Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi2004 schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:30:
Blijft wel ineens lang stil met de filmpjes van GT7, duurt lang :P
Maaaar we hebben wel het nieuws van de GT DD Pro gehad :D

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:35

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:02
Weer een filmpje gedropped

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Begin me toch wel af te vragen hoe de game op een PS4 en PS4 pro gaat lopen, ik denk niet dat als ze veel aan de physics verbeterd hebben de game op de PS4 nog in 60fps zal draaien, ik vermoed dat hij op de PS4 in 30fps zal zijn, maar daar is volgens mij nog niets over bekend. Niet dat ik zelf nog op de PS4 speel maar ken er wel een aantal die dat wel doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
Dat deze hier nog niet gepost is?

"Gran Turismo 7 Booklet Confirms Ferrari F8 and F12, More Details on Car Dealers & Tuning – GTPlanet" https://www.gtplanet.net/gran-turismo-7-booklet-20211217/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
Ziet er toch best sick uit, laat maar komen.

/edit:
Deze had ik hier volgens mij ook nog niet gezien?

[ Voor 37% gewijzigd door schumi2004 op 23-12-2021 10:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
Voor wie niet het PS5 topic volgt.

Credits: Rivanov in "[PS5] PlayStation 5"

[ Voor 46% gewijzigd door schumi2004 op 13-01-2022 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:25:
Voor wie niet het PS5 topic volgt.

Als ik dan toch een puntje van kritiek zou mogen hebben dan zou ik het zelf tof vinden als we ook de helmen kunnen customizen ipv altijd maar wit, viel me deze keer op om één of andere reden.
Lig er verder niet wakker van als het maar snel 4 maart is :P

[YouTube: Gran Turismo 7 - Daytona International Speedway Gameplay Video | PS5, PS4]
Credits: Rivanov in "[PS5] PlayStation 5"
Je kunt je helm ook customizen in GT Sport! Zelfs je racepak kon je customizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Kalder schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:34:
[...]

Je kunt je helm ook customizen in GT Sport! Zelfs je racepak kon je customizen.
8)7 |:( Tijd voor weekend denk.

Wat ik bedoelde was dat ie in de auto wit was/bleef.
Zal GTS nog eens aanslingeren om te kijken of dat wel echt zo is?

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 13-01-2022 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi2004 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:37:
[...]

8)7 |:( Tijd voor weekend denk.

Wat ik bedoelde was dat ie in de auto wit was/bleef.
Zal GTS nog eens aanslingeren om te kijken of dat wel echt zo is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YsQi64Vkvlco90cC2pnhhGPbGQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0FMQLX6aiu7DDzkvaMTZzY7g.jpg?f=fotoalbum_large
En volgens mij heeft deze Max het ook aan tijdens races ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-03 17:36
Ik zou de Gran Turismo 7 25th Anniversary Edition disc versie willen kopen en heb zelf een PS5.
Nu zag ik dat er bij dit pakket ook een digitale PS4 versie zit.
Zou er iemand weten of je deze versie eventueel zou kunnen doorgeven aan een vriend die een PS4 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N_E_R_V85 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:11:
Ik zou de Gran Turismo 7 25th Anniversary Edition disc versie willen kopen en heb zelf een PS5.
Nu zag ik dat er bij dit pakket ook een digitale PS4 versie zit.
Zou er iemand weten of je deze versie eventueel zou kunnen doorgeven aan een vriend die een PS4 heeft?
Volgens mij is daar niets over bekend, geen idee of ze het op de een of andere manier aan de PS5 versie kunnen locken, als in dat je de PS5 disc in de PS4 zou moeten steken ofzo voordat de PS4 versie van de game werkt op een andere PS4/5, maar zoals ik zei daar is niets over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Kalder schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:24:
[...]

Volgens mij is daar niets over bekend, geen idee of ze het op de een of andere manier aan de PS5 versie kunnen locken, als in dat je de PS5 disc in de PS4 zou moeten steken ofzo voordat de PS4 versie van de game werkt op een andere PS4/5, maar zoals ik zei daar is niets over bekend.
Ik heb navraag gedaan bij Gamemania en zij zouden het raar vinden dat je 2 versies krijgt voor de prijs van 1 die je dan ook nog eens zou kunnen doorgeven.
Ze denken dan ook dat het gelocked zou zijn.

Maar moest het uiteindelijk toch mogelijk zijn zou het wel nice zijn voor mijn buddy die nog geen PS5 om dan even die PS4 versie te spelen en als hij dan zijn PS5 heeft dan voor 10€ kan upgraden naar een PS5 versie.

Dit blijft natuurlijk allemaal wishfull thinking 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 23:07
Bij veel ps4 games met gratis ps5 upgrade in de PS store heb je ook alsnog de ps4 disc nodig om die ps5 versie te kunnen spelen, ik vermoed dat het zo'n constructie is en je die dus niet kunt delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:46
dutchgio schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:32:
Bij veel ps4 games met gratis ps5 upgrade in de PS store heb je ook alsnog de ps4 disc nodig om die ps5 versie te kunnen spelen, ik vermoed dat het zo'n constructie is en je die dus niet kunt delen.
Nou bij Mortal Kombat 11 van ps4 naar ps5 geen disc meer nodig dacht ik, en borderlands hetzelfde. Weet niet of ze het gepatcht hebben :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:07

reaL_G

G

25 ani version je krijgt gewoon ps5 disk en ps4 voucher code in doos.
is al vanaf begint bekend.

25 ani versie digi , is Ps4 en ps5 digitaal (account gelockt)

ps5 stand disk, is alleen ps5 versie

ps4 stand disk, is alleen ps4 versie 10€ upgrade naar ps5

ps5 stan digitaal, is ps5 en ps4 allebij account gelockt.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:47
Interessant om te weten!
Zolang de PS5 niet fatsoenlijk te krijgen is of alleen met bundels waar ik niets aan heb zou ik dan gewoon de PS4 versie kunnen kopen. Zodra er dan een losse PS5 te koop komt voor fatsoenlijk geld kan ik eenvoudig upgraden :)

Of gewoon een bundel met GT7 erin natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reaL_G schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:04:
25 ani version je krijgt gewoon ps5 disk en ps4 voucher code in doos.
is al vanaf begint bekend.
Dat is inderdaad bekend, maar je weet niet of die ps4 versie die je dan download gaat vragen om de PS5 disc. PS4 en PS5 gebruiken beide bluray discs dus theoretisch zou dat kunnen, zou voor het eerst zijn dat ik zie dat zoiets op die manier gedaan zou worden maar mogelijk is het.
Of dat ze een andere manier verzinnen om het aan je account te locken.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 16-01-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:07

reaL_G

G

Kalder schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:57:
[...]

Dat is inderdaad bekend, maar je weet niet of die ps4 versie die je dan download gaat vragen om de PS5 disc. PS4 en PS5 gebruiken beide bluray discs dus theoretisch zou dat kunnen, zou voor het eerst zijn dat ik zie dat zoiets op die manier gedaan zou worden maar mogelijk is het.
Of dat ze een andere manier verzinnen om het aan je account te locken.
een voucher kan niet acountgebonden zijn voordat hij geclaimed is.
bij spiderman ultimate is dat ook niet gedaan.
Een voucher aan een disc koppelen is nooit gedaan, ik heb voorheen mij dlc ook altijd kunnen gebruiken bij verschillende discs.

zou beetje onbegonnen werk zijn om miljoenen discs een unieke code mee te geven waaraan een unieke dlc zit, die alleen met elkaar zouden kunnen werken samenwerken

de grote vraag die mij rest is eigenlijk.
de voucher die je bij de 25j ps5 editie krijgt,
of die naar de ps5 te upgraden is.
want dan is dat de goedkoopste methode om een ps5 versie te scoren.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reaL_G schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:56:
[...]

een voucher kan niet acountgebonden zijn voordat hij geclaimed is.
bij spiderman ultimate is dat ook niet gedaan.
Een voucher aan een disc koppelen is nooit gedaan, ik heb voorheen mij dlc ook altijd kunnen gebruiken bij verschillende discs.

zou beetje onbegonnen werk zijn om miljoenen discs een unieke code mee te geven waaraan een unieke dlc zit, die alleen met elkaar zouden kunnen werken samenwerken

de grote vraag die mij rest is eigenlijk.
de voucher die je bij de 25j ps5 editie krijgt,
of die naar de ps5 te upgraden is.
want dan is dat de goedkoopste methode om een ps5 versie te scoren.
Ik weet het verder ook niet, maar mocht het niet mogelijk zijn, don't tell us we didn't warn you! :+
Ik ga denk ik zelf ook voor de 25thAE, maar heb nog steeds niet besloten, maar zou het dan vooral doen om de steelbook cover en de soundtrack hoewel we nog niet weten wat daar allemaal op zou moeten staan.
Als die PS4 versie niet gelinkt is, kan ik iemand uit mijn racegroepje blij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11:47
Hey een GT7 topic! :D

Kan echt niet wachten tot 4 Maart :-)

Ik ga voor de 25 Anniversary edition (digitaal) zodat ik hem zowel op de slaapkamer als in de woonkamer kan spelen.
Inmiddels ook een Next Level Racing F-GT Lite besteld, die zal eerdaags binnen komen :)

Voor nu nog even flink inkomen met GT Sport, mochten er mensen zijn die samen willen spelen, stuur me een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Even een recap: dus als je zo goedkoop mogelijk GT7 wil hebben voor de PS5 kan je het beste een PS4 disc versie kopen en deze dan upgraden voor €10 naar een PS5 Digital versie?

Moet je dan de PS4 disc blijven gebruiken als je de GT7 - PS5 digital opstart?

Andere vraag stel dat je van iemand de PS4 code overneemt van de AE? kan je deze dan ook upgraden naar de PS5 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nohead schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:33:
Even een recap: dus als je zo goedkoop mogelijk GT7 wil hebben voor de PS5 kan je het beste een PS4 disc versie kopen en deze dan upgraden voor €10 naar een PS5 Digital versie?

Moet je dan de PS4 disc blijven gebruiken als je de GT7 - PS5 digital opstart?

Andere vraag stel dat je van iemand de PS4 code overneemt van de AE? kan je deze dan ook upgraden naar de PS5 versie?
De PS5 versie is €10 duurder dan de PS4 versie dus dat maakt niet uit.
Ja je hebt je PS4 disc ook nodig voor de PS5 versie als je de PS4 versie upgrade, (althans wel bij AC Valhalla).
De vraag is of de PS4 voucher code die bij de 25th Anniversary Edition zit, op de een of andere manier gelinkt wordt aan de PS5 versie van de game. Zo niet kun je de 25th AE kopen en de PS4 voucher die erbij zit verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

De PS4 versie kost €65 bij bol.com en de PS5 €80 euro. En heb ook nog wat bol.com bonnen over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nohead schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:54:
De PS4 versie kost €65 bij bol.com en de PS5 €80 euro. En heb ook nog wat bol.com bonnen over :)
Oh je hebt gelijk, ja dan scheelt het wel 5 hele eurotjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Ik weet niet of het hier thuis;
om er al weer wat in te komen ben ik ook opnieuw begonnen met GT Sport te spelen en ja met een controller 😊. Ik weet dat een stuur beter is maar momenteel krijg ik dat nog niet verkocht aan de wederhelft 😏. Dus met een controller merk ik dat ik niet zo precies kan sturen.
Nu zag ik dat Kontrolfreek Precision Rings verkoopt om zo wat meer weerstand te hebben tijdens het sturen.

Heeft er iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
N_E_R_V85 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:49:
om er al weer wat in te komen ben ik ook opnieuw begonnen met GT Sport te spelen en ja met een controller 😊. Ik weet dat een stuur beter is maar momenteel krijg ik dat nog niet verkocht aan de wederhelft 😏. Dus met een controller merk ik dat ik niet zo precies kan sturen.
Nu zag ik dat Kontrolfreek Precision Rings verkoopt om zo wat meer weerstand te hebben tijdens het sturen.

Geen ervaring mee, maar je hebt in de settings een optie voor controller gevoeligheid, misschien als je daar wat mee speelt dat het kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flip_eg4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-03 15:17

flip_eg4

Youtube: PhMotorsports

Had in mijn controllertijd van die verlengstukken op de pookjes zitten en trigger verlengers, moet je wel grote handen hebben anders is het waardeloos. Jammer dat de ps3 HKS controller niet meer werkt, dat had pas echt meerwaarde.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/cgb8vthe6b201.jpg?auto=webp&s=5efa43ba046dfb72e9de0814a15be22acd11bd67

https://www.youtube.com/@PhMotorsports

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heb laatste weken veel horizon 5 gespeeld op de xbox series x. Hele dikke game. Maar krijg nu weer echt de simcade kriebel en krijg toch echt weer hype voor gt7! Laatste video zag er echt heel strak uit dus ja heb al preorder staan dus heb zin in maart!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
@v8power67 Heb ook pre-order staan en kan ook niet wachten maar helaas wanneer GT7 uitkomt begint hier de verbouwing en kan dan de eerste 2 maanden niet of heeeeel weinig spelen :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
v8power67 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:06:
Heb laatste weken veel horizon 5 gespeeld op de xbox series x. Hele dikke game. Maar krijg nu weer echt de simcade kriebel en krijg toch echt weer hype voor gt7! Laatste video zag er echt heel strak uit dus ja heb al preorder staan dus heb zin in maart!
Jep ik ga hem deze week ergens die 25th AE bestellen, en heb de GT DD Pro ook al besteld, die komt alleen 10 dagen later plus eventuele vertraging door verzenden uit buiteland (vermoedelijk Duitsland).

Ik kan niet wachten op GT7, maar ik kan nog minder wachten om GT7 met die DD Pro te spelen :D
Moet uiteindelijk nog een rig hebben maar voorlopig monteer ik hem aan het bureau, die is lekker zwaar en beweegt nauwelijks, vergeleken met de Wheel Stand Pro V2 (die met die buizen) is dat bureau steviger en veel minder flex. Maar zo'n DD op dat ielige wheelstandje gaat hem niet worden, dus ben alweer aan het sparen voor een rig, als ik dat nieuwe stuurtje heb ga ik de G29 verkopen met die wheelstand erbij en ben ik alweer een flink eind onderweg naar de financiering van een rig.
Tweedehands autostoeltje scoren, gaan met die banaan, dan op een later tijdstip misschien nog een betere monitor, heb er wel een maar die is 1440p, prima voor pc, maar kut met mijn PS5 dat scherm gaat dan 1080p naar 1440p upscalen, heb nog bij mijn ouders een antiek 1080p scherm staan die ik wellicht beter kan gebruiken. Is een antiek scherm maar heeft altijd wel mooie kleurweergave gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20
Zal mij benieuwen of GT 7 straks alle knoppen op de Fanatec sturen gaat ondersteunen, zoals de Formula V2. Daarnaast zou het ook mooi zijn als het spel Telemetry ondersteunt, dan kan ik aan de slag met een extern dashboard op de iPad, net als bij F1 20xx. Rig is er klaar voor, alleen nog een keer de CSL Elite + vervangen door de GT DD Pro, maarja de Base only is nog steeds niet te koop. :S

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 22:12
Vind het toch wel wat stil rondom GT7, maar dat maakt het uitkijken naar er niet minder op! oOo

Morgen mijn Sim Lab bestelling ophalen en daarna is het afwachten of Fanatec zich aan zijn belofte gaat houden en de GT DD PRO's voor de release van GT7 geleverd zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Racing-Paradise schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:59:
Vind het toch wel wat stil rondom GT7, maar dat maakt het uitkijken naar er niet minder op! oOo

Morgen mijn Sim Lab bestelling ophalen en daarna is het afwachten of Fanatec zich aan zijn belofte gaat houden en de GT DD PRO's voor de release van GT7 geleverd zullen worden.
Dat laatste gaat hem niet worden hoor, GT7 komt 4 maart uit, de GT DD Pro 14 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
Kalder schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:01:
[...]

Dat laatste gaat hem niet worden hoor, GT7 komt 4 maart uit, de GT DD Pro 14 maart.
In december zei Fanatec nog dit: "Mass production of the Gran Turismo DD Pro is underway, and we’re doing everything we can to ensure that the first batches arrive in time for Gran Turismo 7 in March 2022, despite the extended shipping times currently affecting global sea freight."

Klinkt alsof ze in ieder geval een poging gaan doen.

link naar bron

[ Voor 23% gewijzigd door Racing-Paradise op 20-01-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Racing-Paradise schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:10:
[...]

In december zei Fanatec nog dit: "Mass production of the Gran Turismo DD Pro is underway, and we’re doing everything we can to ensure that the first batches arrive in time for Gran Turismo 7 in March 2022, despite the extended shipping times currently affecting global sea freight."

Klinkt alsof ze in ieder geval een poging gaan doen.

link naar bron
Je kunt hem nu al krijgen als je 150 extra voor express shipping wilt betalen, dus basically is hij al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
Dat is mij bekend, maar gezien die met express shipping(Air shipping) verzonden zijn, vandaar de meerprijs, lijkt het mij dat de sea freight waarover wordt gesproken dus van toepassing is op de reguliere bestellingen.

Als Fanatec 4 maart niet haalt dan hebben ze niet bepaad optimaal gebruik gemaakt van de extra tijd die ze hebben gekregen dmv het uitstel van GT7. Dat zou de €150 meerprijs betalen voor express shipping ook de enige manier maken om de GT DD PRO op tijd voor GT7 in huis te hebben, lijkt mij geen verstandige move gezien de backlash die ze nu al ontvingen als reactie op de Express shipping marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan nog geven ze zelf aan dat de GT DD Pro pas vanaf 14 maart verkrijgbaar is.
Dat noem ik rond de tijd van de release van GT7. Vind het jammer dat ik nog minimaal 10 dagen + shipping, op mijn G29 zal moeten spelen, maar geen ramp.

[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 20-01-2022 15:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Prijsdaling van de express versie, dus het is niet meer 150 duurder maar 50, dat heb ik denk ik wel er voor over, helemaal als de gewone verzendkosten komen te vervallen want die 50 euro zijn in principe de verzendkosten. Dan zou het maar 35 euro duurder zijn :>

Even wachten tot ze de site weer up en running hebben, want de EU site is een beetje stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaHormiga93
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-09-2023
Ik heb de 25th ani versie besteld.
Speel wel met controller omdat ik de aankoop van een stuur en bijbehoren vrij kostelijk vind en niet echt plaats heb om het in mijn appartement te installeren.

Ga waarschijnlijk ook enorm veel tijd doorbrengen in de livery editor;
Was al in GTSport zo.

Als er geïnteresseerden zijn zal ik mijn profiel eens delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Kalder schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:39:
[Twitter]
Prijsdaling van de express versie, dus het is niet meer 150 duurder maar 50, dat heb ik denk ik wel er voor over, helemaal als de gewone verzendkosten komen te vervallen want die 50 euro zijn in principe de verzendkosten. Dan zou het maar 35 euro duurder zijn :>

Even wachten tot ze de site weer up en running hebben, want de EU site is een beetje stuk.
Dit zou top zijn! Ik wilde toevallig net vragen of de site bij iedereen raar doet 😁 Voor die €35/50 wil ik ook wel voor de de expres versie gaan. Verwacht overigens niet dat de normale verzendkosten komen te vervallen, dus verwacht een prijs van 749,95 + verzendkosten.

[ Voor 8% gewijzigd door Martijn1990 op 20-01-2022 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martijn1990 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:23:
[...]

Dit zou top zijn! Ik wilde toevallig net vragen of de site bij iedereen raar doet 😁 Voor die €35/50 wil ik ook wel voor de de expres versie gaan. Verwacht overigens niet dat de normale verzendkosten komen te vervallen, dus verwacht een prijs van 749,95 + verzendkosten.
Site doet heel raar, ik heb een vpn verbinding met zweden gemaakt omdat iemand uit zweden meldde dat de website wel werkte, toen naar de website gegaan, nog steeds niets, maar na ctrl + shift + r gedrukt te hebben verscheen die ineens en nu doet hij het ook zonder vpn bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Kalder schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:01:
[...]

Site doet heel raar, ik heb een vpn verbinding met zweden gemaakt omdat iemand uit zweden meldde dat de website wel werkte, toen naar de website gegaan, nog steeds niets, maar na ctrl + shift + r gedrukt te hebben verscheen die ineens en nu doet hij het ook zonder vpn bij mij :)
Ik heb helaas geen vrienden in Zweden.. 😝 Maar nee, geen VPN op m’n telefoon en als ik Google naar “Fanatec Sweden” kom ik er ook niet. Goeie tip wel, maar hopelijk werkt de site morgen weer goed voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Moest ik toch een kleine investering maken;
Wat zouden jullie dan aanbevelen qua stuur?
Ik zie veel de G29 en de T150 passeren als instapmodellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlaanderen1
N_E_R_V85 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:43:
Ik zou voor de T248 gaan, is wat prijziger maar een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Ik kon net wel de live chat openen op de Fanatec site, maar dat geeft weinig hoop.. onder andere wordt er voorgesteld om een ander apparaat of browser te proberen en daarna het volgende antwoord:

We had an update of our website and it may have been down for a short period.
Please try logging in some time later.

Afwachten dus maar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik speel GT sinds de PS1. Toentertijd speelde ik zelfs de Japanse versie (NTSC/J want die was eerder uitgekomen dan de Amerikaanse versie en al helemaal eerder dan de Europese versie). Vanwege de Japanse uitleg heb ik nooit begrepen wat je moest doen bij de allersimpelste rijbewijzen: gewoon stoppen op de finish. Allerlei fratsen uitgehaald met de Demio: achteruit over de finish, driftend, je kunt het zo gek niet verzinnen, maar remmen kwam niet bij mij op. Totdat een vriend er mee kwam en het super easy bleek. Enorm veel plezier beleefd met GT1 en GT2. GT3 pakte mij minder, kon er mijn vinger niet op leggen waarom. GT4 weer lekker gespeeld en PS3 gekocht met GT Prologue en later GT5.

Lange tijd moest ik niks weten van GT Sport, want tja online. Ik ben een campaign guy. Uiteindelijk vorig jaar GT Sport Spec 2 gekocht voor 15 en wat heb ik daar onverwacht veel plezier aan beleefd. Als je alleen campaign speelt, kan je de indruk hebben dat je aardig kan sturen (Rijbewijzen, Missies en Circuit Ervaringen op goud). Campaign iets van 93% of zo uitgespeeld. Tussendoor wilde ik online wel proberen, maar ik haakte af toen ik zag dat je een soort van account moest aanmaken. Regio, geboortedatum blabla. Ja doei.

Uiteindelijk toch online geprobeerd en wow, er zijn gasten die echt snel zijn, hehe. Ik zit eigenlijk structureel zo'n 3-4 seconden onder de allerbeste kwalificatietijd en ben dus helemaal niet zo goed als ik dacht, integendeel. Ik probeer te rijden als de nr 1 (replay van nr 1 als ghost inladen) en ook kijk ik lap guides van 'Mistah_MCA'. Al snel ging ik dat wijten aan 'ja, maar ik heb geen stuur'. Toen las ik dat @v8power67 met controller super snel kan zijn. Ook heb ik een filmpje gezien waar in 'Super GT' praktisch even snel is met een controller als met een stuur, behalve als er sprake is van bandenslijtage.

@Kalder Ik las in de PS5 topic dat je de Fanatec GT DD Pro overwoog/hebt besteld, nice! Ik had nog geen idee wat dat was dus heb ik zitten Googlen. Enkele uren verder van inlezen en video's kijken en ik denk het volgende:

-Een stuur is waarschijnlijk meer immersive;
-Waarschijnlijk ben ik niet sneller met een stuur (nog los van de leercurve, filmpje van Super GT);
-Irritant dat de GT DD Pro kit zo'n vreselijk lelijk stuur heeft. Als de DD module die geschikt is voor PS nou gewoon los werd verkocht, kon ik eventueel denken aan een BMW GT2 (V2) stuur.
-Dat gaat toch een rig worden met een DD en waarschijnlijk iets als een Treq One.
-Als ik toch zo slecht ben, kan ik misschien met een G29 ook al veel plezier hebben. Kan ik met een eventuele Playseat af en dan is de totaalprijs ook schappelijker. Maar ja, het remgevoel he.

Wat mij eigenlijk best wel stoort aan GT en ik ben heel benieuwd hoe jullie hier over denken is dat ik eigenlijk nooit de ideale camera heb gevonden. Als ik kijk naar een volledige auto op m'n scherm, heb ik het idee dat het racen erg traag gaat. Ik vind het echt jammer dat je niet beter de bocht in kan kijken. In dit filmpje: YouTube: Gran Turismo Sport - Daily Race Lap Guide - Brands Hatch - Porsche 9... bij 0:34 denk ik: waarom moet ik zo veel links van de baan zien? Ik ga toch naar rechts en je ziet niet waar je uit komt.

Hoe doen jullie dat? Hebben jullie aangeleerd om de camera 'de bocht in te bewegen'? Ik snap de rig opstelling van serieuze racers wel, je ziet simpelweg veel beter waar je naar toe gaat. Ik ben er nog niet over uit of ik iets als een Fanatec setup icm rig moet overwegen, als GT bepaalde belemmeringen houdt. Ander alternatief is pc racing en dat is echt een bridge too far. Dat gaat echt te veel kosten.

Na het spelen van Forza Horizon 5, besef ik hoe ik uitkijk naar GT7. Er wordt zo blij en cool gedaan in dat spel. Niet door de community maar gewoon hoe het spel is gemaakt. Mogelijk zorgt het er voor dat het mensen aantrekt die anders niks met auto's hebben. Ik kijk uit naar een spel met een meer klinische insteek. Ik kan nu al niet wachten om de typische cheesy GT soundeffects te horen als je door de menu's hopt om je eerste auto te kopen. Nog even people!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 20:07
Vlaanderen1 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:59:
[...]

Ik zou voor de T248 gaan, is wat prijziger maar een stuk beter.
Welke sets worden er sowieso ondersteund door GT7? Mijn G25 is ook aan vervanging toe en wil liefst cross-platform compaitability. Kans groot dat m'n PS4/PS5 verhuist naar waar m'n PC staat.
Voor nu overigens de PS4 versie van GT7 besteld en tzt de upgrade naar PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Jarenlang plezier gehad van de G25, later de G27 met GTeye mod en nu de G29 met GTeye mod.
Ga toch overstappen naar DD.

Voor mij is het bijna puur alleen racen. AC, Dirt Rally en Gran Turismo.

We kijken met groepje uit naar GT7. Nu is het vooral elkaars tijden verbeteren in de weekly races. (kwalificatietijd)

GT7 hopelijk weer een instelbare lobby op Performance Points (450 of 550) basis zoals in GT6 en dan met de meeste rare auto's geweldige races hebben. Niet eens winnen maar de battles.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:54

BiLo

PSN: toiletcleaner

Daar geen ervaring mee, maar misschien is dit wat voor je?

https://www.thingiverse.com/thing:3062713

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:22
N_E_R_V85 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:43:
Beide valt prima mee te werken als je nog niet zeker weet hoe veel/vaak je het gaat gebruiken en niet te veel wil uitgeven. Bij de t150 is het wel aan te raden de pro versie te nemen, die heeft betere pedalen.

Zou zeker tweedehands kijken, zijn er erg veel te krijgen voor rond de €100-€150.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
wilmundo schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:09:
...

@Kalder Ik las in de PS5 topic dat je de Fanatec GT DD Pro overwoog/hebt besteld, nice! Ik had nog geen idee wat dat was dus heb ik zitten Googlen. Enkele uren verder van inlezen en video's kijken en ik denk het volgende:

-Een stuur is waarschijnlijk meer immersive;
-Waarschijnlijk ben ik niet sneller met een stuur (nog los van de leercurve, filmpje van Super GT);
-Irritant dat de GT DD Pro kit zo'n vreselijk lelijk stuur heeft. Als de DD module die geschikt is voor PS nou gewoon los werd verkocht, kon ik eventueel denken aan een BMW GT2 (V2) stuur.
-Dat gaat toch een rig worden met een DD en waarschijnlijk iets als een Treq One.
-Als ik toch zo slecht ben, kan ik misschien met een G29 ook al veel plezier hebben. Kan ik met een eventuele Playseat af en dan is de totaalprijs ook schappelijker. Maar ja, het remgevoel he.

....
De GT DD Pro base gaat los ook komen, echter is nog niet bekend wanneer. Gisteren nog via Facebook gevraagd wanneer die gaat komen, maar dan blijf je heel irritant horen als Sony hem goedgekeurd heeft. Wat in mijn ogen bullshit is, want hij zit in de kit waar die wel goedgekeurd is. Ik kan de kit kopen, het stuur en pedalen los verkopen en dus de base only gebruiken. Dat houdt Sony niet tegen, dus het hele kul argument dat de Base only door Sony moet worden goedgekeurd trek ik heel slecht. Het is veel aannemelijker dat Fanatec met Sony afgesproken heeft dat het een bepaalde tijd wacht met base only om meer totaalpakketten aan de man te brengen met het spuuglelijke GT stuur, maar dat niet wil zeggen naar de klanten.

Je kan dus wachten op de GT DD Pro. Je kan ook beginnen met een tweedehands Elite + base en een stuur naar keus. Setje pedalen van Fanatec erbij en je hebt een mooie instapper waar je nog jaren plezier van kan hebben. Ik heb momenteel de Elite + met V2 stuur en V3 pedalen. Dit werkt al prima in GT Sport (op het mappen van alle knoppen na helaas) en dat zal in GT7 hopelijk nog beter zijn, nu Fanatec officieel partner is voor GT7 ipv Thrustmaster. De Elite + base is echt wel een paar stappen hoger dan een G29, niet alleen in prijs.

Hoe dan ook, GT7 zal sowieso weer een aardige singleplayer campaign hebben waar je niet direct een stuur voor nodig hebt. Maar met stuur wordt het wel een stuk leuker. Soms hang ik op de bank met controller en soms pak ik mijn rig en zet die voor de TV. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
thunder8 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:21:
[...]

De GT DD Pro base gaat los ook komen, echter is nog niet bekend wanneer. Gisteren nog via Facebook gevraagd wanneer die gaat komen, maar dan blijf je heel irritant horen als Sony hem goedgekeurd heeft. Wat in mijn ogen bullshit is, want hij zit in de kit waar die wel goedgekeurd is. Ik kan de kit kopen, het stuur en pedalen los verkopen en dus de base only gebruiken. Dat houdt Sony niet tegen, dus het hele kul argument dat de Base only door Sony moet worden goedgekeurd trek ik heel slecht. Het is veel aannemelijker dat Fanatec met Sony afgesproken heeft dat het een bepaalde tijd wacht met base only om meer totaalpakketten aan de man te brengen met het spuuglelijke GT stuur, maar dat niet wil zeggen naar de klanten.

Je kan dus wachten op de GT DD Pro. Je kan ook beginnen met een tweedehands Elite + base en een stuur naar keus. Setje pedalen van Fanatec erbij en je hebt een mooie instapper waar je nog jaren plezier van kan hebben. Ik heb momenteel de Elite + met V2 stuur en V3 pedalen. Dit werkt al prima in GT Sport (op het mappen van alle knoppen na helaas) en dat zal in GT7 hopelijk nog beter zijn, nu Fanatec officieel partner is voor GT7 ipv Thrustmaster. De Elite + base is echt wel een paar stappen hoger dan een G29, niet alleen in prijs.

Hoe dan ook, GT7 zal sowieso weer een aardige singleplayer campaign hebben waar je niet direct een stuur voor nodig hebt. Maar met stuur wordt het wel een stuk leuker. Soms hang ik op de bank met controller en soms pak ik mijn rig en zet die voor de TV. :D
Ik ben het helemaal met je eens dat het een kul argument is en ik vermoed ook de samenwerking met Sony vrije materiaalkeuze in de weg staat. Ik las op het forum op de site van Fanatec klachten van dezelfde strekking. Op Marktplaats staan al een paar van die GT DD Pro stuurtjes te koop.

Dank voor jouw suggesties!

Zijn er winkels in NL waar sommige Tweakers goede ervaringen hebben om e.e.a. te proberen? Bv rig/stoel/stuur/pedalen?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaanderen1
Thinlanet schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:10:
[...]

Welke sets worden er sowieso ondersteund door GT7? Mijn G25 is ook aan vervanging toe en wil liefst cross-platform compaitability. Kans groot dat m'n PS4/PS5 verhuist naar waar m'n PC staat.
Voor nu overigens de PS4 versie van GT7 besteld en tzt de upgrade naar PS5.
Van wat ik gelezen heb worden alle PS4 stuurtjes ondersteund door de PS5.
Ik ben zelf aan het zoeken of de T500RS nog ondersteund wordt, want ik lees verschillende berichten over bepaalde games wel, en bepaalde niet. Nu is dit stuur al van 2013 en wordt het wel tijd voor een andere.

Zit stiekem te loeren naar de Fanatec DD Pro voor Gran Turismo ontwikkeld, maar het prijskaartje (775 euro) moet ik nog even erdoor krijgen bij mijn wederhelft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wilmundo schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:09:
Wat mij eigenlijk best wel stoort aan GT en ik ben heel benieuwd hoe jullie hier over denken is dat ik eigenlijk nooit de ideale camera heb gevonden. Als ik kijk naar een volledige auto op m'n scherm, heb ik het idee dat het racen erg traag gaat. Ik vind het echt jammer dat je niet beter de bocht in kan kijken. In dit filmpje: YouTube: Gran Turismo Sport - Daily Race Lap Guide - Brands Hatch - Porsche 9... bij 0:34 denk ik: waarom moet ik zo veel links van de baan zien? Ik ga toch naar rechts en je ziet niet waar je uit komt.

Hoe doen jullie dat? Hebben jullie aangeleerd om de camera 'de bocht in te bewegen'? Ik snap de rig opstelling van serieuze racers wel, je ziet simpelweg veel beter waar je naar toe gaat. Ik ben er nog niet over uit of ik iets als een Fanatec setup icm rig moet overwegen, als GT bepaalde belemmeringen houdt. Ander alternatief is pc racing en dat is echt een bridge too far. Dat gaat echt te veel kosten.
Ik speelde voorheen meestal met de camera achter de auto, omdat ik de FoV te klein vind in de auto, met de camera erachter heb ik beter in de gaten wat er om mij heen gebeurt.
Maar waar ik echt op hoop is dat GT7 straks volledig gebruik gaat maken van de PSVR2, dan kun je namelijk kijken waar je wilt en is het echt net of je in de auto zit :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Kalder schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:39:
[Twitter]

Inmiddels de expres versie besteld! Kost 749,95 + 15,61 shipping. Wilde de load cell erbij, maar omdat die pas 14 maart uitkomt zou het hele pakket las dan worden verzonden.. dus voor nu alleen het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
BiLo schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:29:
[...]

Daar geen ervaring mee, maar misschien is dit wat voor je?

https://www.thingiverse.com/thing:3062713
Na wat opzoekwerk heb ik ontdekt dat er op Bol ook een verkoper dit aanbied en dus zal ik dit eerst een kans geven voor ik mijn vrouw zo ver zal krijgen dat ik een stuur mag kopen. Voor de andere geïnteresseerden:
https://www.bol.com/nl/nl...Vq-uRIZw.2.3.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N_E_R_V85 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:10:
[...]

Na wat opzoekwerk heb ik ontdekt dat er op Bol ook een verkoper dit aanbied en dus zal ik dit eerst een kans geven voor ik mijn vrouw zo ver zal krijgen dat ik een stuur mag kopen. Voor de andere geïnteresseerden:
https://www.bol.com/nl/nl...Vq-uRIZw.2.3.ProductTitle
Als ze na de aanschaf van zo'n ding nog de hint niet snapt zou ik gewoon een echt stuur kopen zonder haar toestemming :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Kalder schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Als ze na de aanschaf van zo'n ding nog de hint niet snapt zou ik gewoon een echt stuur kopen zonder haar toestemming :P
De hint snapt ze maar al te goed maar ik denk dat ik genoeg speelgoed heb mogen kopen van haar.
Die PS5 gunde ze me van harte omdat de jongste er ook nog op kan spelen.
De oude tv had stilletjesaan zijn beste tijd gehad dus hebben we deze samen vervangen door een nieuwe LG maar ik heb het haar wel kunnen verkopen dat we er goed aan deden om 1 te kopen die 120hz ondersteunde. Wat ze niet wist was dat die tv toevallig op dat moment de beste koop was om te gamen 😋
En aangezien zo’n platte tv zo’n flets geluid voortbrengt hebben we dan maar ook nog een Sonos soundbar gekocht.

Dus ik kan zeer goed verkopen aan haar dat dit alles een meerwaarde is voor het huishouden en moet ik zeker niet klagen wat voor een prachtige vrouw ik heb 😘

Maar een race opstelling van 1000€… 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N_E_R_V85 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:22:
[...]

De hint snapt ze maar al te goed maar ik denk dat ik genoeg speelgoed heb mogen kopen van haar.
Die PS5 gunde ze me van harte omdat de jongste er ook nog op kan spelen.
De oude tv had stilletjesaan zijn beste tijd gehad dus hebben we deze samen vervangen door een nieuwe LG maar ik heb het haar wel kunnen verkopen dat we er goed aan deden om 1 te kopen die 120hz ondersteunde. Wat ze niet wist was dat die tv toevallig op dat moment de beste koop was om te gamen 😋
En aangezien zo’n platte tv zo’n flets geluid voortbrengt hebben we dan maar ook nog een Sonos soundbar gekocht.

Dus ik kan zeer goed verkopen aan haar dat dit alles een meerwaarde is voor het huishouden en moet ik zeker niet klagen wat voor een prachtige vrouw ik heb 😘

Maar een race opstelling van 1000€… 🤔
Je moet het zo brengen: Hoe meer tijd je in die simulator hangt, hoe minder jullie op elkaars lippen zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:53
Als je nog geen stuurtje kan gebruiken zou ik lekker de controller gebruiken met gyro sturen, dat werkt erg leuk en goed. Even een paar uurtjes leercurve maar dan is het vele malen nauwkeuriger dan met de thumbsticks vind ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 22:18
Ik zat ook te twijfelen om een nieuw stuur te kopen, en dan met name zal ik een trustmaster kopen of gelijk voor een Fanatec gaan.

Zojuist de knoop doorgehakt en de Fanatec GT DD pro premium besteld. Gaan we hopelijk veel plezier mee beleven i.c.m. GT7

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nog 40 dagen en een paar uurtjes!!! Heb de game net in de PS Store gepre-ordered, had geen zin in disc gezeik bij deze game, speel zoveel GT dat ik dacht laat ik maar voor gemak gaan, gewoon de standaard digitale editie.
Nu nog even wachten tot ik het geld terug heb van mijn order bij fanatec zodat ik de express versie van de GT DD Pro kan bestellen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Ik hoop morgen bericht te krijgen dat de GT DD Pro wordt verzonden, in het weekend doet Fanatec blijkbaar niks :P Helaas is de Simlab wheelstand niet op voorraad nu en die van Next Level vind ik minder mooi en is duurder.. nog even wachten op Simlab dus. En dan nog wachten op GT7 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martijn1990 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:33:
Ik hoop morgen bericht te krijgen dat de GT DD Pro wordt verzonden, in het weekend doet Fanatec blijkbaar niks :P Helaas is de Simlab wheelstand niet op voorraad nu en die van Next Level vind ik minder mooi en is duurder.. nog even wachten op Simlab dus. En dan nog wachten op GT7 :D
Voorlopig zal de GT DD Pro bij mij aan het bureau gemonteerd zijn, ik wil uiteindelijk een alu profiel rig, maar daarvoor eerst mijn G29 met wheelstand verkopen, alleen zie ik momenteel enorm veel G29's op marktplaats, dus misschien wacht ik wel even met de verkoop ervan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-M-T
Ja rond de release van GT7 zal er misschien best een groei in vraag komen.

Heb de GT DD Pro met Boost kit op een Treq One klaar voor GT7, er is altijd een excuus te vinden om dit soort dingen aan te schaffen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Kalder schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:51:
[...]

Voorlopig zal de GT DD Pro bij mij aan het bureau gemonteerd zijn, ik wil uiteindelijk een alu profiel rig, maar daarvoor eerst mijn G29 met wheelstand verkopen, alleen zie ik momenteel enorm veel G29's op marktplaats, dus misschien wacht ik wel even met de verkoop ervan.
Bij mij komt hij in de home cinema te staan en daar past niet echt een bureau of een profiel rig, dus moet het toch met een stand gaan doen :D Zal denk ik best comfortabel te gebruiken zijn in deze stoel. Als die niet wordt gebruikt kan die aan de zijkant staan.

Edit: zo’n rig is wel heel vet! Mooie plannen dus 8)

[ Voor 40% gewijzigd door Martijn1990 op 23-01-2022 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
J-M-T schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:00:

Heb de GT DD Pro met Boost kit op een Treq One klaar voor GT7, er is altijd een excuus te vinden om dit soort dingen aan te schaffen. >:)
Mooi ding, zo’n Treq One 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
J-M-T schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:00:

Welke stoel heb je daar bij en hoe ben je op die keuze van die stoel (en rig) uitgekomen? De Treq One heeft ook m'n aandacht, vandaar.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N_E_R_V85
Kalder schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:51:
[...]

Mss kun je hem ook eens aanbieden op een Belgische site. Als Belg raad ik 2dehands.be aan 😉 oftewel op facebook dat is ook nog een geliefd verkoopsplatform bij ons.
Uit nieuwsgierigheid; voor hoeveel zou je je installatie verkopen? Bij ons zie ik ze voor ongeveer 150 á 250€ te koop staan.
Zelf denk ik dat ik het ook zal moeten stellen met een wheelstand om dan zo vanuit de zachte zetel dan te racen want zo’n rig is een absolute no-go voor de vrouw. Na het racen moet alles mooi weer mooi op staan in de zithoek 😔.
Wel 1 positief punt; als alles wat meezit mag ik op het eind van februari een stuur kopen.
Fanatec zit er niet in (tenzij ik ergens tweedhands 1 vind of iemand mij hier iets aanbied 😉) maar Logitech of Thrustmaster mag wel.
Rest mij de vraag G29, T248 of T300RS GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N_E_R_V85 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:16:
[...]

Mss kun je hem ook eens aanbieden op een Belgische site. Als Belg raad ik 2dehands.be aan 😉 oftewel op facebook dat is ook nog een geliefd verkoopsplatform bij ons.
Uit nieuwsgierigheid; voor hoeveel zou je je installatie verkopen? Bij ons zie ik ze voor ongeveer 150 á 250€ te koop staan.
Zelf denk ik dat ik het ook zal moeten stellen met een wheelstand om dan zo vanuit de zachte zetel dan te racen want zo’n rig is een absolute no-go voor de vrouw. Na het racen moet alles mooi weer mooi op staan in de zithoek 😔.
Wel 1 positief punt; als alles wat meezit mag ik op het eind van februari een stuur kopen.
Fanatec zit er niet in (tenzij ik ergens tweedhands 1 vind of iemand mij hier iets aanbied 😉) maar Logitech of Thrustmaster mag wel.
Rest mij de vraag G29, T248 of T300RS GT?
Ik heb 2 G29's waarvan bij één het PS3/4 mode knopje afgebroken is en dan werkt hij dus helemaal nergens meer op. De ander is nog in redelijke staat, moet nog even de potentiometer van het gaspedaal schoonmaken, die hapert soms. Verder nog de Wheel Stand Pro V2 van het merk Merkloos volgens mij.
Die wheelstand nieuw is zo'n 100-120euro, (zit een houdertje voor een eventuele schakelpook bij) dus als ik daar 60 voor kan vangen, 200 voor werkende G29 inclusief wheelstand pro (gaat niet zonder weg) dus 260 en dan voor de kapotte G29 waar overigens ook nog werkende pedalen bij zitten zou ik nog 70 willen krijgen, reparatie pcb bestellen kost rond de 60 afhankelijk waar je hem haalt en waar hij verkoopbaar is. Dan kan een eventuele tweaker van 130 een werkende G29 maken en weer verkopen voor 200 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
wilmundo schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Welke stoel heb je daar bij en hoe ben je op die keuze van die stoel (en rig) uitgekomen? De Treq One heeft ook m'n aandacht, vandaar.
Rig gekozen omdat mensen hier op Tweakers er positief over waren en het een Nederlands bedrijf is. Ik heb weinig vergelijkend warenonderzoek gedaan. Baal wel dat ik Black Friday gemist heb, was er simpelweg niet mee bezig toen.

Stoel is de passagierstoel van een race BMW die we hier hebben staan. Is een Sparco Evo 2, niets bijzonders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het wordt in elk geval een flinke jongen, een kleine 90GB schoon aan de haak. Dat zal met aankomende DLC ongetwijfeld ruim over de 100GB gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ruimte is niet echt meer een probleem voor mij, heb nu 1,6TB in m'n PS5, is voldoende voor de games die ik speel, hoef niet per se alles tegelijk geïnstalleerd te hebben maar een aantal games waar je regelmatig bij terug komt, toch wel handig om erop te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:35
kazuka schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:46:
Het wordt in elk geval een flinke jongen, een kleine 90GB schoon aan de haak. Dat zal met aankomende DLC ongetwijfeld ruim over de 100GB gaan.

[Twitter]
Op de site van PlayStation zelf zie ik 110GB staan.
Zouden ze bij de PS5 versie het minimum aantal GB voor de PS4 hebben gezet?
1-2 players. 2-20 network players. PlayStation®Plus subscription required*. 110GB minimum. Vibration function & trigger effect supported. In-game purchases.
https://direct.playstatio...re-order-for-ps5---$69.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:24
AppleFan2007 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:47:
[...]

Op de site van PlayStation zelf zie ik 110GB staan.
Zouden ze bij de PS5 versie het minimum aantal GB voor de PS4 hebben gezet?
Er staat wel "without day one patch" ,dus die kan zomaar 15-20GB zijn. Dan klopt het wel :)
Ik heb de game zelf nog niet in de pre-order aangezien ik met een half gare PS4 pro zit, hopelijk kan ik voor de release aan een PS5 komen...fingers crossed 8)

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlaanderen1
Heb ander halve week vrij genomen van het werk :)

Ben er klaar voor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Your Fanatec order will be shipped soon
*O* *O* *O* *O* *O* HYPED, Kan niet wachten!
Heb de PlayStation al verplaatst naar het bureau, helaas geen 4K HDR scherm, maar wel een redelijke monitor alleen met klote geluid, dus dat word koptelefoon op.

[ Voor 43% gewijzigd door Kalder op 24-01-2022 13:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:20
Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb de Anniversary Edition van GT7 gekocht. Waarom? Geen idee, digitale editie zou makkelijker zijn geweest maar om heel eerlijk te zijn heb ik een PS5 gekocht om GT7 in 4k te kunnen spelen.

Mooie doosje is een leuke bijkomstigheid natuurlijk :)

Ik ga racen met m'n Playseat Challenge i.c.m. een Logitech G29, op de PS5 die aangesloten is op een 55" LG OLED. De hype is real :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:56
Er gaan geruchten dat GT7 mogelijk wordt uitgesteld omdat het GT7 media event voor morgen zonder reden is uitgesteld.

https://www.reddit.com/r/..._delayed_the_media_event/

[ Voor 32% gewijzigd door schumi1986 op 25-01-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:33:
Er gaan geruchten dat GT7 mogelijk wordt uitgesteld omdat het GT7 media event voor morgen zonder reden is uitgesteld.

https://www.reddit.com/r/..._delayed_the_media_event/
Lijkt me sterk aangezien ze de countdown op de PS Store al gestart hebben, of ze moeten hem gaan aanpassen, merken we snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
Hoop niet dat het uitgesteld wordt. Begin er nu wel enthousiast over te worden weer een nieuw deel te kunnen spelen.

Aan de andere kant komt eind februari ook de grote update voor ACC voor de PS5. Dan kan ik mij daar op concentreren. :P En ik wil nog steeds de GT DD Pro base, maar die is los nog niet te bestellen... :(

[ Voor 47% gewijzigd door thunder8 op 25-01-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
thunder8 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:43:
Hoop niet dat het uitgesteld wordt. Begin er nu wel enthousiast over te worden weer een nieuw deel te kunnen spelen.

Aan de andere kant komt eind februari ook de grote update voor ACC voor de PS5. Dan kan ik mij daar op concentreren. :P En ik wil nog steeds de GT DD Pro base, maar die is los nog niet te bestellen... :(
Nou 2 maandjes uitstel mag van mij wel, dan is verbouwing hier ook klaar :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8
schumi2004 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:10:
[...]

Nou 2 maandjes uitstel mag van mij wel, dan is verbouwing hier ook klaar :P
Wie gaat er nu verbouwen als GT7 eraan komt ?!?!? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IpyNiDk.png

ZIn in ook! Ga wel alleen daarna gelijk op vakantie haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

thunder8 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Wie gaat er nu verbouwen als GT7 eraan komt ?!?!? :+
Misschien om plaats te maken voor een simrig? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kevlar01 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Misschien om plaats te maken voor een simrig? :+
Was het maar waar maar helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Volgens mij is iedere Gran Turismo wel (minimaal) 1 jaar later uitgekomen dan de eerste releasedate toch?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +1 Henk 'm!
scorpie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:46:
Volgens mij is iedere Gran Turismo wel (minimaal) 1 jaar later uitgekomen dan de eerste releasedate toch?
Het was aangekondigd als een launch game, dus wat mij betreft hebben ze hem al een jaar uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Hmm ja, dat is ook weer zo. Zo had ik het nog niet bekeken. Dán zeg ik, ik heb al zin in maart! :9

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +3 Henk 'm!
GT DD Pro is binnen, maar pfoeh het is wel behoorlijk wennen, vooral het remmen is heel erg wennen, het pedaal heeft een veel grotere "travel" dan de G29 pedalen, dus het komt nog wel eens voor dat ik niet ver/hard genoeg druk en dus niet voluit rem. En dat terwijl mijn G29 wel een sterkere veer erin had op de rem (niet zo sterk als deze pedalen maar wel sterker dan waar de G29 mee komt).
Voor de rest voelt het erg goed aan, het stuur voelt kwalitatief goed aan desondanks het goedkope uiterlijk.
De FFB is fantatisch, veel sneller, soepeler, sterker, echt geweldig, en ik heb dan nog maar de 5nm versie.
Wel een heel gedoe met opbouwen, waar mijn G29 op een wheelstand pro V2 stond, heb ik de GT DD Pro aan m'n bureau vast gemaakt, waar hij een stukje hoger zit en het zit niet echt comfortabel dus het eerst volgende waar ik in ga investeren is een fatsoenlijke sim rig, daarna de boostkit 180 en de loadcell kit.

Heb al een plateau gemaakt voor de pedalen en heb de monitor op twee stoeptegels gezet om hem wat hoger te krijgen, anders stak het stuur tot de helft van de hoogte van het scherm uit, iets teveel van het goede haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Kalder schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:35:
GT DD Pro is binnen, maar pfoeh het is wel behoorlijk wennen, vooral het remmen is heel erg wennen, het pedaal heeft een veel grotere "travel" dan de G29 pedalen, dus het komt nog wel eens voor dat ik niet ver/hard genoeg druk en dus niet voluit rem. En dat terwijl mijn G29 wel een sterkere veer erin had op de rem (niet zo sterk als deze pedalen maar wel sterker dan waar de G29 mee komt).
Voor de rest voelt het erg goed aan, het stuur voelt kwalitatief goed aan desondanks het goedkope uiterlijk.
De FFB is fantatisch, veel sneller, soepeler, sterker, echt geweldig, en ik heb dan nog maar de 5nm versie.
Wel een heel gedoe met opbouwen, waar mijn G29 op een wheelstand pro V2 stond, heb ik de GT DD Pro aan m'n bureau vast gemaakt, waar hij een stukje hoger zit en het zit niet echt comfortabel dus het eerst volgende waar ik in ga investeren is een fatsoenlijke sim rig, daarna de boostkit 180 en de loadcell kit.

Heb al een plateau gemaakt voor de pedalen en heb de monitor op twee stoeptegels gezet om hem wat hoger te krijgen, anders stak het stuur tot de helft van de hoogte van het scherm uit, iets teveel van het goede haha.
Nice! Hier is die ook binnen en het monteren kostte idd best wat tijd op de stand die ik heb, maar het it wel lekker stevig allemaal. Heb hem alleen nog niet aan de praat kunnen krijgen met F1 2021, daar ga ik straks verder naar kijken. Alleen een stukje Dirt 5 gespeeld en dat voelde wel al goed, al is het wel weer wennen na jaaaaren zonder stuur. GT Sport ga ik lenen van een vriend, dus dan kan ik hem daar ook mee proberen, om vast warm te worden voor GT7 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
Martijn1990 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:19:
[...]

Nice! Hier is die ook binnen en het monteren kostte idd best wat tijd op de stand die ik heb, maar het it wel lekker stevig allemaal. Heb hem alleen nog niet aan de praat kunnen krijgen met F1 2021, daar ga ik straks verder naar kijken. Alleen een stukje Dirt 5 gespeeld en dat voelde wel al goed, al is het wel weer wennen na jaaaaren zonder stuur. GT Sport ga ik lenen van een vriend, dus dan kan ik hem daar ook mee proberen, om vast warm te worden voor GT7 8)
Wat ik gelezen heb, is dat je voor oudere spellen soms moet kiezen voor de compatibility mode, paars ledje. Dan zou het stuur als een Elite + herkend moeten worden door de games, waar F1 2021 wel mee moet werken. Kan zijn dat je dit ook voor GT Sport nodig hebt, omdat die ook beperkte ondersteuning qua sturen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
thunder8 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:50:
[...]

Wat ik gelezen heb, is dat je voor oudere spellen soms moet kiezen voor de compatibility mode, paars ledje. Dan zou het stuur als een Elite + herkend moeten worden door de games, waar F1 2021 wel mee moet werken. Kan zijn dat je dit ook voor GT Sport nodig hebt, omdat die ook beperkte ondersteuning qua sturen heeft.
Thanks! Had inderdaad ook zoiets gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:50:
[...]

In GT Sport werkt de GT DD Pro gewoon, hoewel je de ongebruikte buttons niet kunt toewijzen, je kunt alleen maar de standaard PS knoppen instellen zoals X, O, R2, R3 enz. Hij ziet hem als een CSL Elite racing wheel.
En inderdaad bij veel games moet je de compatibility mode gebruiken. Project Cars 2 en Dirt Rally 2 moeten in ieder geval in compatibility mode. Ik merk soms dat de rev LEDs en het schermpje niets doen, meestal wanneer ik een game al opgestart heb en dan pas compatibility mode instel, als ik hem van te voren in die mode zet voordat ik een game opstart doet hij het wel goed volgens mij (althans dat merkte ik toen ik op de PC speelde)

[ Voor 24% gewijzigd door Kalder op 27-01-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
Kalder schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:56:
[...]

In GT Sport werkt de GT DD Pro gewoon, hoewel je de ongebruikte buttons niet kunt toewijzen, je kunt alleen maar de standaard PS knoppen instellen zoals X, O, R2, R3 enz. Hij ziet hem als een CSL Elite racing wheel.
Ja button mapping is een beperking van GT Sport zelf. Erg irritant dat je knoppen op je stuur niet kan gebruiken voor rembalans en fuel mapping. Dit kan wel via de hud, maar heb niet voor niets zoveer knoppen op mijn stuur. F1 2019 ondersteunt dat dan weer wel, maar die willen niets weten van de funky switch, waarmee je vaak naar andere view tijdelijk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Ja button mapping is een beperking van GT Sport zelf. Erg irritant dat je knoppen op je stuur niet kan gebruiken voor rembalans en fuel mapping. Dit kan wel via de hud, maar heb niet voor niets zoveer knoppen op mijn stuur. F1 2019 ondersteunt dat dan weer wel, maar die willen niets weten van de funky switch, waarmee je vaak naar andere view tijdelijk kan.
De gekleurde d-pads doen het bij mij wel, TC en Brake bias is makkelijk tijdens een race in te stellen, als je daily race C doet kun je vaak ook nog fuel mix instellen en als je een auto hebt met instelbare torque distribution doet het gele knopje het ook. Wel een beetje counter-intuïtief dat het omhoog en omlaag is bij die knopjes, links en rechts had ik logischer gevonden (aangezien de balkjes (v/d UI v/d Game) min of meer horizontaal zijn).

[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 27-01-2022 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
Kalder schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:08:
[...]

De gekleurde d-pads doen het bij mij wel, TC en Brake bias is makkelijk tijdens een race in te stellen, als je daily race C doet kun je vaak ook nog fuel mix instellen en als je een auto hebt met instelbare torque distribution doet het gele knopje het ook. Wel een beetje counter-intuïtief dat het omhoog en omlaag is bij die knopjes, links en rechts had ik logischer gevonden (aangezien de balkjes (v/d UI v/d Game) min of meer horizontaal zijn).
Ik heb een Formula V2 F1 LE 2020 wheel, met rotaries en switches. Die worden helaas nog steeds niet ondersteund. Hoop dat dat in GT7 wel goed verwerkt is en deze bruikbaar zijn. Dat de gekleurde D-pads op de GT DD Pro al wel ondersteund worden is nieuw voor mij. Jammer dat ze dan niet meteen de V2 meenemen ....

Pagina: 1 2 ... 74 Laatste

Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69