Ik heb zomaar het gekke idee dat ze The Ways gaan combineren met stukjes van de Portal Stones. Misschien is het mijn foutieve interpretatie van interviews/kleine snippers informatie die acteurs en crew hebben gegeven, maar ik heb zomaar het idee dat we de
spoiler:flicker, flicker, flicker
scène in de komende aflevering al gaan krijgen, met daarin ook de onthulling van de Herrezen Draak.
Maar ik kan het helemaal mis hebben (en sterker nog, het zou mij ook weer niets verbazen

).
In ander nieuws: gisteren zijn per ongeluk een aantal korte clips van afleveringen 7 en 8 op Giphy vrijgegeven door Amazon. Uiteraard zijn ze heel erg snel weer verwijderd, en worden ze actief offline gehaald door Amazon via copyright claims, maar ze hebben een aantal dingen onthuld van afleveringen 7 en 8 waarvan ik weer helemaal blij wordt
Maar even in spoilers (let op, niet alleen show spoilers maar ook boekenspoilers!):
spoiler:Niet bijster verrassend, maar we lijken werkelijk een scene bij The Eye te krijgen, waarbij Ishamael tegen Rand vecht en daarbij Rand een 'visioen' (ja, we weten allemaal wat dat betekent

) laat zien waarin hij samen met Egwene is en een kind/kinderen heeft en daarmee probeert te verleiden. Dat komt overeen met de synopsis van de aflevering:
Season finale. For twenty years, Moiraine has dreamed and worked towards this moment. But she can't stop the Dragon Reborn from seeing the appeal of the Dark.
Ook enkele andere gifs tonen Rand die channeled, iets dat lijkt op Linking tussen de vrouwen terwijl ze trollocs/schaduwgebroed proberen te bevechten.
Ook nog een enkele scène met Lord Agelmar, iets dat op de toegang tot The Eye lijkt vanuit The Blight.
Ik ga de gifs niet hier plaatsen uiteraard, maar met een beetje zoeken zijn ze nog op diverse plaatsen te vinden.
Samen met de eerdere spoiler van Marcus Rutherford/Perrin dat we dit seizoen al een stukje van de
te zien gaan krijgen en de hints die in de laatste aflevering gedropt werden daarvoor
spoiler:Ships disappearing in the West
en de casting op
IMDB denk ik zomaar dat aflevering 8 gaat eindigen met
als cliffhanger naar het volgende seizoen.
Ik moet toegeven dat ik met de afgelopen twee afleveringen ook iets meer mijn bedenkingen begon te krijgen. Mijn issue is niet eens zo zeer dat ze dingen hebben veranderd (ook al ben ik uiteraard benieuwd naar de mogelijke problemen met het plot die ze creëren met de wijzigingen). Dat hou je altijd en je zal in een TV serie nooit perfect het verhaal kunnen volgen (heck, dat zou me toch een saaie TV serie zijn

). Mijn grootste issue was eigenlijk dat we in aflevering 6 eigenlijk nog steeds niets weten over de hoofdpersonen van het verhaal, hoewel ik dat uiteraard zeg met de boekkennis. Er is voor mij geen binding met drie van de vijf van Edmond's Field. Enkel de fantastische acteerprestaties van zowel Zoë/Nyneave als Barney/Mat hebben tot nu toe indruk op mij gemaakt. Egwene/Rand/Perrin zijn naar mijn smaak nog altijd te veel op de achtergrond.
Nu we de groep weer bij elkaar hebben (helaas dan met uitzondering van Mat) hoop ik echt van harte dat die drie wat meer op de voorgrond kunnen komen, zodat de uiteindelijke onthulling van de Herrezen Draak de impact krijgt die het verdiend.
De uitgelekte gifs hebben mij echter alweer voor een heel groot deel gerustgesteld en ik kan nu zonder overdrijving zeggen dat ik heel erg uitkijk naar afleveringen 7 en 8. Het is in ieder geval wel duidelijk waar dat CGI budget aan is opgegaan
Ook The Ways lijken mij heel erg gaaf te worden. Ik hoorde dat het vrijwel allemaal practical effects zijn en dat ze werkelijk The Ways als complete set hebben gebouwd in de studio. Ik ben heel erg benieuwd