Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:18
Ricmaniac schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:20:
[Afbeelding]

Ik neem aan dat dit uitroepteken rechtsonderin een quest is toch of niet?

Ik ben al op die plek geweest maar zit helemaal niks.
Iemand een idee? Is bij de eerste encampment.
Is dat boven waar je een ladder moet nemen. Heb dat ook gehad. Waar je de eerste keer moet rusten in de lodge?

[ Voor 4% gewijzigd door Wolverine9000 op 22-03-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:04
Wolverine9000 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:22:
[...]

Is dat boven waar je een ladder moet nemen. Heb dat ook gehad. Waar je de eerste keer moet rusten in de lodge?
klopt ja. ben daar boven geweest en met die guy gepraat maar gebeurd niks :P
Ook die kist er onder geloot.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:28:
[...]

klopt ja. ben daar boven geweest en met die guy gepraat maar gebeurd niks :P
Ook die kist er onder geloot.
Heb dat ook voor. Zit in een kamp verder. Tip dat ik geef. Ga bij alle personen eens langs voor vele kleine side quest. Vooraleer je de main quest terug gaat. Daar zit ik nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
En bij de hired pawns zet ik de quest status aan. Daar een item gekregen dat ik kan gebruiken wanneer ik dood ga. Wat al gebeurd is trouwens. Heb het diepe water eens uitgetest 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Dat pawnsysteem is ook echt mega uitgebreid zeg met wat je allemaal kan doen.
Ook dat je ze quests kan geven die andere spelers als ze hem huren dan kunnen doen en kan je ze rewards mee geven die dan aan de andere speler word gegeven. Best vet

Snap het nog lang niet allemaal maar eerste indruk van de game is gewoon hartstikke goed :)
Performance is bij mij nog geen probleem geweest overigens.

Speel wel maar op 1080p

7800x3d
3060TI
32GB ram

Open world helemaal geen framedrops gehad ook alleen in het camp.

Wat ik ook wel tof vind is dat je gewoon door de deuren van zo'n dorpje naar binnen loopt ipv loading screens zoals bij deel 1. (logisch ook gezien we 12 jaar verder zijn maar toch :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:38:
Dat pawnsysteem is ook echt mega uitgebreid zeg met wat je allemaal kan doen.
Ook dat je ze quests kan geven die andere spelers als ze hem huren dan kunnen doen en kan je ze rewards mee geven die dan aan de andere speler word gegeven. Best vet

Snap het nog lang niet allemaal maar eerste indruk van de game is gewoon hartstikke goed :)
Performance is bij mij nog geen probleem geweest overigens.

Speel wel maar op 1080p

7800x3d
3060TI
32GB ram

Open world helemaal geen framedrops gehad ook alleen in het camp.

Wat ik ook wel tof vind is dat je gewoon door de deuren van zo'n dorpje naar binnen loopt ipv loading screens zoals bij deel 1. (logisch ook gezien we 12 jaar verder zijn maar toch :P)
Ga mij deze avond eens goed moeten zoeken ivm het huren van pawns. Moet het nog beetje gewoon worden allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ja same, kom er langzamerhand meer achter.
Had nu een side quest en mijn main pawn kon er niks mee in principe en volgde mij gewoon.

Maar had net een andere pawn gehuurd er bij en als je dan met hem praat en "matter of importance" klikt dan zegt hij iets over je priorit quests die je gemarkeerd hebt en hij begon dus dat hij goeie tracking skills had en mij wel kon helpen die NPC te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:47:
Ja same, kom er langzamerhand meer achter.
Had nu een side quest en mijn main pawn kon er niks mee in principe en volgde mij gewoon.

Maar had net een andere pawn gehuurd er bij en als je dan met hem praat en "matter of importance" klikt dan zegt hij iets over je priorit quests die je gemarkeerd hebt en hij begon dus dat hij goeie tracking skills had en mij wel kon helpen die NPC te vinden.
Vet e. Iedereen moet voor zijn eigen uitmaken wat hij van deze game vind. Maar ik vermaak mij na pas 3 uur enorm. Maar is natuurlijk mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:05
Wat is uberhaupt dat hele pawn gebeuren? En als de performance okay is op pc dan wil ik hem vanmiddag wel kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Westland1940 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:58:
Wat is uberhaupt dat hele pawn gebeuren? En als de performance okay is op pc dan wil ik hem vanmiddag wel kopen :)
Speel op ps5 en daar loopt hij prima tot nu toe.😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
Pawns zijn NPC characters die je in je team kan hebben (max 3)
En die kan je dus huren ingame. Ze hebben hun eigen class, level, skills, traits etc.
Als jij dus je main pawn maakt kunnen andere spelers die van je huren om in hun eigen party te gebruiken.

Wat wel vet is, is dat ze ook een soort knowledge hebben.. als je een pawn huurt van iemand die bijv een stuk van de map heb discovered wat jij nog niet hebt gezien dan kan hij je helpen door de plek te laten zien en stuur je hem vooruit en kan je volgen. (noem maar een voorbeeld.. gaat niet exact zo)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:44

Lapras

Ice beam

Heel kort.

Je hebt je main character + je pawn. Een pawn is een NPC die met je meeloopt en meevecht. Je kan de pawn gear en skills geven alsof het een volwaardig character is.

Daarnaast kan je nog twee andere pawns huren. Die pawns zijn de pawns van andere spelers. Diegene behoudt zijn pawn, maar je leent dan de pawn van hem of haar. Andersom kunnen anderen ook jouw pawn lenen.

Je pawn leert van de quests die hij doet met een andere speler en kan info met jou delen. Andersom: je pawn leert ook van de quests die hij doet met jou en kan info over quests met anderen delen. Maar pawns van anderen levelen niet mee, dus je bent constant op zoek naar nieuwe pawns.

