• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01 14:05
Kun je de app bibliotheek ook als eerste pagina zetten? Dus als je je telefoon ontgrendeld je daar op uitkomt

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:21
Redmonkey92 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:51:
Kun je de app bibliotheek ook als eerste pagina zetten? Dus als je je telefoon ontgrendeld je daar op uitkomt
Wat zou je vinden als je daarop zoekt op het internet? 🤔

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01 14:05
Volkan1984 schreef op zondag 25 december 2022 @ 08:53:
[...]

Wat zou je vinden als je daarop zoekt op het internet? 🤔
kom met iets zinnigs of reageer anders gewoon niet ;)

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:44
Dat gaat hard ineens, vandaag 96% battery health.

Normaal let ik niet echt zoveel erop, ik kijk het alleen direct na een update (per ongeluk erop gedrukt daarnet) en dat is het maar ik ben in feite sinds 16.2 van 98% inmiddels naar 96% gezakt.

Maar ik vind het schokkender wat bij mijn moeder gebeurde, haar inmiddels 1,5 jaar oude 12 Mini (wrong topic I know) is sinds iOS 16 met 6% gezakt toen ik laatst met kerst haar toestel in handen had, en zij is een lichte gebruiker die er vooral mee belt, overige "10%" is chatten of bankieren.

Naja als ik de dag doorkom is dat prima, maar dat zal wel anders zijn met een kleinere toestel zoals de 12/13 Mini (13 Pro hier)

Sowieso wel slechtere accuduur sinds 16.2, 16.1 was eigenlijk (in mijn geval) bijna net zo goed als 15.6, 16 was net zo slecht als 16.2 nu.

Hopelijk is 16.3 beter, maar eerst zien dan geloven want het blijft altijd wel een gok aangezien dat per toestel wil verschillen.

[Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 11-01-2023 23:03. Reden: typo]

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:46
Mizgala28 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:48:

Normaal let ik niet echt zoveel erop, ik kijk het alleen direct na een update (per ongeluk erop gedrukt daarnet) en dat is het maar ik ben in feite sinds 16.2 van 98% inmiddels naar 96% gezakt.

Maar ik vind het schokkender wat bij mijn moeder gebeurde, haar inmiddels 1,5 jaar oude 12 Mini (wrong topic I know) is sinds iOS 16 met 6% gezakt toen ik laatst met kerst haar toestel in handen had, en zij is een lichte gebruiker die er vooral mee belt, overige "10%" is chatten of bankieren.

Naja als ik de dag doorkom is dat prima, maar dat zal wel anders zijn met een kleinere toestel zoals de 12/13 Mini (13 Pro hier)

Sowieso wel slechtere accuduur sinds 16.2, 16.1 was eigenlijk (in mijn geval) bijna net zo goed als 15.6, 16 was net zo slecht als 16.2 nu.

Hopelijk is 16.3 beter, maar eerst zien dan geloven want het blijft altijd wel een gok aangezien dat per toestel wil verschillen.
Lees je verhaal en herken het direct. 13 pro max hier overigens, maar sinds de update naar 16.2 ben ik van 97 naar 94% gedropt.. Erg vreemd in mijn opinie..
Mag de pret verder niet drukken want de batterij van de max is o zo goed!
Vreemd blijft het wel
Redmonkey92 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:51:
Als je op het Homescreen op de puntjes drukt die boven het beneden-dock zweven dan zie je dat je alle homescreens kan sluiten op één na. De bib zal dan op het tweede scherm staan.

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:40
Mizgala28 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:48:

Ook hier heel herkenbaar… mijn 13 Pro is ook gedropt naar 97%. De accudegradatie valt me erg tegen van deze iPhone. En de accuduur is er met de laatste updates inderdaad ook niet beter op geworden

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Honda VFR800Vtec & Yamaha Virago XV1100

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30
Ik let ook nooit op de accucapaciteit. Ik word wel altijd getriggerd om even te gaan kijken na het lezen van dit soort posts.

Ik heb mijn 13 Pro Max nu zo'n 13 a 14 maanden en mijn accucapaciteit staat op 99%.

