The Wheel of Time is een serie fantasy-boeken geschreven door Robert Jordan. De serie is geplaatst in een postapocalyptische wereld, ongeveer op middeleeuws ontwikkelingsniveau, waarin er een magische energie bestaat, die men de Source noemt. Sommige mensen, die Aes Sedai genoemd worden, hebben de gave om de Source aan te kunnen raken en daarmee dan magie te bedrijven. De Source bestaat in twee smaken: Saidar, de vrouwelijke Source, en Saidin, de mannelijke Source. Duizenden jaren geleden is de mannelijke helft van de Source door de Dark One vervuild, waardoor mannelijke Aes Sedai gek werden, wat resulteerde in de apocalyps die de Breaking of the World wordt genoemd. Bijna alles van voor de Breaking is verloren gegaan, maar hier en daar vindt men nog wel overblijfselen van de Age of Legends, zoals immens grote metalen zeeschepen die boven in een bergketen gestrand zijn.
Amazon maakt nu van deze boekenserie een televisieserie, die op 19 november in première gaat, en ze hebben vandaag een teaser gereleast:
Ik kan niet wachten om de avonturen van Rand, Egwene, Nynaeve, Mat, Perrin, Moiraine en Lan opnieuw te beleven!
Amazon maakt nu van deze boekenserie een televisieserie, die op 19 november in première gaat, en ze hebben vandaag een teaser gereleast:
Ik kan niet wachten om de avonturen van Rand, Egwene, Nynaeve, Mat, Perrin, Moiraine en Lan opnieuw te beleven!
Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...