Vaatwasser defect voor overdracht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Op 1 november moet er een werkende vaatwasser van goede kwaliteit aanwezig zijn, anders kunnen verkopers niet leveren.

Ik denk vooral dat een goede afhandeling in het belang van de verkopers is. Niet leveren, is geen geld op 1 november en extra kosten voor een uitgestelde overdracht. Dan is een nieuwe vaatwasser ineens niet heel onaantrekkelijk meer. Maar een gebruikte van goede kwaliteit volstaat natuurlijk ook. Een niet meer aanwezige vaatwasser kun je niet repareren, dus dat lijkt een gepasseerd station.

Ik denk dat ze dit wel op willen lossen. Elk risico is nu nog gewoon voor de verkopers. Dat gaat pas bij de overdracht over op TS.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 26-09-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-05 23:14
atsan schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:35:
Waar hebben we het hier over? Een bedrag van € 100,- op honderdduizenden euros voor het huis.

Schrapie schrapie.

Klein vergoeding zoals zei voorstellen klinkt volledig reeel.

Je moet wel zeker weten dat het frontje achterblijft
nee juist niet. vaatwasser vervangen kan behoorlijk gekloot zijn, dus nieuwe regelen en inbouwen en netjes maken kost je zo een halve dag bijv.

het is heel logisch en simpel:

huis is verkocht met een keuken met functionerende dingen.

dat er iets stukgaat vlak voor overdracht is pech voor verkopers

bij overdracht dient er gewoon een werkend iets in te zitten en zij regelen dat maar. willen ze dat anders dan staat het ze vrij een voorstel te doen, maar erg sterk staan ze niet.

het is misschien klein bier maar ik zou ook gewoon de verkopers hier aan houden en hen het op laten lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:22
Ze willen wel de reparatiekosten vergoeden, maar je hebt sowieso niets om te repareren. Hoe zien zij dat voor zich?

Klinkt vreemd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:15
Veel rare reacties hier. Dat het niet uit zou maken, dat het maar een paar 100 euro is.. hell zelfs iemand die durft te zeggen dat de verkopers onze TS een dienst hebben bewezen :? .

TS koopt een huis met vaatwasser naar beschrijving. Zijnde luxueus en redelijk recent. En TS gaat dat of een zak geld krijgen.
Morgen meteen 8 uur sochtends de aankoopmakelaar er op af sturen. Beter nog een keer met met makelaar langsgaan en elke millimeter van het huis inspecteren.

Hier heb ik mijn aankoopmakelaar begin dit jaar ook vol rambo modus laten gaan. Resultaat:

- houten vloer compleet nieuw geschuurd en in olie ( zaten vlekken in die nieuw waren na bezichtiging, was bij verhuizen veroorzaakt)
- nieuwe ketel inclusief nieuwe thermostaat.
bleek niet te werken.
- nieuwe mechanische ventilatie inclusief reiniging kanalen. ( Zag dat die ontkoppeld was bij bezichtiging, verkoper zei toen bij navragen dat hij " het wel gewoon deed" niet dus )

Allemaal 100% kosten verkoper.

0 genade hebben

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:15
Skybullet schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:39:
Veel rare reacties hier. Dat het niet uit zou maken, dat het maar een paar 100 euro is.. hell zelfs iemand die durft te zeggen dat de verkopers onze TS een dienst hebben bewezen :? .

TS koopt een huis met vaatwasser naar beschrijving. Zijnde luxueus en redelijk recent. En TS gaat dat of een zak geld krijgen.
Morgen meteen 8 uur sochtends de aankoopmakelaar er op af sturen. Beter nog een keer met met makelaar langsgaan en elke millimeter van het huis inspecteren.

Hier heb ik mijn aankoopmakelaar begin dit jaar ook vol rambo modus laten gaan. Resultaat:

- houten vloer compleet nieuw geschuurd en in olie ( zaten vlekken in die nieuw waren na bezichtiging, was bij verhuizen veroorzaakt)
- nieuwe ketel inclusief nieuwe thermostaat.
bleek niet te werken.
- nieuwe mechanische ventilatie inclusief reiniging kanalen. ( Zag dat die ontkoppeld was bij bezichtiging, verkoper zei toen bij navragen dat hij " het wel gewoon deed" niet dus )

Allemaal 100% kosten verkoper.

0 genade hebben

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 23:42

Part

Helemaal niets.....

chrisborst schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:16:
[...]

Sorry, maar dat is gewoon standaard makelaars praat. Juridisch kan je daar niks aan ontlenen. Als koper heb je gewoon een onderzoeksplicht. Bij een normale bezichtiging kan je hiervan zelf een goede inschatting maken en bij een bouwkundige opname worden dit soort zaken standaard meegenomen.

En ja, de koper heeft een meldingsplicht maar die gaat over wezenlijke zaken en niet wat de staat van de vaatwasser is.
Nee zo werkt dat niet.
Bij een bouwkundige keuring kijkt niemand of de vaatwasser zijn hele programma afmaakt.
Bij dit soort apparatuur mag je er gewoon van uit gaan dat het werkt tenzij expliciet door de verkoper is aangegeven dat het niet werkt.

Je kan veel op de onderzoek plicht gooien maar niet alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:00
Kennis heeft zelfde gehad ongeveer. Was dag na oplevering defect gegaan. Een koelkast van 12 jaar oud.

Conclusie van de makelaars was dat ze de dagwaarde kregen. Zelfde type opgezocht op MP en ze kregen daardoor nog 75 euro terug.

Die kennis was in dit geval de verkopende partij. Aangezien de apparatuur ten alle tijden (tenzij nieuw bij oplevering) 2e hands wordt verkocht heb je bijna niks te eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:55
Jan-man schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:51:
Kennis heeft zelfde gehad ongeveer. Was dag na oplevering defect gegaan. Een koelkast van 12 jaar oud.

Conclusie van de makelaars was dat ze de dagwaarde kregen. Zelfde type opgezocht op MP en ze kregen daardoor nog 75 euro terug.

Die kennis was in dit geval de verkopende partij. Aangezien de apparatuur ten alle tijden (tenzij nieuw bij oplevering) 2e hands wordt verkocht heb je bijna niks te eisen.
Als de verkoper pech heeft voor de oplevering, dan heeft de koper toch pech na de oplevering? Of dat nu een dag of twee jaar is? Of is er nog een soort van garantieperiode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
chrisborst schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:16:
[...]

Sorry, maar dat is gewoon standaard makelaars praat. Juridisch kan je daar niks aan ontlenen. Als koper heb je gewoon een onderzoeksplicht. Bij een normale bezichtiging kan je hiervan zelf een goede inschatting maken en bij een bouwkundige opname worden dit soort zaken standaard meegenomen.

En ja, de koper heeft een meldingsplicht maar die gaat over wezenlijke zaken en niet wat de staat van de vaatwasser is.
Wat heeft dit met onderzoeksplicht te maken? Er zat bij bezichtiging/koop een werkende vaatwasser in. Nu zit die er niet meer in. Dus moet de verkoper gewoon zorgen dat er weer een vergelijkbare vaatwasser in komt. (Danwel een deal maken met de koper als beide partijen dat liever hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:00
Sissors schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:20:
[...]

Wat heeft dit met onderzoeksplicht te maken? Er zat bij bezichtiging/koop een werkende vaatwasser in. Nu zit die er niet meer in. Dus moet de verkoper gewoon zorgen dat er weer een vergelijkbare vaatwasser in komt. (Danwel een deal maken met de koper als beide partijen dat liever hebben).
De verkoper hoeft alleen de toegewezen kosten te betalen maar niet ervoor te zorgen dat de nieuwe vaatwasser geïnstalleerd wordt.

De verkoper had in dit verhaal zelfs nog beter ervoor kunnen kiezen om de vaatwasser te laten staan en bij de verkoop/overdracht kunnen aangeven sorry hij is stuk hier heb je de dagwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Jan-man schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:31:
[...]

De verkoper hoeft alleen de toegewezen kosten te betalen maar niet ervoor te zorgen dat de nieuwe vaatwasser geïnstalleerd wordt.

De verkoper had in dit verhaal zelfs nog beter ervoor kunnen kiezen om de vaatwasser te laten staan en bij de verkoop/overdracht kunnen aangeven sorry hij is stuk hier heb je de dagwaarde.
Zo werkt dat niet, de woning is verkocht met een werkende vaatwasser. Een monteur voor laten rijden is zo al 80 euro.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-05 21:56
Sissors schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:20:
[...]

Nou, alles. Toen ik destijds mijn huis kocht heb ik alle belangrijke onderdelen bekeken die relevant zijn. In een keuken is dat de apparatuur. Een vaatwasser uit 2012 is 9 jaar oud. Dan ga ik er zelf vanuit dat ik die op korte termijn (0-2 jaar) moet vervangen. En zou ga je dan het hele huis door. Staat van de CV-ketel, ventilatiesysteem, verfwerk, bij een plat dak wanneer deze voor het laatst is vervangen, meterkast (oude groepenkast), etc.
Die zijn ook de zaken die bij een bouwkundige keuring vaak worden nagelopen. Hieruit volgt dan een lijstje met zaken die direct moeten worden vervangen, op korte termijn etc.
In de onderhandeling neem je dit dan mee.
Maar in de basis koop je gewoon een huis, as-is (uitzondering daargelaten, die vallen dan onder verborgen gebreken). Mensen vergeten al snel dat het een tweedehands huis.

Neemt niet weg dat @Jboy1991 gewoon recht heeft op een werkende vaatwasser. Maar die heeft een dagwaarde van 75 a 100 euro. En dan is de vraag wat verstandiger is. Oude bewoners iets laten regelen waar je minimaal grip op heb (kans is aanwezig dat ze ergens een oude werkende vaatwasser vandaan halen). Of geld bijleggen en direct een mooie nieuwe kopen die aan je wensen voldoet incl. garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 07:05
Jboy1991 schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:54:
[...]

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt met dit topic. Juist om te voorkomen dat wij onredelijk overkomen heb ik dit topic aangemaakt.

Wat wij willen voorkomen is dat wij onnodig op extra kosten worden gejaagd. Maar wij willen geen gevalletje "rijdende rechter".

Morgen kunnen we pas contact opnemen met onze makelaar en wij willen dit juist via de makelaars spelen. Dit omdat wij het niet persoonlijk willen maken. Ook hadden wij liever gezien dat zij dit ook via hen makelaar hadden gespeeld.
Maar wat ga je dan via de makelaar spelen?
Als de verkopers een brief krijgen met eis voor een werkende vaatwasser, dan speel je het hard, ook al heb je gelijk.

Ze hebben een maand de tijd om een werkende vaatwasser te leveren bij overdracht. Dus ik zie het probleem niet echt.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-05 19:05
Exact, gewoon eisen dat het voor verkoop geregeld is, INCLUSIEF plaatsing/installatie. Even 100 euro overschuiven met de mededeling om het maar uit te zoeken dekt het niet.

Toen ik vorig jaar mijn woning kocht zag ik bij de eindinspectie dat er een andere koelkast stond. Blijkbaar was de oude kapot gegaan en had de verkoper hem (laten) vervangen. Geen gezeur, keurig geregeld.

Een week na de overdracht ging de vaatwasser kapot. Helaas, dat is dan mijn probleem. Tweedehandsje erin gepropt.

Als de verkopers een nieuw apparaat laten installeren kunnen ze evt met TS overleggen voor een vergoeding. Als je dan inspraak hebt qua wat er komt lijkt me dat een prima optie. De 50/50 die TS voorgesteld heeft lijkt me heel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
hjkv schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:32:
Exact, gewoon eisen dat het voor verkoop geregeld is, INCLUSIEF plaatsing/installatie.
Dit hoef je toch niet te eisen, zo is het huis simpelweg al gekocht.
Toen ik vorig jaar mijn woning kocht zag ik bij de eindinspectie dat er een andere koelkast stond. Blijkbaar was de oude kapot gegaan en had de verkoper hem (laten) vervangen. Geen gezeur, keurig geregeld.
Dit kan toch nog steeds gebeuren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000

Part

Helemaal niets.....

!null schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:12:
[...]

Maar wat ga je dan via de makelaar spelen?
Als de verkopers een brief krijgen met eis voor een werkende vaatwasser, dan speel je het hard, ook al heb je gelijk.

Ze hebben een maand de tijd om een werkende vaatwasser te leveren bij overdracht. Dus ik zie het probleem niet echt.
Makelaar koper geeft neemt contact op met de makelaar verkoper. Deze geeft aan dat het huis opgeleverd dient te worden zoals het gekocht is.
Makelaar verkoop neemt dit op met de verkoper en verteld hem wat de regels zijn bij verkoop.

Winst koper = geen oeverloze discussie. (Behalve hier dan ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:02
Relax en bel gewoon morgen die makelaar op. Het is maar een klein dingetje.
De verkoper wou em al repareren, dan mag die dat laten doen.

Je hebt recht op een vaatvasser maar een defect wilt niet meteen zeggen dat het ding klaar is voor de schroothoop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-05 19:40
Ik denk eerder dat de verkopers erg gehecht waren aan hun onlangs vervangen bijna nieuwe vaatwasser. Die konden ze goed in hun nieuwe huis gebruiken. Ze hadden dat ding gewoon moeten laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Part schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:49:
[...]

Makelaar koper geeft neemt contact op met de makelaar verkoper. Deze geeft aan dat het huis opgeleverd dient te worden zoals het gekocht is.
Makelaar verkoop neemt dit op met de verkoper en verteld hem wat de regels zijn bij verkoop.

Winst koper = geen oeverloze discussie. (Behalve hier dan ;) ).
Nu niks doen en 1 november een werkende vaatwasser zien in het huis is geen oeverloze discussie.
Nu allemaal contact erover terwijl je de verkopers nog de kans niet hebt gegeven vind ik onnodige discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-05 13:43
!null schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:02:
[...]

Nu niks doen en 1 november een werkende vaatwasser zien in het huis is geen oeverloze discussie.
Nu allemaal contact erover terwijl je de verkopers nog de kans niet hebt gegeven vind ik onnodige discussie.
En dan dan is het niet geregeld?
Niet tekenen want eenmaal getekend ben je de Sjaak of je moet via de notaris nog regelen dat er geld achterblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:25
!null schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:02:
[...]

Blijkbaar/mogelijk zijn verkopers niet helemaal op de hoogte van de spelregels, dus kan het helemaal geen kwaad als ze daar via de makelaars op gewezen worden. Beter dan wachten tot het moment waarop het bijna niet meer goed te regelen is.
Ik snap best dat dit spannende en onzekere aspecten zijn als je voor het eerst een huis hebt gekocht. Er is niks mis mee om je daarin wat te laten ontzorgen. Daar betaal je een makelaar dik geld voor en die heeft helemaal geen moeite met zo’n telefoontje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Jboy1991 schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:11:
Wij snappen dat 500-1000€ erg weinig weinig klinkt bij een koophuis va. 265k. Echter zijn wij starters en hebben dus niet een eerder opgebouwde overwaarde. We hebben ruim 22k in de kk en bouwdepot zitten. Om dan nog eens onverwachts 500-1000€ uit te moeten geven is even slikken.

Er is ons niks verteld over apparatuur dat op zijn einde loopt. De woning is gepresenteerd met een werkende luxe keuken. Het is natuurlijk onze onderzoeksplicht om dit echt uit te zoeken. Maar als de vekopers aan hadden gegeven dat de apparatuur op het einde liep. Dan hadden wij dit meegenomen in de bouwdepot. Nu moeten wij extra uitgeven vanaf onze eigen spaargeld helaas.
Ik snap je twijfels wel in deze situatie hoor, toch is dit wel een schoolvoorbeeld van de risico's die je loopt als je een huis koopt. Daar moet je dus wel rekening mee houden. Houd er ook maar rekening mee dat komende winter je dak lek is en voor 9k gerepareerd moet worden. En nee, niet alles wat kapot gaat de eerste paar jaar valt onder 'verborgen gebrek'. Er valt eigenlijk bijzonder weinig onder 'verborgen gebrek'. Als je zulke risico's niet wilt of kunt dragen was je met huren beter af geweest.

Probeer je in te leven in de verkopers, zij hebben de keuken niet aangeprezen als 'nieuw'. Zou jij voor € 350,- een nieuwe IKEA inbouwvaatwasser hebben gekocht als hij een paar weken voor oplevering defect raakte? Persoonlijk had ik de kopers de keuze gegeven: € 100 cash (of bijv. € 250, afhankelijk van hoe het contact verloopt) of een tweedehands van marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:02
Tehh schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:07:
[...]

Ik snap je twijfels wel in deze situatie hoor, toch is dit wel een schoolvoorbeeld van de risico's die je loopt als je een huis koopt. Daar moet je dus wel rekening mee houden. Houd er ook maar rekening mee dat komende winter je dak lek is en voor 9k gerepareerd moet worden. En nee, niet alles wat kapot gaat de eerste paar jaar valt onder 'verborgen gebrek'. Er valt eigenlijk bijzonder weinig onder 'verborgen gebrek'. Als je zulke risico's niet wilt of kunt dragen was je met huren beter af geweest.

Probeer je in te leven in de verkopers, zij hebben de keuken niet aangeprezen als 'nieuw'. Zou jij voor € 350,- een nieuwe IKEA inbouwvaatwasser hebben gekocht als hij een paar weken voor oplevering defect raakte? Persoonlijk had ik de kopers de keuze gegeven: € 100 cash (of bijv. € 250, afhankelijk van hoe het contact verloopt) of een tweedehands van marktplaats.
Hieronder de quote uit brochure.
De luxueuze keuken is in baropstelling geplaats en beschikt over alle denkbare inbouwapparatuur van goede kwaliteit. Het werkblad is van graniet, de deurtjes zijn uitgevoerd met echt glas en onlangs is een hagelnieuwe (stoom) oven geplaatst.
Luxe keuken, inbouwapparatuur van goede kwaliteit.
Inderdaad niet als nieuw. Maar ook niet als oude meuk dat nu dus kapot is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Even cru, maar het bankieren op mening mag hier wel wat minder.

Even resumé:
- het object is nog niet van de TS;
- de brochure stipuleert en dat is bepalend;
- het apparaat staat op de lijst van onroerende zaken;

Daarmee is de situatie de facto niet conform. Daarmee heeft de verkoper verplichtingen.

De TS geeft aan netjes, conform, via de verkoopmakelaar te werken. Staat ook heel beschaafd en beleefd in de situatie.

De verplichtingen van de verkoper zijn evident. Hij dient conform te leveren. Overleg daarover kan prima via de makelaar, die heeft daar ook een taak in.

Dit is absoluut vervelend voor de verkoper, maar het is zijn risico. De oplossing is hoe dan ook eenvoudig: een vervanging met gelijkwaardig apparaat.

Communicatie, controle, klaar.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 16:57
Dus als ik het goed begrijp is de overdracht pas op 1-11-2021.
Echter mag je van verkoper al in woning.
In theorie is de woning nog van verkoper tot 1-11. Dus tot die tijd heeft hij ook gewoon de tijd om het op te lossen.

Arwin

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
Overdracht moet nog plaatsvinden, dus alles m.b.t. verborgen gebreken doet hier niet ter zake.

Wat jij had gedaan in een dergelijke situatie is voor TS niet van belang: hier zijn gewoon wettelijke bepalingen voor. En niet voor niets.

Is geen kwestie van wel of niet willen kunnen dragen van dit soort kosten. Verkoper dient woning per 1 november conform gemaakte afspraken te leveren. Met dus een werkende vaatwasser, linksom of rechtsom.
madbwr schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:27:
Dus als ik het goed begrijp is de overdracht pas op 1-11-2021.
Echter mag je van verkoper al in woning.
In theorie is de woning nog van verkoper tot 1-11. Dus tot die tijd heeft hij ook gewoon de tijd om het op te lossen.

Arwin
Nee - TS was gisteren de vloer (laten) opmeten.

Zoveelste keer: mensen, doe wat moeite, en lees wat TS schrijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 14:44
Jboy1991 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:23:
[...]

Dat staat in het beginpost? Ja wij hebben een aankoopmakelaar echter werken zij tijdens kantooruren. Vandaag (vanmiddag) werden mij hiermee geconfronteerd en wilde de verkoper het onderling regelen.

Het betreft onze eerste koophuis en weten dus niet wat de normale gang van zaken is. Ik lees hier ook verdeelde reacties. Wij hebben een huis gekocht (sleuteloverdracht 1 nov) met alles werkend. Nu is er een vaatwasser kapot die niet meer aanwezig is. Ik vind het gewoon raar waarom zij niet direct via de makelaar contact hebben gezocht.

Ik wil hier zeker geen ruzie om krijgen tussen ons en de verkoper, maar wij willen ook niet onnodig op kosten worden gejaagd. Het betreft namelijk een inbouw vaatwasser en die zijn duurder dan een losstaande. Vooral ook omdat wij niet meer kunnen controleren of:
1) de vaatwasser echt stuk is
2) zij niet "stiekem" de vaatwasser meegenomen hebben voor hun nieuwe koophuis (maar ik wil ze daar ook niet vals voor beschuldigen)

Het deurtje van het kastje is aanwezig (stond tegen een muur aan). We hebben een bouwdepot maar daar is de keuken niet in meegenomen omdat de keuken er goed uitziet en gepresenteerd werd als redelijk nieuw. Maar nu pas kregen we te horen van de verkopers dat de vaatwasser al van 2012 is. Maar goed dit is mogelijk onze fout doordat wij niet door gingen vragen over "wat is redelijk nieuw"

Citaat uit brochure:
BEGANE GROND: entree, hal, luxe toiletruimte met wandcloset en fonteintje en toegang tot de woonkamer. De lichte L-vormige woonkamer is voorzien van een parketvloer met een 'white wash 'afwerking, deur naar de achtertuin en een grote raampartij. De luxueuze keuken is in baropstelling geplaats en beschikt over alle denkbare inbouwapparatuur van goede kwaliteit. Het werkblad is van graniet, de deurtjes zijn uitgevoerd met echt glas en onlangs is een hagelnieuwe (stoom) oven geplaatst.
Je hebt een huis aangeschaft met werkende vaatwasser, die moeten zij dus ook opleveren met werkende vaatwasser. Berichten met: het zal wel een oudje geweest zijn, niet zeuren koop zelf maar een nieuwe, gaat nergens over.

Zo kunnen ze het hele huis wel strippen incl deuren.

Sterker nog, de vaatwasser is weg, dus een kans om hem te laten repareren heb je dus ook niet, mijn inziens hebben ze deze gewoon meer verhuist naar hun nieuwe woning.

[ Voor 3% gewijzigd door akatar op 26-09-2021 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
Ik heb mijn huis anderhalve maand geleden verkocht met een minstens 15 jaar oude (en vrij gare) Miele combimagnetron. Vervolgens ging deze de dag na de bezichtigingen stuk. Nog voor het contract was getekend heb ik zelf aangegeven de combi te vervangen, dit lijkt mij niet meer dan normaal. Ik heb er voor gekozen een 3 jaar oude Zanussi er in te stoppen, dat zouden ze met de vaatwasser ook kunnen doen. Je kan het huis niet verkopen zonder die vaatwasser. Afschrijving is niet relevant, anders kunnen we ook wel beredeneren dat het zwevende laminaat afgeschreven is en dat er uit gooien.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
daveytje schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:21:
[...]

Hieronder de quote uit brochure.

[...]

Luxe keuken, inbouwapparatuur van goede kwaliteit.
Inderdaad niet als nieuw. Maar ook niet als oude meuk dat nu dus kapot is.
In die quote staat helemaal niets over de leeftijd. Er zit een heel groot gebied tussen "nieuw" en "oude meuk".
renegrunn schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:29:
[...]
Verkoper dient woning per 1 november conform gemaakte afspraken te leveren. Met dus een werkende vaatwasser, linksom of rechtsom.
Helemaal mee eens, maar dat kan ook een Bosch uit 1991 zijn. De vraag is alleen of TS daar wel blij mee is, ook al is de oplevering daarmee wel conform. Kwaliteit staat immers los van leeftijd.
De luxueuze keuken is in baropstelling geplaats en beschikt over alle denkbare inbouwapparatuur van goede kwaliteit.
Jboy1991 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:50:
Ze wilden dus de reparatiekosten ons vergoeden maar geen cent meer. Terwijl wij aangaven dat we 50/50 willen doen voor een nieuwe vaatwasser.
Ik ben wel benieuwd welk bedrag ze wilden vergoeden, hoe hoog waren de reparatiekosten? En betekend dit ook dat de kapotte vaatwasser nog ergens staat en dus nog door verkopers gerepareerd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:29
Tehh schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:32:

Ik ben wel benieuwd welk bedrag ze wilden vergoeden, hoe hoog waren de reparatiekosten? En betekend dit ook dat de kapotte vaatwasser nog ergens staat en dus nog door verkopers gerepareerd kan worden?
Zover wij begrepen hebben staat de vaatwasser al ruim een week "ergens". Hij gaf aan dat zij kunnen kijken of de vaatwasser gerepareerd kon worden maar heeft er een hard hoofd in. Dit i.v.m. leeftijd en dat het dan een tijdelijke oplossing zou zijn. M.a.w. hij raad aan om de vaatwasser te vervangen.

Echter weten wij het volgende niet
- Staat de vaatwasser bij een random klusjes man
- Stel dat wij reparatie doen, hoe zit het met garantie, wat voor onderdelen komen erin etc.

zoveel vragen en geen antwoorden.

Van ochtend onze makelaar gebeld, nam haar telefoon niet op. Dus een uitgebreid appje gestuurd. Straks nog eens proberen om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Jboy1991 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:36:
[...]

Zover wij begrepen hebben staat de vaatwasser al ruim een week "ergens". Hij gaf aan dat zij kunnen kijken of de vaatwasser gerepareerd kon worden maar heeft er een hard hoofd in. Dit i.v.m. leeftijd en dat het dan een tijdelijke oplossing zou zijn. M.a.w. hij raad aan om de vaatwasser te vervangen.

- Stel dat wij reparatie doen, hoe zit het met garantie, wat voor onderdelen komen erin etc.

Van ochtend onze makelaar gebeld, nam haar telefoon niet op. Dus een uitgebreid appje gestuurd. Straks nog eens proberen om te bellen.
Vaag verhaal van verkopers. Een reparatie op voorhand een tijdelijke oplossing noemen is al helemaal bijzonder. Natuurlijk is een reparatie niet voor de eeuwigheid en daarmee tijdelijk, maar dit klinkt alsof ze wat ducttape willen gebruiken.

Ik zou als ik jou was wel nadenken over een cash bedrag waarmee je genoegen zou nemen zodat je dit mee kan nemen in een voorstel naar verkopers. Je kan ze forceren om de oude vaatwasser te laten repareren of om een kwalitatief goede tweedehandsje te plaatsen, maar in beide gevallen weet je niet wat je er op lange termijn nog aan hebt. Ergens zit een punt waarop je liever cash hebt, ga bij jezelf te rade waar dat punt is en neem dat mee als 'tegenvoorstel'.
Stel dat dit bij € 300,- is en reparatie zou € 175 kostten, dan zouden verkopers per saldo € 125 betalen om voor altijd van dit 'gezeur' af te zijn. Voor rust hebben veel mensen wel wat over. Zeker als dat betekend dat ze de vaatwasser niet zelf hoeven te verplaatsen & installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 21:50
Ik heb des tijds mijn verlies genomen. Oud gasfornuis (gok 50-60 jaar) was weg, goede motivatie om meteen door te gaan naar inductie. Er was een grasmaaier achter gebleven. Stonk het? Ja, absoluut, maar ik heb de overweging gemaakt dat die grasmaaier voor mij meer waard was.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:21
[...]

Jij moet heel die reparatie niet doen, jij moet gewoon melden dat je een keuken met werkende vaatwasser wil. Want dat is wat er in het contract staat. Het enige dat je kunt bedenken is of je het evt. af wilt laten kopen en voor hoeveel. Het nadeel is dat een andere vaatwasser waarschijnlijk wat meer zal kosten, het voordeel is dat je die zelf uitkiest en dus iets kunt pakken waarvan je weet dat ie langer meegaat.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Zorg dat je altijd even schriftelijk vastlegt, bijvoorbeeld een mailtje van “besproken zus en zo”. Gewoon verstandig.

Let wel, je moet voorzichtig zijn met signalen van acceptatie- een goede verkoopmakelaar zal dat ook duidelijk maken. Laat communicatie via die functie lopen. Zoals zaken er nu voor staat is de situatie niet conform. De vragen zijn eigenlijk niet relevant, al begrijp ik dat je ze hebt. Zaak is de situatie conform te krijgen en dat is in deze een opdracht voor de verkoper.

Echt, dit is zo zeldzaam niet, helaas. Maar daarom zijn er best practices- dat houdt het netjes en zorgt voor resultaat.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tehh schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:32:

[...]

Helemaal mee eens, maar dat kan ook een Bosch uit 1991 zijn. De vraag is alleen of TS daar wel blij mee is, ook al is de oplevering daarmee wel conform. Kwaliteit staat immers los van leeftijd.
Nee dat kan niet. Het zal gewoon een equivalente (of betere) moeten zijn. Daar is uiteraard een grijs gebied, maar met een Bosch uit 1991 ben je ver buiten dat grijze gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

Sorry hoor, maar als je je druk moet maken om een apparaat van max 100 euro, dan ben je verkeerd bezig.
Ga je nu echt nog garantie op de reparatie verwachten ? Je schiet door....
Sta stil, adem in en realiseer je dat en pak je leven weer op.

[ Voor 3% gewijzigd door KillerAce_NL op 27-09-2021 12:06 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jboy1991
KillerAce_NL schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:05:
[...]

Sorry hoor, maar als je je druk moet maken om een apparaat van max 100 euro, dan ben je verkeerd bezig.
Nee, ik stel hardop vragen. Zij hebben de vaatwasser verwijderd zonder ons in te lichten. Wij kunnen de defecten niet meer nagaan/achterhalen. Vervolgens geven ze aan dat de vaatwasser ergens staat, maar willen niet zeggen waar.

Ons voorkeur gaat uit na betalen en dat wij meer bijleggen voor een nieuwe vaatwasser.

Maar aangezien jij aangeeft dat wij ons niet druk moeten maken om een bedrag, dan neem ik aan dat je ons met alle liefde wilt sponsoren etc :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Als ie gerepareerd is en het doet op het moment van de overdracht is dat voldoende. Als het ding er dan een half jaar later weer mee ophoudt is dat voor risico van de koper.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 14:53

DataGhost

iPL dev

[...]

Hou hier gewoon eens mee op joh. Er zat een vaatwasser in het huis, nu niet meer. TS heeft niet eens de mogelijkheid dat ding te (laten) repareren, want de vaatwasser is meegenomen. Er kan ook zelf geen beoordeling gemaakt worden of deze inderdaad kapot is. De verkopers moeten gewoon regelen dat er een werkende vaatwasser in zit, want dat is zo overeengekomen en ondertekend. Simpel.

Fijn dat je ook alleen maar denkt in $randombedrag terwijl het kopen van je eerste eigen huis en alle shit daaromheen misschien behoorlijk stressvol kan zijn. Voor max 100 euro heb je net de voorrijkosten van een installateur eruit en heb je nog geen machine. Het zou namelijk best eens zo kunnen zijn dat er mensen zijn die niet zelf een vaatwasser kunnen inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Er is toch nog helemaal geen overdracht ? Ze bieden geld aan en verwachten dat reparatie moeilijk wordt. Vervolgens gaat ts dan door over of hij dan garantie op die reparatie krijgt, tsja. Hoe ver wil je gaan ?

En zaken als aannames over dat het mogelijk op deze manier verduisterd wordt met een smoes, tja vergezocht en het blijven aannames. Je maakt je dus druk om een virtueel iets..
Voor een paar honderd euro, heb je ene nieuwe die waarschijnlijk beter en zuiniger is als die oude... Tevens krijg je nog een paar centen van de verkoper, ik wist het wel.

Heb je je 1e defect tenminste ook planbaar gehad. Spul gaat toch stuk en als je geen budget hebt om dat op te vangen, dan heb je serieuze problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:33
KillerAce_NL schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:25:
Er is toch nog helemaal geen overdracht ? Ze bieden geld aan en verwachten dat reparatie moeilijk wordt. Vervolgens gaat ts dan door over of hij dan garantie op die reparatie krijgt, tsja. Hoe ver wil je gaan ?

En zaken als aannames over dat het mogelijk op deze manier verduisterd wordt met een smoes, tja vergezocht en het blijven aannames. Je maakt je dus druk om een virtueel iets..
Voor een paar honderd euro, heb je ene nieuwe die waarschijnlijk beter en zuiniger is als die oude... Tevens krijg je nog een paar centen van de verkoper, ik wist het wel.

Heb je je 1e defect tenminste ook planbaar gehad. Spul gaat toch stuk en als je geen budget hebt om dat op te vangen, dan heb je serieuze problemen..
Ik denk niet dat het probleem over die paar 100€ gaat. Stel je koopt een huis met inbouw vaatwasser, inbouw oven. Allemaal top merken < 3 jaar oud... En dag later zijn al die toestellen weg en krijg je te horen dat ze defect zijn en/of al 12j oud.
De verkoper had dit gewoon moeten melden en samen met TS konden ze dan zien wat een mogelijke oplossing is.
Het blijven aannames, maar het woord van de verkoper toch ook niet ? Zou jij akkoord zijn dat hij een Samsung eruit haalt van 1k+€ en ondertussen 2de hands een probeert te vinden als vervanging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:40
Vooralsnog is er natuurlijk nog niets aan de hand. Wacht rustig de overdracht OF voorafgaand aan de overdracht communicatie van de verkopers af. Het is ook onzin dat de verkoper, meer dan een maand voorafgaand aan overdracht, hier al met jou over had "moeten" communiceren. Het mag, maar het moet niet.

Mochten je verkopers voorstellen om gezamenlijk een goede machine te plaatsen, dan zou ik dat aangrijpen (mits je de keuken wilt behouden). Mochten je verkopers je achterlaten met een leeg vak waarin ooit een afwasmachine heeft gezeten dan zou ik dat zeker niet zomaar accepteren. Alles daar tussenin is waar je in overleg uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Punt is dat in het lijstje wat men koopt, is aangegeven dat men de vaatwasser ook koopt, aangezien de vaatwasser blijft. Dan kan je zeggen: wat doe je moeilijk om een paar honderd euro, maar als dat voor jou schijnbaar geen probleem is, dan betaal jij die toch lekker? :)

Maar alle gekheid op een stokje: de vaatwasser is onderdeel van de overeenkomst, maar de vaatwasser mist nu. Logisch dat @Jboy1991 dus verwacht dat er een werkende vaatwasser in huis aanwezig is; daar betaald hij simpelweg voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:54
CH4OS schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:14:
[...]

Maar alle gekheid op een stokje: de vaatwasser is onderdeel van de overeenkomst, maar de vaatwasser mist nu. Logisch dat @Jboy1991 dus verwacht dat er een werkende vaatwasser in huis aanwezig is; daar betaald hij simpelweg voor.
Het is helemaal niet belangrijk wat er NU mist, er is nog niet betaald en nog niet geleverd. Er hoeft nu nog helemaal niks te werken in dat huis. Pas bij oplevering moet alles in orde zijn, daarna volgt pas de betaling. De OP maakt zich dan ook druk om niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jannus66 schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:16:
Het is helemaal niet belangrijk wat er NU mist, er is nog niet betaald en nog niet geleverd. Er hoeft nu nog helemaal niks te werken in dat huis. Pas bij oplevering moet alles in orde zijn, daarna volgt pas de betaling. De OP maakt zich dan ook druk om niks.
Nou ja, punt is dus dat hij krijgt wat overeengekomen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

Lollercopter schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:28:
[...]

Had je dat moeten checken voor je het huis kocht. Wat een gezever, ik heb ook een huis verkocht met een half gare vaatwasser en een cv die op sterven na dood is. Als je als koper niet snapt dat na 15 jaar die dingen "op" zijn dan houd het op, en maar overbieden natuurlijk 8)7 :') Absoluut geen medelijden mee. Als ze vragen of het werkt: ja het werkt. Daar is ook alles mee gezegd
De koper heeft gecontroleerd.
Tijdens de controle stond er een werkende vaatwasser, nu staat er geen vaatwasser... zelfs geen defecte.

@Jboy1991 was het een inbouw vaatwasser? Zo ja is de vaatwasser een nagelvast onderdeel van het huis.
Dan mag het niet zomaar verwijderd worden.

Trouwens 2021 - 2012 is 9, als de bewering van de verkopers klopt is de vaatwasser dus 9 jaar oud.
Een vaatwasser kan kapot gaan, dat klopt en afhankelijk van het merk is die na 9 jaar mogelijk wel afgeschreven.
Alleen hebben de verkopers niet gecommuniceerd en hebben de kapotte vaatwasser al verwijderd, daardoor is het niet eens meer mogelijk om te controleren of de "gerepareerde" vaatwasser daadwerkelijk dezelfde is.

Wanneer je als verkoper niet snapt dat je niet zomaar dingen kan verwijderen die nagelvast zitten (een inbouw vaatwasser wordt gezien als nagel vast), dan houdt het echt op. ;w

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C

T.C

Clifdon schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:17:
Blijkbaar gaat iedereen er hier trouwens van uit dat de vaatwasser onroerend goed is. W.m.b. mag dit ook als roerend goed gezien worden. Wellicht is niet iedereen het er mee eens maar het is meestal letterlijk twee tot vier schroefjes losdraaien. Voor mij is dat net zo 'los' als een klok aan de muur. Je hoeft er niet voor te slopen.
Als er er dan vanuit gaan dat het een roerend goed is. Stond het aangegeven op de lijst van roerende goederen @Jboy1991 ?
Als het een inbouwvaatwasser betreft, wordt dit hoogstwaarschijnlijk gezien als Nagelvast.
Aard- En Nagelvast
Als een zaak zodanig verbonden is met de grond of gebouw, dat deze niet zonder beschadiging of verbreking van die onroerende zaak kan worden losgemaakt, dan spreekt men van aard- en nagelvast. Zaken die aard- en nagelvast zijn, worden bestanddeel van de hoofdzaak. Denk aan wc-pot in een huis of een vloer.

Bron: https://www.amsadvocaten....drecht/aard-en-nagelvast/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
T.C schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:31:
[...]

Als het een inbouwvaatwasser betreft, wordt dit hoogstwaarschijnlijk gezien als Nagelvast.

[...]
Inbouwvaatwasser, opgenomen op lijst onroerende goederen.

Daarmee is het simpel:

- niet conform
- opdracht verkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De verkopers gaven aan dat de vaatwasser al van 2012 is en dus economische al is afgeschreven. Ze wilden dus de reparatiekosten ons vergoeden maar geen cent meer. Terwijl wij aangaven dat we 50/50 willen doen voor een nieuwe vaatwasser.
Als er reparatiekosten zijn dan is hij dus repareerbaar. Dan laat de verkoper hem gewoon repareren, als hij werkt bij de overdracht dan heeft de verkoper voldoende gedaan. Reparatiekosten vergoeden is op zich prima, als hij daarna ook gerepareerd is.

Of hij is niet repareerbaar (want hij is weg), dan moet je het gesprek aan met de verkoper (misschien via makelaar en notaris als drukmiddel) over wat een goede oplossing is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Jee wat hebben jullie blijkbaar allemaal bakken met geld zeg, "het gaat maar om 500 euro" - daar heb je heel wat spulletjes voor je nieuwe huis voor

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T.C

T.C

BaRF schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:48:
Jee wat hebben jullie blijkbaar allemaal bakken met geld zeg, "het gaat maar om 500 euro" - daar heb je heel wat spulletjes voor je nieuwe huis voor
Je weet toch dat het (niet alleen op Tweakers.net) makkelijk is om geld van een ander uit te geven.

Vervolgens lopen die mensen weer te klagen als ze zelf voor €50 een poot worden uitgedraaid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee zo zit dat niet. Men koopt een huis, waarbij het om tonnen gaat. Ik neem aan dat je dat niet doet zonder een potje "onvoorzien". Want als er iets zeker gebeurt bij kopen, inrichten en verhuizen dan is het wel iets onvoorziens. Als je tonnen leent en je kunt vervolgens een aanschaf van 500,- niet dragen, dan neem je echt risico. Als huiseigenaar weet je dat er altijd zaken kapot gaan.

Ben het wel eens dat de hele zaak raar is.. Ik zou ervoor opteren om het in 1x goed op te lossen (nieuw aanschaf en dan onderhandelen over vergoeding) zodat je zeker weet dat je vaatwasser niet alsnog over 2 maanden kapot gaat na al deze ellende.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jboy1991
T.C schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:57:
[...]

Je weet toch dat het (niet alleen op Tweakers.net) makkelijk is om geld van een ander uit te geven.

Vervolgens lopen die mensen weer te klagen als ze zelf voor €50 een poot worden uitgedraaid.
Jep, en als al die mensen mij nou een pm sturen voor een tikkie-link dan had ik nu al een vaatwasser bij elkaar haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-05 13:34
[...]
M.a.w. hij raad aan om de vaatwasser te vervangen.
Misschien hem dan adviseren zijn eigen advies op te volgen?

Tuurlijk zou je liever geld hebben en zelf een vaatwasser uitzoeken, maar dan ga je geneuzel krijgen over het bedrag.
Richting je makelaar zou ik het heel simpel houden: er zat een werkende vaatwasser (modern, volgens de omschrijving) in toen je het kocht, dat hoort er dan ook in te zitten bij oplevering. Je moet er niet jouw probleem van maken, dit is het risico van de verkoper. Zij willen het afkopen door je een (uiteraard) laag bedrag te geven, ik zou zeggen geef hen het probleem terug in handen om een (zoals omschreven) moderne vaatwasser in de keuken terug te zetten.

Zodra je je gaat bemoeien met het bedrag wordt het een discussie, en dat zou ik zoveel mogelijk zien te voorkomen.

Zoals ik eerder ook al las: gebeurt dit vóór oplevering, dan is het het risico van de verkoper. De dag ná oplevering is het jouw risico. Er is niks raars aan dat iedereen zich daar ook gewoon aan houdt.

[ Voor 10% gewijzigd door thaan op 27-09-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
Voorop gesteld: Het is niet zo heel relevant voor dit verhaal aangezien een werkende vaatwasser van goede kwaliteit onderdeel was van de overeenkomst, dus die moet er sowieso in zitten. Dit zou ik tevens gewoon via de makelaar spelen, geen onderhands gedoe.

Maar 500 Euro voor een (aankomend) koophuis-bewoner is niet heel veel nee. Je zal altijd een buffer moeten hebben voor de geplande als wel de incidentele kosten. Voor een koppel in een koophuis zonder kinderen met een relatief kleine auto is de geadviseerde minimum buffer geloof ik rond de 22k.

Nu weet ik niet of die 2012 ergens genoteerd was, maar als ik dat had gelezen had ik sowieso al geld opzij gezet als in "kan ieder moment kapot gaan".

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 27-09-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 16:57
T.C schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:21:
[...]

De koper heeft gecontroleerd.
Tijdens de controle stond er een werkende vaatwasser, nu staat er geen vaatwasser... zelfs geen defecte.

@Jboy1991 was het een inbouw vaatwasser? Zo ja is de vaatwasser een nagelvast onderdeel van het huis.
Dan mag het niet zomaar verwijderd worden.

Trouwens 2021 - 2012 is 9, als de bewering van de verkopers klopt is de vaatwasser dus 9 jaar oud.
Een vaatwasser kan kapot gaan, dat klopt en afhankelijk van het merk is die na 9 jaar mogelijk wel afgeschreven.
Alleen hebben de verkopers niet gecommuniceerd en hebben de kapotte vaatwasser al verwijderd, daardoor is het niet eens meer mogelijk om te controleren of de "gerepareerde" vaatwasser daadwerkelijk dezelfde is.

Wanneer je als verkoper niet snapt dat je niet zomaar dingen kan verwijderen die nagelvast zitten (een inbouw vaatwasser wordt gezien als nagel vast), dan houdt het echt op. ;w
Overdracht sleutel is op 1-11 (stond in startpost) dan is ook het moment dat je laatste inspectie ronde hebt voor je naar notaris gaat om te tekenen gaat.
Mocht in de tussentijd (zoals nu dus de vaatwasser sneuvelen) dan is dat een probleem/uitdaging voor de verkoper.
Echter heeft de verkoper wel de tijd tot 1-11 om te zorgen voor een reparatie of andere vaatwasser.

Of staat er in je koop contract exact welk type en merk vaatwasser er stond? ja dan heb je een stok om mee te slaan, staat er alleen vaatwasser dan kan daar elk werkend type inbouw voor geplaatst worden.

Als je dus 2 dagen later was gekomen om te meten en er stond een gerepareerde vaatwasser had je niets geweten en zou alles oké zijn geweest? :+

Zelf ook bezig met de koop van een woning maar in het voorlopige koopcontract staat alleen in de lijst met zaken die achterblijven "Vaatwasser JA"

[ Voor 4% gewijzigd door madbwr op 27-09-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 31-05 08:32
Het gaat niet eens om 500 euro, maar om 100-150 max.

*knip*
Voor de volgende keer: laat dat soort onnodige sneren achterwege. Het voegt niks toe.

[ Voor 43% gewijzigd door tweakduke op 15-10-2021 10:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T.C

T.C

KillerAce_NL schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:07:
[...]

Nee zo zit dat niet. Men koopt een huis, waarbij het om tonnen gaat. Ik neem aan dat je dat niet doet zonder een potje "onvoorzien". Want als er iets zeker gebeurt bij kopen, inrichten en verhuizen dan is het wel iets onvoorziens. Als je tonnen leent en je kunt vervolgens een aanschaf van 500,- niet dragen, dan neem je echt risico. Als huiseigenaar weet je dat er altijd zaken kapot gaan.

Ben het wel eens dat de hele zaak raar is.. Ik zou ervoor opteren om het in 1x goed op te lossen (nieuw aanschaf en dan onderhandelen over vergoeding) zodat je zeker weet dat je vaatwasser niet alsnog over 2 maanden kapot gaat na al deze ellende.
Je verkoopt een huis voor tonnen en je kan vervolgens niet eens het geld veroorloven om een werkende vaatwasser achter te laten?
Dan neem je als huiseigenaar echt een risico, als je zelfs geen vaatwasser kan betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb het zelfde meegemaakt maar dan als verkopende partij.
Een paar dagen voor de overdracht is toen de inbouw vaatwasser defect geraakt. Dit was ook een oudere vaatwasser (10 tot 12 jaar oud), en reparatie was niet meer rendabel. Wij hebben toen via de makelaar de kopers benaderd en we zijn toen overeengekomen dat wij hun iets van € 125 of €150 zouden geven tijdens de overdracht. Voor dit bedrag konden zij dan een gelijkwaardige gebruikte vaatwasser kopen. De kopers zijn hier mee akkoord gegaan en daarmee was het afgedaan. Het enige wat wij nog gedaan hebben is de oude vaatwasser afvoeren.

Ik stel voor dat je zelf het zelfde doet. Doe een voorstel bij de verkopende partij dat ze een gelijkwaardige 2e hands vaatwasser vergoeden, of dat ze er eventueel zelf voor zorgen dat er tijdens oplevering een vergelijkbare 2e hands vaatwasser is geplaatst.
Op Marktplaats en op internet staan zat 2e hands witgoed bedrijven waar je voor €100 tot €150 een 2e hands vaatwasser met garantie kunt kopen. Die komen hem dan nog bij je thuis bezorgen ook.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Waarom doe je so principieël over een 10 jaar oude vaatwasser? het enige wat je hiermee gaat bereiken is dat je een of andere smerige aftandse 2de hands vaatwasser opgeleverd krijgt die je uit hygiënische overwegingen toch meteen eruit kan trekken...

Bespaar je de moeite en knal er voor een paar 100 euro een ikea inbouwer in, zit je iig voor een paar jaar goed.

scheelt je een hoop uitbouw- en afvoerwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
KillerAce_NL schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:07:
[...]

Nee zo zit dat niet.
Er is een verkoop/aankoop contract, er kunnen niet ineens allerlei spullen verdwijnen, Heeft niets te maken met het wel of geen geld hebben.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jboy1991
Contact gehad met onze makelaar. Zij gaf aan dat wij voor nu weinig kunnen doen. Pas als de vaatwasser weg is op moment van overdracht kunnen we in actie komen

Ze raad aan om contact te houden met de verkopers over de vaatwasser. Wij hebben de verkopers zojuist bericht met de vraag of zij ons op de hoogte houden.

Voor nu is het dus afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Vaatwasser van een maatje van mij was kapot, pomp deed niks meer. 40 euro ex btw voor een nieuwe pomp. 45 euro ex btw voor een monteur, 25 euro voorrijkosten. Dat wordt dan al snel een aardig duur geintje voor een oude vaatwasser. Ik heb die pomp er zelf in gezet, en kostte maar 40 euro ex + 6,75 verzendkosten.

Maar als je er eerst nog iemand moet laten komen om te checken wat er precies stuk is, kan het wat duurder worden als je dat niet zelf kan.

Ik zou een voorstel doen van geef mij 150 euro voor de reparatie, en een nieuwe kopen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hey tweakers

Wederom een “probleem” met onze eerste koophuis. Vandaag kwamen wij daar met de vloer opmeter en we zagen dat de vaatwasser weg was. Verkopers gaven aan “ja de vaatwasser is weg, hij is vorige week defect gegaan. Maar toen jullie tekende werkte de vaatwasser nog”. Nu waren wij hier enorm verrast over, vooral omdat de verkopers ons niet hebben ingelicht en wij hier plotseling mee worden geconfronteerd.

De verkopers gaven aan dat de vaatwasser al van 2012 is en dus economische al is afgeschreven. Ze wilden dus de reparatiekosten ons vergoeden maar geen cent meer. Terwijl wij aangaven dat we 50/50 willen doen voor een nieuwe vaatwasser.

Hoe kunnen wij hiermee het beste omgaan. Wij hadden liever dit vernomen via de makelaar, puur omdat het mij niet fijn lijkt en voelt om dit met de verkopers 1 op 1 te regelen.

Wij hebben een aankoopmakelaar maar haar kunnen we pas maandag bereiken.

Let op: we hebben het hier niet over een klein bedrag. Het is een inbouwvaatwasser en we kwamen bedragen van 500-1000€ tegen. Dit zijn een hoop kosten waar wij geen rekening mee hebben gehouden. We hebben het huis gekocht met werkend apparatuur
Steek die reparatiekosten in je zak en koop een nieuwe. oa pricewatch: AEG FSB5360CZ
Het lijkt er op dat je de kosten allemaal heel strak hebt berekend. Je moet altijd rekening houden met tegenvallers bij aankopen van een woning.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Jboy1991 schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:51:
Contact gehad met onze makelaar. Zij gaf aan dat wij voor nu weinig kunnen doen. Pas als de vaatwasser weg is op moment van overdracht kunnen we in actie komen

Ze raad aan om contact te houden met de verkopers over de vaatwasser. Wij hebben de verkopers zojuist bericht met de vraag of zij ons op de hoogte houden.

Vind ik een beetje vaag, op de dag van overdracht loop je samen met de makelaar door het huis heen, indien er dan geen vaatwasser (werkend) staat kaart je het probleem aan. tot dan is er geen probleem.

Ik heb zoiets gehad bij mijn vorig huis, 2 weken voor de overdracht was er een storm en ongeveer 6 meter schutting was omgewaaid, koper had dat in de gaten en kwam langs om mij te vertellen dat ik dit direct in orde moest maken. Hem toch maar even uitgelegd dat ik druk bezig in mijn nieuwe huis was en dat op de dag van overdracht alles in orde zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

core_dump schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:20:
Waarom doe je so principieël over een 10 jaar oude vaatwasser? het enige wat je hiermee gaat bereiken is dat je een of andere smerige aftandse 2de hands vaatwasser opgeleverd krijgt die je uit hygiënische overwegingen toch meteen eruit kan trekken...

Bespaar je de moeite en knal er voor een paar 100 euro een ikea inbouwer in, zit je iig voor een paar jaar goed.

scheelt je een hoop uitbouw- en afvoerwerk.
Het gaat niet om de machine zélf, maar om wat je overeenkomt! Mensen die hier reageren doen alsof de TS moeilijk doet, maar als er overeengekomen wordt dat het huis een werkende vaatwasser heeft bij verkoop en vóórdat de woning verkocht is, is de vaatwasser weg want defect, dan heb je dus geen overeenkomst meer. Gelukkig is de overdracht op 1 november en heeft verkoper nog alle tijd om het te fixen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Jboy1991 schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:51:

Dat eerste, klopt. Maar dat tweede, dat is … opmerkelijk. Dit is haar taak. Als ik zo vrij mag zijn, juist om het conform en netjes te houden zodat niemand hoofdpijn krijgt, laat het via haar gaan.

Wel een opmerking, ga niet zelf onderhandelen of afspraken maken. Het lijkt eenvoudig, maar het levert juist vaker hoofdpijn op dan niet. Er is ook zoiets als het knagen aan vertrouwen, waar een aanschaf object best een ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Vandaag bericht ontvangen van de verkopers, zij geven nu aan dat ze dit allemaal via hun makelaar willen doen... Ik begin het verdacht te vinden nu :s

Even voor de duidelijkheid:
- Wij waren verrast doordat de vaatwasser weg was en defect blijkt te zijn
- De verkopers het eerst onderling wilden regelen (wij reageerden erop dat wij hier op terug zouden komen omdat wij hier eerst over na willen denken
- Op advies van onze makelaar aangegeven dat zij de vaatwasser mogen repareren
- Vandaag bericht ontvangen dat zij het willen regelen via de makelaars.

[ Voor 57% gewijzigd door Jboy1991 op 28-09-2021 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:21
Jboy1991 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:16:
Vandaag bericht ontvangen van de verkopers, zij geven nu aan dat ze dit allemaal via hun makelaar willen doen... Ik begin het verdacht te vinden nu :s
Je moet dit ook via de makelaar doen. Gewoon duidelijk maken dat je een gerepareerde of soortgelijke vaatwasser verwacht bij de daadwerkelijke overdracht.

En dat de makelaar pas echt wat kan doen als de vaatwasser niet ok is bij de overdracht is logisch, op dat moment is er nl. pas een probleem. Voor die tijd kunnen ze hooguit de verkoper melden dat ze hierop zullen controleren.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jboy1991
redwing schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:21:
[...]

Je moet dit ook via de makelaar doen. Gewoon duidelijk maken dat je een gerepareerde of soortgelijke vaatwasser verwacht bij de daadwerkelijke overdracht.

En dat de makelaar pas echt wat kan doen als de vaatwasser niet ok is bij de overdracht is logisch, op dat moment is er nl. pas een probleem. Voor die tijd kunnen ze hooguit de verkoper melden dat ze hierop zullen controleren.
Helemaal mee eens, had mijn bericht te vroeg geplaatst. Zie update./

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-05 15:08

- De verkopers het eerst onderling wilden regelen (wij reageerden erop dat wij hier op terug zouden komen omdat wij hier eerst over na willen denken
Je zit er ook zelf wel iets te 'anal' in als je het mij vraagt (doe je niet, dat weet ik :+ ). Makelaar heeft in principe natuurlijk gelijk dat dit pas op 1/11 een probleem is, en niet nu. Als je niet toevallig daar was geweest om eea in te meten had je dit nooit geweten, tenzij de verkopers het uit zichzelf (en voor 1/11) hadden gemeld. Geneuzel over onderdelen en garantie op de reparatie? Laat gaan... is niet aan jou. Jij kan en mag verwachten dat er op 1/11 een vaatwasser inzit die gelijkwaardig is aan die 9-jaar oude die er ten tijde van de bezichtiging in zat. Das alles. Misschien was 'ie toen ook wel een week eerder door Picobello B.V. met derdehandse onderdelen opgelapt, had je ook nooit geweten.

Laat het lekker aan de makelaar, maak je niet zo druk, en wacht 1/11 gewoon af. Het is een grotemensenbusiness, je zal nog wel wat meer stress en onverwachte situaties tegenkomen. Zoals reeds gezegd, natuurlijk moet je niet zomaar 500 lappen als je gewoon recht hebt op een woning met werkende vaatwasser, maar als je nu al zo in de stress schiet over een onverwacht kostenpostje van 500-1000 euro (ja, veel geld, maar op een aankoop als een huis ook weer niet) dan staat je nog wat te wachten vrees ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ik heb lang niet alles gelezen, maar volgens mij is dit een hele simpele casus. Jij koopt een keuken met daarin vaatwasser van merk/type X die ten tijde van tekenen in werkende staat verkeerde. De verkoper levert jou een huis op met defecte/ontbrekende vaatwasser. De non-conformiteit gaat je opleveren dat jij de restwaarde vergoed gaat krijgen van het ding, vermoedelijk dus niet veel meer. (Staffels voor restwaarde obv leeftijd en aanschafprijs zijn wel op internet te vinden, en anders heeft een rechtsbijstand die wel paraat.)

Op het moment dat de verkoper jou de restwaarde vergoedt wordt hij/zij (weer) eigenaar van het apparaat overigens. Ik neem aan dat het bij een inmiddels afgeschreven vaatwasser dus in feite niet zoveel uitmaakt wie het ding nu heeft.

Belangrijk voor jou om te weten/achterhalen is welk merk/type de vaatwasser is, wat de aanschafdatum geweest is en of er nog een restwaarde overblijft op basis van die gegevens. Op basis daarvan kun je een vergoeding vragen bij de verkoper. (Ik heb dit overigens zelf meegemaakt als verkoper van een huis waarin een keukenapparaat niet meer bruikbaar was bij oplevering.)

[ Voor 3% gewijzigd door Ugchel op 28-09-2021 09:53 ]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

Misschien stoppen met overal wat achter zoeken? "Verdacht" alsof je met criminelen te maken hebt omdat er e.a. vaatwasser mist.

Kom op zeg; doe even gezond. Vaatwasser is nu weg, huis is nu nog eigendom van hun. Pas na de overdracht mag je al je wilde theorieën erop loslaten en zelfs dan als er een "nieuwe" vaatwasser inzit heb je pech. Dan mag je alsnog *denken* dat die duistere oude bewoners je vaatwasser gevaatwasnapped hebben maar daar blijft het dan ook bij. :P

Overigens even zonder dollen, als een potentieel koper nu al zo moeilijk ging doen over een vaatwasser in de -huidige- verkopers markt had ik (mits mogelijk) gewoon gezegd het huis opnieuw te koop aan te bieden.

Niemand heeft tijd voor deze (eventuele) mentale hoofdpijn. Tjonge jonge zeg. Wat gaat er na de overdracht gebeuren? elk schroefje wat mist of verkeerd zit ga je navragen?

[ Voor 14% gewijzigd door Grvy op 28-09-2021 10:05 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hebt het recht op de vaatwasser, in gemonteerd er wel. zoals bij onderhandeling is overeengekomen.
Nu blijkt tussendoor dat deze defect is, en heeft de verkoper het verwijdert.
Komt raar over natuurlijk. En je weet niet of het werkelijk defect is, of dat het nu in hun nieuwe huis staat.
(of van een van de kinderen)
Je mist deze vaatwasser van 9j oud, en hebt recht op een vergoeding hiervoor. Helaas zal die de dagwaarde hebben, en na 9j blijft er niet veel over.
Als je uitgaat van 10j afschrijving en oorspronkelijke nieuwprijs van E1000,-
Dan weet je zelf wel waar je nu recht op hebt. Dan kan minder zijn dan het voorgestelde bedrag van reparatie uit je eerdere bericht(en)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jboy1991
Grvy schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:02:
[...]
Misschien stoppen met overal wat achter zoeken? "Verdacht" alsof je met criminelen te maken hebt omdat er e.a. vaatwasser mist.
Ik ken ze niet. Ga er niet vanuit dat ze crimineel zijn, ik vind de situatie gewoon apart/verdacht. Waarom zou je zonder overleg/mededeling zomaar een vaatwasser demonteren. Waarom zoveel energie erin steken als het over 5 weken van ons is. Vervolgens willen ze niet zeggen waar de vaatwasser staat (welk bedrijf, reparatie etc).
Grvy schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:02:
[...]

Overigens even zonder dollen, als een potentieel koper nu al zo moeilijk ging doen over een vaatwasser in de -huidige- verkopers markt had ik (mits mogelijk) gewoon gezegd het huis opnieuw te koop aan te bieden.
Denk niet dat ze die boete graag willen betalen die dan vrij komt (ruim 27k). Aangezien ze het volledig bedrag (overwaarde) nodig hadden voor de overbruggingshypotheek (gaven zij zelf aan)

Ik vind het daarnaast ook best wel storend dat ik nu hier als zeikerd neer wordt gezet door een aantal reageerders. Reageer dan niet als het je triggert. Dit is onze eerste koophuis, hebben geen 30k aan overwaarde en elke euro kunnen wij maar 1x uitgeven. Dus liever geven wij inderdaad geen geld uit als het niet bij ons hoort maar bij de verkoper.

Overigens: Aan iedereen die aangeeft dat wij niet moeten zeiken over het bedrag, je staat vrij om mij een pm te sturen voor een donatie. Je kunt niet in onze portemonnee kijken en welke uitgaven wij al hebben gedaan/staan voor het opknappen van de woning.

[ Voor 21% gewijzigd door Jboy1991 op 28-09-2021 10:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Jboy1991 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:12:
[...]

Ik ken ze niet. Ga er niet vanuit dat ze crimineel zijn, ik vind de situatie gewoon apart/verdacht. Waarom zou je zonder overleg/mededeling zomaar een vaatwasser demonteren. Waarom zoveel energie erin steken als het over 5 weken van ons is. Vervolgens willen ze niet zeggen waar de vaatwasser staat (welk bedrijf, reparatie etc).
Nou en. Who cares? Ze zijn helemaal niet verplicht om 5 weken lang rekening te houden met jullie en een kapotte vaatwasser erin te houden. Daarbij zijn ze ook niet verplicht om communicatie over alles te doen.

Het huis is nu nog van hun. Niet van jou. Je hebt 0 te maken met wat er NU gebeurd in dat huis.
Het enigste wat voor jou van toepassing is is dat na de overdracht het huis van jou is en dan in de staat is die jij accepteert. Dat is niet nu, dat is over 5 weken.

Als er dan een vaatwasser inzit, desnoods van merk HobbyBobVaatwasser B.V. heb je niks te klagen, (want nergens staat dat wss specifiek, helaas, lesje).

Daarbij; het geklaag over dat mensen dan moeten doneren etc en elke euro telt. Jongen, je bent in de grote bozen mensen wereld gestapt. Ik hoop echt zwaar dat wel een kleine 5k,10k apart hebt voor tegenvallers want anders ga je nog een moeilijke tijd tegenmoet.

Voor je beeldvorming, mijn eerste huis kocht ik ook met mijn allerlaatste centjes had 0 voorzien qua onvoorziene dingen. Ik moest 20k bijtellen. (en toen waren de huizen niet eens zo duur) en had gelukkig een hele lieve vader.. maar anders had ik gewoon geen meubels etc gehad, maar wel een vloer die niet zou instorten en elektra die niet door HobbyMan inelkaar geknoopt was.. ;) (ik had ook geen keuring laten doen, want elke euro telt.. you live and learn..) ;)

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Ik snap wel dat het spannend is. Het kopen -en verkopen- van een huis is voor beide partijen niet iets dat je dagelijks doet.

Ik heb bij de verkoop van mijn vorige woning echt lang op mijn tanden moeten bijten toen de kopers hun financiering maar niet rond kregen (geld van ouders, bankgarantie, blablabla)

Uiteindelijk kreeg ik rechtstreeks van hun notaris de mededeling dat het allemaal in orde was gekomen. En ik was net op vakantie, weet ik nog. Die dag heeft me een paar jaar van m'n leven gekost :+

Dat is natuurlijk wel een iets andere orde van grootte. Wat ik wel wil meegeven, is dat je niet al je verdenkingen op een forum hoeft te plaatsen. Pas als het huis van jou is, en er is dan nog een probleem, kun je hier te rade gaan. In dit stadium had ik dat niet gedaan - je weet niet wie er meeleest en of je kwaad bloed zet, terecht of onterecht.

Succes met de overdracht en afhandeling, en veel plezier in je nieuwe huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
[...]

Misschien dat ze geen zin hebben om 5 weken met de hand af te wassen, en ook niet graag nu nog een spiksplinternieuwe vaatwasser willen aanschaffen, aangezien het huis straks van jullie is?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-05 15:08
[...]

Chill. The. Fuck. Out.

Maar echt. Tot 1/11 zijn ze je helemaal niks verschuldigd. Al trekken ze de magnetron er uit en steken ze hem ritueel in de fik in de tuin. Zolang er op 1/11 maar een zelfde (of betere) in zit. Laat het lekker over aan die makelaars en ga hier niet allerlei vergezochte verhalen komen over hoe en wat. Het is een fuckin' vaatwasser van 9 jaar oud, niet de Nachtwacht.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jboy1991
Ik laat het nu ook aan de makelaars, vond het alleen wel netjes te reageren om nieuwe meldingen hier.

En Chill dat zijn we verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Grvy schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:21:
[...]

Als er dan een vaatwasser inzit, desnoods van merk HobbyBobVaatwasser B.V. heb je niks te klagen, (want nergens staat dat wss specifiek, helaas, lesje).
Dat waag ik te betwijfelen. Bij een eerste koophuis zul je er allicht niet op letten, maar als er bij een bezichtiging een gloednieuwe vaatwasser van een goed merk aanwezig is, en bij oplevering staat er een inferieur model terwijl er in de lijst van zaken niets over vermeld is, dan mag je daar zeker over klagen.

Overigens voor TS, wacht eerst rustig de overdracht af. Is het dan nog niet in orde benader de rechtsbijstand, maar bereid je voor op een lage vergoeding (if any). Zuur, want jij hebt er geen werkend alternatief voor terug.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Ugchel schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:12:
[...]

Dat waag ik te betwijfelen. Bij een eerste koophuis zul je er allicht niet op letten, maar als er bij een bezichtiging een gloednieuwe vaatwasser van een goed merk aanwezig is, en bij oplevering staat er een inferieur model terwijl er in de lijst van zaken niets over vermeld is, dan mag je daar zeker over klagen.

Overigens voor TS, wacht eerst rustig de overdracht af. Is het dan nog niet in orde benader de rechtsbijstand, maar bereid je voor op een lage vergoeding (if any). Zuur, want jij hebt er geen werkend alternatief voor terug.

Succes!
Klagen mag altijd, maar zoiets moet je bewijzen. En als dat nergens specifiek staat, heb je niks te bewijzen.
Dat gevecht win je niet. Oneerlijk? Absoluut.. maar helaas.

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Het staat gewoon in de brochure dat er goede kwaliteit apparatuur in de keuken zit. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:45

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Knik. Zodra er bij de overdracht geen (gelijkwaardige/werkende) vaatwasser is kan je een punt maken en een bedrag / vervanging afspreken. Tot die tijd is er niets aan de hand. :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Voor je beeldvorming, mijn eerste huis kocht ik ook met mijn allerlaatste centjes had 0 voorzien qua onvoorziene dingen. Ik moest 20k bijtellen.
Wat heeft dit nou weer te maken met dat TS een huis met vaatwasser heeft gekocht, maar er nu geen vaatwasser in zit?
Wat maakt het uit dat jij jezelf niet goed hebt voorbereid op het kopen van een huis? :P

Gut, ik snap het terugvallen op 'het is maar 150 euro, je hebt net tonnen uitgegeven' echt wel he. Maar dat impliceert dat er een geld grens is waarop je wél in je recht staat om er een punt van te maken.
En waar ligt die grens dan?

Volgens mij werkt het niet zo. TS heeft huis gekocht met vaatwasser. Vaatwasser is er niet. Dat is niet correct, ookal ging het om iets van €10.

Dat verkopers er straks een half defecte unit van Marktplaats in pleuren, tja, dat is dan maar zo. Pas dáárná moet TS 'onvoorziene' kosten maken om die unit te vervangen. Tot die tijd staat TS gewoon in zijn recht om een vaatwasser te eisen in grofweg dezelfde staat als bij bezichtigingen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Richh schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:23:
[...]

Wat heeft dit nou weer te maken met dat TS een huis met vaatwasser heeft gekocht, maar er nu geen vaatwasser in zit?
Wat maakt het uit dat jij jezelf niet goed hebt voorbereid op het kopen van een huis? :P

Gut, ik snap het terugvallen op 'het is maar 150 euro, je hebt net tonnen uitgegeven' echt wel he. Maar dat impliceert dat er een geld grens is waarop je wél in je recht staat om er een punt van te maken.
En waar ligt die grens dan?

Volgens mij werkt het niet zo. TS heeft huis gekocht met vaatwasser. Vaatwasser is er niet. Dat is niet correct, ookal ging het om iets van €10.

Dat verkopers er straks een half defecte unit van Marktplaats in pleuren, tja, dat is dan maar zo. Pas dáárná moet TS 'onvoorziene' kosten maken om die unit te vervangen. Tot die tijd staat TS gewoon in zijn recht om een vaatwasser te eisen in grofweg dezelfde staat als bij bezichtigingen.
Je zegt precies wat ik ook zeg.. behalve dan zonder de eigen ervaring.. (die ik gewoon wilde delen als in "bereid je maar voor" warning.. :> )
Señor Sjon schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:18:
Het staat gewoon in de brochure dat er goede kwaliteit apparatuur in de keuken zit. ;)
Fair enough; alhoewel je mits je echt een rechstzaak etc ingaat daar wel weer een discussie over kan krijgen. "Wat is goede kwaliteit" ik vind Bosch niks; maar mening persoon loopt ermee weg. ;)

Dat is wat ik bedoelde. Ja, TS heeft gelijk maar -bewijzen- is wat anders. Gelijk heb je, gelijk krijgen.. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Grvy op 28-09-2021 11:28 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
Het is nu afwachten (zelf de issues ook gehad issue met de oven gewoon laten fixen voor overdracht. )

Er moet gewoon dezelfde vaatwasser terug (of gelijkwaardig) omdat je daar voor getekend heb alleen welke dat is de grote vraag nu. Maar voor nu maakt het niet uit omdat je hem nog niet geleverd gekregen heb de woning.

als er bij overdracht geen oplossing is dan gewoon geld achterhouden / afspraak maken in overleg met de makelaar.

Ik zou wel opletten met overdracht wat ze nog meer gedaan hebben wat niet kon. Ze komen niet echt goeder trouw overzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jboy1991
MeZZiN schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:27:

Ik zou wel opletten met overdracht wat ze nog meer gedaan hebben wat niet kon. Ze komen niet echt goeder trouw overzo.
Dat vind ik juist lastig. Ze lijken mij aardige mensen, alleen denk ik dat ze de gevolgen onderschat hebben. We wachten inderdaad af. Maar nogmaals: Wij hebben geen hekel aan de verkopers maar willen dit gewoon voor beide partijen juist afronden.

Daarom leek het mij beter om dit via de makelaar te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
Dat hadden wij dus ook maar toch dingen gevonden maar sommige gelaten (weinig kosten) maar wel de voordeur slot laten betalen omdat hij niet eens op slot kon (was een oude baardsleutel) toch redelijk essentieel ;).

Zou wel een bouwkundige keuringen laten doen (als je dat al niet gedaan hebt) just to be safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:18
Je hebt gewoon recht op de vaatwasser zoals deze was op het moment van ondertekenen koopcontract.
Onlangs een nieuw huis gekocht en ons oude huis verkocht, officieel mag je niet eens iets laten repareren zonder overleg met de koper van het huis.

Op het moment dat dus de (bijv.) douchekop van ons nieuwe huis stuk gaat is de verkopende partij verplicht om met ons af te spreken hoe we dit gaan oplossen.
Dat kan zijn d.m.v. het afkopen of het vervangen voor een andere douchekop in overleg met ons.

Wacht dus lekker af tot je de sleutel krijgt op 1-11.
Mocht er geen vaatwasser meer inzitten dan zet je je makelaar aan het werk, daar is ie immers voor.
Die moet dan maar iets overeenkomen met de verkopende partij.

PV Output

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05 07:27
Koop je een woning van enkele tonnen, heb je gezeur om een vaatwasser die economisch een paar tientjes waard is. Als je dat niet kan dragen had je nooit de woning moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 12:28
ColeJ schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:18:
Koop je een woning van enkele tonnen, heb je gezeur om een vaatwasser die economisch een paar tientjes waard is. Als je dat niet kan dragen had je nooit de woning moeten kopen.
Prima, jij klaagt ook niet als je een nieuw huis koopt en de 10-jaar oude cv ketel is weggehaald, de mv box is weggehaald, de vaatwasser, oven, koelkast, zolang ze allemaal 10 jaar oud en bijna afgeschreven zijn? Een huis kopen is duur genoeg en er gaan de komende maanden wellicht nog wel meer tegenvallers komen die je moet opvangen. Dit is er niet een van.

Wat een lulkoek. Dit zaakje stinkt gewoon, als er iets van de roerende goederen defect is dan ga je daarover in overleg met de koper (als verkoper); wat je in ieder geval niet doet is de apparatuur gewoon weghalen, want je kweekt er wantrouwen mee. For all I know hebben ze de vaatwasser gewoon meeverhuisd. De enige reden om er nu niets mee te doen is dat de overdracht nog een week weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-05 20:41
Het is een inbouwvaatwasser en we kwamen bedragen van 500-1000€ tegen.
Ik zie al merk-inbouwvaatwassers van 300 euro. Gewoon van Sharp of Inventum of wat voor arbitrair merk je ook een goed gevoel bij hebt.
Ikea (is prima spul) Lagan 260 euro.
Voor 500~1000 zit je al wel in een duurder segment te roeren. Duurste (particuliere) vaatwasser die ik kan vinden is 1500 euro.
Heb je uberhaupt enig idee van de waarde van de machine die er in zat?

Verder zou ik me hier pas zorgen om gaan maken bij de feitelijke overdracht want op dat moment ga je de lijst van zaken af. Ik zou een apparaat dat kapot gaat wat ik voor de overdracht nog gerepareerd krijg ook niet persé melden. Waar begint dat en houd dat op?

Dit lijkt verder me hoe dan ook niet iets wat de overdracht zou dwarsbomen. Of was je oprecht van plan 't huis te weigeren om een vaatwasser?

Verder snap ik je probleem met direct handelen met verkoper niet. Ik heb met wat handjeklap diverse kasten en raambekledingen overgenomen van de oude bewoner. Dat was voor beide partijen een puike deal. (ik had goedkope maatkasten en zij heeft geen foute maatkasten in het nieuwe huis)
Daar heeft een makelaar geen waarde.

[ Voor 20% gewijzigd door Polderviking op 28-09-2021 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

ColeJ schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:18:
Dat is toch op geen enkele manier relevant?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:00
@Jboy1991 Trek je niets aan van al die idiote aannames en beschuldigingen die je hier (helaas) om de oren vliegen. Dat gebeurt op dit forum wel vaker. Als ik "Toon posts TS" lees staan daar gewoon hele nette, zoekende vragen. Niets mis mee. De rest is inkleuring door de 'wat doe je moeilijk'-crowd.

En wees je ervan bewust dat dit nog pagina's lang zo door kan gaan, omdat de gemiddelde poster alleen de eerste pagina door zal lezen voordat er op de verstuur-knop geramd wordt. Die eerste pagina is nogal polariserend, blijkbaar.

[ Voor 25% gewijzigd door Aftansert op 28-09-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:25
Aftansert schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:09:
@Jboy1991 Trek je niets aan van al die idiote aannames en beschuldigingen die je hier (helaas) om de oren vliegen. Dat gebeurt op dit forum wel vaker. Als ik "Toon posts TS" lees staan daar gewoon hele nette, zoekende vragen. Niets mis mee. De rest is inkleuring door de 'wat doe je moeilijk'-crowd.

En wees je ervan bewust dat dit nog pagina's lang zo door kan gaan, omdat de gemiddelde poster alleen de eerste pagina door zal lezen voordat er op de verstuur-knop geramd wordt. Die eerste pagina is nogal polariserend, blijkbaar.
Precies, je neemt me de woorden uit de mond. En velen hier nemen ook maar klakkeloos aan dat het inderdaad om een 9 jaar oude exemplaar gaat dat stuk is. Dat is dus precies het punt: dat weet je niet. Hij kan ook 3 jaar oud zijn geweest. Je moet deze mensen op hun woord geloven en het verhaal is op z’n minst wat raadselachtig. Vaatwasser van 9 jaar gaat stuk, je haalt hem weg, laat hem niet repareren/terugzetten want niks waard, maar je wilt de kopers wel de reparatiekosten vergoeden? Dan had je ‘m kunnen laten staan toch?
Hadden ze ‘m zelf kunnen repareren.
Dus ik snap het gevoel dat TS heeft en ik vind dat hier wel iets minder veroordelend gereageerd zou kunnen worden. Kans is heel wel aanwezig dat het de bedoeling is geweest om vaatwasser te ruilen met veel minder exemplaar uit nieuwe woning verkopers. TS zou de eerste niet zijn die dit overkomt, dus enige argwaan is best terecht.
En voor TS: fijn dat het bij de makelaars ligt, die zijn ervoor en hebben vaker met het bijltje gehakt. Kun jij je weer met de leuke kant van je nieuwe woning bezighouden

[ Voor 4% gewijzigd door Toke_gt op 28-09-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05 07:27
Nieknikey schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:32:
[...]

Prima, jij klaagt ook niet als je een nieuw huis koopt en de 10-jaar oude cv ketel is weggehaald, de mv box is weggehaald, de vaatwasser, oven, koelkast, zolang ze allemaal 10 jaar oud en bijna afgeschreven zijn? Een huis kopen is duur genoeg en er gaan de komende maanden wellicht nog wel meer tegenvallers komen die je moet opvangen. Dit is er niet een van.
Dit gaat om een vaatwasser waarbij de verkopers aangeven de reparatiekosten te willen betalen van een vaatwasser uit 2012. Vind ik al vrij nobel want de waarde van een vaatwasser uit 2012 is 0.0. Daarnaast is een nieuwe vaatwasser veel energiezuiniger dan dat oude kreng uit 2012.

[ Voor 11% gewijzigd door ColeJ op 28-09-2021 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Toke_gt schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:45:
[...]

Precies, je neemt me de woorden uit de mond. En velen hier nemen ook maar klakkeloos aan dat het inderdaad om een 9 jaar oude exemplaar gaat dat stuk is. Dat is dus precies het punt: dat weet je niet. Hij kan ook 3 jaar oud zijn geweest. Je moet deze mensen op hun woord geloven en het verhaal is op z’n minst wat raadselachtig. Vaatwasser van 9 jaar gaat stuk, je haalt hem weg, laat hem niet repareren/terugzetten want niks waard, maar je wilt de kopers wel de reparatiekosten vergoeden? Dan had je ‘m kunnen laten staan toch?
Hadden ze ‘m zelf kunnen repareren.
Dus ik snap het gevoel dat TS heeft en ik vind dat hier wel iets minder veroordelend gereageerd zou kunnen worden. Kans is heel wel aanwezig dat het de bedoeling is geweest om vaatwasser te ruilen met veel minder exemplaar uit nieuwe woning verkopers. TS zou de eerste niet zijn die dit overkomt, dus enige argwaan is best terecht.
En voor TS: fijn dat het bij de makelaars ligt, die zijn ervoor en hebben vaker met het bijltje gehakt. Kun jij je weer met de leuke kant van je nieuwe woning bezighouden
Wat begrijpt men niet aan het feit dat dat dus gewoon weg niet te BEWIJZEN valt.
Het maakt dus echt 0,0 uit wat de verkopers met dat ding gedaan hebben zolang de koper niet kan bewijzen wat voor superdeluxe mega goed toestel er stond moet hij genoegen nemen met wat de verkoper terugzet.

Dat de vaatwasser 9 jaar oud was of niet is allemaal totaal niet relevant. Je kan dit gewoon niet hard maken zonder een specifieke foto/lijst waarin merk model etc behandeld wordt.

Het is zijn woord tegen die van de verkopers. Als TS niet langs was geweest en er was een andere vaatwasser had die niks geweten. Al het andere is irrelevant, alle theorieën erover zijn irrelevant.

Het gevoel van de TS irrelevant, of de verkopers dat ding opgegeten, verbrand etc hebben is allemaal niet relevant. Zolang er op de datum van overdracht maar een andere vaatwasser/zelfde vaatwasser is.

Het ruilen van de vaatwasser is ook niet relevant want TS kan dat gewoon weg nooit bewijzen. Dus boeiend? TS wilt een vaatwasser; verkoper moet daarvoor zorgen. Als dat een B merk wordt tjah, ga maar bewijzen dat er een A merk stond. Succes. :>

Je moet bewijzen dat er een goede super deluxe vaatwasser was. Dat kan niet. En nee, de bewoording in de brochure geld niet. Geloof me, dat wordt meteen onderuit gehaald bij de eerste de beste rechter.

[ Voor 9% gewijzigd door Grvy op 28-09-2021 21:20 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Dit topic geeft mij maar weer eens het idee dat je nooit een woning van een Tweaker moet kopen. Ze zouden nog alle radiatoren eruit halen en vervangen door de goedkoopste die ze op Marktplaats hebben gevonden. "Tja, stond nergens bij welk merk radiator je kreeg. Een wijze les voor je, volgende keer in de koop overeenkomst vastleggen. Succes nog" 8)7

Je hele verhaal over "bewijzen" is op dit moment totaal irrelevant. Pas als de verkopers besluiten TS op te lichten, dan wordt het relevant. En dat gebeurd wanneer ze ideeën van sommige hier volgen door of gewoon geen vaatwasser erin te hebben, of een 28 jaar oude die ze op marktplaats vonden erin te doen. Gelukkig is dat vooralsnog helemaal niet het geval. TS heeft gewoon recht op die vaatwasser gerepareerd, of een equivalente (danwel betere) erin. Bewijslasten veranderen niks waar TS recht op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Sissors schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:40:
[...]

Dit topic geeft mij maar weer eens het idee dat je nooit een woning van een Tweaker moet kopen. Ze zouden nog alle radiatoren eruit halen en vervangen door de goedkoopste die ze op Marktplaats hebben gevonden. "Tja, stond nergens bij welk merk radiator je kreeg. Een wijze les voor je, volgende keer in de koop overeenkomst vastleggen. Succes nog" 8)7

Je hele verhaal over "bewijzen" is op dit moment totaal irrelevant. Pas als de verkopers besluiten TS op te lichten, dan wordt het relevant. En dat gebeurd wanneer ze ideeën van sommige hier volgen door of gewoon geen vaatwasser erin te hebben, of een 28 jaar oude die ze op marktplaats vonden erin te doen. Gelukkig is dat vooralsnog helemaal niet het geval. TS heeft gewoon recht op die vaatwasser gerepareerd, of een equivalente (danwel betere) erin. Bewijslasten veranderen niks waar TS recht op heeft.
Precies.. again. TS zit nu al hele complot theorieën te verzinnen terwijl er nog niks gebeurd is EN ALS dat gebeurd dan moet je gaan bewijzen.. Goed dat je precies hetzelfde zegt. :D

Overigens, ALS dat gebeurd dan moet TS wel degelijk bewijzen wat voor vaatwasser er was; anders moet die genoegen nemen met wat geleverd word. Anders word het wel heel makkelijk om dit verhaal om te keren. Huis kopen en dan zeggen dat alle apparatuur in de keuken volgens de brochure "luxe" was dus en nu zit er allemaal zooi in van 5 jaar oud. Tjah, dat was niet zo bij bezichtiging echt niet hoor. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Grvy op 28-09-2021 21:48 ]

Dit is een account.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste