Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 22 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:50
eisbaer schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:15:
Zaken die ik wil laten wijzigen:

Reeds mogelijk met OBDeleven of vagcom
-drl achter aan en schakelbaar
-lane assist stand wordt onthouden + geel icoontje uitschakelen
-offline modus scherm naar 3 sec

Nog niet gevonden of het mogelijk is:
-stand van de stoelverwarming wordt onthouden
-R stand van de spiegels wordt onthouden
Stoelverwarming:
  1. Module 08 Air Conditioning
  2. Adaption
  3. Retention of driver's seat heater level
Standaard setting is: Active for 10 Minutes
Aanpassen naar: Active

Als ik google mag geloven betekend de standaard instelling dat wanneer je binnen 10 minuten terugkeert naar de auto stoelverwarming onthouden wordt anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 15:12
drluna schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:58:
[...]

Stoelverwarming:
  1. Module 08 Air Conditioning
  2. Adaption
  3. Retention of driver's seat heater level
Standaard setting is: Active for 10 Minutes
Aanpassen naar: Active

Als ik google mag geloven betekend de standaard instelling dat wanneer je binnen 10 minuten terugkeert naar de auto stoelverwarming onthouden wordt anders niet.
Klopt, zo staat dat ook in de handleiding. Zelfde met stuurverwarming dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drluna
Nerrion schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:00:
[...]

Klopt, zo staat dat ook in de handleiding. Zelfde met stuurverwarming dacht ik.
Dat wist ik niet, wel interessante instelling binnenkort eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-03 08:34
Zo de eerste langere rit gister gehad. Eerst ervaring;
Lane assist op de snelweg prima, op binnenwegen heel irritant omdat de belijning daar anders is. Meerdere malen gehad dat de auto duidelijk merkbaar naar links corrigeerde op een relatief smalle weg met enkel buitenlijnen. Bij tegemoetkomende auto's niet altijd even fijn ;) Ik zet het voorlopig dus gewoon uit, en daar is meteen mijn volgende punt; deze staat automatisch aan en moet je dus handmatig uitzetten iedere keer.
Iemand een idee hoe je dit snel uit kan zetten zonder het hele menu op het scherm door te moeten?

Addaptive cruisecontrol werkt erg goed al moet je wel tijdig naar links gaan wil je niet teveel last hebben van inhouden van de auto, zelfs wanneer de afstand tot de voorganger op minimaal staat. Maar dit is verder niet storend vind ik.

Rijgedrag is echt top, ligt lekker op de weg en stuurt vrij direct. Geluid van de speakers is als je voorin zit voor mij meer dan voldoende. Het is geen high end kwaliteit maar we worden toch allemaal dover naarmate we ouder worden. Waar ik mij wel enorm aan stoor is het harde geluid bij het wisselen van een liedje via het stuur en van bijvoorbeeld het knipperlicht. Weet iemand of je die geluiden zachter kan zetten/uit kan zetten? Ik kon het zo snel niet vinden.

Verder veel positieve reacties ontvangen over het uiterlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
CupraFrank schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:51:
Lane assist op de snelweg prima, op binnenwegen heel irritant omdat de belijning daar anders is. Meerdere malen gehad dat de auto duidelijk merkbaar naar links corrigeerde op een relatief smalle weg met enkel buitenlijnen. Bij tegemoetkomende auto's niet altijd even fijn ;) Ik zet het voorlopig dus gewoon uit, en daar is meteen mijn volgende punt; deze staat automatisch aan en moet je dus handmatig uitzetten iedere keer.
Iemand een idee hoe je dit snel uit kan zetten zonder het hele menu op het scherm door te moeten?

Addaptive cruisecontrol werkt erg goed al moet je wel tijdig naar links gaan wil je niet teveel last hebben van inhouden van de auto, zelfs wanneer de afstand tot de voorganger op minimaal staat. Maar dit is verder niet storend vind ik.

Rijgedrag is echt top, ligt lekker op de weg en stuurt vrij direct. Geluid van de speakers is als je voorin zit voor mij meer dan voldoende. Het is geen high end kwaliteit maar we worden toch allemaal dover naarmate we ouder worden. Waar ik mij wel enorm aan stoor is het harde geluid bij het wisselen van een liedje via het stuur en van bijvoorbeeld het knipperlicht. Weet iemand of je die geluiden zachter kan zetten/uit kan zetten? Ik kon het zo snel niet vinden.

Verder veel positieve reacties ontvangen over het uiterlijk!
Zachter zetten lukte me niet, dus ik heb het helemaal uitgezet. Ik weet uit m'n hoofd niet precies waar in het menu het stond, volgens mij Instellingen > Klank > menu toets oid. Ik kan straks als ik in de auto zit even kijken voor je! Knipperlicht kan je overigens bij mijn weten niks aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Nerrion schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Zachter zetten lukte me niet, dus ik heb het helemaal uitgezet. Ik weet uit m'n hoofd niet precies waar in het menu het stond, volgens mij Instellingen > Klank > menu toets oid. Ik kan straks als ik in de auto zit even kijken voor je! Knipperlicht kan je overigens bij mijn weten niks aan veranderen.
Dank! Uit heeft ook wel mijn voorkeur, ik hou niet zoveel van teveel geluiden. Op mijn telefoon staat immers ook altijd alles op stil. Ik ga zo even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
  • Laatst online: 20:55
Dit kan volgens mij alleen met die "OBDEleven" dongle. Heb ik alleen gelezen, verder geen verstand van.

Fijn dat hij zo goed rijdt als iedereen zegt, en ook dat het geluid van de radio acceptabel is. Is voor mij ook wel een belangrijk punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drluna
In het Hoofdmenu (dat scherm met Navi, Radio en Telefoon) heb je standaard op het 2e scherm in de meest linker kolom iets van rij standen oid, in dit blok kun je verticaal scrollen 1 van de opties daar is een Lane Assist toggle.
Fijne van de blokken is dat hij de laatst geselecteerde acties onthoud en je dus heel eenvoudig Lane assist kan uit/in schakelen door in het hoofdmenu 1x naar rechts te swipen en het vinkje om te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:48
Brak1977 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Dit kan volgens mij alleen met die "OBDEleven" dongle. Heb ik alleen gelezen, verder geen verstand van.

Fijn dat hij zo goed rijdt als iedereen zegt, en ook dat het geluid van de radio acceptabel is. Is voor mij ook wel een belangrijk punt.
Ik ga het morgen testen ;-)
@CupraFrank : Met betrekking tot ACC: ik rij al 4 jaar in auto's met ACC, en als het in de Born hetzelfde werkt/zich gedraagt is het kwestie van wennen. In m'n huidige auto zie ik het aankomen en met een heel klein beetje gas druk je hem erdoorheen of kan je op tijd naar een andere baan. Andere truc die ik nog weleens doe is de volgafstand even korter maken zodat ik meer tijd heb om naar een andere baan te schuiven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
Of even je knipperlicht naar links aantikken (en daadwerkelijke inhalen ;)), dan accelereert de auto wel weer naar ingestelde snelheid. (ervaringen Passat GTE)

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:54
PSspike schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:22:
Of even je knipperlicht naar links aantikken (en daadwerkelijke inhalen ;)), dan accelereert de auto wel weer naar ingestelde snelheid. (ervaringen Passat GTE)
Bij de ID3 ook.. dus zal bij de Born ook zo zijn lijkt me.
Knipperlicht aan is versnellen, mits de afstand het toelaat (dus hij gaat dan wel over de gewenste afstand heen.. maar remt wel af als je toch te dichtbij komt (gisteren zelf ervaren omdat ik toch niet naar links kon :o)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
Heh, daar ben ik dan altijd te ongeduldig voor, ik 'trap' hem er altijd doorheen, en op de linkerbaan zit ik op de juiste snelheid.

Vanavond maar even in de Polo testen, zodat ik ook weer wat leer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
drluna schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:14:
[...]

In het Hoofdmenu (dat scherm met Navi, Radio en Telefoon) heb je standaard op het 2e scherm in de meest linker kolom iets van rij standen oid, in dit blok kun je verticaal scrollen 1 van de opties daar is een Lane Assist toggle.
Fijne van de blokken is dat hij de laatst geselecteerde acties onthoud en je dus heel eenvoudig Lane assist kan uit/in schakelen door in het hoofdmenu 1x naar rechts te swipen en het vinkje om te zetten.
Top, dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
PSspike schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:22:
Ja daar was ik al achter, is een kwestie van wennen ook denk ik. Hij houdt nogal een veilige afstand aan, zelfs wanneer je de afstand op het kleinst zet. Of ik ben gewoon een klever zonder dat ik bewust door heb ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
CupraFrank schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:35:
[...]

Ja daar was ik al achter, is een kwestie van wennen ook denk ik. Hij houdt nogal een veilige afstand aan, zelfs wanneer je de afstand op het kleinst zet. Of ik ben gewoon een klever zonder dat ik bewust door heb ;)
Haha ik vind de laagste stand perfect als het wat drukker is op de weg, anders stand 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Nerrion schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:08:
[...]

Haha ik vind de laagste stand perfect als het wat drukker is op de weg, anders stand 2.
We gaan het ondervinden, ik heb alleen gisteravond op de snelweg gereden en toen was het niet bepaald heel druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
PSspike schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:23:
[...]

Niks, LM (Alphabet) gebeld en weet ook van niks. Horen het graag zodra ik meer weet ;w
Morgen PON maar eens bellen..
Dame van de Cupra hotline gesproken, idd wat uitval daar door Corona perikelen en daardoor (wederom) vertraging. Ach ja..waar niet?
Auto is nog niet klaar, echter wel te horen gekregen dat ik de auto 17, 19 of 22 februari op kan halen. Hier krijg ik nog uitsluitsel over :/

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 08:52
Zijn er andere Born rijders waarbij de schatting van het aantal km's dat nog te rijden is niet bepaald goed wordt geupdate?

Ik met een zware rechtervoet en veel stoplichtsprintjes had een verbruik van 23,3kW / 100KM.
Nu geeft de schatting in het dashboard 225km bij 60% aan wat zou betekenen dat ik 375 op 1 lading zou kunnen rijden... denk het niet 8)7

Iemand een idee hoe ik dit kan fiksen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
PSspike schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:18:
[...]

Dame van de Cupra hotline gesproken, idd wat uitval daar door Corona perikelen en daardoor (wederom) vertraging. Ach ja..waar niet?
Auto is nog niet klaar, echter wel te horen gekregen dat ik de auto 17, 19 of 22 februari op kan halen. Hier krijg ik nog uitsluitsel over :/
Uitstel op uitstel… auw :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 16:12

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ben voornemens om een Born te kopen, maar iemand een idee van de huidige levertijden van de Business en Adreline? Vanuit Cupra word ik niet veel wijzer.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
Spro schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:41:
[...]

Uitstel op uitstel… auw :|
Betekend dit dat ik nog kans maak om als laatste de '21 Born in ontvangst te nemen van het gezelschap hier? }:O

Eén voordeel; aanstaande dinsdag komt de laadpaal naast de oprit te staan. Staat deze er toch nog eerder dan de auto, dat had ik half december niet verwacht..

[ Voor 23% gewijzigd door PSspike op 04-02-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
TheMadd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:38:
Zijn er andere Born rijders waarbij de schatting van het aantal km's dat nog te rijden is niet bepaald goed wordt geupdate?

Ik met een zware rechtervoet en veel stoplichtsprintjes had een verbruik van 23,3kW / 100KM.
Nu geeft de schatting in het dashboard 225km bij 60% aan wat zou betekenen dat ik 375 op 1 lading zou kunnen rijden... denk het niet 8)7

Eigenlijk geen idee... Ik heb nu een paar keer tot een paar procent accu gereden (5%) en het bereik wat ik nog had volgens de auto kwam redelijk goed overeen met de realiteit.. Bij mijn weten past hij het bereik gewoon constant aan. Misschien als je wat meer km's hebt gemaakt,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Riccardoe
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-04-2022
master_viper schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:52:
Ben voornemens om een Born te kopen, maar iemand een idee van de huidige levertijden van de Business en Adreline? Vanuit Cupra word ik niet veel wijzer.
Hahahaha deze vraag kan iet wat gevoelig liggen hier... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
Zoals ik begrepen heb, maar ik werk niet bij Cupra/pon dus kan er absoluut naast zitten, worden er "One" modellen aangeboden die eigenlijk voor NL bedoeld waren maar te laat kwamen met een verwachte levertijd van maart/april.
De Business valt daar niet onder en zal denk ik met het normale productieproces meegaan. Als ik dan kijk in het ID.X en Audi E-tron topic denk ik dat de levertijd significant langer is (maanden)...

Maar als Cupra je al geen inschatting kan geven, zou ik al helemaal niets aannemen van 'n forum :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
Riccardoe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:59:
[...]

Hahahaha deze vraag kan iet wat gevoelig liggen hier... :+
Mwah, valt wel mee toch? Onze autos zijn al geproduceerd, maar PON maakt er nu gewoon zooitje van.
@master_viper vraagt de levertijd als hij nu besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
Zover ik weet zijn er nog geen andere Borns in NL dan degene die al verkocht zijn. Volgens mij moet je denken aan Q2/Q3 2022? Maar wij hoorden in eerste instantie ook November 2021 en ik wacht nog steeds.

Aan de andere kant, voor mij nog 4 nachtjes slapen. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brak1977
PSspike schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:53:
[...]

Betekend dit dat ik nog kans maak om als laatste de '21 Born in ontvangst te nemen van het gezelschap hier? }:O
Ik ben als het goed is uit deze race, nog 4 nachtjes slapen!
Eén voordeel; aanstaande dinsdag komt de laadpaal naast de oprit te staan. Staat deze er toch nog eerder dan de auto, dat had ik half december niet verwacht..
Kijk, het glas is altijd halfvol! En je moet maar zo zien, jij hebt tenminste een oprit. Ik moet bij de openbare laadpaal, tussen de trailertrash, hippies en junkies! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
TheMadd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:38:

Ik moet zeggen dat mijn schatting ook redelijk overeenkomt met de uiteindelijke werkelijkheid. Heb hem nog niet helemaal leeg gereden maar ik zat op een verbruik van gemiddeld 20,4kW. Ik rij eigenlijk wel altijd in de B stand, dat was even wennen in het begin maar ik vind het nu enorm fijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelKo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-09-2023
Weer een week voorbij, wel een kenteken kunnen krijgen via Max (en via RDW kunnen checken dat het 2021 kenteken is) maar niks over een auto vanuit PON.
Positief is wel dat ik nog in de race ben om de laatste levering te krijgen.

Spannend :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Is er iemand bij wie de My Cupra app wel fatsoenlijk werkt? Het voorverwarmen werkt half, maar enkel als ik het instel en vervolgens de app helemaal afsluit en weer open..

Het stoppen daarentegen werkt niet altijd.

[ Voor 11% gewijzigd door CupraFrank op 04-02-2022 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
CupraFrank schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:51:
Is er iemand bij wie de My Cupra app wel fatsoenlijk werkt? Het voorverwarmen werkt half, maar enkel als ik het instel en vervolgens de app helemaal afsluit en weer open..

Bij mij werkt het voorverwarmen enkel wanneer ik hem echt meteen ga voorverwarmen. Als ik een datum/tijd instel en die probeer te synchroniseren krijg ik na 20/30 sec een error..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Nerrion schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:13:
[...]

Bij mij werkt het voorverwarmen enkel wanneer ik hem echt meteen ga voorverwarmen. Als ik een datum/tijd instel en die probeer te synchroniseren krijg ik na 20/30 sec een error..
Bijzonder, bij mij werkt het nou juist andersom... En bij direct dus alleen op de manier zoals ik beschreef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brak1977

Frank, wil je ons nou even met rust laten met deze vervelende berichtjes? Hou eens rekening met de mensen die de auto nog niet hebben! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Brak1977 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:18:
[...]

Frank, wil je ons nou even met rust laten met deze vervelende berichtjes? Hou eens rekening met de mensen die de auto nog niet hebben! ;-)
Haha sorry! Ik weet hoe het is, als het aan mij had gelegen dan had iedereen zijn auto al in december gehad ;)
Ik hoop dat jij ook snel dit soort vragen kunt stellen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drluna

Dan ben je al best ver gekomen mij lukt het dikwijls niet eens om in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:42

eisbaer

Zie signature

De app is traag maar het werkt wel. Vandaag voorverwarmen geselecteerd en de auto was warm toen ik instapte. Ik kon niet vinden in het infotainment menu hoe je dat voorverwarmen weer uit kan zetten dus dat heb ik maar via de app gedaan.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

sum124get schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:19:
Hoi Mede-Tweakers,

Als ik de auto aan een snellader hang (300kW, SoC +-25%, temperatuur ergens tussen de 5 en 15 graden bij meerdere keren proberen) dan laadt de auto niet sneller dan zo'n 40kW.
Ik heb het vandaag eens geprobeerd om te verifiëren.

Buitentemperatuur: 6 graden
Lader: fastned 150 KWh
Auto voorverwarmd en 20 minuten mee gereden.

SoC start: 30%
Laadsnelheid: 33.7kW

30% - 33.7 kW
31% - 39.6 kW
33% - 41.6 kW
39% - 45.4 kW
51% - 49.2 kW
59% - 47.7 kW ( laadtijd 23 minuten)

De hoogste laadsnelheid was dus 49.2 kW. Niet conform mijn verwachting. Ik had het dubbele verwacht.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Via de routeplanner van het infotainment systeem naar een snellader gereden. Hij nam een route die 6km langer is dan ikzelf genomen zou hebben. Op de terugweg google maps gebruikt via android auto. Wel mijn telefoon via usb aangesloten want dat android auto trekt de batterij van mijn telefoon leeg als een dolle.

De navigatie werkte op zich prima. Werd zelfs getoond in het cockpit display. Wat niet wilde werken was het geluid. Er zit een navigatiegeluid testfunctie op die wel geluid geeft. De muziek wordt gedempt als er een routeinstructie wordt gegeven, maar de instructie zelf is niet te horen. Ben benieuwd of iemand hier meer succes mee heeft gehad.
edit:
En nu een dag later werkt het maps geluid wel

Hoe krijg je dat android auto trouwens weer uitgeschakeld? Ik stop de app op mijn telefoon. Dat werkt :) Maar dat kan niet de juiste manier zijn.
[edit]Beetje bij beetje kom je er zelf achter. In het infotainment in het android auto scherm kun je klikken op het Cupra symbool. Daar kun je schakelen tussen Android auto, mirror link of helemaal uitschakelen[edit/]

[ Voor 15% gewijzigd door eisbaer op 06-02-2022 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
eisbaer schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:45:
De navigatie werkte op zich prima. Werd zelfs getoond in het cockpit display. .
Dit is zeer fijne informatie. Ik ben namelijk van plan om idd de Googlemaps navigatie te gebruiken, omdat die ook up te date verkeersinfo geeft en desnoods tijdens de rit aangeeft dat een andere route sneller is.

Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
eisbaer schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:39:
[...]

30% - 33.7 kW
31% - 39.6 kW
33% - 41.6 kW
39% - 45.4 kW
51% - 49.2 kW

De hoogste laadsnelheid was dus 49.2 kW. Niet conform mijn verwachting. Ik had het dubbele verwacht.
Het feit dat de snelheid oploopt suggereert toch dat de accu niet warm genoeg was toen het laden gestart is. Vreemd is dat wel, je zou toch wel iets betere prestaties verwachten in de omstandigheden die jij schetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

ik222 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:44:
[...]

Het feit dat de snelheid oploopt suggereert toch dat de accu niet warm genoeg was toen het laden gestart is. Vreemd is dat wel, je zou toch wel iets betere prestaties verwachten in de omstandigheden die jij schetst.
Ik denk ook dat het daaraan deels ligt. Overigens liep de snelheid daarna weer terug rond de 50%. Misschien dat daar een software regulering aan het werk is die overijverig te werk gaat. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat na 50% de snelheid weer terugloopt is op zich normaal in de laadcurve, al zou die curve als geheel dus veel hoger moeten liggen.

Ik heb zelf alleen ervaringen met mijn ID.4 en heb daar nooit issues mee gezien, onder de 20 - 25% gaat die meteen naar de (nu nog) maximale snelheid van 125kW. Daarbij moet ik wel opmerken dat ik slechts een paar keer aan de snellader heb gestaan en dat was altijd na een flinke snelweg rit waarbij de accu dus zeker echt warm was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urquattro83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-07-2024
Misschien een tip voor de snelladers onder ons.

De accu van mijn vorige auto (Nissan Leaf) werd na een snellaadbeurt erg heet. Een paar keer bewust flink regenereren in standje one-pedal-driving en de temperatuur liep in het rood.

Klaarblijkelijk warm je een accu dus het snelst op door in de stand genereren te zetten. Paar keer flink oprekken en afremmen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
Een vriend van mij heeft recentelijk een Audi Q4 E-tron in bezit gekregen. Nu las ik hier al wat info over het tot 80% thuis laden. Iets wat natuurlijk meteen 20% van je capaciteit afhaalt als je 's morgens wegrijdt. Hij laadt het gewoon op tot 100%. Is er al iets meer over bekend (misschien heb ik dat gemist, excuus) of dit nu ECHT schadelijk is? En mocht dit schadelijk zijn, zou je dan bijvoorbeeld over 3 jaar de accu's kunnen laten vervangen mocht de range/batterij echt duidelijk minder worden?

Ik bedoel, als je een gewone benzine auto hebt en de motor werkt niet meer goed wordt dit normaal gesproken ook "gewoon" gerepareerd toch? (zakelijke lease)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 22:20
In waarschijnlijk 95% van de dagen hebben de meeste mensen meer dan genoeg aan die 80%, waarom zou je dan tot 100% opladen als dat mogelijk slecht is voor je batterij? Als je weet dat je op een dag meer moet rijden laad je hem op tot 100%.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 14:18
Brak1977 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:01:
Een vriend van mij heeft recentelijk een Audi Q4 E-tron in bezit gekregen. Nu las ik hier al wat info over het tot 80% thuis laden. Iets wat natuurlijk meteen 20% van je capaciteit afhaalt als je 's morgens wegrijdt. Hij laadt het gewoon op tot 100%. Is er al iets meer over bekend (misschien heb ik dat gemist, excuus) of dit nu ECHT schadelijk is? En mocht dit schadelijk zijn, zou je dan bijvoorbeeld over 3 jaar de accu's kunnen laten vervangen mocht de range/batterij echt duidelijk minder worden?

Ik bedoel, als je een gewone benzine auto hebt en de motor werkt niet meer goed wordt dit normaal gesproken ook "gewoon" gerepareerd toch? (zakelijke lease)
Ik hou het doordeweeks bij 80% en indien nodig laadt ik hem in het weekend op tot 100%. De discussie over het vervangen van de accu ga je niet winnen met de LM. Dit zal zowel de LM als Cupra goed hebben afgedicht in de overeenkomsten.

Als je bijvoorbeeld Tesla neemt, zij vervangen de accu pas bij een extreme degradatie (minder dan 70% batterijcapaciteit) binnen 4 jaar of als er minder dan 160.000 (Model 3) of 240.000 kilometer op de teller staat. Nu moet ik bekennen dat Tesla zulke dingen beter regelt en vaak beter openstaat voor verbetering en kritiek. Wij hebben natuurlijk te dealen met VAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 16:12

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Gisteren nog gesproken met een sales agent van Cupra. De Business One gaat er uit / is er al uit. Komt een nieuwe versie voor terug, de Plus variant met o.a. automatisch inparkeren en keyless entry. Levertijd van deze variant zit op Mei (2022). De Adrenaline is op zijn vroegst rond Juli weer te krijgen.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Nu al enkele keren de Born tegengekomen op de N2 bij Eindhoven. Ziet er prima uit. :)
Veel mooier dan de ID3.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24

Pinobigbird

doesn't share food!

Spro schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:03:
[...]

Hoppa, lekker bezig!

Aan de boom schudden werkt zeker, het is alleen zo moeilijk om de juiste boom te vinden...
Voor mij kwam er pas schot in de zaak toen ik stopte met de open vraag "wanneer gaan jullie hem afleveren?"

Toen ik gisteren pon aan de lijn had: ik kom zaterdag naar Leusden. Daar staat of een auto, of je krijgt een ingebrekestelling.
Pon: zaterdag staat er een auto, 11uur, want delivery experience.
Ik: Zaterdag is prima. Geen delivery experience, of ik kom fashionably 75 minuten te laat.
Pon: Zaterdag, zonder delivery experience, u vraagt wij draaien.

Ze kunnen het wel...
En, is-ie er? Pics!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spro
Tot mijn verbazing wel!

Net thuis, 't is toch nog wel even stukje sturen vanaf Leusden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GENPqzGORQDK-ONDtdp61NaGVPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VqYVD3JFJpLopLQIHDG4j5mk.jpg?f=fotoalbum_large

Keurig netjes geholpen, bij aankomst even belletje geven, richting auto, kwartiertje uitleg/instellen/koppelen en sturen maar.

Rijdt prima, knopjes op het stuur zijn even wennen, en lane assist gaat zometeen permanent uit :*)

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ksd7HUSC8N69pHLJGjn-5spgYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cY9Nrh8RUBfzZTNYhMJZVXd4.png?f=fotoalbum_large
Meteen maar even wat sap erin :9 :9

[ Voor 18% gewijzigd door Spro op 05-02-2022 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
Nogmaals een vraagje voor de mede Born bezitters. Zien jullie bij de Guess-O-Meter het Batterijpercentage dat nog beschikbaar is? Op YouTube zag ik filmpjes waarbij het batterijpercentage ook voor je getoond wordt, maar bij mij is dit niet het geval.

Net even snelgeladen. Van 13-30%, kwam niet hoger dan 80kW bij een 300kW lader.

[ Voor 14% gewijzigd door TheMadd op 05-02-2022 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

TheMadd schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:54:
Nogmaals een vraagje voor de mede Born bezitters. Zien jullie bij de Guess-O-Meter het Batterijpercentage dat nog beschikbaar is?
Nee, ik zie het aantal km dat nog beschikbaar is. Het percentage wordt alleen getoond in e-management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
eisbaer schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:14:
[...]
Nee, ik zie het aantal km dat nog beschikbaar is. Het percentage wordt alleen getoond in e-management.
Mogelijk dat het later alsnog als een optie komt. In het instructieboekje staat het ook als voorbeeld en het is er in de praktijk ook geweest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRIutzJLLcS2ax9b7AbftoPtSvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9d2l2vx4CZPLDxfyL84AlTuU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4pIiImIDM53tt_SPmGoxgFj7Lk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7P1qRWdyGlkEZCU4y2vGFN0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door TheMadd op 05-02-2022 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
  • Laatst online: 13-07-2024
Heb iphone 12 mini, ik leg hem op de oplaadplek en scherm geeft aan opladen, maar laad niet op maar trekt hem leeg?
Telefoon wordt bloedheet?
Zit een rubber hoes om mn telefoon zou dat een probleem kunnen zijn?
Iemand een iphone waar het draadloos opladen gewoon goed gaat?
Elke tip welkom👍👍
Of is het beter via een kabel op te laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Wat ik gemerkt heb is dat als de telefoon draadloos verbonden is met Android auto, de batterij snel leeg is en de telefoon flink warm wordt. Ik heb Android auto wireless uitgezet en verbind alleen nog via usb. Mijn oplaad plek heeft geen draadloze lader dus ik denk niet dat dat de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
eisbaer schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:01:
Wat ik gemerkt heb is dat als de telefoon draadloos verbonden is met Android auto, de batterij snel leeg is en de telefoon flink warm wordt. Ik heb Android auto wireless uitgezet en verbind alleen nog via usb. Mijn oplaad plek heeft geen draadloze lader dus ik denk niet dat dat de oorzaak is.
Oke toch bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Robert14359 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:21:
[...]
Oke toch bedankt voor het meedenken!
Wat ik er mee wil zeggen is dat het goed zou kunnen dat de oorzaak ligt bij Apple CarPlay. Bij Android kun je die app uitschakelen en het batterij leegtrekken en heet worden was meteen afgelopen. Geen idee of je bij Apple een app kunt uitschakelen om dat eens te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
eisbaer schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:38:
[...]
Wat ik er mee wil zeggen is dat het goed zou kunnen dat de oorzaak ligt bij Apple CarPlay. Bij Android kun je die app uitschakelen en het batterij leegtrekken en heet worden was meteen afgelopen. Geen idee of je bij Apple een app kunt uitschakelen om dat eens te testen.
Begrijp ik, uiteraard kan ik apple Carplay uitzetten maar dan mis ik meteen flitsmeister enz en die gebruik ik altijd🏎
Ga ik wel proberen dank je wel👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
Robert14359 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:54:
Heb iphone 12 mini, ik leg hem op de oplaadplek en scherm geeft aan opladen, maar laad niet op maar trekt hem leeg?
Telefoon wordt bloedheet?
Zit een rubber hoes om mn telefoon zou dat een probleem kunnen zijn?
Iemand een iphone waar het draadloos opladen gewoon goed gaat?
Elke tip welkom👍👍
Of is het beter via een kabel op te laden?
Maar geen foutmeldingen dat hij niet kan laden?
Mijn iPhone 12 laadt wel gewoon op maar lijkt te klein te zijn en dat levert continu een fout op ‘kan telefoon in telefoonvak niet opladen bla bla’. Als ik hem een cm omhoog schuif(en zo vasthoudt)… opgelost.

Overigens na een ritje in de regen achteruit inparkeren en ik weet weer hoe fijn het is dat bij een VW de camera achter het logo verstopt zit. Das bij Cupra( en alle Seats/Skoda’s) best stuk slechter door opspattend water

First world problems, I know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
Spro schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:02:
[...]

Mijn iPhone 12 laadt wel gewoon op maar lijkt te klein te zijn en dat levert continu een fout op ‘kan telefoon in telefoonvak niet opladen bla bla’. Als ik hem een cm omhoog schuif(en zo vasthoudt)… opgelost.

Overigens na een ritje in de regen achteruit inparkeren en ik weet weer hoe fijn het is dat bij een VW de camera achter het logo verstopt zit. Das bij Cupra( en alle Seats/Skoda’s) best stuk slechter door opspattend water

First world problems, I know.
Klopt geeft na een tijdje foutmelding kan niet laden misschien iets aan onderkant dus leggen zodat hij hoger ligt de oplossing?
Jij met of zonder beschermhoes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
Robert14359 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:09:
[...]

Klopt geeft na een tijdje foutmelding kan niet laden misschien iets aan onderkant dus leggen zodat hij hoger ligt de oplossing?
Jij met of zonder beschermhoes?
Met, de 'Siliconenhoesje met MagSafe voor iPhone 12'
maar ook gestest zonder, geen verschil

Morgen zal ik ff blokje plastic uit de 3d printer trekken om die telefoon ±1cm hoger te leggen, en dan kijken of het fixed is

[ Voor 19% gewijzigd door Spro op 05-02-2022 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
Spro schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:12:
[...]

Morgen zal ik ff blokje plastic uit de 3d printer trekken om die telefoon ±1cm hoger te leggen, en dan kijken of het fixed is
Oke gaaf dat je dat kan ben benieuwd of het dan opgelost is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaffie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05-2024
[...]

Hoe leg je de telefoon er in? Volgens mij moe je hem ondersteboven doen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
zwaffie schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:12:
[...]

Hoe leg je de telefoon er in? Volgens mij moe je hem ondersteboven doen namelijk
Oke dat wist ik niet straks testen dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
zwaffie schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:12:
[...]

Scherm omhoog/boven/zichtbaar. Onderkant naar beneden.

[ Voor 3% gewijzigd door Spro op 06-02-2022 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Spro schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:02:
[...]

Heb dit probleem in m'n Seat Leon ookmet m'n iPhone 13 Pro (en daar voor ook met de 12 Pro). Echt waardeloos dat draadloos opladen. Werkt voor paar minuten, en daarna de melding: "Telefoon kan niet worden opgeladen. Zorg dat er niks in de weg ligt" (o.i.d.)

Meest nutteloze optie ever. De keren dat hij wel langdurig laadt gaat het ook nog eens tergend langzaam.
Ben er niet rouwig om dat deze optie vanwege chiptekort niet beschikbaar is in m'n nieuwe (bestelde) leaseauto (BMW 1 serie).

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
Rivanov schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:30:
[...]

Heb dit probleem in m'n Seat Leon ookmet m'n iPhone 13 Pro (en daar voor ook met de 12 Pro). Echt waardeloos dat draadloos opladen. Werkt voor paar minuten, en daarna de melding: "Telefoon kan niet worden opgeladen. Zorg dat er niks in de weg ligt" (o.i.d.)

Meest nutteloze optie ever. De keren dat hij wel langdurig laadt gaat het ook nog eens tergend langzaam.
Ben er niet rouwig om dat deze optie vanwege chiptekort niet beschikbaar is in m'n nieuwe (bestelde) leaseauto (BMW 1 serie).
Mja. Het is maar hoe je het bekijkt. Draadloze CarPlay zonder draadloos laden, das pas kansloos(immers zodra je kabeltje in je telefoon steekt laadt die op en heb je CarPlay), maar de laatste verkoper die ik dit uitlegde keek alsof hij water zag branden.

Zoals gezegd print ik even plastic balkje om de telefoon wat hoger te laten liggen. Werkt dan nog steeds niet stap ik weer over op het oude vertrouwde kabeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24

Pinobigbird

doesn't share food!

Voor zover ik me kan herinneren zie ik alleen problemen met iphones voorbijkomen. Tijdens mijn proefrit had ik met m'n Samsung Galaxy S10 geen problemen met draadloos laden.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Spro schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:48:
[...]

Mja. Het is maar hoe je het bekijkt. Draadloze CarPlay zonder draadloos laden, das pas kansloos(immers zodra je kabeltje in je telefoon steekt laadt die op en heb je CarPlay), maar de laatste verkoper die ik dit uitlegde keek alsof hij water zag branden.

Zoals gezegd print ik even plastic balkje om de telefoon wat hoger te laten liggen. Werkt dan nog steeds niet stap ik weer over op het oude vertrouwde kabeltje :)
Niet helemaal waar. Vaak biedt maar één specifieke USB poort ondersteuning voor wired CarPlay. Dus wireless CarPlay is alsnog erg nutttig aangezien je dan iedere USB poort kunt gebruiken voor opladen. Zelfs de 12v aansluiting kun je gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
Pinobigbird schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:52:
Voor zover ik me kan herinneren zie ik alleen problemen met iphones voorbijkomen. Tijdens mijn proefrit had ik met m'n Samsung Galaxy S10 geen problemen met draadloos laden.
Ik zie op Facebook juist weer problemen met Android telefoons voorbij komen. De draadloze lader heeft slechts een vermogen van 5W. Daardoor lopen veel android telefoons leeg bij gebruik van Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
Vandaag liep mn systeem toen ik net weg reed vast, niks meer mogelijk om te gebruiken? (Aan en uitzetten hielp niet)Moest even in Leiden zijn daar na 30 minuten weer in de auto en weer in orde🤷 Al meer mensen dit gehad en wat kan je dan het beste doen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvZI4RSffRofvxfNE-BBFJAmBb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWwOFHZV06UEVMYT3nwtWSZn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-MNJFwqLbiyfs0KziHCLMKtNY5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQH31MzIClBAA8qeRMMZgplx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Robert14359 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:33:
Vandaag liep mn systeem toen ik net weg reed vast, niks meer mogelijk om te gebruiken? (Aan en uitzetten hielp niet)Moest even in Leiden zijn daar na 30 minuten weer in de auto en weer in orde🤷 Al meer mensen dit gehad en wat kan je dan het beste doen?[Afbeelding]

[Afbeelding]
De aan/uit knop op het media systeem 10 seconden ingedrukt houden, dan krijgt het systeem een harde reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
ik222 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:57:
[...]

De aan/uit knop op het media systeem 10 seconden ingedrukt houden, dan krijgt het systeem een harde reboot.
Top wist ik niet, dank je wel👍👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spro
[...]
Nou, blokje eronder, lijkt het op te lossen; ff uurtje gestuurd en alleen drama nadat ik met mach 5 door een bocht ging en mijn telefoon begon te schuiven. Morgen/overmorgen eens even kijken of het consistent blijft werken, maar anders was dit een quick fix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
TheMadd schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:57:
[...]

Ik zie op Facebook juist weer problemen met Android telefoons voorbij komen. De draadloze lader heeft slechts een vermogen van 5W. Daardoor lopen veel android telefoons leeg bij gebruik van Android Auto.
Daar heb ik dan weer geen last van. Ik heb niet het idee dat mijn telefoon echt snel geladen wordt, maar constante batterijpercentage wel. Ik heb standaard CarPlay aan, met Waze, Flitsmeister, Spotify. Niet de lichtste apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Spro schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:37:
[...]

Daar heb ik dan weer geen last van. Ik heb niet het idee dat mijn telefoon echt snel geladen wordt, maar constante batterijpercentage wel. Ik heb standaard CarPlay aan, met Waze, Flitsmeister, Spotify. Niet de lichtste apps.
Flitsmeister op Android Auto was een enorme energieslurper (telefoon werd gloeiend heet) en werkt bij mij sowieso ook gewoon slecht (GPS zat er constant naast).

Nu met een iPhone 13 Pro Max en CarPlay geen last meer van in dezelfde ID.4. Dus in mijn geval was dat echt een issue met de S10+ en FM via AA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brak1977
Spro schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:36:
[...]

ff uurtje gestuurd en alleen drama nadat ik met mach 5 door een bocht ging en mijn telefoon begon te schuiven.
Whahaha Mach 5. (Sorry zondag avond, pilsje op). Ik zie je al vliegen door de bocht :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
ik222 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:42:
[...]

Flitsmeister op Android Auto was een enorme energieslurper (telefoon werd gloeiend heet) en werkt bij mij sowieso ook gewoon slecht (GPS zat er constant naast).

Nu met een iPhone 13 Pro Max en CarPlay geen last meer van in dezelfde ID.4. Dus in mijn geval was dat echt een issue met de S10+ en FM via AA.
ik ben eigenlijk ook helemaal geen fan van Flitsmeister, en heb het jaren niet gebruikt; rij regelmatig te hard maar niet op plekken waar ze flitsen. Tot ik 'n maand of 2 even niet zo goed oplette en toen was het ook meteen goed pijnlijk :+
Nu maar via shortcuts gemaakt dat zodra CarPlay connected is, FM gestart wordt gevolgd door Waze en Spotify. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
Brak1977 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:51:
[...]

Whahaha Mach 5. (Sorry zondag avond, pilsje op). Ik zie je al vliegen door de bocht :-D
Soms heb je van die bochten die heel prima te doen lijken maar zodra je er doorheen bent je toch denkt 'oef, zat ik daar toch even mooi verkeerd met mijn inschatting'. Wat dan meestal ook bevestigd is door een kleine herschikking van de kofferbak inhoud |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brak1977
Nog 1 nachtje slapen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBorn
  • Laatst online: 04-12-2024
Weet iemand waarom de Android applicatie com.google.android.iwlan enorm veel data gebruikt als ik mijn telefoon heb aangesloten met Android Auto? Gaat soms over 250mb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
RonaldBorn schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:01:
Weet iemand waarom de Android applicatie com.google.android.iwlan enorm veel data gebruikt als ik mijn telefoon heb aangesloten met Android Auto? Gaat soms over 250mb.
Ben je draadloos verbonden met AA? Want die applicatie zorgt voor de dataoverdracht tussen je telefoon en je auto. Dus het data verbruik is niet daadwerkelijk 'provider data' (je bent dus geen MBs aan het verbranden van je provider)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 22:20
Hier nog steeds geen datum voor aflevering.. Ik doe nog mee om de winst voor de laatste aflevering.. Al 2 weken hoor ik dat auto volgende week wordt vervoerd naar de tussenpersoon, maar helaas heeft het nog niet daadwerkelijk plaatsgevonden.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:06

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Woensdag proefrijden in een Cupra Born Performance one, Zit alle versies te vergelijken maar de copper one lijkt mij toch wel het fijnste. De verstelbare stoelen zitten beter, en door het panoramische dak heb ik extra hoofdruimte. In een basisversie met standaard stoel en dakje zat ik vast.

Tot nu toe enkel in een paar modellen proef kunnen zitten, nog niet kunnen rijden. Hierbij heb ik al wel een paar vragen die de dealers mij nog niet konden zeggen.

is het mogelijk om de gordel hoger te laten plaatsen? Hij zit te laag voor mij.
HUD display in de copper one, Op mijn ooghoogte zie ik niets. Pas als ik buk of de stoel in ligstand zet zie ik wat in beeld. Kan dit afgesteld worden en ook tot "het hoofd tegen het dak?"

De middenconsole in alle versies is nu hoog. Is dit ook nog makkelijk aan te passen naar aflopend voor extra beenruimte?

Nog meer tips om op te letten bij een proefrit als lang persoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmschot2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-12-2024
Voor de wachters...zoals ik. Krijg net bericht dat de Whatsapp is afgesloten.. Ze gaan per mail communiceren. Dit mbt de levering van mijn Quasar Grey Performance..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Patrock schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:14:
Woensdag proefrijden in een Cupra Born Performance one, Zit alle versies te vergelijken maar de copper one lijkt mij toch wel het fijnste. De verstelbare stoelen zitten beter, en door het panoramische dak heb ik extra hoofdruimte. In een basisversie met standaard stoel en dakje zat ik vast.

Tot nu toe enkel in een paar modellen proef kunnen zitten, nog niet kunnen rijden. Hierbij heb ik al wel een paar vragen die de dealers mij nog niet konden zeggen.

is het mogelijk om de gordel hoger te laten plaatsen? Hij zit te laag voor mij.
HUD display in de copper one, Op mijn ooghoogte zie ik niets. Pas als ik buk of de stoel in ligstand zet zie ik wat in beeld. Kan dit afgesteld worden en ook tot "het hoofd tegen het dak?"

De middenconsole in alle versies is nu hoog. Is dit ook nog makkelijk aan te passen naar aflopend voor extra beenruimte?

Nog meer tips om op te letten bij een proefrit als lang persoon?
Als je zo lang bent.. en je tegen zoveel dingen aanloopt.. is een grotere auto (ID.4 bijvoorbeeld) dan niet een beter alternatief?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBorn
  • Laatst online: 04-12-2024
DonJunior schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:32:
[...]

Ben je draadloos verbonden met AA? Want die applicatie zorgt voor de dataoverdracht tussen je telefoon en je auto. Dus het data verbruik is niet daadwerkelijk 'provider data' (je bent dus geen MBs aan het verbranden van je provider)
Ik ben inderdaad draadloos verbonden maar zie wel dat de verbruikte data door mijn mobiele provider wordt geregistreerd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

DonJunior schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:30:
[...]

Als je zo lang bent.. en je tegen zoveel dingen aanloopt.. is een grotere auto (ID.4 bijvoorbeeld) dan niet een beter alternatief?
Moet het ook leverbaar zijn / binnen budget. Plus ik vind de uitstraling en het formaat ook belangrijk. Ik rij liever sportiever dan een SUV. Elektrisch heeft hierbij ook grote voorkeur. Veel keus is er in ieder geval niet bij.

c4, e-nero, 2008, EV6(die auto is echt voor midgets) en id3 (basismodel) zaten voor geen meter.
de stoelen van de cupra zijn al een verbetering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Riccardoe
Patrock schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:46:
[...]

Moet het ook leverbaar zijn / binnen budget. Plus ik vind de uitstraling en het formaat ook belangrijk. Ik rij liever sportiever dan een SUV. Elektrisch heeft hierbij ook grote voorkeur. Veel keus is er in ieder geval niet bij.

c4, e-nero, 2008, EV6(die auto is echt voor midgets) en id3 (basismodel) zaten voor geen meter.
de stoelen van de cupra zijn al een verbetering.
Ik ben 1,96 en zat perfect in de Born. Ik weet niet of jij nog langer bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 23-09 15:45
Spro schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:48:
[...]

Als je veel korte ritten rijdt dan is draadloze CarPlay een verademing, zowel met of zonder draadloos laden. Ik rij zelf veel korte ritten en leg eigenlijk maar zelden mijn iPhone in het draadloos laden vak. Werkt bij de golf 8 best prima maar krijg afentoe ook de melding dat er niet meer geladen kan worden omdat de iPhone dan net wat verschoven is.

Het grootste probleem is meer dat draadloos laden uberhaupt vrij traag gaat en wireless Carplay/AA best zwaar voor je telefoon is en dus ook de nodige percentages stroom vreten. En deze combinatie genereert een hoop warmte, niet optimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Riccardoe schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:47:
[...]

Ik ben 1,96 en zat perfect in de Born. Ik weet niet of jij nog langer bent...
2.03 met schoenmaat 50, Waardoor ik bij sommige auto's problemen heb bij de pedalen. plastic kapjes / dashboard er af trappen, of op de beugel ipv het pedaal. Of door de hoek van de voet / been lastig zitten met het stuur / console.

Leukste voorbeeld van het voeten probleem is dat ik in het verleden bij een proefrit heb gehad, dat ik de motorkap ontgrendelde toen ik de koppeling op liet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuilieHuilie
  • Laatst online: 06-12-2024
Leveringen worden alleen nog 17, 19 en 22 februari gedaan. Deze week geen leveringen en ook ik heb nog steeds geen afspraak.

[ Voor 18% gewijzigd door HuilieHuilie op 07-02-2022 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riccardoe
HuilieHuilie schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:01:
Leveringen worden alleen nog 17, 19 en 22 februari gedaan. Deze week geen leveringen en ook ik heb nog steeds geen afspraak.
O-) Woensdag wel O-) Private levering! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuilieHuilie
Riccardoe schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:03:
[...]

O-) Woensdag wel O-) Private levering! :P
Lucky B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelKo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-09-2023
Uuuh , is na deze 3 dagen dan alles weg?
(als in ik hoop het want dan krijg ik die van mij dus ook).

EN ik maak kans op de winst aangezien ik zelf 17 en 19 echt niet kan.
(alsnog wacht ik op iets van communicatie, na het telefoontje op 30 dec of ik ook een witte wil is het enige contact dat er geweest is de momenten dat ik belde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuilieHuilie
Ja, het is bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Helaas zijn de foutmeldingen weer terug gekomen.
1. Dimlicht rechts controleren
2. Storing: lichtbundelhoogteverstelling

De dame van Cupra care verwijst door naar de lokale vw groep dealer (doet ook seat).
Voor aanstaande vrijdag een werkplaatsafspraak ingepland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:23
eisbaer schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:39:
[...]

30% - 33.7 kW
31% - 39.6 kW
33% - 41.6 kW
39% - 45.4 kW
51% - 49.2 kW

Afgelopen weekend de temparatuur van de accu constant uitgelezen. Na 45 min rijden was de temp 8,5 en 10 graden. Bij start van de rit was hij 7,5 en 9 graden :-). Nauwelijk iets gestegen en verklaard waarschijnlijk dat je nauwelijks hoge laadsnelheden krijgt.

Ik zal eens kijken wat de accu temp doet als je naar een Fastned navigeert, of hij dan warm wordt.

Batterylife heeft in 1 van zijn video's er over dat de Born anders de accu voorverwarmd t.o.v. een ID3. De ID3 doet dat standaard bij het starten van de auto, hij merkte dat de Born dat niet doet (en daardoor efficienter is)

[ Voor 11% gewijzigd door MrTGT op 07-02-2022 17:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost075
  • Laatst online: 21:39
Hier ook nog steeds geen afspraak. Was het afgelopen vrijdag wel zo zat dat ik naar de Cupra store in Amsterdam ben gereden om te vragen hoe en wat. Men was wat verbaasd, maar heeft mij uiterst eerlijk en open geholpen. De specialist heeft met de telefoon op luidspreker gebeld met de aflever-afdeling, en die hebben mij toen beloofd dat ik uiterlijk de 20e mijn auto heb, en ik deze week gebeld word voor een afspraak. Dus, als ik vrijdag nog niets heb gehoord gaan we gewoon weer op de koffie daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
Vandaag ca 50 km draadloos iphone opgeladen resultaat van 35 naar 40% niet echt snel dus, denk maar beter weer via snoertje maar weet iemand welke verloopstekkertje voor de iphone aansluiting nodig hebt? Alvast bedankt👍
Pagina: 1 ... 22 ... 105 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.