Atmosfeer schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:04:
Een van de raarste dingen is toch wel dat de 'fog' helemaal weggehaald is. Alsof ze dachten, de draw distance is nu geen probleem meer dus we zetten het op ongelimiteerd. Wat totaal niet realistisch is. Zelfs op een compleet heldere dag zijn objecten in de verte vaak veel lichter. Modders hebben het inmiddels alweer aangezet en het ziet er meteen een stuk beter uit.
Wat is de haat tegen het verwijderen ervan precies
Ik vind het juist wel fijn als je zulke dingen kan uitschakelen in een game!
Misschien hadden ze een optie ervan moeten maken

Dit plaatje toont toch wel mooi het probleem aan. Ze hebben echt letterlijk een smooth all algoritme gebruikt oid, zonder te kijken wat voor het effect was. Hierdoor is zelfs de moer hieronder compleet rond gemaakt, waardoor de hele grap niet meer werkt
[
Afbeelding]
Dat soort dingen zijn IMHO vele malen erger!

Op de consoles uit die tijd sowieso!
Maar ik kom weleens wat oude GTA:SA screenshots tegen en dan denk ik ook weer gelijk : Welke prutsers hebben dit "in elkaar gehobbyt"

De framerate van de OG games was ook verre van goed
Nooit last van gehad op de PC

alleen speelde we die shit gewoon omdat het leuk was en GTA iets was dat we nooit eerder zagen.
Dat viel wel mee als je na GTA:VC weer ineens GTA:SA zat te spelen!

Het boeide ons niet of je niet door een hek heen kon terwijl dat wel zou moeten kunnen, de hitdetection niet altijd en overal helemaal klopte en dat er rare bugs voorkwamen.
Dat waren wel degelijk dingen waar ik een hekel aan had en nog steeds heb!
Waar ik dan weer wel van kon genieten waren van die foutjes waardoor je ineens ergens doorheen kon waar je niet doorheen zou moeten kunnen komen en dan daaruit een voordeel kon halen!

We gingen op in de game en dat was dat.
NOPE.AVI

Tegenwoordig vragen ze of je ook filmpjes wil van dingen die niet kloppen en zitten de “gamers” 80 uur te kijken naar filmpjes van anderen om dan te beoordelen dat het allemaal ruk is.
Dat laat ik graag aan de Twitch generatie over!

Als je slechte reclame wil, dan moet je zeker een remaster uitbrengen van een oude 3D game die zo geliefd is als GTA. Trust me, dat kun je echt nooit, nooit goed doen met 100 miljoen kritische gamers.
Geef me een "Testing Team" en ik lever Rockstar binnen één jaar een heleboel positieve press op dankzij de bugs die dan worden gevonden en gefixt in GTA V Online
Ik heb namelijk het idee dat ze zo'n team niet eens hebben!

Ik persoonlijk vind het in elk geval tof om deze games nog eens te kunnen herspelen op mijn PS5, ook als de games niet perfect zijn (of misschien wel juist) en ik weet dat ze met minimale inspanningen zoveel mogelijk geld in het laatje willen. Wat dat is natuurlijk wel zo, maar ik heb er wel lol mee dus ik betaal die € 60,00 zonder probleem.
Jij wel, Wij niet!

Ik heb destijds GTA:SA zowel op de X-Box als de PC gespeeld en GTA:SA op een Console spelen vind ik sowieso zelfkastijding!
Er was een of andere missie met een heftruck of zo en man oh man wat was dat een draak op die X-Box elke keer!
En dan ben ik iemand die nog best goed met een gamepad kan omgaan...