MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Is dit je eerste Fold?London schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:35:
[...]
https://www.coolblue.nl/p...nen-back-cover-zwart.html
Prima hoesje totdat ik die krijg van die Samsung promotie met de S-pen. Ook nog eens in de aanbieding.
Voor de rest geen extra's. Wil gewoon de Fold zelf en dan ben ik zo blij als een kindHeb het hele Apple ecosysteem verlaten voor Samsung dus hopelijk is het het waard.
Fold200los
Ik denk dat ze gewoon zelf korting geven en het geen grijze import is. Ik heb net nog eens gekeken en nergens staat er iets dat het een ander model betreft. Er staat nog steeds dat je tot €200 korting + extra’s krijgt als je nu besteld.Of-Aaargh schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 07:28:
Die 300 euro korting van Mobiel is niet te combineren met de Samsung voorverkoop-actie (100-200 euro extra inruil plus case, pen, lader). Zou het grijze import zijn?
Mocht dit wel zo zijn dan is het behoorlijk misleidend en gaat alles gewoon retour.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Zonder watch dan? Ik heb met Watch maar staat nog op inpakken.Boyd schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 07:44:
Ik heb bij Coolblue besteld en hij komt vandaag binnen. Kom vanaf een Fold 2, ben benieuwd.
Play every day
Watch als losse bestelling geplaatst.chengbondkwok schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:14:
[...]
Zonder watch dan? Ik heb met Watch maar staat nog op inpakken.
Dat een winkel niet mee doet met deze actie kan verschillende redenen hebben daarvan is grijze import 1 van de redenen.Of-Aaargh schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 07:28:
Die 300 euro korting van Mobiel is niet te combineren met de Samsung voorverkoop-actie (100-200 euro extra inruil plus case, pen, lader). Zou het grijze import zijn?
Naast de extra inruil, lader, case en pen krijg je volgensmij ook GEEN care+ bij mobiel.nl en care+ lijkt mij de meerprijs die je betaald bij o.a Belsimpel absoluut waard
:strip_exif()/f/image/7xnYpApv8kZgMWmRBZEmBXLk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door schumi1986 op 20-08-2021 08:37 ]
Ja niet zo slim om het als combi te bestellen... Oh well, beter voor het milieu zullen we maar zeggen 🤷🏻♂️Boyd schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:29:
[...]
Watch als losse bestelling geplaatst.De watch moet nog gestuurd worden.
[ Voor 7% gewijzigd door chengbondkwok op 20-08-2021 08:35 ]
Heb de galaxy watch 4 46mm classic ook als aparte bestelling staan 11 augustus de fold 3 besteld en 14 augustus de watch..chengbondkwok schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:14:
[...]
Zonder watch dan? Ik heb met Watch maar staat nog op inpakken.
Maar levering staat nog steeds op 27 augustus betreft de watch.
De case + s-pen & Samsung care staat los van eventuele inruil.schumi1986 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:33:
[...]
Dat een winkel niet mee doet met deze actie kan verschillende redenen hebben daarvan is grijze import 1 van de redenen.
Naast de extra inruil, lader, case en pen krijg je volgensmij ook GEEN care+ bij mobiel.nl en care+ lijkt mij de meerprijs die je betaald bij o.a Belsimpel absoluut waard
[Afbeelding]
Ik denk zelf dat het gewoon extra korting is van mobiel en het gewoon normale (lees: geen import) modellen betreft:
- korting is enkel icm abonnement (mogelijk dus weer korting / premie vanuit de provider
- het is niet te stapelen met andere korting
- op=op (bij grijze import zou je geen op=op verwachten)
- die €100-200 “inruil” korting krijg je bij mobiel en belsimpel meteen en wordt verrekend in de prijs. Wat als je vervolgens niets inruilt of het toestel wordt afgewezen? Die extra inruilkorting heb je al gehad bij het afrekenen en kan niet meer opeens teruggevorderd worden. Daardoor ben ik er praktisch zeker van: “inruil” korting = “normale” korting.
Met het bovenstaande geeft mobiel.nl €100 extra korting en wordt er tevens nergens duidelijk gemaakt dat het een model betreft dat geen recht heeft op pre-order bonussen, etc.
Ik acht de kans dus enorm groot dat het gewoon een model zal zijn met de juiste EAN en gewoon aangemeld kan worden voor die gratis case en care.
Ik heb de voorwaarden van Samsung wat betreft die inruil bekeken, en ze geven expliciet aan dat ze het geld terugvorderen als je niets inlevert, of iets dat niet voldoet. En de eisen zijn best strikt.MazeWing schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:06:
[...]
De case + s-pen & Samsung care staat los van eventuele inruil.
Ik denk zelf dat het gewoon extra korting is van mobiel en het gewoon normale (lees: geen import) modellen betreft:
- korting is enkel icm abonnement (mogelijk dus weer korting / premie vanuit de provider
- die €100-200 “inruil” korting krijg je bij mobiel en belsimpel meteen en wordt verrekend in de prijs. Wat als je vervolgens niets inruilt of het toestel wordt afgewezen? Die extra inruilkorting heb je al gehad bij het afrekenen en kan niet meer opeens teruggevorderd worden. Daardoor ben ik er praktisch zeker van: “inruil” korting = “normale” korting.
Met het bovenstaande geeft mobiel.nl €100 extra korting en wordt er tevens nergens duidelijk gemaakt dat het een model betreft dat geen recht heeft op pre-order bonussen, etc.
Ik acht de kans dus enorm groot dat het gewoon een model zal zijn met de juiste EAN en gewoon aangemeld kan worden voor die gratis case en care.
Ondertussen hangt mijn muis boven de bestelknop. Met die 300,- korting wordt het wel érg aantrekkelijk.
Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!
Waar staat dat dan in de voorwaarden? Daarnaast heb ik een overeenkomst met mobiel.nl en niet met Samsung. Ze zijn dus geen partij in deze.L-project schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:15:
[...]
Ik heb de voorwaarden van Samsung wat betreft die inruil bekeken, en ze geven expliciet aan dat ze het geld terugvorderen als je niets inlevert, of iets dat niet voldoet. En de eisen zijn best strikt.
Ondertussen hangt mijn muis boven de bestelknop. Met die 300,- korting wordt het wel érg aantrekkelijk.
Ik heb gewoon de link gevolgd naar https://www.samsung.com/nl/promo/pre-order/. Maar mogelijk dat ik er teveel in lees? Lijkt me ook raar om inruilkorting te geven zonder dat er iets wordt ingeruild?MazeWing schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:19:
[...]
Waar staat dat dan in de voorwaarden? Daarnaast heb ik een overeenkomst met mobiel.nl en niet met Samsung. Ze zijn dus geen partij in deze.
Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!
Bij mij werkt de code kz300 niet, kan ik ergens vinden wat de voorwaarden voor deze korting zijn?wjnieuw schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:30:
Via mobiel.nl met kortingscode kz300 met extra 300 euro korting te bestellen. Ik was met een Vodafone verlenging 1235 euro kwijt. Prima deal.
Waarschijnlijk heeft mobiel.nl dit nu door en de code gedeactiveerd (en de pagina verwijderd).
[ Voor 73% gewijzigd door bennoklever op 20-08-2021 09:44 ]
Mobiel.nl staat idd in de lijst met winkels die in aanmerking komen voor de promotie op de Samsung website zie ik nu.MazeWing schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:06:
[...]
De case + s-pen & Samsung care staat los van eventuele inruil.
Dan heb je echt een mooie deal te pakken
Hier staat wel gewoon Care+ bij mobiel.nl, gewoon op het balkje met voordelen klikken.schumi1986 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:33:
[...]
Dat een winkel niet mee doet met deze actie kan verschillende redenen hebben daarvan is grijze import 1 van de redenen.
[Afbeelding]
/f/image/vPh3x0HwPdwew0fmEvXlslDm.png?f=fotoalbum_large)
Klopt maar het ging over de kortingscode van 300 euroCerandoX.nl schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:08:
[...]
Hier staat wel gewoon Care+ bij mobiel.nl, gewoon op het balkje met voordelen klikken.
[Afbeelding]
/f/image/px4Q67WH6lVE7d0z2YUjlKAv.png?f=fotoalbum_large)
Als je namelijk op abonnement drukt op de Samsung site, wordt je doorverwezen naar Mobiel.nl. Het zou heel raar zijn als Samsung samenwerkt met een bedrijf met grijze import.
Overigens zegt het niks als het bedrijf in het lijstje staat van deelnemende winkels. Bij de Fold 2 500 euro actie stond Belsimpel in het lijstje, maar verkocht import modellen dus mensen die het geld probeerde te claimen kregen het niet voor elkaar.
Zeker nu ze de korting weer weggehaald hebben denk ik dat het een zeer gelimiteerde actie was die nooit aan de grote klok gehangen had moeten worden. Ik denk dat de mensen die €300 korting (zonder eventuele voorwaarden zoals inruilen, etc.) gewoon geluk gehad hebben.vandeven66 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:48:
Sowieso zal Mobiel.nl nooit grijze import verkopen als het om Samsung gaat.
[Afbeelding]
Als je namelijk op abonnement drukt op de Samsung site, wordt je doorverwezen naar Mobiel.nl. Het zou heel raar zijn als Samsung samenwerkt met een bedrijf met grijze import.
Overigens zegt het niks als het bedrijf in het lijstje staat van deelnemende winkels. Bij de Fold 2 500 euro actie stond Belsimpel in het lijstje, maar verkocht import modellen dus mensen die het geld probeerde te claimen kregen het niet voor elkaar.
Nu hopen dat ze de telefoons ook (snel) op voorraad hebben en gaan versturen. Gezien het feit dat belsimpel, coolblue en zelfs de mediamarkt sommige modellen al op voorraad heeft en ook samsung zelf volop aan het versturen is, heb ik goede hoop!
Play every day
Dit wordt mijn eerste Fold.
Zag dat de Watch Classic ook morgen komt dus dat is mooi
Tesla M3LR '21
In combinatie met verlenging van mn Tele2 abbo kom ik op 37 euro per maand +1120 bij betalen bij mobiel.nl
Zit nog wel sterk te twijfelen tussen groen of zwart. Aan de ene kant ziet zwart er goed uit maar het lijkt me ook wel leuk om weer eens iets anders te hebben. (Alle voorgaande toestellen die ik had waren ook zwart)
Ben wel benieuwd wat andere mensen kiezen en wat de onderbouwing van de keuze is.
Hopelijk wordt mijn Watch4 ook verzonden door Samsung vandaag en dan heb ik alles morgen binnen
Voor de Note 9 zou ik maar €100 krijgen dus reken je niet rijkjuliantje15 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:14:
Ik ben van plan om dit weekend de Fold 3 te bestellen. Heb een note 4 voor 20 euro weten te regelen zodat ik die 200 euro inruil korting kan innen
In combinatie met verlenging van mn Tele2 abbo kom ik op 37 euro per maand +1120 bij betalen bij mobiel.nl
Zit nog wel sterk te twijfelen tussen groen of zwart. Aan de ene kant ziet zwart er goed uit maar het lijkt me ook wel leuk om weer eens iets anders te hebben. (Alle voorgaande toestellen die ik had waren ook zwart)
Ben wel benieuwd wat andere mensen kiezen en wat de onderbouwing van de keuze is.
Play every day
Waarzo zou je dat krijgen? Staat hier toch duidelijk op de site van mobiel.nl een telefoon uit de Note serie, en nergens staat vermeld dat dit minimaal de Note x moet zijn (tenzij ik ergens iets over het hoofd zie).gr8slayer schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:56:
[...]
Voor de Note 9 zou ik maar €100 krijgen dus reken je niet rijk
:fill(white):strip_exif()/f/image/BwlSxyDdJ9YUdaitiU1UY17n.png?f=user_large)
Inruilenjuliantje15 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:59:
[...]
Waarzo zou je dat krijgen? Staat hier toch duidelijk op de site van mobiel.nl een telefoon uit de Note serie, en nergens staat vermeld dat dit minimaal de Note x moet zijn (tenzij ik ergens iets over het hoofd zie).
[Afbeelding]
Pre-order van 11 t/m 26 augustus 2021 de Galaxy Z Fold3 bij Mobiel.nl.
Ga, na ontvangst van je nieuwe toestel, naar deze pagina en klik op ‘Claim je extra inruilwaarde’ en beantwoord in het formulier een aantal vragen over je oude toestel. Hier kun je ook vooraf al zien welk bedrag je terugkrijgt voor je oude telefoon.
Verzend het oude toestel in de verpakking die naar je is gestuurd. Het toestel zal worden gecontroleerd door de inruilpartner van Samsung.
Je krijgt een bevestiging van de extra inruilwaarde, deze zal binnen 9 weken aan je overgemaakt worden. Meer informatie over hoe je je telefoon kunt opsturen voor een inruilwaarde vind je hier.
En hier slaat terug op deze pagina:
https://www.samsung.com/nl/inruil/
En dan krijg je 8 euro terug voor je Note 4...
Klopt, dat is dus 8 euro extra inruilwaarde, bovenop de 200 euro die je standaard voor dat model krijgt.chengbondkwok schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:02:
[...]
Ga, na ontvangst van je nieuwe toestel, naar deze pagina en klik op ‘Claim je extra inruilwaarde’ en bea
En dan krijg je 8 euro terug voor je Note 4...
[ Voor 85% gewijzigd door PaT op 22-08-2021 09:56 ]
Dit lijkt mij ook. Als je gaat berekenen kun je bij "overige toestellen" anders vaak niet eens aan de €100 euro komen, terwijl er €100 euro staat op alle overige toestellen.juliantje15 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:19:
[...]
Klopt, dat is dus 8 euro extra inruilwaarde, bovenop de 200 euro die je standaard voor dat model krijgt.
[ Voor 7% gewijzigd door CerandoX.nl op 20-08-2021 15:25 ]
Precies! Het loont dus best wel om op marktplaats een oud toesteltje te scoren mocht je die niet hebbenCerandoX.nl schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:24:
[...]
Dit lijkt mij ook. Als je gaat berekenen kun je bij "overige toestellen" anders vaak niet eens aan de €100 euro komen, terwijl er €100 euro staat op alle overige toestellen.
Sowieso zijn alle restbedragen absurd laag. Gewone airpods zijn maar €8 waard.

De watch wordt straks ook verzonden hoop ik (klaar om verzameld te worden) via belsimpel.London schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:44:
[...]
Dit wordt mijn eerste Fold.
Zag dat de Watch Classic ook morgen komt dus dat is mooi
Kan iemand mij uitleggen waarom er op iedere website die de Fold 3 en de Galaxy watch verkoopt, levering nog steeds op 27-8 staat?
[ Voor 38% gewijzigd door 038Robijno op 20-08-2021 16:46 ]
Iedereen die het toestel heeft ontvangen is er tevreden mee?
:strip_exif()/f/image/ueJij6PRmco5w8rvqUYCf3OY.jpg?f=fotoalbum_large)
Thom Browne die ook de Thom Browne Z Fold 3 maakt, hebben nu ook een hoesje...voor 350 euro!
https://www.thombrowne.co...m-browne-edition-17207187
Dit is mijn eerste fold telefoon dus na die paar uurtjes nog lastig te zeggen. De scherm resolutie valt wel tegen. Het aantal ppi is beduidend lager dan mijn s10 plus en dit is dan ook duidelijk zichtbaar. Ik ben de komende dagen vooral benieuwd naar de batterij duur. Het smalle cover screen wordt wel even wennen. Voor mijn eerste gevoel beperkt het toch wel een beetje, natuurlijk zeg je dan van "klap hem open" maar soms ben je niet in die gelegenheid. Als je de s10 plus dan weer ernaast pakt voelt het gelijk als een verademing.038Robijno schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:13:
Wat is het rustig hiero...
