Toon posts:

Gunfactor of ervaring bij keuze aannemer badkamer

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Olympialooping
  • Registratie: mei 2021
  • Nu online
Xqlusive schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:47:
[...]

Hier lach ik dan weer net zo hard om.. Vanuit het perspectief van de vakman zal dit zo zijn, maar als consument is de ervaring met de bouwsector over het algemeen slecht. Slechte communicatie (bijv. offertes) zoals je zelf ook al aangeeft is hier een onderdeel van.

Maar de belangrijkste ergernis die ik heb, en die veel mensen met mij delen is het feit dat veel keuzes die 'vakmensen' maken veelal goed voor zichzelf zijn, en vaak niet optimaal voor de klant. Puur vertrouwen op een 'vakman' zit er tegenwoordig bijna niet meer in. Jij noemt het blijkbaar 'zeuren' als een klant vragen stelt en kritisch is (mee eens, keuringscertificaat gaat wel wat ver), maar hoe moet je anders vooraf bepalen of iemand capabel is of dat je met een koekebakker te maken hebt.

De afgelopen jaren heb ik hier verschillende 'vakmensen' over de vloer gehad, en zelfs met veel vooronderzoek en vragen door mijzelf, zijn er keuzes gemaakt en bochten afgesneden waar ik achteraf niet blij mee ben. Het is tegenwoordig blijkbaar nodig om je als consument grondig in te lezen in de materie om niet aan alle kanten genaaid te worden. Telkens weer wordt bewezen dat je er zelf bovenop moet zitten om te zorgen dat het goed gebeurt, en ja, dat zal best overkomen als 'zeuren', maar is jammer genoeg wel nodig. Het probleem hierbij is echter dat je als klant meestal weinig kennis van zaken hebt, en je dus bent overgeleverd aan het advies van de vakman....En voor je het weet heb je dan agnes platen in je badkamer....
Echte vakmensen hebben eer van hun werk en leveren een goed product waar ze ook achter staan. Die leveren geen slecht eindproduct af. Die Agnes planet zijn ook helemaal niet zo verkeerd in bepaalde badkamers van een doorsnee woning, al zou ik ze zelf inderdaad ook niet willen.

Als je op korte termijn iemand wil die je badkamer voor een bodemprijs wilt verbouwen dan kom je inderdaad in de sector terecht waarin het een gevecht wordt om het traject tot een goed einde te brengen. Ik zou daar niet graag aan beginnen want van beide kanten is dat geen prettige werkwijze.
Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee