Toon posts:

Vaatwasser defect voor overdracht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +28Henk 'm!
  • Pinned

• Jboy1991
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18:40
KillerAce_NL schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:07:
Jeetje, zet er gewoon een streep onder.. Is het allemaal niet waard, ga genieten van je nieuwe huis.
Snap dat je dit zegt en dat hebben wij ook gedaan door het accepteren van de vergoeding. Alleen vind ik het wel netjes om tweakers op de hoogte te houden van de ontwikkeling in deze.

Beetje lullig om met stilte dit topic verloren te laten gaan als er zoveel mensen geweest zijn die er aandacht aan hebben besteed.

• KillerAce_NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nou je wekt de indruk dat je nog doorgaat met dit richting jouw makelaar. Dat je wil zien dat je volgens de makelaar ongelijk hebt. Daarom mijn comment

• kepler
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
KillerAce_NL schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:56:
Nou je wekt de indruk dat je nog doorgaat met dit richting jouw makelaar. Dat je wil zien dat je volgens de makelaar ongelijk hebt. Daarom mijn comment
Het huis moet nog overgedragen worden, als de makelaar er nu al met zoiets simpels juridisch naast zit (volgens de meeste hier) dan hoop ik dat de overdracht goed gaat :D
Wat als bij de overdracht nog de helft van de keuken kapot blijkt (of iets anders), volgens jouw makelaar heb je dan als koper pech. Terwijl dat helemaal niet zo is, leuke discussie wordt dat dan...

Renault Zoe R210 Intens (22kWh)

• hollandnick
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 03-12 09:44
Misschien snap ik het niet hoor en kan een jurist of iemand met kennis van die materie mij dan verbeteren. Maar als er op de lijst staat dat er een vaatwasser achterblijft, waar dus zwart op wit staat, en er is geen vaatwasser aanwezig bij de overdracht dan is de verkoper toch aansprakelijk?

Nu gaat het om een vaatwasser maar wat nou als de wc pot niet aanwezig zou zijn, want die is defect geraakt. En de verkoper doet hetzelfde en zegt "ja die was 15 jaar oud en niks meer waard, koop maar een nieuwe". Dan is het verhaal opeens heel anders omdat het iets is wat niet gemist kan worden.

Nee de verkopers moeten gewoon zorgen voor een werkende vaatwasser of de kopers geld geven voor een nieuwe, of de oude laten repareren. Daar heb je ( zover ik weet ) gewoon recht op. Ik vertrouw die gasten niet en omdat er ook in de beschrijving van het huis staat "luxueuze keuken" en "alle denkbare inbouwapparatuur van goede kwaliteit" zou je bijna denken dat ze gewoon de nieuwe vaatwasser meenemen naar het nieuwe huis.

Als ik jou was zou ik het zo spelen: Geef jij of je partner om je gemoedsrust en wil je het laten gaan? Doe dan niet moeilijk pak die 250 euro en meet het nisje zelf af. Anders speel het hard en geef door dat als ze niet overstag komen je het doorspeelt aan de rechtsbijstand. Want komop, waar praten we nu over? Een aantal 100 euro ( alleen vanaf jouw kant is het nu een principe kwestie geworden )

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• cadsite
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 03-12 17:52
Wij hadden iets gelijkaardigs (in België weliswaar).
De notaris heeft toen op de akte genoteerd dat de vaatwasser terug moest gezet worden in werkende staat tegen een aangegeven datum, anders kregen we het recht een nieuwe te halen op de verkoper zijn kosten.

Er staat een nieuwe op de verkoper zijn kosten.

• Lordy79
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:24

Lordy79

Fundamentalist

TS heeft gelijk dat er een werkende vaatwasser moet zijn die minstens gelijkwaardig is aan de vaatwasser bij tekenen koopovereenkomst.

Maar praktisch gezien zou ik de 250 euro pakken en een nieuwe vaatwasser kopen want anders loop je t risico met meuk te komen zitten.
Eigenlijk boft TS dat de vaatwasser nu stuk is gegaan en niet op 2 november want dan had TS niks.

Overigens mag verkoper doen met z'n huis wat ie wil tot datum overdracht.

