Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V8fbmTrh4vT8MxUMQWDh4My7.jpg?f=user_large)
Staan ze op printable/thingieverse ?dirks schreef op zondag 3 maart 2024 @ 16:40:
Kraan moest vandaag verplaatst voor de nieuwe wasmachine, klembeugeltjes nodig voor de waterleiding. Online zoeken bij de bouwmarkt, veel geld voor wat plastic. Beter zelf maken. 15 minuten tekenen, 1 uur printen voor vier stuks.
[Afbeelding]
Tja vanalles
Nee, maar als iemand het STL filetje wil hebben wil ik het wel delen op de een of andere laagdrempelige wijze.
Leuk gedaan. Mooie oplossing maar is 2.25 voor 10 Stuks nu ook niet de wereld. (Hornbach)dirks schreef op zondag 3 maart 2024 @ 16:40:
Kraan moest vandaag verplaatst voor de nieuwe wasmachine, klembeugeltjes nodig voor de waterleiding. Online zoeken bij de bouwmarkt, veel geld voor wat plastic. Beter zelf maken. 15 minuten tekenen, 1 uur printen voor vier stuks.
[Afbeelding]
Leuk gedaan. Ik vind het altijd knap hoe men zelf zo goed kan 3D tekenen.dirks schreef op zondag 3 maart 2024 @ 16:40:
[Afbeelding]
dat is printables.comdirks schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:12:
[...]
Nee, maar als iemand het STL filetje wil hebben wil ik het wel delen op de een of andere laagdrempelige wijze.
Tja vanalles
zou zelf de moeite nemen voor een meshkabel eroverheen te schuiven maar wel handigMavamaarten schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:13:
Overlaatst iets vergelijkbaar gemaakt, mijn achterspeakers staan op een vloerstandaard, maar die kabel kan helemaal nergens heen. Met een aantal zelfontworpen clipjes ziet dat er weer netjes uit![]()
[Afbeelding]
Tja vanalles
En dan moet je er nog heen en terug naar rijden... Dit is hobby! Gewoon leuk als dit zelf kan maken en dat het maar 10% aan materiaal kost is bijzaak.Millie-ano schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:33:
[...]
Leuk gedaan. Mooie oplossing maar is 2.25 voor 10 Stuks nu ook niet de wereld. (Hornbach)
Ja, heel nice. Hoe bepaal je wat de juiste afstand is voor de 'opening' van je beugel?dirks schreef op zondag 3 maart 2024 @ 16:40:
[Afbeelding]
Een berekende gok en trial en error, in mijn geval.Mday schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:08:
[...]
Ja, heel nice. Hoe bepaal je wat de juiste afstand is voor de 'opening' van je beugel?
Android developer & dürüm-liefhebber
Eerst op het gevoel met de kennis van de 'rek' die PETG heeft, dat was hier goed genoeg. Vaak knip ik om vooraf de pasvorm te checken in de slicer een 'plak' van een ontwerp die snel te printen is maar voldoende om te kijken of iets past.Mday schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:08:
[...]
Ja, heel nice. Hoe bepaal je wat de juiste afstand is voor de 'opening' van je beugel?
Het tekenen hoort bij deze hobby, je moet er inderdaad tijd in stoppen om te leren maar dan kun je echt leuke dingen doen met je 3D printer.chippie777 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:59:
[...]
Leuk gedaan. Ik vind het altijd knap hoe men zelf zo goed kan 3D tekenen.
Dit herinnert mij dat ik zelf nog een speaker standaard moet ontwerpen. Alleen een voet en bovendeel met een paar PVC buizen voor de hoogte, kan de kabel mooi door één van de PVC buizen.Mavamaarten schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:13:
Overlaatst iets vergelijkbaar gemaakt, mijn achterspeakers staan op een vloerstandaard, maar die kabel kan helemaal nergens heen. Met een aantal zelfontworpen clipjes ziet dat er weer netjes uit![]()
[Afbeelding]
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Ik heb zelf een Prusa printer en kijk wel af en toe op Printables en doe daar inspiratie op. Meestal probeer ik iets dan wel zelf te tekenen. Ik verwacht bureaucratie en tijd om daar iets te uploaden, dat houdt mij dan ook af.
[ Voor 0% gewijzigd door dirks op 05-03-2024 11:38 . Reden: Tikfout ]
foto'tje, file'tje, praatje, klaar. Veel meer dan dat is het niet, weet ik uit eigen ervaring. Maar ieder zijn ding natuurlijkdirks schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:58:
[...]
Ik heb zelf een Prusa printer en kijk wel af en toe op Printables en doe daar inspiratie op. Meestal probeer ik iets dan wel zelf te tekenen. Ik verwacht bureaucratie en tijd om daar iets te uploaden, dat houdt mij dan ook af.
We've got that ring of confidence
Eens!dirks schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:51:
[...]
Het tekenen hoort bij deze hobby, je moet er inderdaad tijd in stoppen om te leren maar dan kun je echt leuke dingen doen met je 3D printer.
Voor mijn gevoel heb je veel meer aan een 3d printer als je ook 3d CAD kunt.
Enschede | 6720wp JinkoSolar 16x420 Z 47°
Het helpt, maar alles is relatief aan te leren natuurlijk.TTROX schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 23:47:
[...]
Eens!
Voor mijn gevoel heb je veel meer aan een 3d printer als je ook 3d CAD kunt.
Zelf ben ik geen ster in 3D/CAD, maar zoals gezegd Tinkercad is een prima start.
Zo heb ik een paar rekjes als verhoging geprint, en steunplaatjes om mijn keukenkastje te repareren.
Met een rechthoek, rondje als gat en driehoekjes als pootjes lukt het wel
Als je een beetje populair model hebt en daar post kun je lekker prusameters sparen of zelfs voor een gratis printer doorsparen. Ook met het posten van je makes krijg je punten.dirks schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:58:
[...]
Kan zelf niet tekenen en heb er toch al een stuk of 5 rollen gratis(alleen verzendkosten) vandaan.
Boullie
Dat doet mij denken aan een montageplaat die ik gemaakt heb om een voetschakelaar onder een keukenkastje te monteren. Ik liep al met een aluminium strip in mijn handen te kijken hou ik dat ding zou monteren toen ik mij bedacht dat het beter met een 3D printje zou gaan.FreshMaker schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:43:
[...]
Zelf ben ik geen ster in 3D/CAD, maar zoals gezegd Tinkercad is een prima start.
Zo heb ik een paar rekjes als verhoging geprint, en steunplaatjes om mijn keukenkastje te repareren.
Met een rechthoek, rondje als gat en driehoekjes als pootjes lukt het wel
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/irUyiNgNczlnw1sRIFicMM1W.jpg?f=user_large)
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De geheime wijnkoelerkast.franssie schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:19:
@dirks uit interesse, wat schakel je hiermee met je voet?
De schakelaar zit ondersteboven onder een bovenkast, met de hand schakel ik de verlichting. Toen ik de verlichting moest vervangen moest ook de schakelaar vervangen. De vorige was daar ooit door een klusser geplaatst maar was moeilijk op de tast te bedienen, vandaar mijn 'creatieve' oplossing met een schemerlampschakelaar. Zit er nu sinds een jaar en werkt prima.franssie schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:19:
@dirks uit interesse, wat schakel je hiermee met je voet?

Eerst heb ik alles uitgetekend in Fusion360. Met behulp van de 3d catalogus van McMasterCarr heb ik alle steigerbuiskoppelingen kunnen importeren, wat me veel tijd en moeite heeft gescheeld in het designproces. Het onderste deel van het meubel heeft een aantal design iteraties doorstaan. Op een gegeven moment heb ik de knop doorgehakt en het geheel uit 18mm eiken timmerpaneel gefreesd. Het top blad wil ik nog vervangen door een massief eiken paneel. Ook wil ik nog led strips aanbrengen in de plank die boven de LP’s zit.
Al met al ben ik blij met het eindresultaat.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Misschien is dit iets ?PjotrStroganov schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:48:
Ik ben van plan alle bekabeling inclusief stekkerdoos aan de achterkant te organiseren met een aantal 3d geprinte clips en houders.;)
https://www.printables.co...ible-cable-management-arc
Gebruikt in place print en magneten
Ik zat er aan te denken te gaan zoeken naar op maat gemaakt perspex platte panelen of ander doorzichtig kunststof en de 3D printer te gebruiken voor het maken van hoekprofielen om er dan een geheel van te maken....
:strip_exif()/f/image/5DGztElrEp5oArILnOorx7vd.jpg?f=fotoalbum_large)
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
Ik werk met een Homag 12L die ik van de baas mag gebruiken voor priveklusjes.Esso21 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:35:
@PjotrStroganov Heb je zelf een CNC frees? Zo ja, welke en waarom de keuze? 😁
Ik heb gelukkig de kap wel. Alleen geen scharnieren. Ik ben van plan 3d geprinte scharnieren te gebruiken totdat ik nieuwe kan vinden.badkuip schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:21:
@PjotrStroganov heb je er toevallig al eens gedacht om de 3D-printer in te zetten voor het maken van een stofkap voor je platenspeler?Mijn platenspeler heeft geen stofkap en een op maat gemaakte besteld via internet loopt aardig in de papieren.
Ik zat er aan te denken te gaan zoeken naar op maat gemaakt perspex platte panelen of ander doorzichtig kunststof en de 3D printer te gebruiken voor het maken van hoekprofielen om er dan een geheel van te maken....
:strip_exif()/f/image/7n9y253rpi9rMd4IFlyPxpSC.jpg?f=fotoalbum_large)

Misschien is de inkeping net een millimeter te breed en bij nader inzien was het wellicht beter geweest om de tekst om te keren, maar als eerste poging lang niet slecht, denk ik zo.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
![]() | ![]() |
Linkje: https://www.printables.co...a-platsa-filament-passage
En voordat er iemand iets zegt over de plaatsing van de passthrough: ik wil het schermpje van mijn Ender 3 nog ergens anders plaatsen, en dan zit de passthrough (min-of-meer) in het midden van de printer, maar het werkt nu ook prima.
De volgende stap is LED verlichting in het kastje
Wat een topidee! Heb de printer op de grond onder een IKEA bureau staan en heb nu een spoel aan de voorkant, die dan via een geleider wordt geholpen naar de juiste locatie.... maar dit is veel handiger_Eend_ schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:16:
Ik heb sinds kort een IKEA Platsa kast in elkaar gezet voor mijn Ender 3. Het filament zit in een ander kastje boven de 'printerkast' en dus had ik een passthrough nodig. Daarom ik ben het kastje te lijf gegaan met een 22 mm speedboor en heb ik in TinkerCAD even snel iets in elkaar geflanst met dit als resultaat:
[Afbeelding] [Afbeelding]
En voordat er iemand iets zegt over de plaatsing van de passthrough: ik wil het schermpje van mijn Ender 3 nog ergens anders plaatsen, en dan zit de passthrough (min-of-meer) in het midden van de printer, maar het werkt nu ook prima.

Cool! Ik heb iets soortgelijks met ledjes! Zal vanavond wat fotos uploaden_Eend_ schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:16:
Ik heb sinds kort een IKEA Platsa kast in elkaar gezet voor mijn Ender 3. Het filament zit in een ander kastje boven de 'printerkast' en dus had ik een passthrough nodig. Daarom ik ben het kastje te lijf gegaan met een 22 mm speedboor en heb ik in TinkerCAD even snel iets in elkaar geflanst met dit als resultaat:
rikoos schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:59:
Waarom ben ik niet zo creatief als sommige hier hahaha Heb al aardig wat zaken hier "gepikt" en geprint, vooral het router rack van @Danielson is hier echt een uitkomt voor de chaos die er in de meterkast was. Dankjewel voor het delen ervan!

BarendBotje schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:20:
[...]
Cool! Ik heb iets soortgelijks met ledjes! Zal vanavond wat fotos uploaden
Ik ben wel benieuwd hoe dat er bij jou uitziet namelijk
Zelf heb ik al wat in TinkerCAD inelkaar geflanst, gebaseerd op de houdertjes die al bij de Ledstrip van de Action zat.
Ja de kast staat op mijn bureau:_Eend_ schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:12:
[...]
![]()
![]()
Ik ben wel benieuwd hoe dat er bij jou uitziet namelijk
Zelf heb ik al wat in TinkerCAD inelkaar geflanst, gebaseerd op de houdertjes die al bij de Ledstrip van de Action zat.
:strip_exif()/f/image/W5WMQ4P2KxpF2U7GVCe1kFIn.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb het filament bovenin staan waar precies een doos past samen met een grote zak vochtvreters.
De printer staat eronder en onder de printer zit de elektronica op een aparte plank.
Helemaal onderin liggen de toebehoren van de printer.
De leds die ik geinstalleerd heb is gewoon van een simpele action rol die ik had liggen samen met wat diffusor strips van aliexpress
:strip_exif()/f/image/v5k37DBwEdTuHbuyguZFxWCp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/68gE18A4uPRB94gpdyUpZMWr.jpg?f=fotoalbum_large)
Aangezien het een parametrisch ontwerp is, kun je eindeloos variëren met afmetingen en vormen:
https://www.printables.com/model/804076-potjes
We've got that ring of confidence
Netjes! Om te zagen moet de mal zo nauwkeurig mogelijk om de zaag passen en kan je ook beter een hogere mal gebruiken zodat je niet schuin in de andere richting (verticaal) gaat afwijken.ocf81 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:14:
Ik heb om zwaluwstaarten te maken een hoekstuk gemaakt waarmee je op 60 graden een streepje kan zetten of kan zagen, afhankelijk van wat je wil.
Misschien is de inkeping net een millimeter te breed en bij nader inzien was het wellicht beter geweest om de tekst om te keren, maar als eerste poging lang niet slecht, denk ik zo.
Yukkie schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 18:00:
Binnenkort is een vriendin van me jarig en ik vind het leuk om iets unieks te geven. Dus heb ik een eerder ontwerp van me uit de virtuele kast gehaald.
[Afbeelding]
Aangezien het een parametrisch ontwerp is, kun je eindeloos variëren met afmetingen en vormen:
https://www.printables.com/model/804076-potjes
Hahaha, trots op je!"...to make a fitting potje for your purpose"
Dank je!DigitalHombre schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:18:
[...]
Netjes! Om te zagen moet de mal zo nauwkeurig mogelijk om de zaag passen en kan je ook beter een hogere mal gebruiken zodat je niet schuin in de andere richting (verticaal) gaat afwijken.
Het idee is om verschillende soorten zagen te kunnen gebruiken. Daarom zijn de uitsparingen 3mm breed. Dat is wel aan de brede kant inderdaad, maar dan kan een gewone handzaag er ook nog tussen. Een boogzaag of een decoupeerzaag is natuurlijk een stukje smaller. Overigens heb ik de schuine uitsparing er expres in gezet, om het mogelijk te maken een potlood of pen ertussen te jassen. Maar op zich kan je natuurlijk eerst een streepje zetten en dan wat verschuiven om de snede te maken.
Als mensen geïnteresseerd zijn in het bestand, dan kan ik dat wel beschikbaar stellen.
[ Voor 5% gewijzigd door ocf81 op 15-03-2024 16:15 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Ik heb twee electrische tandenborstels die ik uit gewoonte (in ruste) altijd rechtop zet. Dat zal komen omdat hij ook zo in de oplader staat. Maar eigenlijk is dit niet hygiënisch, dan loopt het water van de borstrel langs de steel naar beneden. Het blijft dan liggen op het punt waar het opzetborsteltje op de steel steekt.
Je kunt ze ook horizontaal neer leggen (op de rug) maar dan loopt het water nog steeds naar de steel toe. Dus eigenlijk zou het mooiste zijn om een houder te maken waarbij het echt ondersteboven hangt... en water dan de wasbak in loopt. Ik heb het uiteraard over de dagen dat hij niet in de oplader gaat.
Misschien ben ik de enige met dit idee en spoelen jullie de borstel na elke 2 minuten poetsbeurt een minuut lang nauwgezet schoon? Ik spoel hem kort af en zet of leg hem dan dus gewoon neer
Niet het juiste topic voor deze vragen, maar ik heb een bestaand ontwerp van een Oral-B houder aangepast en die gebruik ik nu. Ik merkte ook dat als je 'm zo neerzet, je bacteriegroei krijg na verloop van tijd omdat inderdaad het water naar beneden stroomt en zich daar ophoopt.Mickey77 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 12:55:
Misschien ben ik de enige met dit idee en spoelen jullie de borstel na elke 2 minuten poetsbeurt een minuut lang nauwgezet schoon? Ik spoel hem kort af en zet of leg hem dan dus gewoon neer
Ik ben van plan om een nieuwe versie te maken die afwatering doet, waardoor het water weg kan lopen. Voorlopig zet ik mijn tandenborstel eerst even neer zodat ie kan uitlekken. Daarna pas in de houder.
Maar goed, dat is voor een andere topic misschien
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dat is een goed idee, daar ga ik binnenkort mee aan de slag! Ik heb wel lang geleden een steun voor twee borstels gemaakt waar ze rechtop in staan, ze vallen zo niet meer om maar lekken wel langs de houder.Mickey77 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 12:55:
[...] Ik heb twee electrische tandenborstels die ik uit gewoonte (in ruste) altijd rechtop zet.[...] Dus eigenlijk zou het mooiste zijn om een houder te maken waarbij het echt ondersteboven hangt... en water dan de wasbak in loopt.
Zie trouwens de openingspost voor 'mijn' houder.dirks schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 13:55:
[...]
Dat is een goed idee, daar ga ik binnenkort mee aan de slag! Ik heb wel lang geleden een steun voor twee borstels gemaakt waar ze rechtop in staan, ze vallen zo niet meer om maar lekken wel langs de houder.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Hmm, wist niet eens dat die er was, weer wat geleerd. lekker simpel om dat zo te doen iddMday schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:45:
[Afbeelding]
Gemaakt met sign maker op makerworld. Heeel handige tool, super easy. Mijn printer kon maar nét het detail aan met een 0.4mm nozzle, maar dit is goed genoeg.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Niet mijn ontwerp, maar hier gevonden: https://www.printables.co...sch-fsn-rail-deflector-v2
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
En om de rail vast te zetten heb ik ook deze adapters gevonden op printables. Dit was een gok omdat ik no-name klemmetjes heb, maar gelukkig paste het. Nu kun je er echt 100% op vertrouwen dat de rail niet zal verschuiven tijdens het zaagwerk.
https://www.printables.co...e-rail-adapter-for-wolfcr
![]() | ![]() |
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
mijn vrouw fotografeert ook, maar die heeft op al haar dure lenzen (van die witte) een extra ring zitten met zo'n beschermglas erin.mr.loepie schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:35:
Omdat er voor de dure grote prime lenzen geen front element doppen te koop zijn heb ik er zelf maar één ontworpen in Fusion. Dit zorgt ervoor dat de lens tijden vervoer (op de achterbank) niet beschadigt raakt.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Die lens is dus ten alle tijd beschermd tegen krasjes etc. misschien iets om te overwegen voor je.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Tof! Ik heb net een Makita invalzaag met rail gekocht, en die dingen miste ik dus. Thanks for sharing!Broodro0ster schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:57:
Voor mijn Bosch invalzaag wat spulletjes geprint. Als eerst een houdertje die op de rail klikt waar de stofzuigerslang in blijft liggen. Tricky printje met normaal gezien moeilijk te verwijderen supports, maar dit onderdeel is ideaal om te printen in PETG en met PLA als supports. Daardoor was het een fluitje van een cent om de supports van tussen de kleine stukjes te halen en kun je met 0mm spacing/distance printen waardoor het er erg straks uitziet en de toleranties niet afwijken.
Niet mijn ontwerp, maar hier gevonden: https://www.printables.co...sch-fsn-rail-deflector-v2
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
En om de rail vast te zetten heb ik ook deze adapters gevonden op printables. Dit was een gok omdat ik no-name klemmetjes heb, maar gelukkig paste het. Nu kun je er echt 100% op vertrouwen dat de rail niet zal verschuiven tijdens het zaagwerk.
https://www.printables.co...e-rail-adapter-for-wolfcr
Ik denk dat Makita een andere rail gebruikt en dat dit niet zal passen. Maar volgens mij ga je wel gewoon deze accessoires vinden voor makita op printables enzoMday schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:40:
[...]
Tof! Ik heb net een Makita invalzaag met rail gekocht, en die dingen miste ik dus. Thanks for sharing!
Yeah, I know, ging vooral ook om het idee dat het kan en die lijmklemmenBroodro0ster schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 18:16:
[...]
Ik denk dat Makita een andere rail gebruikt en dat dit niet zal passen. Maar volgens mij ga je wel gewoon deze accessoires vinden voor makita op printables enzo
Dank voor je reactie, Ik denk dat jou en mijn definitie van dure lenzen iets anders is. Ik vind een lens (eigenlijk objectief) van 4000 euro niet perse duur. (wel veel geld)Fraggert schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:05:
[...]
mijn vrouw fotografeert ook, maar die heeft op al haar dure lenzen (van die witte) een extra ring zitten met zo'n beschermglas erin.
Die lens is dus ten alle tijd beschermd tegen krasjes etc. misschien iets om te overwegen voor je.
Ik praat over objectieven van tussen de 12000 en 16000 euro. Die witte die je bedoelt waar je een 77mm protect filter voor kunt zetten zitten tussen de 1000 en 4000 euro. Maar je wil helemaal geen goedkoop stukje glas voor je "dure" lens zetten, omdat dit veel nadelen heeft. En daarbij beschermt het helemaal niet, ALS dat stukje glas breekt, zal het je volledige frontlens beschadigen door de glas scherven, en je coating vernielen. Met als gevolg dat je alsnog een nieuwe frontlens erin moet laten zetten. De winkels verkopen je maar al te graag deze voorzet glaasjes. Want daar word HEEL VEEL op verdient.
Bij de big primes (zoals men deze wel noemt) kun je überhaupt geen filters voor zetten, en dit is niet voor niets
Vandaar dat ik voor mijn RF600F4 deze dop had ontworpen en geprint, en toen mensen dit zagen wilde ze er ook wel één hebben.
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PmmwqJujRt4EBbGf3WS5APiv.jpg?f=user_large)
Dat zijn een hoop verschillende Lenovo’s
Staat dit ontwerp toevallig online ergens? Ideaal voor bij ons op de zaak.
Was dat toch leesbaar? Haha... Ik werk al 35+ jaar in de IBM/Lenovo wereld, dan krijg je dat. Gisteren een 14 jaar oude Thinkpad X200s aangezwengeld om de firmware van mijn MK3 printer te upgraden.empy schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:46:
[...]
Dat zijn een hoop verschillende Lenovo’s![]()
Staat dit ontwerp toevallig online ergens? Ideaal voor bij ons op de zaak.
Deze oude ontwerpjes vind ik ondertussen een wat tuttig uiterlijk hebben maar na eerder commentaar denk ik er over om toch bij Printables een dumpplek te maken voor liefhebbers.
Op verzoek en voor de liefhebbers: De USB houders staan op Printables.
Ik nog wel even de drie jaar oude ontwerpjes in FreeCAD wat minder wollig gemaakt. In de oude STL's zaten zelfs mesh-foutjes waar ik indertijd geen weet van had, die zijn er nu uit.
[ Voor 21% gewijzigd door dirks op 30-03-2024 21:35 ]
Mijn doodsimpele filament passthrough waarvan ik eerst al twijfelde of ik het überhaupt hier zou posten, laat staan op printables, is ook al een paar keer gedownloaddirks schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:33:
[...]
Was dat toch leesbaar? Haha... Ik werk al 35+ jaar in de IBM/Lenovo wereld, dan krijg je dat. Gisteren een 14 jaar oude Thinkpad X200s aangezwengeld om de firmware van mijn MK3 printer te upgraden.
Deze oude ontwerpjes vind ik ondertussen een wat tuttig uiterlijk hebben maar na eerder commentaar denk ik er over om toch bij Printables een dumpplek te maken voor liefhebbers.
Het is gratis, en je maakt er waarschijnlijk iemand blij mee. Er staan veel suffere 'ontwerpen' op printables/thingiverse/etc, dus waarom niet?
Ik rij motor en sinds kort zijn er geinge Android Auto/Apple Carplay schermpjes te koop voor op de motor. Een van de fabrikanten, Chigee (wie kent ze niet?) doet zo te zien zijn best om de klant voor zicht te winnen. Een van de manieren waarop ze dat doen, is 3D modellen van hun spullen te publiceren zodat je zelf een mount of weetik wat kunt ontwerpen zonder het apparaat te scannen of helemaal op te meten. Hopelijk wordt dit de standaard de komende jaren.
:strip_exif()/f/image/JE6cn9VVcvkZKPXw6ZwbG9Xu.jpg?f=fotoalbum_large)
Perhaps no product is 100% perfect, but we're always striving for better. We're excited to share the 3D model of the AIO-5 Lite with you and eager to hear your innovative ideas! What imaginative designs or features would you like to add? This is your canvas for creativity—feel free to explore, modify, and DIY.💡
Access the 3D model here:
https://drive.google.com/drive/folders/18kNOTZYHXSXoT21_p_i2cgPCFYXrQJNX?fbclid=IwAR2E3MPm-ygutKvTAOZ1dG9Z2LOTC-xzV3uR0O5-Pe6lW7zMraxjLzp8qkw_aem_ATYO-VM5cWs0LQ3EEWxZOXINr7ueTB50Qgf5ojfBIDhaio2oQfyoLIo67YRP_WfGSPiXjbWrktln8enGl9_1aF0s
Your creativity has the potential to shape the future of riding!🚀
Dit is wat duur voor op een boot en je hebt niets aan die 2 camera's die erbij zitten. Kan je beter voor iets als de Carpuride gaan. Zelfde idee, maar zonder cams en TPMS optie.
Gelukkig kon ik het scherm en de accucellen wel redden van de schroothoop. Heb toen maar een controllertje besteld, behuizing/voet getekend en ik ben nu trotse eigenaar van een tweede scherm(pje)

Totale kosten: 16,- en 6 uur tijd(waarvan 4u printtijd)
:strip_exif()/f/image/j5eh3re2GQDIS79gOxjyRctp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UCKBokTu8GZPMLC5zxdOo0Z3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hHmqK3deeQ1IwH1W1c3kukQh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XtY7Xxn9OTwSeC8my4S1CKrG.jpg?f=fotoalbum_large)
De lipocellen ben ik nog niet helemaal over uit wat ik daarmee ga doen, powerbank of raspberry pi UPS?
Nu wel! Zie hier.
Nice! Is dit incl werkend touchscreen?wally1987 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:44:
Ik kreeg een defecte iPad binnen om te kijken of deze nog te repareren was, dit was helaas niet het geval.
Gelukkig kon ik het scherm en de accucellen wel redden van de schroothoop. Heb toen maar een controllertje besteld, behuizing/voet getekend en ik ben nu trotse eigenaar van een tweede scherm(pje)
Totale kosten: 16,- en 6 uur tijd(waarvan 4u printtijd)
Zou je geen stekker voeding maken?
Het touchpaneel was helaas teveel beschadigd om nog bruikbaar te zijn._PM schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 23:17:
[...]
Nice! Is dit incl werkend touchscreen?
Zou je geen stekker voeding maken?
Hij werkt nu op een stekkervoeding, maar wil eigenlijk gaan kijken om het via usb-c te voeden.

:strip_exif()/f/image/V4cqKZ2HyH45orP9lM9lvtr4.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog niet mooi gemaakt maar het resultaat werkt in ieder geval!
:strip_exif()/f/image/K2d6qkHuVesw78KwqFjbw8QJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Was nog best lastig na te maken én te printen. Want het heeft geen platte kant om op te printen. Een soort 6 hoekige platgeslage pyramide die hol is

Zo heb ik ooit een Griddler Panini ijzer weggedaan omdat er twee knoppen kapot waren. 3 maanden later kocht ik mijn eerste 3D printer en jawel, die knoppen had ik kunnen printen
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Goed punt. Zodra ik 2 upgrades aan het ontwerp heb gemaakt (een original die beter klikt, en een aangepaste zodat die makkelijker print) zal ik de files wel even online zetten ja. Zal wel een niche zijn, maar ik was heel blij geweest als iemand het ontwerp al online had gezetfranssie schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:21:
@Waah Dit soort dingen zijn superleuk en -nuttig om te delen op een 3d site en/of iFixit. Waarschijnlijk ben je niet de eerste of laatste met dit probleem.
Zo heb ik ooit een Griddler Panini ijzer weggedaan omdat er twee knoppen kapot waren. 3 maanden later kocht ik mijn eerste 3D printer en jawel, die knoppen had ik kunnen printen

Ik rij iets minimalistiser...mphilipp schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 01:26:
Ik rij motor en sinds kort zijn er geinge Android Auto/Apple Carplay schermpjes te koop voor op de motor.
Paar jaar geleden al gemaakt, maar nog niet gedeeld hier.
Ik gebruik een Beeline, (binnenkort zelfs de opvolger Beeline II) en wilde deze goed in zicht en goed bevestigd hebben op mijn Kawa Z1000SX '17.
Uiteindelijke oplossing was om hem op via een Go-Pro mount te bevestigen op een beugel die ik tussen 2 van de kuipruit bevestigingen heb ontworpen. Werkt Prima. Binnenkort wel weer aan het tekenen, omdat de Beeline II een andere mount heeft en nog geen Go-Pro...
https://www.printables.co...-kawasaki-z1000sx-beeline
/f/image/NqCODwWr2X7ZwJ1sWmJSiq5K.png?f=fotoalbum_large)
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Het zou inderdaad mooi zijn als bij alle fabrikanten het licht aan gaat en ze gewoon 3D modellen van hun producten vrijgeven zodat mensen zelf dit soort dingen kunnen maken. Ik denk niet dat ze heel veel van die houders verkopen, zeker niet voor die prijs. Maar die prijs wordt ook voor een deel bepaald door de tijd die het op de plank ligt te wachten. Meestal is dat injection molded spul en dat is eigenlijk alleen geschikt voor massaproductie. Dus ze moeten er enkele tientallen/honderden extra maken en op voorraad houden. Kost allemaal plaats en geld. Ook afhandeling van zo'n bestelling voor een enkel onderdeel kost veel teveel geld voor zo'n bedrijf.Waah schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:12:
Schakelaar van de electrische fiets afgebroken. Losse schakelaar niet te krijgen (alleen in andere variant) en vervangen kan alleen inclusief volledig display a 130 euro.... belachelijk want de schakelaar zit vast met een simpele connector
Je geeft zo ook kleine ondernemers de kans om dergelijke zaken te maken en op kleine schaal te verkopen. Handel die voor hen helemaal niet interessant is.
Ik vond hier precíes het printje wat ik ervoor nodig had: https://www.thingiverse.com/thing:6160029
Et voila, mijn creatie:
:strip_exif()/f/image/h3SE7fK61eH0B7ACYwoKy4wb.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens had ik nog een template geprint op basis van de gaatjes van zowel de houders als een baseplate 3D model. 6 lagen geprint en kon zo alle gaatjes uit mijn model over traceren.
Met de nieuwe case, en een op maat geknipt screenprotectortje, is hij goed geschermd tegen stoten en krassen. Hij veert redelijk wat in op alle hoeken door de infill om eventuele impact op te vangen en omdat het TPU is kon ik hem door het bovenste gat naar binnen worstelen zonder ergens een splitsing nodig te hebben.
(Excuses voor de slechte belichting)
/f/image/d7yxFe5spDxKLOT0KctAPyjg.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/ApNePs47XaMqswS84DkGbgRB.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/N6scks9OLFrGcMH2RLGsI7Yp.webp?f=fotoalbum_large)
Voor de geïnteresseerden: https://www.printables.co...nk-powercore-24k-tpu-case
Hey dit is slim. Wij hebben een custom afdak van staal waar de goot een soort van G-vorm profiel heeft (maar dan hoekig). Langs ons huis staan aardig wat esdoorns en hebben dus erg veel overlast van propellors die in de goot vallen. Ik heb nu een gootdrain maar ben nog niet tevreden. Misschien dat jouw oplossing beter werkt.bing69 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:21:
Vandaag pas dit forum ontdekt, hier een kleine bijdrage.
Aan ons afdak zit ook een regengoot. hier komen uiteraard bladeren in. Daarom het volgende gemaakt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Om ongewenste bellers te weren de papieren z/w versie vervangen door deze:
[Afbeelding]
Zou jij je design willen delen?
[This space is for rent]
Geen probleem, hij staat hier: https://www.thingiverse.com/thing:5454491PoweRoy schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:08:
[...]
Hey dit is slim. Wij hebben een custom afdak van staal waar de goot een soort van G-vorm profiel heeft (maar dan hoekig). Langs ons huis staan aardig wat esdoorns en hebben dus erg veel overlast van propellors die in de goot vallen. Ik heb nu een gootdrain maar ben nog niet tevreden. Misschien dat jouw oplossing beter werkt.
Zou jij je design willen delen?
Hij is wel specifiek voor onze goot, heb naderhand, omdat kippengaas toch nog veel troep doorliet, er in repen geknipt vlieggordijn op geplaatst!
Bing
De kuikens maken zoveel rommel in de voerbak als hij op de grond staat, dus moest er een verhoger komen.
met een bak op de grond viel hij er vaak af, met een touwtje draaide de bak de hele tijd rond.. dus het volgende geprint om beide problemen op te lossen :-) :
:strip_exif()/f/image/sGDL11dpl9EeksFq6lw1ajXm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/T8gAo5dwym2889MyYbCf8h6u.jpg?f=fotoalbum_large)
Happy wife, happy lifeMday schreef op maandag 27 mei 2024 @ 17:44:
Klachten van moeders de vrouw: modderspetters op haar witte spijkerjack.

Wat voor materiaal? Pla?LordSinclair schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:57:
[Afbeelding]
Voor de standaard kapjes moet de paal altijd een stukje uitsteken, en wat is leuker dan het zelf printen
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
oh,.. goed idee!LordSinclair schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:57:
[Afbeelding]
Voor de standaard kapjes moet de paal altijd een stukje uitsteken, en wat is leuker dan het zelf printen
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Ja, nog wel PLA, ben ook benieuwd hoe lang het de weersinvloeden kan weerstaan. Hoop in ieder geval de levensduur van de plaatjes nog een beetje op te krikken.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Mijn telefoonhouder hield het in ieder geval niet lang vol in de autoLordSinclair schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:41:
[...]
Ja, nog wel PLA, ben ook benieuwd hoe lang het de weersinvloeden kan weerstaan. Hoop in ieder geval de levensduur van de plaatjes nog een beetje op te krikken.
Maar had die dan ook erg dun ontworpen dus ja dan gaat t al snel vervormen. Helemaal in de auto.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
:fill(white):strip_exif()/f/image/w5dYsuNTyV75gFKvEr67kFGI.png?f=user_large)
Deze haakjes heb ik gemaakt om extra dingen op te kunnen hangen in een camping/festival douche
Bij thuiskomst me gerealiseerd dat mijn douche ook wat spartaans is en dus daar ook al een tijd in gebruik.
Laatst toevallig de kleinere prime versie gekocht en bezig gegaan met het ontwerpen van stootbumpers. Ik heb er de motivatie niet voor gehad om er mee verder te gaan. Mooie oplossing dit.JJ White schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:29:
Laatst een Anker 737 powerbank weten te scoren met een prijsverlaging. Mooie powerbank en leuk dat je de input/output power live kan zien, maar ik vond hem toch iets te gevoelig voor krassen om zo in een tas te gooien. Dus ik ben op zoek gegaan naar een case die ik niet kon vinden, waarna ik er zelf een heb ontworpen om in TPU (NinjaTek NinjaFlex) te printen.
Met de nieuwe case, en een op maat geknipt screenprotectortje, is hij goed geschermd tegen stoten en krassen. Hij veert redelijk wat in op alle hoeken door de infill om eventuele impact op te vangen en omdat het TPU is kon ik hem door het bovenste gat naar binnen worstelen zonder ergens een splitsing nodig te hebben.
(Excuses voor de slechte belichting)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor de geïnteresseerden: https://www.printables.co...nk-powercore-24k-tpu-case
Echter, 5mm verkeerd gemeten
:strip_exif()/f/image/ClsUsUKKdB72qRKcVEba7L4W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uadpTxuUpXZ609VCz8XAUcQm.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door gitaarwerk op 30-05-2024 10:16 ]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Ze kunnen op meerdere manieren in elkaar geklikt worden waardoor de tiewraps ook niet echt nodig zijn.godofal schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 00:47:
Ik gebruik zelf deze. Wellicht interessanter want geen zip-ties nodig. Wel een iets grotere footprint natuurlijk.
Ik ben inmiddels ook al bezig met een clip die er in past zodat hij afgesloten worden.
De binnenmaat is ~30x30mm.
Offtopic reacties/discussies worden verwijderd.
Bij vragen over een ontwerp; stuur de maker bij voorkeur een DM.