Bruh dit is een team waar zelfs Castro of andere streamers van kan dromen haha. Heerlijk om te zien al die TOTY.Nachtapotheker schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:00:
Hier ook vandaag de fut champs afgerond rang 5 met hoop op goede rewards, helaas was dat niet zo
Maar wel genoeg coins kunnen vergaren om KDB te verwelkomen. Ik ben benieuwd, het kan weinig beter zo 😬
[Afbeelding]
Wat een team respect, daar zit een hoop trading in?Nachtapotheker schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:00:
Hier ook vandaag de fut champs afgerond rang 5 met hoop op goede rewards, helaas was dat niet zo
Maar wel genoeg coins kunnen vergaren om KDB te verwelkomen. Ik ben benieuwd, het kan weinig beter zo 😬
[Afbeelding]
Hoe verliep je wl normaal? Haal je nu ook makkelijker een hogere rang of dat niet?
Je zou nog icons kunnen toevoegen om het compleet te maken.
/f/image/FK6nO3AgSF7T6LINOxaiY2yn.png?f=fotoalbum_large)
Hier zit 0 euro in.. ik zit in een trading discord. Die lui zitten 24/7 te handelen in fut
En voor de duidelijkheid nee dit is niet mijn team haha, had ik maar zoveel coins.
Heb dat ook is geprobeerd maar was steeds te laat als er wat te verdienen viel 😁fifanoob schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:03:
[...]
Wat een team respect, daar zit een hoop trading in?
Hoe verliep je wl normaal? Haal je nu ook makkelijker een hogere rang of dat niet?
[Afbeelding]
Hier zit 0 euro in.. ik zit in een trading discord. Die lui zitten 24/7 te handelen in fut![]()
En voor de duidelijkheid nee dit is niet mijn team haha, had ik maar zoveel coins.
Het is vooral massa is kassa principe maar dat wisten we ook wel denk. Maar daar kan je 24/7 vragen stellen krijg je meerdere tips per dag maar vaak gaat dan wel over minimale winsten. Lui kopen soms wel 4000 x dezelfde speler in, non rare spelers ofzo, dunno meer wat het precies was. Daar gaat wel tijd in zitten. Er zit nu ook iemand die heeft al een team van 25 mil en ondertussen heeft ie meer dan 700 inform kaartjes ingekocht. Heeft hem iets meer dan 8,5 mil gekost.. Ik heb nog nooit 8 mil aan coins gehad, wel in mijn team maar niet gewoon even over om te investeren.. Wel respect voor zulke mensen, die zijn er echt, zoals ik al zei 24/7 mee bezig.Dani05 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:18:
[...]
Heb dat ook is geprobeerd maar was steeds te laat als er wat te verdienen viel 😁
Je moet ook betalen voor zo'n discord, ben voor mijzelf gewoon even aan het uitzoeken of het de moeite waard is.
Bijna puur traden ja en vooral veel discipline tot totyfifanoob schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:03:
[...]
Wat een team respect, daar zit een hoop trading in?
[Afbeelding]
Hier zit 0 euro in.. ik zit in een trading discord. Die lui zitten 24/7 te handelen in fut![]()
Ik heb tot toty met een redelijk basic team gespeeld en alle coins alleen maar geïnvesteerd en gespaard.
Het oorspronkelijke doel was eigenlijk alleen Mbappe toty, Zlatan en Ginola daarvoor had ik 12 miljoen gespaard. Maar doordat het traden zo lekker ging tijdens toty werd iets iets meer 😬.
Met al die coin drain sbc’s was er soms wel 3-400k per dag te verdienen.
Ik heb enkel de ultimate editie gekocht en daarna nog 5€ aan fp voor de swap token van winterwildcards
Ik haalde altijd 41 punten in de WL met het elftal voor toty en haal nu zo’n beetje tussen de 48 en 55 punten, dus het scheelt wel iets. Maar skill van degene die de controller vast heeft is belangrijker. Heb ook wel het idee dat het niveau iets lager is sinds de playoffs makkelijker zijn geworden.
Het klopt idd dat het wel wat tijd kost. Ik ben er minstens 1-2u per dag mee bezig en als er veel te verdienen is zoals afgelopen 2 weken nog meer 😬
Nu is het wel tijd om even af te kicken
[ Voor 7% gewijzigd door Nachtapotheker op 04-02-2022 21:05 ]
:strip_exif()/f/image/eRZHOv2qUH81Rx6szU6i9WPq.jpg?f=fotoalbum_large)
Morgen weer eens kijken hoe de fut champs verloopt. In game staat het uiteraard iets anders. Ga in elk geval is proberen om met een 2 spitsen systeem te spelen, aangezien ik niet kan kiesen tussen Mbappe en Maradona 😬 De acceleratie van Maradona met bal is echt ongekend. Al zal
Je dat op basis van de stats niet zo zeggen.
mbappe en cr7 als spitsen, Donnie op 10?Dani05 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:09:
[Afbeelding]
Morgen weer eens kijken hoe de fut champs verloopt. In game staat het uiteraard iets anders. Ga in elk geval is proberen om met een 2 spitsen systeem te spelen, aangezien ik niet kan kiesen tussen Mbappe en Maradona 😬 De acceleratie van Maradona met bal is echt ongekend. Al zal
Je dat op basis van de stats niet zo zeggen.
Zou logischer zijn, maar Maradona is zo goed als spits. Alles is raak met linkerbeen.
Met de coins die ik op Insigne overhield net ook maar Gakpo gehaald voor m'n Eredivisie-team
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Bale flashback sbc..
[ Voor 17% gewijzigd door fifanoob op 04-02-2022 21:52 ]
Leuk, ook sportief. Maar ja je ziet de ander toch niet dus wat maakt het uit! Toch?Ozz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:48:
Nog voor 19:00 uur FUT Champs uitgespeeld. Weer hetzelfde gedaan als vorige week. Eerste 6 potten cadeau gedaan voor een negatief ELO. Daarna kom je echt alleen maar tegen noobs. Was weer binnen 2 uur klaar met al m'n potten. 11 Wins vind ik prima, shit rewards, maar wel weer bijna 200K opgeschoten.
[ Voor 7% gewijzigd door homernt op 05-02-2022 08:35 ]
pot 1; na paar minuten valt verbinding weg
pot 2; tegen zilver team, tegenstander heeft stiekje oid om controller, ik ga zelf weg
pot 3; kom na 2 minuten voor, RQ
Nee gaat lekker zo

Vanaf 11 februariMarkvd1984 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:16:
Iemand een idee wanneer je de tokens kunt inwisselen
wijze woorden
Wat is jullie mening over het bovenstaande nieuwe rivals systeem? Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom dit weer op de kop gegooid is.
Sportiviteit in FIFA heb ik al heel lang geleden opgegeven.Wulfric92 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 01:13:
[...]
Leuk, ook sportief. Maar ja je ziet de ander toch niet dus wat maakt het uit! Toch?
Ik snap je niet? Iemand anders heeft toch geen last van dat hij de eerste paar potten expres verliest?Wulfric92 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 01:13:
[...]
Leuk, ook sportief. Maar ja je ziet de ander toch niet dus wat maakt het uit! Toch?
Het is dat jij dit nu opschrijft, maar ik heb mij vanmiddag ook al een aantal keer flink lopen opwinden omdat de AI compleet iets anders deed! Anyway ik heb er volgens mij ook last van!Traeces schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 14:17:
Sinds de patch heb in nu iedere keer dat me speler die bestuurd word door de AI, gewoon als een gek doorloopt en de speler omver of in de wegloopt die ik zelf bestuur. Nog meer mensen die hier last van hebben ?
Ja, kom veel gasten tegen die waarschijnlijk hoog in elite zitten, duurt zeker n week voordat ze weg zijnsaert schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:15:
Hebben meer mensen ongelofelijk veel moeite in Rivals divisie 2? Ik denk dat ik er 1 op de 10 win. Hiervoor redelijk makkelijk in Elite gezeten, vandaar de vraag.
Mss toch team is gaan omgooien
Voor verbetering, Militao, Maignan, en Bastoni! In game speel ik 433 wat mij meer dan prima bevalt!
:strip_exif()/f/image/NWWWTQvUcioPZR7EgctUYZAd.jpg?f=fotoalbum_large)
Iedereen nog bedankt voor de tips! Theate is voor mij echt een monster! Niet van de bal af te krijgen, en vanmiddag nog Rulebreakers Arnautovic uit een pack gehaald, mooie supersub!
[ Voor 31% gewijzigd door CrazyFool op 05-02-2022 19:33 ]
Yes, ben ook begonnen met jesus ice maar hij had voor mijn gevoel teveel kansen nodig voor een goal.Robbio85 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:13:
Iemand hier met Jesus ice en martial we gespeeld? Kan in principe Jesus upgraden naar martial maar vraag me af of die upgrade 200k waard is.
Speel nu met martial en die is qua finishing vele malen beter. Je levert wel wat in qua dribbel maar ik ga niet meer terug. Wellicht dat ik wel CR7 vervang voor jesus ice als ik de coins weer heb.
Speel 4-4-2.
Goed om te horen. Het is niet te doen namelijk.WasBak schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:18:
[...]
Ja, kom veel gasten tegen die waarschijnlijk hoog in elite zitten, duurt zeker n week voordat ze weg zijn
Idem, maar dat ervaar ik sinds de release al zo. De AI is echt bedroevend slecht in deze FIFA.CrazyFool schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:17:
[...]
Het is dat jij dit nu opschrijft, maar ik heb mij vanmiddag ook al een aantal keer flink lopen opwinden omdat de AI compleet iets anders deed! Anyway ik heb er volgens mij ook last van!
Hier ook 😂. Vorige week pas in elite terecht gekomen maar nu voorlopig vast in Div 2 denk ik.saert schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:34:
[...]
Goed om te horen. Het is niet te doen namelijk.
De top 200 moet bijvoorbeeld ook weer in div 2 starten dus je kan te slecht treffen.
13.Moody2204 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:17:
Klopt het dat er inmiddels 12 future stars tokens zijn?
Silver stars en chalobah objective.. en ik heb er al 11 uit sbc
Die Silver stars heb ik. Maar bij Chalobah zie ik ,'m niet? Weet je hoe die heet?Augy schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:55:
[...]
13.
Silver stars en chalobah objective.. en ik heb er al 11 uit sbc
Edit: ik zie m inderdaad volgens mij. Ryu Jae Moon.
Had nog geen zin voor die doelstellingen te spelen, dus dat is dan inderdaad die ene die ik mis.
[ Voor 22% gewijzigd door Moody2204 op 05-02-2022 20:14 ]
En een 84 uit de totw pack.
Mijn team zit ook een beetje vast. Heb serieus wat coins nodig voor een leuke upgrade.
