Saliba hier 🤣
Gooi je Terrier erin, krijg je Terrier terug haha. Kansloos.
Nesta uit de prme icon 93+ sbc 😭
Paquetta uit de Ligue 1😃😃
Paquetta uit de Ligue 1😃😃
Die Rivals rewards worden ook steeds kariger voor mijn gevoel. Het is dat ik voor optie 3 had gekozen dat je nog wat coins krijgt, maar qua kaartjes was het echt prut.
Eens! Ik kies altijd optie 2 aangezien m'n versterkingen minimaal 1 mio zijn (en ver buiten bereik)Moody2204 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:42:
Die Rivals rewards worden ook steeds kariger voor mijn gevoel. Het is dat ik voor optie 3 had gekozen dat je nog wat coins krijgt, maar qua kaartjes was het echt prut.
Letterlijk alles onder de 83.
Wel clauss uit een upgrade
[ Voor 3% gewijzigd door Augy op 02-06-2022 13:11 ]
heb ook optie 2 gekozen, ivm de dure sbc's die er nu zijn dus kan wel fodder gebruiken.
Daar haalde ik 2x een tots uit, wel 2x die lafont
dus 1 daarvan in de sbc gegooid.
Daar haalde ik 2x een tots uit, wel 2x die lafont
Ik ben ook niet slim geweest wat dat betreft. Rond deze tijd ga ik normaal ook altijd inderdaad voor de fodder.fifanoob schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:21:
heb ook optie 2 gekozen, ivm de dure sbc's die er nu zijn dus kan wel fodder gebruiken.
Daar haalde ik 2x een tots uit, wel 2x die lafontdus 1 daarvan in de sbc gegooid.
Ja net wat hierboven ook al werd gezegd. Een beetje upgrade kost mij al gauw een miljoen of meer. Dus dan maar beetje gokken op de sbc's die komen. Mijn club is al helemaal leeg, had laatst die icon 93+ sbc gedaan, haalde ik Etoó uit. Ik kon die L1 tots sbc nog niet eens doen, zo leeg is mijn club.Moody2204 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:41:
[...]
Ik ben ook niet slim geweest wat dat betreft. Rond deze tijd ga ik normaal ook altijd inderdaad voor de fodder.
Normaal kies ik optie1 qua rewards omdat ik mijn team wil inrichten met eigen spelers dus een untradeable speler heb ik niet zoveel aan want vaak past ie niet in het team of wil ik hem gewoon niet, maar nu met al die sbc's die ik doe want einde fifa en dus gokken.
oke mand
Je hebt Mbappe Tots gepakt toch? Niet meer klagen schoonheid! 💸fifanoob schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:52:
[...]
Ja net wat hierboven ook al werd gezegd. Een beetje upgrade kost mij al gauw een miljoen of meer. Dus dan maar beetje gokken op de sbc's die komen. Mijn club is al helemaal leeg, had laatst die icon 93+ sbc gedaan, haalde ik Etoó uit. Ik kon die L1 tots sbc nog niet eens doen, zo leeg is mijn club.
Normaal kies ik optie1 qua rewards omdat ik mijn team wil inrichten met eigen spelers dus een untradeable speler heb ik niet zoveel aan want vaak past ie niet in het team of wil ik hem gewoon niet, maar nu met al die sbc's die ik doe want einde fifa en dus gokken.
oke mand
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
ik klaag ook zeker niet, ik beargumenteer waarom ik voor optie 2 heb gekozenhmr schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:21:
[...]
Je hebt Mbappe Tots gepakt toch? Niet meer klagen schoonheid! 💸
haha.
Mbappe shined als een malle in de spits.
Modric gisteren voor 695k gekocht, so far so good
Heb nu Modric (740k), Tchouameni (760k) en Acona/Kounde tradeable. Toch irritant dat ik dan de hele tijd die prijzen wil checken en bang zijn dat ze hard zakken (vooral die eerste 2, die kaarten van rond de 100-300k boeien niet zo veel).
Heb nu Modric (740k), Tchouameni (760k) en Acona/Kounde tradeable. Toch irritant dat ik dan de hele tijd die prijzen wil checken en bang zijn dat ze hard zakken (vooral die eerste 2, die kaarten van rond de 100-300k boeien niet zo veel).
Daar zou ik mij in deze fase van het spel niet meer zo druk om maken toch?Robbio85 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:00:
Modric gisteren voor 695k gekocht, so far so good![]()
Gewoon kopen wat je leuk vind om te proberen, toevallig vandaag Modric gekocht als wissel om te proberen.
Maar ook Kante toty verkocht met ruim 1 miljoen verlies om te vervangen voor Gullit.
Ik kan vandaag/morgen mijn 5 icon swap tokens bijelkaar krijgen…een 6e zou ook nog kunnen maar na mijn laatste 93+ Icon pack zie ik dat niet zitten (duplicate eto’o) Dus ik ga voor de 85*20… de vraag is: Serie A of hopen op nog iets leuks uit de L1?
Hoe speelt modric? Is die 700k waard? Wil hem naast Vieira zetten.
Heb van de week nog een 25x83 en 84 geopend, allemaal rommel, een 1 BEL TOTS 1 Turkse TOTS en een dupe Lafont. Ik bewaar de 85 tot volgende week of die erna (ultimate TOTS).pacod schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:30:
Ik kan vandaag/morgen mijn 5 icon swap tokens bijelkaar krijgen…een 6e zou ook nog kunnen maar na mijn laatste 93+ Icon pack zie ik dat niet zitten (duplicate eto’o) Dus ik ga voor de 85*20… de vraag is: Serie A of hopen op nog iets leuks uit de L1?
Heb van de week hier dezelfde vraag gesteld en velen zeggen dat hij het zeker waard is. Heb een paar potjes gespeeld en hij is zeker goed, maar kan niet beoordelen of hij het voor jou waard is. Maar zoals men hierboven zegt, in deze fase van het spel kun je die coins er gewoon tegenaan gooienplayr2014 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:34:
Hoe speelt modric? Is die 700k waard? Wil hem naast Vieira zetten.
Berouw komt na de zonde😋Robbio85 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:50:
[...]
Heb van de week nog een 25x83 en 84 geopend, allemaal rommel, een 1 BEL TOTS 1 Turkse TOTS en een dupe Lafont. Ik bewaar de 85 tot volgende week of die erna (ultimate TOTS).
Heb hem geopend en het was rommel….enige voordeel veel fodder erbij en bijna geen duplicates . 3 TOTS uit de Belgische competitie met als hoogste 89
Haal door het grinden wel weer minstens Elite 3 in SB… met een kleine kans op een leuke rode versie van een L1 speler
ik heb pim Vieira gedaan en ik had waarschijnlijk te hoge verwachtingen. Hij pakt bijna geen ballen af en is te traag. Nog suggesties hier?
Op die knopjes klikken op je controller waarmee je die acties aanstuurtplayr2014 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:19:
ik heb pim Vieira gedaan en ik had waarschijnlijk te hoge verwachtingen. Hij pakt bijna geen ballen af en is te traag. Nog suggesties hier?
Dan gebruik je hem echt verkeerd. Speel hier al een tijd met hem en hij wint haast ieder duel.playr2014 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:19:
Met een schaduw er op heeft hij ook prima pace voor een cvm. Je moet alleen geen Neymar wendbaarheid verwacht van hem.
Hier ook Shadow, pakt veel af en passt goed, maar wel een vrachtwagen met oplegger qua dribbels. Maarja inmiddels vervangen doior Tchouameni.
Ik heb hem met shadow ja maar vergeleken met Kante doet die weinig. Zal vanavond even weer proberen met hem. Gebruiken jullie hem als enigste cvm of hebben jullie nog een cvm ernaast?
Ligt eraan, tegenwoordig meestal 433(4) met 2 CMs waarvan Vieira met stay back instructie. Verdedigend is hij echt goed op het middenveld imo.playr2014 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:28:
Ik heb hem met shadow ja maar vergeleken met Kante doet die weinig. Zal vanavond even weer proberen met hem. Gebruiken jullie hem als enigste cvm of hebben jullie nog een cvm ernaast?
Trouwens een tip voor de mensen die snel de 8 rivals wins willen halen: speel op vrijdag. Net in de lunchpauze 4 op een rij. Komt waarschijnlijk door de WL (kwali) die veel mensen op vrijdag doen.
[ Voor 18% gewijzigd door Robbio85 op 03-06-2022 13:49 ]
Qua aanval vind ik het heerlijk om met een roulette tegenstanders uit te spelen. Zijn lange en sterke benen komen goed van pas en van Vieira verwachten mensen het niet. Ook 1-2tjes gaan lekker.playr2014 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:19:
Qua verdedigen denk ik dat hij vooral dominant is wanneer je middenvelders samen als 1 blok verdedigen (dus niet 1 op stay back en de anderen op standaard/voorin blijven, maar allemaal dezelfde instructie).
Ik gebruik hem in een 41212, 352 en 433.
[ Voor 3% gewijzigd door Capsaicin op 03-06-2022 14:59 ]
De maandagochtend is ook altijd makkelijker voor m'n gevoelRobbio85 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:47:
[...]
Trouwens een tip voor de mensen die snel de 8 rivals wins willen halen: speel op vrijdag. Net in de lunchpauze 4 op een rij. Komt waarschijnlijk door de WL (kwali) die veel mensen op vrijdag doen.
Weer even Rivals gespeeld voor eerst dit seizoen. Weer terug in div 1 en de manier heerlijk.
Promotie pot tegenstander 11 man achter de bal. Alleen maar iritant achterin de bal rond spelen bij zijn verdedigers.
Scoor ik door een schot wat afketst op zijn verdediger zijn rug en zo het doel in vliegt
Toen ben ik gewoon precies het zelfde gaan doen in de 2de helft. En ja hoor berichtje ja speel normaal
heb hem als antwoord gestuurd dat ik alleen zijn style even kopieerde voor de 12de helft
Prachtig gaan klagen terwijl je precies het zelfde deed en erger
Promotie pot tegenstander 11 man achter de bal. Alleen maar iritant achterin de bal rond spelen bij zijn verdedigers.
Scoor ik door een schot wat afketst op zijn verdediger zijn rug en zo het doel in vliegt
Toen ben ik gewoon precies het zelfde gaan doen in de 2de helft. En ja hoor berichtje ja speel normaal
Op LV in de spits of als LM op CM kan prima op 7 chem.
Wow, EA is mij echt goed gezind vandaag. Uit 1 van de pakjes van Kessie kreeg ik Theo Hernandez. Nu heb ik met Kessie, Leao en Hernandez een Milan driehoek aan de linkerkant.
Ik had vanmorgen een WL zo’n potje. Tegenstander komt vroeg (na 10 minuten) op voorsprong en stopte met spelen (tijdrekken, rondspelen achterin) ik pakte hem alsnog met 2 goals rond de 70e minuut en ben vervolgens ook mijn defensieve 5 achterin gaan spelen om m over de streep te trekken. 😁Traeces schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:20:
Weer even Rivals gespeeld voor eerst dit seizoen. Weer terug in div 1 en de manier heerlijk.
Scoor ik door een schot wat afketst op zijn verdediger zijn rug en zo het doel in vliegt![]()
Toen ben ik gewoon precies het zelfde gaan doen in de 2de helft. En ja hoor berichtje ja speel normaalheb hem als antwoord gestuurd dat ik alleen zijn style even kopieerde voor de 12de helft
![]()
Is er ergens een knop die ervoor zorgt dat je keeper gewoon op z’n poten blijft staan? De keren dat Courtois op de grond gaat liggen bij een schot dat over hem heen gaat zijn niet meer te tellen
Welke tots vinden jullie het beste?
Los dat ik geen enkele speler heb van de serie A is dit wel een enorm goede club spelers samen. Beter als L1?
Prime Gaming pakket is inmiddels volledig van de website af 😔 best jammer van zo een 'gratis' pakket tijdens tots
Los dat ik geen enkele speler heb van de serie A is dit wel een enorm goede club spelers samen. Beter als L1?
Prime Gaming pakket is inmiddels volledig van de website af 😔 best jammer van zo een 'gratis' pakket tijdens tots
[ Voor 28% gewijzigd door Augy op 04-06-2022 09:50 ]
Rank 5 weer net gemist op een punt na…. Terwijl mijn start zo goed was. Kreeg wel Vlahovic 96 uit mijn red picks… nog nooit zo’n hoge red pick gehaald
Ze hebben inmiddels bevestigd dat er een probleem is en ze het aan het onderzoeken zijn.Augy schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:34:
Welke tots vinden jullie het beste?
Maar zelfs dat moest al een week duren, dus verwacht niet al te snel een oplossing.
To all FIFA 22 players, unfortunately the May Prime Gaming Pack has been delayed while the team investigates an issue.
— Prime Gaming (@primegaming) 2 juni 2022
We’re working on it, and will keep you updated.
Ben je nu al klaar? Binnen 12uur?pacod schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:07:
Rank 5 weer net gemist op een punt na…. Terwijl mijn start zo goed was. Kreeg wel Vlahovic 96 uit mijn red picks… nog nooit zo’n hoge red pick gehaald
Yup ik speel vrijdagavond een paar potjes en zaterdag ben ik nogal vroeg wakker. Probeer dan de rest van het weekend gezellig te zijn voor mijn vrouw. Maar van de 20 potjes hebben er hooguit 4-5 het einde gezien.
Zo weinig het einde? Quit je zelf dan ook wel een aantal potjes denk?pacod schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:25:
[...]
Yup ik speel vrijdagavond een paar potjes en zaterdag ben ik nogal vroeg wakker. Probeer dan de rest van het weekend gezellig te zijn voor mijn vrouw. Maar van de 20 potjes hebben er hooguit 4-5 het einde gezien.
Ik vind dat oprecht zonde, ik zelf speel met plezier de WL, dat is voornamelijk waarom ik fut speel en zou het zonde vinden als ik zo snel klaar ben. Maar goed dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
Maar ik kan je wel mee geven dat je dan de wat betere tegenstanders tegen je krijgt. Er zit een + - systeem in qua matchmaking. Dus win je 5 en verlies je 3 sta je +2 en kom je mensen tegen met ongeveer dezelfde range.
Als je dan bv 6 om 6 gaat wat dus 0 is, heb je dus in theorie kans dat je iemand tegen komt die bv net begint en behoorlijk goed kan zijn.
Hoe langer je wacht hoe groter de groep goede spelers in elk geval bv al op +5 staan en je die niet meer zo snel tegenkomt.
Tenminste, dat is mijn theorie ;p
Ik speel ook met plezier WL. Speel ook altijd mijn potjes uit. Ookal verlies ik. Al een paar keer meegemaakt net punten tekort te komen… had ik maar geen RQ gedaan 
Maar herken ook de uitdaging van 20 potjes spelen en een gezin thuis. Met 30 was dat al helemaal niet te doen.
Speel dan ook vaak op vrijdagavond en zaterdagochtend.
Misschien nu ook maar even nog aanmelden voor de WL
Maar herken ook de uitdaging van 20 potjes spelen en een gezin thuis. Met 30 was dat al helemaal niet te doen.
wijze woorden
Je bent bekend dat de WL tegenwoordig wat langer duurt he? Geen idee hoe je maandag/dinsdag zit maar dan kan je ook nog spelenValandil schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:38:
Ik speel ook met plezier WL. Speel ook altijd mijn potjes uit. Ookal verlies ik. Al een paar keer meegemaakt net punten tekort te komen… had ik maar geen RQ gedaan
Ik speel ook wel met plezier, maar als ik 3-0 achter sta probeer ik met de tactics vaak nog wat uit. Werkt dat niet dan is het voor mij klaar. Mensen stoppen bij mij vaak al op 2-0 achterstand, maar dat komt misschien ook wel door het team dat ik heb. Heb soms wel eens dat mensen rage quiten terwijl de pot nog niet eens begonnen is.
Dit is de eerste Fifa dat ik regelmatig Weekend League speel, maar ik moet echt de momenten kiezen om te spelen. Speel het best op de vroege morgen trouwens
Dit is de eerste Fifa dat ik regelmatig Weekend League speel, maar ik moet echt de momenten kiezen om te spelen. Speel het best op de vroege morgen trouwens
Klopt! Een maandag vrij dus dat gaat goed komen.fifanoob schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:46:
[...]
Je bent bekend dat de WL tegenwoordig wat langer duurt he? Geen idee hoe je maandag/dinsdag zit maar dan kan je ook nog spelen
Is dit nu de standaard ? Vrijdagavond tm dinsdag ?
wijze woorden
Is de inschrijving aan de WL nu ook verlengd? Moet nog paar potten spelen in de kwalificatie maar kan ze ook wegggeven omdat ik al 4 wins heb. Zou zuur zijn als ik te laat ben met inschrijven.
zolang tots in packs zitten wel.Valandil schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:17:
[...]
Klopt! Een maandag vrij dus dat gaat goed komen.
Is dit nu de standaard ? Vrijdagavond tm dinsdag ?
je kan je inschrijven tot het laatste uur, dus ja.Markmaas schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:18:
Is de inschrijving aan de WL nu ook verlengd? Moet nog paar potten spelen in de kwalificatie maar kan ze ook wegggeven omdat ik al 4 wins heb. Zou zuur zijn als ik te laat ben met inschrijven.
Van mij mogen ze standaard die WL zo lang laten duren. Heb je tenminste stuk meer tijd ervoor
Eens!Traeces schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:24:
Van mij mogen ze standaard die WL zo lang laten duren. Heb je tenminste stuk meer tijd ervoor
Vind sws de huidige opzet echt top. 20 potjes is prima te doen, zelfs op 1 avond. Kwalificaties lekker doordeweeks of erachteraan. Nog nooit zoveel WL gespeeld tijdens fifa, 30 vond ik namelijk echt te veel.
Daarintegen met de rivals wins erbij is het al een aardige taak naast het gezin en de baan, als je dan ook nog alle objectives en SB op elite 3 wil zetten mag je wel vrij nemen 🤣
Wat zullen we eens doen... Suarez zou op 7 chem komen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UU0GCZE0gDdqrT1OBvRGu2af.jpg?f=user_large)
Suarez!buurman3 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:39:
Wat zullen we eens doen... Suarez zou op 7 chem komen.
[Afbeelding]
Gebruik hem nu een tijdje, loopt 1 op 1, heerlijke spits.
Geheel objectief ben ik niet, gezien dat ik Yedder en Eto’o nog niet gebruikt heb dit jaar
[ Voor 9% gewijzigd door Nachtapotheker op 04-06-2022 12:51 ]
Idd. Speel pas sinds tots elke week WL omdat ik dan voornamelijk op maandag en dinsdag kan spelen. Rivals laat ik de laatste weken links liggen en SB meestal ook, tenzij er een goeie objective is.Augy schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:34:
[...]
Eens!
Vind sws de huidige opzet echt top. 20 potjes is prima te doen, zelfs op 1 avond. Kwalificaties lekker doordeweeks of erachteraan. Nog nooit zoveel WL gespeeld tijdens fifa, 30 vond ik namelijk echt te veel.
Daarintegen met de rivals wins erbij is het al een aardige taak naast het gezin en de baan, als je dan ook nog alle objectives en SB op elite 3 wil zetten mag je wel vrij nemen 🤣
Dus dat gezin, andere hobby’s en werk. Dan heb ik geen tijd voor al die objectives , sb, Rivals wl en kwali.Augy schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:34:
[...]
Eens!
Vind dit echt prima. Die objectives nu ook
Voor die tokens, laat die lekker gaan met
12 x winnen /7 x winnen gezeik geen tijd voor
:strip_exif()/f/image/rqOfIK7JVBimAGMXvNBVDkZC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ongelofelijk met zo’n team alleen maar achter hangen. Dinho zou ze eigen dood schamen denk ik als zijn kaart als halve links achter gebruikt werd.
Ook een enorm pis geluk in red picks niet normaal. En je raad het al 94 min en krijg hem weer tegen

Jezus het kan nog erger, hoeveel geluk kan je hebben red cr7 en Messi
:strip_exif()/f/image/Ew8uRle4oua7s6ehXc7faMd7.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze gelukkig wel snel 2-0 gewonnen
[ Voor 43% gewijzigd door Traeces op 04-06-2022 15:19 ]
Ik weet nog niet echt wat ik moet doen. Ik heb de punten voor WL maar kan maar net mee in divisie 6. Heb het gevoel dat ik afgeschoten ga worden in WL
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Als t goed is word je vanzelf gematched met je eigen nivo, gewoon proberen. je word er namelijk daadwerkelijk beter van. Weer een hele andere intensiteit als rivalsOxigeon schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:22:
Ik weet nog niet echt wat ik moet doen. Ik heb de punten voor WL maar kan maar net mee in divisie 6. Heb het gevoel dat ik afgeschoten ga worden in WL
Ditfifanoob schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:32:
[...]
Maar ik kan je wel mee geven dat je dan de wat betere tegenstanders tegen je krijgt. Er zit een + - systeem in qua matchmaking. Dus win je 5 en verlies je 3 sta je +2 en kom je mensen tegen met ongeveer dezelfde range.
Als je dan bv 6 om 6 gaat wat dus 0 is, heb je dus in theorie kans dat je iemand tegen komt die bv net begint en behoorlijk goed kan zijn.
Hoe langer je wacht hoe groter de groep goede spelers in elk geval bv al op +5 staan en je die niet meer zo snel tegenkomt.
Tenminste, dat is mijn theorie ;p
Die Berardi kaart ziet er trouwens echt bizar uit voor de prijs met een hawk. Alle belangrijke stats op 90 en meeste 95 of 99 . Ga hem denk halen als super sub
Ik zou het niet doenOxigeon schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:22:
Ik speel elite en heb het erg zwaar
En als je nu plezier in FIFA hebt geen wl doen
Van de 20 potten speel je hooguit 1 a 2 leuke potten
De rest wil geen Fifa spelen die wil achterin rond tikken
Aanvallen is in de wl niet van toepassing iedereen speelt om niet te verliezen
En je ziet de ene regenboog dans na de andere en je word gewoon elke pot geprovoceerd
Ik zou het in jou geval niet doen
Ligt eraan met wat voor mindset je de weekend league in gaat. Divisie 6 word je vaak redelijk hard afgeschoten denk ik, maar het helpt je wel om je niveau omhoog te krijgen. Ik haal maximaal 54 punten, maar vaak tegen de 50 punten aan en speel in de eerste divisie.Markvd1984 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:02:
[...]
Ik zou het niet doen
En je ziet de ene regenboog dans na de andere en je word gewoon elke pot geprovoceerd
Ik weet dus gewoon dat ik niet een rank 1 ga halen, maar probeer wel naar mijn kunnen en mogelijkheden te spelen. Je krijgt bij 1 overwinning al een playerpick … wat wel weer leuk is als motivatie. En vaak krijg je nog wel eens een wedstrijd cadeau….. al is dat bij mij wel gedaan door het team dat ik heb.
Kortom gewoon proberen en je niet te druk maken om anderen
Speel gemiddeld elite maar vind wl anders. In elite willen ze vaak voetballen en wl niet. Vind zelfs elite fijner spelen dan div 2 en 1.pacod schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:29:
[...]
Ligt eraan met wat voor mindset je de weekend league in gaat. Divisie 6 word je vaak redelijk hard afgeschoten denk ik, maar het helpt je wel om je niveau omhoog te krijgen. Ik haal maximaal 54 punten, maar vaak tegen de 50 punten aan en speel in de eerste divisie.
Ik weet dus gewoon dat ik niet een rank 1 ga halen, maar probeer wel naar mijn kunnen en mogelijkheden te spelen. Je krijgt bij 1 overwinning al een playerpick … wat wel weer leuk is als motivatie. En vaak krijg je nog wel eens een wedstrijd cadeau….. al is dat bij mij wel gedaan door het team dat ik heb.
Kortom gewoon proberen en je niet te druk maken om anderen
Wl is puur prestatie gebaseerd en lees vooral ik wil betere kaartjes / spelers. Zoveel mogelijk je tegenstander irriteren en achteruit hangen om uit de counter te scoren. Als jij snel geïrriteerd raakt en gefrustreerd ga spelen ben je de lul. Dan hebben die gasten waar ze je willen hebben.
Skill is belangrijk maar mindset denk nog meer.
In andere woorden wat ik zei dus 😂Traeces schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:44:
[...]
Speel gemiddeld elite maar vind wl anders. In elite willen ze vaak voetballen en wl niet. Vind zelfs elite fijner spelen dan div 2 en 1.
Wl is puur prestatie gebaseerd en lees vooral ik wil betere kaartjes / spelers. Zoveel mogelijk je tegenstander irriteren en achteruit hangen om uit de counter te scoren. Als jij snel geïrriteerd raakt en gefrustreerd ga spelen ben je de lul. Dan hebben die gasten waar ze je willen hebben.
Skill is belangrijk maar mindset denk nog meer.
Vreemd. Ik heb namelijk nergens last van.Markvd1984 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:02:
[...]
Ik zou het niet doen
Haal altijd rang 6/5. Prima te doen zonder skillmoves oid als je je maar niet te druk maakt en laat provoceren.Markvd1984 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:02:
[...]
Ik zou het niet doen
Gewoon lekker gaan spelen
Wat heb je te verliezen? Ik zou het gewoon doen. Het is en blijft maar een game. Gewoon lekker spelen man kan jou het schelen dat je wellicht alles verliest. Je leert er ook weer veel van en je komt vanzelf tegenstanders van je niveau tegen.Oxigeon schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:22:
Vandaag dan de 10 potjes gespeeld (play offs ) geloof ik dat dat heet. Heb het tot rank 6 geschopt met 16 punten. Heb 2x gewonnen. 1 pot ging het gelijk op en de andere potten stond ik vaak binnen 15 minute al met 2-0 achter. Dan was het maar meteen een quit.
Wat ik wel jammer vind dat als het gelijk staat en ik voel een kans om te winnen en de tegenstander quit krijg je helemaal niets. Had toch eigenlijk wel verwacht dat je dan de overwinning kado krijgt.
Wat ik wel jammer vind dat als het gelijk staat en ik voel een kans om te winnen en de tegenstander quit krijg je helemaal niets. Had toch eigenlijk wel verwacht dat je dan de overwinning kado krijgt.
Jammer man maar de volgende keer haal je wel de benodigde 4 wins en dan heb je iig wat je ook haalt van de 20 potten erna pp en pakketjes. Over dat quitten met een gelijke stand zijn we allemaal wel over eens, daar moet EA echt weer terug naar aantal jaren geleden dat het met quitten de winst naar je tegenstander gaat.Oxigeon schreef op zondag 5 juni 2022 @ 00:12:
Vandaag dan de 10 potjes gespeeld (play offs ) geloof ik dat dat heet. Heb het tot rank 6 geschopt met 16 punten. Heb 2x gewonnen. 1 pot ging het gelijk op en de andere potten stond ik vaak binnen 15 minute al met 2-0 achter. Dan was het maar meteen een quit.
Ipv de WL (weinig tijd en zin) ben ik is voor Rivals gaan zitten tijdens het slaapje van m'n zoontje.. 6 wins, prima resultaat en een zeer bonte verzameling verkregen berichten via het PS netwerk.
Wat hou ik tog van deze community ❤️
Ps als je Cruijff PIM, Pelé 95, dinho PIM en Maradonna in je ploeg hebt, deze heren zijn niet gemaakt om te verdedigen
Wat hou ik tog van deze community ❤️
Ps als je Cruijff PIM, Pelé 95, dinho PIM en Maradonna in je ploeg hebt, deze heren zijn niet gemaakt om te verdedigen

Deze WL begonnen met Canales en Fekir, waarbij Canales op zich wel beviel maar Fekir totaal niet. Daarna weer terug naar de oude variant maar dan met de tip van hier (Bernardo Silva) ipv Muller. Dat loopt op zich wel aardig maar de nieuwe Serie A TOTS was toch behoorlijk interessant, zeker gezien de prijs voor Berardi en Kessie. Dit moet het nu worden, met mijn budget (en untradables) en speelstijl kan het niet beter denk ik:
https://www.futbin.com/22/squad/8148273
Op het middenveld de drie beste betaalbare H/H middenvelders, waarbij Bellingham bij de betaalbare zit omdat ik hem untradable heb. Kessie kan ik precies maken met mijn untradable fodder. Op de backs ook de beste betaalbare H/H rechtsback en links upgrade ik Cancelo in de toekomst misschien nog wel naar de H/H versie. Met mijn speelstijl bevallen de H/H spelers middenvelders en backs het best, waarschijnlijk ook omdat elke speler nu genoeg stamina heeft om de hele wedstrijd door te gaan.
Neuer heb ik ook nog untradable maar Alisson bevalt me net wat meer. De centrale verdedigers zijn niet speciaal maar gewoon goed en linken met de backs die ik wil.
Voorin is Zaha untradable en is Berardi op papier erg goed! Ook heb ik met Immobile gekozen voor een echte spits met een 5 WF. Dit omdat ik bijna elke wedstrijd meer kansen krijg dan de tegenstander maar te weinig af maak. Het zal niet heel veel helpen maar hopelijk toch iets.
Voor nu speel ik de WL nog even af met het huidige team want wie weet krijg ik nog een leuke reward uit de Serie A. Een gratis Tonali bijvoorbeeld, waardoor de Kessie SBC een beetje zonde is om nog te doen.
https://www.futbin.com/22/squad/8148273
Op het middenveld de drie beste betaalbare H/H middenvelders, waarbij Bellingham bij de betaalbare zit omdat ik hem untradable heb. Kessie kan ik precies maken met mijn untradable fodder. Op de backs ook de beste betaalbare H/H rechtsback en links upgrade ik Cancelo in de toekomst misschien nog wel naar de H/H versie. Met mijn speelstijl bevallen de H/H spelers middenvelders en backs het best, waarschijnlijk ook omdat elke speler nu genoeg stamina heeft om de hele wedstrijd door te gaan.
Neuer heb ik ook nog untradable maar Alisson bevalt me net wat meer. De centrale verdedigers zijn niet speciaal maar gewoon goed en linken met de backs die ik wil.
Voorin is Zaha untradable en is Berardi op papier erg goed! Ook heb ik met Immobile gekozen voor een echte spits met een 5 WF. Dit omdat ik bijna elke wedstrijd meer kansen krijg dan de tegenstander maar te weinig af maak. Het zal niet heel veel helpen maar hopelijk toch iets.
Voor nu speel ik de WL nog even af met het huidige team want wie weet krijg ik nog een leuke reward uit de Serie A. Een gratis Tonali bijvoorbeeld, waardoor de Kessie SBC een beetje zonde is om nog te doen.
WL net afgerond op rang 5, uit de pp Dybala en Koulibaly 😎
Uit de pakketten niks bijzonders hoop fodder.
Had Jota vervangen voor Martinelli fantasy upgrade en dat is een goede keuze wat dribbelt en speelt die gozer fijn.
Volgens mij had Moody hem ook en was hij er ook zeer te spreken over.
Had Jota vervangen voor Martinelli fantasy upgrade en dat is een goede keuze wat dribbelt en speelt die gozer fijn.
pff
tot nu toe 3 win en 6 losses.
haal zo goed als altijd rank 5, of ik speel heel slecht of de tegenstand is vandaag wat beter
tot nu toe 3 win en 6 losses.
haal zo goed als altijd rank 5, of ik speel heel slecht of de tegenstand is vandaag wat beter
Ja net nog 4x gescoord met Martinelli in 1 wedstrijd. In de WL helaas geëindigd op 50 punten, en dus 1 puntje te weinig voor de volgende rang. Maar met Berardi als player pick klaag ik niet!Markmaas schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:00:
WL net afgerond op rang 5, uit de pp Dybala en Koulibaly 😎
krijg je geen tots pack meer bij 14 win? Ik heb hem in elk geval niet gekregen
Gewoon spelen voor de lol en accepteren dat je niet veel zal winnen. Of je moet wat mazzel hebben. Als je WL gaat doen voor de rewards, bespaar je de illusie, maar dat geldt voor alle ranks.Oxigeon schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:22:
Gewoon spelen voor het plezier dus
wijze woorden
Eerste icon gok sbc deze fifa, kreeg de keuze uit Raúl, Yashin en Litmanen
Meteen weer genezen, had de fodder liever in een ibra flashback oid gegooid maar EA brengt alleen van die net-niet kaarten uit (kessie is wel goed maar heb al genoeg cms/cdms)

Meteen weer genezen, had de fodder liever in een ibra flashback oid gegooid maar EA brengt alleen van die net-niet kaarten uit (kessie is wel goed maar heb al genoeg cms/cdms)
Vreemd, ik kreeg dat pakje wel bij hetzelfde aantal wins.fifanoob schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:24:
krijg je geen tots pack meer bij 14 win? Ik heb hem in elk geval niet gekregen
Ja kennelijk had ik hem al geopend. Want zag wel 3 tots spelers in mijn clubCapsaicin schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:45:
[...]
Vreemd, ik kreeg dat pakje wel bij hetzelfde aantal wins.
Wil je ruilen met mijn Van Nistelrooy/Pirlo/Baggio keuzeRobbio85 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:22:
Eerste icon gok sbc deze fifa, kreeg de keuze uit Raúl, Yashin en Litmanen![]()
Meestal zijn de playerpicks niet echt goed, maar dit weekend Rank 5 behaald.
Uit de player picks kwamen Vlahovic en Berardi.
Ik ben niet ontevreden over de keuze
Uit de player picks kwamen Vlahovic en Berardi.
Ik ben niet ontevreden over de keuze
wijze woorden
Champs weer afgerond met 11 wins. Voor het eerst dit jaar een spits welke meer goals dan gespeelde wedstrijden heeft. Na 35 potten 39 goals met mitrovic. Komt er steeds 25-20 minuten voor tijd in. Wat een bizar goede super sub.
Geen WL dit keer, maar vond het wel leuk vandaag om van Divisie 2 naar Elite te gaan. De multiplier helpt ook echt enorm.
Wat vinden jullie van TOTS dit jaar? Ik zelf vind het voor 80% van de spelers geen meerwaarde hebben. Daarmee wil ik benadrukken dat het of overhyped is, of overpriced. Er zijn genoeg Flashbacks, POTM's en andere speciale kaarten die net zo goed en goedkoper zijn. Hierdoor voelen de TOTS kaarten minder speciaal aan.
EA zou hele FUT Champs op de schop moeten gooien. Want ook de TOTW kaarten zijn na januari/februari niet meer relevant vanwege de vele speciale FUT spelers. Wellicht geen speler keuzes meer als rewards maar meer kans op betere pakketten zodat de gouden zeldzame kaarten nog na winterstop relevant blijven en de speciale kaarten echt zeldzamer aanvoelen. Daarnaast helpt de spelers SBC's verminderen ook wel.
Kijk bijvoorbeeld alleen maar naar Nkunku, die heeft bij deze FIFA 11 speciale kaarten naast de gouden zeldzame.
Wat vinden jullie van TOTS dit jaar? Ik zelf vind het voor 80% van de spelers geen meerwaarde hebben. Daarmee wil ik benadrukken dat het of overhyped is, of overpriced. Er zijn genoeg Flashbacks, POTM's en andere speciale kaarten die net zo goed en goedkoper zijn. Hierdoor voelen de TOTS kaarten minder speciaal aan.
EA zou hele FUT Champs op de schop moeten gooien. Want ook de TOTW kaarten zijn na januari/februari niet meer relevant vanwege de vele speciale FUT spelers. Wellicht geen speler keuzes meer als rewards maar meer kans op betere pakketten zodat de gouden zeldzame kaarten nog na winterstop relevant blijven en de speciale kaarten echt zeldzamer aanvoelen. Daarnaast helpt de spelers SBC's verminderen ook wel.
Kijk bijvoorbeeld alleen maar naar Nkunku, die heeft bij deze FIFA 11 speciale kaarten naast de gouden zeldzame.

[ Voor 77% gewijzigd door Lashrom op 06-06-2022 00:35 ]
Carlos Alberto is een goede back, beetje een rare flex.Markvd1984 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 00:42:
[Afbeelding]
Heb maar 1 icon in me club en juist die zit bij die 3 zucht
Berardi (die ik toch al wilde kopen) en Tonali uit de rewards! En uit de pakjes haalde ik ook nog Maignan, de eerste TOTS die ik pack sinds Rice en Kokcu in het begin.
Nu de twijfel of ik met de gratis Tonali ga spelen of toch de SBC voor Kessie ga doen. Ik kan deze doen met mijn untradable spelers in de club maar dan heb ik ook elke speler boven de 83 (die niet goed genoeg is voor de bank) plus de helft van de 83's gebruikt. Iemand die met beide heeft gespeeld en ze kan vergelijken?
Ik doe nooit de objectives maar haal vaak 1 of 2 van de objectives van de 5 voor een TOTS speler door gewoon te spelen. Maar nu haalde ik dus de score 15 finesse shots... Hoe is dat mogelijk? Ik doe nooit finesse shots! Doen spelers dit uit zichzelf? Misschien de spelers met de finesse shot trait?
Nu de twijfel of ik met de gratis Tonali ga spelen of toch de SBC voor Kessie ga doen. Ik kan deze doen met mijn untradable spelers in de club maar dan heb ik ook elke speler boven de 83 (die niet goed genoeg is voor de bank) plus de helft van de 83's gebruikt. Iemand die met beide heeft gespeeld en ze kan vergelijken?
Ik doe nooit de objectives maar haal vaak 1 of 2 van de objectives van de 5 voor een TOTS speler door gewoon te spelen. Maar nu haalde ik dus de score 15 finesse shots... Hoe is dat mogelijk? Ik doe nooit finesse shots! Doen spelers dit uit zichzelf? Misschien de spelers met de finesse shot trait?
Schieten met R1 = finessesjakieman schreef op maandag 6 juni 2022 @ 01:04:
Berardi (die ik toch al wilde kopen) en Tonali uit de rewards! En uit de pakjes haalde ik ook nog Maignan, de eerste TOTS die ik pack sinds Rice en Kokcu in het begin.
Nou prima pp had ik graag gehad. Had keuze tussen Gatusso, Ballack en Petit. Voor de laatste gegaan maar hij is niet beter dan Rice. Gokken met icons ben ik nog niet gelukkig in maar mag niet klagen met andere pp en packluck.Markvd1984 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 00:42:
[Afbeelding]
Als je klaagt over deze 3 dan had je m uberhaupt beter niet kunnen doen... dan was t toch nooit goed geweest. Kijk even wat de rest hier krijgt?Markvd1984 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 00:42:
[Afbeelding]
Gewoon een win hoor. Maar je zult er vast wel weer negatief in staan.Markvd1984 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 00:42:
[Afbeelding]
Niet perse negatiefsaert schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:48:
[...]
Gewoon een win hoor. Maar je zult er vast wel weer negatief in staan.
Maar vind altijd zo bijzonder dat ik 1 icon in je club van alle icons en dat ik die juist hit waardoor ik een keuze minder heb
Dat weet ik, maar dat doe ik dus nooit. Hoe kan ik dan toch 15 finesse goals gemaakt hebben??? Dan lijkt het erop dat spelers het soms uit zichzelf doen maar dat is me nooit opgevallen.
Alberto is prima maar heb 1 icon in je club en juist die komt bij 1 van de 3Markmaas schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:16:
[...]
Nou prima pp had ik graag gehad. Had keuze tussen Gatusso, Ballack en Petit. Voor de laatste gegaan maar hij is niet beter dan Rice. Gokken met icons ben ik nog niet gelukkig in maar mag niet klagen met andere pp en packluck.
Part of the game. Klaar.Markvd1984 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:52:
[...]
Niet perse negatief
Maar vind altijd zo bijzonder dat ik 1 icon in je club van alle icons en dat ik die juist hit waardoor ik een keuze minder heb
Moet je voor die icon keuze speciale doelstellingen/mijlpalen halen? Meestal doe ik dat niet omdat ze me in teammodes gooien waar ik totaal geen zin in heb (fut friendlies etc) dan speel ik liever rivals voor wat rewards
Nee, veel fodder in een sbc proppenOxigeon schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:21:
Moet je voor die icon keuze speciale doelstellingen/mijlpalen halen? Meestal doe ik dat niet omdat ze me in teammodes gooien waar ik totaal geen zin in heb (fut friendlies etc) dan speel ik liever rivals voor wat rewards
wijze woorden
Objective klopt weer eens niet, ook niet finesse shots tellen mee lijkt het.sjakieman schreef op maandag 6 juni 2022 @ 01:04:
Een van de leukste dingen van Fifa de laatste jaren vind ik het maken van een tactiek. Tijdens Fifa 19 en 20 heb ik hier af en toe wel eens een tactiek geplaatst waar een aantal ook goed mee overweg konden dus ik probeer het hier nog een keer.
Ik speel deze Fifa pas een maandje (vanaf dat ie gratis was bij de PS4) en begon met het instellen van een aantal tactieken van NealGuides en van reddit. Als de maker er maar een goed verhaal bij had zodat ik een beetje zicht kreeg op hoe alles werkte in deze Fifa en wat werkte en wat niet. Deze kon ik dan weer naar eigen zin aanpassen aan mijn speelstijl.
Zo'n 2 weken geleden ben ik begonnen met het maken van mijn eigen tactiek en die heb ik daarna elke keer proberen te verbeteren en nu is het zover dat ik er behoorlijk tevreden over ben. Ik haal gemiddeld de rank met de 2x 1-3 player pick (boven de 90). De jaren ervoor was ik een goud 1 speler in de WL.
Niet geweldig dus, maar dat doe ik zonder skill moves, speciale schoten en eventuele exploits te gebruiken. Ik probeer voetbal te spelen zoals het in het echt gaat.
De tactiek was eigenlijk bedoeld om te gebruiken als optie voor als het niet liep. Daarom gebruikte ik ook deze extreme cijfers, maar uiteindelijk werd dit zelfs mijn startopstelling omdat dit zowel aanvallend als verdedigend veel beter werkte dan al mijn tactieken van internet.
Ik kwam er al snel achter dat ik het vooral vervelend vond om tegen een muur van tegenstanders te voetballen en tegen spelers die elke keer met 1 speler (Cruyff, Mbappe, Ben Yedder, Neymar e.d.) je verdediging langs proberen te dribbelen met skill moves. Dat laatste vooral in de potjes met een niet geweldige connectie want dan is het soms echt niet te verdedigen. Deze tactiek werkt het best tegen deze tegenstanders, vooral tegenstanders die het beiden doen.
Dit is het dan:
4-3-3 (2)
Defence
Defensive style: Pressure on heavy touch
Width: 28
Depth: 90
Offence
Build up play: Slow build up
Chance creation: Possesion
Width: 26
Players in the box: 5
Corners/Free kicks: eigen keus (ik gebruik 1)
Player instructions
LW en RW = Come back on defence
LCM en RCM = Free roam en cover center
CDM: Cut passing lanes, free roam en cover center
LB en RB: Beide op balanced attack en 1 op inverted en de andere op overlap
GK: Come for crosses en sweeper keeper
Wat denk ik gelijk opvalt is de 90 depth en dat er behalve de 2 CB's geen enkele speler op Stay back staat. Dit klinkt waarschijnlijk als een zelfmoordtactiek gezien de populariteit van het counteren. Maar het werkt zelfs zo goed dan ik minder counter goals tegen krijg dan met de tactiek van NealGuides (de 3-5-2) of andere opstellingen die me wel bevielen van internet.
Waarom het zo goed werkt is omdat je aanvalt met 8 spelers (alleen de 2 CB's en de keeper niet). Met de 4-3-3 (2) met een lage width staat er altijd een speler in de buurt vrij waardoor je vrij eenvoudig dicht bij het strafschopgebied van de tegenstander komt. Als je eenmaal daar de bal kwijt raakt dan staan de spelers van de tegenstander meestal ook in dat gebied, omdat jij met 8 spelers komt moeten ze namelijk ook wel mee. De paar spelers op stay forward van de tegenstander staan rond de middenlijn vanwege de hoge depth van jouw verdediging. Nu heeft de tegenstander 2 keuzes, direct de bal naar voren of eerst nog rond spelen of dribbelen in de verdediging. De 2e optie is gevaarlijk voor de tegenstander omdat jij daar ook met al je spelers in dat gebied staat en duurt het te lang dan zijn je backs en middenvelders op tijd terug om mee te verdedigen. Gaat de bal direct naar de aanvallers dan is de pass te lang en door de combinatie van hoge depth en pressure on heavy touch verdedigen de verdedigers daar veel scherper dan zoals ze normaal doen. Sommige tegenstanders komen hier echt niet meer onderuit en komen bijna niet meer aan de bal en van eigen helft af. Ik ben het nog niet vaak tegen gekomen maar er zijn een paar tegenstanders geweest die dit wel kunnen afstraffen, maar daarom heb ik ook altijd meerdere tactieken onder de knoppen zodat ik direct kan wisselen als ik dit door krijg.
Enige voorwaarde om deze opstelling te gebruiken is denk ik dat je wel van possesion based voetbal houdt. Verder zijn de spelersinstellingen wel aan te passen aan je eigen voorkeuren en spelers. Zo had ik eerder bijvoorbeeld Haaland wel als target man e.d. Maar uiteindelijk heb ik veel op standaard gezet, ook omdat de TOTS spelers heel goed zelf kunnen bepalen wanneer ze de diepte in moeten sprinten en wanneer niet. Ook het free roam op het hele middenveld zou waarschijnlijk minder werken als de spelers nog een stuk slechter waren.
Players in the box ben ik nog niet helemaal over uit, staat nu op 5 maar ik heb dit ook vaak op 3 of 8 gehad en weet nog niet echt wat het beste werkt.
Build up play en Chance creation kan je ook naar je eigen speelstijl aanpassen. Soms doe ik dit ook tijdens de wedstrijd als ik wel dezelfde opstelling wil blijven spelen maar wil profiteren van de ruimte die de tegenstander laat vallen.
Voor de 3 middenveld posities is het wel fijn als alle 3 de spelers zowel kunnen aanvallen als verdedigen, het liefst met een H/H workrate, voor de CDM kan ook een M/H workrate. Om dit voor elkaar te krijgen kan je bijvoorbeeld een middenvelder als je inverted wingback neerzetten en je wingback als CM. Zo staat Sangare bij mij als inverted back en Cancelo als middenvelder. Ook voor je backs is een H/H fijn maar voor je inverted back werkt het dus ook met een M/H.
Dus als je nog een plekje in je tactiek opties over hebt, gooi deze er dan eens in. Hoor het graag of het bevalt of dat dit alleen voor mijn speelstijl werkt. En ben benieuwd of jullie nog tips hebben om dit nog wat te verbeteren.
Ik speel deze Fifa pas een maandje (vanaf dat ie gratis was bij de PS4) en begon met het instellen van een aantal tactieken van NealGuides en van reddit. Als de maker er maar een goed verhaal bij had zodat ik een beetje zicht kreeg op hoe alles werkte in deze Fifa en wat werkte en wat niet. Deze kon ik dan weer naar eigen zin aanpassen aan mijn speelstijl.
Zo'n 2 weken geleden ben ik begonnen met het maken van mijn eigen tactiek en die heb ik daarna elke keer proberen te verbeteren en nu is het zover dat ik er behoorlijk tevreden over ben. Ik haal gemiddeld de rank met de 2x 1-3 player pick (boven de 90). De jaren ervoor was ik een goud 1 speler in de WL.
Niet geweldig dus, maar dat doe ik zonder skill moves, speciale schoten en eventuele exploits te gebruiken. Ik probeer voetbal te spelen zoals het in het echt gaat.
De tactiek was eigenlijk bedoeld om te gebruiken als optie voor als het niet liep. Daarom gebruikte ik ook deze extreme cijfers, maar uiteindelijk werd dit zelfs mijn startopstelling omdat dit zowel aanvallend als verdedigend veel beter werkte dan al mijn tactieken van internet.
Ik kwam er al snel achter dat ik het vooral vervelend vond om tegen een muur van tegenstanders te voetballen en tegen spelers die elke keer met 1 speler (Cruyff, Mbappe, Ben Yedder, Neymar e.d.) je verdediging langs proberen te dribbelen met skill moves. Dat laatste vooral in de potjes met een niet geweldige connectie want dan is het soms echt niet te verdedigen. Deze tactiek werkt het best tegen deze tegenstanders, vooral tegenstanders die het beiden doen.
Dit is het dan:
4-3-3 (2)
Defence
Defensive style: Pressure on heavy touch
Width: 28
Depth: 90
Offence
Build up play: Slow build up
Chance creation: Possesion
Width: 26
Players in the box: 5
Corners/Free kicks: eigen keus (ik gebruik 1)
Player instructions
LW en RW = Come back on defence
LCM en RCM = Free roam en cover center
CDM: Cut passing lanes, free roam en cover center
LB en RB: Beide op balanced attack en 1 op inverted en de andere op overlap
GK: Come for crosses en sweeper keeper
Wat denk ik gelijk opvalt is de 90 depth en dat er behalve de 2 CB's geen enkele speler op Stay back staat. Dit klinkt waarschijnlijk als een zelfmoordtactiek gezien de populariteit van het counteren. Maar het werkt zelfs zo goed dan ik minder counter goals tegen krijg dan met de tactiek van NealGuides (de 3-5-2) of andere opstellingen die me wel bevielen van internet.
Waarom het zo goed werkt is omdat je aanvalt met 8 spelers (alleen de 2 CB's en de keeper niet). Met de 4-3-3 (2) met een lage width staat er altijd een speler in de buurt vrij waardoor je vrij eenvoudig dicht bij het strafschopgebied van de tegenstander komt. Als je eenmaal daar de bal kwijt raakt dan staan de spelers van de tegenstander meestal ook in dat gebied, omdat jij met 8 spelers komt moeten ze namelijk ook wel mee. De paar spelers op stay forward van de tegenstander staan rond de middenlijn vanwege de hoge depth van jouw verdediging. Nu heeft de tegenstander 2 keuzes, direct de bal naar voren of eerst nog rond spelen of dribbelen in de verdediging. De 2e optie is gevaarlijk voor de tegenstander omdat jij daar ook met al je spelers in dat gebied staat en duurt het te lang dan zijn je backs en middenvelders op tijd terug om mee te verdedigen. Gaat de bal direct naar de aanvallers dan is de pass te lang en door de combinatie van hoge depth en pressure on heavy touch verdedigen de verdedigers daar veel scherper dan zoals ze normaal doen. Sommige tegenstanders komen hier echt niet meer onderuit en komen bijna niet meer aan de bal en van eigen helft af. Ik ben het nog niet vaak tegen gekomen maar er zijn een paar tegenstanders geweest die dit wel kunnen afstraffen, maar daarom heb ik ook altijd meerdere tactieken onder de knoppen zodat ik direct kan wisselen als ik dit door krijg.
Enige voorwaarde om deze opstelling te gebruiken is denk ik dat je wel van possesion based voetbal houdt. Verder zijn de spelersinstellingen wel aan te passen aan je eigen voorkeuren en spelers. Zo had ik eerder bijvoorbeeld Haaland wel als target man e.d. Maar uiteindelijk heb ik veel op standaard gezet, ook omdat de TOTS spelers heel goed zelf kunnen bepalen wanneer ze de diepte in moeten sprinten en wanneer niet. Ook het free roam op het hele middenveld zou waarschijnlijk minder werken als de spelers nog een stuk slechter waren.
Players in the box ben ik nog niet helemaal over uit, staat nu op 5 maar ik heb dit ook vaak op 3 of 8 gehad en weet nog niet echt wat het beste werkt.
Build up play en Chance creation kan je ook naar je eigen speelstijl aanpassen. Soms doe ik dit ook tijdens de wedstrijd als ik wel dezelfde opstelling wil blijven spelen maar wil profiteren van de ruimte die de tegenstander laat vallen.
Voor de 3 middenveld posities is het wel fijn als alle 3 de spelers zowel kunnen aanvallen als verdedigen, het liefst met een H/H workrate, voor de CDM kan ook een M/H workrate. Om dit voor elkaar te krijgen kan je bijvoorbeeld een middenvelder als je inverted wingback neerzetten en je wingback als CM. Zo staat Sangare bij mij als inverted back en Cancelo als middenvelder. Ook voor je backs is een H/H fijn maar voor je inverted back werkt het dus ook met een M/H.
Dus als je nog een plekje in je tactiek opties over hebt, gooi deze er dan eens in. Hoor het graag of het bevalt of dat dit alleen voor mijn speelstijl werkt. En ben benieuwd of jullie nog tips hebben om dit nog wat te verbeteren.
Thnx voor de uitgebreide tactiek!
Welk team gebruik je? Wel eens weer zin om wat nieuws te proberen!
Speel nu een custom made 4-2-2-2 aangezien ik 2 spitsen met snelle flanken wel erg fijn vind
Speel nu een custom made 4-2-2-2 aangezien ik 2 spitsen met snelle flanken wel erg fijn vind
[ Voor 52% gewijzigd door Augy op 06-06-2022 18:22 ]
Dit is het nu: https://www.futbin.com/22/squad/8200534Augy schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:20:
Thnx voor de uitgebreide tactiek!
En dit moet het later deze week worden: https://www.futbin.com/22/squad/8200569
Het prime gaming pakket is nu ook eindelijk te claimen
Hoe claim ik dat pakket van PS Plus btw? Had die wel 'gekocht' in de PS Store oid maar ik vind m niet terug. En wat betreft die TOTS swaps, waar lever ik die in?
Kan pas 10 juni tochGurbuh schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:40:
Hoe claim ik dat pakket van PS Plus btw? Had die wel 'gekocht' in de PS Store oid maar ik vind m niet terug. En wat betreft die TOTS swaps, waar lever ik die in?