Dat hadden ze ook aangegeven tijdens de keynote. Minder plasticverbruik voor het "milieu".d22wth schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:10:
[Afbeelding]
Zag deze foto op Facebook, ze zijn blijkbaar helemaal gestopt met de plastic sealing om de doos heen.
Ik juist altijd op de hoogste kwaliteit. Terug schalen kan altijd nog in post en over 25 jaar heb je waarschijnlijk liever 4K als bron dan 1080pCloud_VII schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:26:
[...]
Ik film eigenlijk alles in 1080p 60fps. Als ik denk dit wordt wel een mooi filmpje schakel ik naar 4k 60fps. Maar huis tuin en keuken filmpjes is in Full HD genoeg.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Best wel nice. Nu kunnen mensen iig niet zelf aan de slag met een seal machined22wth schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:10:
[Afbeelding]
Zag deze foto op Facebook, ze zijn blijkbaar helemaal gestopt met de plastic sealing om de doos heen.
Ik zocht eigenlijk naar een topic over het verkopen van je oude iPhone maar kon dat niet vinden. Daarom stel ik de vraag hier, en moderator verplaats het vooral mocht er toch een ander topic beter passen.
Ik heb nu een XS Max 64gb zilver in perfecte staat die ik graag wil verkopen. Op Marktplaats zie ik veel aanbod en via Google kwam ik op de site Sobby.nl uit. Daar had ik nog niet eerder van gehoord maar zij bieden een mooi bedrag 340 euro. Zijn er tweakers die daar al zaken mee gedaan hebben? Meestal is het zo dat als het te mooi is om waar te zijn......maar deze site lijkt goede recensies te hebben. Ervaringen hier?
Ik heb nu een XS Max 64gb zilver in perfecte staat die ik graag wil verkopen. Op Marktplaats zie ik veel aanbod en via Google kwam ik op de site Sobby.nl uit. Daar had ik nog niet eerder van gehoord maar zij bieden een mooi bedrag 340 euro. Zijn er tweakers die daar al zaken mee gedaan hebben? Meestal is het zo dat als het te mooi is om waar te zijn......maar deze site lijkt goede recensies te hebben. Ervaringen hier?
Ja ik doe regelmatig zaken met Sobby, gaat tot nu toe altijd prima.laredo schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:04:
Ik zocht eigenlijk naar een topic over het verkopen van je oude iPhone maar kon dat niet vinden. Daarom stel ik de vraag hier, en moderator verplaats het vooral mocht er toch een ander topic beter passen.
Je krijgt een label, stuurt hem op en met 3 werkdagen heb je het geld.
Wij hebben 2 Max’en te vervangen, 1 heeft al een nieuw baasje, andere gaat op zeker naar Sobby toe.
Had ik dat eerder geweten dat Sobby best een goede prijs geeft. Scheelt veel gezeur op MP.Donstil schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:10:
[...]
Ja ik doe regelmatig zaken met Sobby, gaat tot nu toe altijd prima.
Je krijgt een label, stuurt hem op en met 3 werkdagen heb je het geld.
Wij hebben 2 Max’en te vervangen, 1 heeft al een nieuw baasje, andere gaat op zeker naar Sobby toe.
Elect a clown, expect a circus.
Zal het nog 1x zeggen, daarom TweakersSlasher schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:13:
[...]
Had ik dat eerder geweten dat Sobby best een goede prijs geeft. Scheelt veel gezeur op MP.
Ik kon de advertentie bijna direct, na online zetten, op gereserveerd zetten met nog enkele in de wacht.
Hier zelf ook voor 128gb gekozen. Heb nu maar 30gb in gebruik en filmen doe ik amper.
Volgend jaar zal het wel de standaard worden.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Had hem ook op tweakers gezet geen enkele reactie gehad.Famous schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:17:
[...]
Zal het nog 1x zeggen, daarom Tweakers
Ik kon de advertentie bijna direct, na online zetten, op gereserveerd zetten met nog enkele in de wacht.
Hier zelf ook voor 128gb gekozen. Heb nu maar 30gb in gebruik en filmen doe ik amper.
Volgend jaar zal het wel de standaard worden.
Elect a clown, expect a circus.
Mijn ervaringen zijn ook niet zo rooskleurig met tweakers V&A, soms zit er een echte tweaker tussen maar ik heb meestal leden met 0 forum En front page reacties. Gewoon marktplaats mensen die een tweakers account hebben voor V&A.
Zonder te veel af te dwalen: ik heb gisteren binnen één dag mijn iPhone 12 Pro Max 256GB verkocht voor een net bedrag van 800 euro en krijg ook nog 130 euro van Apple Care terug. Dat was gewoon via Marktplaats. De koper woonde in mijn gemeente, kwam op tijd opdagen en heeft me keurig betaald.
De iPhone van mijn broer was dezelfde dag ook verkocht voor hetzelfde bedrag. Eveneens keurig afgehandeld. Dus het kan wel.
De iPhone van mijn broer was dezelfde dag ook verkocht voor hetzelfde bedrag. Eveneens keurig afgehandeld. Dus het kan wel.
Bij mij alleen al is Genshin Impact 10 GB. Aan Whatsapp dingen ook al 5GB. Dus voor mij zou 32GB nooit genoeg zijn.TrafalgarLaw schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:59:
[...]
Ligt een beetje aan je use-case scenario. Jarenlang een 64 GB android telefoon gehad (weliswaar een budget) maar die heb ik nog niet volgekregen terwijl ik wel best veel Spotify erop gebruik en podcasts download. Op een PC kan ik wel begrijpen waarom je 1 TB nodig hebt maar op een smartphone/iPhone denk ik dat voor de casual gebruikers 64/128 GB voldoende moet zijn. Zo heb ik momenteel niet eens 32/128 vol op mijn iPhone 12.
Ik heb nu 128GB en zou niet minder willen. Ik heb ook veel gedownloade muziek omdat dit dik accu bespaart (ipv streamen over 4G). Daarnaast al m’n foto’s en het gaat hard.
Ligt aan de vp. Die is realistisch, maar sommigen verwachten gewoon nog 1000+ te ontvangen voor hun 12 pro Max. Dat is gewoon niet realistisch.Dennisweb schreef op zondag 19 september 2021 @ 22:06:
Zonder te veel af te dwalen: ik heb gisteren binnen één dag mijn iPhone 12 Pro Max 256GB verkocht voor een net bedrag van 800 euro en krijg ook nog 130 euro van Apple Care terug. Dat was gewoon via Marktplaats. De koper woonde in mijn gemeente, kwam op tijd opdagen en heeft me keurig betaald.
Krijg je geld, naar ratio, terug van Apple als je je iPhone eerder verkoopt? AC+ zit niet aan persoon gekoppeld, toch?Dennisweb schreef op zondag 19 september 2021 @ 22:06:
I don't have dreams, I have goals!!
Yes! Ze berekenen per dag een percentage dat je terugkrijgt. Dus elke dag wordt het een beetje minder. Ik heb uitgerekend dat ik iets meer dan de helft terug zou moeten krijgen. De 12 Pro Max kwam immers in november uit en het is nu september. Scheelt toch 2 maanden. En ik ga natuurlijk ook dit jaar weer AppleCare op de 13 Pro Max zetten.Redondo1982 schreef op zondag 19 september 2021 @ 23:34:
[...]
Krijg je geld, naar ratio, terug van Apple als je je iPhone eerder verkoopt? AC+ zit niet aan persoon gekoppeld, toch?
Nice! Dacht dat je dan je hele AC+ kwijt was, wat zeker voor early adopters dan erg kostbaar wordt.Dennisweb schreef op maandag 20 september 2021 @ 00:24:
[...]
Yes! Ze berekenen per dag een percentage dat je terugkrijgt. Dus elke dag wordt het een beetje minder. Ik heb uitgerekend dat ik iets meer dan de helft terug zou moeten krijgen. De 12 Pro Max kwam immers in november uit en het is nu september. Scheelt toch 2 maanden. En ik ga natuurlijk ook dit jaar weer AppleCare op de 13 Pro Max zetten.
Ik ben ook verbaasd hoeveel geld ze nog retour geven voor mijn 'oude' 11.Slasher schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:13:
[...]
Had ik dat eerder geweten dat Sobby best een goede prijs geeft. Scheelt veel gezeur op MP.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Idd, hier ook even gekeken naar iphone 11 pro 64gb, 500 euro. Dat is hetzelfde wat ik er normaal voor beur eigenlijk bij een 2 jaar oud toestel.Terrie schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:24:
[...]
Ik ben ook verbaasd hoeveel geld ze nog retour geven voor mijn 'oude' 11.
500 euro?? DoeiiScrtz schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:25:
[...]
Idd, hier ook even gekeken naar iphone 11 pro 64gb, 500 euro. Dat is hetzelfde wat ik er normaal voor beur eigenlijk bij een 2 jaar oud toestel.
Ik krijg 420 euro voor de 11 Pro Max 256GB
Hoe dat dan? Als ik op hun pagina 11 Pro Max 256GB invoer krijg ik minimaal 510 euro retour (dat is bij staat: 'zichtbaar gebruikt'). Alleen als ie kapot is krijg ik minder.kevintjuh93 schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:31:
[...]
500 euro?? Doeii
Ik krijg 420 euro voor de 11 Pro Max 256GB
Nevermind, het ging over sobby... ik had het over Apple Trade-InOf-Aaargh schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:56:
[...]
Hoe dat dan? Als ik op hun pagina 11 Pro Max 256GB invoer krijg ik minimaal 510 euro retour (dat is bij staat: 'zichtbaar gebruikt'). Alleen als ie kapot is krijg ik minder.
Pff, ik twijfel erg tussen de 13 mini en 13 pro. Ik hou van foto's maken, maar een kleiner toestel vind ik wel erg fijn (ik heb nu een 12 mini, baas betaald dus ik upgrade elk jaar). Iemand anders die met deze twijfel zit?
Ik, precies hetzelfde...alleen betaal ik zelf haha.n3z schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:24:
Pff, ik twijfel erg tussen de 13 mini en 13 pro. Ik hou van foto's maken, maar een kleiner toestel vind ik wel erg fijn (ik heb nu een 12 mini, baas betaald dus ik upgrade elk jaar). Iemand anders die met deze twijfel zit?
13 Pro blijf ik maar naar kijken, maar ik was eindelijk blij dat er een Mini kwam met volledig scherm ipv die dikke randen van de SE. Dat is zoooo....2000. Mini voel je niet in je broek zitten en kan ik met één hand bedienen. Dat vind ik erg fijn, maar de Pro vind ik er veel mooier uitzien en kan ook meer. Ben alleen toen van 11 Pro naar 12 Mini gegaan. Tja...keuzes.
Eindelijk een lotgenootje dus
EDIT:
Dus verstand zegt Mini 13 en hart zegt 13 Pro
[ Voor 18% gewijzigd door Redondo1982 op 20-09-2021 11:44 ]
Hier nog een lotgenoot. Heb nu de 12 mini. Mijn enige klacht is de batterijduur en die is nu dus verbeterd. Maarja 120hz, nog betere batterij en betere camera is ook lekker. Alleen vond ik de 12 pro echt kut in de hand liggen en zwaar.Redondo1982 schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:33:
[...]
Ik, precies hetzelfde...alleen betaal ik zelf haha.
13 Pro blijf ik maar naar kijken, maar ik was eindelijk blij dat er een Mini kwam met volledig scherm ipv die dikke randen van de SE. Dat is zoooo....2000. Mini voel je niet in je broek zitten en kan ik met één hand bedienen. Dat vind ik erg fijn, maar de Pro vind ik er veel mooier uitzien en kan ook meer. Ben alleen toen van 11 Pro naar 12 Mini gegaan. Tja...keuzes.
Heb toch de 13 mini besteld. Word ook de laatste mini als ik de geruchten mag geloven. Vanaf de Android zijde is er al die tijd geen compacte high-end smartphone gekomen en gezien 'tegenvallende verkopen van de 12 mini' zullen ze daar, gok ik, ook niet aan beginnen.
Ik ben door de 12 mini het apple eco-system ingerold. Inmiddels heb ik een Macbook Pro, iPad M1 12,9, Apple Airpods pro, Apple TV 4k, Apple Watch 6 series en Powerbeats Pro. De 13 mini en de iPad mini zijn onderweg. Dus ja, vraag me af of die 12 mini van Apple nou zo'n slechte zet was.
En Roxette zei het ooit al eens Listen to Your HeartRedondo1982 schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:33:
[...]
Ik, precies hetzelfde...alleen betaal ik zelf haha.
EDIT:
Zo dan! Blackjack all-in haha.tweakenpeak schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:45:
[...]
Hier nog een lotgenoot. Heb nu de 12 mini. Mijn enige klacht is de batterijduur en die is nu dus verbeterd. Maarja 120hz, nog betere batterij en betere camera is ook lekker. Alleen vond ik de 12 pro echt kut in de hand liggen en zwaar.
Heb toch de 13 mini besteld. Word ook de laatste mini als ik de geruchten mag geloven. Vanaf de Android zijde is er al die tijd geen compacte high-end smartphone gekomen en gezien 'tegenvallende verkopen van de 12 mini' zullen ze daar, gok ik, ook niet aan beginnen.
Ik ben door de 12 mini het apple eco-system ingerold. Inmiddels heb ik een Macbook Pro, iPad M1 12,9, Apple Airpods pro, Apple TV 4k, Apple Watch 6 series en Powerbeats Pro. De 13 mini en de iPad mini zijn onderweg. Dus ja, vraag me af of die 12 mini van Apple nou zo'n slechte zet was.
Maar toen er werd gemeld dat de 12 Mini slecht verkocht, stond ie alsnog op plek 6 in de top-10. Dat is dan toch helemaal niet zo slecht? Ik weet nu hoe het nu ervoor staat, maar ik zou het ook jammer vinden als het model eruit gaat.
Haha, ja. Weet je hoe vaak ik dit al heb gedaan? Met zowel hele goede en slechte aflopen.Donstil schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:47:
[...]
En Roxette zei het ooit al eens Listen to Your Heart
wij zijn toch tweakers
niet twijfelen gewoon minimaal een Pro
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ze zijn er echt wel hoor. Je gewoon eventjes wat verdiepen.tweakenpeak schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:45:
[...]
pricewatch: ASUS Zenfone 8 (8GB) 256GB Zwart
Hier nog een lotgenoot. 12 Mini nu en vrijdag komt m’n 13 Pro.Redondo1982 schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:33:
[...]
EDIT:
Ik hoop dat ik weer kan wennen aan het grotere formaat en toename gewicht.
Als ik langere tijd (buitenshuis, want thuis Macbook) aan het surfen ben op internet merk ik dat ik toch vaak een groter scherm mis als ook soms een groter toetsenbord.
Plus het 120Hz scherm van de 13 Pro is de kers op de taart.
Maar de handzaamheid van de 12 Mini is wel echt verdomd prettig.
Wat me stoorde afgelopen zomer tijdens zonnige en warme dagen is dat m’n 12 Mini de batterij zeer snel leegtrok. Gelukkig nu de herfst en winter in aantocht
[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 20-09-2021 12:01 ]
Nou dat is geen kleine telefoon hoor. Ding heeft een 5,9” scherm en is zowel langer als dikker dan een 13 Pro, laat staan een mini.cordonbleu schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:54:
[...]
Ze zijn er echt wel hoor. Je gewoon eventjes wat verdiepen.
pricewatch: ASUS Zenfone 8 (8GB) 256GB Zwart
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 20-09-2021 12:00 ]
Klopt, dit vermeldde Apple al tijdens de Keynote op de slide waar ze uiteenzetten hoeveel ze bijdragen aan een schonere planeet.d22wth schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:10:
[Afbeelding]
Heb het idee dat (ondanks dit jaar er bijna geen verschil is tussen Pro en Pro Max) de Max wederom erg in trek is. Dit gezien diverse internationale polls en fora
Het is weer September 2025 :)
De batterij begin ik mij nu ook aan te storen. Ik nu health van 93% en dat merk je zeker in de zomer zoals jij zegt. Daarnaast werk ik nu veelal thuis en is het niet zo'n probleem om een grotere telefoon op mijn bureau te hebben. Aan de andere kant was ik laatst weer op een feestje en dan is zo'n mini echt wel prettig hoor. Vergeet gewoon dat hij in mijn broek zit. Ik ga toch maar eerst even voelen en wegen in de winkel._Bailey_ schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:56:
[...]
Hier nog een lotgenoot. 12 Mini nu en vrijdag komt m’n 13 Pro.
Als ik langere tijd (buitenshuis, want thuis Macbook) aan het surfen ben op internet merk ik dat ik toch vaak een groter scherm mis als ook soms een groter toetsenbord.
Wat me stoorde afgelopen zomer tijdens zonnige en warme dagen is dat m’n 12 Mini de batterij zeer snel leegtrok. Gelukkig nu de herfst en winter in aantocht
Ja dat viel me op macrumors ook al op. Gaat goed met die Max.Jaymone schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:15:
Heb het idee dat (ondanks dit jaar er bijna geen verschil is tussen Pro en Pro Max) de Max wederom erg in trek is. Dit gezien diverse internationale polls en fora
Dus de Pro is de ideale pandemie telefoonn3z schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:15:
[...]
De batterij begin ik mij nu ook aan te storen. Ik nu health van 93% en dat merk je zeker in de zomer zoals jij zegt. Daarnaast werk ik nu veelal thuis en is het niet zo'n probleem om een grotere telefoon op mijn bureau te hebben. Aan de andere kant was ik laatst weer op een feestje en dan is zo'n mini echt wel prettig hoor. Vergeet gewoon dat hij in mijn broek zit. Ik ga toch maar eerst even voelen en wegen in de winkel.
12 Pro Max begin juli nieuw gekocht voor 900, kunnen verkopen voor 800, #veegtzweetvanvoorhoofd, was toch iets te groot voor bediening met 1 werkende hand. 13 via mobiel.nl met terugkoopregeling bij t-mobile gekocht. Sinds 2016 in apple-ecosysteem en bevalt nog
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
*snip* voor dit soort zaken kun je beter een topicreport maken.
[ Voor 77% gewijzigd door Daedalus op 20-09-2021 13:47 ]
*snip* offtopic
[ Voor 89% gewijzigd door Daedalus op 20-09-2021 13:47 ]
Gaan we vandaag de reviews zien? Ik kan niet wachten om meer footage te zien
volgens mij kunnen we die woensdagmiddag (NL tijd) verwachten.doebbalapoent11 schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:46:
edit: morgenmiddag dus al, zie post hieronder
[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 20-09-2021 14:48 ]
Media / press will receive iPhone 13 and iPad mini on Friday.doebbalapoent11 schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:46:
Embargo for both (next week):
iPhone 13 - Tuesday, Sept 21
9:00am EST
iPad mini - Wednesday, Sept 22
9:00am EST
- Oeps verkeerde topic...:)
[ Voor 94% gewijzigd door Terrie op 20-09-2021 14:52 ]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Voor discussies over hoesjes kun je beter in [iPhone 13, Mini & Pro] Accessoires, hoesjes & wallets terechtTerrie schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:45:
Vorige week de Iphone 13 pro max 128GB sierra Blue besteld bij Mobiel.nl. Nu weer aan het kijken voor een hoesje, maar eigenlijk was ik erg fan van de UAG cover die nu ook op mijn 11 zit. Dit was destijds een clear cover en is nog steeds niet verkleurd en mijn telefoon is nog in 100% nieuwstaat. Nu vond ik voor de 13 pro max ook een nieuwe variant, maar deze lijkt niet erg populair op de normale websites. Zijn er nog ECHT goede alternatieven die niet verkleuren en echt stootvast zijn?
https://www.urbanarmorgea...es-iphone-13-pro-max-case
Anders bestel ik gewoon weer deze UAG cover en weet ik dat ik goed zit. Daarnaast zijn er mensen die ervaring hebben met een screenprotector met privacy filter?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ik heb de 12 Pro met 92% health en 329 cycles. Merk wel dat ik gemiddeld zo’n 5u SOT kan hebben voordat ie leeg is, niet heel geweldig dus. De 1,5u verbetering zou dus erg fijn zijn bij de 13 Pron3z schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:15:
[...]
De batterij begin ik mij nu ook aan te storen. Ik nu health van 93% en dat merk je zeker in de zomer zoals jij zegt. Daarnaast werk ik nu veelal thuis en is het niet zo'n probleem om een grotere telefoon op mijn bureau te hebben. Aan de andere kant was ik laatst weer op een feestje en dan is zo'n mini echt wel prettig hoor. Vergeet gewoon dat hij in mijn broek zit. Ik ga toch maar eerst even voelen en wegen in de winkel.
𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾
Hoe weet jij hoeveel cycles je hebt opgeladen?d22wth schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:49:
[...]
Ik heb de 12 Pro met 92% health en 329 cycles. Merk wel dat ik gemiddeld zo’n 5u SOT kan hebben voordat ie leeg is, niet heel geweldig dus. De 1,5u verbetering zou dus erg fijn zijn bij de 13 Pro
Kan je dat ergens terugvinden?
Via Coconut Battery - https://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/dimocash schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:20:
[...]
Hoe weet jij hoeveel cycles je hebt opgeladen?
Bedankt! Mijn mini staat op 313 cycle en 93,2% batterij health.ZiSE schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:36:
[...]
Via Coconut Battery - https://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/
in Windows doe ik dat via 3utoolsdimocash schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:20:
[...]
Hoe weet jij hoeveel cycles je hebt opgeladen?
𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾
11 pro Max vanaf launch, 88% batterij.
13 pro Max in de pre-order. Vooral benieuwd naar het 120hertz scherm.
Dat wordt voor mij de afweging; handzaamheid vs. batterijduur._Bailey_ schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:56:
[...]
Hier nog een lotgenoot. 12 Mini nu en vrijdag komt m’n 13 Pro.
Ik kom van een Huawei P20 pro en de batterijduur daarvan is nog steeds na 3 jaar echt goed.
Het kleine formaat van de mini spreekt me alleen heel erg aan en minder op je telefoon kunnen zitten is eigenlijk best gezond.
Voor wie echt niet kan wachten:
Download Apple’s new iPhone 13 and iPhone 13 Pro wallpapers right here [Gallery]
Download Apple’s new iPhone 13 and iPhone 13 Pro wallpapers right here [Gallery]
Hilarisch. Ik heb echt precies hetzelfde! Vanaf launch en nu ook 88%Wouter36 schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:55:
11 pro Max vanaf launch, 88% batterij.
Krijgen we bij levering trouwens iOS 15 voorgeïnstalleerd?
Ja zeker. Wordt geleverd met iOS 15Heijmenberg99 schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:56:
Krijgen we bij levering trouwens iOS 15 voorgeïnstalleerd?
Hier een gewone 11 Pro en na launchday op 87%. Maar ik leef echt op dat ding en trek hem dagelijks minimaal één keer onder de 10%. Dus erg tevreden mee na 2 jaar.kevintjuh93 schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:55:
[...]
Hilarisch. Ik heb echt precies hetzelfde! Vanaf launch en nu ook 88%
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Weet nou niet of ik ze echt mooi vindt… ik mis ‘een verhaal’ er in ofzo..Donstil schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:28:
Voor wie echt niet kan wachten:
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ja eens, ik heb deze:Toppe schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:08:
[...]
Weet nou niet of ik ze echt mooi vindt… ik mis ‘een verhaal’ er in ofzo..
/f/image/jxcCNZSfZK0qcmt3szqFg5I2.png?f=fotoalbum_large)
Simpel en een knipoog naar het verleden.
Weet iemand waarom de +256gb versie betere pro res specs heeft tov de 138gb?
Omdat die minder snel vol is.twkr18526 schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:29:
Weet iemand waarom de +256gb versie betere pro res specs heeft tov de 138gb?
Kunnen ze die keuze niet gewoon aan de gebruiker over laten? Hoeveel uur moet je due prores stand opnemen voor je de 128gb vol hebt? Tot nu toe geen uitleg van apple gezien, alleen wat YouTubers die die vraag stellen.
Ongeveer 2GB per minuut, gaat dus aardig sneltwkr18526 schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:35:
[...]
Kunnen ze die keuze niet gewoon aan de gebruiker over laten? Hoeveel uur moet je due prores stand opnemen voor je de 128gb vol hebt? Tot nu toe geen uitleg van apple gezien, alleen wat YouTubers die die vraag stellen.
Na pakweg ieder 60 minuten dus uploaden, video verwijderen en weer verder dusTheDuJa schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:49:
[...]
Ongeveer 2GB per minuut, gaat dus aardig snel

[ Voor 4% gewijzigd door twkr18526 op 20-09-2021 22:52 ]
Ik lees hier zelfs 6-8 GB per minuut. Hoe dan ook hou je dat prores-filmen met 128GB niet lang vol. 
https://www.knowyourmobile.com/phones/iphone-13-prores/
Ik heb in een andere video (geen link, dus van horen zeggen) weer gehoord dat het zelfs tot 10 gigabyte per minuut gaat zijn (bij 4K, 30 fps). Ik vermoed dat deze keuze niet zozeer een limmitatie is vanwege de opslagcapaciteit maar vanwege de schrijfsnelheid. Misschien heeft de 128GB variant een opslagchip die niet in staat is om continue zo'n data stroom weg te schrijven.Mike P schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:52:
Ik lees hier zelfs 6-8 GB per minuut. Hoe dan ook hou je dat prores-filmen met 128GB niet lang vol.
Hoe dan ook: ik vraag mij af wie, als amateur, ProRes gaat gebruiken. Leuk als je bijvoorbeeld een keer het "ja woord" wilt vastleggen bij een huwelijk maar verder? Waarom zou je een bestand van meerdere gigabytes groot willen hebben wanneer je in minder dan 1 minuut vastlegt wat jouw kind/huisdier/whatever uitspookt? Waarom zou je in een dagelijkse huis/tuin/keuken video achteraf nog een focus willen veranderen? Alsof wij amateurs nadat wij een video hebben geschoten deze nog gaan aanpassen voordat wij ze op social media plaatsen.
Het feit dat de 128GB versie niet ProRes 4K ondersteunt zou voor mij echt de allerlaatste reden zijn om een andere versie te kopen.
Indeed. Ik was paar jaar terug erg blij met HEIC en HEVCGertjanO schreef op maandag 20 september 2021 @ 23:10:
[...]
Ik heb in een andere video (geen link, dus van horen zeggen) weer gehoord dat het zelfs tot 10 gigabyte per minuut gaat zijn (bij 4K, 30 fps). Ik vermoed dat deze keuze niet zozeer een limmitatie is vanwege de opslagcapaciteit maar vanwege de schrijfsnelheid. Misschien heeft de 128GB variant een opslagchip die niet in staat is om continue zo'n data stroom weg te schrijven.
Hoe dan ook: ik vraag mij af wie, als amateur, ProRes gaat gebruiken. Leuk als je bijvoorbeeld een keer het "ja woord" wilt vastleggen bij een huwelijk maar verder? Waarom zou je een bestand van meerdere gigabytes groot willen hebben wanneer je in minder dan 1 minuut vastlegt wat jouw kind/huisdier/whatever uitspookt? Waarom zou je in een dagelijkse huis/tuin/keuken video achteraf nog een focus willen veranderen? Alsof wij amateurs nadat wij een video hebben geschoten deze nog gaan aanpassen voordat wij ze op social media plaatsen.
Het feit dat de 128GB versie niet ProRes 4K ondersteunt zou voor mij echt de allerlaatste reden zijn om een andere versie te kopen.
Eerste unboxing van de 13 Pro Max. Maar dan alleen van de achterkant.
YouTube: IPhone 13 Pro Max Unboxing. 🔥🔥
Kijk dat van huisdieren op social media snap ik, dat hoeft niet in RAW maar waarom alleen bij het “ja woord”?GertjanO schreef op maandag 20 september 2021 @ 23:10:
[...]
Ik heb in een andere video (geen link, dus van horen zeggen) weer gehoord dat het zelfs tot 10 gigabyte per minuut gaat zijn (bij 4K, 30 fps). Ik vermoed dat deze keuze niet zozeer een limmitatie is vanwege de opslagcapaciteit maar vanwege de schrijfsnelheid. Misschien heeft de 128GB variant een opslagchip die niet in staat is om continue zo'n data stroom weg te schrijven.
Dat is vaak op een plek met vaste belichting etc dus daar lijkt het mij juist niet nodig, je schiet in RAW omdat je
Kleur, highlights en schaduwen wilt corrigeren.
Overigens heeft video raw niet met de focus te maken. Die is niet aan te passen door ProRes.
De grote van een minuut ProRes hangt verder heel erg af van de subsampling die gebruikt gaat worden en of ze daarin kiezen voor Apple ProRes 422 HQ of Apple ProRes 444 XQ.
Hoop dat er morgen een reviewer is die daar wat mee heeft gedaan. MKBHD heeft wel een voorliefde voor video maar is doorgaans niet diep genoeg, dus mijn hoop is gevestigd op IPhonedo alleen ik weet dan weer niet of hij een review unit heeft.
Ik versta dr niks vanDennisweb schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 00:19:
Eerste unboxing van de 13 Pro Max. Maar dan alleen van de achterkant.YouTube: IPhone 13 Pro Max Unboxing. 🔥🔥
Maar hoe dan ook: vandaag de eerste reviews en beelden

Ik bedoelde niet alleen het huwelijk, dit was alleen het eerste voorbeeld wat mij te binnen schoot. Ik wilde duidelijk maken dat ProRes, naar mijn mening, een prima optie is voor de meer professionele video "shooter" zoals jij maar dat dit voor de 98% van de reguliere gebruikers geen toegevoegde waarde heeft. In ieder geval als het om de keuze gaat 4K ProRes of niet.Donstil schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 00:47:
[...]
Kijk dat van huisdieren op social media snap ik, dat hoeft niet in RAW maar waarom alleen bij het “ja woord”?
Dat is vaak op een plek met vaste belichting etc dus daar lijkt het mij juist niet nodig, je schiet in RAW omdat je
Kleur, highlights en schaduwen wilt corrigeren.
Overigens heeft video raw niet met de focus te maken. Die is niet aan te passen door ProRes.
De grote van een minuut ProRes hangt verder heel erg af van de subsampling die gebruikt gaat worden en of ze daarin kiezen voor Apple ProRes 422 HQ of Apple ProRes 444 XQ.
Hoop dat er morgen een reviewer is die daar wat mee heeft gedaan. MKBHD heeft wel een voorliefde voor video maar is doorgaans niet diep genoeg, dus mijn hoop is gevestigd op IPhonedo alleen ik weet dan weer niet of hij een review unit heeft.
Is gewoon een verkoopstrategie, alleen nu aan een reden (mogelijkheden) gekoppeld. Kijk maar weer naar de nieuwe iPad Mini met opslagmogelijkheden, want je springt van 64gb naar 256gb. 128gb had de standaard moeten zijn, 64gb vindt het merendeel te weinig en dus kies je voor het veel duurdere model 256gb.twkr18526 schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:35:
[...]
Ja idd, dat doen ze echt al sinds jaar en dag bij AppleRedondo1982 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:37:
[...]
Is gewoon een verkoopstrategie, alleen nu aan een reden (mogelijkheden) gekoppeld. Kijk maar weer naar de nieuwe iPad Mini met opslagmogelijkheden, want je springt van 64gb naar 256gb. 128gb had de standaard moeten zijn, 64gb vindt het merendeel te weinig en dus kies je voor het veel duurdere model 256gb.
Nou dat is maar de vraag. Het kan goed zijn dat de 128 GB chips de snelheid niet kunnen leveren welke nodig is voor 4k30 ProResRedondo1982 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:37:
[...]
Is gewoon een verkoopstrategie, alleen nu aan een reden (mogelijkheden) gekoppeld.
Ooh maar daar is het ook voor hoor, net zoals RAW bij foto’s.GertjanO schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:24:
[...]
Ik bedoelde niet alleen het huwelijk, dit was alleen het eerste voorbeeld wat mij te binnen schoot. Ik wilde duidelijk maken dat ProRes, naar mijn mening, een prima optie is voor de meer professionele video "shooter" zoals jij maar dat dit voor de 98% van de reguliere gebruikers geen toegevoegde waarde heeft. In ieder geval als het om de keuze gaat 4K ProRes of niet.
Ja klopt, en dat weten we ook allemaal. Echter nu gaan ze er functies aan koppelen alsof dat de reden is. Dan word je dus voor de gek gehouden en zo krijg je nog meer onderscheid tussen hetzelfde product.Scrtz schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:47:
[...]
Ja idd, dat doen ze echt al sinds jaar en dag bij Apple
Zie hierboven, we weten nog helemaal niet of deze “glas half vol” mentaliteit hierin wel de enige reden is.Redondo1982 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:07:
[...]
Ja klopt, en dat weten we ook allemaal. Echter nu gaan ze er functies aan koppelen alsof dat de reden is. Dan word je dus voor de gek gehouden en zo krijg je nog meer onderscheid tussen hetzelfde product.
Natuurlijk wel, het is een bedrijf. Ik vind het naïef om te denken dat er een andere reden is. Mij maakt het niet uit, want ik mis niks aan ProRes. Echter vind ik het wel een terechte opmerking van één van de leden hier.Donstil schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:19:
[...]
Zie hierboven, we weten nog helemaal niet of deze “glas half vol” mentaliteit hierin wel de enige reden is.
Alsof er geen snelle 128gb modules zijn die het weg kunnen schrijven. En als het voor de capaciteit is dan hadden ze het pas vanaf 1TB moeten doen. 256gb is ook peanuts als het vele gb’s zijn per minuut.
waar denk je dat Apple Park van betaald is?Redondo1982 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:39:
[...]
Natuurlijk wel, het is een bedrijf. Ik vind het naïef om te denken dat er een andere reden is. Mij maakt het niet uit, want ik mis niks aan ProRes. Echter vind ik het wel een terechte opmerking van één van de leden hier.
Alsof er geen snelle 128gb modules zijn die het weg kunnen schrijven. En als het voor de capaciteit is dan hadden ze het pas vanaf 1TB moeten doen. 256gb is ook peanuts als het vele gb’s zijn per minuut.
kosten: 5 miljard dollar
Als ze zo'n pro feature zo belangrijk vinden dan was het logisch geweest dat ze er bij de Pro iPhones minimaal 256GB inzetten. Het is gewoon weer een trucje van Apple, eigenlijk jammer.
Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten vwb video en wacht de reviews af. Kan mijn Sony A6400 marktplaats op en schiet ik de video's voor social media gewoon met de iPhone (onze best bekeken video op ons zakelijk social account is geschoten met een iPhone 7
)
Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten vwb video en wacht de reviews af. Kan mijn Sony A6400 marktplaats op en schiet ik de video's voor social media gewoon met de iPhone (onze best bekeken video op ons zakelijk social account is geschoten met een iPhone 7
Het gaat dan ook niet om de gebruikte data maar om de snelheid van de chips. 128 GB is simpelweg langzamer dan een hogere opslag, zo werkt dat met flash geheugen.Redondo1982 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:39:
[...]
Natuurlijk wel, het is een bedrijf. Ik vind het naïef om te denken dat er een andere reden is. Mij maakt het niet uit, want ik mis niks aan ProRes. Echter vind ik het wel een terechte opmerking van één van de leden hier.
Of dat de enige reden is moet nog blijken natuurlijk.
Dat inderdaad. Plus als je plannen hebt om in zo'n hoge kwaliteits bestandsgrootte vaker opnames te gaan doen dan zou ik sowieso al niet voor de 128gb variant gaan. Ik heb zelf die plannen niet, sterker nog ik film bijna nooit wat en als ik al film is het huis-tuin-keuken spul waar een simpele 1080p of normale 4K ook wel voldoet.Donstil schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:19:
[...]
Zie hierboven, we weten nog helemaal niet of deze “glas half vol” mentaliteit hierin wel de enige reden is.
Dat dus, het kan prima een hardwarematige beperking zijn.Donstil schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:50:
[...]
Het gaat dan ook niet om de gebruikte data maar om de snelheid van de chips. 128 GB is simpelweg langzamer dan een hogere opslag, zo werkt dat met flash geheugen.
Of dat de enige reden is moet nog blijken natuurlijk.
Dat gezegd hebbende; ik denk dat er maar érg weinig mensen zijn die daadwerkelijk gebruik gaan maken van ProRes. Ik in ieder geval niet
Haha, ja. Ik vind dat ook helemaal niet erg, want Apple heeft z'n eigen positie gecreëerd. Apple heeft mij bijvoorbeeld ook heel veel goeds gebracht, fantastische producten en dito software._Bailey_ schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:45:
[...]
waar denk je dat Apple Park van betaald is?![]()
kosten: 5 miljard dollar
Nouja, we horen wel weer wat de (échte) reden is.
Maar als die opslagmodule dan trager zou zijn, gaan we dat ook zien in benchmarks?
Dan zou je dat moeten zien jaHeijmenberg99 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:53:
Maar als die opslagmodule dan trager zou zijn, gaan we dat ook zien in benchmarks?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ja exact; in benchmarks. Niet irl.Heijmenberg99 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:53:
Met iPhone 12 en 13 kan je filmen in Dolby Vision
Maar op de iPhone 11 had je al Extended dynamic range for video up to 60 fps
Klopt het dat dit altijd gewoon actief is en niet uit of aangezet kan worden
Maar op de iPhone 11 had je al Extended dynamic range for video up to 60 fps
Klopt het dat dit altijd gewoon actief is en niet uit of aangezet kan worden
Toppe schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:46:
Voor iedereen die iOS 15 Beta draait: Verwijder nu je profiel. Anders moet je straks eerst weer het iOS 15 beta profiel installeren voordat je een iCloud backup kan terug zetten
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Vandaag review dag dus?
Hoe laat verwachten we de grote spelers online zoals TheVerge, Unbox Therapy, MKBHD?
Hoe laat verwachten we de grote spelers online zoals TheVerge, Unbox Therapy, MKBHD?
1500u (NL tijd)Joehoe900 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:01:
Vandaag review dag dus?
Spannend. Vind theverge wel apple fanboys dus minder objectief
ik vind persoonlijk real life reviews (ervaringen) van gewone consumenten/gebruikers/jullie interessanter dan de bekende reviewers als Unbox Therapy, MKBHD, etc.Joehoe900 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:07:
[...]
Spannend. Vind theverge wel apple fanboys dus minder objectief
Alhoewel ik Dieter Bohn (TheVerge) dan 1 wel van de weinige nuchtere/objectievere reviewers vind. Ik lees en kijk graag zijn reviews.
Daarentegen krijg ik jeuk op alle plekken als ik die hysterische iJustine zie...imho een zwaar irritant overdreven kind
wat we zo om 15u te zien krijgen is voor een eerste indruk leuk, vandaar ook de term ''first hands on''
[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 21-09-2021 12:29 ]
Waarschijnlijk wel de enige plek waar je dat gaat zien ook. In gebruik merk je daar niets van.Heijmenberg99 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:53:
Nee? Ooh hier wel hoor, in de avond ga ik meestal gelijk even met het materiaal van die dat aan de slag. Voornamelijk foto’s maar zeker ook film.WouterL schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:20:
[...]
Dat dus, het kan prima een hardwarematige beperking zijn.
Dat gezegd hebbende; ik denk dat er maar érg weinig mensen zijn die daadwerkelijk gebruik gaan maken van ProRes. Ik in ieder geval nietJe vakantievideo's bewerken? Man, wat een moeite...
Vind ik juist heerlijk, kleine op bed, en dan ff aan het zwembad met een biertje die dingen bewerken. #Vakantie
Lekker Amerikaans ja, en waarschijnlijk een bak aan geld ermee verdienen_Bailey_ schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:25:
[...]
Daarentegen krijg ik jeuk op alle plekken als ik die hysterische iJustine zie...imho een zwaar irritant overdreven kind

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Met fotos heb ik dat nog wel, met video's niet. Maar goed, je/ik behoren tot de minderheid hoor.Donstil schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:47:
[...]
Nee? Ooh hier wel hoor, in de avond ga ik meestal gelijk even met het materiaal van die dat aan de slag. Voornamelijk foto’s maar zeker ook film.
Vind ik juist heerlijk, kleine op bed, en dan ff aan het zwembad met een biertje die dingen bewerken. #Vakantie
Dat gaan wij (praktisch) niet terugzien. En als wij het al terug gaan zien, dan is het alleen in de benchmarks, niet in het dagelijkse gebruik.Heijmenberg99 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:53:
Een flash chip voor opslag/SSD (een SSD werkt volgens hetzelfde principe) heeft, simpel gezegd een controller en een aantal chips. De manier waarop de hoge snelheden behaald worden is doordat de controller meerdere chips tegelijkertijd aan kan spreken voor het lezen/schrijven van waardes. Een grotere opslag is in regelmaat sneller omdat deze meer chips aan boord heeft waardoor er meer gegevens tegelijkertijd weggeschreven kunnen worden. Alleen merken wij daar vrijwel niets van omdat er een buffer gebruikt wordt. Zolang de buffer niet vol zit, zal een kleine opslag net zo snel zijn als een grote opslag. Maar op het moment dat de buffer vol zit, zal er rechtstreeks naar de chips weggeschreven moeten gaan worden waarbij een grotere opslag waarschijnlijk meer chips heeft waardoor die sneller kan zijn dan een kleinere opslag.
Daarom zal je bij dagelijks gebruik niets merken: bij dagelijks gebruik krijg je de buffer niet vol. Maar op het moment dat je meer weg gaat schrijven dan dat de buffer aan kan (zoals met ProRes) dan kan de 128GB versie waarschijnlijk niet continue de gegevensstroom van een 4K ProRes kunnen wegschrijven terwijl de 256GB en groter dat wel kunnen.
Ja met foto’s ik ook voornamelijk maar merk dat het wat meer shift naar video de laatste jaren nu er wat minder uitdaging in foto’s zit.WouterL schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:49:
[...]
Met fotos heb ik dat nog wel, met video's niet. Maar goed, je/ik behoren tot de minderheid hoor.
Behoren tot de minderheid vind ik verder prima.
MKBHD is wel erg mainstream geworden. Die gaat de diepte vrijwel nooit meer in._Bailey_ schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:25:
[...]
ik vind persoonlijk real life reviews (ervaringen) van gewone consumenten/gebruikers/jullie interessanter dan de bekende reviewers als Unbox Therapy, MKBHD, etc.
Alhoewel ik Dieter Bohn (TheVerge) dan 1 wel van de weinige nuchtere/objectievere reviewers vind. Ik lees en kijk graag zijn reviews.
wat we zo om 15u te zien krijgen is voor een eerste indruk leuk, vandaar ook de term ''first hands on''
Voor mij ook Dieter van The Verge. Samen met Mr Mobile en iPhoneDo.
iJustine, ach om naar te kijken prima maar dan wel met het geluid uit
Ik vind Rene Richie echt ultimate crinche. Tim Cook kan oprecht een gigantische drol leggen en hij wordt er blij van.
Haha ik moest ff opzoeken wie dat was maar die laat ik ook altijd links liggen iddWouterL schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:03:
Ik vind Rene Richie echt ultimate crinche. Tim Cook kan oprecht een gigantische drol leggen en hij wordt er blij van.
Let op:
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 13, Mini & Pro] Accessoires, hoesjes & wallets
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 13, Mini & Pro] Accessoires, hoesjes & wallets