LG Oled zwaar ingebrand; nog iets aan te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 27.111 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-05 12:37
Beste mensen,

Sinds februari 2019 heb ik een LG OLED55C8PLA, een mooi toestel met prima beeld, tot nu.
De rood/oranje kleuren zijn wel heel erg stevig ingebrand, zo erg dat je in de programmagids de regel waar je op staat helemaal ziet verlopen en de cursor verandert van kleur als je binnen het vlak komt; alles wordt dan paars/donkergrijs.

Het is echt niet meer om aan te zien en er moet iets gebeuren.
Lezende op internet, kan ik geen echte oplossingen vinden; iets met een "negatief plaatje erachter" (?) en een software instelling die ik niet heb.
Ook lees ik dat LG niet zit te wachten om te helpen wat ook wel een beetje logisch is, maar dan:
het is een TV van 1500 euro en 2,5 jaar oud en dat inbranden komt niet overnacht.
Het zou te dol voor woorden zijn dat je zo'n (relatief) dure tv na een goede twee jaar naar de stort kan brengen.

Te lang aan gestaan op een vast beeld? Tja, kan niet eens maar heb ik ook nooit gedaan, juist bang zijnde voor dat inbranden.

Maar uitgaande van LG die niets- of niet veel doet; is er ook maar iets wat ik zelf kan doen?
Die pixel refresher heb ik reeds gedaan, maar het resultaat was nul helaas.

Edit; de witte vlek is niets, gewoon licht. Dat "Nickelodeon" is wel apart; de zender die het minst op staat.......

Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zz_nOs5cz4-e0EFgbHpBNZHBjtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8eaNSWQ4vVIhGCCcINrt8fI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Interceptor101 op 03-10-2021 17:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:37

Audione0

Strijdt der titanen

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Zo ja, laat die het lekker uitvechten voor je, ipv zelf een hoge bloeddruk eraan over te houden... :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Ah, die heb ik niet, nee......nu wel jammer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:51
Je moet bij de verkoper zijn, tenzij je de tv rechtstreeks bij LG gekocht hebt.
Met LG als fabrikant heb je niets te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 11:54
pixel refresh al uitgevoerd via menu ?
Moet je de tv een tijd uit laten staan na activeren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-05 23:04
Je zou bijna denken dat stiekem iemand naar Nickelodeon zit te kijken...
Lang op vakantie geweest of zo? Overdag niemand thuis?
;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:44
Heb je hem altijd aan het stroom gehad? Dus niet uitgezet via een stekkerdoos? En veel als monitor gebruikt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 16:15

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zit mij af te vragen wat hier gebeurd is: Dat Nickelodeon-logo is inbranden wat we wel vaker zien, maar als er weinig naar Nickelodeon gekeken is, dan is de vraag waarom dat is ingebrand. Logica zegt dat dat alleen maar kan als de TV lange tijd op maximale helderheid op Nickelodeon heeft gestaan.

Wat mij meer verbaast is die grote cirkelvormige waas in het midden, die is veel minder typisch en de vraag is hoe die veroorzaakt is, want dat zie ik niet 1-2-3. Heeft het scherm wellicht in de zon gestaan?

Hoe dan ook is dit een garantiegeval, want de specificeerde levensduur van het paneel is minimaal 50.000 branduren, ik dacht dat het tegenwoordig zelfs 100.000 was. Daar kom je na 2,5 jaar bij lange na niet aan, dus is hier beslist geen sprake van normale gebruiksslijtage. Gewoon het garantieproces starten, je weet denk ik hoe het werkt: Je staat in je recht, verkoper probeert je met kluitje in het riet te sturen, aanhouden, eventueel beetje dreigen met koop ontbinden, en dan krijg je meestal wel garantie.

In de praktijk wordt er niet zo moeilijk gedaan met ingebrandde panelen vervangen, dus je krijgt waarschijnlijk gewoon een nieuw paneel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Interceptor101 In deze sectie staan een aantal topic met info wat je rechten zijn, en wat je kunt doen.

Samsung tv defect na 3 jaar, Webwinkel geeft niet thuis
OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
@Interceptor101
Bij welke winkel heb je hem gekocht?
Dat is namelijk de eerste partij waar je dit moet melden.
Vermoedelijk zullen ze met een voorstel komen dat je geld terug krijgt naar rato van de leeftijd en verwachte levensduur:
https://www.degeschillenc...-het-ongebruikte-deel-va/

Ga uit van 6 jaar levensduur (72 maanden), tv is 2.5 jaar oud (32 maanden) (72-32)/*1500=833 euro wat je nog krijgt van de oorspronkelijke 1500 euro.
Oled is een stuk goedkoper geworden, voor 750 euro koop je een nieuwe:
pricewatch: LG OLED55A16LA Zwart
of een iets duurdere:
pricewatch: LG OLED55C16LA Zwart
of een lcd tv zonder risico op inbranding:
pricewatch: Sony KD-55XH9299 Zwart
(VA panelen met FLAD hebben ook een prima contrast tegenwoordig)

Ja, je zou kunnen redeneren dat je gewoon recht heb op een nieuwe vervangende tv. Juridisch is dit waarschijnlijk ook zo maar ga maar eens gelijk halen. Bovenstaande is de makkelijkste weg met een vergelijkbaar resultaat (nieuwe tv).

Maar het kan ook meevallen en komen ze met het voorstel van een nieuwe tv.
Bel ook even LG op, sommige fabrikanten zijn ook erg coulant en soepel.

[ Voor 13% gewijzigd door chrisborst op 03-10-2021 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

ietsje constructiever mag best :Y

[ Voor 105% gewijzigd door teacher op 03-10-2021 20:25 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Terug naar de verkoper idd, verschillende officiële LG dealer shops hebben de 5 jaar garantie.

Als je het bij een niet-officiële LG dealer hebt gekocht zul je wat meer issues treffen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Bedankt beste mensen, ik ga de verkoper inschakelen ipv LG zelf in eerste instantie.
De tv heb ik wel eens als monitor gebruikt, maar dan om een film af te spelen en dat was het dan.
Nickelodeon heeft mijn jongste dochter wel eens op staan, maar ok dat is gewoon tv; je kan geen beeld stil laten staan voor erg lange tijd.
Wel heeft de tv heel lang op "levendig" gestaan, maar ik heb nooit gedacht dat zulks een probleem op zou kunnen leveren; het is immers gewoon een instelling. Dan maak je er schermbeveiliging in om inbranden te voorkomen, maar zou je wel een instelling hebben waar hij niet op kan draaien?

gewoon een topicreport doen, beter voor je bloeddruk

[ Voor 38% gewijzigd door teacher op 03-10-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
knip

[ Voor 90% gewijzigd door teacher op 03-10-2021 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Kalm blijven! 8)

Nu ik hier nog eens over nadenk: Dat Nickelodeonlogo is inbranden, maar die circelvormige waas... dat zou best iets anders kunnen zijn, bijvoorbeeld dat het scherm niet meer goed luchtdicht is. Als je het niet door kijkgedrag kunt verklaren, dan is het waarschijnlijk ook niet door kijkgedrag veroorzaakt. En als dat zo is... wordt de discussie over garantie ook een stuk eenvoudiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:37
Toevalig vaak een 'Open haard' filmpje gedraaid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Inderdaad eerst de verkoper op de hoogte stellen en vragen om een oplossing.
Die zal wellicht met een reparatiedienst aan de slag gaan en die wil (vanwege buiten de garantie) waarschijnlijk een betaalde reparatie aanbieden, of een korting uit "coulance".

Dan is dit handig leesvoer:
https://blog.iusmentis.co...-bij-een-consumentenkoop/

en move naar SF :Y

keep us posted!

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 03-10-2021 20:26 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Kijkgedrag; ja, ik kan mezelf er echt geen voorstelling van maken.
Hoe dan ook gaat die tv bij stilstaand beeld erg snel in de beveiliging; dochterlief kan het in mijn optiek dus ook niet gedaan hebben.

Het enige wat ik mezelf in kan denken gezien dat middenstuk zo; te warm?
Hij heeft natuurlijk wel lang op "levendig" gestaan.

Die open haard enzo heb ik er ook niet op gedaan, net zo min als schilderijen; dat doe ik allemaal niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Interceptor101 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:40:
Kijkgedrag; ja, ik kan mezelf er echt geen voorstelling van maken.
Hoe dan ook gaat die tv bij stilstaand beeld erg snel in de beveiliging; dochterlief kan het in mijn optiek dus ook niet gedaan hebben.
De schermbeveiliging werkt alleen voor apps, niet voor externe HDMI input vziw.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Interceptor101
Klopt helemaal YakuzA, maar die hdmi heb ik -afgezien van een film of tien- nooit gebruikt eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als de TV onder normale omstandigheden wordt gebruikt, waarvoor het gemaakt is, en wat je verwacht te kopen. Dan heb je gewoon recht op kosteloos herstel, vervangen.

Pas wanneer een aanbod komt om te ruilen voor een TV met betere specs, zul je bij moeten betalen.
Dan is er pas sprake van verrijking, en niet als het scherm wordt vervangen. Niemand kan dan hard maken dat je langer dan 60mnd probleemloos zult genieten van je gekocht goed. Het originele is namelijk al met +- 30mnd defect geraakt. Door reparatie binnen deze termijn wordt niet de levensduur zodanig verlengd dat jij daar beter van wordt. Dit is gewoon binnen conformiteit(Wettelijke Garantie) Daar moet je ook een beroep op doen.

Niet klagen over fabrikant !
De verkoper heb jij een overeenkomst mee, en moet Conformiteit nakomen.

De verkoper zal je doorsturen naar CE-Repair en die komen met prijsopgave.
Maak je daar niet druk om ,en ook niet de zgn Coulance die de fabrikant dan geeft op het voorstel.
De kosten zijn voor de verkoper. Hoe hij deze verhaalt heb jij niets mee te maken !

* verzendkosten, onderzoekskosten, reparatiekosten, allemaal voor de verkoper !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Klagen over de fabrikant zal ik niet doen; ik schreef dat ik "al las dat LG er niet veel trek in heeft" en gaf aan dat het eigenlijk ook wel logisch is.
Uitgaande van dat; was mijn initiële vraag, of ik er zelf iets aan kon doen.

Eigenlijk heb ik er een beetje een hekel aan om te gaan zeuren bij de producent of verkoper als ik het zelf op zou kunnen lossen. Dat lijkt dus niet te kunnen en dus maar wel aankloppen bij ze; het is tenslotte een katje van 1519 euro. De komma één plaats naar links en ik had wel een nieuwe gekocht ;)

Misschien is het wel lastig; ik kan niet aantonen dat ik hem bijna nooit op hdmi heb gebruikt, maar dat is allemaal later zorg.

Bedankt ook Hackus, mooie info!

Iedereen; sorry, ik had de "like button" niet meer zo scherp (en was zelf ook even niet scherp) maar nu opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Interceptor101 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:23:
Klagen over de fabrikant zal ik niet doen; ik schreef dat ik "al las dat LG er niet veel trek in heeft" en gaf aan dat het eigenlijk ook wel logisch is.
Uitgaande van dat; was mijn initiële vraag, of ik er zelf iets aan kon doen.

Eigenlijk heb ik er een beetje een hekel aan om te gaan zeuren bij de producent of verkoper als ik het zelf op zou kunnen lossen. Dat lijkt dus niet te kunnen en dus maar wel aankloppen bij ze; het is tenslotte een katje van 1519 euro. De komma één plaats naar links en ik had wel een nieuwe gekocht ;)

Misschien is het wel lastig; ik kan niet aantonen dat ik hem bijna nooit op hdmi heb gebruikt, maar dat is allemaal later zorg.

Bedankt ook Hackus, mooie info!

Iedereen; sorry, ik had de "like button" niet meer zo scherp (en was zelf ook even niet scherp) maar nu opgelost ;)
Je moet het zo zien, dat je extra betaalt voor een premium merk en geen Toyomoto od van E450,-
Dit toestel is in de markt gezet voor E2800,- pricewatch: LG OLED55C8PLA Zwart
Dat jij het +-6mnd na uitkomen kunt kopen voor+- E1500,- maakt niet veel uit. en is altijd nog veel meer dan E450,-
Het is natuurlijk niet zo dat je FF E1500,- uit je mouw schud voor een TV voor 3J gebruik.
Dan kun je net zo goed E450,- uitgeven, en maar zien hoever je voorbij de 36maand komt.
pricewatch: TCL 55P615 Zwart

Dit kun je ook aangeven als verkoper moeilijk doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hackus schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:38:
[...]
Je moet het zo zien, dat je extra betaalt voor een premium merk en geen Toyomoto od van E450,-
Dit toestel is in de markt gezet voor E2800,- pricewatch: LG OLED55C8PLA Zwart
Dat jij het +-6mnd na uitkomen kunt kopen voor+- E1500,- maakt niet veel uit. en is altijd nog veel meer dan E450,-
Het is natuurlijk niet zo dat je FF E1500,- uit je mouw schud voor een TV voor 3J gebruik.
Dan kun je net zo goed E450,- uitgeven, en maar zien hoever je voorbij de 36maand komt.
pricewatch: TCL 55P615 Zwart

Dit kun je ook aangeven als verkoper moeilijk doet
De korte samenvatting is idd "ja je hebt recht op garantie" :)
Dit blijkt ook uit het feit dat de officiele verkopers ook de 5j garantie geven/bieden op deze modellen.

De enige nuance is dat als het bij een officiële LG verkoper was dat je garantie/reparatie proces 100x zo makkelijk loopt als dat het via een 'grijze' import verkoper loopt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als de monteur langskomt, vraag hem naar zijn visie op wat hier aan de hand is, ik ben eigenlijk wel benieuwd of die waas nu inbranden is of dat er met iets als OLED-materiaal dat aan het wegrotten is aan de hand is.

[ Voor 4% gewijzigd door dmantione op 04-10-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 23:25
Linus Tech Tips heeft er afgelopen week nog een aflevering aan gewijd.

Misschien kan je de oplossingen uit die aflevering toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Nu online
@Interceptor101 Al contact gehad met de verkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Interceptor101
Die ga ik ook even bekijken, dankjewel!

@chrisborst
De verkoper is
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
, maar dan weer via een ander.......diegene staat er alleen met een naam en adres; heb gevraagd maar nog niets gehoord.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 04-10-2021 22:52 . Reden: Naam webwinkel eenmalig in mo-tags gezet volgens beleid. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Interceptor101 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:09:
Die ga ik ook even bekijken, dankjewel!

@chrisborst
De verkoper is
Members only:
, maar dan weer via een ander.......diegene staat er alleen met een naam en adres; heb gevraagd maar nog niets gehoord.
Daar zitten veel grijze import resellers helaas :/

Hoop dat je eruit komt, evt kun je nog wat druk zetten via de tussenpersoon.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Goed, de "eerste verkoper", die dikke waarvan ik de naam niet mag noemen ;) blijkt hem dus doorgestuurd te hebben naar de tweede verkoper.
Ik kreeg rechtstreeks van hen een bericht en begon al goed: We kunnen u hier helpen met herstel, helaas is het wel zo dat er buiten de garantie mogelijk kosten in rekening gebracht zullen worden.

Uh, okee.
Maar wat nu? Als ik nu dus al bijdehand ga doen, komen ze hem niet halen lijkt mij?
Als ze hem in reparatie hebben en een berichtje sturen dat ik ff 800 moet betalen om hem terug te krijgen; krijg ik hem dus nooit meer terug ;)

Ik heb hier geen ervaring mee; wat zou een verstandige stap zijn nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Nu online
Interceptor101 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:56:
Goed, de "eerste verkoper", die dikke waarvan ik de naam niet mag noemen ;) blijkt hem dus doorgestuurd te hebben naar de tweede verkoper.
Ik kreeg rechtstreeks van hen een bericht en begon al goed: We kunnen u hier helpen met herstel, helaas is het wel zo dat er buiten de garantie mogelijk kosten in rekening gebracht zullen worden.

Uh, okee.
Maar wat nu? Als ik nu dus al bijdehand ga doen, komen ze hem niet halen lijkt mij?
Als ze hem in reparatie hebben en een berichtje sturen dat ik ff 800 moet betalen om hem terug te krijgen; krijg ik hem dus nooit meer terug ;)

Lees even mijn post hierboven.
Formeel mag je van zo'n dure TV verwachten dat hij langer dan 2.5 jaar functioneert en de Nederlandse wet regelt dat je gewoon recht heb op garantie. Ook na de 2 jaar fabrieksgarantie: https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten
Mijn advies zou zijn om tot een deal te komen dat je een nieuwe TV krijgt ter waarde van een bedrag van circa 833 euro.
Voelt wellicht oneerlijk, maar als je doel is om weer een werkende tv te krijgen is dit de makkelijkste route.

[ Voor 3% gewijzigd door chrisborst op 05-10-2021 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
@chrisborst
Klopt, dat heb ik gelezen ja en mooie info waar ik wat aan heb.
Je kan er twee kanten mee op; kosteloos laten repareren of inderdaad een andere tv.

Dat laatste, lijkt mij het minst makkelijk los te krijgen; zij moeten mij dan een nieuwe tv geven van 800 euro en krijgen zelf een defecte tv terug waar ze weinig mee kunnen.
Ook bevalt deze tv mij wel en ik zou hem dus graag gerepareerd krijgen, liefst kosteloos.
Mijn eerste inzet is die reparatie dan ook.

Jouw stuk gelezen hebbende, is mijn vraag dus over het wanneer ik hem precies met die link om de oren wapper. Nu, en hij laat niets meer van zich horen?
Als hij gerepareerd is en hij geld wil zien voordat hij hem terug brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Uh, okee.

Een bestelling wordt nooit zomaar doorgestuurd naar een tweede verkoper. Als je via deze platform-website iets bestelt, zie je altijd keurig staan of het van de betreffende website zelf komt óf van een externe verkoper. In jouw geval is dat dus via een externe verkoper geweest.

Ik zou hoe dan ook het contact met deze externe verkoper laten verlopen via het platform van de betreffende website (vanuit je besteloverzicht). Op die manier kunnen medewerkers van deze website altijd inzien hoe het contact tussen jou en de externe verkoper verloopt.

Als het dan de verkeerde kant op dreigt te gaan, kun je altijd weer rechtstreeks contact zoeken met de medewerkers van de platform-website. Die kunnen dan eventueel tussen jou en de externe verkoper bemiddelen om tot een oplossing te komen. De factuur heb je immers niet betaald aan de externe verkoper, maar aan het platform. Dus zij hebben hierin wel degelijk een verantwoordelijkheid.

Kortom, eerst via de platform-website contact zoeken met de externe verkoper. Komen jullie er samen niet uit, dan rechtstreeks contact zoeken met medewerkers van die dikke website en er wat meer druk achter zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
@TexMex
Dat klopt; ik verwoordde het verkeerd!
Toen ik hem bestelde, stond erbij dat de verkoop liep via meneer X. (Daar let ik nooit zo op eigenlijk)
Nu, bij dat platform heb ik om de gegevens van meneer X gevraagd en zij hebben mijn mail met "klacht melding" nu wel direct naar X gezonden; zonder bericht van het platform, kreeg ik een mail van X namelijk.

En ik noemde X de tweede verkoper, maar dat is dus de verkeerde benaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Maar
Members only:
blijft toezicht houden. Je kunt ook ineens bericht krijgen van Casemanager, die adviseert/bemiddeld. Dat is een medewerker van het verkopers platform, niet van de verkoper zelf(3e partij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@Interceptor101 Ik zou proberen de mails via het platform te laten verlopen. Vanuit je besteloverzicht klik je bij het betreffende artikel op 'Stel je vraag'. Dan kom je bij de chatbot terecht waar je 'contact met verkoper' kunt typen, artikel aanklikken en 'iets anders' aanklikken. Dan kun je kiezen voor contact per mail.

Zelf vind ik dit het handigst, omdat alles wat de externe verkoper mailt dan zichtbaar is voor de medewerkers van het platform. Vaak zijn ze dan net even wat behulpzamer. Zonder toezicht zijn externe verkopers nogal eens geneigd de regels aan hun laars te lappen.

[ Voor 8% gewijzigd door TexMex op 05-10-2021 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Gedaan! Op die manier ook, dus moet goed komen. Ik ben benieuwd.

Overigens heb ik even Nickelodeon opgezet om te zien wat er zo anders is aan hun logo dat juist die ingebrand is; hij is oranje........
Hmm, zal wel, mij leek het dat juist wit een "pain in the ass" zou zijn aangaande inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Interceptor101 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:47:
Gedaan! Op die manier ook, dus moet goed komen. Ik ben benieuwd.

Overigens heb ik even Nickelodeon opgezet om te zien wat er zo anders is aan hun logo dat juist die ingebrand is; hij is oranje........
Hmm, zal wel, mij leek het dat juist wit een "pain in the ass" zou zijn aangaande inbranden.
Oranje en rode logo's zijn het meest schadelijk (FOX heeft tegenwoordig ook een oranje logo in koeienletters). De meeste veranderingen in de pixelstructuur van zo'n OLED paneel in de laatste jaren is ook voor rood geweest dus mocht het paneel niet vervangen kunnen worden (hoogst aannemelijk) zal een inruil naar een nieuw model op dit vlak ook de nodige verbetering opleveren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45

Eagle Creek

Breathing security

Wellicht kun je hier nog iets uithalen, al is het maar qua idee:
YouTube: Being an Early Adopter SUCKS

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Tja, dinsdag wordt hij gehaald en ik betaal dan 50 euro aan transport én......let op; onderzoekskosten.
Dat laatste lijkt mij wat onzin en de beste man zegt ook weinig toe. Sterker; hij houdt het geheel open.

AL zijn advertentie's op "die ene site", staan op "niet leverbaar".
Ik heb er erg weinig vertrouwen in moet ik zeggen; straks is de tv weg en kan ik eerst even dik over de brug komen als ik hem terug wil omdat hij niets doet.

Ik denk dat ik maar een andere tv koop; dan weet ik gewoon zeker dat ik straks geld uitgeef maar er wel een werkende tv voor terug krijg.

Over de garantie bij de fabrikant heb ik wel zitten denken; hier wordt aangegeven dat je bij de verkoper moet zijn en niet de fabrikant.
Eigenlijk is dat raar; de verkoper heeft hem alleen maar verkocht......hij kan er niets aan doen dat hij nu al stuk is en het lijkt wat oneerlijk dat hij nu voor de kosten op moet draaien.
De fabrikant daarentegen; ZIJ hebben hem gemaakt en als ze het beter hadden gedaan/ een beter product hadden gemaakt, was er nu niets aan de hand!
Eigenlijk raar; degene die hem maakt, zou toch de garantie moeten geven, is het niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb een aantal reacties afgesplitst naar LG OLED na 4 jaar ingebrand; waar heb ik nog recht op?. Topickaping is niet de bedoeling op Tweakers.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Toch een tijdje met mijn vrouw zitten praten; we hebben er een zwaar hoofd in.
Met name het feit dat hij niets meer te koop heeft staan op die "overkoepelende verkoopsite", alles is niet leverbaar.
Sommige van de reviews lijken wat de indruk te geven dat het een sjacheraar is.
Dan wordt voor 50 euro die tv weg gehaald, "regelt" hij dan.........en ik heb zo het idee dat hij dan zijn vingers eraf trekt.
Als zijn staat (van zijn zaak) zo slecht is als het lijkt; gaat HIJ geen -pakweg- 1200 euro ophoesten voor een nieuwe beeldbuis.
De tv staat er dan, hij heeft zogenaamd medewerking verleend, maar betalen zal lastig worden, dat zal ik moeten doen in het -voor mijn nu- meest aannemelijke geval.

*knip* Dit soort offtopic opmerkingen mogen achterwege blijven.

Helaas, ik kijk wel voor een nieuwe.

[ Voor 20% gewijzigd door Yorinn op 06-10-2021 23:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 15:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je doet nu wel enorm veel aannames... Ik zou eerst gewoon even rustig afwachten wat de reactie gaat worden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Mwah, aannames; ik zie het meer als anticiperen.
Als je dat totaal niet doet, kan je in de problemen komen.

Maar vanmorgen weer een mail gehad nadat ik gisteravond wat duidelijker vroeg naar de kosten. Daar waar hij dat eerst vakkundig in het midden hield en ik 5 tientjes moest betalen, is het nu al 100 euro en de reparatie zelf komt ook voor mijn rekening.
Hij had er een link bij die zogenaamd uitlegde dat hij gelijk had.......

Blij dat mijn tv nog niet opgehaald was dus.
Kwam er gisteravond achter, bij toeval, dat hij ook via een andere winkel verkocht; met zelfde naam en telefoonnummer, ander kvk en btw nummer en totaal andere plaats en provincie.
Ook zijn achternaam noemt hij steevast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Hoogste tijd om ook bij het verkoopplatform zelf nog eens aan de bel te trekken. Die hebben al vaak genoeg negatieve publiciteit gehad vanwege externe verkopers die hun zaakjes niet op orde hadden. Als je duidelijk kunt aantonen dat het gedrag van de externe verkoper niet klopt, zijn zij vaak de moeilijkste niet om te helpen.

Externe verkopers met verschillende winkels is overigens niets bijzonders, dat zegt op zich dus niet veel. Ze communiceren inderdaad niet altijd met volledige naam. Aan de ene kant vreemd; aan de andere kant ook weer begrijpelijk, aangezien klanten vaak compleet onterechte aantijgingen met allerlei onzin over de verkoper online gooien.

Ik zou het in ieder geval niet gelijk allemaal opgeven op basis van onderbuikgevoelens. En voor de zekerheid kun je misschien ook nog proberen contact op te nemen met LG zelf. Niet geschoten is altijd mis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Interceptor101 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:57:
Tja, dinsdag wordt hij gehaald en ik betaal dan 50 euro aan transport én......let op; onderzoekskosten.
Dat laatste lijkt mij wat onzin en de beste man zegt ook weinig toe. Sterker; hij houdt het geheel open.

AL zijn advertentie's op "die ene site", staan op "niet leverbaar".
Ik heb er erg weinig vertrouwen in moet ik zeggen; straks is de tv weg en kan ik eerst even dik over de brug komen als ik hem terug wil omdat hij niets doet.

Ik denk dat ik maar een andere tv koop; dan weet ik gewoon zeker dat ik straks geld uitgeef maar er wel een werkende tv voor terug krijg.

Over de garantie bij de fabrikant heb ik wel zitten denken; hier wordt aangegeven dat je bij de verkoper moet zijn en niet de fabrikant.
Eigenlijk is dat raar; de verkoper heeft hem alleen maar verkocht......hij kan er niets aan doen dat hij nu al stuk is en het lijkt wat oneerlijk dat hij nu voor de kosten op moet draaien.
De fabrikant daarentegen; ZIJ hebben hem gemaakt en als ze het beter hadden gedaan/ een beter product hadden gemaakt, was er nu niets aan de hand!
Eigenlijk raar; degene die hem maakt, zou toch de garantie moeten geven, is het niet?
De kosten voor transport en onderzoek zijn voor de verkoper, als blijkt dat er geen defect is ontstaan buiten normaal gebruik. Dit kun je dus claimen.
J verhaal lijkt er op dat de verkoper niet, tot amper meer actief is op het platform. Ik zou dat Chat starten, en vragen om expert. Daar leg je in je chat het geschil voor, en vraag je om contact met de casemanager van het platform(bemiddeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Interceptor101 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:41:
Kwam er gisteravond achter, bij toeval, dat hij ook via een andere winkel verkocht; met zelfde naam en telefoonnummer, ander kvk en btw nummer en totaal andere plaats en provincie.
Ook zijn achternaam noemt hij steevast niet.
Bij verkoop moet de identiteit van de verkoper altijd duidelijk vermeld worden. Via de KvK-inschrijving kun je zelf het adres opzoeken (via de app Handelsregister kan dat gratis), althans, dit jaar kan dat nog, volgend jaar worden die gegevens voor normale gebruikers afgeschermd.
Je zou eens uit kunnen zoeken of je de televisie van een natuurlijk persoon of van een rechtspersoon hebt gekocht om je verhaalsmogelijkheden in kaart te brengen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je kunt in je account kijken, en dan doorklikken op meer over deze verkoper

KvK

en Centraal insolventieregister

Maar denk dat je via verkopersplatform er wel uit komt(zou dat eerst proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Nou het ging nergens heen......
Probleem is nu opgelost; verkocht!

LG 55NANO756pa voor terug gekocht; klaar ;)
Natuurlijk valt dat wat tegen na een oled en ik moet even aan de instellingen werken; ga ik nog wel een topicje over openen.

Bedankt allemaal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05 21:40
Verkocht wat? Wat is nu je uiteindelijke oplossing? Lijkt me wel het minste als laatste post in een thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Ow, sorry, is niet zo duidelijk als ik in gedachten had zie ik zelf nu ook.

De tv is verkocht, niets verder gekomen met die zaak en de "overkoepelende" tent had er blijkbaar ook niet zo heel veel zin in.
Heb hem te koop gezet zoals hij was, eerlijk de verkleuring gemeld en hij is vanmorgen opgehaald.

De nieuwe staat te draaien ondertussen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 21:32
Je laat ze er zo wel heel makkelijk mee wegkomen, maar goed jouw geld, jouw keuze.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05 14:19
Je had gewoon recht op een vervangend product of een flink bedrag terug. Waarom ga je akkoord met minder?

Ik zou hier ook trouwens een klacht over indienen bij *knip* webwinkel

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 11-10-2021 09:30 . Reden: Naam webshop weggehaald. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05 11:46
Wat een anti-climax! Ik zou het in ieder geval niet kunnen (er zo makkelijk overheen stappen), maar des te beter als je het wel kunt denk ik (kost je wat geld, maar scheelt je een hoop getouwtrek).
Dien, ten behoeden van alle andere Tweakers, a.u.b. wel een grote klacht in bij Bol met dat de verkoper je in de kou laat staan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er is nog maar 1x contact geweest, en alle verkopers proberen onder hun verantwoording uit te komen.
Het is bijna nooit zo dat je - klik klak- je recht haalt, daar gaan wat e-mails over heen en weer. Ook in een winkel (service balie) krijg je vaak een afwijzing te horen, je moet goed voor jezelf opkomen, en wij geven je daar advies in. Dit keer was je erg snel met je besluit te verkopen, en nergens op te wachten. Maar goed, het gaat er om dat jij tevreden bent nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Wat me wel opvalt is dat TS zeker weet dat kijkgedrag dochter niet verantwoordelijk is voor inbranden Nickelodeon.
Ik denk dat TS veel te veel aannames maakt.

Ik denk namelijk wel dat het logo is ingebrandt door kijkgedrag (zender, instellingen en tijd).

Doordat ik aanneem dat TS zijn aanname niet correct is staat voor mij ook de rest minder stevig.

Maar lang verhaal kort.
Garantie claimen bij je verkoper en als dat niets opleverd LG proberen en als dat niet lukt juridisch traject starten tegen verkoper.

Iets met mosterd en maaltijd

[ Voor 3% gewijzigd door eL_Jay op 10-10-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Jammer deze oplossing, mijn b6 heeft de youtube app logo, de rode play button rechtsboven, ingebrand.
Had wel willen weten wat mogelijk was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sponz schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:12:
Jammer deze oplossing, mijn b6 heeft de youtube app logo, de rode play button rechtsboven, ingebrand.
Had wel willen weten wat mogelijk was geweest.
Genoeg topics hier met de stappenplannen om er iets van te maken :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 15:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

JDillinger schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:26:
Dien, ten behoeden van alle andere Tweakers, a.u.b. wel een grote klacht in bij Bol met dat de verkoper je in de kou laat staan
Waarover zou de klacht moeten gaan?

TS kon het toestel toch al opsturen naar de verkoper, waarna deze een onderzoek zou gaan starten? Dat TS vervolgens zelf gaat googlen en op basis van aannames ervoor kiest om dit niet te doen kan de verkoper toch niet worden aangerekend?
Ik zie even niet wat de verkoper hier verkeerd doet...

[ Voor 33% gewijzigd door Question Mark op 11-10-2021 08:49 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Interceptor101
Wat nu echt vervelend gaat worden, is dat zogenaamd alles wat ik hier schrijf, weggezet worden als "aannames".
Kijk, je moet wel anticiperen; als ik een drukke snelweg oversteek zonder kijken, wordt ik voor mijn donder gereden, PUNT. Dat soort zaken wordt hier dan beschreven als : je doet nu wel heel veel aannames, je moet het wel eerst proberen."

Daarbij komt dat degenen die het over die aannames hebben, ZELF aannames doen en bijvoorbeeld beter weten wat hier in huis gebeurt dan ik zelf; dochters kijken toch wél heel lang die zender en veranderen zelf de instellingen. Terwijl ik weet dat ze die kans niet eens hebben bijvoorbeeld.

Ook zou er maar één keer contact geweest zijn en gooi ik de handdoek in de ring; mijn mailbox staat helemaal vol.......
Maar ook de virtueel lege schappen bij de ene winkel en volle bij de andere, zelfde naam, zelfde telefoonnummer, ander adres, kvk nummer enzovoorts.

Kijk, door twee overlijdens heel erg dichtbij, ben ik al een paar maanden van alles aan het regelen; nuts bedrijven, banken, verzekeringen, advocaten, notarissen.......en niets werkt in één keer zoals het moet dus bel je alles "best vaak".
Ik heb genoeg aan mijn hoofd; een langslepend conflict met eventueel andere "instanties" inschakelen, kan ik er echt even niet bij hebben.

Nu kon ik er goed geld voor maken; klaar zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Interceptor101 Wij weten niet wat jij privé allemaal doormaakt, alleen wat je hier deelt.

Gecondoleerd met het verlies van deze overledenen.

Het is niet mijn bedoeling je te kleineren, aan te vallen, od. Het gaat er om dat wij advies geven op wat jij deelt.
Zoals ik het lees, is er 1 contact geweest, met de daadwerkelijke verkoper.

maar goed, ik laat het hierbij met rust. Wens je alle best voor de komende tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Interceptor101
Ik ben niet zielig en wil ook niet zo gezien worden hoor, maar dat is in ieder geval de verklaring waarom ik weinig trek had in getouwtrek.
Stukje over die verkoper gelezen; hij heeft dus meerdere zaken (stukje van RTL) en erg veel problemen.

Nouja, ik heb hem vandaag omgeruild, die Nanocell tegen de instap Oled van LG, de 55A16la.
Netto netto, na cashback, heb ik nu een gloednieuwe Oled voor 350 euro.
Daar ben ik wel tevreden mee.

Heerlijk weer dat echte zwart, kleuren lijken ietsje beter, had ik niet verwacht.
Maar die processor is natuurlijk iets minder; je ziet soms wat kartellijntjes maar daar kan ik zoveel beter mee leven dan dat grijs!
Natuurlijk ga ik even spitten in de settings; die C8pla had het ook een heel klein beetje in het begin (minder dan deze) en dat heb ik ook weg gekregen. (Benieuwd of ik de setting nog weet) ;)

Maar bedankt allemaal; voor mij, voor mijn bloeddruk en de rust in huis, was dit de beste keuze uiteindelijk.

• RooG1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-02 08:12
Hoi allemaal, ik begruik even dit oude topic omdat ik eigenlijk het zelfde heb, met het zelfde toestel: C8PLA
In 2019 gekocht bij *knip* Webwinkel.

Van de week zag ik ineens wat vreemde kleuren/randen in mn scherm dus dacht ik ga weer eens een testje doen, wat ik toen zag viel me vies tegen, m'n grote angst is waarheid geworden, ingebrand, pixelrefresher gedaan maar dat is (mijn beleving) een wassen-neus. btw, dit heb ik vaker gedaan afgelopen jaren...gewoon tussendoor...
RTL-nieuws teken is nu te zien als je een film kijkt, toch wat irritant :)

Foto's gestuurd naar verkoper die mij erg goed en snel helpen, Case aangemaakt bij LG Servicedesk (ofzo) en ik zou benaderd worden over de situatie.

Ik wacht het even af en laat weten hoe het verloopt, voor mensen die het misschien zou interesseren 8)

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 19-09-2024 14:07 ]

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een topic kicken met als doel kapen voor een eigen probleem is niet de bedoeling op het forum. Ik ga dit topic dan ook sluiten.

Wil je een eigen topic voor dit probleem aanmmaken, let dan wel op het Shopping Forum Beleid

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.