Wat betreft hoog druk zetten. Dat zijn ook lui die handmatig switchen van spelers. Met rechterstick. En ze doen heel veel buitenspel val zodat hun verdediging naar de middenlijn opschuift.
Hoe beter je bent in het switchen met rechterpookje hoe beter je dit kan uitvoeren.
En uiteraard diepte ook wel op minimaal 65.
Wat helpt als je tegenstander zo speelt. Gebruik L1+vierkantje en geef een diagonale pass. Je moet zorgen dat je stations gaat overslaan. Dus als je linker centrale verdediger de bal heeft en je wilt naar je rechterkant toe. Dan dus niet je rechter centrale verdediger gebruiken, die moet je juist overslaan. Over de grond is te tricky vandaar L1+vierkantje, hoge bal. Komt de bal niet goed aan, dan is hij in elk geval niet vlak voor je goal.
En als je koelbloedig genoeg bent kan je met simpele schijnbewegingen die mensen wel op verkeerde spoor zetten. Vaak genoeg dat ik dan rechts op dribbel, onder druk kom te staan, doe ik alsof ik weer terug loop naar mijn keeper, tegenstander wil dan nog meer druk zetten en ik draai weer de andere kant open en ik ben los.
Dit kan je alleen doen als je timing daarin goed is. Doe je het te sloom dan heeft tegenstander dat uiteraard door. Die schijnbewegingen ZONDER sprintknop toepassen. Is gewoon simpel dribbel/kap/ draai. Geen skillmoves voor nodig. Wel moet de speler een beetje bewegelijk zijn.
[
Voor 69% gewijzigd door
fifanoob op 31-03-2022 12:57
]