Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het klinkt als een versnelde kwalificatie die eerder in Fifa 20 niet zat. Puur via punten was ook niet makkelijk als je in een lagere divisie zat. Toen mocht ik ook grinden voor 2000 punten om mee te doen aan weekend league. Terwijl een divisie 1 speler wat in 8 potjes klaar was mocht ik er 100 winnen als ik het me goed herinner.

Ik zit nog in mijn PS4 tien uur free play. Eerst PS5 versie tien uur gespeeld en nu de PS4 versie opgestart. Rivals/WL skip ik, met mijn start squad ga je niks klaar spelen. Dus vorige week elite 3 geëindigd bij squad battles. Deze week herhalen voor wat coins. Kreeg vooral veel Bundesliga spelers terwijl ik de Franse vlag koos. Dus ben aan het sparen voor Haaland en ben voor nu met Malen bezig op die positie naast Reus, Muller, Gnabry. Enkel mijn backline kan wel een upgrade gebruiken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 18:44
smoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
Hebben meer mensen het probleem met 4-2-3-1 dat als je de bal kwijt raakt beetje voorin (dat gebeurt me nog wel is want ik ben niet zo goed ;) ) dat er meteen zo machtig veel ruimte vrij is voor de tegenstander?

Is een andere opstelling dan beter aangezien ik wel wat moeite heb met verdedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Weer geen rewards op de telefoon 😕

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
fifanoob schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:57:
sorry hoor. Maar ik vind het echt gezeur van de mensen die zich niet plaatsen voor de WL.
We zijn pas bij de 1e WL ronde en nu al geklaag dat mensen het niet eerlijk vinden.

WL is al 10 wedstrijden minder geworden, dus zijn deze kwalificatie rondes toegevoegd.
Nee ik haal ook nooit een goede rang, dus zoveel betere packs ga ik ook niet krijgen. Ga ik nu ook zeuren dat ik niet de top200 rewards misloop? Is dat oneerlijk?

In het echt krijgen de clubs die CL spelen ook betere rewards dan mensen die UEFA cup spelen. Tjah, lullig maar zo werkt het eenmaal. Als je je niet plaatst voor de WL heb je in dat weekend tijd om bv squad battles te spelen en daar de rewards voor te krijgen. Zie dat maar als een lagere CL.

Verder de mensen die dikke rewards krijgen in de WL, dat zijn spelers waar je toch nooit tegen speelt als je je niet plaatst voor de WL dus merk je ook niks dat zij betere rewards krijgen want je komt ze toch niet tegen.

Overal in het leven werkt het zo. Iemand die beter in zijn werk is, of er meer voor geleerd heeft krijgt ook vaak een hoger salaris. Is dat eerlijk? Geen idee, maar zo werkt het leven nou eenmaal.
Zo kan je het ook zien, maar ik vond de charme van de WL juist dat ook spelers die niet verder komen dan Z1 een uitdaging konden vinden in de WL. De manier waarop je met elkaar gematcht werd, op basis van score, droeg hier enorm aan bij. Je kon ook met Zilver 1 of 2 uitstekende beloningen verdienen, die natuurlijk (terecht) wel minder waren dan bijvoorbeeld G1.

Ik vind toch dat je die mensen in het weekend het plezier wat ontneemt op deze manier. Ik snap ook wel wat je zegt hoor, het is niet zo zwart-wit deze kwestie. Ik kan me ook goed voorstellen dat veel mensen het wel een goede veranderingen vinden, ik hang een beetje in het midden wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-09 13:23
SH-FR schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:10:
[...]

Zo kan je het ook zien, maar ik vond de charme van de WL juist dat ook spelers die niet verder komen dan Z1 een uitdaging konden vinden in de WL. De manier waarop je met elkaar gematcht werd, op basis van score, droeg hier enorm aan bij. Je kon ook met Zilver 1 of 2 uitstekende beloningen verdienen, die natuurlijk (terecht) wel minder waren dan bijvoorbeeld G1.

Ik vind toch dat je die mensen in het weekend het plezier wat ontneemt op deze manier. Ik snap ook wel wat je zegt hoor, het is niet zo zwart-wit deze kwestie. Ik kan me ook goed voorstellen dat veel mensen het wel een goede veranderingen vinden, ik hang een beetje in het midden wat dat betreft.
tjah die lui moeten blijven oefenen als ze de WL willen spelen. Hebben ze heel het weekend de tijd voor.
Waar ze voorheen 2000 punten moesten halen, hoeven ze nu nog maar 1500 alleen zit er daarna nog een kwalificatie bij.

Ik zeg dit al meerdere jaren, maar de WL is voor de mensen die fifa heel serieus nemen qua competitieve mode. Daar hoort een minimale niveau bij. Heb je dat niveau nog niet, dan zou ik zeggen. Ga oefenen in rivals, dan sprokkel je die 1500 punten relatief snel binnen en kan je het weer proberen.
Ik vind het juist wel leuk dat ze de drempel omhoog gooien. Beetje onderscheid maken in niveau mag wel.
Genoeg lui die elke speler grinden bij doelstellingen, die elke week squad battles spelen etc. Die lui halen meer rewards binnen dan ik, omdat ik praktisch alleen maar WL speel.

Genoeg opties in de game en vind het gewoon beetje zielig over komen van mensen die zeuren dat ze zich niet kwalificeren en nu geen rewards krijgen. Nou de rewards die je krijgt als je je kwalificeert stellen geen moer voor. Dus ze missen niks.
Alsof een kleuter van 12 gaat zeuren dat hij niet mee mag doen met de senioren. Nee ga eerst nog maar even oefenen en kom dan maar weer een poging wagen. Niks mis mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:13
peeweeherman schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:04:
Komen die niet om 10:00?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 09:28
peeweeherman schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:04:
Rewards zijn pas om 10 uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
fifanoob schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:23:
[...]

tjah die lui moeten blijven oefenen als ze de WL willen spelen. Hebben ze heel het weekend de tijd voor.
Waar ze voorheen 2000 punten moesten halen, hoeven ze nu nog maar 1500 alleen zit er daarna nog een kwalificatie bij.

Ik zeg dit al meerdere jaren, maar de WL is voor de mensen die fifa heel serieus nemen qua competitieve mode. Daar hoort een minimale niveau bij. Heb je dat niveau nog niet, dan zou ik zeggen. Ga oefenen in rivals, dan sprokkel je die 1500 punten relatief snel binnen en kan je het weer proberen.
Ik vind het juist wel leuk dat ze de drempel omhoog gooien. Beetje onderscheid maken in niveau mag wel.
Genoeg lui die elke speler grinden bij doelstellingen, die elke week squad battles spelen etc. Die lui halen meer rewards binnen dan ik, omdat ik praktisch alleen maar WL speel.

Genoeg opties in de game en vind het gewoon beetje zielig over komen van mensen die zeuren dat ze zich niet kwalificeren en nu geen rewards krijgen. Nou de rewards die je krijgt als je je kwalificeert stellen geen moer voor. Dus ze missen niks.
Alsof een kleuter van 12 gaat zeuren dat hij niet mee mag doen met de senioren. Nee ga eerst nog maar even oefenen en kom dan maar weer een poging wagen. Niks mis mee.
Maar dat is dus niet zo.
Jaren terug was dat zo met het knockout tournooi, toen moest je 5 keer achter elkaar winnen en anders kwam je ook de WL niet in.
Het is toen juist meer 'casual' geworden doordat je enkel de punten nodig had, die iedereen op zijn eigen tempo kon halen en uiteindelijk kon mee doen en beloond werd op basis van je prestaties; of je nou in Elite eindigt of in Zilver.

Dat wordt nu weer teniet gedaan. Het is wel een heel erg 'The rich get richer and the poor get poorer' instelling op deze manier.
Eerder had je nog kans op een goede playerpick, ook al is die kans aanzienlijk lager bij lagere ranks. Nu kun je niet eens meedoen.

Daarbij haalt een deel van de competitieve spelers zijn winsten ook uit wedstrijden tegen spelers van een lager niveau. Dat zal nu ook wegvallen. Één groot sweatfest. Dat kan de gameplay niet ten goede komen...

Daarbij is Fifa een bug- en scriptfestijn en helemaal geen 'E-sports ready' game, laat staan competitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
dutchgio schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:40:
[...]

Dat wordt nu weer teniet gedaan. Het is wel een heel erg 'The rich get richer and the poor get poorer' instelling op deze manier.
Eerder had je nog kans op een goede playerpick, ook al is die kans aanzienlijk lager bij lagere ranks. Nu kun je niet eens meedoen.

Daarbij haalt een deel van de competitieve spelers zijn winsten ook uit wedstrijden tegen spelers van een lager niveau. Dat zal nu ook wegvallen. Één groot sweatfest. Dat kan de gameplay niet ten goede komen...

Daarbij is Fifa een bug- en scriptfestijn en helemaal geen 'E-sports ready' game, laat staan competitief.
Tjah, die mening deel ik niet. Ik vind het wel competitief, ja er zijn bugs. Dat heeft elk spel, maar scriptfestijn? Vind ik allemaal wel meevallen.
Over het algemeen klopt het redelijk wie er in de top van fifa staan.
Levi de weerd won 2x achter elkaar aan een grote FUT champ toernooi. Waarbij hij volgens mij 2 toernooien dus ongeslagen is geweest, als het een scriptfestijn was geweest, dan hadden pro spelers ook wel veel meer wisselender scores gehaald maar deze waren redelijk constant en dus kan je de game beheersen. Immers kunnen ze dat in de top ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Hier in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
saert schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:05:
[...]

Hier in ieder geval niet.
Inderdaad niet in de app, wel op console (ps4) zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
rewards waren weer ruk. 1 elektrum spelers pack en 1 zeldzame spelers pakket.

Karige rewards. Kregen we vorig jaar niet meer bij rivals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
fifanoob schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:13:
rewards waren weer ruk. 1 elektrum spelers pack en 1 zeldzame spelers pakket.

Karige rewards. Kregen we vorig jaar niet meer bij rivals?
Krijg je (nog) geen keuze uit (un)tradable of coins?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destroye
dutchgio schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:40:
[...]

Maar dat is dus niet zo.
Jaren terug was dat zo met het knockout tournooi, toen moest je 5 keer achter elkaar winnen en anders kwam je ook de WL niet in.
Het is toen juist meer 'casual' geworden doordat je enkel de punten nodig had, die iedereen op zijn eigen tempo kon halen en uiteindelijk kon mee doen en beloond werd op basis van je prestaties; of je nou in Elite eindigt of in Zilver.

Tuurlijk is de WL een groot sweatfest. Iedereen wil zoveel mogelijk potjes winnen en doet hier alles voor. Als je minder bent zal je in je eigen 16 blijven hangen. Ben je heel goed dan zal je alle OP dingen uit het spel gebruiken om jouw overwinning binnen te halen. Het is gewoon een competitieve gamemode. Het is geen sociale instelling waar je iedereen maar even leuk zoveel mogelijk kans moet geven dat diegene zijn overwinning pakt. Het is daarnaast pas de 1e WL. Als je het nu niet haalt, probeer de komende dagen/weken beter te worden in de game zodat je het wel haalt. Kijk naar goede pro spelers hoe zij spelen en probeer dat in je eigen spel te verwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fifanoob
Rhain schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:16:
[...]

Krijg je (nog) geen keuze uit (un)tradable of coins?
ja je hebt 3 opties. maar ik neem altijd tradeable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:27
10:23uur en nog geen rewards te zien in de app….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Sleehond schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:24:
10:23uur en nog geen rewards te zien in de app….
vraag mij af op dat wel werkt op de app. Je krijgt pas je rewards als je ingame naar spelen toe gaat en dan naar rivals, iets wat je op de app nooit doet en dus denk ik niet dat je je rewards via de app kan claimen. Ea kennende met hun noob programmeurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Jammer dat die niet in de app te claimen zijn, vorig jaar kon dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
fifanoob schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:26:
[...]

vraag mij af op dat wel werkt op de app. Je krijgt pas je rewards als je ingame naar spelen toe gaat en dan naar rivals, iets wat je op de app nooit doet en dus denk ik niet dat je je rewards via de app kan claimen. Ea kennende met hun noob programmeurs
Vorige week waren de rewards gewoon om 10 uur te claimen op de app, nu niet en via de console wel. Het is gewoon een fout van EA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
_Uploader_ schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:27:
[...]

Vorige week waren de rewards gewoon om 10 uur te claimen op de app, nu niet en via de console wel. Het is gewoon een fout van EA.
Vorige week waren ze ook al niet te claimen op de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:32

hmr

dutchgio schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:39:
[...]

Vorige week waren ze ook al niet te claimen op de app.
Ook niet via de Webapp? Hier op lukt het ook niet op de telefoon.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 16:53
Heb de rewards nu maar geclaimed met de PS remote app op m'n telefoon. Wel een beetje jammer dat het zo moet haha
Echt de moeite waard waren de rewards helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
hmr schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:43:
[...]

Ook niet via de Webapp? Hier op lukt het ook niet op de telefoon.
Nee ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12:53
Uiteindelijk moeten de mensen die het niet halen toch echt naar zichzelf kijken: beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
fifanoob schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:19:
[...]

ja je hebt 3 opties. maar ik neem altijd tradeable.
Vorig jaar kreeg je er niet eens coins bij, nu krijg je coins bij je packs dus volgensmij zijn ze wel iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
fifanoob schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:26:
[...]

Ze konden het wel met de companion app voor Fifa 20. Dus gaandeweg hebben ze die functionaliteit eruit gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 21:33
Joosie200 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:43:
[...]

Ze konden het wel met de companion app voor Fifa 20. Dus gaandeweg hebben ze die functionaliteit eruit gesloopt.
Vorig jaar was t ook geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-09 14:29
Joosie200 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:43:
[...]

Is gerapporteerd als een bug volgens mij. Iets wat ze wel graag willen, maar nu even niet kan.
Wordt wel weer mogelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubert20
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-07-2024
als je eenmaal in de WL zit valt het denk ik wel mee met qualificeren.
je krijgt bij rank 3 ook 1500 punten, daar moet je 44 punten voor halen.
dat is 5x winnen en 15 potjes uitspelen.

Alleen de eerste paar keer zul je het wat moeilijker hebben om te kwalificeren.
waarschijnlijk zijn een aantal dagen ook moeilijker om je te kwalificeren, op donderdag en vrijdag misschien makkelijker?
Meeste spelers zijn dan al gekwalificeerd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
Gisteren gold Lukaku en Ramos gepackt. Denken jullie dat deze nog in prijs zullen stijgen (ivm high rated SBC in de toekomst oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
cubert20 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:17:
als je eenmaal in de WL zit valt het denk ik wel mee met qualificeren.
je krijgt bij rank 3 ook 1500 punten, daar moet je 44 punten voor halen.
dat is 5x winnen en 15 potjes uitspelen.

Alleen de eerste paar keer zul je het wat moeilijker hebben om te kwalificeren.
waarschijnlijk zijn een aantal dagen ook moeilijker om je te kwalificeren, op donderdag en vrijdag misschien makkelijker?
Meeste spelers zijn dan al gekwalificeerd denk ik.
Doe je berekening nog eens opnieuw ;)

Je moet minimaal 8 wedstrijden winnen om op 44 punten uit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Robbio85 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:23:
Gisteren gold Lukaku en Ramos gepackt. Denken jullie dat deze nog in prijs zullen stijgen (ivm high rated SBC in de toekomst oid)?
Ik vind de markt heel moeilijk te volgen dit jaar.

Zelf heb ik nu mijn 83+ spelers die minder dan 2-5k waard zijn bewaard: Pique, Mertens, Asensio (3x), Martinez, Acuna, Azpilicueta etc.

Helaas niks boeiends uit de rivals rewards voor mij behalve een untradeable Werner voor mijn First Owned PL team. Welke rewards kiezen jullie? Ik had de opties: (1) 1x zeldzaam spelers (t) 11k, (2) 2x zeldzaam spelers (u), (3) 1x zeldzaam spelers (u) 1x zeldzaam elektrum (t) 4k.

Had de derde optie gekozen om kansen te spreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubert20
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-07-2024
fifanoob schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:26:
[...]

Doe je berekening nog eens opnieuw ;)

Je moet minimaal 8 wedstrijden winnen om op 44 punten uit te komen.
oeps even snel er 10 te veel bijgeteld.
met 5 wins kom je inderdaad op 35.
dat is rank 4, krijg je ook 1000 punten.

Maar 8 is ook wel te doen lijkt mij, al zal dat in de eerste paar keer wat lastiger zijn misschien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBers
DennisCle schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:32:
[...]

Ik vind de markt heel moeilijk te volgen dit jaar.

Zelf heb ik nu mijn 83+ spelers die minder dan 2-5k waard zijn bewaard: Pique, Mertens, Asensio (3x), Martinez, Acuna, Azpilicueta etc.

Helaas niks boeiends uit de rivals rewards voor mij behalve een untradeable Werner voor mijn First Owned PL team. Welke rewards kiezen jullie? Ik had de opties: (1) 1x zeldzaam spelers (t) 11k, (2) 2x zeldzaam spelers (u), (3) 1x zeldzaam spelers (u) 1x zeldzaam elektrum (t) 4k.

Had de derde optie gekozen om kansen te spreiden.
Ik heb met mijzelf afgesproken dit jaar alleen maar voor tradeable te gaan. Ik zit elk jaar uiteindelijk met een bak aan untradeables die ik van ellende in nutteloze sbcs ga doen.

Ik durf ook niks te zeggen over de markt. Zeker omdat ik ook het idee heb dat ze de packweights echt hebben aangepast. Maar ik bewaar voor nu al mijn 83+ kaarten. Er moet toch een keer een goede SBC droppen in een van de volgende promos waar ik op kan cashen. :P
Anders FUTmas wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik koos zelf vaak voor geld. Untradeable is sbc fodder waar ik nooit iets leuks uit heb gepackt. Tradeable is te wisselvallig op de transfermarkt. Ik kan helaas niet meer dik cashen op conditiekaartjss inslaan en duur verkopen van vrijdag tot zondag. Enig idee wat nu het meest gevraagd wordt? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
wErudite schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:43:
[...]

Vorig jaar kreeg je er niet eens coins bij, nu krijg je coins bij je packs dus volgensmij zijn ze wel iets beter.
Vorig jaar kon je kiezen uit of packs, of x2 untradable packs, of coins.
En bij alle drie de opties aanzienlijk meer/hoger dan nu het geval is.
Mede daardoor zijn de prijzen waarschijnlijk ook een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
dutchgio schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:18:
[...]

Vorig jaar kon je kiezen uit of packs, of x2 untradable packs, of coins.
En bij alle drie de opties aanzienlijk meer/hoger dan nu het geval is.
Mede daardoor zijn de prijzen waarschijnlijk ook een stuk lager.
Je hoeft natuurlijk ook maar 7 potjes te winnen in tegenstelling tot de 30 potjes die je vorig jaar moest spelen om goede rewards in rivals te kunnen krijgen. Betekent dat je meer tijd hebt om andere dingen in het spel te doen (squad battles, SBC's, objectives etc).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:33
Aardige discussie over de WL hier. Mijn mening is: je betaalt allemaal ongeveer evenveel voor een spel. Dus dan moet het volledige spel ook voor een ieder toegankelijk zijn. Sommigen zullen inderdaad misschien niet zoveel in de WL te zoeken hebben. Maar ik vind dan wel dat die spelers nog op zijn minst zilver of iets moeten kunnen halen. Met de huidige opzet is dat toch een stuk lastiger geworden. Buiten het feit dat ik het toch als een verkapte marketingtruc zie van EA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Moody2204 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:16:
Aardige discussie over de WL hier. Mijn mening is: je betaalt allemaal ongeveer evenveel voor een spel. Dus dan moet het volledige spel ook voor een ieder toegankelijk zijn. Sommigen zullen inderdaad misschien niet zoveel in de WL te zoeken hebben. Maar ik vind dan wel dat die spelers nog op zijn minst zilver of iets moeten kunnen halen. Met de huidige opzet is dat toch een stuk lastiger geworden. Buiten het feit dat ik het toch als een verkapte marketingtruc zie van EA :+
Maar weer niet steekt er even veel tijd in.. dus krijg je dat verhaal weer :+ Beetje kip / ei?
Maar ook weer niet iedereen kan er even veel tijd in steken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moody2204
Rhain schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:22:
[...]

Maar weer niet steekt er even veel tijd in.. dus krijg je dat verhaal weer :+ Beetje kip / ei?
Maar ook weer niet iedereen kan er even veel tijd in steken..
Ja, daarom ook zo veel verschillende meningen hier denk ik.
Het is ook net met welk doel je het spel aanschaft inderdaad. Een collega van mij speelt enkel online seizoenen met bestaande teams. Hij zegt: 'Dat met al die kaartjes vind ik maar gedoe, ik wil gewoon meteen online een potje kunnen spelen'. Dus hem zal het kwalificatiesysteem worst zijn.

Als je echter wel met het doel om FUT te spelen het spel hebt gekocht, is het een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozz
  • Laatst online: 20-08 09:47

Ozz

We krijgen ook een Eredivisie POTM. Prima toevoeging, vorig jaar toch wel wat leuke Eredivisie kaartjes uitgebracht. Als we daar dan ook POTM kaarten bij hadden gehad kon je een aardig teampje maken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
En ook nog eens eentje van mijn favoriete club, genieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Joosie200 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:16:
Ik koos zelf vaak voor geld. Untradeable is sbc fodder waar ik nooit iets leuks uit heb gepackt. Tradeable is te wisselvallig op de transfermarkt. Ik kan helaas niet meer dik cashen op conditiekaartjss inslaan en duur verkopen van vrijdag tot zondag. Enig idee wat nu het meest gevraagd wordt? :7
Positieaanpassingen?

Op dit moment is er een onwijs makkelijke coingenerator: Fodder inslaan en even wachten. Denk echt dat je op bepaalde kaarten x3 kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-09 13:05
Ozz schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:40:
We krijgen ook een Eredivisie POTM. Prima toevoeging, vorig jaar toch wel wat leuke Eredivisie kaartjes uitgebracht. Als we daar dan ook POTM kaarten bij hadden gehad kon je een aardig teampje maken. :)
Niet alleen een Eredivisie team (zouden voor mij dan net teveel spelers in moeten van een club die me niet helemaal ligt ;) ), maar las dat Til nu (waarschijnlijk) de POTM wordt, als die een beetje goede stats heeft kan je die mooi combineren met bv. Frenkie op het middenveld en Malen/Depay voorin. Iets wat z'n normale kaart dan misschien wat betreft stats niet aan kan (of is dit toch vooral stille hoop).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07 10:58
wErudite schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:56:
[...]

Positieaanpassingen?

Op dit moment is er een onwijs makkelijke coingenerator: Fodder inslaan en even wachten. Denk echt dat je op bepaalde kaarten x3 kan pakken.
Het leven moet echt makkelijk zijn als wErudite. Niet goed genoeg voor WL kwalificatie? Gewoon 'ff' beter worden. Coins verdienen? Ff wat fodder (lekker specifiek) kopen en er gaat vast binnen 6 maanden wel een keer wat omhoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
Gurbuh schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Het leven moet echt makkelijk zijn als wErudite. Niet goed genoeg voor WL kwalificatie? Gewoon 'ff' beter worden. Coins verdienen? Ff wat fodder (lekker specifiek) kopen en er gaat vast binnen 6 maanden wel een keer wat omhoog :P
fifapunten?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Gurbuh schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Als het mij lukt; waarom een ander niet? :9

edit; overigens denk ik dat fodder binnen 2 weken omhoog gaat

[ Voor 7% gewijzigd door wErudite op 07-10-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
tommerd_ schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:23:
[...]

Niet alleen een Eredivisie team (zouden voor mij dan net teveel spelers in moeten van een club die me niet helemaal ligt ;) ), maar las dat Til nu (waarschijnlijk) de POTM wordt, als die een beetje goede stats heeft kan je die mooi combineren met bv. Frenkie op het middenveld en Malen/Depay voorin. Iets wat z'n normale kaart dan misschien wat betreft stats niet aan kan (of is dit toch vooral stille hoop).
Til heeft die van september gewonnen inderdaad, zijn huidige 72 kaart zou een POTM van 82 opleveren als EA dezelfde 2IF upgrades gaat volgen voor de Eredivisie POTM.
Dat kan dan inderdaad wel enigszins bruikbaar worden.
Maar dat is dan nog een slechte maand. :+
Als een Timber POTM krijgt wordt dat een 84 POTM. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
sirkeith schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:56:
[...]

Heb je dan al kwalificatie? Ik dacht dat je eerst 1.500 punten ofzo bijeens moest sprokkelen? :O
Wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
wErudite schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:52:
[...]

Als het mij lukt; waarom een ander niet? :9

edit; overigens denk ik dat fodder binnen 2 weken omhoog gaat
Omdat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Veel dure (POTM) SBC's, iedereen is door de 4600 FUT punten heen etc.
Zo laag als het nu is, 84 rated kaarten voor minder dan 2k etc., zal waarschijnlijk dan niet zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
@dutchgio legt het al goed uit. Die kaarten zijn op dit moment zó goedkoop, dat kan niet lang duren. Zodra er een hyped speler als SBC uit komt stijgen die de pan uit omdat mensen die fodderkaartjes dan kopen om daarmee hun sbc te voltooien.

Ik heb gewoon een club stock gedaan en 100 spelers op m'n transferlijst gezet. Derest van mijn coins spendeer ik aan mijn team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prijzen gaan nu al omhoog :) paar van me spelers zijn al 3k gestegen ineens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Traeces schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:19:
Komt dat misschien door Koulibaly SBC?
Deze stond er gisteren avond toch nog niet? Vreemde tijd voor nieuwe SBC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rhain schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:31:
[...]

Ja denk het en de WL die morgen begint. Klopt die gooien ze meestal overdag online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Traeces schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:35:
[...]
Ja denk het en de WL die morgen begint. Klopt die gooien ze meestal overdag online.
Bij FUT 21 kwamen de nieuwe SBC's altijd netjes om 19.00uur NL-tijd online toch..
Kan er nu in het begin bij FUT 22 sowieso kwa timings geen touw aan vast knopen :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
Rhain schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:31:
[...]

POTM kaarten kwamen vorig jaar ook rond 14:00 uiy en juist niet om 19:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Ooooooooo die Guus Til kaart, inject it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:15
Meer mensen problemen met inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Traeces schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:19:
Hier Barella IF gekocht voor 75k, is nu volgens futbin 111 k.

Dan ga je toch twijfelen: verkopen of houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Moody2204 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:17:
[...]

Hier Barella IF gekocht voor 75k, is nu volgens futbin 111 k.

Dan ga je toch twijfelen: verkopen of houden?
Als hij lekker speelt gewoon houden joh, ga me dit jaar ook niet te druk maken met spelers verkopen die lekker spelen.

Alleen einde van het jaar ( tots ) ga ik wel optijd me cr7 Bv verkopen, dat scheelde in een paar weken gewoon even 700k. Kan je toch een leuke tots van halen.

Yeahhh Guus Til, wil hem opzicht wil doen. Misschien leuke sub voor Allan als ik achter sta :)

[ Voor 8% gewijzigd door Traeces op 07-10-2021 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHMck0DHUacXLLKVH9zi0JK_Tyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzgdvu8u7vGrq9cUfej6tmUr.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, mijn teampje. Nu 60k over, tips voor upgrades?
Op het middenveld kan ik wel wat beters gebruiken maar ik krijg het niet op chem.

Speel 442 met Son en werner in de spits, sarr en martial op rm en lm.

[ Voor 6% gewijzigd door jasperz89 op 07-10-2021 19:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
  • Laatst online: 10-09 21:30
wErudite schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:36:
[...]

@dutchgio legt het al goed uit. Die kaarten zijn op dit moment zó goedkoop, dat kan niet lang duren. Zodra er een hyped speler als SBC uit komt stijgen die de pan uit omdat mensen die fodderkaartjes dan kopen om daarmee hun sbc te voltooien.

Ik heb gewoon een club stock gedaan en 100 spelers op m'n transferlijst gezet. Derest van mijn coins spendeer ik aan mijn team.
Vorig jaar duurde het tot november...pas bij de icon SBC gingen ze stijgen.
Dit jaar zijn er veel meer kaarten op de markt. vergeet niet dat jan en alleman elke dag een preview pakket heeft ook nog.

Dan ook nog, denk jij dat jij de enige bent die dit doet? Elke discord groep of youtuber promote dit om te doen. Niet alleen zit er een berg op de markt....ook nog eens een berg in elke club.

Anyway succes met je coingenerator

[ Voor 13% gewijzigd door bvbal79 op 07-10-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
bvbal79 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:29:
[...]

Vorig jaar duurde het tot november...pas bij de icon SBC gingen ze stijgen.
Dit jaar zijn er veel meer kaarten op de markt. vergeet niet dat jan en alleman elke dag een preview pakket heeft ook nog.

Dan ook nog, denk jij dat jij de enige bent die dit doet? Elke discord groep of youtuber promote dit om te doen. Niet alleen zit er een berg op de markt....ook nog eens een berg in elke club.

Anyway succes met je coingenerator
Die discord groep is misschien 0.5% van de markt. Het werkt letterlijk elk jaar 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

ik heb 100 83+ spelers op de transferlijst, slechts kwestie van tijd voor ze over de kop gaan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 23:35
Een aantal pagina's terug had ik aangegeven dat Play offs weggehaald moet worden. Bij vele reacties las ik dat het een competitief game mode is en dat het een terechte systeem is voor FUT Champs. Ik ben het ermee eens dat je zelf beter moet worden om andere tegenstanders te verslaan. Maar soms heb je het zelf niet bij de hand.

Ik gaf al aan dat vanwege een disconnectie met de game ik dus punten mis terwijl de wedstrijd in mijn voordeel zat. Alle overige 8 wedstrijden speelde ik 90 minuten lang. Dus vanwege een disconnectie wat met de servers van EA te maken heeft, mis ik dus 3 punten om de finale van FUT Champs te kunnen spelen. Ik ga je zeggen, dit heeft niks met skills te maken maar gewoon genaaid te worden. Dan kan je wel zeggen dat ik de andere wedstrijden moest winnen, maar dan ken je FIFA nog niet. Als je nou rechtstreeks de 20 wedstrijden kon spelen, heb je gewoon meer kans om wedstrijden te winnen en betere rewards te krijgen. Nu loop ik door een kut disconnectie 20 wedstrijden mis met de rewards. En daarbij heeft niet iedereen goede packluck en speel je de meeste keren tegen een team die veel sterker is dan jouw eigen team. Maak dan een FUT Champs mode met de afgevallen teams ofzo maar dat je minder goede rewards krijgt. Zo heb je tenminste iets om naar uit te kijken. En niet dat je hele tijd Rivals wedstrijden speelt totdat je weer tot de volgende Play Offs kan spelen.

En als je echt competitief wilt spelen, dan moet je maar meedoen met E-sports toernooien. Daar heb je de beste van de beste. Maar als casual gamer wil je gewoon het beste uit het spel halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Lashrom op 07-10-2021 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Lashrom Als casual gamer blijf ik juist ver van de WL vandaan

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:54
Vandaag eens de Playoffs gespeeld om te kijken wat het niveau was. 1e gewonnen en vervolgens 3 verloren met penalty's (waar ik zeker had moeten winnen) daarna 2 verloren in de extra tijd.... het viel me ook op dat veel spelers de bus parkeren en hopen op een counter. Meer nog dan in rivals. Geen 1 leuk potje gespeeld 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Ik pack net Solskjaer… Nice ;).

Weet nog niet of ik hem hou of verkoop… nu 2/3 gewonnen in fut champ play off. We zien morgen wel weer verder. Nog 4 winnen.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
wErudite schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:36:
[...]

Maar waarom 2 weken? Welke promo komt er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Justin Kluivert bij elkaar gespeeld. En ook al past ie niet goed in mijn BL team hij past me wel qua speelstijl. 40 SB potjes later en elite 2 voor nu. Is friendlies trouwens uitgebreid want ik kwam allerlei nieuwe modi tegen qua objectives om andere spelers te unlocken. En de objective om met een compleet zilveren team te spelen. Als je van uitdaging houd vast wel prima maar geef mij portie maar aan fikkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvd1984
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 00:37
Nu 4, gespeeld in play-off en 3,verloren
En niet het domme gepraat hier dan ben je niet goed genoeg
Nee heb 4x tegen Messi gespeeld die er iedere x 3,inlegt
Zal het wss niet halen
Maar niet omdat ik minder ben maar omdat ik er geen geld om stop (of packluck heb) het is nu psg tegen Feyenoord wat ik speel
Heb gewoon op elke positie een mindere speler
Das wel zuur dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-08 19:33
Altijd leuk die discussies over de play-offs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozz

Ozz

Vraag me wel af wat de mensen vorig jaar met WL haalden. Ik haalde vorig jaar geen een keer elite, maar goud 2 en goud 1 ging prima.

Van de week 5 gewonnen en 4 verloren in de play offs.

Moet wel eerlijk zeggen dat dit spel me beter ligt. Blij dat eindeloos skillen niet meer zo OP is. Die finesses krijg je zo nu en dan tegen, maar ik maak ze zelf ook. Heb nu denk ik 80 potjes gespeeld in totaal en de keren dat ik er kansloos van af ging zijn op een hand te tellen. Vorig jaar was dat echt wel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoCalvic
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-12-2024
Markvd1984 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:20:
Nu 4, gespeeld in play-off en 3,verloren
En niet het domme gepraat hier dan ben je niet goed genoeg
Nee heb 4x tegen Messi gespeeld die er iedere x 3,inlegt
Zal het wss niet halen
Maar niet omdat ik minder ben maar omdat ik er geen geld om stop (of packluck heb) het is nu psg tegen Feyenoord wat ik speel
Heb gewoon op elke positie een mindere speler
Das wel zuur dus
Ik heb met een team van nog geen 100k ook de finals gehaald. Begon zelfs met 2 verloren wedstrijden waar ik er kansloos vanaf ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani05
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-04 20:11
Wou vanavond of morgen de finals gaan spelen. Wordt lastig zat zo te lezen😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Dani05 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:50:
Wou vanavond of morgen de finals gaan spelen. Wordt lastig zat zo te lezen😄
Ik wacht tot morgen, laat de fanatici elkaar maar te lijf gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peeweeherman schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:52:
[...]

Ik wacht tot morgen, laat de fanatici elkaar maar te lijf gaan
Goed idee zie veel esporters / YouTubers het pas gister halen.

In het weekend spelen ze dan allemaal wl dus geen kwalificatie potten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Laatst online: 10-09 21:30
wErudite schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:12:
[...]

Die discord groep is misschien 0.5% van de markt. Het werkt letterlijk elk jaar 8)7
Ik zeg ook succes kerel. Het werkte vorige jaar pas in november, en elk jaar weer is de markt anders. EN ik geef je genoeg argumenten waarom het dit jaar anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Ik ga vandaag ergens mijn playoffs afmaken.. en toch Solksjaer verkopen en dan KBD en Rashford halen.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
_Uploader_ schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:50:
[...]

POTM kaarten kwamen vorig jaar ook rond 14:00 uiy en juist niet om 19:00.
Ah, excuus, dat tijdstip van PotM is me nooit opgevallen.
Leuk.. Guus Til.. alleen jammer dat hij blond is?! zit net even een filmpje van InceptionFC te kijken |:( . Hoe, wie of wat bij EA komt er dan bij dat hij blond is, als zelfs z'n kaart donker haar heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
Rhain schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:08:
[...]

Ah, excuus, dat tijdstip van PotM is me nooit opgevallen.
Leuk.. Guus Til.. alleen jammer dat hij blond is?! zit net even een filmpje van InceptionFC te kijken |:( . Hoe, wie of wat bij EA komt er dan bij dat hij blond is, als zelfs z'n kaart donker haar heeft :?
Daar is ook het nodige aan te verbeteren inderdaad.
Zo zag ik in een video van Zweback dat Haaland verder blond ingame is, maar dat zijn haarkleur ineens donker is al hij een penalty neemt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
bvbal79 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:00:
[...]

Ik zeg ook succes kerel. Het werkte vorige jaar pas in november, en elk jaar weer is de markt anders. EN ik geef je genoeg argumenten waarom het dit jaar anders is.
Ben benieuwd! Moet zeggen dat ik vorig jaar op dit punt van de game wel iets meer winst had, al doen de sbc oplossingen etc het nog goed voor me. Ben benieuwd naar fodder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr

hmr

Wat mensen volgens mij vergeten is dat niet iedereen hier tegen dezelfde spelers speelt.

PS4 en PS5 zijn gescheiden bijvoorbeeld. Ps5 schijnt aanzienlijk moeilijker te zijn dan PS4. :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 11:25
Net Pogba gepacked uit Marquee matchup, zou ik graag in mijn team willen zetten maar vrees dat het niet haalbaar is...

Suarez wil ik niet opofferen, Diaz is untradeble. Kan denk ik alleen door De Ligt en Dumfries weg te doen. Dan Portu ruilen voor Dembele, al sta ik daar ook niet om te springen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BuxSDPVZZteI-xU5VQZ9U0N9rxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hHowty2ZIVIs8oshgqDvThKP.jpg?f=fotoalbum_large

IF Suarez is het niet waard. Koke wisselen voor Llorente is een optie, of gewoon wat spaargeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voetbalpomp57
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10-2021
Zo:´´ ik dacht ' laat ik na vier jaar Fifa maar weer eens aanschaffen. Als Noob der Nooben bak(te) ik er niets van in vooral FUT.Bij de aanschaf van 22 is voor wat betreffende verdedigen van de A1 niets veranderd. Het blijkt helaas nog steeds een ´wie de snelste spelers heeft wint (meestal) de wedstrijd' ;>).
Speel b.v 5-4-1 na zoveelste afstraffing :>) maar met die gatenkaas blijft het smullen voor een tegenstander.
Jullie (tactische)Tips zijn meer dan welkom!

;>)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hmr

hmr

Voetbalpomp57 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:11:
Zo:´´ ik dacht ' laat ik na vier jaar Fifa maar weer eens aanschaffen. Als Noob der Nooben bak(te) ik er niets van in vooral FUT.Bij de aanschaf van 22 is voor wat betreffende verdedigen van de A1 niets veranderd. Het blijkt helaas nog steeds een ´wie de snelste spelers heeft wint (meestal) de wedstrijd' ;>).
Speel b.v 5-4-1 na zoveelste afstraffing :>) maar met die gatenkaas blijft het smullen voor een tegenstander.

;>)
Tip 1: speel geen 5-4-1.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-09 13:05

;>)
Ik was altijd fan van 3 aanvallers, grootste tip voor dit jaar zou zijn, kies vooral een sterk middenveld. 41212, 4231 of 451 werken voor mij erg goed, voor mijn gevoel kan je op het middenveld echt het verschil maken.

Verder zijn steekpassjes met een 2e x op driehoek/Y drukken erg goed, moet je maar eens proberen bij je volgende potje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:15
352 met snelle backs (met hoge stamina) op de flanken is echt mijn go-to formatie dit jaar, in de aanval zoveel afspeelmogelijkheden en in de defensie een blok waarbij ik vaak dubbele dekking op de aanvallers heb bij een counter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
joostmakaay schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:33:
352 met snelle backs (met hoge stamina) op de flanken is echt mijn go-to formatie dit jaar, in de aanval zoveel afspeelmogelijkheden en in de defensie een blok waarbij ik vaak dubbele dekking op de aanvallers heb bij een counter.
Wie zijn je backs hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 23:35
joostmakaay schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:33:
Een paar wedstrijden met 352 gespeeld en tactiek op YT gevonden. Vind het eerlijk gezegd heerlijk spelen. Wel zijn sterke en snelle CV's een must though. Je mist gewoon echt vleugelverdedigers als je buitenspelers gebruikt als LM/RM. Snelle CVM's heb ik ook helaas niet, maar ze doen hun werk. Af en toe heb ik toch nog problemen om te scoren. Maar dat komt voornamelijk ook omdat ik Griezman (SP) terug laten komen bij het verdedigen. Zal het een en ander moeten tweaken met de instructies. Zou jij je tactieken en instructies met ons willen delen als je wilt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03tMoigridAQ1YzZOnYalyB0aLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UyGKLQfZACK2fF6KWUyskJsb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozz

Ozz

;>)
Ik speel nu 4231 met de volgende instructies.

Spits staat op altijd voorin blijven en achter de linies kruipen.
De twee vleugelspelers blijven ook altijd voorin.
De twee middenvelders blijven altijd achterin en geven dekking in het midden.

Vleugelverdedigers kun je twee dingen doen. Heel veel mensen laten deze ook altijd achterin hangen voor een drukke/stabiele verdediging. De laatste 10 potjes doe ik het juist andersom. Ik wil dat ze altijd mee naar voren gaan. Heb Theo Hernandez en Cuadrado op de backs en die kunnen aanvallend wel wat schade aanbrenden. Hierdoor heb je aanvallend gezien heel vaak een extra optie.

Tactieken doe ik weinig mee, deze staan op gebalanceerd. Echter als ik achter sta en ik moet iets forceren gooi ik in de tweede helft constante druk aan. Dit kan je team vaak maar 1 helft doen, als je dat vanaf het begin doet kunnen ze in de 2e helft bijna niet meer lopen. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozz

Ozz

Lashrom schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:43:
[...]

Een paar wedstrijden met 352 gespeeld en tactiek op YT gevonden. Vind het eerlijk gezegd heerlijk spelen. Wel zijn sterke en snelle CV's een must though. Je mist gewoon echt vleugelverdedigers als je buitenspelers gebruikt als LM/RM. Snelle CVM's heb ik ook helaas niet, maar ze doen hun werk. Af en toe heb ik toch nog problemen om te scoren. Maar dat komt voornamelijk ook omdat ik Griezman (SP) terug laten komen bij het verdedigen. Zal het een en ander moeten tweaken met de instructies. Zou jij je tactieken en instructies met ons willen delen als je wilt?

[Afbeelding]
Zijn niet perse de beste vleugelspelers om als RM en LM te gebruiken. Zeker omdat deze twee de hele flank bestrijden. Saint-Maximin zou dat nog kunnen, maar met de stamina van Dembele moet je hem iedere wedstrijd wel wisselen.

Ik zou gaan voor een 5 ATB opstelling met goede backs op positie en dan ingame alsnog naar 3-5-2. Zo kun je een Theo Hernandez en Cuadrado gebruiken op de LM en RM positie. Cuadrado doet aanvallend gezien niks onder voor Dembele. Hernandez is niet zo verfijnd als Maximin maar verdedigend wel een heel stuk sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Ik vraag me af of ik het wel ga redden de finals...

Ga nu 3/5.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Die 20 potjes zijn wel echt top, kan vanavond niet spelen maar heb geen 'zorgen' over dat ik 't niet haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozz

Ozz

wErudite schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:54:
Die 20 potjes zijn wel echt top, kan vanavond niet spelen maar heb geen 'zorgen' over dat ik 't niet haal
Zou er vandaag sowieso niet aan beginnen. De ene na de andere eSporter of streamer zal wel online gaan zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
Ozz schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:55:
[...]

Zou er vandaag sowieso niet aan beginnen. De ene na de andere eSporter of streamer zal wel online gaan zo.
Klopt, vorige jaren deed ik er 10 per dag en dan merk je inderdaad dat het op de vrijdag en zaterdagochtend lastig gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
wErudite schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:07:
[...]

Klopt, vorige jaren deed ik er 10 per dag en dan merk je inderdaad dat het op de vrijdag en zaterdagochtend lastig gaat.
Toch grappig hoe iedereen dit anders ervaart. Ik deed vorig jaar precies hetzelfde en ging op vrijdag dan vaak 9-1/8-2, en in de dagen daarna was het dan veel minder en eindigde ik vaak op 17 of 18 winsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
destroye schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:11:
[...]

Toch grappig hoe iedereen dit anders ervaart. Ik deed vorig jaar precies hetzelfde en ging op vrijdag dan vaak 9-1/8-2, en in de dagen daarna was het dan veel minder en eindigde ik vaak op 17 of 18 winsten.
Haha ja, het kan raar lopen. Ik haalde mijn eerste keer elite toen ik het spelen op zaterdag skipte.
Pagina: 1 ... 12 ... 128 Laatste