Denk het niet. Maar de quest blijft open staan voor later dan e😀Bartis schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:33:
[...]
Kreeg je een waarschuwing van je pawns vooraf? Dat kwam ergens in de previews aan bod voor de release meen ik me te herinneren
Net sealed op Vinted weten te scoren voor 45,- inc. Ben benieuwd!Ricmaniac schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:30:
[...]
Gewoon kopen. (mits je portomonee het toe laat en je bijv niks anders wilt spelen) Vaak praten we alleen veel als er iets slechts gebeurd of over negatieve aspecten als je online kijkt. Youtube staat ook volledig vol met Bad launch? en andere clickbait titles... Maar de game zichzelf is gewoon goedhet zijn gewoon die kleine dingen die ze moeten verbeteren maar het is niet gamebreaking. in zijn core is het juist gewoon een goeie game
https://steamcommunity.co...ns/0/4289188745218869454/
Dit was mijn post maar als je een tabje terug gaat zie je dus alle discussies en zaten er veel meer tussen
Is dat de goedkoopste digital pc versie die je kunt vinden? Ik wil hem vandaag of morgen ook kopenTimothy3000 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:37:
[...]
Net sealed op Vinted weten te scoren voor 45,- inc. Ben benieuwd!
Fysiek voor PS5.Westland1940 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:39:
[...]
Is dat de goedkoopste digital pc versie die je kunt vinden? Ik wil hem vandaag of morgen ook kopenTwijfel wel nog steeds vanwege de performance.
In mijn herinnering werkte gewicht exact het zelfde in deel 1friketje1 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:00:
[...]
FIghter heeft een augment die 10 kg extra geeft dus dat kun je spelen voor een paar levels.
Maar het is inderdaad best irritant. In deel 1 was het niet erg nodig om op gewicht te letten. Nu wordt je eigenlijk gedwongen om een groot karakter als main te hebben of als pawn.
Ninety percent of everything is crap.
Wil het ook kopen ... maar is het niet te langdradig en zo?
3 uur nodig voor een quest, 5 keer je camp of rest supplies herplannen, 7 keer teruglopen naar town omdat je iets vergeten had?
3 uur nodig voor een quest, 5 keer je camp of rest supplies herplannen, 7 keer teruglopen naar town omdat je iets vergeten had?
Oh beinvloed grootte je carry weight ja?
Ik heb mijn pawn echt 157 ofzo omdat mijn dochter dat wilde
En mijn eigen character ook maar 1.87 omdat ik het leuk vind mezelf gewoon te zijn in zulke games.
@SideShow het is niet zo erg als jij beschrijft haha maar het is wel zo dat je hem niet in 20 uurtjes uit speelt nee. (gelukkig niet haha)
Ik heb mijn pawn echt 157 ofzo omdat mijn dochter dat wilde
En mijn eigen character ook maar 1.87 omdat ik het leuk vind mezelf gewoon te zijn in zulke games.
@SideShow het is niet zo erg als jij beschrijft haha maar het is wel zo dat je hem niet in 20 uurtjes uit speelt nee. (gelukkig niet haha)
En ik zit nog steeds te klooien in de capital. Je kan op daken klimmen en zo kom je aan de chest😀 we leren nog steeds. Je kan trouwe´s ook Je wapens verbeteren. Oh boy😀
Klopt, maar daar was het niet zo een probleem. Er zijn nu veel minder herbergen omdat het idee is dat je langer onderweg bent en gaat campen om te herstellen. Ik zie de lol er gewoon niet zo van in om terug te moeten omdat je rugzak vol is.RoamingZombie schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:51:
[...]
In mijn herinnering werkte gewicht exact het zelfde in deel 1
Nou even half uurtje tussendoor kunnen spelen. Toch mijn vocation aangepast van Archer naar Thief. Voelt gelijk veel vetter
In ieder geval early game.
Die Dodge on demand knop die je hebt is wel heel handig in combat merk ik.
Ik ben nog steeds fighter. Wel het mortuarium gevonden.... 😀Ricmaniac schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:39:
Nou even half uurtje tussendoor kunnen spelen. Toch mijn vocation aangepast van Archer naar Thief. Voelt gelijk veel vetterIn ieder geval early game.
Zullen we hier ff relax gaan zitten schat ik ben moe 
:strip_exif()/f/image/gPtYMNPKwbvf4OWL5r5SS1oL.jpg?f=fotoalbum_large)
De physics zijn ook nice hoor, net ff bezig geweest met wat van die grote stenen van een heuvel af aan het bowlen.
:strip_exif()/f/image/gPtYMNPKwbvf4OWL5r5SS1oL.jpg?f=fotoalbum_large)
De physics zijn ook nice hoor, net ff bezig geweest met wat van die grote stenen van een heuvel af aan het bowlen.
[ Voor 11% gewijzigd door Sipio op 23-03-2024 13:49 ]
Vind het overal nice. Maar das iedereen zijn eigen mening. Heb de hele capital gedaan. Qua side quest dan ongeveer. En mijn eerste cyclops verslagen voor mijn pawn. Die een quest badge request gegeven heeft....Sipio schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:41:
Zullen we hier ff relax gaan zitten schat ik ben moe
[Afbeelding]
Lol! Heeft de game trouwens de optie om looks van gear aan te passen zonder dat je stats veranderen?friketje1 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:04:
Vond een broek met prima stats in een grot. Dikke upgrade.
Uiterlijk is wel een dingetje.
[Afbeelding]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Nog niet gezien, en ik vermoed van niet aangezien je ook niet je helm kan verbergen bijvoorbeeld.Chaoss schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:06:
[...]
Lol! Heeft de game trouwens de optie om looks van gear aan te passen zonder dat je stats veranderen?
Ninety percent of everything is crap.
Ah jammer, altijd balen als je die lelijke gear moet dragen omdat de specs beter zijn.RoamingZombie schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:55:
[...]
Nog niet gezien, en ik vermoed van niet aangezien je ook niet je helm kan verbergen bijvoorbeeld.
Begin nu wel zin te krijgen in DD2 maar ik denk dat ik de eerste patch voor de PS5 versie afwacht.
[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 23-03-2024 17:21 ]
Ik zit nuet vaak op reddit, maar onderstaande vond ik wel erg leuk om te zien 
https://www.reddit.com/r/DragonsDogma/s/MBibTJ5Dxo
https://www.reddit.com/r/DragonsDogma/s/MBibTJ5Dxo
Animistic Robe looks pretty girl'ish to me.
#fashionPolice
:strip_exif()/f/image/RbythgAhatML6oxPD3JJmTV7.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit:
Ik heb nu elke 30min system freeze. Zelfs ALT+CTRL+DEL werkt niet
en ik moet manueel rebooten.
#fashionPolice
:strip_exif()/f/image/RbythgAhatML6oxPD3JJmTV7.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit:
Ik heb nu elke 30min system freeze. Zelfs ALT+CTRL+DEL werkt niet
en ik moet manueel rebooten.
[ Voor 11% gewijzigd door LadyVodka op 23-03-2024 19:38 ]
Oke, kids liggen op bed. mijn nieuwe avontuur gaat beginnen... hopelijk beter dit keer XD
Fijne avond speel plezier allen
[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 23-03-2024 19:41 ]
Troost u heb ook in de bak gezeten😀 maar was niets kwijt😃Ricmaniac schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:41:
Oke, kids liggen op bed. mijn nieuwe avontuur gaat beginnen... hopelijk beter dit keer XD
Wat hoe kan je niks kwijt zijn dan ? ik was gewoon helemaal leeg, inventory + equipmentWolverine9000 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:48:
[...]
Troost u heb ook in de bak gezeten😀 maar was niets kwijt😃
Als ik in de bak zat was ik almes kwijt. Gewoon gaol key gebruikt en buiten gewandeld en dan kwam alles terug in mijn inventory 😀Ricmaniac schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:52:
[...]
Wat hoe kan je niks kwijt zijn dan ? ik was gewoon helemaal leeg, inventory + equipment
Buiten de gevangenis of de hele stad uit? want ik was al helemaal naar buiten gegaan maar had nog steeds niks.. maarja bij mij ging ik dus telkens weer dood in jail vanwege die debuffWolverine9000 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:53:
[...]
Als ik in de bak zat was ik almes kwijt. Gewoon gaol key gebruikt en buiten gewandeld en dan kwam alles terug in mijn inventory 😀
Goedkoopste plek waar ik DD2 kan aanschaffen voor de pc? Met iDEAL betalen het liefst.
Hahaha ja die zijn gewoon in het echt geschoten.Poulske schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:55:
Jezus, die cooking filmpjes zijn wel erg goed, volgens mij zelfs live action. Krijg er honger van.
Ik kijk altijd via Allkeyshop.comWestland1940 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:54:
Goedkoopste plek waar ik DD2 kan aanschaffen voor de pc? Met iDEAL betalen het liefst.
deze was voor mij het goedkoopst toen. nu nog steeds volgens mij.
met ideal mogelijkheid
Gewoon buiten de gevangenis 😀Ricmaniac schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:54:
[...]
Buiten de gevangenis of de hele stad uit? want ik was al helemaal naar buiten gegaan maar had nog steeds niks.. maarja bij mij ging ik dus telkens weer dood in jail vanwege die debuff
Thanks voor de link. 51 euro dus.Ricmaniac schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:57:
[...]
Ik kijk altijd via Allkeyshop.com
deze was voor mij het goedkoopst toen. nu nog steeds volgens mij.
met ideal mogelijkheid
edit- 43 euro dankzij een discount code
[ Voor 8% gewijzigd door Westland1940 op 23-03-2024 20:04 ]
Nee 44Westland1940 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 20:00:
[...]
Thanks voor de link. 51 euro dus.
edit- 43 euro dankzij een discount codeNu aan het installeren.
:fill(white):strip_exif()/f/image/SRKQWXWbEffV2PwRSTZ5urpY.png?f=user_large)
Misschien moet je deze coupon code nog toevoegen.
AKS12OFF (zette die er mogelijk bij jou niet in)
[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 23-03-2024 20:15 ]
Ben er eindelijk achter wat die uitroeptekens nou zijn op de map
Dat zijn locaties die je pawns aangeven.. voorbeeld: Oh there is a ladder over here. Dan zie je die uitroepteken dat je pawn dat bedoeld maar als je dan die ladder gebruikt bijv is die niet weg inderdaad.
Dat zijn locaties die je pawns aangeven.. voorbeeld: Oh there is a ladder over here. Dan zie je die uitroepteken dat je pawn dat bedoeld maar als je dan die ladder gebruikt bijv is die niet weg inderdaad.
Hoe gebruik je trouwens potions en eten? Als ik naar mijn inventory ga en food selecteer kan ik Use niet aan klikken, deze optie is grijs.
DLSS opmerking:
Elke game die DLSS ondersteund dan gebruik ik het altijd voor de extra FPS soepelheid. Ook al al heb ik de FPS misschien niet ECHT nodig. De Quality setting is op mijn 1440p monitor (bijna) nooit echt zichtbaar. Maar ik moet zeggen dat ik de DLSS setting op Quality in DD2 echt wel goed zichtbaar vind vs. DLSS off.... Vinden meer mensen dat of ligt het aan mij?
(Even los van hoe bagger de performance is...)
Elke game die DLSS ondersteund dan gebruik ik het altijd voor de extra FPS soepelheid. Ook al al heb ik de FPS misschien niet ECHT nodig. De Quality setting is op mijn 1440p monitor (bijna) nooit echt zichtbaar. Maar ik moet zeggen dat ik de DLSS setting op Quality in DD2 echt wel goed zichtbaar vind vs. DLSS off.... Vinden meer mensen dat of ligt het aan mij?
(Even los van hoe bagger de performance is...)
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Je zit dan al op max HP (maar die is diminished door doodgaan). Heeft een naam maar weet even niet hoe het heet. Dat reset je door in een Inn of bij kampvuur te slapenPoulske schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 20:46:
Hoe gebruik je trouwens potions en eten? Als ik naar mijn inventory ga en food selecteer kan ik Use niet aan klikken, deze optie is grijs.
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Ok de minotaur is nog te sterk voor mij 😀
Oke thief ligt mij veel meer dan archer dat deed. ik ben opzich weer bijna op het punt waar ik was toen alles kaput ging
nu veel sneller dat punt bereikt though omdat k het allemaal al wist het eerste stuk.
Bepaalde stukken deed ik nu in nighttime ipv daytime en dat maakt ook echt verschil in hoe je iets ervaart en wat je tegen komt.
Sowieso een secret pathway tegen gekomen die ik vorige keer compleet over het hoofd had gezien
Echt een mega vette game
Bepaalde stukken deed ik nu in nighttime ipv daytime en dat maakt ook echt verschil in hoe je iets ervaart en wat je tegen komt.
Sowieso een secret pathway tegen gekomen die ik vorige keer compleet over het hoofd had gezien
Echt een mega vette game
Kan je je character nog aanpassen? Ik ben echt net klaar maar vind hem wat te lang vergeleken met alle andere NPC's haha.
Kan ja, maar pas verderop in game. moet via de "barber"Westland1940 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:56:
Kan je je character nog aanpassen? Ik ben echt net klaar maar vind hem wat te lang vergeleken met alle andere NPC's haha.
Edit: Oh toevallig nu de NPC gevonden die dat boek heeft.
/f/image/cHNfSI2RozznY1Oo4KNSudt6.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door Ricmaniac op 23-03-2024 22:32 ]
Voor wat heb je dit boek nodig trouwens. Ondertussen level 15. Gaat lekker. Maar soms ook goed zoeken. Maakt het alleen maar leuker...Ricmaniac schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:22:
[...]
Kan ja, maar pas verderop in game. moet via de "barber"
Edit: Oh toevallig nu de NPC gevonden die dat boek heeft.
[Afbeelding]
Staat in mijn mooie paint cirkel tochWolverine9000 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:45:
[...]
Voor wat heb je dit boek nodig trouwens. Ondertussen level 15. Gaat lekker. Maar soms ook goed zoeken. Maakt het alleen maar leuker...
Book om apperance te veranderen van jou of je pawn.
Ah ok. Begin het beetje bij beetje te leren allemaal. Elke twee levels dat ik omhoog ga verander ik mijn pawns. Heb alleen nog maar van andere spelers gebruikt. Die standaard van capcom nog niet. En al veel munten gevonden?Ricmaniac schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 23:00:
[...]
Staat in mijn mooie paint cirkel toch![]()
Book om apperance te veranderen van jou of je pawn.
Heb de Warrior vocation unlocked!
Mijn eerste advanced class
Morgen ff kijken hoe die speelt.
Ik begin de game steeds beter te begrijpen ook. Zo loopt de combat van mijn fighter steeds wat vloeiender en heb ik eindelijk door hoe je op een groot monster kan klimmen haha.
Ik moest na het afronden van quest terug naar de city maar het was nacht geworden. Een hele andere ervaring was dat zeg!
Moest wegrennen van een minotaur omdat die veel te sterk was bv.
Ging zelf bijna een paar keer dood en heb wat pawns moeten rezzen en toen het hazenpad gekozen.
Echt heel gaaf deze game
Ik begin de game steeds beter te begrijpen ook. Zo loopt de combat van mijn fighter steeds wat vloeiender en heb ik eindelijk door hoe je op een groot monster kan klimmen haha.
Ik moest na het afronden van quest terug naar de city maar het was nacht geworden. Een hele andere ervaring was dat zeg!
Ging zelf bijna een paar keer dood en heb wat pawns moeten rezzen en toen het hazenpad gekozen.
Echt heel gaaf deze game
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ik ben ook gaan lopen van de minotaur. Helaas een pawn verloren 😀 lopen voor je leven lolVortigen schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 23:25:
Heb de Warrior vocation unlocked!
Echt heel gaaf deze game
Ik heb de mijne via Kinguin.net gekocht voor €45 euro :-) en de seller: g2playWestland1940 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:54:
Edit: ahh zie dat je inmiddels al voorzien bent :-)
[ Voor 8% gewijzigd door Equazor_ op 24-03-2024 00:00 ]
Ik ben nog altijd aan het twijfelen of ik het wil kopen. Natuurlijk kan ik binnen twee uur refunden op Steam. Maar dit soort games kan je niet beoordelen op twee uur tijd. De video die @Kenny_026 poste, laat zien dat alle microtransacties overbodig zijn en ook gewoon dezelfde of zelfs betere items te vinden/kopen zijn ingame. Dacht echt dat je alleen die revive stones en jail key alleen met microtransacties kon krijgen.
Ik lees ook van diverse mensen dat de muis en toetsenbord controls nogal slecht zijn.
Ik lees ook van diverse mensen dat de muis en toetsenbord controls nogal slecht zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 24-03-2024 00:04 ]
Jack key kan je vinden en kopen zonder micro transactiesToonen1988 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 00:03:
Ik ben nog altijd aan het twijfelen of ik het wil kopen. Natuurlijk kan ik binnen twee uur refunden op Steam. Maar dit soort games kan je niet beoordelen op twee uur tijd. De video die @Kenny_026 poste, laat zien dat alle microtransacties overbodig zijn en ook gewoon dezelfde of zelfs betere items te vinden/kopen zijn ingame. Dacht echt dat je alleen die revive stones en jail key alleen met microtransacties kon krijgen.
Ja, dat is wat ik al zei. Maar op het eerste gezicht is dit allemaal niet duidelijk. Gelukkig hebben we mensen die er video's over maken.Wolverine9000 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 00:04:
[...]
Jack key kan je vinden en kopen zonder micro transacties
Muis en toetsenbord is OK, maar dat viel te verwachten. Net als het origineel is dit gewoon een console game, dus met een controller voelt het toch fijner.
Is er ooit een spel geweest van een Japanse developer met goede M+K support?
Is er ooit een spel geweest van een Japanse developer met goede M+K support?
@Vortigen Hoe klim je op zo'n monster, ik probeer met R2 te grabben zoals werd uitgelegd (dacht ik) maar het is me nog niet gelukt.
Hier nu ook de Warrior unlocked, vandaag ergens ff proberen hoe dat speelt.
Je gaat op pc spelen? Ik speel hem daar met een xbox controller en dat gaat echt prima. De gameplay is erg goed.Toonen1988 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 00:03:
Ik kan mezelf uren verkiezen in games als the witcher, elder scrolls, elden ring, etc. De medieval fantasy open world rpg’s. Dan checked deze games alle boxes natuurlijk.
Gisteravond won de nieuwsgierigheid en heb ik DS2 toch maar geïnstalleerd - om het spel na 80 minuten weer te verwijderen.
Is dit nu een ‘Tripple-A RPG’? Die animaties, het gebrek aan ‘lock target’, het geklungel met item en weapon menus (RB+links op DP), het gedrocht van een UI / menu, rare photo mode enz.
Nee, de performance issues zijn niet de enige problemen die DD2 heeft.
Schandalig dat ze hier € 70 voor durven te vragen en schandaliger dat dit overal een 9/10 krijgt. Laat toch wel zien dat er heel veel zieltjes gekocht zijn.
Is dit nu een ‘Tripple-A RPG’? Die animaties, het gebrek aan ‘lock target’, het geklungel met item en weapon menus (RB+links op DP), het gedrocht van een UI / menu, rare photo mode enz.
Nee, de performance issues zijn niet de enige problemen die DD2 heeft.

Schandalig dat ze hier € 70 voor durven te vragen en schandaliger dat dit overal een 9/10 krijgt. Laat toch wel zien dat er heel veel zieltjes gekocht zijn.
Je kunt een rpg niet beoordelen op 80 minuten.
Kan je eigenlijk ergens zien wat de tijd is in game? Dan weet ik ongeveer wanneer ik moet gaan rusten. Ben het nog nergens tegen gekomen of moet erover gekeken hebben
Verwijderd
Inmiddels Level 21, het begint nu echt te klikken en de grote ogres gaan inmiddels met gemak neer. Heerlijk, deze game is alles wat ik wil van een Dragon's Dogma sequel. Afgezien van de performance problemen hadden ze het niet beter kunnen doen.
De complete meltdown van het internet en internet 'persoonlijkheden' rond deze game is ook trouwens iets fantastisch: Een grote schoonmaak als het aankomt op YouTubers en outlets. De release van deze game en de MTX laat nu perfect zien wie allemaal eigenlijk aan het papegaaien is en wie nu eigenlijk echt onderzoek doet naar een game. Er zijn al verschillende persoonlijkheden die al 'apology videos' hebben moeten maken omdat hun eerste video echt is vernietigd met 'thumbs down'. Dat is niet leuk voor het YouTube algoritme. Het laat maar eens zien hoe sterk misinformatie kan zijn op het internet.
/f/image/xk3E2rRbBQvGhfyEflDB9TdZ.png?f=fotoalbum_large)
Ook op Steam is de game nog maar 1% weg van 'Positief' dus het gaat uiteindelijk allemaal wel goed komen qua publiekelijke perceptie. Voor mij is dit denk ik al de game voor het jaar omdat het helemaal in mijn straatje past.
Wat een langer termijn gevolg is, wat ook hoognodig was, is dat er verschillende internet persoonlijkheden in gaming gigantisch van hun voetstuk zijn gevallen. Het heeft mijn YouTube subscription lijst goed opgeruimd in ieder geval: Thumbs down > Unsub.
De complete meltdown van het internet en internet 'persoonlijkheden' rond deze game is ook trouwens iets fantastisch: Een grote schoonmaak als het aankomt op YouTubers en outlets. De release van deze game en de MTX laat nu perfect zien wie allemaal eigenlijk aan het papegaaien is en wie nu eigenlijk echt onderzoek doet naar een game. Er zijn al verschillende persoonlijkheden die al 'apology videos' hebben moeten maken omdat hun eerste video echt is vernietigd met 'thumbs down'. Dat is niet leuk voor het YouTube algoritme. Het laat maar eens zien hoe sterk misinformatie kan zijn op het internet.
/f/image/xk3E2rRbBQvGhfyEflDB9TdZ.png?f=fotoalbum_large)
Ook op Steam is de game nog maar 1% weg van 'Positief' dus het gaat uiteindelijk allemaal wel goed komen qua publiekelijke perceptie. Voor mij is dit denk ik al de game voor het jaar omdat het helemaal in mijn straatje past.
Wat een langer termijn gevolg is, wat ook hoognodig was, is dat er verschillende internet persoonlijkheden in gaming gigantisch van hun voetstuk zijn gevallen. Het heeft mijn YouTube subscription lijst goed opgeruimd in ieder geval: Thumbs down > Unsub.
Ik level 16 dacht ik😀Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:34:
Inmiddels Level 21, het begint nu echt te klikken en de grote ogres gaan inmiddels met gemak neer. Heerlijk, deze game is alles wat ik wil van een Dragon's Dogma sequel. Afgezien van de performance problemen hadden ze het niet beter kunnen doen.
[Afbeelding]
Vraag me dan af op wat voor basis je het spel koopt.Er is zoveel info te krijgen dat een grote miskoop deels bij jezelf ligt.Yonix schreef op zondag 24 maart 2024 @ 07:15:
Gisteravond won de nieuwsgierigheid en heb ik DS2 toch maar geïnstalleerd - om het spel na 80 minuten weer te verwijderen.
Is dit nu een ‘Tripple-A RPG’? Die animaties, het gebrek aan ‘lock target’, het geklungel met item en weapon menus (RB+links op DP), het gedrocht van een UI / menu, rare photo mode enz.![]()
Nee, de performance issues zijn niet de enige problemen die DD2 heeft.![]()
Als ik 70 Euro uitgeef dan kijk ik eerst goed wat ik koop.
In jou geval zal ik er toch nog 2x 80 min aan vast plakken om het toch nog een kans te geven.
Zolang Capcom de performance maar fixt, want zelfs het merendeel van de positieve reviews klaagt daarover.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:34:
Ook op Steam is de game nog maar 1% weg van 'Positief' dus het gaat uiteindelijk allemaal wel goed komen qua publiekelijke perceptie.
Verwijderd
Ondertussen op Playstation en Xbox:Timothy3000 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:48:
[...]
Zolang Capcom de performance maar fixt, want zelfs het merendeel van de positieve reviews klaagt daarover.
4.5 sterren van 5.
Ik begrijp langzamerhand wel waarom sommige game devs de PC release initieel even achterwege laten. PC Gamers zijn langzamerhand wel verschrikkelijke zeurpieten geworden. Er zijn zelfs mensen op Steam die klagen dat de game niet werkt op hun Steam Deck. Echt....mijn hemel, surprised pikachu face?

Performance kan echt beter, zeker. Maar het is net als Crysis destijds: Pushing boundaries causes friction.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2024 09:51 ]
Genre is blijkbaar niks voor jou. Topgame is hetYonix schreef op zondag 24 maart 2024 @ 07:15:
Is dit nu een ‘Tripple-A RPG’? Die animaties, het gebrek aan ‘lock target’, het geklungel met item en weapon menus (RB+links op DP), het gedrocht van een UI / menu, rare photo mode enz.![]()
Nee, de performance issues zijn niet de enige problemen die DD2 heeft.![]()
Misschien als het overal een 8/10 of 9/10 krijgt en jij het totaal niet leuk vind ligt dat misschien aan jou en niet de game?
Het gebrek aan lock is gewoon een bewuste keuze. Bows en spells hebben wel een soort target lock omdat je ook quick shots hebt die je niet echt hoeft te richten en is gewoon het design keuze.
Toetsencombinaties met controller kan ik niet over oordelen maar is dat niet vaker in RPG's op controller dat je daar qiuckslots aan toekent? Als je een game hebt met Skills en Items die je allemaal kan en wilt gebruiken dan moet je dat toch ergens kwijt?
Weet niet wat je bij de game verwacht had dan als je het zo slecht vind maar dan had je denk ik even 1 of 2 reviewtjes meer moeten kijken en hem niet moeten kopen. want wat je daarin ziet is veelal gewoon wat de game is.
[ Voor 28% gewijzigd door Ricmaniac op 24-03-2024 10:00 ]
Zeuren om een goeie performance lijkt me meer dan terecht.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:50:
[...]
Ondertussen op Playstation en Xbox:
4.5 sterren van 5.
Ik begrijp langzamerhand wel waarom sommige game devs de PC release initieel even achterwege laten. PC Gamers zijn langzamerhand wel verschrikkelijke zeurpieten geworden. Er zijn zelfs mensen op Steam die klagen dat de game niet werkt op hun Steam Deck. Echt....mijn hemel, surprised pikachu face?
Performance kan echt beter, zeker. Maar het is net als Crysis destijds: Pushing boundaries causes friction.
En in welke zin pushing boundaries? Oprechte vraag hoor. Horizon schijnt vlekkeloos te draaien. Is DD zoveel groter of mooier? Of heeft de game meer NPC's e.d.?
Op de PS5 en Xbox zijn er ook performance problemen en ook daar wordt over geklaagd.
Op de PC verwacht je toch wat meer van performance met veel sterkere hardware. Dat is toch logisch? Dat spelen met instellingen amper effect heeft laat duidelijk zien dat er iets niet klopt.
Horizon draait inderdaad geweldig en ziet er ook geweldig uit, maar ik denk dat DD2 veel meer dingen op de achtergrond heeft lopen. Neemt niet weg dat DD2 middelmatig draait op de PC, terwijl ze met Horizon een goede port hebben afgeleverd.
Horizon draait inderdaad geweldig en ziet er ook geweldig uit, maar ik denk dat DD2 veel meer dingen op de achtergrond heeft lopen. Neemt niet weg dat DD2 middelmatig draait op de PC, terwijl ze met Horizon een goede port hebben afgeleverd.
Ik speel met muis en toetsenbord en ik moet de E knop ingedrukt houden.Sipio schreef op zondag 24 maart 2024 @ 05:00:
@Vortigen Hoe klim je op zo'n monster, ik probeer met R2 te grabben zoals werd uitgelegd (dacht ik) maar het is me nog niet gelukt.
Dacht eerst dat ik die maar 1x hoefde te drukken maar volgens mij moet ik die knop vasthouden.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Spelen met instellingen heeft wel degelijk effect alleen het is niet zo 1-2-3 te zien in je FPS counter.
Vooral tijdens combat wordt onder de 50 FPS best schokkerig. Dat wordt wat beter als je de instellingen verlaagd ondanks dat het effect op de FPS niet zo groot lijkt te zijn.
Protip: zet gewoon alles zo laag mogelijk totdat je je echt gaat ergeren aan bepaalde zaken. Textures bijvoorbeeld. Tuurlijk het ziet er minder uit, maar wanneer ga je nu echt een texture bewonderen. Ambient occlusion moet uit, scheelt een hoop als er veel gebeurd op het scherm. Weet je niet wat een instelling doet? Zet het uit. DLSS zo laag mogelijk totdat je er jeuk van krijgt. Shadows moeten (helaas) nog op medium anders gaat het glitchen. En het is even wennen maar wat betreft 90% van de instellingen, naar 5 minuten ben je er aan gewend en weet je niet beter. De meeste grafische instellingen gaan echt over kleine details voor fijnproevers, het maakt niet eens veel verschil. Maar of het vloeiend speelt (ongeacht FPS) merk je direct. Hiermee blijf je lage FPS houden in de hoofdstad, maar de game speelt wel een stuk vloeiender.
Vooral tijdens combat wordt onder de 50 FPS best schokkerig. Dat wordt wat beter als je de instellingen verlaagd ondanks dat het effect op de FPS niet zo groot lijkt te zijn.
Protip: zet gewoon alles zo laag mogelijk totdat je je echt gaat ergeren aan bepaalde zaken. Textures bijvoorbeeld. Tuurlijk het ziet er minder uit, maar wanneer ga je nu echt een texture bewonderen. Ambient occlusion moet uit, scheelt een hoop als er veel gebeurd op het scherm. Weet je niet wat een instelling doet? Zet het uit. DLSS zo laag mogelijk totdat je er jeuk van krijgt. Shadows moeten (helaas) nog op medium anders gaat het glitchen. En het is even wennen maar wat betreft 90% van de instellingen, naar 5 minuten ben je er aan gewend en weet je niet beter. De meeste grafische instellingen gaan echt over kleine details voor fijnproevers, het maakt niet eens veel verschil. Maar of het vloeiend speelt (ongeacht FPS) merk je direct. Hiermee blijf je lage FPS houden in de hoofdstad, maar de game speelt wel een stuk vloeiender.
[ Voor 9% gewijzigd door friketje1 op 24-03-2024 10:55 ]
Maar een game wel.Timothy3000 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:29:
Je kunt een rpg niet beoordelen op 80 minuten.
Korte reactie ik vind hem goed en iemand anders slecht. Ieder zen mening toch.
Je kan imo een RPG niet beoordelen op 80 minuten. Dan geef je de game geen kans.Wolverine9000 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:12:
Korte reactie ik vind hem goed en iemand anders slecht. Ieder zen mening toch.
Willen we stoppen met dit gezeik aub. Vind je het goed speel de game. En anders speel je andere games 😃
Ik snap het pawn systeem nog steeds niet volledig. Wat gebeurd er met alle items als je pawn dood is?
En wat gebeurd er als ik iemands pawn inhuur. een nieuwe boog en helm bijv geef.. en dan de pawn met die items dismiss. Krjigt de eigenaar dan de items?
En wat gebeurd er als ik iemands pawn inhuur. een nieuwe boog en helm bijv geef.. en dan de pawn met die items dismiss. Krjigt de eigenaar dan de items?
Misschien een rare vraag maar zit er geen fotomodus in dit spel? Zie nog weinig leuke screenshots
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Op het eerste kan ik antwoorden je krijgt de items terug dacht ik. Op het tweede geen idee. Heb nog gee´ wapens gegeven aan mijn pawns 😀Ricmaniac schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:55:
Ik snap het pawn systeem nog steeds niet volledig. Wat gebeurd er met alle items als je pawn dood is?
Ja er zit wel een fotomodus in. Geen tijd genomen om er naar te kijkenG_Dragon schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:56:
Misschien een rare vraag maar zit er geen fotomodus in dit spel? Zie nog weinig leuke screenshots
Ja die ben je dan kwijt. Als je equipement wijzigt van een pawn dan gaat de bestaande equipement naar de eigenaar en unequipen kan nietRicmaniac schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:55:
De volledige uitleg.Ricmaniac schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:55:
https://game8.co/games/Dragons-Dogma-2/archives/448664
Items van hired pawns ben je denk ik wel kwijt.
Pawns zijn best wel bugged overigens. Ik ben regelmatig mijn hired pawns kwijt zonder duidelijke aanleiding. Of ze blijven bij een heuveltje wachten of lopen vast in een boom.
Heb voor de eerste keer een pawn gegad van level 18 die mij de weg toonde voor een side quest. Wel handig moet ik zeggen. Denk wel dat ik al veel over het hoofd gezien heb😀
Ik had gelijk in het begin dus een pawn van Capcom zelf zo'n official pawn die quest guidance: Yes als trait had staan. dus die kon dat direct. super handig idd. nu heb ik er geen though omdat ik het leuk vind om alles zelf te zoekenWolverine9000 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:33:
Heb voor de eerste keer een pawn gegad van level 18 die mij de weg toonde voor een side quest. Wel handig moet ik zeggen. Denk wel dat ik al veel over het hoofd gezien heb😀
Man, ik ben al 3 uur bezig om een character te maken. Al die mogelijkheden maakt het voor mij moeilijker haha.
@Wolverine9000 Dat ziet er goed uit, niet de nieuwste graphics als je het mij vraagt maar dat is niet het belangrijkste
. Hopelijk word dit spel snel goedkoper via VPN
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
:strip_exif()/f/image/nQD2AFcyh9ATps65fDm6vVgd.jpg?f=fotoalbum_large)
G_Dragon schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:56:
Haha echt zo'n beul van een middeleeuws gehucht
Niet teveel screenshots, krijg steeds meer zin in de game...
Ricmaniac schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:48:
[...]
Haha echt zo'n beul van een middeleeuws gehucht
Ik ga trouwens wel weer terug switchen van warrior naar fighter, hoop damage maar mij toch iets te traag spelen.
Als mijn fighter max is. Ga ik magic spearhand. Ben die ondertussen tegen gekomen😀
Ik snap het pawn systeem niet zo goed. Moeten ze meelevelen met jou? Moet je ze vervangen? Moet ik mijn eigen pawn gewoon gedag zeggen? Is dat niet beetje vreemd?
Dus je bent verantwoordelijk voor de gear van je eigen pawn ofzo, maar niet die andere 2?
Dus je bent verantwoordelijk voor de gear van je eigen pawn ofzo, maar niet die andere 2?
Dat is mijn plan ook zo ongeveerWolverine9000 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:19:
Als mijn fighter max is. Ga ik magic spearhand. Ben die ondertussen tegen gekomen😀
Ben pas lvl 11 en net Warrior unlocked dus ga eerst die vocation uitproberen. Maar uiteindelijk wil ik Mystick Spearhand gaan worden.
Ik heb gameplay gezien van streamers met die vocation en het ziet er ZO vet uit!!
Maar eerst vandaag de rest vd eerste grote stad verkennen en hopelijk wat quests oppakken. Daarna moet ik nog even terug naar een bepaalde cave waar ik al geweest ben want ik heb iets belangrijks gemist daar.
En wat ik ook eens wil proberen is gewoon een keer een kant oprennen en kijken wat ik tegen kom
Alleen je eigen pawn levelt met je mee. Die andere 2 dus niet. Je eigen pawn hou je dus voor altijd bij je.SideShow schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:40:
Ik snap het pawn systeem niet zo goed. Moeten ze meelevelen met jou? Moet je ze vervangen? Moet ik mijn eigen pawn gewoon gedag zeggen? Is dat niet beetje vreemd?
Het is de bedoeling dat je om de zoveel tijd die andere 2 pawns inwisselt voor nieuwe pawns die dichterbij je eigen level zitten.
Ik doe dat ongeveer om de 2 a 3 levels. En ik zoek altijd nieuwe pawns die precies mijn huidige lvl zijn want dan kost het je geen Rift Crystals. (kost je ook niks als ze lager lvl zijn trouwens)
Ook de gear van je eigen pawn moet je om de zoveel tijd upgraden. En je moet hem/haar ff bekijken wat betreft skills en dergelijke.
[ Voor 10% gewijzigd door Vortigen op 24-03-2024 15:46 ]
Ben level 21 nu. Warrior nog niet unlocked. Wat betreft het laatste gewoon doen en vrij rond lopen. Minotaurus kon ik bij level 10 nog niet doden. Maar nu gaat dat al redelijk😀 of een orge. De nacht blijft wel vreselijk voor mij....Vortigen schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:42:
[...]
Dat is mijn plan ook zo ongeveer![]()
Ben pas lvl 11 en net Warrior unlocked dus ga eerst die vocation uitproberen. Maar uiteindelijk wil ik Mystick Spearhand gaan worden.
Ik heb gameplay gezien van streamers met die vocation en het ziet er ZO vet uit!!
Maar eerst vandaag de rest vd eerste grote stad verkennen en hopelijk wat quests oppakken. Daarna moet ik nog even terug naar een bepaalde cave waar ik al geweest ben want ik heb iets belangrijks gemist daar.
En wat ik ook eens wil proberen is gewoon een keer een kant oprennen en kijken wat ik tegen kom
Misschien dat hier nog wat handige tips voor je instaan? 😉SideShow schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:40:
https://pu.nl/artikelen/f...cks-voor-dragons-dogma-2/
Zelf wacht ik even met de aanschaf, mijn backlog is al veelste groot & te weinig tijd 😅
Aanvulling hier op @SideShowVortigen schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:44:
[...]
Alleen je eigen pawn levelt met je mee. Die andere 2 dus niet. Je eigen pawn hou je dus voor altijd bij je.
Het is de bedoeling dat je om de zoveel tijd die andere 2 pawns inwisselt voor nieuwe pawns die dichterbij je eigen level zitten.
Ik doe dat ongeveer om de 2 a 3 levels. En ik zoek altijd nieuwe pawns die precies mijn huidige lvl zijn want dan kost het je geen Rift Crystals. (kost je ook niks als ze lager lvl zijn trouwens)
Ook de gear van je eigen pawn moet je om de zoveel tijd upgraden. En je moet hem/haar ff bekijken wat betreft skills en dergelijke.
Als een pawn van iemand uit je vriendenlijst is kost het ook 0 RC ook al is die wel hoger level
Heb trouwens 7w pawn id ingevoegd. Maar geen resultaten zegt ie... ofwel werkt het nog niet goed 😀Ricmaniac schreef op zondag 24 maart 2024 @ 16:41:
[...]
Aanvulling hier op @SideShow
Als een pawn van iemand uit je vriendenlijst is kost het ook 0 RC ook al is die wel hoger level
Na 10 uur eindelijk tevreden met mijn character look
Grafisch vind ik het tot nu toe best mooi, ook al kan ik helaas niet optimaal genieten met mijn 6700 XT. Hopelijk wordt de performance beter met toekomstige updates.
Ik ben benieuwd hoe groot de map is en de algemene content qua uren? Is er een game ter vergelijking? Ik heb werkelijk geen idee, DD1 ook nooit gespeeld.
Ik ben benieuwd hoe groot de map is en de algemene content qua uren? Is er een game ter vergelijking? Ik heb werkelijk geen idee, DD1 ook nooit gespeeld.