• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
wian schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:13:
Vraagje van een verstokte android gebruiker. Kun je in NL garantie claimen als je je iPhone in de USA koopt? Hebben iPhones regio restricties, of zijn de toestellen in de USA en NL identiek?

Prijzen verschillen sterk tussen USA en NL. Voor de iPhone 13 scheelt het 220 euro en voor de pro zelfs 300 euro.
Dat moet wel lukken ja, pas wel op dat je er tijdens de douane niet wordt uitgehaald. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Vraagje van een verstokte android gebruiker. Kun je in NL garantie claimen als je je iPhone in de USA koopt? Hebben iPhones regio restricties, of zijn de toestellen in de USA en NL identiek?

Prijzen verschillen sterk tussen USA en NL. Voor de iPhone 13 scheelt het 220 euro en voor de pro zelfs 300 euro.
Check ook even dit topic: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verschil is wel heel afhankelijk van waar je dat ding koopt. Met sales tax enz en let er ook op dat je maar een enkel jaar garantie hebt.

Persoonlijk vind ik het verschil daarom al niet meer interessant.

Let er ook op dat ze de daar de mmwave iPhone hebben. Die hebben we hier niet en daardoor kan het zijn dat je geen garantie hebt/krijgt ivm afwijkende onderdelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 18-09-2021 13:09 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Je zult bij problemen daar je garantie af moeten handelen. Met wat geluk zal de Applestore in NL je wel helpen, maar dat hoeven ze niet gratis te doen. En je hebt in de USA maar één jaar garantie ipv 2 jaar bij ons in Nederland. En zoals hierboven al geopperd: hopen dat de douane hem er niet uit pakt anders ben je duurder uit dan rechtsreeks in NL.

Verschillen in toestel heb je alleen in Azië waar ze 2 harde dual-sims hebben. *edit: dit klopt niet :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 18-09-2021 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:07:
[...]

Verschillen in toestel heb je alleen in Azië waar ze 2 harde dual-sims hebben.
Nee dat klopt niet hoor. Je hebt wel meer modellen.
Verschillende banden, mmwave, verplichte shutter sound, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 18-09-2021 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:09:
[...]

Nee dat klopt niet hoor. Je hebt wel meer modellen.
Verschillende banden, mmwave, etc.
Dan moet ik mijn woorden terugnemen :)
Ik dacht dat ze die banden inmiddels hadden opgelost door ze allemaal in de iPhone te stoppen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 18-09-2021 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:10:
[...]

Dan moet ik mijn woorden terugnemen :)
Ik dacht dat ze die banden inmiddels hadden opgelost door ze allemaal in de iPhone te stoppen.
GSM banden wel allemaal inmiddels dacht ik. In de GSM modellen. Alleen met 5G is daar dan dus weer mmWave bij gekomen dus nu zijn we weer terug bij af :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 00:55
Mezkeijou schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:50:
[...]

Gewoon elk jaar een bedrag opzij leggen. Ik heb vanaf mijn 7 kunnen sparen tot vandaag. Daarnaast zijn er zat mensen hier die een pro max halen.
Een pro max met een AW LTE is perfect!
Heb vorige maand een iPhone 12 voor mijzelf en een iPhone 11 voor mijn moeder gehaald, was ik al ruim €1500 kwijt aan dat grapje. Sparen is nooit een probleem voor mij geweest, het is meer dan ik de 'Pro' features nooit zou gebruiken en alleen het voor een groter scherm zou halen. Moeilijk dan die €1200 te verantwoorden.
Ik koop liever een iPad voor dat bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:49
Donstil schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:16:
[...]

Ik doe het wel redelijk basic op de iPhone.
Foto’s die ik maak met de iPhone gaan gewoon via de normale camera app, als het “normale” foto’s zijn gewoon in Apple formaat, als het iets bijzonders zou kunnen worden zet ik Raw aan.

Bewerken doe ik met VSCO, niet de default filters maar met de hand, vind dat al jaren de beste app om remote wat kleur correctie toe te passen.

Edit: Overigens heb ik dit jaar geen MacBook mee op vakantie en doe ik het bewerken van de RAW foto’s uit de DSLR op de iPad, ook in VSCO, bevalt prima tot nu toe. De laatste 16 foto’s op mijn Instagram zijn daar een goed voorbeeld van, geschoten met een DSLR, bewerkt op de iPad.
Mooie foto’s! Ik blijf vaak switchen tussen VSCO, Snapseed, Darkroom. DSLR altijd in Lightroom. Maar mijn Canon heb ik vorig jaar verkocht, gebruikte hem te weinig. Meeste foto’s gaan toch met de iPhone :). Als de kinderen groot zijn en ik weer meer tijd heb gaat er weer wel een DSLR komen. Maar nu behelpen met een iPhone 13 Pro Max ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aidacra schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:31:
[...]

Mooie foto’s! Ik blijf vaak switchen tussen VSCO, Snapseed, Darkroom. DSLR altijd in Lightroom. Maar mijn Canon heb ik vorig jaar verkocht, gebruikte hem te weinig. Meeste foto’s gaan toch met de iPhone :). Als de kinderen groot zijn en ik weer meer tijd heb gaat er weer wel een DSLR komen. Maar nu behelpen met een iPhone 13 Pro Max ;)
Thanks! Toevallig ook vorig jaar mijn DSLR verkocht. Alleen het jeukte toch wel weer een beetje dus heb nu een Canon 5D M2 mee die bij een vriendje van me stof lag te happen. Is een ouwertje maar toch wel leuk om zo nog even met de hobby bezig te zijn.

Denk dat ik er wel weer een ga aanschaffen als het na de winter weer lekker weer wordt.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik kijk toch echt het meeste uit naar ProMotion / 120Hz scherm van de 13 Pro. Heb een tijdje de iPad met ProMotion gehad; echt erg fijn.
Ik weet dat dit jaar de focus met de 13 Pro echt ligt op de camera's, maar ik maak niet zoveel foto's.

Zal ook wel ff moeten wennen aan het formaat van de 13 Pro, heb nu al weer een tijdje de 12 Mini in gebruik.
Dus ga ik er met batterijduur ook behoorlijk op vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-09 14:01
Donstil schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:22:
[...]

Thanks! Toevallig ook vorig jaar mijn DSLR verkocht. Alleen het jeukte toch wel weer een beetje dus heb nu een Canon 5D M2 mee die bij een vriendje van me stof lag te happen. Is een ouwertje maar toch wel leuk om zo nog even met de hobby bezig te zijn.

Denk dat ik er wel weer een ga aanschaffen als het na de winter weer lekker weer wordt.
Ben naast mij iPhones altijd trouw gebleven aan mijn DSLR’s. Ondanks de vele foto’s die ik maak met mijn iPhone. Ben alleen niet meer overgestapt van Sony A mount naar E mount. Heb bij mijn Sony a99II inmiddels wel een groot aantal lenzen verzameld. Op marktplaats kom je soms pareltjes tegen.
Vind het toch op sommige vlakken dat de iPhone het net niet is. Maar smaken verschillen. En ieder zijn hobby.
Heb de DSLR vaak binnen handbereik, want je weet nooit wat je tegenkomt.
Ben heel benieuwd naar camera van de 13 Pro Max. Vrijdag weten we meer…

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:35

Ik heb mijn huidige XS in de USA gekocht. Het verschil is (zoals andere al aangeven) een stuk minder groot als de taxes erbij komen. De paar staten die dit niet hebben schelen dus wel veel inderdaad.

Mijn telefoon is een keer kapot gegaan en dan moeten ze dus echt een toestel uit de USA halen. Ander model (geen C E op de achterkant bijv.). Neemt allemaal wat meer tijd in beslag. Verder heb ik de afgelopen jaren wel het idee gehad dat het bereik van mijn telefoon minder was dan vergelijkbare modellen uit Nederland. Maar dat is puur een gevoel.

Het beestje wordt volgende week vervangen voor een 13 Pro Max :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tegelen1981
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-01-2022
_Bailey_ schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:45:
ik kijk toch echt het meeste uit naar ProMotion / 120Hz scherm van de 13 Pro. Heb een tijdje de iPad met ProMotion gehad; echt erg fijn.
Ik weet dat dit jaar de focus met de 13 Pro echt ligt op de camera's, maar ik maak niet zoveel foto's.

Zal ook wel ff moeten wennen aan het formaat van de 13 Pro, heb nu al weer een tijdje de 12 Mini in gebruik.
Dus ga ik er met batterijduur ook behoorlijk op vooruit.
Ik ook puur vanwege het 120-hz scherm besteld. Ik merk dat goed, en als ik de s21 Ultra van schoonbroertje pak, scroll ik alleen voor die 120-hz.

Ik ben er vrijwel zeker van dat het bij Apple zelfs beter gaat werken. We zullen zien.

• Alberic
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-08-2022

Alberic

iPhone 13 pro 1TB

Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:43:
Gisteren de iPhone 13 pro 1TB grafiet gekocht, m’n 11pro 512 GB blijft als backup met iOS 14.x dus geen update naar iOS 15.
Idem hier: ook een iphone 13pro 1TB besteld. Hij zou vrijdag geleverd worden volgens de Apple Store. Met die 1TB kan ik mijn cloud-abonnement verminderen en het is lekker veilig voor de toekomst...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Alberic schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:09:
[...]

Met die 1TB kan ik mijn cloud-abonnement verminderen en het is lekker veilig voor de toekomst...
Minder veilig voor je dataprotectie. Telefoon kwijt is alle data kwijt. ICloud raak je niet zomaar kwijt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:57
tegelen1981 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:02:
[...]

Ik ook puur vanwege het 120-hz scherm besteld. Ik merk dat goed, en als ik de s21 Ultra van schoonbroertje pak, scroll ik alleen voor die 120-hz.

Ik ben er vrijwel zeker van dat het bij Apple zelfs beter gaat werken. We zullen zien.
Same hier. Heb nog nooit zo lang dezelfde telefoon gehad als m'n huidige X. De afgelopen jaren niet geupgrade omdat m'n iPad Pro met 120hz schermpje zoveel prettiger werkt. Nu eindelijk in de iPhone, Apple kennende zal het spot-on werken.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:34
crypt0rr schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:20:
[...]

Same hier. Heb nog nooit zo lang dezelfde telefoon gehad als m'n huidige X. De afgelopen jaren niet geupgrade omdat m'n iPad Pro met 120hz schermpje zoveel prettiger werkt. Nu eindelijk in de iPhone, Apple kennende zal het spot-on werken.
Waarschijnlijk beter dan ipad omdat oled een snellere responsetijd heeft. 120Hz is voor mij een hele belangrijke upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ondanks dat ik wel benieuwd ben naar 120Hz mis ik het nu totaal niet eigenlijk.
Heb het al jaren op iPad’s maar ik heb nog geen een keer mijn iPhone gepakt en gedacht “Jeetje wat gaat dat scrollen anders/langzaam”.

Ben benieuwd of ik daarin overtuigd zal worden op het (relatief) kleine scherm.

• tegelen1981
Donstil schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:34:
Heb het al jaren op iPad’s maar ik heb nog geen een keer mijn iPhone gepakt en gedacht “Jeetje wat gaat dat scrollen anders/langzaam”.

Ik heb het op de ipad pro geprobeerd, vond het minder dan bijvoorbeeld de samsung s21 ultra. Misschien zal het met OLED vs LCD te maken hebben.

Hopelijk is de ProMotion verbeterd op de Iphone 13 Pro/Max, want de Ipad Pro viel me tegen het ProMotion om eerlijk te zijn.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:31
hk12nl schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:43:
[...]

Voor nu hè.. het jaar is nog niet om :+
>:)

I don't have dreams, I have goals!!

• _Bailey_
  • Niet online
Garret1410 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:25:
[...]

Waarschijnlijk beter dan ipad omdat oled een snellere responsetijd heeft. 120Hz is voor mij een hele belangrijke upgrade.
Ow dat was ik vergeten (in mijn vergelijking hierboven) , iPad met een LCD scherm itt de 13 Pro met oled

• Garret1410
Donstil schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:34:

Is natuurlijk persoonlijk, de één ziet het wel en de ander niet. Hetzelfde als lcd vs oled of 4K vs FHD. Ik ben er gewoon gevoelig voor.

Als ik tekst scroll op 60hz dan wordt de tekst wazig en het lijkt stotterend. Bij 120hz blijft de tekst scherp. Na een tijdje wen je eraan en heb je het niet nodig maar de eerste paar keer knipper ik met m'n ogen omdat het wazig wordt.

Dus ik ben reuze enthousiast over de iphone 13 Pro. Ook mede door het nieuwe camera systeem.
Ik ben ook niet merk gebonden en gebruik alles door elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 18-09-2021 16:22 ]

Garret1410 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:21:
[...]

Is natuurlijk persoonlijk, de één ziet het wel en de ander niet. Hetzelfde als lcd vs oled of 4K vs FHD. Ik ben er gewoon gevoelig voor.

Als ik tekst scroll op 60hz dan wordt de tekst wazig en het lijkt stotterend. Bij 120hz blijft de tekst scherp. Na een tijdje wen je eraan en heb je het niet nodig maar de eerste paar keer knipper ik met m'n ogen omdat het wazig wordt.

Dus ik ben reuze enthousiast over de iphone 13 Pro. Ook mede door het nieuwe camera systeem.
Ik ben ook niet merk gebonden en gebruik alles door elkaar.
tegelen1981 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:42:
[...]

Ik heb het op de ipad pro geprobeerd, vond het minder dan bijvoorbeeld de samsung s21 ultra. Misschien zal het met OLED vs LCD te maken hebben.

Hopelijk is de ProMotion verbeterd op de Iphone 13 Pro/Max, want de Ipad Pro viel me tegen het ProMotion om eerlijk te zijn.
Ja ben benieuwd. Laat me heel graag overtuigen door de 13 Pro op dit gebied :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Toch maar de trekker overgehaald en een 13 mini besteld.

Hoewel mijn Xr nog echt niet versleten is (accu na bijna 3j nog op 96%)
wil ik toch stiekem een nieuwe en het liefst wat kleiners. Content consumeer ik toch vooral op mijn iPad. Plus zo is het weer een setje :) Blauwe iPad Air en een blauwe iPhone 13 Mini :)

Ben benieuwd!

I reject your reality and substitute my own

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:52
Toppe schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:05:
[...]

Wat moet je met 1tb opslag? Ik snap dat je niet het risico wil lopen dat hij vol zit… maar is 1tb niet beetje erg veel?
Kijk hier eens naar: 1 minuut 4K ProRes 4444HQ is 8GB

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Donstil schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:22:
[...]

De R3 toevallig? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
Alberic schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:09:
[...]

Idem hier: ook een iphone 13pro 1TB besteld. Hij zou vrijdag geleverd worden volgens de Apple Store. Met die 1TB kan ik mijn cloud-abonnement verminderen en het is lekker veilig voor de toekomst...
Met een 1TB opslag zal je toch juist meer kunnen opslaan en in de cloud opslaan? Als je iPhone kwijt raakt en het staat niet in iCloud, is het allemaal weg. Dus die logica volg ik zelf niet echt.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13

Toppe

Oké ✅

Volkan1984 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:56:
[...]

Kijk hier eens naar: 1 minuut 4K ProRes 4444HQ is 8GB
True. Maar dat gaat toch zo weer iCloud in…?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Volkan1984
Toppe schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:23:
[...]

True. Maar dat gaat toch zo weer iCloud in…?
Wordt gecomprimeerd maar stel dat het met 40% verkleind zou kunnen worden, dan is het alsnog rond de 5GB per minuut. Dus dat vreet ruimte.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Volkan1984 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:25:
[...]

Wordt gecomprimeerd maar stel dat het met 40% verkleind zou kunnen worden, dan is het alsnog rond de 5GB per minuut. Dus dat vreet ruimte.
If you turn on Optimize Storage, iCloud Photos automatically manages the size of your library on your device. Your original photos and videos are stored in iCloud and space-saving versions are kept on your device.
https://support.apple.com/en-us/HT204264

Heb je, denk ik, verkeerd begrepen.

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 18-09-2021 18:59 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
FWIW
bron: Chineze Weibo / Twitter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfs-XtH2Yv3b0NMJBeNCVD4r0PE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4MHo2q0dqGf5jgFBGVAKhk9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWQLhUbhMUzo62s6MG7N9dtuDMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XeqybUmYLGUcqsnw9vgSsxn2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:52
Als dat blauw echt zo is dan ben ik echt enorm blij met mijn keuze voor Sierra Blue O+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Heijmenberg99 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:53:
[...]

Als dat blauw echt zo is dan ben ik echt enorm blij met mijn keuze voor Sierra Blue O+
Als het écht klopt, dan ben ik ook meer dan tevreden met mijn kleurkeuze

#TeamSierraBlue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 07:18
Twijfel!!! Grafiet vs blue.... keuzes 8)7

Edit: Wat is overigens nu de beste manier om hem snel in huis te hebben? Apple site zelf duurt inmiddels een maand volgens mij

[ Voor 8% gewijzigd door Dirk0s op 18-09-2021 19:14 ]

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:52
Dirk0s schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:58:
[...]

Edit: Wat is overigens nu de beste manier om hem snel in huis te hebben? Apple site zelf duurt inmiddels een maand volgens mij
Bij Coolblue snel zijn maandag :)

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:07
Blauw ziet er hier inderdaad beter uit. Ga hem toch eens keer bekijken. Heb toch voor "safe" grafiet gekozen
Nou die vriend waar ik nu de 5D M2 van geleend heb heeft een R5 gekocht. Wel heel mooi speelgoed alleen ik ga dan toch liever voor een DSLR ipv een systeem camera.

Als ik nu zie hoe goed die M2 nog mee komt zit ik er aan te denken om voor een 5D M5 te gaan zodra die uitkomt en daar dan gewoon lang mee te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dirk0s schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:58:
[...]

Marktplaats komende vrijdag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mm vond die blauwe niet zo op de pers renders maar op deze foto’s is hij wel fraai.

Verwijderd

Toppe schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:05:
[...]

Wat moet je met 1tb opslag? Ik snap dat je niet het risico wil lopen dat hij vol zit… maar is 1tb niet beetje erg veel?
Is en blijft een persoonlijke keuze 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:53:
[...]

Is en blijft een persoonlijke keuze 😀
Dat snap ik, maar ga je het echt vol krijgen? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Toppe schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:03:
[...]

1 TB opslag is als een grote schuur, zodra je er een hebt krijg je hem vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:03:
[...]

Als ik hem vol krijg dan heb ik volgend jaar een iPhone met 2 TB nodig.

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 00:55
Donstil schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:31:
[...]

Ligt een beetje aan je use-case scenario. Jarenlang een 64 GB android telefoon gehad (weliswaar een budget) maar die heb ik nog niet volgekregen terwijl ik wel best veel Spotify erop gebruik en podcasts download. Op een PC kan ik wel begrijpen waarom je 1 TB nodig hebt maar op een smartphone/iPhone denk ik dat voor de casual gebruikers 64/128 GB voldoende moet zijn. Zo heb ik momenteel niet eens 32/128 vol op mijn iPhone 12.

[ Voor 4% gewijzigd door TrafalgarLaw op 18-09-2021 22:00 ]

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08 08:25
Mag ik misschien jullie advies?
Gebruik nu enkele jaren een Android device, maar ik overweeg nu toch de overstap te maken naar Apple. Met name vanwege het design van de "nieuwe" watch.

Op dit moment heb ik een Samsung S21 Ultra, maar vind het toestel net iets te lang. Gebruik hem voornamelijk voor dagelijks gebruik / foto's en filmpjes voor mijn zoon.

Wat zou in jullie optiek de betere keus zijn de Pro of de Pro Max?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:36
Donstil schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:31:
[...]

Metafoor van de dag!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 10:04
Protax schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:20:
Gebruik nu enkele jaren een Android device, maar ik overweeg nu toch de overstap te maken naar Apple. Met name vanwege het design van de "nieuwe" watch.

Op dit moment heb ik een Samsung S21 Ultra, maar vind het toestel net iets te lang. Gebruik hem voornamelijk voor dagelijks gebruik / foto's en filmpjes voor mijn zoon.

Vind je de S21U zwaar? En wat vind je van de breedte. De 13 Pro max is 11 gram zwaarder en een stukje breder dan de S21U.
Heb zelf de S21+ en de stap naar de max is voor mij echt te groot qua gewicht (188 vs 240gr) plus niet handzaam genoeg. Dus 13 pro it is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2SsDCHP1Cp0iKGnU8Kn4RzOVXY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O13cMVm4ko5cxphF254TaCtA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Kapitein187 op 18-09-2021 22:43 ]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• maestrotweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 10:57
Kapitein187 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:39:
[...]

Vind je de S21U zwaar? En wat vind je van de breedte. De 13 Pro max is 11 gram zwaarder en een stukje breder dan de S21U.
Heb zelf de S21+ en de stap naar de max is voor mij echt te groot qua gewicht (188 vs 240gr) plus niet handzaam genoeg. Dus 13 pro it is.

[Afbeelding]
Waarom stap je over? S21+ is nog een prima toestel

• Protax
maestrotweaker schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:44:
[...]

Waarom stap je over? S21+ is nog een prima toestel
Zoals ik zei, vind ikdie Apple watch die gepresenteerd werd erg mooi. Daarnaast is een Ipad ook gewoon een fijner apparaat dan een Android tablet.

Zag laatst een filmpje van een Android user die overgestapt was naar iOS en er nu meer dan tevreden over was. Daardoor wil ik het ook weer eens proberen.

S21+ Ultra is zeker een mooi apparaat, maar voor mij net iets te lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 08:02
Kapitein187 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:39:
[...]

[Afbeelding]
De S21+ is geen 188 gram maar 202 gram ;) . Het verschil is dus minder groot dan het in eerste instantie lijkt. Daarnaast heb ik altijd het idee dat het gewicht in een iPhone iets natuurlijker is verdeeld, waardoor het in vergelijking minder zwaar aanvoelt. Dit kan natuurlijk ook mentaal zijn omdat de materialen heel anders aanvoelen (aluminium vs rvs).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CornelisLH
  • Laatst online: 16-12-2021
zo, gister vrij simpel in de Tmobile winkel in Vlaardingen de nieuwe iPhone 13 pro max 1tb bleu besteld... de vernieuwen zijn niet mega groot, maar genoeg om de 11 pro max te vervangen. Ik lees hier zoveel kritieken en betweter verhaaltjes, dat het wel duidelijk is dat de meeste die negatief reageren die nieuwe gewoon niet kunnen betalen en zodoende af willen kraken... vind je het niks, koop het dan niet en ga een ander merk zoeken..!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CornelisLH
  • Laatst online: 16-12-2021
512gb of een 1tb moeilijke keuze... maar goed die laatste is dan natuurlijk wel twee keer zo zwaar als die vol zit.. ;-) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:31
CornelisLH schreef op zondag 19 september 2021 @ 00:12:
zo, gister vrij simpel in de Tmobile winkel in Vlaardingen de nieuwe iPhone 13 pro max 1tb bleu besteld... de vernieuwen zijn niet mega groot, maar genoeg om de 11 pro max te vervangen. Ik lees hier zoveel kritieken en betweter verhaaltjes, dat het wel duidelijk is dat de meeste die negatief reageren die nieuwe gewoon niet kunnen betalen en zodoende af willen kraken... vind je het niks, koop het dan niet en ga een ander merk zoeken..!!
Leg eens uit? Ik wil weleens weten waarop je doelt.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:34

reaL_G

G

Zit weinig verschil in de max of ultra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_BAcZETCHtt3p_zx8cacf9GPxE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gZZlIyIvmDXzISg3LmN941v1.png?f=fotoalbum_large

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
reaL_G schreef op zondag 19 september 2021 @ 01:25:
[...]

Zit weinig verschil in de max of ultra
[Afbeelding]
Ja, dat verschil is minimaal. Pro is toch even groot?

Edit: Pro is net iets hoger dan een Iphone X, dat vond ik wel een prima formaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Protax op 19-09-2021 02:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arsance
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-06 08:30
Lees hier vrij weinig kritiek of betweter verhaaltjes. Meeste die hier zitten hebben ook gewoon de iPhone 13 besteld. Lees verder op het internet wel veel negativiteit. Is elk jaar zo maar dit jaar wel extreem. Enige wat Apple in mijn ogen beter had kunnen doen zijn:

- Always on display
- Geen notch
- Finger print scanner op de power button

Voor de rest qua design is er geen vernieuwing nodig. If it works, don’t fix it.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
de vernieuwen zijn niet mega groot, maar genoeg om de 11 pro max te vervangen. Ik lees hier zoveel kritieken en betweter verhaaltjes, dat het wel duidelijk is dat de meeste die negatief reageren die nieuwe gewoon niet kunnen betalen en zodoende af willen kraken... vind je het niks, koop het dan niet en ga een ander merk zoeken..!!
Het is gewoon een 12S, weinig vernieuwends, dat zeg je nota bene zelf :*)
Lees weinig kritiek en "betweterverhaaltjes" hier.
Dat "mensen hem niet kunnen betalen en af willen kraken" is nogal een (letterlijk) kinderachtige conclusie.
Eenzelfde conclusie als: mensen die de 1TB bij T-mobile kopen kunnen hem schijnbaar niet in 1x aftikken maar willen wel graag stoer doen op een forumpje.
Nutteloos dus :O

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:26
Ah, het iPhone topic, waar het altijd over dat inferieure Android moet gaan...

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Laatst online: 22:01

Als ik jou beknopte wensenlijstje bekijk en je aangeeft dat je huidige toestel te lang is, geef je eigenlijk zelf al het antwoord en zou ik kiezen voor de ‘gewone’ pro :) In combinatie met de watch een prima keuze.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Goeiedag zeg, waar komt dit dan vandaan? Ben erg benieuwd naar je onderbouwing.

Wat mij betreft is het niet van belang wat de beweegredenen zijn van iemand om wel of geen iPhone 13 te kopen en is (vrijwel) elke vraag welkom in het forum.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Zijn er nog voordelen van het bestellen bij Apple zelf ten opzichte van b.v. bij Tele2 (contract verlenging)?
En als je op de X van de 64GB nooit echt problemen hebt gehad qua opslag, is 256GB dan to much voor de 13Pro? Twijfel een beetje 128 of 256

[ Voor 39% gewijzigd door Dirk0s op 19-09-2021 09:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ah, nu snap ik het! Ik kraak altijd Pepsi Cola af omdat ik t niet te zuipen vind. Heb altijd betweter verhaaltjes over Coca Cola en kraak Pepsi af tot het bot.

Maar nu snap ik het; ik kan Pepsi simpelweg niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Laatst online: 21:57
Ik vind het niks, het is geen upgrade tov mijn ip12.

Oh, en bij deze een -1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Laatst online: 20:57
_Bailey_ schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:45:
[...]

Ah, nu snap ik het! Ik kraak altijd Pepsi Cola af omdat ik t niet te zuipen vind. Heb altijd betweter verhaaltjes over Coca Cola en kraak Pepsi af tot het bot.

Maar nu snap ik het; ik kan Pepsi simpelweg niet betalen.
http://www.bobdehuisbaas.nl/ > Je heb geen gulden hoe ken je nou koopuuh

:9

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Dirk0s schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:16:
Zijn er nog voordelen van het bestellen bij Apple zelf ten opzichte van b.v. bij Tele2 (contract verlenging)?
Tele2 maakt gebruikt van een extern bedrijf voor het leveren van de telefoons waar je een bezorgafspraak mee moet maken. Om die reden krijg je hem mogelijk pas na het weekend.
Scheelt je wel 104 euro voor de pro met 128gb.

Je bent overigens wel verplicht een nieuw contract aan te gaan. Dit nieuwe contract kan wel tegen de 'oude' prijs als de kosten momenteel hoger liggen (hint).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:59

pdavie2311

Live life to the fullest..

Wow! Dus als je de iPhone 13 Pro niet koopt dan kun je hem niet betalen? Wat een kansloze opmerking.
Heb hier een 12 Pro en ik heb geen intentie om naar de 13 Pro te gaan. Ik zou hem wel niet kunnen betalen zeker volgens jou. 8)7

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
TouchOfInsanity schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:57:
[...]

Tele2 maakt gebruikt van een extern bedrijf voor het leveren van de telefoons waar je een bezorgafspraak mee moet maken. Om die reden krijg je hem mogelijk pas na het weekend.
Scheelt je wel 104 euro voor de pro met 128gb.

Je bent overigens wel verplicht een nieuw contract aan te gaan. Dit nieuwe contract kan wel tegen de 'oude' prijs als de kosten momenteel hoger liggen (hint).
Wat bedoel je precies met die hint??
Edit: ik zie het al, ik betaal nu 18 euro voor mijn abo en zou voor een verlenging 16 gaan betalen voor hetzelfde! :)

Ik zie idd dat de prijs voor het toestel wel wat goedkoper is bij Tele2, zit al meerdere jaren bij hun en vind het prima dus verlenging is geen probleem voor mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Dirk0s op 19-09-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Niet online
Dirk0s schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:02:
[...]

Wat bedoel je precies met die hint??

Ik zie idd dat de prijs voor het toestel wel wat goedkoper is bij Tele2, zit al meerdere jaren bij hun en vind het prima dus verlenging is geen probleem voor mij.
Ik ik betaalde 14 euro per maand. Als je nu op de site van Tele2 kijkt betaal je voor het zelfde abo 17 euro. Als je dan 24 maanden 3 euro extra betaald dan is je voordeel al weer weg. Toen ik dit aankaart kreeg ik van Tele2 gewoon weer een abo van 14 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
TouchOfInsanity schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:05:
[...]

Ik ik betaalde 14 euro per maand. Als je nu op de site van Tele2 kijkt betaal je voor het zelfde abo 17 euro. Als je dan 24 maanden 3 euro extra betaald dan is je voordeel al weer weg. Toen ik dit aankaart kreeg ik van Tele2 gewoon weer een abo van 14 euro.
oh haha bij mij gaat het zelfs lager worden voor 20GB + 200 min, 18 naar 16.

Twijfel nog wel een beetje over de opslag, 128gb of 256gb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Niet online
Dirk0s schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:07:
[...]

oh haha bij mij gaat het zelfs lager worden voor 20GB + 200 min, 18 naar 16.

Twijfel nog wel een beetje over de opslag, 128gb of 256gb....
Ik heb het zelfde abo.
Overigens kun je ook zeggen dat je de 'korting' verruild voor de 256gb. Dan betaal je maar (ongeveer) 10tje meer als als je originele prijs bij Apple van de 128gb.

Verkoopwaarde over paar jaar is ook nog een beetje hoger. Succes!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:26
Mensen, er bestaan topics over levering, over providers en abonnementen, dus kan het hier weer over de iPhone 13 zelf gaan?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple heeft vannacht de kosten van de iPhone en Apple care+ via Apple Pay afgeschreven dus laat maar komen dat ding😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Voor wie graag de kleuren wil zien van echte foto's ipv renders.

YouTube: iPhone 13 HANDS-ON IMAGES - NEW PACKAGING + COLORS!

Esit: Zie net dat er al een foto van de Pro is gedeeld.

De Pro is breder en vierkanter en voelt groter aan dan de Ultra. Als lengte alleen het probleem is dan is de Max ietsje korter.
Kortom, vind je de Ultra te groot dan zeker geen Max nemen. Hoop alleen niet dat je het grotere scherm gaat missen. Ik neem ook de gewone Pro en scherm grootte went snel genoeg.
carpebios schreef op zondag 19 september 2021 @ 07:40:
Ah, het iPhone topic, waar het altijd over dat inferieure Android moet gaan...
Jammer, dit soort reacties.

[ Voor 88% gewijzigd door Garret1410 op 19-09-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
1 TB is inderdaad wel veel. En dan ook nog zo’n groot scherm en 3 camera’s en dan ook ik Prores kunnen opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rjvries
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18-12-2022
Langs de Vodafone geweest. Getypt op de mini, en nee, dat wordt hem niet voor mij.

Nieuwe keuze die ik moet maken:

Ga ik wachten op de Black Friday-aanbieding (of eerder een leuke aanbieding) voor de iPhone 12 Pro, of de iPhone 13. Qua prijs zullen ze dan niet meer zo veel verschillen neem ik aan.

Wellicht word ik zeer verrast door de camera en kan ik vaker mijn spiegelreflex thuis laten. Kijk, afkomstig van een Key2, die wel leuke foto's maakt voor what's app om wat snel leuke plaatjes te delen, maar verder niet bijster goed is, kan het zo zijn dat ik echt met stomheid wordt verbaasd door de kwaliteit van een echt goede camera, en kan ik mijn foto-hobby verbreden als ik met mijn telefoon ook mooie foto's kan maken.

Ben hobbyist, geen pro, dus wie weet kan ik ook wel uit de voeten met de 12 Pro (of 13) omdat die ook briljant mooie foto's maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tegelen1981
Ben ook echt benieuwd naar de camera’s tegen over die van de 12 Pro.
Ik bedoel, op papier zijn de camera’s (vooral van de 13/Pro)toch wel een goede upgrade.

In real life moet ik het nog maar eens zien, want tegenwoordig hebben bijna alle top modellen een goede camera. Wat kun je er nog aan verbeteren?

Ja, de zoom en ultra wide, verder wat color science en that’s it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:35
tegelen1981 schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:31:
Ben ook echt benieuwd naar de camera’s tegen over die van de 12 Pro.
Ik bedoel, op papier zijn de camera’s (vooral van de 13/Pro)toch wel een goede upgrade.

In real life moet ik het nog maar eens zien, want tegenwoordig hebben bijna alle top modellen een goede camera. Wat kun je er nog aan verbeteren?

Ja, de zoom en ultra wide, verder wat color science en that’s it.
En niet te vergeten de gebruiker. Genoeg mensen die er niet mee om kunnen gaan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rjvries schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:43:
Langs de Vodafone geweest. Getypt op de mini, en nee, dat wordt hem niet voor mij.

Nieuwe keuze die ik moet maken:

Ga ik wachten op de Black Friday-aanbieding (of eerder een leuke aanbieding) voor de iPhone 12 Pro, of de iPhone 13. Qua prijs zullen ze dan niet meer zo veel verschillen neem ik aan.

Wellicht word ik zeer verrast door de camera en kan ik vaker mijn spiegelreflex thuis laten. Kijk, afkomstig van een Key2, die wel leuke foto's maakt voor what's app om wat snel leuke plaatjes te delen, maar verder niet bijster goed is, kan het zo zijn dat ik echt met stomheid wordt verbaasd door de kwaliteit van een echt goede camera, en kan ik mijn foto-hobby verbreden als ik met mijn telefoon ook mooie foto's kan maken.

Ben hobbyist, geen pro, dus wie weet kan ik ook wel uit de voeten met de 12 Pro (of 13) omdat die ook briljant mooie foto's maakt.
Aanbiedingen en Apple in 1 zin kun je vergeten, hoef je niet voor op black friday te wachten. Enkel voor oudere toestellen afentoe. Als je hobbyist bent lekker voor die 13 Pro gaan, kun je weer een hele tijd vooruit. Met iPhones kun je zeker al hele mooie foto's maken, wij hebben de laatste jaren geeneens meer onze spiegelreflex meegenomen vooral omdat het zoveel extra (lomp) gewicht/formaat is en de iPhone in veel gevallen ook voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:24
Scrtz schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:46:
[...]

Aanbiedingen en Apple in 1 zin kun je vergeten, hoef je niet voor op black friday te wachten. Enkel voor oudere toestellen afentoe. Als je hobbyist bent lekker voor die 13 Pro gaan, kun je weer een hele tijd vooruit. Met iPhones kun je zeker al hele mooie foto's maken, wij hebben de laatste jaren geeneens meer onze spiegelreflex meegenomen vooral omdat het zoveel extra (lomp) gewicht/formaat is en de iPhone in veel gevallen ook voldoet.
Eens. Alleen portret foto’s vind ik met een spiegelreflexcamera wel echt nog altijd mooier dan met een iPhone, daar waar het niet altijd even goed gaat. Vooral bij mijn vrouw met haar gekrulde haren bijvoorbeeld. :P En microfotografie.. Al hebben ze dat dus nu wel toegevoegd. Dus ben wel heel benieuwd hoe dat in de praktijk eruit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Ik zit nog steeds in twijfel tussen 128GB of 256GB.
Heb nu een iPhone X met 64GB waarvan ik er maar 40 in gebruik heb.

Gaat er door de betere camera meer opslag gevraagd worden per foto?
Ik ben verder geen iPhone gebruiker met 100-en apps op mijn telefoon dus de meeste opslag gaat van de foto's/videos komen.

Gezien het gebruik van de opslag op de X kan ik er dan vanuit gaan dat 128GB voldoende gaat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Dirk0s schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:51:
Ik zit nog steeds in twijfel tussen 128GB of 256GB.
Heb nu een iPhone X met 64GB waarvan ik er maar 40 in gebruik heb.

Gaat er door de betere camera meer opslag gevraagd worden per foto?
Ik ben verder geen iPhone gebruiker met 100-en apps op mijn telefoon dus de meeste opslag gaat van de foto's/videos komen.

Gezien het gebruik van de opslag op de X kan ik er dan vanuit gaan dat 128GB voldoende gaat zijn?
Zelf heb ik de 128GB gekozen. Filmen in ProRes ga ik toch niet doen. Een “normaal” filmpje volstaat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Granaatappel schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:48:
[...]

Eens. Alleen portret foto’s vind ik met een spiegelreflexcamera wel echt nog altijd mooier dan met een iPhone, daar waar het niet altijd even goed gaat. Vooral bij mijn vrouw met haar gekrulde haren bijvoorbeeld. :P En microfotografie.. Al hebben ze dat dus nu wel toegevoegd. Dus ben wel heel benieuwd hoe dat in de praktijk eruit gaat zien.
Zeker waar, een (goede) spiegelreflex zal altijd beter blijven dan een iPhone maar je kunt met een iPhone wel al heel veel doen/opvangen/beperken om je spiegelreflex te hoeven/moeten meeslepen zeg maar :P Vooral op vakantie geen rugzak hoeven meesleuren met spiegelreflex erin en met de iPhone in je broekzak vooruit kunnen vond ik de iets mindere kwaliteit wel waard iig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens zijn “normale filmpjes” ook al best flink in formaat. Apple heeft daar 440MB per minuut voor aan, zonder “optimaliseer iPhone-opslag” voor foto’s kan dat dus behoorlijk oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Donstil schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:04:
Overigens zijn “normale filmpjes” ook al best flink in formaat. Apple heeft daar 440MB per minuut voor aan, zonder “optimaliseer iPhone-opslag” voor foto’s kan dat dus behoorlijk oplopen.
Dat is inderdaad behoorlijk veel!
Blij dat ik niet veel film en alles meteen op mijn OneDrive zet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Scrtz schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:04:
[...]

Zeker waar, een (goede) spiegelreflex zal altijd beter blijven dan een iPhone maar je kunt met een iPhone wel al heel veel doen/opvangen/beperken om je spiegelreflex te hoeven/moeten meeslepen zeg maar :P Vooral op vakantie geen rugzak hoeven meesleuren met spiegelreflex erin en met de iPhone in je broekzak vooruit kunnen vond ik de iets mindere kwaliteit wel waard iig :D
Het is natuurlijk een enorm cliché maar ik gooi hem er toch even in “de beste camera is de camera die je bij je hebt” en precies daar verloor de DSLR het altijd enorm.

Dat gezegd hebbende is het dus voor mij persoonlijk een enorme meerwaarde dat smartphone tegenwoordig op dit niveau foto’s maken, zeker met een kleine van 2,5 waardoor je zeer regelmatig leuke spontane momenten hebt.

Edit: overigens vind ik het ook wel gaaf om met de iPhone en zijn beperkingen in lens en sensor een echt mooie foto te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 19-09-2021 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beun schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:06:
[...]

Dat is inderdaad behoorlijk veel!
Blij dat ik niet veel film en alles meteen op mijn OneDrive zet :)
Ooh dat klinkt heel onhandig. Dan heb je om iets terug te kijken steeds de OneDrive app nodig?

Die ken ik van zakelijk gebruik en vind ik verre van snel werken eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
Donstil schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:11:
[...]

Ooh dat klinkt heel onhandig. Dan heb je om iets terug te kijken steeds de OneDrive app nodig?

Die ken ik van zakelijk gebruik en vind ik verre van snel werken eigenlijk.
Je hebt gelijk. Het is niet super handig maar werkt prima voor mijn doel.
iCloud kon mij helaas niet bieden wat ik zocht (maar dat kan ook aan mijn onkunde liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rjvries
Scrtz schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:46:
[...]

Maandje geleden waren ze bij de Vodafone in de aanbieding (alle versies). de mini voor 600, de gewone voor 642. De pro heb ik toen niet naar gekeken (althans, niet dermate dat ik de prijs heb onthouden). Maar toen zat ik nog op de nieuwe BlackBerry van OnwardMobility te wachten.
Ik verwacht dat Vodafone dit wel weer een keer gaat doen, dus niet Apple zelf, maar Vodafone (of een andere provider).

[ Voor 7% gewijzigd door Rjvries op 19-09-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
klopt het dat de iphone 13/mini een andere blauwtint heeft dan de 12? Het lijkt erop dat het een tint lichter is? Ik kan nergens echt side by side vergelijkingen vinden omdat geen reviewer hem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik ben heel erg benieuwd naar de Sierra Nevada kleur, als die echt zo mooi is als te zien op video's en plaatjes dan gaat het heel erg mooie kleur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rjvries schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:21:
[...]

Maandje geleden waren ze bij de Vodafone in de aanbieding (alle versies). de mini voor 600, de gewone voor 642. De pro heb ik toen niet naar gekeken (althans, niet dermate dat ik de prijs heb onthouden). Maar toen zat ik nog op de nieuwe BlackBerry van OnwardMobility te wachten.
Ik verwacht dat Vodafone dit wel weer een keer gaat doen, dus niet Apple zelf, maar Vodafone (of een andere provider).
Dat is geen vergelijk, want dat gaat gepaard met een abonnement, oftewel een deel van de iPhone prijs zit in het maandbedrag verwerkt. Mijn standpunt gaat over losse individuele iPhone aanbiedingen, en die zijn er vrijwel nooit. Of bijv enkel op de oudere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rjvries
Scrtz schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:17:
[...]

Dat is geen vergelijk, want dat gaat gepaard met een abonnement, oftewel een deel van de iPhone prijs zit in het maandbedrag verwerkt. Mijn standpunt gaat over losse individuele iPhone aanbiedingen, en die zijn er vrijwel nooit. Of bijv enkel op de oudere modellen.
voor mij is het wel een vergelijk, want daar zit hem voor mij de netto kosten.
abonnementsprijs blijft hetzelfde, want ik ga niet maandelijks voor mijn telefoon betalen maar koop hem ineens. dus "een deel zit in de abonnementsprijs" klopt niet wat je zegt, want die betaal ik nu ook, en dat blijf ik betalen, ook als ik geen nieuwe telefoon neem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TP3xY367VFz-DfTBrjH8nx7kRFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/COslFx7IUipNmS1bCMrkWQnz.jpg?f=fotoalbum_large
Zag deze foto op Facebook, ze zijn blijkbaar helemaal gestopt met de plastic sealing om de doos heen.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

d22wth schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:10:
[Afbeelding]
Zag deze foto op Facebook, ze zijn blijkbaar helemaal gestopt met de plastic sealing om de doos heen.
Die keus snap ik wel, deze oplossing hebben ze ook al een tijdje op de accessories.

Op deze manier kunnen ze natuurlijk heel wat kilootjes plastic besparen op jaar basis.

Ze praten hier wel specifiek over USB-C. Zijn er andere landen waar hij nog verkocht wordt (al dan niet verplicht) met USB-A?

[ Voor 9% gewijzigd door Toppe op 19-09-2021 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

d22wth schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:10:
[Afbeelding]
Oh no, daar gaat de unboxing experience :(

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Toppe schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:15:
[...]

Die keus snap ik wel, deze oplossing hebben ze ook al een tijdje op de accessories.

Op deze manier kunnen ze natuurlijk heel wat kilootjes plastic besparen op jaar basis.

Ze praten hier wel specifiek over USB-C. Zijn er andere landen waar hij nog verkocht wordt (al dan niet verplicht) met USB-A?
Ik geloof Frankrijk ofzo, waar ze ook verplicht oortjes moeten meeleveren (gok dat als je een iPhone hebt wel AirPods hebt, but okay)
Slasher schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:25:
[...]

Oh no, daar gaat de unboxing experience :(
Jaa zonde :p

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:07
Donstil schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:04:
Ik film eigenlijk alles in 1080p 60fps. Als ik denk dit wordt wel een mooi filmpje schakel ik naar 4k 60fps. Maar huis tuin en keuken filmpjes is in Full HD genoeg.
Pagina: 1 ... 9 ... 44 Laatste