Haha ja daar kan je toch bijna niet omheen joh, ik probeer het ook om te gooien maar dat is allemaal niet zo makkelijk qua links helaas. Maar zo’n Dembele inderdaad, eigenlijk zouden ze ook gewoon downgrades van spelers mogelijk moeten maken tijdens het seizoen, dan wil ik het nog wel eens zien 😂Valandil schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:45:
[...]
Is iedere editie helaas zo.
Uiteindelijk gebruikt iedereen de meta om te kunnen winnen.
Drop back en counteren op pace.
Gelukkig zijn in deze editie ook spelers met minder pace nog bruikbaar.
Ben de Dembele's wel inmiddels beu. Gozer speelt amper bij Barca en raakt geen pepernoot en toch zag je hem in alle teams en had hij een peperdure SBC.
Best jammer, want je wilt wat meer diversiteit zien qua tegenstanders.
Het blok Marquinhos en Kimpembe is ook standaard tegenwoordig.
Ik gebruik Kimpembe ook overigens, maar dat is omdat ik hem nodig heb voor de link met Verratti kaart.
Ik probeer te zoeken naar een gezonde mix, maar dat is niet makkelijk omdat je daardoor vaker verliest.
Als ik naar mijn team nu kijk...tja dan is die ook redelijk meta eigenlijk![]()
https://www.ea.com/fifa/u...Id=jqz0GvHhnYT06:FFA22PS5
Heb ze beiden..Ozz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:15:
[...]
Waarom zou je voor Chiellini gaan als je ook Skriniar kunt halen? Zo bijzonder is dat kaartje van Chiellini helemaal niet. Skriniar en dan linken met Vidal
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Want een Neymar en Messi waren dat nog niet?Ozz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:13:
SS Ben Yedder gekocht, wat een nachtmerrie moet hij wel niet zijn voor m'n tegenstanders.
Speel 4-2-2-2: Donnarumma; Hakimi, Kimpembe, Marquinhos, Mendy; Wijnaldum, Fofana; Neymar, Messi; Ben Yedder, Mbappe
Ik zou enkel Fofana of Hakimi willen upgraden. Maar je team is wmb aardig af, endgame en al.
Ja eens, vind ik ook jammer om te zien. Zeker omdat er een berg aan cards heel bruikbaar zijn (denk aan een IF Atal ipv een Hakimi, een Openda ipv een Fekir enz). Maar uiteindelijk moet iedereen het zelf weten natuurlijk. Ik accepteer dat ik niet de ultieme meta gebruik en dus waarschijnlijk wat vaker zal verliezen dan wanneer ik wel full meta ga.Timoo_FR schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:37:
[...]
Je beschrijft hier denk ik goed wat (een van) de grootste irritatie-factor van deze game is haha. Mensen die alleen maar spelen om te winnen (met een full meta team) vs mensen die spelen met spelers waar zij iets mee hebben / leuk vinden om mee te spelen en het niet erg vinden om dan eventueel net wat meer potjes te verliezen. Maar is hier al eerder gepost, iedereen mag doen wat hij/zij wil en het is tenslotte maar een spelletje.
Daarnaast moet ik ook gewoon toegeven dat ik ook sommige meta spelers gebruik (ik heb een red 86 Hernandez op LB, al 250 wedstrijden ofzo, ik heb een rode kanté uit die champs upgrade sbc) en ik denk dat we dat allemaal wel een beetje doen. Maar ik probeer vaak spelers te gebruiken waar ik persoonlijk wat mee heb (Gravenberch, De Ligt, Neres, Overmars, zitten nu allemaal in m'n team)
Je kan denk ik ook niet altijd om de meta heen. Maar ook ik ben voorstander van meer diversiteit. Of van wat andere spelers eens uitproberen. Zo vond ik Ljungberg heroes een erg leuke speler. Vorige FIFA ook heel veel met Modric gespeeld, gewoon omdat ik dat een geweldige speler vind irl.Valandil schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:45:
[...]
Is iedere editie helaas zo.
Uiteindelijk gebruikt iedereen de meta om te kunnen winnen.
Drop back en counteren op pace.
Gelukkig zijn in deze editie ook spelers met minder pace nog bruikbaar.
Ben de Dembele's wel inmiddels beu. Gozer speelt amper bij Barca en raakt geen pepernoot en toch zag je hem in alle teams en had hij een peperdure SBC.
Best jammer, want je wilt wat meer diversiteit zien qua tegenstanders.
Het blok Marquinhos en Kimpembe is ook standaard tegenwoordig.
Ik gebruik Kimpembe ook overigens, maar dat is omdat ik hem nodig heb voor de link met Verratti kaart.
Ik probeer te zoeken naar een gezonde mix, maar dat is niet makkelijk omdat je daardoor vaker verliest.
Als ik naar mijn team nu kijk...tja dan is die ook redelijk meta eigenlijk![]()
https://www.ea.com/fifa/u...Id=jqz0GvHhnYT06:FFA22PS5
Nu speel ik ook nog met een Onyeka. Vind ik een ontzettend fijne cdm!
Mijn huidige verdediging is wel erg meta momenteel met Kimpembe en Marquinhos. Maar dat is ook vanwege de link met Verratti, die ik echt top vind deze FIFA. Toch zit ik ook wel weer te kijken naar de wat minder voor de hand liggende opties.
Nee, eigenlijk niet.colorsone schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:32:
Iemand nog tips voor een upgrade?[Afbeelding]
Full meta elftal
wijze woorden
R9, gullit90, ginola, cruyff, Zidane, van der sar, zambrotta.colorsone schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:32:
Succes
🤣🤣🤣 ja Ginola word mijn volgende doel, al is dat wellicht zonde voor op de flank..fifanoob schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:02:
[...]
R9, gullit90, ginola, cruyff, Zidane, van der sar, zambrotta.
Succes
Ja idd, past beter in de spits of op cam 😬 wel fijne speler overigens 👍colorsone schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:05:
[...]
🤣🤣🤣 ja Ginola word mijn volgende doel, al is dat wellicht zonde voor op de flank..
Hier begonnen met sparen voor toty, dus de echt dure spelers verkocht (mbappe en di natale uitgezonderd)
/f/image/eluppE1v3MFwQePcqf9k8laP.png?f=fotoalbum_large)
Denk dat ik Mbappe na dit weekend ook verkoop. Vorig jaar ging hij Na 5-12 tot begin januari zo’n 40% naar beneden in prijs.
Dat zal voor vele spelers gelden.
Traders tip: ik denk dat we bijna op de top van de markt zitten, overweeg om later in december met een budget team te spelen. (Tenzij coindrain je niet boeit natuurlijk
[ Voor 66% gewijzigd door Nachtapotheker op 02-12-2021 15:25 ]
Dit team en dan nog 5,6 miljoen overNachtapotheker schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:14:
[...]
Ja idd, past beter in de spits of op cam 😬 wel fijne speler overigens 👍
Hier begonnen met sparen voor toty, dus de echt dure spelers verkocht (mbappe en di natale uitgezonderd)
[Afbeelding]
Denk dat ik Mbappe na dit weekend ook verkoop. Vorig jaar ging hij Na 5-12 tot begin januari zo’n 40% naar beneden in prijs.
Dat zal voor vele spelers gelden.
Traders tip: ik denk dat we bijna op de top van de markt zitten, overweeg om later in december met een budget team te spelen. (Tenzij coindrain je niet boeit natuurlijk)
Mja kopen als iedereen de spelers dumpt en verkopen als iedereen ze wil hebben. Klinkt als een open deur maar zo is het welTimoo_FR schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:31:
[...]
Dit team en dan nog 5,6 miljoen overWtf doe ik verkeerd
Ik speel al fut sinds 2012 en handel al sinds fifa 17 vrij intensief, dan weet je in grote lijnen hoe de markt zich ontwikkelt.
En voor de korte termijn kan je ook snipen tijdens lightning rounds, daarna vliegen de prijzen van de populaire jongens meestal snel weer de lucht in.
Je kan ook populaire spelers uit promo teams of totw kopen op zondag avond. Dat is vrijwel altijd winstgevend 1 tot 2 weken later.
Heb wel spijt dat ik van t weekend niet even 10 renato’s heb ingeslagen, dat had wel weer 2.2 miljoen opgeleverd
[ Voor 20% gewijzigd door Nachtapotheker op 02-12-2021 16:04 ]
Geweldige tactiek: https://www.reddit.com/r/...et_rank_1_with_a_team_of/
Wat me opvalt bij meerdere dominante tactieken: opkomende backs, langzaam opbouwen, druk na fout tegenstander en 3 cm's.
Wat me opvalt bij meerdere dominante tactieken: opkomende backs, langzaam opbouwen, druk na fout tegenstander en 3 cm's.
een tactiek moet bij je passen. Wat voor de 1 werkzaam is hoeft voor de andere niet te werken.Capsaicin schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:15:
Geweldige tactiek: https://www.reddit.com/r/...et_rank_1_with_a_team_of/
Ik heb een heel eigen tactiek, ingesteld op hoe ik zelf speel/ wil spelen.
Fan van PSG?Ozz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:13:
SS Ben Yedder gekocht, wat een nachtmerrie moet hij wel niet zijn voor m'n tegenstanders.
Speel 4-2-2-2: Donnarumma; Hakimi, Kimpembe, Marquinhos, Mendy; Wijnaldum, Fofana; Neymar, Messi; Ben Yedder, Mbappe
Ratking outshined iedereen in dit team. Mbappe voelt aan als een truck in vergelijking met Ben Yedder. Hoe kort en snel die kan draaien en kappen is echt een cheat. En dan nog die finesses, ramt ze er uit alle hoeken in. Vond 900K op het begin te veel voor hem en hoopte dat die ging zakken. Uiteindelijk gekocht voor iets meer dan 1M en maakt het tot nog toe helemaal waar.
Ik denk dat het leerzaam is om in andermans keuken te kijken, zelfs als je zelf een chefkok bent. Er zijn miljoenen verschillende tactieken te bouwen. Je eigen speelstijl is zeker belangrijk, maar als je bijvoorbeeld dominant wil spelen kan dat op veel verschillende wijzen.fifanoob schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:22:
[...]
een tactiek moet bij je passen. Wat voor de 1 werkzaam is hoeft voor de andere niet te werken.
Ik heb een heel eigen tactiek, ingesteld op hoe ik zelf speel/ wil spelen.
Ik ben wel benieuwd naar jouw tactiek. Zou je die willen delen? En wat is je speelstijl?
die is niet zo bijzonder.Capsaicin schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:15:
[...]
Ik denk dat het leerzaam is om in andermans keuken te kijken, zelfs als je zelf een chefkok bent. Er zijn miljoenen verschillende tactieken te bouwen. Je eigen speelstijl is zeker belangrijk, maar als je bijvoorbeeld dominant wil spelen kan dat op veel verschillende wijzen.
Ik ben wel benieuwd naar jouw tactiek. Zou je die willen delen? En wat is je speelstijl?
ik speel 433 alles op balance.
breedte bij verdediging 35, bij aanvallen 65
diepte op 70
Vorig jaar was die anders toen ik 4222 speelde.
Het is ook zeker leerzaam, maar te veel mensen speuren het internet af naar de tactieken van anderen en denken zo de juiste tactiek te kunnen vinden. Alsof dat de manier is om beter te worden.
Voor die mensen zou ik zeggen, leer eerst begrijpen hoe tactiek werkt, wat doet wat.
Ben je een snelle speler, ben je iemand met skillmoves, ben je iemand van de counter, ben je iemand die de tijd neemt voor een opbouw. Dat is allemaal belangrijk om eerst van jezelf te weten voordat je aan een bepaalde opstelling begint.
Tenzij je ook iemand zijn speelstyle helemaal wilt overnemen maar daar gaat wel heel veel tijd in zitten.
Of het is een simpele tactiek met 10 man op eigen 16 staan en vol op de counter spelen.
Dat kan, ik speel liever mijn eigen manier. Dit jaar sinds lange tijd dat 433 gewoon weer werkt in mijn beleving. Andere jaren moest ik wel overschakelen naar 2 spitsen en mijn spel daarop aanpassen.
edit:
Ohja mijn speelstyle is echt hollandse school. Zo snel mogelijk naar de goal en zoveel mogelijk goals willen maken. Hoog druk zetten bij balverlies met een klein veld en groot veld bij balbezit zodat er ruimtes ontstaan. Vanuit daar met 3 hoekjes wat combineren zo nu en dan wat skillmoves, beetje van alles wat afhankelijk van hoe de tegenstander reageert op mijn acties.
Met 433 kan ik alle kanten op. Wil ik opkomende backs, dan gebruik ik de l1 knop wel om hem diep weg te sturen.
Doe je dat continu dan hebben tegenstanders dat door en counteren ze je er heel snel uit. Ik doe dat zelf ook tegen spelers met opkomende backs, dan kan je heel makkelijk een diagonale crossball geven en kan je bijna 1op1 met de keeper komen te staan.
[ Voor 19% gewijzigd door fifanoob op 02-12-2021 17:38 ]
Timo, hij ligt bij mij alweer in de kast.
Weg te stoffen...:)
[ Voor 20% gewijzigd door Dropkogel op 02-12-2021 17:50 ]
Wel lekkere rebound op Gundogan, niet verwacht zo snel.Gurbuh schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:30:
Bijzonder weinig snipes tijdens rewards. Zouden veel mensen hun packs weer bewaren?
Thanks voor je uitlegNachtapotheker schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:59:
[...]
Mja kopen als iedereen de spelers dumpt en verkopen als iedereen ze wil hebben. Klinkt als een open deur maar zo is het wel
Ik speel al fut sinds 2012 en handel al sinds fifa 17 vrij intensief, dan weet je in grote lijnen hoe de markt zich ontwikkelt.
En voor de korte termijn kan je ook snipen tijdens lightning rounds, daarna vliegen de prijzen van de populaire jongens meestal snel weer de lucht in.
Je kan ook populaire spelers uit promo teams of totw kopen op zondag avond. Dat is vrijwel altijd winstgevend 1 tot 2 weken later.
Heb wel spijt dat ik van t weekend niet even 10 renato’s heb ingeslagen, dat had wel weer 2.2 miljoen opgeleverd
Haha tja, gaat bij mij denk ook niet zo lang meer duren. Toenstraks maar eens even met onderstaand team geprobeerd wat potjes te spelen, helaas 3 kansloos verloren tegen Kimpembe & co. Hoop dat Malacia of een andere Nederlandse LB nog een keer een speciale kaart krijgt, dan kan het nog wel eens wat leuker worden. Bijlow is helaas ook gewoon niet goed genoeg om potjes op een dergelijk niveau over de streep te trekken. Overigens gebruik ik Openda ipv Malen want die laatste is ook niet echt fijn in-game.Dropkogel schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:49:
Timo, hij ligt bij mij alweer in de kast.
:strip_exif()/f/image/XrCSYaOQznsVy7GXSlTr9uOB.jpg?f=fotoalbum_large)
Graag gedaan👍. Ja klopt als je eenmaal wat hebt dan gaat het wel een stuk sneller. In het begin verkoop ik echt letterlijk alles wat iets waard is, dan gaan de haalandjes nog voor 100k etc. Dan ga ik puur voor coins niet voor kwaliteit. Daarnaast langzaam aan wat 86+ fodder materiaal inslaan en met halloween verkopen. Vanaf halloween ga ik een leuk team bouwen om dat vervolgens nu weer af te breken 😬Timoo_FR schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:03:
[...]
Thanks voor je uitleg. Ik speel pas weer sinds dit jaar FIFA (& dus FUT) dus vandaar dat bij mij de nodige kennis ontbreekt haha. Plus het principe geld maakt geld gaat voor jou nu natuurlijk alsmaar meer gelden. Lekker bezig
[ Voor 6% gewijzigd door Nachtapotheker op 02-12-2021 18:28 ]
Het is weer eens z'n dag dat niets lukt, volgende week nog maar eens proberen.
Lachuh weer met de mm pack ik volland... Ach ja dan maar een 83 rated player pick sbc doen... Weer volland
Ik mag wel zeggen dat dit de meest gedumpte speler is deze fifa
Burp
Volland ja.. ken je pappenheimers.. had je ook 3x 83? Ik dacht dat de SBC 3x 83+ (PLUS) was.. maar hij kwam bij mij niet hoger dan 3x 83Wii4all schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:58:
Lachuh weer met de mm pack ik volland... Ach ja dan maar een 83 rated player pick sbc doen... Weer volland

Ik had geluk 1x volland 83Rhain schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:03:
[...]
Volland ja.. ken je pappenheimers.. had je ook 3x 83? Ik dacht dat de SBC 3x 83+ (PLUS) was.. maar hij kwam bij mij niet hoger dan 3x 83
Nog een 83 en 1x 84 rated
Burp
Je kunt het beste nu ook geen packs openen, even wachten tot morgen.
Zonder promo kaarten in packs is het vrijwel niet de moeite.
Zonder promo kaarten in packs is het vrijwel niet de moeite.
Geen idee wat het is, maar er lijkt iets goed fout te gaan met de keepers sinds gisteren. Lloris was aan het blunderen. Die dus verkocht en terug naar Donnarumma, maar ook die maakt nu dezelfde fouten. Donnarruma eigenlijk nooit op een fout betrapt tot nu toe en nu is het 3 wedstrijden achter elkaar raak.
Nee niet eens
Wijnaldum had ik op het begin gedaan omdat ik op termijn toch Neymar en Messi zou kunnen halen. Hakimi, Marquinhos en Kimpembe heb ik untradeble. Eigenlijk zonde om ze dan niet te gebruiken en zijn gewoon heel erg goed.
Mbappe kwam afgelopen zaterdag uit een Ligue 1 upgrade lopen. De rest opvullen is eigenlijk Ligue 1 of Franse spelers. Wel tevreden, heb nu 7 spelers first owner in m'n team. En kan nu rustig naar de Ultimate Pack grinden van Rivals.
R9colorsone schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:32:
Ginola
Salah 91 uit de champions upgrade, kan mooi zn gold versie vervangen. Zijn al die verschrikkelijke pp toch nog ergens goed voor😄
Ben Ketser lieve mensen. De tering, wat een spits. Zijn signature is abnormaal. Zeer zeker zijn prijsje waard.
Zie ineens dat sommige Signature Signings kaarten ineens omhoog gaan, iig Mendy. Toen ik hem packte was hij rond de 45k, nu 81k. Heb hem gelist met pijn in het hart, was by far de beste keeper die ik heb geprobeerd.
Speel wel even met Ederson ofzo, koop ik Mendy later terug als hij zakt.
Iemand een idee waarom hij (en wellicht andere signature signings) zo hard zijn gestegen ineens? Lijkt me sterk dat het voor die SBC's met SS requirement is.
Iemand een idee waarom hij (en wellicht andere signature signings) zo hard zijn gestegen ineens? Lijkt me sterk dat het voor die SBC's met SS requirement is.
Nope laatste paar dagen, daarna zullen de meeste nog wel droppen.Robbio85 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:55:
Zie ineens dat sommige Signature Signings kaarten ineens omhoog gaan, iig Mendy. Toen ik hem packte was hij rond de 45k, nu 81k. Heb hem gelist met pijn in het hart, was by far de beste keeper die ik heb geprobeerd.
Had er een paar rond 30k gekocht, -> special cards als requirement in een sbc is kassa.
Los van dat ik me uitstekend vermaak met deze FIFA heb ik tog 1 frustratie waar miss iemand hier een oplossing voor heeft.
Sta ik enorm veel moeite te doen om te scoren. Krijg ik vanaf de aftrap weer een goal tegen omdat mijn hele team lijkt te slapen en de tegenstander vloeiend overal doorheen slalomt.
Iemand een idee behalve neer maaien?🤣
Sta ik enorm veel moeite te doen om te scoren. Krijg ik vanaf de aftrap weer een goal tegen omdat mijn hele team lijkt te slapen en de tegenstander vloeiend overal doorheen slalomt.
Haha, die goals maak ik zelf ook vaak, is bijna niet te verdedigen want je team doet inderdaad bijna niks. Als mijn tegenstander dat doet merk ik dat vaak al snel en loop ik gewoon zo ver mogelijk mee met L2 ingedrukt. En als hij voorbij mijn laatste lijn weet te komen is de enige optie wat je zegt, neermaaienAugy schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:26:
Los van dat ik me uitstekend vermaak met deze FIFA heb ik tog 1 frustratie waar miss iemand hier een oplossing voor heeft.

Wat ik altijd doe is gelijk vol druk zetten. Als ik eerst achteruit loop komt er altijd wel een kans uit ja.Augy schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:26:
Team of the Group Stage (CL) zit 1 kaartje bij van 93 algemeen, wel 80 pace maar dan nog. Benieuwd wie het is.
Lewandowski?Timoo_FR schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:32:
Team of the Group Stage (CL) zit 1 kaartje bij van 93 algemeen, wel 80 pace maar dan nog. Benieuwd wie het is.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Oh man het toxic uurtje is weer begonnen. Sta 3-3 tegen een gozer, hij krijgt rood en weg is ie… wat een figuren man… uiteraard weer zo’n figuur die met elke speler incl. de voorstoppers een skillmove moet maken

[ Voor 5% gewijzigd door Nachtapotheker op 03-12-2021 09:52 ]
Eerste week waarbij ik eigenlijk echt geen zin heb om me te kwalificeren en WL te spelen. Aan de andere kant, ik heb geen zak te doen dit weekend, dus waarom niet.
Moet wel echt ff motivatie zoeken. Packs voor TOTGS is opzich wel chill. Maar kwali + 20 games is wel weer even een flinke shift.
Moet wel echt ff motivatie zoeken. Packs voor TOTGS is opzich wel chill. Maar kwali + 20 games is wel weer even een flinke shift.
Als gasten op de middellijn skillmoves gaan doen zonder dat jouw spelers in de buurt zijn weet je eigenlijk al genoegNachtapotheker schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:50:
Oh man het toxic uurtje is weer begonnen. Sta 3-3 tegen een gozer, hij krijgt rood en weg is ie… wat een figuren man… uiteraard weer zo’n figuur die met elke speler incl. de voorstoppers een skillmove moet maken

[ Voor 4% gewijzigd door Robbio85 op 03-12-2021 10:04 ]
Een vraag voor de 'traders' hiero. Die MM zijn nu weer beschikbaar en daardoor zijn bijvoorbeeld alle Portugese en Liga Portugal spelers 1500-2000 coins waard, nu heb ik deze erg veel in mijn club. Is het dan verstandig om die MM SBC met untradeables te doen en (een groot deel van) de tradeables (Portugese en Liga Portugal spelers) nu te verkopen?
Ik heb bijvoorbeeld toen voor die Rafa Silva doelstelling een team gemaakt bestaande uit spelers uit de Portugese competitie, sommige heb ik gekocht voor bijvoorbeeld 500 coins en gaan nu weg voor 1500. Verkopen die handel dan toch?
Ik heb bijvoorbeeld toen voor die Rafa Silva doelstelling een team gemaakt bestaande uit spelers uit de Portugese competitie, sommige heb ik gekocht voor bijvoorbeeld 500 coins en gaan nu weg voor 1500. Verkopen die handel dan toch?
Absoluut, na het weekend kan je ze weer voor 500 oppikkenTimoo_FR schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:44:
Een vraag voor de 'traders' hiero. Die MM zijn nu weer beschikbaar en daardoor zijn bijvoorbeeld alle Portugese en Liga Portugal spelers 1500-2000 coins waard, nu heb ik deze erg veel in mijn club. Is het dan verstandig om die MM SBC met untradeables te doen en (een groot deel van) de tradeables (Portugese en Liga Portugal spelers) nu te verkopen?
Misschien zelfs vanavond al wel bij de release van TOTGS.
[ Voor 3% gewijzigd door Nachtapotheker op 03-12-2021 10:54 ]
Ja de MM sbc's zelf afmaken en wat je over houd nu weg doen, je hebt ze voorlopig toch niet meer nodig. Pas bij Icon Swaps weer een keer waarschijnlijk. Als je ze voor die tijd weer in koopt zit je sowieso goed.
Zelfs dat zou ik niet doen, kan je beter nu de winst pakken en de MM spelers volgende week terug kopen en dan doendutchgio schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:02:
Ja de MM sbc's zelf afmaken en wat je over houd nu weg doen, je hebt ze voorlopig toch niet meer nodig. Pas bij Icon Swaps weer een keer waarschijnlijk. Als je ze voor die tijd weer in koopt zit je sowieso goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Nachtapotheker op 03-12-2021 11:04 ]
Ja, waarom niet? Stelregel 1 bij traden: als je blij bent met de winst = verkopen. Elke 100 coins teltTimoo_FR schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:44:
En volgende keer het op donderdagavond op 19:05 doen, want dan kan je nog veel meer coins binnenharken
Nou, ga 2-0 in de WL.. maar word wel echt strontziek van die tweede paal corner truuk.. Iemand tips om dat te verdedigen?
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Thanks heren, ga ik onthouden. Toch mooi zo’n 50k gepakt in een kwartiertje
Ik zou wat eerder listen. Namelijk rond de 18:15 a 18:30.M@cer schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:00:
En volgende keer het op donderdagavond op 19:05 doen, want dan kan je nog veel meer coins binnenharken
Ik gok voor mijzelf wat elke week de MM kan zijn en koop op maandags daar al voor in. Vervolgens ga ik mijn spelers op donderdags tussen 18:15 en 18:30 o listen zodat deze bijna afgelopen zijn als de MM al uit is, de mensen kijken vaak toch op de eerste paar pagina's en dan heb je kans op lazybuyers en of de ongeduldige spelers die perse die sbc meteen willen maken.
Afgelopen week denk toch een kleine 250k winst op de MM gemaakt. Is voor mij ook de enige manier van traden wat ik nog leuk vind. Ik heb geen zin om elke dag in de weer te moeten met futbin om prijzen te checken etc.
Gewoon beetje gokken wat er eventueel aankomt, daar spelers op inkopen en vervolgens maar hopen dat ze er tussen zitten. Genoeg kaartjes waar ik 1200 per kaart winst op maak en meestal koop ik ongeveer 200 a 300 spelers in.
Dit zou ik ook wel willen weten. Mijn huidige tactiek van een schietgebedje doen is niet altijd even effectief.hmr schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:37:
Nou, ga 2-0 in de WL.. maar word wel echt strontziek van die tweede paal corner truuk.. Iemand tips om dat te verdedigen?
en ook voor @hmr wat ik vaak doe als ze een korte corner nemen, is de speler handmatig selecteren die vlak bij mijn 2e paal staat. Deze blijf ik dan en ik blijf rond de 5m gebied bij de 2e paal. De hoge voorzet die dan volgt kan ik vaak wegkoppen.Capsaicin schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:52:
[...]
Dit zou ik ook wel willen weten. Mijn huidige tactiek van een schietgebedje doen is niet altijd even effectief.
Maar ik kom ook alweer spelers tegen die doen deze corner weer net iets anders, zonder een 2e man kort, spelen ze hem meteen al naar de 16 etc. Het is heel lastig in elk geval. Hoop dat jullie wat aan mijn manier hebben, maar ook bij mij vliegen ze er nog in hoor.
Uiteraard, maar Portugal is niet een competitie die je snel verwacht.. Maar hier gaat ook alles om 18:15 in de verkoop en dan in de dubbele cijfers wat betreft verkoopaantallen om 19:15fifanoob schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:50:
[...]
Ik zou wat eerder listen. Namelijk rond de 18:15 a 18:30.
Ik gok voor mijzelf wat elke week de MM kan zijn en koop op maandags daar al voor in. Vervolgens ga ik mijn spelers op donderdags tussen 18:15 en 18:30 o listen zodat deze bijna afgelopen zijn als de MM al uit is, de mensen kijken vaak toch op de eerste paar pagina's en dan heb je kans op lazybuyers en of de ongeduldige spelers die perse die sbc meteen willen maken.
Tis idd echt kut. Wat ook werkt is direct naar de passer rennen die kort staat en de pass blokkeren. Maar idd te veel mogelijkheden.fifanoob schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:56:
[...]
en ook voor @hmr wat ik vaak doe als ze een korte corner nemen, is de speler handmatig selecteren die vlak bij mijn 2e paal staat. Deze blijf ik dan en ik blijf rond de 5m gebied bij de 2e paal. De hoge voorzet die dan volgt kan ik vaak wegkoppen.
Maar ik kom ook alweer spelers tegen die doen deze corner weer net iets anders, zonder een 2e man kort, spelen ze hem meteen al naar de 16 etc. Het is heel lastig in elk geval. Hoop dat jullie wat aan mijn manier hebben, maar ook bij mij vliegen ze er nog in hoor.
Net 6-5 gewonnen waarbij tegenstander 4 keer een corner erin kopt met de tweede paal truuk. Lachen.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
In die wirwar van spelers is het niet makkelijk om de juiste speler te selecteren.fifanoob schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:56:
[...]
en ook voor @hmr wat ik vaak doe als ze een korte corner nemen, is de speler handmatig selecteren die vlak bij mijn 2e paal staat. Deze blijf ik dan en ik blijf rond de 5m gebied bij de 2e paal. De hoge voorzet die dan volgt kan ik vaak wegkoppen.
Misschien werkt dubbel driehoekje (zodat je keeper uitkomt om de voorzet te pakken). Pro-spelers zie ik dat wel eens gebruiken. Ze dirigeren de tegenstander zoveel mogelijk naar de zijkanten en voor het geval er een voorzet komt laten ze de keeper wat naar voren komen met dubbel driehoekje (2e driehoekje ingedrukt houden).
voordat de corner genomen is ben ik al de speler die ik wil zijn, soms net iemand die er naast staat maar dan beweeg ik hem wel naar die plek.Capsaicin schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:13:
[...]
In die wirwar van spelers is het niet makkelijk om de juiste speler te selecteren.![]()
Misschien werkt dubbel driehoekje (zodat je keeper uitkomt om de voorzet te pakken). Pro-spelers zie ik dat wel eens gebruiken. Ze dirigeren de tegenstander zoveel mogelijk naar de zijkanten en voor het geval er een voorzet komt laten ze de keeper wat naar voren komen met dubbel driehoekje (2e driehoekje ingedrukt houden).
In begin deed ik ook nog wel eens de keeper moven maar dat gaat echt te traag en te veel risico.
Het zit weer lekker mee deze WL, goeie AI
Gebeurt uiteraard in de 90e min bij een gelijk spel tegen een park the bus counterkid…
Gebeurt uiteraard in de 90e min bij een gelijk spel tegen een park the bus counterkid…
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/NVpTOeGm72U8CEnHtyYcPaZL.gif?f=user_large)
*pakt vergrootglas*Nachtapotheker schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:46:
Het zit weer lekker mee deze WL, goeie AI![]()
[Afbeelding]
Hahaha ja, ik probleer die bal weg te rossen met van Dijk en Dudek (AI) duwt hem gewoon de goal in

[ Voor 3% gewijzigd door Nachtapotheker op 03-12-2021 14:15 ]
Je maakt serieus een filmpje, en daarvan een gifje en dan moet je het nog posten... Dan heb je niet halverwege al zoiets van, wat ben ik eigenlijk aan het doen?
Dat is nog geen 2 minuutjes werk, gij dramaqueenGurbuh schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:17:
Je maakt serieus een filmpje, en daarvan een gifje en dan moet je het nog posten... Dan heb je niet halverwege al zoiets van, wat ben ik eigenlijk aan het doen?
Sure, maar dit soort dingen overkomt iedereen wel eens. Dus wat is dan de meerwaarde? Dit is alsof ik in het auto topic een filmpje post van een blaadje die onder mn ruitenwisser vast zit.Capsaicin schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:24:
[...]
Dat is nog geen 2 minuutjes werk, gij dramaqueen
Helaas gebeuren die rare dingen wel iets vaker dan 'wel eens'Gurbuh schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:29:
[...]
Sure, maar dit soort dingen overkomt iedereen wel eens. Dus wat is dan de meerwaarde? Dit is alsof ik in het auto topic een filmpje post van een blaadje die onder mn ruitenwisser vast zit.
[ Voor 8% gewijzigd door Nachtapotheker op 03-12-2021 14:33 ]
Zag geruchten dat er een TOTGS Haller SBC komt.
Mag hopen dat EA hem even +20 pace geeft en dan praten we voor de rest nergens meer over, dan is het doei Openda.
Mag hopen dat EA hem even +20 pace geeft en dan praten we voor de rest nergens meer over, dan is het doei Openda.
Haller interesseert me helemaal niets, maar als de geruchten kloppen dat Haller een SBC krijgt en Antony in pack komt dan gaat mijn TOTKS Gravenberch enorm stijgen!Timk10 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:48:
denk het niet, bij lewa doen ze dat ook niet.Timk10 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:48:
Denk het ook niet, bij TOTGS is het volgens mij altijd +2 als je kijkt naar vorig jaar ook.
Is ook zo, maar een man mag hopen toch?fifanoob schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:52:
[...]
denk het niet, bij lewa doen ze dat ook niet.
Bij SBC Cards willen ze soms nog wel eens een konijn uit de hoed toveren.
Ik speel nu al met 84 Graaffoe en die is al heerlijk. Die update naar 86 maakt hem een absoluut monster dus ook al wordt ie 300K waard, ik houd hem sowieso. Samen met Neres en dan hopelijk Haller een droomtrio, 100 keer leuker dan Fekir, Dembele en Mbappedestroye schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:51:
[...]
Haller interesseert me helemaal niets, maar als de geruchten kloppen dat Haller een SBC krijgt en Antony in pack komt dan gaat mijn TOTKS Gravenberch enorm stijgen!
https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link
Die Vini kaart....
Marquinhos uiteraard ook weer een special card en die Nkunku heeft volgens mij onder het bureau gezeten bij EA want hoeveel special cards die al wel niet heeft is niet normaal.
Die Vini kaart....
Marquinhos uiteraard ook weer een special card en die Nkunku heeft volgens mij onder het bureau gezeten bij EA want hoeveel special cards die al wel niet heeft is niet normaal.
Nkunku is gewoon dit seizoen de uitblinker bij Leipzig toch? En daarnaast, zijn dit niet gewoon predictions? Ik zie liever ook een keer wat anders dan de spelers die elk jaar 10 speciale kaarten krijgen mjah..Timoo_FR schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:01:
EA want hoeveel special cards die al wel niet heeft is niet normaal.
Strooi gewoon een paar vette Conference League kaarten. 99% zal het niks boeien, maar als fan van Bodo, Basel of Feyenoord is dat toch gewoon vet? Tof Dessers kaartje, prima! En dan gewoon een main team erbij met de usual

[ Voor 23% gewijzigd door Gurbuh op 03-12-2021 15:08 ]
Is zeker de uitblinker, dus is niet anders idd. Zijn predictions ja maar o.a. Nkunku en Lewa zijn al wel zeker.Gurbuh schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:06:
[...]
Nkunku is gewoon dit seizoen de uitblinker bij Leipzig toch? En daarnaast, zijn dit niet gewoon predictions? Ik zie liever ook een keer wat anders dan de spelers die elk jaar 10 speciale kaarten krijgen mjah..
Ik heb het echt gehad! 
Ik ben ab-so-luut geen goede speler, en heb er ook to-taal geen probleem mee om maar om de zoveel weken is WL te spelen en dan ook 20x te verliezen in de WL
... Maar ik kan de teams met Fekir-FB Benz-Nkunku-Kimpembe-Varane-Lloris, aangevuld met 8/10 Kanté,Dembele&Vini niet meer zien.. Ik ben al verloren van zodra ik hun squad op men scherm zie, want ik ben met de rust nog niet uitgevloekt 
Ok het zijn goede kaartjes, maar is er echt geen fractie creativiteit meer?
Mss een idee voor een nieuwe doelstelling, ipv die eindeloze friendlies: een week match'kes zonder Franskoppen
Ik ben ab-so-luut geen goede speler, en heb er ook to-taal geen probleem mee om maar om de zoveel weken is WL te spelen en dan ook 20x te verliezen in de WL

Ok het zijn goede kaartjes, maar is er echt geen fractie creativiteit meer?

Mss een idee voor een nieuwe doelstelling, ipv die eindeloze friendlies: een week match'kes zonder Franskoppen
ik zeg je eerlijk ik kijk bijna nooit naar het team van de tegenstander, ook omdat je op de ps5 misschien 1 a 2 sec max de tijd hebt want dan is dat scherm alweer weg.
Laat je mentaal niet pakken door een team van de tegenstander. Gewoon je eigen spel spelen
Laat je mentaal niet pakken door een team van de tegenstander. Gewoon je eigen spel spelen
Wel mee eens, maar ik ben het zat om bij gelijkwaardige wedstrijden dan toch te verliezen met 1 doelpunt verschil van een Mbappe, Messi, Ronaldo, Neymar, die je ook om de haverklap tegenkomt.fifanoob schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:11:
ik zeg je eerlijk ik kijk bijna nooit naar het team van de tegenstander, ook omdat je op de ps5 misschien 1 a 2 sec max de tijd hebt want dan is dat scherm alweer weg.
Tot einde WL dacht ik.saert schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:41:
Tot hoelang is het mogelijk om de kwalificatie af te maken? Tot zaterdagmiddag ergens?
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Ja omdat je veel van dat soort spelers tegenkomt is het ook logisch dat zo'n soort speler die ene winnende goal maakt. Maar dat wil niet zeggen dat hij met een andere speler die goal ook niet had gemaakt toch?Moody2204 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:22:
[...]
Wel mee eens, maar ik ben het zat om bij gelijkwaardige wedstrijden dan toch te verliezen met 1 doelpunt verschil van een Mbappe, Messi, Ronaldo, Neymar, die je ook om de haverklap tegenkomt.
Snap die frustratie wel hoor. Maar het moet dus niet in je hoofd komen te zitten, dat gaat je tegen werken. Net zoals als je voor staat met bv 3-0 en dan maakt de tegenstander opeens de 3-1, sommige denken dan ook meteen, ja let op hij gaat straks de 3-2 en de 3-3 maken en dan wint hij hem vast nog in de verlenging etc.
Ik noem maar iets, maar zulke dingen moeten niet tussen de oren komen te zitten.
Heel veel wedstrijden worden nog in de laatste 5 min beslist, is in het echt ook zo, in fifa is het mij betreft opvallend vaak zo dat ik er niet raar vanop kijk dat je in de laatste paar min een soort van geheime boost krijgt. Maar afijn, het gebeurd eenmaal vaak.
Als je zo begint te denken ga je overal iets achter zoeken en dat is niet gunstig ten behoeve van de prestaties. Dat is een mentaal iets wat ook in het echt bij voetballers voorkomt natuurlijk
Klopt Nkunku speelt heel goed bij Leipzig.Gurbuh schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:06:
[...]
Nkunku is gewoon dit seizoen de uitblinker bij Leipzig toch? En daarnaast, zijn dit niet gewoon predictions? Ik zie liever ook een keer wat anders dan de spelers die elk jaar 10 speciale kaarten krijgen mjah..
Strooi gewoon een paar vette Conference League kaarten. 99% zal het niks boeien, maar als fan van Bodo, Basel of Feyenoord is dat toch gewoon vet? Tof Dessers kaartje, prima! En dan gewoon een main team erbij met de usualsuspects.
Had wel een leuke kaart van Sini willen zien , ook een bruikbare kader dan.
Inmiddels 6-0… leuke potten! Speel wel goed en beheerst vandaag. Ook tegen echt goede teams hou ik het hoofd koel! Blij mee! Volgende potten morgen spelen. FB Benz wel echt lekker! Alleen twijfel ik tussen hawk en hunter.. hij maakt ze wel hoor. En mijn IF 82 Vini ook
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
laatste minuten ook vaak een alles of niet opstelling.fifanoob schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:52:
[...]
Ja omdat je veel van dat soort spelers tegenkomt is het ook logisch dat zo'n soort speler die ene winnende goal maakt. Maar dat wil niet zeggen dat hij met een andere speler die goal ook niet had gemaakt toch?
Snap die frustratie wel hoor. Maar het moet dus niet in je hoofd komen te zitten, dat gaat je tegen werken. Net zoals als je voor staat met bv 3-0 en dan maakt de tegenstander opeens de 3-1, sommige denken dan ook meteen, ja let op hij gaat straks de 3-2 en de 3-3 maken en dan wint hij hem vast nog in de verlenging etc.
Ik noem maar iets, maar zulke dingen moeten niet tussen de oren komen te zitten.
Heel veel wedstrijden worden nog in de laatste 5 min beslist, is in het echt ook zo, in fifa is het mij betreft opvallend vaak zo dat ik er niet raar vanop kijk dat je in de laatste paar min een soort van geheime boost krijgt. Maar afijn, het gebeurd eenmaal vaak.
Als je zo begint te denken ga je overal iets achter zoeken en dat is niet gunstig ten behoeve van de prestaties. Dat is een mentaal iets wat ook in het echt bij voetballers voorkomt natuurlijk
De ene keer wordt het helemaal niks en 6-3 verliezen
andere keer ga je van 2-3 achter naar 4-3 winst.
En ja dan gebruik je de spelers die je daarvoor geschikt acht.
Zit ook te denken om Benzema weer te gaan gerbuiken in combinatie met Vinicius, maar die IF leek mij net iets te zwak. Maar ik begrijp dat hij jou wel bevalt?hmr schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:16:
Inmiddels 6-0… leuke potten! Speel wel goed en beheerst vandaag. Ook tegen echt goede teams hou ik het hoofd koel! Blij mee! Volgende potten morgen spelen. FB Benz wel echt lekker! Alleen twijfel ik tussen hawk en hunter.. hij maakt ze wel hoor. En mijn IF 82 Vini ook
Ik kan niet beter betalen... maar voor mij is hij echt goed. Snel, staat vaak op de goede plaats en natuurlijk 5* skills!Moody2204 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:30:
[...]
Zit ook te denken om Benzema weer te gaan gerbuiken in combinatie met Vinicius, maar die IF leek mij net iets te zwak. Maar ik begrijp dat hij jou wel bevalt?
Nadeel is dat hij echt licht en zwak is. Dus goed uit de druk weglopen.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Geldt voor mij ook qua centenhmr schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:31:
[...]
Ik kan niet beter betalen... maar voor mij is hij echt goed. Snel, staat vaak op de goede plaats en natuurlijk 5* skills!
Nadeel is dat hij echt licht en zwak is. Dus goed uit de druk weglopen.
Ik wil ook eens een 4-1-2-1-2 uitproberen. Heb ik nog nooit gespeeld, omdat ik eigenlijk altijd met een 4-2-3-1 heb gespeeld. Kortom, dat wordt experimenteren.
YES EA.Timk10 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:48:
Ik wil wel even tegen je spelen hoor?Moody2204 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:44:
[...]
Geldt voor mij ook qua centen![]()
Ik wil ook eens een 4-1-2-1-2 uitproberen. Heb ik nog nooit gespeeld, omdat ik eigenlijk altijd met een 4-2-3-1 heb gespeeld. Kortom, dat wordt experimenteren.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
+19 pace, de tering had ik niet verwacht!
Zoals velen hier, Haller wordt mijn nieuwe spits! Ga er de knik een Hawk opzetten. Voorzetten en corners wordt dan een drama voor de tegenstander
Wulfric92 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:44:
Zoals velen hier, Haller wordt mijn nieuwe spits! Ga er de knik een Hawk opzetten. Voorzetten en corners wordt dan een drama voor de tegenstander
:strip_exif()/f/image/AopuL7JYAN9yeoKFuoswJJN3.jpg?f=fotoalbum_large)
Je kan best een leuk eredivisie team maken (ok vvd en robo niet maar moest even voor de chem
Hier Sangaré en Haller ook binnengehaald met fodder. Hoefde alleen een Szcesny (of zoiets) te kopen...
Hopelijk komen er nog wat Conf. League spelers. Luis Sinisterra of Dessers ofzo
Hopelijk komen er nog wat Conf. League spelers. Luis Sinisterra of Dessers ofzo
Gaaf team! Gebruik Heil als super sub wat een HEERLIJKE speler is dat!Markmaas schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:00:
[...]
[Afbeelding]
Je kan best een leuk eredivisie team maken (ok vvd en robo niet maar moest even voor de chem)
Of dit, alles op 10 chem. Alleen Cornet en Van Dijk geen eredivisie dan:Markmaas schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:00:
[...]
[Afbeelding]
Je kan best een leuk eredivisie team maken (ok vvd en robo niet maar moest even voor de chem)
:strip_exif()/f/image/T7sn7ElHXwR4xsDQdTdD0PFR.jpg?f=fotoalbum_large)