De verhaallijnen zijn voor mij geen probleem, die begrijp ik. Echter ook in de show slaat de hele scène met Egwene nergens op. Juist het hele punt van die
Na het opnieuw bekijken van de aflevering heb ik echter het idee dat het oorspronkelijk wel degelijk de bedoeling was dat
spoiler:
a'dam is dat de sul'dam de damane kunnen dwingen, ook als ze niet willen. Door Egwene nu die a'dam te laten overwinnen in plaats van bevrijdt te worden, wordt er eigenlijk een soort Mary Sue van haar gemaakt.
Daarnaast doet het alles teniet wat in aflevering 6 is gedaan door hiermee eigenlijk te zeggen dat dus iedereen die a'dam kan overwinnen. Ze impliceren dus dat die andere slaven eigenlijk gewoon niet vrij willen zijn.
Daarnaast doet het alles teniet wat in aflevering 6 is gedaan door hiermee eigenlijk te zeggen dat dus iedereen die a'dam kan overwinnen. Ze impliceren dus dat die andere slaven eigenlijk gewoon niet vrij willen zijn.
Na het opnieuw bekijken van de aflevering heb ik echter het idee dat het oorspronkelijk wel degelijk de bedoeling was dat
spoiler:
Nyneave en Elayne haar zouden bevrijden, want hun hele verhaallijn leidde nu nergens naar toe (ja, behalve dan dat Elayne Rand ontmoette). Wellicht dat ze het oorspronkelijke einde hebben vervangen door deze versie na tests met publiek of was het een 'executive order' of zoiets, maar het is duidelijk dat degene die de beslissing heeft genomen niet het verhaal kende. Zowel boek als show niet.