• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:57

JB

Cédric roelt!

Roy Tollenaar schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:30:
[...]

Is gewoon normaal, apple zegt dat je na 500 cycle nog 80% capaciteit over hebt. De meeste iphones gaan over de 1000 cycles maar dat is dan puur geluk. Mocht die al met minder dan 500 cycles onder 80% komen wordt je batterij gratis vervangen.
Dan zal er ook een stramien mee gemoeid gaan lijkt me? Dus binnen 1 jaar? Ze dekken zich vast wel in ;)

Mijn boefje is liev!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 20:12
JB schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:55:
[...]

Dan zal er ook een stramien mee gemoeid gaan lijkt me? Dus binnen 1 jaar? Ze dekken zich vast wel in ;)
Precies!! Zo slim zijn ze bij Apple wel 😩

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:32

Aiii

何これ

Ik weet het niet, ik zal wel iets bijzonders doen want mijn 13 Pro Max zit met 124 cycles nog op 100%, mijn full charge capacity is 4476 (tov 4352 design). Mijn XS Max was 2,5 jaar oud toen hij voor het eerste onder de 100% viel.

Als het "by design" is van Apple, dan val ik in ieder geval buiten het design.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:57

JB

Cédric roelt!

Aiii schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:38:
Ik weet het niet, ik zal wel iets bijzonders doen want mijn 13 Pro Max zit met 124 cycles nog op 100%, mijn full charge capacity is 4476 (tov 4352 design). Mijn XS Max was 2,5 jaar oud toen hij voor het eerste onder de 100% viel.

Als het "by design" is van Apple, dan val ik in ieder geval buiten het design.
Hoe laad jij op? Hier zo goed als alleen maar MagSafe. Ik denk dat het daardoor ook stukken harder gaat, want daarvoor ging het hier nooit zo hard met ouderwets stekkeren.

Mijn boefje is liev!

• Aiii
  • Laatst online: 10:32

Aiii

何これ

JB schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:44:
[...]

Hoe laad jij op? Hier zo goed als alleen maar MagSafe. Ik denk dat het daardoor ook stukken harder gaat, want daarvoor ging het hier nooit zo hard met ouderwets stekkeren.
Ja, ik ook gewoon met een Magsafe puck, wanneer de batterij onder de 30% is tot hij weer vol is, en voor de 13 met een 7,5W Belkin QI-charger.

[Voor 7% gewijzigd door Aiii op 18-04-2023 14:59]

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:10
Iemand enig idee of je iPhone nog waterdicht is na het vervangen van de batterij? Kan me zomaar voorstellen dat na openen en dichtmaken de seal van slechtere kwaliteit is dan vanuit het fabriek de eerste keer.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

NoSugar schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:25:
Iemand enig idee of je iPhone nog waterdicht is na het vervangen van de batterij? Kan me zomaar voorstellen dat na openen en dichtmaken de seal van slechtere kwaliteit is dan vanuit het fabriek de eerste keer.
Ligt eraan wie het gedaan heeft. Ik kan mij voorstellen dat als je het bij apple zelf hebt laten doen dat hij nog waterdicht is. Maar bij de toko op de hoek niet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• NoSugar
Tylen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:28:
[...]

Ligt eraan wie het gedaan heeft. Ik kan mij voorstellen dat als je het bij apple zelf hebt laten doen dat hij nog waterdicht is. Maar bij de toko op de hoek niet.
Ik zou het sowieso bij de AppleStore laten doen, maar een chinees in het fabriek die haar salaris moet inleveren bij het maken van een fout is natuurlijk andere kwaliteit dan een nonchalante student die op zaterdag accu’s vervangt bij de Apple Store.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

NoSugar schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:31:
[...]

Ik zou het sowieso bij de AppleStore laten doen, maar een chinees in het fabriek die haar salaris moet inleveren bij het maken van een fout is natuurlijk andere kwaliteit dan een nonchalante student die op zaterdag accu’s vervangt bij de Apple Store.
Kan je ook normaal reageren?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• NoSugar
Tylen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:32:
[...]

Kan je ook normaal reageren?
Sorry, maar het was gewoon een normale reactie?
Het is triest dat het op die manier in China gebeurd en er waarschijnlijk Oeigoeren voor een miljardenbedrijf aan het werk zijn.
Maar het is wel bekend dat Nederlanders vrij nonchalant werken: fouten hebben hier (gelukkig voor ons als werknemer) geen grote gevolgen. Wel voor mij: want bij waterschade is het mijn schuld, ondanks dat hun de seal niet goed hebben aangebracht.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 09:14
heb vandaag voor het eerst gehad (na 45 minuten rijden) dat de 13 mini te warm werd in de auto (carplay navigatie & podcast). Kreeg netjes de melding dat de iphone te warm was en het opladen tijdelijk was uitgeschakeld. Wel een beetje eng omdat de mini natuurlijk geen powerhouse is qua batterij en ik in de auto juist graag oplaadt. Was ook niet echt een warme dag ofzo.

Zie op google meerdere berichten hierover, helaas geen fix. Lijkt iets met ios16 te maken te hebben.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:46

RAAF12

Penny Wise & Pound Foolish

JB schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:44:
[...]

Hier een 13 Pro max gekocht in mei 2022 die op 100% staat. Ik laad alleen op met Magsafe zowel binnen als in de auto. Langzaam laden is blijkbaar goed voor de accu. Ik merk ook geen verschil dan toen die nieuw was.

[Voor 7% gewijzigd door RAAF12 op 27-04-2023 19:15]

Raven

Acties:
  • +5Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:20
Kan er in de topic start niet een paragraaf opgenomen worden met:
1. Het maakt geen fluit uit hoe je je iPhone laadt. Ene keer gaat de batterij sneller achteruit dan de andere keer.
2. Maak je niet druk, gebruik je iPhone waar die bedoeld voor is. Maak je je wel druk om de batterij dan heb je voor minder dan 100€ een nieuwe.
3. Pro tip: kijk niet naar de percentages.

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:23
Flipm0de schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:16:
heb vandaag voor het eerst gehad (na 45 minuten rijden) dat de 13 mini te warm werd in de auto (carplay navigatie & podcast). Kreeg netjes de melding dat de iphone te warm was en het opladen tijdelijk was uitgeschakeld. Wel een beetje eng omdat de mini natuurlijk geen powerhouse is qua batterij en ik in de auto juist graag oplaadt. Was ook niet echt een warme dag ofzo.

Zie op google meerdere berichten hierover, helaas geen fix. Lijkt iets met ios16 te maken te hebben.
Heel herkenbaar, althans, was gelukkig herkenbaar. Welke navigatie gebruik jij?

Ik heb jarenlang een (over)verhitte telefoon gehad (het begon met mijn iPhone 8 Plus, toen11 Pro Max en thans 13 Pro Max) bij gebruik van TomTom GO Navigatie, zodra ik maar de nav app opstartte liep de temperatuur in no time erg hoog op. In eerste instantie had ik het met de 8 Plus niet door, omdat deze een tijdje voor een ventilatie rooster hing. Vanwege dit verschijnsel heb ik TT GO aan de kant gezet en uitgeweken naar andere nav apps, die ook nog eens gratis zijn, maar toch net de finesse missen t.o.v. TT.

Nu heb ik sinds een maand of twee een MMI Adapter met wireless CarPlay in mijn auto. Kom, dacht ik, ik probeer weer eens TT GO en wie/wat schetst mijn verbazing, mijn telefoon blijft heerlijk koel. Dit zowel bedraad als draadloos.

Wat er is gebeurd weet ik niet, maar voor mij is het probleem opgelost.

• Flipm0de
  • Laatst online: 09:14
RicoK schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:17:
[...]

Heel herkenbaar, althans, was gelukkig herkenbaar. Welke navigatie gebruik jij?

Ik heb jarenlang een (over)verhitte telefoon gehad (het begon met mijn iPhone 8 Plus, toen11 Pro Max en thans 13 Pro Max) bij gebruik van TomTom GO Navigatie, zodra ik maar de nav app opstartte liep de temperatuur in no time erg hoog op. In eerste instantie had ik het met de 8 Plus niet door, omdat deze een tijdje voor een ventilatie rooster hing. Vanwege dit verschijnsel heb ik TT GO aan de kant gezet en uitgeweken naar andere nav apps, die ook nog eens gratis zijn, maar toch net de finesse missen t.o.v. TT.

Nu heb ik sinds een maand of twee een MMI Adapter met wireless CarPlay in mijn auto. Kom, dacht ik, ik probeer weer eens TT GO en wie/wat schetst mijn verbazing, mijn telefoon blijft heerlijk koel. Dit zowel bedraad als draadloos.

Wat er is gebeurd weet ik niet, maar voor mij is het probleem opgelost.
Gewoon Google maps. Maar besef me nu dat ik oooit eens een lifetime subscribing heb gekocht voor sygic. Eens kijken of die nog werkt. Goeie tip. Thanks!

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:54
Ik heb een Iphone 13 Pro Max ben een oen met laden en vergeet dit vaak. Dus hangt mijn telefoon vaak ‘even’ aan de lader. Is de telefoon vaak helemaal leeg, etc..

De telefoon is van oktober 2021.

Ik kocht de telefoon over van iemand toen deze nog 99% batterij had. Dat is ongeveer 9 maanden geleden. De iphone heeft nu 90% en is dus, voor mijn gevoel sinds ik hem heb, snel achteruit gegaan ☹️.

Ik lees het en der dat de een wel en de ander niet gelooft in een bepaalde manier van opladen, maar wil nu tóch proberen iets beter voor mijn batterijtje te zorgen. Al zie ik aan de discussie hierboven dat het misschien een non-probleem is?

Ik had de intentie de telefoon te verkopen over een tijdje maar gezien het batterijpercentage zo heilig is ben ik bang dat ik meer op de telefoon verlies dan ik zou willen, en ondertussen zelf ook minder lang met een lading doe.

Wat is nu echt het verstandigste qua opladen? En zijn er nog tools/apps die mij aan een betaalde methode kunnen helpen herinneren?

Ik heb deze telefoon gekocht zodat ik lang met de batterij kan doen, mijn vorige iphone se was binnen een dag leeg, ik wil natuurlijk niet straks hetzelfde probleem hebben met deze telefoon.

[Voor 30% gewijzigd door Poumelie op 03-05-2023 12:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:08
Poumelie schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:29:
Ik heb een Iphone 13 Pro Max ben een oen met laden en vergeet dit vaak. Dus hangt mijn telefoon vaak ‘even’ aan de lader. Is de telefoon vaak helemaal leeg, etc..

De telefoon is van oktober 2021.

Ik kocht de telefoon over van iemand toen deze nog 99% batterij had. Dat is ongeveer 9 maanden geleden. De iphone heeft nu 90% en is dus, voor mijn gevoel sinds ik hem heb, snel achteruit gegaan ☹️.

Ik lees het en der dat de een wel en de ander niet gelooft in een bepaalde manier van opladen, maar wil nu tóch proberen iets beter voor mijn batterijtje te zorgen. Al zie ik aan de discussie hierboven dat het misschien een non-probleem is?

Ik had de intentie de telefoon te verkopen over een tijdje maar gezien het batterijpercentage zo heilig is ben ik bang dat ik meer op de telefoon verlies dan ik zou willen, en ondertussen zelf ook minder lang met een lading doe.

Wat is nu echt het verstandigste qua opladen? En zijn er nog tools/apps die mij aan een betaalde methode kunnen helpen herinneren?

Ik heb deze telefoon gekocht zodat ik lang met de batterij kan doen, mijn vorige iphone se was binnen een dag leeg, ik wil natuurlijk niet straks hetzelfde probleem hebben met deze telefoon.
Gewoon lekker gebruiken, en evt batterij vervangen.
Als hij binnen 2 jaar onder de 80% zit is het garantie. Anders is het een euro of 80.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:54
Kapitein187 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:35:
[...]

Gewoon lekker gebruiken, en evt batterij vervangen.
Als hij binnen 2 jaar onder de 80% zit is het garantie. Anders is het een euro of 80.
Ik merk wel zelf dat ik nu minder lang met de telefoon doe (logisch) en dat dat precies irritant is. Kan bijna net zo goed doorgaan met wat ik nu doe, en dan hopen op een vervanging binnen de garantie.. maar die 80 zal ik voor oktober niet halen..

De persoon van wie ik hem kocht gebruikte magsafe. Zou dat echt het verschil maken? Hij heeft hem
Toch al die tijd op 100/99 kunnen houden terwijl ik hem binnen 9 maanden naar de 90% heb gewerkt 😅 ik heb hem nog gevraagd of hij iets speciaals met laden deed, maar hij zei van niet. Behalve magsafe dus. Ik ben bewust voor gewoon een apple stekkerblokje plus kabel gebruiken gegaan omdat dat langzaam laden in mijn ‘vaak vergeten en dus geen tijd’ staat niet zo handig is.

Ik wil na x tijd de telefoon wil doorverkopen en naar een nieuwer (tweedehands) model wil zonder er onnodig veel verlies op te maken. Batterij vervangen kost geld, of men biedt minder. Da’s jammer..

[Voor 13% gewijzigd door Poumelie op 03-05-2023 11:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:08
-

[Voor 99% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 12:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 07:41
Toen ik vanmorgen mijn iphone wilde unlocken bleef ik steken op een zwart scherm. Ik dacht dat de batterij gewoon leeg was dus ik stal hem in de oplader maar de iPhone gaf geen krimp. Daarna power button en volume down ingehouden maar ook geen reactie....

De opladers zijn niet kapot want die laden de andere toestellen gewoon op. En ook al is het toestel volledig plat, normaal krijg je dat icoontje te zien dat hij aan het opladen is. Ik heb hem zelfs een uur in gestoken... Als laatste heb ik geprobeerd om hem via magsafe op te laden maar ook daar geen geluk.

Mag ik besluiten dat de batterij het op 1 of andere manier het plots heeft begeven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 21:05

Phntm

Tlingelingeling

pina schreef op zondag 14 mei 2023 @ 23:30:
Toen ik vanmorgen mijn iphone wilde unlocken bleef ik steken op een zwart scherm. Ik dacht dat de batterij gewoon leeg was dus ik stal hem in de oplader maar de iPhone gaf geen krimp. Daarna power button en volume down ingehouden maar ook geen reactie....

De opladers zijn niet kapot want die laden de andere toestellen gewoon op. En ook al is het toestel volledig plat, normaal krijg je dat icoontje te zien dat hij aan het opladen is. Ik heb hem zelfs een uur in gestoken... Als laatste heb ik geprobeerd om hem via magsafe op te laden maar ook daar geen geluk.

Mag ik besluiten dat de batterij het op 1 of andere manier het plots heeft begeven?
Als je toestel binnen garantie is, wat sowieso het geval is gezien toestel leeftijd, zou ik maar even een afspraak inplannen bij Apple. Zij kunnen dan een fysieke diagnose uitvoeren.

Je toestel geeft geen feedback op het laden, dus er is iets niet oké.

Wel vervelend allemaal maar het kan ook zo maar zijn dat je telefoon door een andere reden niet reageert. Batterij zou kunnen maar het is moeilijk om vast te stellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:45
pina schreef op zondag 14 mei 2023 @ 23:30:

Probeer eens volume omhoog, volume omlaag en dan de aankoop ingedrukt houden voor 30 seconden? Heb dit ooit met mijn Xr gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 07:41
Roy Tollenaar schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:06:
[...]

Probeer eens volume omhoog, volume omlaag en dan de aankoop ingedrukt houden voor 30 seconden? Heb dit ooit met mijn Xr gehad.
Wauw dat werkt idd, ik zie nu wel het icoontje dat de batterij plat is maar nog niet het icoontje dat hij aan het opladen is. Maar dit is al een start :Y

Edit: is intussen opgestart en aan het opladen. Oef. Weet nu niet of ik mij moet zorgen maken of het gewoon om een glitch ging

[Voor 14% gewijzigd door pina op 15-05-2023 10:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:45
pina schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:30:
[...]

Wauw dat werkt idd, ik zie nu wel het icoontje dat de batterij plat is maar nog niet het icoontje dat hij aan het opladen is. Maar dit is al een start :Y

Edit: is intussen opgestart en aan het opladen. Oef. Weet nu niet of ik mij moet zorgen maken of het gewoon om een glitch ging
Nice het is een glitch, waarschijnlijk minder dan 1Gb opslag vrij. Dan kunnen iPhones zich vreemd gedragen.
Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee