Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wouter36 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:26:
Zetten jullie allemaal een reservekopie terug? Zit te twijfelen om na tien jaar is met een clean sheet te beginnen.
Ja! Paar jaar geleden eens niet gedaan, toen moest ik zoveel meuk opnieuw instellen/goed zetten dat ik uiteindelijk alsnog een back-up heb terug gezet.

Daarna nooit meer aan begonnen. Voegt helemaal niets toe op iOS.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Quakie schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:20:
het is een mooi systeem. Backup terug zetten, maar ook gelijk een groot minpunt voor mij. Na een uur denk je.. wat is nu precies nieuw? Ik ben van een 8 naar een 12 mini gegaan en het duurde wat langer...maar na een dagen is het wauw effect toch wel weer weg. Alles staat op dezelfde plek, het ziet hetzelfde eruit.. verschil in snelheid is ook minimaal bij licht gebruik. Het duurde wat langer omdat wegens face id en oled scherm.
Haha, dat heb ik ook altijd ja. Ik zet wel alsnog de reservekopie terug, ik heb toch geen onnodige apps erop staan dus anders moet alsnog alles weer installeren.

Ik heb bewust iOS 15 maar niet op mijn iPhone X geinstalleerd zodat er vrijdag toch nog wat nieuws is :P.

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

Will_M schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:12:
[...]

Ik gebruik normaal ook altijd een verse installatie zonder back-up (dus als nieuwe iPhone gebruiken) maar omdat ik deze keer nogal wat MFA app's én App's heb welke afhankelijk zijn van TouchID ga ik 't eerst eens proberen met een door Apple gemaakte back-up. Nu even geen zin/tijd om die App's opnieuw te moeten configureren...

Kan later altijd nog een keer besluiten om 'm volledig vanaf scratch te DFU'en ... 8)
MFA apps moet je meestal toch opnieuw koppelen aan het account waar ze toebehoren. De systemlink vervalt naar een ander toestel.
(Dat is mijn ervaring tenminste)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmobiel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-06 14:56
GeorgeMichael schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:30:
[...]

Haha, dat heb ik ook altijd ja. Ik zet wel alsnog de reservekopie terug, ik heb toch geen onnodige apps erop staan dus anders moet alsnog alles weer installeren.

Ik heb bewust iOS 15 maar niet op mijn iPhone X geinstalleerd zodat er vrijdag toch nog wat nieuws is :P.
Dat valt nog tegen hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:07
https://www.macrumors.com...one-13-pro-compatibility/
Apple lists the ‌MagSafe‌ Duo charger as compatible with all models of the iPhone 13 lineup, and customers that are worried that the ‌iPhone 13 Pro‌ won't be compatible with the charger should rest assured that it will be.
Maar mooi is anders :)

[ Voor 52% gewijzigd door ZiSE op 23-09-2021 22:09 ]

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 17:01
Zaterdag komt mijn 13 Pro sierra blue.

Zit nu enorm te twijfelen om Apple care + erbij af te sluiten. Heb wel een leren case van apple besteld maar eigenlijk weinig zin om een screen protector te plakken.

Opzich is de zekerheid wel lekker dat als er wat op scherm gebied of ander gebied je hem gewoon kan brengen voor reparatie zonder rompslomp?

Wat zijn de meningen hier over Apple Care?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inhumanous schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:21:

Zit nu enorm te twijfelen om Apple care + erbij af te sluiten. Heb wel een leren case van apple besteld maar eigenlijk weinig zin om een screen protector te plakken.

Opzich is de zekerheid wel lekker dat als er wat op scherm gebied of ander gebied je hem gewoon kan brengen voor reparatie zonder rompslomp?

Ik heb sinds de 7 elk jaar AppleCare en vind het fantastisch. Geen gedoe met zuinig zijn of hoesjes maar gewoon lekker gebruiken dat ding.

Twee weken geleden bijvoorbeeld gleed mijn iPhone (12 Pro Max) uit mijn broekzak en kletterde op de tuintegels, direct glas op de voorkant kapot, 5minuten met Apple gesproken en de volgende werkdag had ik een nieuwe. Echt ideaal.

Ook is Express replacement fijn als we binnen de garantie wat defect is. Je krijgt dan eerst een nieuwe (voor een fee) en mag daarna de defecte opsturen.

Ga het nooit meer zonder doen, die €115,- (maar €50,- meer dan een lederen Apple case) die het per jaar kost reken ik gewoon bij aanschaf erbij.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Er zijn er genoeg die het nemen, ik niet. Screenprotector zit me nooit in de weg en heb een All Risk verzekering afgesloten voor alle inboedel en buitenhuis. Bovendien betaal ik m’n iPhone altijd met MasterCard en 365 dagen aankoopgarantie.

In al die jaren niets geks meegemaakt. Maar blijft uiteraard persoonlijk, ben heel zuinig op al m’n spullen.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:31
Donstil schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:29:
[...]

Ik heb sinds de 7 elk jaar AppleCare en vind het fantastisch. Geen gedoe met zuinig zijn of hoesjes maar gewoon lekker gebruiken dat ding.

Twee weken geleden bijvoorbeeld gleed mijn iPhone (12 Pro Max) uit mijn broekzak en kletterde op de tuintegels, direct glas op de voorkant kapot, 5minuten met Apple gesproken en de volgende werkdag had ik een nieuwe. Echt ideaal.

Ook is Express replacement fijn als we binnen de garantie wat defect is. Je krijgt dan eerst een nieuwe (voor een fee) en mag daarna de defecte opsturen.

Ga het nooit meer zonder doen, die €115,- (maar €50,- meer dan een lederen Apple case) die het per jaar kost reken ik gewoon bij aanschaf erbij.
Je rekent nu alleen de basiskosten van de verzekering zelf, maar als iets vervangen moet worden kost dit ook geld. Dan kost zo’n verzekering in ene keer een stuk meer per jaar, wat je ook kunt voorkomen met een fractie van de prijs: een hoesje en eventueel een screenprotector. Dat laatste komt er bij mij sowieso niet in.

I don't have dreams, I have goals!!

• Redondo1982
THE_BASE schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:30:
[...]

Er zijn er genoeg die het nemen, ik niet. Screenprotector zit me nooit in de weg en heb een All Risk verzekering afgesloten voor alle inboedel en buitenhuis. Bovendien betaal ik m’n iPhone altijd met MasterCard en 365 dagen aankoopgarantie.

In al die jaren niets geks meegemaakt. Maar blijft uiteraard persoonlijk, ben heel zuinig op al m’n spullen.
Weleens gebruik gemaakt van zo’n aankoopverzekering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
Redondo1982 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:36:
[...]

Je rekent nu alleen de basiskosten van de verzekering zelf, maar als iets vervangen moet worden kost dit ook geld. Dan kost zo’n verzekering in ene keer een stuk meer per jaar, wat je ook kunt voorkomen met een fractie van de prijs: een hoesje en eventueel een screenprotector. Dat laatste komt er bij mij sowieso niet in.
Uiteraard alleen de kosten zelf. Net zoals met een hoesje. Daar reken je ook niet met het hoesje + eventuele scherm vervanging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:37:
[...]

Ik wel eens. Met een iPad. Ging op zich goed maar was wel veel meer gedoe, moest zelf dat ding laten repareren en daarna de factuur opsturen. Dus moest naar een AppleStore welke pas een week later plek had, formulieren invullen, enz enz.

Eigenrisico lag met €50,- in het midden tussen Apple scherm reparatie binnen AppleCare+ en Expres replacement.

• Redondo1982
Donstil schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:40:
[...]

Uiteraard alleen de kosten zelf. Net zoals met een hoesje. Daar reken je ook niet met het hoesje + scherm vervanging.
De kostprijs van hoesje (plus screenprotector) liggen wel stuk lager. Zeker als je naakt gaat gebruiken, want dan krijg je er minder voor terug. Dan is het gat in ene keer een stuk groter. Je zou vóór verkoop gebruik kunnen maken van de AC+, maar dat moet ieder voor zichzelf maar beslissen.

Daarintegen kan je wel gewoon je foon gebruiken zoals het zou moeten. Dat willen we allemaal, vandaar dat ik even aan wil kaarten dat het niet alleen bij de kosten van AC+ blijft indien je gebruik ervan moet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:42:
[...]

Ik wel eens. Met een iPad. Ging op zich goed maar was wel veel meer gedoe, moest zelf dat ding laten repareren en daarna de factuur opsturen. Dus moest naar een AppleStore welke pas een week later plek had, formulieren invullen, enz enz.

Eigenrisico lag met €50,- in het midden tussen Apple scherm reparatie binnen AppleCare+ en Expres replacement.
Aha, weer wat geleerd. Koop alles met cc ivm gemak, dus wilde weleens weten of het ook echt allemaal nagekomen wordt ipv een wassen neus.

Kolere. Toch wel weer een matige zaak hoor, die lader (van €150,-) is nog geen jaar oud en nu ligt de nieuwe iPhone al ruk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Redondo1982 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:37:
[...]

Zeker. Kwestie van formulier invullen, wachten en geld werd teruggestort. Het is wel jaren geleden en kan me voorstellen dat het nu anders is.

Maar ik blijf er ook bij dat je je alleen moet verzekeren als je iets niet kan betalen. Het is dat m’n partner die extra verzekering voor thuis wilde hebben, voor ons is het geen probleem een keer een schade zelf te betalen. Zeker niet als dat eens per 10 jaar gebeurd. Voor 1150 euro per 10 jaar kun je bíj́na een nieuwe iPhone 13 Pro kopen. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Redondo1982 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:47:
[...]

De kostprijs van hoesje (plus screenprotector) liggen wel stuk lager. Zeker als je naakt gaat gebruiken, want dan krijg je er minder voor terug. Dan is het gat in ene keer een stuk groter. Je zou vóór verkoop gebruik kunnen maken van de AC+, maar dat moet ieder voor zichzelf maar beslissen.

Daarintegen kan je wel gewoon je foon gebruiken zoals het zou moeten. Dat willen we allemaal, vandaar dat ik even aan wil kaarten dat het niet alleen bij de kosten van AC+ blijft indien je gebruik ervan moet maken.
Voor verkoop nog laten wisselen zou met (net geen) 2 jaar wel kunnen maar met 1 jaar (vandaar €115,-) is dat niet rendabel. Je krijgt tweedehands wel iets voor een “als nieuwe” maar niet €99+€115 meer schat ik zo in.

THE_BASE schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:48:
[...]

Zeker. Kwestie van formulier invullen, wachten en geld werd teruggestort. Het is wel jaren geleden en kan me voorstellen dat het nu anders is.

Maar ik blijf er ook bij dat je je alleen moet verzekeren als je iets niet kan betalen. Het is dat m’n partner die extra verzekering voor thuis wilde hebben, voor ons is het geen probleem een keer een schade zelf te betalen. Zeker niet als dat eens per 10 jaar gebeurd. Voor 1150 euro per 10 jaar kun je bíj́na een nieuwe iPhone 13 Pro kopen. :)
Haha was het maar zo een feest dat ik in 10 jaar maar 1x een extra iPhone nodig gehad zou hebben 8)7

Binnen AppleCare+ nu 2x gebruik van moeten maken. Maar daarvoor zeker 5keer een defecte iPhone gehad door eigen schuld acties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:46
Donstil schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:54:
[...]

Haha was het maar zo een feest dat ik in 10 jaar maar 1x een extra iPhone nodig gehad zou hebben 8)7

Binnen AppleCare+ nu 2x gebruik van moeten maken. Maar daarvoor zeker 5keer een defecte iPhone gehad door eigen schuld acties.
Ik neem meestal wel AppleCare+ na 59 dagen ipv hoes en screen protector. Tegenwoordig kost een hoes en screen protector samen ook 100 euro bijna. Dus dan blijft er 129 euro over…

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik had ook altijd AppleCare+, mede omdat het echt goud is dat er een werkdag later gewoon een nieuwe op de mat ligt en je daarna pas de oude terug stuurt. (Of rechtstreeks omruilen in winkel.) En ook fijn: je hoeft niet te dealen met bijvoorbeeld een MediaMarkt. (Enkel horror ervaringen mee op garantiegebied.) Echt een bijzonder goede service en als je zoiets zoekt kan ik het van harte aanraden. Je kan in principe ook gewoon voor het einde van de looptijd ff een nieuwe accu claimen als je dat wil, geen probleem. Als je 4 jaar met je toestel wil doen kan je de kosten voor een battery replacement dan weer van de "onkosten" voor AC+ afhalen.

Ikzelf doet het alleen niet meer via AC+. Ik kocht dit vooral a.) omdat ik toestellen vaak nog gesealed of net een paar weekjes oud kocht op marktplaats/tweakers en dan zeker wilde weten dat er garantie op zat. (was onder de streep vaak totaal net iets duurder dan een losse nieuwe iPhone zonder AC+), b.) omdat ik behoorlijk afhankelijk van de telefoon ben (ook zakelijk) en ik dus absoluut Express Replacement wilde kunnen gebruiken voor het geval dat.

Nu heb ik m'n toestellen echter rechtstreeks bij Apple gekocht. Die moeten me sowieso *minstens* 2 jaar garantie bieden. M'n inboedel/kostbaarhedenverzekering + reisverzekering dekken beiden de iPhone's binnen ons gezin ook volledig tegen nieuwprijs de eerste 2 jaar; en die verzekeringen zijn voor mij zeer gunstig en heb ik dus sowieso al. (Heeft rendement, zou je kunnen stellen.) Dus wat blijft er over dat AC+ nog voor meerwaarde heeft? Eigenlijk niets. Express Replacement heb ik dan helaas niet meer, maar dat is me het geld dat Apple voor AC+ vraagt niet waard. Daarvoor heb ik dit keer m'n iPhone X gehouden als reserve en speeltoestel. :P Hence forth: geen AppleCare+ meer voor mij op dit moment. Op langere termijn scheelt dit wel in de kosten. :) Apple zou een AppleCare zonder verzekering moeten aanbieden... Dus enkel support en reparaties incl ER, maar geen schadeherstel.

Let wel: AC+ dekt geen verlies of diefstal. Een algemene inboedel/reis mogelijk wel. Check voorwaarden.

TL;DR:
AppleCare+ zeker aan te raden als je zoiets wil. Maar als je al verzekerd bent (eg: inboedel/buitenshuis + evt reis) en de iPhone gekocht hebt bij Apple zelf of bij een betrouwbare winkel, dan betaal je de AC+ premie eigenlijk alleen nog maar voor Express Replacement en de optie om een "gratis" (sigaar uit eigen doos dan) accuvervanging te scoren. Dan zou ik het niet doen, tenzij je geen reservetoestel hebt en extreem van je telefoon afhankelijk bent. (Zakelijk bijvoorbeeld is het alweer een heel ander verhaal. ;))

P.S. Als je AC+ wil kopen, maar meerdere apparaten (al helemaal als 't om meerdere iPhone's gaat) wil verzekeren, dan lopen de kosten snel op en kan een inboedel/kostbaarheden buitenhuisverzekering al snel (op termijn) goedkoper zijn. Check dat ook dan, als je wil verzekeren. Die dekken verschrikkelijk veel meer dan enkel telefoon. Let wel op maximum bedragen en demarcatielijsten.

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 24-09-2021 06:48 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Terug naar de iPhone 13. Ik zit nog steeds te twijfelen over de aanschaf van een 13 Mini. M'n 12 Mini voldoet prima, maar heeft nog maar 20/256GB vrij. Ik zit te azen op het 13 Mini 512GB model. Maar ik ga denk ik toch even kijken of ik niet nog ergens ruimte vrij kan maken (eg: omzetten Live -> Still) om het nog één jaartje uit te zingen. Want ik upgrade denk ik liever naar een 14 Mini dan de 13 Mini die nauwelijks beter is dan de 12 Mini op die opslaggrootte na... En mocht er geen 14 Mini komen of die blijkt ruk te zijn: welnu, dan koop ik volgend jaar voor minder geld dan nu alsnog een 13 Mini 512GB. :P

... Maar ik ben er nog niet over uit, dus wie weet ligt er volgende week opeens een bestelling bij Apple voor een 13 Mini. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 11:09

Ik vind Apple Care vreselijk duur voor wat het biedt. En het is voor Apple altijd een excuus geweest om hun fabrieksgarantie uit te kleden. Apple is de enige grote telefoonfabrikant die maar één mager jaar garantie geeft.
Maar goed, misschien is het dus wel goed om extra garantie te kopen voor een toestel waarvan de fabrikant kennelijk weinig vertrouwen heeft in de kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Of-Aaargh schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:03:
[...]

Ik vind Apple Care vreselijk duur voor wat het biedt. En het is voor Apple altijd een excuus geweest om hun fabrieksgarantie uit te kleden. Apple is de enige grote telefoonfabrikant die maar één mager jaar garantie geeft.
Maar goed, misschien is het dus wel goed om extra garantie te kopen voor een toestel waarvan de fabrikant kennelijk weinig vertrouwen heeft in de kwaliteit.
Het eerste jaar garantie krijg je van de fabrikant en het tweede jaar van de winkel waar hij gekocht is. Koop je hem bij Apple dan krijg je gewoon 2 jaar garantie van ze.

Koop je hem bij de MediaMarkt/Coolblue/What ever dan krijg je inderdaad maar 1 jaar garantie via Apple (afspraak via Genius Bar) en in het tweede jaar mag je naar de winkel waar hij gekocht is.

NIet raar, zo werkt het nou eenmaal.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:03:
[...]

Of je kijkt gewoon op hun site en ziet dat je het mis hebt.
https://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:49

pdavie2311

Live life to the fullest..

Donstil schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:48:
[...]

Kolere. Toch wel weer een matige zaak hoor, die lader (van €150,-) is nog geen jaar oud en nu ligt de nieuwe iPhone al ruk.
Onze mooie Belkin werkt nog wel gewoon toch? :)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
via het macrumors forum, de mensen Down Under hebben al een paar uurtjes hun nieuwe iPhone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whr1zStrYf0E5gzeewDDQXiDutY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pt9ZqzcSrfKIK75oexeWW775.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UgN3f3grissnTMXjIw49g-Oj1xo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Md8RNzMbSkjebbSCezgoBsHq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Zal ik nu wel de blauwe nemen of weer veilig Graphite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:45:
[...]

HaHa ben benieuwd. Verwacht van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdavie2311 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:49:
Koop je toch beide, 13 pro & pro Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

pdavie2311 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:49:
Met unne witte, blijfde zitte... oh wacht... :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
mensen Down Under merken op dat t scherm van de 13 Pro cooler/minder geel is dan de 12 Pro.
(beeldschermen 12 Pro en 13 Pro met exact dezelfde beeldscherminstellingen vergeleken uiteraard )

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 24-09-2021 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

_Bailey_ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:09:
mensen Down Under merken op dat t scherm van de 13 Pro cooler/minder geel is dan de 12 Pro.
(beeldschermen 12 Pro en 13 Pro met exact dezelfde beeldscherminstellingen vergeleken uiteraard )
Euh dat is toch goed?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ja voor mij wel. Ik hou niet van die geelachtige schermen. Maar de ander vindt coolere schermen weer niks.

nog 2 foto's van de Sierra Blue, maar dan vanuit andere hoek en licht. @pdavie2311 al een keuze kunnen maken :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k53u-tXsiE8uAB9ZYHe3aC9q81A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0JlaKBlUP7yjD8mdRwpO2ity.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/au3cAe9y-iTUG1KeEDgx4Wtk5qQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55uUCcCuHaypNnWrX6RigRz1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door _Bailey_ op 24-09-2021 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:07
_Bailey_ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:09:
YouTube: iPhone 13 Pro Unboxing and Everything You Wanted To Know
Op 9:30 kun je het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Altijd TrueTone aan hier overigens, dus zal voor mij geen issue zijn schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:27:
Altijd TrueTone aan hier overigens, dus zal voor mij geen issue zijn schat ik zo in.
ow echt? ook tijdens de zomermaanden (buiten)? en nog prima leesbaar dan dus blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
pdavie2311 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:45:
[...]

Wat een topding is dat! Beste aankoop op mijn bureau geweest 2021. Zo goed zelfs dat ik er twee heb gekocht, zakelijk en prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:28:
[...]

ow echt? ook tijdens de zomermaanden (buiten)? en nog prima leesbaar dan dus blijkbaar
Yes altijd, nooit gehoord nog dat het tijdens de zomermaanden anders zou zijn, is dat een ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:30:
[...]

Yes altijd, nooit gehoord nog dat het tijdens de zomermaanden anders zou zijn, is dat een ding?
oh nee hoor, maar had zo het idee dat onder/in de zon met TrueTone het beeldscherm wat minder goed leesbaar zou zijn... I was wrong! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:29:
[...]

Wat een topding is dat! Beste aankoop op mijn bureau geweest 2021. Zo goed zelfs dat ik er twee heb gekocht, zakelijk en prive.
Ja echt super. Alleen de SS watch met bepaalde banden is er soms net te zwaar voor merk ik. Dan glijd hij iets naar beneden waardoor hij stopt met opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:31:
[...]

oh nee hoor, maar had zo het idee dat onder/in de zon met TrueTone het beeldscherm wat minder goed leesbaar zou zijn... I was wrong! :*)
Ooh nee hoor nooit wat van gemerkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ter vergelijking; de Sierra Blue en de AirPods Max ernaast

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dL3BtKJRUnLCQm0e01J1Ye-680w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XKWDESdG8K4oU83oQ5hH885Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:28:
[...]

Dat TrueTone is echt een ding wat je éénmalig aanzet, een dagje aan went, en daarna nooit meer aan denkt. Werkt dus prima :)

Overigens: wie dat als té geel ervaart is wat verpest door het blauwe licht van andere devices. Een leuke test is je TV op de Movie-stand te zetten. Als dat te geel is, dan zijn je hersens verpest. Laat het aanstaan en je merkt dat het in een paar dagen snel weer wit zal worden wat je ziet.

[ Voor 30% gewijzigd door Dennisdn op 24-09-2021 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:27:
Minder geel, zie dat filmpje.
Ziet er beter uit volgens hem.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:35:

[Afbeelding]
Ooh dat is wel een mooie combinatie ja.

Maar doe mij maar een zilveren 13 pro en mijn zilveren Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 11:12

Quakie

quakelen

iphone 12 mini heeft wel "last" hier van. Op een zonnige dag is het scherm niet leesbaar en dat kan komen dat je iphone te heet wordt waardoor oled brightness naar beneden gehaald wordt. Ik zag in Zuid Frankrijk dus praktisch niks... moest echt met handen over scherm houden om maar iets van letters te onderscheiden.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 11:12

Quakie

quakelen

[Afbeelding]
zo vind ik hem super vet. op andere plaatjes ben ik niet kapot van de kleur.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

[Afbeelding]
Wat een aparte kleur weer :D

Ik heb wederom keuzestress bij de Mini :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:35:
[...]

Minder geel, zie dat filmpje.
Ziet er beter uit volgens hem.
Hij zet in dat filmpje TrueTone juist uit toch? Althans ik was naar 9:30 gescrubt zoals hierboven vermeld > zag hem TrueTone uitzetten > weg geklikt 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:38:
[...]

Hij zet in dat filmpje TrueTone juist uit toch? Althans ik was naar 9:30 gescrubt zoals hierboven vermeld > zag hem TrueTone uitzetten > weg geklikt 8)7
5 sec meer geduld hebben 😉

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
tevens las ik dat out of the box je sowieso een software krijgt met de nieuwe iPhones. Zag ik in een filmpje van ZolloTech (als ie zo precies heet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quakie schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:37:
iphone 12 mini heeft wel "last" hier van. Op een zonnige dag is het scherm niet leesbaar en dat kan komen dat je iphone te heet wordt waardoor oled brightness naar beneden gehaald wordt. Ik zag in Zuid Frankrijk dus praktisch niks... moest echt met handen over scherm houden om maar iets van letters te onderscheiden.
Ja dat heb ik ook wel, maar das geen issue van TrueTone dat is hardware.

Zo had ik gisteren ook deze weer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxKlOJBnrYWzMazYl-kKi2nmZB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VV2nXYO4lN0n2cuPau7evzsV.jpg?f=fotoalbum_large

terwijl ik alleen maar een podcast aan het luisteren was en ding niet eens in de volle zon lag, zo heet is het hier nou ook weer niet eind september 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:40:
[...]

tevens las ik dat out of the box je sowieso een software krijgt met de nieuwe iPhones. Zag ik in een filmpje van ZolloTech (als ie zo precies heet)
Ja ze zijn uitgeleverd met iOS15 RC. Vandaar deze update, mensen op 15 RC die geen bèta’s gedraaid hebben hadden precies deze Apple Music bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Herken ik niet. In Italië nooit zoiets ondervonden. Gelukkig ook geen temp meldingen. Wel een gare accu in nog geen jaar tijd :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:31:
[...]

Ja echt super. Alleen de SS watch met bepaalde banden is er soms net te zwaar voor merk ik. Dan glijd hij iets naar beneden waardoor hij stopt met opladen.
Echt? Dat is wel minder zeg! Wil dit jaar wel eens een SS AW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ja, inderdaad. Dit had ik ook in Spanje, gek werd ik er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Dennisdn schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:35:
[...]

Dat TrueTone is echt een ding wat je éénmalig aanzet, een dagje aan went, en daarna nooit meer aan denkt. Werkt dus prima :)

Overigens: wie dat als té geel ervaart is wat verpest door het blauwe licht van andere devices. Een leuke test is je TV op de Movie-stand te zetten. Als dat te geel is, dan zijn je hersens verpest. Laat het aanstaan en je merkt dat het in een paar dagen snel weer wit zal worden wat je ziet.
Is dat echt zo? Hersens verpest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:41:
[...]

[Afbeelding]

terwijl ik alleen maar een podcast aan het luisteren was en ding niet eens in de volle zon lag, zo heet is het hier nou ook weer niet eind september 8)7
Nee, inderdaad. Was je niet aan het opladen erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
Donstil schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:41:
[...]

[Afbeelding]

Vind sowieso de cooling in de 12 pro max niet geweldig. Spelletje of YouTube in de auto met zo’n erop en hoppa: helderheid omlaag |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Nee omdat ze van dat zachte glas maken, heb je dat nodig net zoals een screenprotector :/ Wel fijn dat deze modellen recht/oldskool zijn, zodat de screenprotector goed blijft zitten.

Op de 12 Mini nog maar eentje versleten, dat lukte met dat bolle glas vanaf de 11Pro (daar ben ik ze pas gaan gebruiken omdat het glas krastte) echt niet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:55

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Dat Apple is net een bedrijf! ;)

Al kunnen ze hier natuurlijk niet altijd wat aan doen, want soms moeten ze gewoon componenten elders plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:47:
[...]

Is dat echt zo? Hersens verpest?
Ja. “Gewend” klinkt misschien wat minder heftig, het is niks ernstigs. De meeste devices zijn heel blauw afgesteld omdat we dat als heel wit ervaren. En daar wen je zo erg aan dat normaal wit, geel gaat lijken. De TV-fetisjisten verwijzen dan altijd naar de Movie-mode van een tv, in die mode staan alle filters uit.

Probeer het maar eens als je Movie echt als veel te geel ervaart. Laat het aan staan. Na een paar dagen trekken je ogen/hersenen alweer bij en zie je wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:49:
[...]

Nee, inderdaad. Was je niet aan het opladen erbij?
Nee niets verder. PocketCasts en via Airpods luisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Toch de 13 Pro Graphite gekozen! Blijf het een mooie kleur vinden en ben bang dat de lichtblauwe mij gaat vervelen. Dan maar veilig. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:15
Oops dubbelpost!

[ Voor 91% gewijzigd door Y451N op 24-09-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ik zie daar toch echt staan bij fabrieksgarantie: "2 jaar na de aankoopdatum voor Apple Watch Edition,1 jaar na de aankoopdatum voor alle andere Apple producten". Dus ik heb het niet mis hoor. 1 jaar fabrieksgarantie. Uiteraard zou Apple graag onder het Europese consumentenrecht uit willen komen, en ons ook onder het beperkte Amerikaanse regime willen brengen, maar onder druk van consumentenorganisaties hebben ze die verwijzing naar het algemeen geldende consumentenrecht een paar jaar geleden moeten toevoegen.

Vergelijk Samsung: https://www.samsung.com/nl/support/warranty/

Maar goed, we raken off-topic.

Het is wel zo dat ik nog nooit bij een Iphone (en ik heb er nogal wat gehad) een garantiegeval gehad heb. Bij mijn Samsung Note 4 wel. Daarvan heb ik destijds netjes na 18 maanden nog een gratis nieuwe batterij gekregen van Samsung, zonder dat ik bij de winkel moest gaan zeuren over 'wettelijke garantie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:32:
[...]

Ik zie daar toch echt staan bij fabrieksgarantie: "2 jaar na de aankoopdatum voor Apple Watch Edition,1 jaar na de aankoopdatum voor alle andere Apple producten". Dus ik heb het niet mis hoor. 1 jaar fabrieksgarantie. Uiteraard zou Apple graag onder het Europese consumentenrecht uit willen komen, en ons ook onder het beperkte Amerikaanse regime willen brengen, maar onder druk van consumentenorganisaties hebben ze die verwijzing naar het algemeen geldende consumentenrecht een paar jaar geleden moeten toevoegen.

Vergelijk Samsung: https://www.samsung.com/nl/support/warranty/

Maar goed, we raken off-topic.

Het is wel zo dat ik nog nooit bij een Iphone (en ik heb er nogal wat gehad) een garantiegeval gehad heb. Bij mijn Samsung Note 4 wel. Daarvan heb ik destijds netjes na 18 maanden nog een gratis nieuwe batterij gekregen van Samsung, zonder dat ik bij de winkel moest gaan zeuren over 'wettelijke garantie'.
Je kijkt naar de 2e kolom. De eerste kolom, Nederlandse consumentenwetgeving, overruled dat:

"Verwachte levensduur van het product (geen vaste duur)."

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 24-09-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Dennisdn schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:37:
[...]

Je kijkt naar de 2e kolom. De eerste kolom, Nederlandse consumentenwetgeving, overruled dat:

Apple doet daar niet heel makkelijk over. Gisteren nog contact gehad over mijn AirPods Pro met hun support. Mijn AirPods zijn uit november 2019, dus het eerste waar de support agent over begon was dat de garantie van 1 jaar verlopen is. Toen ik begon over dat ik toch wel minimaal 2 jaar garantie verwachtte, zei hij dat mijn defect dan ‘mogelijk’ gedekt wordt door consumentenrecht, maar dan moest ik teruggebeld worden door een andere support agent op afspraak.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Dennisdn schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:37:
[...]

Jahaaa, maar dat is algemeen geldend Nederlands recht (ook geldend voor Apple dus) voor alle consumentenproducten. Ook voor een telefoonhoesje van 5 euro dat je bij een Nederlandse winkel koopt.
Ik spreek over de fabrieksgarantie, dus dat je een tijd lang bij de fabrikant kunt aankloppen als er iets mis is met je product. Dat heeft bepaalde voordelen. Bijvoorbeeld dat je binnen de garantieperiode (na een half jaar) niet zelf hoeft aan te tonen dat een gebrek niet jouw schuld is. De fabrikant moet aantonen dat een gebrek wel jouw schuld is, en dat is een stuk lastiger dan omgekeerd. Dus ik snap wel dat bepaalde fabrikanten dat liever niet willen, en het is ook hun goed recht. Maar feit blijft dat Apple zowat de enige telefoonfabrikant is die maar één jaar fabrieksgarantie geeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwh1kZolJqKK627furkJhjkh-qc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BLAneJukAfTOm4cbhR8J4KKj.jpg?f=fotoalbum_large

Coolblue heeft hier om 09:00 weer voor een glimlach gezorgd hoor..

Gegevens zijn aan het overzetten, E-sim staat klaar om overgezet te worden.. gaat toch lekker soepel allemaal.. wat een verademing met 15 jaar geleden toen je je contacten e.d. nog handmatig over moest zetten :).

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:50:
[...]

Jahaaa, maar dat is algemeen geldend Nederlands recht (ook geldend voor Apple dus) voor alle consumentenproducten. Ook voor een telefoonhoesje van 5 euro dat je bij een Nederlandse winkel koopt.
Ik spreek over de fabrieksgarantie, dus dat je een tijd lang bij de fabrikant kunt aankloppen als er iets mis is met je product. Dat heeft bepaalde voordelen. Bijvoorbeeld dat je binnen de garantieperiode (na een half jaar) niet zelf hoeft aan te tonen dat een gebrek niet jouw schuld is. De fabrikant moet aantonen dat een gebrek wel jouw schuld is, en dat is een stuk lastiger dan omgekeerd. Dus ik snap wel dat bepaalde fabrikanten dat liever niet willen, en het is ook hun goed recht. Maar feit blijft dat Apple zowat de enige telefoonfabrikant is die maar één jaar fabrieksgarantie geeft.
Je hebt geen recht op langere fabrieksgarantie, sterker nog je hebt überhaupt geen recht op fabrieksgarantie.

Fabrieksgarantie is een service die bepaalde fabrikanten aanbieden bovenop de consumenten garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 20:52
RobbieB schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:53:
[Afbeelding]

Gegevens zijn aan het overzetten, E-sim staat klaar om overgezet te worden.. gaat toch lekker soepel allemaal.. wat een verademing met 15 jaar geleden toen je je contacten e.d. nog handmatig over moest zetten :).
Lekker man! Vanuit Apple is DHL nog niet eens onderweg vanuit Eindhoven.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:17
Net gestart maar dit duurt dus 2 uur waarbij je allebei de telefoons 2 uur niet kan gebruiken, ik laat 't wel lekker via iCloud lopen.

Edit:
Van een iPhone X 256 GB naar een iPhone 13 Pro 256GB

[ Voor 8% gewijzigd door Evernote op 24-09-2021 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
voor mensen met een Apple Watch die zometeen aan de slag gaan met hun nieuwe iPhone en Watch, hier een draadje op macrumors van aardig wat lui die problemen hebben met pairen van Apple Watch en de nieuwe iPhone

https://forums.macrumors....re-orders.2311435/page-33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Evernote schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:56:
[...]

Net gestart maar dit duurt dus 2 uur waarbij je allebei de telefoons 2 uur niet kan gebruiken, ik laat 't wel lekker via iCloud lopen.

Edit:
Van een iPhone X 256 GB naar een iPhone 13 Pro 256GB
Bij mij was het binnen 15 min. klaar (64GB vrijwel helemaal vol naar 256GB)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
RobbieB schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:01:
[...]

en? hoe ervaar je tot dusver het 120Hz scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
RobbieB schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:01:
[...]

Mijn X staat niet eens vol (minder dan 80GB in gebruik) :S de eerste optie duurt 15 minuten maar transfer to transfer duurt veel langer.

[ Voor 4% gewijzigd door Evernote op 24-09-2021 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Evernote schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:05:
[...]

Mijn X staat niet eens vol (minder dan 80GB in gebruik) :S de eerste optie duurt 15 minuten maar transfer to transfer duurt veel langer.
Hoe lang heb je het afgewacht? Ik begrijp dat de resterende tijd snel naar beneden wordt bijgesteld in het proces.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
RobbieB schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:53:
[Afbeelding]

En wat vind je van de kleur in het echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
gday schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:09:
[...]

Hoe lang heb je het afgewacht? Ik begrijp dat de resterende tijd snel naar beneden wordt bijgesteld in het proces.
Een kwartier ongeveer en toen versprong ie van 1h naar 2h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Donstil schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:54:
[...]

Je hebt geen recht op langere fabrieksgarantie, sterker nog je hebt überhaupt geen recht op fabrieksgarantie.

Fabrieksgarantie is een service die bepaalde fabrikanten aanbieden bovenop de consumenten garantie.
Dat is wat ik zeg. En die extra service is bij Apple één jaar, bij de meeste andere telefoonfabrikanten twee jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:13:
[...]

Dat is wat ik zeg. En die extra service is bij Apple één jaar, bij de meeste andere telefoonfabrikanten twee jaar.
Ja en er zijn er ook zat die het niet aanbieden en je naar de winkel laten gaan. Niet zo uitzonderlijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 00:58
gday schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:49:
[...]

Apple doet daar niet heel makkelijk over. Gisteren nog contact gehad over mijn AirPods Pro met hun support. Mijn AirPods zijn uit november 2019, dus het eerste waar de support agent over begon was dat de garantie van 1 jaar verlopen is. Toen ik begon over dat ik toch wel minimaal 2 jaar garantie verwachtte, zei hij dat mijn defect dan ‘mogelijk’ gedekt wordt door consumentenrecht, maar dan moest ik teruggebeld worden door een andere support agent op afspraak.
Het staat los van iPhone 13, maar in België heb je wel effectief 2 jaar wettelijke garantie. Die garantie moet gegeven worden door de verkoper. Dat geldt natuurlijk alleen bij professionele verkopers zoals Switch, FNAC, Appple winkels, en niet voor een particuliere verkoper op www.2dehands.be.

Zelf heb ik ooit een iPhone 6 gehad die na 22 maanden (net geen 2 jaar dus) een stofje achter de camera lens had. Ik merkte het door de wazige vlak die ik op foto's in dezelfde hoek altijd zag. Toen ik ermee terug ging naar Switch hebben zij dit bevestigd en zonder morren een nieuwe iPhone 6 toen meegegeven. Ik ging toen zelfs van 32 naar 64 GB. Dat is ook de reden waarom relatief veel Nederlanders in de grensstreek iPhones komen kopen net over de grens.

Belangrijk is wel dat de winkel dus jouw garantie afhandelt: ofwel vergoedt hij de kosten van de reparatie, ofwel zorgt hij voor een nieuw toestel. Een vervangtoestel tijdens de werken moet hij je echter niet bezorgen. Een winkel zoals Switch mag niet zeggen "contacteer Apple maar" als het product bij hen gekocht is.

Er bestaat in België ook nog zoiets dat "verwachte levensduur" heet. Veronderstel dat je een kinderstoeltje koopt in de Ikea waar je kindje van max 10 kg in zit. Na 3 jaar breekt opeens een poot van die stoel. Dan ben je over de wettelijke 2 jaar garantie van Ikea heen, maar je kan wel hard maken dat een houten stoel (zelfs van Ikea...) langer dan 3 jaar moet kunnen meegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
werkelijk nog niemand die z'n 13 Pro (Max) heeft ontvangen en niet zijn of haar ervaringen al kan delen wat betreft het 120Hz scherm??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
_Bailey_ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:31:
werkelijk nog niemand die z'n 13 Pro (Max) heeft ontvangen en niet zijn of haar ervaringen al kan delen wat betreft het 120Hz scherm??
Ben ook wel benieuwd, die van mij komt pas begin volgende week. :'(

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02:14
_Bailey_ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:59:
voor mensen met een Apple Watch die zometeen aan de slag gaan met hun nieuwe iPhone en Watch, hier een draadje op macrumors van aardig wat lui die problemen hebben met pairen van Apple Watch en de nieuwe iPhone

https://forums.macrumors....re-orders.2311435/page-33
Je  watch met je toch niet ontkoppelen van je iphone en dan opnieuw koppelen met je nieuwe iphone.
Die is toch gekoppeld aan je  id?

Of eerst ontkoppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thugnificent
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 11:15
_Bailey_ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:31:
Heerlijk soepel, echt een aangename upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Thugnificent schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:33:
[...]

Heerlijk soepel, echt een aangename upgrade
goed om te horen. Ter vergelijking; wat had je hiervoor qua iPhone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Azmodann schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:32:
[...]

Je  watch met je toch niet ontkoppelen van je iphone en dan opnieuw koppelen met je nieuwe iphone.

Of eerst ontkoppelen?
Nee, daar moet tijdens het configureren van je nieuwe iPhone automatisch om gevraagd worden. Ik ga het meemaken, jammer genoeg moet ik nog een paar dagen wachten.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Azmodann schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:32:
[...]

Of eerst ontkoppelen?
ik heb 'm al ontkoppeld. Ga het zometeen testen als m'n 13 Pro bezorgd wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thugnificent
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 11:15
_Bailey_ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:34:
[...]

goed om te horen. Ter vergelijking; wat had je hiervoor qua iPhone?
iphone 12 pro max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Donstil schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:15:
[...]

Ja en er zijn er ook zat die het niet aanbieden en je naar de winkel laten gaan. Niet zo uitzonderlijk allemaal.
Welke dan? Ik heb dat niet zo op mijn netvlies. In elk geval Samsung, Xiaomi bieden twee jaar fabrieksgarantie. Nokia zelfs drie jaar. Apple maar één jaar.
Pagina: 1 ... 13 ... 44 Laatste