Toon posts:

Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste
Acties:

• mitchellt
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-03 10:01
Die 36 is omdat de 1e km is natuurlijk. Na een tijdje gaat die omlaag. Ik zal als ik jou was wel de accucellen na laten kijken van je auto. Bij mij zijn ze ook vervangen omdat mijn actieradius ook laag was.

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-03 11:44
Tylen schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:49:
[...]

Laat even weten als je alles weer hebt en het werkt. Dan zet ik het in de op.
Ik ben erg tevreden met de update. Ik ga morgen hopelijk even met odb11 aan de gang om wat dingen terug te zetten.

• Arboris
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
MueR schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:25:
[...]

Met 1km gereden is dat niet heel spannend. Paar stoplichten en je zit daar al gauw op ;)
Ik had de 1km totaal gereden niet gezien :P

• AndreVanV
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-03 13:01
Zojuist gebeld door de garage en mijn update is ingepland. Ik moest de reservesleutel ook meenemen. Er werd bij verteld dat dit niet per definitie nodig was, maar vooral voor de zekerheid als de update mislukt en de gegevens van de sleutel moesten worden aangepast.

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:36
Vraagje, is een maxi-cose goed te doen op de achterbank van een Born i.c.m. iemand op de passagiers stoel.
ik heb het dan gewoon over een standaard rear-facing maxi-cosi op een base en een passagier van 1.75

• basmeijer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:59
ragged schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:47:
Vraagje, is een maxi-cose goed te doen op de achterbank van een Born i.c.m. iemand op de passagiers stoel.
ik heb het dan gewoon over een standaard rear-facing maxi-cosi op een base en een passagier van 1.75
Wij gebruiken een stoeltje en base van Britax Römer. Ruimte genoeg voor een passagier. De achterbank is alleen niet vlak en loopt af. Hierdoor heb je wel een base nodig welke je kan kantelen om zo de maxi-cosi vlak te kunnen zetten

• ragged
basmeijer schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:16:
[...]

Wij gebruiken een stoeltje en base van Britax Römer. Ruimte genoeg voor een passagier. De achterbank is alleen niet vlak en loopt af. Hierdoor heb je wel een base nodig welke je kan kantelen om zo de maxi-cosi vlak te kunnen zetten
Thanks, ik heb in een moment opname een Cupra Born Business aangeklikt in het Flex portaal.
nu dacht ik al wel dat het geen issue moet zijn, maar ik wou het toch even vragen.

Dit word ook de eerste elektrische auto die ik/wij als daily gaan gebruiken, we gaan het meemaken.

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:43
ragged schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:47:
Geen enkel probleem met nog voldoende ruimte voor de passagier voor. Inmiddels zijn wij over op een Maxi-Cosi Mica Pro welke nog een maatje groter is en ook hierbij geen probleem. Ik zou me er dus geen zorgen over maken ;)

• NickAlan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:57
Vanochtend de Born bij de dealer achtergelaten voor de software update. Ze gaven aan dat hij het eind van de dag gereed is, ben benieuwd of ze dit gaat lukken!

• miloman1959
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:41
Ik heb ook een afspraak voor de update 😊 Was nog even onduidelijkheid over de accuwissel, maar komt vast goed. Eind maart, dus nog even geduld...

Hier is de update voor de one beschreven overigens: https://www.cupraofficial...e-updates/born-one-update en staat ook dat beide sleutels mee moeten.

• NickAlan
NickAlan schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:39:
Vanochtend de Born bij de dealer achtergelaten voor de software update. Ze gaven aan dat hij het eind van de dag gereed is, ben benieuwd of ze dit gaat lukken!
En heb de Born weer terug! Binnen een dag keurig gereed! Alle OBD aanpassingen wel gereset, dus die zal ik even opnieuw moeten doen.

• eddyd
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:22
Ik lees veel: auto gebracht… maar was er niet een haal en breng service als standaard?

Nostalgie: Gigabyte DS4, E8400, Asus x1900xt, Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 1x Intel X25-M, 2x Maxtor SATAII 250Gb, 1x Seagate 750 Gb

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-03 21:25
Hoe maken jullie een afspraak?
Persoonlijk heb ik het al 3x geprobeerd via de website maar er is nog steeds niks te zien onder “mijn afspraken”, wel krijg je na het invullen van het formulier direct een kalender invite welke ik in mijn agenda heb gezet, ben benieuwd of er iemand op komt dagen.

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:27
eddyd schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:54:
Ik lees veel: auto gebracht… maar was er niet een haal en breng service als standaard?
Zeker!
Ik heb hem gebracht omdat het mij even beter uitkwam, maar (na wat aandringen) stond initieel de afspraak dat ze 'm met een huurauto op zouden komen halen.

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-03 11:23
Vandaag auto achtergelaten bij de dealer voor de upgrade. Telefonisch gaven ze aan dat 2e sleutel niet hoefde maar met de ervaring van hier heb ik deze toch meegenomen. Dame vertelde me zelfverzekerd dat ik de wagen eind van de dag weer kon ophalen. Totdat smiddags het belletje kwam met de mededeling dat er problemen zijn met de update.. :P Kwam die 2e sleutel toch goed van pas.

Nog geprobeerd ID Buzz als vervangend vervoer mee te krijgen maar dat kon ik helaas niet echt onderbouwen waarom ik die nodig had. :+ Rij nu in een Ibiza FR wat verder ook prima is, travel assist werkt er in ieder geval goed in. :)

Wordt vervolgd dus.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hapkoek schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:25:
Vandaag auto achtergelaten bij de dealer voor de upgrade. Telefonisch gaven ze aan dat 2e sleutel niet hoefde maar met de ervaring van hier heb ik deze toch meegenomen. Dame vertelde me zelfverzekerd dat ik de wagen eind van de dag weer kon ophalen. Totdat smiddags het belletje kwam met de mededeling dat er problemen zijn met de update.. :P Kwam die 2e sleutel toch goed van pas.

Nog geprobeerd ID Buzz als vervangend vervoer mee te krijgen maar dat kon ik helaas niet echt onderbouwen waarom ik die nodig had. :+ Rij nu in een Ibiza FR wat verder ook prima is, travel assist werkt er in ieder geval goed in. :)

Wordt vervolgd dus.
Er zit haal en breng service op de auto. Waarom breng je hem erheen dan??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Hapkoek
Tylen schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:40:
[...]

Er zit haal en breng service op de auto. Waarom breng je hem erheen dan??
Was makkelijker op weg naar werk, kwam er langs dus daar even geswitched. Terugbrengen mogen ze wel doen afhankelijk van het tijdstip. ;)

[Voor 4% gewijzigd door Hapkoek op 24-02-2023 20:44]

• Tylen

Tylen

Topicstarter
eddyd schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:54:
Lol. Ik lees dit nu pas. Maar viel mij ook op hahaha.

• NickAlan
drluna schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:31:
Persoonlijk heb ik het al 3x geprobeerd via de website maar er is nog steeds niks te zien onder “mijn afspraken”, wel krijg je na het invullen van het formulier direct een kalender invite welke ik in mijn agenda heb gezet, ben benieuwd of er iemand op komt dagen.
Ik had vorige week donderdag een afspraak gemaakt door te bellen naar twee dealers. De ene had pas eind maart tijd, dus een belletje naar vestiging in Drachten en die konden vandaag!

• TiksB
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-03 15:38
Ehhh even geen vraag over updates, geen klacht over de kleur van de auto in de app of gemopper over minder actieradius als het koud(er) is.

Mijn vraag gaat over de achteruitrijverlichting, Ik zie als ik achteruit rijdt en toevallig ergens in een raam weerspiegeling kan zien, dat er maar aan 1 kant (linksachter) achteruitrijverlichting brandt. Dit hoort het toch aan beide kanten te doen?

• MartinV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 00:04
TiksB schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:49:
Ehhh even geen vraag over updates, geen klacht over de kleur van de auto in de app of gemopper over minder actieradius als het koud(er) is.

Mijn vraag gaat over de achteruitrijverlichting, Ik zie als ik achteruit rijdt en toevallig ergens in een raam weerspiegeling kan zien, dat er maar aan 1 kant (linksachter) achteruitrijverlichting brandt. Dit hoort het toch aan beide kanten te doen?
Die andere is van je mistachterlicht..
Er is maar een lampje voor de achteruitrijverlichting..

• miloman1959
drluna schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:31:
Service partner ingevuld, en ben netje gebeld afgelopen woensdag.

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
Heb er een gebruiker bij gemaakt. Wat er nu precies afhankelijk van gebruiker wordt onthouden weet ik niet maar als de 2e gebruiker de app MyCupra opstart is er helemaal niets te zien. Geen voertuig status of map. Hoort dat zo of is er een een app NotMyCupra?

RZAG71NY1 + FBA71A /SRK ZS-S 2.5KW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170Kw / VanMoof S3

• JoostdeGraaf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:39
MarkV6 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 07:23:
Heb er een gebruiker bij gemaakt. Wat er nu precies afhankelijk van gebruiker wordt onthouden weet ik niet maar als de 2e gebruiker de app MyCupra opstart is er helemaal niets te zien. Geen voertuig status of map. Hoort dat zo of is er een een app NotMyCupra?
Het is bij mij niet eens gelukt om een tweede gebruiker aan te melden. De app op Android klapt eruit na het scannen van de QR code. Heb jij een iPhone?

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
Nee Android op beide.

RZAG71NY1 + FBA71A /SRK ZS-S 2.5KW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170Kw / VanMoof S3

• Galukon
  • Nu online
Zijn er meer Business Plus Born-eigenaren die een mail hebben gehad dat ze in aanmerking komen voor dezelfde update als de One-eigenaren? Ik zit al wel op 3.0 maar nog niet op 3.1.

• Flash_Dog123
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:14
Galukon schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:40:
Zijn er meer Business Plus Born-eigenaren die een mail hebben gehad dat ze in aanmerking komen voor dezelfde update als de One-eigenaren? Ik zit al wel op 3.0 maar nog niet op 3.1.
Heb geen Business maar een adrenaline, maar heb wel de mail gehad. Heb hiervoor contact op genomen met Cupra, die mij vrolijk door stuurde naar mijn garage. Daar hebben ze in het systeem gekeken maar er stond helemaal niks open voor mijn auto. Met het advies om het even aan te kijken. Mocht het echt nodig zijn komt er nog een herrinering en dan kijkt de garage verder hoe en wat. Daarna Cupra nog even gebeld om het dubbel te checken, waar ik een reactie op kreeg in de richting van: "Ok, doei".

Toen ik daarna nog vroeg of ik nog iets ga horen van de travel assist die ik aan had gezet in de store, kreeg het meest uitgekauwde voorgelezen stuk tekst te horen dat ik ooit heb gehoord...

Dus tot zo ver de klantenservice van Cupra |:(

[Voor 7% gewijzigd door Flash_Dog123 op 27-02-2023 13:46]

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
Dan nog maar een update over mijn auto. Vrijdag werd ik gebeld met een update. De update liep eindelijk door en die zou vrijdag klaar zijn. Ze hebben de radar in de voorbumper vervangen, en nu doet ie het wel.
Ik kan de auto waarschijnlijk vandaag of morgen ophalen omdat ze de projectoren in mijn buitenspiegels ook gaan vervangen.
Eindelijk goed nieuws na 3 weken 🙂

• ragged
Ik heb mijn Flex Cupra ook binnen, een business uitvoering maar wel met verwarmde stoelen, en zo'n raar open middenconsole ding.

Maaaar, wat een leuke auto om te rijden. Sportief binnendoor, en comfortabel op de snelweg.

Overigens, wat word hier onder bedoeld met "aangezet in de store"?
Flash_Dog123 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:45:
[...]

Heb geen Business maar een adrenaline, maar heb wel de mail gehad. Heb hiervoor contact op genomen met Cupra, die mij vrolijk door stuurde naar mijn garage. Daar hebben ze in het systeem gekeken maar er stond helemaal niks open voor mijn auto. Met het advies om het even aan te kijken. Mocht het echt nodig zijn komt er nog een herrinering en dan kijkt de garage verder hoe en wat. Daarna Cupra nog even gebeld om het dubbel te checken, waar ik een reactie op kreeg in de richting van: "Ok, doei".

Toen ik daarna nog vroeg of ik nog iets ga horen van de travel assist die ik aan had gezet in de store, kreeg het meest uitgekauwde voorgelezen stuk tekst te horen dat ik ooit heb gehoord...

Dus tot zo ver de klantenservice van Cupra |:(

• Flash_Dog123
ragged schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:22:
Ik heb mijn Flex Cupra ook binnen, een business uitvoering maar wel met verwarmde stoelen, en zo'n raar open middenconsole ding.

Maaaar, wat een leuke auto om te rijden. Sportief binnendoor, en comfortabel op de snelweg.

Overigens, wat word hier onder bedoeld met "aangezet in de store"?

[...]
Het was een tijdje mogelijk om in de store van de auto, het travel assist pakket aanteschaffen en te activeren voor 0 euro. hier kreeg je dan heel netjes een paar mailtjes van dat het gelukt was en de melding dat het zo snel mogelijk verwerkt zou worden in de auto. nu aantal weken/maand(en) verder maar nog steeds niks

• miloman1959
Vreemd, updates krijg je toch OTA? https://www.cupraofficial...e-updates/born-one-update

• Galukon
  • Nu online
Ja, die krijg ik ook daarom vond ik het ook vreemd. Ik zit nog niet op 3.1 dus het klinkt wel plausibel.

• Hapkoek
Vandaag m'n one model weer mogen ophalen bij de dealer. Werd telefonisch gevraagd of ik interesse had in een complementaire wasbeurt, waar ik uiteraard geen nee tegen kon zeggen. :D

Bij aankomst was de auto van buiten super netjes en zelfs van binnen ook uitgezogen en vloermaten etc. schoongemaakt. Daarnaast zijn ook van beide sleutels de batterij vervangen.

Fijne ervaring zo! Nu maar eens kijken hoe de update naar 3.0 bevalt. :)

• mrbee
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-03 22:15
Vandaag mijn Born weggebracht en laten updaten. Kreeg een dagje een Polo mee.

Na update lijkt het allemaal wat sneller te reageren, Apple carplay is beter afleesbaar en het oogt wat kleuriger. Enige minpunt is dat ik lane assist niet via het hoofdscherm kan uitschakelen. Moet hiervoor helemaal het auto menu in. Maar verder ben ik er blij mee en ga ik weer wat wat kilometers maken in mijn Born.

• ragged
Twee vraagjes...

Kan het knipperlicht geluid iets zachter?
En waar kan in inschakelen dat alle deuren tegelijk van het slot af gaan :')

• Arboris
  • Nu online
ragged schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:40:
..waar kan in inschakelen dat alle deuren tegelijk van het slot af gaan :')
Ik kan je in ieder geval met 1 vraag helpen:

• ragged
Arboris schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:13:
[...]

Ik kan je in ieder geval met 1 vraag helpen:
[Afbeelding]
OH! Die switch heb ik gemist....top thanks.

• G.Vrieling
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:33
Auto is zojuist opgehaald voor vervanging van de 12v accu en de software update.
Mooie Mercedes Vito als vervangende auto gekregen :+

Groetjes van G

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:45
ragged schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:40:
Kan het knipperlicht geluid iets zachter?
nee, maar als je het eerste model hebt, zal dat met de software-update zachter zijn! Zorg dat je een servicepartner hebt ingesteld op Mijn Cupra.

• Marc_us
Zelfde hier. Ook Business Plus, e-mail gekregen van Leaseplan dat ik een servicepartner moet instellen en dat ik dan een bericht krijg van mijn servicepartner om van 3.0 naar 3.1 te gaan. Nog geen bericht van mijn servicepartner zelf.

Gek genoeg wel een link naar de Cupra-pagina met instructies die geldt voor de One modellen (https://www.cupraofficial...e-updates/born-one-update).

• Galukon
  • Nu online
Marc_us schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:11:
[...]

Zelfde hier. Ook Business Plus, e-mail gekregen van Leaseplan dat ik een servicepartner moet instellen en dat ik dan een bericht krijg van mijn servicepartner om van 3.0 naar 3.1 te gaan. Nog geen bericht van mijn servicepartner zelf.

Gek genoeg wel een link naar de Cupra-pagina met instructies die geldt voor de One modellen (https://www.cupraofficial...e-updates/born-one-update).
Ja hier ook LeasePlan.
Ik heb even gebeld naar de service partner maar daar stond ook niks open. Ik vraag me dan af of het wel klopt dat wij naar de dealer moeten. Kan je ergens zien of je al de nieuwe accu hebt? Een nummer op de accu zelf oid?

[Voor 16% gewijzigd door Galukon op 28-02-2023 10:29]

• ragged
Zojuist mijn partner gekoppeld in mijn Cupra account, ik ga ze straks even bellen :)
Ik blijk ook een Business One editie te rijden.

• jrdi
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 01-03 09:30
Sinds een maand heb ik problemen met de Front Assist van mijn Cupra Born.
Zonder enige aanleiding (geen andere auto voor mijn auto) voert de front assist een noodrem uit tot 0 km/h.

Is dit een bekend probleem bij iemand op dit forum?

Ik heb het al nagevraagd bij de Cupra dealer en garage maar beiden herkennen het probleem niet zeggen ze.
Wel geven ze toe dat er bekende problemen zijn met de front assist vooral in combinatie met de schittering van de zon.

• Arboris
  • Nu online
Die heb ik nog niet meegemaakt. Wel dat hij opeens zon paniek piep gaf voor aankomend verkeer op een wat smallere weg.

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:06
Ik heb dit 1x ervaren, maar kon met (ik weet niet zeker meer) plank gas (of eerst remmen) hem erdoorheen drukken. Dus geen stop tot 0. Het icoontje van front assist ging daarna na enkele seconden weer uit.
Wel boze bestuurder achter me en een jaar van m'n leven kwijt ;)
Niet in me opgekomen om dit te checken met Cupra eerlijk gezegd...

• Tylen

Tylen

Topicstarter
blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:48:
Ik heb dit 1x ervaren, maar kon met (ik weet niet zeker meer) plank gas (of eerst remmen) hem erdoorheen drukken. Dus geen stop tot 0. Het icoontje van front assist ging daarna na enkele seconden weer uit.
O dat gaat nog veel vaker voorkomen. Heb ik eigenlijk met alle merken auto's wel gehad. Doe je niet zoveel aan. Gewoon gas geven en je overruled het.

• jrdi
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 01-03 09:30
blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:48:
Nee ik ben het na de eerste keer ook niet gaan checken, maar na 2x in 3 dagen tijd wel. Toen zou de oplossing een update van de sensoren zijn echter heeft dat helaas niet opgelost.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Tylen schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:36:
[...]

O dat gaat nog veel vaker voorkomen. Heb ik eigenlijk met alle merken auto's wel gehad. Doe je niet zoveel aan. Gewoon gas geven en je overruled het.
Yup. Been there, done that, got the t-shirt. Is niet specifiek voor de Born nee, bij vorige auto's ook meegemaakt.

Wat ik dan wel jammer vind is dat vandaag bij echt minimale sneeuwval de sensor erg snel bedekt is met een laagje sneeuw en daardoor de kerstboom met waarschuwingslampjes geeft. Misschien even licht inspuiten met siliconenspray of zo. Weet niet of dat kwaad kan eigenlijk.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:57
Pinobigbird schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:40:
[...]

Yup. Been there, done that, got the t-shirt. Is niet specifiek voor de Born nee, bij vorige auto's ook meegemaakt.

Wat ik dan wel jammer vind is dat vandaag bij echt minimale sneeuwval de sensor erg snel bedekt is met een laagje sneeuw en daardoor de kerstboom met waarschuwingslampjes geeft. Misschien even licht inspuiten met siliconenspray of zo. Weet niet of dat kwaad kan eigenlijk.
Inderdaad, dan merk je dat een spanjaard niet goed met sneeuw overweg kan en meteen denkt dat het kerstmis is :P

Ook mijn kenteken had een flinke pak ijs/sneeuw gevangen, dan merk je dat de voorkant dus totaal niet warm wordt.

• Frederik1987
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:35
Pinobigbird schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:40:
[...]

Same here, was maar paar KM toen starte de kerstboom. Op werk aangekomen zat er inderdaad een laagje sneeuw aan de sensor geplakt.
Onze andere auto heeft dat ook wel eens, alleen dat is een benzine auto. Als de motor warm is smelt de sneeuw vanzelf van de sensor af ;)

[Voor 9% gewijzigd door Frederik1987 op 28-02-2023 16:02]

• Galukon
  • Nu online
Galukon schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:20:
[...]

Ja hier ook LeasePlan.
Ik heb even gebeld naar de service partner maar daar stond ook niks open. Ik vraag me dan af of het wel klopt dat wij naar de dealer moeten. Kan je ergens zien of je al de nieuwe accu hebt? Een nummer op de accu zelf oid?
Ik krijg nu net mail dat het een foute mail van LeasePlan was. Ik vraag me wel af wanneer ik dan wel 3.1 krijg als ik gewoon de nieuwe hardware e.d. heb. Lijkt me dat die dan gewoon vrij binnen moet komen toch?

• Flash_Dog123
Galukon schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:02:
[...]

Ik krijg nu net mail dat het een foute mail van LeasePlan was. Ik vraag me wel af wanneer ik dan wel 3.1 krijg als ik gewoon de nieuwe hardware e.d. heb. Lijkt me dat die dan gewoon vrij binnen moet komen toch?
Dat vraag ik me ook af. Met de nieuwe hardware zouden we de update gewoon over the air moeten kunnen krijgen. Zou toch niet heel lastig moeten zijn, zou je denken

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
Het is feest! Vandaag mijn auto weer opgehaald. 3 weken verder maar alles doet het weer en de update staat erop

• G.Vrieling
G.Vrieling schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:19:
Auto is zojuist opgehaald voor vervanging van de 12v accu en de software update.
Mooie Mercedes Vito als vervangende auto gekregen :+
Ah, onderbuikvermoeden was toch juist. Gisteren en einde dag telefoon gehad van de dealer dat de update moeizaam ging / nog bezig en of ik de bus nog een dagje langer wil gebruiken.

Ik begin nu zelf te vrezen voor het ergste maar we zullen zien :|

Groetjes van G

• mrbee
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-03 22:15
Na update deze week zie ik in de app een groot aantal diensten op gedeactiveerd staan. Heeft iemand dit zelfde probleem gehad en kunnen oplossen?

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:25

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

mrbee schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:39:
Na update deze week zie ik in de app een groot aantal diensten op gedeactiveerd staan. Heeft iemand dit zelfde probleem gehad en kunnen oplossen?
[Afbeelding]
Heb ik eerder gehad, kan je een ticket voor aanmaken bij Cupra NL.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• Marc_us
Ik heb dit zelf ook al sinds ik de auto heb. O.a. 'online radio' en 'online verkeersinformatie' staat op gedeactiveerd, maar dit soort functies doen het wel gewoon in de auto. Ik geef er maar niet te veel aandacht aan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hapkoek
[Afbeelding]
Ik had dit ook, ik klikte in de wagen even rechtsboven om bij het menu te komen waar je de gebruikers ziet. Daar stond ik aangemeld als "gast", dan kan er ook geen verbinding worden gemaakt met je app. Heb mezelf weer als hoofdgebruiker aangemeld en keertje syncen, toen stond alles op acties. :) Gister nog gedaan toevallig.

Bij mij was er wat gedoe met de update dus ik denk dat daarom ik als hoofdgebruiker verdwenen was.

[Voor 6% gewijzigd door Hapkoek op 01-03-2023 10:50]

• PBX_g33k
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-03 10:45
Eergisteren mijn Cupra naar de garage gebracht, en krijg sinds 10 minuten geleden de odometer te zien in mijn Home Assistant, en nu wachten op de SMS dat ik hem mag ophalen.

• Ar66
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-03 19:18
Goh, wat een verrassing dat de update niet gelukt is en dat deze 's nachts door blijft lopen. Ze hopen dat het morgen klaar is. Of is de werkwijze gewoon laat op de middag beginnen en de update morgen afronden? Windows gaat sneller pfffff

Acties:
  • +2Henk 'm!

• G.Vrieling
Hoooray! Mijn auto is terug.

Direct een paar dingen:
- Icoontjes zijn foeilelijk geworden....
- Resolutie is 10 keer beter van Carplay
- Gebruikers gebeuren had ik eerst niet, weet ook niet precies wat voor mij (enkele berijder) de toegevoegde waarde is
- Mijn OBD11 wijzigingen zijn teniet gedaan :|

Verder blij dat hij terug is!

Groetjes van G

• ragged
Kent iemand het issue dat de ruitenwisser een stukje omhoog komt en weer naar beneden gaat?

Tripje garage gok ik?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

ragged schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:05:
Kent iemand het issue dat de ruitenwisser een stukje omhoog komt en weer naar beneden gaat?

Tripje garage gok ik?
Dat is een feature, geen bug. Als je je ruitenwissers hebt gebruikt en dan je auto uit zet, zakken ze ook een stukje.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• PBX_g33k
ragged schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:05:

Tripje garage gok ik?
Gebeurd dit willekeurig of voor/na het triggeren van de ruitenwisser (evt. regensensor oid).
Klinkt als feature tenzij het willekeurig gebeurd

Zelf net mijn auto mogen ophalen na de upgrade, de iconen zijn idd lelijk geworden.
De knipperlicht is ook niet meer luid, maar is dit aan te passen want nu is het wel erg zacht naar mijn mening.

Ik moest wel even schrikken toen tijdens het rijden de auto even voor drie seconden mijn (gas)pedaal plots negeerde, hoop dat dit een eenmalige ding is.

[Voor 32% gewijzigd door PBX_g33k op 01-03-2023 18:09]

• Ar66
Weet iemand hoe lang een update duurt voordat deze klaar is? Ik kan niks vinden op het internet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PBX_g33k
Ar66 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:08:
Weet iemand hoe lang een update duurt voordat deze klaar is? Ik kan niks vinden op het internet
Mijn auto heeft twee dagen bij de garage gestaan.
Als ik naar de data in mijn Home Assistant kijk zie ik dat de nieuwe data vandaag om 12 uur begon binnen te stromen, daarvoor is de auto om 9 uur gisteren bereden.
Dus ik denk dat het wel overnight kan zijn.

• ragged
Pinobigbird schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:13:
[...]

Dat is een feature, geen bug. Als je je ruitenwissers hebt gebruikt en dan je auto uit zet, zakken ze ook een stukje.
Maar het gebeurt regelmatig, terwijl ik de ruitenwissers niet gebruik en het ook niet regent. Het is echt maar 2-3cm onhoog en weer naar beneden. Heel hinderlijk, want je hoort elke keer een soort van bonk als het gebeurt.

Ze functioneren overigens verder prima.

• linuxpro
Hebben meer mensen dat na de upgrade sommige menu’s van odb11 niet meer werken

• Robert14359
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-03 22:43
linuxpro schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:10:
Hebben meer mensen dat na de upgrade sommige menu’s van odb11 niet meer werken
Moet opnieuw ingesteld worden ;)

• linuxpro
Robert14359 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:04:
[...]

Moet opnieuw ingesteld worden ;)
Hoe bedoel je, dat er een update moet komen v/d app ?

• joostd
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-03 13:23
Dit is voor de garage zelf ook een vraag, ik heb wat inside knowledge en ik weet hoe frustrerend het vanuit de werkplaats is, updates kunnen soms heel lang duren en vervolgens een onduidelijke foutmelding geven waarna je het opnieuw moet proberen. werkplaats zelf mag vervolgens maar 10% van de uren schrijven die ze erin hebben gestopt :+

• linuxpro
joostd schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:35:
[...]

Dit is voor de garage zelf ook een vraag, ik heb wat inside knowledge en ik weet hoe frustrerend het vanuit de werkplaats is, updates kunnen soms heel lang duren en vervolgens een onduidelijke foutmelding geven waarna je het opnieuw moet proberen. werkplaats zelf mag vervolgens maar 10% van de uren schrijven die ze erin hebben gestopt :+
Mijn garage gaf aan dat de update zo'n 7 uur in beslag neemt..

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:01

TiMMieJ

PSN: Orixez

Vandaag bij de garage geweest voor de software update van mijn Cupra Leon ST. De update was een flinke en ik zit nu op de laatste 1899 versie. Helaas echter nog geen wireless android auto ondersteuning waar ik wel van baal. Verder wel een veel vlotter en vloeiendere ervaring van het MIB3 platform. Echt een enorm verschil met voorheen. Helaas was wel de SOS module stuk en niet meer te updaten dus deze is besteld om te vervangen. Hopelijk doet dan alles het weer zoals het hoort.

• NickAlan
In mijn geval heb ik hem vorige week vrijdag om 8.00 uur ingeleverd, om 8.30 uur waren ze ermee gestart en om 16.45 werd ik gebeld dat het allemaal gelukt was.

• Ar66
Wie weet wat een s-pin is? En waar ik deze kan vinden? Gekregen na de update

• Robert14359
linuxpro schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:32:
[...]

Hoe bedoel je, dat er een update moet komen v/d app ?
Nee maar de software is geupdate dan aanpassingen verdwenen omdat deze niet standaard zijn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NickAlan
Ar66 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:15:
Wie weet wat een s-pin is? En waar ik deze kan vinden? Gekregen na de update
Die heb je moeten aanmaken tijdens het registreren van je CUPRA ID, om o.a. de klimatisering op afstand te kunnen gebruiken.

Als je hem bent vergeten, kun je die resetten via de app.
Ga naar je profiel -> Account -> Change S-pin.
Je zal dan wel de auto opnieuw moeten koppelen na een reset.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:13

Audione0

Strijdt der titanen

linuxpro schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:02:
[...]

Mijn garage gaf aan dat de update zo'n 7 uur in beslag neemt..
Ja dat snap ik wel met van die trage hardware :+

Ff zonder gekheid, anno 2023 moet dat toch veel sneller kunnen, ook de UI kan vandaag de dag veel sneller gezien de power wat chips tegenwoordig met zich meedragen?

Ik vind het nog steeds heel raar dat T allemaal zo traag reageert..

[Voor 8% gewijzigd door Audione0 op 03-03-2023 20:22]

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• eddyd
Audione0 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:21:
[...]

Ff zonder gekheid, anno 2023 moet dat toch veel sneller kunnen, ook de UI kan vandaag de dag veel sneller gezien de power wat chips tegenwoordig met zich meedragen?

Ja inderdaad, of geef dan een optie met een sneller exemplaar voor 50€ meer...

Nostalgie: Gigabyte DS4, E8400, Asus x1900xt, Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 1x Intel X25-M, 2x Maxtor SATAII 250Gb, 1x Seagate 750 Gb

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JoostdeGraaf
Ik heb contact gehad met een Cupra specialist over het kraken van DAB+. Hij vertelde dat het wel vaker voor komt even contact opnemen met de service partner. Zij kunnen het oplossen, ik heb nog geen contact gehad, maar ga dat maandag zeker doen, aangezien het kraken meerdere keer per week voorkomt en een reset soms niet werkt.

• linuxpro
Robert14359 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:04:
[...]

Nee maar de software is geupdate dan aanpassingen verdwenen omdat deze niet standaard zijn
Dat snap ik. Ik bedoelde dat in odb11 bepaalde dingen niet meer toegankelijk zijn die dat eerst wel waren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eiríkr
  • Laatst online: 07:55
JoostdeGraaf schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 22:45:
Ik heb contact gehad met een Cupra specialist over het kraken van DAB+. Hij vertelde dat het wel vaker voor komt even contact opnemen met de service partner. Zij kunnen het oplossen, ik heb nog geen contact gehad, maar ga dat maandag zeker doen, aangezien het kraken meerdere keer per week voorkomt en een reset soms niet werkt.
Houd ons op de hoogte. Ben benieuwd!

Last.fm - https://www.last.fm/user/eric8bits

• DutchCupraBorn
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-03 07:58
Hebben meer mensen last van een blauwe waas over het infotainmentscherm als het warm is geweest buiten, de auto in de zon heeft gestaan of als het heeft gevroren in de nacht en ze de auto 's ochtends weer instappen?

Het scherm reageert dan nog minder snel en is wazig en blauwachtig. (Als het weer gebeurt, zal ik even een foto maken). Afgelopen zomer had ik het idee dat het waarschijnlijk door de zon kwam die er direct op scheen, maar nu het in de winter ook gebeurt, vind ik het toch apart.

Ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben, of dat ik de enige ben. Als het laatste het geval is, ga ik daar ook nog even de garage voor bellen. Kan mooi mee worden genomen tijdens de update die ze uit moeten voeren.

• Robert14359
linuxpro schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 22:54:
[...]

Dat snap ik. Ik bedoelde dat in odb11 bepaalde dingen niet meer toegankelijk zijn die dat eerst wel waren.
O dat weet ik niet woensdag is mn auto aan de beurt daarna dus kijken wat er mogelijk is met OBD 11

Acties:
  • +2Henk 'm!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03 21:08
Eindelijk de nieuwe android auto update gehad, echt een wereld van verschil! Maakt de Born ook gelijk een stuk fijner, alles reageert sneller en ziet er beter uit. (heeft natuurlijk niks met Cupra te maken maar het is echt een enorme upgrade)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:44
Audione0 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:21:
[...]

Ik heb ooit eens gewerkt bij een bedrijf die mensen had zitten bij bedrijven in de automotive wereld, in dat geval Porsche (VW dus). Er is een reden voor dat er geen high-end chips in zitten werd mij verteld; ze kiezen voor chips die zich bewezen hebben in het verleden, ze moeten werken van -20 tot +40 graden Celsius en zo weinig mogelijk crashen. De nieuwste high-end chips hebben nog geen bewijs geleverd dat ze betrouwbaar zijn, dus het loopt in je auto altijd achter.

Een Tesla heeft bijvoorbeeld wel snelle chips, want die maken ze namelijk zelf.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TiksB
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-03 15:38
Ik heb de auto om 8 uur gebracht, om 9 uur zijn ze er aan begonnen, zag in de app dat de auto offline was. Om 16:20 was de auto klaar en om 17:00 uur weer opgehaald.

Alles prima verlopen, bij het ophalen een paar eerste instellingen invoeren en rijden maar. Ik heb het idee/gevoel dat de auto sinds dien iets fijner rijdt al was ik daarvoor ook niet ontevreden. Met name lane assist voelt prettiger aan. En ik zie geen melding meer wanneer ik lane assist heb uitgeschakeld.

Wel waren de gemaakte wijzigingen die ik met OBD had gedaan ongedaan gemaakt maar dat ijkt me logisch. Nu die paar kleine dingen weer aangepast met OBD. Binnenkort wil ik het door lane assist ingrijpen bij rechts inhalen nog via OBD aanpassen dan is het voor mij verder wel okay.

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-03 20:21
aaradorn schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:00:
Eindelijk de nieuwe android auto update gehad, echt een wereld van verschil! Maakt de Born ook gelijk een stuk fijner, alles reageert sneller en ziet er beter uit. (heeft natuurlijk niks met Cupra te maken maar het is echt een enorme upgrade)
Zeker. Één heel vervelend ding alleen: je kan geen adres meer intypen als je aan het rijden bent 😭 Je kan alleen met spraak invoeren, en dat werkt voor geen meter. Ook laatst lange tijd "Geen GPS" melding en niet kunnen navigeren voor een half uur.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Alibambam
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-03 00:30
4 weken geleden via werkgever nieuwe leasewagen mogen bestellen, het is de Cupra leon PHEV 150/204pk ST geworden.

Geschatte levertijd volgens fabriek 8 september. hoewel dat 7 maanden is lijkt me dat al bij al nog wel mee te vallen? Nog bezien of dat ook effectief zal lukken, ik vertrouw het in ieder geval niet echt...

Collega van mij is een paar dagen geleden nog gaan horen in een garage en nu zeggen ze tegen hem 9 tot 10 maanden. Kan dat op 1 maand nu echt zo een verschil maken? ook ineens een pak minder korting, mijn cupra leon is onder onze dealerconventie aan 21 percent korting op auto en opties besteld, nu nog maar 9 percent plotseling

Hoe dan ook ik ben heel excited, ik rij zolang de nieuwe er is met een seat leon benzine uit 2019 dus de lange levertijden maken me an sich niet heel veel uit..

[Voor 18% gewijzigd door Alibambam op 06-03-2023 14:03]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JoostdeGraaf
Eiríkr schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 07:19:
[...]

Houd ons op de hoogte. Ben benieuwd!
Er is een afspraak gemaakt voor een diagnose op 29 maart, het is dus nog even afwachten

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:01

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zijn er andere Cupra Leon gebruikers die Android Auto wireless aan de praat hebben gekregen? Momenteel werkt deze nog niet bij mij. Zelfs met de meest recente MIB3 software (1899) werkt het niet. Zal het zoiezo bij de dealer navragen maar die deed ook al wat moeilijk. Schijnt met OBDeleven pro wel mogelijk te zijn om het te activeren. Dus misschien anders die kant eens uit gaan. Iemand die een OBDeleven heeft in de buurt van Waddinxveen?

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03 21:08
RobinInDaHood schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:54:
[...]

Zeker. Één heel vervelend ding alleen: je kan geen adres meer intypen als je aan het rijden bent 😭 Je kan alleen met spraak invoeren, en dat werkt voor geen meter. Ook laatst lange tijd "Geen GPS" melding en niet kunnen navigeren voor een half uur.
Inderdaad, zodra je boven de 5kmpu komt verdwijnt de "search" onhandig want mijn vriendin typte altijd de adressen in terwijl ik al aan het rijden was... maarja, regels zijn regels, typen is een afleiding dus ik snap het wel.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:13

Audione0

Strijdt der titanen

aaradorn schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:23:
[...]

Inderdaad, zodra je boven de 5kmpu komt verdwijnt de "search" onhandig want mijn vriendin typte altijd de adressen in terwijl ik al aan het rijden was... maarja, regels zijn regels, typen is een afleiding dus ik snap het wel.
Je kunt toch tegen dat ding ouwehoeren en vragen of de auto ergens naar toe wilt navigeren?

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:17

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Nou, bij mij ook "update lukt niet in 1 dag" problemen.. zucht..

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:40

eisbaer

VanMoof S3 - Born One

Audione0 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:34:
[...]
Je kunt toch tegen dat ding ouwehoeren en vragen of de auto ergens naar toe wilt navigeren?
Wanneer je google maps gebruikt via android auto of de apple variant dan werkt dat vrijwel feilloos. Via spraak een adres ingeven bij de ingebouwde navigatie functioneert op het niveau dat we 20 jaar geleden gewend waren. Het is enorm traag en 9 van de 10 keer wordt het adres verkeerd verstaan.

Favorieten: Samsung s20fe 5g- Apps Backup Restore

• Norry
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-03 22:44
Alibambam schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:37:
4 weken geleden via werkgever nieuwe leasewagen mogen bestellen, het is de Cupra leon PHEV 150/204pk ST geworden.

Geschatte levertijd volgens fabriek 8 september. hoewel dat 7 maanden is lijkt me dat al bij al nog wel mee te vallen? Nog bezien of dat ook effectief zal lukken, ik vertrouw het in ieder geval niet echt...

Collega van mij is een paar dagen geleden nog gaan horen in een garage en nu zeggen ze tegen hem 9 tot 10 maanden. Kan dat op 1 maand nu echt zo een verschil maken? ook ineens een pak minder korting, mijn cupra leon is onder onze dealerconventie aan 21 percent korting op auto en opties besteld, nu nog maar 9 percent plotseling

Hoe dan ook ik ben heel excited, ik rij zolang de nieuwe er is met een seat leon benzine uit 2019 dus de lange levertijden maken me an sich niet heel veel uit..
Ik heb in februari 2022 ook de Cupra Leon ST besteld (mijn werkgever regelt het met Multilease). Maandenlang moeten wachten op enige communicatie/duidelijkheid. In september 2022 een bericht ontvangen met de bevestiging dat mijn auto uiterlijk Q1-2023 werd geproduceerd, maar waarschijnlijk 2022. Enfin, eind januari na meerdere malen geen info te kunnen krijgen reactie ontvangen dat er een tijdelijke productie stop was tm sowieso maart. Toen was ik er klaar mee via werk doorgeschakeld en ben ik naar occasions gaan kijken. Uiteindelijk eentje gevonden met 10K op de teller, snel contact gelegd en toen die leasemij contact opnam met Cupra om de order te annuleren, bleek ineens dat ze nog een model op voorraad hebben.

Voor dezelfde leaseprijs kon ik deze leasen (black edition tov performance besteld), dus maar snel hiervoor gekozen en als het mee zit komt deze bolide deze maand nog mijn kant op.
Om antwoord op je vraag te geven, de levertijden zijn zo onbetrouwbaar als de pest en zoek contact met een Cupra specialist, zodat je die af en toe kan stalken voor updates ;)

• Alibambam
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-03 00:30
Norry schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:18:
[...]

Ik heb in februari 2022 ook de Cupra Leon ST besteld (mijn werkgever regelt het met Multilease). Maandenlang moeten wachten op enige communicatie/duidelijkheid. In september 2022 een bericht ontvangen met de bevestiging dat mijn auto uiterlijk Q1-2023 werd geproduceerd, maar waarschijnlijk 2022. Enfin, eind januari na meerdere malen geen info te kunnen krijgen reactie ontvangen dat er een tijdelijke productie stop was tm sowieso maart. Toen was ik er klaar mee via werk doorgeschakeld en ben ik naar occasions gaan kijken. Uiteindelijk eentje gevonden met 10K op de teller, snel contact gelegd en toen die leasemij contact opnam met Cupra om de order te annuleren, bleek ineens dat ze nog een model op voorraad hebben.

Voor dezelfde leaseprijs kon ik deze leasen (black edition tov performance besteld), dus maar snel hiervoor gekozen en als het mee zit komt deze bolide deze maand nog mijn kant op.
Om antwoord op je vraag te geven, de levertijden zijn zo onbetrouwbaar als de pest en zoek contact met een Cupra specialist, zodat je die af en toe kan stalken voor updates ;)
Bijzonder. Bij mij via leaseplan maar de dealer (autonatie) en in het verlengde leaseplan kregen vanuit hun computer systeem wel in ieder geval al een estimated productieslot bij het.moment van bestelling. Dat is al wat denk ik dan?

iRacing Profiel

• eddyd
MueR schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:51:
Nou, bij mij ook "update lukt niet in 1 dag" problemen.. zucht..
Hier ook... werd vanmiddag gebeld dat het langer duurde dan verwacht 8)7
Dus nog een dagje de auto kwijt.

• Loane1975
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-03 12:40
eddyd schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:55:
[...]

Hier ook... werd vanmiddag gebeld dat het langer duurde dan verwacht 8)7
Dus nog een dagje de auto kwijt.
Die van mij staat sinds afgelopen woensdag al bij de garage, update loopt in de laatste fase steeds vast. Staan nog twee Born's waarbij het ook niet lukt.

[Voor 4% gewijzigd door Loane1975 op 07-03-2023 07:53]

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:06
kaanmijo schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:05:
[...]

Ik heb ooit eens gewerkt bij een bedrijf die mensen had zitten bij bedrijven in de automotive wereld, in dat geval Porsche (VW dus). Er is een reden voor dat er geen high-end chips in zitten werd mij verteld; ze kiezen voor chips die zich bewezen hebben in het verleden, ze moeten werken van -20 tot +40 graden Celsius en zo weinig mogelijk crashen. De nieuwste high-end chips hebben nog geen bewijs geleverd dat ze betrouwbaar zijn, dus het loopt in je auto altijd achter.

Een Tesla heeft bijvoorbeeld wel snelle chips, want die maken ze namelijk zelf.
Sorry maar we hebben het niet over een Space Shuttle die 4x redundant is uitgevoerd met processoren uit de jaren 70 of een Boeing die 3x redundant is uitgevoerd. Klinkt mij een beetje als een slap excuus in de oren.
Volgens mij ligt het er meer aan dat IT talent liever bij een Tesla, Facebook of Amazon gaat werken dan bij een saaie oude autoboer...
Daarnaast zijn die oude chips gewoon goedkoper en makkelijker te krijgen (die machines stonden er toch al...)
Ze moeten al opboxen tegen Tesla met een winstmarge van 30% zonder zelf winst te maken op EV's...
Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee