fifanoob schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:07:
[...]
Nee ben ik niet met je eens. Qua gameplay is dit een hele sterke fifa. Het spel zelf werkt elk jaar steeds een stukje beter en zo ook nu. Het is alleen dat er weinig uitdaging zit en de markt gewoon zo laag is etc.
Sommige mensen moet ook eens meer bij hun zelf ten rade gaan. Het spel doet niet wat iemand vaak wil, misschien moet je dan in zo'n situatie eens afvragen, klopt het wel wat ik wil en is het wel haalbaar?
Net als de vertraging soms bij het schieten, een speler dribbelt, dus hij heeft niet continu contact met de bal dus hij kan ook niet continu meteen schieten, als de bal een stukje voor hem ligt omdat je aan het dribbelen bent kan je dus niet meteen schieten.
Zonder meteen naar jou te wijzen hoor. Maar ik heb echt het idee dat vele dat soort dingen niet door hebben en daarom het maar gooien op de "slechte " game(play).
Ik wil geen discussie blijven aanzwengelen en echt niet alleen maar klagen, maar ik vind sommige aspecten van deze Fifa echt heel slecht. Het zal ongetwijfeld ook wel voortkomen uit de manier waarop ik wil spelen / speel, namelijk met een 'discard' team en dat tot het uiterste pushen in Divisons en WL.
Echter enkele voorbeelden, los van het feit dat de market volledig uit balans is.
- De kick-off en corner glitch, met name de eerste is echt een AI probleem.
- Powershots vanuit onmogelijke hoeken, ik heb echt de meest onmogelijke goals gemaakt op de achterlijn. Echt ongelooflijk dat dit niet gepatched is.
- Verdedigers die uit zichzelf uit elkaar gaan lopen bij counters of achterblijven waardoor het veld 80 meter wordt. Dit is m.i. echt uitsluitend slechte AI.
- AI Verdedigers die over elkaar vallen, meestal bij het uitverdedigen bij corners of in de 16.
- Het schakelen van en naar spelers werkt slecht(er). Met het rechter pookje kan ik vaak bepaalde spelers niet selecteren, meestal CDM's of CM's. Als je naar de verkeerde schakelt en dan weer terug, loopt de speler automatisch naar zijn oude plek en laat een gat vallen. Mega knudde.
- Verdedigen door met een tweede speler druk te zetten, werkt m.i. veel slechter dan voorheen. In veel gevallen blijft de speler maar een beetje rondwandelen of zelfs stilstaan in de 16.
- Verdedigen met beide triggers werkt weliswaar redelijk, maar hoe knudde is het dat je je tegenstander beter in een trechter kunt laten lopen dan daadwerkelijk je voet uit te steken. Instappen is een no-go tenzij perfect getimed.
- Shirtje trekken werkt aanzienlijk slechter dan voorheen of eigenlijk helemaal niet.
- Scheidsrechter geeft bijna nooit een kaart of is zijn fluit vergeten. Ik heb al zoveel spelers neergehaald zonder vrije trap of kaart. Zelfs doorgebroken spelers neerhalen met een sliding is vaker geel dan rood.
- Stats als Strength maken ook niets (meer) uit, met Bernado Silva loop je Lukaku of Fellaini zo van de bal of omver. Hierdoor is de meta echt alleen nog maar pace + dribbling/skills. Voorheen waren aanzienlijk meer spelers bruikbaar dan alleen agile met pace. Het meest erger ik me aan het feit dat spelers met matige stats sub 80 behoorlijk onbruikbaar zijn. Alsof dit soort spelers helemaal niets kunnen. Probeer maar eens een crosspass te geven. In veel gevallen gaat de bal dan automatisch naar een speler die (veel) dichterbij staat ondanks een volle powerbar.
- De balans met alle gekleurde kaarten is helemaal zoek. Hoe knudde is het dat Werner een betere kaart heeft dan bijv. Lewandowski. Hij heeft tot dusver 2 goals gemaakt, terwijl Lewa er gemiddeld 2 per pot in schiet. Lekker dan die 88 kaart die nog verder geupgraded wordt. Die Neres kaart ook. Neres heeft 1 (!?) wedstrijd gespeeld dit seizoen. TotW, PotM, Toty, allemaal prima, maar je gaat toch geen spelers upgraden die niets presteren.
Ik wil niet beweren dat de voorgaande delen op al deze punten heel veel beter zijn, maar kom op het is 2021 met een nieuwe generatie hardware moet het echt beter kunnen. Daarnaast is het ook gewoon een kwestie van programmeren. Het is niet voor niets dan er geen balans in de market zit. Als de gameplay beter gebalanceerd was, waren er veel meer spelers bruikbaar. Nu zijn spelers ofwel fodder ofwel 300-400k of hoger. Ik kan mij niet herinneren dat er de afgelopen jaren een Fifa is geweest waar de balans zo zoek was op de market.
Ik merk daarnaast dat ik het vaak leuker vind om een beetje te handelen dan om daadwerkelijk wat potjes te spelen. Er is door de week weinig content (voor mij dan).