Ik heb in de kerstvakantie deze serie bekeken en weet niet wat ik er van moet vinden.
De eerste 5 minuten had ik het al bijna opgegeven, het leek meer een statement te zijn voor vrouwen dan wat anders. Gelukkig wel doorgekeken en na het eind van aflevering 1 was mijn interesse wel gewekt. Ik heb de boeken niet gelezen, dus geen idee hoe het verhaal zou moeten gaan.
Moiraine was eigenlijk het enige karakter waar ik enig gevoel bij kreeg tijdens de serie. Lai een goede tweede. De rest lijkt er enigszins voor spek en bonen bij te lopen en krijgt maar weinig uitdieping, terwijl dat juist de hoofdpersonen zouden zijn.
Loial is in dat opzicht helemaal bijzaak. Hij is bij 3 ogenschijnlijk belangrijke gebeurtenissen betrokken, maar dat uit zich alleen in zijn aanwezigheid tijdens die gebeurtenissen (lijkt verder weinig bij te dragen). Hij heeft slechts een paar zinnen in een paar scènes, maar uiteindelijk denkt men toch te kunnen choqueren met de vraag of hij het overleefd of niet? Who gives a f...!
Ook die happy gipsy family. Leek wel een filler episode. Dat heb je met 8 afleveringen helemaal niet nodig!
Of die bardame die een dark friend is en meteen het loodje legt. Door die muzikant die ongetwijfeld een belangrijk karakter is, maar die we na die aflevering niet eens meer benoemd horen worden.
Het zal ongetwijfeld allemaal wel belangrijk zijn voor het geheel, maar dan had men dit verhaal beter over 2 seizoenen of 1 langer seizoen kunnen uitsmeren. Ik weet nog steeds praktisch niets over die special 5. Volgens die waarzegster hadden ze een band die ze nog nooit eerder gezien had bij mensen. 5 minuten later vertrekken Rand en Moiraine met z'n tweeën naar de eindbaas
Ik zal seizoen 2 en wellicht 3 ook nog wel kijken in de hoop dat het beter wordt. Maar vooralsnog is dit geen serie die je bij blijft.