Ennnn het is weer zover ... De enorme delay tijdens het spelen van de WL wedstrijden. In plaats van dat het steeds beter moet worden met de delay en servercapaciteit, denkt EA daar anders over. Na zoveel jaren hebben ze het nog steeds niet geleerd, of willen ze het niet leren. Ze moeten de servers echt gaan opschroeven want het is gewoon niet meer speelbaar. Een miljardenbedrijf met ieder jaar zoveel inkomsten uit betaalde pakketjes/fut coins en toch wordt de gameplay online er niet beter op. Het ligt dan niet aan mijn connectie want ik pak max 10 ms.
Ik klaag hier nooit, maar dit is eigenlijk abnormaal. Ik verwijt het ook aan de consumenten (ja inclusief ik) die dit spel ieder jaar maar blijven kopen. De streamers die dit spel ook slecht vinden maar gewoon niet willen boycotten (logisch, het is hun inkomstenbron en sommige worden ook gesponsord).
En het gaat dan ook niet meer om de delay maar ook de rest van de elementen. Pogba, Ronaldo, Aguero, Neymar bijvoorbeeld, allemaal na zoveel jaren nog steeds dezelfde kapsel? Zulke kleine dingetjes, waarvan je denkt. Kom op? Waar gaat al het geld naartoe dan?
En wanneer stoppen ze eens met het iedere week forceren van de promo's? Het is dan toch geen promo meer? Laat ons genieten van de bestaande promo spelers, atleast voor drie weken. Geef het een pauze van twee weken als het ware, met alleen maar informs. Nee, je hebt een Nkunku POTM sbc gedaan en je mag alweer sparen voor een Nkunku headliners ... Besef even dat we pas 3 maanden deze spel in bezit hebben en er zijn al 9 promo's uitgebracht; OTW, RTTKO, Rulebreakers, Numbers Up, Signature Signings, TOTGS, Versus, Winter Wildcards en Headliners. Dude? Wat is dan ook nu nog het nut van Icons? Waren Icons niet zeldzaam om te krijgen? 8 van de 10 tegenstanders die ik tegenkom heeft Eusebio.
Een en al geldwolven en de consumenten die daar ook gewoon blijven intrappen. FUT is een verslavende game element van FIFA en het blijft entertaining, maar dit gaat wel heel erg ver. Los van de reguliere gameplay is dit wel echt de beste FIFA, maar nogmaals. Krik gewoon de servercapacitieit op en laat ons genieten van de Promo's die ook als promo's hoort te zijn.
Verder een hele fijne jaarwisseling!