Mmm dat is wel waar. Ik heb hem nog geen 2 jaar. Ik zal een supportcase aanmaken bij Apple zelf dan.Of-Aaargh schreef op woensdag 13 september 2023 @ 07:31:
[...]
Je hebt nog garantie (de Iphone 13 Mini kwam minder dan twee jaar geleden uit), en de Iphone 13 zou dat plonsje in het zwembad moeten hebben kunnen overleven. Als-ie total loss is verklaard is reparatie onder garantie blijkbaar geen optie, dus heb je recht op vervanging. Maar goed, bij Apple is gelijk hebben en gelijk krijgen niet altijd hetzelfde...
Ik vind die widgets anders wel heel erg handig en een grote vooruitgang. Maar misschien komt dat omdat ik een zo kaal mogelijke watchface mooi vind zonder complicaties.DeNachtwacht schreef op woensdag 13 september 2023 @ 07:52:
...
Voorheen was dit lastig omdat je hiervoor een (betaalde) developer account voor nodig had, maar tegenwoordig is dat niet meer nodig. Gewoon bij software update bij het beta vinkje “developer beta” kiezen.
Ik vind watchOS 10 en iOS 17 trouwens tot nu toe wel tegenvallen. Scherm wordt iets optimaler gebruikt, maar veel meer dan wat visuals en kleine verbeteringen is het voor mijn gevoel vooralsnog niet. Maar ligt natuurlijk ook altijd aan welke apps je gebruikt.
Eens. Wel lastig dat je niet in lijkt te kunnen stellen welke widget getoond worden? Kan het i.i.g. niet vinden.Zapato schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:07:
[...]
Ik vind die widgets anders wel heel erg handig en een grote vooruitgang. Maar misschien komt dat omdat ik een zo kaal mogelijke watchface mooi vind zonder complicaties.
Ook vind ik het zuur dat de favourites in de Dock niet meer in te stellen zijn. Voorheen had ik daar (alleen) Stocard in, nu kan dat dus niet meer.
youtube.com/@hisrep
Je kunt ze vastzetten. Houd een willekeurige widget ingedrukt, dan kun je vervolgens toevoegen en vastzetten. De vastgezette widgets worden altijd getoond.DeNachtwacht schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:21:
[...]
Eens. Wel lastig dat je niet in lijkt te kunnen stellen welke widget getoond worden? Kan het i.i.g. niet vinden.
Ook vind ik het zuur dat de favourites in de Dock niet meer in te stellen zijn. Voorheen had ik daar (alleen) Stocard in, nu kan dat dus niet meer.
Dank. Dat is i.i.g. iets, op zich is het Siri principe mooi, ik gebruikte altijd al de Siri watchface. Je kan daar ook een aantal apps wissen zie ik. Werkt dus prima. Als nu ook Stocard widget support krijgt lost dat ook mijn andere probleem op
[ Voor 36% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-09-2023 17:41 ]
youtube.com/@hisrep
Ik heb een iPhone 13 mini gekocht (kom van een 13 pro Max). Ik moest heel even wennen aan het formaat en het niet hebben van pro Motion. Maar wat een verademing. En de batterij valt me alleszins mee. Gisterenavond om 00:00u op 100 procent. Vandaag om 22:00u op 39 procent. Ik heb er geen zware dingen mee gedaan. Dus ik denk dat als je veel foto’s maakt het wel sneller gaat bijvoorbeeld. Maar de 12 mini ging wel echt veel sneller leeg.
Hier werkte geoptimaliseerd opladen na een tijdje "leren"best goed maan nadat ik regelmatic de batterij van 80-20 had gehouden door in de avond op te laden bleek het geoptimaliseerd laden niet meer te werken, als je laat in de avond nog moet opladen en de volgende dag een volle accu nodig hebt is het niet meer gelukt om geoptimaliseerd te laden, maar na 1 jaar nog 100% dus als dat ook zou kloppen is dat ook wel best
wie weet hoe je dit geoptimalisserde opladen weer opstart
Hier werkt het na anderhalf jaar nog steeds niet.sukkel 24 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:37:
Hier werkte geoptimaliseerd opladen na een tijdje "leren"best goed maan nadat ik regelmatic de batterij van 80-20 had gehouden door in de avond op te laden bleek het geoptimaliseerd laden niet meer te werken, als je laat in de avond nog moet opladen en de volgende dag een volle accu nodig hebt is het niet meer gelukt om geoptimaliseerd te laden, maar na 1 jaar nog 100% dus als dat ook zou kloppen is dat ook wel best
en hoe gaat het met je accu- hoe is je oplaad gebruik?
ik laad altijd op met oude apple usb 5v oplader in de nacht, als ik overdag oplaad vanuit mijn laptop usb3 uitgang
na jaar nog steeds 100% ongeveer 5-6 uur maar met google maps is hij zo leeg -na 100 minuten ongeveer
na jaar nog steeds 100% ongeveer 5-6 uur maar met google maps is hij zo leeg -na 100 minuten ongeveer
Klopt het dat de camera linkboven de telecamera is? Die doet niks binnenshuis als je hem afdekt. Dan zou de camera daaronder de standaard camera zijn er daarnaast de macro cam?
edit: gevonden. Bovenste cam doet het idd als er wordt ingezoomed.
edit: gevonden. Bovenste cam doet het idd als er wordt ingezoomed.
[ Voor 16% gewijzigd door RAAF12 op 20-09-2023 03:17 ]
Ik heb sinds twee weken ineens een bizar batterijverbruik. Tien procent eraf na een uur, waarin het scherm hoogstens tien minuten heeft aangestaan. Is dit herkenbaar? En zijn er apps om die batterij eens goed door te meten incl gebruik?
@Speculaes Heb je al eens gecheckt of en welke app dit verbruik op zich neemt?
Swipe eens alle apps weg en herstart je telefoon. En heb je al iOS 17.0.1 geïnstalleerd?
Swipe eens alle apps weg en herstart je telefoon. En heb je al iOS 17.0.1 geïnstalleerd?
Ja daar lijkt geen echte lijn in te ontdekken zijn. Heb vanochtend alles eens weggeswipet, kijken of dat werkt.RicoK schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:30:
@Speculaes Heb je al eens gecheckt of en welke app dit verbruik op zich neemt?
Opnieuw opstarten al meerdere keren gedaan en heb inderdaad de nieuwste versie
Heb net de 13 mini in bezit en bevalt goed. Veel beter formaat dan wat tegenwoordig gebruikelijk is (vind ik).
Wat ik zelf altijd doe na een iOS update is telefoon loskoppelen van mijn icloud, factory reset en daarna als nieuwe telefoon configureren. Dan kan er echt geen setting of app zijn die nog ergens iets verkeerd doet. Ik zou dat eens proberen, en anders snel garantie claimen (je zit ongetwijfeld bijna aan 2 jaar namelijk).Speculaes schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:47:
[...]
Ja daar lijkt geen echte lijn in te ontdekken zijn. Heb vanochtend alles eens weggeswipet, kijken of dat werkt.
Opnieuw opstarten al meerdere keren gedaan en heb inderdaad de nieuwste versie
youtube.com/@hisrep
Weet iemand hoe het zit met de looptijd van een verlenging van Apple Care? Ik wil graag mijn Apple Care verlengen en dat kan gewoon via de website. Er staat 11,99 per maand, maar verder staat er echt helemaal niks over de overige voorwaarden. Is het een jaarabonnement of is het gewoon maandelijks opzegbaar? Stel het is een jaarabonnement, betaal ik dan gewoon 11,99 per maand of in 1x 143,88?
Ik heb Apple geprobeerd hierover te bellen. Uiteindelijk 45 minuten in de wacht gestaan, 6!! x doorverbonden naar de verkeerde afdeling. Blijkbaar is doorverbinden naar de Apple Care afdeling onmogelijk of zo. Uiteindelijk zou een medewerker weer een poging wagen om me door te verbinden, maar de verbinding was verbroken, en ik was niet teruggebeld. Echt niet acceptabel, maar goed.
Hopelijk weet iemand op het forum het antwoord.
Ik heb Apple geprobeerd hierover te bellen. Uiteindelijk 45 minuten in de wacht gestaan, 6!! x doorverbonden naar de verkeerde afdeling. Blijkbaar is doorverbinden naar de Apple Care afdeling onmogelijk of zo. Uiteindelijk zou een medewerker weer een poging wagen om me door te verbinden, maar de verbinding was verbroken, en ik was niet teruggebeld. Echt niet acceptabel, maar goed.
Hopelijk weet iemand op het forum het antwoord.
Volgens mij heb ik in dit topic (of het nieuwe iphone 15 topic gelezen dat het maandelijks opzegbaar is.
Hier ook de reden waarom ik niet upgrade. Ik hoop op een Mini Pro maar die gaat waarschijnlijk nooit komensuperpolm schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:19:
Heb net de 13 mini in bezit en bevalt goed. Veel beter formaat dan wat tegenwoordig gebruikelijk is (vind ik).
Vond dit ook opmerkelijk, kwam eea tegen omdat ik toch een beetje getriggerd werd ivm iPhone 15 Pro en wel/niet upgraden (inmiddels is mijn 13 Mini alweer 2 jaartjes verder...). De 15 Pro kampt nu al met heat issues (geen idee of dat alleen bij de Pro Max is). De 14 reeks word ik ook niet warm van kijkende naar de 13 Mini vs 14 Pro filmpjes op Youtube...
Mijn boefje is liev!
Eens, een Mini met Pro Max camera 
Oeh dat is echt mijn droom telefoon. Helemaal als ze hem nog iets kleiner zouden maken in het originele SE formaat.
Oeh dat is echt mijn droom telefoon. Helemaal als ze hem nog iets kleiner zouden maken in het originele SE formaat.
youtube.com/@hisrep
Ik denk overigens wel dat het vrij in de lijn der verwachting ligt dat de volgende iPhone SE die van de formfactor van de 13 mini krijgt. Er blijft denk ik een markt voor kleinere devices, dat was het sterke punt van de originele SE (2016). Ik zie niet gebeuren dat Apple nogmaals aan het design van de SE 2020 of 2022 vasthoudt, en aangezien in 2024 veel eigenaars van een 12/13 mini wel weer iets nieuws willen... lijkt mij niet meer dan logisch.
Het is geen pro model, maar iig wel weer een lekkere upgrade ook qua camera als ze dat zouden doen. Ben benieuwd
Het is geen pro model, maar iig wel weer een lekkere upgrade ook qua camera als ze dat zouden doen. Ben benieuwd
youtube.com/@hisrep
SE's zijn meestal een afgeslankte versie. Maar je denkt toch dat een nieuwe SE een upgrade is tov 13 mini? Ben ook benieuwd. Heb net pas de 13 mini (upgrade van 12 miniDeNachtwacht schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:06:
Ik denk overigens wel dat het vrij in de lijn der verwachting ligt dat de volgende iPhone SE die van de formfactor van de 13 mini krijgt. Er blijft denk ik een markt voor kleinere devices, dat was het sterke punt van de originele SE (2016). Ik zie niet gebeuren dat Apple nogmaals aan het design van de SE 2020 of 2022 vasthoudt, en aangezien in 2024 veel eigenaars van een 12/13 mini wel weer iets nieuws willen... lijkt mij niet meer dan logisch.
Nee hoor, het zijn juist altijd moderne versies van verouderde formfactors geweest.superpolm schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:07:
[...]
SE's zijn meestal een afgeslankte versie. Maar je denkt toch dat een nieuwe SE een upgrade is tov 13 mini? Ben ook benieuwd. Heb net pas de 13 mini (upgrade van 12 mini) Dus als het even mee zit kan ik daar 3 jaar mee doen. Misschien is er tegen die tijd wel een 18 mini
SE 2016 had een iPhone 6S processor (de A9) in een iPhone 4S behuizing ten tijde van de iPhone 7
SE 2020 had een iPhone 11 processor (A13) in een iPhone 8 behuizing ten tijde van de iPhone 12
SE 2022 heeft een iPhone 13 processor (A15) in een iPhone 8 behuizing ten tijde van de iPhone 14.
Kortom maken we het rijtje af dan is in 2024 of 2025 een SE met iPhone 15 processor (A16) in een iPhone 13 mini behuizing echt wel logisch. Áls Apple een nieuwe SE uit zou willen brengen, dan is het iPhone 8 scherm en de bezel toch inmiddels wel zo achterhaald dat dat denk ik te weinig verkoop op zou gaan brengen, en een gewone iPhone 14 behuizing slaat voor zo’n device nergens op want de 14 is nog gewoon te koop en zou met een 15 processor gewoon een iPhone 15 zijn op een paar heel minieme verschillen na
[ Voor 11% gewijzigd door DeNachtwacht op 26-09-2023 18:23 ]
youtube.com/@hisrep
Sinds de IOS 17 update lijkt mijn iphone 13 problemen te hebben met dataverbindingen, soms valt spontaan wifi weg, de telefoon geeft dan wel aan nog 4g te hebben, maar internetten is dan niet meer mogelijk.
Dit probleem was voor de update niet aanwezig.
Het enige wat helpt om weer data te krijgen, is een herstart van de telefoon, soms gaat het dan weer een paar dagen goed.
Zijn er mensen met gelijke problemen?
Je zou haast denken dat er iets defect is, maar omdat het soms ook dagen wel werkt,en het met IOS16 niet voor kwam, betwijfel ik dat.
Het enige wat helpt om weer data te krijgen, is een herstart van de telefoon, soms gaat het dan weer een paar dagen goed.
Je zou haast denken dat er iets defect is, maar omdat het soms ook dagen wel werkt,en het met IOS16 niet voor kwam, betwijfel ik dat.
Zojuist is 17.0.2 uitgebracht. Mogelijk fixt dat hetgeen.golden1988 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:15:
Sinds de IOS 17 update lijkt mijn iphone 13 problemen te hebben met dataverbindingen, soms valt spontaan wifi weg, de telefoon geeft dan wel aan nog 4g te hebben, maar internetten is dan niet meer mogelijk.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Met mijn 13 pro heb ik nergens last van. Wie weet is mijn batterij wat sneller leeg (niet opgevallen), maar dat is vaste iPhone prik waar je je geen zorgen over hoeft te maken.
Oh toevallig, gelijk even installeren, anders maar een hard reset nog proberen, werkt dat ook niet dan zal het toeval zijn en maar voor garantie aanmelden 😩Davidas schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:16:
[...]
Zojuist is 17.0.2 uitgebracht. Mogelijk fixt dat hetgeen.
Nog een hip eiland bovenin en ik neem het niet hebben van een Pro camera voor lief tztDeNachtwacht schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:21:
[...]
Nee hoor, het zijn juist altijd moderne versies van verouderde formfactors geweest.
SE 2016 had een iPhone 6S processor (de A9) in een iPhone 4S behuizing ten tijde van de iPhone 7
SE 2020 had een iPhone 11 processor (A13) in een iPhone 8 behuizing ten tijde van de iPhone 12
SE 2022 heeft een iPhone 13 processor (A15) in een iPhone 8 behuizing ten tijde van de iPhone 14.
Kortom maken we het rijtje af dan is in 2024 of 2025 een SE met iPhone 15 processor (A16) in een iPhone 13 mini behuizing echt wel logisch. Áls Apple een nieuwe SE uit zou willen brengen, dan is het iPhone 8 scherm en de bezel toch inmiddels wel zo achterhaald dat dat denk ik te weinig verkoop op zou gaan brengen, en een gewone iPhone 14 behuizing slaat voor zo’n device nergens op want de 14 is nog gewoon te koop en zou met een 15 processor gewoon een iPhone 15 zijn op een paar heel minieme verschillen na
Mijn boefje is liev!
Ik snap het ook niet.. andere kant is wel dat ik al jaren niet meer eens per 1-2 jaar upgrade, de vernieuwing is er echt wel uit. Ook met een 3-4 jaar oude iPhone kun je prima alles wat je wil, het is een hoop hype en fomo vind ik als ik eerlijk ben met elke 2 jaar een nieuwe.
Kijk alleen al eens naar de minimale ontwikkelingen van iOS / macOS elk jaar, we zijn al op het niveau dat breed uitgemeten wordt dat er nieuwe! smilies! of backgrounds! in een OS zitten.
Denk dan even terug aan de stap van Windows 3.1 naar 95, van 95 naar 98, naar XP, maar 7… kijk dat waren echte vernieuwingen. Laatste jaren is dat allemaal niet meer zo nodig. Het is vooral dat de smartphonefabrikanten weer nieuwe devices willen verkopen ipv echte noodzaak
Kijk alleen al eens naar de minimale ontwikkelingen van iOS / macOS elk jaar, we zijn al op het niveau dat breed uitgemeten wordt dat er nieuwe! smilies! of backgrounds! in een OS zitten.
Denk dan even terug aan de stap van Windows 3.1 naar 95, van 95 naar 98, naar XP, maar 7… kijk dat waren echte vernieuwingen. Laatste jaren is dat allemaal niet meer zo nodig. Het is vooral dat de smartphonefabrikanten weer nieuwe devices willen verkopen ipv echte noodzaak
[ Voor 46% gewijzigd door DeNachtwacht op 26-09-2023 23:31 ]
youtube.com/@hisrep
Als Apple het zou willen (met nadruk daarop) dan zijn er genoeg dingen die toegevoegd kunnen worden in iOS.DeNachtwacht schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:29:
Ik snap het ook niet.. andere kant is wel dat ik al jaren niet meer eens per 1-2 jaar upgrade, de vernieuwing is er echt wel uit. Ook met een 3-4 jaar oude iPhone kun je prima alles wat je wil, het is een hoop hype en fomo vind ik als ik eerlijk ben met elke 2 jaar een nieuwe.
Het is dat Apple liever met stickers (ugh) komt, dan met andere dingen.
Qua Windows deel ik de mening grotendeels wel.
Eens. Ik heb nu vier jaar gedaan (net als de keer er voor). Voor het eerst toen een jaar ouder model (wel nieuw, niet refurbished) omdat Apple besloot een jaar oud SOC design te gebruiken in hun nieuw telefoon. Dus toen besloot ik een 13 pro ipv 14 te nemen.DeNachtwacht schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:29:
Mijn oude telefoon is door mijn vrouw in gebruik, dus inmiddels al vijf jaar oud en richting jaar 6.
De camera loopt een beetje achter, maar qua apps doet dat ding het eigenlijk nog steeds prima. En qua accu red je het op een doordeweekse werkdag ook nog steeds zonder powerbank of tussentijds laden.
Als ik dan naar de 15 pro kijk, dan zie ik ietsje camera verbetering, maar ook niet schokkend veel. Die max heeft meer, maar ik wil geen halve ipad bij me dragen. Dat dynamische eiland kan me gestolen worden. Die USB-C had ik wel graag gewild. Maar het is me geen duizend euro waard.
Maar dan heb je het wel over flike sprongen in de tijd. Met een drie jaar tijdsprong doet macOS toch ook best wat. Soms is het visueel, soms best sterk spul onder de motorkap (zoals de ARM transitie, oplossing van Rosetta2 voor Intel stuff).Kijk alleen al eens naar de minimale ontwikkelingen van iOS / macOS elk jaar, we zijn al op het niveau dat breed uitgemeten wordt dat er nieuwe! smilies! of backgrounds! in een OS zitten.
Om de kleur, ja mede.13 mini, net te klein. 6.1" ideaal. Helaas geen touch-id maar Face-id
uitvoering: Apple iPhone 13, 128GB opslag Groen
Ga maar eens provider hoppen, want Odido met unlimited 27,50 terug schroeven naar 10 Mbps né..
uitvoering: Apple iPhone 13, 128GB opslag Groen
Ga maar eens provider hoppen, want Odido met unlimited 27,50 terug schroeven naar 10 Mbps né..
NRG
Dat eerste weet ik zo net nog niet. De eerste jaren was een smartphone een innovatief product en werd er jaarlijks nog veel ontdekt op hardware- en software gebied, dat is er nu gewoon een beetje uit.Mizgala28 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:59:
[...]
Als Apple het zou willen (met nadruk daarop) dan zijn er genoeg dingen die toegevoegd kunnen worden in iOS.
Het is dat Apple liever met stickers (ugh) komt, dan met andere dingen.
Qua Windows deel ik de mening grotendeels wel.
Bovendien kiezen ze voor een jaarlijkse update van iOS met veel bombarie zonder weinig inhoud, ze kunnen er ook voor kiezen dat eens per 2 of 3 jaar te doen. Het is helaas een flinke geldkoe geworden en alle leuke “Carbon neutral” “mother nature” poeha eromheen is natuurlijk vooral om te verhullen dat ze eigenlijk vooral vervuilen doordat ze klanten zoveel mogelijk pushen per twee jaar, of liever nog jaarlijks een nieuw device te kopen.
youtube.com/@hisrep
Voor de liefhebbers (volgens mij is dit niet tegen de policy tweakers? Zo ja dan hoor ik het wel),
aangezien het er in niets erop lijkt dat Apple een opvolger voor de 13 mini gaat uitbrengen, wat voor mij echt betekent dat ik helaas het Apple ecosysteem verlaat, heb ik een petitie open gezet. Ben benieuwd of er veel meer mensen net zo in zitten als ik, want het blijft gewoon een markt dus in dat geval zal Apple zich nog even achter de oren krabben. Mocht je er ook zo in zitten, petitie is hier te vinden.
aangezien het er in niets erop lijkt dat Apple een opvolger voor de 13 mini gaat uitbrengen, wat voor mij echt betekent dat ik helaas het Apple ecosysteem verlaat, heb ik een petitie open gezet. Ben benieuwd of er veel meer mensen net zo in zitten als ik, want het blijft gewoon een markt dus in dat geval zal Apple zich nog even achter de oren krabben. Mocht je er ook zo in zitten, petitie is hier te vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door DeNachtwacht op 30-09-2023 14:05 ]
youtube.com/@hisrep
Simpel zat met een groot scherm kan veel beter filmpjes kijken, navigeren ect. Overigens past mijn 13 Pro Max met siliconen hoesje in de achterzak.JB schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:29:
[...]
Nog een hip eiland bovenin en ik neem het niet hebben van een Pro camera voor lief tztMan wat hoop ik op een waardige opvolger voor de 13 Mini. Altijd elk jaar geupgrade vanaf de 4S (behalve de Xs), maar nu al 2x geen nieuwe iPhone meer aangeschaft. Merkt Apple het zo weinig mbt die kleine formaat markt...? Waarom wil iedereen zo'n lomp toestel. Past niet eens fatsoenlijk in je broekzak.
Klaarblijkelijk zijn er (steeds) meer mensen die dit dus willen, waardoor de Mini uit de verkoop wordt gehaald. Jammer. Ik snap jou, maar ik heb die behoefte niet. Groot scherm kan fijn zijn, maar ik kijk nooit film op mijn telefoon. Navigeren gaat via CarPlay etc. En al zeker geen telefoon in de achterzak, hoe onhandig. Maar zo zie je, iedereen heeft andere wensen. Klaarblijkelijk zijn wij in de minderheid mbt Mini behoeftes.RAAF12 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:02:
[...]
Simpel zat met een groot scherm kan veel beter filmpjes kijken, navigeren ect. Overigens past mijn 13 Pro Max met siliconen hoesje in de achterzak.
Mijn boefje is liev!
Ik ben ook altijd al fan van de 'mini' telefoons. Ik heb ook met veel plezier de xperia compact serie gebruikt en nu de iphone 13 mini. Alhoewel het jammer is, is mijn noodzaak om elke jaar te upgraden wel enorm gezakt en eigenlijk verdwenen. Ik denk dat ik nog wel 3 jaar met deze 13 mini kan doen. Misschien wel langer zelfs. In die tijd kan ik alvast wennen aan een groter toestel of is er stiekem toch een opvolger geproduceerdDeNachtwacht schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:01:
Voor de liefhebbers (volgens mij is dit niet tegen de policy tweakers? Zo ja dan hoor ik het wel),
Battle.net || Strava
Ik zit er ook wel zo in, maar ja voordat zo’n device er is ben je al minimaal 2 jaar verder. Ik vrees alleen dat met de huidige aantallen stemmen op de poll we Apple nog niet bepaald een commercieel voordeel laten zienretlaw schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:24:
Ik denk dat ik nog wel 3 jaar met deze 13 mini kan doen. Misschien wel langer zelfs. In die tijd kan ik alvast wennen aan een groter toestel of is er stiekem toch een opvolger geproduceerd.
youtube.com/@hisrep
Vraag over manuele opname regeling van audio bij video opname.
Ik ben van plan om een iPhone 13 pro aan te schaffen.
Heb alleen nergens iets kunnen vinden of je bij een video opname
het geluidsniveau zelf kunt instellen.
Dus zonder automatische volumeregeling. ( Wel met een oversturings maximum )
Aangezien ik af en toe ook een muziekvideo maak, is dit voor mij belangrijk.
Neem aan dat de 13 pro en de 14 pro dezelfde mogelijkheden hebben?
Alvast bedankt.
Ik ben van plan om een iPhone 13 pro aan te schaffen.
Heb alleen nergens iets kunnen vinden of je bij een video opname
het geluidsniveau zelf kunt instellen.
Dus zonder automatische volumeregeling. ( Wel met een oversturings maximum )
Aangezien ik af en toe ook een muziekvideo maak, is dit voor mij belangrijk.
Neem aan dat de 13 pro en de 14 pro dezelfde mogelijkheden hebben?
Alvast bedankt.
Wellicht kan ik mijn vraag hier stellen, Ik mail mezelf regelmatig screenshots, de handeling is als volgt: ik tik 3 keer op de achterzijde van mijn iphone 13 mini, klik op de kleine afbeelding, bewerk indien nodig, druk op het deel icoon in de rechter bovenhoek, en krijg hier een balk met 3 delen.
Het bovenste deel is info over de betreffende schermafbeelding.
Het middelste deel bevat suggesties, hier staan vaak recente whatsapp contacten. Maar ook staat er een mail suggestie van iemand anders, als ik dit kies staat zijn naam er al en kan ik het screenshot zo naar hem versturen. En hier gaat het mij om. Ik wil mezelf als suggestie, want nu moet ik altijd eerst (in de onderste balk) mail kiezen, en dan eigen mail adres invoeren en dat zijn weer extra handelingen. Hoe zorg ik dat ikzelf tussen deze suggesties kom te staan? Want ik mail eigenlijk niemand direct screenshots, behalve mezelf... eigenlijk zou hij dat toch al moeten suggereren lijkt me.
Alvast bedankt voor de reacties.
Het bovenste deel is info over de betreffende schermafbeelding.
Het middelste deel bevat suggesties, hier staan vaak recente whatsapp contacten. Maar ook staat er een mail suggestie van iemand anders, als ik dit kies staat zijn naam er al en kan ik het screenshot zo naar hem versturen. En hier gaat het mij om. Ik wil mezelf als suggestie, want nu moet ik altijd eerst (in de onderste balk) mail kiezen, en dan eigen mail adres invoeren en dat zijn weer extra handelingen. Hoe zorg ik dat ikzelf tussen deze suggesties kom te staan? Want ik mail eigenlijk niemand direct screenshots, behalve mezelf... eigenlijk zou hij dat toch al moeten suggereren lijkt me.
Alvast bedankt voor de reacties.
@t.h.e. Ik verwacht dat Siri logischer nadenkt dan je denkt. Je zal ongetwijfeld een goede reden hebben om het screenshot naar jezelf te willen mailen, maar naar jezelf mailen is in de meeste gevallen iets van toen Gmail 2GB opslag bood en de cloud nog nauwelijks bestond (± 2005 A.D.).
Los van of je kiest voor naar jezelf mailen, opslaan in de cloud (iCloud/Dropbox) of bijvoorbeeld in een notitie: Shortcuts (Opdrachten) is je vriend. Je kan een aantal stappen beschrijven in een script en die kan je starten vanuit hetzelfde deelmenu.
Je kan het beste zelf even googlen en op het forum zoeken. Kijk vooral ook op [Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten en stel vooral een vraag als je er niet uit komt.
Los van of je kiest voor naar jezelf mailen, opslaan in de cloud (iCloud/Dropbox) of bijvoorbeeld in een notitie: Shortcuts (Opdrachten) is je vriend. Je kan een aantal stappen beschrijven in een script en die kan je starten vanuit hetzelfde deelmenu.
Je kan het beste zelf even googlen en op het forum zoeken. Kijk vooral ook op [Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten en stel vooral een vraag als je er niet uit komt.
beste tre waarom denk je dat het helpt om 3x op achterzijde te tikken, zonder kan het ook, dat tikken doet niks of mis ik iets
dat kun je instellen, hij heeft ervoor gekozen dat je met drie keer tikken een screenshot kunt maken. Zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT211781sukkel 24 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:50:
beste tre waarom denk je dat het helpt om 3x op achterzijde te tikken, zonder kan het ook, dat tikken doet niks of mis ik iets
Ik heb mijn iPhone 13 mini met iOS 17 een clean Install gegeven. Echter blijf ik sindsdien last hebben van keyboard lag. Vooral als ik een nieuw bericht op WhatsApp wil plaatsen blijft hij bij de eerste letter even haken en gaat dan verder waarna het daarna niet meer terug komt in dat bericht. Maar als ik bijv 10 min later whastapp open en weer ga typen heb ik weer dezelfde lag.
Ik heb al alle prediction settings e.d. uitgezet in de settings maar dit hielp niet. Meer mensen hier last van?
Ik heb al alle prediction settings e.d. uitgezet in de settings maar dit hielp niet. Meer mensen hier last van?
heb op Reddit meerdere malen mensen hierover zien klagen (ook nieuwere iPhone modellen), hoop dat het voor je wordt gefixt.FrankWar schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:11:
Ik heb mijn iPhone 13 mini met iOS 17 een clean Install gegeven. Echter blijf ik sindsdien last hebben van keyboard lag. Vooral als ik een nieuw bericht op WhatsApp wil plaatsen blijft hij bij de eerste letter even haken en gaat dan verder waarna het daarna niet meer terug komt in dat bericht. Maar als ik bijv 10 min later whastapp open en weer ga typen heb ik weer dezelfde lag.
Ah, nou een schrale troost dat het i.i.g. niet aan mijn toestel ligt of model. Nu maar hopen dat het wordt opgelost met 17.1JaxTeller schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:31:
[...]
heb op Reddit meerdere malen mensen hierover zien klagen (ook nieuwere iPhone modellen), hoop dat het voor je wordt gefixt.
al 17.1 geprobeerd?FrankWar schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:01:
[...]
Ah, nou een schrale troost dat het i.i.g. niet aan mijn toestel ligt of model. Nu maar hopen dat het wordt opgelost met 17.1
Net geïnstalleerd, vandaag even in de praktijk testen of dit het oplost
edit: eerste uurtjes lijken hoopvol
[ Voor 8% gewijzigd door FrankWar op 26-10-2023 11:07 ]
Nu lijkt het probleem bij whatsapp soms toch terug te komen. Bij andere apps niet.
Het is wel een stuk minder dan voorheen maar zeker niet weg.
Het is wel een stuk minder dan voorheen maar zeker niet weg.
Met iOS 17.1 haal ik deze waarden niet meer….dkawa schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:50:
SOT van net geen 5,5 hr met nog 7% batterij. Battery health 88%
Is niet slecht op 17.0.2[Afbeelding]
Snap er niks van
Battery health 88% met 415 cycles
welk toestel?dkawa schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:12:
[...]
Met iOS 17.1 haal ik deze waarden niet meer….
Snap er niks van
Battery health 88% met 415 cycles
Niet heel goed nee, zelf geen 13 pro dus kan niets zeggen.
Ik heb een issue met 5G, waarbij regelmatig de telefoon vol signaal heeft maar er geen enkele byte aan data meer door komt. Dan na 30 seconden werkt internet weer. Door de telefoon op 4G vast te zetten heb ik geen last van dit probleem.
Initieel had enkel 1 (van de 2) simkaarten toegang tot een 5G netwerk, en ik verwachtte zodoende dat het probleem bij de provider lag (VFNL). Echter sinds kort heb ik ook 5G diensten op de tweede simkaart (odido) en deze vertoont exact hetzelfde gedrag. Dus het probleem lijkt niet aan de provider(s) te liggen, maar aan de telefoon.
Heeft iemand dit wel eens eerder gezien? het betreft een standaard iPhone 13 (non-pro).
Initieel had enkel 1 (van de 2) simkaarten toegang tot een 5G netwerk, en ik verwachtte zodoende dat het probleem bij de provider lag (VFNL). Echter sinds kort heb ik ook 5G diensten op de tweede simkaart (odido) en deze vertoont exact hetzelfde gedrag. Dus het probleem lijkt niet aan de provider(s) te liggen, maar aan de telefoon.
Heeft iemand dit wel eens eerder gezien? het betreft een standaard iPhone 13 (non-pro).
[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 10-11-2023 17:26 ]
Wil het best ondertekenen maar er staat dat de starter van de petitie Steve Jobs is…? Of is dat uw pseudoniem ;-)DeNachtwacht schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:01:
Nou ik zal het maar eerlijk toegeven, ik ben niet dood, maar...grasspriet_84 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 07:57:
[...]
Wil het best ondertekenen maar er staat dat de starter van de petitie Steve Jobs is…? Of is dat uw pseudoniem ;-)
Nee daarover geen grappen natuurlijk. Maar wel opvallend, ooit gestart en kwam lastig boven de 50, zie nu dat hij toch al flink meer getekend is. Maar helaas nog steeds veel te weinig om echt een impact/invloed te hebben. Ik had stille hoop op een nieuwe iPhone SE in iphone 13 mini behuizing, maar ook dat lijkt er niet te gaan komen....
youtube.com/@hisrep
Het is niet alleen volume omhoog/laag.PWM schreef op woensdag 10 april 2024 @ 07:29:
De update vannacht leverde dit op:
[Afbeelding]
Ding kookt en ik kan er niets mee. Nog tips hoe hem uit te krijgen? Volume hoog, laag en uit-knop doet niets helaas.
Probeer dit eens: volume omhoog, volume omlaag, aan/ut knop ingedrukt houden tot de telefoon uitgaat. Met een beetje geluk start hij dan weer op. Anders proberen heb via iTunes (Finder op de Mac) te herstellen.
Ik koop ongeveer om de 4 jaar een nieuwe iphone, had hiervoor iphone 4, de SE 2016 en nu de SE 2020(juni 2020 gekocht), meestal door traagheid, vastlopers etc(nu dus ook) koop ik een nieuw toestel. Alleen is er momenteel niet een nieuwe SE uit en lijkt het, na wat googlen oa dat er volgend jaar pas de volgende SE wordt verwacht en waarschijnlijk in een grotere behuizing waar ik geen fan van ben. Nu twijfel ik om de batterij te gaan vervangen(76%) en te wachten tot volgend jaar op de 'hoop' dat er een mini of SE uitkomt met hetzelfde formaat, een ouder toestel aan te schaffen; de SE 2022 of de 13 mini te kopen nu die nog ergens te koop is.
Ik denk dat de iphone se 2022 eigenlijk al afvalt mbt batterijduur, een minder scherm dan de 13 heeft oa. Gaat de 13 nog max 4 jaar mee of kan ik toch beter de batterij gaan vervangen? Snap dat ik eigenlijk geen glazenbol vragen moet gaan stellen en krijg niet heel duidelijk hoe de geruchten waren in het verleden mbt wat er uitkwam en wat er gaat uitkomen. Wat zouden jullie doen?
Ik denk dat de iphone se 2022 eigenlijk al afvalt mbt batterijduur, een minder scherm dan de 13 heeft oa. Gaat de 13 nog max 4 jaar mee of kan ik toch beter de batterij gaan vervangen? Snap dat ik eigenlijk geen glazenbol vragen moet gaan stellen en krijg niet heel duidelijk hoe de geruchten waren in het verleden mbt wat er uitkwam en wat er gaat uitkomen. Wat zouden jullie doen?
@Veertien14 Ik zou lekker voor een 13 Mini gaan, top ding en daar ga je zonder problemen 4 jaar mee doorkomen.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ik ben nog steeds zeer blij met mijn 2,5 jaar oude 13 mini, en blijf me vooral verbazen dat er geen enkele kleine smartphone meer op de markt gekomen is sindsdien bij de grote fabrikanten.
youtube.com/@hisrep
Ik ben ook tevreden met mijn 13 mini. Jammer dat er geen kleinere toestellen meer komen. Ik zit te twijfelen om er gewoon nog een te kopen en op reserve te leggen voorals deze kapot gaat.
Nee joh, gewoon over 1 jaar oid een keer de batterij vervangen, als die weer als nieuw is kun je weer 2 jaar verder. Zo doe ik het iig, hopelijk hou ik het op die manier zo tot 2027 vol met deze, dat is mijn streven iig.Galaxis schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:22:
Ik ben ook tevreden met mijn 13 mini. Jammer dat er geen kleinere toestellen meer komen. Ik zit te twijfelen om er gewoon nog een te kopen en op reserve te leggen voorals deze kapot gaat.
youtube.com/@hisrep
Ik hang ook vast, sinds deze aanschaf. Mini Pro zou instant buy zijn, maar klaarblijkelijk wil niemand een compacte telefoonDeNachtwacht schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:04:
Ik ben nog steeds zeer blij met mijn 2,5 jaar oude 13 mini, en blijf me vooral verbazen dat er geen enkele kleine smartphone meer op de markt gekomen is sindsdien bij de grote fabrikanten.

Mijn boefje is liev!
Ik zou een mini versie willen met de functionaliteiten van de Pro's. Een 120hz scherm, AoD etc. Nu is het op dat opzicht een gecrippelde versie..JB schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:23:
[...]
Ik hang ook vast, sinds deze aanschaf. Mini Pro zou instant buy zijn, maar klaarblijkelijk wil niemand een compacte telefoon
Zucht...
Idd hier ook, nu moet ik wel zeggen dat ik sowieso met een 13 mini nog wel even voortkan, Ik blijf overigens toch stiekem hopen dat de SE 4 toch uiteindelijk in de mini formfactor terecht komt. Het lijkt mij nog steeds een logische keuze, de 13 mini was de laatste dus zo rond de release van de iPhone 17 zijn al deze mensen wel weer in voor een upgrade. Misschien dan geen topmodel, maar een 120hz scherm bijvoorbeeld hoeft voor mij ook niet zo. Jammer dat de Pro camera's nooit in de SE gezeten hebben, maar verder was een SE voor mij altijd ook al qua hardware voldoende in principe.JB schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:23:
[...]
Ik hang ook vast, sinds deze aanschaf. Mini Pro zou instant buy zijn, maar klaarblijkelijk wil niemand een compacte telefoon
De geruchten gaan constant over een 6,1 inch, maar we blijven hopen nu dat model steeds wordt uitgesteld...
[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-05-2024 20:48 ]
youtube.com/@hisrep
De geruchten die rond gaan voor de se4 is dat het een beetje een iPhone 12 body wordt. Niet een mini. Kleine telefoons zijn gestorven doordat de grote meerderheid van het marktaandeel bij grote(re) telefoons ligt. Denk ook vanuit een strategisch perspectief dat Apple liever niet meer zich eraan brandt. Zelfs Asus is er mee gestopt.
Hoi Tweaks,
Mensen kunnen mij slecht dan wel niet verstaan als ik via luidspreker bel. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ik heb zelf een IPhone 13 Pro Max.
Mensen kunnen mij slecht dan wel niet verstaan als ik via luidspreker bel. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ik heb zelf een IPhone 13 Pro Max.
Troep in je microfoon? Mss ff met tandenstokertje ofzo schoonmaken. Of anders een audio filter op je mic? Die kun je aanpassen in je bel-instellingen.heppe01 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:40:
Hoi Tweaks,
Waar kan ik die filter op je mic vinden in instellingen?olafmol schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:43:
[...]
Troep in je microfoon? Mss ff met tandenstokertje ofzo schoonmaken. Of anders een audio filter op je mic? Die kun je aanpassen in je bel-instellingen.
Volgens mij alleen wanneer je belt kun je dat wijzigen.heppe01 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:50:
[...]
Waar kan ik die filter op je mic vinden in instellingen?
Dit is waarschijnlijk van zeer korte duur, maar als je nog naar een op zoek bent, sla je slag: https://www.belsimpel.nl/apple-iphone-13-mini/256gb-groen (ter vergelijking).
[ Voor 27% gewijzigd door Balance op 26-06-2024 09:53 ]
Tip (mocht je kunnen verlegen/overstappen) met KPN Unlimited zelfs maar €384.Balance schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:52:
Dit is waarschijnlijk van zeer korte duur, maar als je nog naar een op zoek bent, sla je slag: https://www.belsimpel.nl/apple-iphone-13-mini/256gb-groen (ter vergelijking).
Mijn iPhone 13 geeft soms aan, als ik wil opladen, dat er vocht in de poort zit. Nu laad hij soms wel en soms niet op, via magsafe gelukkig geen probleem, weet iemand wat de kosten zijn vh vervangen vd lightning poort?
Ik heb nog apple care en kan het ter plekke gemaakt worden in een apple store?
Als je AppleCare+ bedoeld kun je voor 99 euro een express replacement aanvragen en krijg je een nieuwe of refurbish toestel. Dat zal niet veel duurder zijn dan een reperatie.baco101 schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:49:
Mijn iPhone 13 geeft soms aan, als ik wil opladen, dat er vocht in de poort zit. Nu laad hij soms wel en soms niet op, via magsafe gelukkig geen probleem, weet iemand wat de kosten zijn vh vervangen vd lightning poort?
Ik was eigenlijk nog heel tevreden over mijn iPhone 13 Pro Max. Sinds de nieuwe IOS18 update ervaar ik echter lag met het toetsenbord. De trilling en toon na het tikken zijn iets vertraagd, wat heel raar voelt. Ik merk dat ik daardoor meer tikfouten maak of dat het toetsenbord soms letters niet registreert.
De update nu enkele dagen geleden gedaan OTA. Kan ik nog terug?
Voelt als planned obsolescence door Apple.
Gewoon even een reset naar fabrieksinstellingen doen zodra je iOS update hebt gedaan, ik doe dat echt elk jaar opnieuw. Scheelt altijd diverse vage probleempjes en bugs..TereZz schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:34:
Ik was eigenlijk nog heel tevreden over mijn iPhone 13 Pro Max. Sinds de nieuwe IOS18 update ervaar ik echter lag met het toetsenbord. De trilling en toon na het tikken zijn iets vertraagd, wat heel raar voelt. Ik merk dat ik daardoor meer tikfouten maak of dat het toetsenbord soms letters niet registreert.
youtube.com/@hisrep
Moet je dan niet alles opnieuw installeren? Externe apps, Apple Pay, Apple Watch etc.DeNachtwacht schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:49:
[...]
Gewoon even een reset naar fabrieksinstellingen doen zodra je iOS update hebt gedaan, ik doe dat echt elk jaar opnieuw. Scheelt altijd diverse vage probleempjes en bugs..
aanvulling: en eSim
Dank voor de tip. Wat reset je dan precies. Stel opnieuw in, en dan alleen de instellingen, of 'Alle inhoud en instellingen? En dan dus ook geen icloud backup terugzetten waardoor je alles opnieuw mag installeren?DeNachtwacht schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:49:
[...]
Gewoon even een reset naar fabrieksinstellingen doen zodra je iOS update hebt gedaan, ik doe dat echt elk jaar opnieuw. Scheelt altijd diverse vage probleempjes en bugs..
Ja dat laatste dus. Alle inhoud en instellingen, en net voordat je dat doet kun je dan kiezen of de je eSIM wil laten staan, dat doe ik wel. Verder ook geen iCloud backup terugzetten, dat is namelijk met instellen ook weer een risico. Alles even opnieuw installeren is ook fris zodat je alle ongebruikte apps ook weer even kritisch onder de loep hebt.
youtube.com/@hisrep
Dan ben je ook alles kwijt van Apple Watch ringen en conditieDeNachtwacht schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:39:
Ja dat laatste dus. Alle inhoud en instellingen, en net voordat je dat doet kun je dan kiezen of de je eSIM wil laten staan, dat doe ik wel. Verder ook geen iCloud backup terugzetten, dat is namelijk met instellen ook weer een risico. Alles even opnieuw installeren is ook fris zodat je alle ongebruikte apps ook weer even kritisch onder de loep hebt.
Nope. Je iPhone en Watch worden als nieuw device gezien, maar als je eerst dubbelcheckt dat de gezondheid en activiteit wel gewoon via iCloud gesynchroniseerd staan is er niks aan de hand. In mijn gezondheid app staan geloof ik 30 apparaten (iPhone en Apple Watch) omdat ik dit jaarlijks doe met elke iOS update. Maar de health tracking gegevens verdwijnen dus niet als je het zo doet.MarioMark1541 schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:46:
[...]
Dan ben je ook alles kwijt van Apple Watch ringen en conditie
youtube.com/@hisrep
Heb wat geks momenteel.
Enige tijd geleden had ik een iPhone 13 die compleet vastgelopen was. iTunes kon er sowieso niets meer mee, en diverse recovery software liep er met zwaardere ingrepen ook op vast. Volgens Google zou er een hardware-probleem aan ten grondslag liggen. Gezien ik vrij makkelijk een nieuwe telefoon kon 'krijgen' heb ik 'm aan de kant geschoven en ingeleverd bij zo'n bekende bak van Wecycle met het idee dat de telefoon ontmanteld en gerecycled gaat worden.
Wat schets mijn verbazing: vorige week keek ik toevallig in de app Zoek Mijn en zie ik dat de iPhone online is geweest in Dnipro, Oekraïne. Om precies te zijn hier. Ondanks dat ik denk dat er niet (heel) veel vanaf te halen is, heb ik direct opdracht gegeven om de telefoon te wissen. 1 of 2 dagen later is de iPhone weer online geweest, maar ik kan niet zien of het wissen is uitgevoerd. Ik heb nog wel de optie 'Annuleer wissen', maar het is nu al 6 dagen geleden.
Zou de telefoon ingepikt zijn door iemand? Of zou dit een legitieme afvoerlijntje zijn? Ondanks dat ik niet heel ongerust ben, volgende keer toch maar een hamer pakken en weer in m'n eigen restafval gooien...
Enige tijd geleden had ik een iPhone 13 die compleet vastgelopen was. iTunes kon er sowieso niets meer mee, en diverse recovery software liep er met zwaardere ingrepen ook op vast. Volgens Google zou er een hardware-probleem aan ten grondslag liggen. Gezien ik vrij makkelijk een nieuwe telefoon kon 'krijgen' heb ik 'm aan de kant geschoven en ingeleverd bij zo'n bekende bak van Wecycle met het idee dat de telefoon ontmanteld en gerecycled gaat worden.
Wat schets mijn verbazing: vorige week keek ik toevallig in de app Zoek Mijn en zie ik dat de iPhone online is geweest in Dnipro, Oekraïne. Om precies te zijn hier. Ondanks dat ik denk dat er niet (heel) veel vanaf te halen is, heb ik direct opdracht gegeven om de telefoon te wissen. 1 of 2 dagen later is de iPhone weer online geweest, maar ik kan niet zien of het wissen is uitgevoerd. Ik heb nog wel de optie 'Annuleer wissen', maar het is nu al 6 dagen geleden.
Zou de telefoon ingepikt zijn door iemand? Of zou dit een legitieme afvoerlijntje zijn? Ondanks dat ik niet heel ongerust ben, volgende keer toch maar een hamer pakken en weer in m'n eigen restafval gooien...
Mijn iPhone 13 Pro Max telt al dagen geen stappen meer uit de Gezondheidsapp, weet iemand hoe ik dit kan oplossen/ weer aan kan zetten?
zoveel berichten over de 13 mini
.
Ik mis die van mij ook. Heb nu een 15 pro, maar eigenlijk vind ik die te groot, te zwaar. Ik zou best terug willen naar een 13 mini, maar twijfel toch ook. Is straks al 4 jaar oud. Al lijkt het voor mijn use cases (safari, muziek, maps etc) totaal geen issue. Zou alleen de batterij wat vaker moeten opladen. Maar past ook juist wel in het "minderen". Probeer minder op mn telefoon te zitten en minder op de socials.
Gebruiken jullie de mini nog naar tevredenheid?
Ik mis die van mij ook. Heb nu een 15 pro, maar eigenlijk vind ik die te groot, te zwaar. Ik zou best terug willen naar een 13 mini, maar twijfel toch ook. Is straks al 4 jaar oud. Al lijkt het voor mijn use cases (safari, muziek, maps etc) totaal geen issue. Zou alleen de batterij wat vaker moeten opladen. Maar past ook juist wel in het "minderen". Probeer minder op mn telefoon te zitten en minder op de socials.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Jazeker. Ik vermoed een vergelijkbare use case als @Flipm0de en dezelfde wens om te minderen.Flipm0de schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:33:
Batterijduur is bij mij niet fantastisch, maar dat is vaak goed te verklaren door het gebruik.
Ik heb wel altijd ruzie met de lightning-poort (zit altijd troep in), dus ik laadt nu voornamelijk via MagSafe.
Owja Lightning. USBc is wel echt een verademing. Overal en altijd is wel een kabeltje te vinden.Brrrtje? schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:03:
[...]
Jazeker. Ik vermoed een vergelijkbare use case als @Flipm0de en dezelfde wens om te minderen.
Batterijduur is bij mij niet fantastisch, maar dat is vaak goed te verklaren door het gebruik.
Ik heb wel altijd ruzie met de lightning-poort (zit altijd troep in), dus ik laadt nu voornamelijk via MagSafe.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Yep, hier nog een iPhone 13 mini gebruiker. Fijne telefoon. Na 4 jaar begint m’n batterij wel een beetje gaar te worden maar afgezien daarvan is er voor mij nog geen reden om hem weg te doen.
Idempotent.
Ik heb laatst de batterij vervangen bij Apple, aanrader 
Als je pech/mazzel hebt gaat het scherm daarbij kapot maar krijg je ook meteen een nieuw scherm die erbij in zit. Op deze manier kan ik nog ten minste 2 jaar door met het toestel, zolang er geen kleine opvolger is bij Apple blijf ik lekker hierbij. Er is maar weinig dat ik mis, sinds de batterij update is hij ook weer echt merkbaar vlotter (was 77%).
Als je pech/mazzel hebt gaat het scherm daarbij kapot maar krijg je ook meteen een nieuw scherm die erbij in zit. Op deze manier kan ik nog ten minste 2 jaar door met het toestel, zolang er geen kleine opvolger is bij Apple blijf ik lekker hierbij. Er is maar weinig dat ik mis, sinds de batterij update is hij ook weer echt merkbaar vlotter (was 77%).
youtube.com/@hisrep
@DeNachtwacht Wat heeft dat geintje gekost? Heb je het bij de Apple Store laten doen?
@Brrrtje? Bij Amac, die is authorized reseller. Uit mijn hoofd was het €109 of €119. Ja dat lijkt prijzig, je kan een 2e hands voor €300 kopen maar vergeet niet dat die van vaak een "goede batterij" van 87% heeft en dus nog maar max een jaartje (hopelijk meegaat.
Met een nieuwe batterij weet je zeker dat je de eerstvolgende 2 jaar wel weer onder de pannen zit en waarschijnlijk langer. Vandaar dat ik er weer voor gekozen heb.
Met een nieuwe batterij weet je zeker dat je de eerstvolgende 2 jaar wel weer onder de pannen zit en waarschijnlijk langer. Vandaar dat ik er weer voor gekozen heb.
youtube.com/@hisrep
Mijn is 84% en ik haal bij normaa batterijgebruik 6 uur maar google maps navigeren zuigt batterij in ruim een uur van vol tot tot 20% leeg
hoe is de gebruiksduur van jouw nieuwe batterij en hoe laad je hem op?
hoe is de gebruiksduur van jouw nieuwe batterij en hoe laad je hem op?
@sukkel 24 Op mijn iPhone 13 mini met 78% batterij haal ik wel echt betere tijden dan 6 uur uptime en m'n telefoon kan zeker wel een uur of 3 met Google Maps navigeren, nog wel langer maar langer dan dat zit ik doorgaans niet in de auto.
Ik heb het idee dat de batterij capaciteit meting niet geheel accuraat is. Ik heb bijvoorbeeld met dit toestel echt ruim anderhalf jaar op 83% gehangen en sinds een maand of 2 is het afgedaald naar 78%.
Maargoed, er kan ook wel iets anders op je telefoon aan de hand zijn waardoor er meer stroom verbruikt wordt.
Ik heb het idee dat de batterij capaciteit meting niet geheel accuraat is. Ik heb bijvoorbeeld met dit toestel echt ruim anderhalf jaar op 83% gehangen en sinds een maand of 2 is het afgedaald naar 78%.
Maargoed, er kan ook wel iets anders op je telefoon aan de hand zijn waardoor er meer stroom verbruikt wordt.
Idempotent.
Ik zit een beetje op de wipstoel of dat nog wil laten doen. Ik wil op vrij korte termijn ook nog van werkgever wisselen en in sommige gevallen kan je de zakelijke telefoon ook privé gebruiken. In dat geval laat het ik het liever voor wat het is.DeNachtwacht schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:22:
Ik heb laatst de batterij vervangen bij Apple, aanrader
Idempotent.
Let op:
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 13, Mini & Pro] Accessoires, hoesjes & wallets
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 13, Mini & Pro] Accessoires, hoesjes & wallets