Ik zit al aan 60 uur ongeveer. Ieder zen ding zou ik zeggen. Ik pluis natuurlijk elk hoekje uit. Heb ik ac en elden ring ook gedaan 😀SideShow schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:19:
Zow, wat verder gespeeld. Echt wel een parel ... doet me denken aan een mengeling van AC:Origins, Skyrim, Elden Ring, etc ... Bijna 50 uur op steam, ga zonder probleem naar 100 lijkt me :-) Peak gaming!
Draak komt voor het eerst.
Hele party dood.
Ik laad mijn save opnieuw, loop in een grote boog om de draak heen.
Kom 2 minuten later terug; draak dood.
Gratis loot
maar hoe dan
Hele party dood.
Ik laad mijn save opnieuw, loop in een grote boog om de draak heen.
Kom 2 minuten later terug; draak dood.
Gratis loot
Voor de mensen die op pc spelen en ook willen tweaken met DLSS: ik zie dat er nu net een mod is gekomen die DLSS 3.7.0 (en framegen) toevoegt. Ik speel sinds gisteren met 3.6.0 en dat levert echt een enorme performanceverbetering op, dus ik ga de nieuwe versie ook zeker even proberen.
Speel je op pc? Zo ja dan zijn er mods die de performance een stuk verbeteren (zie eerdere berichten).Westland1940 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:16:
Wanneer komen ze überhaupt met een fix voor betere performance? Ik heb langzamerhand spijt van mijn aankoop. Als ik bijvoorbeeld Hogwarts Legacy aanslinger dan is DD2 grafisch niet eens zo veel mooier (niet dat het niet mooi is)
Jammer dat er geen mods zijn op ps5 in het algemeen. 😀
Gisteren weer gespeeld, wist je dat je Pawn jou kan outlevelen. Mijn huidige doelstelling is elke vocation max een voor een ga ik ze af momenteel
Archer Max
Thief Max
Sorcerer level 7
mijn Pawn
Fighter Max
Mage Max
Archer 7
Gisteren medusa gekilled voor quest/achievement de bow die zij dropt geeft increased XP mijn Pawn is nu level 41 en ik 39
Archer Max
Thief Max
Sorcerer level 7
mijn Pawn
Fighter Max
Mage Max
Archer 7
Gisteren medusa gekilled voor quest/achievement de bow die zij dropt geeft increased XP mijn Pawn is nu level 41 en ik 39
Ik drie main character max level en drie pawns max. Ben nu bezig met mystic spearhand. Level 42 en de sphinx is juist weggevlogen. Heb vijf raadsels juist. De andere vijf is voor andere keer. Nu nog misty shores en dan ga ik door de poort naar batal. Tip kuis zoveel mogelijk caves uit. Zijn heel interessante dingen te vinden daar....Markozv schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:29:
Gisteren weer gespeeld, wist je dat je Pawn jou kan outlevelen. Mijn huidige doelstelling is elke vocation max een voor een ga ik ze af momenteel
Archer Max
Thief Max
Sorcerer level 7
mijn Pawn
Fighter Max
Mage Max
Archer 7
[ Voor 5% gewijzigd door Wolverine9000 op 03-04-2024 11:40 ]
Is het de bedoeling dat je dat hele Sphinx gebeuren al tegenkomt voordat je naar batahl gaat of kan dat later nog, sinds gisteren in Batahl aangekomen maar nog geen Sphinx gezien 
Weet sowieso niet meer waar ik die eerste token heb gevonden dus gaat nog wel problemen opleveren misschien, maakt me ook niet uit verder ik zie wel wat er op me af komt.
Ik moet die hotsprings ook nog vinden, iemand heeft mijn lieve Pawn een scar bezorgd naar wat ik begreep lost de hotsprings dit op.
Weet sowieso niet meer waar ik die eerste token heb gevonden dus gaat nog wel problemen opleveren misschien, maakt me ook niet uit verder ik zie wel wat er op me af komt.
Ik moet die hotsprings ook nog vinden, iemand heeft mijn lieve Pawn een scar bezorgd naar wat ik begreep lost de hotsprings dit op.
Misschien een tip voor mensen die alle vocations willen maxen.
Met warfarer level je al je vocations, als je ze unlocked hebt.
Gaat wel trager maar omdat je met warfarer kan mixen en je langzaam de rest mee levelt scheelt het over de hele linie tijd.
Kwam erachter toen ik warfarer speelde dat de level 1 vocations nu op level 2 en 3 stonden.
Handig als je bepaalde augmented wilt van een vocation, maar je de vocation niet leuk vind zoals trickster in mijn geval
Met warfarer level je al je vocations, als je ze unlocked hebt.
Gaat wel trager maar omdat je met warfarer kan mixen en je langzaam de rest mee levelt scheelt het over de hele linie tijd.
Kwam erachter toen ik warfarer speelde dat de level 1 vocations nu op level 2 en 3 stonden.
Handig als je bepaalde augmented wilt van een vocation, maar je de vocation niet leuk vind zoals trickster in mijn geval
[ Voor 15% gewijzigd door FidoDido op 03-04-2024 12:15 ]
Augments zijn sowieso niet class specific en kun je altijd gebruiken.
Grote voordeel van Wayfarer is dat je veel meer flexibiliteit hebt qua skills. Sorc heeft bijvoorbeeld slechte standaard aanval, maar heel sterke skills (met flinke wind up tijd). Met Wayfarer kun je dan Sorc runnen voor grote bosses en iets snellers voor de road side trash mobs...
Bijkomend voordeel is dat je dan ook Levin hebt voor moeilijk te bereiken zooi. En de skill om snel stamina te regeneren, wat wel handig is tijdens de vele uren rennen...
Zelf run ik nu Magic Archer, puur omdat je dan de road side trash kunt one shotten met de skill waarmee je wat max HP opgeeft. Werd een beetje doodmoe van al die zelfde trash packs.
Verder Pawn als tank, Sorc voor de big guns en mage voor de heals.
Grote voordeel van Wayfarer is dat je veel meer flexibiliteit hebt qua skills. Sorc heeft bijvoorbeeld slechte standaard aanval, maar heel sterke skills (met flinke wind up tijd). Met Wayfarer kun je dan Sorc runnen voor grote bosses en iets snellers voor de road side trash mobs...
Bijkomend voordeel is dat je dan ook Levin hebt voor moeilijk te bereiken zooi. En de skill om snel stamina te regeneren, wat wel handig is tijdens de vele uren rennen...
Zelf run ik nu Magic Archer, puur omdat je dan de road side trash kunt one shotten met de skill waarmee je wat max HP opgeeft. Werd een beetje doodmoe van al die zelfde trash packs.
Verder Pawn als tank, Sorc voor de big guns en mage voor de heals.
[ Voor 87% gewijzigd door Morrar op 03-04-2024 13:37 ]
Thief vind ik erg leuk en is al op 8, daarom wil ik het niet echt veranderen. Binnenkort toch maar archer ofzo proberen voor de augments. Krijg je wel equipment die een beetje op level is als je verandert van vocation?
Nee de gear is niet beter op hoger level, probeer veel caves te doen en bewaar de gear voor wanneer je wil swappen - ook is veel gear compatible met meerdere classes wat het leven makkelijker maaktmister_S schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:01:
Thief vind ik erg leuk en is al op 8, daarom wil ik het niet echt veranderen. Binnenkort toch maar archer ofzo proberen voor de augments. Krijg je wel equipment die een beetje op level is als je verandert van vocation?
Misty marshes ook gedaan. Zes riddles gedaan van de sphinx. Daar zit ik vast. Want de rest van de riddles is nodig in batal. Heb alles gedaan . Nu nieuwe pawns huren en hop naar battahl.
:strip_exif()/f/image/VssYeRhJKHN22l1BR5dCdqFf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Wolverine9000 op 03-04-2024 15:50 ]
Zag deze video van iemand die daadwerkelijk goed is in de game
Warfarer vocation. Dat is toch wel erg dik hoor dat je alles kan gebruiken
Mja alles... Je hebt maar 3 weapon skills over of 4 als je Rearmament laat vallen (= onhandig). Wel heb je de Core skills afhankelijk van je wapen natuurlijk. En je mist ook de Maister skills, die soms best sterk zijn.
Maar het switchen on the fly is wel vet, plus het feit dat je elk armor aan kunt dat je wilt / mooi vindt. Niet meer in je skimpy string rondbanjeren als kerel
Maar het switchen on the fly is wel vet, plus het feit dat je elk armor aan kunt dat je wilt / mooi vindt. Niet meer in je skimpy string rondbanjeren als kerel
[ Voor 27% gewijzigd door Morrar op 03-04-2024 18:04 ]
Welke mods bedoel je exact? Ik had er al wat geprobeerd en het is niet de ideale fix. Ik gebruik een 6700 XT overigens.Technomancer schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:36:
[...]
Speel je op pc? Zo ja dan zijn er mods die de performance een stuk verbeteren (zie eerdere berichten).
Puur vanwege dat maak ik altijd een female character, kijk liever naar die kontMorrar schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:02:
Mja alles... Je hebt maar 3 weapon skills over of 4 als je Rearmament laat vallen (= onhandig). Wel heb je de Core skills afhankelijk van je wapen natuurlijk. En je mist ook de Maister skills, die soms best sterk zijn.
Ik bedoel de DLSS-mods (die vervangen de huidige versie van DLSS in de game door versie 3.6.0 of 3.7.0 en je kunt dan ook frame generation aanzetten (zit nog niet in huidige versie van de game). Hiermee verbetert de prestatie enorm. Maar ik weet niet of je dit kunt gebruiken zonder RTX-kaart, denk het niet. Wat je wel kunt doen is DD2.exe in taakbeheer een hogere prioriteit geven (ik zou hem op 'hoog' zetten), dit verbetert ook al behoorlijk wat (qua haperingen). En er zullen vast nog wel andere tweaks zijn die iets doen qua performance, moet je even op nexusmods kijken.Westland1940 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:38:
[...]
Welke mods bedoel je exact? Ik had er al wat geprobeerd en het is niet de ideale fix. Ik gebruik een 6700 XT overigens.
Inmiddels ook wat mods geinstalleerd. Toch nice hoe dat alles mooier kan maken
snap je niet dat de studio's dat zelf nooit voor PC kunnen doen 
Gebruik nu de mod voor het vignette effect weg te halen en de kleuren iets minder dof te maken. Scheelt een boel.
En de mod dat field of view iets hoger is.
Verder doe ik geen gameplay altering mods. dat overstijgt voor mij persoonlijk het doel. Misschien doe ik dat wel in new game + ofzo.
Gebruik nu de mod voor het vignette effect weg te halen en de kleuren iets minder dof te maken. Scheelt een boel.
Verder doe ik geen gameplay altering mods. dat overstijgt voor mij persoonlijk het doel. Misschien doe ik dat wel in new game + ofzo.
De nieuwe reshade-mod "Dragons Shade - ReShade" ziet er ook erg indrukwekkend uit. Kost wel wat fps maar kan de moeite waard zijn.
Welke zijn dit precies? Voor sommige mods heb je REFramework nodig en die verandert de FOV ook begreep ik dus dan zit dat elkaar soms in de weg.Ricmaniac schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:04:
[ Voor 0% gewijzigd door Technomancer op 04-04-2024 10:25 . Reden: typo ]
klopt die ref framework is vereist om dat aan te passen. het zit niet in de weg though .Technomancer schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:25:
[...]
Welke zijn dit precies? Voor sommige mods heb je REFramework nodig en die verandert de FOV ook begreep ik dus dan zit dat elkaar soms in de weg.
dit is alles wat ik nu heb
Fluffy Mod Manager
REFramework
Better UI - Colorful Map Icons
Camera Tweaks
Die camera tweaks is voor die 90 FoV .. ik zag dat het ook in REframework zat achteraf maar daar heb ik hem niet enabled want standaard stond die uit en omdat ik het al zo prima vond en er niet meer aan wilde zitten
In die REframework zit ook een knopje Disable Vignette en dat haalt die donkere randen rondom de game weg.
Dankjewel RicRicmaniac schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:19:
[...]
klopt die ref framework is vereist om dat aan te passen. het zit niet in de weg though .
dit is alles wat ik nu heb
Fluffy Mod Manager
REFramework
Better UI - Colorful Map Icons
Camera Tweaks
Die camera tweaks is voor die 90 FoV .. ik zag dat het ook in REframework zat achteraf maar daar heb ik hem niet enabled want standaard stond die uit en omdat ik het al zo prima vond en er niet meer aan wilde zitten
In die REframework zit ook een knopje Disable Vignette en dat haalt die donkere randen rondom de game weg.
Ik heb je friends request op Steam geaccepteerd en zal eens naar je pawn kijken om te huren
Zolang het geen mage is (want dat is mijn main pawn) neem ik hem/haar een keer mee.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Nieuwe vocation voor mij de warrior nu. Vind ik het minste tot nu toe. Loop met een groot zwaard en veel te lomp. Level 5 warrior al. Tot nu archer en thief mijn favoriet.
Ik vond Warrior ook te lomp en langzaam. Ondanks dat hij enorm goede dps deed. Misschien dat ik het later in de game nog eens probeer, maar voor nu is het voor mij de Thief.Wolverine9000 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:02:
Nieuwe vocation voor mij de warrior nu. Vind ik het minste tot nu toe. Loop met een groot zwaard en veel te lomp. Level 5 warrior al. Tot nu archer en thief mijn favoriet.
Archer kon ik niet zo goed inkomen maar dat kan aan mij liggen. Ga ik ook later nog eens proberen.
Ik ben nog niet zo ver in de game (nog maar 15 uurtjes) maar ben benieuwd naar de Mystick Spearhand.
Van wat ik gezien heb lijkt me dat een hele toffe vocation
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ik ben juist in batal toegekomen. Level 45. En 61 uur in de game. Mystic spearhand heeft heel leuke combo's. En ivm hey groot zwaard. Ga hel toch max doen en dan sorcerer eens proberen lol..Vortigen schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:06:
[...]
Ik vond Warrior ook te lomp en langzaam. Ondanks dat hij enorm goede dps deed. Misschien dat ik het later in de game nog eens probeer, maar voor nu is het voor mij de Thief.
Archer kon ik niet zo goed inkomen maar dat kan aan mij liggen. Ga ik ook later nog eens proberen.
Ik ben nog niet zo ver in de game (nog maar 15 uurtjes) maar ben benieuwd naar de Mystick Spearhand.
Van wat ik gezien heb lijkt me dat een hele toffe vocation
Nice, momenteel is ze wel een mage haha maar als die vocation max is maak ik er iets anders van. er zijn te veel mages imoVortigen schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:59:
[...]
Dankjewel RicIk ga die mods eens bekijken. Die donkere randen wil ik wel weg hebben.
Ik heb je friends request op Steam geaccepteerd en zal eens naar je pawn kijken om te huren![]()
Zolang het geen mage is (want dat is mijn main pawn) neem ik hem/haar een keer mee.
Ik kom er in Batthal pas achter dat je niet meerdere camping gears nodig hebt
ik dacht dat ze single use waren
Haha geef die altijd aan mijn main pawn😀 neem er altijd twee mee. Want ben eens overvallen aan een kampvuur en weg was de kit in het midden van de nacht😀Piet_Piraat7 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:04:
Ik kom er in Batthal pas achter dat je niet meerdere camping gears nodig hebtik dacht dat ze single use waren
Tip, als je snel een vocation wil levelen zoek packs op, gezien ze sneller dood gaan dan Draken, Ogre's en andere grote jongens gaat dit veel sneller
Ik heb een tip voor diegene met framerate issues. Ik heb een 3060ti icm 5800x3D en heb raytracing aan staan. Bijna alle instellingen op max (DLSS quality), het valt me op als je shadow quality op high zet ipv max dat je framerate 40% hoger is. Ik haal op dit moment ~60FPS
[ Voor 5% gewijzigd door timfer op 04-04-2024 14:59 ]
Mooi, straks eens proberen.timfer schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:58:
Ik heb een tip voor diegene met framerate issues. Ik heb een 3060ti icm 5800x3D en heb raytracing aan staan. Bijna alle instellingen op max (DLSS quality), het valt me op als je shadow quality op high zet ipv max dat je framerate 40% hoger is. Ik haal op dit moment ~60FPS
Was daarnet bezig met reddit lezen, altijd super leuke threads dit: https://www.reddit.com/r/...k_you_way_too_many_hours/
Het nadeel van shadow quality niet op max zetten, is weer dat je 'flikkerende randjes' in schaduwen kunt krijgen. Veel mensen rapporteren dat je dit probleem niet hebt als je het op max zet. Bij mij is dat in elk geval zo, als ik het op high zet dan krijg ik vreemde schaduwen en op max ziet het er wel normaal uit. Maar ja, als het inderdaad zo'n framerate boost oplevert..timfer schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:58:
Wow idd .. dit is sickSideShow schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:00:
[...]
Mooi, straks eens proberen.
Was daarnet bezig met reddit lezen, altijd super leuke threads dit: https://www.reddit.com/r/...k_you_way_too_many_hours/
"You can drop meat in front of wolves and they will stop attacking to eat the meat."
Nooit geweten haha
Eens moeten proberen. Zou rot meat ook helpen. Ben ik daar ook vanaf 😀Ricmaniac schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:25:
[...]
Wow idd .. dit is sick![]()
"You can drop meat in front of wolves and they will stop attacking to eat the meat."
Nooit geweten haha
Heb nog een modje erbij geinstalleerd.
denk dat die wat minder populair zal zijn. maar voegt Damage numbers toe.
Ik als vervent MMORPG speler vind dat toch erg voldoenend om te zien in een RPG ofzo
Eens kijken hoe dat bevalt en of het niet te veel van de immersie weg neemt
Damage Numbers mod
denk dat die wat minder populair zal zijn. maar voegt Damage numbers toe.
Ik als vervent MMORPG speler vind dat toch erg voldoenend om te zien in een RPG ofzo
Eens kijken hoe dat bevalt en of het niet te veel van de immersie weg neemt
Damage Numbers mod
Batal aan het verkennen zonder missies. Pff ook zo groot. Maar het stoort mij eigenlijk niet. Bijna mevel 47. Op naar de 50.
Helaas zit ik de gevangenis in batal😀
Had geen sleutel en ook ni mogelijk om te ontsnappen. Kon wel een wachter omkopen voor 133000 gold. Jawadde 😀 lach toch de sleutel ni in de celzelf 😅😅😅 voordeel dat je in de gevangenis zit. Je kan met iedereen klapke doen. En hier en daar een side quest....
Had geen sleutel en ook ni mogelijk om te ontsnappen. Kon wel een wachter omkopen voor 133000 gold. Jawadde 😀 lach toch de sleutel ni in de celzelf 😅😅😅 voordeel dat je in de gevangenis zit. Je kan met iedereen klapke doen. En hier en daar een side quest....
[ Voor 92% gewijzigd door Wolverine9000 op 04-04-2024 18:30 ]
Ik al helemaal trots dat ik op level 30 zo'n draak met 7 lifebars neer kreeg... deze meneer doet het in 2 minuten 🤣Ricmaniac schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:59:
Zag deze video van iemand die daadwerkelijk goed is in de game![]()
[YouTube: Dragon's Dogma 2 - High Level Gameplay | Warfarer Vocation | Solo | No Damage]
Ach ja... ruimte om te groeien, zullen we maar zeggen. Ow en ik heb nog geen Wayfarer of 'homing arrows' 😎
Wel vet om te zien hoe hij al die skills, uit verschillende vocations, aan elkaar rijgt zonder maar 1x geraakt te worden. Petje af... I'm impressed and inspired 😉
De combat en exploration is echt fantastisch in deze game, ik ga me er nog wel wat uurtjes mee vermaken 😎
Waar is dat?SideShow schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:39:
[Afbeelding]
Hier al geweest jullie? Wat je ook doet, niet gaan zitten hier ;p
Ik heb nu ook die passive die geluidjes speelt als er een seeker token dichtbij is... verslavend zeg. Ik móét het hebben he ^^
@Ricmaniac heb jij artefacts/problemen met die FOV mod? Ik lees op nexusmods dat het bij sommige mensen vreemde artefacts veroorzaakt.
Nog niet gezien. Had het ook gelezen jamister_S schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:55:
@Ricmaniac heb jij artefacts/problemen met die FOV mod? Ik lees op nexusmods dat het bij sommige mensen vreemde artefacts veroorzaakt.
Naja en als dat wel het probleem is dan disable je hem zo toch via die mod manager
[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 04-04-2024 20:10 ]
Gisteren de eerste 5 vragen van de Sphinx gedaan, gelukkig had ik nog een idee waar ik mijn eerste seeker stone had gevonden, ik raad de mensen aan voor je de quest begint goed na te denken en met een interactive map onderzoek te doen gezien je beperkte tijd hebt deze locatie terug te vinden
Heb ze alle tien gedaan. Moet wel zeggen de weg naar de tweede locatie zit vol met grote vijanden😀Markozv schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:27:
Gisteren de eerste 5 vragen van de Sphinx gedaan, gelukkig had ik nog een idee waar ik mijn eerste seeker stone had gevonden, ik raad de mensen aan voor je de quest begint goed na te denken en met een interactive map onderzoek te doen gezien je beperkte tijd hebt deze locatie terug te vinden
Alleen maar goed, ben nu bezig om mijn Fighter vocation te uppen, moet alleen nog even iets doen aan mijn gewichtWolverine9000 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:01:
[...]
Heb ze alle tien gedaan. Moet wel zeggen de weg naar de tweede locatie zit vol met grote vijanden😀

Erg vette game. Ben nog steeds bezig met de bovenste helft van de map, quests aftikken in Vermund.
Heeft iemand toevallig een Fulminous Shield tome voor me? (of een kopie er van?) Ik heb het stom genoeg geruild voor een Howling Blizzard tome, zonder het eerst te duplicaten bij de forger. Uiteraard kan ik gold of items er voor ruilen. Zo ja, gift het dan aan mijn pawn (toevoegen via pawn id Q2U9O7J077VX of voeg me toe op PSN: grizzlywilde).
Over pawns gesproken: is er nergens een Tweakers pawn lijst? Dan kunnen we gemakkelijk elkaars pawns gebruiken, kan ook cross-platform als het goed is.
Heeft iemand toevallig een Fulminous Shield tome voor me? (of een kopie er van?) Ik heb het stom genoeg geruild voor een Howling Blizzard tome, zonder het eerst te duplicaten bij de forger. Uiteraard kan ik gold of items er voor ruilen. Zo ja, gift het dan aan mijn pawn (toevoegen via pawn id Q2U9O7J077VX of voeg me toe op PSN: grizzlywilde).
Over pawns gesproken: is er nergens een Tweakers pawn lijst? Dan kunnen we gemakkelijk elkaars pawns gebruiken, kan ook cross-platform als het goed is.
Ik heb er inmiddels redelijk wat uur in zitten; ben lvl 30 en in Batthal. Vind het een leuke game maar geen hoogvlieger.
Zou het zelf een 7,8 geven.
+ Het ziet er erg mooi uit
+ Pawn systeem is uniek en leuk
+ Combat werkt soepel
+ De wereld verkennen is interessant
+ De nacht geeft een creepy gevoel door beperkte zichtbaarheid
- Niet heel veel variatie in vijanden
- Vaak zat een quest moeten googlen en achteraf ook gedacht 'hoe had ik dit ooit zelf moeten weten'
- Best wat bugs meegemaakt
- Het mist wat verfijning. Voor sommigen zal dit een plus zijn maar voor mij een min.
Ga hem nog wel met plezier uitspelen maar moet toch stiekem toegeven dat ik er meer van had verwacht.
ik heb van mijn vrouw een pawn gemaakt en ze is zowaar teleurgesteld dat ze zo weinig duimpjes omhoog heeft gekregen
Zou het zelf een 7,8 geven.
+ Het ziet er erg mooi uit
+ Pawn systeem is uniek en leuk
+ Combat werkt soepel
+ De wereld verkennen is interessant
+ De nacht geeft een creepy gevoel door beperkte zichtbaarheid
- Niet heel veel variatie in vijanden
- Vaak zat een quest moeten googlen en achteraf ook gedacht 'hoe had ik dit ooit zelf moeten weten'
- Best wat bugs meegemaakt
- Het mist wat verfijning. Voor sommigen zal dit een plus zijn maar voor mij een min.
Ga hem nog wel met plezier uitspelen maar moet toch stiekem toegeven dat ik er meer van had verwacht.
Dat zou fijn zijngrizzlywilde schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:23:
[ Voor 22% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 05-04-2024 18:49 ]
Zou zeggen maak de lijst maar. Juust een kleine regio gedaan. Twee uur mee bezig geweest😀
@Piet_Piraat7 Das natuurlijk niet leuk voor jouw vrouw, delen maar die Pawn 
@Wolverine9000 Ik wou laatst jou Pawn huren maar zelfs met de volledige code ingetoetst kon ik niks vinden.
@Wolverine9000 Ik wou laatst jou Pawn huren maar zelfs met de volledige code ingetoetst kon ik niks vinden.
Mijn pawn is nu al level 54 mss enkel ps5 spelers
Ben nu met sorcerer bezig maar das de monste tot nu toe. Die wervelwind is de max. Correctie met de wervelwind een minotaur in 1 keer neer 😀
[ Voor 27% gewijzigd door Wolverine9000 op 05-04-2024 21:08 ]
Ik speel de game op zowel pc als ps5. Voornamelijk pc en ik heb dan ook echt enorme moeite als ik de pc versie heb gespeeld om terug te gaan naar ps5.
De controls voelen zoooo verschrikkelijk unresponsive op console, alles voelt echt 10x zo zwaar aan. De controle die ik voel op pc ben ik volledig kwijt op console. Ik speel beide versies met controller dus het is echt de dippende framerate die de game meteen enorm clunky aan laat voelen. Jammer want ik speel dit soort games doorgaand liever op de bank.
Dat gezegd hebbende beleef ik wel enorm veel plezier aan de game. Gecombineerd al 40 uur in de game zitten terwijl ik dezelfde quests opnieuw speel maar het maakt me helemaal niet uit. Het exploren en op de meest vette plekken komen of dingen vinden is echt enorm goed gedaan in deze game.
Zo zag ik gisteren een grote katapult staan en dacht ik, hey ik probeer er eens stenen op te leggen. Wat blijkt, 3 stenen verder en 200 meter verderop is er een grote steen afgebroken en is er een weg vrijgemaakt. De game verteld je niks je moet het zelf maar gewoon een beetje proberen en uitzoeken.
Overigens speel ik momenteel met de mystic spearhand, maar ik moet zeggen dat ik de damage output wel laag vind. Ik heb het idee dat de thief echt 5x zoveel damage uitdeelt.
De controls voelen zoooo verschrikkelijk unresponsive op console, alles voelt echt 10x zo zwaar aan. De controle die ik voel op pc ben ik volledig kwijt op console. Ik speel beide versies met controller dus het is echt de dippende framerate die de game meteen enorm clunky aan laat voelen. Jammer want ik speel dit soort games doorgaand liever op de bank.
Dat gezegd hebbende beleef ik wel enorm veel plezier aan de game. Gecombineerd al 40 uur in de game zitten terwijl ik dezelfde quests opnieuw speel maar het maakt me helemaal niet uit. Het exploren en op de meest vette plekken komen of dingen vinden is echt enorm goed gedaan in deze game.
Zo zag ik gisteren een grote katapult staan en dacht ik, hey ik probeer er eens stenen op te leggen. Wat blijkt, 3 stenen verder en 200 meter verderop is er een grote steen afgebroken en is er een weg vrijgemaakt. De game verteld je niks je moet het zelf maar gewoon een beetje proberen en uitzoeken.
Overigens speel ik momenteel met de mystic spearhand, maar ik moet zeggen dat ik de damage output wel laag vind. Ik heb het idee dat de thief echt 5x zoveel damage uitdeelt.
[ Voor 43% gewijzigd door swoutr op 06-04-2024 08:45 ]
Verwijderd
Ik mis even wat context hier. Op welke fps speel je de game op pc? Want een verdubbeling van de fps zorgt ook voor een halvering van de input lag. Wat weer voor soepele controls zorgt. Of speel je op dezelfde framerate op pc?swoutr schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 01:12:
Ik speel de game op zowel pc als ps5. Voornamelijk pc en ik heb dan ook echt enorme moeite als ik de pc versie heb gespeeld om terug te gaan naar ps5.
Batal redelijk goed verkend. Nog klein stukje verkennen en da terug de story in....
Ja 60+ op pc, dus inderdaad logisch dat het een stuk soepeler voelt. Maar omdat de game van zichzelf al wat “sluggish” is maakt het de game voor me op 30fps echt een stuk minder leuk. Ik mis gewoon echt controle terwijl dit bij andere games op 30fps toch minder als een stap terug ervaar.Verwijderd schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:07:
[...]
Ik mis even wat context hier. Op welke fps speel je de game op pc? Want een verdubbeling van de fps zorgt ook voor een halvering van de input lag. Wat weer voor soepele controls zorgt. Of speel je op dezelfde framerate op pc?
Voor mensen die niet per ongeluk de 'endgame' willen worden ingeslingerd, dit is de point of no return: Moonglint tower
Zorg er dus voor dat je alle zaken hebt afgerond die je wilt doen, voordat je deze dungeon in gaat.
P.S. De Wayfarer vocation is fantastisch 😎
spoiler:
Na 'a new godsway' unlock je de Volcanic Islands en excavation site (je kan hier al wel eerder heen via een omweg). Wat je ook doet, ga niet Moonglint tower in, dan begint de endgame.
Zorg er dus voor dat je alle zaken hebt afgerond die je wilt doen, voordat je deze dungeon in gaat.
[ Voor 40% gewijzigd door Psyx88 op 07-04-2024 16:38 ]
Verwijderd
Verschilt inderdaad per game. Rdr2 is prima in 30fps te spelen. Maar jammer, op pc zal ik denk ik ook max 30fps halen, dus dat is dan ook geen optie voor mij. Ik denk dat ik deze game pas ga spelen bij een volgende generatie console of als ik mijn pc geupgrade heb.swoutr schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:42:
[...]
Ja 60+ op pc, dus inderdaad logisch dat het een stuk soepeler voelt. Maar omdat de game van zichzelf al wat “sluggish” is maakt het de game voor me op 30fps echt een stuk minder leuk. Ik mis gewoon echt controle terwijl dit bij andere games op 30fps toch minder als een stap terug ervaar.
Pray... BedanktPsyx88 schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:55:
Voor mensen die niet per ongeluk de 'endgame' willen worden ingeslingerd, dit is de point of no return: Moonglint tower
spoiler:Na 'a new godsway' unlock je de Volcanic Islands en excavation site (je kan hier al wel eerder heen via een omweg). Wat je ook doet, ga niet Moonglint tower in, dan begint de endgame.
Thanks. Maar bedoel je endgame als in end of story of wat?Psyx88 schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:55:
spoiler:Na 'a new godsway' unlock je de Volcanic Islands en excavation site (je kan hier al wel eerder heen via een omweg). Wat je ook doet, ga niet Moonglint tower in, dan begint de endgame.
Helaas heb ik die fout wel gemaakt. Nu in:
spoiler:
The unmoored world. Daar ben ik niet zo gelukkig mee, aangezien ik liever nog in de oude wereld rond had gelopen, of liever zelfs een NG+ was gestart. Ik had het timed karakter niet door, dus de afgelopen 5 uur speeltijd zijn voor niks geweest. Nu opnieuw moeten beginnen, een paar levels lager en weer in mijn oude vocation. Dat ontneemt de zin wel.
Dit is waarom ik bij verschillende quests van te voren toch even langs de Inn gaLapras schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:22:
Helaas heb ik die fout wel gemaakt. Nu in:
spoiler:The unmoored world. Daar ben ik niet zo gelukkig mee, aangezien ik liever nog in de oude wereld rond had gelopen, of liever zelfs een NG+ was gestart. Ik had het timed karakter niet door, dus de afgelopen 5 uur speeltijd zijn voor niks geweest. Nu opnieuw moeten beginnen, een paar levels lager en weer in mijn oude vocation. Dat ontneemt de zin wel.
Dat werkt op een gegeven moment niet meer. Als je er eenmaal in zit, kan je er niet meer uit. Overigens krijg je wel meerdere pop-ups, maar je weet niet waarvoor je gewaarschuwd wordt.Markozv schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:29:
[...]
Dit is waarom ik bij verschillende quests van te voren toch even langs de Inn ga
Ik sta op het punt om op te geven helaas. Ben bezig met de quest 'off the pillferd path' waarbij ik Hugo uit de gevangenis moet bevrijden. De NPC waar je mee moet praten is er bij mij niet. Ik heb twee keer een bribe betaald aan de hoofd guard en die zei dat ik over een paar dagen terug moest komen. Als ik nu terug kom in de gevangenis gaan de bewakers mij direct aanvallen, zonder dat ik iets doe. Heb mijzelf laten arresteren, bride betaald om uit de gevangenis te komen en zelfde verhaal. Ze blijven mij direct aanvallen.
Er is niet veel meer aan zo moet ik zeggen.
Er is niet veel meer aan zo moet ik zeggen.
Je gaat hier richting het einde en wordt dan uitgesloten van de wereld. Je kan hier kiezen uit verschillende eindes. Afhankelijk van de keuzes die je maakt eindigt hier de game of niet. Echter kan je niet meer de wereld in na deze 'point of no return'.Ricmaniac schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:38:
[...]
Thanks. Maar bedoel je endgame als in end of story of wat?
Excuses dat ik zo cryptisch ben, maar ik wil het einde niet verklappen 😎
Als je eenmaal de Guardian Giagantus quest actief hebt en je Moonglint tower ingaat kan je de wereld dus niet meer in totdat je new game+ start. Deze quest is een soort van 'Meet Hanako at Embers'
[ Voor 13% gewijzigd door Psyx88 op 09-04-2024 13:08 ]
Thanks heel duidelijk zoPsyx88 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:04:
[...]
Deze quest is een soort van 'Meet Hanako at Embers'
Dan weet ik als ik op dat punt aan kom dat ik alles ga doen voordat ik de moonlight tower in ga haha.
Dit vind ik wel een bijzonder stukje
hoe bedoel je game eindigd? als in je kan niet meer terug? ook niet nadat de story af is?
[ Voor 25% gewijzigd door Ricmaniac op 09-04-2024 13:11 ]
Heel voorzichtig probeer ik te zijn. Het spel kan eindigen, of er is nog een ander einde waardoor je nog door moet spelen. Over dat tweede beklaagde ik me eerder.Ricmaniac schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:09:
[...]
Thanks heel duidelijk zo![]()
Dan weet ik als ik op dat punt aan kom dat ik alles ga doen voordat ik de moonlight tower in ga haha.
Dit vind ik wel een bijzonder stukje"Afhankelijk van de keuzes die je maakt eindigt hier de game of niet"
hoe bedoel je game eindigd? als in je kan niet meer terug? ook niet nadat de story af is?
Na 105 uur zit dit avontuur er op voor mij. Heb hier en daar mss wel wat mis gedaan. Maar mij enorm vermaakt. Ben level 66. Geen nieuw game plus voor mij. Doe ik nooit. Hop naar een nieuwe game. Weet nog ni dewelke
lichtelijk offtopic. ik vind het al wel kwalijk ofzo dat ze al een DLC etc geplanned hebben voor Monster Hunter wilds. dat zal voor DD2 dan inderdaad ook het geval zijn geweest en vraag me af of de ontwikkeling er van echt bedoeld moest zijn voor na de release of sommige dingen geschrapt zijn om later weer uit te brengen
Na 143 uur zit het avontuur erop. Alles verkend, alles gedaan, alle achievements in the pocket. What a journey it has been.
De gameplay, unieke vocations, exploratie en immersion zijn echt fantastisch in deze game.
De rest is, of voelt, hetzelfde als DDDA: een hoop goede ideeen maar de uitwerking/polish is er gewoon niet.
Je ziet en proeft de potentie, maar het is het allemaal net niet. Jammer is het wel, want anders zou deze game zeker in mijn top-5 zijn belandt.
Ook de main story heeft echt wel diepgang en heeft boeiende concepten, maar de delivery is echt heel matig.
Nu in afwachting van een mogelijk DLC met hopelijk: meer monster variatie, mooie nieuwe zones om te ontdekken, end game content (ala Bitterblack Isle en Everfall... daar verbleekt de DD2 endgame toch echt bij) en difficulty scaling, want met level 40+ is geen enkele battle echt meer uitdagend.
score: 6/10
P.S. itemization is 'weird' in DD2:
:strip_exif()/f/image/F8TOJYRxSFNEpRbXS85spWxU.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet de 'role play' die ik in gedachten had 🤣
De gameplay, unieke vocations, exploratie en immersion zijn echt fantastisch in deze game.
De rest is, of voelt, hetzelfde als DDDA: een hoop goede ideeen maar de uitwerking/polish is er gewoon niet.
Je ziet en proeft de potentie, maar het is het allemaal net niet. Jammer is het wel, want anders zou deze game zeker in mijn top-5 zijn belandt.
Ook de main story heeft echt wel diepgang en heeft boeiende concepten, maar de delivery is echt heel matig.
Nu in afwachting van een mogelijk DLC met hopelijk: meer monster variatie, mooie nieuwe zones om te ontdekken, end game content (ala Bitterblack Isle en Everfall... daar verbleekt de DD2 endgame toch echt bij) en difficulty scaling, want met level 40+ is geen enkele battle echt meer uitdagend.
score: 6/10
P.S. itemization is 'weird' in DD2:
:strip_exif()/f/image/F8TOJYRxSFNEpRbXS85spWxU.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet de 'role play' die ik in gedachten had 🤣
[ Voor 26% gewijzigd door Psyx88 op 21-04-2024 13:26 ]
Ik merk dat ik nog geen genoeg heb van Dragon's Dogma, dus Dragon's Dogma: Dark Arisen maar weer aangeslingerd en een nieuwe playthrough begonnen...
Wat blijft Strider toch een fantastische vocation...
Eerst een monster vanaf range bestoken met torpor, middels upgraded rusted bow, om dan met daggers, hundred kisses en skull splitter 'up, close en personal' te gaan 😎
Het enige wat enigzins in de buurt komt in DD2 is een Warfarer Archer/Thief combo. Al vond ik in DD2 een Magick Archer/Thief een fijnere combo, die beter tot zijn recht kwam.
Ook na het spelen van DD2 kom je er pas achter hoe uniek de dungeons in DDDA zijn. Ik kan niet wachten tot post endgame 😃
Wat blijft Strider toch een fantastische vocation...
Eerst een monster vanaf range bestoken met torpor, middels upgraded rusted bow, om dan met daggers, hundred kisses en skull splitter 'up, close en personal' te gaan 😎
Het enige wat enigzins in de buurt komt in DD2 is een Warfarer Archer/Thief combo. Al vond ik in DD2 een Magick Archer/Thief een fijnere combo, die beter tot zijn recht kwam.
Ook na het spelen van DD2 kom je er pas achter hoe uniek de dungeons in DDDA zijn. Ik kan niet wachten tot post endgame 😃
[ Voor 27% gewijzigd door Psyx88 op 18-04-2024 16:14 ]
Zoo inmiddels ook de game uitgespeeld
Wat een game was het zeg.
Echt super van genoten. Ga later nog wel een keer new game + doen denk ik. maar eerst even tijd maken voor wat andere games.
Na alles gespeeld te hebben nu vind ik Thief de gaafste vocation.
Speel altijd rogue, ninja achtige characters en dat gevoel heeft thief gewoon helemaal.
Mystic spearhand is wel de 2e plek. hele toffe class ook.
Alleen warfarer heb ik niet echt gespeeld though maar misschien dat ik dat met NG+ dan ga doen
Wat een game was het zeg.
Echt super van genoten. Ga later nog wel een keer new game + doen denk ik. maar eerst even tijd maken voor wat andere games.
Na alles gespeeld te hebben nu vind ik Thief de gaafste vocation.
Speel altijd rogue, ninja achtige characters en dat gevoel heeft thief gewoon helemaal.
Mystic spearhand is wel de 2e plek. hele toffe class ook.
Alleen warfarer heb ik niet echt gespeeld though maar misschien dat ik dat met NG+ dan ga doen
Kan ik inmiddels weer een poging wagen (performance issues)? Met mijn 6700 XT en 5600 Ryzen was het niet echt soepeltjes.
Er komt wel een patch deze maand maar daar zitten helaas geen performance verbeteringen bij.Westland1940 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:50:
Kan ik inmiddels weer een poging wagen (performance issues)? Met mijn 6700 XT en 5600 Ryzen was het niet echt soepeltjes.
Er schijnt wel een mod te zijn die AMD users kunnen gebruiken op Nexusmods. Ik dacht dat een paar posts hierboven er een link naar toe staat....de mod heeft de naam van DLLS (dat van Nividia) er in maar schijnt ook te werken voor AMD kaarten.
Nu ik deel 1 weer aan het spelen ben en inmiddels in de post-game ben aangekomen, moet ik toch wel concluderen dat dit een veel betere game is dan deel 2. De main story is beter uitgewerkt, de vocations hebben meer opties (2 weapons, 6 skill-slots), de dungeons zijn uniek en goed uitgewerkt, de eind battle tegen Grigori is indrukwekkend en memorabel en de post-game is echt uitdagend.
Vooral dat laatste miste ik heel erg in DD2, boven de level 40 gaan de meeste grote monsters binnen een minuut dood. In DDDA ben ik met level 48 in de post-game aangekomen en daar scaled de difficulty veel beter. Ik moet met sommige bosses (Wyrms, Metal Golems, (arch)hydras) weer echt vol aan de bak 😎👍🏻👍🏻👍🏻
En met alle graphics mods ziet het er nog best oke uit voor een game uit 2012.
Ik heb me zeker vermaakt met DD2 maar het blijkt achteraf niet veel meer dan een rushed en uitgekleedde remake van deel 1.
Vooral dat laatste miste ik heel erg in DD2, boven de level 40 gaan de meeste grote monsters binnen een minuut dood. In DDDA ben ik met level 48 in de post-game aangekomen en daar scaled de difficulty veel beter. Ik moet met sommige bosses (Wyrms, Metal Golems, (arch)hydras) weer echt vol aan de bak 😎👍🏻👍🏻👍🏻
En met alle graphics mods ziet het er nog best oke uit voor een game uit 2012.
Ik heb me zeker vermaakt met DD2 maar het blijkt achteraf niet veel meer dan een rushed en uitgekleedde remake van deel 1.
[ Voor 11% gewijzigd door Psyx88 op 21-04-2024 13:28 ]
Ik ben nog altijd aan het twijfelen. Combat ziet er fun en leuk uit en grafisch ook erg goed. Maar bugs zoals Pawns die van een klif lopen, weerhouden mij van het kopen van dit spel. Natuurlijk is die lachwekkend, maar ik zie het nu teveel gebeuren op streams en video's.
Misschien eerst met deel 1 beginnen.
[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 21-04-2024 20:53 ]
meh is echt overdreven hoor. ik heb het denk ik 3 keer gehad .. en het boeit echt niks want zonder echt moeite heb je hem weer terug.Toonen1988 schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:52:
Ik ben nog altijd aan het twijfelen. Combat ziet er fun en leuk uit en grafisch ook erg goed. Maar bugs zoals Pawns die van een klif lopen, weerhouden mij van het kopen van dit spel. Natuurlijk is die lachwekkend, maar ik zie het nu teveel gebeuren op streams en video's.
Ah, dat is goed om te horen. Als het een enkele keer gebeurt is het wel grappig, maar als het constant is, kan het best wel irritant worden.Ricmaniac schreef op zondag 21 april 2024 @ 21:23:
[...]
meh is echt overdreven hoor. ik heb het denk ik 3 keer gehad .. en het boeit echt niks want zonder echt moeite heb je hem weer terug.
Als je vrij snel de pawns weer terug kan krijgen zonder veel moeite, dan maakt het ook wat minder erg. Niet dat je dadelijk leuke en goede pawns hebt, doelloos van een klif afloopt, en dan weer een nieuwe moet levellen.
Nee zo werkt het inderdaad totaal niet. Dezelfde pawn komt gewoon terug zonder negatieve bijkomstigheid.Toonen1988 schreef op maandag 22 april 2024 @ 00:59:
[...]
Ah, dat is goed om te horen. Als het een enkele keer gebeurt is het wel grappig, maar als het constant is, kan het best wel irritant worden.
Als je vrij snel de pawns weer terug kan krijgen zonder veel moeite, dan maakt het ook wat minder erg. Niet dat je dadelijk leuke en goede pawns hebt, doelloos van een klif afloopt, en dan weer een nieuwe moet levellen.
De game is zeker zijn geld in alle opzichten waard geweest. Er zijn flaws maar die wegen niet op tegen het positieve.
Maar als je eerst deel 1 zou willen spelen is ook zeker niet verkeerd. Geweldige game als je door de wat "verouderde" graphics heen kan kijken
Ik ben er ook doorheen.
:strip_exif()/f/image/ZgiWbWE3SE0PK8e3vGquBHzy.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een leuke game was dit. Inmiddels met NG+ gestart als Mage en ik ga hierna Trickster, Sorcerer, Magick Spearhand en Warfarer ook levelen om die te proberen. Vooral Trickster lijkt me zorgen voor een totaal ander spel. Ik moet wel zeggen, als level ~70 weer in het begingebied is het niet super uitdagend, ook al moet ik de Mage class nog volledig levelen. Vanaf de Borderland Campground kon ik natuurlijk meteen best goeie gear en wapens uit mijn bank halen, plus mijn main pawn is een volledig uitgekitte warrior.
Zelfs de bugs in deze game zijn grappig en er zitten gewoon echt vette momenten en vette bosses/encounters in.
:strip_exif()/f/image/ZgiWbWE3SE0PK8e3vGquBHzy.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een leuke game was dit. Inmiddels met NG+ gestart als Mage en ik ga hierna Trickster, Sorcerer, Magick Spearhand en Warfarer ook levelen om die te proberen. Vooral Trickster lijkt me zorgen voor een totaal ander spel. Ik moet wel zeggen, als level ~70 weer in het begingebied is het niet super uitdagend, ook al moet ik de Mage class nog volledig levelen. Vanaf de Borderland Campground kon ik natuurlijk meteen best goeie gear en wapens uit mijn bank halen, plus mijn main pawn is een volledig uitgekitte warrior.
Zelfs de bugs in deze game zijn grappig en er zitten gewoon echt vette momenten en vette bosses/encounters in.
[ Voor 11% gewijzigd door grizzlywilde op 24-04-2024 11:31 ]
Heb de game gekocht.Eigenlijk zou ik wachten tot ik deze in 60fps kan spelen[PS5-pro?] op een console maar ik heb te veel zin in deze game.
Heb het goed naar m'n zin in de eerste 2 uur.
Ray tracing staat uit om toch een zo hoog mogelijk fps te krijgen.
Heb het goed naar m'n zin in de eerste 2 uur.
Ray tracing staat uit om toch een zo hoog mogelijk fps te krijgen.
Ahhhhhh. Die laatste quest, welke idioot verzint dit.
"Can't fast travel to that portcrystal" Sterf, game, sterf.
"Can't fast travel to that portcrystal" Sterf, game, sterf.
spoiler: title
Ik was eerder al in de laatste quest in gesleurd tegen mijn zin in omdat ik dacht dat dit gewoon een manier was om naar volcanic island te gaan. En dan zwelt de muziek aan en dan is het kennelijk de bedoeling dat je het in een ruk moet uitspelen (wilde nog rustig de map verkennen, geen interesse in ng+). Gelukkig had ik een inn save.Tijdje game laten liggen. De omweg naar volcanic island gemaakt. Terug naar Bakbattahl. Had dat zwaard nog dus dat stuk v/d main quest ook maar gedaan. En dan mag ik niet meer terug naar volcanic Island "Can't fast travel to that portcrystal", kennelijk weer de laatste quest getriggerd.
@friketje1 Als je het over 'the Guardian Gigantus' hebt:
Zo lang je Moonglint tower niet in gaat ben je safe.
Er is btw ook nog een andere route om naar de Volcanic Island te gaan. Lager in het zuid oosten van Bakbattahl.
spoiler:
Na het verslaan van de guardian kan je gewoon weer de game wereld in.
Zo lang je Moonglint tower niet in gaat ben je safe.
Er is btw ook nog een andere route om naar de Volcanic Island te gaan. Lager in het zuid oosten van Bakbattahl.
[ Voor 3% gewijzigd door Psyx88 op 27-04-2024 11:21 ]
Klopt, maar je hoort toch gewoon normaal een game te kunnen spelen zonder dat je steeds op internet moet opzoeken of je niet gedwongen wordt het spel uit te spelen of dat je nog terug kan? En het is ook niet leuk om eerst die quest te triggeren wat een soort grote finale hoort te zijn en dan aan het eind, nee, toch niet. Ga even wat anders doen.Psyx88 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:53:
@friketje1 Als je het over 'the Guardian Gigantus' hebt:
[spoiler]
Na het verslaan van de guardian kan je gewoon weer de game wereld in.