Ik laad mijn 13 PM eigenlijk zelden op via het stopcontact, ja, nu dan wel, omdat ik een paar dagen thuis ben, maar deze hangt altijd bedraad in de auto aan/voor CarPlay. Het 'laden' via de CarPlay radio gaat wel lekker langzaaaaam. Misschien dat de tegenwoordige snelladers, zoals mijn witte 25W Apple blokje thuis, toch minder goed zijn voor de accu.

Maar aan de andere kant, hier lees ik resterende capaciteiten van 97% of 94%. Afgaande op de leeftijd van de 13 PM, deze is thans bijna 1,5 jaar, dan is een dergelijk resterende accucapaciteit toch nog gewoon erg netjes?

• BigF25
RicoK schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:27:
Ik let ook nooit op de accucapaciteit. Ik word wel altijd getriggerd om even te gaan kijken na het lezen van dit soort posts.

Ik heb mijn 13 Pro Max nu zo'n 13 a 14 maanden en mijn accucapaciteit staat op 99%.

Ik laad mijn 13 PM eigenlijk zelden op via het stopcontact, ja, nu dan wel, omdat ik een paar dagen thuis ben, maar deze hangt altijd bedraad in de auto aan/voor CarPlay. Het 'laden' via de CarPlay radio gaat wel lekker langzaaaaam. Misschien dat de tegenwoordige snelladers, zoals mijn witte 25W Apple blokje thuis, toch minder goed is de accu.

Maar aan de andere kant, hier lees ik resterende capaciteiten van 97% of 94%. Afgaande op de leeftijd van de 13 PM, deze is thans bijna 1,5 jaar, dan is een dergelijk resterende accucapaciteit toch nog gewoon erg netjes?
Je moet dus ook niet te veel naar dat aantal willen kijken want het zegt vrijwel noppes, lekker het toestel gebruiken, ergens onder de 80% mag je je een keer 'zorgen' maken

• s006110
RicoK schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:27:

Ik laad mijn 13 PM eigenlijk zelden op via het stopcontact, ja, nu dan wel, omdat ik een paar dagen thuis ben, maar deze hangt altijd bedraad in de auto aan/voor CarPlay. Het 'laden' via de CarPlay radio gaat wel lekker langzaaaaam. Misschien dat de tegenwoordige snelladers, zoals mijn witte 25W Apple blokje thuis, toch minder goed zijn voor de accu.

Ik heb mijn 13 Pro sinds juli… en ik laad eigenlijk bijna altijd op via MagSafe. Ik vind dan de degradatie redelijk snel gegaan, ook vergeleken met mijn voorgaande 12 mini die dit pas na een jaar had

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Honda VFR800Vtec & Yamaha Virago XV1100

• RicoK
@s006110 Ja, oke, dan gaat de accu van jouw 13 Pro, ik heb de Max, sneller achteruit dan die van mij.

Echter, ik ben bang dat ik er eens niet aan zal kunnen gaan ontkomen, maar draadloos opladen heb ik een afkeer tegen. Waarom? Om de eenvoudige reden dat draadloos opladen warmte genereert en laat accu's en warmte nou net juist geen ideale combinatie zijn. Het is dat mijn Apple Watch niet anders kan opladen dan draadloos, want anders zou ik dat zeker hebben gedaan. Aan de andere kant, mijn Watch wordt ook niet warm na een laadsessie.

• BigF25
RicoK schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:58:
@s006110 Ja, oke, dan gaat de accu van jouw 13 Pro, ik heb de Max, sneller achteruit dan die van mij.

Echter, ik ben bang dat ik er eens niet aan zal kunnen gaan ontkomen, maar draadloos opladen heb ik een afkeer tegen. Waarom? Om de eenvoudige reden dat draadloos opladen warmte genereert en laat accu's en warmte nou net juist geen ideale combinatie zijn. Het is dat mijn Apple Watch niet anders kan opladen dan draadloos, want anders zou ik dat zeker hebben gedaan. Aan de andere kant, mijn Watch wordt ook niet warm na een laadsessie.
Ik laad sinds 2013 enkel draadloos, werkelijk 0,0 issues wat betreft warmte of wat dan ook, dus leuk weetje maar nergens op gebaseerd

• Mizgala28
@RicoK @s006110 Ik laad vooral via mijn PC (want tegelijk maak ik een backup en dergelijke) dus dat is sowieso minder dan 5 watt.

Mijn 13 Pro is nog geen jaar oud overigens (gekocht in maart vorig jaar)
BigF25 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:40:
[...]

Je moet dus ook niet te veel naar dat aantal willen kijken want het zegt vrijwel noppes, lekker het toestel gebruiken, ergens onder de 80% mag je je een keer 'zorgen' maken
Zolang ik de dag normaal haal, zonder al te drastische verlies in accuduur klaag ik voorlopig niet.

Maar ik ben vooral benieuwd hoe dat over 15 maanden is (vanaf nu)

• RicoK
BigF25 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:25:
Ik laad sinds 2013 enkel draadloos, werkelijk 0,0 issues wat betreft warmte of wat dan ook, dus leuk 'weetje' maar nergens op gebaseerd
In deze zijn er twee kampen. Beide kampen hebben hun voors en tegens. Wellicht dat de waarheid ergens in het midden zal liggen..... Maar, feit is wel, dat warmte ontwikkeling en de batterij niet goed samen gaan. Een iPhone schakelt zich zelf dan ook uit zodra deze (extreem) warm wordt. Maar, dat zal vast niet met de batterij te maken hebben.....

Ik sluit me niet aan bij het 'kamp: tegen', maar ik heb een (persoonlijke) afkeer tegen draadloos laden.

• BigF25
RicoK schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:36:
[...]

In deze zijn er twee kampen. Beide kampen hebben hun voors en tegens. Wellicht dat de waarheid ergens in het midden zal liggen..... Maar, feit is wel, dat warmte ontwikkeling en de batterij niet goed samen gaan. Een iPhone schakelt zich zelf dan ook uit zodra deze (extreem) warm wordt. Maar, dat zal vast niet met de batterij te maken hebben.....

Ik sluit me niet aan bij het 'kamp: tegen', maar ik heb een (persoonlijke) afkeer tegen draadloos laden.
Ja maar waar gaat de afkeer dan over if u dont mind me asking? het werkt in praktijk namelijk meer dan prima, zo ook voor miljoenen anderen.

• RicoK
BigF25 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:40:
Ja maar waar gaat de afkeer dan over if u dont mind me asking? het werkt in praktijk namelijk meer dan prima, zo ook voor miljoenen anderen.
No, I don't mind you asking me that.

Ja, draadloos opladen werkt natuurlijk, maar de ene draadloze oplader is (wellicht) de ander niet. Zo had ik bij een vorige werkgever meerdere draadloze opladers aangeboden gekregen om te testen. Door al deze opladers werd mijn iPhone opgewarmd/verhit.

Door dit en in het achterhoofd dat een iPhone niet tegen warmte kan, heb ik voor mij zelf besloten dat ik niet meer draadloos oplaad.
Bij mijn huidige werkgever kreeg ik in het welkomstpakket ook zo'n hakkie-takkie-cheap-ass draadloze oplaadschijf. Geen haar op mijn hoofd, ik heb dan ook erg weinig/geen haar meer, dat er over denkt, dat ding te gaan gebruiken.

Doordat wellicht niet alle draadloze opladers de andere zijn, heb ik het (ernstige) vermoeden dat veel 'achteruitgang' in de batterij, maar nog altijd, waar hebben we het over?, die 2 of 3 procent meer, zoals hier eerder aangehaald t.o.v. mijn iPhone, kan worden verklaard door de 'andere' draadloze opladers.

• BigF25
RicoK schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:55:
[...]

No, I don't mind you asking me that.

Ja, draadloos opladen werkt natuurlijk, maar de ene draadloze oplader is (wellicht) de ander niet. Zo had ik bij een vorige werkgever meerdere draadloze opladers aangeboden gekregen om te testen. Door al deze opladers werd mijn iPhone opgewarmd/verhit.

Door dit en in het achterhoofd dat een iPhone niet tegen warmte kan, heb ik voor mij zelf besloten dat ik niet meer draadloos oplaad.
Bij mijn huidige werkgever kreeg ik in het welkomstpakket ook zo'n hakkie-takkie-cheap-ass draadloze oplaadschijf. Geen haar op mijn hoofd, ik heb dan ook erg weinig/geen haar meer, dat er over denkt, dat ding te gaan gebruiken.

Doordat wellicht niet alle draadloze opladers de andere zijn, heb ik het (ernstige) vermoeden dat veel 'achteruitgang' in de batterij, maar nog altijd, waar hebben we het over?, die 2 of 3 procent meer, zoals hier eerder aangehaald t.o.v. mijn iPhone, kan worden verklaard door de 'andere' draadloze opladers.
aha ok, nouja alles valt of staat met de eigen ervaring natuurlijk, dat is nu eenmaal zo, je hebt simpelweg de pech? gehad in het gebruik zo te lezen
Ik heb destijds, lees 2013 dus, een draadloze oplader van Nokia gekocht bij mijn Lumia 920 en gebruik die al 10jr zonder issues d:)b

• s006110
RicoK schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:58:

Ik moet eerlijk bekennen, dat ik tot voor kort geen magsafe hoesje had, waarmee ik wel draadloos kon laden, en dat daarmee de telefoon wel warmer werd (soms zelfs een melding dat de telefoon te warm was geworden).

Nu ik een officieel magsafe compatible hoesje heb (origineel apple), word de telefoon niet meer warm.

• RicoK
s006110 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:47:
Ik moet eerlijk bekennen, dat ik tot voor kort geen magsafe hoesje had, waarmee ik wel draadloos kon laden, en dat daarmee de telefoon wel warmer werd (soms zelfs een melding dat de telefoon te warm was geworden).

Nu ik een officieel magsafe compatible hoesje heb (origineel apple), word de telefoon niet meer warm.
Wellicht, met nadruk op wellicht, dat dan de 'extra' achteruitgang van de accu van je iPhone hierdoor te verklaren is.

Ik ben overigens anti-hoesjes in welke vorm dan ook, omdat ik vind dat door een hoesje/case/bumper het design van de iPhone volledig teniet wordt gedaan. Ik ben een broekzakdrager en denk dat ik daardoor mijn iPhone dan ook goed heb beschermd.
Ook, en daar ben ik weer met mijn warmte (....), kan een iPhone door gebruik van een hoesje zijn/haar warmte minder goed kwijt.
RicoK schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:36:
[...]

ik heb een (persoonlijke) afkeer tegen draadloos laden.
Dat zal dan een zware toekomst worden bij Apple daar het een publiek geheim is dat ze z.s.m. van de laatste poort af willen :P

[Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 12-01-2023 15:24]

• BigF25
Dennisdn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:22:
[...]

Dat zal dan een zware toekomst worden bij Apple daar het geen publiek geheim is dat ze z.s.m. van de laatste poort af willen :P
:9

• Mizgala28
[...]

Dat zal dan een zware toekomst worden bij Apple daar het een publiek geheim is dat ze z.s.m. van de laatste poort af willen :P
Geen port meer zou een reden voor mij zijn om over te stappen, maar niet vanwege het laden maar data overdracht.

Ik had de eerste maand dat ik mijn 13 Pro kocht wel Magsafe gebruikt, maar uiteindelijk weg gegeven aangezien ik in mijn geval het nut niet ervan zie.

Eerste reden is simpel, omdat ik mijn iPhone aan de PC verbind en dan gaat laden vanzelf wel terwijl ik met bestanden bezig ben.

2de reden kwam na een discussie met een kennis, hij zei iets waar ik eerder al zelf aan twijfelde.

Je ruilt laden via een kabel die in een port moet in, voor laden met een magnetische puck die ook een kabel heeft.

Dus als Apple eenmaal draadloos volledig pushed, hoop ik dat ze met iets beters dan Magsafe komen.

[Voor 0% gewijzigd door Mizgala28 op 12-01-2023 17:57. Reden: typo]

Mizgala28 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:31:
[...]
Geen port meer zou een reden voor mij zijn om over te stappen, maar niet vanwege het laden maar data overdracht.

Ik had de eerste maand dat ik mijn 13 Pro kocht wel Magsafe gebruikt, maar uiteindelijk weg gegeven aangezien ik in mijn geval het nut ervan zie.

Eerste reden is simpel, omdat ik mijn iPhone aan de PC verbind en dan gaat laden vanzelf wel terwijl met met bestanden bezig ben.
Zolang data-overdracht nog niet goed via Magsave lukt zal Apple het niet uitbrengen, uiteindelijk zal er toch een manier moeten zijn om poortloos in de software te komen. Anders was het er al lang geweest.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:14

Phntm

Tlingelingeling

Dennisdn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:47:
[...]

Zolang data-overdracht nog niet goed via Magsave lukt zal Apple het niet uitbrengen, uiteindelijk zal er toch een manier moeten zijn om poortloos in de software te komen. Anders was het er al lang geweest.
Ik denk dat ze dan makkelijk ook kunnen zeggen verbinden via hetzelfde internet netwerk (WiFi) of lekker iCloud gebruiken. Migreren van de ene toestel naar het ander gaat tegenwoordig ook met behulp van je lokale netwerk zonder snoertjes. Er zijn dus wel mogelijkheden. En Apple lijkt mij nou niet bepaald een bedrijf die zich schaamt om iets door de keel van hun klanten te boren.

Nog steeds tevreden met mijn Apple devices hoor. Maar gewoon een bewust van het feit dat als Apple iets graag wilt verkopen, dat ze dan ook manieren bedenken om het te verkopen.
Phntm schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:50:
[...]
Ik denk dat ze dan makkelijk ook kunnen zeggen verbinden via hetzelfde internet netwerk (WiFi) of lekker iCloud gebruiken. Migreren van de ene toestel naar het ander gaat tegenwoordig ook met behulp van je lokale netwerk zonder snoertjes. Er zijn dus wel mogelijkheden.
De laatste keer dat ik überhaupt een kabel in een iPhone had zitten is alweer jaren geleden dus vanuit die gedachte is het al lang mogelijk helemaal draadloos te werken. Maar anderen hebben wel eens pech en moeten hem in het ergste geval aansluiten om de software te herstellen. Dat is denk ik de grootste bottleneck nu.

• s006110
RicoK schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:51:
[...]

Wellicht, met nadruk op wellicht, dat dan de 'extra' achteruitgang van de accu van je iPhone hierdoor te verklaren is.

Ik ben overigens anti-hoesjes in welke vorm dan ook, omdat ik vind dat door een hoesje/case/bumper het design van de iPhone volledig teniet wordt gedaan. Ik ben een broekzakdrager en denk dat ik daardoor mijn iPhone dan ook goed heb beschermd.
Ook, en daar ben ik weer met mijn warmte (....), kan een iPhone door gebruik van een hoesje zijn/haar warmte minder goed kwijt.
Daar heb je wel en punt… ik heb ook het liefst ‘kaal’. Maar ik vind hem dan te glad, vandaar dat ik er een leren hoesje omheen heb

• Mizgala28
Phntm schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:50:
[...]

Ik denk dat ze dan makkelijk ook kunnen zeggen verbinden via hetzelfde internet netwerk (WiFi)
Dat was mijn gedachte toen ook, want het kan al via iTunes.

Maar dat werkt ook maar half viel mij op, en dan ligt het niet aan de wifi zelf.

Volledig draadloos zou ook wat meer behapbaar zijn als iOS wat meer open was en meer vrijheid gaf, vroeger toen ik Android had viel mij op dat dingen lokaal overzetten zonder een kabel toch wel een stuk makkelijker gaat dan met iOS, en eventuele fouten tijdens het overzetten waren wat makkelijker te corrigeren, zoals ook met Windows.

• RicoK
I know. Dat gaf ik eerder vandaag ook aan.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:19
RicoK schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:21:
[...]

I know. Dat gaf ik eerder vandaag ook aan.
Toch zien ze het nu nog te onvoldoende zitten aangezien het er op lijkt dat volgende iPhone usb-c krijgt. Dat zou namelijk het ideale moment geweest zijn helemaal poort koos te gaan.

Ik vraag me af hoe ze dat voor op reis dan in gedachten hebben, poortloos. Die Qi dingen zijn toch lomper dan een klein usb of lightning kabeltje. Plus dan heb je toch weer extra spul voor opladen nodig als je bijvoorbeeld je MacBook meebrengt.
PrimusIP schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:51:
[...]
Ik vraag me af hoe ze dat voor op reis dan in gedachten hebben, poortloos. Die Qi dingen zijn toch lomper dan een klein usb of lightning kabeltje. Plus dan heb je toch weer extra spul voor opladen nodig als je bijvoorbeeld je MacBook meebrengt.
De Qi laders zijn vrij lomp, maar een MagSave-kabeltje stop je zo in de zak. Maar nog steeds lomper dan een lightning, dat zeker.

[Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 13-01-2023 09:59]

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-01 20:33
Mijn iPhone X was inmiddels aan vervanging toe en daarom heb ik een iPhone 13 besteld.
Nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen met het starten van de 13.

De gegevens, voornamelijke media (o.a. van onze kinderen) nemen heel veel ruimte in beslag op m'n X. Die zelfs niet meer gesynchroniseerd kunnen worden met iCloud omdat ik daar niet voldoende opslagruimte meer heb.
Ik wil die foto's e.d. niet kwijtraken!
Wat moet ik wel en wat moet ik vooral niet doen?

Eventueel aan m'n MacBook hangen om daar gegevens naar over te halen?

En hoe voorkom ik dat m'n 13 begint met eventuele virussen en ellende (niet zichtbare shit) die overgaan vanaf de iPhone X?

Thank alvast, ben benieuwd naar het verschil als ik de overstap maak naar de 13 :)
Novadecasa schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:49:
Mijn iPhone X was inmiddels aan vervanging toe en daarom heb ik een iPhone 13 besteld.
Nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen met het starten van de 13.

De gegevens, voornamelijke media (o.a. van onze kinderen) nemen heel veel ruimte in beslag op m'n X. Die zelfs niet meer gesynchroniseerd kunnen worden met iCloud omdat ik daar niet voldoende opslagruimte meer heb.
Ik wil die foto's e.d. niet kwijtraken!
Wat moet ik wel en wat moet ik vooral niet doen?

Eventueel aan m'n MacBook hangen om daar gegevens naar over te halen?

En hoe voorkom ik dat m'n 13 begint met eventuele virussen en ellende (niet zichtbare shit) die overgaan vanaf de iPhone X?

Thank alvast, ben benieuwd naar het verschil als ik de overstap maak naar de 13 :)
1) Voor 1 maand een iCloud abo nemen van 1 euro
2) Backup van X in de iCloud opslaan
3) Toestellen naast elkaar leggen
4) installeren
5) iCloud abo weer opzeggen.

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:26
Dennisdn schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:00:
[...]

1) Voor 1 maand een iCloud abo nemen van 1 euro
2) Backup van X in de iCloud opslaan
3) Toestellen naast elkaar leggen
4) installeren
5) iCloud abo weer opzeggen.
@Novadecasa
Bovenstaande heb je niet nodig als je overstapt naar een nieuw toestel.
https://support.apple.com/nl-nl/HT212732

[Voor 7% gewijzigd door Kapitein187 op 16-01-2023 15:06]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• BigF25
Zit met een backup issue van whatsapp op de 13 Pro Max. Heb al van alles opgezocht op inet maar geen oplossing.

Chat reserve kopie maken is dus een drama, want het werkt simpelweg niet (bij mij)

Via Whatsapp, instellingen -> chats -> reservekopie chat, zodra ik druk op 'maak nu reservekopie' doet het helemaal niets, wieletje binnen de wolk blijft eindeloos draaien maar een backup ho maar, niets gebeurt er..

Er is voldoende ruimte via icloud dus dat is het probleem niet. Netwerk en/of wifi is ook stabiel aanwezig dat is het dus ook niet.

Zoeken suggereert bijv icloud uit/aan te zetten maar ook dat geeft geen kick.

Wellicht dat hier iemand raad weet..

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:46
BigF25 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:19:
Zit met een backup issue van whatsapp op de 13 Pro Max. Heb al van alles opgezocht op inet maar geen oplossing.

Chat reserve kopie maken is dus een drama, want het werkt simpelweg niet (bij mij)

Via Whatsapp, instellingen -> chats -> reservekopie chat, zodra ik druk op 'maak nu reservekopie' doet het helemaal niets, wieletje binnen de wolk blijft eindeloos draaien maar een backup ho maar, niets gebeurt er..

Er is voldoende ruimte via icloud dus dat is het probleem niet. Netwerk en/of wifi is ook stabiel aanwezig dat is het dus ook niet.

Whatsapp up to date? iOS up to date? Ik heb exact dezelfde telefoon als jou en geen problemen.

• BigF25
Davidas schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:24:
[...]

Whatsapp up to date? iOS up to date? Ik heb exact dezelfde telefoon als jou en geen problemen.
Alles uptodate idd

• Davidas
Telefoon herstart?

• BigF25
Ook geprobeerd, geen verschil

• Davidas
BigF25 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:34:
[...]

Ook geprobeerd, geen verschil
Bij mij worden Video's niet meegenomen in de back-up. Optie zit binnen de back-up optie van WA. Wat gebeurt er als je die uitschakelt?

• BigF25
Davidas schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:40:
[...]

Bij mij worden Video's niet meegenomen in de back-up. Optie zit binnen de back-up optie van WA. Wat gebeurt er als je die uitschakelt?
Staat uit, neem ik nooit mee in backups

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:21
BigF25 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:19:

Hoeveel GB heb je nog aan ruimte over op je iPhone zelf? WA vereist dat er voldoende ruimte op de iPhone is om een back up te maken. WA maakt eerst een backup op de iPhone zelf, voordat deze wordt geüpload naar de cloud.

Think Different

• BigF25
sushieffer schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:02:
[...]

Hoeveel GB heb je nog aan ruimte over op je iPhone zelf? WA vereist dat er voldoende ruimte op de iPhone is om een back up te maken. WA maakt eerst een backup op de iPhone zelf, voordat deze wordt geüpload naar de cloud.
Nog ruim 80gb

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-01 20:33
Kapitein187 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:03:
[...]

@Novadecasa
Bovenstaande heb je niet nodig als je overstapt naar een nieuw toestel.
https://support.apple.com/nl-nl/HT212732
Het probleem is alleen dat ik geen geheugen meer vrij heb om te updaten naar de laatste IOS versie ;)

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:26
Novadecasa schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:03:
[...]

Het probleem is alleen dat ik geen geheugen meer vrij heb om te updaten naar de laatste IOS versie ;)
Ahh duidelijk.
Ja dan toch een grotere opslag bij iCloud nemen, ALS je die in de toekomst nog wil gebruiken.
Of je kan evt ook iets van Google Drive nemen, zelf geen problemen met Google Foto's.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:21
Iemand een idee of een iPhone 13 met MagSafe in zo’n houder ook goed blijft zitten?
Uiteraard zonder dat stalen plaatje te gebruiken.
https://a.aliexpress.com/_EvxMBR3

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:05
Dennisdn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:56:
[...]

De laatste keer dat ik überhaupt een kabel in een iPhone had zitten is alweer jaren geleden dus vanuit die gedachte is het al lang mogelijk helemaal draadloos te werken. Maar anderen hebben wel eens pech en moeten hem in het ergste geval aansluiten om de software te herstellen. Dat is denk ik de grootste bottleneck nu.
Wat dacht je van al die auto’s die CarPlay met een draadje hebben?

• BigF25
Update aangaande issue waar ik eerder over heb gepost.
Bleek dus een whatsapp issue waar meerdere users mee kampten (zie andere topic hierover voor meer info)
Nieuwe whatsapp app update lost dit op en chat backup werkt weer naar behoren.
Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee