Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fifanoob
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-09 10:13
Mars18 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:33:
Kwam in tijdnood gisteravond, Heb 1250 punten voor de playoffs, verloor echter de eerste 3 wedstrijden, kan ik die vanavond nog spelen, zodat ik mij nog kan kwalificeren voor de Weekend League van dit weekend?
ja je kan ze ook morgen doen en dan nog steeds spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Traeces schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Vind die SBC serieus prijzig, zou het persoonlijk niet doen. Dan zou ik eerder doorsparen voor Neymar heb je ook 5* / 5*.

Ook vind ik Sterling altijd een net niet speler in fifa.
Ja klopt, hij is superrap maar qua fysiek en kop gebeuren is het gewoon niks.

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:13
Na een heerlijke WL vorige week is het deze week weer om te janken.. Veel irritante spelers, mega lag waardoor alle diepteballen er weer zo tussendoor vliegen. Zucht, hoe moeilijk kan het zijn om een fatsoenlijke gameplay te organiseren als je miljarden binnen harkt.

Edit: ondertussen even Rivals geprobeerd, dat loopt uiteraard als een zonnetje, helemaal geen vreemde gebeurtenissen.

[ Voor 18% gewijzigd door Nachtapotheker op 14-01-2022 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wii4all schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:51:
[...]

Ja klopt, hij is superrap maar qua fysiek en kop gebeuren is het gewoon niks.
Klopt ze fysiek is van een kind van 12, dat heeft Neymar ook maar die wurgt zich er gewoon doodleuk lang.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Timk10
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-06-2024
Begon de lol aardig te verliezen de laatste dagen met FIFA, er kwam weinig content uit waar ik blij mee was, de luck in de icon-sbc's was matig (al is Essien een bruikbare middenvelder gebleken) en de continu tegen dezelfde teams (Alessandrini, Guendouzi, Mendy, Kimpembe, Fekir en Benzema) spelen hielp allemaal niet mee.

Maar toen was daar Moments Ziyech. Een SBC-geschenk uit de hemel. Als Ajacied natuurlijk een enorme zwak voor de Marokkaanse magiër en dan ook nog eens met een 89-rated semi-meta card? Aw yeaa.

Ik heb hem meteen gedaan en een plek op 10 gegeven in mijn 3-5-2. Best decision ever. Deze man ramt ze echt zo klinisch binnen met z'n linker. Van buiten of binnen de zestien, maakt niet uit. Passing is heerlijk (zeker om mijn LM en RM's te bereiken aan de zijlijn), z'n dribbling is toptier. Ik heb hem een marksman gegeven overigens.

Iedereen klaagt (enigszins terecht) over die 2-star weakfoot, maar heel eerlijk heb ik daar echt nog bar weinig last van gehad. Door zijn behendigheid en skills kan je vrijwel altijd een gaatje voor z'n linkerbeen vinden en dat is ook alles wat je nodig hebt.

Dit kan oprecht wel eens de eerste card worden die de 500 games en/of goals gaat aantikken in mijn squad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 17:09
Waarom is een Mané IF nu 300k duurder dan zn normale kaart... Is dat echt omdat het een CAM is ipv een LW? Ja.. z'n stats zijn wat beter, maar dat verschil is nihil.. En dat zie je eigenlijk heel vaak, dat IF kaarten zo veel duurder zijn. Hoe zit dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fifanoob
SuperCrisz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:00:
Waarom is een Mané IF nu 300k duurder dan zn normale kaart... Is dat echt omdat het een CAM is ipv een LW? Ja.. z'n stats zijn wat beter, maar dat verschil is nihil.. En dat zie je eigenlijk heel vaak, dat IF kaarten zo veel duurder zijn. Hoe zit dat?
meer vraag naar dus hogere prijs en moeilijker aan te komen dus minder aanbod van op de markt.. Ik vind het zelf ook onzin zoveel beter zijn ze niet terwijl ze wel veel duurder zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door fifanoob op 14-01-2022 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Laatst online: 21-09 16:19
Idem met Van Dijk... NIF doet nu 50k, IF 300k, met bar weinig verschil in stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Trouwens nog geen eredivisie POTM december?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er!k schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:30:
Trouwens nog geen eredivisie POTM december?
Is er nu Karlsson van AZ , ziet er nog grappig uit ook die kaart. Wel even doen kost geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:36
Die gundogan kaart, WTF 88-87-86-84 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ja bizar..

Hoop nieuwe sbcs ook en een gratis pack met 3 kaarten

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:00
Augy schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:05:
Die gundogan kaart, WTF 88-87-86-84 🙈
Gundogan zou perfect in mijn team passen, maar dit staat toch totaal niet in verhouding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Augy
Moody2204 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:24:
[...]

Gundogan zou perfect in mijn team passen, maar dit staat toch totaal niet in verhouding?
Zelfde hier! Zou de switch weer maken in systeem, zag alleen deze prijs niet aankomen..

Onhaalbaar voor mij helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Moody2204 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:24:
[...]

Vind het een geweldige kaart igs zijn hoger dan TOTGS Bruno. Die kaart is 600k waard, weet niet hoeveel die sbc kost maar het is een serieuze kaart.

Denk dat hij wel over priced is maar dat zijn alle pl spelers. Laat hem wel lekker gaan Bruno voldoet prima bij mij en is verhandelbaar :)

Edit : ook 600k die sbc , dus redelijk overpriced voor een onverhandelbare speler.

[ Voor 7% gewijzigd door Traeces op 14-01-2022 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Wii4all schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:14:
Ja bizar..

Hoop nieuwe sbcs ook en een gratis pack met 3 kaarten
3 83+ en dus 3 83 rated kaarten uiteraard, ze weten wel wat ze weggeven.

Gundogan ook bizar duur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
dutchgio schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:35:
[...]

3 83+ en dus 3 83 rated kaarten uiteraard, ze weten wel wat ze weggeven.

Gundogan ook bizar duur.
Klagen als je gratis kaarten krijgt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 10:54
Traeces schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:47:
[...]

Is er nu Karlsson van AZ , ziet er nog grappig uit ook die kaart. Wel even doen kost geen drol.
En je moet het niet 1-op-1 vergelijken, maar qua total stats zit 'ie maar drie punten van Sterling POTM af. :P Heb Karlsson POTM ook gehaald als vervanger voor zijn SS :)

Nu maar even wat packs en rewards gaan sparen voor volgende week. Zal vast niks worden, maar heuj, je speelt toch nog ergens voor deze week :)

Edit: iemand die Sarr gaat doen? MM vind ik wel een heel groot nadeel.....

[ Voor 6% gewijzigd door allstarted1 op 14-01-2022 20:30 ]

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Traeces schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:34:
[...]

Vind het een geweldige kaart igs zijn hoger dan TOTGS Bruno. Die kaart is 600k waard, weet niet hoeveel die sbc kost maar het is een serieuze kaart.

Denk dat hij wel over priced is maar dat zijn alle pl spelers. Laat hem wel lekker gaan Bruno voldoet prima bij mij en is verhandelbaar :)

Edit : ook 600k die sbc , dus redelijk overpriced voor een onverhandelbare speler.
In mijn ogen zo'n 450 k te duur dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani05
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-09 08:53
Kaart van gundogan ziet er top uit, maar zijn tots vorig jaar speelde echt beroerd vond ik. Niet echt de prijs erna om dan een gokje te nemen😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Augy
Moody2204 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:29:
[...]

Mwah had best 86-85-84 mogen zijn, richting de 250/300k

Maar deze gaat mij wel een stapje te ver voor een Untradable. Wat @Traeces zegt. Voor hetzelfde geld heb je Bruno tradeble

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moody2204 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:29:
[...]

Dit vind ik weer wat overdreven zo’n 350 / 400k vind ik niet gek voor zo’n kaart. Want hij heeft wel bizar goede stats.
allstarted1 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:29:
[...]

En je moet het niet 1-op-1 vergelijken, maar qua total stats zit 'ie maar drie punten van Sterling POTM af. :P Heb Karlsson POTM ook gehaald als vervanger voor zijn SS :)

Nu maar even wat packs en rewards gaan sparen voor volgende week. Zal vast niks worden, maar heuj, je speelt toch nog ergens voor deze week :)

Ga die Karlsson uit proberen als super sub en voor me eredivisie team. Baal er ontzettend van dat ik die rb van Willem 2 per ongeluk in een sbc gegooid heb. Had Nu al serieus leuk elftal :)

Mid mid vind ik ook niks cv moet altijd high defence hebben bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
Per ongeluk weer eens in divisie 3 beland waar ik nog nooit een wedstrijd heb gewonnen dit jaar 🤣

Ben benieuwd

[ Voor 4% gewijzigd door Augy op 14-01-2022 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
Traeces schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:48:
[...]

Dit vind ik weer wat overdreven zo’n 350 / 400k vind ik niet gek voor zo’n kaart. Want hij heeft wel bizar goede stats.

[...]

Ga die Karlsson uit proberen als super sub en voor me eredivisie team. Baal er ontzettend van dat ik die rb van Willem 2 per ongeluk in een sbc gegooid heb. Had Nu al serieus leuk elftal :)

Mid mid vind ik ook niks cv moet altijd high defence hebben bij mij.
Haha, jij dacht aan de workrates (en ook niet mijn favo, btw). Ik dacht aan Managerial Masterpiece :P Ik vind dat zo'n rukmode! Voor mij is dat Champs en Swaps gecombineerd op steroïden en dat met een prutteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ramsdale headliner , die ga ik nu eens proberen ipv mid van der Sar. Wat een kut keeper is dat, nu verdomme in 3 quali wedstrijden 4 tegen doelpunten veroorzaakt.

Eerste 2 kon ik weg werken, maar nu 2 in 1 wedstrijd wat een 50-50 was heel fijn. Duiken en gewoon finaal die bal missen. Deze fifa met geen enkele keeper meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Ligt het aan mij of is iedereen ineens koning in verdedigen geworden? Tegenstanders zitten er zo kort op, waar ik eerst altijd wel makkelijk kon wegdraaien, word ik nu ondersteboven gekegeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Karlsson zo binnen hier... Gelukkug heb ik zijn 83 versie al verkocht, die zal nu flink kelderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wulfric92 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:50:
Ligt het aan mij of is iedereen ineens koning in verdedigen geworden? Tegenstanders zitten er zo kort op, waar ik eerst altijd wel makkelijk kon wegdraaien, word ik nu ondersteboven gekegeld...
4 wedstrijden gespeeld, 4x 4-1-2-1-2(2) met de hele Franse stokbroden Squad. Volledig op eigen helft zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Augy schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:29:
Per ongeluk weer eens in divisie 3 beland waar ik nog nooit een wedstrijd heb gewonnen dit jaar 🤣

Ben benieuwd
GZ!
Ben benieuwd! Nadat ik van DIV1 naar DIV3 terug was gezet dit seizoen was het weer drama. Bijna iedere wedstrijd meta teams of teams die naar 5 miljoen coins gaan.. Uiteindelijk toch uit DIV3 weten te ontsnappen. Nu in DIV2 en ik ga gestaag naar DIV1. Dat blijven "hangen" na degradatie bij nieuw seizoen had ik ook het afgelopen seizoen.. maar het zal iets tussen de oren zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
allstarted1 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:29:
[...]

Ziet er als prima Franse sub uit voor mijn Franse squad. En heeft als voordeel wat extra packs opsparen. Ik had nog een Cancelo HL gekocht voor ie uit packs ging. Kijken of dat mij nog iets gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Augy Die headliner cancelo indd geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:56
Wl er wederom door heen gejaagd. Na de 51 punten nog 4 games weggegeven dus was prima.
David wederom the MVP met +/- 30 goals.
De playerpicks waren matig , maar dat is niet gek met zo'n TOTW. Ik ben wel weer terug maar een 4231 . 442 speelde leuk, maar ik ben verdedigend niet goed genoeg tegen de div/elite spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
allstarted1 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Haha, jij dacht aan de workrates (en ook niet mijn favo, btw). Ik dacht aan Managerial Masterpiece :P Ik vind dat zo'n rukmode! Voor mij is dat Champs en Swaps gecombineerd op steroïden en dat met een prutteam.
Vorig jaar wel gedaan maar die Managerial Masterpiece laat ik nu ook liggen, waardeloze gamemode inderdaad.
Die kaarten vallen ook allemaal best wel mee. Sarr lijkt nog wel goed maar veel te veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:44
Naast Casillas base, Vieiri mid en Veron mid mag Raul base ook in de L team aansluiten. Ik heb geen vertrouwen meer in de icon sbc. Maar ik doe dit alleen om mijn theorie te bewijzen aan mijn vrienden. 4 icon sbc's en 4 L's gekregen. Een vriend doet 2 sbc's, en krijgt 2 WW (Cruijff en Eto'o).

EA, kom op ... waar blijft mijn W of WW icon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
Traeces schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 23:01:
Wat een baas hé 😀

Ik heb nu Acuna HL en Cancelo HL op back, alle aanvallen beginnen daar (of bij KDB SS vanaf middenveld) beide staan op 2 wins met een erg goede kans op upgrade. Daarbij aangezien ze geweldig spelen is de kans op een IF ook zeer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Zoals ik hierboven al schreef; Bleef hangen in DIV3 tegen bijna onmogelijke tegenstanders. Gepromoveerd naar DIV2 en nu 6 op rij niet verloren. DIV1 is in zicht. Maar nu speel ik ook tegen leuke teams. Gisteren een volledig Deens team, zojuist een relatief normaal La Liga team.. dat i.p.v. 2.5-5 mil meta teams in DIV3. Ik snap er geen barst van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:38
Rhain schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 07:55:
Zoals ik hierboven al schreef; Bleef hangen in DIV3 tegen bijna onmogelijke tegenstanders. Gepromoveerd naar DIV2 en nu 6 op rij niet verloren. DIV1 is in zicht. Maar nu speel ik ook tegen leuke teams. Gisteren een volledig Deens team, zojuist een relatief normaal La Liga team.. dat i.p.v. 2.5-5 mil meta teams in DIV3. Ik snap er geen barst van.
Mensen willen niet promoveren, kijk maar naar de winst die je maakt op packs tussen beide divisies.
Iedereen wil 7 makkelijke wins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markvd1984
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01:36
bvbal79 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 09:20:
[...]

Mensen willen niet promoveren, kijk maar naar de winst die je maakt op packs tussen beide divisies.
In de hogere divisies zitten toch ook betere packs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
bvbal79 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 09:20:
[...]

Precies dit ja. De packs zijn over het algemeen niet echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
Moody2204 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:13:
[...]

Precies dit ja. De packs zijn over het algemeen niet echt top.
Ik vind het vooral 'vervelend' dat je niet kan degraderen.

Gisteren schoot ik relatief makkelijk door naar divisie 3 terwijl dat normaal ver boven m'n niveau is..

Aan de andere kant, wie weet niet meer. Maar als het boven je niveau is ben je klaar voor het seizoen in Rivals.. continu verliezen is ook niks leuks aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Augy schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Ik vind het vooral 'vervelend' dat je niet kan degraderen.

Gisteren schoot ik relatief makkelijk door naar divisie 3 terwijl dat normaal ver boven m'n niveau is..

Aan de andere kant, wie weet niet meer. Maar als het boven je niveau is ben je klaar voor het seizoen in Rivals.. continu verliezen is ook niks leuks aan
Klopt, zo ervaar ik het ook. Wonder boven wonder zit ik in div. 1. Die 7 wins pak ik nog wel, maar ik verlies daar meer dan dat ik win. Ik ben een heel wisselvallige Fifa-speler. Soms erg goed, soms dramatisch slecht. In de eerdere edities zwalkte ik dan ook behoorlijk heen en weer door de divisies. Nu zit je soms toch een beetje opgesloten als je je persoonlijke top hebt bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
Moody2204 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Klopt, zo ervaar ik het ook. Wonder boven wonder zit ik in div. 1. Die 7 wins pak ik nog wel, maar ik verlies daar meer dan dat ik win. Ik ben een heel wisselvallige Fifa-speler. Soms erg goed, soms dramatisch slecht. In de eerdere edities zwalkte ik dan ook behoorlijk heen en weer door de divisies. Nu zit je soms toch een beetje opgesloten als je je persoonlijke top hebt bereikt.
Klinkt als mijn verhaal en ik speel weinig Rivals, eigenlijk alleen voor de doelstellingen. :) Ik wil gewoon even kunnen pauzeren als ik me erger, en ook met een kleine van twee in de buurt moet ik een pot soms onderbreken als ze bv. in bed huilt. Div. 6-moments gaat voor mij dan ook zeker op, haha. :+

Heb gisteren wel even een flink aantal potten gespeeld en merk dat ik aardig mee kan komen en zeker nog in rank op kan klimmen. Alleen de rewards zijn lang niet zo aantrekkelijk meer als vorig jaar, net als promotie naar een nieuwe divisie. Heb nu de 1250 Quali-points staan, is het het waard om daaraan te beginnen of is dat nog steeds een sweatfest en dus een beetje verloren moeite als niet-steady speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
allstarted1 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:51:
[...]

Klinkt als mijn verhaal en ik speel weinig Rivals, eigenlijk alleen voor de doelstellingen. :) Ik wil gewoon even kunnen pauzeren als ik me erger, en ook met een kleine van twee in de buurt moet ik een pot soms onderbreken als ze bv. in bed huilt. Div. 6-moments gaat voor mij dan ook zeker op, haha. :+

Heb gisteren wel even een flink aantal potten gespeeld en merk dat ik aardig mee kan komen en zeker nog in rank op kan klimmen. Alleen de rewards zijn lang niet zo aantrekkelijk meer als vorig jaar, net als promotie naar een nieuwe divisie. Heb nu de 1250 Quali-points staan, is het het waard om daaraan te beginnen of is dat nog steeds een sweatfest en dus een beetje verloren moeite als niet-steady speler?
Ik laat de WL meestal links liggen. Vorige week wel een keer gedaan toen was het ongeveer 50-50 qua winst-verlies. Voor mijn gevoel is het, ondanks mijn div. 1 nog weer een aantal levels hoger. Voor iemand die gewoon leuk wil voetballen is het vaak killing. Gisteren bijvoorbeeld verlies ik een wedstrijd van een gast die letterlijk 0 kansen had/creëerde. Ik had al paal, lat en keeper geraakt, maar 2 kopballen met Ronaldo uit een corner en 2-0 verlies. Dat voorbeeld is voor mij typerend voor de WL. Ik speel nu wel WL met een andere mindset. Als ik een paar potjes win dan is het mooi meegenomen en anders gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Lashrom schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 04:33:
Naast Casillas base, Vieiri mid en Veron mid mag Raul base ook in de L team aansluiten. Ik heb geen vertrouwen meer in de icon sbc. Maar ik doe dit alleen om mijn theorie te bewijzen aan mijn vrienden. 4 icon sbc's en 4 L's gekregen. Een vriend doet 2 sbc's, en krijgt 2 WW (Cruijff en Eto'o).

EA, kom op ... waar blijft mijn W of WW icon?
Welke theorie bewijs je hier dan mee?

Komt beetje over als, we gaan met 4 man naar het casino. Alleen 1 vriend heeft steeds geluk. Dit bewijst dat dit casino mij niet mag en geluk koppelt aan de uiterlijk van een persoon!

[ Voor 15% gewijzigd door fifanoob op 15-01-2022 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Moody2204 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:52:
[...]

Ik laat de WL meestal links liggen. Vorige week wel een keer gedaan toen was het ongeveer 50-50 qua winst-verlies. Voor mijn gevoel is het, ondanks mijn div. 1 nog weer een aantal levels hoger. Voor iemand die gewoon leuk wil voetballen is het vaak killing. Gisteren bijvoorbeeld verlies ik een wedstrijd van een gast die letterlijk 0 kansen had/creëerde. Ik had al paal, lat en keeper geraakt, maar 2 kopballen met Ronaldo uit een corner en 2-0 verlies. Dat voorbeeld is voor mij typerend voor de WL. Ik speel nu wel WL met een andere mindset. Als ik een paar potjes win dan is het mooi meegenomen en anders gewoon pech.
Dat leuk willen voetballen en niet presteren in de wl vind ik onzin. Ik voetbal ook gewoon aanvallend 442 en win minimaal 70% van me potjes.

Dat is niet lullig bedoeld maar dat ligt echt aan je eigen niveau. Ik verlies ook echt wel eens van mensen die met 11 man voor de pot liggen, dat gebeurd gewoon soms.

Daarbij ook al pak je maar een paar wins , je krijgt altijd een pp en packs. Fijnste game modus om snel packs te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Traeces schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:04:
[...]

Dat leuk willen voetballen en niet presteren in de wl vind ik onzin. Ik voetbal ook gewoon aanvallend 442 en win minimaal 70% van me potjes.

Dat is niet lullig bedoeld maar dat ligt echt aan je eigen niveau. Ik verlies ook echt wel eens van mensen die met 11 man voor de pot liggen, dat gebeurd gewoon soms.

Daarbij ook al pak je maar een paar wins , je krijgt altijd een pp en packs. Fijnste game modus om snel packs te krijgen.
Ook niet lullig bedoeld, maar het 'dat ligt aan je niveau' verhaal ben ik ook wel klaar mee. WL blijft een sweaty competitie door de manier waarop de meesten, uitzonderingen daargelaten, spelen: puur om te winnen en niet om leuk te voetballen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fifanoob
Moody2204 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:15:
[...]

Ook niet lullig bedoeld, maar het 'dat ligt aan je niveau' verhaal ben ik ook wel klaar mee. WL blijft een sweaty competitie door de manier waarop de meesten, uitzonderingen daargelaten, spelen: puur om te winnen en niet om leuk te voetballen.
Is in elke game zo, 75% speelt voor de win. De rest speelt casual.
Ik speel voor de fun maar ook voor de win. Het is maar net hoeveel moeite je er voor over hebt en hoe goed je zelf bent. Ik kan het mij veroorloven om mijn eigen opstelling te spelen.
Hoeveel mensen hier vragen wel niet wat een goede opstelling is? Al die mensen spelen dus al voor de winst. Want waarom aan andere vragen wat een goede opstelling is als je gewoon je EIGEN opstelling kan verzinnen wat iemand ZELF leuk vindt.
Hoeveel gebeurd dat? Daar heb je je antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moody2204 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:15:
[...]

Het is toch gewoon zo, wees gewoon eerlijk.

Ja WL is een zweet feest, maar ik scoor altijd ook wel tegen die 11 man defence irritante gasten. En zo nog veel meer mensen met mij. Je moet gewoon focus houden en geen domme keuzes maken want daar wachten dat soort gasten gewoon op.

Je zegt vorig week zelf nog dat je veel tegendoelpunten etc tegen krijgt. Dat ligt echt niet allemaal aan de game of de tegenstander hoor.

Krijg bv amper corners tegen. Ik druk gewoon op me button dat ik meerdere spelers kan selecteren en kies de gene waar ik zie dat de bal heen gaat. Dan zit je iedergeval goed in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Ik wilde alleen maar even reageren op het bericht van @allstarted1 en geen discussie voeren, maar ik kan redelijk meekomen in de WL, wat niet wegneemt dat de manier van spelen van veel tegenstanders me niet zo kan bekoren. En waarom ik het vaak minder leuk vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fifanoob
Moody2204 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:32:
Ik wilde alleen maar even reageren op het bericht van @allstarted1 en geen discussie voeren, maar ik kan redelijk meekomen in de WL, wat niet wegneemt dat de manier van spelen van veel tegenstanders me niet zo kan bekoren. En waarom ik het vaak minder leuk vind.
Ik snap je wel hoor. De WL is ook een zweet mode. Zal het altijd blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markmaas
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-08 15:28
Moody2204 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:52:
[...]

Precies zo denk ik er ook over. Net in WL ook tegen gast met Ronaldo die glitcht er overal doorheen pff
Je hebt in principe 20 punten en de rest is extra haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
fifanoob schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:53:
[...]

Welke theorie bewijs je hier dan mee?

Komt beetje over als, we gaan met 4 man naar het casino. Alleen 1 vriend heeft steeds geluk. Dit bewijst dat dit casino mij niet mag en geluk koppelt aan de uiterlijk van een persoon!
In FUT game mode geloof ik vrij weinig in geluk. Ook doordat EA zelf de pack weight kan bepalen bij ieder lightning rounds of andere events. Daarom blijf ik erbij dat het pack luck kan wegen door de combinatie van RNG op packs en RNG op accounts of door andere algoritmes waardoor accounts bepalend kan zijn hoeveel goede spelers je kan packen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Lashrom schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:23:
[...]

In FUT game mode geloof ik vrij weinig in geluk. Ook doordat EA zelf de pack weight kan bepalen bij ieder lightning rounds of andere events. Daarom blijf ik erbij dat het pack luck kan wegen door de combinatie van RNG op packs en RNG op accounts of door andere algoritmes waardoor accounts bepalend kan zijn hoeveel goede spelers je kan packen.
En hoe ga je dat precies bewijzen dan? Puur op onderbuik gevoel?

Ik speel even advocaat van de duivel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joenes30
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:29
Lashrom schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Begin er ook hevig aan te twijfelen hoor.
Heb ook het idee dat het accountgebonden is.
Ben weleens benieuwd hoe dit werkt die pakketen samen stellen.
Je kan mij niet vertellen dat als ik nu een pak koop dat het puur random is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik wil nog even bedanken voor alle tradingstips. Mede dankzij de tips hier ben ik in korte tijd best rijk geworden (1.9m op de bank + 1.2m op de transferlijst).

Packluck met verhandelbare spelers had ik amper.

Het volgen van leakers op Twitter helpt ook mee.

Als je er een beetje handig in wordt kost het nauwelijks tijd en moeite. Met Tampermonkey kun je bijvoorbeeld je hele transferlijst met 1 klik voor (ik zeg maar wat) 120% van de laagste Futbin prijs te koop zetten.

Je moet ook weten wanneer je koopt en verkoopt. En welke spelers je globaal het beste kunt inslaan.

Als je er een beetje bedreven in raakt, wordt het traden niet meer een middel om veel geld te verdienen, maar ook een doel op zich. Het is leuk.

Speciale dank aan @Nachtapotheker, maar ook alle anderen die hun tips deelden <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
Traeces schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 23:01:
City vandaag van Chelsea gewonnen.. bijna gegarandeerde upgrade met brentford en Southampton voor de boeg

Vandaag ook de club maar geleegd en m'n voorlopig laatste upgrade gedaan (denk ik of ik moet gelukk hebben met toty) in de vorm van Ter Stegen NU

Ingame een 4-2-3-1 met fekir en benrahma op de flanken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8RjW66gid1tEJgj0O2TWYQaagmo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WcrAJgt5zwj52wA0tJqf6YsY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Augy op 15-01-2022 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
In aanloop naar een mogelijke player pick icon sbc alvast wat 86/87 fodder in geslagen. Zelfs al is hij niet repeatable dan nog heb ik bij onverkochte fodder zelf nog een sbc te doen.

En wie weet wat Cancelo HL nog voor een upgrade krijgt. Zeker nu City van Chelsea gewonnen heeft. Kan ik daar nog meer fodder voor halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Loop ik net te mopperen op de WL, zal je altijd zien, speel je alleen maar leuke potten vandaag... :+

Al zal het daarbij wel geholpen hebben dat ik er van de 12 gespeelde potjes 11 won. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Augy schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:31:
[...]

City vandaag van Chelsea gewonnen.. bijna gegarandeerde upgrade met brentford en Southampton voor de boeg

Vandaag ook de club maar geleegd en m'n voorlopig laatste upgrade gedaan (denk ik of ik moet gelukk hebben met toty) in de vorm van Ter Stegen NU

Ingame een 4-2-3-1 met fekir en benrahma op de flanken
[Afbeelding]
Zou fijn zijn, 91 met een anker er op is tot tots mijn back dan :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
Traeces schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:19:
[...]

Zou fijn zijn, 91 met een anker er op is tot tots mijn back dan :)!
Mijne ook . En zoals hij nu speelt is een Totw zeker niet uitgesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Augy schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:24:
[...]

Mijne ook . En zoals hij nu speelt is een Totw zeker niet uitgesloten
Zeker, gelukkig blijft het wel een rb kaart.

Cancelo staat ook verdedigend flink beter opgeteld dan rb TAA die had er nog al een houtje van ergens te staan slapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
Ik vind de WL wel heerlijk dit jaar. Ik jaag de potjes er op 1 avond doorheen. Kom ik 2-0 voor leaved de tegenstander vaak (Al won ik een wedstrijd met 8-2 en een wedstrijd met 9-1) en sta ik 2-0 achter en heb ik het idee dat ik minder ben dan de tegenstander stop ik er mee. Verlenging en strafschoppen doe ik ook niet meer aan. Staat het gelijk schop ik de bal in mijn eigen goal en ga door naar de volgende wedstrijd. Elke week heb ik 3 player picks een totw pack en fodder. Prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begonnen met de swaps , pl word makkelijk dat is haast me hele basis elftal dus ook haast klaar mee.

Zo maar beginnen aan die hersendode sb gelukkig kan ik er 3 in 1x doen scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
[quote]Traeces schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:56:
Begonnen met de swaps , pl word makkelijk dat is haast me hele basis elftal dus ook haast klaar mee.

Zo maar beginnen aan die hersendode sb gelukkig kan ik er 3 in 1x doen scheelt weer.
[/quote

Met eng2 zilver kan je er nu zelfs 4 tegelijk doen..

Je hebt nu ook weer die silver beasts
10 keer scoren met totw zilver
En zoveel wins voor een mega pack

Ben nu met mn Portugal sb bezig

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weg.

[ Voor 94% gewijzigd door Traeces op 15-01-2022 22:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lashrom
fifanoob schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:27:
[...]

En hoe ga je dat precies bewijzen dan? Puur op onderbuik gevoel?

Ik speel even advocaat van de duivel :)
Haha geen probleem, ik begrijp je volkomen.

Eerlijk gezegd valt dit moeilijk te bewijzen. Je kan dit eigenlijk ook nooit bewijzen.
Een vriend van mij vertelde ook dat ik mentaal gek aan het worden ben, sinds ik met deze theorie ben gekomen. Aan de ene kant kan ik hem begrijpen waarna hij ook had gevraagd; Welke voordeel heeft het voor EA dat zij de pack luck laat afhangen met (deels) account gebonden pack luck. Mocht er iemand achter komen dat zij het op deze manier kunnen manipuleren dan zou er een hele grote rechtzaak kunnen komen. Maar niemand kan hier achter komen omdat iedereen van RNG uit gaat. De reden waarom EA wellicht ieder jaar door algoritme laat bepalen welke accounts steeds goede rewards laat vrijgeven, is om het aantrekkelijk te maken voor de omgeving van het accounts zodat het steeds weer aantrekkelijk wordt om meer geld uit te geven en packs te kopen (omdat je ziet dat je vriend dan steeds goede shit packed).

Ik heb dus met mijn vrienden afgesproken (omdat ik de slechtste pack 'luck' heb van allemaal) dat ik alle icon sbc's ga doen en dat zij dit ook doen. Aan het einde van de rit kijken wij ook over het algemeen naar welke spelers we hebben gepacked uit de rewards naast de icon sbc's.

Tot nu toe check ik dit met drie vrienden en hebben we de volgende spelers uit gekregen;

Vriend 1: Ronaldo base, mid Shearer, mid van Persie, mid Stoichkov.
Vriend 2: base Essien, mid Best, base Nesta, mid Lahm.
Vriend 3: base Makelele, mid Cruijff, mid Eto'o
Mezelf: base Casillas, Mid Vieiri, Mid Veron, base Raul.

Op dit moment kan je niet echt helemaal concluderen wie de beste pack luck heeft (behalve Vriend 3) en wachten we dus tot het einde van FIFA 22. Maar gek genoeg heeft Vriend 3 ook uit reguliere packs; mid Cruijff verhandelbaar, gouden Mbappe onverhandelbaar en verhandelbaar en red pick Kante gekregen binnen twee weken. Dan lijkt het mij vrij logisch dat zijn account dan een soort boost heeft gekregen door wellicht een algoritme? Er werd daarnaast ook vaker bewezen dat als je voor een lange tijd niet online bent geweest, dat je ook meteen een goede speler packed, met de bedoeling dat het dan weer aantrekkelijk wordt om weer speeluren te gaan maken. Of met nieuwe accounts, die ook betere rewards ontvangen dan accounts die meer speeluren heeft.

Het klinkt heel gek allemaal, maar ik zie ook veel topics op Reddit en EA forum zelf over deze theorie. Uiteindelijk kunnen we hier niks mee en blijft het een spel. Maar dit zorgt wel voor diegene die tot nu toe steeds slechte rewards krijgt, dat diegene geen motivatie meer heeft om te spelen ondanks dat diegene het toch leuk en verslavend vindt. Excuses voor het hele betoog en leesminuten, maar dit is hoe ik het zie. Hopelijk krijg ik toch nog wel in de toekomst betere spelers van waarde uit rewards en bewijst het tegendeel. Maar tot nu toe is dit niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
Weg

[ Voor 198% gewijzigd door Augy op 15-01-2022 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
Augy schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:29:

Ben benieuwd
Ik zag het niet zitten maar nu. Drie kwartier verder, 5 wins en hop zo divisie 2 in 🤣🤣🙈

Ben benieuwd haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani05
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-09 08:53
Iemand een idee wat ik fout doe of fout heb staan? Heb nu al meerdere keren gehad wanneer de ps opnieuw opstart, de instellingen niet opgeslagen zijn. Zowel de controller settings zoals bijvoorbeeld het aanzetten van timed finishing, als mijn tactieken. Zolang de ps aanstaat is er niks aan de hand. Maar als ik de volgende dag weer speel staat alles weer verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franubis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-07-2023
Weet iemand of het zin heeft om een week te wachten met het openen van de packs zodat er een speler in zit van TOTW van volgende week?
Ik heb zojuist WL uitgespeeld en wil even wachten met de packs te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
Franubis schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:33:
Weet iemand of het zin heeft om een week te wachten met het openen van de packs zodat er een speler in zit van TOTW van volgende week?
Ik heb zojuist WL uitgespeeld en wil even wachten met de packs te openen.
Ik zou sws wachten, zit helemaal niks bijzonders in de packs nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franubis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-07-2023
Ik bedoel de red player picks…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playr2014
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 13:01
Heb 14 icon swaps tokens uitgegeven aan Zambrotta, laat een goede indruk achter tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 22:28
playr2014 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:07:
Heb 14 icon swaps tokens uitgegeven aan Zambrotta, laat een goede indruk achter tot nu toe.
End game rechtsback
Had m vorig jaar.

Casillas gehaald van de laatste tokens.
Laat veel schoten door. Van dichtbij pakt hij de meest bizarre ballen, maar gewone schoten gaan er (te) vaak in.

Even snel Ter Stegen gekocht voor het einde van de WL. Hopelijk is hij na de patch beter.

En EA: fix die fokking corner glitch !!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
Valandil schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:11:
[...]

End game rechtsback
Had m vorig jaar.

Casillas gehaald van de laatste tokens.
Laat veel schoten door. Van dichtbij pakt hij de meest bizarre ballen, maar gewone schoten gaan er (te) vaak in.

Even snel Ter Stegen gekocht voor het einde van de WL. Hopelijk is hij na de patch beter.

En EA: fix die fokking corner glitch !!
Gebruik ter stegen NU, doet het voor mij erg goed.. samen met donnarumma de beste keeper in t spel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fifanoob
respect voor de mensen die squad battles kunnen spelen. De tering wat is dat hersendodend.. Nog 2 potjes en dan heb ik er 14 binnen voor de mid icon 89+.
daarna ben ik ook meteen weer genezen voor die swaps, zeker als ik straks 1 of andere gare icon krijg van 100k. Maar ach je weet het nooit misschien krijg ik mijn geliefde cruijff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 22:28
Augy schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:13:
[...]

Gebruik ter stegen NU, doet het voor mij erg goed.. samen met donnarumma de beste keeper in t spel
Klopt.
Is ook erg goed, maar ook 150k
Heb m na de WL weer verkocht en ga weer verder met Casillas. Speel niet zo vaak WL (dit was pas de 3e keer).

De coins houd ik liever dan een speler.
Misschien mid-cech eens proberen.

Fifa22 is wel een dingetje qua keepers. Eigen 3 er echt voor mij tussenuit springen : donnarumma, stegen NU en Maignan.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
Red player picks zijn van de huidige totw dus sparen heeft geen zin. De totw packs met 3 kaarten kun je wel sparen tot er een betere totw is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
fifanoob schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:26:
respect voor de mensen die squad battles kunnen spelen. De tering wat is dat hersendodend.. Nog 2 potjes en dan heb ik er 14 binnen voor de mid icon 89+.
daarna ben ik ook meteen weer genezen voor die swaps, zeker als ik straks 1 of andere gare icon krijg van 100k. Maar ach je weet het nooit misschien krijg ik mijn geliefde cruijff
En? Welke is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
fifanoob schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:26:
Netflix, YouTube of voetbal op de achtergrond en het is stukken beter te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timk10
Meer mensen op PS4 die kort na de aftrap (echt seconden) een CE-43878-0 (zoiets) error krijgen?

Vrijdag 2x gehad tijdens WL. De eerste pot, waardoor ik meteen een loss kreeg, en de derde pot. Ging dus 1-2 door 2 errors. Heerlijk.
Uiteindelijk bij 9-6 gestopt en 5 wins weggegeven. Het was weer een enorm sweatfest dit weekend hey.

Ik ben er wel van overtuigd dat zélf meta-sweat tactics en spelers gebruiken tégen dit soort gasten juist averechts werkt. Zij weten precies hoe dat aan te pakken namelijk, omdat ze zelf ook zo spelen. Ik blijf dus halsstarrig vasthouden aan mijn 3-5-2. Ik merk dat mensen er vaak niet zo goed mee weten wat ze ermee aan moeten, omdat ze alleen maar tegen 4-2-3-1 of 4-1-2-1-2 spelen. Zo kan ik regelmatig gasten die beter zijn dan mij toch verrassen of in ieder geval goed partij bieden.

Nadeel is dat ik op de counter kwetsbaar ben, aangezien mijn LM Theo Hernandez en RM Hakimi vaak in de zestien van de tegenstander opduiken als ik aanval. Als mijn tegenstander dan met spelers als Vinicius gaat counteren, heb ik het lastig.

Voordeel is weer dat er ook een hoop possession-nerds zijn. Die blijven maar tikken en tikken (rustig 10 in-game minutes zonder ook maar iets te doen) totdat er een gaatje valt. Die mensen komen er bij mij onmogelijk doorheen. Als jij geen tempo maakt in je aanval, zijn er 7 man in defence bij mij.

Aanvallend kom ik een beetje een zelfde soort problemen tegen, maar dan omgekeerd. Counteren is lastig voor me, omdat vrijwel iedereen 4 man achterin houdt en ik maar met 2 tot 3 man kan uitbreken.

Houd ik echter even balbezit, dan sluit mijn team aan, waarbij mijn LM en RM als extra vleugelspelers dienen en ik dus 5 aanvallers heb, en die zijn bijzonder moeilijk te verdedigen vaak. Zeker omdat iedereen met 30/40 width speelt, ligt er vaak ruimte buitenom. Ik scoor echt belachelijk veel cutbacks vanaf de achterlijn. Men zal dit ook altijd als cheesy goals ervaren, maar pick your poison deze fifa. Je móét wel een of twee mechanics uitbuiten, anders krijg je het héél moeilijk om ook maar 1 wedstrijd te winnen.

Deze WL dus 13 wedstrijden gespeeld (daarnaast dus 2 errors en 5 weggegeven). In die 13 wedstrijden 6 assists van Theo, 7 van Hakimi. Beiden ook 2 goals. Daarnaast is natuurlijk de grote ster nog steeds Magiër Hakim Ziyech, met 15 goals in 13 wedstrijden, op CAM. :D

TLDR: misschien, als je je ergert aan al die meta-squads, moet je zelf eens outside-the-box denken. Verzin een tactiek waar ze gedwongen worden uit hun comfortzone te verdedigen en aanvallen, en je zult zien dat je sommige potten die je normaal altijd verliest, nu opeens kan winnen. Vuur bestrijd je niet met vuur, imo :) Wat veel mensen vergeten is dat ze al die sweaties enorm in de kaart spelen door heel voorspelbaar te spelen. Sweaties zijn regelmatig helemaal niet zo veelzijdig in hun playstyles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Augy schreef op zondag 16 januari 2022 @ 07:03:
[...]

En? Welke is het geworden?
Del piero.. heb ik niks aan. Maar dat heb ik bijn altijd met die icons

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Augy
Timk10 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:20:
Meer mensen op PS4 die kort na de aftrap (echt seconden) een CE-43878-0 (zoiets) error krijgen?

Vrijdag 2x gehad tijdens WL. De eerste pot, waardoor ik meteen een loss kreeg, en de derde pot. Ging dus 1-2 door 2 errors. Heerlijk.
Uiteindelijk bij 9-6 gestopt en 5 wins weggegeven. Het was weer een enorm sweatfest dit weekend hey.

Ik ben er wel van overtuigd dat zélf meta-sweat tactics en spelers gebruiken tégen dit soort gasten juist averechts werkt. Zij weten precies hoe dat aan te pakken namelijk, omdat ze zelf ook zo spelen. Ik blijf dus halsstarrig vasthouden aan mijn 3-5-2. Ik merk dat mensen er vaak niet zo goed mee weten wat ze ermee aan moeten, omdat ze alleen maar tegen 4-2-3-1 of 4-1-2-1-2 spelen. Zo kan ik regelmatig gasten die beter zijn dan mij toch verrassen of in ieder geval goed partij bieden.

Nadeel is dat ik op de counter kwetsbaar ben, aangezien mijn LM Theo Hernandez en RM Hakimi vaak in de zestien van de tegenstander opduiken als ik aanval. Als mijn tegenstander dan met spelers als Vinicius gaat counteren, heb ik het lastig.

Voordeel is weer dat er ook een hoop possession-nerds zijn. Die blijven maar tikken en tikken (rustig 10 in-game minutes zonder ook maar iets te doen) totdat er een gaatje valt. Die mensen komen er bij mij onmogelijk doorheen. Als jij geen tempo maakt in je aanval, zijn er 7 man in defence bij mij.

Aanvallend kom ik een beetje een zelfde soort problemen tegen, maar dan omgekeerd. Counteren is lastig voor me, omdat vrijwel iedereen 4 man achterin houdt en ik maar met 2 tot 3 man kan uitbreken.

Houd ik echter even balbezit, dan sluit mijn team aan, waarbij mijn LM en RM als extra vleugelspelers dienen en ik dus 5 aanvallers heb, en die zijn bijzonder moeilijk te verdedigen vaak. Zeker omdat iedereen met 30/40 width speelt, ligt er vaak ruimte buitenom. Ik scoor echt belachelijk veel cutbacks vanaf de achterlijn. Men zal dit ook altijd als cheesy goals ervaren, maar pick your poison deze fifa. Je móét wel een of twee mechanics uitbuiten, anders krijg je het héél moeilijk om ook maar 1 wedstrijd te winnen.

Deze WL dus 13 wedstrijden gespeeld (daarnaast dus 2 errors en 5 weggegeven). In die 13 wedstrijden 6 assists van Theo, 7 van Hakimi. Beiden ook 2 goals. Daarnaast is natuurlijk de grote ster nog steeds Magiër Hakim Ziyech, met 15 goals in 13 wedstrijden, op CAM. :D

TLDR: misschien, als je je ergert aan al die meta-squads, moet je zelf eens outside-the-box denken. Verzin een tactiek waar ze gedwongen worden uit hun comfortzone te verdedigen en aanvallen, en je zult zien dat je sommige potten die je normaal altijd verliest, nu opeens kan winnen. Vuur bestrijd je niet met vuur, imo :) Wat veel mensen vergeten is dat ze al die sweaties enorm in de kaart spelen door heel voorspelbaar te spelen. Sweaties zijn regelmatig helemaal niet zo veelzijdig in hun playstyles.
Sterk verhaal niks mis mee

Moet zeggen dat toen ik 4-3-1-2 speelde continu dezelfde trechter inliep. Nu met 4-2-3-1 en spelers op de buitenkantjes die echt het veld breed houden waardoor de achterste 4 van de tegenstander veel breder moeten gaan staan. Fekir en benrahma duiken hier continu binnendoor tussen de backs en CV heen waardoor ik aanvallend als een speer ga met CR7 & Silva als afmakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Augy schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Moet zeggen dat toen ik 4-3-1-2 speelde continu dezelfde trechter inliep. Nu met 4-2-3-1 en spelers op de buitenkantjes die echt het veld breed houden waardoor de achterste 4 van de tegenstander veel breder moeten gaan staan. Fekir en benrahma duiken hier continu binnendoor tussen de backs en CV heen waardoor ik aanvallend als een speer ga met CR7 & Silva als afmakers
433 met een cam wel eens geprobeerd? Want net wat je zegt, velen spelen best behouden. Met 433 heb je een breed veld en een nummer 10 die bij mij gewoon een halve spits is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Hoeveel zouden een gewone Ronaldo en kante minder waard gaan worden wanneer toty uitkomt?

Ronaldo naar onder de 200k misschien of zal het niet zo'n vaart lopen?

Normale Kante naar 120k?

Moet nog mn rivals spelen maar had eigenlijk dit weekend alles al van de hand moeten doen natuurlijk

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timk10
Augy schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Jup, vrijwel iedereen bouwt het midden helemaal dicht. Width op 30, hooguit 40, middenvelders to cover center en amper echte vleugelspelers. Bijzonder moeilijk om tegen te spelen als je graag vanuit een narrow formation wil spelen. Ik zou zeggen, geef de 3-5-2 een keer een kans. Mits je de custom tactics juist inzet (LM en RM op come back on defence, LCB en RCB op overlap, je 2 CDM's op stay back) is het echt een heerlijke formatie om mee te spelen. Je spitsen kan je een beetje mee spelen naar wat je zelf prettig vindt, sommigen houden hun CAM en twee spitsen op Stay Forward, ik doe dat alleen met de spitsen (icm Get in Behind) en heb Ziyech als verbindingsspeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moody2204
Ik heb 3-5-2 ook altijd wel een leuke opstelling gevonden. Zelf was het voor mij goed om van 4-2-3-1 af te stappen (waar ik echt al lang mee speelde). Ben nu dan wel 4-1-2-1-2 gaan spelen. Maar ik merk gewoon dat een 2 spitsensysteem voor mij beter werkt dan wanneer je maar 1 centrale spits hebt.

Edit: Ziyech is wel een echt leuke kaart om mee te spelen!

[ Voor 9% gewijzigd door Moody2204 op 16-01-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
fifanoob schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:51:
[...]

433 met een cam wel eens geprobeerd? Want net wat je zegt, velen spelen best behouden. Met 433 heb je een breed veld en een nummer 10 die bij mij gewoon een halve spits is.
4-2-3-1 bevalt meer als prima op dit moment. Nog nooit zo hoog gezeten kwa divisie

Speelde veel 4-3-1-2/4-1-2-1-2 en als uitwijk 4-3-2-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Augy
Wii4all schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:08:
Hoeveel zouden een gewone Ronaldo en kante minder waard gaan worden wanneer toty uitkomt?

Ronaldo naar onder de 200k misschien of zal het niet zo'n vaart lopen?

Normale Kante naar 120k?

Moet nog mn rivals spelen maar had eigenlijk dit weekend alles al van de hand moeten doen natuurlijk
Markt is zo onvoorspelbaar dit jaar, ik durft geen uitspraken meer te doen 🙈

Ik ga ook niks verkopen, vind t wel prima.. tot nog toe iets meer als 60k verlies in waarde. Daarintegen is het ook zondag en gebeurt dat wel vaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WL weer klaar vrij vlot gedaan in 4 uur gedaan, mega veel rage quit na 2-0 voorsprong. Paar serieus goede tegenstanders met monster team verslagen , dus tevreden met de wl deze week.

Red picks 3x niks packs spaar ik op voor TOTY

Nu weer verder met die hersendode sb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:01

Ozz

Stond 2-0 voor, kom via twee vervelende goals op 2-2 en eerste wat de tegenstander doet is leaven. Was minuut 60 geloof ik. Dit soort mensen moet EA gewoon een loss geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvd1984
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01:36
Komen toty kaarten aanstaande vrijdag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Markvd1984 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:09:
Komen toty kaarten aanstaande vrijdag ?
Dat is voor zover ik weet nog steeds niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
Wat vinden we van de nieuwe icardi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Augy schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:20:
denk dat hij wel eens behoorlijk goed kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
Icardi ziet er behoorlijk netjes uit, alleen de M/M bevalt me niet helemaal. De prijs daarentegen valt me reuze mee. Ik twijfel nog even. Icardi zou dan David moeten vervangen, maar David speelt echt geweldig voor mij.

De Icon PP had ik waarschijnlijk wel meegepakt als ik nog fodder had, maar ik spaar nu een paar weken alle packs op . "gelukkig" is de SBC behoorlijk duur (700K)

[ Voor 49% gewijzigd door 038Zwolle op 16-01-2022 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Augy schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:20:
Hmmm... Icardi naast mijn Mbappé? Linkt sowieso goed. Lijkt me op zich wel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Augy
Moody2204 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:42:
[...]

Hmmm... Icardi naast mijn Mbappé? Linkt sowieso goed. Lijkt me op zich wel leuk.
Ik ga nog even twijfelen en een paar reviews checken..

Op het moment keuze te over kwa spelers in m'n club dus voor de toekomst zou hij zeeeeer bruikbaar zijn. Denk aan de verrati, mbappe en marquinhos link..

Zou een no brainer zijn als ik mbappe al had haha

[ Voor 12% gewijzigd door Augy op 16-01-2022 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Base / mid icon pack van de swaps, baby Socrates….. Die gaat dus weer een sbc in kan totaal niet met die gozer omgaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:13
Het kan na fofana vorige week helaas niet altijd mee zitten 😬
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Od2P6YQb_6cxcmO7EgmfTF2-IJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/299DcTLnVlphHDBJ55a9j7kY.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig heeft t me slechts 180k gekost 😅

[ Voor 5% gewijzigd door Nachtapotheker op 16-01-2022 21:09 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 128 Laatste