Ofwel: waar je vroeger een party van vier bouwt, bouw je er nu één van twee + aangevuld met party members van andere spelers. Het is een soort multiplayer modus in een single player game.

Vooral geinig om te zien hoe andere spelers hun pawn hebben vormgegeven en welke gear/stats ze hem geven. Mogelijk is het ook nuttig voor de quests, maar dat heb ik nog niet ondervonden. In deel 1 viel dat wel mee, al waren sommige tips wel handig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:43

MazeWing

The plot thickens...

Markozv schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:48:
[...]

Niet helemaal mee eens, ja het is walgelijk de micro transacties maar nee als het spel zelf goed is hoeft er niet meteen een slechte review aan gehangen worden.
Het gaat me niet zozeer om de micro transactions zelf maar de manier waarop. Er in de review copy met geen woord over reppen en bij release dit opeens toevoegen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
MazeWing schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:09:
[...]

Het gaat me niet zozeer om de micro transactions zelf maar de manier waarop. Er in de review copy met geen woord over reppen en bij release dit opeens toevoegen.
Als je naar de digital deluxe keek met de 1500 crystals was dit eigenlijk al te verwachten in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 08:41
Ricmaniac schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:20:
[Afbeelding]

Ik neem aan dat dit uitroepteken rechtsonderin een quest is toch of niet?

Ik ben al op die plek geweest maar zit helemaal niks.
Iemand een idee? Is bij de eerste encampment.
Volgens mij zijn veel van erg veel van die vraagtekens gewoon bugged. Zie regelmatig een kistje bij een vraagteken, je opent het en hij blijft staan. Ik zou me er niet te druk om maken, maar het is wel irritant dat je een tijdje naar niets aan het zoeken bent.

https://beebom.com/dragon...xclamation-marks-meaning/
"Sometimes, the Exclamation Marks do not go away due to glitches, so a soft reboot of the map is required."

[ Voor 15% gewijzigd door friketje1 op 22-03-2024 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Markozv schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:05:
[...]

Als je naar de digital deluxe keek met de 1500 crystals was dit eigenlijk al te verwachten in mijn ogen.
Heb drie uur gespeeld en heb al 500 rift crystals gekregen. Dus je krijgt er genoeg in de game zelf. Mensen die hoge pawns willen huren gaan deze wel kopen. Maar ik niet. Heb een pawn in gehuurd die twee levels hoger en die kosten mij 55 rift crysral door de game te spelen.😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:44
Wolverine9000 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:18:
[...]

Heb drie uur gespeeld en heb al 500 rift crystals gekregen. Dus je krijgt er genoeg in de game zelf. Mensen die hoge pawns willen huren gaan deze wel kopen. Maar ik niet. Heb een pawn in gehuurd die twee levels hoger en die kosten mij 55 rift crysral door de game te spelen.😀
Ik heb een gelijke ervaring met bijna 3 uur spelen. Kon een een pawn van 1 level hoger dan mijzelf huren voor iets van 35 RC. Had er een paar honderd dus dat komt wel goed :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Ik heb de game gekocht op pc voor nu. Wil eigenlijk nog even onder de 2 uur blijven. Ik wil de game misschien voor ps5 halen ipv. PC. Vind gamen op de bank toch een stuk relaxter.

De game draait op pc aardig. Wel af en toe drops naar 35 fps oid.
5700X icm. een 3080

De 30 fps op ps5 lijkt me niet heel top, zou het graag even proberen, maar de return policy bij Sony is totaal ruk. (sta er eigenlijk van te kijken dat dit mogelijk is in de EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:53
@swoutr je specs zijn bijna gelijk aan die van mij. Mag ik vragen op welke resoltie en met welke globale settings jij speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Laatst online: 14:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUlSteepR2FOK8QXLtWozEKG1W8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zuLfMSXwyTPfaRGZdAVHI17l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
https://www.youtube.com/watch?v=b9Yime6hNjQ

Mooie uitleg voor customizing je videosettings voor betere FPS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
mister_S schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:54:
@swoutr je specs zijn bijna gelijk aan die van mij. Mag ik vragen op welke resoltie en met welke globale settings jij speelt?
Maxed out 1440p met raytracing en quality DLSS.
Heb soms wat drops, maar over het algemeen wel boven de 60fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friketje1
Ik snap de hype niet zo over de FPS drops. Duidelijk is dat er wat aan gefixt moet worden maar zo erg is het nu ook weer niet, het heeft nauwelijks invloed op het spel. Helaas hoort dit er gewoon bij, geen enkele game is perfect op de dag van release.
En dan mensen die boos worden over onzin DLC die gewoon was aangekondigd, het is namelijk de mogelijkheid (en vraag mij werkelijk niet wie deze onzin bedacht heeft) om een aantal onderdelen van de deluxe edition achteraf of extra aan te schaffen. Niemand vond de deluxe edition een probleem. En dan heeft het DLC en dan komt er nerd rage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westland1940
Dat de performance wat tegen valt, oké. Maar dat je niet eens een new game kan beginnen als ik het goed begrijp, en daar zelfs voor moet betalen. Pijnlijke keuzes van Capcom... zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Nou postbode, schiet op... ik wil gamen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Laatst online: 16-09 13:44

Lapras

Ice beam

Westland1940 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:21:
Dat de performance wat tegen valt, oké. Maar dat je niet eens een new game kan beginnen als ik het goed begrijp, en daar zelfs voor moet betalen. Pijnlijke keuzes van Capcom... zonde.
Maar dat was in deel 1 ook zo. Vond je dat geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Dat je geen extra savegame kan maken is inderdaad jammer. Maar dat kan ook niet als je betaald hoor.

En alle dingen die @Vinnocchio hierboven in zijn screenshot stuurt zijn allemaal ingame te kopen.
De eerste 8 ofzo zijn van de deluxe editie. en ook daar zitten zelfs items tussen die je gewoon kan kopen in game.

Heb bijv die Goal key die je daar tussen ziet staan zelf ook al gevonden in game (level 4 ben ik pas)

Maak me er dus veel minder zorgen over dan het in eerste instantie leek.

Vervelend blijft het wel dat ze het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ook het aanpassen van je character kan gewoon met ingame currency (500 RC)
Ik heb al 180 ofzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markozv
het is een beetje werk, maar ik kwam dit tegen op de steam community (dit is wel een volledig nieuwe save dan)

You actually can start a new game
I just want to throw this post in here because I keep seeing people who either just don't know how computers work or are easily swayed by things without looking into it themselves but you can actually start a new game, you just go into the save location and delete the old save. It works, I literally just did it to test it. Go to C:\Program Files (x86)\Steam\userdata\ and go into your steam ID should be the only folder, then find the game ID which if you sort by date will probably be the most recent one. Go into the remote folder and delete win64_save if you want to start a new game, or copy that folder somewhere if you want a backup. This took me half a minute to do, I agree it should be able to be done from the main menu but it's insane the amount of people saying you can't start a new game is insane to me did people just not bothering looking it to it and are just parroting what they've heard?

I forgot to mention, turn off cloud saves of it'll just download the save right back from Steams servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
Moet erbij zeggen dat ik het hier inderdaad niet mee eens ben en een zeer slechte keuze vind van de uitgever

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friketje1
Je hoeft niet te betalen voor een nieuwe save, het kan gewoon niet. 8)7 . Kan alleen door handmatig je saves te verwijderen en dan in offline modus te gaan spelen.

Dat moeten ze echt fixen maar ben er bang voor, past kennelijk niet in de visie van de game. Het slaat gewoon nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:42:
[...]

Dat je geen extra savegame kan maken is inderdaad jammer. Maar dat kan ook niet als je betaald hoor.

En alle dingen die @Vinnocchio hierboven in zijn screenshot stuurt zijn allemaal ingame te kopen.
De eerste 8 ofzo zijn van de deluxe editie. en ook daar zitten zelfs items tussen die je gewoon kan kopen in game.

Heb bijv die Goal key die je daar tussen ziet staan zelf ook al gevonden in game (level 4 ben ik pas)

Maak me er dus veel minder zorgen over dan het in eerste instantie leek.

Vervelend blijft het wel dat ze het doen.
Die gaol key heb ik gekocht met puur verdiende 3000 g in de game zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
@Ricmaniac of kan je de gaol key nog ergens anders vinden ipv te kopen voor 3000g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wolverine9000 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:33:
@Ricmaniac of kan je de gaol key nog ergens anders vinden ipv te kopen voor 3000g.
Weet ik niet, ik had hem idd ook bij die NPC gekocht. vermoed dezelfde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 17:05
Weet niet of dit al gepost is, zag het pas net:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p07v8iEem0z8C9GCt3mP9dkSD10=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qIK82trpC5HRNFUZhnvnVbBm.png?f=fotoalbum_large

Ik heb net de Deluxe versie opgepikt voor 50 piek, nu installeren, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friketje1
Toch wel jammer dat ze er alleen naar kijken dat je een nieuwe save kan starten. Je moet gewoon minimaal een stuk 6 karakters kunnen aanmaken. Voor een replay of een huisgenoot die wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:30
superbassie schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:40:
Weet niet of dit al gepost is, zag het pas net:

[Afbeelding]

Ik heb net de Deluxe versie opgepikt voor 50 piek, nu installeren, ben benieuwd.
Jammer, ergens (ver weg) zag ik de ontwikkelaars excuses aanbieden voor de gelimiteerde features en om dit achter een paywall te zetten om daarna alles open te gooien (en MTX verwijderen).

Helaasch, voor mij een dikke SKIP. Ik wacht wel tot de budgetbak hem heeft liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Lapras schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:42:
[...]

Maar dat was in deel 1 ook zo. Vond je dat geen probleem?
Nee want ik heb deel 1 nooit gespeeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
jellybrah schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:17:
[...]

Jammer, ergens (ver weg) zag ik de ontwikkelaars excuses aanbieden voor de gelimiteerde features en om dit achter een paywall te zetten om daarna alles open te gooien (en MTX verwijderen).

Helaasch, voor mij een dikke SKIP. Ik wacht wel tot de budgetbak hem heeft liggen
Dat is niet het idee van de DLC. Het zijn bonus items uit de deluxe editie en er is besloten dat die ook lost als DLC verkocht kunnen worden.
Maar die items zijn eerder extratjes die eenvoudig vrij te spelen zijn. Ik denk dat de ontwikkelaars juist het doel hebben gehad dat de game gewoon zonder DLC volwaardig is. De beeldvorming is nu heel anders natuurlijk, echt een dikke PR blunder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:07
Markozv schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:55:
[...]

het is een beetje werk, maar ik kwam dit tegen op de steam community (dit is wel een volledig nieuwe save dan)

You actually can start a new game
I just want to throw this post in here because I keep seeing people who either just don't know how computers work or are easily swayed by things without looking into it themselves but you can actually start a new game, you just go into the save location and delete the old save. It works, I literally just did it to test it. Go to C:\Program Files (x86)\Steam\userdata\ and go into your steam ID should be the only folder, then find the game ID which if you sort by date will probably be the most recent one. Go into the remote folder and delete win64_save if you want to start a new game, or copy that folder somewhere if you want a backup. This took me half a minute to do, I agree it should be able to be done from the main menu but it's insane the amount of people saying you can't start a new game is insane to me did people just not bothering looking it to it and are just parroting what they've heard?

I forgot to mention, turn off cloud saves of it'll just download the save right back from Steams servers.
Ik kwam wel dit tegen.

https://www.reddit.com/r/...deleting_your_save_files/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KcuTQ5JLiEGBHtq0F8LcsrfO29g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZNzjGYJwjtynDt9vOZP3YoM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPpZf-WU0F40p0Yz8dl-zBN5ahw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsL91L9Mga96CHBKrF6MNQq5.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben begonnen aan de game op PC. Ik ben benieuwd. Als main pawn heb ik in elk geval mijn all time favorite Geralt nagemaakt :P

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 18:10

kingfriko

100 % BULLY

Ben nu level 7 maar word constant in 1 klap verslagen door saurians 😆 misschien is Archer toch niet de beste keuze voor mij in deze game , morgen maar verder kijken . Verder vind ik het wel een heerlijke rpg

kingfriko

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wat een heerlijke game!

Het is dat ik vanmorgen zeg maar mee gezogen werd in die drama.. maar als ik daar vanmorgen niks van had gezien of gelezen en gewoon gelijk was gaan spelen dan had ik zelfs niks negatiefs te zeggen eigenlijk.

mtx merk je niks van. Frames zijn echt nog geen issue bij mij geweest en het speelt gewoon super fijn weg.

Echt een goeie vibe in de game.
Enige wat wel continue in mijn hoofd speelt als ik speel is of ik met dingen de juiste keuze maak :P

Ga altijd twijfelen: wat zal er gebeuren als ik dit of dat doe.

Bijv een meisje vroeg mij voor medicijn te kopen voor haar opa.. toen begon ik te twijfelen van: misschien heb ik die opa later wel nodig voor iets :) dus laat ik het maar doen.

Het is natuurlijk jammer dat je maar 1 save tegelijk kan hebben maar voor nu zo'n eerste playtrough vind ik het wel nice eigenlijk want dan speel je tenminste echt jou verhaallijn met de keuzes die jij maakt zeg maar.

Ik geniet er van! Can't wait om de kinderen vanavond in bed te hebben hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:12:
Wat een heerlijke game!

Het is dat ik vanmorgen zeg maar mee gezogen werd in die drama.. maar als ik daar vanmorgen niks van had gezien of gelezen en gewoon gelijk was gaan spelen dan had ik zelfs niks negatiefs te zeggen eigenlijk.

mtx merk je niks van. Frames zijn echt nog geen issue bij mij geweest en het speelt gewoon super fijn weg.

Echt een goeie vibe in de game.
Enige wat wel continue in mijn hoofd speelt als ik speel is of ik met dingen de juiste keuze maak :P

Ga altijd twijfelen: wat zal er gebeuren als ik dit of dat doe.

Bijv een meisje vroeg mij voor medicijn te kopen voor haar opa.. toen begon ik te twijfelen van: misschien heb ik die opa later wel nodig voor iets :) dus laat ik het maar doen.

Het is natuurlijk jammer dat je maar 1 save tegelijk kan hebben maar voor nu zo'n eerste playtrough vind ik het wel nice eigenlijk want dan speel je tenminste echt jou verhaallijn met de keuzes die jij maakt zeg maar.

Ik geniet er van! Can't wait om de kinderen vanavond in bed te hebben hahah
Goed om te horen dat de game verder gewoon goed bevalt. :)
Ik heb baldurs gate nooit gespeeld maar wordt jij niet helemaal gek dan in zo een game met alle keuzes haha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nog niet zo heel veel gespeeld (wat een opties in die character creation)

Maar kan niet wachten om morgen verder te gaan, heel mooi gedaan met die draak in het begin.

Ff wennen aan de framerate maar tot nu toe goed te doen maar zoals gezegd net in het begin dus geen grote stad ingeweest.

Het vechten is ook ff wennen zonder lock on maar dingen zoals shield Bash en zo'n trolletje oppakken en wegsmijten voelt heerlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ikke nog een uur werken en dan nog beetje verder prutsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Nu online
Net de game ook aangeschaft na wat twijfeling tussen deze en Rise Of The Ronin. Download loopt, ga er vrij blind in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ricmaniac schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:12:

Ja dit is ook mijn enige kritiekpunt momenteel. Ik maakte effe iets met dikke tieten aan en de gedachte dat ik het later met een andere character wat serieuzer op ging pakken. Nu gaat hem dat dus voorlopig niet worden nog. Een warning was op zich op zn plaats geweest. Helemaal omdat ik het effe vluchtig tussen de bedrijven door deed en ook wat stukjes gemist heb. Nu kan ik dat op YT terug zien maar toch…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:35:
[...]

Goed om te horen dat de game verder gewoon goed bevalt. :)
Ik heb baldurs gate nooit gespeeld maar wordt jij niet helemaal gek dan in zo een game met alle keuzes haha?
Klopt heel moeilijk vind ik dat ook bij BG3 haha. ook verre van uitgespeeld.

Replaywaarde is wel mega hoog daardoor in zulke games.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

De popcorn kan gepakt worden!

Het is diep triest hoe het spel presteert op consoles en al helemaal op pc's. Zelfs een 7800X3D en 4090 hebben moeite om 60 fps stabiel te halen (in de stad). Met een mindere CPU, zoals de Ryzen 5 5600 (met nog steeds een 4090) zit je rond de 30 fps te spelen.

