Toon posts:

[Serie] The Wheel of Time [Amazon]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Tmr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03 21:04
Ik heb een aantal jaar geleden de eerste 4 delen gelezen.

De kritieken van de verschillende kanten kan ik wel begrijpen. De serie mag dan het eerste boek niet tot op de letter volgen (verre van zelfs), maar ik heb er toch met plezier naar kunnen kijken.

Binnenkort toch maar weer eens deel 5 (en verder) er bij pakken

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:06

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ergens jeukt het bij mij ook om weer te gaan lezen. Helaas te veel dingen IRL gaande waardoor lezen even niet goed gaat.
Ik ben blijven steken tijdens boek 2, toch wel een van mijn favorieten uit de reeks.
Verder heb ik me prima vermaakt met de serie, maar als je kijkt met hoeveel liefde en aandacht de eerste afleveringen gekregen hebben tegenover de rushed finale hoop ik dat ze er zelf ook van geleerd hebben.

De verhaallijn mag van mij flink afwijken, de boeken zijn één vertelling en geen in beton gegoten script waar tot de letter alles gevolgd moet worden. De focus, tempo en hoofdfiguren mogen ook best afwijken alleen hoop ik dat er niet te veel plotholes worden gemaakt. Tot nu toe is met name het tempo - verhaallijn pacing waar ik me het meeste zorgen om maak.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 03-06 11:27
Over het algemeen vond ik het een leuk eerste seizoen, maar de laatste aflevering viel me wat tegen. Zonder te willen spoileren: Ik vind dat ze wel erg grote sprongen maken in de verhaallijn. Er gebeuren hier dingen die pas een paar boeken later zouden moeten gebeuren. Ik snap dat de serie geen 14 (of 15) seizoenen moet gaan krijgen, maar er mist nu wat materiaal wat het verhaal voor mij leuker had gemaakt.

spoiler:
De introductie van de forsaken bijvoorbeeld. Nu moeten we het maar doen met Ishamael waarvan de kijkers en de personages niet weten wie hij is, maar de gemiddelde kijker weet niet wie de forsaken zijn afgezien van een terloopse opmerking in de Tower.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 12:18
PrimusIP schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:21:
Over het algemeen vond ik het een leuk eerste seizoen, maar de laatste aflevering viel me wat tegen. Zonder te willen spoileren: Ik vind dat ze wel erg grote sprongen maken in de verhaallijn. Er gebeuren hier dingen die pas een paar boeken later zouden moeten gebeuren. Ik snap dat de serie geen 14 (of 15) seizoenen moet gaan krijgen, maar er mist nu wat materiaal wat het verhaal voor mij leuker had gemaakt.

spoiler:
De introductie van de forsaken bijvoorbeeld. Nu moeten we het maar doen met Ishamael waarvan de kijkers en de personages niet weten wie hij is, maar de gemiddelde kijker weet niet wie de forsaken zijn afgezien van een terloopse opmerking in de Tower.
Ik vond het inderdaad over het algemeen ook veel te gehaast. Als het 10 afleveringen was ipv 8 hadden ze al veel meer verdieping kunnen brengen zonder dat het saai zou worden.

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik vraag me af in hoeverre corona daar invloed op heeft gehad. Ik zou niet verbaasd zijn als ze van 10 > 8 zijn gegaan doordat de productie een aantal maanden heeft stilgelegen. Maar ik heb me verder niet met die details bezig gehouden. Als ze het vanaf begin af aan op 8 afleveringen hebben ingezet dan blijf ik bij mijn eerdere opmerking over de pacing, het is inderdaad her en der wat gehaast en te oppervlakkig. Zeker de laatste aflevering helaas.
Overigens saai vond ik het nergens (in tegenstelling tot sommige stukken in de boeken)

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:32
Ik heb in de kerstvakantie deze serie bekeken en weet niet wat ik er van moet vinden.

De eerste 5 minuten had ik het al bijna opgegeven, het leek meer een statement te zijn voor vrouwen dan wat anders. Gelukkig wel doorgekeken en na het eind van aflevering 1 was mijn interesse wel gewekt. Ik heb de boeken niet gelezen, dus geen idee hoe het verhaal zou moeten gaan.

Moiraine was eigenlijk het enige karakter waar ik enig gevoel bij kreeg tijdens de serie. Lai een goede tweede. De rest lijkt er enigszins voor spek en bonen bij te lopen en krijgt maar weinig uitdieping, terwijl dat juist de hoofdpersonen zouden zijn.

Loial is in dat opzicht helemaal bijzaak. Hij is bij 3 ogenschijnlijk belangrijke gebeurtenissen betrokken, maar dat uit zich alleen in zijn aanwezigheid tijdens die gebeurtenissen (lijkt verder weinig bij te dragen). Hij heeft slechts een paar zinnen in een paar scènes, maar uiteindelijk denkt men toch te kunnen choqueren met de vraag of hij het overleefd of niet? Who gives a f...!

Ook die happy gipsy family. Leek wel een filler episode. Dat heb je met 8 afleveringen helemaal niet nodig!

Of die bardame die een dark friend is en meteen het loodje legt. Door die muzikant die ongetwijfeld een belangrijk karakter is, maar die we na die aflevering niet eens meer benoemd horen worden.

Het zal ongetwijfeld allemaal wel belangrijk zijn voor het geheel, maar dan had men dit verhaal beter over 2 seizoenen of 1 langer seizoen kunnen uitsmeren. Ik weet nog steeds praktisch niets over die special 5. Volgens die waarzegster hadden ze een band die ze nog nooit eerder gezien had bij mensen. 5 minuten later vertrekken Rand en Moiraine met z'n tweeën naar de eindbaas 8)7

Ik zal seizoen 2 en wellicht 3 ook nog wel kijken in de hoop dat het beter wordt. Maar vooralsnog is dit geen serie die je bij blijft.

• PrimusIP
LA-384 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:42:
Ook die happy gipsy family. Leek wel een filler episode. Dat heb je met 8 afleveringen helemaal niet nodig!
Ik weet niet hoe de tv serie het gaat doen, maar in de boeken is het zo dat een hoop dingen die je terloops tegen komt in de rest van de serie een grote rol van betekenis gaan krijgen. Zie het als dat in boek één (in dit geval seizoen 1) dingen en mensen voor komen die/wat je later nog wel terug gaat zien. Zo voorkom je ook dat halverwege het verhaal opeens dingen uit het niets kennelijk belangrijk zijn.

Die 'way of the leaf' reizigers vormen een belangrijk element in de wereld van Wheel of Time, als ze daar in de serie nog aan toe komen en het er niet uitknippen.

• PrimusIP
LA-384 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:42:
Ik zal seizoen 2 en wellicht 3 ook nog wel kijken in de hoop dat het beter wordt. Maar vooralsnog is dit geen serie die je bij blijft.
Geen idee. Als fan van de boekenserie viel me de laatste episode me een beetje tegen.
In de boekenserie zetten latere boeken de boel flink op z'n kop. Je krijgt namelijk niet goed beeld in boek 1 / seizoen 1 van wat er werkelijk gaande is in de wereld, de machten die er zijn en wat die 'Dark one' werkelijk doet. Mede doordat de main caracters er geen flauw benul van hebben. Die Moriane weet wat meer, maar ook haar kennis is eigenlijk heel beperkt vergeleken met wat bepaalde oude krachten in de wereld weten.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De charme van de boeken zijn de gelaagdheid en de langzame opbouw. De verwijzingen en gebeurtenissen die casual niks met elkaar lijken te hebben maar in het complete verhaal soms weer wel. Dat niemand eigenlijk iets weet is ook een onderdeel daar van, beetje zoals het echte leven zeg maar ;)

Daarbij moet een verhaal ook opgebouwd worden, als je alles in één keer wilt doen krijg je een hopeloos grote berg informatie met alle introducties dat alles tot een onoverzichtelijk geheel gebracht wordt. Daarbij is de reis met groei (of gebrek daarvan) ook onderdeel van het verhaal. Allemaal dingen die tijd nodig hebben. Assepoester is ook niet meteen prinses aan het begin van haar verhaal.

Die gelaagdheid maakt het wel lastig om te vertalen naar het scherm. Zonder de boeken te lezen mis je een hoop achtergrond, die wordt een beetje opgevangen met de behind de scenes animatie back ground stories (al zijn die lastig te vinden en matig van kwaliteit).

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:32
rockhopper schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:54:
Daarbij moet een verhaal ook opgebouwd worden, als je alles in één keer wilt doen krijg je een hopeloos grote berg informatie met alle introducties dat alles tot een onoverzichtelijk geheel gebracht wordt. Daarbij is de reis met groei (of gebrek daarvan) ook onderdeel van het verhaal. Allemaal dingen die tijd nodig hebben. Assepoester is ook niet meteen prinses aan het begin van haar verhaal.
Nee dat begrijp ik, maar persoonlijk vind ik dat ze het verkeerd hebben aangepakt. Het seizoen was te kort en/of het verhaal te uitgebreid. Daar is een verkeerde keuze gemaakt imo. Ik denk dat men prima had kunnen eindigen in the white tower en daar 8, goed uitgewerkte afleveringen aan had kunnen spenderen. Het bereiken van die white tower was tenslotte een belangrijk doel voor het 5-tal en moiraine en Lan. Dan was er ook wat meer tijd geweest voor backstory en groei van de hoofdpersonen. Nu vond ik de pacing van het seizoen gewoon niet zo goed. Sommige onderdelen kregen teveel en andere juist weer te weinig aandacht.

Misschien was dat in de boeken ook wel zo, maar dat maakt het natuurlijk niet beter. Zeker wanneer je vantevoren weet dat het verhaal meerdere seizoenen bestrijkt, moet de introductie gewoon goed in elkaar steken en je laten smachten naar meer. Nu lijkt het zelfs gewoon een afgesloten (afgeraffeld) verhaal.

• PrimusIP
LA-384 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:52:

Misschien was dat in de boeken ook wel zo, maar dat maakt het natuurlijk niet beter.
Ze hebben best veel uit het eerste boek geknipt. Zo mis je de introductie van één van de bijna main characters. Die zullen ze dan wel later introduceren, want je kunt daar niet omheen.

Wat ik jammer vind is niet zozeer het te snel door boek 1 vliegen, maar dat episode 8 dingen heeft die in de boeken later gebeuren, gemixt in een boek 1 setting. Ik had liever gehad dat ze dat niet gedaan hadden.
Daarentegen bezit seizoen 1 scène die niet in de boeken gebeuren. Dus niet al het afwijken is met tijdgebrek te verklaren.

Wat dat betreft ben ik positiever over die andere Amazone serie The Expanse.
Overigens wil ik WOT ook niet teveel afkraken. Episode 8 stelt me teleurgesteld maar ik had wel plezier aan de serie en ga ook seizoen 2 kijken.

• eno_W
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-06 09:42
Ik ben inmiddels begonnen met het lezen van boek 1. Ben nu vooral in shock over hoe jong ze zijn...

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

PrimusIP schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 00:25:
[...]
Wat ik jammer vind is niet zozeer het te snel door boek 1 vliegen, maar dat episode 8 dingen heeft die in de boeken later gebeuren, gemixt in een boek 1 setting. Ik had liever gehad dat ze dat niet gedaan hadden.
Daarentegen bezit seizoen 1 scène die niet in de boeken gebeuren. Dus niet al het afwijken is met tijdgebrek te verklaren.

Wat dat betreft ben ik positiever over die andere Amazone serie The Expanse.
Dat is eigenlijk de reden waarom ik me afvraag of het van 10 episodes naar 8 is gegaan want dat afraffelen merk je eigenlijk alleen in de seizoensfinale. Die extra scenes zijn overigens prima mogelijk bij tijdsgebrek, ik ga er namelijk niet vanuit dat ze alles chronologisch gefilmd hebben. Alles wat er pre-corona gefilmd is zal prima zijn, nadat het een paar maanden heeft stilgelegen wordt het een heel ander verhaal.

Op zich is er trouwens niks mis met het vooruitschuiven van evenementen. Dit zal zelfs moeten gebeuren willen ze er niet een seizoen per boek van maken. Ik hoop dat ze op een seizoen of 6 - 7 mikken en dat ze dit al redelijk in grote lijnen hebben uitgezet. En verder hoop ik dan dus ook dat met dit in het achterhoofd dat ze dus bepaalde dingen vooruitschuiven en andere dingen voorlopig hebben weg gelaten.

The Expanse ben ik niet bekend mee... Ook boekenserie? Ik zal eens kijken of het wat is later deze maand.

• eno_W
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-06 09:42
Ik heb inmiddels het eerste boek uit en sta op het punt om aan het tweede te beginnen (of zal ik eerst verdergaan met de proloog, iemand een tip?)

Vraag die mij nu een dag bezighoudt. Is de duistere nu vastgezet in het oog van de wereld of in shayol ghul? In de serie leek het eerste het geval waardoor ik dat steeds in mijn hoofd had (alsof het synoniemen zijn van elkaar), maar ik merk nu dat dit niet het geval is. Vooral bij het laatste deel van het boek zat ik daardoor toch steeds te wachten op een soort aanknopingspunt van waar dit dan precies is in het oog.

Moet ook nodig de laatste aflevering van de serie opnieuw kijken (en de rest trouwens ook) om te kijken welke puzzelstukjes nog meer wel of niet op hun plaats vallen.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
eno_W schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:57:
Ik heb inmiddels het eerste boek uit en sta op het punt om aan het tweede te beginnen (of zal ik eerst verdergaan met de proloog, iemand een tip?)
Ik zou de de proloog pas op z'n minst na boek 5 lezen. Er komen wat dingen in voor die mogelijk dingen spoileren voor de komende boeken. Het is oorspronkelijk geschreven na boek 9 geloof ik, maar na boek 5 kan het niet zoveel kwaad meer.
Vraag die mij nu een dag bezighoudt. Is de duistere nu vastgezet in het oog van de wereld of in shayol ghul? In de serie leek het eerste het geval waardoor ik dat steeds in mijn hoofd had (alsof het synoniemen zijn van elkaar), maar ik merk nu dat dit niet het geval is. Vooral bij het laatste deel van het boek zat ik daardoor toch steeds te wachten op een soort aanknopingspunt van waar dit dan precies is in het oog.
Om maar met de beroemde woorden van Robert Jordan te spreken: RAFO, oftewel Read And Find Out :)

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

eno_W schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:57:

Moet ook nodig de laatste aflevering van de serie opnieuw kijken (en de rest trouwens ook) om te kijken welke puzzelstukjes nog meer wel of niet op hun plaats vallen.
Je moet het maar zo zien, je weet op dit punt in de serie ongeveer net zoveel als de hoofdrolspelers. En zo is het verhaal bedoelt/geschreven denk ik. Qua proloog, er kunnen wat spoilers inzitten dus op eigen risico.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Vannacht is tijdens de San Diego Comic Con bekend gemaakt dat de Wheel of Time formeel groen licht heeft gekregen voor seizoen 3, nog voor seizoen 2 uitgebracht is:
https://www.hollywoodrepo...time-season-3-1235184188/

Daarnaast hebben ze bekend gemaakt dat volgende maand al een tweede deel (afleveringen 7 en 8 ) van de animatieserie Wheel of Time: Origins te zien zal zijn:

Ook hebben ze Behind the Scenes footage van het komende seizoen 2 online gezet:

En als laatste hield de showrunner Rafe Judkins een kleine Q&A op Twitter. De vragen en de antwoorden zijn hier te lezen:
https://www.wotseries.com...-qa-post-comic-con-panel/

Wanneer seizoen 2 komt is nog onbekend. Het seizoen is momenteel in post-productie en het lijkt erop dat het pas in Q1 of zelfs Q2 van 2023 te zien zal gaan zijn. Hopelijk komt die langere tijd goed van pas om de CGI wat consistenter te maken.

[Voor 12% gewijzigd door EDIT op 22-07-2022 08:55]

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:40
EDIT schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 06:04:
Vannacht is tijdens de San Diego Comic Con bekend gemaakt dat de Wheel of Time formeel groen licht heeft gekregen voor seizoen 3, nog voor seizoen 2 uitgebracht is:
https://www.hollywoodrepo...time-season-3-1235184188/
Ondanks de vele kritieken waren er voor Prime Video vele kijkers, meer dan genoeg om dus het 3e seizoen al aan te kondigen. Als dit aanhoudt reken ik op minstens 5 seizoenen, maar de vraag is hoe ver ze in de reeks zullen zijn op dat moment.

10 seizoenen lijkt me een brug te ver, hier en daar zullen ze toch al denken om dingen weg te laten of sneller te laten verlopen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Rafe Judkins mikt op 8 seizoenen, zo zei hij al eerder. Het tweede seizoen moet nog enkele restanten van boek 1 brengen, samen met boeken 2 en 3, echter wel met twee wat grotere veranderingen ten opzichte van de boeken, vooral in de verhaallijnen van Mat en Moiraine. De eerste vanwege het onverwachte vertrek van Barney Harris in seizoen 1, waardoor ze zijn verhaallijn moesten herschrijven, de tweede omdat die eigenlijk geen verhaallijn heeft in het tweede boek, dus moesten ze de gaten invullen.
In de Q&A die ik linkte geeft Rafe Judkins aan dat de personages aan het einde van S2 echter op hun 'bekende' plek zijn aangekomen, zodat ze in seizoen 3 The Shadow Rising werkelijk kunnen gaan vertellen.

Zoals ik het interpreteer betekent dat dus dat het komende seizoen er waarschijnlijk nog meer commentaar zal zijn van de 'fans' dat het verhaal niet overeenkomt met de boeken, maar moet het derde seizoen veel dichter bij de boeken gaan liggen, omdat het verhaal zoals het verteld wordt in de boeken vanaf dat moment zich veel beter leent voor een coherente TV serie dan dat in de eerste drie boeken wordt verteld.

Overigens wel nog goed nieuws voor S2: volgens de Q&A zijn de afleveringen langer dan in S1. Hopelijk betekent dit dat er meer de tijd genomen gaat worden voor bepaalde karakterontwikkelingen en scènes.

[Voor 8% gewijzigd door EDIT op 22-07-2022 08:00]

• algalid
Op sommige vlakken kon S1 beter en ik hoop dat ze het verhaal wat kunnen tweaken. Die liefdesdiehoek hoefde bvb niet en een aantal dialogen waren houterig. De episode over die ene warder viel ook niet in de smaak.

Ik blijf positief dat het goed komt, ook wat betreft Mat.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Leuk nieuws! Begrijp ik nou goed dat ze Mat helemaal gaan weglaten in plaats van opnieuw casten? Is dat niet erg lastig gezien de boeken?

@algalid Ieder zijn/haar mening, persoonlijk vind het leuker om dingen van een andere hoek te zien dan de verhalen die ik al ken. Daarbij is een vertaling van geschreven woord naar scherm altijd lastig. Je kan niet in iemands hoofd kruipen wat je bij boeken wel kan. Je kan niet in details verzanden wat in de boeken soms gebeurde maar je moet het wat luchtiger en sneller brengen om de aandacht vast te houden.

In het kort was het anders dan ik had verwacht maar niet op een slechte manier. Bepaalde dingen kunnen beter uitgewerkt worden en met name de pacing is er nog niet helemaal. Ik hoop dat de meeste mankementen van seizoen 1 aan corona lagen (en de tijdsdruk die daarmee gepaard ging) en dat ze het nu wat strakker en beter gedaan hebben.

Ik zoek en verwacht ook niet een één op één kopie van de boeken. Verras me maar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• algalid
rockhopper schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:07:
Begrijp ik nou goed dat ze Mat helemaal gaan weglaten in plaats van opnieuw casten? Is dat niet erg lastig gezien de boeken?
Mat wordt nu gespeeld door Donal Finn, ik denk dat hij enkele afleveringen afwezig blijft om dan op te duiken. Ik verwacht geen in universe uitleg dat het iemand anders is, maar ze zullen zijn naam enkele keren luid schreeuwen zodat je het niet misvat.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ah, nieuwe acteur. We gaan het zien wanneer de serie weer uitkomt. Jammer dat het nog bijna een jaar gaat duren, maar beter dat dan rushed & unfinished.

• EDIT
  • Nu online
Inderdaad is Mat ge-recast. Ik denk overigens niet dat hij enkele afleveringen afwezig zal zijn. Ze hebben tenslotte zelfs nog wat B-roll footage van de oude acteur gebruikt om hem terug naar Tar Valon te laten gaan in de laatste aflevering, toen de acteur al weg was, dus ik schat in dat zijn verhaallijn zo snel mogelijk verder gaat, maar dus op een iets andere manier dan in de boeken.
Volgens de Q&A krijgen we de
spoiler:
vechtstok scène

dus ik schat in dat het verhaal op de een of andere manier daar naartoe zal leiden.

• Lanfear89
  • Laatst online: 21:57
Ik zie net dat er wat nieuwe cast announcements zijn

Ik ken geen van beide. Maar beide matchen helemaal met hoe ik de karakters altijd al voor me zag. Mooi dan _/-\o_

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:58
Is de realease datum al bekend? Ik neem aan dat Amazon wilt dat we eerst bijkomen van Rings of power. Dus hopelijk november/december?

• EDIT
  • Nu online
Er is nog geen releasedatum, maar eerder werd 2023 gezegd door de showrunner. Ik neem niet aan dat die datum opeens vervroegd is, hoe graag ik dat ook zou willen :P
Ik vermoed persoonlijk op z'n vroegst april 2023, maar dat is puur nattevingerwerk op basis van een uitspraak dat ze ongeveer een jaar nodig zouden hebben voor de VFX en ze in april van dit jaar klaar waren met het filmen voor seizoen 2.
Met Rings of Power seizoen 2 in 2024 zou het mij echter niet eens zoveel verbazen als het pas zomer 2023/najaar 2023 wordt voor WoT.
Ze hebben ook nog een kleine teaser vrijgegeven voor seizoen 2. Pas op, spoilers!

[Voor 41% gewijzigd door EDIT op 08-10-2022 08:34]

• EDIT
  • Nu online
Ook al is er nog altijd geen releasedatum voor seizoen 2, de voorbereidingen voor het filmen van seizoen 3 zijn in volle gang.
Uit hints van de betrokkenen lijkt het erop dat inmiddels de scripts af zijn (voor zover men bij TV kan spreken over 'af' - meestal worden die dingen zelfs nog op de set zelf nog gefinetuned) en dat de pre-productie in volle gang is, en dat men waarschijnlijk nog dit kwartaal gaat beginnen met het daadwerkelijk filmen.
Fansite wotseries.com rapporteert dat nu ook de eerste director bekend is, Ciaran Donnelly, die ook in het eerste seizoen al enkele afleveringen voor zijn rekening nam.
Ook lijkt inmiddels de casting gestart te zijn voor seizoen 3.
Het hele artikel is hier te lezen: https://www.wotseries.com...-first-director-revealed/

• algalid
Het is goed dat de drie seizoenen concreet zijn, ik vraag me nu af hoe ze tot het einde kunnen komen. Gegeven het uitblijven van een supergroot kijkerspubliek vrees ik ervoor dat ze alle boeken gaan verfilmen (en het is niet goedkoop, ook al was er kritiek op te weinig budget). Elk seizoen is een mooi meegenomen, maar dat het op een cliffhanger eindigt sluit ik voorlopig niet uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Bij JordanCon zijn enkele nieuwe (kleinere) rollen bekend gemaakt en is er een Q&A online gezet voor de liefhebbers (Let op: mogelijke spoilers voor de niet-boekenlezers!!):

Maja Simonsen speelt Chiad, Ragga Ragnars speelt Bian, Jay Duffy speelt Dain Bornhald en Rima Te Wiata speelt Sheriam.

Ook is men inmiddels daadwerkelijk begonnen met het filmen van seizoen 3:
https://www.wotseries.com...gins-filming-on-season-3/

[Voor 3% gewijzigd door EDIT op 24-04-2023 12:14]

• Haan
  • Laatst online: 20:02

Haan

dotnetter

Ben benieuwd wanneer ze eindelijk eens seizoen twee gaan uitzenden.. Ik ben na seizoen 1 de boeken weer gaan lezen (in het Spaans, gaat wat trager dan Engels) en inmiddels alweer bijna bij boek 12 aangekomen dus wat mij betreft wordt het wel eens tijd :)

[Voor 10% gewijzigd door Haan op 23-04-2023 09:03]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• EDIT
  • Nu online
Helaas is er nog altijd geen datum bekend, maar Amazon heeft net pas de eerste show die eind mei zou moeten komen aangekondigd, dus (eind) juni is nog steeds een mogelijkheid. Maar het zou mij niet verbazen als het augustus/september wordt, ook al hoop ik natuurlijk z.s.m..
Die vele VFX speelt de show behoorlijk parten volgens mij in dat opzicht.
In het filmpje hebben ze het erover dat ze recent de uiteindelijke versie van een/enkele scènes hebben gezien, dus het lijkt er wel op dat de serie nu langzaamaan tegen de definitieve versie aan zit, maar daarna moeten volgens mij alle vertalingen/dubs nog gemaakt worden, dus daar mag je denk ikook weer een paar maanden voor tellen, vandaar dat eind juni mij de eerste mogelijkheid lijkt voor een release, mits de afleveringen nu zo ongeveer gereed zijn.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je mag toch hopen dat het dubben en vertalen wat sneller zal gaan (dan wel simultaan in plaats van op chronologie zoals je suggereert). vertalen zal rap zijn, dubben misschien iets minder snel afhankelijk van het schema van de stemacteurs.
Maar goed ze willen natuurlijk wel pas beginnen met een "final" version, de vraag is wanneer is zoiets final en is dat voor of na ze met de vfx te keer gegaan zijn.

Goed om weer eens een update te lezen, ik volg het verder niet want daar wordt ik zelf ongeduldig van. Verder heb ik liever dat ze de tijd ervoor nemen dan dat het afgeraffeld wordt.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Seizoen twee begint op vrijdag 1 september *O*

Hele artikel via Entertainment Weekly (samen met wat teaser pics van het tweede seizoen):
https://ew.com/tv/the-whe...ook-photos-premiere-date/

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

EDIT schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:35:
Seizoen twee begint op vrijdag 1 september *O*

Hele artikel via Entertainment Weekly (samen met wat teaser pics van het tweede seizoen):
https://ew.com/tv/the-whe...ook-photos-premiere-date/
Oeh gaaf! Hier zaten we al op te wachten

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nice, laten we hopen dat ze de boeken eer aan doen. Als ik het artikel mag geloven wijken ze af van de boeken en vind er flink wat compressie plaats. Maar dat hoeft niet erg te zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Ik meen dat het op een van de recente comic cons was, maar als ik het goed heb begrepen probeert men met dit seizoen vooral ook de verhaallijn recht te trekken met de problemen die in seizoen 1 ontstaan waren door o.a. covid en het vertrek van de oorspronkelijke Mat-acteur (en de idiote eis vanuit Amazon dat de identiteit van de Dragon Reborn een mysterie moest zijn).
Het derde seizoen (dat momenteel gefilmd wordt) moet vooral het vierde boek bevatten en veel minder afwijkingen hebben op het verhaal.

Dit tweede seizoen zou een soort van samentrekking zijn van boeken 2 en 3. Qua verhaal is dat goed te begrijpen. In opzet zijn boeken 2 en 3 eigenlijk vrijwel gelijk. Het lijkt erop dat er voor gekozen is om Falme in seizoen 2 te stoppen en Tear te behouden voor een later moment, dus dat het vooral een verfilming van The Great Hunt is, met wat momenten van The Dragon Reborn om de poppetjes uiteindelijk op de juiste plekken te krijgen voor het derde seizoen.

[Voor 16% gewijzigd door EDIT op 24-05-2023 17:15]

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 12:18
Nice! Die Seanchan zien er geweldig uit in die sneak peak foto.

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

• Haan
  • Laatst online: 20:02

Haan

dotnetter

rockhopper schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:13:
Nice, laten we hopen dat ze de boeken eer aan doen. Als ik het artikel mag geloven wijken ze af van de boeken en vind er flink wat compressie plaats. Maar dat hoeft niet erg te zijn.
De boeken zijn zo uitgebreid dat je best een aantal verhaallijnen kunt weghalen zonder de essentie van het verhaal aan te tasten ja.
Maar mooi dat er nu eindelijk een datum voor seizoen 2 is, hopelijk dat de rest wat minder lang op zich laat wachten (en dat ze sowieso het hele verhaal afmaken)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee