Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maignan en Berardi uit de prime pack helemaal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:35
Uit de prime Gaming een LA TOTS uit Argentinië, verder 6 picks gedaan met KdB als enige zinnige, 10*80+ leverden ook weinig op helaas

Packluck is al tijdje weg, heb hem graag vanaf woensdag weer terug 🤣🤞

[ Voor 24% gewijzigd door Augy op 06-06-2022 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:09
Augy schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:47:
Uit de prime Gaming een LA TOTS uit Argentinië, verder 6 picks gedaan met KdB als enige zinnige, 10*80+ leverden ook weinig op helaas

Packluck is al tijdje weg, heb hem graag vanaf woensdag weer terug 🤣🤞
Bremer uit de prime pack, dalglish uit de pim pick en zonet een rode Theo uit de WL rewards! In de WL SMS, Tonali en Immobile geprobeerd en de laatste potjes ook even de tacktiek van @sjakieman geprobeerd. De tactiek gebruik ik nu als ik achter sta, maar dit zal ik zeker vaker gaan gebruiken de komende week in Rivals als startopstelling! Je merkt aan sommige tegenstanders dat ze even om moeten schakelen en aanvallend brengt dit weer andere mogelijkheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vlahovic en Berardi uit de red picks opzicht gewoon prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
Hier wederom 1 win te kort voor die 2e pick :( helaas was milinkovic de beste, was te verwachten… de packs bewaar ik mooi voor vrijdag. Heb wel het team weer wat aangepast, Paqueta eruit, Modric erin. Dat bevalt me beter.
Heb ook prime Pele gekocht, maar daar ben ik nog niet helemaal van overtuigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:10
sjakieman schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:30:
Een van de leukste dingen van Fifa de laatste jaren vind ik het maken van een tactiek. Tijdens Fifa 19 en 20 heb ik hier af en toe wel eens een tactiek geplaatst waar een aantal ook goed mee overweg konden dus ik probeer het hier nog een keer.

Ik speel deze Fifa pas een maandje (vanaf dat ie gratis was bij de PS4) en begon met het instellen van een aantal tactieken van NealGuides en van reddit. Als de maker er maar een goed verhaal bij had zodat ik een beetje zicht kreeg op hoe alles werkte in deze Fifa en wat werkte en wat niet. Deze kon ik dan weer naar eigen zin aanpassen aan mijn speelstijl.

Zo'n 2 weken geleden ben ik begonnen met het maken van mijn eigen tactiek en die heb ik daarna elke keer proberen te verbeteren en nu is het zover dat ik er behoorlijk tevreden over ben. Ik haal gemiddeld de rank met de 2x 1-3 player pick (boven de 90). De jaren ervoor was ik een goud 1 speler in de WL.
Niet geweldig dus, maar dat doe ik zonder skill moves, speciale schoten en eventuele exploits te gebruiken. Ik probeer voetbal te spelen zoals het in het echt gaat.

De tactiek was eigenlijk bedoeld om te gebruiken als optie voor als het niet liep. Daarom gebruikte ik ook deze extreme cijfers, maar uiteindelijk werd dit zelfs mijn startopstelling omdat dit zowel aanvallend als verdedigend veel beter werkte dan al mijn tactieken van internet.

Ik kwam er al snel achter dat ik het vooral vervelend vond om tegen een muur van tegenstanders te voetballen en tegen spelers die elke keer met 1 speler (Cruyff, Mbappe, Ben Yedder, Neymar e.d.) je verdediging langs proberen te dribbelen met skill moves. Dat laatste vooral in de potjes met een niet geweldige connectie want dan is het soms echt niet te verdedigen. Deze tactiek werkt het best tegen deze tegenstanders, vooral tegenstanders die het beiden doen.

Dit is het dan:
4-3-3 (2)

Defence
Defensive style: Pressure on heavy touch
Width: 28
Depth: 90

Offence
Build up play: Slow build up
Chance creation: Possesion
Width: 26
Players in the box: 5
Corners/Free kicks: eigen keus (ik gebruik 1)

Player instructions
LW en RW = Come back on defence
LCM en RCM = Free roam en cover center
CDM: Cut passing lanes, free roam en cover center
LB en RB: Beide op balanced attack en 1 op inverted en de andere op overlap
GK: Come for crosses en sweeper keeper

Wat denk ik gelijk opvalt is de 90 depth en dat er behalve de 2 CB's geen enkele speler op Stay back staat. Dit klinkt waarschijnlijk als een zelfmoordtactiek gezien de populariteit van het counteren. Maar het werkt zelfs zo goed dan ik minder counter goals tegen krijg dan met de tactiek van NealGuides (de 3-5-2) of andere opstellingen die me wel bevielen van internet.

Waarom het zo goed werkt is omdat je aanvalt met 8 spelers (alleen de 2 CB's en de keeper niet). Met de 4-3-3 (2) met een lage width staat er altijd een speler in de buurt vrij waardoor je vrij eenvoudig dicht bij het strafschopgebied van de tegenstander komt. Als je eenmaal daar de bal kwijt raakt dan staan de spelers van de tegenstander meestal ook in dat gebied, omdat jij met 8 spelers komt moeten ze namelijk ook wel mee. De paar spelers op stay forward van de tegenstander staan rond de middenlijn vanwege de hoge depth van jouw verdediging. Nu heeft de tegenstander 2 keuzes, direct de bal naar voren of eerst nog rond spelen of dribbelen in de verdediging. De 2e optie is gevaarlijk voor de tegenstander omdat jij daar ook met al je spelers in dat gebied staat en duurt het te lang dan zijn je backs en middenvelders op tijd terug om mee te verdedigen. Gaat de bal direct naar de aanvallers dan is de pass te lang en door de combinatie van hoge depth en pressure on heavy touch verdedigen de verdedigers daar veel scherper dan zoals ze normaal doen. Sommige tegenstanders komen hier echt niet meer onderuit en komen bijna niet meer aan de bal en van eigen helft af. Ik ben het nog niet vaak tegen gekomen maar er zijn een paar tegenstanders geweest die dit wel kunnen afstraffen, maar daarom heb ik ook altijd meerdere tactieken onder de knoppen zodat ik direct kan wisselen als ik dit door krijg.

Enige voorwaarde om deze opstelling te gebruiken is denk ik dat je wel van possesion based voetbal houdt. Verder zijn de spelersinstellingen wel aan te passen aan je eigen voorkeuren en spelers. Zo had ik eerder bijvoorbeeld Haaland wel als target man e.d. Maar uiteindelijk heb ik veel op standaard gezet, ook omdat de TOTS spelers heel goed zelf kunnen bepalen wanneer ze de diepte in moeten sprinten en wanneer niet. Ook het free roam op het hele middenveld zou waarschijnlijk minder werken als de spelers nog een stuk slechter waren.
Players in the box ben ik nog niet helemaal over uit, staat nu op 5 maar ik heb dit ook vaak op 3 of 8 gehad en weet nog niet echt wat het beste werkt.
Build up play en Chance creation kan je ook naar je eigen speelstijl aanpassen. Soms doe ik dit ook tijdens de wedstrijd als ik wel dezelfde opstelling wil blijven spelen maar wil profiteren van de ruimte die de tegenstander laat vallen.

Voor de 3 middenveld posities is het wel fijn als alle 3 de spelers zowel kunnen aanvallen als verdedigen, het liefst met een H/H workrate, voor de CDM kan ook een M/H workrate. Om dit voor elkaar te krijgen kan je bijvoorbeeld een middenvelder als je inverted wingback neerzetten en je wingback als CM. Zo staat Sangare bij mij als inverted back en Cancelo als middenvelder. Ook voor je backs is een H/H fijn maar voor je inverted back werkt het dus ook met een M/H.

Dus als je nog een plekje in je tactiek opties over hebt, gooi deze er dan eens in. Hoor het graag of het bevalt of dat dit alleen voor mijn speelstijl werkt. En ben benieuwd of jullie nog tips hebben om dit nog wat te verbeteren.
Leuk dat je dit post. Omdat ik nieuwsgierig was heb ik net 1 potje zo gespeeld. Aanvallend beviel het me prima. Ik wist 4x te scoren. Ik merkte vooral inderdaad dat je veel afspeelmogelijkheden hebt en daardoor makkelijker tot schieten komt in de 16. Dat vind ik erg sterk aan deze taktiek. Verdedigend beviel het me minder, want ik kreeg er 7 tegen. Maar goed, verdedigen is niet mijn sterkste kant. Daarom bouw ik zelf toch altijd wat meer zekerheid in achterin. Ik denk wel dat ik 'm onder de knoppen hou, om te proberen iets te forceren als het niet zo lekker loopt. En 1 potje is ook te weinig om goed te kunnen oordelen natuurlijk. Maar leuk om mee te experimenteren. Ik hou ook van het tactische aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-05 19:40
Moody2204 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:38:
[...]

Leuk dat je dit post. Omdat ik nieuwsgierig was heb ik net 1 potje zo gespeeld. Aanvallend beviel het me prima. Ik wist 4x te scoren. Ik merkte vooral inderdaad dat je veel afspeelmogelijkheden hebt en daardoor makkelijker tot schieten komt in de 16. Dat vind ik erg sterk aan deze taktiek. Verdedigend beviel het me minder, want ik kreeg er 7 tegen. Maar goed, verdedigen is niet mijn sterkste kant. Daarom bouw ik zelf toch altijd wat meer zekerheid in achterin. Ik denk wel dat ik 'm onder de knoppen hou, om te proberen iets te forceren als het niet zo lekker loopt. En 1 potje is ook te weinig om goed te kunnen oordelen natuurlijk. Maar leuk om mee te experimenteren. Ik hou ook van het tactische aspect.
Kreeg je de doelpunten vooral op 1 bepaalde manier tegen? Bijvoorbeeld alleen maar counters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
sjakieman schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:53:
[...]

Kreeg je de doelpunten vooral op 1 bepaalde manier tegen? Bijvoorbeeld alleen maar counters?
Ja toch wel veel uit counters uiteindelijk. Fifa blijft toch een beetje een counterspelletje met veel Mourinho taktieken helaas. Maar ik ga het zeker nog een paar potjes proberen!

[ Voor 12% gewijzigd door Moody2204 op 06-06-2022 23:29 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• playr2014
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 12:49
Weekend league gespeeld met mijn nieuwe team
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqMI-_BEtLKYWwhALRLTHNi9Q28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HuvsCWj1peE9n4Ez6cr8yPnX.jpg?f=fotoalbum_large
Gestopt bij 11-4 en wie krijg ik als red picks 😮Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5a0Cg3O93bZhbvHDGuMJmtxNRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/96TWhxA0sB5ornnu6jAYT1eC.jpg?f=fotoalbum_large
Even denken hoe Dybala in mijn team gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 11:04
Ben vorige week weer terecht gekomen in Division 1, wedstrijden winnen gaat mij daar erg moeizaam af… heb nog 3 wins nodig voor de rewards. 8/8

Ik had ook zo’n custom tactic van neal guides geprobeerd en ik scoorde ook erg veel met veel druk. Ik kreeg echter ook veel goals tegen (counters) Ben de tactic ook iets gaan aanpassen en dat werkte in divisie 2 ook erg goed en de counters bleven uit. In divisie 1 ga ik er alsnog af, vaak met counters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-09 08:50
sjakieman schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:30:

Dit is het dan:
[b]4-3-3 (2)

Defence
Defensive style: Pressure on heavy touch
Width: 28
Depth: 90

Offence
Build up play: Slow build up
Chance creation: Possesion
Width: 26
Players in the box: 5
Corners/Free kicks: eigen keus (ik gebruik 1)
Waarom zou je bij balbezit tegenstander het veld breder hebben dan bij eigen balbezit? Die snap ik niet.

Je wilt toch juist bij balbezit een breed veld? En juist bij balverlies een smal veld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
fifanoob schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:00:
[...]

Waarom zou je bij balbezit tegenstander het veld breder hebben dan bij eigen balbezit? Die snap ik niet.

Je wilt toch juist bij balbezit een breed veld? En juist bij balverlies een smal veld?
Dat hangt wel van de opstelling en de speelstijl af. Deze opstelling heeft geen CAM en daarom wil ik de afstand tussen de spits en de buitenspelers niet te groot hebben. Ik heb ook wel getest met een snellere opbouw en dan kan je de width ook wel iets hoger zetten omdat je CM's dan sneller bij je spits zijn.

En verdedigend is het dan inderdaad wel iets hoger maar nog steeds laag. Bovendien heb je er 4 achterin en 3 voorin en ik heb het idee dat de width vooral invloed heeft op de aanval of verdediging bij beide opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
sjakieman schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:39:
[...]

Dat hangt wel van de opstelling en de speelstijl af. Deze opstelling heeft geen CAM en daarom wil ik de afstand tussen de spits en de buitenspelers niet te groot hebben. Ik heb ook wel getest met een snellere opbouw en dan kan je de width ook wel iets hoger zetten omdat je CM's dan sneller bij je spits zijn.

En verdedigend is het dan inderdaad wel iets hoger maar nog steeds laag. Bovendien heb je er 4 achterin en 3 voorin en ik heb het idee dat de width vooral invloed heeft op de aanval of verdediging bij beide opties.
width heeft gewoon te maken hoe dicht je spelers op elkaar staan qua breedte, tenminste bij mijn weten. En in mijn hoofd ontstaat er kortsluiting als je bij balbezit smaller staat dan bij balverlies, die logica kan er bij mij gewoon niet in :P

is een 4231 opstelling niet beter voor je dan?

[ Voor 4% gewijzigd door fifanoob op 07-06-2022 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
fifanoob schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:57:
[...]

width heeft gewoon te maken hoe dicht je spelers op elkaar staan qua breedte, tenminste bij mijn weten. En in mijn hoofd ontstaat er kortsluiting als je bij balbezit smaller staat dan bij balverlies, die logica kan er bij mij gewoon niet in :P
Dat klopt en je zou ook verwachten dat het voor het hele team geldt maar ik heb het idee dat het offensive vooral invloed heeft op de 3 voorin en defensive vooral op de 4 achterin. Maar ik heb hier niet genoeg mee getest om het zeker te weten. Ik heb niet echt het idee dat het voor de opkomende overlap back heel veel uitmaakt.

Maar het belangrijkste is dat het defensive laag staat en of dat nou 28 of 10 meer of minder is maakt niet zo'n heel groot verschil. Tegen de ene tegenstander is 40 beter en tegen een ander 15, je gaat dit alleen niet elke wedstrijd aanpassen.

En ik snap dat je het met de meeste opstellingen en speelstijlen aanvallend een hogere width wilt hebben. Maar dit geldt in dit geval wat mij betreft niet. Je hebt een slow build up waarbij de spits voorin blijft. Als je dan toch wat sneller richting de spits speelt dan wil je wel dat hij afspeelmogelijkheden dichtbij heeft. Daarnaast heb ik liever dat de buitenspelers de bal krijgen in het gebied dat dichter bij het strafschop gebied ligt dan bij de zijlijn, maar dit is een persoonlijke keuze. Als je juist snel de ruimte achter de verdediging zoekt dan zou ik inderdaad met een hogere width spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fifanoob
sjakieman schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:17:
[...]

Dat klopt en je zou ook verwachten dat het voor het hele team geldt maar ik heb het idee dat het offensive vooral invloed heeft op de 3 voorin en defensive vooral op de 4 achterin. Maar ik heb hier niet genoeg mee getest om het zeker te weten. Ik heb niet echt het idee dat het voor de opkomende overlap back heel veel uitmaakt.

Maar het belangrijkste is dat het defensive laag staat en of dat nou 28 of 10 meer of minder is maakt niet zo'n heel groot verschil. Tegen de ene tegenstander is 40 beter en tegen een ander 15, je gaat dit alleen niet elke wedstrijd aanpassen.

En ik snap dat je het met de meeste opstellingen en speelstijlen aanvallend een hogere width wilt hebben. Maar dit geldt in dit geval wat mij betreft niet. Je hebt een slow build up waarbij de spits voorin blijft. Als je dan toch wat sneller richting de spits speelt dan wil je wel dat hij afspeelmogelijkheden dichtbij heeft. Daarnaast heb ik liever dat de buitenspelers de bal krijgen in het gebied dat dichter bij het strafschop gebied ligt dan bij de zijlijn, maar dit is een persoonlijke keuze. Als je juist snel de ruimte achter de verdediging zoekt dan zou ik inderdaad met een hogere width spelen.
Ik speel zelf ook 433 maar wel met een cam.

Als ik zo smal sta loop ik in een trechter, meeste tegenstanders staan al met 5 man te verdedigen. Als mijn 3 spitsen allemaal in de buurt van de 16 staan wordt het wel heel krap.

Ik wil graag dat mijn buitenspelers 1 op 1 komen te staan. Dan is het een simpel 1-2tje met de spits of met de cam en dan kunnen ze door. Schuift een centrale verdediger door op mijn vleugelspits en dus dat hij met 2 man komt, staat mijn spits in het centrum dus 1 op 1 en kan je die de steekpass heel makkelijk geven.

Ik heb namelijk heel vaak dan speel ik mijn vleugelspits in, de tegenstander kiest dan zijn cv om wat rug dekking te geven, ik kap terug met mijn vleugelspeler en steek de bal op mijn spits die 1 op 1 staat, mijn spits is sneller dan de meeste cv's en dus kan ik daarna meteen op de goal schieten.

Dit kan ik allemaal omdat ik zijn verdediging uit elkaar trek, door redelijk breed te spelen. ik speel op 65 breed ( aanvallend ) en 35 breed bij balbezit tegenstander. En idd smal staan bij balbezit tegenstander, je wilt immers niet dat je tegenstanders makkelijk door de ruimtes kunnen lopen dus doe je dat small.

Zo small spelen als jij is wel handig omdat je vleugels dichterbij de spits staan maar het nadeel is dat je tegenstanders daar ook staan en het tering druk is? Dan kunnen je backs er wel over heen komen, dat doen die van mij ook. Maar het blijft vol in de 16, tenzij je goed kan koppen, dan kan je de ballen wellicht nog voorgeven en zo scoren maar anders lijkt het mij vrij druk daar. Iets wat ik juist niet wil. Ik wil zoveel mogelijk 1 op1 staan, of mijn tegenstander hapt dan wel en ben ik los of ik gebruik 1-2tjes om zo de vrije ruimte te creëren.

De reden waarom jij graag small staat bij balverlies, omdat de ruimtes dan kleiner zijn. Dan wil je toch juist in balbezit het tegenovergestelde en dus breed hebben?

Maar goed iedereen speelt natuurlijk op een andere manier. Maar om eerlijk te zijn ken ik geen enkele trainer die in het echt zou zeggen, bij balbezit moeten we naar binnen en bij balverlies gaan we iets breder staan. Maar goed, dit is Fifa en niet echt voetbal ;p

edit:
YouTube: YouTube

geen idee of dit mag. Maar hier staan wat goals van mij op. Daar kan je bij een aantal goed zien hoeveel ruimtes er zijn in de 16.

[ Voor 7% gewijzigd door fifanoob op 07-06-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
fifanoob schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:32:
[...]

Ik speel zelf ook 433 maar wel met een cam.

Als ik zo smal sta loop ik in een trechter, meeste tegenstanders staan al met 5 man te verdedigen. Als mijn 3 spitsen allemaal in de buurt van de 16 staan wordt het wel heel krap.

Ik wil graag dat mijn buitenspelers 1 op 1 komen te staan. Dan is het een simpel 1-2tje met de spits of met de cam en dan kunnen ze door. Schuift een centrale verdediger door op mijn vleugelspits en dus dat hij met 2 man komt, staat mijn spits in het centrum dus 1 op 1 en kan je die de steekpass heel makkelijk geven.

Ik heb namelijk heel vaak dan speel ik mijn vleugelspits in, de tegenstander kiest dan zijn cv om wat rug dekking te geven, ik kap terug met mijn vleugelspeler en steek de bal op mijn spits die 1 op 1 staat, mijn spits is sneller dan de meeste cv's en dus kan ik daarna meteen op de goal schieten.

Dit kan ik allemaal omdat ik zijn verdediging uit elkaar trek, door redelijk breed te spelen. ik speel op 65 breed ( aanvallend ) en 35 breed bij balbezit tegenstander. En idd smal staan bij balbezit tegenstander, je wilt immers niet dat je tegenstanders makkelijk door de ruimtes kunnen lopen dus doe je dat small.

Zo small spelen als jij is wel handig omdat je vleugels dichterbij de spits staan maar het nadeel is dat je tegenstanders daar ook staan en het tering druk is? Dan kunnen je backs er wel over heen komen, dat doen die van mij ook. Maar het blijft vol in de 16, tenzij je goed kan koppen, dan kan je de ballen wellicht nog voorgeven en zo scoren maar anders lijkt het mij vrij druk daar. Iets wat ik juist niet wil. Ik wil zoveel mogelijk 1 op1 staan, of mijn tegenstander hapt dan wel en ben ik los of ik gebruik 1-2tjes om zo de vrije ruimte te creëren.

De reden waarom jij graag small staat bij balverlies, omdat de ruimtes dan kleiner zijn. Dan wil je toch juist in balbezit het tegenovergestelde en dus breed hebben?

Maar goed iedereen speelt natuurlijk op een andere manier. Maar om eerlijk te zijn ken ik geen enkele trainer die in het echt zou zeggen, bij balbezit moeten we naar binnen en bij balverlies gaan we iets breder staan. Maar goed, dit is Fifa en niet echt voetbal ;p
Het liefst zou ik de breedte instellen per linie in balbezit en zonder bal maar zoveel opties hebben we helaas (nog) niet in FIFA.

Maar ik snap dat bij jouw opstelling 65 een logische keuze is. En verdedigend staan we dus hetzelfde, bij mij zelfs nog iets smaller. Deze heb ik trouwens ook nog geprobeerd nadat je 'm laatst eens geplaatst had hier. Speelde best lekker maar op een gegeven moment heeft ie toch weer plaats gemaakt voor wat anders.

Maar ik zou zeggen, probeer het eens uit. Het kan zijn dat het niks is voor jou maar ik vind dat het juist goed werkt tegen teams die met 5 man achterin staan. Niet omdat je dan zo makkelijk kansen krijgt want dat blijft natuurlijk vrij lastig maar omdat zulke teams meestal geen kans hebben om het middenveld en de aanval aan te spelen waardoor je aanval na aanval kan doen totdat ze het omgooien en wat aanvallender gaan spelen. Het meest vervelend vind ik juist de verdedigende teams met 2 CDM's voor de verdediging want ik speel graag rond in dat gebied op zoek naar een gaatje als het heel verdedigend staat bij de tegenstander.

Edit: Net een paar video's bekeken maar dit is inderdaad niet hoe ik vaak scoor. Deze van jou trouwens wel, dit zou een goal van mij kunnen zijn (zonder die skill move dan): YouTube: FIFA 22

[ Voor 3% gewijzigd door sjakieman op 07-06-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
sjakieman schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:46:
[...]

Het liefst zou ik de breedte instellen per linie in balbezit en zonder bal maar zoveel opties hebben we helaas (nog) niet in FIFA.

Maar ik snap dat bij jouw opstelling 65 een logische keuze is. En verdedigend staan we dus hetzelfde, bij mij zelfs nog iets smaller. Deze heb ik trouwens ook nog geprobeerd nadat je 'm laatst eens geplaatst had hier. Speelde best lekker maar op een gegeven moment heeft ie toch weer plaats gemaakt voor wat anders.

Maar ik zou zeggen, probeer het eens uit. Het kan zijn dat het niks is voor jou maar ik vind dat het juist goed werkt tegen teams die met 5 man achterin staan. Niet omdat je dan zo makkelijk kansen krijgt want dat blijft natuurlijk vrij lastig maar omdat zulke teams meestal geen kans hebben om het middenveld en de aanval aan te spelen waardoor je aanval na aanval kan doen totdat ze het omgooien en wat aanvallender gaan spelen. Het meest vervelend vind ik juist de verdedigende teams met 2 CDM's voor de verdediging want ik speel graag rond in dat gebied op zoek naar een gaatje als het heel verdedigend staat bij de tegenstander.
Ik heb het wel eens geprobeerd maar ik merk dan dat ik echt vast loop. Heb ook wel breder gespeeld maar merk dat ik dit voor mij de juiste balans is.
Ik ben sowieso niet zo'n uitgebreider rondtikker. Het is 3 a 4 passes en dan schiet ik op goal of ik doe een actie of ik ben de bal kwijt :P

Wat dat betreft speel ik graag het voetbal van Bayern toen ze landskampioen + de cl wonnen. Het jaar voordat Guardiola er kwam.

Ja het vast zetten van de tegenstander dat herken ik. Krijg ook vaak berichten van mensen die zeggen dat ik hoge druk misbruik terwijl ik alles gewoon op balance heb staan. Ik sta ook vrij diep, die heb ik op 70 staan.
Als je goed bent met handmatig switchen van spelers dan is druk zetten zoveel makkelijker. En ik vind het ook leuk. Ik geniet oprecht er van als mijn tegenstander gewoon amper 3 passes kan geven en hem dan alweer aan mij kwijt is.
Vervolgens schiet ik dan vaak na 3 passes alweer op de goal het tempo gaat dan flink omhoog waardoor de wat mindere spelers nog meer fouten gaan maken.

Dat tegenstanders met 5 man spelen vind ik niet zo erg als ik zelf balbezit heb. Als ik de bal heb, boeit het mij niet zo hoe de tegenstanders staat, daar kom ik over het algemeen wel door heen door met hoge snelheid te spelen.
Het probleem bij mij met 5 verdedigers is vaak dat als hun de bal hebben dat ze dan gewoon met 5 man achterin gaan rondtikken.. Ik zet wel hoog druk maar tot halverwege zijn veld. Ga ik hoger druk zetten dan is het precies wat die tegenstander wil en dan gaat ie lange diepe ballen geven waarvan 1 op de 3 wel goed valt en meteen gevaarlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
sjakieman schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:46:
[...]

Edit: Net een paar video's bekeken maar dit is inderdaad niet hoe ik vaak scoor. Deze van jou trouwens wel, dit zou een goal van mij kunnen zijn (zonder die skill move dan): YouTube: FIFA 22
Maar je ziet dat die goal tot stand komt omdat ik eerst richting de vleugel ga, zijn speler stapt uit en daardoor ontstaan er ruimtes in het midden. Heel veel goals worden bij mij opgezet vanaf de vleugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Leuke tactische discussie! Ik vond de width van @sjakieman ook wel erg krap op het oog. Maar bij het spelen ermee merkte ik wel dat ik altijd nog net een tikje opzij kon geven om dan met de volgende te scoren. Bij veel 4-3-3 opstelling vind ik de buitenspelers veel te ver bij de spits vandaan staan, die dan ook geïsoleerd raakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
fifanoob schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:13:
[...]

Maar je ziet dat die goal tot stand komt omdat ik eerst richting de vleugel ga, zijn speler stapt uit en daardoor ontstaan er ruimtes in het midden. Heel veel goals worden bij mij opgezet vanaf de vleugels.
Dan overschat je denk ik het effect van de 26 width want normaal gesproken staan de buitenspelers nog verder naar buiten dan in dat voorbeeld, zeker als de bal ook aan die kant is. Het is niet vergelijkbaar met de 4-3-2-1 waar de buitenspelers nog veel dichter bij de spits staan.

Verder zijn je andere instellingen ook van belang. Ik heb ook een tijd gespeeld in deze opstelling met 1 buitenspeler die ik naar binnen liet komen (en dan de back erachter op overlap) en de ander buitenspeler juist de instructie kreeg om het veld breed te houden (met daarachter een back op inverted en een CM op go forward). Op zich werkte dit ook heel goed maar door een spelerswissel had ik het weer wat algemener ingesteld, misschien is het nog wel een optie om later weer te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
sjakieman schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:21:
[...]

Dan overschat je denk ik het effect van de 26 width want normaal gesproken staan de buitenspelers nog verder naar buiten dan in dat voorbeeld, zeker als de bal ook aan die kant is. Het is niet vergelijkbaar met de 4-3-2-1 waar de buitenspelers nog veel dichter bij de spits staan.
Dit snap ik niet? In mijn voorbeeld van die goal speel ik op 65 breed. Dus snap niet wat je hier nu zegt? :P

edit;

Wacht je bedoeld dat ze bij jou nog verder naar buiten staan terwijl jij met 25 breed speelt?

Dat kan wel kloppen dat komt omdat ik de bal daar vermoedelijk net onderschept had. En dus mijn spelers nog op 35 breed stonden en dit in de omschakeling was. Maar doordat ik dus breder ingesteld heb bij balbezit gaat neymar dus weer richting de vleugel en trekt hij het open. Als je dus zoals jij hebt ingesteld dat deze smaller moet worden dan zou hij nooit die ruimte daar aan de zijkant op zoeken? Dan is het neem ik aan wachten op je back die er over heen komt en dat duurde mij te lang. Tenminste zo ervaarde het met lagere breedte.

In dat filmpje ook beetje lastig te zien als voorbeeld want Messi staat daar bij die goal ook in het midden en die staat normaal op rechtsvoor. Maar die goal is ook vrij vroeg in de wedstrijd dus denk dat daar ook nog niet alles echt goed staat.
Meestal staan ze idd wel wat breder en dat wil ik ook juist, want ik wil een groot breed veld, zodat er grote ruimtes bij de tegenstander ontstaan :)

[ Voor 52% gewijzigd door fifanoob op 07-06-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:35

Oxigeon

En zo is dat!

Hier nog eens eventjes met de tacktiek liggen stoeien en de tacktiek van @sjakieman toegevoegd.

Nu is het zo dat ik normaal 4-1-2-1-2 speel. Nu wil ik dus een keertje de tacktiek gaan proberen en heb ik dus gezocht op teamgeest (wat doet dit indien ik mijn 41212 verander in de 433 van Sjakieman. Als ik een beetje alles lees komt het erop neer dat dit niks met de teamgeest doet. Kan ik dan gewoon mijn RM en LM als RVA en LVA laten fungeren? Of gaan de stats dan wel achteruit omdat ze niet op de juiste positie staan?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Oxigeon schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:35:
Hier nog eens eventjes met de tacktiek liggen stoeien en de tacktiek van @sjakieman toegevoegd.

Nu is het zo dat ik normaal 4-1-2-1-2 speel. Nu wil ik dus een keertje de tacktiek gaan proberen en heb ik dus gezocht op teamgeest (wat doet dit indien ik mijn 41212 verander in de 433 van Sjakieman. Als ik een beetje alles lees komt het erop neer dat dit niks met de teamgeest doet. Kan ik dan gewoon mijn RM en LM als RVA en LVA laten fungeren? Of gaan de stats dan wel achteruit omdat ze niet op de juiste positie staan?
als je de opstelling ingame veranderd gebeurd er niks qua stats. Dus sjakieman zijn opstelling onder bv verdedigend zetten en daar ingame naar toe switchen. En dan blijft het gewoon qua stats allemaal hetzelfde en maakt de positie dus niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:35

Oxigeon

En zo is dat!

fifanoob schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:38:
[...]

als je de opstelling ingame veranderd gebeurd er niks qua stats. Dus sjakieman zijn opstelling onder bv verdedigend zetten en daar ingame naar toe switchen. En dan blijft het gewoon qua stats allemaal hetzelfde en maakt de positie dus niet uit.
Yo bedankt. Vanavond eens een potje proberen dan.
Inmiddels heb ik de volgende 2 teams. Waarbij ik met het eredivisie team beter lijk te voetballen. Ik zoek echter alleen nog een betere cam. Eens kijken of daar nog een andere oplossing voor te vinden is. Zoals jullie zien mijn budget is niet groot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhs_Nc3z3kNs4obX78lCuzc2F0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8LhX2kpVY6OPhFudmCcMNZPa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrl0-UiaSufVO4yn8xJCOeQZvgs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P2CRjjbQMvvMK8o709MQ4elE.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
Oxigeon schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:43:
[...]

Yo bedankt. Vanavond eens een potje proberen dan.
Inmiddels heb ik de volgende 2 teams. Waarbij ik met het eredivisie team beter lijk te voetballen. Ik zoek echter alleen nog een betere cam. Eens kijken of daar nog een andere oplossing voor te vinden is. Zoals jullie zien mijn budget is niet groot.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kokcu TOTS is wel een goede en past net binnen je budget. Vooral zijn 5 WF is fijn.
Zou trouwens geen 2 teams maken maar al je geld in 1 team stoppen. Als je je 2e team verkoopt dan zijn er nog wel meer verbeteringen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 08:23
Team weer op wat fronten aangepast. Beetje op de gok PIM Blanc zijn SBC gedaan. Maar moet zeggen die bevalt me meer dan prima. :)

Speel ingame 4-2-2-2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AB-Q97z684toGWAXEM5CmQtx72A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvuG4rmcxpWqmUD7yf3HHztB.jpg?f=fotoalbum_large

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Pele ingewisseld voor Dybala, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17
Sinds gisterenavond TOTS Tonali erbij in mijn team, en wat een geweldige kaart is dat zeg! Hij staat als CDM in een 433(2) en is niet alleen goed als verdediger maar goed wendbaar, snel en enorm goed in de passing. Blij dat ik toch knoop doorgehakt heb om daar muntjes aan te besteden. Je kan blijven sparen, maar Lahm begon daar toch een beetje tegen te vallen, en die kon ik goed als rechtsachter gebruiken.

Zou nu alleen nog mooi zijn als ik een paar goede Serie A TOTS kaarten zou weten te packen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Nou laat die 84+ maar liggen, kon kiezen uit 3 84-ers :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
Nachtapotheker schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:10:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_Ee42lhVeCCdPyQE0B8CVvtijg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQjFKgVCZHrVzsPa9KfcMAkr.jpg?f=fotoalbum_large
Ach mooi voor op de bank erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• playr2014
Nachtapotheker schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:07:
Pele ingewisseld voor Dybala, ben benieuwd :)
Gebruik Dybala als 10, hawk is perfect bij hem. Zijn schoten zijn heerlijk.

Voor een token rest of the world sbc gedaan. 95 Oscar gekregen, leuke sub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Augy
Berardi🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani05
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-04 20:11
Komend weekend is ultimate tots denk ik? Iemand al wat gelezen over de rewards per rank in fut champs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Partypooper
Hier TOTS Cuadrado. Even kijken hoe ik die ga inpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moody2204
Hier ook. Waardeloos inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07 10:58
Brozovic _O_ Wilde hem toch al kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:49
Zijn er nog mensen die een aanrader hebben voor de rechterflank en spitspositie?
Ik heb momentele de volgende squad: https://www.futbin.com/22/squad/8229339
In-game speel ik 3-5-2, met idealiter een rechtback die de rechterflank bestrijkt en de RW die ingame in de spits staat. Ik krijg deze echter maar niet aan de praat, ik heb al geprobeerd:
  • TAA TOTS (op zich prima) - FF Sancho (beviel het minst slecht)
  • Clauss TOTS (redelijk) - FF Martins (mwoah, ben niet echt een skiller. Dus heb het idee dat ik niet alles eruit haal wat erin zit)
  • TAA TOTS - Mahrez RTTF (wederom, mwoah. niet echt overtuigend).
Ik zit nu zelf te kijken naar een tandem met Hakimi TOTY en Messi (94-rated), die dan op de 10-positie gaat staan. Ook Capita en Garrincha behoren tot de mogelijkheden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Budget is ~1.3M na verkoop Clauss/Martins

Idealiter switch ik niet naar de smalle variant, want dan krijg ik Martinelli moeilijk ingepast, welke het echt fenomenaal goed doet.

Alvast bedankt voor het meedenken :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maurice079 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:44:
Zijn er nog mensen die een aanrader hebben voor de rechterflank en spitspositie?
In-game speel ik 3-5-2, met idealiter een rechtback die de rechterflank bestrijkt en de RW die ingame in de spits staat. Ik krijg deze echter maar niet aan de praat, ik heb al geprobeerd:
  • Clauss TOTS (redelijk) - FF Martins (mwoah, ben niet echt een skiller. Dus heb het idee dat ik niet alles eruit haal wat erin zit)
Ik zit nu zelf te kijken naar een tandem met Hakimi TOTY en Messi (94-rated), die dan op de 10-positie gaat staan. Ook Capita en Garrincha behoren tot de mogelijkheden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Idealiter switch ik niet naar de smalle variant, want dan krijg ik Martinelli moeilijk ingepast, welke het echt fenomenaal goed doet.

Zou Martins toch nog wat langer proberen. Die man is zo bizar goed bij mij. Echt de beste dribbelaar op de flank die ik dit jaar gebruikt heb. Vind hem zelfs beter dan Neymar. Glibbert overal langs, 5* skill, goede passing en schot. Je kan hem eventueel ook ingame naar links voor zetten. Dan kan je ze schot beter benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:49
Traeces schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:00:
[...]

Zou Martins toch nog wat langer proberen. Die man is zo bizar goed bij mij. Echt de beste dribbelaar op de flank die ik dit jaar gebruikt heb. Vind hem zelfs beter dan Neymar. Glibbert overal langs, 5* skill, goede passing en schot. Je kan hem eventueel ook ingame naar links voor zetten. Dan kan je ze schot beter benutten.
Thanks! Probleem met Martins ligt denk ik meer aan mijn opstelling. Hij belandt ingame uiteindelijk in de spits, waar z'n snelheid niet helemaal tot zijn recht komt. Uiteindelijk gebruik ik m'n RB en LB om de hele flank te bestrijden, waar Martins dat dus minder doet. Ik zal eens kijken of ik hem toch nog aan de praat krijg door wellicht wat te spelen met instructies.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maurice079 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:03:
[...]

Thanks! Probleem met Martins ligt denk ik meer aan mijn opstelling. Hij belandt ingame uiteindelijk in de spits, waar z'n snelheid niet helemaal tot zijn recht komt. Uiteindelijk gebruik ik m'n RB en LB om de hele flank te bestrijden, waar Martins dat dus minder doet. Ik zal eens kijken of ik hem toch nog aan de praat krijg door wellicht wat te spelen met instructies.
Dat zal het wel zijn. Het is wel echt een pure flank speler. Ik draai meestal weg bij me tegenstander en dan is hij ook echt wel weg. Zijn versnelling is echt de snelste die ik dit jaar heb gezien.

Zou dan Garrincha ook niet gebruiken precies zelfde soort speler. Berardi zou prima zijn daarvoor maar die is moeilijk te linken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_

Misschien niet een speler waar je meteen aan denkt, maar misschien kan je Diaby eens proberen? Was voor mij een hele goede spits terwijl ik ook niet overweg kon met FF Martins. Sancho beviel mij beter dan Martins, en Diaby nog veel beter dan Sancho. Maar dit is een erg persoonlijke keuze, wat voor de een een superspits is, kan de ander helemaal niet overweg met dezelfde speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Uploader_ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:24:
[...]

Misschien niet een speler waar je meteen aan denkt, maar misschien kan je Diaby eens proberen? Was voor mij een hele goede spits terwijl ik ook niet overweg kon met FF Martins. Sancho beviel mij beter dan Martins, en Diaby nog veel beter dan Sancho. Maar dit is een erg persoonlijke keuze, wat voor de een een superspits is, kan de ander helemaal niet overweg met dezelfde speler.
Bedankt voor de tip ga die eens als super sub kopen. Kost geen drol die gozer en vind altijd bloed iritant om tegen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Heb me net gekwalificeerd voor de weekend league, nou geeft hij aan dat ik 1250 punten moet halen voor de kwalificatie :o
Wat is dit nou weer EA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 11:41

Cafu een optie of anders Zambrotta?

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik 2 84ers en 1 85er...

Gister ook een andere gedaan waarmee je 83+ kreeg ofzo..ook weer een 83-er...

ach ja we blijven doorgaan...

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nachtapotheker schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:44:
Heb me net gekwalificeerd voor de weekend league, nou geeft hij aan dat ik 1250 punten moet halen voor de kwalificatie :o
Wat is dit nou weer EA?
Welke rang heb je gehaald vanaf 5 krijg je toch pas de volledig punten ?

Laat maar lees verkeerd :+

[ Voor 4% gewijzigd door Traeces op 08-06-2022 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Traeces schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:42:
[...]

Welke rang heb je gehaald vanaf 5 krijg je toch pas de volledig punten ?

Laat maar lees verkeerd :+
Rang 4 (28 punten) dus ik zou geplaatst moeten zijn voor de finals. Heb wel de packs gekregen maar niet de toegang :( (normaal staat er altijd dat het event over zoveel dagen begint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
Komt door het nieuwe seizoen wellicht, kun je waarschijnlijk vanaf donderdag claimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
dutchgio schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:09:
Komt door het nieuwe seizoen wellicht, kun je waarschijnlijk vanaf donderdag claimen
Heb jij hetzelfde?
Ik heb dit eerder bij seizoenwissels nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
Ben ik de enige die de content rondom TOTS best wel slecht vindt tot nu toe? Ik hoop steeds op een toffe SBC, maar EA brengt alleen maar van die net-niet kaarten. Bijvoorbeeld een 94 rated Ibra van 1 tot 2 miljoen. Ik zit niet te wachten op een Deolofeu ofzo. Erg zonde om alle fodder in die gok SBC's te dumpen.

Vorig jaar had je bv een moments Coutinho en moments Dembele die echt goed waren.

[ Voor 11% gewijzigd door Robbio85 op 08-06-2022 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja ik vind het ook erg matig en heb al tijden geen speler SBC meer gedaan omdat ze niet bijzonder zijn.
Ze lijken ook belangrijke namen van spelers die goed gepresteerd hebben te missen.

In plaats daarvan krijgen we een Pirlo SBC in juni...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buurman3
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 20:44
Traeces schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:05:
[...]

Dat zal het wel zijn. Het is wel echt een pure flank speler. Ik draai meestal weg bij me tegenstander en dan is hij ook echt wel weg. Zijn versnelling is echt de snelste die ik dit jaar heb gezien.
Heb Diaby en Danjuma nu op de flanken. Die zijn qua snelheid zelfde als Gelson. Aanspelen met je back, first time fake shot wegdraaien en rennen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Nachtapotheker schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:40:
[...]

Heb jij hetzelfde?
Ik heb dit eerder bij seizoenwissels nooit gezien.
Ik heb die kwalli ook al gespeeld maar heb de melding staan dat ik al heb meegedaan. Je kunt aan toekomstige finals evenementen meedoen.

Maar het is wel vaker buggy op einde seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
fifanoob schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:06:
[...]

Ik heb die kwalli ook al gespeeld maar heb de melding staan dat ik al heb meegedaan. Je kunt aan toekomstige finals evenementen meedoen.

Maar het is wel vaker buggy op einde seizoen.
Oke dan heb je geluk, op twitter zien we steeds meer mensen die er last van hebben, dus EA zal vast wel iets gaan doen.
Ik heb de 1250 alweer binnen, dat gaat snel in de elite divisie :+ maar ik ga die playoffs niet afronden voordat het seizoen ten einde is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabuh
  • Laatst online: 16-09 13:09
Vanaf komende vrijdag is Ultimate TOTS. Wat is dit eigenlijk? Zijn dit gewoon de beste spelers uit de eerdere Team of the Season teams, of krijgen deze spelers nog een extra upgrade?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• buurman3
Dabuh schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:36:
Vanaf komende vrijdag is Ultimate TOTS. Wat is dit eigenlijk? Zijn dit gewoon de beste spelers uit de eerdere Team of the Season teams, of krijgen deze spelers nog een extra upgrade?
https://twitter.com/FutSh...&t=eA1UHuu_Kkvpn0KyoJrM4A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robbio85 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:11:
Ben ik de enige die de content rondom TOTS best wel slecht vindt tot nu toe? Ik hoop steeds op een toffe SBC, maar EA brengt alleen maar van die net-niet kaarten. Bijvoorbeeld een 94 rated Ibra van 1 tot 2 miljoen. Ik zit niet te wachten op een Deolofeu ofzo. Erg zonde om alle fodder in die gok SBC's te dumpen.

Vorig jaar had je bv een moments Coutinho en moments Dembele die echt goed waren.
Komt die Ibra deze week ? Die ga ik namelijk zeker doen dan :)

Voor de rest vind ik de content inderdaad zeer zwak. Vond alleen die alli kaart wel leuk.

Z’n Pirlo ook vond het een geweldig speler maar je kan er momenteel helemaal niks mee.

Breng alvast Gullit, Eusebio, Johan, R9 etc uit dan kunnen mensen er nog een maandje of 2 mee spelen ipv van 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Robbio85 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:11:

Kessie, Verratti, CR7, Isco, Alli om maar een paar te noemen die de afgelopen weken qua sbc zijn uitgebracht.

Allemaal zeer goede kaarten en bruikbaar ook

Ook leuke objective kaarten die niet alleen maar voor fodder zijn.
De Gea doet het echt geweldig bij mij op doel.
Fati was ook erg goed en nog steeds (die wel uiteindelijk als fodder gebruikt)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
Valandil schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:13:
[...]

Kessie, Verratti, CR7, Isco, Alli om maar een paar te noemen die de afgelopen weken qua sbc zijn uitgebracht.

Allemaal zeer goede kaarten en bruikbaar ook

Ook leuke objective kaarten die niet alleen maar voor fodder zijn.
De Gea doet het echt geweldig bij mij op doel.
Fati was ook erg goed en nog steeds (die wel uiteindelijk als fodder gebruikt)
Oke daar heb je wel een punt, die Isco is best goed en Kessie / Verratti ook. Die CR7 is een POTM oid, als je de stats vergelijkt met TOTS kaarten dan is die al wat minder. Ik mis gewoon echte knallers, zoals Traeces hierboven aangeeft, waarom brengen ze die goeie icons niet wat eerder uit, voor mijn part voor 3m. In augustus heb je er niets meer aan.

Voor zover ik weet komt die Ibra helemaal niet itt eerdere leaks.

[ Voor 4% gewijzigd door Robbio85 op 08-06-2022 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
Mis ik iets? Geen garanteed vanavond? Bijzondere keuze aangezien elke competitie tot nog toe op woensdag was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zal wel weer een fuckup zijn, elke andere competitie had er een op woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Ze zijn flink aan het klooien de laatste dagen/weken. Gisteren waren de packs al geglitched.
Gedoe met de FUT champions toegang. Bijna elke week wel fouten met de SBC's.

Die Dybala is by the way echt een heerlijke speler, bevalt me veel beter dan Pele.

[ Voor 20% gewijzigd door Nachtapotheker op 08-06-2022 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
Augy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:32:
Mis ik iets? Geen garanteed vanavond? Bijzondere keuze aangezien elke competitie tot nog toe op woensdag was
Ja vreemd he, hier zat ik ook op te wachten. Wel uit de 80 x10 Cuadrado gekregen. Wel dubbel nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 18:00
_Uploader_ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:09:
[...]

Ja vreemd he, hier zat ik ook op te wachten. Wel uit de 80 x10 Cuadrado gekregen. Wel dubbel nu.
Hier Maignan - maar lees verschillende meningen. Heb nu Handanovic Captains, tradeable. Twijfel...twijfel. Voor de rest nog niks top-tier gepackt. Again. Hoogste is Calhanoglu...

[ Voor 13% gewijzigd door allstarted1 op 08-06-2022 20:47 ]

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playr2014
Ik lees nu geruchten dat rewards slechter worden aankomende WL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
heron schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:46:
Sinds gisterenavond TOTS Tonali erbij in mijn team, en wat een geweldige kaart is dat zeg! Hij staat als CDM in een 433(2) en is niet alleen goed als verdediger maar goed wendbaar, snel en enorm goed in de passing. Blij dat ik toch knoop doorgehakt heb om daar muntjes aan te besteden. Je kan blijven sparen, maar Lahm begon daar toch een beetje tegen te vallen, en die kon ik goed als rechtsachter gebruiken.

Zou nu alleen nog mooi zijn als ik een paar goede Serie A TOTS kaarten zou weten te packen...
Ik ben het helemaal met je eens! Ik gebruik hem voornamelijk als een achterblijvende cm in 4222 of als cdm in een 433, maar wat een fijne kaart is dat zeg! Vele opties heb ik geprobeerd, maar Tonali is een super kaart! Als ik hem moet vergelijken dan is hij een Rice 3.0, zeer degelijk en op alle vlakken ruimschoots beter. Gelukkig kostte deze kaart geen 700k!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nachtapotheker schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:58:
Ze zijn flink aan het klooien de laatste dagen/weken. Gisteren waren de packs al geglitched.
Gedoe met de FUT champions toegang. Bijna elke week wel fouten met de SBC's.

Die Dybala is by the way echt een heerlijke speler, bevalt me veel beter dan Pele.
Die fut champs ziet er bij mij nou goed uit weet niet of het gefixed is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Traeces schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:01:
[...]

Die fut champs ziet er bij mij nou goed uit weet niet of het gefixed is ?
Hier eerder op de avond nog niet, volgens EA zou het morgen goed moeten komen in t nieuwe seizoen. Ik ben benieuwd, anders speel ik die playoffs wel opnieuw, krijgen we ook weer packs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
Vanmogen even de web app opgestart en de Rivals rewards geclaimd. Toen ik later de PS5 aanzette zag ik geen season Rivals rewards. Meerdere mensen die dit hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
playr2014 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:53:
Ik lees nu geruchten dat rewards slechter worden aankomende WL?
Klopt. In plaats Ultimate TOTS doen ze 91+ EFIGS league als players picks.

Schande van EA. Het is al juni en het spel loopt op zijn eind.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naNs
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 15:23
Robbio85 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:49:
Vanmogen even de web app opgestart en de Rivals rewards geclaimd. Toen ik later de PS5 aanzette zag ik geen season Rivals rewards. Meerdere mensen die dit hebben?
Heb je geprobeerd nieuw seizoen te starten? Dus doen alsof je een Rivals potje gaat spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 11:10
[b]Robbio85 in "[Multi] FIFA 22 Ultimate Team"

Er komt hierna een End of an Era promo, misschien daarbij.

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
naNs schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:40:
[...]

Heb je geprobeerd nieuw seizoen te starten? Dus doen alsof je een Rivals potje gaat spelen?
Ik had ze erbij zitten na het claimen van de Rivals rewards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
Valandil schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:07:
[...]

Klopt. In plaats Ultimate TOTS doen ze 91+ EFIGS league als players picks.

Schande van EA. Het is al juni en het spel loopt op zijn eind.
Naaiers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
naNs schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:40:
[...]

Thanks zal vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Meer mensen met problemen om fut op te starten op de ps5

Ik krijg de melding dat ik me teveel zou hebben aangemeld terwijl ik Fifa niet eens opgestart heb vandaag

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fifanoob
Wii4all schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:41:
Meer mensen met problemen om fut op te starten op de ps5

Ik krijg de melding dat ik me teveel zou hebben aangemeld terwijl ik Fifa niet eens opgestart heb vandaag
vandaag niet maar ook best vaak die melding gehad afgelopen maand. gewoon blijven proberen. ik kwam er meestal binnen 2 min alsnog wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
fifanoob schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:43:
[...]

vandaag niet maar ook best vaak die melding gehad afgelopen maand. gewoon blijven proberen. ik kwam er meestal binnen 2 min alsnog wel in.
Na het tikken van het bericht nogmaals gestart en toen lukte het wel vreemd weer

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Nachtapotheker schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:03:
[...]

Hier eerder op de avond nog niet, volgens EA zou het morgen goed moeten komen in t nieuwe seizoen. Ik ben benieuwd, anders speel ik die playoffs wel opnieuw, krijgen we ook weer packs :+
Zoals verwacht is het idd niet opgelost, maar de 4 wins zijn alweer binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypooper
Iemand nog de guaranteed gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markmaas
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-08 15:28
Partypooper schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 00:34:
Ja ik had Skriniar, qua tots van serie A ben ik zeker tevreden met wat ik gepackt heb (Dybala,Hernandez en Koulibaly)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb hem overgeslagen. Heb meer dan de helft van het elftal al. Wil alleen Dyballa en die kans is echt enorm klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
Brozovic uit de guaranteed en Calhanoglu uit de 84+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Augy
Brozovic hier..

Zit zelf te denken om de lahm sbc te doen en cancelo en lahm van positie te wisselen om cancelo op cdm te krijgen en bellingham op B2B CM.

Iemand ervaring met cancelo op Stay back cdm en lahm op LB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
Augy schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 07:30:
[...]

Brozovic hier..

Zit zelf te denken om de lahm sbc te doen en cancelo en lahm van positie te wisselen om cancelo op cdm te krijgen en bellingham op B2B CM.

Lahm heb ik eerder uit de SBC gekregen en door zijn 3*WF gebruikte ik hem als RB en dat beviel mij prima. Carlos Alberto (94, ook uit de icon SBC) gebruikte ik dan als LB. Na het pakken van een rode Theo heb ik Lahm verwisseld door Tonali. Welke RB heb je en kan die mogelijk op LB spelen? Cancelo (tots en toty versies) heb ik eerder op verschillende posities gespeeld en ik heb het gevoel op CDM dat hij wat body mist, maar misschien kan je hem koppelen aan een wat fysiekere speler? Verder is het natuurlijk een zeer goede allround speler die je op vele posities kwijt kunt. In het begin heb ik zijn toty versie in de spits gezet met een finisher en daar deed hij het ook niet slecht :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
_Uploader_ schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 07:45:
[...]

Lahm heb ik eerder uit de SBC gekregen en door zijn 3*WF gebruikte ik hem als RB en dat beviel mij prima. Carlos Alberto (94, ook uit de icon SBC) gebruikte ik dan als LB. Na het pakken van een rode Theo heb ik Lahm verwisseld door Tonali. Welke RB heb je en kan die mogelijk op LB spelen? Cancelo (tots en toty versies) heb ik eerder op verschillende posities gespeeld en ik heb het gevoel op CDM dat hij wat body mist, maar misschien kan je hem koppelen aan een wat fysiekere speler? Verder is het natuurlijk een zeer goede allround speler die je op vele posities kwijt kunt. In het begin heb ik zijn toty versie in de spits gezet met een finisher en daar deed hij het ook niet slecht :-).
Heb trent op Rb, met 4* wf zou ik die nog kunnen wisselen. Heb je lahm ook op cdm geprobeerd? Heb de Duitse link nodig voor wirtz

Cancelo komt dan naast bellingham. (Cancelo Stay back, Bellingham B2B)

Dit word hem dan op ingame
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6ALgYBPRT_-PyU_fJuz4Hyr0mE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0tGNdjcq9f5CSBVVnfeRErjG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 18:00
Markmaas schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 05:59:
[...]

Ja ik had Skriniar, qua tots van serie A ben ik zeker tevreden met wat ik gepackt heb (Dybala,Hernandez en Koulibaly)
Goede pulls! Skriniar speelt heerlijk naast Chiellini Captains. Zwakker punt blijft m'n LB: Ansaldi FB.

Ik had Cuadrado uit de Guaranteed. Perfect om Darmian Showdown te vervangen. Ook voor de verandering nog een Brenner uit een 82+ pick. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-V_eA2W3S-6MT2HarU0m5aPVEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNC7xJhK4F9VTvCGr0aeu1hj.jpg?f=fotoalbum_large

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
Augy schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:03:
[...]

Heb trent op Rb, met 4* wf zou ik die nog kunnen wisselen. Heb je lahm ook op cdm geprobeerd? Heb de Duitse link nodig voor wirtz

Cancelo komt dan naast bellingham. (Cancelo Stay back, Bellingham B2B)

Dit word hem dan op ingame
[Afbeelding]
Hij is ook een prima CDM en te vergelijken met een Kante en Verratti, is behendig genoeg en onderschept meer ballen dan ik verwacht had ivm zijn lengte. Op CDM gebruikte ik hem met een anchor en op RB een shadow.
Mooie opstelling zo, ook ben je flexibel op het middenveld en zou je ook nog ingame b.v. naar een 352 kunnen wisselen.

Edit: Ik zie dat de leen versie van Lahm ook nog beschikbaar is, ik zou deze eerst even doen als ik jou was.

[ Voor 5% gewijzigd door _Uploader_ op 10-06-2022 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Augy
_Uploader_ schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:32:
[...]

Hij is ook een prima CDM en te vergelijken met een Kante en Verratti, is behendig genoeg en onderschept meer ballen dan ik verwacht had ivm zijn lengte. Op CDM gebruikte ik hem met een anchor en op RB een shadow.
Mooie opstelling zo, ook ben je flexibel op het middenveld en zou je ook nog ingame b.v. naar een 352 kunnen wisselen.

Edit: Ik zie dat de leen versie van Lahm ook nog beschikbaar is, ik zou deze eerst even doen als ik jou was.
Die heb ik idd gedaan, even 5 wedstrijden testen.. eerste indruk is prima. Vooral cancelo op t middenveld en dus veel aan de bal voelt erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:21
Augy schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 07:30:
[...]

Brozovic hier..

Zonde, want Lahm is echt geweldig op CDM.. Ik heb juist Cancelo TOTY maar weer op RB gezet, omdat dat beter ging..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Partypooper
Hier Milinkovic-Savic uit de guaranteed. Die wilde ik stiekem proberen dus komt eigenlijk wel mooi uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naNs
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 15:23
Hoeveel pakketten hebben we allemaal klaarstaan voor vanavond? En hebben we (ijdele) hoop op iets moois uit de Ultimate TOTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
naNs schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:59:
Hoeveel pakketten hebben we allemaal klaarstaan voor vanavond? En hebben we (ijdele) hoop op iets moois uit de Ultimate TOTS?
40 pakketten klaar staan, van 20x85+ tot gold packs en 75+ player :+

Ik reken nergens op, maar het zou leuk zijn om bv een Paqueta te krijgen O-)

Toch maar de Serie A gueranteed gedaan, kreeg Cuadrado, best aardig.

[ Voor 8% gewijzigd door Robbio85 op 10-06-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
NANSSSSSSS

ik heb 6 100k packs klaar staan.

jij dan? Speel je al fut champs? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
M@cer schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:42:
[...]

Zonde, want Lahm is echt geweldig op CDM.. Ik heb juist Cancelo TOTY maar weer op RB gezet, omdat dat beter ging..
Gelukkig kan ik beide opties rustig gaan testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buurman3
21, van alles wat ook prutpacks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Hier Bremer |:( :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Partypooper
Robbio85 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:31:
[...]

40 pakketten klaar staan, van 20x85+ tot gold packs en 75+ player :+

Ik reken nergens op, maar het zou leuk zijn om bv een Paqueta te krijgen O-)

Toch maar de Serie A gueranteed gedaan, kreeg Cuadrado, best aardig.
Die Cuadrado is wel echt een goede back. Althans vind ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypooper
Ah dat is zuur. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 11:04
Wat te doen met de tokens…. Ik heb er 16 of 17! Ik denk aan de 84+ * 20

Gisteren Brenner in the guaranteed gestopt en er weer uitgehaald. Op mijn andere account een Brenner erin en een Maigan eruit.
Pagina: 1 ... 113 ... 128 Laatste