Grootste probleem bij alle versies is de waardeloze frame times. Men mag dus nog flink aan de bak want dit is onacceptabel!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Kenny_026 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:38:
[...]

Ja dit is ook mijn enige kritiekpunt momenteel. Ik maakte effe iets met dikke tieten aan en de gedachte dat ik het later met een andere character wat serieuzer op ging pakken. Nu gaat hem dat dus voorlopig niet worden nog. Een warning was op zich op zn plaats geweest. Helemaal omdat ik het effe vluchtig tussen de bedrijven door deed en ook wat stukjes gemist heb. Nu kan ik dat op YT terug zien maar toch…
Ja vooral voor zoiets is het dus inderdaad een probleem ja. vooral dat je niet gewaarschuwd word. Maar die appearance change item kan je op een gegeven moment vrij makkelijk kopen hoor. maarja begin is dan idd even doorbijten. (of dus 2 euro |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

HDR op de consoles werkt (op dit moment) ook niet helemaal lekker

HDR Max Peak Brightness Slider werkt niet waardoor de specular highlights (zoals fakkels, etc.) een stuk minder fel zijn dan je zou verwachten bij HDR. Waarschijnlijk is dit wel makkelijk te fixen.

Je vraagt je toch af wanneer dit überhaupt door de Q&A is gekomen? Maar die vraag kun je bij een boel spellen stellen, want het is anno 2024 nog steeds 1 grote willekeur hoe (en of) HDR is geïmplementeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:53
Grafisch vind ik het er geweldig uitzien met RT on, dat is boven mijn verwachting (of ik had te lage verwachtingen). De CPU wordt echter inderdaad kapotgemaakt door dit spel :) ik wacht nog even tot de bestelde 5800x3D binnen is, want mijn 3700x kan dit niet aan. Ook even wachten tot ze hopelijk wat patches hebben uitgebracht, ik ben toch nog wat weekjes bezig met FF7 Rebirth.

De eerste paar uurtjes waren erg leuk, maar ik verwachtte ook niets meer dan een verbeterde DD1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Je krijgt blijkbaar een bericht als je rest Amsterdam je pawn 9s ingehuurd. Dat weten we dan ook dan weer😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAEKPxlNdn4KR5JqpeVN8c1aGHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQzRTQZhJFX975pPuqg34yrm.jpg?f=fotoalbum_large mijn pawn om in te huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:36
Poulske schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:34:
Net de game ook aangeschaft na wat twijfeling tussen deze en Rise Of The Ronin. Download loopt, ga er vrij blind in.
Ik had beide games op mijn radar staan maar ben uiteindelijk voor Rise gegaan.Heb geen zin om een spel na een paar uur aan de kant te leggen vanwege de lage framerate[PS5/SeriesX]

Iedereen die wel prima kan leven met de minputen van deze game wens ik veel plezier de komende dagen/tijd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Nice ik zal hem straks inhuren :P

Dit is mijn pawn. volledig gemaakt door mijn dochter van 5 dus zou niet mijn eerste keuze zijn haha maar kan het niet maken hem niet te gebruiken 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgnVoEKjt2zwrFL_LGqrw_FAvRg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9niUW5RaaTdRiHjIpaUffkfr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Volgens mij is dat vooral een ding met Steam Deck en verschillende Proton versies zodat Denuvo denkt dat het een nieuwe PC is, of iets in die trand. Wat overigens nog steeds ruk en anti-consument is daar niet van.

Maar ik heb op mijn Windows handheld al twee keer mijn save weggemikt en dat werkt prima als je opnieuw wil beginnen.

De performance is wel een dingetje zeg maar. Ik heb met de Ryzen 7 7840U (8 cores/16 threads) hetzelfde als Digital Foundry: onevenwichtige CPU utilisation. Door die gare frametimes zit er tussen FSR3 op Off of FSR3 op Ultra Performance weinig verschil in FPS (UP is uiteraard wel ruk qua beeld :+ ). Idem voor RT. Dat zou veel meer impact moeten hebben qua performance, maar het maakt allemaal niet zoveel uit. Wordt vast wel gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:59:
[...]

Nice ik zal hem straks inhuren :P

Dit is mijn pawn. volledig gemaakt door mijn dochter van 5 dus zou niet mijn eerste keuze zijn haha maar kan het niet maken hem niet te gebruiken 8)7

[Afbeelding]
Haha dat kan je idd niet maken. Ben ondertussen nog altijd niet uit melve geraakt 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Die high fives na een gevecht zijn de max 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wolverine9000 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:33:
Nu ook 1 gekregen door een sidequest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Net een uurtje in de Capital rondgelopen en daar is pas echt dat ik af en toe wat framedrops merk. Maar zit zo in de game maakt me echt helemaal niets uit gezien het niet al te storend is en het verder super goed speelt :)

Goed dat is het laatst wat ik over de FPS ga zeggen. Ja het kan beter maar nee het is nu geen probleem met mijn hardware.

Vette stad overigens! heb al meerdere hidden kamers/entrances gevonden enzo :D wel tof

Nu zie ik er ineens tof uit door wat gevonden gear :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUirSBoXJ2f-2rq82KBNRZ8zKIw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RIxHOlQLANdIhsJgkoCHqF1a.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Ricmaniac op 23-03-2024 00:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Oke ik heb even iets heel lelijks meegemaakt.

Er ging iets fout waardoor ik in de prison werd gegooid en al die shit die ik had en items enz was afgepakt.
Ik had ook nog een debuff op mij waardoor ik binnen 1 minuut ong steeds dood ging in die prison wat ook direct een autosave punt was dus kon niks doen zeg maar behalve sprinten naar een inn om die debuff weg te krijgen.

Maar omdat ik al mijn items en gear kwijt was dacht ik weet je ik gebruik wel de load last inn rest ipv load last savegame. Op 1 of andere manier heeft die de inn rest voor die capital city (+- 30 minuten playtime terug voor mij) niet als rest punt gezien ofzo en heeft hij mij terug gezet naar mijn aller eerste en enige inn rest punt. Character terug van level 10 naar level 2. 2 pawns kwijt. eigen pawn ook weer leeg en level 2.

Playtime blijkbaar 52 minuten... ipv 7 uur.
Wat ongelovelijk zuur zeg op deze manier.

Dit is nog een reden waarom het dom is dat je niet meerdere saves kan hebben.

Hele avond letterlijk weggegooid gewoon.

Nou .. laat ik het maar zien als een kans op reset nu ik de game al beter snap opnieuw te spelen... ALhoewel dat helemaal niet nodig was want voor mijn gevoel geen fouten gemaakt.. behalve gevangen genomen te worden in de palace.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:14
Het is je eigenschuld, had je maar die jail key moeten kopen als microtransactie. :')

Nee, het is inderdaad erg klote als dit gebeurt. Ik was vanplan om Dragon's Dogma 2 te kopen. De performance issues zal toch gepatch worden, dat is voor mij persoonlijk nog geen groot probleem, tenzij ik crashes heb.

Maar dit soort verhalen weerhouden mij ervan om het te kopen. Ook wanneer ik naar de microtransacties kijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Toonen1988 op 23-03-2024 00:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Toonen1988 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 00:57:
[...]

Het is je eigenschuld, had je maar die jail key moeten kopen als microtransactie. :')

Nee, het is inderdaad erg klote als dit gebeurt. Ik was vanplan om Dragon's Dogma 2 te kopen. De performance issues zal toch gepatch worden, dat is voor mij persoonlijk nog geen groot probleem, tenzij ik crashes heb.

Maar dit soort verhalen weerhouden mij ervan om het te kopen. Ook wanneer ik naar de microtransacties kijk.
Ik had inmiddels al 3 jail keys waarvan 1 met infinite uses.. enige wat ik in mijn inventory had nadat ik in jail werd gegooid.. (geen 1 gekocht met echt geld)

Het was gewoon een hele unfortunate situatie en nu weet ik ook dat die campfires en sommige "inns" wat geen bed op de minimap is niet als inn rest punt word gezien.

Morgen zal ik me vast prima voelen maar het is wel raar en slecht design gewoon ja. Ook dat je met een debuff in jail gegooid kan worden en de debuff houd.. ik kon gewoon niet snel genoeg weg komen en de debuff kwijt raken. Vandaar dat ik die andere load game probeerde.

Naja heb er toch maar gewoon een bug report van gemaakt.. niet dat ik me save terug krijg maar dat ze het aanpassen dat je debuffs in jail houd. dat is letterlijk de gehele oorzaak geweest waarom ik deed wat ik deed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Tegelijkertijd ben ik niet de enige denk k zo te zienAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgFTgJ11dAqA9Ldm6cMk5lz1z4I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sY5O8tpGX8QpKSLSfXPLSdm1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Laatst online: 12:44
Ricmaniac schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 00:42:

Er ging iets fout waardoor ik in de prison werd gegooid en al die shit die ik had en items enz was afgepakt.
Ik had ook nog een debuff op mij waardoor ik binnen 1 minuut ong steeds dood ging in die prison wat ook direct een autosave punt was dus kon niks doen zeg maar behalve sprinten naar een inn om die debuff weg te krijgen.

Maar omdat ik al mijn items en gear kwijt was dacht ik weet je ik gebruik wel de load last inn rest ipv load last savegame. Op 1 of andere manier heeft die de inn rest voor die capital city (+- 30 minuten playtime terug voor mij) niet als rest punt gezien ofzo en heeft hij mij terug gezet naar mijn aller eerste en enige inn rest punt. Character terug van level 10 naar level 2. 2 pawns kwijt. eigen pawn ook weer leeg en level 2.

Nou .. laat ik het maar zien als een kans op reset nu ik de game al beter snap opnieuw te spelen... ALhoewel dat helemaal niet nodig was want voor mijn gevoel geen fouten gemaakt.. behalve gevangen genomen te worden in de palace.
Wow....dat is heftig man! Daar zou ik me ook heel zuur over voelen :'(
Wel goed dat je het als bugreport hebt gemeld.

Ik ga dus voorlopig geen "reload from Inn" gebruiken als ik dat niet hoef.
Dit soort dingen moeten echt snel gefixt worden!!

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Tip van Reddit : via het systeem menu af en toe save en continue klikken.

Al zal dat waarschijnlijk ook niet helpen als je load vanuit een Inn?

Wel goed oppassen dus, zoveel speeltijd kwijtraken lijkt mij ook echt ruk.

[ Voor 50% gewijzigd door Sipio op 23-03-2024 06:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Toonen1988 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 00:57:
[...]

Het is wel echt een storm in een glas water.

[ Voor 8% gewijzigd door Kenny_026 op 23-03-2024 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 00:42:

Ah kan je in de gevangenis ook geraken? Cool 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Wat is die !? geen quest/npc
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nna1EytNLomnIigaWnEZdUgiRgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kH1yIMrXaDopPSihst286o47.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Bug waarschijnlijk. Ben daar ook al twintig keer naar boven geklommen.😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Wolverine9000 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 06:56:
[...]

Bug waarschijnlijk. Ben daar ook al twintig keer naar boven geklommen.😃
Volgens me zijn dat bevindingen/commentaar van Pawn.
! was pas zichtbaar na "there is a ladder there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
LadyVodka schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:01:
[...]

Volgens me zijn dat bevindingen/commentaar van Pawn.
! was pas zichtbaar na "there is a ladder there"
Zou kunnen.als je een dorpje verder gaat. Heb je weer zo een uitroep teken ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ricmaniac schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 01:41:
Tegelijkertijd ben ik niet de enige denk k zo te zien[Afbeelding]
Je zou toch verwachten dat ie niet meteen een quicksave aanmaakt bij het laden van een vorige save game zoals die inn rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Al mijn pawns dood en ik ook. Eén of ander beest tegen gekomen in de nacht op weg naar de capital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
MazeWing schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:34:
[...]

Je zou toch verwachten dat ie niet meteen een quicksave aanmaakt bij het laden van een vorige save game zoals die inn rest.
Dat is dus inderdaad het probleem.. Die dead in de gevangenis was gelijk per direct een autosave. Hoe we merken dat ze graag wilden dat je 1 playtrough hebt waar je keuzes impact hadden is het logisch dat dat gebeurde ondanks het feit of ik het er wel of niet mee eens ben.. Maar idd gelijk een autosave op het moment dat je die inn punt reload is echt bizar. De game zou moeten zien dat het 7 uur geleden was en zich afvragen of dit klopt ofzo :P
Sipio schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 06:20:
Tip van Reddit : via het systeem menu af en toe save en continue klikken.

Al zal dat waarschijnlijk ook niet helpen als je load vanuit een Inn?
Dit doe ik heel vaak, automatisme deed ik dat al omdat ik gewend ben een save terug te reloaden als ik iets verprutst heb in games... Maarja maakte hier dus niets uit omdat je geen save kan selecteren bij een load. Hij pakt gewoon altijd je laatste.

Gelukkig gaan de devs daar wel naar kijken om dat te veranderen zoals ze zelf zeiden.

[ Voor 30% gewijzigd door Ricmaniac op 23-03-2024 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Maargoed, Nieuwe ochtend, Zit opzich weer goed in me vel haha.

Ga nu gewoon de game "opnieuw" spelen en heb besloten om dan niet weer archer te gaan maar te wisselen naar Thief. :) maakt me playtrough toch wat anders en vond archer niet leuk genoeg denk ik. Het is wel makkelijk met die grotere mobs een beetje op afstand blijven maar ben meer een melee guy.

Vanavond maar weer met nieuwe energie en positiviteit de game in.

Weet wel dat ik nooooit meer rotten food ga eten want die debuff was echt nasty. En ook dat ik voorzichtiger ga doen bij die Palace als het nighttime is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Ricmaniac schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 01:03:
[...]

Ik had inmiddels al 3 jail keys waarvan 1 met infinite uses.. enige wat ik in mijn inventory had nadat ik in jail werd gegooid.. (geen 1 gekocht met echt geld)

Het was gewoon een hele unfortunate situatie en nu weet ik ook dat die campfires en sommige "inns" wat geen bed op de minimap is niet als inn rest punt word gezien.

Morgen zal ik me vast prima voelen maar het is wel raar en slecht design gewoon ja. Ook dat je met een debuff in jail gegooid kan worden en de debuff houd.. ik kon gewoon niet snel genoeg weg komen en de debuff kwijt raken. Vandaar dat ik die andere load game probeerde.

Naja heb er toch maar gewoon een bug report van gemaakt.. niet dat ik me save terug krijg maar dat ze het aanpassen dat je debuffs in jail houd. dat is letterlijk de gehele oorzaak geweest waarom ik deed wat ik deed.
Dat die debuff nog aanwezig was klinkt echt als een nare bug. Wat rot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik had trouwens ook een discussie op steam aangemaakt over dit issue. Van de reload to inn.
En toen ging ik ze echt even door bladeren en ik denk echt dat ik er 15-20 heb gezien die over die optie gingen.. heel veel mensen die zo veel playtime kwijt geraakt zijn dus ik weet zeker dat het wel een puntje van aandacht word voor Capcom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Ricmaniac schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:14:
Ik had trouwens ook een discussie op steam aangemaakt over dit issue. Van de reload to inn.
En toen ging ik ze echt even door bladeren en ik denk echt dat ik er 15-20 heb gezien die over die optie gingen.. heel veel mensen die zo veel playtime kwijt geraakt zijn dus ik weet zeker dat het wel een puntje van aandacht word voor Capcom
Heb je daar een linkje naar? Is interessant om te blijven volgen.

Ik heb de game al vier keer in mn mandje gehad en net niet gekocht haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
Die uitroeptekens zijn bugged. Ze verdwijnen meestal niet als je ze gevonden hebt. Ik denk dat deze een van de kistjes moet aangeven in die molen. Overigens zijn de beloningen vaak ook maar zozo dus maak je niet druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Timothy3000 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:16:
[...]

Heb je daar een linkje naar? Is interessant om te blijven volgen.

Ik heb de game al vier keer in mn mandje gehad en net niet gekocht haha.
Gewoon kopen. (mits je portomonee het toe laat en je bijv niks anders wilt spelen) Vaak praten we alleen veel als er iets slechts gebeurd of over negatieve aspecten als je online kijkt. Youtube staat ook volledig vol met Bad launch? en andere clickbait titles... Maar de game zichzelf is gewoon goed :P het zijn gewoon die kleine dingen die ze moeten verbeteren maar het is niet gamebreaking. in zijn core is het juist gewoon een goeie game

https://steamcommunity.co...ns/0/4289188745218869454/

Dit was mijn post maar als je een tabje terug gaat zie je dus alle discussies en zaten er veel meer tussen

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 23-03-2024 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Voor de mensen die iets verder zijn, npc spoiler

spoiler:
Bij mij ligt die Lennart ineens dood aan de grond, is dit bij iemand anders ook gebeurd? Hoe kom je aan die wakestone's of liggen die gewoon over de map verspreid.
Denk niet dat ik die dude nog wakker krijg op tijd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Sipio schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:34:
Voor de mensen die iets verder zijn, npc spoiler

spoiler:
Bij mij ligt die Lennart ineens dood aan de grond, is dit bij iemand anders ook gebeurd? Hoe kom je aan die wakestone's of liggen die gewoon over de map verspreid.
Denk niet dat ik die dude nog wakker krijg op tijd :P
Hahaha kak je zegt spoiler maar alsnog klik ik er op :P

Je hebt waarschijnlijk al wel wat van die wakestone fragments in je bank of inventory denk ik?
Als je er 3 hebt kan je 1 wakestone maken. En soms vind je ze ook bij NPC's om te kopen (maar heb daar nog niet op gelet en weet niet of je dat al "early" game kan kopen.

Ik had wel met mijn 7 uurtjes al 1 kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Juist toegekomen in de capital.. zijn er ´nog mensen die elk huisje onderzoeken. Ik gebruik markers of way points. Zodat ik niets over het hoofd zie😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Wolverine9000 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:51:
Juist toegekomen in de capital.. zijn er ´nog mensen die elk huisje onderzoeken. Ik gebruik markers of way points. Zodat ik niets over het hoofd zie😀
Heb volgens mij de meeste tijd nog in huisjes lopen neuzen :P

Wat betreft pawns, ik had in eerste instantie volgens mij 2 van die official pawn ingehuurd.

Die heb ik nu dismissed en volgens mij heb ik nu wel 2 spelers pawns ingehuurd zodat ik die reward krijg.

Is dit de juiste manier want die rifts zijn me nog niet helemaal duidelijk.

Kreeg net van zo'n ingehuurde pawn de opmerking dat hij altijd maar voor een halve dag wordt ingehuurd of iets in die geest _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• friketje1
Vond een broek met prima stats in een grot. Dikke upgrade.
Uiterlijk is wel een dingetje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bW6WWeF_H2ziygqXp55TJqe6A5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GAGhKvrbGXfynQqzJ3Ft7dG2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door friketje1 op 23-03-2024 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Heb ook twee nieuwe pawns nu. Mijn pawn is ingehuurd drie keer. Heb hem een quest meegegeven voor één of andere badge. Moet nog uitzoeken wat dit allemaal is. Genoeg huisjes in de capital´ soms wel ambetantdat de ingehuurde pawns zeggen daar is een ladder en vind hem niet dan lol. Ene pawn zei tegen mij dat moet ik tegen mijn meester zeggen. Leuk e 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
friketje1 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:04:
Vond een broek met prima stats in een grot. Dikke upgrade.
Uiterlijk is wel een dingetje.

[Afbeelding]
Ben nog geen grot tegen gekomen. Zoals ik eerder zei zit nog maar pas in de capital level 10. En de nacht is echt veel moeilijker. Maar gaat wel redelijk rap voorbij. Moet in de nacht een skeleton verslaan voor mijn ingehuurde pawn. Krijg er 2000 g voor 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wolverine9000 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:51:
Dat is wel een goeie.. nog geen 1 keer die waypoints gebruikt. maar ben wel iemand die alles afstruimt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Moet wel dringend iets vinden om meer te kunnen dragen qua gewicht. Scarab al gebruikt en hier en daar geef ik iets door aan mijn pawn en de twee andere. Vraagje als je items in storage plaatst heb je daar oneindig plaats of kan deze ook vol geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:26:
[...]

Dat is wel een goeie.. nog geen 1 keer die waypoints gebruikt. maar ben wel iemand die alles afstruimt idd.
Begin aan ene kant en op elk huis zet ik way point anders loop ik er voor bij wel handig . Je kan vijf waypoints zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Heb trouwens coins gevonden die je kan omruilen bij de vocation guild of zoiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• friketje1
Wolverine9000 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:26:
Moet wel dringend iets vinden om meer te kunnen dragen qua gewicht. Scarab al gebruikt en hier en daar geef ik iets door aan mijn pawn en de twee andere. Vraagje als je items in storage plaatst heb je daar oneindig plaats of kan deze ook vol geraken.
FIghter heeft een augment die 10 kg extra geeft dus dat kun je spelen voor een paar levels.

Maar het is inderdaad best irritant. In deel 1 was het niet erg nodig om op gewicht te letten. Nu wordt je eigenlijk gedwongen om een groot karakter als main te hebben of als pawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
En die uitroep tekens zijn ni bugged denk ik. Mijn pawns zeggen ladder ik gebruik de ladder en het uitroep teken is weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Sommige treasure chest in de capital kan ik niet bereiken. Mss komt dit later nog maar geraak er niet aan😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Nu online
Game paar uurtjes op de PS5 gespeeld, net aangekomen in the capitol, maar ik wacht toch even op een performance patch.

Als Archer zijnde schiet ik de helft van mijn pijlen mis door alle random frame drops, speelt niet echt lekker zo. En dat scheelt, kan ik mijn backlog wat kleiner maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Krijg ik daar een side suest. Moet ik in de nacht een oxcart begeleiden naar melve. Veel te moeilijk nog lol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartis
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 21:20
Wolverine9000 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:27:
Krijg ik daar een side suest. Moet ik in de nacht een oxcart begeleiden naar melve. Veel te moeilijk nog lol..
Kreeg je een waarschuwing van je pawns vooraf? Dat kwam ergens in de previews aan bod voor de release meen ik me te herinneren
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste