Toke_gt schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:45:
[...]
Precies, je neemt me de woorden uit de mond. En velen hier nemen ook maar klakkeloos aan dat het inderdaad om een 9 jaar oude exemplaar gaat dat stuk is. Dat is dus precies het punt: dat weet je niet. Hij kan ook 3 jaar oud zijn geweest. Je moet deze mensen op hun woord geloven en het verhaal is op z’n minst wat raadselachtig. Vaatwasser van 9 jaar gaat stuk, je haalt hem weg, laat hem niet repareren/terugzetten want niks waard, maar je wilt de kopers wel de reparatiekosten vergoeden? Dan had je ‘m kunnen laten staan toch?
Hadden ze ‘m zelf kunnen repareren.
Dus ik snap het gevoel dat TS heeft en ik vind dat hier wel iets minder veroordelend gereageerd zou kunnen worden. Kans is heel wel aanwezig dat het de bedoeling is geweest om vaatwasser te ruilen met veel minder exemplaar uit nieuwe woning verkopers. TS zou de eerste niet zijn die dit overkomt, dus enige argwaan is best terecht.
En voor TS: fijn dat het bij de makelaars ligt, die zijn ervoor en hebben vaker met het bijltje gehakt. Kun jij je weer met de leuke kant van je nieuwe woning bezighouden
Wat begrijpt men niet aan het feit dat dat dus gewoon weg niet te
BEWIJZEN valt.
Het maakt dus echt 0,0 uit wat de verkopers met dat ding gedaan hebben zolang de koper niet kan bewijzen wat voor superdeluxe mega goed toestel er stond moet hij genoegen nemen met wat de verkoper terugzet.
Dat de vaatwasser 9 jaar oud was of niet is allemaal totaal niet relevant. Je kan dit gewoon niet hard maken zonder een specifieke foto/lijst waarin merk model etc behandeld wordt.
Het is zijn woord tegen die van de verkopers. Als TS niet langs was geweest en er was een andere vaatwasser had die niks geweten. Al het andere is irrelevant, alle theorieën erover zijn irrelevant.
Het gevoel van de TS irrelevant, of de verkopers dat ding opgegeten, verbrand etc hebben is allemaal niet relevant. Zolang er op de datum van overdracht maar een andere vaatwasser/zelfde vaatwasser is.
Het ruilen van de vaatwasser is ook niet relevant want TS kan dat gewoon weg nooit bewijzen. Dus boeiend? TS wilt een vaatwasser; verkoper moet daarvoor zorgen. Als dat een B merk wordt tjah, ga maar bewijzen dat er een A merk stond. Succes.
Je moet bewijzen dat er een goede super deluxe vaatwasser was. Dat kan niet. En nee, de bewoording in de brochure geld niet. Geloof me, dat wordt meteen onderuit gehaald bij de eerste de beste rechter.
[
Voor 9% gewijzigd door
Grvy op 28-09-2021 21:20
]
Dit is een account.