Iedereen die het toestel heeft ontvangen is er tevreden mee?
Uiteraard zijn dit dingen die je van te voor weet/kon weten.
Komende dagen gaan uitwijzen hoe ik hem zal gebruiken/hoe snel en voor wat voor taken ik hem zal open klappen.....(nog even wennen aan het concept)
Ondertussen al wel een hoesje besteld. Het is de "Spigen Slim Armor Pro Case" geworden.
https://www.amazon.nl/dp/...lt_i_CT1TMV9FFCTAXH25C6QK
Komt vandaag binnen dus ben benieuwd.
[ Voor 10% gewijzigd door ad patat op 21-08-2021 04:48 ]
Heel erg vet allemaal. Zometeen eerst ff opladen en dan gaan we echt spelen evenals met m'n Galaxy Watch 4 Classic.
Veel plezier voor iedereen die hem vandaag krijgt.
Tesla M3LR '21
Ben benieuwd naar de veranderingen t.o.v. de Fold 2.
Als het goed is moet die al als actief staan in je members app. Dit was bij de Fold 2 ook het geval.038Robijno schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:34:
Weet iemand hoe je Samsung care+ kan activeren?
Wanneer heb je m bij mobiel besteld? Ik vrijdag rond 01:15 uur, maar is niet op voorraad en daar moet op gewacht worden voordat de volgende stappen plaatsvinden (daadwerkelijk verlengen bij kpn, etc.)Of-Aaargh schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:28:
De mijne komt vandaag ook, als het goed is. Gisteren al de bestelling van Belsimpel ontvangen, maar het forse prijsverschil met Mobiel.nl heeft me toch doen besluiten bij die laatste te kopen, en het toestel van Belsimpel terug te sturen. Ik heb dus tot nu toe alleen de buitenkant van de doos gezien. Ook al mooi.
Ben benieuwd naar de veranderingen t.o.v. de Fold 2.
Vrijdagochtend om 7:30. Dus later dan jij? Om 10:40 was de bestelling afgerond (ook verlenging bij KPN). Ik heb de Phantom Silver (wilde weer iets anders dan de zwarte Fold 2). Had jij zwart of groen besteld? Misschien was die voorraad al op.MazeWing schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:36:
[...]
Wanneer heb je m bij mobiel besteld? Ik vrijdag rond 01:15 uur, maar is niet op voorraad en daar moet op gewacht worden voordat de volgende stappen plaatsvinden (daadwerkelijk verlengen bij kpn, etc.)
Ik heb de groene 256GB besteld om 23:20 en die was gisterenavond verzonden, komt vandaag aan. (T-Mo)MazeWing schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:36:
[...]
Wanneer heb je m bij mobiel besteld? Ik vrijdag rond 01:15 uur, maar is niet op voorraad en daar moet op gewacht worden voordat de volgende stappen plaatsvinden (daadwerkelijk verlengen bij kpn, etc.)
[ Voor 41% gewijzigd door vandeven66 op 21-08-2021 12:04 ]
[ Voor 6% gewijzigd door MazeWing op 21-08-2021 12:22 ]
Ben je al ingelogd?ad patat schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:57:
Voor de gene die hem hebben, kunnen jullie in de youtube app onderaan "Shorts" zien staan? Bij mij staat er nog "verkennen" terwijl het de nieuwste app update heeft gehad. Cache wissen en data had geen zin helaas.
Er zitten geen shorts in die YouTube app.ad patat schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:57:
Voor de gene die hem hebben, kunnen jullie in de youtube app onderaan "Shorts" zien staan? Bij mij staat er nog "verkennen" terwijl het de nieuwste app update heeft gehad. Cache wissen en data had geen zin helaas.
Tikte MKBHD aan in zijn reviews volgens mij.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dan specifiek voor de fold niet? Zal dan wel met de resolutie te maken hebben.Donstil schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:31:
[...]
Er zitten geen shorts in die YouTube app.
Tikte MKBHD aan in zijn reviews volgens mij.
Veel plezier ermee 👍
Mooie Maine Coon heb je 😎
Als ik de groene had besteld (twijfelde heel erg tussen de zwarte en de groene) dan had ik m waarschijnlijk gehad vandaag…
Achja, dan nog maar even wachten. De verwachting is de pre-order datum, echter kan het ook wat eerder zijn, zoals gisteren dus ook het geval was.
xandoortje schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:49:
[...]
Veel plezier ermee 👍
Mooie Maine Coon heb je 😎
Dank u

Ja, ik heb ook de groene en ik moest ook even twee keer kijken of ik nou de zwarte of de groene had, had wel íets meer groen mogen zijn haha.vandeven66 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:39:
Ik heb de groene ook binnen! Mooi toestel, niet veel veranderd vanaf de Fold 2. Software zijn wel dingetjes aangepast. Maar die update zal de 2 ongetwijfeld ook krijgen.
De kleur groen is totaal niet zoals op de foto's. Het lijkt gewoon op matzwart.
Zie ook dit plaatje:
[Afbeelding]
Is het iemand gelukt om Whatsapp over te zetten van een iPhone naar de Fold 3 trouwens? Op de Fold 3 zit in die Smart Switch app een nieuwe functie om je Whatsapp geschidenis over te zetten maar ik krijg het niet voor elkaar. Als je de Fold voor de eerste keer opstart vraagt hij om data te migreren via Smart Switch. Als je de wizard doorloopt vraagt hij op een gegeven moment om op je oude telefoon een QR code te scannen om je Whatsapp data over te zetten. Dat gedaan en zowel op mijn Fold als mijn iPhone gaf hij aan dat hij de gesprekken aan het overzetten was maar naardat alles klaar was en ik Whatsapp activeerde op mijn Fold bleek er niets ovegezet te zijn... Laatste versie van Whatsapp is geÏnstalleerd trouwens.
Ik ga het maar proberen met Whazzap Migrator (zo had ik het een aantal jaar geleden ook gedaan toen ik van iOS naar Android ging) voordat ik straks aan mijn device activatie limiet van Whatsapp zit, maar wel jammer want dit was wel een stuk makkelijker geweest.
Als het goed is kan je je toestel hier registreren, maar houd er wel rekening mee dat het tot 9 weken kan duren voordat je je "gifts" krijgt.038Robijno schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:57:
[Afbeelding]
Hij geeft nog steeds aan dat ik het toestel moet registreren voor care+..
Hoe moet dat?
[ Voor 18% gewijzigd door bjorntju op 21-08-2021 17:55 ]
https://samsungcareplus.com is normaal de site waar je Samsung Care+ moet activeren.038Robijno schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:57:
[Afbeelding]
Hij geeft nog steeds aan dat ik het toestel moet registreren voor care+..
Hoe moet dat?
Bij mij krijg ik alleen de verkeerde landen als ik mijn IMEI invul. (geen Nederland)
Ik heb hierover gebeld en ze hebben een ticket geopend bij de backoffice hierover.
Ik heb precies het zelfde via jouw link. Echter moeten we het denk ik toch via de manier van 2 posts hierboven doen. Via "gift"vandeven66 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:20:
[...]
https://samsungcareplus.com is normaal de site waar je Samsung Care+ moet activeren.
Bij mij krijg ik alleen de verkeerde landen als ik mijn IMEI invul. (geen Nederland)
Ik heb hierover gebeld en ze hebben een ticket geopend bij de backoffice hierover.
Wel vreemd dat het op deze manier moet, aangezien er ook aan de telefoon werd gezegd dat het binnen 30 dagen geactiveerd moet worden, terwijl je de ''gift'' promotie kan invullen tot 11 oktober.ad patat schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:30:
[...]
Ik heb precies het zelfde via jouw link. Echter moeten we het denk ik toch via de manier van 2 posts hierboven doen. Via "gift"
Maar idd als je de promotiepagina bekijkt moet het zo. Ik heb het maar ingevuld en zie wel hoe verder.
Ik ga morgen op vakantie, dus gaat hij gelijk de hitte in en gaat hij roamen. Ben benieuwd hoe hij het volhoudt. Ik heb zo snel wel al wat vergelijkingsplaatjes gemaakt met de Fold 2 en 3 en zie geen verschil.
Interessant, misschien haal ik die ook nog wel. Ik heb een Samsung siliconen hoesje maar die is kwalitatief niet super hoogstaand. Heb die pre-order case ook aangevraagd maar daar lees je helemaal alleen maar slechte dingen over op social.ad patat schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:01:
Heb mijn Spigen slim Armor Pro hoesje binnen. Wat een lekker hoesje. Alle functies blijven behouden en meer bescherming dan dit ga je niet vinden.
Overigens lease ik de telefoon dus hij is verzekerd. Mag hem 2x per jaar laten vallen schijnbaar
Tesla M3LR '21
Tsja, heb de preorder case en pen ook aangevraagd. Echter blijven die mooi in de verpakking zitten. De oplader ga ik dan weer wel gebruiken.London schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:33:
[...]
Interessant, misschien haal ik die ook nog wel. Ik heb een Samsung siliconen hoesje maar die is kwalitatief niet super hoogstaand. Heb die pre-order case ook aangevraagd maar daar lees je helemaal alleen maar slechte dingen over op social.
Overigens lease ik de telefoon dus hij is verzekerd. Mag hem 2x per jaar laten vallen schijnbaar
En als je het via gift doet, kan je niet samsung.com/nl kiezen als winkel...dit geld alleen voor lease.ad patat schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:30:
[...]
Ik heb precies het zelfde via jouw link. Echter moeten we het denk ik toch via de manier van 2 posts hierboven doen. Via "gift"
Nu weet ik ook niet hoe ik dit moet activeren.
Er zijn dus nog wat opstartprobleempjes. Wat niet gek is aangezien we nog in de pre order periode zitten.blue13x schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:40:
[...]
En als je het via gift doet, kan je niet samsung.com/nl kiezen als winkel...dit geld alleen voor lease.
Nu weet ik ook niet hoe ik dit moet activeren.
Overigens had je niet de keuze om op Samsung.com de Care af te sluiten bij het bestellen?
Ik merk ook dat ik maar op 4G+ blijf hangen, heel soms op 5G terwijl mijn Fold 2 altijd op 5G zit hier.
Het lijkt erop dat hij liever 1800+1800+2100+2600(b38) doet dan 700 5G+1800+1800+2100. Wat gek is want de speedtests zijn niet al te best.
[ Voor 21% gewijzigd door vandeven66 op 21-08-2021 19:50 ]
Die keuze was er inderdaad.vandeven66 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:45:
Overigens had je niet de keuze om op Samsung.com de Care af te sluiten bij het bestellen?
In mijn herinnering heb ik die aangevinkt, maar kan het niet terugvinden in de oorspronkelijke order email van 11 augustus. Die dag was sowieso wat problematisch. Kon met moeite inloggen op m'n Samsung account (kreeg in eerste instantie geen 2FA notificatie of SMS binnen).
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik heb het toestel los gekocht op samsung.com/nl en daar moest je zelf de care+ toevoegen (wel gratis), maar als je dat niet deed...dan zat ie er niet bij.vandeven66 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:45:
[...]
Er zijn dus nog wat opstartprobleempjes. Wat niet gek is aangezien we nog in de pre order periode zitten.
Ik merk ook dat ik maar op 4G+ blijf hangen, heel soms op 5G terwijl mijn Fold 2 altijd op 5G zit hier.Het lijkt erop dat hij liever 1800+1800+2100+2600(b38) doet dan 700 5G+1800+1800+2100. Wat gek is want de speedtests zijn niet al te best.
Als hij er niet bijstaat in je Samsung Members app zou je denk even moeten bellen. Het vervelende is dat de Samsung Support medewerkers zo weinig kunnen, alles moet naar een ticket doorgestuurd worden of verzinnen de support medewerkers maar wat. (In mijn ervaring dan)RayNbow schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:50:
Ik zit hier met een vergelijkbaar probleem dat ik blijkbaar niet aangemeld ben voor Samsung Care+.
[...]
Die keuze was er inderdaad.
In mijn herinnering heb ik die aangevinkt, maar kan het niet terugvinden in de oorspronkelijke order email van 11 augustus. Die dag was sowieso wat problematisch. Kon met moeite inloggen op m'n Samsung account (kreeg in eerste instantie geen 2FA notificatie of SMS binnen).
Good lock038Robijno schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:38:
Weet iemand nog hoe de samsung app heet, waarin je veel kan aanpassen en instellen? Had ik op de fold 2 ook. Maar weet echt niet meer hoe het heet..
Lijkt nu bijna overbodig door de Labs functie in de instellingen.038Robijno schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:38:
Weet iemand nog hoe de samsung app heet, waarin je veel kan aanpassen en instellen? Had ik op de fold 2 ook. Maar weet echt niet meer hoe het heet..
Niet mee eens. Good lock modules hebben echt nog veel meer mogelijkheden Davon.blue13x schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:03:
[...]
Lijkt nu bijna overbodig door de Labs functie in de instellingen.
Kon je eerder instellen, een mooi licht balkje dat rond draait op de randen van het hoofdscherm..
[ Voor 10% gewijzigd door 038Robijno op 22-08-2021 00:43 ]
Komt ie...038Robijno schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:39:
Weet iemand hoe je een "licht randje" rondom je display krijgt bij een melding als het scherm uit is?
Kon je eerder instellen, een mooi licht balkje dat rond draait op de randen van het hoofdscherm..
1 ga naar instellingen
2 meldingen
3 instellingen korte pop-up
4 edge lighting Style
Toestel is niet direct gekocht bij Samsung zelf..
Maar begrijp ik het goed, dat je pas Samsung care+ krijgt, ná het invullen van de promotie akties met goedkeuring?
Volgens mij ging het eerst namelijk anders.
Klopt via de promotie actie. Kan wel een aantal weken duren voordat een aanvraag wordt goedgekeurd.038Robijno schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 08:15:
Een vraag betreft de Samsung care+..
Toestel is niet direct gekocht bij Samsung zelf..
Maar begrijp ik het goed, dat je pas Samsung care+ krijgt, ná het invullen van de promotie akties met goedkeuring?
Volgens mij ging het eerst namelijk anders.
Moet nog wel op mijn Samsung Galaxy Z Fold 3 zilver 512GB wachten.
Besteld bij Samsung, dus nog even wachten op bericht, wanneer deze verzonden wordt.
Wel vreemd dat wanneer je bij Samsung bestelt, je pas later de fold 3 krijgt
Gebruikt er trouwens nog iemand een screen protector ?
ad patat schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 04:41:
[...]
Dit is mijn eerste fold telefoon dus na die paar uurtjes nog lastig te zeggen. De scherm resolutie valt wel tegen. Het aantal ppi is beduidend lager dan mijn s10 plus en dit is dan ook duidelijk zichtbaar. Ik ben de komende dagen vooral benieuwd naar de batterij duur. Het smalle cover screen wordt wel even wennen. Voor mijn eerste gevoel beperkt het toch wel een beetje, natuurlijk zeg je dan van "klap hem open" maar soms ben je niet in die gelegenheid. Als je de s10 plus dan weer ernaast pakt voelt het gelijk als een verademing.
Uiteraard zijn dit dingen die je van te voor weet/kon weten.
Komende dagen gaan uitwijzen hoe ik hem zal gebruiken/hoe snel en voor wat voor taken ik hem zal open klappen.....(nog even wennen aan het concept)
Ondertussen al wel een hoesje besteld. Het is de "Spigen Slim Armor Pro Case" geworden.
https://www.amazon.nl/dp/...lt_i_CT1TMV9FFCTAXH25C6QK
Komt vandaag binnen dus ben benieuwd.
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Graag gedaan, ik gebruik de standaard screenprotectoren. Tegen de tijd dat ze slecht worden ga ik eens bij ome Ali kijken.pvr schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 08:45:
Bedankt voor de link, ik heb vandaag ook de Spigen Slim Armor Pro Case bestelt.
Besteld bij Samsung, dus nog even wachten op bericht, wanneer deze verzonden wordt.
Wel vreemd dat wanneer je bij Samsung bestelt, je pas later de fold 3 krijgt![]()
[...]
De telefoon wordt geleverd met screen protectors op het grote scherm en het kleine scherm. Als je deze eraf haalt vervalt de garantie. Dit is bevestigd door Samsung (iemand op Reddit heeft dit gevraagd).pvr schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 08:45:
Bedankt voor de link, ik heb vandaag ook de Spigen Slim Armor Pro Case bestelt.
Wel vreemd dat wanneer je bij Samsung bestelt, je pas later de fold 3 krijgt![]()
[...]
https://www.reddit.com/r/...e_to_questions_about_the/
Gewoon lekker laten zitten dus en zeker niet zelf mee gaan zitten rommelen.
[ Voor 10% gewijzigd door London op 22-08-2021 09:18 ]
Tesla M3LR '21
Ik kon niet geloven dat dit zou kloppen maar het is inderdaad zo. Ik krijg nu dus nog eens €300 euro terug, waarmee mijn totale korting op €840 komt. Maar dan heb ik uiteraard wel m'n oude toestel ingeleverd. Maar een bizar goede actie wat mij betreft.juliantje15 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:19:
[...]
Klopt, dat is dus 8 euro extra inruilwaarde, bovenop de 200 euro die je standaard voor dat model krijgt.
Play every day
Als je aangeeft dat er niet zoveel veranderd is tov de Fold 2, zou je dan kunnen stellen dat je misschien net zo goed een (tweedehands) Fold 2 kan kopen in plaats van de Fold 3?vandeven66 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:39:
Ik heb de groene ook binnen! Mooi toestel, niet veel veranderd vanaf de Fold 2. Software zijn wel dingetjes aangepast. Maar die update zal de 2 ongetwijfeld ook krijgen.
De kleur groen is totaal niet zoals op de foto's. Het lijkt gewoon op matzwart.
Zie ook dit plaatje:
[Afbeelding]
Ik vind dit concept super interessant, maar kan mijzelf de prijs niet verantwoorden voor 'slechts' een smartphone.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Meer mensen die dat kunnen verifiëren en waar dat aan zou kunnen liggen?!!
Ik denk dat het lastig te zeggen is na zo’n kort gebruik. De Fold 3 is een verfijning van de Fold 2 met verschillen die vooral op de langere termijn nut gaan hebben. Het enige verschil dat je meteen hebt is de under display camera, het 120hz scherm aan de voorzijde en het “grote” scherm dat anders aanvoelt. Tel daarbij op de software veranderingen en dan heb je eigenlijk de dingen wel gehad die je “meteen” merkt.PaT schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:04:
[...]
Als je aangeeft dat er niet zoveel veranderd is tov de Fold 2, zou je dan kunnen stellen dat je misschien net zo goed een (tweedehands) Fold 2 kan kopen in plaats van de Fold 3?
Ik vind dit concept super interessant, maar kan mijzelf de prijs niet verantwoorden voor 'slechts' een smartphone.
De volgende zaken gaan uiteindelijk echt het verschil maken:
- duurzaamheid scherm (80% duurzamer)
- helderheid scherm (>25% helderder)
- waterdicht
- net wat dunner dichtgevouwen (vooral de vorm is wat “rechter”)
Als je een telefoon 1-2 jaar gaat gebruiken gaan de bovenste zaken echt wel een verschil maken. Voor mij was de grootste drempel bij de eerdere folds (eigenlijk alleen de 2, aangezien de 1 zoveel gebreken had) de duurzaamheid van de telefoon en dan vooral het scherm. Ik zit er niet op de wachten dat het scherm binnen de kortste keren beschadigd is door krassen, etc. Ik wil een telefoon “normaal” gebruiken en ik denk dat dit bij de 3 toch echt beter kan dan bij de 2.
Gisteren was ik nog eens bij de Mediamarkt en het viel me op dat beide folds nog steeds geen krassen en/of beschadigingen hadden. Afgezien van de velen vingerafdrukken zag alles er nog prima uit. En als je ziet hoe men daar met telefoons om gaat dan is dit zeer goed nieuws!!
Als je geld wilt besparen, zou ik voor een tweedehands fold 2 gaan.PaT schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:04:
[...]
Als je aangeeft dat er niet zoveel veranderd is tov de Fold 2, zou je dan kunnen stellen dat je misschien net zo goed een (tweedehands) Fold 2 kan kopen in plaats van de Fold 3?
Verschillen die ik merk tot nu toe:
-Screenprotector iets harder aan de binnenkant, maar voor mij kraste hij niet snel bij de fold 2. Allebei de telefoons hebben een gel screenprotector die zichzelf herstelt bij een kras.
-software iets beter, maar komt ongetwijfeld wel op de fold 2
-under display camera is waardeloos, zowel de kwaliteit als hoe zichtbaar hij nog is.
