maar physical is gewoon flink ingekakt en tegen snelle spelers zag je beide niet.
Mijn staf wilde dat ik de huurdeal met Luuk zou verlengen....
Aangezien Mbappe komt doe ik dat dus echt niet.
Frenkie wil een nieuw contract van minimaal 450k p/w en dat gaan we dus niet doen.
Araujo had nog maar 1 jaar en wilde niet verlengen, dus ik ging hem voor 50mln aanbieden bij clubs.
Plots zag ik dat hij "unhappy" was omdat hij op de transferlijst stond, ik haal hem eraf en plots wilde hij verlengen. wtf
Maar ben blij dat hij blijft.
Voor de rest 2 verdedigers erbij en een linksbuiten. Allemaal niets bijzonders maar gewoon een kwaliteits injectie voor de bank.
Nu kijken of ik Umtiti kwijt kan raken.
Veel plezier!YES schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:32:
@Jorgen @Rivanov ik heb hem al gekocht bij instant-gaming.com.
Vandaag een papa-dag en de kleine slaapt nog lekker veel uren dus maar eens begonnen met 1. FC Kaiserslautern, kijken of we die terugkrijgen naar de top
Heb mezelf even overgehaald die FMEnhanced skin te gebruiken en moet zeggen ziet er echt prima uit, ook met DF facepack goed te doen. Vroeg me af of je voor die nieuwe update al je eigen aanpassingen had gedaan want die lijken me top. Alvast bedankt.Rivanov schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:32:
Ja hoor.FzReal schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:41:
[...]
Heb mezelf even overgehaald die FMEnhanced skin te gebruiken en moet zeggen ziet er echt prima uit, ook met DF facepack goed te doen. Vroeg me af of je voor die nieuwe update al je eigen aanpassingen had gedaan want die lijken me top. Alvast bedankt.
https://www.mediafire.com..._-_Zealand_v2.03.zip/file
Ah kijk eens aan, tof. Heel erg bedankt. Nog een vraagje, moeten die 2 mappen, beide in de skins map?
Je plaatst de hoofdmap in de skins map.FzReal schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:08:
[...]
Ah kijk eens aan, tof. Heel erg bedankt. Nog een vraagje, moeten die 2 mappen, beide in de skins map?
Ah oke, dus die MacOsx map hoef ik niks mee te doen? Sorry voor de vele vragen hehe.Rivanov schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:23:
[...]
Je plaatst de hoofdmap in de skins map.
Nee. Dat komt omdat ik de map op macOS heb ingepakt.FzReal schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:02:
[...]
Ah oke, dus die MacOsx map hoef ik niks mee te doen? Sorry voor de vele vragen hehe.
Gewoon de FME Zealand V2.03 map in de skins folder plaatsen. In die map vind je vervolgens panels, settings etc.
Top super man, ja ben niet zo technisch in deze dingetjes vandaar haha. Nogmals thanks, ga em meteen gebruiken.Rivanov schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:05:
[...]
Nee. Dat komt omdat ik de map op macOS heb ingepakt.
Gewoon de FME Zealand V2.03 map in de skins folder plaatsen. In die map vind je vervolgens panels, settings etc.

Had ik dat geweten had ik hem gehaald....
net als elk jaar kun je prima een jaartje skippen van wat ik heb begrepen (disclaimer heb hem zelf ook nog niet <edit: gespeeld>)Chelseamarre123 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:21:
Zijn er veel nieuwe dingen tov fm 2021. Zit in een lange save daar die nog niet verveeld.
dus als je in een lekkere save zit zou ik gewoon doorspelen en desnoods later de game wat goedkoper oppakken
Jaar overslaan? Ben je gek.ColdStone schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:26:
[...]
net als elk jaar kun je prima een jaartje skippen van wat ik heb begrepen (disclaimer heb hem zelf ook nog niet)
dus als je in een lekkere save zit zou ik gewoon doorspelen en desnoods later de game wat goedkoper oppakken
/f/image/PEqgdnAoALb1aiOeNW0tE5H0.png?f=fotoalbum_large)
Tssk, neppert! Ik zie FM05-08 en FM10-11 er niet eens tussen staan!
Virussen? Scan ze hier!
LOL. Die was er nog niet in Steam.
Maar speel het al sinds Championship Manager 01/02.
[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 19-11-2021 13:00 ]
Haha gaan we zo beginnen. Ik zeg wel dat het kan niet dat ik het doe
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dHnQQPQg35V5YMs0OWnL7n5r.jpg?f=user_large)
mis helaas 2012 en pre FM11 maar die kan ik nergens voor een nette prijs nog vinden
meeste CM's heb ik nog op disk maar niet op steam..
FM22 ook maar gelijk gepakt..
Heb alleen net een pup in huis en de pc staat boven dus het is maar weer de vraag hoeveel tijd ik kan vrijmaken de komende maanden
[ Voor 7% gewijzigd door ColdStone op 19-11-2021 13:43 ]
CM01/02 was ook gelijk de beste die heb ik echt jaren gespeeld.Rivanov schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:00:
[...]
LOL. Die was er nog niet in Steam.
Maar speel het al sinds Championship Manager 01/02.
Wowwildhagen schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:08:
[...]
Vanaf CM93/94 uiteraard
[Afbeelding]
Volgens mij bestond Steam nog niet eens toen![]()
Als ik me goed herinner was FM08 de eerste versie die via Steam te krijgen was.
Edit: oeps, zie nu pas dat er nog een pagina was
Ik ben bij CM99/00 ingestapt, gekocht in Londen tijdens kerst. Vele legendarische spellen gehad in het CM tijdperk, Manchester City (toen nog zonder oliecenten
Dacht eerst dat het over de beste speler in Duitsland ging, maar Kroos die nog bij Real zit werd 3e.
Hier 94/95. Toen kocht je nog per competitie een spelwildhagen schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:08:
[...]
Vanaf CM93/94 uiteraard
[Afbeelding]
Volgens mij bestond Steam nog niet eens toen![]()
Als ik me goed herinner was FM08 de eerste versie die via Steam te krijgen was.
Edit: oeps, zie nu pas dat er nog een pagina was
Zien anderen dit gedrag ook?
Maxim Tsigalko.Jorgen schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:17:
Alexander Hleb of zo'n speler die later niet echt bleek te zijn?
Daar kon ik dus niet opkomen! 😊👍🏻
Haha, idd bekende naam ja
Had idd best leuke stats:

Ik lees trouwens net dat de beste man op 37-jarige leeftijd is overleden

Zo waren er wel meer van die bekekende namen die in CM/FM groot waren, maar in het echt nooit doorgebroken zijn tot de echte top. Nog niet zo lang geleden had je Freddy Adu, en ook een speler met een Turkse naam die o.a. bij Feyenoord zat en waarvan ik de naam ff niet meer weet.
Edit: niet Feyenoord, maar Ajax, en het was dus Kennedy Bakircioglu.
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 20-11-2021 15:28 ]
Virussen? Scan ze hier!
:fill(white):strip_exif()/f/image/PDRMbUl4Vq3fuds26i1urKCR.png?f=user_large)
https://community.sigames...dition-in-percentage-mod/Vos schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:10:
@Rivanov Weet jij ook hoe je condition en morale als percentages krijgt i.p.v. die icoontjes bij een skin?
Thnx, had dat vanmiddag doorgelezen...maar wordt daar niet hel veel wijzer van
Later had ik ook nog leuke saves met Frederic Neé en Cedric Pardeilhan. Naast de bekende Peter Prospar waren dat voor mij toch wel helden waar ik nu nog met pure nostalgie aan terug denk.
In het kader van Opa verteld (zo oud ben ik nog niet echt hoor
Dus seizoen 2; meer budget dus wat spelers die wat minder waren weggedaan en best wat verbetering gehaald (denk/dacht ik). Na een half seizoen sta ik op 4 punten en de nummer 17 staat op 9.
Ik mi een algemene rating van spelers denk ik. Wat meer zoals fifa zodat je weet hoe goed een speler daadwerkelijk is. De sterren ben ik nu pas achter dat daar bij staat: eerste divisie.
Dus hij lijkt een mooi niveau te hebben voor de eerste divisie. Maarja daar ben ik mooi te laat achtergekomen. En lijkt het erop (aangezien het budget op is) dat ik na een mooie, en dikke promotie. Weer afzak naar het vorige niveau.
Vooral spelers kopen vind ik behoorlijk lastig. Zoals benoemd; ik mis een algemene rating of iets.
Dat vind ik juist het mooie aan FM, die is er niet. Die sterren rating past zich aan aan de reputatie van je club, dus een speler die vorig seizoen 4 sterren was kan na een promotie zomaar nog 2 steren zijn. En dan zit je ook nog met het verschil tussen huidig en potentieel niveau.Ryst schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:44:
Vooral spelers kopen vind ik behoorlijk lastig. Zoals benoemd; ik mis een algemene rating of iets.
Ga je een CV zoeken, gebruik dan in het scherm waar je alle abilities kan filteren op 'highlight skills for position' o.i.d. Kies dan bv ballplaying central defender, pas evt nog skills aan die je er bij wil hebben (bv, elke speler moet redelijk snel zijn) en pas de skills dan aan naar een niveau dat er spelers geïnteresseerd zijn, of dat er 10 van de 15 skills moeten voldoen bv.
Tonton Zola Moukoko (CM01/02)soskes schreef op zondag 21 november 2021 @ 05:10:
Mijn held is nog steeds Vitaly Astafjevs.

Die haalde ik in de laagste divisie met Rushden & Diamonds (bestaat helaas niet meer, failliet) voor misschien 50-100k en speelde t/m de Premier League alles en iedereen op een hoopje.
Het is me geluktVos schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:10:
@Rivanov Weet jij ook hoe je condition en morale als percentages krijgt i.p.v. die icoontjes bij een skin?

/f/image/MvOdgVSQVd33jCoaqkf8lLnf.png?f=fotoalbum_large)
Ik begrijp wat je zegt, in de eerste divisie waten ze inderdaad 4 sterren. Maar het is niet anders sinds ik in de eredivisie zit. Nu begrijp ik dat dat niet hetzelfde is natuurlijk. Maar als je eroverheen gaat zie je pas staan dat het x aantal sterren op eerste divisie niveau is. Hoe kan ik zorgen dat ik alle spelers op eredivisie niveau kan zien?toolkist schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:44:
[...]
Dat vind ik juist het mooie aan FM, die is er niet. Die sterren rating past zich aan aan de reputatie van je club, dus een speler die vorig seizoen 4 sterren was kan na een promotie zomaar nog 2 steren zijn. En dan zit je ook nog met het verschil tussen huidig en potentieel niveau.
Ga je een CV zoeken, gebruik dan in het scherm waar je alle abilities kan filteren op 'highlight skills for position' o.i.d. Kies dan bv ballplaying central defender, pas evt nog skills aan die je er bij wil hebben (bv, elke speler moet redelijk snel zijn) en pas de skills dan aan naar een niveau dat er spelers geïnteresseerd zijn, of dat er 10 van de 15 skills moeten voldoen bv.
Ik mis wat overzicht daarin.
Je moet ook zorgen dat je trainers/assisten die de sterren zeggen hun stats voor kwaliteiten/potentieel beoordelen hoog genoeg is.Ryst schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:08:
[...]
Ik begrijp wat je zegt, in de eerste divisie waten ze inderdaad 4 sterren. Maar het is niet anders sinds ik in de eredivisie zit. Nu begrijp ik dat dat niet hetzelfde is natuurlijk. Maar als je eroverheen gaat zie je pas staan dat het x aantal sterren op eerste divisie niveau is. Hoe kan ik zorgen dat ik alle spelers op eredivisie niveau kan zien?
Ik mis wat overzicht daarin.
Iemand met een 1/1 voor beoordelen zal een speler misschien inschatten als een 5 sterren speler terwijl iemand met een 20/20 hem inschat als een 1 ster.
Stuur me jouw .XML even.Vos schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:17:
[...]
Het is me geluktGebruik jouw download voor de Zealand skin. Thnx
[Afbeelding]
De 3 aangepaste XML's: https://www.mediafire.com...xepfsddmt/fm-xml.rar/file
Bestaande files overschrijven.
De volgende xml's komen via het SIgames forum, de folder 'properties' plaats je in de Zealand skin folder.
https://www.mediafire.com...wgrkzf/properties.7z/file
Enige waar ik tegenaan loop is dat op een spelers profiel pagina ik de cijfers nog niet krijg. Bij condition staat nog het icoon en bij Sharpness staat niks. Dat heb ik misschien verklooit
Ik heb de stappen gevolgd van de user 'lugui' op https://community.sigames...dition-in-percentage-mod/
Ik moest het spel herstarten voordat ik de nieuwe 'kolom' zag en kon toevoegen
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 21-11-2021 13:23 ]
En gaat dit dan onder andere om scouts? Bij 20/20 (huidige en potentiele?) Scouts bij een tranfer. En assistent trainers voor mijn eigen huidige selectie?Chelseamarre123 schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:22:
[...]
Je moet ook zorgen dat je trainers/assisten die de sterren zeggen hun stats voor kwaliteiten/potentieel beoordelen hoog genoeg is.
Iemand met een 1/1 voor beoordelen zal een speler misschien inschatten als een 5 sterren speler terwijl iemand met een 20/20 hem inschat als een 1 ster.
Dus ik kan hem niet ontslaan, weet iemand misschien hoe ik ervoor kan zorgen dat hij niet meer gaat scouten?
Als je de speler al hebt oordeelt de betreffende geselecteerde trainer(vaak standaard je assisten) bij spelersverslag. (De scout doet dit enkel bij spelers die je niet hebt en dus scout)Ryst schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:25:
[...]
En gaat dit dan onder andere om scouts? Bij 20/20 (huidige en potentiele?) Scouts bij een tranfer. En assistent trainers voor mijn eigen huidige selectie?
Daarmee dat ik vaak een assistent zoek die een hoge score heeft hiervoor. Als je hem dan eens de selectie laat automatisch maken doet die geen gekke keuzes en is je teamverslag ook correcter om nieuwe spelers te zoeken.
M'n CV loopt zowat 1 op 1, 10 goals na 14 wedstrijden...
Zit em blijkbaar in de manier hoe je corners instelt... nu maar een andere 4-4-2 gepakt waar die exploit niet in lijkt te zitten. Tis natuurlijk wel leuk, zo'n verdediger die 1 op 1 loopt, maar t voelt wel fout...toolkist schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:03:
Heb een 4-4-2 tactiek gedownload om te gebruiken, maar zo te zien zit er iets goed fout in de match engine ofzo?
M'n CV loopt zowat 1 op 1, 10 goals na 14 wedstrijden...
Ziet er tof uit! Kan het kloppen dat de 'notable events' niet correct werken? Dus met andere woorden: als ik naar een gespeelde wedstrijd ga en klik op een doelpunt, gele kaart, blessure in minuut 10, 60 of 70 etc. hij deze dan niet opent? Ik ervaar dit issue niet in de normale FM skin en/of andere gebruikte skins.Rivanov schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:03:
Ben weer aan het pielen.
Heb de Nation Overview Panel van TCS'21 geïntegreerd in m'n Zealand skin.
[Afbeelding]
Btw: ik heb dit issue ook in de 'normale' Zealand skin.
Welke versie gebruik je?Espresso14 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:26:
[...]
Ziet er tof uit! Kan het kloppen dat de 'notable events' niet correct werken? Dus met andere woorden: als ik naar een gespeelde wedstrijd ga en klik op een doelpunt, gele kaart, blessure in minuut 10, 60 of 70 etc. hij deze dan niet opent? Ik ervaar dit issue niet in de normale FM skin en/of andere gebruikte skins.
Want in 1.06 zou dat gefixt moeten zijn. Zou het zelf even moeten testen eerlijk gezegd, is me nog nooit opgevallen.
v1.06
- The news feed has been fixed. There was a bug whereby the wrong news item would be highlighted after continuing.
- Notable Events now appear on past game highlight screens.
- The Touchline Tablet no longer resets size in between highlights.
- The Data Hub polygons are no longer the same colour and can therefore be distinguished.
- The Processing Bar is now a floating panel.
Heb dit zojuist even getest en bij mij werkt het gewoon.Espresso14 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:26:
[...]
Ziet er tof uit! Kan het kloppen dat de 'notable events' niet correct werken? Dus met andere woorden: als ik naar een gespeelde wedstrijd ga en klik op een doelpunt, gele kaart, blessure in minuut 10, 60 of 70 etc. hij deze dan niet opent? Ik ervaar dit issue niet in de normale FM skin en/of andere gebruikte skins.
Als ik op de gele kaart klik bij Süle, dan gaat hij dat wedstrijdmoment laden.
/f/image/ismN0prZCl174CjZi2XJgGrp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xR6cblnVyQ3BX88j8k04ln25.png?f=fotoalbum_large)
Ik gebruik een van de meest recente versies. Heel raar maar hij laadt, op moment dat ik een highlight aan klik, helemaal niks. Ik heb de cache al verwijderd, skin weer opnieuw geladen etc. maar helaas. Ben nu maar noodgedwongen overgestapt op een andere skin waar ik het probleem niet ervaar. Ik vind het namelijk zo nu en dan wel tof om even te kijken hoe een beslissende goal valt. En om dan het hele verslag te moeten laden en dan alle doelpunten te zien als je specifiek op zoek bent naar die winnende 3-2 daar heb ik geen trek in. Zal vast ergens aan mijn config liggen ofso maar ik kan het nog niet verklarenRivanov schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:16:
[...]
Welke versie gebruik je?
Want in 1.06 zou dat gefixt moeten zijn. Zou het zelf even moeten testen eerlijk gezegd, is me nog nooit opgevallen.
v1.06
- The news feed has been fixed. There was a bug whereby the wrong news item would be highlighted after continuing.
- Notable Events now appear on past game highlight screens.
- The Touchline Tablet no longer resets size in between highlights.
- The Data Hub polygons are no longer the same colour and can therefore be distinguished.
- The Processing Bar is now a floating panel.
@Rivanov Is er er een vaste locatie waar ik je skin en eventuele updates kan downloaden?Rivanov schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:03:
Ben weer aan het pielen.
Heb de Nation Overview Panel van TCS'21 geïntegreerd in m'n Zealand skin.
[Afbeelding]
Nee, ik moet ze namelijk telkens "zippen" en vervolgens upload ik ze naar Mediafire. Link post ik vervolgens hier. Ben nog wat aan het finetunen en dan plaats ik wel weer een nieuwe versie.ColdStone schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:31:
[...]
@Rivanov Is er er een vaste locatie waar ik je skin en eventuele updates kan downloaden?
https://www.mediafire.com...v2.03%25283%2529.zip/file
- Nation Overview Panel aangepast
- Player Overview Panel aangepast
[ Voor 69% gewijzigd door Rivanov op 25-11-2021 15:27 ]
Ik krijg een foutmelding: Something appears to be missing…Rivanov schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:12:
Hierbij mijn aangepaste versie.
https://www.mediafire.com..._-_Zealand_v2.03.zip/file
- Nation Overview Panel aangepast
- Player Overview Panel aangepast
Ik dacht namelijk: ik haal deze even binnen en check of dit mijn issue oplost.
Waar krijg je de foutmelding. En heb je 'm op de juiste plaats gezet?Espresso14 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:00:
[...]
Ik krijg een foutmelding: Something appears to be missing…
Ik dacht namelijk: ik haal deze even binnen en check of dit mijn issue oplost.
Je moet vervolgens wel zorgen dat je de oude skinmap verwijderd, want dat conflicteert vanuit het skin_config.xml anders met elkaar. FM ziet dan namelijk twee keer dezelfde skin.
Ik bedoel dat ik de foutmelding krijg op Mediafire.Rivanov schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:05:
[...]
Waar krijg je de foutmelding. En heb je 'm op de juiste plaats gezet?
Je moet vervolgens wel zorgen dat je de oude skinmap verwijderd, want dat conflicteert vanuit het skin_config.xml anders met elkaar. FM ziet dan namelijk twee keer dezelfde skin.
Something appears to be missing…
The key you provided for file access was invalid. This is usually caused because the file is no longer stored on MediaFire. This occurs when the file is removed by the originating user or MediaFire
https://www.mediafire.com...v2.03%25283%2529.zip/fileEspresso14 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:16:
[...]
Ik bedoel dat ik de foutmelding krijg op Mediafire.![]()
Something appears to be missing…
The key you provided for file access was invalid. This is usually caused because the file is no longer stored on MediaFire. This occurs when the file is removed by the originating user or MediaFire
UPDATE v3.00
- Improved Home Panel
- Data Hub Colours changed for visibility
- Dynamic Stadium Updated
- Info Updated on Club Overview
- Best XI removed
- New Custom Tab added to Match Tablet
- Tablet panels will no longer reset (bug)
- Some Zoom issues fixed
[ Voor 85% gewijzigd door Rivanov op 26-11-2021 15:23 ]
Dat zag er in het begin nog niet naar uit..:
/f/image/8xSEle82ppSAxpRXchgt1APo.png?f=fotoalbum_large)
Ben op gegeven moment geswitched van tactiek en dat pakte goed uit. Tweede seizoenshelft 1 wedstrijd verloren en 2 gelijk, de rest alles gewonnen. De onverwachte kampioen Mannheim was al zo ver uit zicht dat we het hen nooit meer moeilijk hebben kunnen maken.
Dit was wel echt een hele sterke run en dat met geen enkele aankoop in de winter en alleen een transfervrije keeper aan het begin van het seizoen!
Hopelijk levert het ook wat centjes op zodat we wat versterking kunnen halen voor de 2. Liga. Zal vast wel wat te huren zijn bij de grote jongens uit de Bundesliga
Haha dat ziet er al stuk beter uit dan SSD2 (smart shirt designer 2)Rivanov schreef op woensdag 24 november 2021 @ 07:21:
Dit is epic! Kende ik nog helemaal niet!
[YouTube: AUTOMATICALLY GENERATE NEW KITS WITH KITBASHER!]