Waarom moet dit zo lang duren? Alle auto's zijn toch al in NL? Dan hoeft het toch geen 6 f*cking weken te duren om die dingen rijklaar te maken? Wat moet er nog mee gebeuren dan??
Zojuist een mail van de LM gehad, dat het transport van de auto vertraagd is tot 18 feb. De email wordt afgesloten met:
Heeft u nog vragen?
Voor eventuele details over de bestelling kunt u contact opnemen met PON Direct Retail B.V., * Fleetsales, telefoonnummer onbekend.
Werkelijk waar hoe krijgen ze het voor elkaar. Het lijkt wel of ze bij PON drukker zijn het schrijven van aanbestedingen voor politieauto's.... dan van overhandigen van wat sleutels.
Heeft u nog vragen?
Voor eventuele details over de bestelling kunt u contact opnemen met PON Direct Retail B.V., * Fleetsales, telefoonnummer onbekend.
Werkelijk waar hoe krijgen ze het voor elkaar. Het lijkt wel of ze bij PON drukker zijn het schrijven van aanbestedingen voor politieauto's.... dan van overhandigen van wat sleutels.
Ik ga het niet zitten verdedigen ofzo he, want ik deel je meningBrak1977 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:15:
Waarom moet dit zo lang duren? Alle auto's zijn toch al in NL? Dan hoeft het toch geen 6 f*cking weken te duren om die dingen rijklaar te maken? Wat moet er nog mee gebeuren dan??
Laten we uitgaan van 2 uurtjes werk/auto. bescherming eraf, vloeistoffen checken, ding aan lader, beetje over terrein rijden naar laadpaal, poetsen, kenteken erop etc etc.
750 auto's
4 auto's/dag/medewerker. 20 in de week.
Laten we er eens 10 medewerkers op zetten. 200/week... dan ben je gewoon 4 weken verder voordat ze allemaal klaar zijn.
Ruim 1100 auto's rijklaar maken is nog best een klus, dat kost tijd. Als er vertraging in het transport zit kost dat ook tijd. Het is balen maar meer dan wachten kun je toch niet doen..Brak1977 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:15:
Ik denk dat jullie ook vergeten dat Pon niet alleen druk is met een paar Cupra's.
Ze hebben ook te dealen met
id.3
id.4
id.5
Skoda Enyaq
Audi etrons
en dit zijn alleen nog maar de elektrische auto's van de Volkswagen groep waarbij iedereen hem natuurlijk nog even in de 12% wou hebben.
id.3
id.4
id.5
Skoda Enyaq
Audi etrons
en dit zijn alleen nog maar de elektrische auto's van de Volkswagen groep waarbij iedereen hem natuurlijk nog even in de 12% wou hebben.
Klinkt als een echt A-point antwoordeisbaer schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:56:
Nieuwe verwachte afleverdatum 29-1-2022. Bericht via de LM.
“Zodra uw voertuig gereed is voor aflevering, maakt de dealer met u of uw werkgever een afleverafspraak.”
Dat is dus geen definitieve afleverdatum maar een nieuwe verwachting.
We wisten toch dat de uitlevering pas in Januari of Februari was?? Dat was duidelijk vermeld op de website de laatste maanden.
Ze hebben alle moeite gedaan om die auto's nog op kenteken te krijgen dit jaar, dat is ze (voor het grootste deel) gelukt..
Hoe zit het eigenlijk met de lage bijtelling? Geld dat 5 jaar na de eerste registratie of aflevering (lijkt me DET)
Ze hebben alle moeite gedaan om die auto's nog op kenteken te krijgen dit jaar, dat is ze (voor het grootste deel) gelukt..
Hoe zit het eigenlijk met de lage bijtelling? Geld dat 5 jaar na de eerste registratie of aflevering (lijkt me DET)
[ Voor 19% gewijzigd door M@cer op 06-01-2022 10:39 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Zitten wel paar verschilletjes tussen natuurlijk.zwaffie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:33:
Ik denk dat jullie ook vergeten dat Pon niet alleen druk is met een paar Cupra's.
id.3
id.4
id.5
Skoda Enyaq
Audi etrons
De Borns worden door Pon afgeleverd. De rest van 't spul komt binnen bij Pon en gaat in principe daarna richting dealer voor de rest van 't werk.
En laten we niet vergeten dat Pon geen kleine MKBer is
Nevertheless: ik wil mijn Born gisteren hebben, of nee. eergisteren. Maar snap ook dat rond de jaarwisseling het topdrukte is daar...
Eens. Het komt ook deels doordat er destijds beloofd werd dat je de auto in 2021 zou rijden. De verwachtingen zijn iedere keer bijgesteld, en daarnaast wil je uiteraard gewoon heel graag in je nieuwe auto rijden! Maar ook PON is er bij gebaat om alles zo snel mogelijk uitgeleverd te hebben!M@cer schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:38:
We wisten toch dat de uitlevering pas in Januari of Februari was?? Dat was duidelijk vermeld op de website de laatste maanden.
Ik heb de auto 3 september besteld. Er werd toen gezegd dat ik dan in november de auto kon ontvangen. Vervolgens werd dit 15 december naar ik heb geen idee of ik nog een auto ga krijgen.M@cer schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:38:
Wat extra frustrerend is voor mij is dat je leest dat mensen auto's in oktober of november besteld hebben en er al vrolijk mee rondrijden.
Nu maar vrolijk verder afwachten.
Zeker niet waar. Mij werd verteld in October dat ik hem in November al kon rijden. Dan is midden/eind Februari nogal een verschil.M@cer schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:38:
Maar goed, ik kan nog wel wachten. Maar geef dan iig een datum? Dan kan je je daarop instellen.
Kan me dit wel voorstellen. Mijne is begin oktober besteld en 9 december uitgeleverd. Ik heb gehoord dat het te maken had met productieslots die de LM (Alphabet) had gereserveerd.zwaffie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:02:
[...]
Wat extra frustrerend is voor mij is dat je leest dat mensen auto's in oktober of november besteld hebben en er al vrolijk mee rondrijden.
Nog maar een keertje gebeld… Cupra Servicenummer verwacht niet dat deze week nog de mailtjes er uitgaan. Ook al is ze dat wel verteld. Hopelijk volgende week dan maar?TheMadd schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:46:
[...]
Zojuist Cupra aan de telefoon gehad. Deze week moeten de mailtjes er uit gaan, week 2-6 zijn de leveringen.
Je ontvangt een mail met 2 dagen / tijden waarna je iets online kunt inplannen.
Volgens mij mogen we blij zijn als we hem nog voor de lente kunnen rijden....TheMadd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:25:
[...]
Nog maar een keertje gebeld… Cupra Servicenummer verwacht niet dat deze week nog de mailtjes er uitgaan. Ook al is ze dat wel verteld. Hopelijk volgende week dan maar?
Zojuist ook een mailtje van de LM (Alphabet), verwachte levering in de week van 14 februari. Ik had toch gehoopt deze maand de auto op te halen, jammer!
Blijft verwachte aflevering vanuit de LM. Mijn LM geeft telkens aan dat ik echt het mailtje vanuit Cupra moet afwachtenMitchell-k schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:35:
Zojuist ook een mailtje van de LM (Alphabet), verwachte levering in de week van 14 februari. Ik had toch gehoopt deze maand de auto op te halen, jammer!

Het kan dus maar zo zijn dat je eerder of later bent na een mailtje van Cupra. Week 2-6 is volgens Cupra nog wel steeds de planning...
[ Voor 14% gewijzigd door TheMadd op 07-01-2022 09:51 ]
Wanneer is jouw Cupra op kenteken gezet?Mitchell-k schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:35:
Ergens hoop ik inderdaad op een meevaller en dat het mailtje van Cupra een eerder aflevermoment bevat. Op basis van hoe het proces tot nu toe is verlopen heb ik er een hard hoofd in.TheMadd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Blijft verwachte aflevering vanuit de LM. Mijn LM geeft telkens aan dat ik echt het mailtje vanuit Cupra moet afwachten.
Het kan dus maar zo zijn dat je eerder of later bent na een mailtje van Cupra. Week 2-6 is volgens Cupra nog wel steeds de planning...
Nu mail dat het 18de febr is geworden van LM, maar blijft mi zelfde, wachten op Cupra..MarinoC schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:20:
Hier nu ook e-mail van Athlon, 29 januari..maar dat lijkt standaard dus blijft afwachten op mail Cupra(staat ook in deze mail)
18 Feb is week 7, dan zou Cupra toch alle auto's al afgeleverd moeten hebben?MarinoC schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:58:
[...]
Nu mail dat het 18de febr is geworden van LM, maar blijft mi zelfde, wachten op Cupra..
Heb er toch maar weer een mailtje aan gewaagd met de opmerking dat het oorverdovend stil is. Ben bang dat ik wederom niets ga horen.
Daarom hecht ik er niet veel waarde aan, gewoon maar wachten op Cupra. Waarom die zolang wachten met het laten plannen van ophaalmoment is me een raadsel. Dat zou toch moeten kunnen lijkt me.TheMadd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:35:
[...]
18 Feb is week 7, dan zou Cupra toch alle auto's al afgeleverd moeten hebben?
Bij mij net zo, hoopte indd bij de eerdere batch te zitten.Mitchell-k schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:58:
[...]
24e eerste afgifte kenteken, 29e op naam gezet. Op basis van andere berichten uit dit forum had ik het idee wel ergens vooraan te zitten met de huidige batch.
Net voor het eerst dit topic gevonden, toch even alle informatie tot me genomen. Kwam hier na wat googlen op "afleveren Cupra Born".
Wij hebben in de zakelijke lease een Cupra Born Adrenaline One besteld begin december 2021, met 12% bijtelling beloofd.
Daarna nog een mail gehad van Pon Financial dat de "verwachte afleverdatum 25-2-2022" is. Deze mail dateert van midden december 2021... Ik ben benieuwd of mijn auto uberhaupt al in NL is, en of hij al tenaamgesteld is.
Wel fijn om te lezen dat niet alleen naar ons de communicatie zeer beroerd is... We wachten het met veel geduld af...
Wij hebben in de zakelijke lease een Cupra Born Adrenaline One besteld begin december 2021, met 12% bijtelling beloofd.
Daarna nog een mail gehad van Pon Financial dat de "verwachte afleverdatum 25-2-2022" is. Deze mail dateert van midden december 2021... Ik ben benieuwd of mijn auto uberhaupt al in NL is, en of hij al tenaamgesteld is.
Wel fijn om te lezen dat niet alleen naar ons de communicatie zeer beroerd is... We wachten het met veel geduld af...
Welkom! Het positieve nieuws is dat ze iedereen op de hoogte zouden hebben gesteld als de auto niet geleverd kan worden. Het negatieve nieuws is dat door marktomstandigheden de controle compleet zoek lijkt te zijn. Door het ontbreken van goede communicatie vanuit PON en sommige verhalen hier of op de Facebookgroep zou ik als ik jou was er toch maar een belletje aan wagen.Joost075 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:44:
Net voor het eerst dit topic gevonden, toch even alle informatie tot me genomen. Kwam hier na wat googlen op "afleveren Cupra Born".
Nu het dan toch een business wordt, maar eens rondkijken welke aftermarket velgen er bij passen.
GMP matisse20" - 7.5Jx20 ET50 - 215/50
GMP matisse 20" - 7.5Jx20 ET50 - 215/50
GMP matisse black 18" - 7.5Jx18 ET50

GMP matisse20" - 7.5Jx20 ET50 - 215/50

GMP matisse 20" - 7.5Jx20 ET50 - 215/50

GMP matisse black 18" - 7.5Jx18 ET50
[ Voor 53% gewijzigd door eisbaer op 23-01-2022 15:26 ]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Nice😇😇eisbaer schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:42:
Nu het dan toch een business wordt, maar eens rondkijken welke aftermarket velgen er bij passen.
[Afbeelding]
Ik denk geheel zwart ook mooi☺️
Had gemaild over de verwachte datum waarop de uitnodigingen verstuurd worden. Zie reactie:
Niet echt nieuwe info maar ik dacht post het toch.Ik durf op dit moment geen harde datum of week te noemen waarin de uitnodigingen verstuurd zullen gaan worden. Alles wat bij ons bekend is wat er in de reeds door Shivant verstuurde mail staat, wat zou betekenen dat je uiterlijk in week 4 een uitnodiging voor de aflevering zal ontvangen.
De Borns worden allemaal rijklaar gemaakt op dit moment. De combinatie van de late binnenkomst van veel auto's in Nederland (laatste week van 2021 in het meerendeel van de gevallen) en de aantallen die rijklaar gemaakt moeten worden, veroorzaakt een zekere vertraging met het versturen van de uitnodigingen. Die hangen namelijk samen met de status van het rijklaar maken van de auto's. We hopen in ieder geval dat de uitnodigingen zo snel mogelijk worden verstuurd!
Geeft dat voldoende duidelijkheid?
Potverdikkeme. Nog even en we hebben een auto van 6 maanden oud, met 0 km op de teller. Lekker bezig daar hoor.Nerrion schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:49:
Had gemaild over de verwachte datum waarop de uitnodigingen verstuurd worden. Zie reactie:
[...]
Niet echt nieuwe info maar ik dacht post het toch.
Zou toch mooi zijn als ze kunnen aangeven wanneer je de uitnodiging ontvangt en dat die dan ook echt een keertje komtSpro schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:14:
[...]
Potverdikkeme. Nog even en we hebben een auto van 6 maanden oud, met 0 km op de teller. Lekker bezig daar hoor.

Net er maar weer een telefoontje aan gewaagd. Gewoon algemene nummer maar eens gebeld en dan optie twee. Deze optie is speciaal voor de leveringen van de Cupra Born maar wordt je niets wijzer van.
Mij is verteld dan men aan het kijken is hoe ze de auto's nog in Cupra style kunnen leveren. Er was eerst een event en nu is men nog bezig met het kijken naar een goed alternatief. De events kunnen in de huidige vorm niet meer plaatsvinden i.v.m. de nieuwe corona maatregelen... Ze konden ook niets over de status van mijn auto zeggen. Zo gauw als dat hij gereed is krijg je een mail.
Mij is verteld dan men aan het kijken is hoe ze de auto's nog in Cupra style kunnen leveren. Er was eerst een event en nu is men nog bezig met het kijken naar een goed alternatief. De events kunnen in de huidige vorm niet meer plaatsvinden i.v.m. de nieuwe corona maatregelen... Ze konden ook niets over de status van mijn auto zeggen. Zo gauw als dat hij gereed is krijg je een mail.
Eind december hebben ze de auto's zoals onderstaand afgeleverd. Wat mij betreft is dit prima, maar een "Tesla" aflevering met een zoektocht naar de auto op de parkeerplaats vind ik ook al dik primazwaffie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:25:
Net er maar weer een telefoontje aan gewaagd. Gewoon algemene nummer maar eens gebeld en dan optie twee. Deze optie is speciaal voor de leveringen van de Cupra Born maar wordt je niets wijzer van.
Mij is verteld dan men aan het kijken is hoe ze de auto's nog in Cupra style kunnen leveren. Er was eerst een event en nu is men nog bezig met het kijken naar een goed alternatief. De events kunnen in de huidige vorm niet meer plaatsvinden i.v.m. de nieuwe corona maatregelen... Ze konden ook niets over de status van mijn auto zeggen. Zo gauw als dat hij gereed is krijg je een mail
TheMadd schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:02:
[...]
Ik ga er vanuit dat ze de Cupra Click & Collect door laten gaan toch?
Het evenement maakt mij niet zoveel uit, zet mij maar zoals hieronder 15 minuten voor een scherm.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat mij een beetje verbaasd is dat ze niet eens een planning afgeven.TheMadd schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:20:
[...]
Zou toch mooi zijn als ze kunnen aangeven wanneer je de uitnodiging ontvangt en dat die dan ook echt een keertje komt
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om te zeggen: eerst deze auto, dan die, dan die, etc. Dat betekend dat auto A in week 3 klaar is -> uitnodiging voor week 5. Auto B is week 4 klaar -> uitnodiging voor week 6.
Nu commit men zich nergens aan, en dat is beetje vervelend.
M.a.w. het gaat ellenlang duren, er wordt niet gecommuniceerd, je weet niet zeker wat je geleverd krijgt. Ben benieuwd waarmee ik thuis kom.zwaffie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:25:
Mij is verteld dan men aan het kijken is hoe ze de auto's nog in Cupra style kunnen leveren.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Die "experience" is niet heel belangrijk lijkt mij, 15 min ben je zo vergeten als je weet dat je 4 of 5 jaar in de auto moet rondrijden.
Weet niet hoe het met jullie is maar ik betrapte mezelf erop de afgelopen dagen niet eens maar aan de nieuwe auto te hebben gedacht. Is me bij het uitkijken naar een nieuwe auto nog nooit gebeurd.
Toch wel knap hoe ze dat met hun aanpak voor elkaar hebben weten te krijgen. 😒
Toch wel knap hoe ze dat met hun aanpak voor elkaar hebben weten te krijgen. 😒
Zover ik half december na m'n proefrit in leusden begreep, zijn ze heel erg trots op de experience. Mij werd verteld dat ze het beter dan Tesla doen (blijkbaar is dat een sleutel krijgen,naar je vak lopen en klaar) en dat deze experience een belangrijk onderdeel is waarom klanten een goede gevoel bij Cupra moeten krijgen.
Zelf vind ik het onzin, alle functies en dergelijke moet je gewoon gebruiken in mijn ogen, dan merk je vanzelf wel hoe alles werkt.
Ik had ook een mail gestuurd met de vraag waarom de performance van de site is afgehaald en er alleen nog maar de One versies op staan. Met daarbij de vraag wanneer deze "normale" versies uit gaan komen.
En je raad het al.... na 1,5 week nog steeds geen reactie(iedereen staat vast jullie auto's op te poetsen
)
Zelf vind ik het onzin, alle functies en dergelijke moet je gewoon gebruiken in mijn ogen, dan merk je vanzelf wel hoe alles werkt.
Ik had ook een mail gestuurd met de vraag waarom de performance van de site is afgehaald en er alleen nog maar de One versies op staan. Met daarbij de vraag wanneer deze "normale" versies uit gaan komen.
En je raad het al.... na 1,5 week nog steeds geen reactie(iedereen staat vast jullie auto's op te poetsen
Heel nobel, maar ik krijg er helemaal geen goed geval bij als ik de laatste 2 maanden van mijn contract (60mnd leasen) even €170,-/maand extra moet betalen (= meerkosten i.v.m. 22% bijtelling) omdat 'cupra' zo graag een event houd. Dan maar onpersoonlijk een sleutel afhalen, en je auto uitzoeken. Voor die €340,- kan ik een leuke gezinsexperience bedenken hoor.Akilla schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:49:
Zover ik half december na m'n proefrit in leusden begreep, zijn ze heel erg trots op de experience. Mij werd verteld dat ze het beter dan Tesla doen (blijkbaar is dat een sleutel krijgen,naar je vak lopen en klaar) en dat deze experience een belangrijk onderdeel is waarom klanten een goede gevoel bij Cupra moeten krijgen.
En je raad het al.... na 1,5 week nog steeds geen reactie(iedereen staat vast jullie auto's op te poetsen)

Op dat punt kom ik ook; niet omdat ik 'n leasebak heb, maar wel omdat ik nu benzine kosten betaal (Soit, dat had ik zonder nieuwe auto ook moeten doen) maar ook omdat m'n banden versleten zijn en ik niet voornemens was die te vervangen voor slechts 'n paar weken genot... dat mag de volgende eigenaar doen.Urquattro83 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:28:
[...]
Heel nobel, maar ik krijg er helemaal geen goed geval bij als ik de laatste 2 maanden van mijn contract (60mnd leasen) even €170,-/maand extra moet betalen (= meerkosten i.v.m. 22% bijtelling) omdat 'cupra' zo graag een event houd. Dan maar onpersoonlijk een sleutel afhalen, en je auto uitzoeken. Voor die €340,- kan ik een leuke gezinsexperience bedenken hoor.
Alle begrip dat het afleverklaar maken van die auto's tijd kost, maar als men rekt omdat er zelfbevlekking moet plaatsvinden middels een aflever event.... Mwah.
Plus, ik heb dit jaar besloten om de auto van de zaak ook prive te gaan rijden, maar heb nu nog een Golf Station Diesel. Betaal vanaf 1 januarie dus 275 euro per maand voor, ipv de 150 euro voor de elektrische born. Dus kost nu ook al geld...!Urquattro83 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:28:
[...]
Heel nobel, maar ik krijg er helemaal geen goed geval bij als ik de laatste 2 maanden van mijn contract (60mnd leasen) even €170,-/maand extra moet betalen (= meerkosten i.v.m. 22% bijtelling) omdat 'cupra' zo graag een event houd. Dan maar onpersoonlijk een sleutel afhalen, en je auto uitzoeken. Voor die €340,- kan ik een leuke gezinsexperience bedenken hoor.
Stiekem hoop ik dat Cupra de afleveringen vertraagd om nog eens goed naar de software te kijken.
App werkt vaker niet dan wel, vandaag heb ik hem zeker 4x verwijderd en weer geïnstalleerd helaas zonder resultaat "Internal ERROR" blijft de melding.
Laadkabel ontgrendelt niet altijd bij ontgrendelen auto.
Voorruitontwaseming gaat uit als ik stuurwielverwarming aanzet en andersom.
Lane assist is echt onbruikbaar op 60km/h wegen, mag het alstublieft permanent uit?
Mijn huidige startup procedure:
Stoelverwarming aan (auto onthoud instelling niet)
Lane Assist uit (auto onthoud instelling niet)
Stuurwielverwarming aan (auto onthoud instelling niet)
Radio aan, auto gaat default naar CarPlay?
Dan hebben we nog de foutmelding internetradio niet beschikbaar, die laat ik maar voor wat het is (wederom auto onthoud instelling niet).
Gelukkig is het systeem lekker vlot en ergonomisch helemaal top dat scheel een hoop ergernis.
Ik overweeg obdeleven aan te schaffen om wat ergernissen te verhelpen, iemand hier toevallig ervaring mee?
Sorry voor deze rant ik hoop dat iedereen zijn auto snel ontvangt.
App werkt vaker niet dan wel, vandaag heb ik hem zeker 4x verwijderd en weer geïnstalleerd helaas zonder resultaat "Internal ERROR" blijft de melding.
Lane assist is echt onbruikbaar op 60km/h wegen, mag het alstublieft permanent uit?
Dan hebben we nog de foutmelding internetradio niet beschikbaar, die laat ik maar voor wat het is (wederom auto onthoud instelling niet).
Gelukkig is het systeem lekker vlot en ergonomisch helemaal top dat scheel een hoop ergernis.
Ik overweeg obdeleven aan te schaffen om wat ergernissen te verhelpen, iemand hier toevallig ervaring mee?
Emilio3333 heeft al wat wijzigingen laten uitvoeren meldde hij eerder in het topic.
Niet eens stiekem, maar ik hoop het toch niet, dat afleveringen vertraagd worden voor software aanpassingen, en dan specifiek 'user preference' ongemakken ;-)drluna schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:45:
Stiekem hoop ik dat Cupra de afleveringen vertraagd om nog eens goed naar de software te kijken.
OBDeleven dongle ligt hier aal klaar voor lane assist, DRL en Video in Motion aanpassingen, dus zodra de auto afgeleverd is kan ik daar wat meer over zeggen.
Video in motion zal nog niet lukken denk ik.
Beveiliging daarvan is nog niet gekraakt.
Hebben veel pogingen gedaan maar lukte helaas niet.
Is deze geschikt voor de Cupra Born denk je?Emilio3333 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:32:
https://www.autowolf.nl/n...ze-diagnose-apparaat.html
Zora ze die auto afgeleverd hebben, ga ik 't testen. OBDeleven heeft 'm er wel bij staan/gezet, dus 't zal me benieuwen.Emilio3333 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:32:
https://obdeleven.com/en/supported-vehiclesRobert14359 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:25:
[...]
Is deze geschikt voor de Cupra Born denk je?
https://www.autowolf.nl/n...ze-diagnose-apparaat.html
Heel benieuwd hoorSpro schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:32:
[...]
Zora ze die auto afgeleverd hebben, ga ik 't testen. OBDeleven heeft 'm er wel bij staan/gezet, dus 't zal me benieuwen.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Acc in 1Km stappen kan standaard al met de res/set knoppen.Pinobigbird schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:35:
Dit is de huidige lijst met apps van OBDeleven voor de Born:
[Afbeelding]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Op het OBDEleven forum heb ik gelezen dat het mogelijk is om travel assist te activeren op een ID3. Ik ben benieuwd of dat op de Cupra ook mogelijk is.
https://forum.obdeleven.c.../travel-assist-activation
Ik ben ook benieuwd of je dit, wanneer mogelijk, ergens kunt laten doen aangezien ik hier dus echt geen verstand van heb?Mitchell-k schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:18:
Op het OBDEleven forum heb ik gelezen dat het mogelijk is om travel assist te activeren op een ID3. Ik ben benieuwd of dat op de Cupra ook mogelijk is.
Zitten nu al ruim in week 2...hebben mensen al een mail ontvangen?
Van de LM wel, niet van Cupra zelf.Brak1977 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:18:
Zitten nu al ruim in week 2...hebben mensen al een mail ontvangen?
Dat is tenminste wat. Ik kreeg te horen dat de LM ze zelf nog niet in bezit hebben. DUS OF IK NOG EVEN GEDULD WIL HEBBEN!
(zo zeiden ze het niet, maar daar kwam het wel op neer

Heb je ook geen kenteken doorgekregen? Want die moet de LM inmiddels al wel hebben. Bovendien levert PON de auto's uit namens Cupra.Brak1977 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:57:
[...]
Dat is tenminste wat. Ik kreeg te horen dat de LM ze zelf nog niet in bezit hebben. DUS OF IK NOG EVEN GEDULD WIL HEBBEN!
(zo zeiden ze het niet, maar daar kwam het wel op neer :-D )
Zeker, kenteken heb ik! Ik kan nog een mailtje wagen naar de PON natuurlijk.
Kun je proberen inderdaad, ik vermoed alleen dat ze je niet meer kunnen vertellen dan dat je van hen een mail ontvangt wanneer je de auto op kan komen halen. Als het goed is moet je LM wel al een nieuwe verwachtte leverdatum ontvangen hebben. De mail met de definitieve ophaaldatum krijg je vanuit Cupra/Pon.Brak1977 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:09:
Zeker, kenteken heb ik! Ik kan nog een mailtje wagen naar de PON natuurlijk.
Moet jij de auto bij de LM ophalen? Ik dacht dat iedereen bij Pon in Leusden de auto moet ophalen?Brak1977 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:57:
[...]
(zo zeiden ze het niet, maar daar kwam het wel op neer)
Tja, geen idee. Dat is het antwoord dat ik kreeg...TheMadd schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:15:
[...]
Moet jij de auto bij de LM ophalen? Ik dacht dat iedereen bij Pon in Leusden de auto moet ophalen?
"Nog geen datum. Volgens mij hebben wij de auto’s nog niet in ons bezit."
Welke LM heb jij dan?Brak1977 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:19:
[...]
Tja, geen idee. Dat is het antwoord dat ik kreeg...
"Nog geen datum. Volgens mij hebben wij de auto’s nog niet in ons bezit."
Ik lees net in de facebook groep dat de eerste mails zijn ontvangen van Pon. Dit is overigens niet mijn nummer, ikzelf heb nog geen mail gehad 
:fill(white):strip_exif()/f/image/iYfUSL82KZaPsCGzPJnsjjSS.png?f=user_large)
In welke facebook groep is dit?HuilieHuilie schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:25:
Ik lees net in de facebook groep dat de eerste mails zijn ontvangen van Pon. Dit is overigens niet mijn nummer, ikzelf heb nog geen mail gehad
[Afbeelding]
Helaas nog geen mail ontvangen. Leuk dat je een nummer krijgt maar staat er ook iets in over de aflevering?
Dit is het enige wat ik heb gezien, aangezien ik de mail zelf ook niet heb kan ik je niets meer vertellen.zwaffie schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:33:
[...]
Helaas nog geen mail ontvangen. Leuk dat je een nummer krijgt maar staat er ook iets in over de aflevering?
Mijn werkgever zit bij Friesland Lease. Verder zeer tevreden over ze, en hier kunnen ze natuurlijk ook niks aan doen, maar ben over het algemeen gewoon zeer ontevreden over de berichtgeving over deze bestelling. Dit is van alle kanten gewoon zeer matig...
Ik heb deze mail wel ontvangen, dit gaat over de reeds geleverde Cupra born`sHuilieHuilie schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:25:
[Afbeelding]
Knowledge is my Weapon
Ah, ik dacht dat dit de uitnodiging was voor het event. Excuus.Snyder schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:50:
[...]
Ik heb deze mail wel ontvangen, dit gaat over de reeds geleverde Cupra born`s
Ik weet dat Friesland Lease in ieder geval al 1 Business One uitgeleverd heeft, zag ik op LinkedIn voorbij komen als je zoekt op Cupra NederlandBrak1977 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:46:
[...]
Mijn werkgever zit bij Friesland Lease. Verder zeer tevreden over ze, en hier kunnen ze natuurlijk ook niks aan doen, maar ben over het algemeen gewoon zeer ontevreden over de berichtgeving over deze bestelling. Dit is van alle kanten gewoon zeer matig...
#294?!
:strip_exif()/f/image/XaNcyh1NiwXMMMDFucaH96Hn.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zat bij de uitlevering van de eerste 30 in NL. 😂
Sorry, dat laatste is niet kwetsend bedoeld.
:strip_exif()/f/image/XaNcyh1NiwXMMMDFucaH96Hn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Chloro_Phyl op 12-01-2022 16:03 ]
Ik zat ook bij het eerste event en ben nummer 242Chloro_Phyl schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:02:
#294?!
[Afbeelding]
Net gebeld door Cupra dinsdag 18 januari mag ik hem ophalen
Dat is nog redelijk snel.
Ik had laatst een nieuwe brief van de LM ontvangen met verwachte afleverdatum 29-1-2022. Kijk ik in het portal bij Arval, staat er nu weer 18-2-2022.
Ik had laatst een nieuwe brief van de LM ontvangen met verwachte afleverdatum 29-1-2022. Kijk ik in het portal bij Arval, staat er nu weer 18-2-2022.
Nice! Er komt dus beweging in.Robert14359 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:52:
Net gebeld door Cupra dinsdag 18 januari mag ik hem ophalen![]()
![]()
'ns zien of ze die auto's net zo snel eruit krijgen als dat ze op kenteken gezet werden (±200/dag)
120 in de week.Spro schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:18:
[...]
'ns zien of ze die auto's net zo snel eruit krijgen als dat ze op kenteken gezet werden (±200/dag)![]()
https://www.autocampusleu...van-de-nieuwe-cupra-born/
Dit is op basis van het oude afleverevent met 1,5 uur per 15 afleveringen. Nu hebben ze slechts 15 per aflevering.
'k wou net zeggen!TheMadd schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:44:
[...]
Dit is op basis van het oude afleverevent met 1,5 uur per 15 afleveringen. Nu hebben ze slechts 15 per aflevering.
3momenten in het uur x15 minuten x15 auto's = 360/dag
Nou, doen we het afronden op 350/dag. Klinkt volgende week woensdag/donderdag/vrijdag reasonable?
[ Voor 3% gewijzigd door Spro op 12-01-2022 20:50 ]
Recenter nieuws dan dit staat daar niet. Waar lees je de info over 15 minuten?TheMadd schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:44:
[...]
Hier eerder in het topic zijn er paar mensen die een 15 minuten tijdvak kregen om hun auto op te haleneisbaer schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:55:
[...]
Recenter nieuws dan dit staat daar niet. Waar lees je de info over 15 minuten?
Oh, het staat me niet bij dat iemand dat heeft aangegeven. Misschien overheen gelezen dan.
Deze post idd
TheMadd schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:02:
[...]
Ik ga er vanuit dat ze de Cupra Click & Collect door laten gaan toch?
Het evenement maakt mij niet zoveel uit, zet mij maar zoals hieronder 15 minuten voor een scherm.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die post is een suggestie bij een foto. In den beginne waren er 15 minuten tijd slots + een aflever event. Als dat afleverevent vervalt dan houd je het tijdslot over zou je denken. Maar je weet maar nooit wat ze nu weer verzinnen. Wellicht dat @Robert14359 het in zijn uitnodiging heeft staan.
eisbaer schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:17:
Oh, het staat me niet bij dat iemand dat heeft aangegeven. Misschien overheen gelezen dan.
Inderdaad in deze posts
15 minuten aflevering zoals eerder aangegeven. En nu dus minimaal 5 werkdagen van te voren in plaats van 2 weken
:strip_exif()/f/image/UXipEMRX1Xrrqt9h1Duu6c7D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4G2m6wphRQpu0xHT4EJinX2m.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi!! Had je daarvoor een nieuwe verwachtte levertijd gekregen?Robert14359 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:52:
![]()
Ben gebeld en mocht zelf tijd kiezen en krijg dan 15 minuten werd me verteld dus geen mail.eisbaer schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:50:
Die post is een suggestie bij een foto. In den beginne waren er 15 minuten tijd slots + een aflever event. Als dat afleverevent vervalt dan houd je het tijdslot over zou je denken. Maar je weet maar nooit wat ze nu weer verzinnen. Wellicht dat @Robert14359 het in zijn uitnodiging heeft staan.
Planning was week 2 t/m 6 dus geluk zo snelCupraFrank schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:51:
[...]
Mooi!! Had je daarvoor een nieuwe verwachtte levertijd gekregen?
Het begint nu toch wel weer te kriebelen, als ik de laatste berichten lees. Fingers crossed dat de rest nu ook snel bericht krijgt!
Toch hou ik rekening met het feit dat het allemaal iets uitloopt. De website geeft aan dat ze nog steeds tussen week 1 en 6 uitleveren ondanks dat deze is aangepast. Mijn nieuwe verwachtte leverdatum is 14-2 en volgens mij is dat toch echt week 7.. Wellicht is dat gebaseerd op de 1,5 uur Cupra Experience maar we gaan het zien!Tim.vbeek schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:08:
Het begint nu toch wel weer te kriebelen, als ik de laatste berichten lees. Fingers crossed dat de rest nu ook snel bericht krijgt!
Welke datum is jouw Cupra op kenteken gezet?Robert14359 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:22:
[...]
Ben gebeld en mocht zelf tijd kiezen en krijg dan 15 minuten werd me verteld dus geen mail.
Ik weet niet of iemand het al gezien had, maar hier is de bright review van de cupra born.
YouTube: Deze auto verslaat de Volkswagen ID.3: onverwachte aanrader!
Enjoy
YouTube: Deze auto verslaat de Volkswagen ID.3: onverwachte aanrader!
Enjoy
Wat is de datum dat je de auto heb besteld? Ben benieuwd of hier nog een logica in te vinden valt.Robert14359 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:52:
![]()
Op de eerste pagina staat een overzicht. Daarin staat de besteldatum 27-10-2021zwaffie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:24:
[...]
Wat is de datum dat je de auto heb besteld? Ben benieuwd of hier nog een logica in te vinden valt.
Nog geen auto maar wel al eerste toevoeging aangeschaft.
https://shop.ahw-shop.de/...stung-gepaeckraum-schwarz
Ben benieuwd hoe het past.
https://shop.ahw-shop.de/...stung-gepaeckraum-schwarz
Ben benieuwd hoe het past.
Eind oktober besteldzwaffie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:24:
[...]
Wat is de datum dat je de auto heb besteld? Ben benieuwd of hier nog een logica in te vinden valt.
Krijg je hem zoals besteld? In Aurora Blauw?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OHtEwVV5I8xvsoSszButo7N9.jpg?f=user_large)
Krijg deze net binnen. Weet niet of deze al gepost was.
Hier ook net dezelfde mail ontvangen. Fijn om eindelijk weer wat te horen via officiële kanalen.
Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput
Dat betekent dat alle leverdata vanaf 14-2 dus vervroegd zullen worden als ze de komende 4 weken gaan uitleveren. Goed nieuws! Overigens nog geen mail ontvangen.
Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.