-Accuduur hetzelfde
-Dagelijks gebruik performance is hetzelfde
-unboxing experience veel beter bij de fold 2
-Scherm bijna hetzelfde, heb ze beide in fel zonlicht gehouden maar vind het verschil verwaarloosbaar. Cover display is nu wel 120hz, maar voor de rest niet anders.
Wat je wel mist bij een tweedehands fold 2 is dat er geen gratis verzekering op zit.
Met alle kortingen die in dit topic voorbij zijn gekomen is/was het prima mogelijk om een Fold 3 te kopen voor onder de €1.100, dat is minder dan menig Fold 2 tegenwoordig kost. Goedkoper dan tweedehands is natuurlijk wel lastig, maar juist bij een foldable zou ik wel een jaar verzekering willen.vandeven66 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:01:
[...]
Als je geld wilt besparen, zou ik voor een tweedehands fold 2 gaan.
...
Wat je wel mist bij een tweedehands fold 2 is dat er geen gratis verzekering op zit.
Tweedehands kost hij zo'n 800 euro volgensmij.Cobaltos schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:10:
[...]
Met alle kortingen die in dit topic voorbij zijn gekomen is/was het prima mogelijk om een Fold 3 te kopen voor onder de €1.100, dat is minder dan menig Fold 2 tegenwoordig kost. Goedkoper dan tweedehands is natuurlijk wel lastig, maar juist bij een foldable zou ik wel een jaar verzekering willen.
Toen met die 300 euro korting was het wel heel interessant, zeker als je een kpn abo afsloot, dan zat je idd op 1100, bij andere providers was het 1250-1350.
Als je idd zo'n aanbieding weer vindt, dan zou ik een nieuwe nemen. Maar voor 1600, waar hij nu voor gaat is het wel flink meer.
Ik kon een verlenging op een Ben abo doen van €8 p/m bij mobiel.nl, samen met FOLD200 waardoor ik €1.386 voor de telefoon moest betalen. Als ik "kz300" had kunnen gebruiken had dit €1.286 geweest. Daarnaast krijg ik nog €200 extra inruil op een Note 5 die ik heb liggen thuis, waardoor ik op zo'n €1.186 uit kom (uitgaande van het idee dat ik voor de Note 5 in essentie niks krijg). Een andere gebruiker in dit topic heeft een tweedehands Note 4 aangeschaft om de €200 extra inruil korting te krijgen, dus dit zou voor iedereen een mogelijkheid kunnen zijn.vandeven66 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:25:
[...]
Tweedehands kost hij zo'n 800 euro volgensmij.
Toen met die 300 euro korting was het wel heel interessant, zeker als je een kpn abo afsloot, dan zat je idd op 1100, bij andere providers was het 1250-1350.
Als je idd zo'n aanbieding weer vindt, dan zou ik een nieuwe nemen. Maar voor 1600, waar hij nu voor gaat is het wel flink meer.
Je krijgt niet nog eens €200 korting. Volgens de voorwaarden is deze korting meteen “aan de kassa” verrekend bij mobiel.nl en belsimpel (en Samsung zelf). Je had dan fold200 moeten gebruiken om meteen €200 verrekend te krijgen op de prijs die je moest afrekenen. Door voor kz300 te kiezen heb je €300 korting gekregen. Aangezien je geen korting kon stapelen heb je uiteraard geen recht meer op die €200.Cobaltos schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:43:
[...]
Ik kon een verlenging op een Ben abo doen van €8 p/m bij mobiel.nl, samen met FOLD200 waardoor ik €1.386 voor de telefoon moest betalen. Als ik "kz300" had kunnen gebruiken had dit €1.286 geweest. Daarnaast krijg ik nog €200 extra inruil op een Note 5 die ik heb liggen thuis, waardoor ik op zo'n €1.186 uit kom (uitgaande van het idee dat ik voor de Note 5 in essentie niks krijg). Een andere gebruiker in dit topic heeft een tweedehands Note 4 aangeschaft om de €200 extra inruil korting te krijgen, dus dit zou voor iedereen een mogelijkheid kunnen zijn.
Bij aanmelding bij Samsung ga je ook niet €200 extra krijgen, omdat zij er al van uitgaan dat deze korting reeds verrekend is bij mobiel.nl
Bron: https://images.samsung.co...axy_Flip3_Fold3_NL_nl.pdfDe volgende handelaren zullen de extra inruilwaarde onmiddellijk verrekenen bij de aankoop, enkel voor het ontvangen van de inruilwaarde van het oude toestel moet een afzonderlijke aanvraag opgemaakt worden:
- Mobiel.nl
- Belsimpel.nl
[ Voor 13% gewijzigd door MazeWing op 22-08-2021 14:11 ]
Onderstaande video is de beste die ik tot nu toe heb gezien, aangezien ze normale belichting gebruiken en de telefoon van alle kanten laten zien.
Edit: achterafstraat had ik misschien toch de groene moeten bestellen…

Edit: met mobiel.nl gebeld en zowel de telefoon als siliconen case aan laten passen naar groen. Hij wist me ook nog te vertellen dat bij hen de groene net wat vaker besteld was dan de andere kleuren en dat men nog steeds mikt op de 27e qua levering. Wel kan het dus zijn dat men eerder de toestellen krijgt en ze dan gaan opsturen.
[ Voor 40% gewijzigd door MazeWing op 23-08-2021 09:46 ]