Zijn er morgenmiddag toevallig andere Tweakertjes in Leusden te vinden? Na flink wat belletjes is het me gelukt om voor morgenmiddag een swap van mijn huidige auto uit te voeren en om m'n Born op te halen!
O-wow, 3.0 versie (sensor bij wielkasten)Luna Ticq schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:20:
En dan staat hij er ineens: de 2e Model Year 2022 en de 1e MY22 in Vapor Grey.
Wat rijdt dat apparaat heer-lijk! Beats audio, klinkt top! Krijg hem alleen nog niet online / sync met de app.
[Afbeelding]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Mijn navigatiedatabase is nu versie 22.3Pinobigbird schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:09:
[...]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Dit is het van de One-uitvoeringen:
Navigatiedatabase: 22.1
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Afgelopen twee dagen maakt mijn Born geen online verbinding meer, waardoor ik de app niet kan gebruiken. Ik heb het systeem al opnieuw opgestart en 1 keer een volle dag tussen het uitschakelen en inschakelen laten zitten, maar nog steeds geen verbinding.
Iemand hier ervaring mee en/of er een oplossing voor?
I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
Ja, heb ik ook gehad en opgelost door zekering F19 er een halfuurtje uit te laten. Zie ook Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1w0ndersp00n schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:59:
Afgelopen twee dagen maakt mijn Born geen online verbinding meer, waardoor ik de app niet kan gebruiken. Ik heb het systeem al opnieuw opgestart en 1 keer een volle dag tussen het uitschakelen en inschakelen laten zitten, maar nog steeds geen verbinding.
/f/image/Y6YmAskIKBLYXwPEQSPX9S1N.png?f=fotoalbum_large)
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Thanks, dat werkte! Hopelijk hoef ik dat niet vaker te doen.
I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
We wachten op de foto'sJermaine schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:21:
Zijn er morgenmiddag toevallig andere Tweakertjes in Leusden te vinden? Na flink wat belletjes is het me gelukt om voor morgenmiddag een swap van mijn huidige auto uit te voeren en om m'n Born op te halen!
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Wat is de gemiddelde levertijd van de Cupra Born? Voor o.a. VW en Skoda is het redelijk dramatisch op dit moment.
8 april dit jaar een Adrenaline in Vapor Grey besteld (niet de One versie) dus met e-Boost functionaliteit en Beats audio. Indicatie van levering staat op 7 oktober 2022. Alhoewel ik daar voor nu nog een beetje sceptisch voor ben. Ik houd iig december dit jaar in mijn achterhoofd.glas86 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:44:
Wat is de gemiddelde levertijd van de Cupra Born? Voor o.a. VW en Skoda is het redelijk dramatisch op dit moment.
[ Voor 17% gewijzigd door TRK op 01-05-2022 11:31 ]
Afhankelijk van waar je hem besteld. (Private)lease maatschappijen hebben soms een voorraadje voor eigen klanten. Net als dealers. Zijn mensen die een my2022 in januari hebben kunnen bestellen. En hem nu al hebben. En mensen die een my2021 besteld hebben omdat de my2022 niet te bestellen was in maart. En deze nog niet hebben. Afgelopen maand zijn er veel uitgeleverd die in december al op kenteken stonden.glas86 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:44:
Af en toe schuift er iets door in de voorraad. Beste kun je even rondbellen als je de keuze hebt. En anders navragen waar je moet bestellen.
Afgelopen paar dagen zijn er 60 extra op kenteken gezet. 1467 staan er nu op kenteken. Waarvan 1208 ofzo al in december.
Hoi. Ik ben nieuw hier.
Vraag over de my cupra app m.b.t. adreline one copper.
Hoe voeg ik nog een gebruiker toe in de app?
Kan voertuiglocatie nergens vinden, is deze er?
Vraag over de my cupra app m.b.t. adreline one copper.
Hoe voeg ik nog een gebruiker toe in de app?
Kan voertuiglocatie nergens vinden, is deze er?
De auto opgehaald op 7 april en wat een fijne wagen!
Kleine opsomming over mijn ervaringen tot nu toe.
Net geen 5000km op de teller en ik kan vrolijk zeggen nog geen echte software storingen te hebben gehad. Onderweg naar een weekendje Antwerpen wel een melding van een lekke voorband, maar dat bleek niet te kloppen. Na het opnieuw opslaan van de huidige bandenspanning is de melding niet meer teruggekomen gelukkig.
Het rijd heerlijk. Terwijl je voorbij zweeft kijkt iedereen ook nog eens naar je auto. Blijft leuk!
Er is wel duidelijk verschil te merken in het verbruik als het < 12 graden is tov 18+ graden. Ook 130 vs 105 rijden maakt een groot verschil, maar dit is voor niemand iets nieuws denk ik.
Qua bediening/software vind ik het allemaal prima. Niet super uitgebreid, niet super te bedienen, maar prima. Het werkt en doet alles wat ik er nu van zou verwachten. Ik maak daarnaast nog wel gebruik van een basic Tronity account, zodat ik mijn laadsessies kan bijhouden. Dat is nog wel iets wat ik mis in de huidige software.
Het laden valt mij heel erg mee. Ik rijd best veel snelweg, maar de ritten zijn nooit langer dan 120 km, dus echt een tekort aan range heb ik nog niet ervaren. Laden gaat onder alle omstandigheden vrij snel als je eerst een lange rit hebt gemaakt en de accu hebt opgewarmd. Ik kan thuis niet op eigen terrein parkeren dus leg af en toe een granny charger over de stoep. Dit werkt prima met m'n zonnepanelen, maar is niet ideaal. Publieke palen, icm met gratis laden bij de Lildl en een Bonnet accountje gaat eigenlijk super. Deze maand ongeveer 140 euro aan kWh geladen, dus ik kom uit op een gemiddelde prijs van €0,21 per kWh sinds ik Tronity actief heb.
Wel krijg ik elke keer als ik rijd de melding dat webradio niet gestart kan worden omdat er eerst een wifi verbinding actief moet zijn. Hebben anderen dat ook? Ook lijkt mijn claxon niet helemaal goed, althans niet als ik het vergelijk met mijn vorige auto's.
Overal zeer blij met de aanschaf! Genot om in te rijden.
Hoe is het voor jullie tot nu toe?
/f/image/h4aEM6T7oEG0U3GKMh3YLVxR.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aRLteiwjP0Ta4SYjjVD2bg0a.jpg?f=fotoalbum_large)
Kleine opsomming over mijn ervaringen tot nu toe.
Net geen 5000km op de teller en ik kan vrolijk zeggen nog geen echte software storingen te hebben gehad. Onderweg naar een weekendje Antwerpen wel een melding van een lekke voorband, maar dat bleek niet te kloppen. Na het opnieuw opslaan van de huidige bandenspanning is de melding niet meer teruggekomen gelukkig.
Het rijd heerlijk. Terwijl je voorbij zweeft kijkt iedereen ook nog eens naar je auto. Blijft leuk!
Er is wel duidelijk verschil te merken in het verbruik als het < 12 graden is tov 18+ graden. Ook 130 vs 105 rijden maakt een groot verschil, maar dit is voor niemand iets nieuws denk ik.
Qua bediening/software vind ik het allemaal prima. Niet super uitgebreid, niet super te bedienen, maar prima. Het werkt en doet alles wat ik er nu van zou verwachten. Ik maak daarnaast nog wel gebruik van een basic Tronity account, zodat ik mijn laadsessies kan bijhouden. Dat is nog wel iets wat ik mis in de huidige software.
Het laden valt mij heel erg mee. Ik rijd best veel snelweg, maar de ritten zijn nooit langer dan 120 km, dus echt een tekort aan range heb ik nog niet ervaren. Laden gaat onder alle omstandigheden vrij snel als je eerst een lange rit hebt gemaakt en de accu hebt opgewarmd. Ik kan thuis niet op eigen terrein parkeren dus leg af en toe een granny charger over de stoep. Dit werkt prima met m'n zonnepanelen, maar is niet ideaal. Publieke palen, icm met gratis laden bij de Lildl en een Bonnet accountje gaat eigenlijk super. Deze maand ongeveer 140 euro aan kWh geladen, dus ik kom uit op een gemiddelde prijs van €0,21 per kWh sinds ik Tronity actief heb.
Wel krijg ik elke keer als ik rijd de melding dat webradio niet gestart kan worden omdat er eerst een wifi verbinding actief moet zijn. Hebben anderen dat ook? Ook lijkt mijn claxon niet helemaal goed, althans niet als ik het vergelijk met mijn vorige auto's.
Overal zeer blij met de aanschaf! Genot om in te rijden.
Hoe is het voor jullie tot nu toe?
/f/image/h4aEM6T7oEG0U3GKMh3YLVxR.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aRLteiwjP0Ta4SYjjVD2bg0a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4ALUB0X78TkdeCZJb0riFtjU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik hoop dat dit uitzonderlijke weken waren want dit extrapoleert naar 80.000km/jaar.silencenl17 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:53:
De auto opgehaald op 7 april [...]
Net geen 5000km op de teller [...]
Met zoveel kilometers weet ik niet of ik voor elektrisch rijden zou hebben gekozen.
Ik denk ongeveer 60.000 per jaar. Des te meer reden om elektrisch te rijden.Pinobigbird schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:35:
[...]
Ik hoop dat dit uitzonderlijke weken waren want dit extrapoleert naar 80.000km/jaar.![]()
Met zoveel kilometers weet ik niet of ik voor elektrisch rijden zou hebben gekozen.
Bizar, toen ik destijds voor een ID3 aan het kijken was in Februari dit jaar kreeg ik al te horen dat aflevering pas begin 2023 zou gaan worden. Dat was o.a. vanwege de chiptekorten en toen kwam de oorlog in Oekraïne er nog bij met als gevolg dat er een tekort aan kabelbomen is. Daarnaast ging VW opeens terug van drie uitvoeringen naar een. Was voor mij o.a. reden om er uiteindelijk vanaf te zien en te kiezen voor een andere auto (Kia Niro EV). Ik lease de auto zakelijk dus de aangepaste fiscale maatregel in 2023 speelde ook mee in mijn keuze. Zie de laatste tijd steeds meer Cupra Born rijden dus dacht vraag is hoe het hier zit met de levertijden. Vind het een erg mooie auto.Patrock schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:21:
[...]
Afhankelijk van waar je hem besteld. (Private)lease maatschappijen hebben soms een voorraadje voor eigen klanten. Net als dealers. Zijn mensen die een my2022 in januari hebben kunnen bestellen. En hem nu al hebben. En mensen die een my2021 besteld hebben omdat de my2022 niet te bestellen was in maart. En deze nog niet hebben. Afgelopen maand zijn er veel uitgeleverd die in december al op kenteken stonden.
Af en toe schuift er iets door in de voorraad. Beste kun je even rondbellen als je de keuze hebt. En anders navragen waar je moet bestellen.
Afgelopen paar dagen zijn er 60 extra op kenteken gezet. 1467 staan er nu op kenteken. Waarvan 1208 ofzo al in december.
Wordt de prijs van de Cupra Born ook tussendoor verhoogd zoals bijvoorbeeld bij de ID3 gebeurd?
Op begin april een offerte voor een Adrenaline 204pk gekregen. Onmiddellijk akkoord gegeven. Na een week had ik geen reactie gehad. Toen bleek de 204opk niet meer leverbaar, alleen de 231pk voor een hogere prijs uiteraard.
Levering April 2023 maar mogelijk eerder.
Opvallend is dat je op de Duitse en Belgische sites wel alles bij elkaar kan klikken en wordt niet met de nietszeggende modenamen gewerkt. En zo te zien voor een aanmerkelijk lagere prijs.
Levering April 2023 maar mogelijk eerder.
Opvallend is dat je op de Duitse en Belgische sites wel alles bij elkaar kan klikken en wordt niet met de nietszeggende modenamen gewerkt. En zo te zien voor een aanmerkelijk lagere prijs.
[ Voor 27% gewijzigd door MarkV6 op 02-05-2022 07:11 ]
RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3
:strip_exif()/f/image/feWqpEk0xrSwspvvSb0CGQMx.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou, vanochtend opgehaald, eerste rit achter de rug, fijne wagen hoor. Blij mee.
Aangesloten zappi, werkt ook, dus laat maar komen die km's op de zonnekracht
Iemand die max 80% laden heeft aangepast? Waarom is het trouwens 80% en niet bv 90%, waarom dit advies van de dealer? Bij mij de uitleg dat het niet wenselijk is om een volgeladen accu door te laden (gaat hij dan "druppelladen"?).........
Edit: had ik natuurlijk meteen kunnen googlen.... moelijk verhaal maar ik begrijp de basis.
[ Voor 31% gewijzigd door bkruyver op 02-05-2022 17:28 ]
In het dagelijks gebruik merk ik dat ik niet meer dan 80% nodig heb om te kunnen doen wat ik moet doen. Ik kan van Breda naar Amsterdam, terug en dan nog naar Utrecht als ik wil en rustig aan doe. Als tot 80% laden de verslechtering van de accu tegengaat, dan vind ik dat prima.
Ik laad alleen op tot 100% als ik ergens naartoe ga waar ik nauwelijks tot geen laadpalen kan vinden, zoals Zeeland, waar ik vaak ben.
Een direct merkbaar nadeel van meer dan 80% opladen is dat je ook minder tot helemaal niet recupereert, al is het afhankelijk van je rit hoeveel je daaraan hebt.
Ik laad alleen op tot 100% als ik ergens naartoe ga waar ik nauwelijks tot geen laadpalen kan vinden, zoals Zeeland, waar ik vaak ben.
Een direct merkbaar nadeel van meer dan 80% opladen is dat je ook minder tot helemaal niet recupereert, al is het afhankelijk van je rit hoeveel je daaraan hebt.
OPROEP:
Op FB zijn we bezig om te peilen wie van de Cupra Born eigenaren mogelijk geïnteresseerd zouden zijn in een soort cartooneske afbeelding van hun auto.
We hebben mogelijk een grafisch kunstenares die iets dergelijks zou kunnen verzorgen. Je kunt deze afbeelding gebruiken voor diverse toepassingen. Denk aan een t-shirt / polo print, een poster, mok, of iets dergelijks.
Ik zal even zien of er ter oriëntatie wat voorbeelden van andere auto’s gepost kunnen worden. Hoe meer geïnteresseerden, hoe gunstiger de kostenverdeling. Laat maar weten!
P.s. nee, ik heb geen enkel belang, aandelen etc… 😜
Op FB zijn we bezig om te peilen wie van de Cupra Born eigenaren mogelijk geïnteresseerd zouden zijn in een soort cartooneske afbeelding van hun auto.
We hebben mogelijk een grafisch kunstenares die iets dergelijks zou kunnen verzorgen. Je kunt deze afbeelding gebruiken voor diverse toepassingen. Denk aan een t-shirt / polo print, een poster, mok, of iets dergelijks.
Ik zal even zien of er ter oriëntatie wat voorbeelden van andere auto’s gepost kunnen worden. Hoe meer geïnteresseerden, hoe gunstiger de kostenverdeling. Laat maar weten!
P.s. nee, ik heb geen enkel belang, aandelen etc… 😜
Ik heb hem standaard op 90 staan, en alleen 100 als ik een lange rit voor de boeg heb, en dan probeer ik die laatste 10% pas te laden in het uur voor vertrek.bkruyver schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:09:
[Afbeelding]
Nou, vanochtend opgehaald, eerste rit achter de rug, fijne wagen hoor. Blij mee.
Aangesloten zappi, werkt ook, dus laat maar komen die km's op de zonnekracht
Iemand die max 80% laden heeft aangepast? Waarom is het trouwens 80% en niet bv 90%, waarom dit advies van de dealer? Bij mij de uitleg dat het niet wenselijk is om een volgeladen accu door te laden (gaat hij dan "druppelladen"?).........
Edit: had ik natuurlijk meteen kunnen googlen.... moelijk verhaal maar ik begrijp de basis.
Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.
Hi allemaal,
Ik heb op 28-01-2022 een private lease contract getekend voor een Cupra Born Essential, nu log in net in op Mijn CUPRA en zie ik dat er een nieuw contract staat van 14-04-2022. De Essential heet nu blijkbaar Business plus, vandaar was een nieuw contract noodzakelijk was volgens VWFS. Nu wordt mijn BKR registratie wel +- 8.000 hoger omdat het tweede contract na 1 Apri gedateerd is.
Zijn er meer mensen op de forum die dit ervaren hebben?
Ik heb op 28-01-2022 een private lease contract getekend voor een Cupra Born Essential, nu log in net in op Mijn CUPRA en zie ik dat er een nieuw contract staat van 14-04-2022. De Essential heet nu blijkbaar Business plus, vandaar was een nieuw contract noodzakelijk was volgens VWFS. Nu wordt mijn BKR registratie wel +- 8.000 hoger omdat het tweede contract na 1 Apri gedateerd is.
Ik kan je eigenlijke vraag niet beantwoorden. Maar het lijkt me sterk dat essential nu business plus heet. Weet je zeker dat het dezelfde opties heeft: ik verwacht dat de business plus beter is uitgevoerd dan de essential.DennisW schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:25:
Hi allemaal,
De Essential is er nog gewoon, alleen niet meer als One variant. Business is een stapje hoger, met behoorlijk wat meer opties.Flextrip schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:52:
[...]
Ik kan je eigenlijke vraag niet beantwoorden. Maar het lijkt me sterk dat essential nu business plus heet. Weet je zeker dat het dezelfde opties heeft: ik verwacht dat de business plus beter is uitgevoerd dan de essential.
-= Very annoying forum person =-
Oké, ik heb mijn vraag ook nog uitgezet bij de lease maatschappij, als het echt zo is mag ik wel blij zijn want mijn maandbedrag gaat niet omhoogmaster_viper schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:41:
[...]
De Essential is er nog gewoon, alleen niet meer als One variant. Business is een stapje hoger, met behoorlijk wat meer opties.
Toen ik in november/december vorig jaar keek, was de hele Essential er nog niet. Toen was de Business One de instapversie?
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Klopt, en het is sowieso chaos. In NL hebben ze blijkbaar ervoor gekozen verschillende modellen op de markt te brengen, zonder echt de mogelijkheid te bieden om zelf opties te selecteren (althans, zo was het, geen idee wat nu mogelijk is). En namen, modellen verschillen van jaar-tot-jaar.MueR schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:51:
Toen ik in november/december vorig jaar keek, was de hele Essential er nog niet. Toen was de Business One de instapversie?
Zelf heb ik een Business One, en ik schok eerst dat die volgens de website geen stoelverwarming zou hebben. Maar de Business One (2021) is dus niet hetzelfde als de Business (2022), en daar keek ik eerst dus overheen. Dus ik heb wel stoelverwarming
[ Voor 5% gewijzigd door Flextrip op 04-05-2022 17:44 ]
Beetje wazig inderdaad. Ach ja.. ik zit ondertussen ongeduldig te wachten op m'n Copper One. Maandag het leasecontract getekend, auto staat op voorraad, dus hopelijk binnen nu en een weekje.. Duurt. Lang.Flextrip schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:40:
[...]
Klopt, en het is sowieso chaos. In NL hebben ze blijkbaar ervoor gekozen verschillende modellen op de markt te brengen, zonder echt de mogelijkheid te bieden om zelf opties te selecteren (althans, zo was het, geen idee wat nu mogelijk is). En namen, modellen verschillen van jaar-tot-jaar.
Zelf heb ik een Business One, en ik schok eerst dat die volgens de website geen stoelverwarming zou hebben. Maar de Business One (2021) is dus niet hetzelfde als de Business (2022), en daar keek ik eerst dus overheen. Dus ik heb wel stoelverwarming
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Echt nasty die voorraad. 3-3-22 copper one besteld, en die van mij staat nog op de banking bij de fabriek..MueR schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:01:
[...]
Beetje wazig inderdaad. Ach ja.. ik zit ondertussen ongeduldig te wachten op m'n Copper One. Maandag het leasecontract getekend, auto staat op voorraad, dus hopelijk binnen nu en een weekje.. Duurt. Lang.
al vanaf eind maart...
Voor mij is de verwachting in ieder geval nog anderhalf maand.
Ach, wees blij. Je weet al waar ie zit. Ik heb de cupra leon st phev besteld in september. Nog geen productiedatum gekend (in België zijn ze voorzichtiger met verwachte productiedatum en geven ze die pas bij bevestigde productie einddatum), en gebaseerd op de gegevens van de rdw zullen de leon phevs nog wel even op zich laten wachten. Enkel de formentor en Born komen "vlot".Patrock schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:21:
[...]
Echt nasty die voorraad. 3-3-22 copper one besteld, en die van mij staat nog op de banking bij de fabriek..
al vanaf eind maart...
Voor mij is de verwachting in ieder geval nog anderhalf maand.
Versie 1.2.0 van de My CUPRA App op Android is beschikbaar. Er is nu een splash screen in plaats van een wit scherm bij het opstarten, en de meldingen in de zwarte balken zijn nu leesbaar. Hij lijkt ook ietsjes sneller maar dat weet ik niet zeker.
Net de update voor de app gedownload. Nu moet ik opnieuw inloggen, en krijg ik de melding dat er al een Primary User is... Die moet dan verwijderd worden inclusief de instellingen. Volgens mij zijn er verder geen bijzondere instellingen die opgeslagen zijn.
Iemand anders die dit ook heeft?
Ik heb hem ook binnen. Lijkt iets beter te werken inderdaad.Pinobigbird schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:47:
Versie 1.2.0 van de My CUPRA App op Android is beschikbaar. Er is nu een splash screen in plaats van een wit scherm bij het opstarten, en de meldingen in de zwarte balken zijn nu leesbaar. Hij lijkt ook ietsjes sneller maar dat weet ik niet zeker.
Even een vraagje: onder maps had ik verwacht dat ik de locatie van de auto zou kunnen zien (anders zie ik geen enkele reden waarom die functie/knop bestaat
Ik heb het niet gehad, maar in principe met dezelfde gebruikersnaam/ww/pin zou je gewoon als je eerdere primary user moeten kunnen inloggen.Nerrion schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:56:
Net de update voor de app gedownload. Nu moet ik opnieuw inloggen, en krijg ik de melding dat er al een Primary User is... Die moet dan verwijderd worden inclusief de instellingen. Volgens mij zijn er verder geen bijzondere instellingen die opgeslagen zijn.
Mijn vrouw en ik hadden in eerste instantie beide een account aangemaakt, maar dat werkt dus niet, omdat er naast een primary user schijnbaar geen secundary user kan bestaan.

Nice! grafiekjes kreeg ik nog niet echt voor elkaar, maar heb wel een mooi datasheet overzichtje
https://opendata.rdw.nl/V...-Nederland/j6ie-9sy8/data
Grafiekjes vind je op deze website: https://www.kentekenradar.nl/auto/cupra/born/Patrock schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:10:
[...]
Nice! grafiekjes kreeg ik nog niet echt voor elkaar, maar heb wel een mooi datasheet overzichtje
https://opendata.rdw.nl/V...-Nederland/j6ie-9sy8/data
Degene die nog op levering wachten, is er iets op mijn.cupraofficial te zien? Ik heb daar niets.
RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3
Staat bij mij nog niets in. Via lease / werk besteld.MarkV6 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:39:
Degene die nog op levering wachten, is er iets op mijn.cupraofficial te zien? Ik heb daar niets.
Wat ik laatst van cupra daar over hoorde was het volgende; "de connectie tussen de OEM en mijn cupra is nog niet gereed. Vin/productie gaan zeker ook toevoegen wanneer de productie wat stabieler is. Er hangt alleen best veel complexiteit aan, bij CUPRA bestellen we veel auto’s al van te voren en koppelen we daarna een klant of wordt er in sommige gevallen geruild. Dus om fouten te voorkomen moeten we erg voorzichtig zijn met bepaalde info delen. Het is allemaal work in progress en we passen ons constant aan"
Pas als er een kenteken is, en alles op je naam verwacht ik pas dat daar informatie komt.
Deze week teleurstellend contact gehad met klantenservice, omdat ik vragen had over de nieuwe functionaliteiten die niet voor de One modellen werken en over uitzicht op de 3.0 update.
Na 2 herinneringen via WhatsApp werd er na een aantal weken eindelijk contact opgenomen door een mevrouw van de Cupra klantenservice. Er zou het een en ander uitgezocht zijn over het niet werken van nieuwe functionaliteiten op de One modellen: dit komt simpelweg doordat de One modellen bepaalde hardware missen.
Toen ik aangaf dat ik dit erg raar vond, want je auto voelt al heel snel niet nieuw meer, werd er op gereageerd dat ze zich dat kon voorstellen. Toen ik echter de vergelijking maakte met Tesla en diens updates die voor elk voertuig gewoon werken, was ik volgens mevrouw appels met peren aan het vergelijken.
Mevrouw moest mij voor mijn andere vraag later bij mij terugkomen. Eenmaal teruggebeld was het bericht dat ze niet weten wanneer de 3.0 update naar de overige auto’s komt.
Ik heb aangegeven dat het voor klanten erg fijn zou zijn als ze weten wanneer ze wat kunnen verwachten aan software updates. Dit begreep ze, maar had er volgens mij vrij weinig boodschap aan. Al met al een erg teleurstellende ervaring met de klantenservice.
Gelukkig rijdt de auto prima
maar op t gebied van klantenservice en software ontwikkeling heeft Cupra me nog niet overtuigd
Na 2 herinneringen via WhatsApp werd er na een aantal weken eindelijk contact opgenomen door een mevrouw van de Cupra klantenservice. Er zou het een en ander uitgezocht zijn over het niet werken van nieuwe functionaliteiten op de One modellen: dit komt simpelweg doordat de One modellen bepaalde hardware missen.
Toen ik aangaf dat ik dit erg raar vond, want je auto voelt al heel snel niet nieuw meer, werd er op gereageerd dat ze zich dat kon voorstellen. Toen ik echter de vergelijking maakte met Tesla en diens updates die voor elk voertuig gewoon werken, was ik volgens mevrouw appels met peren aan het vergelijken.
Mevrouw moest mij voor mijn andere vraag later bij mij terugkomen. Eenmaal teruggebeld was het bericht dat ze niet weten wanneer de 3.0 update naar de overige auto’s komt.
Ik heb aangegeven dat het voor klanten erg fijn zou zijn als ze weten wanneer ze wat kunnen verwachten aan software updates. Dit begreep ze, maar had er volgens mij vrij weinig boodschap aan. Al met al een erg teleurstellende ervaring met de klantenservice.
Gelukkig rijdt de auto prima
Damn... Zitten we dan met onze ONE edities. Beloofde functionaliteiten die niet beschikbaar gaan komen, OTA updates die wellicht ook niet doorkomen en ga zo maar door. Als dit een voorbode is op hoe wij als ONE berijders worden behandeld met de rest van de ontwikkelingen zijn zij mij als klant kwijt in de toekomstcrypto89 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:43:
Deze week teleurstellend contact gehad met klantenservice, omdat ik vragen had over de nieuwe functionaliteiten die niet voor de One modellen werken en over uitzicht op de 3.0 update.
Gelukkig rijdt de auto primamaar op t gebied van klantenservice en software ontwikkeling heeft Cupra me nog niet overtuigd

P.S. wat een onzin dat ze het Tesla verhaal als appels met peren vergelijken afdoet. Bij Tesla worden ook nog steeds updates uitgerold voor de eerste versies. Een software update zou op zijn minst toch wel doorgezet moeten kunnen worden. Wat een grap begint dit toch te worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Chinoto88 op 05-05-2022 16:38 ]
Maar wat verwacht je dan? Ze hebben daar ook geen enkel idee of en wanneer er software updates uitgeleverd gaan worden. Ze kan je wel allerlei dingen gaan beloven, waarvan ze geen idee heeft of het daadwerkelijk gaat gebeuren, maar daar zou ik ook niet blijf van worden.
Als je al kijkt naar de software updates bij de ID3 zou ik maar gewoon rustig afwachten op wat er komt.
Zou zelf ook zo niet weten wat ik mis. Snellere navigatie zou fijn zijn en het percentage op het scherm ook. Maar dingen als rijbaan wissel gaan de one niet krijgen, want we missen de sensors aan de zijkant.
Ik ben allang al blij dat ik de lane assist en rechts inhalen beperking uit heb kunnen zetten.
Als je al kijkt naar de software updates bij de ID3 zou ik maar gewoon rustig afwachten op wat er komt.
Zou zelf ook zo niet weten wat ik mis. Snellere navigatie zou fijn zijn en het percentage op het scherm ook. Maar dingen als rijbaan wissel gaan de one niet krijgen, want we missen de sensors aan de zijkant.
Ik ben allang al blij dat ik de lane assist en rechts inhalen beperking uit heb kunnen zetten.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Heb je informatie hoe de rechts inhalen beperking uitgeschakeld kan worden?M@cer schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:09:
Dit zijn van die dingen die ik eigenlijk voor mijn eerste rit al wil aanpassen. Bij de proefrit ergerde ik mij hier al aan.
Hoe bevalt het?Pinobigbird schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:47:
Ik krijg in de app "laden tot" niet aangepast. D.w.z. de ene lukt het niet, dan weer wel maar duurt het 1 minuur voordat-ie reageert. Ik probeer nu van 90% naar 100% te wijzigen. App reageert niet. Tot op heden niet bepaald eern vooruitgang die nieuwe versie..
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Kan met OBDeleven. Mocht je in Noord-Holland wonen kan je altijd even langskomen in Purmerend. Stuur maar een DM.Patrock schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:17:
[...]
Heb je informatie hoe de rechts inhalen beperking uitgeschakeld kan worden?
Dit zijn van die dingen die ik eigenlijk voor mijn eerste rit al wil aanpassen. Bij de proefrit ergerde ik mij hier al aan.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Heb zelf ook een OBDEleven, echter de auto nog nietM@cer schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:39:
[...]
Kan met OBDeleven. Mocht je in Noord-Holland wonen kan je altijd even langskomen in Purmerend. Stuur maar een DM.
Control units
Adaptive cruise control
Security access
Login code 20103
Enter
Long coding
Overtake_right_prevention
Deactivated
Adaptive cruise control
Security access
Login code 20103
Enter
Long coding
Overtake_right_prevention
Deactivated
[ Voor 19% gewijzigd door eisbaer op 05-05-2022 19:00 ]
Allen,
Tja die updates... als het ding maar blijft rijden. Dat lijkt mij het belangrijkste... dat doet ie vooralsnog goed. Hoop natuurlijk wel dat belangrijke accu/voertuig updates voor de hardware die we wel hebben in de one's gewoon komen.
Wel een vraag: Hoe ervaren jullie het opladen van de telefoon? Draadloos gaat al niet vanwege mijn hoesje, dus kabel erin gedaan. Dan stopt het laden echter elke keer en snelladen is er al helemaal niet bij als ik het goed zie......
Hoe is dat bij jullie?
Tja die updates... als het ding maar blijft rijden. Dat lijkt mij het belangrijkste... dat doet ie vooralsnog goed. Hoop natuurlijk wel dat belangrijke accu/voertuig updates voor de hardware die we wel hebben in de one's gewoon komen.
Wel een vraag: Hoe ervaren jullie het opladen van de telefoon? Draadloos gaat al niet vanwege mijn hoesje, dus kabel erin gedaan. Dan stopt het laden echter elke keer en snelladen is er al helemaal niet bij als ik het goed zie......
Hoe is dat bij jullie?
Ik laad hem via stekker en gaat prima, draadloos wordt hem helaas nietbkruyver schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:23:
Allen,
Hoe is dat bij jullie?
Okee. Ik ben er net achtergekomen dat telefoon via stekker alleen goed laad als ik de usb c aansluitingen van de achterpassagiers gebruik......vreemd. misschien toch iets mis met usb c's onder armleuning middenconsole....zal eens horen bij cupra....Robert14359 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 23:18:
[...]
Ik laad hem via stekker en gaat prima, draadloos wordt hem helaas niet
Oké misschien storing bij mij wel gewoon onder de armleuningbkruyver schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 23:59:
[...]
Okee. Ik ben er net achtergekomen dat telefoon via stekker alleen goed laad als ik de usb c aansluitingen van de achterpassagiers gebruik......vreemd. misschien toch iets mis met usb c's onder armleuning middenconsole....zal eens horen bij cupra....
Bij mij is dat ook zo. De laadpoorten achter zijn snelladers, zonder verbinding met de auto. De laadpoorten onder de armsteun zijn 'langzame' laders, die wel zorgen voor verbinding met de auto (voor bijv. Android Auto of Apple Carplay)bkruyver schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 23:59:
[...]
Okee. Ik ben er net achtergekomen dat telefoon via stekker alleen goed laad als ik de usb c aansluitingen van de achterpassagiers gebruik......vreemd. misschien toch iets mis met usb c's onder armleuning middenconsole....zal eens horen bij cupra....
Zelfs niet met 't 3d geprinte steuntje?Robert14359 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 23:18:
[...]
Ik laad hem via stekker en gaat prima, draadloos wordt hem helaas niet
Ik weet niet 100% zeker of deze optie nieuw is sinds de update van de app van afgelopen week aangezien ik de app pas een weekje gebruik (ivm de levering van mijn Born), maar de toggles in de Notifications-sectie (Bereikbaar via Profile (Onderin) › Notifications) blijven hier disabled.
Dit is natuurlijk niet cool als je geen eigen laad-unit hebt en dus vastzit aan publieke laadpalen, waar je graag je auto wegrijdt als 'ie vol is. Ben ik de enige dit dit zo ziet? Ik heb dit overigens ook getest op m'n iPad en via zowel een wifi- als een 4/5G-verbinding.
Dit is natuurlijk niet cool als je geen eigen laad-unit hebt en dus vastzit aan publieke laadpalen, waar je graag je auto wegrijdt als 'ie vol is. Ben ik de enige dit dit zo ziet? Ik heb dit overigens ook getest op m'n iPad en via zowel een wifi- als een 4/5G-verbinding.
/f/image/0PQgiQqemXffM2YbBWtTYsAT.png?f=fotoalbum_large)
Bij mij staan ze aan, maar de enige melding die ik krijg is als de laadsessie niet gestart kan worden (te lang wachten met scannen van laadpas na koppelen via kabel triggert dit ook). Beetje jammer.Jermaine schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:39:
Ik weet niet 100% zeker of deze optie nieuw is sinds de update van de app van afgelopen week aangezien ik de app pas een weekje gebruik (ivm de levering van mijn Born), maar de toggles in de Notifications-sectie (Bereikbaar via Profile (Onderin) › Notifications) blijven hier disabled.
[Afbeelding]
Ik gebruik nu Tronity, die geeft wel meldingen hoe je ze zelf wil (alleen over het laden).
Hier een iPhone 12 Pro met aan de achterzijde - omdat Apple en glasbkruyver schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:23:
Hoe is dat bij jullie?

Hier ben ik wel in geintresseerd. Hoe zouden we die aan kunnen vragen? En hoeveel zou zo een kabeltje kosten?Jermaine schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:05:
[...]
Hier een iPhone 12 Pro met aan de achterzijde - omdat Apple en glas- een skin van Dbrand en het draadloze laden tijdens het rijden; dat werkt in 6 van de 10 gevallen gewoon niet. Wellicht is 't toch maar slim om een kabeltje aan te vragen bij Pon. Althans, dit is wat ze ons aanboden tijdens de presentatie/levering van de Borns.
Je zult gewoon een USB-C naar Lightning/welk smaakje je ook wenst ontvangen, waarschijntijk van 10 à 15 cm lang omdat langer alleen maar meer "rommel" in je middenconsole geeft. Het werd ons verteld dat die mogelijkheid er was, nadat we de nodige feelgood-filmpjes te zien kregen voordat we daadwerkelijk in onze auto's mochten stappen bij Pon in Leusden.
Als ik jou was zou ik gewoon even met de Cupra servicedesk (0800-0900016) bellen, @initdebug
Als ik jou was zou ik gewoon even met de Cupra servicedesk (0800-0900016) bellen, @initdebug
Zojuist hierover gebeld met Cupra en "dit is de eerste keer dat we hierover horen; heeft u de notificatie-instellingen binnen iOS wel goed staam?" was het antwoord. Vanzelfsprekend staat dit goed...initdebug schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:41:
[...]
Ik gebruik nu Tronity, die geeft wel meldingen hoe je ze zelf wil (alleen over het laden).
Wbt Tronity; werkt dit een beetje, zit ik niet aan een speciaal abonnement vast en hoef ik geen extra spooky fratsen uit te halen?
Normaliter kost dit geld. Toen ik me in had geschreven voor de proefperiode kreeg ik een mail waarin stond dat omdat Cupra nog niet echt veel data doorstuurt via hun API, ze mijn account gratis hebben gemaakt.Jermaine schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:26:
[...]
Zojuist hierover gebeld met Cupra en "dit is de eerste keer dat we hierover horen; heeft u de notificatie-instellingen binnen iOS wel goed staam?" was het antwoord. Vanzelfsprekend staat dit goed...
Wbt Tronity; werkt dit een beetje, zit ik niet aan een speciaal abonnement vast en hoef ik geen extra spooky fratsen uit te halen?
Het is opzich wel fijn. Hij slaat al je laadsessies op, met grafiek van snelheid, aantal kw, etc. Je kan je range zien en je soc.
Wat normaal wel met tronity kan maar niet met Cupra (nog) is het bijhouden van ritten, je verbruik in de gaten houden, je kilometerstand zien, etc.
Voor een gratis platform werkt het prima!
Hier ook nog nooit een berichtje ontvangen wanneer de auto vol is, ook iOS en vinkjes staan geactiveerd. Nu ik er over nadenk volgens mij heb ik nog nooit een berichtje van de auto gehad.Jermaine schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:26:
[...]
Zojuist hierover gebeld met Cupra en "dit is de eerste keer dat we hierover horen; heeft u de notificatie-instellingen binnen iOS wel goed staam?" was het antwoord. Vanzelfsprekend staat dit goed...
Zo gratis is het niet. Dit is wat er in de prijslijst staat,initdebug schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:29:
[...]
Normaliter kost dit geld. Toen ik me in had geschreven voor de proefperiode kreeg ik een mail waarin stond dat omdat Cupra nog niet echt veel data doorstuurt via hun API, ze mijn account gratis hebben gemaakt.
Het is opzich wel fijn. Hij slaat al je laadsessies op, met grafiek van snelheid, aantal kw, etc. Je kan je range zien en je soc.
Wat normaal wel met tronity kan maar niet met Cupra (nog) is het bijhouden van ritten, je verbruik in de gaten houden, je kilometerstand zien, etc.
Voor een gratis platform werkt het prima!
"CUPRA CONNECT biedt een breed scala aan online diensten in de auto en via de My CUPRA app.
Deze zijn standaard voor 3 jaar inbegrepen en na deze periode per jaar of per maand te verlengen."
Gratis ging om het Tronity account, niet cupra connect..eisbaer schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:05:
[...]
Zo gratis is het niet. Dit is wat er in de prijslijst staat,
"CUPRA CONNECT biedt een breed scala aan online diensten in de auto en via de My CUPRA app.
Deze zijn standaard voor 3 jaar inbegrepen en na deze periode per jaar of per maand te verlengen."
Wat met Tronity gratis geboden wordt, zou je met my Cupra dan toch ook verwachten aangezien die laatste niet gratis is maar in de prijs verdisconteerd.silencenl17 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:48:
[...]
Gratis ging om het Tronity account, niet cupra connect..
Heeft iemand hier toevallig een Quasar Grey met de 18" wielen (Essential of Business)? Ik ben benieuwd naar wat foto's hoe dit eruit ziet
Nee soms wel soms niet en wordt echt heet de iphone daarom maar gekozen voor kabeltje sorry
Deze week bericht gehad dat mijn Cupra Born volgende week zaterdag wordt geleverd. In mijncupra vindt je daar nog niets van terug. Bestelling overigens gedaan op 5 januari en kenteken is 25 april uitgegeven.Patrock schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:43:
[...]
Staat bij mij nog niets in. Via lease / werk besteld.
Wat ik laatst van cupra daar over hoorde was het volgende; "de connectie tussen de OEM en mijn cupra is nog niet gereed. Vin/productie gaan zeker ook toevoegen wanneer de productie wat stabieler is. Er hangt alleen best veel complexiteit aan, bij CUPRA bestellen we veel auto’s al van te voren en koppelen we daarna een klant of wordt er in sommige gevallen geruild. Dus om fouten te voorkomen moeten we erg voorzichtig zijn met bepaalde info delen. Het is allemaal work in progress en we passen ons constant aan"
Pas als er een kenteken is, en alles op je naam verwacht ik pas dat daar informatie komt.
Aha, dat klinkt logisch. Probleem is alleen dat hij uit de aansluitingen onder armsteun zelfs niet "langzaam" laadt.... laden gaat 30 seconden goed en dan stopt het gewoon..... nu uit nood dus kabel van achteren naar voren..... irritant zeker als ik bedenk dat ik op de grootste powerbank zit die ik kon vinden.......initdebug schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:13:
[...]
Bij mij is dat ook zo. De laadpoorten achter zijn snelladers, zonder verbinding met de auto. De laadpoorten onder de armsteun zijn 'langzame' laders, die wel zorgen voor verbinding met de auto (voor bijv. Android Auto of Apple Carplay)

Ik ga langs de dealer, want hier moet toch iets aan te doen zijn.... in mijn geval gebruik ik mijn telefoon tijdens diensten en dan moet ik bijladen tussendoor....
Geen zin in lange kabels....
Iemand dit al geprobeerd, zou het ook op de born passen? Ik zou mijn zonnebril wel ergens op een handige manier opbergen
https://www.amazon.nl/gp/...smid=A3LG9Q3NUXH5OM&psc=1
Wel in vroegere VAG auto’s gehad, werkte altijd wel goed. Een van de weinig dingen die ik mis uit mijn Karoq is een goede plek voor mijn zonnebril.
Dit is een standaard VAG dingetje, ook via AliE goedkoop te bestellen. Lijkt me niet dat ze ineens de steekmaat van de handgreep gaan aanpassen na al die jaren speciaal voor de Born. Maar voordeel van Amazon is dat je het makkelijk kunt retourneren.bkruyver schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 23:26:
Iemand dit al geprobeerd, zou het ook op de born passen? Ik zou mijn zonnebril wel ergens op een handige manier opbergen
Beste mensen, sinds 21 december 2021 leasen we een Cupra Born Business One Aurora Blue. Na 6000 km kan ik zeggen dat het bijzonder goed bevalt. Er zijn geen storingen geweest, alleen een lekke band gehad. Range is voor ons voldoende, winter Rond 250 km, zomer rond 380 km. Plekken die wij vaak bezoeken hebben op 50 meter afstand een laadpaal. Thuis laden we met eassee wall box met load balancer. Vanaf volgende week met 11Kw. Ook gebruiken we jedlix app om slim te laden (alleen op zonnepanelen of als er overschot op het netwerk is). Milieu vriendelijk en de uitbetaling die je dan krijgt is mooi meegenomen. We gaan de Born na 6 maanden lease aanschaffen als occasion. Weet iemand hoe meerdere laadlocaties invoeren werkt? Dit is ons nog niet gelukt.
Heb ik gevraagd bij Cupra: “Nee dit kan niet. En een update waarin dit wordt meegenomen wordt ook niet verwacht”.peu304 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 14:00:
Is er al iemand bekend of het geluid van de richting aanwijzer wat zachter kan?
Nu twee weken in bezit van mijn CUPRA Born Adrenaline One. Tot nu toe eigenlijk erg tevreden, alleen sinds donderdag onderstaande storing. Blijft helaas terugkomen. Heb al een afspraak gemaakt bij de garage (komende dinsdag). Meer mensen ervaring met deze storing? En hoe veilig / onveilig is het om (veel) te blijven rijden?
:strip_exif()/f/image/FwQjbIVv1zKCmksAiIV4JFe2.jpg?f=fotoalbum_large)
Oranje mag je doorrijden toch; als Seat het als probleem had gezien hadden ze wel eerder laten komen denk ik
Neepeu304 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:20:
En hebben jullie dat ook als de auto is ontgrendeld het laadklepje nog op slot zit?
Niet helemaal hetzelfde, maar wel dat de stekker nog gelockt is terwijl ik zou verwachten dat-ie los zou zijn.peu304 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:20:
En hebben jullie dat ook als de auto is ontgrendeld het laadklepje nog op slot zit?
Ik kom aanlopen, open de deur aan de bestuurderskant via de handgreep (keyless entry). Dan de laadpas tegen de paal, stekker uit de laadpaal. Dan verwacht ik dat ik de stekker ook uit de auto kan trekken, maar daarvoor moet ik de ontgrendelknop indrukken op de sleutel. Waarom?
Of dat bij de stekker is weet ik nog niet, maar ik moet ook na de keyless entry nog 1 x apart op de sleutel drukken om het laadkepje open te krijgen.
Toen ik deze melding had en naar Cupra belde raadde ze mij wel aan zsm naar een werkplaats te gaan, en eigenlijk er niet meer mee te rijden (alleen naar de dealer dus). Maar goed, ik kreeg die melding nadat de auto volledig stil viel op de snelweg dus dat kan er ook mee te maken hebben.wd200 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:15:
Oranje mag je doorrijden toch; als Seat het als probleem had gezien hadden ze wel eerder laten komen denk ik
Maak je wel gebruik van de valet service en gratis vervangend vervoer?MPGalien schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:00:
Nu twee weken in bezit van mijn CUPRA Born Adrenaline One. Tot nu toe eigenlijk erg tevreden, alleen sinds donderdag onderstaande storing. Blijft helaas terugkomen. Heb al een afspraak gemaakt bij de garage (komende dinsdag). Meer mensen ervaring met deze storing? En hoe veilig / onveilig is het om (veel) te blijven rijden?
[Afbeelding]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb niet exact dezelfde melding maar al weken “Storing aandrijf systeem. Werkplaats opzoeken, alstublieft.”MPGalien schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:00:
[Afbeelding]
Maar die gaat gepaard met meer meldingen:
- Storing: Stabiliseringscontrole (ESC)
- Front Assist is niet beschikbaar.
- Lane Asist is niet beschikbaar.
- Parkeerhulp is niet beschikbaar.
- Storing: Parkeerhulp
- Storing: Auto Hold.
Na het resetten met obdeleven blijft het terugkomen, dealer kan het niet vinden.
Als ik de auto uitlees met obdeleven dan staan bijna alle modules in storing maar module 13 - Adaptive Cruise Control gaat bijna nooit weg, en soms moet ik zekering F6 (Regelapparaat voor de afstand (MRR)) uit de motor ruimte trekken om de module te kunnen resetten.
Ik heb nu de logs aangeleverd van obdeleven, en aan de hand daarvan denken ze dat het de camera achter de voorruit is, kan hem waarschijnlijk morgen of overmorgen weer ophalen als het onderdeel binnen is.
Hopelijk is daarmee ook de aandrijf systeem foutmelding weg.
Met zoveel technologie in de wagen, zou je toch verwachten dat je exact weet waar storing zit?
wd200 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:15:
Nerrion schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:31:
[...]
Toen ik deze melding had en naar Cupra belde raadde ze mij wel aan zsm naar een werkplaats te gaan, en eigenlijk er niet meer mee te rijden (alleen naar de dealer dus). Maar goed, ik kreeg die melding nadat de auto volledig stil viel op de snelweg dus dat kan er ook mee te maken hebben.
Tylen schreef op zondag 8 mei 2022 @ 06:50:
[...]
Maak je wel gebruik van de valet service en gratis vervangend vervoer?
Vanochtend gesproken met de garage. Ze gaan eerst in de werkplaats even kijken wat ze kunnen vinden. Het is namelijk een hele algemene storing. Er werd aangegeven dat ik gewoon met de auto kan blijven rijden, alles doet het verder ook gewoon. En de valet service en gratis vervangend vervoer zou alleen voor regulier (periodiek) onderhoud gelden.Disksoft schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:46:
[...]
Ik heb niet exact dezelfde melding maar al weken “Storing aandrijf systeem. Werkplaats opzoeken, alstublieft.”
Na het resetten met obdeleven blijft het terugkomen, dealer kan het niet vinden.
Als ik de auto uitlees met obdeleven dan staan bijna alle modules in storing maar module 13 - Adaptive Cruise Control gaat bijna nooit weg, en soms moet ik zekering F6 (Regelapparaat voor de afstand (MRR)) uit de motor ruimte trekken om de module te kunnen resetten.
Ik heb nu de logs aangeleverd van obdeleven, en aan de hand daarvan denken ze dat het de camera achter de voorruit is, kan hem waarschijnlijk morgen of overmorgen weer ophalen als het onderdeel binnen is.
Nee valet is voor onderhoud en repratie. Zo staat het in de folder.MPGalien schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:22:
[...]
[...]
[...]
[...]
Vanochtend gesproken met de garage. Ze gaan eerst in de werkplaats even kijken wat ze kunnen vinden. Het is namelijk een hele algemene storing. Er werd aangegeven dat ik gewoon met de auto kan blijven rijden, alles doet het verder ook gewoon. En de valet service en gratis vervangend vervoer zou alleen voor regulier (periodiek) onderhoud gelden.
Ik kreeg voor deze melding ook gratis vervangend vervoer (ID3).Nerrion schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:31:
[...]
Toen ik deze melding had en naar Cupra belde raadde ze mij wel aan zsm naar een werkplaats te gaan, en eigenlijk er niet meer mee te rijden (alleen naar de dealer dus). Maar goed, ik kreeg die melding nadat de auto volledig stil viel op de snelweg dus dat kan er ook mee te maken hebben.
Cupra Service: Dus ook vervangend vervoer bij reparaties.
Is er al iemand die zn cupra heeft voorzien van andere velgen.
ben heel benieuwd wat hier nog mooier onder zou staan?
ben heel benieuwd wat hier nog mooier onder zou staan?
Met het warmer wordende weer loop ik tegen een minpunt aan, de airco. Of hij werkt in mijn Cupra niet of hij krijgt het niet koud. Iemand dezelfde ervaring?
Nee, integendeel. Ik ben verrast hoe snel de auto verwarmt dan wel koelt. Echt binnen de minuut komt er warme of koele lucht. Ik heb wel een uitvoering met een warmtepomp.MarinoC schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:31:
Met het warmer wordende weer loop ik tegen een minpunt aan, de airco. Of hij werkt in mijn Cupra niet of hij krijgt het niet koud. Iemand dezelfde ervaring?
Zou dat (veel) verschil maken zo’n warmtepomp? Bij mij blaast hij nog geen eens koude lucht. Had hm op 16 graden staan vanmiddag, zeker 20 min.. ben bang dat de airco het dan niet doet..Pinobigbird schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:39:
[...]
Nee, integendeel. Ik ben verrast hoe snel de auto verwarmt dan wel koelt. Echt binnen de minuut komt er warme of koele lucht. Ik heb wel een uitvoering met een warmtepomp.
Met de zon op de ruiten warmt het snel op in de auto. De airco houdt het wel koel bij mij. Bij vertrek doe ik met de afstandsbediening even alle 4 de ruiten open, de airco naar stand 3 of 4 en daarna terug naar stand 2.MarinoC schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:31:
Na veel zoeken kan ik niet vinden wat een warmtepomp in een elektrische auto inhoud. Is het een extra compressor+condensor+verdapmer naast de airco compressor? Bij een split unit in huis kun je de functie van de verdamper en condensor verwisselen zodat je kunt koelen en verwarmen.
Dat zou ook met de auto airco moeten kunnen maar is dat wat er gebeurd?
Dat zou ook met de auto airco moeten kunnen maar is dat wat er gebeurd?
Heb je alle ventilatie luikjes goed openstaan? Dat had ik in het begin niet waardoor ik ook dacht dat het traag ging.MarinoC schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:31:
Je kunt de wagen ook 30 minute voor vertrek opdracht geven via de app. Ik stap altijd in een koele of voorverwarmde auto op die manier. Iedere ochtend staat hij bij zelfs op hetzelfde tijdstip ingesteld, lekker begin van de werkdageisbaer schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 06:03:
[...]
Met de zon op de ruiten warmt het snel op in de auto. De airco houdt het wel koel bij mij. Bij vertrek doe ik met de afstandsbediening even alle 4 de ruiten open, de airco naar stand 3 of 4 en daarna terug naar stand 2.
Yuup. +1 😅Tjen0707 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:54:
[...]
Heb je alle ventilatie luikjes goed openstaan? Dat had ik in het begin niet waardoor ik ook dacht dat het traag ging.
& @MPGalien Klinkt allemaal als dezelfde problemen bij de ID.3 (klik voor link)Disksoft schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:46:
[...]
Ik heb niet exact dezelfde melding maar al weken “Storing aandrijf systeem. Werkplaats opzoeken, alstublieft.”
Neigt wat mij betreft heel erg naar een te lage 12 volt accu.
Wat je zou kunnen proberen is om deze eens een nachtje aan de druppellader te hangen.
*sowieso
Hahaha, ik had niet door dat er een klik in zat vandaar 🙃
Iemand ervaring met de storing “sos oproep niet beschikbaar, ga naar de werkplaats”
Is dit wellicht makkelijk te resetten of iets?
Is dit wellicht makkelijk te resetten of iets?
Als één van de eerste de Cupra destijds mogen ontvangen. Vandaag even een update. Het gaat om een Cupra met performance pack. Auto bevalt mij prima. Op dit moment zit ik in Madrid en ben daar, met een aantal onderbrekingen, zonder problemen naar toe gereden. Heb de ABRP app op mijn android auto staan. Het werkt perfect. Geen enkel moment in de problemen geweest met laden. Gemiddeld iedere stop +/- 30 minuten en door. Ja je bent langer onderweg, maar ik kom veel meer ontspannen aan. Wel rijd ik continu 100 km/u maar ik vind dat geen probleem.
Overigens mooi om te zien hoeveel bekijks je hebt met de Cupra in Frankrijk en Spanje. Daar rijden de voertuigen kennelijk nog niet.:strip_exif()/f/image/Io6E0yExETjFMkpKqQFxOndm.jpg?f=fotoalbum_large)
Een gemiddeld verbruik van 17.3 kWh per 100 km.
Overigens mooi om te zien hoeveel bekijks je hebt met de Cupra in Frankrijk en Spanje. Daar rijden de voertuigen kennelijk nog niet.
:strip_exif()/f/image/Io6E0yExETjFMkpKqQFxOndm.jpg?f=fotoalbum_large)
Een gemiddeld verbruik van 17.3 kWh per 100 km.
[ Voor 23% gewijzigd door BlakeNL op 10-05-2022 13:43 . Reden: Toevoegen verbruik ]
Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.