* Lordy79 heeft ooit een huis gekocht en de CV ketel ging binnen 24 uur na overdracht kapot. Dan heb je geen poot om op te staan. En nee dat was geen oud lel.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Kurma
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 18:16
Lordy79 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:53:
...
...
Zolang het huis op het moment van overdracht maar voldoet aan hetgeen partijen hebben afgesproken.

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14:56
@Lordy79 En de cv was wel goed onderhouden ed?

• Alex53
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 29-11 13:08
Mogelijk is dit al eens gezegd, maar is TS (en de verkoper) bekend dat repareren echt ontzettend duur is. Ik heb een Indesit, okay .. zeker geen topper, maar hij doet het al vele, vele jaren. De aanvoerslang ging kapot, het water bleef stromen. Bij Indesit kon je dat laten repareren voor een lousy ..... 160 euro ! Dat is ong 50% v.d. aanschaf, en dan zijn motor en afdichtingen uiteraard nog steeds een jaar of 8 oud. Zelf slang gekocht, handige schoonzoon, 40 euro + een bedankje.
Maar als ik het wilde laten doen, was een nieuwe dus nauwelijks duurder geweest.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Roos79 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:27:
@Lordy79 En de cv was wel goed onderhouden ed?
Ja. Er was een onderhoudscontract en alles.
Echt domme pech maar ja kan gebeuren.

• Tacoos
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:10

Tacoos

i am i

cadsite schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:33:
Wij hadden iets gelijkaardigs (in België weliswaar).
De notaris heeft toen op de akte genoteerd dat de vaatwasser terug moest gezet worden in werkende staat tegen een aangegeven datum, anders kregen we het recht een nieuwe te halen op de verkoper zijn kosten.

Er staat een nieuwe op de verkoper zijn kosten.
Nou ben ik nieuwsgierig:
Dat geld kreeg je wel van verkoper? Of is dat via makelaar of notaris van de prijs van het huis afgehouden?

Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:47

BazzH

Kei-goed...

250 euro voor een 9 jaar oude vaatwasser. Klaar, en weer door. Da's verre van onredelijk.

Think smart........ Act stupid........

• Thomas18GT
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 02-12 23:31
Lordy79 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:53:
TS heeft gelijk dat er een werkende vaatwasser moet zijn die minstens gelijkwaardig is aan de vaatwasser bij tekenen koopovereenkomst.

Maar praktisch gezien zou ik de 250 euro pakken en een nieuwe vaatwasser kopen want anders loop je t risico met meuk te komen zitten.
Eigenlijk boft TS dat de vaatwasser nu stuk is gegaan en niet op 2 november want dan had TS niks.

* Lordy79 heeft ooit een huis gekocht en de CV ketel ging binnen 24 uur na overdracht kapot. Dan heb je geen poot om op te staan. En nee dat was geen oud lel.
Onze oplevering is 22 november, dus puur uit interesse:

Wat nou als ze de defecte vaatwasser hadden laten zitten? Tegen de tijd dat je er woont ben je (minimaal?) een paar dagen verder, paar dagen later gebruik je hem voor het eerst, zeg een week na de sleuteloverdracht. Bij de sleuteloverdracht test je de vaatwasser niet (of moet je dit dan dus wel doen, bij alles?). Na een week kom je er dus pas achter dat hij kapot is, wat dan? :+

Note to self: testen van ovens, vaatwasser, warm water, airco, temperatuur radiatoren, wc's doorspoelen, kranen laten lopen, alle rolluiken/zonneschermen, garagedeur. Damn, ze mogen nog wel wat tijd voor het inspectierondje inplannen.

[Voor 9% gewijzigd door Thomas18GT op 13-10-2021 15:45]

• cadsite
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 03-12 17:52
Tacoos schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:03:
[...]

Nou ben ik nieuwsgierig:
Dat geld kreeg je wel van verkoper? Of is dat via makelaar of notaris van de prijs van het huis afgehouden?
Dat geld is rechtstreeks van de notaris naar de winkel gegaan. Ik veronderstel dat de notaris dat geld du van de koopsom afgehouden heeft.
In BE betaal je je huis aan de notaris en de notaris betaalt de verkoper.
De notaris heeft gebeld met een plaatselijke elektro zaak om te zeggen dat we er een "middenklasse miele vaatwas" mochten kopen en de factuur naar hem mocht.

• Virtuozzo
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Jboy1991 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:41:
[...]

Snap dat je dit zegt en dat hebben wij ook gedaan door het accepteren van de vergoeding. Alleen vind ik het wel netjes om tweakers op de hoogte te houden van de ontwikkeling in deze.

Beetje lullig om met stilte dit topic verloren te laten gaan als er zoveel mensen geweest zijn die er aandacht aan hebben besteed.
Dat wordt ook gewaardeerd. Zeker in tijden waarin zoveel mensen gewend zijn geraakt om te bankieren op mening, en niet de realiteit.

Nu even résumé, inmiddels is dit wel een bijzondere situatie. Ik begrijp dat het voor persoonlijk perspectief van jou en je partner een gesprek is, maar dit is geen gezonde situatie.

1. Je hebt geen enkel inzicht gekregen in specificaties.
2. Je hebt op geen enkele wijze enig bewijs op tafel gekregen van verhaal van de verkoper.
3. De verkoopmakelaar dient twee heren.

Voldoende reden om voorzichtig te zijn voor overdracht. Immers, je wordt gevraagd vertrouwen te geven bij meervoudig signaal tot wantrouwen. Non-conforme situatie, maar er wordt overheen gelopen.

Het kan heel prima een geval zijn waar een verkoper "gewoon" besloten heeft toch zelf iets mee te nemen en vervolgens komt er een verhaal van - dat komt vaker voor dan we vaak denken. Maar, de ervaring leert wel dat waar de drempel tot dergelijk gedrag laag is, die ook laag is voor andere zaken.

Het is wel een object wat je koopt als je beoogd huis.

Mijn grootste struikelblok zou inmiddels de verkoopmakelaar in deze zijn. Misschien ben ik wat hard, maar kom op, twee heren dienen is zo'n beetje het meest pervers aantrekkelijke voor jonge makelaars, maar wel waar de sector het meest hard op afgerekend wordt. Puur uit interesse, betreft dit een NVM makelaar?

Heel goed dat je consistent blijft, heel goed dat je dossier opbouwt.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Jboy1991
Virtuozzo schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:03:
[...]

Dat wordt ook gewaardeerd. Zeker in tijden waarin zoveel mensen gewend zijn geraakt om te bankieren op mening, en niet de realiteit.

Nu even résumé, inmiddels is dit wel een bijzondere situatie. Ik begrijp dat het voor persoonlijk perspectief van jou en je partner een gesprek is, maar dit is geen gezonde situatie.

1. Je hebt geen enkel inzicht gekregen in specificaties.
2. Je hebt op geen enkele wijze enig bewijs op tafel gekregen van verhaal van de verkoper.
3. De verkoopmakelaar dient twee heren.

Voldoende reden om voorzichtig te zijn voor overdracht. Immers, je wordt gevraagd vertrouwen te geven bij meervoudig signaal tot wantrouwen. Non-conforme situatie, maar er wordt overheen gelopen.

Het kan heel prima een geval zijn waar een verkoper "gewoon" besloten heeft toch zelf iets mee te nemen en vervolgens komt er een verhaal van - dat komt vaker voor dan we vaak denken. Maar, de ervaring leert wel dat waar de drempel tot dergelijk gedrag laag is, die ook laag is voor andere zaken.

Het is wel een object wat je koopt als je beoogd huis.

Mijn grootste struikelblok zou inmiddels de verkoopmakelaar in deze zijn. Misschien ben ik wat hard, maar kom op, twee heren dienen is zo'n beetje het meest pervers aantrekkelijke voor jonge makelaars, maar wel waar de sector het meest hard op afgerekend wordt. Puur uit interesse, betreft dit een NVM makelaar?

Heel goed dat je consistent blijft, heel goed dat je dossier opbouwt.
Het is een aanname/gevoel vanuit ons dat er "handje klap" wordt gedaan tussen onze aankoopmakelaar en de verkopende makelaar. Dit omdat de makelaardij waarbij de verkopende makelaar werkt opdracht gever is van onze makelaar
(wij zaten bij dezelfde makelaardij als verkopende partij en onze aankoopmakelaar mocht ons daardoor niet helpen en heeft een vervangende makelaar gevonden)

Ja het betreft beide een NVM makelaar. Maar dit is een gevaarlijke aanname vanuit ons en wij moeten gewoon vertrouwen hebben dat het allemaal klopt zoals de verkopers het presenteren. Ondanks dat onze onderbuik anders zegt.

• Virtuozzo
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Jboy1991 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:49:
[...]

Het is een aanname/gevoel vanuit ons dat er "handje klap" wordt gedaan tussen onze aankoopmakelaar en de verkopende makelaar. Dit omdat de makelaardij waarbij de verkopende makelaar werkt opdracht gever is van onze makelaar
(wij zaten bij dezelfde makelaardij als verkopende partij en onze aankoopmakelaar mocht ons daardoor niet helpen en heeft een vervangende makelaar gevonden)

Ja het betreft beide een NVM makelaar. Maar dit is een gevaarlijke aanname vanuit ons en wij moeten gewoon vertrouwen hebben dat het allemaal klopt zoals de verkopers het presenteren. Ondanks dat onze onderbuik anders zegt.
Het is je huis wat je koopt. Meer dan genoeg reden om zorgvuldig te zijn. Je maakt de aanname juist voor vertrouwen, terwijl je beschikbare informatie fundament voor wantrouwen is.

Het is dus niet je onderbuik die je iets zegt, maar je beschikbare informatie. Eigen gevoel is wat het afdoet als het eerste omdat je niet wil dat er iets mis gaat met wat je thuis gaat worden - menselijk, maar een valstrik.

Lang verhaal kort: trust but verify. Dat doe je al, je beperkt jezelf enkel in toepassing daarvan.

Praktisch voor jullie is bij de weg naar overdracht gewoon reden tot zorgvuldigheid en voorzichtigheid. Tot aan die tijd blijft de situatie zelf non-conform en zijn jullie het aan je zelf verplicht om zaken te toetsen. Bescherm jezelf.

Aangezien dit een kwestie van eerder genoemde classificatie is heb je volledig recht op inzage - dus ook die specificaties. Dit is waarom ik eerder schreef over conditionele acceptatie van die compensatie, niet enkel om zaken glad te strijken, maar juist om te toetsen of er vertrouwen kan blijven.

Velen zullen het als “omg why worry” zien, maar de ervaring leert helaas dat zorgvuldigheid en conformiteit fundamentele vereisten zijn.

Let wel, het Scheermes van Hanlon is van toepassing. Ik zeg niet dat jullie makelaar handjeklap doet. Het kan heel prima luiheid, onervarenheid, of gebrek aan positie zijn, maar net zo goed iets heel anders. Wat het geval is, dat doet er niet zo toe. Dat er sprake is van twee heren dienen, dat wel. Je mag haar best er aan herinneren dat ze voor jullie werkt, in nette vraagstelling met herhaling van overleggen vereiste specificaties én - inderdaad - onderbouwing.

Eerlijk gezegd, ik hoop dat ze het gewoon niet weet maar het script van de zaak volgt. Het zet jullie wel voor een dilemma, ongeacht wat het nu is, je vertrouwensbasis is weg.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Udrene
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10:24
Als de verkopers zo vaag doen over de vaatwasser zou ik ook achterdochtig zijn. Afspraak is afspraak. Misschien hebben ze wel leveringsproblemen (chiptekorten) met hun nieuwe keukenapparaten en wilden ze nog even gebruik maken van de huidige vaatwasser in de nieuwe woning.

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Thomas18GT schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:42:
[...]

Wat nou als ze de defecte vaatwasser hadden laten zitten? Tegen de tijd dat je er woont ben je (minimaal?) een paar dagen verder, paar dagen later gebruik je hem voor het eerst, zeg een week na de sleuteloverdracht. Bij de sleuteloverdracht test je de vaatwasser niet (of moet je dit dan dus wel doen, bij alles?). Na een week kom je er dus pas achter dat hij kapot is, wat dan? :+

Note to self: testen van ovens, vaatwasser, warm water, airco, temperatuur radiatoren, wc's doorspoelen, kranen laten lopen, alle rolluiken/zonneschermen, garagedeur. Damn, ze mogen nog wel wat tijd voor het inspectierondje inplannen.
Hier ook gehad, de inbouw koelkast was kapot, bleek thermostaat en de CV deed ook raar en bleek iets stuk, repareren bijna duurder dan nieuwe.
Maar hoe test je zoiets tijdens de overdracht?
De vorige eigenaar bleef volhouden dat alles in orde was, de makelaar zei dat we pech hadden en maar naar de rechter moesten als we het een verborgen gebrek vonden 8)7

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Thomas18GT schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:42:
[...]

Wat nou als ze de defecte vaatwasser hadden laten zitten?
Je beantwoordt zelf de vraag al! Testen! Doen de kranen het? Wc doorspoelen, kijken of keukenapparatuur aangaat. Ja, dat zou ik nu wel doen als ik een huis zou kopen.
Als je een 2e hands auto koopt neem je toch ook een proefrit en kijk je even onder de motorkap? (Of neem je een expert mee)
Ja, dan kost het maar een uur om de boel te bekijken... Je praat wel over een aankoop van een paar ton, niet over een pakje boter dat bij thuiskomst onwelvallig riekt....

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

HereIsTom schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:30:
[...]
De vorige eigenaar bleef volhouden dat alles in orde was, de makelaar zei dat we pech hadden en maar naar de rechter moesten als we het een verborgen gebrek vonden 8)7
Zeker met apparatuur is dat erg lastig, en bewijs het maar eens. Maar zelfs met lekkende daken: zie het maar eens hard te maken en vervolgens je recht te halen. Dat kost zoveel tijd en energie…

Maar voor zoiets simpels en klip en klaars als een vaatwasser… ik zou laten optekenen bij de inspectie dat het ding ontbreekt of niet meer functioneert, dat bij de notaris proberen te regelen en anders in gebreke stellen.

En verder alles controleren dat kapot kan inmiddels.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Thomas18GT
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 02-12 23:31
HereIsTom schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:30:
[...]

Hier ook gehad, de inbouw koelkast was kapot, bleek thermostaat en de CV deed ook raar en bleek iets stuk, repareren bijna duurder dan nieuwe.
Maar hoe test je zoiets tijdens de overdracht?
Damn, en naar de rechter gegaan toen? Al zou ik dat zelf misschien ook niet zo snel doen voor een bedrag onder de 1500/2000 euro..
Lordy79 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:37:
[...]

Je beantwoordt zelf de vraag al! Testen! Doen de kranen het? Wc doorspoelen, kijken of keukenapparatuur aangaat. Ja, dat zou ik nu wel doen als ik een huis zou kopen.
Als je een 2e hands auto koopt neem je toch ook een proefrit en kijk je even onder de motorkap? (Of neem je een expert mee)
Ja, dan kost het maar een uur om de boel te bekijken... Je praat wel over een aankoop van een paar ton, niet over een pakje boter dat bij thuiskomst onwelvallig riekt....
Als voorbeeld; ze nemen de thermostaat mee want Google ding. Ik neem die van mij ook mee want Tado ding met veel knoppen. Maar ik kom dus bij de oplevering in het huis en er is geen thermostaat. Hoe test je dan of de (vloer)verwarming werkt?

Voor de rest ga ik een lijstje maken inderdaad :)

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Thomas18GT schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:20:
[...]

Damn, en naar de rechter gegaan toen? Al zou ik dat zelf misschien ook niet zo snel doen voor een bedrag onder de 1500/2000 euro..
Nee, wel een advocaat geraadpleegd, maar die zei 50% kans en bij verlies wegen de kosten inderdaad niet op en dat weten die makelaars!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

Acties:
  • +11Henk 'm!
  • Pinned

• Jboy1991
En wederom update tijd!

Na ruim 2 weken eindelijk antwoord gekregen van onze aankoopmakelaar, komt zij met de volgende reden waarom wij volgens haar geen recht zouden hebben op vervangen/vergoeding
6.1. De onroerende zaak zal aan koper in eigendom worden overgedragen in de staat waarin deze zich bij het tot
stand komen van deze koopovereenkomst bevindt, derhalve met alle daarbij behorende rechten en aanspraken,
heersende erfdienstbaarheden en kwalitatieve rechten, zichtbare en onzichtbare gebreken en vrij van hypotheken,
beslagen en inschrijvingen daarvan. Koper aanvaardt deze staat en daarmee ook de op de onroerende zaak rustende
publiekrechtelijke beperkingen voor zover dat geen 'bijzondere lasten' zijn.
Met zichtbare en onzichtbare gebreken, je zou kunnen stellen dat het probleem met de vaatwasser al speelde ten tijde van de verkoop en dat als gevolg de vaatwasser niet meer werkt. Vanaf het totstandkomen van de koopovereenkomst teken je hier al voor (zo lees ik dit artikel in ieder geval, kan zin dat een jurist dit anders interpreteert).
Wij hebben besloten om hier niet tegen in te gaan, het brengt ons nergens. Alleen zou je met deze woorden als verkoper dus overal onderuit komen. Gelukkig denkt de rechtsbijstand daar anders over.

Even voor de duidelijkheid: Wij hebben die 250,- euro vergoeding geaccepteerd en laten dit verder los. Echter omdat deze topic zoveel aandacht kreeg, vind ik het netjes op jullie op de hoogte te houden.

[Voor 7% gewijzigd door Jboy1991 op 26-10-2021 19:34]

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Jboy1991 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:33:
En wederom update tijd!

Na ruim 2 weken eindelijk antwoord gekregen van onze aankoopmakelaar, komt zij met de volgende reden waarom wij volgens haar geen recht zouden hebben op vervangen/vergoeding

[...]

[...]

Wij hebben besloten om hier niet tegen in te gaan, het brengt ons nergens. Alleen zou je met deze woorden als verkoper dus overal onderuit komen. Gelukkig denkt de rechtsbijstand daar anders over.

Even voor de duidelijkheid: Wij hebben die 250,- euro vergoeding geaccepteerd en laten dit verder los. Echter omdat deze topic zoveel aandacht kreeg, vind ik het netjes op jullie op de hoogte te houden.
250 euro is een mooi bedrag, daar mag je blij mee zijn, maar je aankoopmakelaar verstaat haar vak volgens mij totaal niet.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Lolhozer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:45

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ik zou als dat mij aankoopmakelaar was, deze vertellen dat ze niet meer aanwezig hoeven te zijn bij de inspectie en de daadwerkelijke overdracht bij de notaris.

En dat je 2 uur à x euro op het totaal te betalen bedrag zal inhouden omdat ze niet meer aanwezig hoeft te zijn.

Waarom? Omdat het kan!!

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:19
Ja, dat, die aankoopmakelaar is er toch voor jou? Niet om je juridische lingo te voeren, maar om een poging te doen en daarvan verslag te doen. Klinkt als een luie makelaar.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Kurma
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 18:16
En wederom update tijd!

[...]

[...]

Wat een onzin. Ten tijde van de koop stond er een vaatwasser, en nu niet meer. Hoe is dat "gebrek" al aanwezig ten tijde van de koop? Ik snap dat je de vergoeding hebt gepakt en het er verder bij laat, maar ik zou zeker bij de makelaar melden dat ze dit een slechte review op gaat leveren.

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
En wederom update tijd!

[...]

[...]

Da's een mooie deal.

Ze hadden ook een vaatwasser van marktpllaats kunnen halen voor minder, en zit je met een afdankertje want een vaatwasser is een vaatwasser. Nu heb je 250 euro korting op een nieuwe vaatwasser, en die zal zuiniger zijn een langer mee gaan.

Maar kijkend naar berichten van anderen die vinden dat het een waardeloze deal is, is simpelweg een mening vanuit een ander standpunt.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 11:43

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Volgens mij heeft de aankoopmakelaar niet helemaal door voor wie ze werkt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +10Henk 'm!
  • Pinned

• Jboy1991
Laatste update:

Het bedrag van 250,- euro staat nu op onze rekening. Hiermee is denk ik een eind gekomen aan deze vaatwasser topic.

Ik wil jullie allen danken voor de energie die jullie in dit topic hebben gestoken en natuurlijk feedback/tips die wij hebben gekregen!

Aanstaande maandag begint ons avontuur met onze eerste koophuis!

• peter13579
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
Jboy1991 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:42:
Aanstaande maandag begint ons avontuur met onze eerste koophuis!
Veel succes en plezier maandag!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee