• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 23:17
PakoeDIEP schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:29:
Ik ging van de 11 Pro Max naar een 'normale' 12 maar nu dat de Pro's alleen 120hz ondersteunen twijfel ik toch weer.
Mijn monitor heeft ook een high refresh rate dus ik zal het zeker fijner vinden voor mijn ogen. Toch wel weer jammer want van de camera's zal ik waarschijnlijk geen echt gebruik maken :'(. Misschien even in de winkel testen voordat ik overga tot een aankoop.
Volgens mij wordt die 120hz helemaal niet voor alles gebruikt. Ik had gelezen dat hij downscalde bij gewoon tekst lezen, dat wat ik zelf het meest doe. Het zal wel voor spellen en video's zijn...

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 18:30
Elk jaar zeg ik weer tegen m’n vrouw dat ik 2 jaar ga doen met de iPhone (ik heb nu een 12 non pro), maar die blauwe kleur van de Pro :9~

Eens kijken of ik mij morgen kan inhouden. Vorig jaar lukte het, maar een maand later alsnog geüpgraded :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mezkeijou schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:00:
[...]

Ik denk dat ze het geld er voor over hebben. Niet dat ze geld te veel hebben. Al kan ik het niet zeggen van @Donstil. Bij hem klotst het Apple geld de klippen op.
Nou ik zie het zelf meer als een putje waar het geld uit stroomt :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Rjvries schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:56:
Het valt me op dat er veel mensen de 11 en/of 12 hebben en nu ook de 13 gaan kopen.

Elk jaar een nieuwe, tegen een dergelijk aankoopbedrag. Met vaak minimale updates ten opzichte van de vorige versie (wat ook veel gezegd wordt hier).

Wat bezielt jullie? Hebben jullie geld teveel? Wat doen jullie met die oude? Verkopen/inleveren?

Vraag het me serieus af, want zijn dat dan de iPhones die later als "Refurbished" op de markt komen?
Ik ben daar nogal huiverig om, die refurbished toestellen. Heb altijd het idee "waarom heeft de vorige eigenaar deze weg gedaan?".

(Om diezelfde reden koop ik ook geen 2e hands auto's meer, maar goed, hele andere discussie.)

Of is het zo dat je toestel echt niet meer goed genoeg is na dat jaar (of 2 jaar) na aanschaf van je vorige? Want als het toestel na 2 jaar echt niet meer goed genoeg functioneert zal je wel de nieuwe moet gaan kopen, dan ga ik toch twijfelen of ik er naartoe overstap.
Je hebt nooit geld teveel, dat is een mythe!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Erik1805 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:11:
Weinig vernieuwend. Heb de overstap gemaakt naar de Samsung Z Flip 3
Sterkte en tot volgend jaar!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:51

MazeWing

The plot thickens...

Redondo1982 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:30:
[...]

Volgens mij wordt die 120hz helemaal niet voor alles gebruikt. Ik had gelezen dat hij downscalde bij gewoon tekst lezen, dat wat ik zelf het meest doe. Het zal wel voor spellen en video's zijn...
Het is vooral bij scrollen, door foto's bladeren en zoomen (en soortgelijke dingen) waar je flink verschil merkt. Alles lijkt gewoonweg veel vloeiender, soepeler en "sneller" te gaan.

Spellen en video's zijn juist zaken waar het verschil tussen 60 en 120 minder zichtbaar is als het überhaupt als ondersteund wordt. Het gaat sowieso ten koste van de grafische kwaliteit, aangezien er letterlijk 2x zoveel gerenderd moet worden.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:04
BlazeMuis schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:37:
Elk jaar zeg ik weer tegen m’n vrouw dat ik 2 jaar ga doen met de iPhone (ik heb nu een 12 non pro), maar die blauwe kleur van de Pro :9~

Eens kijken of ik mij morgen kan inhouden. Vorig jaar lukte het, maar een maand later alsnog geüpgraded :+
Dat heb ik nou ook. Maar van de week zei ze uit zichzelf al, "welke kleur ga je dit jaar kopen"? O-) _/-\o_

• Ruud0012
Rudoo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:29:
[...]

Die onderste foto is wel echt heel erg "baby blue".
Dat brengt me wel aan het twijfelen ....
Bij twijfel, doen wat je leuk vind en waar je blij van wordt... :)

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:01
Ik heb nu een Pro Max 11.
Ik denk erover om naar een Pro te gaan (dus iets kleiner).
Andere mensen die deze move wel eens gedaan hebben ? Achteraf spijt van ?

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Rudoo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:54:
Niet overgegaan, wel de Max vast gehad en vond het echt té.

De normale is gewoon een lekker formaatje :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:19
Ruud0012 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:17:
[...]

Sierra Blue. Heb nu zo'n grijze. Lekker veilig. Nu maar een keer blauw!
1100 voor een tweedehands 12 pro max? welke versie heb je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 18:30
Ik ben vorig jaar van de 11 Pro Max naar de normale iPhone 12 gegaan, had ik veel eerder moeten doen. iPhone ligt veel beter in m’n hand en in de broekzak. De Max stak nog wel eens uit :+

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Rjvries schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:56:
Het valt me op dat er veel mensen de 11 en/of 12 hebben en nu ook de 13 gaan kopen.

Elk jaar een nieuwe, tegen een dergelijk aankoopbedrag. Met vaak minimale updates ten opzichte van de vorige versie (wat ook veel gezegd wordt hier).

Wat bezielt jullie? Hebben jullie geld teveel? Wat doen jullie met die oude? Verkopen/inleveren?
De Iphone 11 is nog een prima telefoon. Alleen, abo is weer afgelopen na twee jaar, dus je gaat een simpel sommetje maken over de opties:
1) houden Iphone 11, simonly erbij.
2) verkopen Iphone 11, en Iphone 13 plus abo.

Optie 1 heeft als kosten het waardeverlies van Iphone 11 en de simonly
Optie 2 heeft als kosten Iphone 13 aanschaf -/- inruil Iphone 11 en abo

Op dit moment kan ik voor mijn (goed als nieuw staat) Iphone 11 EUR 425 krijgen. Als proxy voor nog een jaar houden neem ik de inruilwaarde van een (basis) Iphone Xs: EUR 300 EUR. Verlies aan waarde zal me in het komende jaar dus circa 10 EUR per maand kosten.

Aanschaf en inruil: Het toestelkrediet van de Iphone 12 (waarschijnlijk vgl Iphone 13) van Tele2 was bij mij circa 30 EUR. Inruil van de Iphone 11 levert me 425 EUR op, smeer dit uit over de komende twee jaar voor het nieuwe abo en je hebt een tegemoetkoming van circa 18 EUR per maand. M.a.w.: 30 -/- 18 EUR is 12 EUR.

Nu wordt dus de vraag: wil je voor 2 EUR per maand de nieuwste generatie telefoon?
No brainer....

(overigens zie je hierin ook hoe relatief goedkoop het hebben van een standaard Iphone is. Ik heb wel een overwogen om een Android te nemen, maar ik gebruik deze methode al heel lang en ik vind dit zeer overzichtelijk voor een goed degelijk toestel met zeer lange ondersteuning)

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik lees op Reddit en macrumors behoorlijk wat overstappers van een 11 of 12 Pro Max model naar nu een 13 Pro.
Een reden oa is het weer toegenomen gewicht, de 13 Pro Max zit nu héél dichtbij een kwart kilo in gewicht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
_Bailey_ schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:57:
[...]

ik lees op Reddit en macrumors behoorlijk wat overstappers van een Pro Max model naar nu een Pro.
Een reden oa is het weer toegenomen gewicht, de 13 Pro Max zit nu héél dichtbij een kwart kilo in gewicht
Dan neem je hem toch alleen al voor de ''gains'' ;) ? Komt vast gratis met een apple fit+ abo; apart gewicht aanschaffen niet nodig!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Famous
BlazeMuis schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:56:
[...]

Ik ben vorig jaar van de 11 Pro Max naar de normale iPhone 12 gegaan, had ik veel eerder moeten doen. iPhone ligt veel beter in m’n hand en in de broekzak. De Max stak nog wel eens uit :+
Is that your phone, or are you just happy te see me :D
_Bailey_ schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:57:
[...]

ik lees op Reddit en macrumors behoorlijk wat overstappers van een 11 of 12 Pro Max model naar nu een 13 Pro.
Maar goed dat we niet bij de slager staan, mag het iets meer zijn?

• Jelmar1990
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:50
Ik heb oprecht momenteel behoorlijke keuzestress voor morgen.
Heb momenteel een iPhone 11.
Was eerst van plan richting de mini te gaan, maar ben bang dat de batterij niet toereikend gaat zijn.
13 pro is nu ook een optie: als ik dan toch bij maatje stoeptegel blijf, dan maar de beste stoeptegel in die maat.
Wie o wie kan mijn zorgen om de batterij van de mini weg halen of me juist richting de pro loodsen?
Alvast bedankt!

• Famous
Jelmar1990 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:58:
Ik heb oprecht momenteel behoorlijke keuzestress voor morgen.
Heb momenteel een iPhone 11.
Was eerst van plan richting de mini te gaan, maar ben bang dat de batterij niet toereikend gaat zijn.
13 pro is nu ook een optie: als ik dan toch bij maatje stoeptegel blijf, dan maar de beste stoeptegel in die maat.
Wie o wie kan mijn zorgen om de batterij van de mini weg halen of me juist richting de pro loodsen?
Alvast bedankt!
De batterij is wel beter, en de chip is natuurlijk nieuwer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQqjt6q42oV6TpnZyqvRKzmsCfA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9D9NngQ5ELPgVg46fbD3Mh5z.png?f=user_large

• Rjvries
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18-12-2022
Armada schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:56:
[...]

De Iphone 11 is nog een prima telefoon. Alleen, abo is weer afgelopen na twee jaar, dus je gaat een simpel sommetje maken over de opties:
1) houden Iphone 11, simonly erbij.
2) verkopen Iphone 11, en Iphone 13 plus abo.

Optie 1 heeft als kosten het waardeverlies van Iphone 11 en de simonly
Optie 2 heeft als kosten Iphone 13 aanschaf -/- inruil Iphone 11 en abo

Op dit moment kan ik voor mijn (goed als nieuw staat) Iphone 11 EUR 425 krijgen. Als proxy voor nog een jaar houden neem ik de inruilwaarde van een (basis) Iphone Xs: EUR 300 EUR. Verlies aan waarde zal me in het komende jaar dus circa 10 EUR per maand kosten.

Aanschaf en inruil: Het toestelkrediet van de Iphone 12 (waarschijnlijk vgl Iphone 13) van Tele2 was bij mij circa 30 EUR. Inruil van de Iphone 11 levert me 425 EUR op, smeer dit uit over de komende twee jaar voor het nieuwe abo en je hebt een tegemoetkoming van circa 18 EUR per maand. M.a.w.: 30 -/- 18 EUR is 12 EUR.

Nu wordt dus de vraag: wil je voor 2 EUR per maand de nieuwste generatie telefoon?
No brainer....

(overigens zie je hierin ook hoe relatief goedkoop het hebben van een standaard Iphone is. Ik heb wel een overwogen om een Android te nemen, maar ik gebruik deze methode al heel lang en ik vind dit zeer overzichtelijk voor een goed degelijk toestel met zeer lange ondersteuning)
Oke, mijn vraag is beantwoord: de meeste ruilen hun oude "gewoon" in, en dan is het alleen het verschil erbij wat het kost. De enkele die dat niet doen, schenken hem aan familie/vrienden (heel nobel) danwel aan het stof wat erop gaat vallen, maar die zijn er niet veel.
Dus het valt allemaal best mee.

Ik "verkoop" (inruilen) niks, heb zelfs mijn allereerste DutchTone nog, staan hier mooi op een plankje (bijna) allemaal uitgestald. Stof te vangen :)

Een enkele heb ik weg gegeven aan hen die het toen wilden/nodig hadden, zoals mijn Samsung Galaxy S2 destijds.

Maar mijn Key2 was de duurste telefoon die ik ooit gekocht heb, en dat was dus "maar" 600,-. Ben dus wel wat huiverig voor aanschaf van een telefoon ver daar boven. Daarom hoop ik dat de 12 straks in de aanbieding komt, zodra de 13 uit is, en dat ik die dan voor zo'n 600 kan kopen (Vodafone had een maandje geleden die aanbieding, maar toen was ik nog aan het wachten op de nieuwe BlackBerry).

[ Voor 8% gewijzigd door Rjvries op 16-09-2021 12:14 ]

Verwijderd

M'n vriendin gaat alvast voor de 13 Pro Max, ze heeft eindelijk beslist O-)

Zelf wou ik mijn Xr nog even houden maar ik kan een 11 Pro Max 256GB (600euro) of 12 Pro 256GB (835euro) overkopen van iemand, dan zit ik weer te kijken naar de 13 modellen en zo stopt het nooit... -O-

• Rjvries
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:25:
M'n vriendin gaat alvast voor de 13 Pro Max, ze heeft eindelijk beslist O-)

Zelf wou ik mijn Xr nog even houden maar ik kan een 11 Pro Max 256GB (600euro) of 12 Pro 256GB (835euro) overkopen van iemand, dan zit ik weer te kijken naar de 13 modellen en zo stopt het nooit... -O-
Wees blij dat je wel bij Apple blijft. Stel je voor, je bent een Android-fan. Dan is de keuze helemaal enorm. Die mensen zijn niet te benijden die op zoek zijn nar een nieuwe telefoon :)

Misschien was ik daarom wel een BlackBerry-addict: zoveel keuze was er niet. Maar weet wel, dat ik overstap naar Apple. Anders ben ik volgend jaar nog niet klaar naar het zoeken van een nieuwe telefoon.

Of OnwardMobility komt komend weekend met de officiële aankondiging en het wordt een vernieuwde Priv-versie, dan ga ik toch weer twijfelen. Maar ik acht die kans vrij klein eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Graapig dat vele hier de Pro MAx te groot vinden. Ikzelf vind hem eigenlijk te klein. :P Mag van mij nog wel een maatje groter. Het is dat je niet kan bellen met een iPad mini ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Tylen op 16-09-2021 12:31 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:22
Tylen schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:30:
Graapig dat vele hier de Pro MAx te groot vinden. Ikzelf vind hem eigenlijk te klein. :P Mag van mij nog wel een maatje groter. Het is dat je niet kan bellen met een iPad mini ;)
https://www.apple.com/nl/ipad-mini/

;)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:32

_Arthur

blub

Graapig dat vele hier de Pro MAx te groot vinden. Ikzelf vind hem eigenlijk te klein. :P Mag van mij nog wel een maatje groter.
Voor jou is er de iPad Mini Cellular :+

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

_Arthur schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:31:
[...]

Voor jou is er de iPad Mini Cellular :+
Kan je niet mee bellen, is alleen voor data.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Rjvries
Die is nog groter dan de S20+ van mijn vrouw? Ik vind dat al een ietwat klein uitgevallen tablet :)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:32

_Arthur

blub

Tylen schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:33:
Kan je niet mee bellen, is alleen voor data.
Dat klopt, deels. En verder, lekker bellen via Whatsapp, Signal of welke andere App.

Data-abonnement vereist. 5G, Gigabit LTE, LTE van Gigabit-klasse, LTE Advanced, LTE en bellen via wifi zijn in een beperkt aantal landen en bij een beperkt aantal providers beschikbaar. Snelheden zijn gebaseerd op theoretische doorvoer en zijn afhankelijk van omstandigheden ter plaatse en provider. Neem voor meer informatie over 5G- en LTE-ondersteuning contact op met je provider en kijk op apple.com/nl/ipad/cellular.

[ Voor 5% gewijzigd door _Arthur op 16-09-2021 12:34 ]

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:37
Ro-Maniak2 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:09:
Twijfel: 13 of 13 pro.

Komend van SE 2020

Zie ik het goed dat het enige verschil echt is camera’s en accu?
Boeh, flauw.

Uiteraard heb ik daar en op andere sites de specs side by side exact vergeleken.

Waar ik hier naar op zoek ben is de bottom line gewogen afweging die mijn gewaardeerde mede Tweakers op basis daarvan maken. Dus als iemand nog een serieus antwoord heeft :)

[ Voor 21% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 16-09-2021 12:35 ]

• Famous
Ro-Maniak2 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:34:
[...]

Both, flauw. Uiteraard heb ik daar en op andere sites de specs side by side exact vergeleken.

Waar ik hier naar op zoek ben is de bottom line gewogen afweging die mijn gewaardeerde mede Tweakers op basis daarvan maken. Dus als iemand nog een serieus antwoord heeft :)
Nogal persoonlijk.

Zelf zou ik altijd gaan voor de Pro.
Als je dan toch al een smak geld uitgeeft dan net zo goed het beste van het beste. Heeft ook betere resell waarde (denk ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 21:48
Donstil schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:44:
[...]

Sterkte en tot volgend jaar!
Thx ;)

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• Ruud0012
WouterL schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:56:
[...]

1100 voor een tweedehands 12 pro max? welke versie heb je dan?
512Gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Lijkt me erg optimistisch, maar uiteraard wel succes toegewenst :-)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Wil mijn XS Max naar een 13 Max upgraden, maar zie net dat de camera zoveel groter is geworden dat met een apple leren hoesje het ding niet eens meer vlak zal liggen. Bij de XS Max is met dat hoesje de achterkant vlak met de camera bult. Dat is toch gewoon best wel ruk, als je het toestel niet meer vlak op de rug kunt leggen. -O-

/edit
Tot zover de pre-order. Die wil ik eerst echt in mijn handen hebben dus.
Overigens, de XS Max voldoet gewoon nog op veel fronten, dus zou net zo goed op de 14 kunnen wachten, maar ik vermoed dat ze daar de hele port gaan droppen en het full wireless gaan doen. Teveel geruchten over al lang.
En verdomme Apple, als je touchid in de iPad kunt stoppen in de power knop, was het nou zo moeilijk om dat ook in de iPhone te doen? FaceID werkt goed, maar er zijn genoeg scenarios waar ik graag touchid zou wilen. Beide zou perfect zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door UltraSub op 16-09-2021 13:37 ]

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:46
Ik heb nu de 11 pro Max, en zou graag de 13 pro Max Willen, twijfel alleen als ik de vooruitgang echt ga merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:31
Ruud0012 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:29:
[...]

Klopt, maar ik maak ook nog foto's met een "normale" Sony a99II en die gaan en ook bij op. Dus dan gaat het hard...
Dan zeker.
Op vakantie 2 special trips gedaan, een roofvogelsafari en een walvissafari.
De roofvogels zijn snel, dan ga ik echt "mitrailleren" aan 10 bps.
Dus na die trip had ik 800 foto's op de geheugenkaart, groot deel is onscherp, fout gecadreerd, matig belicht etc.
Die heb ik teruggebracht naar een 20-tal.
Als ik dat niet doe is mijn fotolibrary gewoon totaal onoverzichtelijk.
Dan vind je de beste foto's gewoon niet meer terug...

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23:49
Technofreakz schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:42:
Ik heb nu de 11 pro Max, en zou graag de 13 pro Max Willen, twijfel alleen als ik de vooruitgang echt ga merken.
Ik heb een 11 Pro en ga voor de 13 Pro om deze redenen:

128GB ipv 64GB (Heb nog maar 8GB vrij nu op 64GB)
120hz scherm (Op mijn iPad Pro is dit erg prettig)
Betere camera's (Vooral Macro foto's lijkt me erg leuk)
Design

• Ruud0012
Tommie12 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:49:
[...]

Dan zeker.
Dus na die trip had ik 800 foto's op de geheugenkaart, groot deel is onscherp, fout gecadreerd, matig belicht etc.
Helemaal mee eens dit bovenstaande. Zo doe ik het ongeveer ook. Maar probeer de aantallen tijdens het schieten wel te beperken. Weet wel dat mijn Sony a99II vele malen betere plaatjes schiet als een iPhone. Moet je ook niet willen vergelijken. Hoewel Apple er heel veel aan doet met zo'n mini sensor. Maar goed, ieder zijn ding. Ik vind het enorm handig dat ik overal acceptabele foto's kan maken met een iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nextnext schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:28:
[...]

Waarom zet je de foto's niet gewoon in de cloud? Dat is toch sowieso een fijne gevoel (mocht je iPhone kwijtraken) en je kunt dan dus wel prima uit met een 512GB of zelfs 256GB.
Dat is mij veel te onveilig, zo op iemand anders computer al je foto’s opslaan. Nee doe mij maar lekker alles veilig lokaal op het toestel, lokale versleutelde back-ups van ‘t hele toestel naar de NAS (gaat volautomatisch over WiFi) en eens in de zoveel tijd een archief naar een eigen server.

Zo is alles te allen tijde beschikbaar op het toestel zonder dat je een internetverbinding nodig hebt, is er een dubbele en veilige back-up en hoef je je ook geen zorgen te maken om veiligheid en privacy in de cloud.

Ik ga denk ik ook upgraden naar het 512GB model, vraag is alleen nu of volgend jaar; weet niet of ik ‘t red tot de iPhone 14 Mini, maar dat zou wel ideaal zijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tommie12 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:49:
[...]

Dan zeker.
Ik heb juist al mijn digitale foto’s nog. Zowel al mijn (smart)phone foto’s als DSLRs kiekjes (ik schiet deze vakantie met een Canon 5D m2, oud beestje maar nog steeds zo fijn). Nooit wat weg gegooid. Paar honderd duizend foto’s en ca 10.000 video’s.

Ik gooi eigenlijk nooit wat weg, maak diverse albums aan per vakantie, per regio/land in die vakantie en dan een folder met de goeie/bewerkte foto’s erin.

Vind het nog steeds jammer dat Apple Met Aperture gestopt is, daarin had ik alles zo goed voor elkaar.

Apple Photo’s is mij te veel op de consument gericht maar ik geniet dan weer wel van de foto widget die me regelmatig een leuke trip down memory lane geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud0012
Apple Photo’s is mij te veel op de consument gericht maar ik geniet dan weer wel van de foto widget die me regelmatig een leuke trip down memory lane geeft.

Klopt, dat is een hele leuke functie. Met name als je ook wat oudere foto's op je iPhone hebt staan. De oudste op dit moment komen uit 2005.

• Tommie12
Ruud0012 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:55:
[...]

Helemaal mee eens dit bovenstaande. Zo doe ik het ongeveer ook. Maar probeer de aantallen tijdens het schieten wel te beperken. Weet wel dat mijn Sony a99II vele malen betere plaatjes schiet als een iPhone. Moet je ook niet willen vergelijken. Hoewel Apple er heel veel aan doet met zo'n mini sensor. Maar goed, ieder zijn ding. Ik vind het enorm handig dat ik overal acceptabele foto's kan maken met een iPhone.
Vele malen vind ik tegenwoordig niet echt waar.
Ik heb een paar landschapsfoto's gemaakt zowel met mijn A77 als met de iPhone12pro. Je moet echt gaan pixelpeepen om het verschil te zien.
Natuurlijk, als het gaat om tele, dan is een dikke camera met lens (ik heb de Sony G70-400) wel merkelijk beter.
Daarom heb ik spijt dat die sensorshift en iets grotere sensor vorig jaar voorbehouden was voor de Pro Max.

Maar dit alles is onvoldoende om nu te doen upgraden van de 12 naar de 13.
In elk geval, 128 GB is voldoende voor mij. Ik betaal dan liever een paar euro per maand aan iCloud dan iedere keer meer voor het geheugen van de telefoon.
Mijn normaal upgrade ritme is ca 3 jaar, tenzij mijn vrouw een nieuwe telefoon nodig heeft (die is heel blij met mijn X nu).

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:45

hmr

De overweging bij mij wordt echt: koop ik een 13 pro Max óf ga ik voor een goede tweede handse 12 pro Max.

Ik heb nu een 12 en mis het grotere scherm. Heb altijd een max of de grootste versie gehad sinds de release van deze modellen en merk dat ik dat echt mis.

Bij de 12 mis ik dan het 120hz scherm en de batterij life. De rest zal ik met mijn daily use niet echt 'missen', maar is een plus.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ruud0012 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:01:

Klopt, dat is een hele leuke functie. Met name als je ook wat oudere foto's op je iPhone hebt staan. De oudste op dit moment komen uit 2005.
Ja absoluut. Erg leuk idd.
Staat hier dan ook front row op mijn startscherm.

• Ruud0012
*snip* geen V&A op het forum

[ Voor 93% gewijzigd door Daedalus op 16-09-2021 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08:01
Ik wil van een iPhone 6s naar een iPhone 13. Het waren zes mooie jaren! Lijkt mij een prima verbetering denk ik zo :P

Wel lees ik hier dat veel mensen hier de Pro versie nemen. Maar ik weet nog niet zeker of die €250 extra de upgrade waard is voor iemand die zo lang met een iPhone 6s heeft kunnen overleven. Het verschil zit vooral in de camera functie toch? Ik kan echt niet inschatten hoe groot dat verschil dan zou moeten zijn.

Overigens lees ik vol verbazing hoeveel mensen er van een 12 naar een 13 stappen...

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
Heb zelf ook de vraag of ik de Max ga halen of een gewone.

Heb een OP8Pro en die is net zo groot als een max. Maar ik vind het ook wel een grote telefoon, al heb ik al tijden een grote telefoon.

Ben ook benieuwd of dat 120hz scherm van de iPhone een beetje hetzelfde is als die van de OnePlus. Dus of je met nieuws lezen ook 120hz hebt bijvoorbeeld.

• _Bailey_
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:37:

Heb een OP8Pro en die is net zo groot als een max. Maar ik vind het ook wel een grote telefoon, al heb ik al tijden een grote telefoon.

Ben ook benieuwd of dat 120hz scherm van de iPhone een beetje hetzelfde is als die van de OnePlus. Dus of je met nieuws lezen ook 120hz hebt bijvoorbeeld.
Bij de 13 Pro is 120Hz adaptive, als ik het goed heb kan je bij Samsung en OnePlus het scherm op 120Hz vastzetten, toch? (dat laatste zou ik graag ook bij de 13 Pro zien)

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
KaiseRRuby schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:37:

Dat heb ik dus ook, de Oneplus 7 Pro was een erg fijn toestel, maar achteraf misschien wel iets te groot. Ik denk dat ik voor de normale iPhone 13 pro ga.

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
AlterBridge schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:36:
Ik wil van een iPhone 6s naar een iPhone 13. Het waren zes mooie jaren! Lijkt mij een prima verbetering denk ik zo :P

Wel lees ik hier dat veel mensen hier de Pro versie nemen. Maar ik weet nog niet zeker of die €250 extra de upgrade waard is voor iemand die zo lang met een iPhone 6s heeft kunnen overleven. Het verschil zit vooral in de camera functie toch? Ik kan echt niet inschatten hoe groot dat verschil dan zou moeten zijn.

Overigens lees ik vol verbazing hoeveel mensen er van een 12 naar een 13 stappen...
Als je van een 6s komt dan is elke upgrade een vooruitgang. In jouw geval was ik lekker voor de 13 gegaan en niet de pro. Je hebt sowieso een lens extra en de kwaliteit van zowel de camera en het scherm is de moeite waard

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• Tommie12
WhatsappHack schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:56:
[...]

Dat is mij veel te onveilig, zo op iemand anders computer al je foto’s opslaan. Nee doe mij maar lekker alles veilig lokaal op het toestel, lokale versleutelde back-ups van ‘t hele toestel naar de NAS (gaat volautomatisch over WiFi) en eens in de zoveel tijd een archief naar een eigen server.
Ik denk dat jij een vals gevoel van veilheid hebt.
Als deze nacht je woning overstroomt (kijk naar Wallonië) of affikt, dan is er een kans dat je NAS, telefoon en PC weg is.
De cloud heeft altijd backups op diverse locaties, en elk van die servers heeft al dubbele of drievoudige opslag.
Dat niveau van veiligheid kan je nooit zelf halen.

2TB bij Apple kost je 10€ per maand. Google vraagt ook die prijzen.
Met dat geld kan jij geen 2 NAS toestellen op verschillende locaties (inclusief stroomverbruik, vervangingen etc) financieren, laat staan dat je er nog tijd in moet steken.

• Tommie12
AlterBridge schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:36:

Je zal ook gelukkig worden met een overstap van de 6s naar de 12 pro, dan heb je ook al 3 camera's.
En binnen enkele dagen staat marktplaats en V&A vol aanbiedingen.
Met 600-700€ zal je probleemloos een net exemplaar scoren, en je kan weer 5 jaar verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
_Bailey_ schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:39:
[...]

Bij de 13 Pro is 120Hz adaptive, als ik het goed heb kan je bij Samsung en OnePlus het scherm op 120Hz vastzetten, toch? (dat laatste zou ik graag ook bij de 13 Pro zien)
Volgens mij is het inderdaad altijd 120hz hier, maar weet dat niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:53
Enige gemiste kans is dat er geen always-on functie is, nog steeds niet. Ik heb niets met de concurrent, maar dat always-on voor de tijd is wel een top functie die wat mij betreft echt een grote misser is.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:41
Drardollan schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:47:
Enige gemiste kans is dat er geen always-on functie is, nog steeds niet. Ik heb niets met de concurrent, maar dat always-on voor de tijd is wel een top functie die wat mij betreft echt een grote misser is.
Enige gemiste kans? Misser?

Totaal zinloze functie en die functie kan mij echt gestolen worden, meningen verschillen gelukkig :9

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Jeroenvde89 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:05:
[...]

Totaal zinloze functie en die functie kan mij echt gestolen worden, meningen verschillen gelukkig :9
Dit, en ze willen natuurlijk de AW blijven verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tommie12 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:58:
[...]
Ik denk dat jij een vals gevoel van veilheid hebt.
Als deze nacht je woning overstroomt (kijk naar Wallonië) of affikt, dan is er een kans dat je NAS, telefoon en PC weg is.
Uh, ja, vandaar een extern archief. :P Wel goed lezen a.u.b.. :+ Als m’n huis affikt en ik ben toevallig thuis en laat m’n NAS én telefoon én externe versleutelde schijf én MBP achter: dan kan ik altijd een back-up van maximaal x weken terug van m’n server afhalen. Mocht die ook toevallig net die dag kapot gaan of wat dan ook dan heb ik pech ja, maar dan wil het universum kennelijk heel graag dat die back-up verloren gaat. :+
De cloud heeft altijd backups op diverse locaties, en elk van die servers heeft al dubbele of drievoudige opslag.
Dat niveau van veiligheid kan je nooit zelf halen.
Blijkbaar is redundantie jouw enige zorg als ik alles zo lees. Dat is prima, maar is niet mijn primaire zorg noch overweging; ik maak me meer zorgen om privacy en algehele veiligheid. Ik vind daarnaast de driedubbele vierdubbele redundantie die ik heb ruim voldoende om eerlijk te zijn. :)

Daarnaast vind ik het interessant dat je het hebt over dat ik mezelf vals veilig waan, maar vergeet niet: blind vertrouwen op clouddiensten/iemand anders computer kan ook tot tranen leiden om verschillende redenen en ook daar kan dataverlies optreden. Kijk alleen al naar de mensen die alles op OneDrive knikkerden als back-up en opeens hun account verwijderd werd omdat Microsoft dacht dat foto’s van hun kindje in bad kinderporno was. Jij gooit al je eitjes blijkbaar in één mandje en denkt dan dat alles snor zit want “de cloud” gaat blijkbaar nooit iets mis mee en is onfeilbaar... Intussen heb ik een kopie op m’n telefoon, m’n NAS, een versleutelde externe schijf (die gebruik ik als “staging” opslag voor het te uploaden archief) en op een server in een ander land die allemaal niet governed zijn door één bedrijf en diens grillen of veiligheidsmaatregelen. ;)

Ik hoop dat je beseft dat het idee dat “de cloud” en het bedrijf erachter onfeilbaar is/zijn niet klopt en je op z’n minst ook beter nog ergens een back-up elders/bij een andere dienst kunt bewaren als het echt belangrijke data voor je is. Vergeet niet dat jouw iPhone op de achtergrond dus je foto’s verwijdert en er internet nodig is om dit op te halen, je account toegankelijk moet zijn én er niets mis moet gaan bij iCloud.
2TB bij Apple kost je 10€ per maand. Google vraagt ook die prijzen.
Met dat geld kan jij geen 2 NAS toestellen op verschillende locaties (inclusief stroomverbruik, vervangingen etc) financieren, laat staan dat je er nog tijd in moet steken.
Ik heb dan ook nooit gezegd dat mijn oplossing goedkoper hoeft te zijn of zal zijn dan enige cloudoplossing en de prijs interesseert me echt helemaal niets. Maar dat terzijde: het is niet tot niet veel duurder wat ik doe en krijg daarnaast ook erg veel hele handige lokale functionaliteit uit m’n NAS die ik van “de cloud” niet krijg; dus ik ben tevreden over de vermeende meerprijs voor zover die op lange termijn überhaupt bestaat. :)

Ik zit dus totaal niet te wachten op een iCloud, Google Drive, OneDrive of wat voor third-party dienst dan ook. En derhalve koop ik gewoon lekker sooner or later een 512GB iPhone en blijf m’n back-ups fijn zelf in beheer houden ipv alles maar in de cloud te smijten. :)

Het staat jou natuurlijk vrij om dat niet te doen, een lage opslag iPhone te kopen en vervolgens alles in iCloud te gooien, moet ieder voor zichzelf beslissen. Maar je bent er echt niet perse beter of veiliger mee af dan mijn oplossing ;)

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 16-09-2021 16:24 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Tommie12
WhatsappHack schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:20:
[...]

Uh, ja, vandaar een extern archief. :P Wel goed lezen a.u.b.. :+ Als m’n huis affikt en ik ben toevallig thuis en laat m’n NAS én telefoon én externe versleutelde schijf én MBP achter: dan kan ik altijd een back-up van maximaal x weken terug van m’n server afhalen. Mocht die ook toevallig net die dag kapot gaan of wat dan ook dan heb ik pech ja, maar dan wil het universum kennelijk heel graag dat die back-up verloren gaat. :+

[...]

Blijkbaar is redundantie jouw enige zorg als ik alles zo lees. Dat is prima, maar is niet mijn primaire zorg noch overweging; ik maak me meer zorgen om privacy en algehele veiligheid. Ik vind daarnaast de driedubbele vierdubbele redundantie die ik heb ruim voldoende om eerlijk te zijn. :)

Daarnaast vind ik het interessant dat je het hebt over dat ik mezelf vals veilig waan, maar vergeet niet: blind vertrouwen op clouddiensten/iemand anders computer kan ook tot tranen leiden om verschillende redenen en ook daar kan dataverlies optreden. Kijk alleen al naar de mensen die alles op OneDrive knikkerden als back-up en opeens hun account verwijderd werd omdat Microsoft dacht dat foto’s van hun kindje in bad kinderporno was. Jij gooit al je eitjes blijkbaar in één mandje en denkt dan dat alles snor zit want “de cloud” gaat blijkbaar nooit iets mis mee en is onfeilbaar... Intussen heb ik een kopie op m’n telefoon, m’n NAS en op een server in een ander land die allemaal niet governed zijn door één bedrijf en diens grillen of veiligheidsmaatregelen. ;)

Ik hoop dat je beseft dat het idee dat “de cloud” en het bedrijf erachter onfeilbaar is/zijn niet klopt en je op z’n minst ook beter nog ergens een back-up elders/bij een andere dienst kunt bewaren als het echt belangrijke data voor je is. Vergeet niet dat jouw iPhone op de achtergrond dus je foto’s verwijdert en er internet nodig is om dit op te halen, je account toegankelijk moet zijn én er niets mis moet gaan bij iCloud.

[...]

Ik heb dan ook nooit gezegd dat mijn oplossing goedkoper hoeft te zijn of zal zijn dan enige cloudoplossing en de prijs interesseert me echt helemaal niets. Maar dat terzijde: het is niet tot niet veel duurder wat ik doe en krijg daarnaast ook erg veel hele handige lokale functionaliteit uit m’n NAS die ik van “de cloud” niet krijg; dus ik ben tevreden over de vermeende meerprijs voor zover die op lange termijn überhaupt bestaat. :)

Ik zit dus totaal niet te wachten op een iCloud, Google Drive, OneDrive of wat voor third-party dienst dan ook. En derhalve koop ik gewoon lekker sooner or later een 512GB iPhone en blijf m’n back-ups fijn zelf in beheer houden ipv alles maar in de cloud te smijten. :)

Het staat jou natuurlijk vrij om dat niet te doen, een lage opslag iPhone te kopen en vervolgens alles in iCloud te gooien, moet ieder voor zichzelf beslissen. Maar je bent er echt niet perse beter of veiliger mee af dan mijn oplossing ;)
Ik heb nu de gegevens in mijn computer zitten (ook backup van telefoon), op een lokale simpele harde schijf in 2-voud en in de cloud.
Het moet al erg fout gaan als het huis affikt en ze vinden mijn strandfoto's te veel lijken op kinderporno.
Over privacy van clouddiensten maak ik me niet direct zorgen. Het zou onhandig zijn, maar mijn leven valt niet in elkaar als die data lekt.
Jouw buitenlandse server kan ook gehackt worden. (ben wel benieuwd hoe je dat doet)

Tommie12 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:25:
[...]
Jouw buitenlandse server kan ook gehackt worden. (ben wel benieuwd hoe je dat doet)
Dát klopt. :) En sterker nog: voor het bedrijf waarvan ik hem huur is het kinderspel om zichzelf toegang tot de data te verschaffen. Zullen ze niet doen, maar toch. Daar heb ik rekening mee gehouden; als ik steken laat vallen zoals m’n wachtwoord of SSH private key laten lekken of iets dergelijks OF een hacker krijgt toegang tot m’n machine of het bedrijf lijkt onbetrouwbaar te zijn: dan staat daar al m’n data.

De iPhone back-ups zijn versleuteld. Daar kan eigenlijk al niemand bij zonder het wachtwoord. En AMB gebruikt echt sterke encryptie, Apple heeft dat heel netjes en goed ingericht. Echter, om alles helemaal goed dicht te timmeren prop ik alles in een versleutelde container met een eigen unieke sleutel en aparte keyfile die ook een uniek wachtwoord heeft. En pas dán wordt het geupload. De kans dat ze én toegang krijgen tot die machine én die versleutelde container weten te kraken én vervolgens de versleuteling van de iPhone back-ups en m’n TimeMachine-sparsefile ook weten te doorbreken is zo astronomisch klein dat ik de gene die het lukt denk ik de hand zou schudden en oprecht zou feliciteren met die prestatie. En vervolgens ook zou uitlachen denk ik, want hoewel ik best heel erg ver ga met m’n beveiligingsmaatregelen en privacygebeuren waardoor sommige mensen misschien denken “wat heppie te verbergen dan?” (Standaard dooddoener. Heb niets te verbergen in negatieve zin, het gaat een ander gewoon geen reet aan :+ Dát is wat privacy is.): er staat totaal geen pikant materiaal in ofzo, je zal vooral een stuk of 15.000 katten- en familiefoto’s van vakantie enzo krijgen en wat administratie. :+

Mijn data is dan ook de moeite helemaal niet waard om te stelen, maar toch wil ik niet dat anderen het krijgen omdat het van mij is en ik veel waarde hecht aan de privacy van mij en m’n gezin. En dus neem ik deze hele simpele maatregelen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 16-09-2021 16:42 ]

• DonRoger
  • Nu online
't zal wel wennen worden straks met de iPhone. Ik reis voornamelijk met het OV, en met een mondkapje op was dat nooit een probleem omdat ik m'n telefoon altijd unlock met de vingerscanner. Denk dat FaceID niet goed zal werken waardoor ik nu telkens de code moet in gaan voeren om hem te ontgrendelen. Maar ja, je kan niet alles hebben :9

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10:09
DonRoger schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:56:
't zal wel wennen worden straks met de iPhone. Ik reis voornamelijk met het OV, en met een mondkapje op was dat nooit een probleem omdat ik m'n telefoon altijd unlock met de vingerscanner. Denk dat FaceID niet goed zal werken waardoor ik nu telkens de code moet in gaan voeren om hem te ontgrendelen. Maar ja, je kan niet alles hebben :9
Als je een Apple Watch hebt is dat geen probleem.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Ruud0012
DonRoger schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:56:
Je kunt de iPhone trainen in het ontgrendelen met mondkapjes. Dit is eens eerder op tweakers geschreven. Bij is het geen probleem meer.

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08:01
Ik unlock ABNA, DEGIRO en Bitvavo met een vingerafdruk. Kunnen dat soort apps ook al face herkenning door de iPhone aan of moet er dan elke keer ingelogd worden met een code? Ik heb begrepen dat er geen vingerafdrukherkenning meer is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
AlterBridge schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:16:
Ik unlock ABNA, DEGIRO en Bitvavo met een vingerafdruk. Kunnen dat soort apps ook al face herkenning door de iPhone aan of moet er dan elke keer ingelogd worden met een code? Ik heb begrepen dat er geen vingerafdrukherkenning meer is.
Touchid of Faceid maakt niet uit.
De apps zien het als één.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:09
_Bailey_ schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:39:
[...]

Bij Samsung is het ófwel vastzetten op 60Hz, ófwel adaptive (1-120Hz, afhankelijk van de beweging op het scherm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonRoger
  • Nu online
Davidas schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:08:
[...]

Als je een Apple Watch hebt is dat geen probleem.
Helaas heb ik (nog) geen Apple Watch :'(

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:18
Ik wacht nog even tot er betere foto's komen van de kleuren.
Twijfel nog, wil graag de 12Pro blauw maar ook weer een 13Pro, dus even kijken hoe de blauwe 13Pro blijkt te zijn.
Bevalt hij niet op die foto's wordt het de keuze een zwarte 13Pro of een blauwe 12Pro...

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35
wou graag de iPhone 13 kopen, maar blijkbaar heeft het geen telephotolens. Dat is wel jammer want zelfs mijn iPhone XS heeft dat. Maar natuurlijk geen ultrawide lens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pina schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:42:
wou graag de iPhone 13 kopen, maar blijkbaar heeft het geen telephotolens. Dat is wel jammer want zelfs mijn iPhone XS heeft dat. Maar natuurlijk geen ultrawide lens.
Ja Apple behoud de Telephoto lens voor de “pro” modellen. De XS was dat jaar het High-end model en had het daarom wel, de Xr weer niet. De Xr is wat nu de 13 is zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:53
Jeroenvde89 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:05:
[...]

Ik heb graag een klok in het zicht en vind het nogal zonde van de batterij.

Aangezien meningen gelukkig verschillen zeg ik inbouwen, dan kan je het altijd uitzetten.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:08
Heijmenberg99 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:45:
Ik twijfel welke kleur 13 pro ik zal bestellen. Ik vind de blauwe kleur erg chic en rustig maar de grafietkleur erg tijdloos en altijd goed. Heb gelukkig tot vrijdag de tijd om te kiezen. Welke kleur zouden jullie kiezen tussen die 2?
Grafiet!

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10:09

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:08
Ik en geen spijt van gehad. Max scherm is gaaf, handzaamheid van de reguliere Pro en voldoende scherm is een tikkie gaver wat mij betreft.

Het is weer September 2025 :)

• Ruud0012
Ik ga zeker voor de blauwe Max. Heb nu antraciet en wil wel een keer een vrolijk kleurtje.

• Famous
Minder dan 18 uur nog jongens.

Hoe zijn de spanningen? :p

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 21:21
foute posting. excuses

[ Voor 97% gewijzigd door phantom09 op 16-09-2021 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Famous schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:25:
Minder dan 18 uur nog jongens.

Hoe zijn de spanningen? :p
Vol broekje

• Ruud0012
Het kriebelt weer, zoals bijna ieder jaar toch... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Ruud0012 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:44:
Het kriebelt weer, zoals bijna ieder jaar toch... |:(
Altijd elk*

O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:23
Ik ga van de XS Max vooruit (of terug, net hoe je het bekijkt) naar de gewone 13. Ik vind de stap van de XS Max 6,4 inch scherm naar 6,1 inch bij de 13 goed te overzien en die lijkt toch kleiner dan wanneer je van de Pro Max terug moet naar de 6,1 inch. Ik ga het maar gewoon eens een jaartje proberen. Qua camera zijn de XS Max en 13 redelijk vergelijkbaar hoewel de 13 voor gewone foto's wel beter lijkt te zijn. Ook 128gb en het nieuwe design zijn aantrekkelijk. Morgen fingers crossed!

• _Bailey_
  • Niet online
laredo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:46:
Ik ga van de XS Max vooruit (of terug, net hoe je het bekijkt) naar de gewone 13. Ik vind de stap van de XS Max 6,4 inch scherm naar 6,1 inch bij de 13 goed te overzien en die lijkt toch kleiner dan wanneer je van de Pro Max terug moet naar de 6,1 inch. Ik ga het maar gewoon eens een jaartje proberen. Qua camera zijn de XS Max en 13 redelijk vergelijkbaar hoewel de 13 voor gewone foto's wel beter lijkt te zijn. Ook 128gb en het nieuwe design zijn aantrekkelijk. Morgen fingers crossed!
Lijkt me een zeer mooie upgrade, van een XS Max naar een (non Pro) 13!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:23
Ja toch! Hoewel de XS Max nog prima werkt hoor. Die gaat op MP en zal vast nog een goed tweede leven krijgen :)

• Famous
laredo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:52:
Ja toch! Hoewel de XS Max nog prima werkt hoor. Die gaat op MP en zal vast nog een goed tweede leven krijgen :)
Lekker hier op V&A gooien ;)

Ja dan kan je hem aan een echte tweaker verkopen. Je weet wel, zo een zonder forum of frontpage berichten 8)7

• Famous
Donstil schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:58:
[...]

Ja dan kan je hem aan een echte tweaker verkopen. Je weet wel, zo een zonder forum of frontpage berichten 8)7
Mijn iPhones die niet naar familie ging zijn aan Tweakers verkocht met een beetje Karma en goede recensies.

Misschien een mazzeltje? Of toevallig?
Maar toch wat serieuzer imo.

• _Bailey_
  • Niet online
Ben benieuwd of morgen tijdens de pre orders we toch wat gaan merken van de wereldwijde chiptekorten, als in snel lange(re) levertijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
_Bailey_ schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:00:
Ben benieuwd of morgen tijdens de pre orders we toch wat gaan merken van de wereldwijde chiptekorten, als in snel lange(re) levertijden.
Ik ga voor goud dus denk het niet :+

Andere kleuren misschien wat lastiger.
De store vond ik net al wat slomer aanvoelen en de voorraden zullen vast iets minder zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Famous schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:02:
[...]

Ik ga voor goud dus denk het niet :+

Andere kleuren misschien wat lastiger.
De store vond ik net al wat slomer aanvoelen en de voorraden zullen vast iets minder zijn.
Heb zo het idee dat bijvoorbeeld providers en webwinkels als Coolblue minder toestellen gaan krijgen door de chiptekorten
Famous schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:00:
[...]

Mijn iPhones die niet naar familie ging zijn aan Tweakers verkocht met een beetje Karma en goede recensies.

Misschien een mazzeltje? Of toevallig?
Maar toch wat serieuzer imo.
Ja misschien heb ik altijd pech hoor, verkoop niet zo gek veel maar op de dingen die ik dan recent aanbood (iPhone’s en Playstation 5’s) kreeg ik erg veel Marktplaats volk met een tweakers account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nah denk dat dit wel meevalt, de chip tekorten worden vaak verkeerd uitgelegd.
Er is een tekort maar dat tekort hoeft niet te gelden voor de fabrikanten die gewoon netjes fabricage plekken hebben ingekocht of hebben laten staan toen er minder vraag was.

Het probleem zit hem vooral in de fabrikanten die hebben afgeschaald of die nu extra capaciteit willen.

De andere releases van Apple midden in de chip tekorten waren prima leverbaar, dat samen met een “magere update” verwacht ik geen bijzonderheden eigenlijk.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:17
Donstil schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:11:
[...]

Ja misschien heb ik altijd pech hoor, verkoop niet zo gek veel maar op de dingen die ik dan recent aanbood (iPhone’s en Playstation 5’s) kreeg ik erg veel Marktplaats volk met een tweakers account.
De mensen die ik over de vloer krijg via Marktplaats, Tweakers of Facebook Marketplace zijn meestal prima mensen. En de mensen die na de deal nog wat van de prijs af proberen te lullen zet ik buiten de deur.

Dan hebben we nog die gozer die elk jaar mij voot ‘kneus’, ‘sukkel’, of ‘sul’ uitmaakt, inclusief bedreigingen. Ik weet wie het is en ik gooi ‘m gewoon op de block. :) Dit jaar zet ik de iPhone gewoon weer in de verkoop. Ik heb ook nog een adresje van een jongen die iPhones inkoopt, dus dat kan ook nog altijd. En soms komen kopers van vorige toestellen terug omdat ze er zo blij mee waren.
_Bailey_ schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:04:
[...]

Heb zo het idee dat bijvoorbeeld providers en webwinkels als Coolblue minder toestellen gaan krijgen door de chiptekorten
Providers zijn een van de grootste distributeurs rond release, het zijn ook de providers die bijvoorbeeld toestellen voor verlenging aan Mobiel.nl en Belsimpel.nl leveren op release.

Sterker nog, afgelopen releases waren het de providers en de webwinkels die steeds toch wat uitleverde terwijl apple na een half uurtje al op 5 weken stond.

Dennisweb schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:15:
[...]

De mensen die ik over de vloer krijg via Marktplaats, Tweakers of Facebook Marketplace zijn meestal prima mensen. En de mensen die na de deal nog wat van de prijs af proberen te lullen zet ik buiten de deur.

Dan hebben we nog die gozer die elk jaar mij voot ‘kneus’, ‘sukkel’, of ‘sul’ uitmaakt, inclusief bedreigingen. Ik weet wie het is en ik gooi ‘m gewoon op de block. :) Dit jaar zet ik de iPhone gewoon weer in de verkoop. Ik heb ook nog een adresje van een jongen die iPhones inkoopt, dus dat kan ook nog altijd. En soms komen kopers van vorige toestellen terug omdat ze er zo blij mee waren.
Ja das wel lekker ja, bekende adresjes. Daarom gaan ze hier meestal naar vrienden en/of kennissen.
Anders gewoon naar Sobby.

Maar die bedreigingen ken ik wel ja, moet je maar eens een Playstation5 aanbieden :+
(Ik laat niemand aan de deur komen overigens, dus misschien dat ik sneller een fijn iemand heb als ik dat wel zou doen)

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 16-09-2021 21:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat zou haast wel moeten. Aan de andere kant zal het me niet verbazen als ze het wel redelijk op orde hebben, anders had ik meer verspreide releasedata verwacht. Het zou wel grappig zijn als Apple in een jaar 2 lichtingen iPhones de wereld over schopt terwijl de halve wereld nog op een PlayStation van 2020 wacht :)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
Morgen training op kantoor. Heb tegen de instructeur al gemeld dat ik rond 14:00 even “afwezig” ben. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Famous
Rivanov schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:35:
Morgen training op kantoor. Heb tegen de instructeur al gemeld dat ik rond 14:00 even “afwezig” ben. ;)
13:59, joejoe

14:01 ben er weer!

Ik heb de wekker maar gezet, ga dat anders echt vergeten op vakantie.

• DannyBevers
  • Laatst online: 12-09 07:03
Ben heel benieuwd, jammer dat er nog geen hands on zijn zoals vroeger. Nu mis ik vooral de kleuren hoe ze er in het dagelijkse leven eruit zien.

Zit zelf nog op de 7 Plus die er niet zoveel zin meer in heeft (3/4 keer per dag laden, achtercamera’s stabilisatie kapot, geluid 100% is nog maar 20% in hardheid).

Met andere woorden tijd voor een nieuwe! Wil zelf voor de Pro Max gaan gezien ik al gewend ben met 2 handen de telefoon te gebruiken.

Toch nog even goed kijken wat voor kleur het word, liefst een hip kleurtje i.p.v. zwart maar twijfel aan de blauwe hoe dat eruit ziet. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DannyBevers schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:59:
Ben heel benieuwd, jammer dat er nog geen hands on zijn zoals vroeger. Nu mis ik vooral de kleuren hoe ze er in het dagelijkse leven eruit zien.

Zit zelf nog op de 7 Plus die er niet zoveel zin meer in heeft (3/4 keer per dag laden, achtercamera’s stabilisatie kapot, geluid 100% is nog maar 20% in hardheid).

Met andere woorden tijd voor een nieuwe! Wil zelf voor de Pro Max gaan gezien ik al gewend ben met 2 handen de telefoon te gebruiken.

Toch nog even goed kijken wat voor kleur het word, liefst een hip kleurtje i.p.v. zwart maar twijfel aan de blauwe hoe dat eruit ziet. :9
Ja die hands-on video’s van net na de Keynote waren altijd wel fijn ja. Had je toch ff beter een beeld.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:55
Activiteit in de agenda aangemaakt voor 13:59 met een melding van 5 minuten van tevoren en bij aanvang. Het wordt de Pro Max 256GB in het silver. Wilde eigenlijk de 128GB maar dan kan je niet 4k @ 60fps filmen. Is niet anders

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-09 14:05
de Foarsitter schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:52:
Activiteit in de agenda aangemaakt voor 13:59 met een melding van 5 minuten van tevoren en bij aanvang. Het wordt de Pro Max 256GB in het silver. Wilde eigenlijk de 128GB maar dan kan je niet 4k @ 60fps filmen. Is niet anders
Wel toch? Alleen ProRes niet. Ik twijfel ook maar denk dat ik voor de 128 ga. ProRes zal ik niet gebruiken.
Pagina: 1 ... 4 ... 44 Laatste