Magic schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:22:
[...]
Het probleem is dat ik de ghost bij de eerste vernauwing kwijt raak, en ik heb geen idee hoe ik daar sneller doorheen kan, 't is of ik wat nauwkeurigheid qua remmen/gas geven mis met de controller. Maar ik lees net dat je de ghost ook bij elke leg kan laten resetten, dus wellicht dat ik elders nog wat tijd zou kunnen winnen.
Monza is een van mijn minst favoriete banen, maar de 458 italia dan wel weer een van mijn favoriete auto's. ga zeker een poging doen deze week

Mijn tips voor als ik ergens klem zit (voorals nog alleen nog maar op sector 2, circuit experience, Deep Forest

).
- Apex marker aan (gele markers bij ingang, apex en einde bocht). En gebruik die om je lijn door de bocht te plotten.
- Gebruik meter indicatie bij het aankomen van een bocht, en leer uit je hoofd waar je bij welke bocht meot remmen. Eerste chicane bij Monza bij het 150 al bezig met remmen voor de FXX. (Rij ook wel eens met memotjes naast me, bocht x 150m, bocht y, 200m om te helpen)
Tweede chicane (Ascari, de links, rechts, links) bij 180meter al trappen.
- Niet te aggressief terugschakelen, kan de auto onrustig / squirly maken
- Stuur, of accelereer, maar beide is een slecht verhaal. Probeer dit zelf nog altijd hard af te leren.
- Zet een ghost aan bij het oefenen, bij voorkeur de demonstration ghost, en niet je eigen PR.
- Stel de ghost in met een off set van bij 4-5 tienden (meer als hij in de weg zit, minder als je hem niet goed kunt zien)
- Doe eens een rondje langzaam, en voer langzaam het tempo op. (soepele lijn > aggressie), je kunt bijv je power restrictor gebruiken om eerst op 50% je lijnen mooi te krijgen, en dat op te voeren)
Of de gouden tip
- probeer het over een paar dagen nog eens, en ga nu wat anders doen. Niet de eerste keer dat ik een uur loop te hakken op een challenge, een dag later terug kom en hem nu wel in 2/3x goed doe.
[
Voor 8% gewijzigd door
_Apache_ op 23-05-2022 15:19
]