Acties:
  • +6 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/kkkw6jx8.gif

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20
ph03nix80 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:05:
Hoe hebben jullie de hulpmiddelen ingesteld?
Mijn redenatie was dat die hulpmiddelen ( tegensturen, abs etc. ) ervoor zorgen dat je een minder snelle tijd kan halen, dus daarom heb ik alles uitgeschakeld.

Maar ik neig ernaar om toch wat van die instelling op een lage setting te zetten om o.a. het slippen bij het remmen te voorkomen.

Ook zie ik bij veel filmpjes voorbijkomen dat de racelijn, gele markers en rem-zone ingeschakeld zijn.
Misschien dat ik voor de licences dit (deels) maar in ga schakelen, om de steile leercurve iets af te zwakken....

( ik speel met een T300RS stuurtje met standaard pedalen )
Het verschilt per auto en circuit. Het standaard statement dat je sneller bent als alles uitstaat is lang niet altijd correct. Een GT3 auto rijdt in de echte competitie met ABS en Traction Control. En als het regent worden beide bijgesteld aan de omstandigheden. (Lees hoger). Dat je dan in een game alles uit zou moeten zetten is dan eigenlijk heel raar en zou niet horen. Sommige games zal je inderdaad sneller zijn, maar dan is de game niet zoals de werkelijkheid is.

Rij gewoon zo als jij het fijn vindt. Als jij sneller bent met TCS op 2 of 3, gewoon lekker doen. Naar mate je meer gewoon bent om met een bepaalde auto te rijden, des te meer je weet hoe die reageert en hoe je dit kan corrigeren. Kan best zijn dat je na 1 of 2 weken dan TCS op 1 of 2 fijner vindt. En als blijkt dat jij sneller bent met TCS 3, dan is dat toch ook prima?

Ik rij meestal met ABS op weak, TCS op 1-2 bij de meesten. TCS kan ik iets lager zetten als ik met stuur en pedalen werk, met controller heb ik het wel nodig. In GT Sport kon ik de meeste GT3 wagens wel rijden met TCS op 0, maar nu niet, met de andere physics.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 20:57
Timbox88 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:26:
Hebben jullie ook dat de PS5 de uren die je GT7 speelt, niet goed telt? Heb er zeker tien uur in zitten, maar hij staat pas op 4. (niet dat dit me echt iets boeit, maar het viel me net op)
Kunnen we met z'n allen afspreken dat dit nooit buiten de muren van Tweakers forum komt? :X

PSN: SensLike_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
thunder8 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Het verschilt per auto en circuit. Het standaard statement dat je sneller bent als alles uitstaat is lang niet altijd correct. Een GT3 auto rijdt in de echte competitie met ABS en Traction Control. En als het regent worden beide bijgesteld aan de omstandigheden. (Lees hoger). Dat je dan in een game alles uit zou moeten zetten is dan eigenlijk heel raar en zou niet horen. Sommige games zal je inderdaad sneller zijn, maar dan is de game niet zoals de werkelijkheid is.

Rij gewoon zo als jij het fijn vindt. Als jij sneller bent met TCS op 2 of 3, gewoon lekker doen. Naar mate je meer gewoon bent om met een bepaalde auto te rijden, des te meer je weet hoe die reageert en hoe je dit kan corrigeren. Kan best zijn dat je na 1 of 2 weken dan TCS op 1 of 2 fijner vindt. En als blijkt dat jij sneller bent met TCS 3, dan is dat toch ook prima?

Ik rij meestal met ABS op weak, TCS op 1-2 bij de meesten. TCS kan ik iets lager zetten als ik met stuur en pedalen werk, met controller heb ik het wel nodig. In GT Sport kon ik de meeste GT3 wagens wel rijden met TCS op 0, maar nu niet, met de andere physics.
Alleen is TC in GT wel echt een game hulp middel en geen auto hulp middel zeg maar. In bijv ACC rijd bijna iedereen GT3's met TC omdat het daar goed gesimuleerd wordt. In GT wordt niets gesimuleerd, ook auto's zonder TC kan je het voor instellen, vandaar meer een game assist dan een car assist wat het in werkelijkheid hoort te zijn.

Alsnog niks mis met TC instellen hoor, ik gebruik meestal TC1 op de controller. Zou wel aanraden countersteer assist uit te zetten want met dat aan wou mijn auto maar heel moeilijk insturen in langzame bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
Capo schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:42:
[...]

Yes. Behalve bij auto’s die flippers bij stuur hebben.
Doe alles met shifter , van licenses tot races. Werkt weer beter dan gt sport.
Gaat dan niet ''veel'' langzamer dan met flippers?

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier het verschil tussen de Normal cockpitview en de Off-set cockpitview.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkxhMH1-AmsjEIRnAR9FuyAdedU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4yz4FJDrwEGttV8u1oL8ZY0h.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWSduaU9MquStXGw5GifT6eIaZ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ReKwzi1ZKnlyzjGI9qgyYF25.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
GaHard schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:25:
[...]

Alleen is TC in GT wel echt een game hulp middel en geen auto hulp middel zeg maar. In bijv ACC rijd bijna iedereen GT3's met TC omdat het daar goed gesimuleerd wordt. In GT wordt niets gesimuleerd, ook auto's zonder TC kan je het voor instellen, vandaar meer een game assist dan een car assist wat het in werkelijkheid hoort te zijn.

Alsnog niks mis met TC instellen hoor, ik gebruik meestal TC1 op de controller. Zou wel aanraden countersteer assist uit te zetten want met dat aan wou mijn auto maar heel moeilijk insturen in langzame bochten.
Zag een post op GT Planet waar iemand met echte race ervaring aangaf dat ook in GT7 de TC nu meer volgens de werkelijkheid was. TCS op nul komt overeenkomt met een Auto waar TC echt helemaal uit is, wat meestal niet kan (zelfs met knop uit is vaak nog wat TC aanwezig). TCS op 1 is dan uit met knopje op dashboard, TCS op 2 is dan de normale modus in de auto met sportinstellingen, TCS op 3 is dan TC in een normale auto zonder sportmode, enz.

Dat je het kan instellen voor een auto die normaal geen TCS heeft, maakt dan niet uit, je kan de mate van slip ook voor een dergelijke auto simuleren. Als je een goed werkend TCS systeem hebt in de game, kan je het op alle auto's in die game toepassen. Dat een game als ACC daar verder in gaat, is een feit. Maar dat wil niet zeggen dat het systeem van Gran Turismo een game hulp optie is en in ACC niet. Alleen ACC houdt met veel meer parameters rekening, wat ook niet zo heel raar is, aangezien zij een veel kleinere carbase hoeven te simuleren die ook nog eens binnen een GT3/4 reglement moeten blijven en zij alle focus hebben op de physics en veel minder op de graphics. ;) GT 7 is meer sim geworden dan voorgaande delen, echter is ACC nog steeds van een hele andere orde. GT 7 is ook veel toegankelijker dan ACC en dat zal altijd zo blijven. Beide kennen een andere doelgroep met een deel overlap. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 00:29
Rivanov schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:53:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat zou hier het voordeel van moeten zijn? Voor mij gevoel zit ik dan helemaal scheef en ga ik er zelfs zelf scheef van op de bank zitten :+

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
Kuhr89 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:57:
[...]

Wat zou hier het voordeel van moeten zijn? Voor mij gevoel zit ik dan helemaal scheef en ga ik er zelfs zelf scheef van op de bank zitten :+
Dat je links meer ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike
Rivanov schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:53:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb het geprobeerd, alsof ik gigantische last van me nek heb en ben gaan auto rijden _O-

Nee, offset is het niet voor mij.. Ik wacht wel op PSVR2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kuhr89 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:57:
[...]

Beter zicht op de achteruitkijkspiegel vanuit de cockpitview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SensLike schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:02:
[...]

Ik heb het geprobeerd, alsof ik gigantische last van me nek heb en ben gaan auto rijden _O-

Nee, offset is het niet voor mij.. Ik wacht wel op PSVR2
Je kunt nog camera settings aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand eigenlijk een idee waar dat collector level voor nut heeft. Ben level 41 maar krijg er nooit iets voor als ik level up..
Snap echt niet hoe ik nu nog aan die roulette kaartjes kan komen op de daily workout behalen na. Op dit tempo duurt het echt jaren voordat je alle engine swaps en andere tuning onderdelen verstopt in die roulette kaarten hebt voor alle autos...
Owh ja ook leuk won een onderdeel voor een gr3 corvette, een race ecu, die er standaard al op zit... Dus ja weer een roulette verspilt aan iets nutteloos.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 22:12
Ik vraag me ook af wat de plannen zijn voor de lange termijn, de café menu's heb ik al af, de licenties heb ik 4/5 en de missies ben ik ook al een heel eind mee. Waarschijnlijk dit weekend dus alles uitgespeeld en daarna? Heel vaak de 1v1 rally rijden zodat ik de dure legend auto's bij elkaar kan sparen?
Zoveel lonende races zijn er niet beschikbaar...

[ Voor 3% gewijzigd door Racing-Paradise op 11-03-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Racing-Paradise schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:30:
Ik vraag me ook af wat de plannen zijn voor de lange termijn, de café menu's heb ik al af, de licenties heb ik 4/5 en de missies ben ik ook al een heel eind mee. Waarschijnlijk dit weekend dus alles uitgespeeld en daarna? Heel vaak de 1v1 rally rijden zodat ik de dure legend auto's bij elkaar kan sparen?
Zoveel races zijn er niet beschikbaar die lonend zijn?
Er zullen genoeg updates uitkomen, als je kijkt naar het verloop van GT Sports. Die begon ook erg karig en werd gedurende de tijd ook steeds meer uitgebreid.

Additional content and improvements are planned to be added to 'Gran Turismo 7' with future updates. The following is a list of what to expect:

・New courses
・New cars
・New World Circuits events
・More Mission races
・More Music Rally songs
・Adding engine parts to swap
・New Lobby features
・New Time Trials for 'Sport' mode
・Improvements to the penalty algorithm and overall quality of online races

[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 11-03-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
Er is al gemeld dat er nog heel wat content bij gaat komen. Er komen nog menukaarten bij, Circuits, auto's, worldchampionships, enz enz. Ik verwacht sowieso nog een Endurance onderdeel. Er missen sowieso circuits die wel in GT Sport zaten, die verwacht ik ook terug en hopelijk nog wat meer real life circuits. Straks nog een keer Sophy AI erbij en dan is het wel handig dat er nog single player races bijkomen, anders gaan weinig mensen tegen die AI racen.

We zijn natuurlijk allemaal als "gekken" op de game gedoken en moeten alles zo snel mogelijk uitspelen. :P Zelf ook schuldig aan, hoewel ik die missies en circuituitdagingen nog niet echt gedaan heb. Deze game moet een jaartje of 4-5 meegaan, dus zal er ook heel wat content bij moeten komen, wil je mensen blijven boeien om de game te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is een erg goede uiteenzetting en ik sta hier ook wel achter. (gepost op GTPlanet.net forum)

And as I forgot to explain why I think this, here goes. Buckle up, it's theory time.

Ahead of state of play, there were rumours GT7 was going to be delayed, rumours always start somewhere and some of them do have credit. Obviously, this wasn't the case and the game was confirmed for 4th of March and launched.

I believe, it was going to be delayed, PD told Sony this and Sony went, "Nu uh, no way, this game launches March 4th, we need it to launch asap". PD went off and thought, ok, we don't have the whole game ready, but a majority of it is done, the cafe, licenses, missions, cars, music rally etc, ready to launch. GT Mode, not so much.

GT mode, with all the new circuits, cars, tuning capabilities, dynamic time of day and weather systems, has proven, no so much problematic, but certainly time consuming to get the balance right. As AI cars can be tuned, making sure it works well and within the games parameters, making sure the difficulties (via the chili system) are correct and ready, deciding weather to have fixed time and weather or dynamic. Lots to do and not enough time to do it, game goes to final QC, goes gold then day 1 patch gets put into action for final touch ups. Game launches, team gets to work on fixing initial bugs that you only really find when thousands of people play the game, while a smaller team continues finalising GT Mode. Fine tuning the final events and championships to make sure it's all ready to go in the first major content update.

Why do I think this? There's some tell tale signs, a lot of which others have pointed out in various places on this forum;

1. No need for anything above the A license in menu books, this leans into my theory that the Cafe was only intended to serve as an extended tutorial, learn about cars and brands, unlock the content, learn about tuning, drive some different classes and get a good starting point on the garage.

2. The chili system, there's clearly a 3 chili difficulty level that we can't select for career mode, the max is 2. The hardest will unlock on completion of the Cafe to use for the main GT mode, only it won't unlock yet because there's no GT Mode.

3. There's a plethora of cars and car classes that are not used in any capacity in or out of the Cafe. Open wheelers, Karts, Gr2, Gr1 and many many more and many many variables. No endurance racing, none of the traditional Gran Turismo races. Massive holes left in the circuits where even the likes of Trial Mountain barely have any races outside of the mandatory menu ones.

4. No endurance or long form races. They made such a song and dance out time of day and dynamic weather, and then haven't used it to any real effect?

5. Credits are harder to come by, and with the general lack of events currently, also a bit pointless given there is yet be a any real need to spend big on, well, anything. Aside from certain cars for particular trophies.

6. Gran Turismo Sport ended with more single player content, a non numbered, online focused spin off, has more single player GT mode content than a main numbered title.

7. And maybe clutching at straws here but, Apricot Hill was clearly hinted at in trailers. It was easy enough to swap it out of races in the menus because it will likely have been unlocked later on and used once like Deep Forest. But if it comes up a lot in GT Mode, harder to do, and as GT Mode was held back because it was't finished, the same could be true for Apricot Hill and they will come simultaneously.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-09 07:47
Hoe gebruik je je koppeling als je een 3 pedalen set hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
@Rivanov punt 6 wel mee oneens. Welke singleplayer content heeft GTS behalve arcade racing en een handvol license test ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GaHard schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:46:
@Rivanov punt 6 wel mee oneens. Welke singleplayer content heeft GTS behalve arcade racing en een handvol license test ?
Circuit Experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Oja dat ook nog. Maar dat heb je ook in GT7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GaHard schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:48:
[...]

Oja dat ook nog. Maar dat heb je ook in GT7.
Ja, maar hij gaf in zijn betoog aan dat GT Sport op termijn ook steeds meer SP content toegevoegd kreeg. Waaronder Circuit Experience. Dus GT 7 krijgt op termijn ook nog extra content..

Known Issues [UPDATED: 11 March]
The following is a list of known issues for Gran Turismo 7.

Multiplayer
 - In the 'Lobby', there have been cases where ‘Preparing’ is displayed on screen but the Host cannot start the race. Having all room members leave and re-entering the room will allow the race to be started;
 - In the 'Lobby', there have been cases where entering the track in Practice does not let you drive and skip directly to the Final Race. In this case, please try to leave and re-enter the room;
 - In a '2P Split Screen' race, the Assist Settings for Player 2 are locked. We plan to fix this in a future update. (Player 1 will use the same Assist Settings as defined in [Settings] > [Assist Settings]);
 - In the ‘Lobby’, there have been cases where players in the same room do not appear on the member list or during the race. In this case, an application error will occur when the host starts the race.

Spectate
 - When spectating in the 'Lobby' or 'Meeting Place,' if a player switches the camera target to a car in the pits, then changes back to a car on track, the 3rd Person view becomes unavailable. Leaving the 'Spectate' mode once will solve the issue.

Livery Editor
 - Decals cannot be applied to the left front fender of the Porsche 911 GT3 RS (991)'16 livery. As a temporary workaround, changing the current car to the Porsche 911 GT3 RS (991)'16 and selecting 'Save Style' from [GT Auto] > [Car Customisation] will allow for the livery to be created normally;
 - In some cases, all applied decals may be missing when you open Livery data from [Open Design] > [Design List]. If this occurs, restarting 'Gran Turismo 7' without editing or saving the design may solve it.

Licences / Missions / Circuit Experiences
 - In certain events within Licences, Missions, and Circuit Experience, the required tyres are not equipped on the vehicle and as a consequence those events become very difficult to clear. The following is a list of events where this issue occurs:

■ Licences
 [A-8] Dirt Driving: Beginner
 [IB-5] Dirt Driving: Intermediate
 [IA-3] Dirt Driving: Expert
 [S-5] One Lap Time Attack

■ Missions
 The Magic Mountain
  ・Jeep Night Safari

Beyond the Horizon
  ・Beginner Drifting 1
  ・American Wilderness

Rolling Stone
  ・Beginner Drifting 2

Moby Dick
  ・Pylon Cone Knockdown 2
  ・Intermediate Drifting 1

Gone with the Wind
  ・Divine moves on the Spa
  ・Intermediate Drifting 2

The Sun Also Rises
  ・The White Winged Beast
  ・Expert Drifting

■ Circuit Experiences
 Colorado Springs
 Fishermans Ranch
 Sardegna - Windmills

Those issues are planned to be solved with a future update.

We apologise for any inconvenience caused.

https://www.gran-turismo.com/us/gt7/news/00_8730173.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
SensLike schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:24:
[...]

Kunnen we met z'n allen afspreken dat dit nooit buiten de muren van Tweakers forum komt? :X
Haha wat precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
GaHard schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:46:
Zat! De hele league setup was single player. Verdeeld in Beginner, Amateur, Professional en Endurance Leagues. Per league had je 15-20 verschillende categorieën met elk weer een x aantal races. Allemaal single player. De Endurance league had Gr. 1 klasse, Porsche Cup, Gr. 3 en de RB X2019. Allemaal races met 1 uur qua tijd of 20-30 ronden per race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
daltona schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:40:
[...]

Gaat dan niet ''veel'' langzamer dan met flippers?
Auto’s die hand geschakeld zijn is soepeler mee te rijden met shifter dan flippers. Je hoort ook dat het geluid anders is als je toch de flippers gebruikt.

Nadeel is dat je soms mis schakelt, das wel ruk :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-k-e-88
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-08 23:21

j-a-k-e-88

BMW 328i

Wat ik altijd minder vind zijn die missies waarbij je met zo n trage auto moet rijden, die fiat met 17 PK enzo. Die jeeps waar je off road mee moet is ook zo'n lastige, of zitten daar dan ook de verkeerde banden op? Soms rij je em eigenlijk volgas en wordt je nog 2e om vervolgens te zien dat de snelste uit de friendlist er nog rustig 3 seconden afrijdt..... hoe dan ? :-)

en door....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 11:05
Rivanov schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:50:
[...]

Ja, maar hij gaf in zijn betoog aan dat GT Sport op termijn ook steeds meer SP content toegevoegd kreeg. Waaronder Circuit Experience. Dus GT 7 krijgt op termijn ook nog extra content..

Known Issues [UPDATED: 11 March]
The following is a list of known issues for Gran Turismo 7.

Multiplayer
 - In the 'Lobby', there have been cases where ‘Preparing’ is displayed on screen but the Host cannot start the race. Having all room members leave and re-entering the room will allow the race to be started;
 - In the 'Lobby', there have been cases where entering the track in Practice does not let you drive and skip directly to the Final Race. In this case, please try to leave and re-enter the room;
 - In a '2P Split Screen' race, the Assist Settings for Player 2 are locked. We plan to fix this in a future update. (Player 1 will use the same Assist Settings as defined in [Settings] > [Assist Settings]);
 - In the ‘Lobby’, there have been cases where players in the same room do not appear on the member list or during the race. In this case, an application error will occur when the host starts the race.

Spectate
 - When spectating in the 'Lobby' or 'Meeting Place,' if a player switches the camera target to a car in the pits, then changes back to a car on track, the 3rd Person view becomes unavailable. Leaving the 'Spectate' mode once will solve the issue.

Livery Editor
 - Decals cannot be applied to the left front fender of the Porsche 911 GT3 RS (991)'16 livery. As a temporary workaround, changing the current car to the Porsche 911 GT3 RS (991)'16 and selecting 'Save Style' from [GT Auto] > [Car Customisation] will allow for the livery to be created normally;
 - In some cases, all applied decals may be missing when you open Livery data from [Open Design] > [Design List]. If this occurs, restarting 'Gran Turismo 7' without editing or saving the design may solve it.

Licences / Missions / Circuit Experiences
 - In certain events within Licences, Missions, and Circuit Experience, the required tyres are not equipped on the vehicle and as a consequence those events become very difficult to clear. The following is a list of events where this issue occurs:

■ Licences
 [A-8] Dirt Driving: Beginner
 [IB-5] Dirt Driving: Intermediate
 [IA-3] Dirt Driving: Expert
 [S-5] One Lap Time Attack

■ Missions
 The Magic Mountain
  ・Jeep Night Safari

Beyond the Horizon
  ・Beginner Drifting 1
  ・American Wilderness

Rolling Stone
  ・Beginner Drifting 2

Moby Dick
  ・Pylon Cone Knockdown 2
  ・Intermediate Drifting 1

Gone with the Wind
  ・Divine moves on the Spa
  ・Intermediate Drifting 2

The Sun Also Rises
  ・The White Winged Beast
  ・Expert Drifting

■ Circuit Experiences
 Colorado Springs
 Fishermans Ranch
 Sardegna - Windmills

Those issues are planned to be solved with a future update.

We apologise for any inconvenience caused.

https://www.gran-turismo.com/us/gt7/news/00_8730173.html
Hoop echt dat ze voor het probleem met de verkeerde banden snel met een fix komen en wij niet 2 weken of meer moeten wachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 21:24
thunder8 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:04:
[...]

Laat het even weten, dan kunnen wij een dergelijke miskoop voorkomen of niet. ;)
Ik heb nu de lamborghini Veneno genomen. Na 2 races valt hij mij echt niet tegen. Hij stuurt stabiel en heeft geen lage snelheid nodig om de bocht te nemen. Remmen op hoge snelheid wil nog weleens fout gaan waarbij de auto de controle verliest. ABS op standaard zetten helpt wel iets maar lost het niet op. Nu dus maar iets eerder remmen.
Ik heb gereden met zachte racebanden en de raceremkit met bijbehorende blokken.

Nu op naar de Ferrari FXX K.

[ Voor 6% gewijzigd door Marcievg op 11-03-2022 16:42 . Reden: Toevoeging ]

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tim01 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:37:
[...]

Hoop echt dat ze voor het probleem met de verkeerde banden snel met een fix komen en wij niet 2 weken of meer moeten wachten
Ze kwamen na 5 dagen al met de eerste update. Dus je hoeft er echt niet lang op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39
Vraagje, voor die menukaart opdrachten, hoe vaak kopen jullie hier andere auto's voor?
Tot nog toe kan ik het elke keer nog afronden met gewonnen auto's maar heb nu een lastige maar geen zin hier speciaal een auto voor aan te schaffen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi2004 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:53:
Vraagje, voor die menukaart opdrachten, hoe vaak kopen jullie hier andere auto's voor?
Tot nog toe kan ik het elke keer nog afronden met gewonnen auto's maar heb nu een lastige maar geen zin hier speciaal een auto voor aan te schaffen
Heb hier misschien één of twee auto's voor moeten aanschaffen. Voor het menubook met de pick-up trucks moest ik er één kopen, aangezien ik er geen had. Heb in totaal pas 6 wagens gekocht, na 30 uur speeltijd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Er is zojuist een nieuwe drivehub update uitgekomen (2.0.8 beta 8 ) welke de drivehub fps problemen met GT7 opgelost lijkt te hebben. Kan nu in fanatec mode spelen met mijn CSL DD zonder framerate issues. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GaHard schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:39:
Er is zojuist een nieuwe drivehub update uitgekomen (2.0.8 beta 8 ) welke de drivehub fps problemen met GT7 opgelost lijkt te hebben. Kan nu in fanatec mode spelen met mijn CSL DD zonder framerate issues. :)
De drivehub veroorzaakte framerate issues? Weird... Hoe is eigenlijk de input lag voor zo'n drivehub? Hoorde dat je met de drivehub meer input delay krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 11-03-2022 17:46 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Kalder schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:45:
[...]

De drivehub veroorzaakte framerate issues? Weird... Hoe is eigenlijk de input lag voor zo'n drivehub? Hoorde dat je met de drivehub meer input delay krijgt.
Ja vreemd idd maar als je de drivehub in Fanatec mode gebruikte ging het spel over zijn nek. Alsof het in 30fps slowmotion ging ineens. In Fanalogic mode werkte het wel maar dat is meer voor logitech stuurtjes met fanatec spul werkte dat ook niet lekker. Maar met de laatste beta update werkt alles goed.

Ik merk niet echt input lag, net even wat rondjes gereden in een Gr.4 V8 Vantage, alle assist uit behalve ABS, kon gewoon de achterkant goed opvangen als die uitbrak enzo. RPM lights en snelheid wordt ook allemaal aangegeven op het stuur. Ga nog wel wat pielen met de CSL base settings maar eerste indruk was goed. Kan het niet vergelijken met de native PS CSL DD omdat ik die niet heb maar op het eerste oog lijkt het allemaal redelijk goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Smok3yNL schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:44:
Hoe gebruik je je koppeling als je een 3 pedalen set hebt?
Hoe bedoel je?
Gewoon zoals in het echt. Links zit de koppeling.

Hij wordt vanzelf herkend.
Net als je een losse handbak hebt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
DarkSide schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:37:
[...]

Hoe bedoel je?
Gewoon zoals in het echt. Links zit de koppeling.

Hij wordt vanzelf herkend.
Net als je een losse handbak hebt.
Was het niet zo dat je ingame eerst de koppeling moet intrappen om hem te activeren zeg maar ? Zo iets meen ik te herinneren al heb ik lang niet meer met koppeling gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik heb niets gedaan.
Gewoon Stuur aansluiten. Zeggen dat ik een stuur heb. en klaar.
Ook niet aangegeven dat ik een shifter heb.
Maar die werkt gewoon. Games weten ook wat R,1 t/m 7 is.

Alles is aangesloten op het stuur. En het stuur via USB naar de PS

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 16:31
Capo schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:42:
[...]

Yes. Behalve bij auto’s die flippers bij stuur hebben.
Doe alles met shifter , van licenses tot races. Werkt weer beter dan gt sport.
Misschien domme vraag, maar hoe weet je of een auto flippers heeft?
Gewoon op basis van de cockpitview?

En kan je bij een auto met flippers ook de shifter gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:23
Zo de game is wel ineens een stuk moelijker vanaf porsche menu zeg, ik won alles vrij eenvoudig daarvoor op hard.. maar nu met moeite 3e geworden op nurburgring, hielp niet dat het halverwege ging regenen opeens:)
Doet iedereen standaard regenbanden eronder bij die track? Nu 2 keer gedaan en beide keren begon het zonnig en halverwege ging het regenen:p

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stylze schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:26:
Zo de game is wel ineens een stuk moelijker vanaf porsche menu zeg, ik won alles vrij eenvoudig daarvoor op hard.. maar nu met moeite 3e geworden op nurburgring, hielp niet dat het halverwege ging regenen opeens:)
Doet iedereen standaard regenbanden eronder bij die track? Nu 2 keer gedaan en beide keren begon het zonnig en halverwege ging het regenen:p
Rij je op racing banden ? Als je dat doet dan gaat niet lukken idd als het gaat regenen. Beter dan sport soft eronder die werken ook in regen. Of intermediates eronder. Weet niet of banden slijtage aanstaat want zowel dan sloop je ze nog snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SensLike
Mensen die twijfelen een Fanatec setje aan te schaffen, ik heb zojuist een mailtje ontvangen dat de prijzen omhoog gaan door verhoogde fabricage en logistieke kosten.. Gewoon een heads-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

ph03nix80 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:13:
[...]

Van de meeste weet ik het wel.
En ik rij altijd in cockpit mode.

Nog niet getest of het werkt om de de hand te schakelen in een auto met flippers.

En net de America rondes in het Cafe afgerond.
Wat een zwabber auto's zeg. Heb hier toch wel even over gedaan om deze te halen.
Soms ook zowat uit het niets dat de kont uitbreekt.

Nu maar even kijken of ik met de Honda goud haal in de license.
Nu net elke keer zilver. En zie nog geen snellere manier om de hairpin te doen. Maar heb voor verdere menu kaart wel de license nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:55
Is er hier ook iets van een wekelijkse laptime competitie? Zoals een bepaalde track met een vaste auto en vastgestelde specs en wie dan de snelste laptime rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien een hele stomme vraag, maar elke keer blijft deze vraag me rondspoken. Wanneer je een race hebt uitgereden, dan kom je na de replay in een soort wachtscherm waar je geen muziek hebt, en het enige geluid is een soort van kreukelende blikjes. Heeft iemand enig idee wat dit geluid moet voorstellen?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
DarkSide schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:05:
[...]

Van de meeste weet ik het wel.
En ik rij altijd in cockpit mode.

Nog niet getest of het werkt om de de hand te schakelen in een auto met flippers.

En net de America rondes in het Cafe afgerond.
Wat een zwabber auto's zeg. Heb hier toch wel even over gedaan om deze te halen.
Soms ook zowat uit het niets dat de kont uitbreekt.

Nu maar even kijken of ik met de Honda goud haal in de license.
Nu net elke keer zilver. En zie nog geen snellere manier om de hairpin te doen. Maar heb voor verdere menu kaart wel de license nodig.
Die Amerikaanse wagens...dacht dat het aan mij lag. Dat zwabberen is idd echt extreem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
ph03nix80 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:13:
[...]

Als ik het niet weet check ik even cockpit view idd :)
Zou niet weten hoe het anders zou moeten helaas.

Auto’s met flippers met de hand schakelen kan maar heeft geen nut. Je kan er wel vaak een race handbak onder zetten.
SensLike schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:10:
Mensen die twijfelen een Fanatec setje aan te schaffen, ik heb zojuist een mailtje ontvangen dat de prijzen omhoog gaan door verhoogde fabricage en logistieke kosten.. Gewoon een heads-up
Ja ik twijfel enorm.
Met shifter en handrem meteen flinke uitgave.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike
Capo schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:43:
[...]
Ja ik twijfel enorm.
Met shifter en handrem meteen flinke uitgave.
Haha bekend probleem, ik heb er voor gekozen om zonder shifter en handrem te bestellen en dan in de loop der tijd maar eens kijken of ik persoonlijk daar behoefte aan zou hebben om een handrem te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SensLike
flugelisoke schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:21:
Is er hier ook iets van een wekelijkse laptime competitie? Zoals een bepaalde track met een vaste auto en vastgestelde specs en wie dan de snelste laptime rijdt?
Ik ben aan het kijken naar de mogelijkheden van een wekelijkse hotlap competitie/leaderboard, de data lijkt er te zijn maar de manier om de data te koppelen web-based heb ik te weinig verstand van..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 01:04
SensLike schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:54:
[...]

Haha bekend probleem, ik heb er voor gekozen om zonder shifter en handrem te bestellen en dan in de loop der tijd maar eens kijken of ik persoonlijk daar behoefte aan zou hebben om een handrem te hebben.
Ik heb Fanatec net een mailtje gestuurd of ze concreet aan kunnen geven wat de prijs van de shifter wordt. Zou ook voor in de toekomst op m’n lijstje komen te staan.

Had vanavond nog een gelukje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/St3ANqxiRE7zyupcXqi4CbjS04Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/inL9tNAmv8Xra0s5ba4zH17Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Dennis Blomaard op 11-03-2022 22:59 ]

iRacing Profile | My Rig | Twitch Account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike
Dennis Blomaard schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:58:
[...]

Ik heb Fanatec net een mailtje gestuurd of ze concreet aan kunnen geven wat de prijs van de shifter wordt. Zou ook voor in de toekomst op m’n lijstje komen te staan.
Ahh ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Zodra ik wat weer zal ik het hier vermelden.

Heb nog een DD Pro / V3 Pedals / Universal Hub V2 met R300 Stuur in bestelling, dus het is eigenlijk al duur genoeg 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Dus als ik het goed begrijp moet ik ondanks dat ik het spel (25th anniversary) al met de disk speel op de ps5 alsnog de bijgeleverde ps4/ps5 code invoeren in de psn store om de Yaris en de extra credits te ontvangen? Kan je daarna het spel ook zonder disk spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
duncanvdlinden schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 23:09:
Dus als ik het goed begrijp moet ik ondanks dat ik het spel (25th anniversary) al met de disk speel op de ps5 alsnog de bijgeleverde ps4/ps5 code invoeren in de psn store om de Yaris en de extra credits te ontvangen? Kan je daarna het spel ook zonder disk spelen?
Nope zonder disk spelen kan niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Formula one
  • Laatst online: 07-02 18:11
Vandaag de gran turismo dd pro premium bundle plus McLaren gt3 stuur gekocht,nu nog op zoek naar een stoel en dan de sim lab rig bestellen.
Als dat binnen is GT7 maar eens kopen het is zonde als ik hem nu op controller ga spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Formula one schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 23:28:
Vandaag de gran turismo dd pro premium bundle plus McLaren gt3 stuur gekocht,nu nog op zoek naar een stoel en dan de sim lab rig bestellen.
Als dat binnen is GT7 maar eens kopen het is zonde als ik hem nu op controller ga spelen
Waarom is dat zonde? Je kan in ieder geval de vervelende dingen al doen zoals licenses, missions... Alvast een verzameling auto's opbouwen. Dat is ook de reden dat ik hem meteen de eerste dag gekocht heb. Normaal wachtte ik even tot de ergste bugs eruit waren, maar nu gebruik ik die tijd gewoon om m'n garage te vullen. Tegen de tijd dat het spel goed speelbaar is, ben ik meteen klaar om online te racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDuJa
  • Laatst online: 15-09 14:26
Dat is het geluid van een afkoelende uitlaat. Als je een race uitlaat monteert hoor je het ook soms tijdens het rijden :D
Magic schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:22:
Misschien een hele stomme vraag, maar elke keer blijft deze vraag me rondspoken. Wanneer je een race hebt uitgereden, dan kom je na de replay in een soort wachtscherm waar je geen muziek hebt, en het enige geluid is een soort van kreukelende blikjes. Heeft iemand enig idee wat dit geluid moet voorstellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jezus zeg wat is dit roulette systeem absoluut bagger.... Moet het hebben van de daily workout want verder krijg je geen roulette kaarten meer. Krijg ik een focking 1 ster en krijg zoals gewoonlijk ook het laagste mogelijk eruit. Ik ga echt nooit alle tuning onderdelen krijgen op deze manier... Mag echt serieus hopen dat ze zsm die spullen gewoon in de tuning shop mikken.

En dan te bedenken dat ze spullen als, utlra high rpm turbos, carbon driveshafts, engine swaps en titanium rods and pistons weg stoppen in een roulette systeem wat zo absurd rigged is. En meest bizarre is nog wel win je er 1, is het een specifieke voor 1 auto. Wie verzint dat echt wat een grap.

[ Voor 28% gewijzigd door v8power67 op 12-03-2022 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
v8power67 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:27:
Jezus zeg wat is dit roulette systeem absoluut bagger.... Moet het hebben van de daily workout want verder krijg je geen roulette kaarten meer. Krijg ik een focking 1 ster en krijg zoals gewoonlijk ook het laagste mogelijk eruit. Ik ga echt nooit alle tuning onderdelen krijgen op deze manier... Mag echt serieus hopen dat ze zsm die spullen gewoon in de tuning shop mikken.

En dan te bedenken dat ze spullen als, utlra high rpm turbos, carbon driveshafts, engine swaps en titanium rods and pistons weg stoppen in een roulette systeem wat zo absurd rigged is. En meest bizarre is nog wel win je er 1, is het een specifieke voor 1 auto. Wie verzint dat echt wat een grap.
Upgrades kan je toch gewoon kopen. En credits verdienen is niet heel lastig. Op fisherman rally kan je 100k in 3 min verdienen. Ben alleen zelf niet van het rally rijden.

Ik doe veel high speed ring, is ook 100k maar dan in 6 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wulfric92 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:39:
[...]

Upgrades kan je toch gewoon kopen. En credits verdienen is niet heel lastig. Op fisherman rally kan je 100k in 3 min verdienen. Ben alleen zelf niet van het rally rijden.

Ik doe veel high speed ring, is ook 100k maar dan in 6 min.
Ja klopt maar zoals ik zei de onderdelen hierboven, utlra high rpm turbos, carbon driveshafts, engine swaps en titanium rods and pistons krijg je letterlijk alleen via een roulette kaart. En dan ook nog specifiek voor een bepaalde auto...
Ik denk dat als je een kansberekening erop los zou laten het echt absurd lage kans heeft dat je ooit alle spullen voor alle auto's krijgt via dit systeem.
Zeker omdat je als je alles gedaan hebt, je slechts 1 kaartje per dag krijgt, en to make matters worse is die ook nog eens random qua sterren en dus de waarde erin. Echt zo kansloos dit. Wat is de volgende stap, dat ze die kaarten gaan verkopen in de store voor echt geld..
Ik ben echt een groot gran turismo fan, maar vind dit wel echt zeer frustrerend hoe ze dit gedaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
v8power67 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:49:
[...]

Ja klopt maar zoals ik zei de onderdelen hierboven, utlra high rpm turbos, carbon driveshafts, engine swaps en titanium rods and pistons krijg je letterlijk alleen via een roulette kaart. En dan ook nog specifiek voor een bepaalde auto...
Ik denk dat als je een kansberekening erop los zou laten het echt absurd lage kans heeft dat je ooit alle spullen voor alle auto's krijgt via dit systeem.
Zeker omdat je als je alles gedaan hebt, je slechts 1 kaartje per dag krijgt, en to make matters worse is die ook nog eens random qua sterren en dus de waarde erin. Echt zo kansloos dit. Wat is de volgende stap, dat ze die kaarten gaan verkopen in de store voor echt geld..
Ik ben echt een groot gran turismo fan, maar vind dit wel echt zeer frustrerend hoe ze dit gedaan hebben.
Oh ik wist niet eens dat er zulke upgrades waren. Maar ik ben het wel met je eens, de pay wall is een stuk hoger geworden sinds GT sport.

Heb liever betaalde DLC's dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Hey Guys,

Hier ook bezig met GT7 na alle vorige delen grijs te hebben gespeeld. Echt een top game en weer back to the roots, heerlijk. Maar in stoor me ontzettend aan de Graphics op de gewone ps4. Ik kan me niet herinneren dat ik dat bij Sport ook had. Af en toe lijkt het wel of ik naar een PS2 game aan het kijken ben. Hebben meer mensen dat? Want ik lees overal dat de graphics zo goed zijn maar dat zie ik absoluut niet terug. Ik speel trouwens op een LG 4K OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Banaan86 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 01:08:
Maar in stoor me ontzettend aan de Graphics op de gewone ps4. Ik kan me niet herinneren dat ik dat bij Sport ook had. Af en toe lijkt het wel of ik naar een PS2 game aan het kijken ben. Hebben meer mensen dat? Want ik lees overal dat de graphics zo goed zijn maar dat zie ik absoluut niet terug. Ik speel trouwens op een LG 4K OLED.
De normale PS4 speelt de game af op 1080p, dus dat wordt dus upscaled naar je 4k tv, dus ziet het er minder uit. Maar GT Sport was dat ook al zo, dus waarom het anders voor je aanvoelt, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee wtf, zie deze net op gtplanet.
Is circuit experience op le sarthe, de demonstratie laat zien dat eerst bocht volgas kan. Maar zoals de speler laat zien is onmogelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
v8power67 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:27:

Ik wil niet vervelend doen, maar dit weten we nou toch wel? Iedere dag een nieuw bericht over die roulette lijkt me een tikje overdreven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SensLike
Oké, iets met downforce denk ik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xL-R85Vmy0h8cprmYUklL9yi78g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rL2gveh9cRRsrgWfTNOvbmUu.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:44
v8power67 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:49:
[...]

Ik heb het spel voor 90% voor de GT Sport modus, de rest is leuk meegenomen. Maar juist die dagelijkse races mag ik nog niet aan meedoen omdat ik nog geen Sport SH Band heb gekregen. Terwijl ik inmiddels al voorbij de Porsche-cup ben :(

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 12-03-2022 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
TheDuJa schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 23:36:
Dat is het geluid van een afkoelende uitlaat. Als je een race uitlaat monteert hoor je het ook soms tijdens het rijden :D

[...]
Uitlaat of afkoelend blok. Die laatste kan ook "pingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Formula one schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 23:28:
Nee joh, gewoon kopen dat spel!
Ik speel nu ook al met veel plezier met controller, maar moet wel toegeven dat ik niet kan wachten tot m’n rig en DD Pro geleverd worden 😅

Extra motivatie; probeer straks je controller tijd maar eens te kloppen met je racestuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewBlood
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 20:42
Dennisdn schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 06:26:
[...]

Ik heb het spel voor 90% voor de GT Sport modus, de rest is leuk meegenomen. Maar juist die dagelijkse races mag ik nog niet aan meedoen omdat ik nog geen Sport SH Band heb gekregen. Terwijl ik inmiddels al voorbij de Porsche-cup ben :(
Dan koop je toch gewoon die Sport Hard banden voor de auto waarmee je wilt meedoen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:44
TheNewBlood schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 07:50:
[...]

Dan koop je toch gewoon die Sport Hard banden voor de auto waarmee je wilt meedoen?
Ik heb alle 3 de sport-banden, hard, medium en zacht op de betreffende auto. En toch blijft het “Sport SH” logo’tje rood knipperen en mag ik niet meedoen.

*edit: voel mij erg stom nu… ik moet natuurlijk nog wel de zachte voor de harde wisselen….
Ik vond het systeem dan in GT Sport toch fijner, gewoon een GR3 selecteren en knallen…

[ Voor 20% gewijzigd door Dennisdn op 12-03-2022 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
v8power67 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 01:12:
[YouTube: Gran Turismo® 7 Bug?]

Okee wtf, zie deze net op gtplanet.
Is circuit experience op le sarthe, de demonstratie laat zien dat eerst bocht volgas kan. Maar zoals de speler laat zien is onmogelijk.
Misschien een banden dingetje?
Schijnt een bug te zijn na de laatste patch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
AP3X schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 08:10:
[...]

Misschien een banden dingetje?
Schijnt een bug te zijn na de laatste patch
Jup die oude Jeep mission is op dit moment onhaalbaar omdat je ipv Dirt banden de Comfort hard banden krijgt :F

In het voorbeeld van @v8power67 lijkt overigens zowel demo als de race RM te hebben..

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 12-03-2022 08:30 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P3rf3ct1on
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09 16:53
Banaan86 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 01:08:
Hey Guys,

Hier ook bezig met GT7 na alle vorige delen grijs te hebben gespeeld. Echt een top game en weer back to the roots, heerlijk. Maar in stoor me ontzettend aan de Graphics op de gewone ps4. Ik kan me niet herinneren dat ik dat bij Sport ook had. Af en toe lijkt het wel of ik naar een PS2 game aan het kijken ben. Hebben meer mensen dat? Want ik lees overal dat de graphics zo goed zijn maar dat zie ik absoluut niet terug. Ik speel trouwens op een LG 4K OLED.
Idem hier omdat ik nog steeds geen PS5 heb kunnen bemachtigen…
PS4 Versie op mijn 77” LG OLED ziet er serieus bagger uit om nog maar te zwijgen van de extreem lange laadtijden waar je letterlijk van in slaap valt…
Denk dat ik GT7 ga laten liggen tot ik een PS5 heb en verder ga spelen op mn series x voorlopig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Zaterdagochtend; geen werk vandaag, ook geen trainen. Ik ga mijn playstation aangooien en racen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:53
Echt in die Amerikaanse bakken met achterwielaandrijving heb ik een bak overstuur waar je bang van word op 0 TCS.. Moet hem op minimaal 3 zetten wil ik een rondje kunnen zetten. Iemand tips?

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

idd op 3 zetten.
Ik heb hier gisteren ook mee lopen stoeien.
Toffe auto's hoor. En soms heb ik ook een mooie drift in de bocht.
Maar dan druk op het laats nog net eve 3mm mijn pedaal in, want einde bocht, ik ga alweer recht.............

Boem. Achterkant breekt uit. En dan ben ik hem meestal kwijt.

Laatse race heb ik mijn hellcat gewoon getuned. Beter banden. En spoiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
DarkSide schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 09:21:
idd op 3 zetten.
Ik heb hier gisteren ook mee lopen stoeien.
Toffe auto's hoor. En soms heb ik ook een mooie drift in de bocht.
Maar dan druk op het laats nog net eve 3mm mijn pedaal in, want einde bocht, ik ga alweer recht.............

Boem. Achterkant breekt uit. En dan ben ik hem meestal kwijt.

Laatse race heb ik mijn hellcat gewoon getuned. Beter banden. En spoiler.
Haha dat heb ik dus ook. Ik dacht heel wat te zijn door even een race te rijden in de Mustang met 500 pk en TCS op 1. Dan moet je echt heel voorzichtig zijn met je gaspedaal of je staat achterstevoren. Maar wel gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
P3rf3ct1on schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 08:39:
[...]

Idem hier omdat ik nog steeds geen PS5 heb kunnen bemachtigen…
PS4 Versie op mijn 77” LG OLED ziet er serieus bagger uit om nog maar te zwijgen van de extreem lange laadtijden waar je letterlijk van in slaap valt…
Denk dat ik GT7 ga laten liggen tot ik een PS5 heb en verder ga spelen op mn series x voorlopig.
Ja precies, dat heb ik dus ook. Bedacht me net dat ik GT Sport nooit op een 4K tv heb gespeeld vandaar dat het me zo verbaasd nu met GT 7. Alles ziet er zo lelijk en kartelig uit ofzo. Alsof je je PS2 hebt aangesloten. Misschien toch maar eens kijken naar een goedkope tweedehands ps4 pro totdat de 5 eindelijk leverbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Ik kan niet zeggen dat GT7 er slechter uit ziet dan GT sport.. op ps4pro en 4k
En de vergelijking met GT4 op de PS2 is echt absurd ;)

[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 12-03-2022 11:26 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
GAIAjohan schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:25:
Ik kan niet zeggen dat GT7 er slechter uit ziet dan GT sport.. op ps4pro en 4k
En de vergelijking met GT4 op de PS2 is echt absurd ;)
Misschien een beetje overdreven ja maar het ziet er ECHT niet uit. Ik heb het over de base ps4 dus niet de pro. Zal eens proberen een screenshot te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:53
Zijn er auto’s in de gr4, gr3 enz die beter/sneller zijn dan anderen met dezelfde PP? Of is dit persoonlijke voorkeur? Ben zelf nog niet zo snel, eerste GT en racespel in jaren. Op de High speed ring kom ik met een Gr4 supra nog niet verder dan plek 3*

-Nu ook plek 1 gehaald met de Supra-

[ Voor 7% gewijzigd door Slingert op 12-03-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TheDuJa schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 23:36:

[...]
Aah, dank! Heb het zelf nog nooit zo gehoord, maar ben dan ook nooit in een race pit geweest :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 15:23
Had niemand even kunnen zeggen dat het slim is om voor het laatste kampioenschap (menubook 39) regenbanden te kopen? :'( Ik had daar namelijk niet aan gedacht.
Ben net 2 uur bezig met dit kampioenschap (paar keer race opnieuw gedaan door o.a. spin in laatste bocht enzo…) maar nu begint het opeens te regenen en ben ik natuurlijk geheel kansloos.
Als ik dit kampioenschap verlaat kan ik opnieuw beginnen toch? 2 uur voor niks 8)7

Edit: ja, dan kun je dus helemaal opnieuw beginnen…

[ Voor 10% gewijzigd door Loek92 op 12-03-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rg6R6RlYFcC03w2dlUntIu2qC1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7AfBCSFs34gnXE9BiKRvSyuF.jpg?f=fotoalbum_large

Dit bedoel ik. Alle randen zijn gekarteld en er is geen detail te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:24
Mijn reactie is wel heel offtopic.

[ Voor 95% gewijzigd door polli_ op 15-03-2022 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Banaan86 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:53:
[Afbeelding]

Volgens mij was dat ook te zien in de DF analyse.
Wielkasten etc zijn minder rond op de PS4 en de Pro tov de 5.
Zelfde met shadows. Waarbij op de PS4 er soms geen shaduw is, en de PS5 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valt me trouwens op dat de voorbeelden van de licenses ook allemaal met TCS rijden.
Ik gebruik TCS alleen als het niet lukt zonder, en er zijn aardig wat auto's waarmee ik zonder TCS niet constant kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
  • Laatst online: 09-01-2024
Iemand die is overgeschakeld van een Logitech G923 naar een Fanatec GT DD? Heeft dit een grote toegevoegde waarde om de stap te zetten vooral omdat dit grotendeels enkel in GT7 zal gebruikt worden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
scargreg7 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:45:
Iemand die is overgeschakeld van een Logitech G923 naar een Fanatec GT DD? Heeft dit een grote toegevoegde waarde om de stap te zetten vooral omdat dit grotendeels enkel in GT7 zal gebruikt worden?
Ik ben van G29 (voorganger 923) naar GT DD Pro gegaan, en het is een wereld van verschil! Als je veel van plan bent te racen zou ik het zeker aanbevelen, maar als je niet echt serieus met racen bezig bent zou ik gewoon bij de G923 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
  • Laatst online: 09-01-2024
Kalder schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:47:
[...]

Ik ben van G29 (voorganger 923) naar GT DD Pro gegaan, en het is een wereld van verschil! Als je veel van plan bent te racen zou ik het zeker aanbevelen, maar als je niet echt serieus met racen bezig bent zou ik gewoon bij de G923 blijven.
In welk opzicht zou je de grootste verschillen aankaarten? FFB, controle over de wagen en respons?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
scargreg7 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:58:
[...]

In welk opzicht zou je de grootste verschillen aankaarten? FFB, controle over de wagen en respons?
Al het bovenstaande, verder is de immersie veel beter, en je bent veel makkelijker in staat om een slide op te vangen (hoewel natuurlijk dat niet garandeert dat je nooit meer zult spinnen ;) )
Verder kun je de FFB exact zo laten voelen als je zelf wil met alle instellingen die je bij het Fanatec spul hebt.
De pedalen zijn ook een flinke verbetering zeker als je voor een loadcell rem pedaal gaat die ze los of in bundels verkopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GaHard
Ik ben van een t300 naar CSL DD gegaan en de stap is enorm. Wereld van verschil kwa kracht, detail en souplesse. Ik heb hem nu een half jaar in bezit ofzo en ben er nog super tevreden mee. Voor mij voorlopig geen upgrades iig. Heb er een Fomula V2 rim op en dat ding is echt rete geil met al die knoppen en lichtjes erop :P

[ Voor 17% gewijzigd door GaHard op 12-03-2022 13:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Best snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 16:31
GaHard schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:19:
.... en dat ding is echt rete geil met al die knoppen en lichtjes erop :P
Dat geloof ik niet, bewijs maar met een foto!!
:P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Downwat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNLHF-IfO8gNJYsDUN1fJYNYoHM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TflDdUA5teQzev6SnRmnc9C8.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de game een 9, maar nu ik in races verder in het spel zit is het gezakt naar een 7. De AI is enorm slecht en rijdt alleen maar in 1 lijn, om de races moeilijker te maken begin je in latere races 40 seconden voor de nummer 1 en dan moet je dus die 40 seconden in gaan halen. Waarom begin je niet met zijn alle aan de start streep? Ze hadden het eigenlijk de real chasing simulator kunnen noemen. In gt sport had je ook dit soort races later in de game. Dan is er voor mij wel sneller de lol er vanaf. Jammer, gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-08 23:35
Ik vind het vooral vervelend dat ik soms een minuut moet wachten om de voorliggers een voorsprong te geven. Zeker bij een missie die je een paar keer opnieuw moet doen om goud te halen is die onnodige wachttijd frustrerend.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Banaan86 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:53:
[Afbeelding]

Staat ps4 pro wel op 4k ingesteld? Niet perongeluk op 1080p bv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Had gezien ja, zit zelf op een 2:23 hoog, maar je ziet wel dat hij met stuurtje zoveel meer controle heeft versus een controller. Zeker met gasgeven en remmen. Zonder abs met controller op die baan met die auto is echt een no go voor mij.

Pagina: 1 ... 22 ... 74 Laatste

Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69