[Serie] The Wheel of Time [Amazon]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:45
Een full spoiler review (boeken + tv series) (!) Van fansite wotseries.com die eigenlijk al mijn eigen punten goed op een rijtje zet:
https://www.wotseries.com...e-8-of-the-wheel-of-time/

[ Voor 12% gewijzigd door EDIT op 08-10-2023 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:58

Punkrocker

Mostly harmless

EDIT schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 06:59:
Een full spoiler review (boeken + tv series) (!) Van fansite wotseries.com die eigenlijk al mijn eigen punten goed op een rijtje zet:
https://www.wotseries.com...e-8-of-the-wheel-of-time/
Inderdaad een fijne fansite, Thnx.

Zelf ben ik jaren geleden aan de serie begonnen maar ben vastgelopen in de schier eindeloze reis door de woestijn...

Stel de serie is/blijft succesvol genoeg om de serie compleet te verfilmen, (fingers crossed), hoeveel seizoenen kunnen we nog verwachten?
Bij welk deel is het nu geëindigd? Boek 3?4?

Zonder de boeken echt goed te hebben gelezen vermaken wij ons prima bij deze serie.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eno_W
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-05 15:22
Wacht maar tot seizoen 3 blijkt te bestaan uit de schier eindeloze reis door de woestijn... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Ze mikken op acht seizoenen, maar indien nodig hebben ze ook voor zes seizoenen een plan liggen, als ik het goed heb begrepen.
Alles minder dan dat, en ze moeten echt het verhaal compleet op de kop gaan gooien.
Nu al worden verhaallijnen gestroomlijnd of verwijderd omdat het gewoon teveel is en gewoon geen interessante TV zou zijn (laten we eerlijk wezen, niemand zit te wachten op eindeloze beelden van reizende mensen terwijl er niks gebeurd), maar met zes of minder zou het dus heel erg lastig zijn om het verhaal te vertellen.

We zitten nu aan het einde van boek 2, met elementen van boek 3. Seizoen 3 zou voornamelijk boek 4 moeten worden, met elementen uit boeken 3 en 5, zoals ik het heb begrepen.
Seizoen 4 (als die groen licht krijgt) zou dan moeten eindigen met het einde van boek 6 (Dumai's Wells, voor de kenners :P).
Verdere indeling van de seizoenen zijn vooral speculatie op dit moment (dit hierboven is gebaseerd op interviews/leaks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb na seizoen 1 boek1 gelezen, maar na seizoen 2 besloot ik om toch weer boek 1 eerst te lezen voor ik aan boek 2 begon. Goede keuze vind ik. Veel opmerkingen in boek 1 zijn nu veel duidelijker. Ik heb echt heel veel aanwijzingen gemist de eerste keer.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:42

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
In de boeken is het inderdaad een heel gecompliceerd en gedetailleerd verhaal en een heleboel van die details en nuances kunnen gewoon niet goed naar beeld vertaald worden Dus ja, dan moet er flink geknipt worden.

Toch vind ik nog steeds dat het concept ta'veren beter uitgelegd had moeten worden. Nota bene in de eerste aflevering van het eerste seizoen zegt Moiraine dat ze naar de Two Rivers gaat omdat er gerapporteerd wordt dat daar vier ta'veren zijn. Zonder enige uitleg wat dat betekent - tot nu toe. De boeklezers weten wat het is en voor hun is het duidelijk. De seriekijkers is het waarschijnlijk niet eens opgevallen dat dat woord überhaupt genoemd is.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 18:24

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

ArthurMorgan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:37:
Ik heb na seizoen 1 boek1 gelezen, maar na seizoen 2 besloot ik om toch weer boek 1 eerst te lezen voor ik aan boek 2 begon. Goede keuze vind ik. Veel opmerkingen in boek 1 zijn nu veel duidelijker. Ik heb echt heel veel aanwijzingen gemist de eerste keer.
Je moet het ook in terug kijken naar de geschiedenis (aarde) van de wheel of time boeken. RJ wilde eigenlijk een trilogie maken, maar de editor zei dat het misschien beter was om voor zes delen te gaan. Door het grote succes en de forse expansie van het verhaal werd het al snel duidelijk dat ook zes boeken veel te weinig zou zijn. Het zijn er uiteindelijk 14 geworden, 15 als je de prequel a new spring meetelt.

Wat betekent dit nou voor de boeken? Eigenlijk zijn de eerste drie boeken nogal rushed en compact, zeg maar gerust, veel te compact. Immers doel 3 dan wel 6 boeken om je hele verhaal in kwijt te kunnen. Eigenlijk begint de boekenserie pas goed op stoom en tempo te komen vanaf boek vier. Toen had de schrijver pas een duidelijk beeld wat het verhaal ongeveer ging worden en wist hij dat er genoeg ruimte zou komen voor vervolgen. Je kan ook zeggen dat hij te veel ruimte kreeg en sommige delen daarom wat "stroperig" lezen (daar hoor ik ergens ook bij). Maar als je echt van de details en intriges bent zijn de eerste drie delen een stuk minder.

Overigens veranderd dit weinig aan je keuze om te herlezen, het hele verhaal is echt super complex en doorspekt met hints, details en subtiele verwijzingen. Dingen die je zelfs de eerste 5 keer lezen gewoon mist. Ik heb de serie vanaf Lord of Chaos opgepakt en iedere keer dat er een nieuw boek uitkwam de set weer vanaf het begin herlezen. Pas bij de boeken van Sanderson (laatste drie) is me dat niet meer gelukt (real life happens) en ik verdwaal nog altijd in de materie 8)

Maar ja, dat maakt het voor mij juist leuk. Verschillende interpretaties van gebeurtenissen, hints naar wat is, wat kan zijn, wat mogelijk geweest is. Verder vind ik zijn schrijfstijl (RJ) erg goed, met name zijn militaire achtergrond komt goed naar voren in de boeken. De manier waarop strategie en tactiek veldslagen, maar ook de game of houses besproken en uitgevoerd worden in een fantasy verhaal zijn prachtig bij hem.
Mx. Alba schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:35:
In de boeken is het inderdaad een heel gecompliceerd en gedetailleerd verhaal en een heleboel van die details en nuances kunnen gewoon niet goed naar beeld vertaald worden Dus ja, dan moet er flink geknipt worden.

Toch vind ik nog steeds dat het concept ta'veren beter uitgelegd had moeten worden. Nota bene in de eerste aflevering van het eerste seizoen zegt Moiraine dat ze naar de Two Rivers gaat omdat er gerapporteerd wordt dat daar vier ta'veren zijn. Zonder enige uitleg wat dat betekent - tot nu toe. De boeklezers weten wat het is en voor hun is het duidelijk. De seriekijkers is het waarschijnlijk niet eens opgevallen dat dat woord überhaupt genoemd is.
Vind je niet dat een hoofdrol in een serie eigenlijk standaard de eigenschappen van een ta'veren heeft? En dat deze daarom eigenlijk overbodig is om uit te leggen. Ja in de boeken wordt er mee gesmeten, maar is het nodig in de serie? Nee. Het heeft misschien als fanservice een korte melding gekregen waarom Moiraine gemotiveerd was om naar het boerengat Eamond's Field te komen (two rivers) maar ze hadden net zo goed het weg kunnen laten (wat dus ook gebeurd is)

minor spoiler
spoiler:
Het kan natuurlijk zo zijn dat er straks dieper ingegaan wordt als Min een grotere rol gaat spelen, maar eigenlijk is het niet nodig en kan er prima omheen geschreven worden

[ Voor 24% gewijzigd door rockhopper op 09-10-2023 14:53 . Reden: reactie op iemand toegevoegd ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Artikeltje over seizoen 3:

https://www.hollywoodrepo...aste-forsaken-1235618641/

Enkele citaten:
The Wheel of Time‘s third season will primarily focus on the fourth book in the Robert Jordan series and feature the Sea Folk, as well as Tanchico and Rhuidean.
Judkins revealed that audiences can expect that season three will focus more on Rand and Perrin.
En nog over de stakingen van scriptschrijvers en acteurs:
We were very lucky that we had eight scripts before we started so we were able to keep going,” said Marigo Kehoe, Wheel of Time executive producer. “And the production team were unbelievable. Cast-wise, they’re on equity contracts, not SAG contracts, so they were contracted and able to work. We’re one of very few shows, I think, that was able to keep going.
Ze zullen waarschijnlijk nog wel wat meer reshoots/pick-ups moeten doen omdat normaal gesproken de scripts nog tot op de set zelf aangepast worden, wat nu door de stakingen niet kon gebeuren, maar over het algemeen lijkt het dus dat Wheel of Time er goed van af is gekomen.
Ik hoop natuurlijk op een release in 2024, maar ik verwacht het niet eerder dan H1 2025. Of, als Amazon werkelijk de tweejaarlijkse release wil doen met Rings of Power, in september 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Gelukkig is de schrijver staking inmiddels voorbij, de acteurs staking echter nog niet. Ik kan me voorstellen dat Rosamund wel lid is van de SAG ook al is er hier geen SAG contract.

Boek 4 leek me wel voor de hand, waarschijnlijk deels overlap 3 en 5. Ik hoop dat de sea folk wat meer diepgang krijgen, de saenchan kwamen er tot nu toe wat bekaaid vanaf (screentime en achtergrond)
Ik ben bang dat het weer wat veel gaat worden voor 8 afleveringen, intro aiel (want daar weten we nog steeds amper wat van) en intro sea folk. Ruidean zal wel mooi worden hoop ik.

Voor de geïnteresseerden, op een ander forum met een kleur in de naam komt de schrijver van de laatste drie boeken regelmatig voorbij. Hij heeft ook zijn commentaar gegeven op tv-afleveringen. Hier een linkje naar de finale voor S2 met zijn commentaar.

Zelf vind ik het wel interessant om de mening mee te krijgen van iemand die direct verbonden is aan de boeken (en in mindere mate met de tv serie) Mocht je niet willen kijken, hij is over het algemeen wel te spreken over de serie. Seizoen 2 is een stap vooruit ten opzichte van seizoen 1. De rest is detail werk (mogelijk spoilers enzo)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:49
Ik heb deze week Prime aangezet en gelijk seizoen 2 gekeken. Hele goede veranderingen tov seizoen 1, ik vond het "weven" veel duidelijker.

Ik heb de boeken één keer gelezen en moet zeggen dat ik de vertaling echt heel goed vind gaan. Ja, er missen details. Ja, er gaan dingen anders (Elayne, anyone). Maar het doet niets af aan de serie. Ik vind het soms ook echt ongemakkelijk, zoals als Egwene gemarteld werd als slaaf. Dat is echt heel goed gedaan en past ook bij de boeken, tov de boeken is het neerbuigende op mannen er wat af en zit dat weer meer op personages als Liandrin. Prima balans volgens mij.

Ook mooi hoe ze, zeker voor de lezers, al verwijzingen maken naar de droomwereld en dat ook op een goede manier lijken te introduceren. Selene/Lanfear vond ik ook goed neergezet, de opbouw daar is goed. In de boeken zie je dat Selene van het begin af aan al bijzonder is met bepaalde neigingen om ergens nadruk op te leggen, waardoor je je bijna afvraagt waarom Rhand niets door heeft.

Kortom: ik vind het tot nu toe een geslaagde omzetting van boek naar serie. En petje af dat ze tot nu toe al zover zijn gekomen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Seizoen 2 nu ook helemaal uitgekeken, hoop wel dat dit niet zo'n serie gaat zijn die opeens geannuleerd word want dat zou echt zonde zijn. Het verhaal is sterk en zit goed in elkaar, na het bevredigend eind bij het tweede seizoen kijk ik alweer uit naar het derde seizoen die hopelijk volgend jaar komt.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

G_Dragon schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:17:
Seizoen 2 nu ook helemaal uitgekeken, hoop wel dat dit niet zo'n serie gaat zijn die opeens geannuleerd word want dat zou echt zonde zijn. Het verhaal is sterk en zit goed in elkaar, na het bevredigend eind bij het tweede seizoen kijk ik alweer uit naar het derde seizoen die hopelijk volgend jaar komt.
Je weet het natuurlijk nooit, ze hebben the peripheral gewoon gecancelled na 1 seizoen. Die had in Nederland een grotere PR campagne dan de WoT serie.
Het voordeel van WoT is natuurlijk wel dat de boeken al geschreven zijn, dus je kan ergens op terugvallen mocht het stopgezet worden. Van de andere kant ben ik benieuwd hoe ver ze willen gaan met de serie.
Zelf hoop ik op een seizoen of 6 a 7.

Ik vermoed trouwens dat met de stakingen het wel iets langer gaat duren voor de release van seizoen 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Wheel of Time is geen Hollywoodproductie, maar valt onder de UK Equity CAO. Individuele acteurs die wel onder de Amerikaanse CAO vallen mochten enkel geen promotie doen. De opnames zijn gewoon doorgegaan. Op dit moment worden de laatste opnames van seizoen 3 afgerond in Zuid Afrika. Op de andere locaties was het al afgerond, aldus fansite wotseries (https://www.wotseries.com...ps-in-the-czech-republic/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 12:31

FreakNL

Well do ya punk?

Weet iemand eigenlijk wat de bedoeling is qua aantal seizoenen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
Op dit moment is seizoen 3 bijna klaar met filmen, en er zijn geruchten dat seizoen 4 inmiddels groen licht heeft gekregen, maar van dat laatste is nog geen officieel bericht.
Het oorspronkelijke plan van de showrunner Rafe Judkins was 8 seizoenen als ik het goed heb, dus hopen dat het gaat lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
EDIT schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:23:
Op dit moment is seizoen 3 bijna klaar met filmen [...]
Nou ja, 'bijna' dus. Volgens de over het algemeen goed ingelichte fansite wotseries.com melden diverse cast members dat afgelopen nacht de laatste nachtscènes van seizoen 3 gefilmd zijn in Zuid-Afrika, en dat daarmee seizoen 3 nu echt klaar is met filmen.
Ook speculeren ze over mogelijk nieuwe casting die op de sets gezien is: https://www.wotseries.com...season-3-in-south-africa/

Gezien de doorlooptijd van de CGI/post production van seizoen 2 lijkt het mij logisch dat seizoen 3 op z'n vroegst in april 2025 uitgezonden gaat worden, maar het zou mij ook niet verbazen als Amazon het inderdaad een tweejaarlijkse release laat worden, samen met Rings of Power in september.
Nog 'heel even' geduld dus :P

[ Voor 10% gewijzigd door EDIT op 20-03-2024 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bedankt voor de update. Ik zou eigenlijk verwachten dat Amazon deze en Rings of Power wat meer zou spreiden. Waarom zou je twee high fantasy series kort bij elkaar uitbrengen, dan krijg je alleen meer extra vergelijkingen.
Ik snapte ook al niet goed hoe ze dat dan ook nog voor elkaar kregen met House of Dragon erbij in dezelfde tijd. En nu hebben we alweer bijna een half jaar volledige droogte.

Anyway laat ze hun tijd maar nemen, het is een complex verhaal waar de editor misschien nog wel belangrijker is dan de regiseur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Sorry, met tweejaarlijkse release bedoelde ik dat RoP en WoT om en om in september gereleased worden, dus het ene jaar RoP, het andere jaar WoT. De series worden dus niet tegelijkertijd uitgebracht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EDIT
Het is alweer een hele tijd geleden sinds de laatste post, dus tijd voor een update :P

De eerste officiële poster voor het derde seizoen is zojuist vrijgegeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5fhxvBTvblTxpxTTyGsLWP__-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9iVaon6RyLNoZ0IzAysubWB.jpg?f=fotoalbum_large

Releasedatum zou in maart/april volgend jaar zijn. De verwachting is dat een officiële datum dit weekend tijdens de Comic Con Experience in Brazilië wordt aangekondigd, samen met een teaser trailer.

Die trailer is overigens al in oktober in nog onvoltooide vorm uitgelekt, maar is uiteraard ook meteen weer offline gehaald, dus die kan ik hier niet posten tot deze formeel ook uitgebracht wordt, sorry 😅
Nog heel even geduld dus, maar ik werd erg enthousiast over wat ik zag met
spoiler:
Rhuidean, de introductie van enkele bekende karakters, en nog meer.

Hoewel dat eerste natuurlijk niet echt meer een spoiler is voor de mensen die de boeken kennen, gezien de tatoeages op deze vrijgegeven poster :P

Spoilers voor het mogelijke einde van seizoen 3:
Voor boekenlezers zal het overigens waarschijnlijk geen verrassing zijn dat
spoiler:
de actrice die Moiraine speelt aan het einde van de opnames van dit seizoen Praag heeft verlaten (waar zij was gaan wonen voor dit project),
dus ik verwacht dat een specifieke scène met haar in ieder geval in dit seizoen terugkomt, al dan niet in een iets andere vorm :P

Oh en eindelijk een keer een normale poster. Zeker die van het eerste seizoen waren IMHO een behoorlijke misser met al die pastelkleuren

[ Voor 19% gewijzigd door EDIT op 05-12-2024 22:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EDIT

Op 13 maart komt het nieuwe seizoen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

In ieder geval een releasedatum, dat is weer fijn. Is het al bekend in hoeveel seizoenen ze het verhaal hopen af te wikkelen?

Ik ben bekend met het verhaal, maar ik kijk liever trailers niet. Het is me inmiddels duidelijk dat ze een vrije loop nemen met het verhaal en dit meer als leidraad gebruiken. Dus ik laat me verrassen door er gewoon open naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Het is de vraag natuurlijk of ze überhaupt een vierde seizoen krijgen. Waar eerder Amazon al voor het uitzenden van het seizoen groen licht gaf op basis van prognoses, wachten ze nu bij de meeste van hun series op de werkelijke cijfers voor ze groen licht geven.
Het oorspronkelijke plan was 8 seizoenen, met inkorting mogelijk tot 5 of 6 geloof ik.

Seizoen 3 is, aldus de showrunner, vooral boek 4 met hier en daar wat dingen uit andere boeken, of gestroomlijnde verhaallijnen voor TV.
Ook zijn er een aantal dingen anders vanwege de coronaproblemen die in de voorgaande seizoenen noodgedwongen geïntroduceerd waren (plus natuurlijk de aanwezige issues die door kijkonderzoek geïntroduceerd zijn omdat de oorspronkelijke verhaallijn uit de boeken niet voldoende entertainmentwaarde had).
Dus qua grote verhaallijnen is dit seizoen vooral
spoiler:
Rhuidean, het breken van de Tower en de slag om Two Rivers/Tweewater

Kortom: als Amazon zou zeggen dat ze nog één seizoen krijgen hierna, dan zal het waarschijnlijk daarna ingekort worden tot iets van
spoiler:
Taint cleansing en the Last Battle

Maar dat is uiteraard pure speculatie van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

oOo Oeh nice! Daar kan ik nu al naar uitkijken!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:24

Haan

dotnetter

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@EDIT Het is in ieder geval fijn dat ze niet bij Netflix zitten, want daar wordt alles wat ook maar een vleugje fantasy heeft na één of twee seizoenen al geaxed.

Het zal een beetje speculeren zijn wat amazon gaat doen, het heeft natuurlijk "directe" concurrentie met rings of power (die ik wel aardig vind, maar niet echt top. Seizoen twee was wel beter dan een) en de andere grote budget slurper zal wel "the boys" zijn. Op zich genoeg ruimte om het door te laten rollen. Andere concurrent is "house of dragon" van hbo, ook fantasy maar die is maar een schim van wat game of thrones was.

De vraag is dus geven ze fantasy op; willen ze de mensen van hbo juist naar amazon trekken; zijn er goede kijkcijfers voor wot;

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8wpuA55bmcdItqjXf9nIaYV6r0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bn5tfmH44VYLyuHEt8ik48Pe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Coole poster :)

Ik zie maar 1 gezicht dat ik niet herken, rechtsboven naast de Fade.
Of niet meer weet, ik had ook moeite Elayne te herkennen linksboven XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Rechtsboven naast de fade is Moghedien, die was alleen in de laatste scène te zien van de laatste aflevering als teaser.

Om 5 uur vanmiddag komt de trailer uit, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:08
Mat staat een eind naar achteren. Ik hoop dat de volgorde niet met de 'screentime' van de storylines te maken heeft, aangezien ik (in de boeken) de verhaallijnen van Mat vele malen leuker vond dan die van Perrin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Perrin is dit seizoen natuurlijk een stuk meer relevant met
spoiler:
de slag om Tweewater/the battle of Two Rivers

Lijkt mij alleen maar logisch dat hij prominenter naar voren komt.
Ik geloof wel dat Mat een aantal van zijn iconische scènes krijgt, als de geruchten kloppen, ook al is het misschien niet helemaal op dezelfde manier.
Ik ben in ieder geval blij dat Rand nu prominent op de voorgrond staat, want hij zal natuurlijk de show werkelijk moeten gaan dragen in (hopelijk) toekomstige seizoenen.

Ik hoop echt alleen van harte dat ze de
spoiler:
Finn
erin hebben laten zitten. Volgens mij zou dat op TV gebied een van de verhaallijnen zijn die ze gemakkelijk zouden kunnen schrappen zonder al te veel problemen, maar dat vond ik persoonlijk een van de meest interessante fantasy-elementen.
Gelukkig zijn er geruchten dat ze er in ieder geval in enige vorm in zouden zitten, dus ik hou goede hoop.

Overigens wel alvast een waarschuwing voor de boekenlezers over Mat in het komende seizoen:
spoiler:
reken er maar niet op dat hij mee zal gaan naar de Aiel Waste. Het lijkt erop dat hij met de meisjes naar Tanchico/Ebou Dar gaat, en vanaf daar door de portal, dus bereid je alvast voor als je had gehoopt om Rand en Mat samen in de Waste te zien.

[ Voor 42% gewijzigd door EDIT op 12-02-2025 18:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
Trailer:

Edit: en nog een HQ versie in widescreen van die eerdere poster:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcC8YRX2PP2GR1pGn81KdBeUA9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/liFEHfnsknBIqDMyHiKZ7bd2.jpg?f=fotoalbum_large
Hierop is perfect te zien dat
spoiler:
Mat werkelijk het vossenmedallion draagt

[ Voor 68% gewijzigd door EDIT op 12-02-2025 17:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

EDIT schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:18:
Ik hoop echt alleen van harte dat ze de
spoiler:
Finn
erin hebben laten zitten. Volgens mij zou dat op TV gebied een van de verhaallijnen zijn die ze gemakkelijk zouden kunnen schrappen zonder al te veel problemen, maar dat vond ik persoonlijk een van de meest interessante fantasy-elementen.
Gelukkig zijn er geruchten dat ze er in ieder geval in enige vorm in zouden zitten, dus ik hou goede hoop.
Inderdaad makkelijk te schrappen, en slechts een klein onderdeel in de boeken. Echter is het ergens essentieel voor de ontwikkeling van zijn karakter, althans in mijn ogen. Juist doordat het misschien een "relatief" kleine set is, is het makkelijk te realiseren.

Er zitten overigens nog wel meer interessante fantasy elementen in de boeken, zelfs diverse elementen waar weinig tot niets mee gedaan is (in de boeken). Het is daarom jammer dat de schrijver zo vroeg overleden is, hij had een erg leuke visie op dingen en manier waarop hij ze uitwerkte.

(ik hou het oppervlakkig vaag zodat mensen mee kunnen lezen zonder dat er spoilers volgen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EDIT
De eerste 11 minuten van ep1 zijn al te zien op Prime Video (ook voor mensen zonder actief abonnement, wel een Amazon account nodig). Vanmiddag vanaf 17 uur ook te zien op YouTube:

spoiler:
Snakes & Foxes doorway *O* *O*

Daarnaast zijn de eerste paar karakterposters vrijgegeven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpWijRMponu71A5dV_1bZX5mzW8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aLGCjol3qUpLQzXhLB2sX9Vo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O03jHMqWyFjhg5LRDm1wGxWhJqA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LaVmLSPWt9IXaFeJ5yMs5Ure.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzMHsoYBPZps6z_8Y5hzEplAPdU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tMLpOyL8mxhbpukg6s1rgTZz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2K_A2CbX9AMxDgCyVTL8zUPib0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tq5ndAGZ8VykVc0RvTc8bTGL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UG0hqB4ZaKFFXh3Y6oo-a8GmRM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oPtlukyD4xLe9FElRMQCiSB1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgny5VbuLzCGCzmkgmUEFD7j50Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B4n4zuyw9maQitIXnM6C5VQt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hj24oN99pV3JRsKnBc9a6W8WmKk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AHNjk37EmppjBIhY0tsER1wo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 84% gewijzigd door EDIT op 20-02-2025 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
De officiële release van de eerste drie afleveringen is al komende week donderdag, maar liefhebbers kunnen de eerste aflevering vanavond al bekijken tijdens een 'fan event'.
Opgeven/kijken kan via deze link: https://www.amazon.com/salp/thewheeloftimefanevent

Planning:
18:45 - 'deuren open'/'inloop'
19:00 - Making of S1 & S2
19:47 - Seizoen 3 aflevering 1
20:57 - Q&A

Ik heb begrepen dat er geen verplichting is om de gehele 'making of' te kijken, dus je kan ook gewoon meedoen met enkel het kijken van de aflevering.

Amazon account/Prime sub is niet vereist.

Edit:

Oh en als iemand een kleine refresher nodig heeft, hier is een officiële recap van S1 en S2:

[ Voor 25% gewijzigd door EDIT op 08-03-2025 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik kan overigens iedereen die de boeken is gaan lezen naar aanleiding van de serie om op een gegeven moment de serie nog een keer opnieuw te kijken. Ben nu bij het einde van boek 7 en pas geleden de serie opnieuw aangezet en je ziet zoveel dingen die je eerst eigenlijk mist. (Ook al zijn er best veel dingen echt heel anders.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Zojuist de première gekeken en ik denk dat het een fantastisch begin was van het nieuwe seizoen. De aflevering voelde eindelijk ook beter samenhangend en had een goed tempo (iets wat voor mij bij eerdere seizoenen mijn grootste ergenissen waren bij de show).
Het tempo ligt hoog, en de meeste scènes voelen niet meer zo 'afgekapt' (ook al zou ik ze zelf graag nog wat langer willen zien, maar dat zal wel nooit meer gebeuren bij moderne TV series).

Verder een heleboel scènes die een feest der herkenning zijn. Misschien niet letterlijk uit de boeken, maar wel trouw aan het verhaal. Ze voelen als Wheel of Time.

Ik denk dat dit wel eens een aflevering zou kunnen zijn die twijfelaars wel eens over de streep kan trekken.
Maar hoe dan ook, ik ben benieuwd naar donderdag, als de volgende twee afleveringen beschikbaar komen.

[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 09-03-2025 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Ook de twee opvolgende afleveringen (2 en 3) waren alles waar ik op hoopte. Een aantal iconische scènes komen tot leven, een aantal fantastische nieuwe castings, prachtige shots. Het voelt voor mij in ieder geval echt als The Wheel of Time. Eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb net ook S3E1 gekeken.

Wat een visueel en tekstueel spektakel! d:)b
Dit smaakt naar meer.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Het verhaal is lekker op gang gekomen idd. Perrin en Mat beginnen zich eindelijk ook echt te ontpoppen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ook hier gisteren episode 1 van seizoen 3 gekeken. Erg fraai gemaakt, doet de boeken eer aan.

Een leuke verwijzing in het bordspel (blink and you miss it) dus dat beantwoord waarschijnlijk de eerdere discussie. En de meeste karakters krijgen eindelijk wat meer tijd en ruimte in plaats van een snelle intro en door naar het volgende. Vanavond maar eens lekker door met de volgende aflevering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EDIT
Ik heb geen idee wat ik werkelijk hier over aflevering 4 moet zeggen. 10/10. Ze hebben het voor elkaar gekregen om een van de meest interessante momenten van de boeken in een aflevering te smeden. Dat was fantastisch.
Ik ben alleen erg benieuwd hoe de niet-lezers deze aflevering zullen ervaren. Ik kan mij voorstellen dat het soms wat lastig te volgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:42
Ik heb de boeken gelezen en is het niet moeilijk te volgen, maar ik kan me voorstellen dat het voor de kijkers die de boeken niet kent het waarom dit zo belangrijk is dat er een hele aflevering aan wordt besteedt, daar had wat mij betreft wel iets meer tijd aan besteed mogen worden. Als je op het verkeerde moment met je ogen knippert is de uitleg al voorbij. Om het makkelijker te volgen was het wellicht beter om beide beide beproefingen niet in dezelfde aflevering te stoppen, er zijn genoeg andere verhaallijnen die ook schermtijd kunnen gebruiken.

Het zwakste punt van de aflevering was:
spoiler:
Rand die Moiraine uit Rhuidean draagt.
In mijn opinie een onnodige overdramatisering.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 14:45
Sterk seizoen met een zeer sterke vierde aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

squaddie schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:12:
Ik heb de boeken gelezen en is het niet moeilijk te volgen, maar ik kan me voorstellen dat het voor de kijkers die de boeken niet kent het waarom dit zo belangrijk is dat er een hele aflevering aan wordt besteedt, daar had wat mij betreft wel iets meer tijd aan besteed mogen worden. Als je op het verkeerde moment met je ogen knippert is de uitleg al voorbij. Om het makkelijker te volgen was het wellicht beter om beide beide beproefingen niet in dezelfde aflevering te stoppen, er zijn genoeg andere verhaallijnen die ook schermtijd kunnen gebruiken.

Het zwakste punt van de aflevering was:
spoiler:
Rand die Moiraine uit Rhuidean draagt.
In mijn opinie een onnodige overdramatisering.
Ik denk dat de grootste naam uit de serie qua acteerwerk de rol zal willen aandikken. Bovendien weten we nu nog niet goed in hoeverre de keuzes van de seriemakers afwijken van het origineel en welke gevolgen dit op de lange termijn hebben. Verder ben ik het wel met je eens, maar goed zo had ik ook mijn bedenkingen bij de finale van seizoen twee.

Ik laat het maar gaan en geniet van een geslaagde versie om het verhaal te verfilmen, tot nu toe. Daarbij, wie zegt niet dat dit gewoon een andere cyclus is van het wiel, met daarbij de gepaste aanpassingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:12
Hoe kom ik er nu pas achter dat de acteur die Rand speelt een Nederlander is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

m0ridin schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:34:
Hoe kom ik er nu pas achter dat de acteur die Rand speelt een Nederlander is!
Zekers!

Wikipedia: Josha Stradowski

Z'n gezicht kwam me al eerder bekend voor... 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Dat het een Nederlander was, was meteen duidelijk toen hij voor het eerst z'n mond open deed in de serie :P
Hij kan dan wel prima Engels praten, maar iets in de intonatie (?) schreeuwt voor mij 'Nederlander'.
Geen idee of het echt intonatie is, maar er zit iets in de spraak wat het voor mij meteen duidelijk maakte, zelfs al had ik het niet van tevoren geweten.
Waarschijnlijk is dat ook de reden dat ik nooit helemaal een gevoel van 'echtheid' had bij zijn acteren. Ik zag in aflevering 4 die stukken waar hij in de oude taal spreekt, en dat voelde vreemd genoeg meteen heel anders, veel werkelijker.

Maar aan de andere kant is dat ook de reden dat ik nooit tot zelden Nederlandse TV kijk: het voelt veel te nep, dus ik ben niet onbevooroordeeld daarin vrees ik :$

Hoe dan ook, de meeste mensen lijken enthousiast te zijn over zijn vertolking in de laatste aflevering, en er lijkt wat meer hype voor de serie te komen, dus ik hoop dat een goed teken is voor een eventueel seizoen 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:42
Dat is in zekere zin het probleem met de boeken, ze nemen behoorlijk veel tijd om op stoom te komen en voor een boek is dat prima, echter voor serie gaat dat niet werken. Dus hebben de schrijvers een groot deel van de introductie in the wereld van Robert Jordan eruit gelaten of gecomprimeerd, met als gevolg dat zeker het eerste seizoen gejaagd aanvoelt voor met name de boekkenners. Het tweede seizoen had een lager maar nog steeds stevig tempo richting de finale van het seizoen.

Met het derde seizoen zijn we uit die introductie fase en zijn de verschillende verhaallijnen voldoende ontwikkelt dat er genoeg speelt om interessante afleveringen te kunnen maken en ook tijd hebt om die broodnodige verdieping in de wereld van The wheel of time te brengen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

squaddie schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:37:
Dat is in zekere zin het probleem met de boeken, ze nemen behoorlijk veel tijd om op stoom te komen en voor een boek is dat prima, echter voor serie gaat dat niet werken. Dus hebben de schrijvers een groot deel van de introductie in the wereld van Robert Jordan eruit gelaten of gecomprimeerd, met als gevolg dat zeker het eerste seizoen gejaagd aanvoelt voor met name de boekkenners. Het tweede seizoen had een lager maar nog steeds stevig tempo richting de finale van het seizoen.

Met het derde seizoen zijn we uit die introductie fase en zijn de verschillende verhaallijnen voldoende ontwikkelt dat er genoeg speelt om interessante afleveringen te kunnen maken en ook tijd hebt om die broodnodige verdieping in de wereld van The wheel of time te brengen.
Op zich een goed punt, maar het lukt ook om een complex book als LOTR redelijk goed uit te werken in pak 'm beet 9 uur. (had ook nog korter gemogen, die extended versies doen me weinig)
Dus ja, ze hebben er de tijd voor genomen, maar die hebben ze ook gekregen met de seizoenen. Het is meer een onbalans die ze zelf hebben gecreëerd. Deels ligt dat waarschijnlijk aan het ontbreken van het talent dat er bij LOTR wel bij aanwezig was. Deels hebben ze veel pech door de corona situatie en laten we eerlijk zijn, het bron materiaal is veel minder bekend als LOTR.

Even die kritieken daargelaten, ik ben reuze enthousiast over de serie als geheel en seizoen drie in het bijzonder! Van mij mogen ze het aantal afleveringen ook wel opvoeren naar 10 per seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 09:24

Haan

dotnetter

rockhopper schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:35:
[...]

Op zich een goed punt, maar het lukt ook om een complex book als LOTR redelijk goed uit te werken in pak 'm beet 9 uur. (had ook nog korter gemogen, die extended versies doen me weinig)
Dus ja, ze hebben er de tijd voor genomen, maar die hebben ze ook gekregen met de seizoenen. Het is meer een onbalans die ze zelf hebben gecreëerd. Deels ligt dat waarschijnlijk aan het ontbreken van het talent dat er bij LOTR wel bij aanwezig was. Deels hebben ze veel pech door de corona situatie en laten we eerlijk zijn, het bron materiaal is veel minder bekend als LOTR.

Even die kritieken daargelaten, ik ben reuze enthousiast over de serie als geheel en seizoen drie in het bijzonder! Van mij mogen ze het aantal afleveringen ook wel opvoeren naar 10 per seizoen.
Lotr zijn slechts drie boeken (of zes als je wil) tegenover de veertien boeken van WoT. Qua pagina's bijna 10x zo veel. Dus dat staat totaal niet in verhouding.
Dat gezegd hebbende ben ik tot nu toe ook erg enthousiast over het nieuwe seizoen, benieuwd wat er allemaal nog meer voor moois gaat komen!

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Haan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:51:
[...]

Lotr zijn slechts drie boeken (of zes als je wil) tegenover de veertien boeken van WoT. Qua pagina's bijna 10x zo veel. Dus dat staat totaal niet in verhouding.
Dat gezegd hebbende ben ik tot nu toe ook erg enthousiast over het nieuwe seizoen, benieuwd wat er allemaal nog meer voor moois gaat komen!
Je begrijpt hopelijk wel dat de intros in zowel WoT als LotR niet zo lang zijn en ook niet zo lang hoeven zijn, want daar ging mijn punt over. Wat Peter Jackson deed in amper twee uurtjes film heeft WoT bijna anderhalf seizoen voor nodig gehad en dan nog was het semi rushed in alle verkeerde plaatsen.

Helaas faalt fantasy vaak met de vertaling naar beeld vanuit boeken. Zo was Legend of the Seeker ook een relatief kort leven gegund (twee seizoenen), die is dan weer gebaseerd op de Sword of Truth boeken. Al zijn er wel behoorlijk veel afleveringen gemaakt (22 per seizoen). Deze serie heeft het nadeel gehad dat de Game of thrones hype er nog niet was, en ook streaming nog moest opkomen. Deze serie deed de pacing wel "ok" maar je kunt zien dat het allemaal low budget is qua verhaal special effects en dergelijke.

Maar goed genoeg rants over andere series en films. Ik heb alvast de donderdag avond vrij gemaakt voor de nieuwe aflevering van WoT. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
De LotR films, hoe geweldig ze ook zijn, missen natuurlijk heel veel world building en lore. Dat zal altijd een probleem blijven met vertalen van een dikke fantasy boekenserie naar TV of bioscoop. Ik denk dat het grootste probleem van de eerste seizoen van WoT het ietwat amateuristische was. Dat zie ik vrijwel in elke Amazon productie. Ze worden wel elke keer steevast beter :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EDIT
Seizoen 1 had drie grote problemen: covid, de acteur van Mat die vertrok tijdens de eerste covid-opnamestop en de studio die heel veel wijzigingen wilde zien.
Uit recentere interviews met de showrunner en Brandon Sanderson (die als een van de schrijvers van de boeken ook gevraagd was om commentaar te leveren) blijkt steeds meer dat het de studio was die de (door boekenlezers althans) minder goed beoordeelde stukken als de hele heisa rondom 'wie is de Dragon Reborn' toevoegde, die het originele intro niet goed genoeg vond (en daarmee last minute een heel ander intro toegevoegd moest worden), Perrins vrouw en nog andere dingen.
Covid betekende dat alle geplande scenes niet meer konden doorgaan. Zo was de Blight gepland op locatie, wat opeens niet meer kon, er was een groots gevecht met een heleboel extra's gepland als finale, maar dat mocht allemaal niet meer. Men moest dus opeens een hele hoop budget naar CGI en covidmaatregelen verschuiven, en het resultaat was niet al te best :X
Zo konden de acteurs niet eens samen in dezelfde ruimte zijn, vandaar de idiote scenes in de laatste afleveringen die allemaal net niet klopten, omdat de acteurs niet tegen elkaar aan konden acteren. Ook kon men niet naar de Blight toe met z'n allen, vandaar dat het enkel Rand en Moiraine werden.
Daarnaast had Mat natuurlijk een behoorlijke rol, wat ze plotseling compleet moesten herschrijven.
Daarnaast was er miscommunicatie met het CGI-team, en degene die hun werk moest controleren op correctheid, waardoor de fout ontstond met het 'opbranden' met Nyneave/Egwene, en toen men de fout door had was het te laat om het nog te veranderen, waardoor het een fakeout death leek.

Seizoen 2 moest eigenlijk al die rotzooi opruimen, maar ook bij seizoen 2 waren er nog steeds beperkingen rondom covid van kracht (ze begonnen vlak na seizoen 1 met het filmen), waardoor ook daardoor nog dingen gewijzigd moesten worden.
Ook waren diverse acteurs niet meer beschikbaar door de verplaatste planning (o.a. Thom), dus dat deel moesten ze ook herschrijven in seizoen 2.

Kortom, het was voor beide seizoenen eigenlijk een shitshow. Dit 3e seizoen is het eerste seizoen dat niet direct geplaagd is door dat soort impactvolle issues en waar men wat meer vrijheid lijkt te hebben gekregen om werkelijk het verhaal te vertellen, maar zelfs nu hebben ze nog steeds niet de vrije hand. Als ik een interview met de showrunner mag geloven, moest hij Amazon ervan overtuigen dat de hele laatste aflevering wel degelijk noodzakelijk was voor het verhaal, en dat terwijl het de best beoordeelde aflevering van alle drie de seizoenen (tot nu toe) is 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door EDIT op 26-03-2025 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@EDIT Heldere verklaring en een leuk inzicht in de achtergrond van de problemen. Tja dat CEO's en studiobazen niks met films en tv hebben is al een decennia of drie duidelijk aan het worden en het worden steeds meer economen in plaats van verhalen vertellers. Dat is natuurlijk reuze jammer. Je merkt ook dat er steeds meer geklaag komt vanuit Hollywood dat de medewerkers niet goed rond kunnen komen en veel meer in baan onzekerheid zitten wegens de cancel culture.

Dat heeft natuurlijk meerdere oorzaken, schrijversstakingen, geldwolven, tax voordeel ver weg van Hollywood. Maar het is zelfs zo erg dat de trend steeds meer naar "we kiezen een influencer voor deze rol" in plaats van "starpower" of echte acteurs. Dit natuurlijk onder het motto van dan komen in ieder geval die volgers ook kijken. Het verbaasd me daarom maar weinig dat de kwaliteit van alle US producties behoorlijk achteruit aan het hollen zijn, enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Anyway, ik hoop dat ze bij Amazon door gaan krijgen dat ze in potentie een nieuwe GoT in handen hebben en dat de serie inmiddels groen licht heeft voor seizoen vier en vijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZinloosGeweldig
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 26-04 17:34
Ik ben ergens tijdens het eerste seizoen gestopt de serie te volgen. Na een paar maanden het eerste seizoen wel afgekeken, en toen de rug toegekeerd.

Onlangs eens de laatste aflevering van seizoen 1 en heel seizoen 2 gekeken. Dat werd al wat beter, maar nog steeds best mwah.

Nu seizoen 3. Wow. Het voelt ineens echt als een adaptie van de boeken die ik meermaals verslonden heb. Ik ga op in de wereld. De beelden zijn prachtig, hoe het geleiden uitgebeeld wordt geen groot fan van, maar de kostuums en decors zijn puik. De acteurs zijn er ook zeker op vooruit gegaan. De Nieuwe Mat is daadwerkelijk Mat! Ik ben dolgelukkig met dit seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Ugh. De laatste aflevering is helaas een ijskoude douche voor mij. Ik was behoorlijk hoopvol, maar ze hebben werkelijk weer alle dingen die ik vervelend vond in S1 in één aflevering weten te stoppen :X
spoiler:
De scènes vormen geen vloeiend geheel, ze laten de scènes niet ademen, maar zijn zo kort mogelijk geknipt, er wordt (buiten Moiraine) geen enkele aandacht besteed aan wat er zojuist is gebeurd in de vorige aflevering (een soort introspectie), of reactie van de omstanders.
En nou heb ik toch wel behoorlijk wat films/series gezien waarin men probeert om gevangenen te bevrijden, maar serieus, dwars door een kampement lopen en dan verwachten dat niemand je ziet omdat er wat mist is? 8)7
Doe tenminste dan nog een poging om een beetje te sneaken of zo |:(

Maar om toch nog een beetje positief te eindigen...
spoiler:
Die wevingen van het zeevolk zijn werkelijk prachtig, haast als het noorderlicht. En Hopper O+
En mooie moves van Faile d:)b

Edit: oh, twee behind the scènes foto's (let op, mogelijk ep5 spoilers!)
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvJRloFsvBwU-5dX1BZrpSoHrs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MvvF6T5zXWfTnLo9Ms3SluUN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HIngNR7VggzlfSzi0Sr0sFH2wY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kkb5ojzXS9M059A6qOvxujfD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door EDIT op 27-03-2025 19:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nog een leuk weetje:

https://www.omroepflevola...e-serie-the-wheel-of-time

Het bracht haar naar Londen, Praag en ze verbleef vijf weken in Kaapstad; de 13-jarige actrice Julie van Leeuwen uit Almere heeft een rol in de internationale serie The Wheel of Time. Ze is in twee afleveringen van het derde seizoen te zien.

De aflevering waarin ze schitterde was donderdag voor het eerst te zien op de streamingsdienst Prime Video. Tot die tijd mocht ze aan niemand vertellen dat ze in de serie te zien is.

Niet belangrijk. Maar gewoon een nutteloos weetje. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

(jarig!)
Ik zit al 3 avonden op rij te kijken maar het kan mij nog steeds niet heel erg boeien. Ik begreep dat het nog heel erg gaaf gaat worden maar ik vraag mij wel af wanneer dan.

Veel meer dan door bossen en bergen lopen en een beetje toveren met orcs zie ik niet. Het lijkt zich allemaal een beetje te herhalen maar ook alle personages zijn zo generiek oid. Zoals met zoveel series de laatste tijd, het voelt een beetje flauwtjes allemaal.

Ik begreep dat er aan het einde van S2 iets van en wending komt die wel interessant is en dat S3 dus heel goed is. Nou, we kijken door ;)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dinictus208 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:00:
Ik zit al 3 avonden op rij te kijken maar het kan mij nog steeds niet heel erg boeien. Ik begreep dat het nog heel erg gaaf gaat worden maar ik vraag mij wel af wanneer dan.

Veel meer dan door bossen en bergen lopen en een beetje toveren met orcs zie ik niet. Het lijkt zich allemaal een beetje te herhalen maar ook alle personages zijn zo generiek oid. Zoals met zoveel series de laatste tijd, het voelt een beetje flauwtjes allemaal.

Ik begreep dat er aan het einde van S2 iets van en wending komt die wel interessant is en dat S3 dus heel goed is. Nou, we kijken door ;)
Tja fantasy is een genre wat standaard een beetje gaat als:
boerenjongen/meisje werkt in de keuken, ontdekt dat er meer is en bijzondere gaves / abilities heeft. Wordt de wijde wereld in geworpen om probleem met onderdrukker/agressieve tegenstander op te lossen. Kijk eens wat een mooi landschap en wat een bijzondere wezens allemaal. Endconfrontatie - the end.

Maar ja zo kan je ook SF of oorlogsfilms generaliseren: leger 1 strijd tegen leger 2, er komt een confrontatie, held red het, vijand niet, the end. (vervang leger door planeet/alien race voor SF)

Het is niet een genre dat voor iedereen evenveel doet, het past een beetje in de "escapism" sfeer, een andere wereld en andere -niet alledaagse- problemen zodat je je eigen s*tzooi even achter je kan laten. Met daarbij een sausje dat sterk richting de soaps gaat of wat meer action packed is. De wereld van WoT is bijzonder diep gevormd en uitgebreid beschreven in de boeken. Daarin is ook een flinke gelaagdheid aanwezig, iets dat een casual kijker zeker mist (dan wel zal ontgaan) en waar de serie hier en daar ook gewoon in faalt. Maar andere dingen gaan gelukkig gewoon wel goed.

Bij de boeken zie je ook in het begin dat LotR een enorme invloed heeft gehad, maar naar mate de serie boeken vordert wordt de diepgang en verhaallijnen interessanter. Het is breder uitgewerkt, strategie en diplomatie dan wel politiek spelen een veel grotere rol dan bij het werk van Tolkien.

Ik vond de laatste aflevering weliswaar niet zo goed als nr 4 maar zeker niet slecht. Ik ben het wel eens dat ze sommige scenes iets meer vlees mochten geven en inderdaad die reddingsactie is een beetje knullig gedaan qua weergave dat kon echt beter.

Toch zag je dat de focus daar minder op lag en wat meer op de pogingen om de droomwereld en de vorm waarin ze het gaan weergeven in goede banen te leiden. Het speelt natuurlijk in de boeken ook een behoorlijke rol al blijft het de vraag hoe ze het uiteindelijk gaan afwikkelen op het scherm. Je zag in ieder geval een duidelijke referentie naar de teaser posters die eerder zijn uitgebracht voor seizoen 3.

Al met al zeker geen koude douche hier. Wel een verlangen om 10 afleveringen per seizoen te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
@Dinictus208 Sla je door seizoen 1 heen, daarna wordt het een stuk beter. Ik zal wel veel mensen in dit topic tegen de schenen aan schoppen, maar WoT is inderdaad best generiek. Ze hebben het wel erg goed op het scherm getoverd. Helaas zorgde seizoen 1 voor heel wat afhakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Wij zijn nu halverwege de vijfde aflevering, maar zoals ik hierboven ook al lees. Komt het gewoon niet op gang, terwijl de eerste aflevering van dit nieuwste seizoen juist een mooi tempo had, dit hadden ze vast moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Helpt ook niet dat er 0% knappe vrouwen in zitten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Boerenlater schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:46:
Helpt ook niet dat er 0% knappe vrouwen in zitten.
Wat een vreemde opmerking...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:28
Hmmm, wilde niet aan The Wheel of Time beginnen, want ben bezig met vrijwel alles van Brandon Sanderson te lezen en wilde voorlopig me niet weer committeren aan een gigantisch project, maar lees net dit:
“The Wheel of Time is a series of high fantasy novels by the American author Robert Jordan, with the fantasy novelist Brandon Sanderson as co-author of the final three installments.
Kuuuuuuuuuuut, haha. En blijkbaar is “co-author” nogal een understatement, dus misschien moet ik dan toch maar de hele serie gaan lezen…

Tot over 3 jaar :w :+

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Jaaaaren geleden heb ik de boeken gelezen en toen ben ik ongeveer halverwege boek 10 blijven steken. Wel een aantal pogingen gedaan het in de loop der jaren weer op te pakken maar dat is niet gelukt. De serie is toch een stuk laagdrempeliger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

(jarig!)
Mx. Alba schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:25:
[...]

Wat een vreemde opmerking...
Wat een waardeoordeel...

Ik moet zeggen dat ik het ook niet echt een plezier vindt al die "karakters". Er zitten er een paar bij die echt alleen maar boos kijken heel de tijd. Ik vind het geen vreemde opmerking, meer een eerlijk opmerking.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:08
Mx. Alba schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:32:
Jaaaaren geleden heb ik de boeken gelezen en toen ben ik ongeveer halverwege boek 10 blijven steken. Wel een aantal pogingen gedaan het in de loop der jaren weer op te pakken maar dat is niet gelukt. De serie is toch een stuk laagdrempeliger. :)
Ik heb de boekenreeks gelezen.. Sommige delen 3-4x, want ik las een boek zodra hij uitkwam.. en dan vaak ook even de boeken daarvoor weer opnjeuw om te snappen waar de verhaallijn van iedereen gebleven was.
En het waren nogal wat verhalen op een gegeven moment. En sommigen duurden laaaaaangggg....

Wel heel fijn dat (juist vanaf boek 11 ofzo) alles weer convergeert naar een eindspel toe. Ik weet niet of dat aan de schrijver lag, of aan de verhaallijnen die Jordan al voor zijn dood had uitgezet.. maar ik vloog door de laatste boeken heen.

Sowieso ka ik iedereen de boekenreeks aanraden.. Ondanks dat ik de serie dikke prima vind, en het laatste seizoen beter dan de vorige, is de serie (en dan vooral de karakters) leuker om te kijken als je hun ontwikkeling/achtergrond al kent. In de tv-serie zijn de backstories van de karakters, en hun ontwikkeling, nogal.. ehm.. beperkt (of vrij plotseling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZinloosGeweldig
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 26-04 17:34
rockhopper schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:46:
Bij de boeken zie je ook in het begin dat LotR een enorme invloed heeft gehad, maar naar mate de serie boeken vordert wordt de diepgang en verhaallijnen interessanter. Het is breder uitgewerkt, strategie en diplomatie dan wel politiek spelen een veel grotere rol dan bij het werk van Tolkien.
Ik kan hier aan toevoegen dat Robert Jordan er heel bewust voor heeft gekozen het eerste boek een versie van de Hero's Journey trope te laten zijn. Dat is een erg veel voorkomende Trope, zeker in de fantasy. Mensen denken daarbij snel aan LOTR maar bijvoorbeeld het verhaal van Luke Skywalker is ook een Hero's Journey.

Het idee was, omdat de plannen voor Wheel of Time nogal groots waren, de lezer met deel 1 in een warm vertrouwd bad te doen landen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Dinictus208 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:09:
Wat een waardeoordeel...

Ik moet zeggen dat ik het ook niet echt een plezier vindt al die "karakters". Er zitten er een paar bij die echt alleen maar boos kijken heel de tijd. Ik vind het geen vreemde opmerking, meer een eerlijk opmerking.
Sorry hoor maar ik zie toch echt bijna alleen maar mooie mensen... Egwene, Nynaeve, Elayne, Aviendha, Faile, Min, Liandrin, Alanna, Lanfear, Moghedien... Maar ook Rand, Mat, Perrin, Lan, Ihvon, Maksim, Eamon, Dain, Sammael... Dus ik vind dat wel een vreemde opmerking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

ZinloosGeweldig schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:55:
[...]

Ik kan hier aan toevoegen dat Robert Jordan er heel bewust voor heeft gekozen het eerste boek een versie van de Hero's Journey trope te laten zijn. Dat is een erg veel voorkomende Trope, zeker in de fantasy. Mensen denken daarbij snel aan LOTR maar bijvoorbeeld het verhaal van Luke Skywalker is ook een Hero's Journey.

Het idee was, omdat de plannen voor Wheel of Time nogal groots waren, de lezer met deel 1 in een warm vertrouwd bad te doen landen.
Dat is zeker gelukt, maar je ziet natuurlijk meer overeenkomsten. De Ogier lijken behoorlijk op Ents, the blight heeft overeenkomsten met Mordor, de reis/reisgenoten, de mines of moria/shadar logoth, een spookleger dat te hulp schiet en zo is er nog wel meer. Het punt wat ik meer wilde maken is dat het origineler wordt naarmate de serie verder vorderde in mijn ogen. En dat is ook niet bedoeld als een punt van kritiek, Tolkien is natuurlijk de OG van fantasy.

@Dinictus208 Dat boos kijken hoort wel een beetje bij het karakter (de karakters) die ze uitbeelden. In de boeken wordt er diep op ingegaan hoe sommige figuren "stenen geduld kunnen aanleren" en andere figuren alleen al koppig zijn uit principe.

[ Voor 10% gewijzigd door rockhopper op 31-03-2025 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

(jarig!)
Mx. Alba schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:28:
[...]

Sorry hoor maar ik zie toch echt bijna alleen maar mooie mensen... Egwene, Nynaeve, Elayne, Aviendha, Faile, Min, Liandrin, Alanna, Lanfear, Moghedien... Maar ook Rand, Mat, Perrin, Lan, Ihvon, Maksim, Eamon, Dain, Sammael... Dus ik vind dat wel een vreemde opmerking. :)
Vreemd op "smaak" niveau. Ok daar kan ik inkomen.

On another note: Die LOTR invloeden spatten er wel vanaf, voornamelijk de reis scenes. .m.n. de scenes uit Slovenië vond ik indrukwekkend.

https://www.fodors.com/ne...of-time-filming-locations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
In-universe is het natuurlijk heel makkelijk te verklaren... Wij zitten nu in een heel andere "turning of the wheel". Onze huidige wereld zijn grotendeels vergeten legendes in de wereld van de boeken/serie, en wat er in de boeken/serie gebeurt vindt echo's in legendes die in onze wereld rondgaan.

Voorbeelden bijvoorbeeld... In hun wereld bestaan er Sa'Angreal, artefacten met heel veel magische kracht. In onze mythen bestaat er de San Greal (Heilige Graal) die een artefact met veel magische kracht zou moeten zijn. Namen van mensen en plaatsen in hun wereld vinden wij terug in onze legenden... Egwene Al'Vere > Gwenevere, Sammael > Ishamael, Tar Valon > Avalon. Maar ook bijvoorbeeld in hun wereld hebben ze mensen die met wolven communiceren, zoals Perrin, in onze wereld hebben we legendes over weerwolven.

Andersom zitten er in de legendes die in hun wereld verteld worden veel referenties aan dingen die wij nu hier echt hebben. In de serie komt dat helaas niet echt uit de verf, maar één voorbeeld is een legende van ene Lenn die op een vuurspuwend gevaarte naar de maan vliegt. John Glenn?

Dus onze wereld ligt tegelijk vele duizenden en duizenden jaren in de toekomst van hun wereld, en vele duizenden en duizenden jaren in hun geschiedenis, en alles is circulair.

Oftewel, The Wheel of Time is de wereld waarop de legendes die Tolkien vertelt gebaseerd zijn. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 31-03-2025 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

(jarig!)
Bijna niet te bevatten...

ik had wel graag iets meer van relics gezien. bv in die serie "see" dat iemand dan rondliep met een wapen dat was gemaakt van een tandwiel van een fiets, en al die vervallen gebouwen enzo. Maar maakt het uit wat ik wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
De laatste aflevering was weer een heel stukje beter dan die vorige :)

spoiler:
Met als hoogtepunten natuurlijk o.a. Elayne en de 'heuvels' van Tanchico (hier te vinden op Spotify voor de liefhebbers), Moggy en Elayne/Nyneave, en natuurlijk het meisje/Rand aan het einde. Oh, en mooie set-up voor de volgende aflevering met Faile/Perrin.

Ik moet wel zeggen dat ik het enigszins onwaarschijnlijk vond dat die meisjes Alanna konden helen. Heling zou volgens mij wel wat meer ervaring moeten vergen dan een stel wilders en twee seconden instructie, maar dat is een kleine nitpick.
Overigens vond ik wel opnieuw de nachtscènes erg donker, hoewel het nog steeds beter was dan GoT S8 :+
En jammer dat Sammael alweer eruit ligt. Ik vond zijn Schotse accent wel wat hebben voor een Forsaken, had graag meer van hem gezien (maar aan de andere kant was het wel een treffende interpretatie van zijn dood, met de 'he was a louse, and he got a louse's death', om maar in Robert Jordans woorden te spreken :P).

Edit: tenzij hij niet dood is natuurlijk en de rol van de andere forsaken overneemt in de toekomst.

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 03-04-2025 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ook gekeken, bij s3 echt het idee dat ik naar WOT aan het kijken ben, alleen bij E6:

spoiler:
De wijzen van de Aiel zijn in de boeken super streng en hardvochtig, in deze aflevering blijven ze Egwene echter gewoon helpen zelfs als ze er tussen neus en lippen nog even bijzegt dat ze ze heeft voorgelogen over haar zusterschap (ze is nog geen Aes Sedai, maar Aanvaarde), zeer lauwe reactie van de wijzen, dat is in het boek wel even anders....

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Eens inderdaad.
spoiler:
Overigens is dat ook in de White Tower wel even anders. Daar is de impact misschien even wat geringer (en ik kan mij zelfs voorstellen dat ze dit met het oog op de toekomst daar expres hebben gedaan, om zo verschillen beter duidelijk te maken) maar ik zou het jammer vinden als ze daar bij de Aiel ook aan voorbij zouden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Wij moeten de nieuwste aflevering nog kijken, maar ik merk dat het steeds moeilijker word om te gaan kijken. Iets wat ik wel jammer vind, want het is best een mooie serie. Alles lijkt gewoon zo langzaam op gang te komen, terwijl de eerste aflevering van seizoen 3 wel een mooi tempo had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

G_Dragon schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:43:
Wij moeten de nieuwste aflevering nog kijken, maar ik merk dat het steeds moeilijker word om te gaan kijken. Iets wat ik wel jammer vind, want het is best een mooie serie. Alles lijkt gewoon zo langzaam op gang te komen, terwijl de eerste aflevering van seizoen 3 wel een mooi tempo had!
Ieder zijn smaak, ik vond de eerste aflevering nogal volgestopt en snel. Niet verkeerd op zich, maar niet echt een reflectie van het tempo van de boeken (en fantasy in het algemeen). Het is niet alleen de pracht en visuele praal of de actie die fantasy maken. Het is ook de ontwikkeling die de main karakters doormaken. Het afwikkelen van het verhaal zeg maar.

Gezien de brede opzet van de boeken en de beperkte tijd in een serie vind ik het eigenlijk best goed gaan. En ik begrijp dat het tempo laag is ten opzichte van piek Game of Thrones (wat voor veel mensen de standaard referentie is helaas). Maar vergelijk het eens met het misbaksel van de spinoff (house of dragon) waar de tijd bijna achteruit lijkt te gaan en het is opeens weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Dat was een interessante aflevering. Sommige stukken waren zeker een 10/10 (als fan van de serie kan dat uiteraard gewoon en wanneer Faile in de scène is, is het uiteraard een 11/10 :P), maar er waren ook scènes die niet lekker leken te vloeien met de rest van de aflevering, maar dat komt waarschijnlijk door mijn boekenkennis, waardoor bepaalde mensen voor mij niet belangrijk aanvoelen, terwijl ze dat voor show-only mensen waarschijnlijk wel zijn.
Ook moet ik bekennen dat ik mij meer en meer erger aan de manier waarop Perrin praat. Het is expres, de acteur zelf is in de behind-the-scenes en interviews prima te verstaan, maar van mij mag hij wel wat minderen daarmee en gewoon met zijn eigen stem gaan praten :X

De rest maar even in spoilers.

spoiler:
Loial!

Ik wist sinds een aantal dagen gelukkig dat het eraan zat te komen, dus ik kon mij er al wat op voorbereiden, maar alsnog...

En voor degenen die de preview voor aflevering 8 hebben gekeken:
spoiler:
Balefire! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Ja, geweldige aflevering weer. Tranentrekker ook zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

EDIT schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:48:
Ook moet ik bekennen dat ik mij meer en meer erger aan de manier waarop Perrin praat. Het is expres, de acteur zelf is in de behind-the-scenes en interviews prima te verstaan, maar van mij mag hij wel wat minderen daarmee en gewoon met zijn eigen stem gaan praten :X
Ik heb bij mijn beeld van Perrin altijd iemand die "groot" is qua fysiek en wat "traag" is, erg langzaam en nadenkend wat niet het sterkste punt is van Perrin. Een gentle giant zeg maar. De manier van praten vind ik er persoonlijk wel goed bij passen.

Het is in de boeken een van mijn minst favoriete characters, maar de acteur weet hem prima in het zonnetje te zetten zodat ik Perrin stiekum beter begin te waarderen.

Best een leuke aflevering deeltje 7, hopelijk volgende week een epische season finale. Is er al nieuws over verlenging? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Helaas nog geen nieuws over de verlenging.

Voor de boekenlezers naar aanleiding van de leaks: bereid je voor de 8e aflevering maar wel vast voor op enkele wijzigingen en dat bepaalde dingen die je misschien zou verwachten dit seizoen toch nog niet gebeuren, of dingen waarvan je zou verwachten dat ze nog niet gebeuren juist wel.

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 11-04-2025 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:58

Punkrocker

Mostly harmless

EDIT schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:08:
Helaas nog geen nieuws over de verlenging.

Voor de boekenlezers: bereid je voor de 8e aflevering maar wel vast voor op enkele wijzigingen en dat bepaalde dingen die je misschien zou verwachten dit seizoen toch nog niet gebeuren, of dingen waarvan je zou verwachten dat ze nog niet gebeuren juist wel.
Als gestopt-na-boek-vier-lezer:
Hoever zitten we nu in de boekenreeks en hoeveel seizoenen schat je in dat we nog kunnen krijgen?
(mist genoeg succes zorgt voor genoeg geld)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
We zitten nu in boek 4, met stukjes van boek 3 en 5 (en voor de spotters: één zin in de afgelopen aflevering kwam rechtstreeks uit boek 14).
Het oorspronkelijke plan bestond uit 8 seizoenen. Of dat gehaald gaat worden is twijfelachtig IMO. Tenzij er plotseling heel veel kijkers bij gaan komen (wat gezien de kijkcijfers er niet op lijkt) schat ik in dat we met wat geluk op maximaal 5 seizoenen uit gaan komen. Maar dat is uiteraard niet meer dan speculatie, ik weet niet meer dan alle andere buitenstaanders :P
Niet alleen is het nu allang duidelijk dat de 8 afleveringen per seizoen nu al te weinig zijn, het betekent ook dat men extreem moet gaan comprimeren, wat zelfs in 8 seizoenen al het geval zou zijn.
Als we inderdaad nog twee seizoenen eruit kunnen slepen, dan moeten ze volgens mij drie verschillende hoogtepunten erin verwerken (voor de kenners:
spoiler:
Dumai's Wells, Taint en uiteraard the Last Battle).

Als ze dat voor elkaar krijgen, dan wordt in ieder geval het verhaal wel geheel afgesloten.

Maar goed, eerst maar eens zien dat we seizoen 4 krijgen. Volgens geruchten wil Amazon wel, maar is men nog in onderhandeling met Sony erover, die blijkbaar wat minder enthousiast is helaas. Afwachten dus.

[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 11-04-2025 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
spoiler:
Die tweeling steekt die leider in de brand en even later komt hij weer terug, snijdt iemand de keel door en Perrin laat hem gaan? Lekker duidelijk weer.

[ Voor 5% gewijzigd door Boerenlater op 11-04-2025 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Boerenlater schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:05:
spoiler:
Die tweeling steekt die leider in de brand en even later komt hij weer terug, snijdt iemand de keel door en Perrin laat hem gaan? Lekker duidelijk weer.
spoilertags aub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Boerenlater schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:05:
spoiler:
Het zijn twee verschillende mensen.
spoiler:
De ene is Eamon Valda (die in seizoen 1 ook al 'heksen' aan het verbranden was), de ander is Padan Fain, de marskramer en darkfriend.

[ Voor 12% gewijzigd door EDIT op 11-04-2025 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Die twee lijken ook totaal niet op elkaar... Zelfs voor mij, terwijl ik toch geregeld mensen niet uit elkaar kan houden (zoals Matt Damon en Leonardo DiCaprio bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vanochtend aflevering S3E7 gekeken.

Wow, dat was echt episch
op een groot scherm met vol geluid 5.1 8)

Ongeacht of het nou wel of niet precies volgens het boek was/is, ik heb me vermaakt. ;)

Wat een actie, wat een emoties, en wat een heftige scènes. _/-\o_ d:)b

Vind het nu al weer spijtig dat het na volgende week weer afgelopen is. Dan kan het lange wachten weer beginnen. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Mx. Alba schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:19:
Die twee lijken ook totaal niet op elkaar... Zelfs voor mij, terwijl ik toch geregeld mensen niet uit elkaar kan houden (zoals Matt Damon en Leonardo DiCaprio bijvoorbeeld).
Tja, het helpt ook niet dat het allebei geen knappe vrouwen zijn :P

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-05 19:38
Ik had juist het tegenovergestelde. Ik vond het maar een zwakke aflevering en te langdradig. Alanna had weer een 'fake death', ze lijkt wel een magneet voor pijlen. De andere vrouw werdt geraakt door een pijl en stierf gelijk, Alanna wordt geraakt door een enorme pijl en leeft nog een lange tijd.

Ook de layout van de veldslag is maar vreemd. Er werdt gezegd dat er maar een route was voor het leger door de 'mountain pass' en opeens staat een heel leger aan de achterkant zonder opgemerkt te worden?..

En iedereen is aan het vechten en maar de twee leiders Perrin en die darkfriend hebben nog even een gesprekje om het vechten maar te stoppen zonder gestoord te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Milo85 schreef op zondag 13 april 2025 @ 08:31:

Ook de layout van de veldslag is maar vreemd. Er werdt gezegd dat er maar een route was voor het leger door de 'mountain pass' en opeens staat een heel leger aan de achterkant zonder opgemerkt te worden?..

En iedereen is aan het vechten en maar de twee leiders Perrin en die darkfriend hebben nog even een gesprekje om het vechten maar te stoppen zonder gestoord te worden.
't Is fictie hoor... :+

Ik weet niet beter, maar vrijwel alles wat ter entertainment wordt aangeboden, neemt een loopje met de werkelijkheid/realiteit. Laat staan een fantasy verhaal... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-05 19:38
ehtweak schreef op zondag 13 april 2025 @ 08:40:
[...]

't Is fictie hoor... :+

Ik weet niet beter, maar vrijwel alles wat ter entertainment wordt aangeboden, neemt een loopje met de werkelijkheid/realiteit. Laat staan een fantasy verhaal... ;)
Ook fictie kan geloofwaardig overkomen. Deze aflevering was dat hem niet voor mij. Iedereen zijn eigen mening toch? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Voor wat betreft de geografische layout... Ik denk dat die bergpas de enige weg is van de Manetheren Waygate naar Emond's Field (het dorp in het midden van de Two Rivers). Er is een andere weg naar Emond's Field, vanaf Taren Ferry in het noorden, de weg die ze in het eerste seizoen namen om de Two Rivers te ontvluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Milo85 schreef op zondag 13 april 2025 @ 08:31:
Ik had juist het tegenovergestelde. Ik vond het maar een zwakke aflevering en te langdradig. Alanna had weer een 'fake death', ze lijkt wel een magneet voor pijlen. De andere vrouw werdt geraakt door een pijl en stierf gelijk, Alanna wordt geraakt door een enorme pijl en leeft nog een lange tijd.

Dat van Alanna is deels te verklaren vanuit de bond met de warder. Ze kan wat "aftappen" van de warder, of misschien anders en beter gezegd, door de bond is ze sterker waardoor ze meer kan weerstaan. Maar aangezien dat in de tv show niet uitgelegd wordt snap ik je punt. Het is sowieso jammer dat Alanna daar min of meer alleen zit.

De discussie en tijd voor een "praatje" is wel te begrijpen (sort of). Je stoort de boss niet, die trollocs rennen in principe hard weg voor alles waar Padan Fain voor staat. Al valt er van de andere kant wel wat voor te zeggen dat ze in een goede bonus zouden krijgen door 'm te redden. Filmisch leken ze al van het strijdveld gerend te zijn en wat (of zelfs flink) aan de zijkant van de battle te zitten.

Maar goed het is een verhaaltje, als het allemaal zou kloppen en echt zou zijn is het niet langer fantasy maar non-fiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Net even de tijd gehad om de finale te bekijken.

let op: spoilers voor de boeken en finale!
spoiler:
Ik was er al bang voor naar aanleiding van de leaks, en uiteraard weet ik ook wel dat Moiraine vs Lanfear in de boeken pas later gebeurt, maar ze hebben er zo naar lopen verwijzen dit seizoen, dat dit heel erg als een cop-out voelt om Moiraine te laten leven.

Buiten dat heb ik weinig opmerkingen. Een prima aflevering. Blij dat Nyneave nu eindelijk wat minder nutteloos wordt. En de Finn uiteraard *O* En balefire *O*

[ Voor 37% gewijzigd door EDIT op 17-04-2025 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Een leuk seizoen, goede finale. De winnaar episodes voor mij dit seizoen aflevering 4, 8 en 7 (in die volgorde)

Even afwachten of het de seriefinale is geworden of dat ze nog gaan vernieuwen. Ik hoop eigenlijk op vernieuwen ondanks de afwezige promo's vanuit amazon. Dit smaakte naar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:03
Het derde seizoen vond ik erg geslaagd. Ik begreep dat Amazon en Sony Pictures nu moeten onderhandelen over nieuwe seioenen dus voordat ze klaar zijn met afpingelen zijn we weer maanden verder. En dan moet het echte filmen nog beginnen, dat wordt al snel een releasedatum ergens in 2027.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De finale was idd prima. d:)b

Maar...ik zat geboeid te kijken... en ineens was het over/done/klaar. ;w :-(

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste