Haan schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:52:
Het kan aan mijn geheugen liggen, maar is het niet de bedoeling dat
spoiler:Egwene en Nynaeve als novices in de Toren opgenomen worden? Vooral voor Egwene heeft dat wel consequenties als we een stuk verder in het verhaal zijn.
Boek spoilers:rockhopper schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:03:
@Haan Discussie boek vs serie spoilers:spoiler:Is het niet zo dat Nyneave nooit novice is geweest in de boeken maar direct accepted werd? De route die ze afleggen is duidelijk anders in de serie. Daarnaast en misschien ook hierdoor mis ik natuurlijk nog altijd de introductie van een aantal hoofdrolspelers in de latere boeken die oorspronkelijk in boek 1 plaatsvinden. Maar goed we zijn nog bezig met seizoen 1 dus dat kan nog komen...
spoiler:
In de boeken gingen ze pas na het gebeuren in Shienar en the Eye of the World naar Tar Valon gaan, Egwene als novice Nynaeve direct als Accepted. Ze zullen waarschijnlijk wel iets moeten aanpassen aangezien ze daar ook eigenlijk pas de Amyrlin ontmoeten en met haar gezelschap terug naar Tar Valon gaan.
Ik gok er op dat ze, net als in het eerste boek, eindigen in Shienar. Dat de periode tussen S01 en S02 een time jump zal geven, waarin Rand met Lan zal oefenen met zwaardvechten enzo (er is sowieso weinig gesproken over het zwaard van Rand, maar dat is een ander topic
). Ik denk dat in die time jump ook de Amyrlin op reis is gegaan naar Shienar, geen idee wat de reden zal zijn, misschien Nynaeve gaan halen omdat die met Moiraine is verdwenen. Ook denk ik dat ze dan Mat mee nemen naar Shienar, zodat het volgende stukje plot kan gaan beginnen zoals in boek 2.
Ik gok er op dat ze, net als in het eerste boek, eindigen in Shienar. Dat de periode tussen S01 en S02 een time jump zal geven, waarin Rand met Lan zal oefenen met zwaardvechten enzo (er is sowieso weinig gesproken over het zwaard van Rand, maar dat is een ander topic