Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:10

JB

Cédric roelt!

Roy Tollenaar schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:30:
[...]

Is gewoon normaal, apple zegt dat je na 500 cycle nog 80% capaciteit over hebt. De meeste iphones gaan over de 1000 cycles maar dat is dan puur geluk. Mocht die al met minder dan 500 cycles onder 80% komen wordt je batterij gratis vervangen.
Dan zal er ook een stramien mee gemoeid gaan lijkt me? Dus binnen 1 jaar? Ze dekken zich vast wel in ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:59
JB schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:55:
[...]

Dan zal er ook een stramien mee gemoeid gaan lijkt me? Dus binnen 1 jaar? Ze dekken zich vast wel in ;)
Precies!! Zo slim zijn ze bij Apple wel 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:00

Aiii

何これ

Ik weet het niet, ik zal wel iets bijzonders doen want mijn 13 Pro Max zit met 124 cycles nog op 100%, mijn full charge capacity is 4476 (tov 4352 design). Mijn XS Max was 2,5 jaar oud toen hij voor het eerste onder de 100% viel.

Als het "by design" is van Apple, dan val ik in ieder geval buiten het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:10

JB

Cédric roelt!

Aiii schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:38:
Ik weet het niet, ik zal wel iets bijzonders doen want mijn 13 Pro Max zit met 124 cycles nog op 100%, mijn full charge capacity is 4476 (tov 4352 design). Mijn XS Max was 2,5 jaar oud toen hij voor het eerste onder de 100% viel.

Als het "by design" is van Apple, dan val ik in ieder geval buiten het design.
Hoe laad jij op? Hier zo goed als alleen maar MagSafe. Ik denk dat het daardoor ook stukken harder gaat, want daarvoor ging het hier nooit zo hard met ouderwets stekkeren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Laatst online: 22:00

Aiii

何これ

JB schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:44:
[...]

Hoe laad jij op? Hier zo goed als alleen maar MagSafe. Ik denk dat het daardoor ook stukken harder gaat, want daarvoor ging het hier nooit zo hard met ouderwets stekkeren.
Ja, ik ook gewoon met een Magsafe puck, wanneer de batterij onder de 30% is tot hij weer vol is, en voor de 13 met een 7,5W Belkin QI-charger.

[ Voor 7% gewijzigd door Aiii op 18-04-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Iemand enig idee of je iPhone nog waterdicht is na het vervangen van de batterij? Kan me zomaar voorstellen dat na openen en dichtmaken de seal van slechtere kwaliteit is dan vanuit het fabriek de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

NoSugar schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:25:
Iemand enig idee of je iPhone nog waterdicht is na het vervangen van de batterij? Kan me zomaar voorstellen dat na openen en dichtmaken de seal van slechtere kwaliteit is dan vanuit het fabriek de eerste keer.
Ligt eraan wie het gedaan heeft. Ik kan mij voorstellen dat als je het bij apple zelf hebt laten doen dat hij nog waterdicht is. Maar bij de toko op de hoek niet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
Tylen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:28:
[...]

Ligt eraan wie het gedaan heeft. Ik kan mij voorstellen dat als je het bij apple zelf hebt laten doen dat hij nog waterdicht is. Maar bij de toko op de hoek niet.
Ik zou het sowieso bij de AppleStore laten doen, maar een chinees in het fabriek die haar salaris moet inleveren bij het maken van een fout is natuurlijk andere kwaliteit dan een nonchalante student die op zaterdag accu’s vervangt bij de Apple Store.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

NoSugar schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:31:
[...]

Ik zou het sowieso bij de AppleStore laten doen, maar een chinees in het fabriek die haar salaris moet inleveren bij het maken van een fout is natuurlijk andere kwaliteit dan een nonchalante student die op zaterdag accu’s vervangt bij de Apple Store.
Kan je ook normaal reageren?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoSugar
Tylen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:32:
[...]

Kan je ook normaal reageren?
Sorry, maar het was gewoon een normale reactie?
Het is triest dat het op die manier in China gebeurd en er waarschijnlijk Oeigoeren voor een miljardenbedrijf aan het werk zijn.
Maar het is wel bekend dat Nederlanders vrij nonchalant werken: fouten hebben hier (gelukkig voor ons als werknemer) geen grote gevolgen. Wel voor mij: want bij waterschade is het mijn schuld, ondanks dat hun de seal niet goed hebben aangebracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 11-07 12:10

Flipm0de

geen

heb vandaag voor het eerst gehad (na 45 minuten rijden) dat de 13 mini te warm werd in de auto (carplay navigatie & podcast). Kreeg netjes de melding dat de iphone te warm was en het opladen tijdelijk was uitgeschakeld. Wel een beetje eng omdat de mini natuurlijk geen powerhouse is qua batterij en ik in de auto juist graag oplaadt. Was ook niet echt een warme dag ofzo.

Zie op google meerdere berichten hierover, helaas geen fix. Lijkt iets met ios16 te maken te hebben.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

JB schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:44:
[...]

Hier een 13 Pro max gekocht in mei 2022 die op 100% staat. Ik laad alleen op met Magsafe zowel binnen als in de auto. Langzaam laden is blijkbaar goed voor de accu. Ik merk ook geen verschil dan toen die nieuw was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTJsys-QUs0UekLnI3JNTuLuwdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DR0EHenA3lYTyhkAMGV0rjcm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door RAAF12 op 27-04-2023 19:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:53
Kan er in de topic start niet een paragraaf opgenomen worden met:
1. Het maakt geen fluit uit hoe je je iPhone laadt. Ene keer gaat de batterij sneller achteruit dan de andere keer.
2. Maak je niet druk, gebruik je iPhone waar die bedoeld voor is. Maak je je wel druk om de batterij dan heb je voor minder dan 100€ een nieuwe.
3. Pro tip: kijk niet naar de percentages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:59
Flipm0de schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:16:
heb vandaag voor het eerst gehad (na 45 minuten rijden) dat de 13 mini te warm werd in de auto (carplay navigatie & podcast). Kreeg netjes de melding dat de iphone te warm was en het opladen tijdelijk was uitgeschakeld. Wel een beetje eng omdat de mini natuurlijk geen powerhouse is qua batterij en ik in de auto juist graag oplaadt. Was ook niet echt een warme dag ofzo.

Zie op google meerdere berichten hierover, helaas geen fix. Lijkt iets met ios16 te maken te hebben.
Heel herkenbaar, althans, was gelukkig herkenbaar. Welke navigatie gebruik jij?

Ik heb jarenlang een (over)verhitte telefoon gehad (het begon met mijn iPhone 8 Plus, toen11 Pro Max en thans 13 Pro Max) bij gebruik van TomTom GO Navigatie, zodra ik maar de nav app opstartte liep de temperatuur in no time erg hoog op. In eerste instantie had ik het met de 8 Plus niet door, omdat deze een tijdje voor een ventilatie rooster hing. Vanwege dit verschijnsel heb ik TT GO aan de kant gezet en uitgeweken naar andere nav apps, die ook nog eens gratis zijn, maar toch net de finesse missen t.o.v. TT.

Nu heb ik sinds een maand of twee een MMI Adapter met wireless CarPlay in mijn auto. Kom, dacht ik, ik probeer weer eens TT GO en wie/wat schetst mijn verbazing, mijn telefoon blijft heerlijk koel. Dit zowel bedraad als draadloos.

Wat er is gebeurd weet ik niet, maar voor mij is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 11-07 12:10

Flipm0de

geen

RicoK schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:17:
[...]

Heel herkenbaar, althans, was gelukkig herkenbaar. Welke navigatie gebruik jij?

Ik heb jarenlang een (over)verhitte telefoon gehad (het begon met mijn iPhone 8 Plus, toen11 Pro Max en thans 13 Pro Max) bij gebruik van TomTom GO Navigatie, zodra ik maar de nav app opstartte liep de temperatuur in no time erg hoog op. In eerste instantie had ik het met de 8 Plus niet door, omdat deze een tijdje voor een ventilatie rooster hing. Vanwege dit verschijnsel heb ik TT GO aan de kant gezet en uitgeweken naar andere nav apps, die ook nog eens gratis zijn, maar toch net de finesse missen t.o.v. TT.

Nu heb ik sinds een maand of twee een MMI Adapter met wireless CarPlay in mijn auto. Kom, dacht ik, ik probeer weer eens TT GO en wie/wat schetst mijn verbazing, mijn telefoon blijft heerlijk koel. Dit zowel bedraad als draadloos.

Wat er is gebeurd weet ik niet, maar voor mij is het probleem opgelost.
Gewoon Google maps. Maar besef me nu dat ik oooit eens een lifetime subscribing heb gekocht voor sygic. Eens kijken of die nog werkt. Goeie tip. Thanks!

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-07 21:12
Ik heb een Iphone 13 Pro Max ben een oen met laden en vergeet dit vaak. Dus hangt mijn telefoon vaak ‘even’ aan de lader. Is de telefoon vaak helemaal leeg, etc..

De telefoon is van oktober 2021.

Ik kocht de telefoon over van iemand toen deze nog 99% batterij had. Dat is ongeveer 9 maanden geleden. De iphone heeft nu 90% en is dus, voor mijn gevoel sinds ik hem heb, snel achteruit gegaan ☹️.

Ik lees het en der dat de een wel en de ander niet gelooft in een bepaalde manier van opladen, maar wil nu tóch proberen iets beter voor mijn batterijtje te zorgen. Al zie ik aan de discussie hierboven dat het misschien een non-probleem is?

Ik had de intentie de telefoon te verkopen over een tijdje maar gezien het batterijpercentage zo heilig is ben ik bang dat ik meer op de telefoon verlies dan ik zou willen, en ondertussen zelf ook minder lang met een lading doe.

Wat is nu echt het verstandigste qua opladen? En zijn er nog tools/apps die mij aan een betaalde methode kunnen helpen herinneren?

Ik heb deze telefoon gekocht zodat ik lang met de batterij kan doen, mijn vorige iphone se was binnen een dag leeg, ik wil natuurlijk niet straks hetzelfde probleem hebben met deze telefoon.

[ Voor 30% gewijzigd door Poumelie op 03-05-2023 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-07 14:32
Poumelie schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:29:
Ik heb een Iphone 13 Pro Max ben een oen met laden en vergeet dit vaak. Dus hangt mijn telefoon vaak ‘even’ aan de lader. Is de telefoon vaak helemaal leeg, etc..

De telefoon is van oktober 2021.

Ik kocht de telefoon over van iemand toen deze nog 99% batterij had. Dat is ongeveer 9 maanden geleden. De iphone heeft nu 90% en is dus, voor mijn gevoel sinds ik hem heb, snel achteruit gegaan ☹️.

Ik lees het en der dat de een wel en de ander niet gelooft in een bepaalde manier van opladen, maar wil nu tóch proberen iets beter voor mijn batterijtje te zorgen. Al zie ik aan de discussie hierboven dat het misschien een non-probleem is?

Ik had de intentie de telefoon te verkopen over een tijdje maar gezien het batterijpercentage zo heilig is ben ik bang dat ik meer op de telefoon verlies dan ik zou willen, en ondertussen zelf ook minder lang met een lading doe.

Wat is nu echt het verstandigste qua opladen? En zijn er nog tools/apps die mij aan een betaalde methode kunnen helpen herinneren?

Ik heb deze telefoon gekocht zodat ik lang met de batterij kan doen, mijn vorige iphone se was binnen een dag leeg, ik wil natuurlijk niet straks hetzelfde probleem hebben met deze telefoon.
Gewoon lekker gebruiken, en evt batterij vervangen.
Als hij binnen 2 jaar onder de 80% zit is het garantie. Anders is het een euro of 80.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-07 21:12
Kapitein187 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:35:
[...]

Gewoon lekker gebruiken, en evt batterij vervangen.
Als hij binnen 2 jaar onder de 80% zit is het garantie. Anders is het een euro of 80.
Ik merk wel zelf dat ik nu minder lang met de telefoon doe (logisch) en dat dat precies irritant is. Kan bijna net zo goed doorgaan met wat ik nu doe, en dan hopen op een vervanging binnen de garantie.. maar die 80 zal ik voor oktober niet halen..

De persoon van wie ik hem kocht gebruikte magsafe. Zou dat echt het verschil maken? Hij heeft hem
Toch al die tijd op 100/99 kunnen houden terwijl ik hem binnen 9 maanden naar de 90% heb gewerkt 😅 ik heb hem nog gevraagd of hij iets speciaals met laden deed, maar hij zei van niet. Behalve magsafe dus. Ik ben bewust voor gewoon een apple stekkerblokje plus kabel gebruiken gegaan omdat dat langzaam laden in mijn ‘vaak vergeten en dus geen tijd’ staat niet zo handig is.

Ik wil na x tijd de telefoon wil doorverkopen en naar een nieuwer (tweedehands) model wil zonder er onnodig veel verlies op te maken. Batterij vervangen kost geld, of men biedt minder. Da’s jammer..

[ Voor 13% gewijzigd door Poumelie op 03-05-2023 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:24
-

[ Voor 99% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 12:07 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 03:11
Toen ik vanmorgen mijn iphone wilde unlocken bleef ik steken op een zwart scherm. Ik dacht dat de batterij gewoon leeg was dus ik stal hem in de oplader maar de iPhone gaf geen krimp. Daarna power button en volume down ingehouden maar ook geen reactie....

De opladers zijn niet kapot want die laden de andere toestellen gewoon op. En ook al is het toestel volledig plat, normaal krijg je dat icoontje te zien dat hij aan het opladen is. Ik heb hem zelfs een uur in gestoken... Als laatste heb ik geprobeerd om hem via magsafe op te laden maar ook daar geen geluk.

Mag ik besluiten dat de batterij het op 1 of andere manier het plots heeft begeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-07 14:00

Phntm

Tlingelingeling

pina schreef op zondag 14 mei 2023 @ 23:30:
Toen ik vanmorgen mijn iphone wilde unlocken bleef ik steken op een zwart scherm. Ik dacht dat de batterij gewoon leeg was dus ik stal hem in de oplader maar de iPhone gaf geen krimp. Daarna power button en volume down ingehouden maar ook geen reactie....

De opladers zijn niet kapot want die laden de andere toestellen gewoon op. En ook al is het toestel volledig plat, normaal krijg je dat icoontje te zien dat hij aan het opladen is. Ik heb hem zelfs een uur in gestoken... Als laatste heb ik geprobeerd om hem via magsafe op te laden maar ook daar geen geluk.

Mag ik besluiten dat de batterij het op 1 of andere manier het plots heeft begeven?
Als je toestel binnen garantie is, wat sowieso het geval is gezien toestel leeftijd, zou ik maar even een afspraak inplannen bij Apple. Zij kunnen dan een fysieke diagnose uitvoeren.

Je toestel geeft geen feedback op het laden, dus er is iets niet oké.

Wel vervelend allemaal maar het kan ook zo maar zijn dat je telefoon door een andere reden niet reageert. Batterij zou kunnen maar het is moeilijk om vast te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:16
pina schreef op zondag 14 mei 2023 @ 23:30:

Probeer eens volume omhoog, volume omlaag en dan de aankoop ingedrukt houden voor 30 seconden? Heb dit ooit met mijn Xr gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 03:11
Roy Tollenaar schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:06:
[...]

Probeer eens volume omhoog, volume omlaag en dan de aankoop ingedrukt houden voor 30 seconden? Heb dit ooit met mijn Xr gehad.
Wauw dat werkt idd, ik zie nu wel het icoontje dat de batterij plat is maar nog niet het icoontje dat hij aan het opladen is. Maar dit is al een start :Y

Edit: is intussen opgestart en aan het opladen. Oef. Weet nu niet of ik mij moet zorgen maken of het gewoon om een glitch ging

[ Voor 14% gewijzigd door pina op 15-05-2023 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
pina schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:30:
[...]

Wauw dat werkt idd, ik zie nu wel het icoontje dat de batterij plat is maar nog niet het icoontje dat hij aan het opladen is. Maar dit is al een start :Y

Edit: is intussen opgestart en aan het opladen. Oef. Weet nu niet of ik mij moet zorgen maken of het gewoon om een glitch ging
Nice het is een glitch, waarschijnlijk minder dan 1Gb opslag vrij. Dan kunnen iPhones zich vreemd gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Beetje een bump, maar ik merkte relatief recent op dat er stof achter de lens zit bij de tele-sensor op m'n 13 Pro. Het is zeker weten niet op de lens, daar zit geen enkel krasje of vlekje op.

Iemand die dit al eens heeft ervaren en laten repareren? Ik heb het toestel rechtstreeks bij Apple gekocht dus hoewel het ondertussen meer dan een jaar geleden is, neem ik aan dat ze het gewoon onder garantie moeten repareren sinds dit niet normaal is. Ik ben vooral benieuwd of dit bijvoorbeeld een directe reparatie is als ik naar de Apple Store ga bijvoorbeeld, als in "klaar terwijl ik wacht", of dat er langer voor nodig is. Er is geen andere schade uiteraard, toestel nooit onder water gehad of gevallen of iets dergelijks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCtOok_AA7ygTEE-cvZ8X9lb6Zk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yXB0dOlwm9tZZzikMGcUpukd.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Propane schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:18:
Beetje een bump, maar ik merkte relatief recent op dat er stof achter de lens zit bij de tele-sensor op m'n 13 Pro. Het is zeker weten niet op de lens, daar zit geen enkel krasje of vlekje op.

Iemand die dit al eens heeft ervaren en laten repareren? Ik heb het toestel rechtstreeks bij Apple gekocht dus hoewel het ondertussen meer dan een jaar geleden is, neem ik aan dat ze het gewoon onder garantie moeten repareren sinds dit niet normaal is. Ik ben vooral benieuwd of dit bijvoorbeeld een directe reparatie is als ik naar de Apple Store ga bijvoorbeeld, als in "klaar terwijl ik wacht", of dat er langer voor nodig is. Er is geen andere schade uiteraard, toestel nooit onder water gehad of gevallen of iets dergelijks.

[Afbeelding]
Is het zichtbaar als je flink licht schijnt op de lens en van andere hoeken probeert te kijken? Even je case bij een apple store voorleggen kan sowieso geen kwaad. Je moet er wel tijd voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:29
Het liedje van vorig jaar herhaalt zichzelf weer.

Mijn 13 Pro die warmer wordt met dit weer (stom genoeg vooral tijdens bellen), maar vooral de accu die dan ook harder leeg gaat tijdens bellen (normaal gebruik is meer margin of error)

Vorig jaar hetzelfde, ik dacht op ten duur "als dit aan het weer ligt, heb ik dit jaar het weer".

Thuis trouwens ook, maar dat is logisch als je woning rond de 28 a 29 graden zit

Niet echt iets wat erg is overigens, het valt slechts op (andere telefoon heeft er meer last van zelfs)

geweldig (sarcasme), die ouderwetse appartementen waar de zon vrolijk op schijnt, met als bonus een woonkamer die naar het zuiden gericht is

[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 19-06-2023 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Phntm schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:40:
[...]

Is het zichtbaar als je flink licht schijnt op de lens en van andere hoeken probeert te kijken? Even je case bij een apple store voorleggen kan sowieso geen kwaad. Je moet er wel tijd voor hebben.
Excuus voor de late reactie, drukke tijden.

Nee, helemaal niets te zien verder als ik met een zaklamp of iets dergelijks er op schijn. Er lijkt echt niets op of direct onder de lens te zitten. En het ziet er exact uit als wanneer je bijvoorbeeld stof op de sensor van een DSLR krijgt.

Ik zal eens kijken of ik een bezoekje bij een Apple Store kan inplannen. Ik woon in het buitenland en hier zitten enkel de "Authorized Premium Resellers", en al is het maar onderbuik gevoel, ik doe het liever dan bij de Apple Store zelf 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-07 06:53
Hey hallo Tweakers,

Momenteel gebruik ik de 12 pro, prima ding maar ik vind deze toch wat zwaar en groot en ik heb de wens om mijn telefoon minder te gebruiken dus ik kijk naar de 13 mini.
Verwachten jullie nog een prijsdaling….even wachten tot de release an de 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 19:20
MrGab schreef op maandag 10 juli 2023 @ 07:01:
Hey hallo Tweakers,

Momenteel gebruik ik de 12 pro, prima ding maar ik vind deze toch wat zwaar en groot en ik heb de wens om mijn telefoon minder te gebruiken dus ik kijk naar de 13 mini.
Over prijsdalingen is niet veel te zeggen, al vermoed ik wel dat releases van nieuwe modellen minder invloed hebben op de prijs van oudere modellen dan op die van het uitgaande model.
Waar je ook rekening mee moet houden dat het best kan zijn dat de Iphone 13 met de introductie van de Iphone 15 straks niet meer rechtstreeks te koop zal zijn bij Apple, dus dat je dan bij andere verkopers moet zijn die nog oude voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
MrGab schreef op maandag 10 juli 2023 @ 07:01:
Hey hallo Tweakers,

Je zou ook bij V&A kunnen kijken en jouw 12 pro daar op aan kunnen bieden. Grote kans dat je zo zelf niets hoeft bij te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Roy Tollenaar schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:19:
[...]

Je zou ook bij V&A kunnen kijken en jouw 12 pro daar op aan kunnen bieden. Grote kans dat je zo zelf niets hoeft bij te leggen.
Nou, mits je dan ook een tweedehands 13 Mini koopt. Hangt natuurlijk af van de uitvoering en staat van die 12 Pro, maar de 13 Mini is op dit moment minimaal (pun intended) 700 euro. Als ik kijk op V&A, is nergens de vraagprijs voor een 12 Pro hoger dan 579 euro, laat staan wat de uiteindelijke verkoopprijs zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Of-Aaargh schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:50:
[...]

Nou, mits je dan ook een tweedehands 13 Mini koopt. Hangt natuurlijk af van de uitvoering en staat van die 12 Pro, maar de 13 Mini is op dit moment minimaal (pun intended) 700 euro. Als ik kijk op V&A, is nergens de vraagprijs voor een 12 Pro hoger dan 579 euro, laat staan wat de uiteindelijke verkoopprijs zou zijn.
Ik ging er inderdaad vanuit dat je dan ook een gebruikten 13 mini zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-07 06:53
Roy Tollenaar schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:37:
[...]

Ik ging er inderdaad vanuit dat je dan ook een gebruikten 13 mini zou kopen.
De 12pro heeft nog een accu van 83% en een caudabe hoesje. Ik verwacht die idd rpnd de €500 te kunnen verkopen. Een 13 mini tweedehands is ok maar dan wel met nog garantie.
Overigens heb ik er geen problemen mee om oude voorraad te kopen van een Coolblue oid. Liever een paar tientjes meer betalen op zo’n bedrag en dan goede service kunnen verwachten is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
dkawa schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:25:
[...]

Apple mag dit eruit halen. Schiet niet op anders…

Ik word er iig niet vrolijk van want ik weet nu al dat m’n batterij capaciteit snel omlaag gaat..

Nu weer gezakt met 1%.. nu 93% met 213 cycles
Inmiddels 88.7% volgens Coconut Battery en 89% volgens de iPhone zelf.... met 303 cycles....

met iOS 16 is het echt HARD achteruit gegaan... niet normaal meer.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:28
dkawa schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:58:
[...]

Inmiddels 88.7% volgens Coconut Battery en 89% volgens de iPhone zelf.... met 303 cycles....

met iOS 16 is het echt HARD achteruit gegaan... niet normaal meer.... :?
Merk je ook wat van in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:05
PrimusIP schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 23:33:
[...]

Toevallig dat ik dit zie en reageer.
Heb mn 13 Pro max op 88% sindskort, wat merk je er van in praktijk?
Geen bal!
Beest van een batterij, krijg hem simpelweg niet leeg, nog altijd snel en uitmuntend in dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
PrimusIP schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 23:33:
[...]

Ja dat merk ik wel. In de ochtend om 6.30hr van de lader en in de avond moet ik echt wel bijladen anders kan ik m’n toestel niet meenemen tijdens een MTB rit…

Vind het echt belachelijk slecht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
BigF25 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 23:53:
[...]

Toevallig dat ik dit zie en reageer.
Heb mn 13 Pro max op 88% sindskort, wat merk je er van in praktijk?
Geen bal!
Beest van een batterij, krijg hem simpelweg niet leeg, nog altijd snel en uitmuntend in dagelijks gebruik.
Tja jij hebt een Max, ik een gewone.. zit behoorlijk veel verschil in

En ik ben een grootverbruiker en gebruik het toestel doordeweeks ook met een dual esim… (zakelijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:05
dkawa schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:33:
[...]

Tja jij hebt een Max, ik een gewone.. zit behoorlijk veel verschil in

En ik ben een grootverbruiker en gebruik het toestel doordeweeks ook met een dual esim… (zakelijk)
Dat is weliswaar zo maar technisch gezien mag het niet uitmaken, ja de max heeft van zn eigen een betere batterij/hogere capaciteit maar de reguliere pro (ook gehad overigens) heeft verre van een slechte batterij, de degradatie naar 88 'invloed' zal niet drastisch merkbaar mogen zijn, zoals mijn en geval van velen.

Daarnaast geeft je aan grootverbruiker te zijn. Dan zal je voor jezelf misschien moeten overwegen te overstappen naar een stap groter, want groter capaciteit batterij. Function over form kiezen wellicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:42
12% verkiezen is toch het verschil tussen 16 uur en 14 uur er mee doen. Of op een bepaald moment nog 40% of 28% overhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
jopie schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:29:
12% verkiezen is toch het verschil tussen 16 uur en 14 uur er mee doen. Of op een bepaald moment nog 40% of 28% overhebben.
Precies dit dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Even een vraagje.

Ik heb nu een jaar de iphone 13 mini. Mijn accu zit al op 88% van de accuprestatie.

Graag wil ik een nieuwe accu. Als ik naar een apple store ga of coolblue, word mijn accu dan ter plaatsen vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Patrick22221 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 08:11:
Even een vraagje.

Ik heb nu een jaar de iphone 13 mini. Mijn accu zit al op 88% van de accuprestatie.

Graag wil ik een nieuwe accu. Als ik naar een apple store ga of coolblue, word mijn accu dan ter plaatsen vervangen?
Ja die vervangen ze bij de Apple Store te plaatsen bij coolblue zou ik niet weten. Wat nog wel iets is om op te letten dat de batterij pas wordt vervangen vanaf 80% health.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Niet online
Oh dat is wel jammer, want doordat het nu al 88% is zit die vaker aan de lader dus slijt de lichting poort ook sneller...

Heel erg bedankt voor uw reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even een vraagje.

Bij de Applestore wel even een afspraak maken. Voor 99 euro kant en klaar een nieuwe batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-07 15:18
Even een vraagje.

Ik heb mijn iPhone 13 mini sinds november 2021 en die zit nog op 93%...
Patrick22221 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 08:33:
Oh dat is wel jammer, want doordat het nu al 88% is zit die vaker aan de lader dus slijt de lichting poort ook sneller...

Je weet dat je ook draadloos kan laden? :)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Patrick22221 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 08:33:

Weet je zeker dat de lightning poort aan het slijten is? Ik vraag dit omdat ik dit ook dacht, omdat de lightning stekker niet meer lekker in de poort van mijn oude 11 Pro Max bleef zitten, wat regelmatig het uitvallen van mijn CarPlay destijds had, maar dit lag niet aan de poort zelf, maar de hoeveelheid rotzooi (stofjes, e.d.) in de poort. Heb je je poort al eens met een rubberen of houten tandenstoker uitgeplozen? Je zult verbaasd zijn wat voor rotzooi er uit komt/kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Niet online
RicoK schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:57:
[...]

Weet je zeker dat de lightning poort aan het slijten is? Ik vraag dit omdat ik dit ook dacht, omdat de lightning stekker niet meer lekker in de poort van mijn oude 11 Pro Max bleef zitten, wat regelmatig het uitvallen van mijn CarPlay destijds had, maar dit lag niet aan de poort zelf, maar de hoeveelheid rotzooi (stofjes, e.d.) in de poort. Heb je je poort al eens met een rubberen of houten tandenstoker uitgeplozen? Je zult verbaasd zijn wat voor rotzooi er uit komt/kan komen.
Jaa, want de stekker trekt al lichtelijk scheef... had het zelfde met mijn iphone 8 die daardoor al helemaal niet meer oplade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Niet online
MaSw85 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:54:
[...]

[...]

Ik gebruik mijn iphone redelijk veel 😅

Ja dat weet ik, alleen hij zit al in een hoesje en ik heb er zn plopper aan, waar 2 vingers om heen kunnen zeg maar.

En ik vind het draadloos laden ene beetje langzaam gaan😅

Volgende iphone maar een slag groter kopen😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Patrick22221 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:59:
Jaa, want de stekker trekt al lichtelijk scheef... had het zelfde met mijn iphone 8 die daardoor al helemaal niet meer oplade...
Ik herhaal het nogmaals, heb je al eens je poort met een tandenstoker uitgeplozen? Het zou zonde zijn als je denkt dat je poort naar zijn grootje is, terwijl er alleen maar een opeenhoping van stof in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Of zo’n “luchtbus” kopen bij bijv. de Action.
Even schoonblazen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Niet online
RicoK schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:05:
[...]

Ik herhaal het nogmaals, heb je al eens je poort met een tandenstoker uitgeplozen? Het zou zonde zijn als je denkt dat je poort naar zijn grootje is, terwijl er alleen maar een opeenhoping van stof in zit.
Excuus, ik ben daar over heen gelezen.
Bedankt voor het mee denken! Met regelmaat haal ik de telefoon even uit bet hoesje, maak ik alles even schoon.
Het is wel echt het poortje van het er in en er uit halen door de stekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Ik heb nog nooit gehad dat de Lightning slijtage vertoonde was dan altijd stof etc wat er in bleef hangen. En plug mijn iPhone toch regelmatig in, CarPlay, in me laptop voor hotspot en natuurlijk opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Patrick22221 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:30:
Excuus, ik ben daar over heen gelezen.
Bedankt voor het mee denken! Met regelmaat haal ik de telefoon even uit bet hoesje, maak ik alles even schoon.
Het is wel echt het poortje van het er in en er uit halen door de stekker..
Excuses aanvaard :) , maar, ik verval in herhalingen, nogmaals, je lijkt mijn vraag toch wel te ontwijken, heb je ooit de lightning poort daadwerkelijk met een tandenstoker uitgeplozen?!?

Want reken maar, ik spreek uit ervaring, dat de stekker schuin kan zitten of er zelfs bijna uitvalt als er stofophopingen in zitten. Gewoon voorzichtig met een stoker of zo'n houten kaas/worst/augurk-prikker uit de keukenlade/-kastje in alle hoeken van de poort, van links naar rechts 'pulken/schrapen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:42:
Ik heb nog nooit gehad dat de Lightning slijtage vertoonde was dan altijd stof etc wat er in bleef hangen. En plug mijn iPhone toch regelmatig in, CarPlay, in me laptop voor hotspot en natuurlijk opladen.
Exact, dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Niet online
RicoK schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:55:
[...]

Excuses aanvaard :) , maar, ik verval in herhalingen, nogmaals, je lijkt mijn vraag toch wel te ontwijken, heb je ooit de lightning poort daadwerkelijk met een tandenstoker uitgeplozen?!?

Want reken maar, ik spreek uit ervaring, dat de stekker schuin kan zitten of er zelfs bijna uitvalt als er stofophopingen in zitten. Gewoon voorzichtig met een stoker of zo'n houten kaas/worst/augurk-prikker uit de keukenlade/-kastje in alle hoeken van de poort, van links naar rechts 'pulken/schrapen'.
Ja die maak ik ook schoon met een tandenstoker

Probleem is, vaak als ik hem laad, dat mijn pink zit te drukken tegen het poortje. Ik denk er wel veel om sindsnik de plopper heb dat niet meer te doen.

Mijn iphone 8 is daardoor echt waardeloos

[ Voor 13% gewijzigd door Patrick22221 op 21-07-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Patrick22221 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:01:
Ja die maak ik ook schoon met een tandenstoker
Maar dan ook echt goed schoon? Van links naar rechts? En pulken in elk hoekje? En dan nog eens? Natuurlijk, je moet er niet te ruig mee om gaan, maar met zo'n houten stokertje kan het materiaal heus wel iets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Patrick22221 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:01:
Probleem is, vaak als ik hem laad, dat mijn pink zit te drukken tegen het poortje. Ik denk er wel veel om sindsnik de plopper heb dat niet meer te doen.
Huh? Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Niet online
RicoK schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:03:
[...]

Maar dan ook echt goed schoon? Van links naar rechts? En pulken in elk hoekje? En dan nog eens? Natuurlijk, je moet er niet te ruig mee om gaan, maar met zo'n houten stokertje kan het materiaal heus wel iets hebben.
Ja haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Niet online
Omdat mijn pink normaal gesproken onder in het midden van de telefoon zit.

Als de stekker er in zit zit die vaak aan de linker kant en drukt die dus naar rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-07 16:39
Sinds gisteravond deze melding op mijn iPhone. Plausibel, ik was gister namelijk buiten tijdens een bui. iPhone vannacht niet geladen, vanochtend opnieuw geprobeerd maar iPhone laad niet meer op. Krijg ook de melding niet meer en heel af en toe na een beetje morren begint die te laden en stopt die weer direct (en dat een aantal keer, alsof je los contact hebt).

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Na bijna 24u kan ik mij bijna niet voorstellen dat er nog vocht in zit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-07 12:13
Maak je oplaadpoort eens schoon met een houten of kunststof tandenstoker

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-07 16:39
s006110 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:48:
Maak je oplaadpoort eens schoon met een houten of kunststof tandenstoker
Nog steeds lichte hapering maar lijkt wel beter te worden. Wellicht morgen nog wat voorzichtig grondiger te werk gaan.

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-07 11:45
Zijn er meer mensen waarbij de update niet kan worden binnengehaald?

Sinds vanochtend zou er volgens de melding een update klaar staan, maar in de settings kan die niet worden gevonden..

Draai nu 16.5.1, en moet naar 16.6 -> https://support.apple.com/en-us/HT213407

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTJSwGjSBc780a2ee2O1rsJJUhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n5IbNCQo9lvhh8oJCVhVyUBP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Ruben279 op 10-08-2023 11:19 . Reden: Versienummer aangepast ]

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-07 10:09
Ruben279 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:50:
Zijn er meer mensen waarbij de update niet kan worden binnengehaald?

Sinds vanochtend zou er volgens de melding een update klaar staan, maar in de settings kan die niet worden gevonden..

Draai nu 16.5.1, en moet naar 16.1 -> https://support.apple.com/en-us/HT213407
Ja, ik heb dit ook. iPhone 14 Pro, 16.5.1 (c)

Edit: Ik zie de update nu wel

[ Voor 3% gewijzigd door turambar op 11-08-2023 15:55 . Reden: Update nu wel beschikbaar ]

• streamnl
  • Niet online
Draai nu 16.5.1, en moet naar 16.1
Klopt dit? Meestal ga je juist hoger in cijfer.

Hier geen problemen. 13 mini.
Ik kan zien of er een update klaar staat en ik ben up-to-date met 16.6

Meer dan ik dacht...

• Ruben279
streamnl schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:00:
[...]
Klopt dit? Meestal ga je juist hoger in cijfer.
Nee, tikfoutje aangepast ;)

• Ruben279
Nogmaals geprobeerd en nu is de update naar 16.6 aan het installeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

MaSw85 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:54:
[...]

[...]

Voor de annalen, 13mini, november 2022 en 89%.
Mijn SEI(2016) zit volgens het toestel op 81%, maar voelt 10x slechter dan de 13mini.

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Niet online
druipgrot schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:31:
[...]

Voor de annalen, 13mini, november 2022 en 89%.
Mijn SEI(2016) zit volgens het toestel op 81%, maar voelt 10x slechter dan de 13mini.
Ja dan is die van mij van vorige jaar zomer dus helemaal niet zo slecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Patrick22221 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:09:
[...]

Ja dan is die van mij van vorige jaar zomer dus helemaal niet zo slecht
ik heb er totaal niet over te klagen hoor! En heb de 512GB versie vorig jaar november voor €900 op de kop getikt, daar heb je 'm nog steeds niet voor,.

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb een iPhone 13 die vandaag in de volle zon (op vakantie) oververhit is geraakt. Nu ligt ie al ruim 5 uur in een koele ruimte (airco) en nog steeds geeft ie aan dat ie oververhit is. Al een soft reset gedaan, maar probleem blijft bestaan. Soms gaat het scherm aan en lijkt het probleem opgelost, maar hij gaat daarna al direct weer in de oververhittings modes.

Wat kan ik doen om hem hier uit te krijgen? Aan de laptop leggen werkt niet, want daarvoor moet ik de MacBook goed keuren, maar dat kan niet in de oververhittings modes.

Helemaal leeg laten lopen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-07 22:16
Ik gebruik mijn iPhone 13 met een fysieke Sim (Vodafone) en esim (T-mobile). Ik merk op verschillende locaties (er is dus niet altijd een probleem) dat beide netwerken wel bereik tonen, maar er geen data doorkomt. Zet ik een van de netwerken uit, dan komt er wel direct data door.

Herkent iemand dit? Wat valt er aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Laatst online: 11-07 08:43
Shit! Ik heb mijn iPhone 13 Pro Max laten vallen. Achterkant stuk! Ik zie dat dit 599,- kost bij Apple. Hallo zeg! Krijg je dan een vervangend toestel?

Wat een geld. 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
4acesNL schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:42:
Shit! Ik heb mijn iPhone 13 Pro Max laten vallen. Achterkant stuk! Ik zie dat dit 599,- kost bij Apple. Hallo zeg! Krijg je dan een vervangend toestel?

Wat een geld. 😢
Beste optie is gewoon nog blijven gebruiken en dan gewoon verkopen met kapotte achterkant op het moment dat je wilt upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Mmmh, voor hoeveel zou ik hem kunnen verkopen? 256gb.

• Of-Aaargh
4acesNL schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:39:
Mmmh, voor hoeveel zou ik hem kunnen verkopen? 256gb.
Ik denk dat rond de 200 euro wel zou moeten lukken. Rebuy zegt 185, die bieden vaak redelijke prijzen voor een inkoper.
Ik heb wel vaker telefoons aan Rebuy verkocht. Die paar tientjes die je op marktplaats meer krijgt voor een gebruikte smartphone is mij het gedoe met onderhandelen niet altijd waard.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:02
Ik heb de laatste 2x mijn iPhones verkocht via sobby.nl. Zij bieden voor een defecte 13 pro max 256 gb 270 euro. Goede ervaringen en goede reviews.

• Mizgala28
laredo schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:28:
Ik heb de laatste 2x mijn iPhones verkocht via sobby.nl. Zij bieden voor een defecte 13 pro max 256 gb 270 euro. Goede ervaringen en goede reviews.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/wfIXRJ8f1s9H3SrfRftUkTMA.jpg

Nu maar hopen dat die 15 Ultra inruil puur verzonnen is (foreshadowing much)

Aan de andere kant, ik zie Apple de prijs zoveel verhogen voor mij.

Wat de winkel zelf betreft, lijken prima inruil prijzen, nooit zelf gebruik van gemaakt maar ik verkoop al jaren mijn eigen telefoons, die van familie of van mijn partner via andere winkels die het inkopen.

Marktplaats en andere ellende is te veel gedoe daarmee tegenwoordig, vooral als het om een duurdere telefoons gaat.

• PrimusIP
Mizgala28 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:11:
Aan de andere kant, ik zie Apple de prijs zoveel verhogen voor mij.
Wie weet. Maar het zou me ook niet verbazen als het meevalt. Want Laatste keer is in EU de prijs flink verhoogt terwijl dat in de VS meeviel. Toen hadden we hier een flinke inflatie, maar die is inmiddels wel redelijk gestagneerd. Ik kan me voorstellen dat Apple dan de prijs in VS gaat verhogen en dat het in EU wel mee gaat vallen.

• Mizgala28
PrimusIP schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:21:
[...]

Wie weet. Maar het zou me ook niet verbazen als het meevalt. Want Laatste keer is in EU de prijs flink verhoogt terwijl dat in de VS meeviel. Toen hadden we hier een flinke inflatie, maar die is inmiddels wel redelijk gestagneerd. Ik kan me voorstellen dat Apple dan de prijs in VS gaat verhogen en dat het in EU wel mee gaat vallen.
Wie weet

We komen er volgende week achter, als de prijzen in EU niet stijgen is dat mooi meegenomen (eventuele Ultra model niet meegeteld)

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 07-09-2023 14:24 ]

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

PrimusIP schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:21:
[...]

VS prijzen lijken telkens lager omdat ze geen VAT (BTW) toevoegen aan de prijzen. De VAT verschilt per staat namelijk.

• Mizgala28
Phntm schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:46:
[...]

VS prijzen lijken telkens lager omdat ze geen VAT (BTW) toevoegen aan de prijzen. De VAT verschilt per staat namelijk.
Dat klopt, maar ik kijk naar de euro prijzen zonder BTW.

En zelfs dan betalen ze minder daar.

• PrimusIP
Phntm schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:46:
[...]

Daar ben ik me van bewust. Maar ten opzichte van de oude dollar prijs maakte de 14 serie niet de sprong die het in euro’s deed tov de oude euro prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:39
Ik heb hier in dit topic niets over kunnen vinden, maar heeft iemand last van inbranden van het scherm van een iPhone 13 Pro? En zo ja, hier iets aan kunnen doen?

Het viel mij vannacht ineens op dat Flitsmeister is ingebrand op mijn scherm. Enkel heel vaag zichtbaar bij de laagste helderheid; dus bijv als je snachts op je tel zit. Het vreemde is dat ik verwacht dat dit geleidelijk zou gebeuren, maar het is me nog niet eerder opgevallen. Terwijl ik bijna dagelijks in het donker weleens op mij telefoon zit.

Gelukkig is het bijna iPhone 15 tijd, mijn 13 Pro begint wel af te takelen na 2 jaar zeer intensief gebruik.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:22
Geen last van inbranden, maar ik ben wel erg op mijn hoede. Heb het wel gehad met eerdere smartphones met een OLED-scherm. Ik gebruik normaliter de telefoon niet als scherm in de auto. Ik vrees dat dit een algemeen probleem is van OLED. Heb al veel smartphones gezien met ingebrande schermen, bijvoorbeeld door intensief te gamen.

In de auto en dan nog in de volle zon, is al helemaal niet goed voor je scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:25
VidaR-9 schreef op zondag 10 september 2023 @ 05:07:
Ik heb hier in dit topic niets over kunnen vinden, maar heeft iemand last van inbranden van het scherm van een iPhone 13 Pro? En zo ja, hier iets aan kunnen doen?

Het viel mij vannacht ineens op dat Flitsmeister is ingebrand op mijn scherm. Enkel heel vaag zichtbaar bij de laagste helderheid; dus bijv als je snachts op je tel zit. Het vreemde is dat ik verwacht dat dit geleidelijk zou gebeuren, maar het is me nog niet eerder opgevallen. Terwijl ik bijna dagelijks in het donker weleens op mij telefoon zit.

Gelukkig is het bijna iPhone 15 tijd, mijn 13 Pro begint wel af te takelen na 2 jaar zeer intensief gebruik.
Yep, bij mij is de groene balk van Google maps zichtbaar. Al meerdere telefoons met een oled scherm gehad met hetzelfde gebruik. Daar trad dit niet op…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:39
Flying schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:28:
Geen last van inbranden, maar ik ben wel erg op mijn hoede. Heb het wel gehad met eerdere smartphones met een OLED-scherm. Ik gebruik normaliter de telefoon niet als scherm in de auto. Ik vrees dat dit een algemeen probleem is van OLED. Heb al veel smartphones gezien met ingebrande schermen, bijvoorbeeld door intensief te gamen.

In de auto en dan nog in de volle zon, is al helemaal niet goed voor je scherm.
Ja, ergens verbaasd het me nog dat het nu pas zichtbaar is en heel beperkt. Telefoon heeft denk zo'n 90K km aangestaan op Flitsmeister.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Phone 13 Pro Max kunnen verkopen voor 275,-. Ik kon een nieuwe iPhone 13 mini 128gb voor 549 krijgen. Ik mis de form factor van de 12 mini. En de zogenaamde pro features zijn leuk. Maar de fotos en video van de 13 mini komen erg in de buurt. ProRes daargelaten. Maar dart gebruikte ik echt te weinig.

Dus ik ben weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:42
Was je 13 Pro Max dood? Of type je het bedrag verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
4acesNL schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:01:
Phone 13 Pro Max kunnen verkopen voor 275,-. Ik kon een nieuwe iPhone 13 mini 128gb voor 549 krijgen. Ik mis de form factor van de 12 mini. En de zogenaamde pro features zijn leuk. Maar de fotos en video van de 13 mini komen erg in de buurt. ProRes daargelaten. Maar dart gebruikte ik echt te weinig.

Dus ik ben weer blij.
€275?? Die persoon zal wel heel erg blij zijn met je 13 pro Max 🥳🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:26
Misschien is het al ergens voorbij gekomen. Maar ik had op mijn iPhone 13 mini hier op tweakers altijd tijdens scrollen een knop rechtsonder om direct naar beneden te gaan. Die is sinds een aantal weken weg lijkt het. Ik weet niet of dat aan iOS ligt of misschien aan Tweakers. Heeft hier iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:29
Shinji schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:27:
Misschien is het al ergens voorbij gekomen. Maar ik had op mijn iPhone 13 mini hier op tweakers altijd tijdens scrollen een knop rechtsonder om direct naar beneden te gaan. Die is sinds een aantal weken weg lijkt het. Ik weet niet of dat aan iOS ligt of misschien aan Tweakers. Heeft hier iemand een idee?
Ik heb die knop op mijn gewone 12 nog wel. Helemaal naar boven of naar beneden.

Valt me serieus nu pas op :+

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:17
Shinji schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:27:
Ik heb hem nog op mijn 13 mini. Gebruik Safari en de dark mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
DuckDuckGo in darkmode ook geen probleem

Meer dan ik dacht...

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 14:18

TF

bla bla

Ik heb een 13 mini die in het zwembad is gevallen. Maximaal 1 meter en seconde of 5. Hij is total loss verklaard doordat oa het scherm etc niet meer werkt.

Dit was 1 reparatiebedrijf (apple officiële partner). Iemand nog tip voor andere mogelijkheid? Ik krijg hem ook niet terug naar fabrieksinstellingen dus verkopen wil ik ook niet

• Of-Aaargh
TF schreef op woensdag 13 september 2023 @ 07:04:
Ik heb een 13 mini die in het zwembad is gevallen. Maximaal 1 meter en seconde of 5. Hij is total loss verklaard doordat oa het scherm etc niet meer werkt.

Dit was 1 reparatiebedrijf (apple officiële partner). Iemand nog tip voor andere mogelijkheid? Ik krijg hem ook niet terug naar fabrieksinstellingen dus verkopen wil ik ook niet
Je hebt nog garantie (de Iphone 13 Mini kwam minder dan twee jaar geleden uit), en de Iphone 13 zou dat plonsje in het zwembad moeten hebben kunnen overleven. Als-ie total loss is verklaard is reparatie onder garantie blijkbaar geen optie, dus heb je recht op vervanging. Maar goed, bij Apple is gelijk hebben en gelijk krijgen niet altijd hetzelfde...

[ Voor 3% gewijzigd door Of-Aaargh op 13-09-2023 07:32 ]

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:26
Incognitum schreef op woensdag 13 september 2023 @ 01:30:
[...]

Ik heb hem nog op mijn 13 mini. Gebruik Safari en de dark mode.
Vreemd, ik heb ook dark mode en gebruik Safari. Het zou overigens best inderdaad sinds darkmode kunnen zijn. Ik ga dat eens uitzetten, kijken of het helpt.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:39

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

In principe gaat het lastige punt zijn dat zij zullen zeggen we hebben hier waterschade die niet veroorzaakt kan zijn door zo’n korte onderdompeling in ‘normaal’ water (en denken dat je er 2 uur mee hebt diepzeegedoken op 200 meter diepte of iets dergelijks).

Ter info voor de geïnteresseerden, gister heb ik watchOS 17 geïnstalleerd, de “release candidate” staat nu gereed. Dat is 9 van de 10 keer dezelfde versie als die volgende week uit komt, tenzij er echt nog kleine patches nodig zijn.

Voorheen was dit lastig omdat je hiervoor een (betaalde) developer account voor nodig had, maar tegenwoordig is dat niet meer nodig. Gewoon bij software update bij het beta vinkje “developer beta” kiezen.

Ik vind watchOS 10 en iOS 17 trouwens tot nu toe wel tegenvallen. Scherm wordt iets optimaler gebruikt, maar veel meer dan wat visuals en kleine verbeteringen is het voor mijn gevoel vooralsnog niet. Maar ligt natuurlijk ook altijd aan welke apps je gebruikt.

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1 ... 42 43 Laatste