Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:45:
[...]

Afgaande op de reviews voor Rebirth kan er alsnog met negens gestrooid worden terwijl de game brak draait.
Zal idd ook niet de eerste keer zijn, user reviews afwachten is beter maar in mijn geval is het meer FOMO in de zin van aanstaande vrijdag vrij en vriendin die het hele weekend in Brussel zit.

Had wel zin om aan iets nieuws te beginnen dit weekend en ik neig echt meer naar deze game dan Rise of the Ronin.

Ik heb nog ff bedenktijd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Sipio schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:35:
[...]

Zal idd ook niet de eerste keer zijn, user reviews afwachten is beter maar in mijn geval is het meer FOMO in de zin van aanstaande vrijdag vrij en vriendin die het hele weekend in Brussel zit.

Had wel zin om aan iets nieuws te beginnen dit weekend en ik neig echt meer naar deze game dan Rise of the Ronin.

Ik heb nog ff bedenktijd :P
Ik heb ook voor deze game gekozen ipv rise of the ronin. Deze koop ik later wel als deze ergens in prijs gedaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Ik wacht op beide de userreviews af. Nog genoeg te spelen voorlopig. Vind Ronin ook wat prijzig al lijkt het me voor nu de toffere game.

[ Voor 69% gewijzigd door Timothy3000 op 20-03-2024 09:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:07
Hoop dat Digital Foundry vandaag een tech item klaar heeft staan.Qua gameplay maak ik me bij deze game geen zorgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Wat gameplay gezien van Mystic Spearhand en ik weet zeker dat dat mijn eerste class word (als advanced class) ziet er zoo vet uit imo qua combat stijl

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Nu online
Ricmaniac schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:36:
Wat gameplay gezien van Mystic Spearhand en ik weet zeker dat dat mijn eerste class word (als advanced class) ziet er zoo vet uit imo qua combat stijl
Daar ga in ook voor. Ik ga starten met fighter of thief denk ik. Game is al gedownload bij mij😀😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
Gisteren character creator gedownload en een Archer aangemaakt om bij launch zo snel mogelijk te kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Nu online
Markozv schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:56:
Gisteren character creator gedownload en een Archer aangemaakt om bij launch zo snel mogelijk te kunnen gaan.
Ik de thief of fighter. Kan nog veranderen in game. En mijn pawn is Mage. Interessant voor de healings....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
Wolverine9000 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:58:
[...]

Ik de thief of fighter. Kan nog veranderen in game. En mijn pawn is Mage. Interessant voor de healings....
Mijn pawn heb ik als fighter gemaakt, meeste games speel ik zelf altijd close combat dus dit wordt keer wat anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Nu online
Markozv schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:02:
[...]

Mijn pawn heb ik als fighter gemaakt, meeste games speel ik zelf altijd close combat dus dit wordt keer wat anders
Je kan nog altijd switchen e. Ben ook van plan om te switchen met van alles😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 13:51
Wolverine9000 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:58:
[...]

Ik ga voor Fighter als arisen en Mage als main pawn. Vanuit mijn beperkte kennis van het spel lijkt het me tof om als tank vooraan te staan en de aggro van de monsters te houden terwijl mijn Mage heals en andere support levert.

De andere twee pawns zullen in eerste instantie een Archer en een Thief zijn om - hopelijk - een leuke uitgebalanceerde groep te hebben.
Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat mijn eerste run een soort van "trial run" zal zijn om de mechanics goed te leren kennen. Om daarna mijn "echte run" te gaan doen.

MITS...de reviews van de PC versie goed zijn >:)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Gamer.nl review: https://gamer.nl/reviews/...ltieme-avonturiersgevoel/

Een top cijfer maar hij maakt wel duidelijk een punt over de framerate.Bij een spel dat zo leunt op combat is onder de 30fps niet heel nice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Ik wacht op een patch of pricedrop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:08:
Ik wacht op een patch of pricedrop.
Snap ik.Zelf weet ik nog ff niet wat ik doe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar reviews. :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2024 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
jori040 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:11:
[...]

Snap ik.Zelf weet ik nog ff niet wat ik doe.
Dit is een game die je imo toch in perfecte staat moet spelen. Ik geef ze dan liever nog even wat tijd om de boel te perfectioneren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:17:
[...]

Dit is een game die je imo toch in perfecte staat moet spelen. Ik geef ze dan liever nog even wat tijd om de boel te perfectioneren.
Ik wacht dan ook tot ik de game ooit in 60fps op de console kan spelen.Stel dat die Pro echt dit najaar komt dan denk ik dat Capcom een update klaar heeft liggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
https://gamerant.com/dragons-dogma-2-review/
On the performance side is where Dragon's Dogma 2 can get very ugly. We can only speak for the PC experience right now, and so far, it could be better. On a high-end rig with an RTX 4090, the game often struggles to hit 60fps in the main city areas with upscaling while also being host to some bad stutter that seems to get worse the longer the game runs. Additionally, the PC port currently doesn't scale well on high or low settings and has some serious bugs with its ambient occlusion and ray tracing options.

Worst of all are the pop-in issues. Dragon's Dogma 2 is a significantly livelier game than its predecessor, with more NPCs and animals, but it can't handle all the new hustle and bustle very well. Whole NPCs, oxcarts, and monsters routinely apparate right under the player's nose and have a habit of taking away from an overall immersive experience. There is so much going on in Dragon's Dogma 2 at any given moment that it's hard not to feel like the RE Engine is getting stretched quite a bit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Mooi al die content :D
Wil er niet te veel van zien though.

Performance vind ik wel echt een dingetje. dit is redelijk kwalijk imo als ze dit niet gauw verbeterd krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAkHykmvN_7PdtkH7qkN2TFQ4JI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QIODHQGbBpGaqnllTmN3vOtI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:11
Ooph, jammer dat de performance om te huilen is. Dan laat ik hem nog even liggen, want ik heb geen zin in een sub-par ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 18:38
Performance vind ik meevallen, ik had erger verwacht van ze. Op 1080p is er een zware bottleneck, maar daarboven valt het mee. Ik neem aan dat er in de achtergrond behoorlijk wat gaande is.
Lijkt erop dat het tijd wordt om mijn vertrouwde 3700x te vervangen door een 5800x3D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-09 12:32
Ricmaniac schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:23:

Performance vind ik wel echt een dingetje. dit is redelijk kwalijk imo als ze dit niet gauw verbeterd krijgen.

[Afbeelding]
Jezas. Ik heb een "nieuwe" PC en die trekt dan net 60 FPS met die instellingen. En dat is dan zónder RT enzo? Daaamn.
Cyberpunk kan ik gewoon alles op ultra met 4K spelen (alleen geen path tracing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Ricmaniac schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:23:

[Afbeelding]
Mee eens. Het is duidelijk nog niet goed geoptimaliseerd.
Tenzij er een day 1 patch komt die dat verbeterd wacht ik nog even.
Zo te zien is mijn systeem (Ryzen 5 7600, 6700XT, 32gb DDR5 Ram) niet genoeg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 08:41
mister_S schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:51:
Performance vind ik meevallen, ik had erger verwacht van ze. Op 1080p is er een zware bottleneck, maar daarboven valt het mee. Ik neem aan dat er in de achtergrond behoorlijk wat gaande is.
Lijkt erop dat het tijd wordt om mijn vertrouwde 3700x te vervangen door een 5800x3D :)
Wat vind jij meevallen aan 30FPS op een high end systeem in 1080P? Dat is echt niet goed. Heeft ook niets te maken met de cpu maar alles met slechte optimalisatie.

Overigens is dit alleen specifiek voor een stuk in de stad wat kennelijk CPU bound is. Dit is eerder wat je kunt verwachten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5OJe-cRQugFsJBxjB9UVDkYkyLs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H3Cu5pBuCnx3srIdrVzXHSRG.jpg?f=user_large

Ik moet het ook doen met een 3700x samen met een 2070super, maar denk dat het wel losloopt qua performance. Denk dat het met wat aanpassingen wel tussen de 40-50FPS moet halen in 1440p, behalve in dat stuk stad dan.
Ik heb het wel maar direct op steam gekocht ipv via een key site, als het echt tegen valt dan is er in ieder geval nog mogelijkheid tot een refund.

[ Voor 19% gewijzigd door friketje1 op 20-03-2024 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik vind het meevallen in de zin van "ik had erger verwacht". Helaas zijn zulke dev studios erg slecht in optimalisatie (of hoe je het ook in een zulk geval kunt noemen), zeker gezien de eerste DD.
Ik weet ook niet wat "max settings" in dit geval allemaal bevat. Meestal zie je wel dat de visual/performance ratio van sommige opties helemaal nergens op slaat (i.e. direct op low/medium zetten).

[ Voor 33% gewijzigd door mister_S op 20-03-2024 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
https://youtu.be/4cFHSGzaPN8?si=y45ElHIA3lACQ5N3

Blijkbaar forced raytracing
op de XSX en PS5.

Je zou toch denken dat dat anders had gekund voor meer fps?

Video laat ook geen steden zien waar het dan waarschijnlijk onder de 30fps duikt.

Ik denk dat ik hem alsnog op ga pakken vrijdag en het weekend alvast begin te spelen, heb gewoon veel zin om wat nieuws te ontdekken in zo'n wereld en mijn aanstaande weekend leent zich daar perfect voor.

Ik las op reddit trouwens dat er een Day one patch zou zijn maar volgens mij is dat niet bevestigd?

[ Voor 12% gewijzigd door Sipio op 20-03-2024 20:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Een game die zo slecht is geoptimaliseerd weiger ik te kopen. Pik ‘m in de toekomst wel na genoeg patches in de aanbieding op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Dragon's Dogma 2's framerate issues were so rough for IGN senior editorial producer Mark Medina that he had switch from playing on PlayStation 5 to PC because he was getting motion sickness.

"It's one of those games where if you look up at the sky or down at the ground, the framerate improves," Medina said. "So if you look up at a cliff to fight goblins, and you're at 40-50fps, and then you turn your camera down at the world and suddenly there's a quick drop in frames, it's disorienting."
Echt balen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Serieus weer een spel met framerate problemen op launch? Heb hem zelf niet gekocht en had hem ook niet op mijn radar, maar die karakter creation zag er serieus heel goed uit.

Als ik alle berichten zo lees in dit topic ziet het er niet heel goed uit, jammer om te lezen en ik hoop natuurlijk dat dit snel opgelost gaat worden doormiddel van updates voor de mensen die er wel heel erg naar uit hebben gekeken!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:10

MazeWing

The plot thickens...

Er is een performance review van IGN (wacht met smacht op die van DF)

Echt waardeloos qua performance! Gewoon onacceptabel dat ze het in deze staat uitbrengen.
Ik loop er (op dit moment) met een grote boog omheen tot ze het fixen en hoop dat meer mensen het doen. Het moet uitgevers (en ontwikkelaars) duidelijk worden dat een spel in deze staat uitbrengen een flop tot gevolg heeft....

[ Voor 3% gewijzigd door MazeWing op 21-03-2024 06:58 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:11
Het is dan toch eigenlijk onbegrijpelijk dat dit (de slechte performance) niet mee wordt genomen in de recensies? Iedereen is lyrisch, maar concludeert tegelijkertijd hetzelfde: het spel is niet te spelen in deze staat.

Fricking misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
Dit is van alle tijden, games die bij uitkomen als een natte krant draaien.
Ik begrijp ook werkelijk niet waarom het ontwikkelaars niet lukt om qua hardware gewoon binnen de lijntjes te kleuren.
Het gaat al mis bij de doelstelling 30fp/4k op console.

Streef naar 60fps/4k op console.
En voor pc: een nieuw midrange systeem hoort gewoon een game makkelijk met 60fps/4k te kunnen draaien.
Persoonlijk vind ik 4k onzin maar dat willen de mensen nu eenmaal. Een midrange pc kost je nog steeds iets van 2k daar hoor toch in ieder geval 2-3 jaar probleemloos mee te kunnen gamen. En het kan ook gewoon, er zijn voldoende voorbeelden van games die recent zijn uitgekomen, er goed uit zien en vlot draaien ook op oudere hardware.

En om dat te bereiken moet een ontwikkelaar maar accepteren dat het technisch wat minder geavanceerd is. En ik denk echt dat niemand daar over zal vallen. Games zien er al goed genoeg uit. Denk dat gamers veel meer onder de indruk zijn van een game die gewoon vlot draait en wellicht technisch 2-3 jaar achterloopt, of beter gezegd, niet alles probeert te doen dan wat technisch in de ideale situatie mogelijk is dan een product zoals dit. Omgekeerd: niemand is ook echt onder de indruk van de grafische pracht van Dragon's Dogma 2, maar er is wel veel ergernis over de framerate.

[ Voor 9% gewijzigd door friketje1 op 21-03-2024 07:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Yonix schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 07:02:
Het is dan toch eigenlijk onbegrijpelijk dat dit (de slechte performance) niet mee wordt genomen in de recensies? Iedereen is lyrisch, maar concludeert tegelijkertijd hetzelfde: het spel is niet te spelen in deze staat.

Fricking misleidend.
Het wordt wel meegenomen in recensies enkel is het kennelijk: "het is slecht maar daardoor wordt het spel niet onspeelbaar". Maar natuurlijk heeft iedereen een andere standaard en waar het voor de één (nog) wel speelbaar is, is dit voor de ander door deze frame rate gewoon onspeelbaar.
Ikzelf behoor duidelijk tot de laatste categorie; dit soort slechte frame rates die ook nog eens unlocked zijn maken het voor mij een onspeelbaar geheel. Elden Ring op de PS5 had hier ook last van door een constant wisselende frame rate zo rond de 50. Ik heb uiteindelijk de PS4 versie op de PS5 gespeeld en die was gewoon braaf 60fps (met minder hoog/ver gras als grootste verschil).

Als je dan al weet dat de frame rate zwaar kak is dan zorg er in ieder geval voor dat is locked (en dan wel stabiel) 30 fps is zodat mensen er in ieder geval aan kunnen wennen. FFXVI was daardoor toch nog speelbaar (mede door een goed gebruik van blur) en wende het.

Nu weet ik niet hoe geschikt de RE Engine is voor open werelden (Monster Hunter Rise is de enige "open world game" en die had wel goede frame rates) maar het lijkt nu echt een gevalletje van zwaar slechte optimalisatie en een mentaliteit van: "fuck it! we brengen het gewoon uit en fixen het later wel". Iets dat ik niet gewend ben van Capcom (de laatste jaren). Praktisch al hun spellen hadden een goede performance/optimalisatie.

Het is jammer dat Sony en Microsoft niet meer hameren op 60fps (met fatsoenlijke graphics), maar developers zo vrij laten dat ze er een zooitje van kunnen maken. En dan Sony ook nog verkondigen dat hun nieuwe upscalingtechniek 4K/120 en zelfs 8K/60 mogelijk zou moeten maken.... 8)7 8)7

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

friketje1 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 07:12:
Dit is van alle tijden, games die bij uitkomen als een natte krant draaien.
Ik begrijp ook werkelijk niet waarom het ontwikkelaars niet lukt om qua hardware gewoon binnen de lijntjes te kleuren.
Het gaat al mis bij de doelstelling 30fp/4k op console.

Streef naar 60fps/4k op console.
En voor pc: een nieuw midrange systeem hoort gewoon een game makkelijk met 60fps/4k te kunnen draaien.
Persoonlijk vind ik 4k onzin maar dat willen de mensen nu eenmaal. Een midrange pc kost je nog steeds iets van 2k daar hoor toch in ieder geval 2-3 jaar probleemloos mee te kunnen gamen. En het kan ook gewoon, er zijn voldoende voorbeelden van games die recent zijn uitgekomen, er goed uit zien en vlot draaien ook op oudere hardware.

En om dat te bereiken moet een ontwikkelaar maar accepteren dat het technisch wat minder geavanceerd is. En ik denk echt dat niemand daar over zal vallen. Games zien er al goed genoeg uit. Denk dat gamers veel meer onder de indruk zijn van een game die gewoon vlot draait en wellicht technisch 2-3 jaar achterloopt, of beter gezegd, niet alles probeert te doen dan wat technisch in de ideale situatie mogelijk is dan een product zoals dit. Omgekeerd: niemand is ook echt onder de indruk van de grafische pracht van Dragon's Dogma 2, maar er is wel veel ergernis over de framerate.
Kennelijk ligt de lat zo laag dat 720p (native) met een performance tussen de 30-60 fps al geaccepteerd wordt en steeds vaker voorkomt. FSR(2) kan er dan nog een beetje wat van maken, echter is FSR lang niet zo goed als DLSS op deze lage resolutie en krijg je flickering, dithering, etc.

Een game zoals Forbidden West laat zien wat mogelijk is als developers WEL de moeite nemen om te optimaliseren. Dat spel zet menig ander (open world) spel te kakken qua graphics en de performance waarmee deze pracht en praal op het scherm wordt gebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
PU schrijft
Eigenlijk wilde ik hier nog wat gaan zeiken. Want ja, de framerate is niet fantastisch; Dragon’s Dogma 2 streeft naar 30fps en komt daar vaak bovenuit, maar ook heel vaak eronder. Zeker aan het einde van de game merkte ik een hoop framerate-dips op, met name in grootschalige gevechten. Maar gek genoeg stoorde ik me er geen moment aan. Want daar staat tegenover dat de wereld volkomen naadloos is, zonder laadschermen. En er zitten een paar beeldschone vergezichten in, om er nog maar over te zwijgen dat de spell-effecten er ook prachtig uitzien.
en geeft een negen. Ik snap dat echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
MazeWing schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 07:23:
[...]

Kennelijk ligt de lat zo laag dat 720p (native) met een performance tussen de 30-60 fps al geaccepteerd wordt en steeds vaker voorkomt. FSR(2) kan er dan nog een beetje wat van maken, echter is FSR lang niet zo goed als DLSS op deze lage resolutie en krijg je flickering, dithering, etc.

Een game zoals Forbidden West laat zien wat mogelijk is als developers WEL de moeite nemen om te optimaliseren. Dat spel zet menig ander (open world) spel te kakken qua graphics en de performance waarmee deze pracht en praal op het scherm wordt gebracht...
Of gewoon wat minder ambitieus zijn qua graphics. Bijvoorbeeld een Elden Ring. Dat was niet state of the art toen het uitkwam. Maar wel gewoon goede performance. Iedereen blij. Je verkoopt een game tegenwoordig niet meer met technisch hoogstaande graphics, maar als het niet soepel draait dan wordt het een drama. Cyberpunk bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-09 15:36
Doodzonde zeg, dat het zo ruk geoptimaliseerd is. Ik had echt zin om deze morgen meteen te spelen. Wordt nog een ding met mijn 6700 XT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

friketje1 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 07:38:
[...]

Of gewoon wat minder ambitieus zijn qua graphics. Bijvoorbeeld een Elden Ring. Dat was niet state of the art toen het uitkwam. Maar wel gewoon goede performance. Iedereen blij. Je verkoopt een game tegenwoordig niet meer met technisch hoogstaande graphics, maar als het niet soepel draait dan wordt het een drama. Cyberpunk bijvoorbeeld.
Ik kan nu niet zeggen dat de spellen die echt een dramatische performance hadden er nu zo enorm goed uitzagen. Het betreft volgens mij echt een (flink) gebrek aan optimalisatie en een lage standaard vanuit de ontwikkelaars/uitgevers.

Dit is ook goed te merken met hoe ze tegenwoordig omgaan met FSR. Het wordt meer en meer gebruikt als lapmiddel om de incompetentie te verbloemen (lees: 720p native en call it a day...). En dan zijn er ook nog ontwikkelaars die een oude (lees: slechte) versie van FSR pakken zoals bij FF7 rebirth.

Ik zou het wel weten als ik de baas was van Sony, Microsoft, Steam, etc.
Slechte performance = delisting van de gehele bibliotheek van die uitgever totdat ze het fixen. Moet je eens opletten hoe snel en goed de optimalisatie en performance wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
[...]

Het is ook niet echt alsof deze game grafisch je wegblaast imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn CPU is zeer goed dus de game zal zeker wel voldoende draaien hier maar toch wacht ik op patches. Zal niet veel uitmaken maar zo geef ik toch een signaal af dat het onacceptabel is om een game zo uit te brengen. Geduld zat dus mij maakt het verder niet uit. Een game die nu goed is is dat over een jaar ook. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2024 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:26
Dit is wel zo kansloos. Dat was met Jedi Survivor in de performance mode en dat draaide ook als een natte krant. Uiteindelijk is dat er uit gepatcht waardoor de performance goed werd.

Die uncapped framerate die ik gister op YT zag, is ook echt niet best. De XSX haalt redelijk vaak de 40fps, dus waarom daar niet op cappen? 40fps is echt perfect op 120hz schermen namelijk. De PS5 is een grote shitshow met rond de 35fps.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 21-03-2024 08:48 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:26
[...]

De performance van Elden Ring was en is alles behalve goed. De framepacing is kapot, wat bij elke FromSoftware game blijkbaar verplichte kost is. Op de PS5 haalt de game in performance mode bijna nooit de 60fps. Je hebt goede performance als je de PS4 versie op de PS5 draait, maarja.... dat is ook niet helemaal zoals het moet zijn natuurlijk.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Hulleman schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:47:
[...]

De performance van Elden Ring was en is alles behalve goed. De framepacing is kapot, wat bij elke FromSoftware game blijkbaar verplichte kost is. Op de PS5 haalt de game in performance mode bijna nooit de 60fps. Je hebt goede performance als je de PS4 versie op de PS5 draait, maarja.... dat is ook niet helemaal zoals het moet zijn natuurlijk.
En de fix voor de PS5 versie is zo enorm makkelijk: de hoeveelheid gras terugschroeven en je haalt je 60fps. Het is een kwestie van (waarschijnlijk) de waarde van 1 regel in een bepaald .ini bestand wijzigen.

Maar FromSoftware maakt sowieso vreemde keuzes want ook een Bloodborne zou binnen een paar minuutjes op 60fps moeten kunnen draaien. Het is treurig dat mods dit al toelaten echter moeten je dan je PS5 hacken. Zelfs Sony zou dit gewoon kunnen "forceren" door een soort van "boost mode" te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Voor alsnog lijken de drops in fps voornamelijk in de grote dorpjes te zijn enz. Verwacht dat ik mij daar niet aan ga storen alhoewel het natuurlijk vervelend is.

Buiten dat zijn vrijwel alle reviews gewoon erg positief dus ik ga het zeker gewoon spelen :) Heb dan ook wel een nieuwe cpu van afgelopen jaar. En die frames blijken CPU intensief te zijn. niet zo zeer Grafische Kaart.

Kan echt niet wachten.

Enige probleem is dat ik mijn key nog niet binnen heb :P hoop wel dat die vannacht gelijk komt en niet pas het weekend ofzo haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Jij hebt je ook vermaakt met Skull and Bones dus zal je praktisch met alles vermaken.... :+ :P :P O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:44

Lapras

Ice beam

Ja, het is toch wel erg matig allemaal. Neemt niet weg dat ik alsnog een pre-order heb gedaan voor de PS5. Hopelijk komt die performance mode snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Lapras schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:24:
Ja, het is toch wel erg matig allemaal. Neemt niet weg dat ik alsnog een pre-order heb gedaan voor de PS5.
Niet perse naar jou gericht maar op deze manier blijft het ook matig natuurlijk. Zolang games die half worden uitgebracht worden gekocht verandert er weinig en kan alles later wel (of niet) gepatcht worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 21-03-2024 09:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Sowieso snap ik het digitaal pre-orderen niet. Er is altijd voorraad en in het beste geval kun je een paar dagen eerder aan de slag (de meest "goedkope" manier om mensen toch te laten pre-orderen). De pre-order bonus bestaat meestal uit iets van een skin of item die vaak ook al in de duurdere versies zit.

En zelfs als je wil pre-orderen kun je wachten op recensies (vaak enkele dagen voor release beschikbaar) en dan alsnog pre-orderen. Dit kan zelfs 1 minuut van te voren.

Mede vanwege dit pre-order gedrag krijgen developers een mogelijk verkeerd beeld en krijgen ze al inkomsten terwijl ze nog niets gepresteerd en/of geleverd hebben. Hoe sneller we van deze pre-order cultuur afkomen hoe beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Timothy3000 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:25:
[...]

Niet perse naar jou gericht maar op deze manier blijft het ook matig natuurlijk. Zolang games die half worden uitgebracht worden gekocht verandert er weinig en kan alles later wel (of niet) gepatcht worden.
Goed punt. Pre-orders zijn inderdaad van weinig toegevoegde waarde.

Doorslaggevend voor mij was dat de reviews aangeven dat het spel erg goed is en hoewel een lage framerate niet ideaal is vind ik het in een single player RPG niet zo'n ramp. Dus ik durf het wel aan. Ik heb er ook wel vertrouwen in dat ze het nodige nog patchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:30
Optie om betere FPS te krijgen is gewoon alles op high en wat op medium te zetten? Ik zie het probleem niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakjePatatje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:38

ZakjePatatje

Met mayonaise

jellybrah schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:13:
Optie om betere FPS te krijgen is gewoon alles op high en wat op medium te zetten? Ik zie het probleem niet helemaal.
Het probleem is dat dat niet kan op consoles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
jellybrah schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:13:
Neen, dat zal waarschijnlijk weinig doen. Het spel is behoorlijk CPU bound dus grafische settings omlaag halen zal een minimale (positieve) performance impact hebben.

Hoop dat het toch een beetje oke draait op mn 6900xt en 5600x maar vrees het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:25
Even een tip, Dragons dogma 2 (deluxe) versie is blijkbaar on sale bij cdkeys. 30% korting.

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
ja bij alle keyshops gaat die voor die prijs weg. ik heb hem bij K4G gekocht.. was toen het goedkoopst voor mij die ook nog legit was ten opzichte van een vage store die ik niet vertrouwde :P

Gewoon voor de normale editie gegaan though.

Nou hoop ik wel dat ze direct vannacht ook die codes krijge/verzenden :P
Wil echt spelen man haha. Zie al sommige twitch streamers aan de slag en ziet er prima uit hoor.. zelfs met de slechte twitch bitrate :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 17:05
Jammer dat de game zo beroerd loopt, zeker omdat het grafisch niet zo boeiend is. Een oudere game als RDR2 ziet er vele malen beter uit en loopt op mijn (zwaar) verouderde PC (i5 12400F, RTX 3070) als een zonnetje. Elden Ring idem dito.

Ik ga de game zeker wel proberen maar het is gewoon jammer dat de prestaties het belangrijkste gespreksonderwerp zullen blijven. Terecht ook wel omdat de developers dit al van mijlenver hadden kunnen zien aankomen.

'Ja de framerate kan droppen in drukke steden/dorpen'... welke drukke steden/dorpen? Die zien er allemaal verlaten uit... Een MMO als Black Desert heeft echt drukke steden, nog naast de andere spelers, en die game loopt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superbassie schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:23:
Jammer dat de game zo beroerd loopt, zeker omdat het grafisch niet zo boeiend is. Een oudere game als RDR2 ziet er vele malen beter uit en loopt op mijn (zwaar) verouderde PC (i5 12400F, RTX 3070) als een zonnetje. Elden Ring idem dito.
Een systeem van een jaar of 2 valt tegenwoordig al onder een (zwaar) verouderde pc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:30
Kijk alles is relatief.

Stel jezelf de vraag of je redelijke fps haalt:

- 4k met een 4080 en alles op ultra > redelijke fps
- 1440P met een 4070ti en 10900k op high > prima fps
- 4k met een 2080 super en 8900k op ultra > bagger fps

Het is zo afhankelijk van je resolutie en videokaart.

Ik heb een 9900k en 3090, ik speel op 1440P met het liefst 144 fps (want max van monitor). Ik verwacht toch wel minimaal 60 tot 100 fps op vooral high settings.

4k vraagt nou eenmaal enorm goede hardware (aka 4080 of 90)

[ Voor 4% gewijzigd door jellybrah op 21-03-2024 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:46
Zitten jullie (op xbox) ook al in de game? Even locatie op Japan en gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Ricmaniac schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:37:

Nou hoop ik wel dat ze direct vannacht ook die codes krijge/verzenden :P
Wil echt spelen man haha. Zie al sommige twitch streamers aan de slag en ziet er prima uit hoor.. zelfs met de slechte twitch bitrate :P
Ik heb een paar uur CohhCarnage zitten kijken en de graphics - en met name de gameplay - zag er zeer goed uit.
Hij heeft wat vocations geswitched dus ik heb een leuke indruk daarvan kunnen krijgen.
Ik denk dat dit wel een game voor mij gaat zijn :9

Toen hij in de eerste grote stad kwam ging zijn fps van 100/120 naar ong 70-80. Heel goed, maar hij heeft dan ook een beest van een PC!

Ik twijfel heel sterk of ik het morgen ga kopen ... mijn gamers hart zegt ja maar mijn verstand zegt wacht nog even ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-08 16:04
janus_freggel schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:33:
Zitten jullie (op xbox) ook al in de game? Even locatie op Japan en gaan :)
Held!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Het oordeel per review scheelt aardig wat betreft de fps drops. Wel jammer dat er niet gepoogd is om VRR toe te passen. 40fps met vrr is voor de current gen consoles een mooie sweetspot.

Toch denk ik niet dat ik mij veel aan de fps drops erger. Zeker niet als het vooral in de dorpen /steden is waar je toch niet vecht.

Ik twijfel meer aan het feit dat de game in het begin nogal grindy is met met weinig variatie in vijanden. En dat je vooral gigantische afstanden moet afleggen zonder duidelijkheid of daar wel het doel van je quest is... Ben bang dat ik mij daar eerder aan ga ergeren :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Nu online
5 min nog. Eindelijk. Lets go

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
Vortigen schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:58:
[...]
Ik twijfel heel sterk of ik het morgen ga kopen ... mijn gamers hart zegt ja maar mijn verstand zegt wacht nog even ...
Mijn gamers hart heeft gewonnen :D

Heb het ongeveer anderhalf uur gespeeld en ik vind het leuk!

In de open world krijg ik ongeveer 80 fps. Een grote stad ben ik nog niet ingeweest maar wat ik zo heb gezien kan ik makkelijk op een halvering van de fps rekenen.
Hopelijk gaat Capcom dat snel fixen.

Ter referentie is hier mijn PC systeem: Ryzen 5 7600 - AMD 6700XT - 32 Gb DDR5 Ram - 2Tb Nvme SSD.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Yay de key vannacht gewoon direct ontvangen :D

Oooh dat wordt moeilijk zeg dat thuiswerken :P

Veel plezier allemaal met de game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Vortigen schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 03:07:
[...]

Mijn gamers hart heeft gewonnen :D

Heb het ongeveer anderhalf uur gespeeld en ik vind het leuk!

In de open world krijg ik ongeveer 80 fps. Een grote stad ben ik nog niet ingeweest maar wat ik zo heb gezien kan ik makkelijk op een halvering van de fps rekenen.
Hopelijk gaat Capcom dat snel fixen.

Ter referentie is hier mijn PC systeem: Ryzen 5 7600 - AMD 6700XT - 32 Gb DDR5 Ram - 2Tb Nvme SSD.
Op welke settings speel jij?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Laatst online: 09:18
Spel krijgt ineens allemaal slechte reviews. Want ineens zitten er microtransactions in! Voorbeeldje:
Things you can buy for the single player ARPG include fast travel points, Rift Crystals for hiring Pawns and buying special items, appearance change and revival consumables, a special camping kit that weighs less than normal ones, and a few others.
Holy shit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Vinnocchio schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:07:
Spel krijgt ineens allemaal slechte reviews. Want ineens zitten er microtransactions in! Voorbeeldje:

[...]

Holy shit
Dat is toch niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
En nu maar wachten tot de kinguin codes verzonden worden. Voor 53 euro de deluxe editie gekocht......

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Westland1940 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:38:
[...]

Op welke settings speel jij?
1440p en de settings op de high preset. Motionblur uit.
FSR op quality.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Grotendeels negatief (38% van 4,700) op Steam inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker stiekem ook weer zo vlak na launch die verrassing. 100% dat ik de game nu pas dik in de aanbieding (eventueel) ga kopen. Dit soort praktijken hoeven echt niet. Bah.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2024 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Vinnocchio schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:07:

[...]

Holy shit
De eerste game had dit systeem ook, totaal nutteloos en geen idee waarom iemand hier geld aan zou besteden. Capcom wil zoiets in elke spel stoppen, hoe nutteloos ook. Er zullen wel mensen zijn die hier geld aan besteden, of Capcom doet het om gamers te pesten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-dD-vRAd1_Z44xyqZXZN1QwW4A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4vxcjaNMRH8cuHRQgC5kcX6Y.png?f=user_large

en die cash shop lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Oke, dat is wel echt insane heey zonder ooit ook maar eens benoemd te hebben een mtx shop er in.
Wat een vieze praktijken. Heb nog niet gezien wat er in zit though. als het alleen die gems zijn dan boeit het me niet.. had ik toch al wel verwacht. Maar het principe is sowieso wel heel lelijk ja voor deze game.

Ik bedoel het is een singleplayer :+ waarom zou je daar mtx aan uitgeven. Dat snap ik echt niet. 8)7

Ze hebben dit 100% weggelaten in de review mode van de game want geen 1 heeft het benoemd en dan nu op release ineens er wel in zetten dan weet je gewoon dat het een bewuste actie is waarvan ze eigenlijk wisten dat het drama zou bezorgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ricmaniac op 22-03-2024 08:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 14:24
Vanochtend vroeg opgestart en eventjes kunnen spelen. Had ook de MTX shop gezien maar nog niet in geweest. Zou niet weten waarom ik dat ga gebruiken in een single player game....
Het spel is erg mooi, story is gaaf met mooie cut scenes, controls voor archer (main char) zijn even wennen. Moet ook nog even uitzoeken of je een teleport functie heb tussen belangrijke map punten.
Performance, ik draai het spel op 4K alles hoogste, RT aan, DLSS aan. krijg tussen de 120-165fps met mijn AMD 7700x en RTX4090.
Nu even werken en vanavond verder.

[ Voor 12% gewijzigd door Luxurydiver op 22-03-2024 08:35 ]

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Ik wacht even tot er een mooie prijsdrop komt voor Xbox in een ander land zodat ik hem ook kan proberen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stappen naar ongefundeerde kritiek en surprised Pikachu face waarom gaming zo saai is geworden.

"Oh you can't start multiple saves" (First game had this too, it's by design).
"Oh you can't have multiple builds." (Wrong too)
"Oh this game has Denuvo."
"Oh this game has optional Microtransactions" (Like all Capcom games have for the last 10 years and the original had the same microtransactions kind of. The micro transactions are the same as in AC Odyssey and aren't needed at all).
"Oh this game doesn't run well." (The only valid criticism, but Crysis also didn't get bombed on release).
"Oh this internet personality on the internet hates on this game too, so I need to as well." (Despite the internet personality not having played the first game and understanding what is going on).
"Oh this game does not have bear sex, it is not called Baldur's Gate 3 which I will ignore had game breaking bugs for many months and was poorly optimized as well because Internet personalities loved it and I like to just call after my favorite Internet personality."
"Oh I will leave a negative review."
"Why do we not have original games trying something else outside of the norm?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
We hebben zat originele games die wat buiten de norm doen. En die gewoon werken en zonder mtx worden uitgebracht.
"Oh you can't have multiple builds." (Wrong too)
In hoeverre is die wrong? Je hebt maar 1 savegame toch? En je kan niet een tweede new game opstarten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Het is zoooo jammer dat ze op zo'n manier een game in het negatieve daglicht kunnen zetten.

2 fcking euro betalen om je character appearance aan te passen in een singleplayer game waar je 60-80 euro voor heb betaald zou je het normaal kopen.. Kan er echt met de pet niet bij.

En dan ook weer Denuvo! ik heb oprecht in alle laatste jaren nog geen enkele keer een game met Denuvo gezien wat soepel en vloeiend werkte en geen impact op performance had.

Ik snap de negatieve reviews op deze aspecten wel. het is heel vervelend omdat het niet representatief van de game zelf is maar het is vaak de enige manier om de devs te bereiken.

In ieder geval ga ik nu positief alsnog gewoon de game in :P als die maar gewoon goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:44:
We hebben zat originele games die wat buiten de norm doen. En die gewoon werken en zonder mtx worden uitgebracht.

[...]

In hoeverre is die wrong? Je hebt maar 1 savegame toch? En je kan niet een tweede new game opstarten.
Je kan je build en vocation aanpassen bij elke grote tavern. Dat was ook zo in het origineel. Dus je kan op bijna elk moment je hele setup volledig veranderen.

Je kan je appearance aanpassen met een Metamorphosis item, die heb je binnen een half uurtje qua gold/crystals bij elkaar.

De game herstart als je het uitspeelt (dat is onderdeel van de Dragon's Dogma mythos).

E.g: Het is niet nodig om een new game te hebben. Dit zat allemaal in het origineel. Maar omdat de 'streamers/internet personalities' hebben gezegd dat 'weinig mensen het origineel hebben gespeeld' (lol, 8 miljoen) en dit allemaal niet snappen is het surprised Pikachu face tijd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2024 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
Vortigen schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:21:
[...]

1440p en de settings op de high preset. Motionblur uit.
FSR op quality.
Oh dat is nog best oké, ik heb vrijwel de zelfde specs als jij dus dat is een meevaller gelukkig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Ricmaniac schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:45:
2 fcking euro betalen om je character appearance aan te passen in een singleplayer game waar je 60-80 euro voor heb betaald zou je het normaal kopen.. Kan er echt met de pet niet bij.
Met dit soort onzin moeten ze ook stoppen, helemaal bij een single player spel. Maak het gewoon gratis want je betaald al de volle prijs... :D

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 22-03-2024 08:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
Laat de klagers maar klagen. Ik ga lekker spelen de komende tijd!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Nu online
-SaveMe- schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:56:
Laat de klagers maar klagen. Ik ga lekker spelen de komende tijd!
Ben al level 6 ik. Wel nog beetje gewoon worden hoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Het zou sites sieren als ze hun review en score (negatief) aanpassen nu Capcom heeft geflikt er, na release, opeens micro transactions in te stoppen. Dit zou echt afgestraft moeten worden!

Ik krijg echt zo de :r :r van de grote uitgevers tegenwoordig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
MazeWing schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:46:
Het zou sites sieren als ze hun review en score (negatief) aanpassen nu Capcom heeft geflikt er, na release, opeens micro transactions in te stoppen. Dit zou echt afgestraft moeten worden!

Niet helemaal mee eens, ja het is walgelijk de micro transacties maar nee als het spel zelf goed is hoeft er niet meteen een slechte review aan gehangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Nu online
Noob question. Hoe kan je ergens zien of je pawn ingehuurd is door andere spelers.😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:46:

Lager cijfer hoeft voor mij niet maar In ieder geval de review beginnen/later aanpassen met groot en duidelijk: "Pas op deze game heeft (micro) transactions" en aangeven hoe diep het gaat zodat iedereen voor zichzelf kan besluiten hoe ernstig het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
Je hoeft geen microtransactions te kopen natuurlijk en het is echt niet nodig om de game te spelen.
Het is een wat domme actie van het management want het is natuurlijk te verwachten dat mensen dit niet leuk gaan vinden. Overigens was het wel bekend dat er ingame items verkocht zouden gaan worden, er was aangekondigd dat het pakket van de deluxe edition ook los verkocht wordt.
Waarom iemand dat zou willen kopen weet ik niet en ik kan mij er niet druk om maken. Wat ik wel niet vind kunnen is dat die optie om je uiterlijk te veranderen ook verkocht wordt voor 2 euro, dat heurt niet. En ze moeten zsm save slots toevoegen. Voor als een huisgenoot het spel ook wil spelen of gewoon voor een 2e run.

[ Voor 5% gewijzigd door friketje1 op 22-03-2024 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Wolverine9000 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:49:
Noob question. Hoe kan je ergens zien of je pawn ingehuurd is door andere spelers.😀
Dat weet ik ook nog niet

Wat is jou pawn id dan kan ik hem huren.
Tenzij die veel hoger is want heb nog geen currency :P

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 22-03-2024 09:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik kan me niet meer zo druk maken om microtransacties, helemaal als het cosmetisch is. Beetje inherent aan gamen tegenwoordig en het gaat ook niet meer weg.

Wat me wel stoort is dat het gezicht van mn character eruit ziet als een opgeblazen variant van Fabiola Volkers en met de ogen van Rami Malek en ik €3 ofzo moet betalen om een notabene singleplayer character in een singleplayer game aan te passen. Dit zat heel handig niet in de review copies want volgens mij kon CohnCarnage naar gelieve zn character aanpassen en opnieuw beginnen.

Maar goed, blijkbaar is er een potion of iets waarmee je later bij een kapper je hele gedaante kunt verwisselen.

Het is wel een gekke strategie van de developer want er zitten ook core character traits in de character creation fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Nu online
Ricmaniac schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:57:
[...]

Dat weet ik ook nog niet

Wat is jou pawn id dan kan ik hem huren.
Tenzij die veel hoger is want heb nog geen currency :P
Zal hem deze avond doorsturen. Want moet werken tot 19.30. Mijn pawn is een Mage. Ben level 6. Nog niet echt veel gedaan. Ben tot in het eerste kamp geraakt. Dus nog niet ver. Zit overal te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Net even een half uurtje op PS5 gespeeld. Goed om er met lage verwachtingen wat betreft performance in te gaan, want het is best matig. Maar goed, de gameplay lijkt prima - al valt daar nog weinig over te zeggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:25
friketje1 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:50:
Je hoeft geen microtransactions te kopen natuurlijk en het is echt niet nodig om de game te spelen.
Dat is wel weer zo'n enorme dooddoener... Je hoeft ze inderdaad niet te kopen, maar een deel van de gamers heeft er weinig problemen mee en aangezien die uiteindelijk blijkbaar meer opleveren zit nu iedereen met die shit opgescheept.

En het kan wel degelijk je spelplezier (in ieder geval voor even) vernaggelen, ook hier. Als jij je looks wil veranderen en toch al weinig tijd hebt om te gamen, dan is het gewoon irritant dat dit in een game die je voor fkn 65 euro hebt gekocht niet mogelijk is (terwijl de functie blijkbaar wel gewoon bestaat) zonder of nog minder tijd over te hebben om van het spel te genieten of weer extra geld af te tikken.

Toen het allemaal begon met bullshit-DLC en MTX keurde iedereen het af en langzaam maar zeker zijn de doelpalen verschoven en heb je zelfs alweer zoveel mensen die het "ok" vinden of zelfs verdedigen... Nee, wat mij betreft is dit soort crap helemaal niet ok, dit spel gaat genoeg geld in het laatje brengen gok ik zo (ondanks de fps-problemen en dit soort bs bij release) en ik zou het dan ook wel steunen als dit games wordt aangerekend en reviewcijfers alsnog worden aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Nu online
Blijkbaar als je pawn ingehuurd is laat deze dit weten door met u te babbelen. Juist gelezen ergens op reddit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:45:
[...]
De game herstart als je het uitspeelt (dat is onderdeel van de Dragon's Dogma mythos).
Ja, ik haak op dit soort dingen af. Is niet zo zeer uniek design maar achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFolW_o5TQ6uQT0v4hk1Fg0IfBM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/A9bxkxLQl6a8t8yJyMS96yCZ.png?f=user_large

Ik neem aan dat dit uitroepteken rechtsonderin een quest is toch of niet?

Ik ben al op die plek geweest maar zit helemaal niks.
Iemand een idee? Is bij de eerste encampment.

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste