De huidige scope is dat ik eigenlijk alle vrijheid heb om Intune in te richten.
Echter, toen ik dus vanmiddag door een aantal configuration policies, security items, etc ging bleken er een aantal gekoppeld te zijn aan groepen waar collega's lid van zijn, maar waar ze niks aan hebben (specifieke achtergrond die wordt overschreven door een ander Powershell script, etc). Maar dus ook device configuration settings die gekoppeld waren aan user groepen. Gevolg is dat de logs volstaan met errors, etc.
Ook allerlei apps die beschikbaar zijn waar ik me in vredesnaam van afvraag waarom die zijn geconfigureerd maar totaal niet zijn toegewezen aan groepen.Compliance policies die totaal irrelevant zijn, etc.
Maar de eerste actie die ik heb uitgevoerd is het verbieden dat mensen zelf een BYOD kunnen enrollen. Daarna nog eens een grote schoonmaak houden daarin. Zal een berg schelen aan devices die qua updates niet in orde zijn, etc. Toch weer goed voor de cijfers richting management
Dus ik heb met die IntuneManagement app (

) een backup gemaakt en ben alles rustig aan het controleren en voor mezelf noteren wat er weg kan, wat er moet blijven maar vooral wat er correct geconfigureerd dient te worden.
De komende weken nog wel wat werk te doen.. En ondertussen een AAD-join AutoPilot configuratie opzetten voor de collega's in het buitenland (Argentinië, Australië, etc). Maar met een omgeving die uit crap bestaat krijg je ook een crap AutoPilot omgeving.
[
Voor 10% gewijzigd door
nextware op 27-07-2024 12:36
]