PrinsPils schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:29:
[...]
Ik speel op PS4, zou ik op moeten letten maar denk dat sprinten wel meevalt. Probeer wel met L2 te verdedigen, maar daarbij constant het gevoel een keuze te moeten maken en dan hap ik, vaak verkeerd. Zelfde geldt voor het afdekken van passlijnen, spelers lijken dan elke keer 20cm tekort te komen om de bal te onderscheppen.
Dat van die CVM’s ga ik zeker proberen, dank.
je moet altijd zo denken. Vanuit stilstand is het voor de aanvaller moeilijker om jou voorbij te komen. Dus jij als verdediger moet het ophouden. Juist niet happen/uitstappen. Tenzij je genoeg rugdekking hebt dan kan je soms voor die tackle gaan.Maar hij moet juist de keuze maken, jij niet, jij houdt het gewoon op en kijkt wat hij doet. Ik verdedig bijna 90% alleen maar met l2, alleen als ik in duel ben, dus dat ik naast de aanvaller loop in de zelfde richting dan gebruik ik rondje alle overige doe ik met l2. En gewoon niet happen. Haal de snelheid bij de tegenstander eruit, dwing hem om die actie te maken, ondertussen hou jij l2 gewoon ingedrukt en blijf je staan. Net zo lang tot je denkt oke deze kan ik pakken en dan kan je beetje druk erop zetten. Zorg daarbij wel dat je linies dicht bij elkaar staan.
Ik heb heel vaak van die tegenstanders die hele tijd kappen en draaien rond de 16 in de hoop dat ik elke x hap. Maar ik beweeg amper ik w8 gewoon. Verdedigen in eigen 16 nooit sprintknop gebruiken, ook al denk je soms kut nu is hij weg, als je dan die sprint knop gebruikt en hij doet een fake schot dan ben je weg omdat jij de sprintknop hebt gebruikt en niet zo snel stilstaat als de tegenstander.
afijn. je hebt zoveel verschillende manieren van verdedigen. Dit is hoe ik het een beetje doe en daar zoek ik dan de balans tussen.
Gaat redelijk goed, 4-1 in de wl nu