Kun je de app bibliotheek ook als eerste pagina zetten? Dus als je je telefoon ontgrendeld je daar op uitkomt
Wat zou je vinden als je daarop zoekt op het internet? 🤔Redmonkey92 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:51:
Kun je de app bibliotheek ook als eerste pagina zetten? Dus als je je telefoon ontgrendeld je daar op uitkomt
kom met iets zinnigs of reageer anders gewoon nietVolkan1984 schreef op zondag 25 december 2022 @ 08:53:
[...]
Wat zou je vinden als je daarop zoekt op het internet? 🤔
Dat gaat hard ineens, vandaag 96% battery health.
Normaal let ik niet echt zoveel erop, ik kijk het alleen direct na een update (per ongeluk erop gedrukt daarnet) en dat is het maar ik ben in feite sinds 16.2 van 98% inmiddels naar 96% gezakt.
Maar ik vind het schokkender wat bij mijn moeder gebeurde, haar inmiddels 1,5 jaar oude 12 Mini (wrong topic I know) is sinds iOS 16 met 6% gezakt toen ik laatst met kerst haar toestel in handen had, en zij is een lichte gebruiker die er vooral mee belt, overige "10%" is chatten of bankieren.
Naja als ik de dag doorkom is dat prima, maar dat zal wel anders zijn met een kleinere toestel zoals de 12/13 Mini (13 Pro hier)
Sowieso wel slechtere accuduur sinds 16.2, 16.1 was eigenlijk (in mijn geval) bijna net zo goed als 15.6, 16 was net zo slecht als 16.2 nu.
Hopelijk is 16.3 beter, maar eerst zien dan geloven want het blijft altijd wel een gok aangezien dat per toestel wil verschillen.
Normaal let ik niet echt zoveel erop, ik kijk het alleen direct na een update (per ongeluk erop gedrukt daarnet) en dat is het maar ik ben in feite sinds 16.2 van 98% inmiddels naar 96% gezakt.
Maar ik vind het schokkender wat bij mijn moeder gebeurde, haar inmiddels 1,5 jaar oude 12 Mini (wrong topic I know) is sinds iOS 16 met 6% gezakt toen ik laatst met kerst haar toestel in handen had, en zij is een lichte gebruiker die er vooral mee belt, overige "10%" is chatten of bankieren.
Naja als ik de dag doorkom is dat prima, maar dat zal wel anders zijn met een kleinere toestel zoals de 12/13 Mini (13 Pro hier)
Sowieso wel slechtere accuduur sinds 16.2, 16.1 was eigenlijk (in mijn geval) bijna net zo goed als 15.6, 16 was net zo slecht als 16.2 nu.
Hopelijk is 16.3 beter, maar eerst zien dan geloven want het blijft altijd wel een gok aangezien dat per toestel wil verschillen.
[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 11-01-2023 23:03 . Reden: typo ]
Lees je verhaal en herken het direct. 13 pro max hier overigens, maar sinds de update naar 16.2 ben ik van 97 naar 94% gedropt.. Erg vreemd in mijn opinie..Mizgala28 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:48:
Mag de pret verder niet drukken want de batterij van de max is o zo goed!
Vreemd blijft het wel
Als je op het Homescreen op de puntjes drukt die boven het beneden-dock zweven dan zie je dat je alle homescreens kan sluiten op één na. De bib zal dan op het tweede scherm staan.Redmonkey92 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:51:
Ook hier heel herkenbaar… mijn 13 Pro is ook gedropt naar 97%. De accudegradatie valt me erg tegen van deze iPhone. En de accuduur is er met de laatste updates inderdaad ook niet beter op gewordenMizgala28 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:48:
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Ik let ook nooit op de accucapaciteit. Ik word wel altijd getriggerd om even te gaan kijken na het lezen van dit soort posts.
Ik heb mijn 13 Pro Max nu zo'n 13 a 14 maanden en mijn accucapaciteit staat op 99%.
Ik laad mijn 13 PM eigenlijk zelden op via het stopcontact, ja, nu dan wel, omdat ik een paar dagen thuis ben, maar deze hangt altijd bedraad in de auto aan/voor CarPlay. Het 'laden' via de CarPlay radio gaat wel lekker langzaaaaam. Misschien dat de tegenwoordige snelladers, zoals mijn witte 25W Apple blokje thuis, toch minder goed zijn voor de accu.
Maar aan de andere kant, hier lees ik resterende capaciteiten van 97% of 94%. Afgaande op de leeftijd van de 13 PM, deze is thans bijna 1,5 jaar, dan is een dergelijk resterende accucapaciteit toch nog gewoon erg netjes?
Ik heb mijn 13 Pro Max nu zo'n 13 a 14 maanden en mijn accucapaciteit staat op 99%.
Ik laad mijn 13 PM eigenlijk zelden op via het stopcontact, ja, nu dan wel, omdat ik een paar dagen thuis ben, maar deze hangt altijd bedraad in de auto aan/voor CarPlay. Het 'laden' via de CarPlay radio gaat wel lekker langzaaaaam. Misschien dat de tegenwoordige snelladers, zoals mijn witte 25W Apple blokje thuis, toch minder goed zijn voor de accu.
Maar aan de andere kant, hier lees ik resterende capaciteiten van 97% of 94%. Afgaande op de leeftijd van de 13 PM, deze is thans bijna 1,5 jaar, dan is een dergelijk resterende accucapaciteit toch nog gewoon erg netjes?
Je moet dus ook niet te veel naar dat aantal willen kijken want het zegt vrijwel noppes, lekker het toestel gebruiken, ergens onder de 80% mag je je een keer 'zorgen' makenRicoK schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:27:
Ik let ook nooit op de accucapaciteit. Ik word wel altijd getriggerd om even te gaan kijken na het lezen van dit soort posts.
Ik laad mijn 13 PM eigenlijk zelden op via het stopcontact, ja, nu dan wel, omdat ik een paar dagen thuis ben, maar deze hangt altijd bedraad in de auto aan/voor CarPlay. Het 'laden' via de CarPlay radio gaat wel lekker langzaaaaam. Misschien dat de tegenwoordige snelladers, zoals mijn witte 25W Apple blokje thuis, toch minder goed is de accu.
Ik heb mijn 13 Pro sinds juli… en ik laad eigenlijk bijna altijd op via MagSafe. Ik vind dan de degradatie redelijk snel gegaan, ook vergeleken met mijn voorgaande 12 mini die dit pas na een jaar hadRicoK schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:27:
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
@s006110 Ja, oke, dan gaat de accu van jouw 13 Pro, ik heb de Max, sneller achteruit dan die van mij.
Echter, ik ben bang dat ik er eens niet aan zal kunnen gaan ontkomen, maar draadloos opladen heb ik een afkeer tegen. Waarom? Om de eenvoudige reden dat draadloos opladen warmte genereert en laat accu's en warmte nou net juist geen ideale combinatie zijn. Het is dat mijn Apple Watch niet anders kan opladen dan draadloos, want anders zou ik dat zeker hebben gedaan. Aan de andere kant, mijn Watch wordt ook niet warm na een laadsessie.
Echter, ik ben bang dat ik er eens niet aan zal kunnen gaan ontkomen, maar draadloos opladen heb ik een afkeer tegen. Waarom? Om de eenvoudige reden dat draadloos opladen warmte genereert en laat accu's en warmte nou net juist geen ideale combinatie zijn. Het is dat mijn Apple Watch niet anders kan opladen dan draadloos, want anders zou ik dat zeker hebben gedaan. Aan de andere kant, mijn Watch wordt ook niet warm na een laadsessie.
Ik laad sinds 2013 enkel draadloos, werkelijk 0,0 issues wat betreft warmte of wat dan ook, dus leuk weetje maar nergens op gebaseerdRicoK schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:58:
@s006110 Ja, oke, dan gaat de accu van jouw 13 Pro, ik heb de Max, sneller achteruit dan die van mij.
@RicoK @s006110 Ik laad vooral via mijn PC (want tegelijk maak ik een backup en dergelijke) dus dat is sowieso minder dan 5 watt.
Mijn 13 Pro is nog geen jaar oud overigens (gekocht in maart vorig jaar)
Maar ik ben vooral benieuwd hoe dat over 15 maanden is (vanaf nu)
Mijn 13 Pro is nog geen jaar oud overigens (gekocht in maart vorig jaar)
Zolang ik de dag normaal haal, zonder al te drastische verlies in accuduur klaag ik voorlopig niet.BigF25 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:40:
[...]
Je moet dus ook niet te veel naar dat aantal willen kijken want het zegt vrijwel noppes, lekker het toestel gebruiken, ergens onder de 80% mag je je een keer 'zorgen' maken
Maar ik ben vooral benieuwd hoe dat over 15 maanden is (vanaf nu)
In deze zijn er twee kampen. Beide kampen hebben hun voors en tegens. Wellicht dat de waarheid ergens in het midden zal liggen..... Maar, feit is wel, dat warmte ontwikkeling en de batterij niet goed samen gaan. Een iPhone schakelt zich zelf dan ook uit zodra deze (extreem) warm wordt. Maar, dat zal vast niet met de batterij te maken hebben.....BigF25 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:25:
Ik laad sinds 2013 enkel draadloos, werkelijk 0,0 issues wat betreft warmte of wat dan ook, dus leuk 'weetje' maar nergens op gebaseerd
Ik sluit me niet aan bij het 'kamp: tegen', maar ik heb een (persoonlijke) afkeer tegen draadloos laden.
Ja maar waar gaat de afkeer dan over if u dont mind me asking? het werkt in praktijk namelijk meer dan prima, zo ook voor miljoenen anderen.RicoK schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:36:
[...]
In deze zijn er twee kampen. Beide kampen hebben hun voors en tegens. Wellicht dat de waarheid ergens in het midden zal liggen..... Maar, feit is wel, dat warmte ontwikkeling en de batterij niet goed samen gaan. Een iPhone schakelt zich zelf dan ook uit zodra deze (extreem) warm wordt. Maar, dat zal vast niet met de batterij te maken hebben.....
Ik sluit me niet aan bij het 'kamp: tegen', maar ik heb een (persoonlijke) afkeer tegen draadloos laden.
No, I don't mind you asking me that.BigF25 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:40:
Ja maar waar gaat de afkeer dan over if u dont mind me asking? het werkt in praktijk namelijk meer dan prima, zo ook voor miljoenen anderen.
Ja, draadloos opladen werkt natuurlijk, maar de ene draadloze oplader is (wellicht) de ander niet. Zo had ik bij een vorige werkgever meerdere draadloze opladers aangeboden gekregen om te testen. Door al deze opladers werd mijn iPhone opgewarmd/verhit.
Door dit en in het achterhoofd dat een iPhone niet tegen warmte kan, heb ik voor mij zelf besloten dat ik niet meer draadloos oplaad.
Bij mijn huidige werkgever kreeg ik in het welkomstpakket ook zo'n hakkie-takkie-cheap-ass draadloze oplaadschijf. Geen haar op mijn hoofd, ik heb dan ook erg weinig/geen haar meer, dat er over denkt, dat ding te gaan gebruiken.
Doordat wellicht niet alle draadloze opladers de andere zijn, heb ik het (ernstige) vermoeden dat veel 'achteruitgang' in de batterij, maar nog altijd, waar hebben we het over?, die 2 of 3 procent meer, zoals hier eerder aangehaald t.o.v. mijn iPhone, kan worden verklaard door de 'andere' draadloze opladers.
aha ok, nouja alles valt of staat met de eigen ervaring natuurlijk, dat is nu eenmaal zo, je hebt simpelweg de pech? gehad in het gebruik zo te lezenRicoK schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:55:
[...]
No, I don't mind you asking me that.
Ja, draadloos opladen werkt natuurlijk, maar de ene draadloze oplader is (wellicht) de ander niet. Zo had ik bij een vorige werkgever meerdere draadloze opladers aangeboden gekregen om te testen. Door al deze opladers werd mijn iPhone opgewarmd/verhit.
Door dit en in het achterhoofd dat een iPhone niet tegen warmte kan, heb ik voor mij zelf besloten dat ik niet meer draadloos oplaad.
Bij mijn huidige werkgever kreeg ik in het welkomstpakket ook zo'n hakkie-takkie-cheap-ass draadloze oplaadschijf. Geen haar op mijn hoofd, ik heb dan ook erg weinig/geen haar meer, dat er over denkt, dat ding te gaan gebruiken.
Doordat wellicht niet alle draadloze opladers de andere zijn, heb ik het (ernstige) vermoeden dat veel 'achteruitgang' in de batterij, maar nog altijd, waar hebben we het over?, die 2 of 3 procent meer, zoals hier eerder aangehaald t.o.v. mijn iPhone, kan worden verklaard door de 'andere' draadloze opladers.
Ik heb destijds, lees 2013 dus, een draadloze oplader van Nokia gekocht bij mijn Lumia 920 en gebruik die al 10jr zonder issues
Ik moet eerlijk bekennen, dat ik tot voor kort geen magsafe hoesje had, waarmee ik wel draadloos kon laden, en dat daarmee de telefoon wel warmer werd (soms zelfs een melding dat de telefoon te warm was geworden).RicoK schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:58:
Nu ik een officieel magsafe compatible hoesje heb (origineel apple), word de telefoon niet meer warm.
Wellicht, met nadruk op wellicht, dat dan de 'extra' achteruitgang van de accu van je iPhone hierdoor te verklaren is.s006110 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:47:
Ik moet eerlijk bekennen, dat ik tot voor kort geen magsafe hoesje had, waarmee ik wel draadloos kon laden, en dat daarmee de telefoon wel warmer werd (soms zelfs een melding dat de telefoon te warm was geworden).
Nu ik een officieel magsafe compatible hoesje heb (origineel apple), word de telefoon niet meer warm.
Ik ben overigens anti-hoesjes in welke vorm dan ook, omdat ik vind dat door een hoesje/case/bumper het design van de iPhone volledig teniet wordt gedaan. Ik ben een broekzakdrager en denk dat ik daardoor mijn iPhone dan ook goed heb beschermd.
Ook, en daar ben ik weer met mijn warmte (....), kan een iPhone door gebruik van een hoesje zijn/haar warmte minder goed kwijt.
Dat zal dan een zware toekomst worden bij Apple daar het een publiek geheim is dat ze z.s.m. van de laatste poort af willenRicoK schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:36:
[...]
ik heb een (persoonlijke) afkeer tegen draadloos laden.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 12-01-2023 15:24 ]
Dennisdn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:22:
[...]
Dat zal dan een zware toekomst worden bij Apple daar het geen publiek geheim is dat ze z.s.m. van de laatste poort af willen
Geen port meer zou een reden voor mij zijn om over te stappen, maar niet vanwege het laden maar data overdracht.Dennisdn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:22:
[...]
Dat zal dan een zware toekomst worden bij Apple daar het een publiek geheim is dat ze z.s.m. van de laatste poort af willen
Ik had de eerste maand dat ik mijn 13 Pro kocht wel Magsafe gebruikt, maar uiteindelijk weg gegeven aangezien ik in mijn geval het nut niet ervan zie.
Eerste reden is simpel, omdat ik mijn iPhone aan de PC verbind en dan gaat laden vanzelf wel terwijl ik met bestanden bezig ben.
2de reden kwam na een discussie met een kennis, hij zei iets waar ik eerder al zelf aan twijfelde.
Je ruilt laden via een kabel die in een port moet in, voor laden met een magnetische puck die ook een kabel heeft.
Dus als Apple eenmaal draadloos volledig pushed, hoop ik dat ze met iets beters dan Magsafe komen.
[ Voor 0% gewijzigd door Mizgala28 op 12-01-2023 17:57 . Reden: typo ]
Zolang data-overdracht nog niet goed via Magsave lukt zal Apple het niet uitbrengen, uiteindelijk zal er toch een manier moeten zijn om poortloos in de software te komen. Anders was het er al lang geweest.Mizgala28 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:31:
[...]
Geen port meer zou een reden voor mij zijn om over te stappen, maar niet vanwege het laden maar data overdracht.
Ik had de eerste maand dat ik mijn 13 Pro kocht wel Magsafe gebruikt, maar uiteindelijk weg gegeven aangezien ik in mijn geval het nut ervan zie.
Eerste reden is simpel, omdat ik mijn iPhone aan de PC verbind en dan gaat laden vanzelf wel terwijl met met bestanden bezig ben.
Ik denk dat ze dan makkelijk ook kunnen zeggen verbinden via hetzelfde internet netwerk (WiFi) of lekker iCloud gebruiken. Migreren van de ene toestel naar het ander gaat tegenwoordig ook met behulp van je lokale netwerk zonder snoertjes. Er zijn dus wel mogelijkheden. En Apple lijkt mij nou niet bepaald een bedrijf die zich schaamt om iets door de keel van hun klanten te boren.Dennisdn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:47:
[...]
Zolang data-overdracht nog niet goed via Magsave lukt zal Apple het niet uitbrengen, uiteindelijk zal er toch een manier moeten zijn om poortloos in de software te komen. Anders was het er al lang geweest.
Nog steeds tevreden met mijn Apple devices hoor. Maar gewoon een bewust van het feit dat als Apple iets graag wilt verkopen, dat ze dan ook manieren bedenken om het te verkopen.
De laatste keer dat ik überhaupt een kabel in een iPhone had zitten is alweer jaren geleden dus vanuit die gedachte is het al lang mogelijk helemaal draadloos te werken. Maar anderen hebben wel eens pech en moeten hem in het ergste geval aansluiten om de software te herstellen. Dat is denk ik de grootste bottleneck nu.Phntm schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:50:
[...]
Ik denk dat ze dan makkelijk ook kunnen zeggen verbinden via hetzelfde internet netwerk (WiFi) of lekker iCloud gebruiken. Migreren van de ene toestel naar het ander gaat tegenwoordig ook met behulp van je lokale netwerk zonder snoertjes. Er zijn dus wel mogelijkheden.
Daar heb je wel en punt… ik heb ook het liefst ‘kaal’. Maar ik vind hem dan te glad, vandaar dat ik er een leren hoesje omheen hebRicoK schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:51:
[...]
Wellicht, met nadruk op wellicht, dat dan de 'extra' achteruitgang van de accu van je iPhone hierdoor te verklaren is.
Ik ben overigens anti-hoesjes in welke vorm dan ook, omdat ik vind dat door een hoesje/case/bumper het design van de iPhone volledig teniet wordt gedaan. Ik ben een broekzakdrager en denk dat ik daardoor mijn iPhone dan ook goed heb beschermd.
Ook, en daar ben ik weer met mijn warmte (....), kan een iPhone door gebruik van een hoesje zijn/haar warmte minder goed kwijt.
Dat was mijn gedachte toen ook, want het kan al via iTunes.Phntm schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:50:
[...]
Ik denk dat ze dan makkelijk ook kunnen zeggen verbinden via hetzelfde internet netwerk (WiFi)
Maar dat werkt ook maar half viel mij op, en dan ligt het niet aan de wifi zelf.
Volledig draadloos zou ook wat meer behapbaar zijn als iOS wat meer open was en meer vrijheid gaf, vroeger toen ik Android had viel mij op dat dingen lokaal overzetten zonder een kabel toch wel een stuk makkelijker gaat dan met iOS, en eventuele fouten tijdens het overzetten waren wat makkelijker te corrigeren, zoals ook met Windows.
I know. Dat gaf ik eerder vandaag ook aan.Dennisdn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:22:
Dat zal dan een zware toekomst worden bij Apple daar het een publiek geheim is dat ze z.s.m. van de laatste poort af willen
Toch zien ze het nu nog te onvoldoende zitten aangezien het er op lijkt dat volgende iPhone usb-c krijgt. Dat zou namelijk het ideale moment geweest zijn helemaal poort koos te gaan.RicoK schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:21:
[...]
I know. Dat gaf ik eerder vandaag ook aan.
Ik vraag me af hoe ze dat voor op reis dan in gedachten hebben, poortloos. Die Qi dingen zijn toch lomper dan een klein usb of lightning kabeltje. Plus dan heb je toch weer extra spul voor opladen nodig als je bijvoorbeeld je MacBook meebrengt.
De Qi laders zijn vrij lomp, maar een MagSave-kabeltje stop je zo in de zak. Maar nog steeds lomper dan een lightning, dat zeker.PrimusIP schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:51:
[...]
Ik vraag me af hoe ze dat voor op reis dan in gedachten hebben, poortloos. Die Qi dingen zijn toch lomper dan een klein usb of lightning kabeltje. Plus dan heb je toch weer extra spul voor opladen nodig als je bijvoorbeeld je MacBook meebrengt.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 13-01-2023 09:59 ]
Mijn iPhone X was inmiddels aan vervanging toe en daarom heb ik een iPhone 13 besteld.
Nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen met het starten van de 13.
De gegevens, voornamelijke media (o.a. van onze kinderen) nemen heel veel ruimte in beslag op m'n X. Die zelfs niet meer gesynchroniseerd kunnen worden met iCloud omdat ik daar niet voldoende opslagruimte meer heb.
Ik wil die foto's e.d. niet kwijtraken!
Wat moet ik wel en wat moet ik vooral niet doen?
Eventueel aan m'n MacBook hangen om daar gegevens naar over te halen?
En hoe voorkom ik dat m'n 13 begint met eventuele virussen en ellende (niet zichtbare shit) die overgaan vanaf de iPhone X?
Thank alvast, ben benieuwd naar het verschil als ik de overstap maak naar de 13
De gegevens, voornamelijke media (o.a. van onze kinderen) nemen heel veel ruimte in beslag op m'n X. Die zelfs niet meer gesynchroniseerd kunnen worden met iCloud omdat ik daar niet voldoende opslagruimte meer heb.
En hoe voorkom ik dat m'n 13 begint met eventuele virussen en ellende (niet zichtbare shit) die overgaan vanaf de iPhone X?
1) Voor 1 maand een iCloud abo nemen van 1 euroNovadecasa schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:49:
Mijn iPhone X was inmiddels aan vervanging toe en daarom heb ik een iPhone 13 besteld.
2) Backup van X in de iCloud opslaan
3) Toestellen naast elkaar leggen
4) installeren
5) iCloud abo weer opzeggen.
@NovadecasaDennisdn schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:00:
[...]
1) Voor 1 maand een iCloud abo nemen van 1 euro
2) Backup van X in de iCloud opslaan
3) Toestellen naast elkaar leggen
4) installeren
5) iCloud abo weer opzeggen.
Bovenstaande heb je niet nodig als je overstapt naar een nieuw toestel.
https://support.apple.com/nl-nl/HT212732
[ Voor 7% gewijzigd door Kapitein187 op 16-01-2023 15:06 ]
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Zit met een backup issue van whatsapp op de 13 Pro Max. Heb al van alles opgezocht op inet maar geen oplossing.
Chat reserve kopie maken is dus een drama, want het werkt simpelweg niet (bij mij)
Via Whatsapp, instellingen -> chats -> reservekopie chat, zodra ik druk op 'maak nu reservekopie' doet het helemaal niets, wieletje binnen de wolk blijft eindeloos draaien maar een backup ho maar, niets gebeurt er..
Er is voldoende ruimte via icloud dus dat is het probleem niet. Netwerk en/of wifi is ook stabiel aanwezig dat is het dus ook niet.
Zoeken suggereert bijv icloud uit/aan te zetten maar ook dat geeft geen kick.
Wellicht dat hier iemand raad weet..
Chat reserve kopie maken is dus een drama, want het werkt simpelweg niet (bij mij)
Via Whatsapp, instellingen -> chats -> reservekopie chat, zodra ik druk op 'maak nu reservekopie' doet het helemaal niets, wieletje binnen de wolk blijft eindeloos draaien maar een backup ho maar, niets gebeurt er..
Er is voldoende ruimte via icloud dus dat is het probleem niet. Netwerk en/of wifi is ook stabiel aanwezig dat is het dus ook niet.
Whatsapp up to date? iOS up to date? Ik heb exact dezelfde telefoon als jou en geen problemen.BigF25 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:19:
Zit met een backup issue van whatsapp op de 13 Pro Max. Heb al van alles opgezocht op inet maar geen oplossing.
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Alles uptodate iddDavidas schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:24:
[...]
Whatsapp up to date? iOS up to date? Ik heb exact dezelfde telefoon als jou en geen problemen.
Bij mij worden Video's niet meegenomen in de back-up. Optie zit binnen de back-up optie van WA. Wat gebeurt er als je die uitschakelt?
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Staat uit, neem ik nooit mee in backupsDavidas schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:40:
[...]
Bij mij worden Video's niet meegenomen in de back-up. Optie zit binnen de back-up optie van WA. Wat gebeurt er als je die uitschakelt?
Anoniem: 532727
Hoeveel GB heb je nog aan ruimte over op je iPhone zelf? WA vereist dat er voldoende ruimte op de iPhone is om een back up te maken. WA maakt eerst een backup op de iPhone zelf, voordat deze wordt geüpload naar de cloud.BigF25 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:19:
Nog ruim 80gbAnoniem: 532727 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:02:
[...]
Hoeveel GB heb je nog aan ruimte over op je iPhone zelf? WA vereist dat er voldoende ruimte op de iPhone is om een back up te maken. WA maakt eerst een backup op de iPhone zelf, voordat deze wordt geüpload naar de cloud.
Het probleem is alleen dat ik geen geheugen meer vrij heb om te updaten naar de laatste IOS versieKapitein187 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:03:
[...]
@Novadecasa
Bovenstaande heb je niet nodig als je overstapt naar een nieuw toestel.
https://support.apple.com/nl-nl/HT212732
Ahh duidelijk.Novadecasa schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:03:
[...]
Het probleem is alleen dat ik geen geheugen meer vrij heb om te updaten naar de laatste IOS versie
Ja dan toch een grotere opslag bij iCloud nemen, ALS je die in de toekomst nog wil gebruiken.
Of je kan evt ook iets van Google Drive nemen, zelf geen problemen met Google Foto's.
Iemand een idee of een iPhone 13 met MagSafe in zo’n houder ook goed blijft zitten?
Uiteraard zonder dat stalen plaatje te gebruiken.
https://a.aliexpress.com/_EvxMBR3
Uiteraard zonder dat stalen plaatje te gebruiken.
https://a.aliexpress.com/_EvxMBR3
Wat dacht je van al die auto’s die CarPlay met een draadje hebben?Dennisdn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:56:
[...]
De laatste keer dat ik überhaupt een kabel in een iPhone had zitten is alweer jaren geleden dus vanuit die gedachte is het al lang mogelijk helemaal draadloos te werken. Maar anderen hebben wel eens pech en moeten hem in het ergste geval aansluiten om de software te herstellen. Dat is denk ik de grootste bottleneck nu.
Update aangaande issue waar ik eerder over heb gepost.
Bleek dus een whatsapp issue waar meerdere users mee kampten (zie andere topic hierover voor meer info)
Nieuwe whatsapp app update lost dit op en chat backup werkt weer naar behoren.
Bleek dus een whatsapp issue waar meerdere users mee kampten (zie andere topic hierover voor meer info)
Nieuwe whatsapp app update lost dit op en chat backup werkt weer naar behoren.
Ik heb een iPhone 13. Paar weken terug kon ik niemand meer horen met bellen (wel op luidspreker). Dus de oorspeaker was stuk. Bij een erkend apple serviceprovider langs geweest. Ze konden het niet fixen. Uiteindelijk is ie opgestuurd naar Apple zelf, en is de speaker vervangen. Volgens Apple is het een veelvoorkomend probleem bij de iPhone 13 modellen.
Dus FYI, mocht je het meemaken😅
Dus FYI, mocht je het meemaken😅
@Ebruu26 Bedankt voor je melding. Ik heb een 13 Pro Max en heb (nog?) niet jouw ervaring.
Ik heb een Pro Max en het viel me op dat de rechter speaker veel voller klinkt dan de linker. De linker is ook kleiner te zien aan de gaatjes.Klopt het dat het geluid over beide speakers mono is?
-
[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 13:24 ]
Zucht...
Dus het is geen stereo dat is jammer maar het geluid klinkt wel goed. Links van de lightning port zitten 4 gaatjes maar daar zit een microfoon achter. Als ik het goed begrijp?SgtElPotato schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 00:11:
[...]
Als je de gaten aan de onderkant bedoelt, alleen de rechterkant is een speaker.
Als je de iPhone landscape houdt dan is de onderste speaker en je ‘oor’speaker een luidspreker.
De Iphone heeft wel stereo speakers, net zoals de meeste moderne telefoons. Als je geluid afspeelt functioneert de oorspeaker (aan de bovenkant van je toestel) dan als tweede stereospeaker. Als je de telefoon in landscape houdt heb je netjes links-rechts stereo. Vaak is dan helaas het geluid van de speaker aan de bovenkant van het toestel wel iets zachter dan die aan de onderkant, zo ook bij de Iphone.RAAF12 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 02:03:
[...]
Dus het is geen stereo dat is jammer maar het geluid klinkt wel goed. Links van de lightning port zitten 4 gaatjes maar daar zit een microfoon achter. Als ik het goed begrijp?
De drie gaatjes links van de lightningpoort (bij mijn Iphone 13 zijn het er geen vier) zijn inderdaad voor de microfoon, de 5 gaatjes rechts zijn voor de onderste speaker.
Er komt idd zacht geluid uit de bovenkant maar er zitten nergens gaatjes in het staal. Blijkbaar gaat het geluid via het display naar buiten en ja dan kunnen er geen lage tonen doorheen.
Het gaat via je oorspeaker. Als je goed kijkt zie je hem in de rand (tussen het scherm en het staal..)RAAF12 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:46:
Er komt idd zacht geluid uit de bovenkant maar er zitten nergens gaatjes in het staal. Blijkbaar gaat het geluid via het display naar buiten en ja dan kunnen er geen lage tonen doorheen.
[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein187 op 15-03-2023 07:52 ]
Goedenavond allemaal,
Ik overweeg om over te stappen naar een iPhone 13 mini. Op dit moment heb ik een iPhone 12.
Ik ga niet voor een iPhone 14, want dat vind ik veel te duur. :-)
De reden voor mij is een praktische reden: de iPhone 12 is vrij groot en niet met één hand te bedienen. Oké, het kan wel, maar mijn reumatische vingers vinden dat niet zo prettig.
Nu had ik nog een oude iPhone 7 liggen en qua formaat ligt dit erg dicht in de buurt van de Mini.
Maar wat ik me afvraag…wat zijn jullie ervaringen met de Mini 13 als het gaat om ‘de leesbaarheid’ van het scherm? De iPhone 7 kan ik hier niet mee vergelijken.
Misschien staat dit al wel tussen een van de berichten, maar heb niet zo’n zin om 163 pagina’s door te lezen 🥲
Ik overweeg om over te stappen naar een iPhone 13 mini. Op dit moment heb ik een iPhone 12.
Ik ga niet voor een iPhone 14, want dat vind ik veel te duur. :-)
De reden voor mij is een praktische reden: de iPhone 12 is vrij groot en niet met één hand te bedienen. Oké, het kan wel, maar mijn reumatische vingers vinden dat niet zo prettig.
Nu had ik nog een oude iPhone 7 liggen en qua formaat ligt dit erg dicht in de buurt van de Mini.
Maar wat ik me afvraag…wat zijn jullie ervaringen met de Mini 13 als het gaat om ‘de leesbaarheid’ van het scherm? De iPhone 7 kan ik hier niet mee vergelijken.
Misschien staat dit al wel tussen een van de berichten, maar heb niet zo’n zin om 163 pagina’s door te lezen 🥲
Ik heb zelf ook de 13 mini. Ik vind het een heerlijke telefoon. Leesbaarheid is prima, geen enkel probleem mee.
Zowel de vrouw als ik hebben privé een 13 mini en een 11 en 12 van het werk.Zapato schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:11:
Ik heb zelf ook de 13 mini. Ik vind het een heerlijke telefoon. Leesbaarheid is prima, geen enkel probleem mee.
De 13 mini heeft onze voorkeur. Schermformaat, gewicht en de prima camera bevallen goed.
Accuduur bij gemiddeld gebruik voldoende voor een dag.
Bij langdurig Flitsmeister gebruik of navigeren op het water laden we bij.
We hebben er beiden €650 voor betaald. 1 na verlenging abo en 1 geseald via Marktplaats.
Hartelijk dank voor de reacties 😊PKHS schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:42:
[...]
Zowel de vrouw als ik hebben privé een 13 mini en een 11 en 12 van het werk.
De 13 mini heeft onze voorkeur. Schermformaat, gewicht en de prima camera bevallen goed.
Accuduur bij gemiddeld gebruik voldoende voor een dag.
Bij langdurig Flitsmeister gebruik of navigeren op het water laden we bij.
We hebben er beiden €650 voor betaald. 1 na verlenging abo en 1 geseald via Marktplaats.
ik zou voor mijn iPhone 12 nog een leuk bedrag kunnen krijgen en dan zou ik voor de 13 mini ongeveer €300 moeten betalen.
Icm met een abo vind ik de maandkosten vrij hoog. Ik sluit meestal iets af voor een jaar. Twee jaar is iets goedkoper, maar ergens vrees ik dat in die twee jaar er net iets met het toestel gebeurt en dan zou ik dubbele kosten hebben (toestel afbetalen en nieuwe telefoon).
Hoe doen jullie zoiets? Tenzij je losse toestellen loopt natuurlijk, dan is mijn vraag niet van toepassing 😅
Ik doe nooit een toestelbundel, ik betaal de telefoon altijd in een keer. Als dat dan als te veel geld voelt, dan is het ook te veel geld en verstandig het niet te doen.grasspriet_84 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:44:
[...]
Hartelijk dank voor de reacties 😊
ik zou voor mijn iPhone 12 nog een leuk bedrag kunnen krijgen en dan zou ik voor de 13 mini ongeveer €300 moeten betalen.
Icm met een abo vind ik de maandkosten vrij hoog. Ik sluit meestal iets af voor een jaar. Twee jaar is iets goedkoper, maar ergens vrees ik dat in die twee jaar er net iets met het toestel gebeurt en dan zou ik dubbele kosten hebben (toestel afbetalen en nieuwe telefoon).
Hoe doen jullie zoiets? Tenzij je losse toestellen loopt natuurlijk, dan is mijn vraag niet van toepassing 😅
De maximumcapaciteit van mijn iPhone 13 Pro gaat wel heel snel achteruit sinds iOS 16.4. Het begon met 98% en is vandaag al naar 96% gegaan met 168 oplaadcycles.
Vind dit echt niet normaal! Anderen die dit ook ervaren?
M’n iPhone heb ik sinds september 2022 en laad het alleen bedraad op…
Maar gaat je iPhone merkbaar korter mee?dkawa schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:09:
De maximumcapaciteit van mijn iPhone 13 Pro gaat wel heel snel achteruit sinds iOS 16.4. Het begon met 98% en is vandaag al naar 96% gegaan met 168 oplaadcycles.
Want dat is een issue die ik niet heb.
Mijne zit al een poosje op 96% en ik had verwacht dat deze verder zou zakken met 16.4, niet dus (fine by me)
13 Pro in maart vorig jaar gekocht, ik laad ook alleen bedraad (afhankelijk wat ik doe, of via mijn PC of via een 25watt Samsung blokje)
Maar de accuduur voelt hetzelfde, sterker nog het is hetzelfde (ik haal nog steeds rond de *6 a 7 uur screen on time voor ik mijn telefoon moet opladen)
*ik laad mijn telefoon bij 30% of hoger, tot nu toe 3 keer onder de 30% geweest
Overigens 99% battery health zag ik al binnen minder dan 1 maand na aankoop, en daarna duurde het paar maanden voordat ik 98% zag.
Ik zou je dus niet al te veel van aantrekken, of het nou Android of iOS is, die percentages kloppen uit mijn ervaring niet altijd (zo heb ik nog een 2,5 jaar gebruikte LG die 97% claimt, maar dat ding haalt nog maar max 7 uur screen on time van 100% naar 10%, terwijl dit in het begin 9 a 10 uur was)
[ Voor 17% gewijzigd door Mizgala28 op 03-04-2023 00:10 ]
Ik heb mijn toestel (13 pro) sinds december 2021, capaciteit 91%. Dikke prima. Batterijleven ook nog hartstikke keurig. Vergeet niet dat je later gewoon je batterij nog kan vervangen. Batterijen slijten nou eenmaal, je kan je best doen om het te vertragen maar het maakt bijna geen verschil. Is ook gebleken uit echte tests. Je kan die terugvinden op het internet.
Ik doe in de huidige auto draadloos opladen. Thuis altijd aan de snellader als ik moet laden. Ik let niet op het percentage als ik mijn telefoon van de lader haal. Mijn backup is dat ik later gewoon mijn accu kan vervangen voor 100 euro en dan weer door kan met dit toestel. Dat is nog steeds het plan aangezien het nog niet lijkt dat Apple met een nieuwe iPhone komt waarvan ik kan zeggen “Oh wat een killer feature(s)”.
100 euro voor een verse batterij > xxxx euro voor nieuwe toestel.
Ik doe in de huidige auto draadloos opladen. Thuis altijd aan de snellader als ik moet laden. Ik let niet op het percentage als ik mijn telefoon van de lader haal. Mijn backup is dat ik later gewoon mijn accu kan vervangen voor 100 euro en dan weer door kan met dit toestel. Dat is nog steeds het plan aangezien het nog niet lijkt dat Apple met een nieuwe iPhone komt waarvan ik kan zeggen “Oh wat een killer feature(s)”.
100 euro voor een verse batterij > xxxx euro voor nieuwe toestel.
Ik laad mijn telefoon in de nacht op, ik probeer hem boven de 20% te houden, maar laden doe ik tot 100%.
Ik heb nog nooit de batterij vervangen. Mijn vorige telefoon (iPhone XR) heb ik 4 jaar gebruikt en is nu met dezelfde batterij in gebruik door iemand anders. Die kan er ook nog de hele dag mee doen. Het wordt alleen een beetje krap als je de dag op stap bent en je maakt veel foto’s en video’s plus je gebruikt Google maps. Dus ja, achteruit gegaan zeker, maar ik zou zelf nog niet de batterij vervangen. (Ondersteuning van nieuwe iOS zal over paar jaar vast ook wel stoppen)
Mijn huidige 13 pro laad ik op dezelfde manier. Ik heb hem sinds september, nog geen achteruitgang van de batterij gemerkt.
Ik laad trouwens bedraad met lage W stekker. Gewoon omdat het voldoet en ik ze toch heb liggen.
Ik heb nog nooit de batterij vervangen. Mijn vorige telefoon (iPhone XR) heb ik 4 jaar gebruikt en is nu met dezelfde batterij in gebruik door iemand anders. Die kan er ook nog de hele dag mee doen. Het wordt alleen een beetje krap als je de dag op stap bent en je maakt veel foto’s en video’s plus je gebruikt Google maps. Dus ja, achteruit gegaan zeker, maar ik zou zelf nog niet de batterij vervangen. (Ondersteuning van nieuwe iOS zal over paar jaar vast ook wel stoppen)
Mijn huidige 13 pro laad ik op dezelfde manier. Ik heb hem sinds september, nog geen achteruitgang van de batterij gemerkt.
Ik laad trouwens bedraad met lage W stekker. Gewoon omdat het voldoet en ik ze toch heb liggen.
[ Voor 6% gewijzigd door PrimusIP op 03-04-2023 08:52 ]
Ik denk dat m’n iPhone wel korter meegaat idd. Zie foto. Vind dit wel kort…Mizgala28 schreef op maandag 3 april 2023 @ 00:04:
[...]
Maar gaat je iPhone merkbaar korter mee?
Want dat is een issue die ik niet heb.
Mijne zit al een poosje op 96% en ik had verwacht dat deze verder zou zakken met 16.4, niet dus (fine by me)
13 Pro in maart vorig jaar gekocht, ik laad ook alleen bedraad (afhankelijk wat ik doe, of via mijn PC of via een 25watt Samsung blokje)
Maar de accuduur voelt hetzelfde, sterker nog het is hetzelfde (ik haal nog steeds rond de *6 a 7 uur screen on time voor ik mijn telefoon moet opladen)
*ik laad mijn telefoon bij 30% of hoger, tot nu toe 3 keer onder de 30% geweest
Overigens 99% battery health zag ik al binnen minder dan 1 maand na aankoop, en daarna duurde het paar maanden voordat ik 98% zag.
Ik zou je dus niet al te veel van aantrekken, of het nou Android of iOS is, die percentages kloppen uit mijn ervaring niet altijd (zo heb ik nog een 2,5 jaar gebruikte LG die 97% claimt, maar dat ding haalt nog maar max 7 uur screen on time van 100% naar 10%, terwijl dit in het begin 9 a 10 uur was)
/f/image/rVGJsVRvazAygSNGpqsqt8JQ.png?f=fotoalbum_large)
Ik haal ook geen 3 uur op 1 lading. Heb er dagen bij waarbij ik 3 keer moet bijladen. iPhone 13 94% conditie.dkawa schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:39:
[...]
Ik denk dat m’n iPhone wel korter meegaat idd. Zie foto. Vind dit wel kort…
[Afbeelding]
Het is interessanter om de status van de afgelopen 24 uur dan te zien om te kijken wat je batterij zo toetakelt. Zelfs als ik een rit lang, van ongeveer een uur, Flitsmeister zou gebruiken (scherm aan hele rit, GPS, Bluetooth, internet tegelijkertijd) zou ik nog niet eens zoveel hebben verbruikt. Van de afgelopen 10 dagen zien we nu dat radio 538 erg actief is maar vooral in de achtergrond. Hoelang in de achtergrond? En de foto’s app?dkawa schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:39:
[...]
Ik denk dat m’n iPhone wel korter meegaat idd. Zie foto. Vind dit wel kort…
[Afbeelding]
Neem ook de berekening van de activiteit met een korrel zout. Je zou zelfs met 2 uur schermtijd je batterij leeg kunnen trekken in sommige gevallen.
[ Voor 9% gewijzigd door Phntm op 04-04-2023 08:13 ]
538 is idd erg actief ivm een MTB rit. De foto’s app is de laatste tijd ook archief bezig om eea naar iCloud te uploaden.Phntm schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:10:
[...]
Het is interessanter om de status van de afgelopen 24 uur dan te zien om te kijken wat je batterij zo toetakelt. Zelfs als ik een rit lang, van ongeveer een uur, Flitsmeister zou gebruiken (scherm aan hele rit, GPS, Bluetooth, internet tegelijkertijd) zou ik nog niet eens zoveel hebben verbruikt. Van de afgelopen 10 dagen zien we nu dat radio 538 erg actief is maar vooral in de achtergrond. Hoelang in de achtergrond? En de foto’s app?
Neem ook de berekening van de activiteit met een korrel zout. Je zou zelfs met 2 uur schermtijd je batterij leeg kunnen trekken in sommige gevallen.
Dit is de stand van zaken vandaag
/f/image/f3SbcPwDh132mp5dFg4fKBI0.png?f=fotoalbum_large)
Ik kan me wel voorstellen dat de foto’s app best wat batterij vreet tijdens dat proces. Vooral omdat er een open connectie wordt gehouden. Op basis van de huidige screenshot zie ik persoonlijk niet veel geks. YouTube en 538 heb je beiden gebruikt om te streamen. Dat is een recept voor het leegzuigen van je batterij. Kan je ook niet veel aan doen behalve even bijladen waar nodig en/of mogelijk.dkawa schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:47:
[...]
538 is idd erg actief ivm een MTB rit. De foto’s app is de laatste tijd ook archief bezig om eea naar iCloud te uploaden.
[Afbeelding]
Misschien in de toekomst een Max toestel overwegen als batterijleven echt een zware prio is. De normale pro toestellen tippen bij lange na niet aan zo een batterijleven. Ze zijn goed, maar er is altijd beter.
Ik kom gemiddeld hier op neer per dag (tegen het einde aan vooral 4G, begin van de dag wifi)dkawa schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:47:
[...]
538 is idd erg actief ivm een MTB rit. De foto’s app is de laatste tijd ook archief bezig om eea naar iCloud te uploaden.
[Afbeelding]
13 Pro btw

Kijk ik Youtube/streaming dan haal ik ongeveer 1 uur meer, start ik een game op (en daar zit de grootste variatie in) kom ik neer op hetzelfde of 2 uurtje minder.
Dit wel met goed bereik wanneer op 4G, ik weet nog toen in de oude woning van mijn ouders ik op 4G in stand-by al een forse drain had, en tijdens gebruik blij moest wezen als ik de 5 uur haalde voor ik tegen de 30% accu aan tikte.
Sowieso varieert de scherm tijd per persoon, want iedereen gebruikt zijn telefoon anders, maar ook dingen als bereik spelen een rol mee.
Ik deel wel de mening van @Phntm betreffende de Max modellen, als accuduur een prioriteit is dan blijven die over.
iets sneller laden zou ook wel fijn zijn, mijn iPhone doet er ruim 1,5 uur over (via laadblokje) tot deze van 30% of meer vol is, terwijl de S22 Ultra van mijn partner van 10% tot 100% binnen 1 uur klaar is, hoe meer accu over is bij start, hoe sneller deze vol is.
Ik hoef echt geen 120, 150 of 250 watt laden op de iPhone, maar binnen 1 uur van "0% tot 100%" was wel iets fijner geweest.
Wat vooral apart is dat de telefoon van mijn partner zoveel sneller is met exact hetzelfde blokje als de mijne, en kapot is deze niet overigens.
Dit is niet echt een goede vergelijking met mijn verbruik. Ik gebruik 5G, dual sim (esim en fysiek) en ben een grootverbruiker 🤪Mizgala28 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:58:
[...]
Ik kom gemiddeld hier op neer per dag (tegen het einde aan vooral 4G, begin van de dag wifi)
13 Pro btw
[Afbeelding]
Kijk ik Youtube/streaming dan haal ik ongeveer 1 uur meer, start ik een game op (en daar zit de grootste variatie in) kom ik neer op hetzelfde of 2 uurtje minder.
Dit wel met goed bereik wanneer op 4G, ik weet nog toen in de oude woning van mijn ouders ik op 4G in stand-by al een forse drain had, en tijdens gebruik blij moest wezen als ik de 5 uur haalde voor ik tegen de 30% accu aan tikte.
Sowieso varieert de scherm tijd per persoon, want iedereen gebruikt zijn telefoon anders, maar ook dingen als bereik spelen een rol mee.
Ik deel wel de mening van @Phntm betreffende de Max modellen, als accuduur een prioriteit is dan blijven die over.
iets sneller laden zou ook wel fijn zijn, mijn iPhone doet er ruim 1,5 uur over (via laadblokje) tot deze van 30% of meer vol is, terwijl de S22 Ultra van mijn partner van 10% tot 100% binnen 1 uur klaar is, hoe meer accu over is bij start, hoe sneller deze vol is.
Ik hoef echt geen 120, 150 of 250 watt laden op de iPhone, maar binnen 1 uur van "0% tot 100%" was wel iets fijner geweest.
Wat vooral apart is dat de telefoon van mijn partner zoveel sneller is met exact hetzelfde blokje als de mijne, en kapot is deze niet overigens.
Maar ik weet dat de Max een beter uithoudingsvermogen heeft maar dat formaat wilde ik echt niet (ooit een Xs Max gehad maar vond dat echt te groot) formaat van de pro is echt top.
Het enige wat me stoort is het feit dat de batterijcapaciteit opeens naar 96% gegaan is. En dat binnen een half jaar…
Een grootverbruiker ben ik ook, maar 5G heb ik uit omdat het niet genoeg toevoegt tegenover de extra drain die ik erdoor krijg (vooral op plekken met slechte 5G en prima 4G).dkawa schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 23:43:
[...]
Dit is niet echt een goede vergelijking met mijn verbruik. Ik gebruik 5G, dual sim (esim en fysiek) en ben een grootverbruiker 🤪
Maar ik weet dat de Max een beter uithoudingsvermogen heeft maar dat formaat wilde ik echt niet (ooit een Xs Max gehad maar vond dat echt te groot) formaat van de pro is echt top.
Het enige wat me stoort is het feit dat de batterijcapaciteit opeens naar 96% gegaan is. En dat binnen een half jaar…
ik haal vrijwel zelfde snelheden met 5G als 4G, en soms slechter met 5G waar deze slechter bereik heeft dan 4G. Ping is wel iets lager, maar daar geef ik meer om op mijn PC in games
Dual-sim zou een reden voor meer drain kunnen zijn, ik heb meerdere (ook niet Apple) telefoons dat zien doen in het verleden, en soms alleen in combinatie met bepaalde providers.
Qua formaat deel ik die mening ook, ik ging voor de Pro omdat deze voor mij een prima maat is, zeker aangezien de meer hoekige iPhone voor mij slechter in de hand ligt dan een meer afgeronde telefoon (dus de Max valt af voor mij)
Qua batterij de mijne zit nu op 96% na iets meer dan 1 jaar, maar ik let er niet al te veel op zolang ik ongeveer net zo veel gebruiksuren per lading eruit haal.
Want ik vertrouw de battery health systeem niet, ook niet op Android.
[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 05-04-2023 00:06 ]
Gelukkig verandert er helemaal niets tot de 80%dkawa schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:35:
[Afbeelding]
En nu is het opeens naar 95% gegaan.. dit alles binnen een paar dagen 🤬
Is de wetenschap dat een hele splinternieuwe verse batterij met wel 100% inhoud amper 75 euro kost niet geruststellend tegen al dat gestres om een batterij?dkawa schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:35:
[Afbeelding]
En nu is het opeens naar 95% gegaan.. dit alles binnen een paar dagen 🤬
Anoniem: 532727
Over 7 maanden 4 procent? Is prima toch? Apple geeft aan dat de batterij aan vervanging toe is bij een percentage lager dan 80% of bij 500 oplaadcyles. Je zit met 168 oplaadcycles op ongeveer 1/3e van wat Apple aan geeft. Lijkt me dus op basis van je gegevens best wel te kloppen.dkawa schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:09:
Wbt het aantal cycles heb ik het mis. Het zijn 201 cycles en 95%Anoniem: 532727 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:17:
[...]
Over 7 maanden 4 procent? Is prima toch? Apple geeft aan dat de batterij aan vervanging toe is bij een percentage lager dan 80% of bij 500 oplaadcyles. Je zit met 168 oplaadcycles op ongeveer 1/3e van wat Apple aan geeft. Lijkt me dus op basis van je gegevens best wel te kloppen.
Ik dacht dat ik op 168 cycles zat maar dat had ik mis
Het aantal laadcycli haal ik altijd uit Coconutbattery op mijn MacBook. Zijn er ook andere manieren om het aantal laadcycli te kunnen achterhalen? Dit kan toch niet uit iOS of iPadOS zelf worden gehaald?
Ja: op het moment dat je analytics aan hebt staat het vaak in het log Analytics-datum-tijd.ips.nogwat. Even los ergens opslaan en dan zoeken naar "batterycyclecount".
NeeDennisdn schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:47:
[...]
Is de wetenschap dat een hele splinternieuwe verse batterij met wel 100% inhoud amper 75 euro kost niet geruststellend tegen al dat gestres om een batterij?
En sinds vandaag al op 94%, toestel van mid september 2022…
Binnen een paar weken van 98% naar 94%. Kan toch niet?
Wauw, heb al vele iPhones gehad maar zo snel als bij deze iPhone nog niet meegemaakt 🤬
Wauw, heb al vele iPhones gehad maar zo snel als bij deze iPhone nog niet meegemaakt 🤬
[ Voor 13% gewijzigd door dkawa op 11-04-2023 15:01 ]
Het kan hard gaan de eerste aantal procenten en dan stopt het opeens voor een hele lange tijd.dkawa schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:00:
Hecht er niet te veel waarde aan en gebruik je toestel. Als het echt nodig is later dan kun je heus die accu laten vervangen. Die dingen zijn gewoon bedoeld om te slijten, niks houdt dat tegen.
De frustratie is duidelijk, maar kost je onnodig energie. laat het gaan.
Hier gaat het ook hard. In een paar weken van 91 naar 89 procent. Mijn iPhone Pro 11 die ik voor deze 13 Pro had zat na 2 jaar nog niet eens op 90%.dkawa schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:00:
Lijkt me dat die percentages enzo ook niet alles zeggen. Uiteindelijk gaat het er om of je op langere termijn zelf merkt of de batterij er hard op achteruit gaat, of dat het wel meevalt.En dan niet rond een IOS update, want IOS staat er om bekend dat na een update je telefoon tijdelijk meer stroom vreet.
Dus, niet teveel van die percentages aantrekken...
Dus, niet teveel van die percentages aantrekken...
ik heb sinds een paar weken het probleem dat m'n iphone 13 pro wisselgesprek weer aanzet terwijl ik het uit wil hebben. Soms in de loop van de dag krijg ik toch, terwijl ik aan het bellen ben, een tweede binnenkomend gesprek. Die druk ik dan wel weg. Als ik dan naar Instellingen > Telefoon > Wisselgesprek ga staat het vinkje uit. Meestal zet ik het dan aan en weer uit en dan gaat het weer even goed maar uiteindelijk komt er toch weer dat tweede gesprek binnen.
Het is een zakelijk abonnement van KPN dus ik heb de #43# ook al geprobeerd maar dat helpt ook maar een tijdje.
Zoeken op IOS wisselgesprek of IOS second call op GoT of Google geeft bijna alleen maar hits hoe je het aan kan zetten als het niet werkt maar dus niet mijn probleem.
Hebben er hier meer mensen last van?
Het is een zakelijk abonnement van KPN dus ik heb de #43# ook al geprobeerd maar dat helpt ook maar een tijdje.
Zoeken op IOS wisselgesprek of IOS second call op GoT of Google geeft bijna alleen maar hits hoe je het aan kan zetten als het niet werkt maar dus niet mijn probleem.
Hebben er hier meer mensen last van?
Apple had die percentages nooit erin moeten zetten. Wat een gestress lees ik hier ervan. Persoonlijk boeit het mij helemaal niets. Als ik een dag kan volhouden is het goed
.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
In mei vorig jaar een Pro Max gekocht dus 11 maanden jong en ik zit op 100% accu, geoptimaliseerd opladen staat aan in de batterij instellingen. Ik laad zowel thuis als in de auto altijd draadloos op met de Magsafe lader. Dat gaat vrij traag maar dat is geen bezwaar.
De percentages wel laten zien. Wegkijken is voor struisvogels
Zelfde geldt voor accu's in auto's, klokken en laptops. Maar je merkt vanzelf als de accu versleten is dat is wel weer zo.
De percentages wel laten zien. Wegkijken is voor struisvogels
[ Voor 28% gewijzigd door RAAF12 op 13-04-2023 00:56 ]
en laat dit nu precies mijn probleem zijn. Overdag (werkdag) houd mn toestel het wel vol maar als ik in de avond nog een MTB ritje wil doen dan laad ik m toch voor de zekerheid bij. Heb wel eens dagen dat ik rond 19.00hr al op 10% zit... dat vind ik toch echt te snel...Tylen schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:05:
Apple had die percentages nooit erin moeten zetten. Wat een gestress lees ik hier ervan. Persoonlijk boeit het mij helemaal niets. Als ik een dag kan volhouden is het goed.
Had hiervoor een 12 mini en met dit toestel was het logisch dat ik overdag moest bijladen. Daar had ik dus even genoeg van en had toen besloten om over te stappen naar de 13 pro. Maar helaas, had meer van dit toestel verwacht (enne nee, ik wilde perse geen Max, veel te groot en lomp ding)....
Wie heeft er hier ervaring met die MagSafe powerbanks op de 13 Mini? En welk merk wordt dan gebruikt? Tijdens wandelen, lijkt me dit ideaal want geen kabeltje nodig tijdens "navigeren", maar zie veel _gekke_ merken, evenals Belkin en Anker. Baseus ken ik ook, maar niet hiervan. Volgens mij past die van Anker alweer niet op de Mini.
/f/image/4BcKTHEMlC6CYjTqN1JdmhLO.png?f=fotoalbum_large)
Geen geld, goede reviews, maar is het wat
/f/image/4BcKTHEMlC6CYjTqN1JdmhLO.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door JB op 16-04-2023 20:44 ]
Mijn boefje is liev!
Voor het doorverkopen (als koper) kan het handig zijn. Dan weet je iig dat hij goed en intensief gebruikt en of versleten is.Tylen schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:05:
Apple had die percentages nooit erin moeten zetten. Wat een gestress lees ik hier ervan. Persoonlijk boeit het mij helemaal niets. Als ik een dag kan volhouden is het goed.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Maar zelfs dan, je kan bij Apple een nieuwe batterij erin laten zetten en de teller staat weer op nul. Een snelle minitelefoon met uitstekende camera die jaren meekan.Alekz87 schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:14:
[...
Voor het doorverkopen (als koper) kan het handig zijn. Dan weet je iig dat hij goed en intensief gebruikt en of versleten is.
Ik zou als koper juist de versleten apparaten willen hebben, korting bedingen voor iets wat gefixeerd kan worden.
Gebruik hier op een zowel een normale 13 als een 12 mini (zelfde afmetingen als de 13 mini) de volgende 3 MagSafe powerbanks: Xstorm 5000, belkin 2500, en de officiële Apple MagSafe powerbank. Vanaf ik de officiële Apple heb gekocht wil ik eigenlijk niet meer anders past perfect op de mini, laadt de mini tot 90% en de 13 tot 70. Gebruikt gewoon lightning voor laden dus geen extra kabels, kan aangesloten als normale MagSafe lader worden gebruikt (15W) andere doen hier Max 7,5w, super sterke magneten. En natuurlijk de integratie in iOS.JB schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:41:
Wie heeft er hier ervaring met die MagSafe powerbanks op de 13 Mini? En welk merk wordt dan gebruikt? Tijdens wandelen, lijkt me dit ideaal want geen kabeltje nodig tijdens "navigeren", maar zie veel _gekke_ merken, evenals Belkin en Anker. Baseus ken ik ook, maar niet hiervan. Volgens mij past die van Anker alweer niet op de Mini.
[Afbeelding]
Behalve wanneer de telefoon licht gebruikt is, en de percentages gewoon niet kloppen (want ze zakken te snel)Alekz87 schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:14:
[...]
Voor het doorverkopen (als koper) kan het handig zijn. Dan weet je iig dat hij goed en intensief gebruikt en of versleten is.
Geldt ook andersom, soms hangt zo’n toestel “eeuwig” op 100% terwijl de accu al merkbaar minder is dan toen deze nieuw was.
Ik vindt het een te onbetrouwbaar systeem daarvoor.
Ik heb iPhone 14 pro vanaf day 1. Nu 97%. Ik let er totaal niet op. November 2024 ruil ik m in voor de iPhone 16Mizgala28 schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:14:
[...]
Behalve wanneer de telefoon licht gebruikt is, en de percentages gewoon niet kloppen (want ze zakken te snel)
Geldt ook andersom, soms hangt zo’n toestel “eeuwig” op 100% terwijl de accu al merkbaar minder is dan toen deze nieuw was.
Ik vindt het een te onbetrouwbaar systeem daarvoor.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik let er ook niet op, maar veel mensen (helaas) dus wel.Alekz87 schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:35:
[...]
Ik heb iPhone 14 pro vanaf day 1. Nu 97%. Ik let er totaal niet op. November 2024 ruil ik m in voor de iPhone 16
Tja hoezo (helaas)? Die functionaliteit is er door Apple ingebouwd dus ja…Mizgala28 schreef op zondag 16 april 2023 @ 23:54:
[...]
Ik let er ook niet op, maar veel mensen (helaas) dus wel.
Helaas omdat mensen denken dat een toestel gelijk slecht is als deze nog op (bijvoorbeeld) 85% staat.dkawa schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 07:27:
[...]
Tja hoezo (helaas)? Die functionaliteit is er door Apple ingebouwd dus ja…
Ik verkocht mijn 13 Pro Max met nog 85% erin ofzo. Niemand wilde hem omdat hij nog “maar” 85% had. Toestel kwam zelfs nog met 1 jaar apple care erop.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Maf hoe dat werkt ja. Mijn eigen brein doet ook mee. De iPhone Mini 12 hier ging binnen no-time naar 80% binnen 1 jaar, echt een ramp met verkopen. De huidige Mini 13 staat ook _alweer_ op 87% inmiddels, maar deze gaat niet vervangen worden tot (ik hoop) er weer een Mini komt.Tylen schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 07:51:
[...]
Helaas omdat mensen denken dat een toestel gelijk slecht is als deze nog op (bijvoorbeeld) 85% staat.
Ik verkocht mijn 13 Pro Max met nog 85% erin ofzo. Niemand wilde hem omdat hij nog “maar” 85% had. Toestel kwam zelfs nog met 1 jaar apple care erop.
wanneer het te lang duurt, zal ik wel "moeten"...
Mijn boefje is liev!
Apple mag dit eruit halen. Schiet niet op anders…Tylen schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 07:51:
[...]
Helaas omdat mensen denken dat een toestel gelijk slecht is als deze nog op (bijvoorbeeld) 85% staat.
Ik word er iig niet vrolijk van want ik weet nu al dat m’n batterij capaciteit snel omlaag gaat..
Nu weer gezakt met 1%.. nu 93% met 213 cycles
Is gewoon normaal, apple zegt dat je na 500 cycle nog 80% capaciteit over hebt. De meeste iphones gaan over de 1000 cycles maar dat is dan puur geluk. Mocht die al met minder dan 500 cycles onder 80% komen wordt je batterij gratis vervangen.dkawa schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:25:
[...]
Apple mag dit eruit halen. Schiet niet op anders…
Ik word er iig niet vrolijk van want ik weet nu al dat m’n batterij capaciteit snel omlaag gaat..
Nu weer gezakt met 1%.. nu 93% met 213 cycles
Let op:
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 13, Mini & Pro] Accessoires, hoesjes & wallets
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 13, Mini & Pro] Accessoires, hoesjes & wallets