Op de lijst om te upgraden:
Fekir, Aouar, Kimpembe, Mendy.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
:strip_exif()/f/image/Kz6KdlNqYCOzCo0EqCj9lfHJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik krijg nog niet lekker een tactiek onder de vingers sinds de patch. Team wat omgegooid voor een 4-2-3-1. Nu alleen Ronaldo nog vervangen voor een goede afmaker uit de prem..
Ingame:
https://www.futbin.com/22/squad/5310181
[ Voor 4% gewijzigd door Augy op 06-02-2022 09:49 ]
Had hier ook echt 3 trieste pickshmr schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:46:
Nou.. twee keer een red van lager dan 80.
En een 84 uit de totw pack.
Mijn team zit ook een beetje vast. Heb serieus wat coins nodig voor een leuke upgrade.
Op de lijst om te upgraden:
Fekir, Aouar, Kimpembe, Mendy.
Me packs van wl en kwali waren wel heerlijk. Toko totw, TAA , Sterling , Ramos,lloris en Thiago. Dus wel flinke lading muntjes binnen gekregen.
Ga kimpembe ook upgraden die man kan echt niet meer. Die vent heeft me nu doelpunten gekost door het slechte positie kiezen. En ze passing is slecht. Ga denk Konate uitproberen of die Duitse cv fs. Moet alleen van der Sar weer terug het doel in
Franse CV ipv kimpembe. Keuze te over maar kan je kounde aanraden
Was vlak voor einde seizoen naar elite gepromoveerd en nu dus samen met de ‘elite’ terug naar div2, maar ik word helemaal kleurenblind getikt 🤪 laatste 10 potten 1-9
Het begint wel iets beter te lopen nu, waarschijnlijk zijn de echt goede spelers alweer naar div1 of elite.
Zojuist nipt verloren van een team met TOTY Messi, Kante, Jorginho, Mbappe etc etc. En nu kansloos eraf tegen iemand met een soortgelijk team en prime R9.
Kom ook in de wl de meeste bizarre teams tegen. Gister ook zo’n God Squad met prima eusebio , mid cruijf , toty messi, kante , Jorginho etc.Ozz schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:48:
Gepromoveerd naar DIV1, maar lijkt erop dat ik heel even moet wachten tot de god squads weer door zijn naar Elite.
Zojuist nipt verloren van een team met TOTY Messi, Kante, Jorginho, Mbappe etc etc. En nu kansloos eraf tegen iemand met een soortgelijk team en prime R9.
Moet zeggen dat veel ook niet goed spelen, maar Rivals gelukkig nog niet meegemaakt.
Als ik WL speel lijkt het wel alsof iedereen Cruyf of Maradonna als bonus gekregen heeft bij het openen van een gold pack. Niet normaal, maar zoals je zegt, veel spelers kunnen er niet mee omgaan.Traeces schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:07:
[...]
Kom ook in de wl de meeste bizarre teams tegen. Gister ook zo’n God Squad met prima eusebio , mid cruijf , toty messi, kante , Jorginho etc.
Moet zeggen dat veel ook niet goed spelen, maar Rivals gelukkig nog niet meegemaakt.
Rivals is wel echt andere koek nu, ben in WL nog nooit zo kansloos geweest als vandaag.
Grappig, hier is het juist andersom, rivals kansloos, WL loopt uitstekend laatste weken.Ozz schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:30:
[...]
Als ik WL speel lijkt het wel alsof iedereen Cruyf of Maradonna als bonus gekregen heeft bij het openen van een gold pack. Niet normaal, maar zoals je zegt, veel spelers kunnen er niet mee omgaan.
Rivals is wel echt andere koek nu, ben in WL nog nooit zo kansloos geweest als vandaag.
Heb dat met eusebio en Cruijff. Zeker eusebio ben ik 8x tegen gekomen. Cruijff een stuk of 5x.Ozz schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:30:
[...]
Als ik WL speel lijkt het wel alsof iedereen Cruyf of Maradonna als bonus gekregen heeft bij het openen van een gold pack. Niet normaal, maar zoals je zegt, veel spelers kunnen er niet mee omgaan.
Leuke is tegen die monster elftallen heb ik alles gewonnen en heb 2x verloren van een gouden elftal. En eerlijk die waren ook echt veel beter.
Die knoppen zijn bij de PS5 ook gevoeliger dan ooit. M'n eerste controller ging "kapot" na 8 maanden. R2 knop was levenloos en de linkerstick begon te driften. Heb nu sinds 2 maanden een nieuwe, maar ben bang dat ik hier ook hetzelfde probleem ga krijgen.pacod schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:56:
Ik nog 34 punten geloof ik….. en dat zonder LB knop. Voor de 2e keer hebben mijn Xbox series X controllers het begeven op hetzelfde zwakke punt … jammer genoeg kan je niet je fut progresss overzetten op de PS5. Iemand tips voor goede alternatieven voor de Xbox series x controllers?
PS3 gekocht in het jaar dat die uitkwam en gebruikt tot PS4 uit kwam nooit problemen gehad. PS4 controller ook altijd goed kunnen gebruiken.
Dus aan het gebruik ligt het denk ik niet.
De PS4 controllers ook nooit iets mee gehad. Heb de PS5 nog niet zo lang, dus nog even afwachten. Met de Xbox One controllers erg lang kunnen doen, denk dat ik die maar weer koop. Heb mijn 2 eerste controllers op kunnen sturen en nieuwe gekregen onder garantie. Garantie van eentje is helaas verlopen, maar heb er weinig vertrouwen in.Ozz schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:00:
[...]
Die knoppen zijn bij de PS5 ook gevoeliger dan ooit. M'n eerste controller ging "kapot" na 8 maanden. R2 knop was levenloos en de linkerstick begon te driften. Heb nu sinds 2 maanden een nieuwe, maar ben bang dat ik hier ook hetzelfde probleem ga krijgen.
PS3 gekocht in het jaar dat die uitkwam en gebruikt tot PS4 uit kwam nooit problemen gehad. PS4 controller ook altijd goed kunnen gebruiken.
Dus aan het gebruik ligt het denk ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Lashrom op 06-02-2022 21:41 ]
Heb juist het tegenovergestelde. Echt nooit Delay dit jaar of een DC of iets. Speel met een netwerkkabel in een wifiversterker op de PS5. Ping is nooit onder de 12 volgens mij.Lashrom schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:23:
Het is ongelofelijk hoe slecht de gameplay is de laatste paar weken en helaas accepteren wij dit onbewust. De delay is echt enorm, ook al zit je in een wedstrijd van onder de 10 ms. Het is werkelijk niet te spelen. In principe zouden we met alle FIFA gamers deze game moeten boycotten voor een tijdje zodat EA echt luistert en er ook echt wat aan gaat doen. Als ik een grote streamer was had ik zo een campagne opgezet en gedeeld met andere streamers om deze game te boycotten. Ik heb het geprobeerd om het lang vol te houden, maar nu is het gewoon echt niet meer te bespelen. Hoop dat EA dit probleem nog kan oplossen, anders het is echt heel jammer. Zie het plezier er niet meer in als de game toch voor 50% bepaald wordt door AI zelf vanwege de delay. Op den duur heb ik zelfs pijn aan mijn vingers omdat ik meer druk uitoefen dan normaal om de responsiveness te verbeteren.
Heb eigenlijk maar 2 weekenden echt gehad dat niet lekker speelde, dat was met de full release van TOTY / Honarable en volgens mij met Headliner.Lashrom schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:23:
Het is ongelofelijk hoe slecht de gameplay is de laatste paar weken en helaas accepteren wij dit onbewust. De delay is echt enorm, ook al zit je in een wedstrijd van onder de 10 ms. Het is werkelijk niet te spelen. In principe zouden we met alle FIFA gamers deze game moeten boycotten voor een tijdje zodat EA echt luistert en er ook echt wat aan gaat doen. Als ik een grote streamer was had ik zo een campagne opgezet en gedeeld met andere streamers om deze game te boycotten. Ik heb het geprobeerd om het lang vol te houden, maar nu is het gewoon echt niet meer te bespelen. Hoop dat EA dit probleem nog kan oplossen, anders het is echt heel jammer. Zie het plezier er niet meer in als de game toch voor 50% bepaald wordt door AI zelf vanwege de delay. Op den duur heb ik zelfs pijn aan mijn vingers omdat ik meer druk uitoefen dan normaal om de responsiveness te verbeteren.
Vind voor de rest prima spelen op Rivals en WL dit jaar, zeker als je kijk naar de laatste jaren. 2021 was iedere WL op zaterdag gewoon niet te spelen bij mij.
Erg makkelijk praten als je géén grote streamer bent over wat 'een grote streamer' zou moeten doen. Tuurlijk vind jij dat hij moet stoppen met spelen om zo invloed uit te oefenen. Boeiend dat hij dan geen inkomsten meer heeft en niet meer kan rondkomen, als hij maar een signaal afgeeft!Lashrom schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:23:
Luister; ik snap je bezwaren en ik ben het er ook grotendeels mee eens dat de gameplay dramatisch is de laatste tijd. Delay is verschrikkelijk, dat erken ik ook meteen. Maar bij elke game (bij CoD zie ik het ook) eisen mensen dan opeens dat de mensen wiens livelyhood afhangt van hun inkomsten door op stream juist die game te spelen, vind ik echt lachwekkend. Veel van de FIFA-streamers pakken amper de helft van hun viewers als ze switchen naar een andere game. Sommigen pakken zelf nog maar 10 tot 20% van hun 'normale' viewers dan.
Daarnaast, denk je dat EA ervan wakker ligt als een Nephenthez of Bateson of RuntheFutmarket stopt met spelen? EA geeft alleen maar om de casual, fifa-points kopende achterban; en laat nou net dat de grootste groep mensen zijn die vaak ook helemaal niet beïnvloed worden door streamers, omdat ze die niet kijken.
Nogmaals; ik ben het inhoudelijk helemaal eens met je bezwaren over gameplay en de staat van FUT op het moment. Maar ga niet verwachten dat mensen hun inkomsten op het spel gaan zetten daarvoor. Dat is een oneerlijke verwachting en gaat bovendien niets uithalen.
Weet je wat zou werken? En wat tevens ook zwaar utopisch is? Niemand koopt meer FIFA points. Moet je eens zien hoe snel ze dan in actie zouden komen. Dát is namelijk hun bron van inkomsten. Niet champs, niet rivals, niet squad battles; they don't give a shit zolang fifa point sales door het dak gaan. Echter zal dat nooit gebeuren. Er zijn teveel casuals die geld kunnen missen of een verslaving hebben waardoor ze altijd points zullen blijven aanschaffen. En zolang EA deze mensen locked in houdt met allemaal leuke shiny cards en special packs (een 'gratis' gold pack bij een 45K pack LOL), gaat EA niets, maar dan ook niets verbeteren aan gameplay of serverdelay. Helaas.
De ene keer is het voor iemand te doen voor een andere weer niet. Maar dat blijf je altijd houden. Bovendien kan het ook nog intern zijn.
Ik zelf ervaar nooit zoveel delay gelukkig, ik speel ook altijd op zaterdagmiddag de WL en die delay, ik weet niet beter en dus ben er aan gewend denk.
Speel geen weekend league dus de lag shit heb ik niet.
maar als ik dan toch mag klagen
Centrale verdedigers...
Als bijv mbappe diep gaat tussen 2, kan je dan niet instellen dat 1 van de CB's standaard met de spits meeloopt ofzo?
Ik had in een paar wedstrijden....een bal over de lengte van het halve veld zeg maar welke precies tussendoor valt...en m'n cbs kijken elkaar aan en er is gewoon geen houden aan, spits loopt tussen de 2 door zo alleen op de keep.
Het is natuurlijk wel mbappe heb het volgens mij niet zo vaak gezien met andere spelers maar zo'n bal ziet er zo lullig uit...
[ Voor 3% gewijzigd door Wii4all op 07-02-2022 10:14 ]
Burp
Deels ben ik het met je eens en goede punten wat betreft de inkomstenbron van de streamers. Maar Castro, Bateson, Runthefutmarket, NepentheZ en alle andere grote FIFA streamers hebben degelijk wel invloed op wat EA kan doen. Net als wat je zegt, als de streamers bijvoorbeeld oproepen om geen FIFA punten meer te gaan kopen voor een kleine week dan is dat al heel wat. Ze kunnen dan alsnog wel gewoon blijven streamen tijdens het spelen van Rivals of Champs. Als de boodschap maar bij EA aankomt. Sommige hebben delay, maar sommige ook weer niet. Maar je ziet degelijk wel een verschil met begin van het jaar en nu. Wanneer de promo's uitkomen lukt het zelf niet eens om door de menu's heen te gaan of de SBC's te gaan doen. Dan word je er om de minuut uitgegooid. EA is niet bepaald een kleine bedrijf, vooral niet met de inkomenstenbron die zij van de FIFA punten verdienen (ze hadden ongeveer €3000,- per minuut met FUT verdiend in 2021). Met zo een inkomstenbron zou EA makkelijk de problemen kunnen oplossen. Wij als consumenten hebben daar nauwelijks of helemaal geen invloed op. EA luistert alleen naar de hoge pieten binnen de gamewereld. Pas dan kan er iets veranderd gaan worden.Timk10 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:29:
[...]
Erg makkelijk praten als je géén grote streamer bent over wat 'een grote streamer' zou moeten doen. Tuurlijk vind jij dat hij moet stoppen met spelen om zo invloed uit te oefenen. Boeiend dat hij dan geen inkomsten meer heeft en niet meer kan rondkomen, als hij maar een signaal afgeeft!
Luister; ik snap je bezwaren en ik ben het er ook grotendeels mee eens dat de gameplay dramatisch is de laatste tijd. Delay is verschrikkelijk, dat erken ik ook meteen. Maar bij elke game (bij CoD zie ik het ook) eisen mensen dan opeens dat de mensen wiens livelyhood afhangt van hun inkomsten door op stream juist die game te spelen, vind ik echt lachwekkend. Veel van de FIFA-streamers pakken amper de helft van hun viewers als ze switchen naar een andere game. Sommigen pakken zelf nog maar 10 tot 20% van hun 'normale' viewers dan.
Daarnaast, denk je dat EA ervan wakker ligt als een Nephenthez of Bateson of RuntheFutmarket stopt met spelen? EA geeft alleen maar om de casual, fifa-points kopende achterban; en laat nou net dat de grootste groep mensen zijn die vaak ook helemaal niet beïnvloed worden door streamers, omdat ze die niet kijken.
Nogmaals; ik ben het inhoudelijk helemaal eens met je bezwaren over gameplay en de staat van FUT op het moment. Maar ga niet verwachten dat mensen hun inkomsten op het spel gaan zetten daarvoor. Dat is een oneerlijke verwachting en gaat bovendien niets uithalen.
Weet je wat zou werken? En wat tevens ook zwaar utopisch is? Niemand koopt meer FIFA points. Moet je eens zien hoe snel ze dan in actie zouden komen. Dát is namelijk hun bron van inkomsten. Niet champs, niet rivals, niet squad battles; they don't give a shit zolang fifa point sales door het dak gaan. Echter zal dat nooit gebeuren. Er zijn teveel casuals die geld kunnen missen of een verslaving hebben waardoor ze altijd points zullen blijven aanschaffen. En zolang EA deze mensen locked in houdt met allemaal leuke shiny cards en special packs (een 'gratis' gold pack bij een 45K pack LOL), gaat EA niets, maar dan ook niets verbeteren aan gameplay of serverdelay. Helaas.
Dan heb ik het nog niet eens over de gameface in game van spelers die ze elke jaar bij sommige spelers blijven behouden. Pogba heeft 3 jaren dezelfde kapsel, evenals Neymar. Je ziet gewoon dat ze ruk hebben aan bepaalde elementen, ondanks dat zij de gameplay zelf wel lekker goed hebben kunnen verbeteren tegenover FIFA 21. Niet alles is slecht, maar ze zijn wel in staat om een hoop te kunnen verbeteren.
Toch mooi uit 1 van de FS SBC, FS Ndicka te pakken
Gister ook al FS Gakpo dus gaat weer lekker deze week
Nick is vorig jaar nog uit protest PES gaan spelen omdat Kurt een ban had gekregen. Weet niet meer precies hoe dat zat. Denk je dat EA dat wat boeide?Lashrom schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:48:
[...]
Deels ben ik het met je eens en goede punten wat betreft de inkomstenbron van de streamers. Maar Castro, Bateson, Runthefutmarket, NepentheZ en alle andere grote FIFA streamers hebben degelijk wel invloed op wat EA kan doen. Net als wat je zegt, als de streamers bijvoorbeeld oproepen om geen FIFA punten meer te gaan kopen voor een kleine week dan is dat al heel wat. Ze kunnen dan alsnog wel gewoon blijven streamen tijdens het spelen van Rivals of Champs. Als de boodschap maar bij EA aankomt. Sommige hebben delay, maar sommige ook weer niet. Maar je ziet degelijk wel een verschil met begin van het jaar en nu. Wanneer de promo's uitkomen lukt het zelf niet eens om door de menu's heen te gaan of de SBC's te gaan doen. Dan word je er om de minuut uitgegooid. EA is niet bepaald een kleine bedrijf, vooral niet met de inkomenstenbron die zij van de FIFA punten verdienen (ze hadden ongeveer €3000,- per minuut met FUT verdiend in 2021). Met zo een inkomstenbron zou EA makkelijk de problemen kunnen oplossen. Wij als consumenten hebben daar nauwelijks of helemaal geen invloed op. EA luistert alleen naar de hoge pieten binnen de gamewereld. Pas dan kan er iets veranderd gaan worden.
Dan heb ik het nog niet eens over de gameface in game van spelers die ze elke jaar bij sommige spelers blijven behouden. Pogba heeft 3 jaren dezelfde kapsel, evenals Neymar. Je ziet gewoon dat ze ruk hebben aan bepaalde elementen, ondanks dat zij de gameplay zelf wel lekker goed hebben kunnen verbeteren tegenover FIFA 21. Niet alles is slecht, maar ze zijn wel in staat om een hoop te kunnen verbeteren.
Castro is volgens mij een partner van EA dus doet dat ook nooit. Zo'n streamer kan er wel tegen in gaan maar de game gaat verder en de streamer merkt dat hij kijkers verliest en wie compenseert dat? De jeugd gaat gewoon naar de volgende streamer etc.
EA is al te groot om zulke acties tegen ze te winnen. Wellicht dat een aantal grote voetbalnamen de koppen bij elkaar zouden kunnen steken om dit aan te kaarten. Maar die boeit het ze ook niet zoveel gok ik en dus blijven we aan EA vast zitten tot er een concurrent komt die EA het lastig kan maken.
Pes loopt gewoon mijlenver achter. Ga daar maar eens een online potje spelen..
Geen haat naar jou toe hoor, ik snap je frustraties en gedachtegang heel goed hierin en ik zou ook graag zien dat zoiets gebeurd en het ook zinvol is. Maar Geld bepaald en EA verdiend miljarden hiermee en dus hebben ze veel macht.
Ik snap je, ik zou het liefst ook zien dat dit wat uit zou halen. Ik ben er echter van overtuigd dat EA lacht om content creators als een Nepenthez of Runthefutmarket. Die zullen alleen zichzelf 'naaien' als ze geen content meer met fifa-punten maken en/of gaan oproepen om geen FIFA-points te kopen (dat doet Nepenthez als ik me niet vergis al wel regelmatig namelijk. Hij heeft meerdere keren bij pack-openings en dergelijke gezegd dat hij al die packs opent zodat je kan zien hoe erg het je geld niet waard is. Veel meer kan (en hoeft) hij van mij niet te doen. Het is en blijft zijn primaire levensbron en ik snap dat je jezelf daar niet in de vingers gaat snijden voor iets waarvan totaal niet gegarandeerd is dat het gaat werken.Lashrom schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:48:
[...]
Deels ben ik het met je eens en goede punten wat betreft de inkomstenbron van de streamers. Maar Castro, Bateson, Runthefutmarket, NepentheZ en alle andere grote FIFA streamers hebben degelijk wel invloed op wat EA kan doen. Net als wat je zegt, als de streamers bijvoorbeeld oproepen om geen FIFA punten meer te gaan kopen voor een kleine week dan is dat al heel wat. Ze kunnen dan alsnog wel gewoon blijven streamen tijdens het spelen van Rivals of Champs. Als de boodschap maar bij EA aankomt. Sommige hebben delay, maar sommige ook weer niet. Maar je ziet degelijk wel een verschil met begin van het jaar en nu. Wanneer de promo's uitkomen lukt het zelf niet eens om door de menu's heen te gaan of de SBC's te gaan doen. Dan word je er om de minuut uitgegooid. EA is niet bepaald een kleine bedrijf, vooral niet met de inkomenstenbron die zij van de FIFA punten verdienen (ze hadden ongeveer €3000,- per minuut met FUT verdiend in 2021). Met zo een inkomstenbron zou EA makkelijk de problemen kunnen oplossen. Wij als consumenten hebben daar nauwelijks of helemaal geen invloed op. EA luistert alleen naar de hoge pieten binnen de gamewereld. Pas dan kan er iets veranderd gaan worden.
Even weer inhoudelijk - ik begin toch al aardig dicht bij een endgame-team te komen zeg. Ik heb jaren gehad waarin ik in mei of juni nog lange niet het team heb dat ik nu in januari/februari al heb. Mede door veel packluck (Ronaldo, Ruben Dias, Kante untradeable - Mbappe, CR7, Messi en Future Stars Cunha die meteen 10 minuten na release gepackt werd en dus voor 350K verkocht kon worden) en veel investeren in league sbc's staat nu dit monsterteam er. Alleen Jota, Hakimi en Marquinhos aangeschaft en tradeable.
/f/image/hkgN7xpIyKmQKOlkDIVPl4on.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb z'n CVM genomen, omdat ie eigenlijk verdedigend ook top is + voetballende kwaliteiten. Ik gebruik hem alsnog als CV omdat ik 3-5-2 speel, maar ik wil graag CV's die een goede pass en redelijke dribbel hebben.Markmaas schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:40:
Nog 2 potjes spelen met chabolah en dan is objective binnen. Twijfel alleen welke ik neem. Ik neig naar cvm kaart iemand anders deze al voltooid?
Nog 2 goals en dan ben ik er. Zoontje trok voor mij Rulebreakers Alexander Arnold, om die goed te kunnen matchen heb ik de CV versie nodig (hoewel de CVM stats beter zijn)...Markmaas schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:40:
Nog 2 potjes spelen met chabolah en dan is objective binnen. Twijfel alleen welke ik neem. Ik neig naar cvm kaart iemand anders deze al voltooid?
Song long heet het kaartje.
Ik zie hem alleen niet, jullie wel misschien?
Edit gevonden
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EzKemiguMU4DHmxi2zVZgWSE.jpg?f=user_large)
[ Voor 40% gewijzigd door Wii4all op 07-02-2022 17:09 ]
Burp
Waar ?theman36 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:16:
Ook bij de squad battles zit er 1 verstopt
Ingame staat Aouar op cam en Mbappe in de spits.
Sarr wil ik wel vervangen, want die is wel sterk in verdedigen, maar uiteindelijk net wat te traag. Misschien Konaté fs?
Zaha krijg ik niet op full chem. Maar daar zie ik weinig mogelijkheden.
Misschien heeft hier iemand leuke suggesties?
:strip_exif()/f/image/GnH1wYTRzAhX3m49UaliM2Aw.jpg?f=fotoalbum_large)
Messi of Di Maria op RM? Chaloba CV?Moody2204 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:43:
Iemand suggesties voor upgrades? Heb na de WL nu weer 600k te besteden. Zonder vinkjes is verhandelbaar.
Sarr wil ik wel vervangen, want die is wel sterk in verdedigen, maar uiteindelijk net wat te traag. Misschien Konaté fs?
[Afbeelding]
Meestal om zoveel mogelijk spelers op full chemistry te krijgen.Er!k schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:46:
Mag ik vragen waarom jullie in game wisselen van opstelling/posities?
Je komt momenteel net iets te kort maar Neymar ipv Zaha en dan fs konate ?Moody2204 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:43:
Iemand suggesties voor upgrades? Heb na de WL nu weer 600k te besteden. Zonder vinkjes is verhandelbaar.
[Afbeelding]
Niet de meest originele suggestie, maar Neymar is wat mij betreft de beste gouden kaart in Fifa. Een van de weinige spelers met 5* skillmoves en 5* weakfoot. Door zijn slanke postuur is hij ook super wendbaar, als ik 'm bijv. vergelijk met de leenversie van Mbappe vind ik Neymar persoonlijk veel fijner spelen. Dan zul je wel Tierney op linksback moeten vervangen door bijv. Amavi om iedereen op fullchem te krijgen.Moody2204 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:43:
[Afbeelding]
Centraal achterin kun je bijv. voor een Frans trio gaan: WW Niakhate, FS Ndicka en WW Maignan, stuk snellere CV's en WW Maignan is echt een heerlijke keeper vind ik. Ik weet niet of je qua budget dan uitkomt, even checken op Futbin.
[ Voor 9% gewijzigd door mar101 op 07-02-2022 19:09 ]
Dit zou ik kunnen redden heb ik berekend. Ook een leuke suggestie om over na te denken ja!mar101 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:04:
[...]
Centraal achterin kun je bijv. voor een Frans trio gaan: WW Niakhate, FS Ndicka en WW Maignan, stuk snellere CV's en WW Maignan is echt een heerlijke keeper vind ik. Ik weet niet of je qua budget dan uitkomt, even checken op Futbin.
Konate is ook overpriced ndicka kost de helft en doet totaal niet onder voor konate.Moody2204 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:10:
Hmmmm.... bedankt voor de suggesties. Zit wel richting Neymar Jr. te denken. Misschien nog net ff doorsparen. Konaté lijkt mij nog wel wat overpriced. Maar ja, premier league en Frans dat wil meestal wel. Maar daar kan ik misschien nog wel een iets goedkoper alternatief voor verzinnen.
Overigens is het niveau in div 2 echt mega pittig, tot nu toe wel alles gewonnen maar het gaat niet soepel.
Fs Ndicka is echt een beest, in duels soort van kimpembe alleen kiest veel beter positie. Kan tenminste ook lekker meevoetballen, flashback varane en fs ndicka vullen elkaar perfect aan.
[ Voor 30% gewijzigd door Traeces op 07-02-2022 21:20 ]
Echt hoor. Ik heb met bloed zweet en tranen maanden gespaard voor Cruijff en dacht zo nu heb ik mij toch een speler in mijn team. Kom ik hem overal tegen bij mijn tegenstanders.. Niet dat mijn tegenstander nou overdreven goed er mee zijn overigens maar kom wel echt de dikste teams tegen..Traeces schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:18:
Heeft iedereen Cruijf en Eusebio gratis gehad ? Echt hoevaak ik die ineens tegen kom gaat nergens meer over.
Overigens is het niveau in div 2 echt mega pittig, tot nu toe wel alles gewonnen maar het gaat niet soepel.
Fs Ndicka is echt een beest, in duels soort van kimpembe alleen kiest veel beter positie. Kan tenminste ook lekker meevoetballen, flashback varane en fs ndicka vullen elkaar perfect aan.
Moet zeggen dat de game mij wel erg bevalt op moment. Zit alweer in divisie 1 na volgens mij 12 potjes? Dikke prima
Heb van de 4 potten vanavond alle 4 cruijf of eusebio tegen gehadfifanoob schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:38:
[...]
Echt hoor. Ik heb met bloed zweet en tranen maanden gespaard voor Cruijff en dacht zo nu heb ik mij toch een speler in mijn team. Kom ik hem overal tegen bij mijn tegenstanders.. Niet dat mijn tegenstander nou overdreven goed er mee zijn overigens maar kom wel echt de dikste teams tegen..
Moet zeggen dat de game mij wel erg bevalt op moment. Zit alweer in divisie 1 na volgens mij 12 potjes? Dikke prima
Vanavond alle 4 gewonnen dus vind best
Speelde echt mega snel ook vanavond en geen volk wat alleen maar achterin wou hangen, dat is ook wel een keer fijn.
Of misschien kan je weer icons kopen bij een EA medewerker maar heeft die alleen toegang tot deze twee.
:strip_exif()/f/image/9JQNZQy2OUF215mNIX1tDVwX.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens inmiddels gewoon een fun-team aangezien vooral de verdediging achterblijft. Ben voor Rivals voorlopig overgestapt op Ligue 1 met Varane Moments en De Gea POTM op doel
Ik weet natuurlijk niet hoe je in de slappe was zit, maar je verdediging kan je met bijvoorbeeld een Theate hl en een Maignan ww toch nog leuk upgraden?allstarted1 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:07:
Elmas FS net uit de 84+ gehaald, ga hem eens proberen in m'n Serie A-team met Messias WW op CAM en Vidal als mede-CDM in een 4-3-3. Vidal op stay back en Elmas mag mee naar voren als de situatie het toelaat.
[Afbeelding]
Overigens inmiddels gewoon een fun-team aangezien vooral de verdediging achterblijft. Ben voor Rivals voorlopig overgestapt op Ligue 1 met Varane Moments en De Gea POTM op doel
Heb nu nog 255K en dat zijn inderdaad opties. Handanovic doet het overigens prima voor me, maar Theate is wel een optie op CB. Ben nu echter vooral bezig met m'n Ligue 1-team omdat dat team op dit moment echt bizar lekker speelt. En dan moet ik nog de tijd vinden om m'n Bundesliga, La Liga + Eredivisie-team uit de mottenballen te halenMoody2204 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:42:
[...]
Ik weet natuurlijk niet hoe je in de slappe was zit, maar je verdediging kan je met bijvoorbeeld een Theate hl en een Maignan ww toch nog leuk upgraden?
Herkenbaar inderdaad. Ben zelf ooit begonnen met een leuk Eredivisie team. Maar omdat ik er nooit mee speelde is het uiteindelijk allemaal naar sbc'c gegaan.allstarted1 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:49:
[...]
Heb nu nog 255K en dat zijn inderdaad opties. Handanovic doet het overigens prima voor me, maar Theate is wel een optie op CB. Ben nu echter vooral bezig met m'n Ligue 1-team omdat dat team op dit moment echt bizar lekker speelt. En dan moet ik nog de tijd vinden om m'n Bundesliga, La Liga + Eredivisie-team uit de mottenballen te halenZo heb ik nog veel te weinig gespeeld met Kimmich HL en die speelde echt zóó enorm fijn.
So much to do, so little time.
Neymar en Delaine halen.Moody2204 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:43:
[Afbeelding]
Vooral die Delaine is een hele goede.
Thx voor de suggestie. Neymar wordt volgens mij ook vaak in de spits gezet. Maar daar lopen nu Mbappé en Icardi. Zou Neymar in mijn 4-1-2-1-2 wel een beetje goed uit de verf komen op de linkervleugel?Ozz schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 00:02:
[...]
Neymar en Delaine halen.
Vooral die Delaine is een hele goede.
Niet toevallig de Clauss SBC gedaan? Die doet het bij mij prima op LB en dan heb je alleen Neymar nodig op de vleugel.Moody2204 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:24:
[...]
Thx voor de suggestie. Neymar wordt volgens mij ook vaak in de spits gezet. Maar daar lopen nu Mbappé en Icardi. Zou Neymar in mijn 4-1-2-1-2 wel een beetje goed uit de verf komen op de linkervleugel?
/f/image/VOg83l1fwivhyFfU6YVmfQz7.png?f=fotoalbum_large)
Nee, Claus heb ik niet gedaan. Maar die Delaine lijkt me ook meer dan prima. Aan jouw opstelling te zien speel je ook met Neymar op de vleugel en niet in de spits? Mijn zoon zegt namelijk heel resoluut: je moet Neymar in de spits zetten! Maar dan wordt het zo’n gepuzzel, daar kwam ik niet uit. Maar op de vleugel lijkt me dat hij daar ook best wat kan.allstarted1 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:52:
[...]
Niet toevallig de Clauss SBC gedaan? Die doet het bij mij prima op LB en dan heb je alleen Neymar nodig op de vleugel.![]()
[Afbeelding]