Ik had gelukkig nog een inn save om (weer) die quest nog even uit te stellen.
@friketje1 Ik ben met je eens, hoor. Ik vind persoonlijk het design hiervan ook ruk, zeker icm 1 save game. Jij hebt gelukkig nog 1 recente inn save. Ik sliep haast nooit in een inn. Dit ivm nog een kromme design keuze. Dus bij mij ging de eerste keer 5 uur speeltijd verloren 😓
Dit was voor mij dan ook de hoofdreden om de waarschuwing in dit topic te plaatsen, zodat andere mensen dit lot bespaard bleef.
Gelukkig speel ik op PC, dus hierna direct de 'save manager' geinstalleerd en daarna geen problemen meer gehad 👍🏻
Na alle 'horror verhalen' van de post game (true ending) ook de nodige voorbereidingen getroffen: alle upgrades, wakestones, crystals en all heal elixirs gefarmed. Maar dit bleek achteraf overbodig: uiteindelijk maar 1 all heal elixir gebruikt en na alles gedaan te hebben nog 10 rests over.
Dus ja, er zitten interessante (design) concepten in Dragon's Dogma 2, maar de uitwerking is het vaak 'net niet'. Jammer, want de game is met vlagen geniaal en de combat en wereld zijn fantastisch.
Dit was voor mij dan ook de hoofdreden om de waarschuwing in dit topic te plaatsen, zodat andere mensen dit lot bespaard bleef.
Gelukkig speel ik op PC, dus hierna direct de 'save manager' geinstalleerd en daarna geen problemen meer gehad 👍🏻
Na alle 'horror verhalen' van de post game (true ending) ook de nodige voorbereidingen getroffen: alle upgrades, wakestones, crystals en all heal elixirs gefarmed. Maar dit bleek achteraf overbodig: uiteindelijk maar 1 all heal elixir gebruikt en na alles gedaan te hebben nog 10 rests over.
Dus ja, er zitten interessante (design) concepten in Dragon's Dogma 2, maar de uitwerking is het vaak 'net niet'. Jammer, want de game is met vlagen geniaal en de combat en wereld zijn fantastisch.
[ Voor 34% gewijzigd door Psyx88 op 27-04-2024 16:41 ]
Ja zulke design keuzes snap ik ook niet. Het is dat de game verder gewoon erg leuk was om te spelen dus kan het soort van door de vingers zien maar wel vervelend ja.
Was in ieder geval een geweldige playtrough. Echt van genoten. Van begin tot eind.
Was in ieder geval een geweldige playtrough. Echt van genoten. Van begin tot eind.
Hebben ze deze al opgegeven, of gaan ze het nog patchen?
Ik had hem na launch ff laten liggen ja, in de hoop dat er een performance update zou komen.mister_S schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:27:
Hebben ze deze al opgegeven, of gaan ze het nog patchen?
Echt nog precies niks van gehoord. Stond ook niks over in de roadmap.
Wel gelezen dat er verschillende community mods zijn voor performance, waaronder een DLSS3 & frame gen mod.
Zoals zovele vind ik het laatste quest design ook echt extreem achterlijk. Je hebt een volledig gedeelte van de map wat je gewoon volledig skipt door de laatste quest die je ook nog eens enorm pushed om direct door te spelen.
Nu opnieuw begonnen met mijn bestaande character. Maar eigenlijk ben ik alle incentive kwijt om verder te spelen.
Wie de f*ck bedenkt de laatste quest op deze manier te laten voltrekken. Ik snap de open spelwereld en de manier voor open interpretatie van de game voor quests. Maar met zo'n belangrijke laatste quest die je niet meer laat terugkeren naar de spelwereld is het echt super debiel.
In plaats van de potentiële 70/80 uur die ik er graag in had willen investeren ben ik nu wel klaar met de game na 35 uur, doodzonde.
spoiler:
Ik heb hierdoor echt super veel quests gemist. Het enige dat ik kan doen is in de "afterworld" verder spelen. Maar daar heb ik nog helemaal geen trek in. Zodoende heb ik de dagen maar voorbij laten vliegen en heb ik de wereld laten vergaan.
Nu opnieuw begonnen met mijn bestaande character. Maar eigenlijk ben ik alle incentive kwijt om verder te spelen.
Wie de f*ck bedenkt de laatste quest op deze manier te laten voltrekken. Ik snap de open spelwereld en de manier voor open interpretatie van de game voor quests. Maar met zo'n belangrijke laatste quest die je niet meer laat terugkeren naar de spelwereld is het echt super debiel.
In plaats van de potentiële 70/80 uur die ik er graag in had willen investeren ben ik nu wel klaar met de game na 35 uur, doodzonde.
Nou, na de teleurstelling die ‘Dragon Age: Veilguard’ heet, heb ik mij toch maar weer eens tot ‘Dragon’s Dogma 2’ gewend - en met succes dit keer; om één of andere reden ‘klikt’ het dit keer en zit ik er volledig in!Yonix schreef op zondag 24 maart 2024 @ 07:15:
Gisteravond won de nieuwsgierigheid en heb ik DS2 toch maar geïnstalleerd - om het spel na 80 minuten weer te verwijderen.
Is dit nu een ‘Tripple-A RPG’? Die animaties, het gebrek aan ‘lock target’, het geklungel met item en weapon menus (RB+links op DP), het gedrocht van een UI / menu, rare photo mode enz.![]()
Nee, de performance issues zijn niet de enige problemen die DD2 heeft.![]()
Schandalig dat ze hier € 70 voor durven te vragen en schandaliger dat dit overal een 9/10 krijgt. Laat toch wel zien dat er heel veel zieltjes gekocht zijn.
/f/image/PtDbNkTofLZFycnwziMGv6AB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FVbx0YowAZzEaV59yL7eGCe6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/H5lsG44BgHIzSLkEptdTgOZ6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ia3OScdXMUIBKYSU3ISMOVyO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mZWAQQBaZTS0PY6D23XmyxBa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2JStJivJwT0LexJkFX7rhEcZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QOZrUIR9vnI9QpxwfVyzdjzh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VaasCjPK21KIQindl8KAJbjb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/py6cEXYb6VMd2TcUPMiTkTU9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/y7rsNfLJglg1iZBcgExUNSRZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sRkSUjSgpKSxq9yB3FlbzQUg.png?f=fotoalbum_large)
Hoe vinden de mensen hier de performance? Is het beter? Ik kocht het spel vlak na release en MOEST stoppen omdat mijn pc het gewoon niet aan kon. In ieder geval niet dat ik kon genieten.
Paar weken terug probeerde ik het nogmaals en het is nog steeds best ruk (6700 XT). Is het spel gewoon onspeelbaar met mijn kaart?
Paar weken terug probeerde ik het nogmaals en het is nog steeds best ruk (6700 XT). Is het spel gewoon onspeelbaar met mijn kaart?
[ Voor 9% gewijzigd door Westland1940 op 30-12-2024 19:17 ]