Het maakt inderdaad wel uit of je een screen protector van saffierglas of gewoon 9H tempered glass gebruikt. Grappig feitje: bij de tempered glass screen protectors maakt het in de praktijk niet uit of je een screen protector van een tientje of van 40 euro plakt. Dat zag ik in dit filmpje: YouTube: DON'T buy a Screen Protector before watching this.Canaria schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:21:
Heeft iemand ervaring met screenprotectors van saffierglas, zoals Shellrus of Hoda?
Ik vind de meeste screenprotectors (Belkin, Spigen, Caudabe) te glad en in de meeste gevallen te spiegelend. Het oppervlak voelt echt anders dan het glas van de iPhone, ook al is dat geen saffier.
Saffierglas zou het scherm veel beter benaderen en krast ook nog minder snel.
Ze zijn met $80 wel wat duurder maar voor een goede toplaag heb ik dat wel over.
Daar zie je ook de saffier screen protector als beste uit de test komen. Maar je ziet ook meteen dat het opplakken nog steeds een hele uitdaging is. Het lijkt me wel zonde als je zo'n dure screen protector verkeerd erop plakt. En geloof me; ik plak heel wat screen protectors en het gaat altijd goed, maar ik zou het niet durven met een protector van bijna 80 euro.