Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
Polderviking schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:57:
[...]

Racen, ja, grinden nee.

Vooropgesteld ik heb nog niet persé heel sterke mening over die creditaanpassing, maar hij is vrij stevig en dat ze hem ook na launch en na alle reviews doorvoeren smaakt mij ook niet goed.
En dat komt dan toch wel vooral door het feit dat ze ook credits verkopen en je dus nooit écht zeker weet of het een loepzuivere balansaanpassing is.

Als je nog een beetje natuurlijk progressie kan maken is er allicht niks aan de hand. Als ik straks 25 keer zo'n sunday cup moet doen om verder te komen vind ik dat toch sterk minder.
Daar ben ik het mee eens. In GT6 vond ik de auto's van 20 miljoen al bizar duur en daar heb ik er ook geen 1 van gekocht.

Je zou denken dat het met redelijke inspanning (zeg 10 uur in de week racen) mogelijk moet zijn om binnen een half jaar alle auto's te verzamelen. Dat is nu zeker niet het geval.

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 14:58

GrimScythe

Game Addict

Polderviking schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:57:
[...]

Racen, ja, grinden nee.

Vooropgesteld ik heb nog niet persé heel sterke mening over die creditaanpassing, maar hij is vrij stevig en dat ze hem ook na launch en na alle reviews doorvoeren smaakt mij ook niet goed.
En dat komt dan toch wel vooral door het feit dat ze ook credits verkopen.

Als je nog een beetje natuurlijk progressie kan maken is er allicht niks aan de hand. Als ik straks 25 keer zo'n sunday cup moet doen om verder te komen vind ik dat toch sterk minder.
Als ik het goed had begrepen waren de microtransacties ook pas ingevoerd/zichtbaar op het moment dat de game live ging?
Als dat klopt dan lijkt de push naar mensen geld te willen laten uiteven er erg dik op.

Verder ben ik het helemaal met je eens, ik vind het niet erg om een race vaker te moeten doen om geld bij elkaar te krijgen maar ze lijken er nu alles aan te doen om je geld uit te laten geven.

Op GTPlanet staat er een artikel over.

Hieronder heb ik een tweetal stukjes van het artikel overgenomen met hun berekningen:

Taking the “most effective tactic available” (or “meta”) for each game in the series, the approximate credit earning potential ranked GT7 at third overall:

1 Gran Turismo 6 – 3.55m credits/hr
2 Gran Turismo Sport – 2.04m credits/hr
3 Gran Turismo 7 (v1.06) – 1.75m credits/hr
4 Gran Turismo 4 – 1.69m credits/hr
5 Gran Turismo 2 – 1.35m credits/hr
6 Gran Turismo 5 – 0.87m credits/hr
7 Gran Turismo 7 (v1.07) – 0.85m credits/hr
8 Gran Turismo 3 – 0.50m credits/hr
9 Gran Turismo 1 – 0.50m credits/hr

However that’s only taking GT5 and GT6 into consideration in their end-state, after the servers had closed. During their active periods, both had regular online events that paid out millions of credits each time, which in GT6’s case effectively rendered the microtransactions irrelevant – and it already had the highest earning potential.

Part of this came from being able to sell vehicles, with certain events being more lucrative due to the repeat rewards of pricey prize vehicles. This feature is not present in either GT Sport or GT7 — even though the official PlayStation Store page for GT7 implies that it is.

Earning credits is only half the picture of a game economy though, because you also need to spend them! This is where the game economy of GT Sport and GT7 start to come apart somewhat.

In early GT games, the most expensive cars ran to seven figures only — in fact only 500,000cr in GT1 — and there weren’t all that many of them. When GT5 hit, it included several eight-figure cars, including the now-standard 20,000,000cr vehicles that form the game “unicorns”. GT Sport alone had four of these cars, with another six between 10m and 20m credits.

That meant that GT Sport had the most expensive full car list in Gran Turismo history, despite having a quarter of the roster of GT6. More importantly it meant that the “meta” became a grind for credits, with players driving the same event for hours to score even one of the game’s most expensive cars.

While we haven’t yet seen the pricing of GT7’s highest-priced cars, it looks to be slightly less expensive generally. The 20m credit Jaguar XJ13 and Ford MkIV have been available in the Legends Cars dealer for a combined 14.6m credits, though pre-launch screenshots showed the Mercedes S Barker Tourer was in the 20m credit club. Prices may vary thanks to the association with Hagerty, but with that and the credit cap we can assume 20m cars are back.

Taking these prices into account results in a pretty stark picture of just how much of a grind the PS4/PS5 titles are in terms of time taken to buy just one example of the most expensive vehicles in each game:

1 Gran Turismo 1 – 1 hour (8 races)
2 Gran Turismo 2 – 1.5 hours (14 races)
3 Gran Turismo 4 – 2.7 hours (32 races)
4 Gran Turismo 6 – 5.8 hours (90 races)
5 Gran Turismo 3 – 7.5 hours (5 races)
6 Gran Turismo Sport – 9.9 hours (84 races)
7 Gran Turismo 7 (v1.06) – 10.9 hours (205 races)
8 Gran Turismo 7 (v1.07) – 17.8 hours (333 races)
9 Gran Turismo 5 – 23.3 hours (315 races)

Again though, this doesn’t reflect the fact that GT5 and GT6 had daily login bonus boosts and quicker ways of earning credits through seasonal events during their active life. That would promote both games up the list, with GT5 eclipsing Sport and 7 during its heyday.

Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 19:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Het is gewoon ontzettend cynisch om te zien dat een full priced game een economie heeft waar een mobile game nog een puntje aan kan zuigen. Ik ben absoluut niet iemand die ooit alle auto's zou willen verzamelen, Geef me een stel Gr3 en Gr4 auto's en ik ben tevreden.

Ik wil er zelfs nog wel in meegaan dat een payout voor die rally of die race op High Speed Ring te hoog waren, ten opzichte van andere races. Maar verhoog dan de andere races ipv de buitenbeentjes te verminderen.

Oh nee, wacht. (Micro) Transactions. Corporate greed 2.0, dat is het.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GhostriderR32
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-10-2024
Edwinlzv schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:50:
[...]

Je koopt dit spel toch om te racen? Nu moet je meer racen om credits te verdienen is het ook weer niet goed.
Alle GT's waren al een grind festijn (had ik geen problemen mee). Nu doen ze nog nét niet een MTX pop-up na elke race en in de dealership, dat is gewoon een stap te ver voor een game van €70 of €90.
Dit is geen fortnite dat freetoplay is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20
Ontzettende_Jan schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:01:
[...]

Daar ben ik het mee eens. In GT6 vond ik de auto's van 20 miljoen al bizar duur en daar heb ik er ook geen 1 van gekocht.

Je zou denken dat het met redelijke inspanning (zeg 10 uur in de week racen) mogelijk moet zijn om binnen een half jaar alle auto's te verzamelen. Dat is nu zeker niet het geval.
10 uur per week, half jaar lang. Dat is 260 uur. Daarmee kon je in GT5 en Sport ook niet alle auto's mee halen. En volgens mij in 4 ook niet.

In GT 5 had je een trofee voor het kopen van 1000 auto's. Je kon cheaten door 1000x een kart te kopen, ik heb uiteindelijk alle verschillende auto's in die game verzameld. En ik kan je beloven, daar had je een veelvoud van 260 uur voor nodig. Niet alleen om de credits bij elkaar te racen, maar ook om elke zoveel races de used car dealer te verversen, om een kans te maken om die ene auto die je miste te vinden.

GT 7 zal minimaal een jaartje of 5 mee moeten gaan. Verwachten dat je alles kan verzamelen binnen een half jaar met max 10 uur per week, dat kan ik je nu wel alvast op een briefje geven, dat gaat je niet lukken. GT7 is geen F1 20xx die elk jaar een nieuw deel heeft. Ook geen NFS die je met een uurtje of 60 uitspeelt.

Volgens PSNProfiles tijd nodig tot platinum:

GT5: 750 uur
GT6: 45 uur (de kortste naar Platinum)
GT Sport: 250 uur
GT 7: 120 uur (misschien door de nieuwe payouts dubbel qua uren)

[ Voor 6% gewijzigd door thunder8 op 18-03-2022 11:19 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 13:27
Op deze manier kunnen we helemaal geen auto's verzamelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 22:08
Kan er geen apart topic komen voor de payouts? Die discussie werkt vermoeiend imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 16:45
Knul schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:22:
Kan er geen apart topic komen voor de payouts? Die discussie werkt vermoeiend imo.
Gezien de servers offline zijn valt er op het moment toch niet over heel veel meer te praten. Discussie wordt vanzelf wel weer wat minder als iedereen weer kan spelen ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Denk dat een hoop mensen die hier het hele systeem verdedigen vergeten dat gamen een ontspannende hobby moet zijn voor veel mensen.
En dat er veel mensen niet veel tijd hebben.
Lees vaak genoeg mensen die per week minder gamen dan ik per dag, dus gaan we uitrekenen.

De 917k zou 18mil kosten, en de jaguar die er nu staat 12. Dus 30mil bij mekaar en zijn beide autos die ik en vele met mij graag willen.

Op zijn aller efficiëntste haal je met die fishermans ranch nu geloof 850k per uur. ( Dus doe je andere races krijg je veel minder). En dan moet je eigenlijk dus hem constant op de grens rijden maar hoe meer fouten hoe langer enz.

Dus dan voor 30mil moet je 35 uur grinden( meer of minder als je berekend qua niveau verschillen etc, ik kan hem in ong gemiddeld 3:03 sommige sneller sommige langzamer).

Dan gaan we berekenen hoeveel uur sommige mensen hebben om te gamen, de een bv 10uur per week, de andere zoals ik veel meer. Dus is een lastige om te berekenen, dus zeg 10 uur per week. Dan moet je dus 3 weken lang al je game tijd spenderen op 1 baan rondje voor rondje voor rondje.

Doe je dit niet en ga je gewoon random races doen, dan zal de uitbetaling per uur stukken lager uitvallen.
Er zijn races die slechts 100k per race betalen incl clean race, en duren 20/25 min. En word je door de ai aangetikt, weg 50% bonus...

Wat ze dan ook nog eens erin verwerkt hebben is dat de prijzen dynamische zijn. Dus die jaguar is nu 12mil maar staat een blauwe pijl omhoog naast, dus mogelijk is hij de volgende keer duurder. Uitstekend gebruik maken van de bekende FOMO, en dan komen die microtransacties nog even om de hoek kijken.

Dan gaan we bedenken dat alle auto onderdelen allemaal absurd geprijsd zijn.
Dat er onderdelen zijn die je niet meer kan verwijderen zoals wide bodykits, dus wil je hem weer orgineel moet je hem opnieuw kopen.

Dan bedenken dat je autos niet kan verkopen, en dat er races zijn die regenbanden vereisen die per auto geloof 30k kosten.

Op die manier ga je zien dat ze de economie heel erg streng gemaakt hebben, en dat ze de credits packs zo duur gemaakt hebben voor een reden.

Het zijn geen pannekoeken daar bij sony/pd. Dit is gewoon een free to play economie in een betaalde first party game.

Dus ja ik vraag me af hoe lang mensen dit gaan blijven spelen. En dan vergeet ik nog even het always online gedoe van nu wat echt eigenlijk gewoon verboden mag worden..

Edit;

En vergeet ik nog even het hele beste onderdelen weg stoppen in een roulette systeem, zoals ultra high end turbos, motor swaps, carbon aandrijf as, titanium rods and pistons en nog meer, en mocht je er uiteindelijk eentje winnen via je enigste optie per dag via de daily workout, win je hem mogelijk voor een auto die je niet hebt/wilt, omdat het dus random is voor welke auto je hem wint/verkrijgt..

[ Voor 7% gewijzigd door v8power67 op 18-03-2022 11:36 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik hoop overigens dat de servers vandaag weer online komen. Meer dan 48 uur offline zou wel een flinker bummer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-09 15:19
Knul schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:22:
Als ze die server weer een keer online gooien, of beter, de hele noodzaak voor die server uit de game patchen kan iedereen weer gewoon rondjes rijden en wordt het hier allicht ook weer rustiger. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim01
SterqVerhael schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:28:
Ik hoop overigens dat de servers vandaag weer online komen. Meer dan 48 uur offline zou wel een flinker bummer zijn.
Ach dan krijgen wij toch lekker 2 ipv 1 roulette ticket als compensatie *O* -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Tim01 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:33:
[...]
Ach dan krijgen wij toch lekker 2 ipv 1 roulette ticket als compensatie *O* -O-
Ik hoef geen compensatie, gewoon werkende servers die weer online zijn is voldoende. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Ik maak me niet zo druk om die peperdure auto's
Heb idd een beperkt aantal uren per week die ik kan gamen. En die gelden ook niet alleen voor GT.
Ik denk dat ik me wel vermaak met GT7 de komende jaren (net als me GTS).

Maar het idee van hoe de economie nu is ingericht vind ik wel krom.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 13:50
SterqVerhael schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:33:
[...]

Ik hoef geen compensatie, gewoon werkende servers die weer online zijn is voldoende. :)
We moeten gewoon alles krijgen, de servers moeten online, ik wil €600 voor die legendarische auto's, daarnaast nog +/-100 gratis tickets die niet standaard de laagste pay-out geven en het spel moet offline te spelen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Heb ik persoonlijk last van the grind? Nee, nog niet. Ik wilde een F40 en met het prijzengeld door café is dat ook gelukt. Tien keer dezelfde auto kopen is ook prima gelukt (ik ben voor de Camaro gegaan in iedere beschikbare kleur. Kan overigens ook met de Golf GTI, dat zijn ook 10 kleuren). Ook heb ik andere auto's kunnen kopen en de hele used dealership op enig moment leeg gekocht (even los van auto's die ik door café al had verkregen).

Maar hierna wordt het wel lastiger. Nu verwacht ik het spel nog langere tijd te spelen. Dus die credits komen vanzelf wel. Zij het veel langzamer dan aanvankelijk gedacht. Sommigen hebben gelijk dat het spel een paar jaar mee moet gaan. In de tussentijd komen er meer tracks, auto's e.d. waardoor je de vinger op de knip kunt houden, omdat je zo lang hebt opgespaard. De auto's die er nu al in zitten zijn niet eens continu beschikbaar.

Als car collector, ben je ook aan het wachten totdat net die ene auto te koop komt. Guess what. Ik ben geen car collector met deep pockets die naarstig op zoek is naar een pristine Ferrari 250 GTO (SWB).

Mijn suggesties zijn:
-auto's verkoopbaar maken, want hoe komt een auto anders ooit in een used dealership. Als je werkt met het concept van een used dealership, moet trade mogelijk zijn.
-online aantrekkelijker maken: er is ook een trophy dat je heel veel duizend km online moet hebben gereden. Bijna niemand lijkt hier actief online te racen. Als daar een redelijke hoeveelheid credits mee verdiend kan worden, wordt de pijn al verzacht.
-auto's gewoon direct beschikbaar maken. Het zoeken naar een unieke auto is leuk. Echter wil je niet het idee hebben dat je soort van een miskoop hebt gedaan, omdat er een leukere auto beschikbaar is gekomen. 'Had ik dat geweten, had ik echt niet zoveel credits stuk geslagen op auto x...'.
-invite systeem er uit. Er wordt op verschillende manieren fomo gecreëerd. Dat heeft een spel als GT niet nodig.
-daily roulette toestaan dat er af en toe ook zeer exclusieve auto's verkregen kunnen worden, zoals ooit het geval was bij GT-S.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/694c3u.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook mooi, vandaag verloopt volgens mij mijn invite om een veyron te kopen.. goed systeem :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
v8power67 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:53:
Ook mooi, vandaag verloopt volgens mij mijn invite om een veyron te kopen.. goed systeem :P
Dit aspect vind ik sowieso raar.
Ik had een invite voor een Zonda.
Heel mooi.
Alleen kost dat ding 1,3 miljoen en heb ik net aan 350k.

Helpt ook niet het stigma tegen te werken dat ze gewoon alleen maar aansturen op het uitgeven van nog meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Wat zou het probleem met de servers kunnen zijn? Dat ze zo lang offline zijn lijkt me wel een vrij groot issue. Dit is niet een kleine bug ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
LegeBoekenkast schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:07:
Wat zou het probleem met de servers kunnen zijn? Dat ze zo lang offline zijn lijkt me wel een vrij groot issue. Dit is niet een kleine bug ofzo.
Er was één of andere moeilijk heftige aardbeving in Japan gister, ik vermoed dat dat wel wat roet in het eten gooit wat die patch, problemen en evt rollback betreft.

Excuseert op zich natuurlijk het gebrek aan communicatie en het feit dat het spel daar überhaupt op deze manier last van heeft niet echt, maar toch.

[ Voor 15% gewijzigd door Polderviking op 18-03-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:27
Volgens mij was die aardbeving woensdag, of ik moet er een gemist hebben dat er gister weer een was.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thunder8
v8power67 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:28:
Denk dat een hoop mensen die hier het hele systeem verdedigen vergeten dat gamen een ontspannende hobby moet zijn voor veel mensen.
En dat er veel mensen niet veel tijd hebben.
Lees vaak genoeg mensen die per week minder gamen dan ik per dag, dus gaan we uitrekenen.

De 917k zou 18mil kosten, en de jaguar die er nu staat 12. Dus 30mil bij mekaar en zijn beide autos die ik en vele met mij graag willen.

Op zijn aller efficiëntste haal je met die fishermans ranch nu geloof 850k per uur. ( Dus doe je andere races krijg je veel minder). En dan moet je eigenlijk dus hem constant op de grens rijden maar hoe meer fouten hoe langer enz.

Dus dan voor 30mil moet je 35 uur grinden( meer of minder als je berekend qua niveau verschillen etc, ik kan hem in ong gemiddeld 3:03 sommige sneller sommige langzamer).

Dan gaan we berekenen hoeveel uur sommige mensen hebben om te gamen, de een bv 10uur per week, de andere zoals ik veel meer. Dus is een lastige om te berekenen, dus zeg 10 uur per week. Dan moet je dus 3 weken lang al je game tijd spenderen op 1 baan rondje voor rondje voor rondje.

Doe je dit niet en ga je gewoon random races doen, dan zal de uitbetaling per uur stukken lager uitvallen.
Er zijn races die slechts 100k per race betalen incl clean race, en duren 20/25 min. En word je door de ai aangetikt, weg 50% bonus...

Wat ze dan ook nog eens erin verwerkt hebben is dat de prijzen dynamische zijn. Dus die jaguar is nu 12mil maar staat een blauwe pijl omhoog naast, dus mogelijk is hij de volgende keer duurder. Uitstekend gebruik maken van de bekende FOMO, en dan komen die microtransacties nog even om de hoek kijken.

Dan gaan we bedenken dat alle auto onderdelen allemaal absurd geprijsd zijn.
Dat er onderdelen zijn die je niet meer kan verwijderen zoals wide bodykits, dus wil je hem weer orgineel moet je hem opnieuw kopen.

Dan bedenken dat je autos niet kan verkopen, en dat er races zijn die regenbanden vereisen die per auto geloof 30k kosten.

Op die manier ga je zien dat ze de economie heel erg streng gemaakt hebben, en dat ze de credits packs zo duur gemaakt hebben voor een reden.

Het zijn geen pannekoeken daar bij sony/pd. Dit is gewoon een free to play economie in een betaalde first party game.

Dus ja ik vraag me af hoe lang mensen dit gaan blijven spelen. En dan vergeet ik nog even het always online gedoe van nu wat echt eigenlijk gewoon verboden mag worden..
Tuurlijk hopen Sony en PD dat mensen credits bijkopen, omdat ze persé een bepaalde auto in de game willen hebben. Hoe is dat anders in GT Sport dan? Daar had je ook mtx, maar daar hoorde je nooit iemand over. Je kon zelfs bepaalde auto's los kopen zonder creditpacks. Maar nu het ook in GT7 zit buitelt iedereen over elkaar heen om maar de klagen dat er mtx in zit en het pay to win is geworden. Dat is het niet, je kan elke auto kopen door te racen.

En GT is daar niet uniek in. Vaak genoeg in NFS races herhaalt omdat die lekker betaalden of omdat die zorgden voor hogere wanted levels. In Testdrive Unlimited tig keren de 200km race rond het eiland gedaan, omdat het lekker verdiende, omdat je genoeg credits wilde voor die ene unicorn auto.

Racen moet inderdaad een hobby zijn en relaxend. Waarom zijn zoveel mensen dan gefixeerd op alle auto's in de game halen, terwijl ze uiteindelijk van de honderden auto's misschien 10-20 auto's gebruiken om met enige regelmaat (online) te racen? Als je niet veel tijd over hebt om te racen als nolifers als ik, dan zou je je moeten berusten in het feit dat je niet alle auto's in de game kan bemachtigen zonder credits te kopen of hier jaren over te doen. Ga lekker de races doen die je leuk lijken en als je op een gegeven moment genoeg credits hebt, koop je die andere auto die je graag wilde hebben. Het lijkt alsof iedereen of ze nu 1 uur per week tijd hebben of 40 uur per week, meteen alle auto's moeten hebben. Hoe saai zou dat zijn, als je vanaf dag 1 meteen elke auto kan rijden die je wil, geen credit meer aan tuning hoeft uit te geven?

GT is vanaf deel al zo geweest dat je begon met een shitbox boodschappenkarretje en dat je door racen je langzaam maar zeker kon opwerken naar de racekanonnen. Je begon met een EK Civic die je langzaam kon tunen met de paar credits die je kreeg per race, totdat je bij een race kwam waar je niet meer kon winnen of je een auto nodig had met andere specs. Dan moest je tig keer een race opnieuw doen die je makkelijk kon winnen om die nieuwe auto te kopen en die genoeg te tunen om weer te winnen. Dat was in GT1 t/m 4 ook al zo. Vanaf 5 kwamen de trophies om de hoek kijken, net als online racen. Grinden kreeg een nieuwe betekenis in GT5. Zoals ik al aangaf, daar heb je zo'n 750+ uur nodig om alles te halen en platinum trophy te scoren. En ondanks alle tijd die ik daar ingestoken heb, heb ik die platinum niet gehaald. De grote vraag is dan: Heb ik plezier gehad? Hell yes! Honderden races met tig auto's, soms grinden, soms lekker gewoon klooien, heerlijk! GT 6 is de enige in de reeks die ik niet gespeeld heb. GT Sport heb ik ook honderden uren gespeeld, maar kan niet zien hoeveel.

GT 7 is niet anders. Ja er zijn nog te weinig races in single player, de multiplayer is gemankeerd momenteel. Heb ik er vertrouwen in dat het uiteindelijk na meerdere updates goed komt. Ja. GT Sport was in het begin ook niet veel bijzonders en dat was het een paar jaar later zeker wel. Dat komt in GT 7 ook zeker wel goed. Als je van racen houdt en dan maakt het niet uit hoeveel tijd je per week over hebt om de game te spelen. Ga voor de auto's die je graag wil gebruiken, ipv zo te focussen op de auto's die je wil verzamelen. Op een gegeven moment heb je weer genoeg credits om wat erbij te kopen.

Je mag dit epistel zien als verdedigen. Prima. Ik heb de afgelopen weken ook genoeg kritiekpunten gehad en die heb ik nog steeds. Het is ook niet normaal dat we nu al meer dan 24 uur een downtime hebben en dat er niet tot nauwelijks informatie naar buiten komt. Er zijn te weinig races in single player, multiplayer is brak. Sommige races hebben/hadden een te lage payout per race. Sommigen waren misschien inderdaad wel te veel. Zijn ze te hard generft? Misschien wel. Had ik in eerste instantie meer van GT 7 verwacht? Zeker. Geloof ik dat PD hier de komende maanden en jaren nog heel wat gaat verbeteren? Zeker wel. Hebben ze in GT Sport ook gedaan en ze hoeven niet volgend jaar een nieuw deel te releasen.

Maar als je snel gefrustreerd raakt omdat je denkt dat een payout te laag is, waardoor je unicorns niet binnen een paar uur kan grinden, dan is dit misschien nu niet de game voor je. Leg hem even aan de kant, ga lekker een andere games spelen en pak over een paar weken, maanden het spel weer op. Dit is nooit de game geweest om snel alles te voltooien, zal het ook nooit worden hoop ik. Genoeg games die je na 20-50 uur uitgespeeld hebt en dan denkt en nu? Dat heb ik nooit gehad bij GT. Hooguit dat je op een gegeven moment denkt, hmmm zou nu wel eens weer een nieuw deel willen spelen met nieuwe dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekker Ventje
thunder8 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:14:
[...]

Tuurlijk hopen Sony en PD dat mensen credits bijkopen, omdat ze persé een bepaalde auto in de game willen hebben. Hoe is dat anders in GT Sport dan? Daar had je ook mtx, maar daar hoorde je nooit iemand over. Je kon zelfs bepaalde auto's los kopen zonder creditpacks. Maar nu het ook in GT7 zit buitelt iedereen over elkaar heen om maar de klagen dat er mtx in zit en het pay to win is geworden. Dat is het niet, je kan elke auto kopen door te racen.

En GT is daar niet uniek in. Vaak genoeg in NFS races herhaalt omdat die lekker betaalden of omdat die zorgden voor hogere wanted levels. In Testdrive Unlimited tig keren de 200km race rond het eiland gedaan, omdat het lekker verdiende, omdat je genoeg credits wilde voor die ene unicorn auto.

Racen moet inderdaad een hobby zijn en relaxend. Waarom zijn zoveel mensen dan gefixeerd op alle auto's in de game halen, terwijl ze uiteindelijk van de honderden auto's misschien 10-20 auto's gebruiken om met enige regelmaat (online) te racen? Als je niet veel tijd over hebt om te racen als nolifers als ik, dan zou je je moeten berusten in het feit dat je niet alle auto's in de game kan bemachtigen zonder credits te kopen of hier jaren over te doen. Ga lekker de races doen die je leuk lijken en als je op een gegeven moment genoeg credits hebt, koop je die andere auto die je graag wilde hebben. Het lijkt alsof iedereen of ze nu 1 uur per week tijd hebben of 40 uur per week, meteen alle auto's moeten hebben. Hoe saai zou dat zijn, als je vanaf dag 1 meteen elke auto kan rijden die je wil, geen credit meer aan tuning hoeft uit te geven?

GT is vanaf deel al zo geweest dat je begon met een shitbox boodschappenkarretje en dat je door racen je langzaam maar zeker kon opwerken naar de racekanonnen. Je begon met een EK Civic die je langzaam kon tunen met de paar credits die je kreeg per race, totdat je bij een race kwam waar je niet meer kon winnen of je een auto nodig had met andere specs. Dan moest je tig keer een race opnieuw doen die je makkelijk kon winnen om die nieuwe auto te kopen en die genoeg te tunen om weer te winnen. Dat was in GT1 t/m 4 ook al zo. Vanaf 5 kwamen de trophies om de hoek kijken, net als online racen. Grinden kreeg een nieuwe betekenis in GT5. Zoals ik al aangaf, daar heb je zo'n 750+ uur nodig om alles te halen en platinum trophy te scoren. En ondanks alle tijd die ik daar ingestoken heb, heb ik die platinum niet gehaald. De grote vraag is dan: Heb ik plezier gehad? Hell yes! Honderden races met tig auto's, soms grinden, soms lekker gewoon klooien, heerlijk! GT 6 is de enige in de reeks die ik niet gespeeld heb. GT Sport heb ik ook honderden uren gespeeld, maar kan niet zien hoeveel.

GT 7 is niet anders. Ja er zijn nog te weinig races in single player, de multiplayer is gemankeerd momenteel. Heb ik er vertrouwen in dat het uiteindelijk na meerdere updates goed komt. Ja. GT Sport was in het begin ook niet veel bijzonders en dat was het een paar jaar later zeker wel. Dat komt in GT 7 ook zeker wel goed. Als je van racen houdt en dan maakt het niet uit hoeveel tijd je per week over hebt om de game te spelen. Ga voor de auto's die je graag wil gebruiken, ipv zo te focussen op de auto's die je wil verzamelen. Op een gegeven moment heb je weer genoeg credits om wat erbij te kopen.

Je mag dit epistel zien als verdedigen. Prima. Ik heb de afgelopen weken ook genoeg kritiekpunten gehad en die heb ik nog steeds. Het is ook niet normaal dat we nu al meer dan 24 uur een downtime hebben en dat er niet tot nauwelijks informatie naar buiten komt. Er zijn te weinig races in single player, multiplayer is brak. Sommige races hebben/hadden een te lage payout per race. Sommigen waren misschien inderdaad wel te veel. Zijn ze te hard generft? Misschien wel. Had ik in eerste instantie meer van GT 7 verwacht? Zeker. Geloof ik dat PD hier de komende maanden en jaren nog heel wat gaat verbeteren? Zeker wel. Hebben ze in GT Sport ook gedaan en ze hoeven niet volgend jaar een nieuw deel te releasen.

Maar als je snel gefrustreerd raakt omdat je denkt dat een payout te laag is, waardoor je unicorns niet binnen een paar uur kan grinden, dan is dit misschien nu niet de game voor je. Leg hem even aan de kant, ga lekker een andere games spelen en pak over een paar weken, maanden het spel weer op. Dit is nooit de game geweest om snel alles te voltooien, zal het ook nooit worden hoop ik. Genoeg games die je na 20-50 uur uitgespeeld hebt en dan denkt en nu? Dat heb ik nooit gehad bij GT. Hooguit dat je op een gegeven moment denkt, hmmm zou nu wel eens weer een nieuw deel willen spelen met nieuwe dingen.
Het gaat er niet om dat je in 4 uur 80 miljoen credits moet kunnen verdienen. Het gaat er om dat de verdiensten gehalveerd zijn terwijl ze al niet overdreven hoog waren. En als van een aantal auto’s de prijzen duidelijk hoger liggen dan in GT S dan stinkt het naar de misdaad. Vooral omdat twee weken na release opeens de verdiensten gehalveerd worden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Lekker Ventje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:30:
[...]

Het gaat er niet om dat jen in 4 uur 80 miljoen credits moet kunnen verdienen. Het gaat er om dat de verdiensten gehalveerd zijn terwijl ze al niet overdreven hoog waren. En als van een aantal auto’s de prijzen de prijzen duidelijk hoger liggen dan in GT S dan stinkt het naar de misdaad. Vooral omdat twee weken na release opeens de verdiensten gehalveerd worden.
'Misdaad'....

Jij en ik hebben dan in ieder geval een heel ander idee bij 'misdaad'. Iedereen mag vinden wat hij of zij vindt en dat is maar goed ook, maar laten we dingen niet groter maken dan ze zijn. Een ontwikkelaar bepaalt uiteindelijk zelf hoe ze een game inrichten en daar horen zo nu en dan ook dingen bij die gamers niet altijd weten te waarderen. Soit, that's life toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het gaat er niet om dat je in 4 uur 80 miljoen credits moet kunnen verdienen. Het gaat er om dat de verdiensten gehalveerd zijn terwijl ze al niet overdreven hoog waren. En als van een aantal auto’s de prijzen duidelijk hoger liggen dan in GT S dan stinkt het naar de misdaad. Vooral omdat twee weken na release opeens de verdiensten gehalveerd worden.
Nee hoor. Bepaalde races zijn de verdiensten ook verdubbeld.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Door die serverproblemen heb ik wel meer tijd om te mountainbiken :) Andere ontspannende hobby. Ben heel erg boos geweest op de weerman de laatste tijd, maar die problemen zijn eindelijk opgelost. 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moirae
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:34:
[...]

Nee hoor. Bepaalde races zijn de verdiensten ook verdubbeld.
Ja, dat waren races die er in eerste instantie al foutief in stonden. Daarmee kreeg je 5k voor de eerste plek ipv de 30k of meer uit vergelijkbare races xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
[...]

Ondanks die halvering is Fischermans Ranch nog steeds de meest lucratieve race die je kan doen. Nog steeds kan je iets van 850k per uur verzamelen met die race. De verhouding was sowieso al enorm scheef, vooral als je dan keek naar de GT3 races met 10 ronden en een payout van 5k. Niet voor niets dat die nu met de update naar 75k gaan. Als je die een uur lang doet, zal je ergens rond de 200-250k eindigen per uur. Er wordt altijd gesleuteld aan de payouts van races als blijkt dat bepaalde races door de community gebruikt worden om snel credits te verzamelen. In GT Sport reed ik het liefst de langere endurance races van 1 uur of 30 ronden. Die hadden een payout van rond de 440k.

De Jaguar was in GT Sport 20 miljoen en in GT7 was deze 12 miljoen tot voor kort. En de klassieke Ford GT was ook duurder volgens mij. Dus er zijn ook dure auto's die weer goedkoper zijn dan in GT Sport. Het is echt niet zo zwart wit als menigeen denkt. Niet overal zit een complot achter. Ik heb nog nooit een microtransactie gedaan voor een betaalde game, buiten een battlepass. En dat was ik ook niet van plan in de toekomst. Als de balans te ver doorslaat dat het zonder mtx niet meer te doen is, ga ik zoeken naar alternatieven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
thunder8 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:14:
[...]

In gt sport kost een auto max 9.99 los kopen, en goedkoopste is 0.99.
Als je gt7 erbij pakt kost de duurste nu te koop auto 120 euro( en er zullen vast 20mil autos inzitten dus dan is het 200 euro) . Dat is meer dan duurste versie van de game.
Ben ik met systeem van gr sport eens. Nee.
Maar was wel redelijker ( stukken) dan gt7.

Plus had je in gt sport elke dag kans dmv een roulette op een auto waar ook de duurste en zeldzaamste autos tussen zaten. Was het ideaal. Zeker niet was het stukken eerlijker dan nu in gt7. Hell yeah..

In gt7 zitten ze weggestopt in de legend cars. Niet los koopbaar en in een bepaald tijdspan en voor bedragen die dus kunnen fluctueren.

En ik zeg ook nergens dat ik binnen 1 weken alles moet kunnen hebben.
Maar zoals nu naar uitziet is het gewoon zelfs voor meeste binnen paar jaar onmogelijk.

Plus in gt sport waren de zeldzame autos redelijk onnodig ivm de online focus met gr4-gr1 autos.
Nu met gt7 zijn deze auto's veel bruikbaarder icm tuning bv. Dus is het logisch dat veel meer mensen ze nu willen hebben.

En zeggen dat niet nodig is elke auto te hebben is leuk, maar voor sommige mensen is dat doel van de game. Ze tunen afstellen enz. Om op die manier een bruikbare auto ervan te maken. Heb ook betaald voor volledig spel toch, dus moet het behalen van wat je wil in het spel ook wel redelijk te doen zijn.

Anyway er is denk genoeg over gezegd vanuit mijzelf, en zal de discussie hierna ook weer laten want heeft verder ook niet heel veel nut meer.
Hopen dat servers weer online komen voor weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan btw via de world map en dan de enigste optie die er is doen effe naam kwijt world events ofzo? Dan bij eerste optie time trial doen. Dan een baan kiezen en dan qua auto even laten.
Dan als je eenmaal de baan geladen hebt kan je via settings een andere auto kiezen uit je garage.

Alleen lijkt erop dat ze ineens allemaal standaard zijn. Dus misschien gaat het wel daarmee mis. Dat deze patch shit heeft gesloopt met tuning ?
Want lijkt me raar dat dit server based is qua info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 17:02
https://www.hln.be/games/...oud-aan-servers~a05e5905/

Ik vind het eigenlijk wel bizar dat ik dat op HLN moet lezen en niet op Tweakers homepage. Nochtans beide van DPG Media en HLN publiceert overigens ook soms artikels met referentie naar een Tweakers artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik vind zelf het hebben van alle auto's of die legendary cars niet zo boeiend, dus dat ze duur zijn is voor mij niet belangrijk. Wel maak ik me een beetje zorgen met deze update of de cafe races nog wel doable blijven. Ik speel op een PS4 met een controller en dat is in GT7 verre van ideaal vanwege de veel realistischer grip (of nouja, veel beperktere grip) dan in GT Sport.

Nu deed ik een paar keer die Mini race op Goodwood, kocht een luchtfilter, fully customizable suspension en een paar semi's of slicks en kon weer aan de gang met het volgende boekje. Zo heb ik het gered tot boekje 23 of 24 (kan ik nu even niet nakijken :+) maar dan kom je ook op het punt dat je toch wel serieuzere auto's moet gaan kopen voor het volgende boekje. Die ik nu ga doen heeft als geadviseerde auto een Porsche 911 GT3, die was met die paar upgrades iets van 8 races op Goodwood met de Mini. Nu wordt dat bijna drie keer zoveel en dat wordt alleen maar meer bij de volgende boeken met duurdere auto's.

Maar goed, ik ga het wel zien. Ik heb me prima vermaakt met vorige GT's dus dat zal vast hier ook wel lukken en ik heb er op zich ook wel vertrouwen in dat PD nog wel mooie content en zinnige patches gaat uitbrengen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:33

RBH

AtleX schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:16:
Ik vind zelf het hebben van alle auto's of die legendary cars niet zo boeiend, dus dat ze duur zijn is voor mij niet belangrijk. Wel maak ik me een beetje zorgen met deze update of de cafe races nog wel doable blijven. Ik speel op een PS4 met een controller en dat is in GT7 verre van ideaal vanwege de veel realistischer grip dan in GT Sport.

Nu deed ik een paar keer die Mini race op Goodwood, kocht een luchtfilter, fully customizable suspension en een paar semi's of slicks en kon weer aan de gang met het volgende boekje. Zo heb ik het gered tot boekje 23 of 24 (kan ik nu even niet nakijken :+) maar dan kom je ook op het punt dat je toch wel serieuzere auto's moet gaan kopen voor het volgende boekje. Die ik nu ga doen heeft als geadviseerde auto een Porsche 911 GT3, die was met die paar upgrades iets van 8 races op Goodwood met de Mini. Nu wordt dat bijna drie keer zoveel en dat wordt alleen maar meer bij de volgende boeken met duurdere auto's.

Maar goed, ik ga het wel zien. Ik heb me prima vermaakt met vorige GT's dus dat zal vast hier ook wel lukken en ik heb er op zich ook wel vertrouwen in dat PD nog wel mooie content en zinnige patches gaat uitbrengen.
Dat is wel bijzonder, ik zit wel iets verder qua menu items, maar ik heb enkel en alleen een Toyota Tundra moeten kopen voor de pick-up races. Verder heb ik alle auto's gewoon gratis gekregen en heb ik alleen wat gespendeerd aan tuning om wat races makkelijker te maken (en omdat tuning ook gewoon leuk is). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
v8power67 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:45:
[...]

In gt sport kost een auto max 9.99 los kopen, en goedkoopste is 0.99.
Als je gt7 erbij pakt kost de duurste nu te koop auto 120 euro( en er zullen vast 20mil autos inzitten dus dan is het 200 euro) . Dat is meer dan duurste versie van de game.
Ben ik met systeem van gr sport eens. Nee.
Maar was wel redelijker ( stukken) dan gt7.

Plus had je in gt sport elke dag kans dmv een roulette op een auto waar ook de duurste en zeldzaamste autos tussen zaten. Was het ideaal. Zeker niet was het stukken eerlijker dan nu in gt7. Hell yeah..

In gt7 zitten ze weggestopt in de legend cars. Niet los koopbaar en in een bepaald tijdspan en voor bedragen die dus kunnen fluctueren.

En ik zeg ook nergens dat ik binnen 1 weken alles moet kunnen hebben.
Maar zoals nu naar uitziet is het gewoon zelfs voor meeste binnen paar jaar onmogelijk.

Plus in gt sport waren de zeldzame autos redelijk onnodig ivm de online focus met gr4-gr1 autos.
Nu met gt7 zijn deze auto's veel bruikbaarder icm tuning bv. Dus is het logisch dat veel meer mensen ze nu willen hebben.

En zeggen dat niet nodig is elke auto te hebben is leuk, maar voor sommige mensen is dat doel van de game. Ze tunen afstellen enz. Om op die manier een bruikbare auto ervan te maken. Heb ook betaald voor volledig spel toch, dus moet het behalen van wat je wil in het spel ook wel redelijk te doen zijn.

Anyway er is denk genoeg over gezegd vanuit mijzelf, en zal de discussie hierna ook weer laten want heeft verder ook niet heel veel nut meer.
Hopen dat servers weer online komen voor weekend.
We zijn het eens dat in beide versies mtx gewoon kut is, ongeacht hoeveel je krijgt voor een euro. Er is ook niets micro aan deze transacties, maar dat is al jaren zo met nagenoeg elke game. Snap eerlijk gezegd sowieso niet dat mensen honderden/duizenden euro's uitgeven voor digitale zooi in een game die bij een nieuw deel van de bewuste game in 1 klap volledig waardeloos worden en eigenlijk dus al waren.

Elke dag nieuwe auto's in GT Sport was ook een farce, net als de roulette nu. Bijna altijd kreeg je de goedkoopste van de 4, net als nu met de roulette. Op een gegeven moment deed ik maar gewoon de ogen dicht totdat mijn auto bekend was, want dan hoefde ik mij niet te ergeren over de auto's die het niet werden. :P En liever 5k credits dan de 10de auto die ik al had en niet kan verkopen voor credits. :9

Als je alle auto's verzamelen als doel stelt, dan moet je daar flink tijd in stoppen. Dat is in nagenoeg elk deel zo geweest. De ene deel ging het wat makkelijker dan de andere, maar zelden lukt het binnen een paar maanden met 5-6 uur per week gamen. Dat dit deel mogelijk langer duurt, kan, maar we zijn net 2 weken bezig en payouts kunnen ook in de toekomst natuurlijk bijgesteld worden. Mogelijk dat met meer auto's en circuits ook de payouts hoger worden, om te zorgen dat je die ook binnen een redelijke termijn kan sparen. Het is niet ondenkbaar dat men nu juist een beetje wil temperen om te voorkomen dat mensen het binnen een maand of 2 volledig uitgespeeld hebben door mega lange sessies te blijven grinden terwijl de nieuwe content nog niet aanstaande is.

Uiteindelijk verschillen we niet zo heel veel qua mening. Denk alleen dat een deel van de spelers onrealistische verwachtingen heeft van het spel, omdat dit in het verleden ook nooit zo geweest is. Als ik zie hoe ver jij en ik al zijn met het spel binnen 2 weken, dan kan je concluderen dat je met tijd erin steken heel ver kan komen binnen 40-50 uur racen. Laten we inderdaad hopen op dat de servers snel weer online zijn en we lekker kunnen racen. Hoewel ik dit weekend minder tijd heb dan de voorgaande. :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:47
Update 1.08 is te downloaden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchieveZot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 13:43
idd!

servers wel nog steeds down volgens de site

PSN: SchieveZot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
update is ~350mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
354.5MB patch for PS5 and a 222.9MB patch for PS4.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Rivanov schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:55:
354.5MB patch for PS5 and a 222.9MB patch for PS4.
Zo begon het gisterenochtend ook.... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Laatst online: 20:33

RBH

Ben erg benieuwd naar de patchnotes. Anyway, direct de download maar aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
RBH schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:56:
Ben erg benieuwd naar de patchnotes. Anyway, direct de download maar aangezet.
Hij was hier heel snel binnen, copying nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benieuwd of het een roll-back is.
Checkt iemand Fishermans Ranch even? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LegeBoekenkast schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:59:
[...]

Hij was hier heel snel binnen, copying nu....
LOL. Dat is met iedere update op PlayStation. Download gaat supersnel.. kopiëren duurt vervolgens een halve dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchieveZot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 13:43
Rivanov schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:00:
Benieuwd of het een roll-back is.
Checkt iemand Fishermans Ranch even? :+
servers zijn nog steeds down

PSN: SchieveZot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Rivanov schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:01:
[...]

LOL. Dat is met iedere update op PlayStation. Download gaat supersnel.. kopiëren duurt vervolgens een halve dag.
Pff zeg dat wel ja. Dat duurt echt *$#%lang.

Edit: maakt ook niet uit, je kunt toch nog niet spelen. Servers nog steeds niet online.

[ Voor 13% gewijzigd door LegeBoekenkast op 18-03-2022 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:01
LegeBoekenkast schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:02:
[...]

Pff zeg dat wel ja. Dat duurt echt *$#%lang.
De haast is nergens voor nodig, het is nog steeds down. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:01:
[...]

Hieraan zie je dat het een cross gen game is. Andere echte ps5 games hebben dit nog steeds maar is dan enkele seconden. Jammer want dit soort spelen krijgen zoals te zien is veel patches en dan is dat kopiëren gewoon erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
Update gedownload en geïnstalleerd maar servers zijn idd nog down

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
v8power67 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:06:
[...]

Hieraan zie je dat het een cross gen game is. Andere echte ps5 games hebben dit nog steeds maar is dan enkele seconden. Jammer want dit soort spelen krijgen zoals te zien is veel patches en dan is dat kopiëren gewoon erg irritant.
Idd. Echte PS5 games is het kopieren vaak al klaar voordat je kan knipperen met de ogen. Maar alsnog vind ik het kopieren bij cros gen redelijk lang duren, ondanks de 7000MB/s ssd in mijn PS5. Moet sneller kunnen. Hoop dat de servers vanavond online zijn. Dan ook maar eens kijken of de uitnodiging van Aston Martin verlengd is, of dat deze gewoon vandaag afloopt. Wel blij dat ik de Vulcan woensdag gekocht heb en niet de One-77. Die kan ik meer missen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Dit verklaart echt gelijk een hoop in de sport races...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Nou als er nu een update wordt uitgerold hoop ik dat het spul 2u na de uitrol weer online komt. Zoals het eigenlijk bij 1.07 zou gaan.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Format-C schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:29:
Nou als er nu een update wordt uitgerold hoop ik dat het spul 2u na de uitrol weer online komt. Zoals het eigenlijk bij 1.07 zou gaan.
Laten we het hopen ja! Heb in ieder geval 1.08 al geïnstalleerd, zodat als de servers weer up zijn ik direct kan gassen :D

Geluk bij een ongeluk is dat ik nu wel tijd heb om m'n eigen auto door de wasstraat te halen (i.p.v. in GT Auto :+) en al dat saharazand weg te spoelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zal de update ook even binnenhalen.

Kan ik verder met m'n Aston Martin DBR9 van 2010 die ik van m'n laatste 800k credits had gekocht voordat de server down ging.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
Twixie schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:00:
https://www.hln.be/games/...oud-aan-servers~a05e5905/

Ik vind het eigenlijk wel bizar dat ik dat op HLN moet lezen en niet op Tweakers homepage. Nochtans beide van DPG Media en HLN publiceert overigens ook soms artikels met referentie naar een Tweakers artikel.
Ze hebben je gehoord. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8
Dr. Quipers schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:34:
[...]

...

Geluk bij een ongeluk is dat ik nu wel tijd heb om m'n eigen auto door de wasstraat te halen (i.p.v. in GT Auto :+) en al dat saharazand weg te spoelen :P
Dat heb ik gistermiddag al gedaan. Moest wel 20 minuten wachten tot ik vooraan de rij stond voor de wasboxen. Was wel goedkoper, had maar 2 euro nodig, geen 50 credits. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 20:07
Dr. Quipers schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:34:
[...]

Laten we het hopen ja! Heb in ieder geval 1.08 al geïnstalleerd, zodat als de servers weer up zijn ik direct kan gassen :D

Ieder nadeel heeft z'n voordeel.

Japanners kennende krijgen we wel iets terug voor het wachten. Ik herinner mij het verhaal dat de CEO van het Japanse spoor publiekelijke excuses maakte op de nationale televisie en vervolgens aftrad doordat de Shinkansen 25 sec. te vroeg bij Tokyo CS vertrok.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
We krijgen 3 invitations voor supercars van 20 miljoen per stuk. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Rivanov schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:14:
We krijgen 3 invitations voor supercars van 20 miljoen per stuk. :+
Ik mag hopen dat die dan wel onbeperkt geldig zijn. Aangezien ik waarschijnlijk pas over 2 jaar 20 miljoen bij elkaar geracet heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
Thinlanet schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:00:
[...]

Ieder nadeel heeft z'n voordeel.

Japanners kennende krijgen we wel iets terug voor het wachten. Ik herinner mij het verhaal dat de CEO van het Japanse spoor publiekelijke excuses maakte op de nationale televisie en vervolgens aftrad doordat de Shinkansen 25 sec. te vroeg bij Tokyo CS vertrok.
Ondertussen bij de NS:
"alles onder de 5 minuten zien we niet als vertraging"

Acties:
  • +5 Henk 'm!
To all our users:

I wanted to explain what happened in this update.

Immediately before the release of the 1.07 update, we discovered an issue where the game would not start properly in some cases on product versions for the PS4 and PS5.

This was a rare issue that was not seen during tests on the development hardware or the QA sessions prior to the release, but in order to prioritize the safety of the save data of the users, we decided to interrupt the release of the 1.07 update, and to make a 1.08 correctional update.

This is the reason for the delay.
My sincere apologies for the late report to everyone.

Also in this update, some event rewards have been adjusted. I wanted to also explain the reasons for it and our plans going forward.

In GT7 I would like to have users enjoy lots of cars and races even without microtransactions.
At the same time the pricing of cars is an important element that conveys their value and rarity, so I do think it’s important for it to be linked with the real world prices.
I want to make GT7 a game in which you can enjoy a variety of cars lots of different ways, and if possible would like to try to avoid a situation where a player must mechanically keep replaying certain events over and over again.

We will in time let you know the update plans for additional content, additional race events and additional features that will constructively resolve this.
It pains me that I can’t explain the details regarding this at this moment, but we plan on continuing to revise GT7 so that as many players as possible can enjoy the game.
We would really appreciate it if everyone could watch over the growth of Gran Turismo 7 from a somewhat longer term point of view.

Kazunori Yamauchi

https://www.gran-turismo.com/nl/gt7/news/00_3802725.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update Details (1.07/1.08)

An update for Gran Turismo 7 has been released. The following is a list of the main features introduced.

Update (1.08)
Other Improvements and Adjustments
 - Fixed an issue wherein the lineup of cars would not appear in the Used Cars and Legend Cars dealerships;
 - Fixed an issue wherein in some cases the game would not progress to the World Map, making it impossible to play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosss
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 23:02
Ja leuk, maar wanneer kunnen we het spel spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 20:06
Servers zijn online als het goed is nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
"This was a rare issue that was not seen during tests on the development hardware or the QA sessions prior to the release, but in order to prioritize the safety of the save data of the users, we decided to interrupt the release of the 1.07 update, and to make a 1.08 correctional update."

Dit hadden ze meteen kunnen melden.

"We will in time let you know the update plans for additional content, additional race events and additional features that will constructively resolve this."

Het spel is dus te vroeg uitgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-a-k-e-88
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-08 23:21

j-a-k-e-88

BMW 328i

Er is een nieuwe update, ik draai em nu; de genoemde 1.08 dus.

[ Voor 22% gewijzigd door j-a-k-e-88 op 18-03-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Start het spel opnieuw op en er staat nu rechtsonderin beeld

Saving....
Saving.....
Saving.....

Hopelijk saven ze mijn lokale data naar hun toe en niet oude(re) data naar mij....

Duurt wel lang...

Maar ben er klaar voor

Lets race!

[ Voor 42% gewijzigd door Format-C op 18-03-2022 15:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
"We would really appreciate it if everyone could watch over the growth of Gran Turismo 7 from a somewhat longer term point of view."

Huh wat staat hier nou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 13:27
Format-C schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:48:
Start het spel opnieuw op en er staat nu rechtsonderin beeld

Saving....
Saving.....
Saving.....

Hopelijk saven ze mijn lokale data naar hun toe en niet oude(re) data naar mij....

Duurt wel lang...

Maar ben er klaar voor

Lets race!
Misschien is ie aan het saven. ;)
Maar zal wel druk zijn omdat iedereen hem nu start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ontzettende_Jan schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:49:
"We would really appreciate it if everyone could watch over the growth of Gran Turismo 7 from a somewhat longer term point of view."

Huh wat staat hier nou?
Dat datgene wat we nu hebben nog maar een topje van de ijsberg is... En dat er nog veel meer content komt?

Edit: veel meer races ook.

:D

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 18-03-2022 15:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:22

Huh wat staat hier nou?
Dat het een soort GT prologue is nu, en uiteindelijk meer content krijgt en wellicht een volledige GT7 is? :+

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
Format-C schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Dat datgene wat we nu hebben nog maar een topje van de ijsberg is... En dat er nog veel meer content komt?

Edit: veel meer races ook.

:D
En of we ff geduld willen hebben. Haha hij durft wel zo net na 1,5 dag de servers plat.

Maar hij doet het weer hoor! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19:38
Joehoe, hier is hij weer online. Maar eerst F1 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
De daily workout meuk van offline mode heeft overigens niet geteld ;). Toen het offline was net ut gedaan (2-star ticket gekregen), maar dat roulette ticket is dus nergens te vinden, en workout staat op 0 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Edwinlzv schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:58:
Joehoe, hier is hij weer online. Maar eerst F1 kijken.
Offtopic.

Via wat kijk je F1?

Ik heb nog sport 1. Moet het even omzetten naar viaplay.

Zal ik direct doen!

Have fun!

[ Voor 16% gewijzigd door Format-C op 18-03-2022 16:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 20:06

Huh wat staat hier nou?
Dat we het grinden maar moeten accepteren, cq dat ze de rewards hebben verlaagd. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
wtf mn qually tijd voor race 3 is gereset naar niks...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoDaz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:47

Huh wat staat hier nou?
Dat we eigenlijk een Early Access game hebben gekocht en of we aub iets geduldiger willen zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Hij blijft hier echt hangen volgens mij

Saving
Saving
Saving

Al 15 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
Format-C schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:01:
Hij blijft hier echt hangen volgens mij

Saving
Saving
Saving

Al 15 min
Oei dat klinkt niet goed.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01mYuncQhFfzJ0nzCwXTygP_I8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NY3DPpgJCcCSrrADV6s6qD8r.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is ie dan eindelijk, had die S-5 gelijk de eerste poging nu met 1 seconde over. Omdat ik hem een week met de glitch had zitten proberen en niet wist dat er een glitch was :|

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verder iets bekend over een compensatie voor 1.5 dag niet hebben kunnen spelen? Zou wel op zijn plaats zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Nee. Hij hangt nog steeds...

Al een half uur?

Zal ik hem ff rebooten?
Edit: rebooting

Yes! Hij doet het weer!!! *O*

[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 18-03-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
Aaaah ik denk dat ze de qually tijden hebben gereset omdat ze nu bij Daytona in de busstop een paar barrieres hebben geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-a-k-e-88
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-08 23:21

j-a-k-e-88

BMW 328i

Format-C schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:59:
[...]

Offtopic.

Via wat kijk je F1?

Zal ik direct doen!

Have fun!
Ik kijk f1 tv pro, bevalt ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

j-a-k-e-88 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:24:
[...]

Ik kijk f1 tv pro, bevalt ook prima
Thanks.

Net Ziggo gebeld.

Ik ga idd ook even kijken vanavond waar ik de meeste mogelijkheden heb.

Die van F1 zelf lijkt me NL ook wel goed.

Edit: ontopic:

Vraagje.

Als de front rear weight balance van de auto 52-48 is.... Is het dan zinvol om 50 kilo ballast achterin te plaatsen zodat de balans dan 50:50 is?

Zal je dan sneller gaan door de balans, of beter 50kg minder aan boord?

[ Voor 29% gewijzigd door Format-C op 18-03-2022 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 12:31
Jahoor, zijn de servers eindelijk online krijg ik een foutcode: Cant start the game or app. Nu maar herinstallatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand hier de le sarthe circuit experience gedaan heeft op goud?
Laatste sector is bijna onmogelijk zonder abaurd voorzichtig sturen maar iets teveel en je spint op de achteras. Wat gewoon absurd is met een auto als de hdi fap lemans monster met absurd veel downforce op achterkant. Zou eerder onderstuur verwachten ipv dat de achterkant uit niets wegspringt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Timbox88 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:31:
[...]

'Misdaad'....

Jij en ik hebben dan in ieder geval een heel ander idee bij 'misdaad'. Iedereen mag vinden wat hij of zij vindt en dat is maar goed ook, maar laten we dingen niet groter maken dan ze zijn. Een ontwikkelaar bepaalt uiteindelijk zelf hoe ze een game inrichten en daar horen zo nu en dan ook dingen bij die gamers niet altijd weten te waarderen. Soit, that's life toch?
Weleens van spreekwoorden en gezegden gehoord?

Uiteraard bepaalt de ontwikkelaar hoe hij zijn game inricht, maar twee weken na release en na de reviews de game aanpassen in een nadelige manier is niet netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
Format-C schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:59:
[...]

Offtopic.

Via wat kijk je F1?

Zal ik direct doen!

Have fun!
Viaplay. Maar de beeldkwaliteit is belabberd, evenals het commentaar trouwens. Eens kijken hoe het er morgen bij Ziggo uitziet maar als daar het beeldkwaliteit net zo slecht is dan kan Viaplay de pot op en ga ik verder zoeken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Huh wat staat hier nou?
"Geef ons de kans om dingen te herstellen de komende weken ipv nu overal als een klein kind een 1 ster review achter te laten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Kan iemand mij vertellen wanneer je die missies kan spelen. Ik vind er wel een leuke bij zitten (mileage chalenge) maar bij mij is die nog dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:53:
Iemand hier de le sarthe circuit experience gedaan heeft op goud?
Laatste sector is bijna onmogelijk zonder abaurd voorzichtig sturen maar iets teveel en je spint op de achteras. Wat gewoon absurd is met een auto als de hdi fap lemans monster met absurd veel downforce op achterkant. Zou eerder onderstuur verwachten ipv dat de achterkant uit niets wegspringt.
Is gelukt maar het is echt absurd tricky zeg jeetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
Wat was de expert drifting mission irritant. Je hebt 5300 punten voor goud nodig en ik had zeker 10 pogingen die tussen de 5200 en 5300 zaten (incl 3 in de 5290's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 17:02
Ondertussen wordt GT7 wel ferm gereview-bombed op Metacritic. Average user score is al gezakt naar 3/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:47:
Ondertussen wordt GT7 wel ferm gereview-bombed op Metacritic. Average user score is al gezakt naar 3/10.
Tja het was dan ook een asociale actie als je het mij vraagt, hadden ze vanaf release deze payouts aangehouden had waarschijnlijk niemand erover gevallen. Ik begrijp het wel, maar hoop wel dat mensen hun beoordeling weer aanpassen als ze de payouts weer verbeteren.
Was zelf ook nogal teleurgesteld met de verlaagde payouts, niet dat ik daarvoor een negatieve review ga achterlaten ergens, maar heb wel besloten om tot de payouts weer zijn verbeterd even geen GT7 meer te spelen.
Zijn de payouts nu alweer terug gedraaid/verbeterd? Zie in het nieuwsbericht van PD dat ze het wel degelijk gemerkt hebben dat mensen er ontevreden over zijn/waren, maar niets concreets over terug draaien / verhogen van de payouts.

[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 18-03-2022 18:04 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ElmarNieser schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:15:
[Afbeelding]

Daar is ie dan eindelijk, had die S-5 gelijk de eerste poging nu met 1 seconde over. Omdat ik hem een week met de glitch had zitten proberen en niet wist dat er een glitch was :|
Hahaha, ja dat kan ik me goed voorstellen. Blijkbaar wel effectief voor het leren van de track :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Edwinlzv schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:15:
Kan iemand mij vertellen wanneer je die missies kan spelen. Ik vind er wel een leuke bij zitten (mileage chalenge) maar bij mij is die nog dicht.
Even een aantal menu kaarten afronden, je krijgt al die "Worldmap" locaties vrij snel in het begin.
Geen idee of je ze in een bepaalde volgorde moet spelen eigenlijk, misschien moet je eerst alle voorgaande races bronze halen, weet ik niet omdat ik die missies zelf tot nu toe gewoon allemaal in de volgorde dat ze staan gedaan heb,

[ Voor 24% gewijzigd door Kalder op 18-03-2022 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Wat ik wel jammer vind is dat als je credits wilt verdienen je nog steeds gedwongen wordt om die cup races te blijven doen. Ik heb net drie rondjes op het stratencircuit van Sardegna gereden en bij een overwinning krijg ik 25.000 credits. Bij een aangepaste race moet ik daarvoor 11 rondjes rijden.
Op Daytona krijg je voor 50 rondjes maar 23.000 credits. Waarom passen ze dat dan ook niet meteen aan, zodat je in ieder geval de keuze hebt uit een rollende start of een staande start, zoals dat in het echte leven ook is (en daar vergelijkt hij graag mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:22
v8power67 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:37:
[...]

Is gelukt maar het is echt absurd tricky zeg jeetje...
Hadden die dingen irl geen TC

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Pagina: 1 ... 29 ... 74 Laatste

Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69