‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Owh nice ! Ben benieuwd of ze weer die silhouet gaan posten op twitter van de nieuwe autos zodat je kan gaan raden. Was altijd wel lachen. Hoop wel op wat nuttige autos en banen. En vooral veel nieuwe races met bv standing starts.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Die bui had ik ook! Toen ik eindelijk bij de pits was, werd het weer droog, dus uiteindelijk heb ik geen bandenwissel gedaan en toch gewonnenCynicRelief schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:45:
nog geen regen gehad vandaag op le mans, die variatie maakt het nog beetje boeien
Met die 787B is dat easy peasy lemon sqeezy manRnB schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:52:
Sheez, je wordt met menubook 39 wel gelijk hardcore in het diepe gegooid met de World GT Series. De adrenaline giert nog door mijn lichaam, moet alleen de Nurburgring nog.
Sta overall 1e, maar de 1e race moest ik afleggen tegen M.Hizal.
Bij de een na laatste race was ik M.Hizal zo zat, dat ik er bij een aankomende bocht vol tegenaan ben geknald, dat hij buiten het circuit terecht kwam en moest respawnen, waardoor hij van de 1e naar de 6e plek ging.![]()
![]()
Ik rijd de series overigens met een detuned Mazda 787B, niet de beste keus voor mijn gevoel, maar wel een hele uitdagende.
Alle downforce van de voorkant af, 1300 op de achterkant, race mediums, 200kilo balast en volle power en 5 mm omhoog om niet constant te bottommen
Custom gearbox op 400kmh en gaan met die banaan
Ik heb wel heel veel plezier gehad aan de World GT Series.
Heb je ook tips voor de Tomahawk? Dat ding rijdt voor geen meter met de <600PP Gearbox Hack. Wel lekker 825k binnen geharkt met 30min op Le Mans, maar ik heb met deze rit dus echt geen plezier gehad. Pure money grind dit.
[ Voor 29% gewijzigd door RnB op 18-04-2022 18:53 ]
Ik doe ook Le Mans, een eerste plaats levert je met clean race bonus iets meer dan 800K op. Ik doe het met een Ferrari F430 die ik verdiend heb tijdens het menu gebeuren en dat is goed te doen. Na de tweede of derde ronde de harde banden wisselen voor inters want zo dynamisch is het weer niet, na ronde twee gegarandeerd een bui. En na twee rondjes weer een pitstop en dan de harde band er weer op. Meer dan 7 rondes is het niet en je moet echt moeite doen om die clean race bonus niet te krijgen.RnB schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:50:
Thanks voor de tips iedereen, dan moet ik tot die tijd toch maar de WTC 600 blijven doen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Alternatieve 'builds" voor een Le Mans farm die ik wel aardig vond:RnB schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:51:
Wel lekker 825k binnen geharkt met 30min op Le Mans, maar ik heb met deze rit dus echt geen plezier gehad. Pure money grind dit.
* TVR Tuscan
* Camaro ZL1
juist niet, want niet iedereenkan dat, of wil dat; door BoP is iedereen in principe gelijk, kwa car dan toch, en komt het aan op driverskills; eerlijker, en leuker imhooadm schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:02:
Blijft toch jammer dat je een auto geweldig kan tunen maar er dan niet mee kan rijden in de daily races. Gemiste kans vind ik.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Voor deze Manufacturer race 100% brandstof besparen. Als je een auto hebt die erg slecht is met brandstof (zoals de Mclaren bijvoorbeeld) issut een vrij kutte race gok ik. De 6 mensen die in mijn race pitten eindigden allemaal achter me iig (van 13e naar 2e uiteindelijk).Formula one schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:00:
Wat is de snelste strategie benzine besparen of vol gas en dan tanken?
Ye jammer dat de BoP beetje meh is atm... Vooral Gr. 4 zijn de 4wd wagens ontiegelijk veel beterCynicRelief schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:29:
[...]
juist niet, want niet iedereenkan dat, of wil dat; door BoP is iedereen in principe gelijk, kwa car dan toch, en komt het aan op driverskills; eerlijker, en leuker imho
Ik ben ook niet goed in tunen maar het vergroot wel het plezier in het spel. En waarom geef je mensen de mogelijkheid om te tunen maar niet om het te gebruiken. ? Oefening baart kunst. Maar misschien komt het nog zover dat je races kan rijden met auto's die op PP punten begrenst zijn zodat er allerlei creaties rond gaan rijden. Het vergroot mijns inziens wel het plezier in GT7.CynicRelief schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:29:
[...]
juist niet, want niet iedereenkan dat, of wil dat; door BoP is iedereen in principe gelijk, kwa car dan toch, en komt het aan op driverskills; eerlijker, en leuker imho
Buiten de dailies om kan je zelf ook een custom lobby aanmaken in Multiplayer. Daar kan je precies instellen wat je hier beschrijft. Als je een redelijke baan uitkiest met niet al te gekke instellingen loopt dat nog redelijk snel vol ook.oadm schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:01:
[...]
Ik ben ook niet goed in tunen maar het vergroot wel het plezier in het spel. En waarom geef je mensen de mogelijkheid om te tunen maar niet om het te gebruiken. ? Oefening baart kunst. Maar misschien komt het nog zover dat je races kan rijden met auto's die op PP punten begrenst zijn zodat er allerlei creaties rond gaan rijden. Het vergroot mijns inziens wel het plezier in GT7.
Het enige wat jammer is aan een custom lobby is dat de instellingen tussentijds niet aan te passen zijn. Dus andere baan of andere PP limiet betekent lobby afsluiten en een nieuwe aanmaken.
PP oriented races/classes zou een idee zijn; maar idd kan je in custom races en online races je eigen tuning naar hartelust uitleven; niet voor niets dat f1 e.a. races gereguleerd zijn, voor een eerlijk speelveld, cars dont win races, ppl do!Uffeltje schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:21:
[...]
Buiten de dailies om kan je zelf ook een custom lobby aanmaken in Multiplayer. Daar kan je precies instellen wat je hier beschrijft. Als je een redelijke baan uitkiest met niet al te gekke instellingen loopt dat nog redelijk snel vol ook.
Het enige wat jammer is aan een custom lobby is dat de instellingen tussentijds niet aan te passen zijn. Dus andere baan of andere PP limiet betekent lobby afsluiten en een nieuwe aanmaken.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Hoezo eerlijker? Waarom is het oneerlijk om tuning skills in het spel te betrekken? Waarom vind jij verschil in racing skills wel eerlijk, en verschil in tuning skills niet?CynicRelief schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:29:
[...]
omdat dit een racing game is, geen car mgmt game; tuning is een kunst, en het vergt tijd en kennis om een car goed getuned te krijgen, maar daar gaan racing games niet overArumes schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:16:
[...]
Hoezo eerlijker? Waarom is het oneerlijk om tuning skills in het spel te betrekken? Waarom vind jij verschil in racing skills wel eerlijk, en verschil in tuning skills niet?
Gran Turismo claimt een realistisch racing game te zijn en dus hoort tunen erbij. Tuning is inderdaad een kunst maar dat geldt voor iedereen en dus is het voor iedereen een uitdaging. Lijkt mij heerlijk.CynicRelief schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:32:
[...]
omdat dit een racing game is, geen car mgmt game; tuning is een kunst, en het vergt tijd en kennis om een car goed getuned te krijgen, maar daar gaan racing games niet over
als je eerst veel tijd offline moet investeren om je car goed te tunen voor de dailies blijven er niet veel deelnemers over in de dailies; pp zou ervoor kunnen kiezen pp oriented races te maken, benieuwd hoe druk het daar gaat zijn, of dat dat soort races complete shitstorms gaan worden want tomahawk etcoadm schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:46:
[...]
Gran Turismo claimt een realistisch racing game te zijn en dus hoort tunen erbij. Tuning is inderdaad een kunst maar dat geldt voor iedereen en dus is het voor iedereen een uitdaging. Lijkt mij heerlijk.
Als je niet goed bent in tunen kom je uiteraard in lagere DR-klasses terecht, net als met je race skills. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je als nieuweling tegen toptuners rijdt. Naarmate je raceskills EN je tuningskills beter worden, ga je tegen snellere tegenstanders racen. Precies zoals dat nu ook al werkt. Je hoeft dus ook niet persé veel tijd in de afstelling te investeren om mee te kunnen doen, net zoals je niet persé moet wachten met de dailies tot je een topcoureur bent.CynicRelief schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:53:
[...]
als je eerst veel tijd offline moet investeren om je car goed te tunen voor de dailies blijven er niet veel deelnemers over in de dailies; pp zou ervoor kunnen kiezen pp oriented races te maken, benieuwd hoe druk het daar gaat zijn, of dat dat soort races complete shitstorms gaan worden want tomahawk etc
Tunen is nou eenmaal onderdeel van autoracen, en dus is het onzin om te beweren dat dat niet in een racegame thuishoort.
En dan rijd iedereen na een paar dagen met de 'snelle youtube tune' voor de gr3/4 kar van de week en is alles weer zoals het was.oadm schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:46:
[...]
Gran Turismo claimt een realistisch racing game te zijn en dus hoort tunen erbij. Tuning is inderdaad een kunst maar dat geldt voor iedereen en dus is het voor iedereen een uitdaging. Lijkt mij heerlijk.
Tunen zorgt alleen maar voor extra huiswerk voor 90% van de spelers. Er zal altijd een meta zijn.
Nee, want persoonlijke voorkeur speelt ook een rol. In tuning is er geen "one size fits all", het is niet zo dat iedereen dezelfde setup nodig heeft om de snelste tijden te rijden. Een setup die voor speler A prima werkt kan voor speler B een ramp zijn.Racing-Paradise schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:15:
[...]
En dan rijd iedereen na een paar dagen met de 'snelle youtube tune' voor de gr3/4 kar van de week en is alles weer zoals het was.
Setups zijn prima, maar bij competitief online wil ik wel fatsoenlijke BoP (die dr nu nie is natuurlijk). Dat kan via PP, maar ook via de gr3/4 BoP. Jammer genoeg is de PP redelijk makkelijk uit te buiten door auto's te detunen die alsnog veel beter zijn. Zo heb ik bij Nations de Deep Forest race met een Lambo Veneno gedaan die extreem veel beter was dan wat anderen gebruikten. Dan kan je wel setups willen e.d., maar dan is die balans dr alsnog niet. Daarnaast blijven dr altijd meta auto's, en in het geval met setups die je kan maken, ook meta setups die zowieso sneller zijn. Dan komt er nog een extra skillgap extra bij naast het daadwerkelijk goed rijden. Imo slecht voor de lange termijn.
[ Voor 79% gewijzigd door iekue op 19-04-2022 00:34 ]
als het over realisme gaat, tunen IRL raceing (op asfalt dan toch, wellicht dat de weilandraces in de provincie er onderuit komen) is ook kleuren binnen de lijntjes, maar dat zou de game minder toegankelijk maken, ofwel versnippering opleverenoadm schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:46:
[...]
Allebei. Want voor de juiste setup heb je de juiste upgrades nodig. Het PP-systeem is intussen zo geavanceerd dat je niet meer blind de beste onderdelen kan kopen. Vaak ben je met bijv. een sport remset sneller dan met een raceset omdat een raceset meer PP's toevoegt.iekue schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:28:
Dr is overigens verschil tussen "tunen" en "setup" imo. Tunen heeft meer met auto upgrades te maken imo (zoals de pp limit races). Volges mij wil je gewoon setup.
NOG niet. Net als dat er nu geen balans is omdat BoP helemaal geen balans oplevert. Dat de PP-berekening wordt aangepast is al aangekondigd.]Setups zijn prima, maar bij competitief online wil ik wel fatsoenlijke BoP (die dr nu nie is natuurlijk). Dat kan via PP, maar ook via de gr3/4 BoP. Jammer genoeg is de PP redelijk makkelijk uit te buiten door auto's te detunen die alsnog veel beter zijn. Zo heb ik bij Nations de Deep Forest race met een Lambo Veneno gedaan die extreem veel beter was dan wat anderen gebruikten. Dan kan je wel setups willen e.d., maar dan is die balans dr alsnog niet.
Sowieso sneller zijn dan wat? Zelfs in de hoogste raceklasses racen teamgenoten met verschillende setups. Zoals ik al zei: er is geen "one size fits all".Daarnaast blijven dr altijd meta auto's, en in het geval met setups die je kan maken, ook meta setups die zowieso sneller zijn.
Een extra skillset om te leren houdt het spel toch juist langer interessant? Hoe kan dat nou slecht zijn voor de lange termijn?Dan komt er nog een extra skillgap extra bij naast het daadwerkelijk goed rijden. Imo slecht voor de lange termijn.
[ Voor 52% gewijzigd door Arumes op 19-04-2022 00:46 ]
goddank dat er BoP is dan, want dit soort geneuzel wil ik helemaal niet weten als ik een potje wil racen tegen gelijkwaardig autos, maar niet persee gelijkwaardige racers; ik zou zeggen, stuur je suggesties naar PPArumes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:36:
[...]
Allebei. Want voor de juiste setup heb je de juiste upgrades nodig. Het PP-systeem is intussen zo geavanceerd dat je niet meer blind de beste onderdelen kan kopen. Vaak ben je met bijv. een sport remset sneller dan met een raceset omdat een raceset meer PP's toevoegt.
[ Voor 5% gewijzigd door CynicRelief op 19-04-2022 00:46 ]
Dan doe je het toch niet? Volgens mij heb ik net uitgelegd dat je helemaal niet verplicht bent om aan die setup te werken. Je wordt uiteindelijk toch gematcht met tegenstanders die ongeveer even snel zijn, ongeacht wat voor setup skills je hebt.CynicRelief schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:45:
[...]
goddank dat er BoP is dan, want dit soort geneuzel wil ik helemaal niet weten als ik een potje wil racen tegen gelijkwaardig autos, maar niet persee gelijkwaardige racers;
En dat racen tegen "niet persee gelijkwaardige racers" wordt in het huidige systeem juist zo weinig mogelijk gedaan door het matchen van WEL gelijkwaardige tegenstanders.
Ik heb een meningsverschil met jou, niet met PD. Waarom zou ik PD erbij betrekken?ik zou zeggen, stuur je suggesties naar PP
[ Voor 30% gewijzigd door Arumes op 19-04-2022 01:15 ]
klopt, het BoP systeem bevalt primaArumes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:49:
[...]
Dan doe je het toch niet? Volgens mij heb ik net uitgelegd dat je helemaal niet verplicht bent om aan die setup te werken. Je wordt uiteindelijk toch gematcht met tegenstanders die ongeveer even snel zijn, ongeacht wat voor setup skills je hebt.
Iets met een tang en een varken. Je snapt hopelijk het verschil tussen tegenstanders en auto's? Het matchen van tegenstanders heeft niks met BoP te maken.
* knip * op de man
[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 20-04-2022 08:04 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ferrari 330 P4
Ford Mark IV
Jaguar XJ13
Doe er je voordeel mee.
PSN: jannvsdvinvs
Die race op Tsukuba is helemaal drama, met als beste resultaat een 4de plek, maar misschien is m'n strategie ook niet de beste. Ik stop 1 keer (zo halverwege) voor bandenwissel en brandstof en rij de hele race met die brandstof op 1. Op een gegeven moment rijdt de nummer 1 dan meer dan 1 minuut voor me

Iemand een goede tip?
De eerste week was er een Sport Race, waarbij je met de 3 begin auto's met tuning aan de slag kon. Dus de Mazda Demio, de Toyota Aqua S en nog 1. Ongeacht hoe goed je rating en tuning was, als je geen Aqua S had, was je kansloos. Vanaf de start vlogen die weg en die zag je nooit weer terug. En dan kon je een ton aan upgrades op je Demio gooien, dan nog had je geen enkele kans om competitief te zijn.Arumes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:49:
[...]
Dan doe je het toch niet? Volgens mij heb ik net uitgelegd dat je helemaal niet verplicht bent om aan die setup te werken. Je wordt uiteindelijk toch gematcht met tegenstanders die ongeveer even snel zijn, ongeacht wat voor setup skills je hebt.
En dat racen tegen "niet persee gelijkwaardige racers" wordt in het huidige systeem juist zo weinig mogelijk gedaan door het matchen van WEL gelijkwaardige tegenstanders.
[...]
Ik heb een meningsverschil met jou, niet met PD. Waarom zou ik PD erbij betrekken?
Tuning klinkt heel leuk, maar het werkt alleen maar als je ondanks de tuning nog een gelijkwaardig speelveld krijgt. Het huidige PP-systeem is daar niet voor geschikt en het is hopen dat de fixes de problemen oplossen. Als je kijkt naar een 800pp race momenteel en hoeveel mensen verschillende auto's gebruiken voor die races, dan is er nog heel veel werk te doen, gezien de rondetijden tussen die verschillende auto's. En is niets leuks aan een race, waarbij je met coureurs met dezelfde rating als jij, wordt zoek gereden omdat de andere door tuning en de juiste keus qua auto niet alleen 3 seconden sneller is, maar ook nog eens 2 seconden sneller is vanwege zijn racecraft.
Na die eerste race met tuning, werd door ongeveer de gehele community geschreeuwd om de BoP weer in te stellen met tuning verboden. Buiten de overpowered cars, die ongetwijfeld generfd gaan worden, is het puur racingskills die het verschil maken. Helaas kan je nu, vergeleken met GT Sport ook niet meer de rembalans aanpassen, want dat is een tuningpart tegenwoordig, tenzij het standaard op de auto zit.
Ik ben niet tegen tuning in de Sport races, maar het moet hoe dan ook wel een level playing field opleveren qua auto's. Anders heeft het geen enkele nut om te gaan racen voor je classificatie als anderen door meer geld en proberen, je compleet zoek rijden met seconden per ronde verschil. Van mij maken ze 3 sportraces met BoP en zonder tuning en 3 met tuning. Dan kan iedereen kiezen wat ze willen. Echter denk ik wel dat de tuningraces veel minder deelnemers zullen hebben dan de BoP races.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Die tsukuba 30 laps heb ik toen gedaan met een civic touring car. Is geloof een race met hoop regen erin toch. Dus beste is vaak wachten tot de regen komt en dan radar in de gaten houden. ( Even uitzoomen in de radar zodat je meer beeld hebt van de verwachtingen).Dr. Quipers schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:19:
Ik ben op zoek naar de beste/slimste auto voor zowel dat WTC600 kampioenschap uit het menu alsmede die Tsukuba 30 ronde race uit 1 van de missies (heeft ook een max van 600 pp). Probeerde die gisteren met een Supra Race Car op sport hard en een pp van 599,xx. Kom er alleen niet echt aan te pas... in dat kampioenschap wordt ik met pijn en moeite 5de en dan maak ik niet echt veel grote fouten, maar de AI is wel heel snel zeg. Kom in de regen op de Red Bull Ring tot aan plek 2/3 maar zodra het hard gaat regen, vliegt de AI me op de oren met 5 of 6 tegelijkIn de overige races (Suzuka en Dragon Trail) lijkt die Supra gewoon niet snel genoeg.
Die race op Tsukuba is helemaal drama, met als beste resultaat een 4de plek, maar misschien is m'n strategie ook niet de beste. Ik stop 1 keer (zo halverwege) voor bandenwissel en brandstof en rij de hele race met die brandstof op 1. Op een gegeven moment rijdt de nummer 1 dan meer dan 1 minuut voor me![]()
Iemand een goede tip?
En pas echt stoppen als de regen meter links in de hud echt over 1/3 van de meter gaat. Als je sport banden rijd kan je vaak nog wel wat door rijden maar word op gegeven moment echt wel iffy. En dan gewoon goed in de gaten houden wat het weer doet. Vaak stopt de ai meerdere malen met regen. Eerst naar inter dan naar wet.ndan vaak weer naar inter bij opdrogende baan en dan erna weer slicks.
Die wtc 600 zou met meeste 600pp autos wel te doen moeten zijn. Zit geen banden slijtage en brandstofverbruik in als goed heb dat kampioenschap.
4wd is altijd wel een safe bet. Lekker wat power erin en goeie remmen. En als kan sport soft of beter.
Ik heb bij de used cars een Audi R8 gekocht, ding rijd echt fantastisch en haal bij al die races de 1e plekDr. Quipers schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:19:
Ik ben op zoek naar de beste/slimste auto voor zowel dat WTC600 kampioenschap uit het menu alsmede die Tsukuba 30 ronde race uit 1 van de missies (heeft ook een max van 600 pp). Probeerde die gisteren met een Supra Race Car op sport hard en een pp van 599,xx. Kom er alleen niet echt aan te pas... in dat kampioenschap wordt ik met pijn en moeite 5de en dan maak ik niet echt veel grote fouten, maar de AI is wel heel snel zeg. Kom in de regen op de Red Bull Ring tot aan plek 2/3 maar zodra het hard gaat regen, vliegt de AI me om de oren met 5 of 6 tegelijkIn de overige races (Suzuka en Dragon Trail) lijkt die Supra gewoon niet snel genoeg.
Die race op Tsukuba is helemaal drama, met als beste resultaat een 4de plek, maar misschien is m'n strategie ook niet de beste. Ik stop 1 keer (zo halverwege) voor bandenwissel en brandstof en rij de hele race met die brandstof op 1. Op een gegeven moment rijdt de nummer 1 dan meer dan 1 minuut voor me![]()
Iemand een goede tip?
Tuning aan/uit maakt allemaal niet uit natuurlijk, er is altijd een meta.thunder8 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:28:
[...]
Ik ben niet tegen tuning in de Sport races, maar het moet hoe dan ook wel een level playing field opleveren qua auto's. Anders heeft het geen enkele nut om te gaan racen voor je classificatie als anderen door meer geld en proberen, je compleet zoek rijden met seconden per ronde verschil. Van mij maken ze 3 sportraces met BoP en zonder tuning en 3 met tuning. Dan kan iedereen kiezen wat ze willen. Echter denk ik wel dat de tuningraces veel minder deelnemers zullen hebben dan de BoP races.
Dus BoP zorgt niet voor een level playing field, maar tuning al helemaal niet.
Lol nooit geweten dan dit kon. Hoe doe je dit?v8power67 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:28:
[...]
( Even uitzoomen in de radar zodat je meer beeld hebt van de verwachtingen).
MFD omhoog of omlaag, MFD naar links en rechts kun je de display mee selecteren, omhoog of omlaag de waarde, dus eigenlijk net zoals je tijdens een race de TC of rembalans aan zou passen (behalve GT DD Pro gebruikers die er speciale knoppen voor hebben, die kunnen de gele d-pad ervoor gebruiken)Tim01 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:23:
[...]
Lol nooit geweten dan dit kon. Hoe doe je dit?
Op controller is dat standaard met de gewone d-pad te doen.
Edit:
Zijn er trouwens al GT DD Pro gebruikers hier die net als mij al wat slijtage aan het rubber hebben? Ik zit vaak te roken en drinken met mijn linker hand en ben heel erg geneigd om met alleen rechts te sturen (heb hem ook meestal op automatisch dus hoef ook niet te schakelen, maar waar je duim zit zit bij mij aan de rechter kant al een beetje een kuiltje, aan de linker kant nog niet

Of gewoon standaard schakelen op handmatig, dan moet ik ook twee handen aan het stuur houden.
Zit ook te denken om misschien iemand te vragen om het stuur te voorzien van leer over het rubber heen als dat mogelijk is, ding is nog geen half jaar oud.
[ Voor 51% gewijzigd door Kalder op 19-04-2022 12:37 ]
Best logisch dat het zo werkt maar is dus nog nooit in mij opgekomen om dit te proberen. Staat volgens mij ook nergens echt aangegeven dat dit kanKalder schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:25:
[...]
MFD omhoog of omlaag, MFD naar links en rechts kun je de display mee selecteren, omhoog of omlaag de waarde, dus eigenlijk net zoals je tijdens een race de TC of rembalans aan zou passen (behalve GT DD Pro gebruikers die er speciale knoppen voor hebben, die kunnen de gele d-pad ervoor gebruiken)
Op controller is dat standaard met de gewone d-pad te doen.
Ik reed de eerste race die jij noemt met een Sirocco R10 niet op maximaal vermogen getuned maar op betere wegligging en betere remmen. Ik ben meerdere keren 3e geworden dus het kan wel met verschillende auto's.thunder8 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:28:
[...]
De eerste week was er een Sport Race, waarbij je met de 3 begin auto's met tuning aan de slag kon. Dus de Mazda Demio, de Toyota Aqua S en nog 1. Ongeacht hoe goed je rating en tuning was, als je geen Aqua S had, was je kansloos. Vanaf de start vlogen die weg en die zag je nooit weer terug. En dan kon je een ton aan upgrades op je Demio gooien, dan nog had je geen enkele kans om competitief te zijn.
Tuning klinkt heel leuk, maar het werkt alleen maar als je ondanks de tuning nog een gelijkwaardig speelveld krijgt. Het huidige PP-systeem is daar niet voor geschikt en het is hopen dat de fixes de problemen oplossen. Als je kijkt naar een 800pp race momenteel en hoeveel mensen verschillende auto's gebruiken voor die races, dan is er nog heel veel werk te doen, gezien de rondetijden tussen die verschillende auto's. En is niets leuks aan een race, waarbij je met coureurs met dezelfde rating als jij, wordt zoek gereden omdat de andere door tuning en de juiste keus qua auto niet alleen 3 seconden sneller is, maar ook nog eens 2 seconden sneller is vanwege zijn racecraft.
Na die eerste race met tuning, werd door ongeveer de gehele community geschreeuwd om de BoP weer in te stellen met tuning verboden. Buiten de overpowered cars, die ongetwijfeld generfd gaan worden, is het puur racingskills die het verschil maken. Helaas kan je nu, vergeleken met GT Sport ook niet meer de rembalans aanpassen, want dat is een tuningpart tegenwoordig, tenzij het standaard op de auto zit.
ik rij altijd met handschoenen op de dd gt pro (sparco kart handschoentjes), en netjes met 2 handen op kwart voor 3Kalder schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:25:
[...]
Zijn er trouwens al GT DD Pro gebruikers hier die net als mij al wat slijtage aan het rubber hebben? Ik zit vaak te roken en drinken met mijn linker hand en ben heel erg geneigd om met alleen rechts te sturen (heb hem ook meestal op automatisch dus hoef ook niet te schakelen, maar waar je duim zit zit bij mij aan de rechter kant al een beetje een kuiltje, aan de linker kant nog nietMisschien maar even de asbak en drank aan de andere kant van het stuur zetten
![]()
Of gewoon standaard schakelen op handmatig, dan moet ik ook twee handen aan het stuur houden.
Zit ook te denken om misschien iemand te vragen om het stuur te voorzien van leer over het rubber heen als dat mogelijk is, ding is nog geen half jaar oud.
Maar hoe rijd jij met 1 hand dan? zoiets?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QYTBVors9vvdpaegrYuQZOwN.jpg?f=user_large)
Dat was niet dezelfde race. Het waren alleen die 3 startauto's van het eerste menuboek die voldeden, in de eerste week na release van GT7. En de Aqua S was by far de snelste auto dat het niet eens meer grappig was.oadm schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:45:
[...]
Ik reed de eerste race die jij noemt met een Sirocco R10 niet op maximaal vermogen getuned maar op betere wegligging en betere remmen. Ik ben meerdere keren 3e geworden dus het kan wel met verschillende auto's.
De Honda Fit. Die had ik.thunder8 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:28:
[...]
De eerste week was er een Sport Race, waarbij je met de 3 begin auto's met tuning aan de slag kon. Dus de Mazda Demio, de Toyota Aqua S en nog 1.
Ik werd absoluut niet zoekgereden met de Fit. Met de Demio heb ik het niet geprobeerd, dus daar kan ik niet over oordelen.Ongeacht hoe goed je rating en tuning was, als je geen Aqua S had, was je kansloos. Vanaf de start vlogen die weg en die zag je nooit weer terug. En dan kon je een ton aan upgrades op je Demio gooien, dan nog had je geen enkele kans om competitief te zijn.
Misschien was die ton aan upgrades wel juist het probleem. Op de High Speed Ring moest je al je PP's gebruiken voor vermogen, de andere upgrades maakten je alleen maar langzamer.
Nogmaals: je hebt altijd een gelijkwaardig speelveld omdat je na de kwalificatie tegen gelijk presterende tegenstanders wordt gezet. Dat was in GTS zo, dat is nu in GT7 zo, en er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat met tuning ineens verandert. De kwalificatie bepaalt waar je tegen racet.Tuning klinkt heel leuk, maar het werkt alleen maar als je ondanks de tuning nog een gelijkwaardig speelveld krijgt. Het huidige PP-systeem is daar niet voor geschikt
Dat de verschillen per race in het begin relatief groot waren is logisch. Dat was bij GTS in het begin ook zo. Dat had niks met tuning te maken, maar puur met een klein spelersveld. Er waren simpelweg nog niet veel spelers die met de dailies bezig waren.
In GTS zat je ook makkelijk 5 seconden of meer per ronde van de top af (laatste race had je 1:41, beste tijd 1:36), maar op een gegeven moment waren er genoeg spelers om je altijd gelijkwaardige tegenstanders te geven. Als jij daar niet het idee had dat je werd zoekgereden, kwam dat gewoon doordat de snelle spelers buiten beeld bleven.
Als iemand (al dan niet bewust) een slechte kwalificatie neerzet en in de race wel goed presteert, word je zoekgereden. Anders niet.en het is hopen dat de fixes de problemen oplossen. Als je kijkt naar een 800pp race momenteel en hoeveel mensen verschillende auto's gebruiken voor die races, dan is er nog heel veel werk te doen, gezien de rondetijden tussen die verschillende auto's. En is niets leuks aan een race, waarbij je met coureurs met dezelfde rating als jij, wordt zoek gereden omdat de andere door tuning en de juiste keus qua auto niet alleen 3 seconden sneller is, maar ook nog eens 2 seconden sneller is vanwege zijn racecraft.
Net zoals in GTS? Oh nee, want daar gebeurde dat ook niet. Daar zat ook 0 variatie in de auto in de top van het klassement. Je moest regelmatig de complete top-30 of top-50 ofzo wegscrollen om de eerste afwijkende auto te zien.Na die eerste race met tuning, werd door ongeveer de gehele community geschreeuwd om de BoP weer in te stellen met tuning verboden. Buiten de overpowered cars, die ongetwijfeld generfd gaan worden,
Waarom "helaas"? De juiste rembalans, de juiste bandenstrategie en juiste brandstofstrategie zijn net zo verstorend voor het gelijkwaardig deelnemersveld als de rest van de setup. Hoe zit het dan met die pure racingskills?is het puur racingskills die het verschil maken. Helaas kan je nu, vergeleken met GT Sport ook niet meer de rembalans aanpassen, want dat is een tuningpart tegenwoordig, tenzij het standaard op de auto zit.
Meer geld is onzin. Echt alle onderdelen kopen kost ongeveer 600.000 credits per auto, inclusief de banden die je nu ook al moet kopen. Met de huidige grinding races is dat niet eens een half uur. Ook wel apart dat iemand die constant Sardegna afwerkt wil voorkomen dat geld een rol speelt, terwijl ik tunen prima vind terwijl ik helemaal niet aan grinden doe.Ik ben niet tegen tuning in de Sport races, maar het moet hoe dan ook wel een level playing field opleveren qua auto's. Anders heeft het geen enkele nut om te gaan racen voor je classificatie als anderen door meer geld en proberen, je compleet zoek rijden met seconden per ronde verschil.
"En proberen" Bedoel je nou serieus dat anderen niet sneller mogen zijn omdat ze meer tijd in het spel stoppen? Oh wacht, je mag natuurlijk alleen tijd steken in het verbeteren van je autocontrole, racelijn, en rem- en gaspunten. Want dat is wel eerlijk, maar tijd besteden aan het verbeteren van je setup skills niet. Stel je voor. Nou ja, behalve de rembalans, banden en brandstofkeuzes. Dat mag dan weer wel.
Ja, logisch.
Ik denk het niet.Van mij maken ze 3 sportraces met BoP en zonder tuning en 3 met tuning. Dan kan iedereen kiezen wat ze willen. Echter denk ik wel dat de tuningraces veel minder deelnemers zullen hebben dan de BoP races.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/WiUFs1by5Q1VvyBLxCY72BMu.gif?f=user_large)
[ Voor 78% gewijzigd door v8power67 op 19-04-2022 14:45 ]
Dit is natuurlijk wel een beetje een krom argument: als men besluit om alle PS4 users 50 pk meer te geven rij je ook nog uiteindelijk tegen gelijk presterende tegenstander. Maar dat maakt het wel oneerlijk.Arumes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:31:
Nogmaals: je hebt altijd een gelijkwaardig speelveld omdat je na de kwalificatie tegen gelijk presterende tegenstanders wordt gezet. Dat was in GTS zo, dat is nu in GT7 zo, en er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat met tuning ineens verandert. De kwalificatie bepaalt waar je tegen racet.
Ik vind het BoP systeem daarom wel fijn werken persoonlijk. Dan weet ik iig dat als ik tegelijk met iemand uit de bocht kom ik echt race tegen die persoon met een min of meer gelijkwaardige auto, in plaats van dat hij gewoon beter is in tunen (het interesseert me gewoonweg niet) en mij er zodoende uit rijdt.
Dat zou zeker oneerlijk zijn. Welk punt je daarmee wil maken ontgaat mij helemaal, en wat er krom is aan mijn argument dus ook.SemperFidelis schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:12:
[...]
Dit is natuurlijk wel een beetje een krom argument: als men besluit om alle PS4 users 50 pk meer te geven rij je ook nog uiteindelijk tegen gelijk presterende tegenstander. Maar dat maakt het wel oneerlijk.
Eerlijkheid en persoonlijke voorkeur zijn niet hetzelfde. Dat jij gelijk afgestelde auto's prettig vindt maakt het toestaan van eigen setups niet oneerlijk.Ik vind het BoP systeem daarom wel fijn werken persoonlijk. Dan weet ik iig dat als ik tegelijk met iemand uit de bocht kom ik echt race tegen die persoon met een min of meer gelijkwaardige auto, in plaats van dat hij gewoon beter is in tunen (het interesseert me gewoonweg niet) en mij er zodoende uit rijdt.
[ Voor 34% gewijzigd door Arumes op 19-04-2022 15:21 ]
Helemaal eens. Sinds GTSport en nu in de sportmode heb ik echt races die van begin tot eind spannend zijn in elke bocht in een gevecht om een 6e of 7e plaats. Hoop dat dat gewoon precies zo blijft als het is.SemperFidelis schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:12:
[...]
Ik vind het BoP systeem daarom wel fijn werken persoonlijk. Dan weet ik iig dat als ik tegelijk met iemand uit de bocht kom ik echt race tegen die persoon met een min of meer gelijkwaardige auto, in plaats van dat hij gewoon beter is in tunen (het interesseert me gewoonweg niet) en mij er zodoende uit rijdt.
Dan maar een Fast&Furious-klasse ernaast voor de tuners ofzo.
Waarom zou dat veranderen? De matchmaking met spelers die ongeveer even snel zijn blijf toch gewoon bestaan?Dennisdn schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:20:
[...]
Helemaal eens. Sinds GTSport en nu in de sportmode heb ik echt races die van begin tot eind spannend zijn in elke bocht in een gevecht om een 6e of 7e plaats. Hoop dat dat gewoon precies zo blijft als het is.
In het echt wel ja! Helaas heeft GT7 zijn rijmodel, besturing, tuning, BoP en PP-berekening etc. niet zo goed op orde dat tuning de boel nu ineens terug in balans zal brengen of spannender maken. Alleen de skillgap wordt groter gemaakt door het toevoegen van het extra 'huiswerk'.Arumes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:21:
[...]
Nee, want persoonlijke voorkeur speelt ook een rol. In tuning is er geen "one size fits all", het is niet zo dat iedereen dezelfde setup nodig heeft om de snelste tijden te rijden. Een setup die voor speler A prima werkt kan voor speler B een ramp zijn.
Een game die dit beter doet is bijvoobeeld ACC, maar die maken het zichzelf 'makkelijk' door je alleen met de afstelling te laten rommelen. (En dan nog zijn er snelle en langzame auto's)
Omdat dan de belangrijkste basis uitgangspunten veranderen. Ik geen tijd om mij in het tunen te verdiepen, ik wil gewoon racen....Arumes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:25:
[...]
Waarom zou dat veranderen? De matchmaking met spelers die ongeveer even snel zijn blijf toch gewoon bestaan?
Ligt er aan. Het is nooit in evenwicht, stel er zijn enkel nog races met tunes, dan kom ik dus in lobbies met gasten die dezelfde tijden rijden wellicht, maar niet gelijkwaardig zijn: ze hebben wellicht een auto die 3 seconden sneller kan per rondje, maar ze kunnen minder goed sturen. Dat levert compleet andere battles op dan dat je 3 rondes lang vecht en steeds maar 0.5 seconden achter iemand rijdt ipv bv alle rechte stukken je complete verlies goedmaken omdat je veel meer topspeed hebt.Arumes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:18:
[...]
Eerlijkheid en persoonlijke voorkeur zijn niet hetzelfde. Dat jij gelijk afgestelde auto's prettig vindt maakt het toestaan van eigen setups niet oneerlijk.
En ja, tuurlijk is het een kwestie van persoonlijke voorkeur. Dat gaf ik ook aan
Maar dat mensen die meer tijd/kennis/geld in tunen steken levert wel een oneerlijk voordeel op, en ja, ik vind dat een ander soort voordeel dan iemand die gewoon meer speelt en oefent en daadwerkelijk beter is.
[ Voor 10% gewijzigd door SemperFidelis op 19-04-2022 15:51 ]
Verplicht een versnellingsbak met 10+ versnellingen.....Dennisdn schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:20:
[...]
Dan maar een Fast&Furious-klasse ernaast voor de tuners ofzo.
Prima dat de kwalificatie bepaalt waar ik tegen race. Waarom word ik nu met een Sport gr. 3 race dan tegen mensen gezet die 3 seconden sneller zijn dan ik qua kwalificatie? Lijken mij genoeg spelers te moeten zijn om die window van kwalificatietijden dichter bij elkaar te houden? Of zal dat komen, omdat ook de CB en SB meespelen? En dat is dan nog met BoP.Arumes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:31:
[...]
Nogmaals: je hebt altijd een gelijkwaardig speelveld omdat je na de kwalificatie tegen gelijk presterende tegenstanders wordt gezet. Dat was in GTS zo, dat is nu in GT7 zo, en er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat met tuning ineens verandert. De kwalificatie bepaalt waar je tegen racet.
Dat de verschillen per race in het begin relatief groot waren is logisch. Dat was bij GTS in het begin ook zo. Er waren simpelweg nog niet veel spelers die met de dailies bezig waren. Dat had niks met tuning te maken, maar puur met een klein spelersveld.
In GTS zat je ook makkelijk 5 seconden of meer per ronde van de top af (laatste race had je 1:41, beste tijd 1:36), maar op een gegeven moment waren er genoeg spelers om je altijd gelijkwaardige tegenstanders te geven. Als jij daar niet het idee had dat je werd zoekgereden, kwam dat gewoon doordat de snelle spelers buiten beeld bleven.
[...]
Als iemand (al dan niet bewust) een slechte kwalificatie neerzet en in de race wel goed presteert, word je zoekgereden. Anders niet.
[...]
Net zoals in GTS? Oh nee, want daar gebeurde dat ook niet. Daar zat ook 0 variatie in de auto in de top van het klassement. Je moest regelmatig de complete top-30 of top-50 ofzo wegscrollen om de eerste afwijkende auto te zien.
[...]
Waarom "helaas"? De juiste rembalans, de juiste bandenstrategie en juiste brandstofstrategie zijn net zo verstorend voor het gelijkwaardig deelnemersveld als de rest van de setup. Hoe zit het dan met die pure racingskills?
[...]
Meer geld is onzin. Echt alle onderdelen kopen kost ongeveer 600.000 credits per auto. Met de huidige grinding races is dat niet eens een half uur. Ook wel apart dat iemand die constant Sardegna afwerkt wil voorkomen dat geld een rol speelt, terwijl ik tunen prima vind terwijl ik helemaal niet aan grinden doe.
"En proberen" Bedoel je nou serieus dat anderen niet sneller mogen zijn omdat ze meer tijd in het spel stoppen? Oh wacht, je mag natuurlijk alleen tijd steken in het verbeteren van je autocontrole, racelijn, en rem- en gaspunten. Want dat is wel eerlijk, maar tijd besteden aan het verbeteren van je setup skills niet. Stel je voor. Nou ja, behalve de rembalans, banden en brandstofkeuzes. Dat mag dan weer wel.
Ja, logisch.
[...]
Ik denk het niet.
Met tuning ga je dat veld nog veel verder uit elkaar trekken, omdat dan niet alleen de raceskill meespeelt, maar ook nog eens de tune of setup van de auto. Met BoP, zal het bulk aan deelnemers, uitgezonderd aliens en botsauto racers, bijvoorbeeld binnen 10 seconden qua tijd zitten. Met tuning kan dat makkelijk het dubbele worden. Als het veld aan deelnemers qua rondetijden veel diverser wordt, zal je hierdoor ook veel meer moeite krijgen om een vol veld aan deelnemers op elk moment van de dag krijgen, waarbij de tijden dicht bij elkaar liggen. En met de rare pp jumps voor 1 kilo minder/meer ballast of 1 procent minder vermogen in de setup, gaan die tijden helemaal dik uiteen lopen. PD kan niet alle mogelijke combinaties doorlopen per auto, om te voorkomen dat er zwaar overpowered tuning combinaties naar boven komen drijven.
Stel jij bent een aardige capabele racer en je hebt goede kennis van het circuit van de week. Je hebt voor jouw doen een goede tijd neergezet en gaat een paar rondes doen. De helft van het veld heeft geen kloten verstand van de racelijnen, weten totaal niet hoe zich te gedragen in het veld, maar door de megatune van hun favoriete youtuber rijden ze alsnog 1-2 seconden per ronde bij je weg. Hoeveel lol ga je dan nog beleven aan het online gedeelte?
En je vergeet dan ook nog die leuke tuningdelen die alleen via de roulette verkrijgbaar zijn. Dus ook niet elke tune is via de normale manier te koop.
Weet niet waarom je nu ineens persoonlijk wordt, omdat ik het niet met je eens ben? Ik grind niet om elke auto tot in oneindigheid te tunen, ik grind omdat ik de garage wil vullen met elke mogelijke auto in de game. Daarnaast grind ik in de singleplayer, waar niemand last van heeft. Ik ben verre van een snelle racer, dat geeft ook totaal niet. Echter als ik online race, wil ik wel een leuke race met ongeveer dezelfde performance qua voertuigen met ongeveer vergelijkbare racers qua skills. Als de een zo wegrijdt, omdat zijn auto qua tuning veel harder gaat of een ander met een auto rijdt die even snel is, maar niet hoeft te pitten, omdat die door downtuning ultra zuinig is, dat haalt bij mij de lol er wel vanaf.
Ik geef ook aan dat als er inderdaad veel vraag is voor daily races met tuning dat dit ook gewoon mogelijk zou moeten zijn, door deze naast de BoP races aan te bieden. Zo kan iedereen bediend worden. Ik prefereer een online race waar iedereen met ongeveer hetzelfde materiaal werkt. Jij wil liever races met het maximaal kunnen tunen van alles en dan nog wat. Prima toch?
Dat kan. Het kan ook gebeuren dat er simpelweg meer spelers op af komen omdat ze dan de juiste auto hebben. Deze week hebben we een leuk voorbeeld: een Scirocco waarbij tuning verboden is. Iedereen die een getunede auto heeft is uitgesloten van deelname. En wie gaat een tweede Scirocco kopen voor die enkele daily race? Als tuning wel wordt toegestaan kan iedereen meedoen die een Scirocco heeft.thunder8 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:51:
[...]
Prima dat de kwalificatie bepaalt waar ik tegen race. Waarom word ik nu met een Sport gr. 3 race dan tegen mensen gezet die 3 seconden sneller zijn dan ik qua kwalificatie? Lijken mij genoeg spelers te moeten zijn om die window van kwalificatietijden dichter bij elkaar te houden? Of zal dat komen, omdat ook de CB en SB meespelen? En dat is dan nog met BoP.
Met tuning ga je dat veld nog veel verder uit elkaar trekken, omdat dan niet alleen de raceskill meespeelt, maar ook nog eens de tune of setup van de auto. Met BoP, zal het bulk aan deelnemers, uitgezonderd aliens en botsauto racers, bijvoorbeeld binnen 10 seconden qua tijd zitten. Met tuning kan dat makkelijk het dubbele worden. Als het veld aan deelnemers qua rondetijden veel diverser wordt, zal je hierdoor ook veel meer moeite krijgen om een vol veld aan deelnemers op elk moment van de dag krijgen, waarbij de tijden dicht bij elkaar liggen.
Dat hoeft ook niet, ze zijn zich bewust van die jumps en hebben al gezegd dat de berekening wordt aangepast. Het is een fout in het algoritme, je hoeft niet alle mogeljke combinaties van alle auto's te doorlopen om die bug te fixen.En met de rare pp jumps voor 1 kilo minder/meer ballast of 1 procent minder vermogen in de setup, gaan die tijden helemaal dik uiteen lopen. PD kan niet alle mogelijke combinaties doorlopen per auto, om te voorkomen dat er zwaar overpowered tuning combinaties naar boven komen drijven.
Geen, maar dat is geen realistisch scenario. Tenzij je het feit negeert dat die "megatunes" al onderzocht worden. Dat staat al bij de Known Issues en is in dit topic ook al gemeld. En wie zich niet weet te gedragen in het veld zit in een andere SR-klasse, dus daar heb je helemaal geen last van.Stel jij bent een aardige capabele racer en je hebt goede kennis van het circuit van de week. Je hebt voor jouw doen een goede tijd neergezet en gaat een paar rondes doen. De helft van het veld heeft geen kloten verstand van de racelijnen, weten totaal niet hoe zich te gedragen in het veld, maar door de megatune van hun favoriete youtuber rijden ze alsnog 1-2 seconden per ronde bij je weg. Hoeveel lol ga je dan nog beleven aan het online gedeelte?
Dat ik dat vergeet is een onterechte aanname. Uiteindelijk word je toch door de PP beperkt. De eerder genoemde race met Aqua, Fit en Demio was daar een goed voorbeeld van. Je moest al die exotische onderdelen juist weglaten om voorin mee te doen.En je vergeet dan ook nog die leuke tuningdelen die alleen via de roulette verkrijgbaar zijn. Dus ook niet elke tune is via de normale manier te koop.
Wat is het probleem dan? Ik heb namelijk nergens beweerd dat de BoP-races moeten worden afgeschaft. Daar ging de hele discussie niet over.Ik geef ook aan dat als er inderdaad veel vraag is voor daily races met tuning dat dit ook gewoon mogelijk zou moeten zijn, door deze naast de BoP races aan te bieden. Zo kan iedereen bediend worden. Ik prefereer een online race waar iedereen met ongeveer hetzelfde materiaal werkt. Jij wil liever races met het maximaal kunnen tunen van alles en dan nog wat. Prima toch?
Bijna, een arm uit het raam de ander aan het stuur op 3 uur. HahaPEBRU88 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:24:
[...]
ik rij altijd met handschoenen op de dd gt pro (sparco kart handschoentjes), en netjes met 2 handen op kwart voor 3. tot nu toe nog geen slijtage
Maar hoe rijd jij met 1 hand dan? zoiets?![]()
[Afbeelding]
Heb je dan wel het juiste spel gekocht? Tuning is altijd een belangrijk onderdeel van Gran Turismo geweest.Dennisdn schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:35:
[...]
Omdat dan de belangrijkste basis uitgangspunten veranderen. Ik geen tijd om mij in het tunen te verdiepen, ik wil gewoon racen....
Ik heb het stuur alleen vast om 10 voor 2, want zo heb ik het geleerdKalder schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:18:
[...]
Bijna, een arm uit het raam de ander aan het stuur op 3 uur. Haha
Wat is je setup eigenlijk?Arumes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:59:
[...]
Ik heb het stuur alleen vast om 10 voor 2, want zo heb ik het geleerd
Ik doe al vanaf deel 1 mee. Het tunen vind ik leuk om een dikke wagen te maken. Maar bij het uiteindelijke racen is ie, bij mij, altijd of over- of onder-tuned. Daarentegen heeft GTSport zo'n goed ratingsysteem ontwikkeld dat daar racen spannender is dan in elke andere GranTurismo level ooit. Met variabelen haal je dat helemaal onderuit. Maar als er vraag naar is, kan het vast ernaast bestaan.Arumes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:55:
[...]
Heb je dan wel het juiste spel gekocht? Tuning is altijd een belangrijk onderdeel van Gran Turismo geweest.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 19-04-2022 19:05 ]
Controller, linker stick sturen, rechter stick gas/rem. Zo speel ik al sinds 1998. Heb met GTS een TR300 RS GT geprobeerd, maar kon er niet aan wennen voor m'n geduld op was. Moet zeggen dat het stuur achteraf ook defect bleek, dat heeft wel wat performance gekost, maar eigenlijk vind ik het wel prima met de controller. Heb geen behoefte om het stuur een tweede kans te geven.
Best pittig, maar wel leuk.
Ik heb donderdagavond tijd, dus ik denk dat ik dan ook meedoe met de onyx race als die er dan is.
Wanneer wordt bekend welke baan met welk type auto het wordt?
In het echt mag ik niet meer rijden vanwege medicijnen, maar zo heb ik het ook geleerd, maar dat verleer je vanzelfArumes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:59:
[...]
Ik heb het stuur alleen vast om 10 voor 2, want zo heb ik het geleerd
Da's niet echt een boost.. Als je exterieur view pakt zie je dat alle 'flaps' naar binnen gaan waardoor hij nog gestroomlijnder is. Nadeel is dat je dan ook opeens een stuk minder grip hebt.ikbenben schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:48:
[...]
Hij heeft ook nog een soort boost mode als je op R3 drukt. Dan ging die bij mij +630km/u.
Ander vraagje, heeft iemand al leuke tune voor een RX-7 met het 787 blok gevonden?
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Hangt er vanaf wat je onder de definitie van boost verstaat natuurlijkmr_zippey schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 23:10:
[...]
Da's niet echt een boost.. Als je exterieur view pakt zie je dat alle 'flaps' naar binnen gaan waardoor hij nog gestroomlijnder is. Nadeel is dat je dan ook opeens een stuk minder grip hebt.
Ander vraagje, heeft iemand al leuke tune voor een RX-7 met het 787 blok gevonden?
Ik gebruik het dan ook enkel bij het rechtdoor rijden.
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>
"Alongside the major update, Polyphony will be rolling out further patches before the end of April which will add new game content, with new cars and tracks coming to the game over the next five weeks."
Ben benieuwd
Nou die 30 rondjes op Tsukuba zijn gelukt hoorv8power67 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:28:
[...]
Die tsukuba 30 laps heb ik toen gedaan met een civic touring car. Is geloof een race met hoop regen erin toch. Dus beste is vaak wachten tot de regen komt en dan radar in de gaten houden. ( Even uitzoomen in de radar zodat je meer beeld hebt van de verwachtingen).
En pas echt stoppen als de regen meter links in de hud echt over 1/3 van de meter gaat. Als je sport banden rijd kan je vaak nog wel wat door rijden maar word op gegeven moment echt wel iffy. En dan gewoon goed in de gaten houden wat het weer doet. Vaak stopt de ai meerdere malen met regen. Eerst naar inter dan naar wet.ndan vaak weer naar inter bij opdrogende baan en dan erna weer slicks.
Nu nog leren driften om ook die missies op goud te zetten
Zou liever zien dat ze het PP systeem fixen (als dat nog mogelijk is), hoewel het weinig uit maakt als de online races allemaal BoP hebben.Ontzettende_Jan schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:47:
Uit het persbericht van 25 maart:
"Alongside the major update, Polyphony will be rolling out further patches before the end of April which will add new game content, with new cars and tracks coming to the game over the next five weeks."
Ben benieuwd
Ik vind het ook niet leuk om met 600km/h door tokyo te rijden. Onbestuurbaar dat ding, en alles behalve realistisch.
Dat driften is denk ik ook waar ik het meest moeite mee had, met mijn stuur is het zo goed als niet te doen tenzij ik misschien de draaicirkel verklein maar daar had ik geen zin in om mee te kloten, dus heb ze met de controller gedaan, vooral die met de mustang vond ik zwaar klote, de andere gingen nog enigszins.Dr. Quipers schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:48:
[...]
Nou die 30 rondjes op Tsukuba zijn gelukt hoorHad nog een R34 GT-R staan die ik voor de 500/550 pp races gebruikte. Die voorzien van sport soft + nog wat andere dingetjes om tot 599,xx te komen en dat was een wereld van verschil met die Supra Race Car. Met die Supra kon ik in de plensbuien tot een 1.22 komen en met die R34 GT-R was dat 1.17. Wel een keertje extra stoppen om te tanken en banden te wisselen, maar uiteindelijk een dikke minuut sneller over die 30 rondjes dan met de Supra. Overigens viel me op dat het weer dus ook in zo'n missie race niet steeds hetzelfde is. Met die Supra had ik aantal keer volle bak regen bijna de hele race en gisteren werd het met 10 rondjes te gaan ineens echt droog met een zonnetje
![]()
Nu nog leren driften om ook die missies op goud te zetten
LFA pleaseOntzettende_Jan schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:47:
Uit het persbericht van 25 maart:
Ben benieuwd
Ik mis nog een hele hoop auto's die eigenlijk niet zouden mogen missen (waar de LFA er zéker 1 van is). Maar GT klassiekers als de Suzuki Escudo, Toyota 7, Bentley Speed 8, Peugeot 905, Panoz Esperante (en zo kan ik nog wel even doorgaan) missen ook. En auto's als de Mercedes-Benz 190 Evo mogen eigenlijk ook niet missen. Daarnaast mis ik eigenlijk een aantal automerken volledig (bijv. Opel, Volvo, Triumph, Lotus, Bentley om er maar een aantal te noemen). Hopelijk worden er een heel aantal auto's toegevoegd met races en kampioenschappen waarin ze ook allemaal gebruikt kunnen worden.
Toyota Yaris P1 please
Sowieso, meer auto's die je ook gewoon in Brand Central kan kopen zou wel fijn zijn ja.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Die Suzuki Escudo Pikes Peak mis ik echt. Wat een auto was dat vroegerOmaatjehenk schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:47:
[...]
Ik mis nog een hele hoop auto's die eigenlijk niet zouden mogen missen (waar de LFA er zéker 1 van is). Maar GT klassiekers als de Suzuki Escudo, Toyota 7, Bentley Speed 8, Peugeot 905, Panoz Esperante (en zo kan ik nog wel even doorgaan) missen ook. En auto's als de Mercedes-Benz 190 Evo mogen eigenlijk ook niet missen. Daarnaast mis ik eigenlijk een aantal automerken volledig (bijv. Opel, Volvo, Triumph, Lotus, Bentley om er maar een aantal te noemen). Hopelijk worden er een heel aantal auto's toegevoegd met races en kampioenschappen waarin ze ook allemaal gebruikt kunnen worden.
inderdaad, ik mis vooral uitdagende races in de klasses met wat minder PP. Zou graag een paar specialistische races zien met bijvoorbeeld enkel getunede golfjes GTI oid. Of anders dat ze het prijzengeld en mogelijkheden van de custom races flink aanpakken.Omaatjehenk schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:47:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 20-04-2022 14:08 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Haha, ik heb een Polestar getunede XC40 en zou het maar wat leuk vinden als er inderdaad wat Volvo's in GT zouden zitten. Zo'n 850R zou een mooie klassieker zijn om toe te voegenPEBRU88 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:43:
Volvo’s inderdaad. In gt6 had je bijv de Volvo C30 T5. Nu heb ik er zelf 1tje in bezit en zou er graag digitaal een vergelijkend onderzoek mee willen doen
NB MX5 ? Die heb ik nog niet gezien in GT7Lampuhkap schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:33:
Het WTC 700 kampioenschap winnen in een NB Mazda MX5 met een 2 rotor erin is toch wel een partij dik hoorWooeeeiii!
https://gtsport-stats.com...b03c2d4ab6f249e9a4211d1b7Vlaanderen1 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:27:
[...]
NB MX5 ? Die heb ik nog niet gezien in GT7
Jazeker!ph03nix80 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:23:
Vanmiddag PSplus geactiveerd en een paar van die daily races gedaan...
Ik heb donderdagavond tijd, dus ik denk dat ik dan ook meedoe met de onyx race als die er dan is.
:strip_exif()/f/image/M3xYSSHr8l0xCE8KvmSrQupC.jpg?f=fotoalbum_large)
Onyx Racing op donderdagavond
Baan: Fuji International Speedway - ShortDuur: 30 minuten
Auto: Groep 2
Weather: Droog
Tunen: niet toegestaan
Banden: Vrije keus
Brandstofverbruik: 8x
Slijtage: 12x
Rijassistentie: Vrij
De lobby gaat rond een uur of acht open denk ik. Friends only dus voeg me toe als we nog geen makkers zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door Ontzettende_Jan op 20-04-2022 17:38 ]
Correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat je voor Gran Turismo geen PS+ nodig hebt om online te kunnen gamen.ph03nix80 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:23:
Vanmiddag PSplus geactiveerd en een paar van die daily races gedaan...
Hoop ook heel erg op wat modernere wagens. Dat mis ik toch wel in GT.Omaatjehenk schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:47:
[...]
Dus een BMW M8 of M4 etc.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Voor Sport mode wel uiteraard.Kalder schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:16:
[...]
Correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat je voor Gran Turismo geen PS+ nodig hebt om online te kunnen gamen.
Ik ben erbij!Ontzettende_Jan schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:56:
[Afbeelding]Onyx Racing op donderdagavond
Baan: Fuji International Speedway - Short
Duur: 30 minuten
Auto: Groep 2
Weather: Droog
Tunen: niet toegestaan
Banden: Vrije keus
Brandstofverbruik: 8x
Slijtage: 12x
Rijassistentie: Vrij
De lobby gaat rond een uur of acht open denk ik. Friends only dus voeg me toe als we nog geen makkers zijn.
PSN: SensLike_
Oh, dan had ik dat verkeerd begrepen.
Een echte MX-5 addict gaat stuiteren. Want een Eunos is geen Miata en een Miata al helemaal geen MX5
Als je die goed afstelde met een grote achtervleugel gingen de voorwielen toch van de grond op de test oval? INFINITE SPEED!!!RBH schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:06:
[...]
Die Suzuki Escudo Pikes Peak mis ik echt. Wat een auto was dat vroeger
Yep, want dan vangt de onderkant van de auto wind en weegt hij dus niets meerrikislief schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:50:
[...]
Als je die goed afstelde met een grote achtervleugel gingen de voorwielen toch van de grond op de test oval? INFINITE SPEED!!!
Zou het wel gaaf vinden als ze het in GT7 zo maken dat als je een wheelie doet, je ook meteen je auto flipt, zoals het met de LMP's weleens gebeurt (Hoewel het dan vaak door een echte windvlaag komt en niet vanwege teveel vermogen).
[ Voor 24% gewijzigd door Kalder op 20-04-2022 18:01 ]
Dit is 100% een NA, geen NB. Heb toevallig zelf een NB in m'n bezit, en hoop dus ook dat hij naar GT7 komt
Ja, maar ook NA. Het staat zelfs in beeld.
De NB was het tweede model, met gewone koplampen. Alleen de NA had klapkoplampen.
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69