Ik had ook altijd AppleCare+, mede omdat het echt goud is dat er een werkdag later gewoon een nieuwe op de mat ligt en je daarna pas de oude terug stuurt. (Of rechtstreeks omruilen in winkel.) En ook fijn: je hoeft niet te dealen met bijvoorbeeld een MediaMarkt. (Enkel horror ervaringen mee op garantiegebied.) Echt een bijzonder goede service en als je zoiets zoekt kan ik het van harte aanraden. Je kan in principe ook gewoon voor het einde van de looptijd ff een nieuwe accu claimen als je dat wil, geen probleem. Als je 4 jaar met je toestel wil doen kan je de kosten voor een battery replacement dan weer van de "onkosten" voor AC+ afhalen.
Ikzelf doet het alleen niet meer via AC+. Ik kocht dit vooral a.) omdat ik toestellen vaak nog gesealed of net een paar weekjes oud kocht op marktplaats/tweakers en dan zeker wilde weten dat er garantie op zat. (was onder de streep vaak totaal net iets duurder dan een losse nieuwe iPhone zonder AC+), b.) omdat ik behoorlijk afhankelijk van de telefoon ben (ook zakelijk) en ik dus absoluut Express Replacement wilde kunnen gebruiken voor het geval dat.
Nu heb ik m'n toestellen echter rechtstreeks bij Apple gekocht. Die moeten me sowieso *minstens* 2 jaar garantie bieden. M'n inboedel/kostbaarhedenverzekering + reisverzekering dekken beiden de iPhone's binnen ons gezin ook volledig tegen nieuwprijs de eerste 2 jaar; en die verzekeringen zijn voor mij zeer gunstig en heb ik dus sowieso al. (Heeft rendement, zou je kunnen stellen.) Dus wat blijft er over dat AC+ nog voor meerwaarde heeft? Eigenlijk niets. Express Replacement heb ik dan helaas niet meer, maar dat is me het geld dat Apple voor AC+ vraagt niet waard. Daarvoor heb ik dit keer m'n iPhone X gehouden als reserve en speeltoestel.

Hence forth: geen AppleCare+ meer voor mij op dit moment. Op langere termijn scheelt dit wel in de kosten.

Apple zou een AppleCare zonder verzekering moeten aanbieden... Dus enkel support en reparaties incl ER, maar geen schadeherstel.
Let wel: AC+ dekt geen verlies of diefstal. Een algemene inboedel/reis mogelijk wel. Check voorwaarden.
TL;DR:
AppleCare+ zeker aan te raden als je zoiets wil. Maar als je al verzekerd bent (eg: inboedel/buitenshuis + evt reis) en de iPhone gekocht hebt bij Apple zelf of bij een betrouwbare winkel, dan betaal je de AC+ premie eigenlijk alleen nog maar voor Express Replacement en de optie om een "gratis" (sigaar uit eigen doos dan) accuvervanging te scoren. Dan zou ik het niet doen, tenzij je geen reservetoestel hebt en extreem van je telefoon afhankelijk bent. (Zakelijk bijvoorbeeld is het alweer een heel ander verhaal.

)
P.S. Als je AC+ wil kopen, maar meerdere apparaten (al helemaal als 't om meerdere iPhone's gaat) wil verzekeren, dan lopen de kosten snel op en kan een inboedel/kostbaarheden buitenhuisverzekering al snel (op termijn) goedkoper zijn. Check dat ook dan, als je wil verzekeren. Die dekken verschrikkelijk veel meer dan enkel telefoon. Let wel op maximum bedragen en demarcatielijsten.
[
Voor 6% gewijzigd door
WhatsappHack op 24-09-2021 06:48
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)