Rigs, cockpits en wheelstands

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:54
Mistacal schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:52:
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe rig, heb de evo gt1, de tr80 lite en de treq one naast elkaar gezet. De GT1 en One zijn nagenoeg hetzelfde en scheelt 25 euro.

De TR80 is net wat anders daar waar de staanders van de wheelbase tegen het profiel aanzitten en niet erop. Scheelt wel weer 70 euro en heeft ook een andere base mount.

Iemand die zowel de tr80 als de evo heeft gehad?

Neig naar de evo omdat ik graag de wheelbase scharnierend wil maken zodat ik hem aan de kant kan schuiven, de TR80 zou dan meer gemodificeerd moeten worden om dit te kunnen. Bij de evol zit alleen wel de pedal plate aan de staanders gemonteerd dus dat wordt nog een uitdaging
Geen ervaring met de TR80, maar wel met de GT1 EVO en daarvan kan ik je wel vast over melden dat die pedal plate dermate zwaar is dat je daar toch niet elke keer mee zou willen gaan slepen. Zeker ook niet omdat je daarmee steeds weer je afstelling opnieuw mag gaan maken (of je moet de t-nuts erin vast zetten of iets dergelijks). Ik denk dat voor de TR80 het niet heel veel anders zal uitpakken. Dergelijke rigs zijn niet ontworpen op zoiets. Je kan de boel wel op wieltjes zetten, maar veel meer dan dat zou ik niet aan willen beginnen. Het haalt een beetje het nut van dergelijke rigs onderuit. (met name stijfheid)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 22:46
kroegtijger schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:24:
[...]

Geen ervaring met de TR80, maar wel met de GT1 EVO en daarvan kan ik je wel vast over melden dat die pedal plate dermate zwaar is dat je daar toch niet elke keer mee zou willen gaan slepen. Zeker ook niet omdat je daarmee steeds weer je afstelling opnieuw mag gaan maken (of je moet de t-nuts erin vast zetten of iets dergelijks). Ik denk dat voor de TR80 het niet heel veel anders zal uitpakken. Dergelijke rigs zijn niet ontworpen op zoiets. Je kan de boel wel op wieltjes zetten, maar veel meer dan dat zou ik niet aan willen beginnen. Het haalt een beetje het nut van dergelijke rigs onderuit. (met name stijfheid)
Vooral die pedal plate zou ik neigen naar de treq one.

Wat betreft de stijfheid, staanders staan nu vast met 4040 brackets, de bracket aan de stoelzijde zou dan vervangen worden door

https://a.co/d/69wDyd0

Aan de pedal zijde een 4080 bracket, dus hoger en en dan bovenzijde open slijpen zodat er een soort van open sleuf ontstaat. In de sleuf zou dan een locking handle komen.

Dus 2 hendeltjes los, iets omhoog schuif en de wheelbase naar de stoel scharnieren. Daar nog op een of andere manier opvangen.

Denk dat het voor de stijdheid niet heel veel doet. Maar moet het nog uitwerken.

Heb niet gek veel keuze of bij de playseat evolution blijven maar die bent ik ook steeds in en uit elkaar aan het schuiven

[ Voor 4% gewijzigd door Mistacal op 27-12-2023 11:40 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Mistacal schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:52:
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe rig, heb de evo gt1, de tr80 lite en de treq one naast elkaar gezet. De GT1 en One zijn nagenoeg hetzelfde en scheelt 25 euro.

De TR80 is net wat anders daar waar de staanders van de wheelbase tegen het profiel aanzitten en niet erop. Scheelt wel weer 70 euro en heeft ook een andere base mount.

Iemand die zowel de tr80 als de evo heeft gehad?

Neig naar de evo omdat ik graag de wheelbase scharnierend wil maken zodat ik hem aan de kant kan schuiven, de TR80 zou dan meer gemodificeerd moeten worden om dit te kunnen. Bij de evol zit alleen wel de pedal plate aan de staanders gemonteerd dus dat wordt nog een uitdaging
Wat @kroegtijger al heeft aangegeven. Je moet niet willen dat je telkens iets gaat aanpassen om te kunnen racen, daar is een profielrig niet voor gemaakt. Heb zelf de TR80 mk5 en dat is een drama om in je eentje aan te passen :)

Daarnaast is de zwarte 'lak' niet super en krast zeer snel bij aanpassingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
Dynazap schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:40:
[...]

Wat @kroegtijger al heeft aangegeven. Je moet niet willen dat je telkens iets gaat aanpassen om te kunnen racen, daar is een profielrig niet voor gemaakt. Heb zelf de TR80 mk5 en dat is een drama om in je eentje aan te passen :)

Daarnaast is de zwarte 'lak' niet super en krast zeer snel bij aanpassingen.
Het idee is dus ook om qua hoogtes en dieptes niks meer te hoeven stellen, slechts omhoog scharnieren en vastzetten, base zit dan op goede afstand en hoogte want vast scharnier punt. Aleen zonder scharnierpunt krijg ik hem niet onder mijn bureau geschoven.

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Mistacal schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:38:
[...]

Vooral die pedal plate zou ik neigen naar de treq one.

Wat betreft de stijfheid, staanders staan nu vast met 4040 brackets, de bracket aan de stoelzijde zou dan vervangen worden door

https://a.co/d/69wDyd0

Aan de pedal zijde een 4080 bracket, dus hoger en en dan bovenzijde open slijpen zodat er een soort van open sleuf ontstaat. In de sleuf zou dan een locking handle komen.

Dus 2 hendeltjes los, iets omhoog schuif en de wheelbase naar de stoel scharnieren. Daar nog op een of andere manier opvangen.

Denk dat het voor de stijdheid niet heel veel doet. Maar moet het nog uitwerken.

Heb niet gek veel keuze of bij de playseat evolution blijven maar die bent ik ook steeds in en uit elkaar aan het schuiven
Denk eraan dat met afstand de meeste kracht op de pedal plate wordt gezet. Bij hard remmen kan je, afhankelijk van je pedalen en setup, richting de 100KG remdruk op zetten. Die locking handles zijn daar vaak niet echt op berekend dus neem wel een degelijk modelletje daarvan om dergelijke krachten dan op te kunnen vangen.

Verder zou het misschien wel kunnen werken hoe je het bedacht hebt maar ik denk dat niemand zijn/haar handen hiervoor in het vuur durft te steken om vooraf daar al een uitspraak over te doen. Denk dat het echt trail&error wordt hiervoor.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Mistacal schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:42:
[...]

Het idee is dus ook om qua hoogtes en dieptes niks meer te hoeven stellen, slechts omhoog scharnieren en vastzetten, base zit dan op goede afstand en hoogte want vast scharnier punt. Aleen zonder scharnierpunt krijg ik hem niet onder mijn bureau geschoven.
Inklapbare zwenkwieltjes eronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
kroegtijger schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:44:
[...]

Denk eraan dat met afstand de meeste kracht op de pedal plate wordt gezet. Bij hard remmen kan je, afhankelijk van je pedalen en setup, richting de 100KG remdruk op zetten. Die locking handles zijn daar vaak niet echt op berekend dus neem wel een degelijk modelletje daarvan om dergelijke krachten dan op te kunnen vangen.

Verder zou het misschien wel kunnen werken hoe je het bedacht hebt maar ik denk dat niemand zijn/haar handen hiervoor in het vuur durft te steken om vooraf daar al een uitspraak over te doen. Denk dat het echt trail&error wordt hiervoor.
Ik wil dus idd liever niets aan de pedal plate doen, de treq one heeft de pedal plate niet aan de staanders zitten maar de evol wel volgens mij. Mijn pedals hebben een load cell tot 200kg en dat gaat mijn playseat niet leuk vinden.

Denk niet dat er iemand al zoiets bedacht heeft, kan het niet vinden iig. Maar lijkt me geen rocket sience.
Dynazap schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:45:
[...]

Inklapbare zwenkwieltjes eronder?
Daar win ik 70mm mee. Ga straks even meten.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1x18G0u7chJGO26EhNb1jaXyWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3dvdFS60MeM4e7aT4Vxdlkfz.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.treq-sim.com/...w-to-set-up-your-sim-rig/

Dit zou dan de opstelling zijn met hart stuur op 700mm, ik heb tot mijn beschikking 685mm.

[ Voor 6% gewijzigd door Mistacal op 27-12-2023 14:04 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Mistacal schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:32:
[...]

Ik wil dus idd liever niets aan de pedal plate doen, de treq one heeft de pedal plate niet aan de staanders zitten maar de evol wel volgens mij. Mijn pedals hebben een load cell tot 200kg en dat gaat mijn playseat niet leuk vinden.

Denk niet dat er iemand al zoiets bedacht heeft, kan het niet vinden iig. Maar lijkt me geen rocket sience.

[...]

Daar win ik 70mm mee. Ga straks even meten.
Als ik het goed begrijp gaat het dus in je tekening om de hoogte van C die lager moet worden. De rest blijft ongewijzigd?

Waarom neem je dan niet 4 stukken 4040 die je langs elkaar omhoog/omlaag kan laten schuiven? Moet je vermoedelijk nog wel even de dwarsligger wat inkorten, maar dan kan je eenvoudig de hoogte aanpassen door de profieltjes naar beneden te laten zakken en je rig onder het bureau te rollen. Dan moet je makkelijk zo'n 300mm mee kunnen winnen volgens mij

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
kroegtijger schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:10:
[...]

Als ik het goed begrijp gaat het dus in je tekening om de hoogte van C die lager moet worden. De rest blijft ongewijzigd?

Waarom neem je dan niet 4 stukken 4040 die je langs elkaar omhoog/omlaag kan laten schuiven? Moet je vermoedelijk nog wel even de dwarsligger wat inkorten, maar dan kan je eenvoudig de hoogte aanpassen door de profieltjes naar beneden te laten zakken en je rig onder het bureau te rollen. Dan moet je makkelijk zo'n 300mm mee kunnen winnen volgens mij
Heb ik ook aan gedacht, in combinatie met wat stopjes op de juiste hoogte zou dat ook prima werken. Enige downside die ik dan zie is dat het omhoog en naar beneden schuiven wat moeizaam is vanwege base gewicht en t-nuts, die staan niet bekend om heel lekker te schuiven (ja zonder gewicht). Ook het vast zetten van de profielen zal dan met een inbus of met die hendeltjes moeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yidoF-w2yTDIYgDUmT9Uvh6nnAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/34umqktPs0aFZ41MFBmmrqhZ.jpg?f=fotoalbum_large

Of de boutjes hier vervangen voor hendeltjes

[ Voor 18% gewijzigd door Mistacal op 27-12-2023 14:21 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Mistacal schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:18:
[...]

Heb ik ook aan gedacht, in combinatie met wat stopjes op de juiste hoogte zou dat ook prima werken. Enige downside die ik dan zie is dat het omhoog en naar beneden schuiven wat moeizaam is vanwege base gewicht en t-nuts, die staan niet bekend om heel lekker te schuiven (ja zonder gewicht). Ook het vast zetten van de profielen zal dan met een inbus of met die hendeltjes moeten.
Ja, ik snap wat je bedoelt. Dat zijn inderdaad wel dingen om rekening mee te houden. Is er een budget? En welke base heb je erop staan? Je zou mogelijk wel iets met 2 actuators kunnen bouwen, zoals ook bijvoorbeeld een tv-lift of een hoogte verstelbaar bureau werkt, maar daarmee schieten de kosten wel weer wat omhoog.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
kroegtijger schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:23:
[...]

Ja, ik snap wat je bedoelt. Dat zijn inderdaad wel dingen om rekening mee te houden. Is er een budget? En welke base heb je erop staan? Je zou mogelijk wel iets met 2 actuators kunnen bouwen, zoals ook bijvoorbeeld een tv-lift of een hoogte verstelbaar bureau werkt, maar daarmee schieten de kosten wel weer wat omhoog.
Haha grappig, ja ook daar aan gedacht. Heb een 3-tal 3d printers staan en kwam ook met het idee om met een T10 lead screw aan weers kanten het beweegbaar te maken, wel erg luxe. :o Je zit dan wel met rollers aan weerskanten en het fixeren ( holding torque van de lead screws is niet super en onder dynamic load weet ik het niet) is best een uitdaging dan, idee is overigens wel erg gaaf. Wordt dan haast complete zelfbouw.

De base is nu nog een TS-PC maar voorzie ergens volgend jaar een R16

Aan de pedalzijde zat ik dus te denken aan onderstaande hoek, uitgeslepen, zodat de hoek met de staanders mee schernieren (anders problemen met de staander als de hoek blijft zitten) Dan zou het dus omhoog klappen zijn en de hendel met t-nut naar de hoekschuiven en met 1/4 of 1/2 slag fixeren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ppmgdq0Jf8gMlCq9ywxdmJCisYo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jUNppZaxc2E67DHFk2HZlLkL.jpg?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door Mistacal op 27-12-2023 14:29 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

@Mistacal

Wellicht nog een idee om de base van je rig af te halen met van die klemhendels / excenterspanners? Dan hoef je niet de rig zelf omhoog en omlaag te zetten, met kans dat je elke keer net iets anders zit dan je vorige racesessie.

Weet niet of dat ook heel makkelijk gaat zijn. Maar ieder geval een stuk lichter dan de rig + je base verhogen / verlagen.

--

Andere oplossing is om wellicht een scharnier te vinden die de staanders van de base kunnen omklappen. Dan kan je deze richting je stoel vouwen.

De kant van je stoel een scharnier en aan de kant van de pedalplate een klemhendel. Dan is het in principe 2 klemhendels los en dan omvouwen.

[ Voor 48% gewijzigd door Dynazap op 27-12-2023 14:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistacal
Dynazap schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:31:
@Mistacal

Wellicht nog een idee om de base van je rig af te halen met van die klemhendels / excenterspanners? Dan hoef je niet de rig zelf omhoog en omlaag te zetten, met kans dat je elke keer net iets anders zit dan je vorige racesessie.

Weet niet of dat ook heel makkelijk gaat zijn. Maar ieder geval een stuk lichter dan de rig + je base verhogen / verlagen.

--

Andere oplossing is om wellicht een scharnier te vinden die de staanders van de base kunnen omklappen. Dan kan je deze richting je stoel vouwen.

De kant van je stoel een scharnier en aan de kant van de pedalplate een klemhendel. Dan is het in principe 2 klemhendels los en dan omvouwen.
Dang die dingen zocht ik, probleem met de hendels waren dat een 1/2 mischien ook nog te weinig zou zijn en ik in de clinch kwam met de pedalplate, deze dingen geven veel meer mogelijkheden.

Jou andere oplossing is precies wat de bedoeling is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aw5RiXBGLnmyrH7tZxx_8ga7caA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9H1amgFIvRUYpaXxCDI4eGIe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Mistacal op 27-12-2023 14:39 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Mistacal schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:25:
[...]

Haha grappig, ja ook daar aan gedacht. Heb een 3-tal 3d printers staan en kwam ook met het idee om met een T10 lead screw aan weers kanten het beweegbaar te maken, wel erg luxe. :o Je zit dan wel met rollers aan weerskanten en het fixeren ( holding torque van de lead screws is niet super en onder dynamic load weet ik het niet) is best een uitdaging dan, idee is overigens wel erg gaaf. Wordt dan haast complete zelfbouw.
En is er geen bestaand mechanisme van een sta-zit-bureau dat je ervoor kan misbruiken?

Als ik ernaar zoek kom ik veel systemen tegen die in elkaar schuiven en daar dus ook de stevigheid uit halen. Dan zou je 2 stukken vierkante / rechthoekige pijp moeten nemen die precies in elkaar vallen en daarin een leadscrew met motor moeten plaatsen en dan nog ben je beperkt in de hoogte; er moet voldoende overlap blijven om de stevigheid van je rig te houden. Al met al is het wel een dure oplossing, maar inderdaad wel supercool als je op die manier de aanpassingen kan maken (niet alleen voor deze situatie, maar ook als je bijvoorbeeld meerdere lengtes van mensen wil kunnen bedienen. Met 1 druk op de knop naar de juiste pre-set hoogte).
De base is nu nog een TS-PC maar voorzie ergens volgend jaar een R16

Aan de pedalzijde zat ik dus te denken aan onderstaande hoek, uitgeslepen, zodat de hoek met de staanders mee schernieren (anders problemen met de staander als de hoek blijft zitten) Dan zou het dus omhoog klappen zijn en de hendel met t-nut naar de hoekschuiven en met 1/4 of 1/2 slag fixeren

[Afbeelding]
Dat zou denk ik wel moeten gaan werken vermoed ik. Volgens mij zijn die dingen meestal van gegoten alu dus dat is wel te bewerken. Qua stevigheid zal het niet heel veel verschil uitmaken

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

@Mistacal

Zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qchGoml0LbNikJZ1lhykS_VoPMA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f7CDhxQtaqBa1nrQr9Gf1Wxv.jpg?f=user_large

laat maar, zie dat dit al je bedoeling is :+ :9

[ Voor 10% gewijzigd door Dynazap op 27-12-2023 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
Exact dit dus
kroegtijger schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:39:
[...]

En is er geen bestaand mechanisme van een sta-zit-bureau dat je ervoor kan misbruiken?

Als ik ernaar zoek kom ik veel systemen tegen die in elkaar schuiven en daar dus ook de stevigheid uit halen. Dan zou je 2 stukken vierkante / rechthoekige pijp moeten nemen die precies in elkaar vallen en daarin een leadscrew met motor moeten plaatsen en dan nog ben je beperkt in de hoogte; er moet voldoende overlap blijven om de stevigheid van je rig te houden. Al met al is het wel een dure oplossing, maar inderdaad wel supercool als je op die manier de aanpassingen kan maken (niet alleen voor deze situatie, maar ook als je bijvoorbeeld meerdere lengtes van mensen wil kunnen bedienen. Met 1 druk op de knop naar de juiste pre-set hoogte).

[...]

Dat zou denk ik wel moeten gaan werken vermoed ik. Volgens mij zijn die dingen meestal van gegoten alu dus dat is wel te bewerken. Qua stevigheid zal het niet heel veel verschil uitmaken
Die systemen bestaan zeker, niet goedkoop. Zie ze ook wel eens voor auto pedal sliders gebruikt worden, ja zou mooi wezen al mijn kleine meid van 5 er ook zonder problemen op zou kunnen. Goede rigide oplossingen zijn helaas erg duur en zou het een custom iets worden waar ik bang ben dat het net niet werkt. Wordt misschien wel een projectje voor als straks de mancave klaar is.

Dan alleen nog even zien of ik de evo neem of de treq one. Evo heeft al een shifter armje die ik kan gebruiken om de wheelbase op te vangen. Daar print ik een soort van nok voor waar wie invalt. Als de andere zijde te veel torsie vertoont dan maak ik daar ook nog wel iets voor met een scharnierbaar deel en een nokje.

Pedal plate van de evo zit op de staander maar lijkt me ook in de ligger te kunnen waardoor die heel iets lager komt.

[ Voor 15% gewijzigd door Mistacal op 27-12-2023 14:45 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
@Mistacal je zou zelfs nog de pedalplate aan de onderkant eruit kunnen laten steken als je echt graag wil bij de GT1. je bent niet echt gebonden aan een plek ervoor zolang je maar mountingpuntjes kan vinden is het ok. Op de pedalplate zitten langs de zijkanten overal mounting punten dus aan die kant is er geen enkel probleem mee

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
kroegtijger schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:16:
@Mistacal je zou zelfs nog de pedalplate aan de onderkant eruit kunnen laten steken als je echt graag wil bij de GT1. je bent niet echt gebonden aan een plek ervoor zolang je maar mountingpuntjes kan vinden is het ok. Op de pedalplate zitten langs de zijkanten overal mounting punten dus aan die kant is er geen enkel probleem mee
Ah dat is goed om te weten, thanks.

Nu vind ik me helemaal iets moois, zal wel niet goedkoop zijn, kan hem niet vinden voor een 4080 gedraaid profiel helaas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOZ8s2BHJI7aa3WaNMgRKlNWqIw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/34x7xlLeazsqaEx7ZbCY0LXV.png?f=user_large

Zit er aan te denken om in plaats van het hoekje achterin vast te zetten met een klemhendel er een pivot plaat aan de zijkant te plaatsen en daarmee te fixeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxv4mpWPp9iP3B-t_hpgNhckm_8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Xc7xPpvoI5KObdlfMcOoP3b7.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvIhg_87qTE2rF3HMK72HPJ5Qy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/un1XiD1s40MUynYdfXDLoeJG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Mistacal op 27-12-2023 15:25 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
@Mistacal misschien is het handig om er dan ook een stop achter te maken zodat je niet verder dan 90 graden kan. Als je stuur je kant op komt is het irritant, maar kan je de race wel uit rijden. Als het stuur de andere kant op gaat, van je af, wordt het wel erg lastig om nog verder te rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
@kroegtijger Goeie tip, ook wel iets om in het achterhoofd te houden. Zou dan een 90 graden plaat worden en dus alleen naar voren kunnen komen mogelijk, al verwacht ik het niet met die hendels. Denk dat ik het gewoon ga proberen.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:34
@Mistacal , simpelweg een ander, iets hoger bureau kopen is geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Huugje schreef op woensdag 27 december 2023 @ 17:18:
@Mistacal , simpelweg een ander, iets hoger bureau kopen is geen optie?
Dat is arbo technisch niet verantwoord en onpraktisch met de zithoogte

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Erg gaaf, heb je een compleet overzicht van je rig? Waar het allemaal uit bestaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39
Inevitable schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:36:
[...]

Erg gaaf, heb je een compleet overzicht van je rig? Waar het allemaal uit bestaat?
Simrig
Rig TREQ One met Unified Triple Monitor Mount, Upper Monitor Mount, Keyboard Tray, Mouse Tray, Streamdeck Holder, Shifter Stand
Mat TREQ Rug
Seat LCD-Pro Drift
Wheelbase Simucube 2 Pro
Wheel GSI Formula Pro Elite
Wheel Densu Round wheel met buttonplate
Pedals Simagic P1000 with Haptic Reactor
Shifter Moza HGP Shifter
Handbrake Sim-Lab XB1 Loadcell Handbrake
Monitors 3 x AOC Q27G2e 1440p 155Hz & 1 x Dell 24" 1080p (Upper monitor)
Monitor mount Sim-Lab Vario VESA Mount
Cam Logitech Brio 4K
Buttonbox Elgato Streamdeck Mk. 2

PC
CPU AMD Ryzen 7 5800X3D
CPU Cooler be quiet! Dark Rock Pro 4
Motherboard Gigabyte B550 Aorus Elite V2
GPU NVIDIA RTX 4080 16GB
Memory Kingston FURY Renegade (2 x 16GB)
PSU Seasonic Focus GX-850
Storage Samsung 980 Pro 2TB NVMe + Kingston 2TB NVMe
Case Corsair 4000D Airflow

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Rivanov schreef op donderdag 28 december 2023 @ 06:04:
[...]

Simrig
Rig TREQ One met Unified Triple Monitor Mount, Upper Monitor Mount, Keyboard Tray, Mouse Tray, Streamdeck Holder, Shifter Stand
Mat TREQ Rug
Seat LCD-Pro Drift
Wheelbase Simucube 2 Pro
Shifter Moza HGP Shifter
Cam Logitech Brio 4K

PC
CPU AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU NVIDIA RTX 4080 16GB
Geweldige set, dankjewel voor het delen. _/-\o_

Ben zelf ook aan het kijken om iets samen te stellen.

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Nu online
Rivanov schreef op donderdag 28 december 2023 @ 06:04:
[...]

Simrig
Mat TREQ Rug
Seat LCD-Pro Drift
Wheelbase Simucube 2 Pro
Shifter Moza HGP Shifter
Cam Logitech Brio 4K

PC
CPU AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU NVIDIA RTX 4080 16GB
Mooie setup had eerder al wat foto's langs zien komen, ziet er goed uit. Maar even een vraagje over je setup, wat is de totale breedte van je Rig met 3 van die 27" monitoren in je huidige opstelling?

Ben zelf nu aan het rondkijken voor een monitor upgrade, gebruik nu nog steeds een oude 42" TV, maar ben nu beetje aan het kijken wat mogelijk is. Heb alleen niet zo heel veel ruimte waardoor niet alles mogelijk is. Liefst zou ik ook voor een 3 monitor setup gaan maar lijkt erop dat het net niet gaat passen. Heb wel al wat theoretische breedtes (145 a 165cm) gevonden maar benieuwd ook naar wat daadwerkelijk breedtes rekening houdende met de dikte van een scherm en ook eventueel de monitor stands enzo :) Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Psql schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:24:
[...]

Mooie setup had eerder al wat foto's langs zien komen, ziet er goed uit. Maar even een vraagje over je setup, wat is de totale breedte van je Rig met 3 van die 27" monitoren in je huidige opstelling?

Ben zelf nu aan het rondkijken voor een monitor upgrade, gebruik nu nog steeds een oude 42" TV, maar ben nu beetje aan het kijken wat mogelijk is. Heb alleen niet zo heel veel ruimte waardoor niet alles mogelijk is. Liefst zou ik ook voor een 3 monitor setup gaan maar lijkt erop dat het net niet gaat passen. Heb wel al wat theoretische breedtes (145 a 165cm) gevonden maar benieuwd ook naar wat daadwerkelijk breedtes rekening houdende met de dikte van een scherm en ook eventueel de monitor stands enzo :) Thanks.
Totale breedte is bij mij +/- 130cm waarbij de zijmonitoren in een hoek van 60 graden staan t.o.v. de center monitor.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Nu online
Thanks, dat valt nog mee. Een 49" ultra wide past makkelijk (~ 120cm) waar ik mijn rig heb staan, maar met iets 130cm mag zelfs wat meer zijn zou het ook nog wel moeten lukken denk ik.

Toch nog eens verder puzzelen om 3x 27" kwijt te kunnen, toch wel net wat fijner als een 49" ultra wide qua fov.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

d0nny41 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 00:50:
[...]

Ik had een NLR Wheelstand 2.0 en dat werkte uitstekend met een 8nm fanatec dd.
NLR Wheelstand 2.0 en de Asetek La Prima (met bottonbox en rond stuur) binnen gekregen vandaag. Wheelstand ben ik positief over verrast tot nu toe. Mooi stevig, al blijft het een issue dat je stoel natuurlijk niet vast zit. Misschien nog wat op verzinnen.

Wat ik nog wel vervelend vindt: pedalen staan relatief ver gekanteld. Pedals zelf al verder naar achteren proberen te stellen maar helemaal happy ben ik nog niet mee. Zou feitelijk wat lager moeten zitten maar dat lukt met een wheelstand (achter een bureau) niet zo makkelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0JLeYTdtWH81cP2vqa-NyJixVc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdJhZEASm7QYpdYXm0033eAS.jpg?f=fotoalbum_large

La Prima setup is wel top verder. Erg veel feedback en detail, echt een mega stap vanaf een G920 :D.
(beeldscherm zet ik voor mij neus neer natuurlijk, 34"ultrawide)

Update stoel is eenvoudig vast te zetten :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Duax4mbfFDskg4jA-MCG_BK9us=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Blq7dxa5ACJ4wv0KtaBWwUs2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Tortelli op 30-12-2023 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Tortelli schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 21:24:
[...]

NLR Wheelstand 2.0 en de Asetek La Prima (met bottonbox en rond stuur) binnen gekregen vandaag. Wheelstand ben ik positief over verrast tot nu toe. Mooi stevig, al blijft het een issue dat je stoel natuurlijk niet vast zit. Misschien nog wat op verzinnen.

Wat ik nog wel vervelend vindt: pedalen staan relatief ver gekanteld. Pedals zelf al verder naar achteren proberen te stellen maar helemaal happy ben ik nog niet mee. Zou feitelijk wat lager moeten zitten maar dat lukt met een wheelstand (achter een bureau) niet zo makkelijk.

[Afbeelding]

La Prima setup is wel top verder. Erg veel feedback en detail, echt een mega stap vanaf een G920 :D.
(beeldscherm zet ik voor mij neus neer natuurlijk, 34"ultrawide)

Update stoel is eenvoudig vast te zetten :D
[Afbeelding]
Bij de wheelstand 2.0 zit een tray die bedoeld is voor een stoel of stoel op wieltjes.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwSKCWdryF4U7OeW8N7Yp5BuP-8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8rDvsIekSJI4d7RgnS11sWcv.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door To_Tall op 30-12-2023 22:22 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
Sinds gisteren doet één van mijn (3) AOC Q27G2U monitoren het niet meer. Blijft gewoon op zwart, backlight doet het wel, Windows ziet m ook alsof er niets aan de hand is, drivers update helpt niet, power cycle en reset ook niet.. Ik heb op m'n bureau een AOC U34G3 staan en dacht hmm waarom niet? Dus ik heb die nu in het midden gezet en de 2 werkende 27" op links en rechts. Pastte eigenlijk niet (Xero play pivot adapters van Sim Lab in combinatie met integrated triple monitor mount), kwam wat breedte te kort, die 34" past er niet tussen maar je kan die adapters in een andere hoek monteren (niet helemaal de bedoeling maar gaat prima) en daarmee wat meer ruimte gecreëerd in de breedte. Nu dus 27/34/27 en dat rijdt wel lekker, had ik eerder kunnen doen!

Volgens de handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z21VY8Ak9whRwAfJe-yOQnzutR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBKNN13FaK85WDtmYsOXDzgj.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe het nu zit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NzTJwqoMjrD3o9bXjf85rLDeJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B8W0NFnevb8mrGJmRTfOMgq8.jpg?f=fotoalbum_large

Blij mee! Ben bezig met een nieuwe pc, die verdwijnt dan op een sim shelf achter de beeldschermen (lager dan zoals nu) en dan maar eens alle kabels wegwerken :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPYNJ9JwEfyyIIupzB9B8oL1SdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WnLwiG8zxnOFuEA4CXdjWsbv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Is een trippel setup ook makkelijk in te klappen? Mijn rig komt ergens in januari nu met enkel scherm.

Maar wil in de toekomst toch naar trippel kijken. Voorwaarde van mijn vrouw. Inklappen bij geen gebruik :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 22:10
To_Tall schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:36:
Is een trippel setup ook makkelijk in te klappen? Mijn rig komt ergens in januari nu met enkel scherm.

Maar wil in de toekomst toch naar trippel kijken. Voorwaarde van mijn vrouw. Inklappen bij geen gebruik :+.
Standaard niet. Het zijn vaste armen waar de schermen aan hangen.Sowieso moet je dat denk ik ook niet willen omdat dat afstellen van de hoeken altijd best een ding is om goed te krijgen. Als je dat elke keer moet doen voor je gaat rijden, dan ben je het plezier snel kwijt ben ik bang.

Als het echt een keiharde eis is van je vrouw, dan kun je denk ik beter voor een super ultra wide gaan. Of in ieder geval je vrouw het prijskaartje daar van laten zien en dat vergelijken met de triple. Misschien dat ze dan iets milder is in haar mening. >:)

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
GAEvakYD schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:55:
[...]

Standaard niet. Het zijn vaste armen waar de schermen aan hangen.Sowieso moet je dat denk ik ook niet willen omdat dat afstellen van de hoeken altijd best een ding is om goed te krijgen. Als je dat elke keer moet doen voor je gaat rijden, dan ben je het plezier snel kwijt ben ik bang.

Als het echt een keiharde eis is van je vrouw, dan kun je denk ik beter voor een super ultra wide gaan. Of in ieder geval je vrouw het prijskaartje daar van laten zien en dat vergelijken met de triple. Misschien dat ze dan iets milder is in haar mening. >:)
Dan kijk ik het aan.. Eerst moet de RIG nog binnen komen :+..
Misschien is VR dan ook wel een optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Inklappen kan best en als je er een beetje over nadenkt kan het zodanog dat je ze maar op 1 manier kan uitklappen en ze dus altijd goed staan, is geen rocket sience.

Ik doe het ook voor de wheelbase. Als men het nog niet heeft geprobeerd hoe weet je of het niet kan O-)

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
To_Tall schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:07:
[...]

Dan kijk ik het aan.. Eerst moet de RIG nog binnen komen :+..
Misschien is VR dan ook wel een optie..
Ik had/heb 48 Inch LG Ultragear OLED triples. Zo ongeveer de beste triple setup die je kan kopen. Heb toen een Quest 3 aangeschaft om VR uit te proberen en heb de monitoren nu te koop staan en bezit een Pimax Crystal en heb een Bigscreen Beyond in bestelling staan. Zolang je geen sim racing streamer bent dan is VR (naar mijn mening) zoveel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
robbertvw schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:17:
[...]

Ik had/heb 48 Inch LG Ultragear OLED triples. Zo ongeveer de beste triple setup die je kan kopen. Heb toen een Quest 3 aangeschaft om VR uit te proberen en heb de monitoren nu te koop staan en bezit een Pimax Crystal en heb een Bigscreen Beyond in bestelling staan. Zolang je geen sim racing streamer bent dan is VR (naar mijn mening) zoveel beter.
Ik word snel wagen ziek, ik twijfel dus of VR wel iets voor mij is en om 500 euro uit te geven wat ik niet gebruik. Vind ik ook weer wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:44
To_Tall schreef op maandag 1 januari 2024 @ 00:25:
[...]

Ik word snel wagen ziek, ik twijfel dus of VR wel iets voor mij is en om 500 euro uit te geven wat ik niet gebruik. Vind ik ook weer wat.
Ik hoor dit regelmatig. Jij woont wat ver, maar iedere sim-racende Achterhoeker die twijfelt over VR is welkom om het bij mij te ervaren.

Sinds ik tijdens de start op de grid dacht mijn hoofd te kunnen draaien om meer van de grid te zien in mijn spiegels, en dat ook daadwerkelijk het perspectief in de spiegels deed veranderen... mind blown... Ik wil nooit meer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:58
TLDR: weet je niet of VR wat voor je is. Probeer het bij iemand of koop een gebruikt headset en probeer het. Worst case verlies je een paar tientjes (je verkoopt de headset immer weer) maar weet je wel of het wat voor je is.

My 2 cents. Ik rijd tripples maar heb ook een tijdje VR gereden. De immersie is bizar met VR, beduidend meer dan tripples.

Ik ben niet wagenziek, maar zo'n attracties met grote schermen en een kuipje dat beweegt maken me wel misselijk. Wilde toch eens VR ervaren dus een gebruikte VR headset gekocht en het geprobeerd. Wonder boven wonder nergens last van en vond het echt mega vet.

Ik heb de headset uiteindelijk weer verkocht (voor een paar tientjes minder dus de kosten vallen echt wel mee) omdat de kwaliteit vrij laag was (had geen high end set gekocht omdat ik het eerst wilde proberen) en omdat ik continue stekkers moest omsteken en daar geen zin in had. Ik zou het echter graag nog eens willen kopen en kijken of het mijn tripples kan vervangen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
Card Nox schreef op maandag 1 januari 2024 @ 09:57:
TLDR: weet je niet of VR wat voor je is. Probeer het bij iemand of koop een gebruikt headset en probeer het. Worst case verlies je een paar tientjes (je verkoopt de headset immer weer) maar weet je wel of het wat voor je is.

My 2 cents. Ik rijd tripples maar heb ook een tijdje VR gereden. De immersie is bizar met VR, beduidend meer dan tripples.

Ik ben niet wagenziek, maar zo'n attracties met grote schermen en een kuipje dat beweegt maken me wel misselijk. Wilde toch eens VR ervaren dus een gebruikte VR headset gekocht en het geprobeerd. Wonder boven wonder nergens last van en vond het echt mega vet.

Ik heb de headset uiteindelijk weer verkocht (voor een paar tientjes minder dus de kosten vallen echt wel mee) omdat de kwaliteit vrij laag was (had geen high end set gekocht omdat ik het eerst wilde proberen) en omdat ik continue stekkers moest omsteken en daar geen zin in had. Ik zou het echter graag nog eens willen kopen en kijken of het mijn tripples kan vervangen of niet.
Quest 3 is dan de oplossing, vele malen scherper en met de investering van een goede router ook nog eens draadloos te gebruiken. Quest 2 gebruikte ik graag, maar met de Quest 3 is het echt goed te noemen. Pimax is beter m.b.t. beeldkwaliteit, maar een hoop gedoe.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
Jaren geleden had ik een PS4 met de eerste PSVR. Daar werd ik bij het spelen van Driveclub in het begin wel wat misselijk van. Maar naar mate de tijd vorderde kon ik steeds langer spelen zonder misselijk te worden.

Met de nieuwste sets ligt de framerate/refresch rate hoger en dit keer was het echt super minimaal dat ik misselijk werd. Bij het spelen van Half Life Alyx had ik het nog wel een beetje in het begin maat nu ook niet meer.

Dus als het kan probeer het ergens. Het ding is. Voor mijn triple setup het ik bijna 3k uitgegeven en een VR set van 500 euro geeft veel meer immersion en het feit dat je de baan en je tegenstanders in diepte kan zien geeft zoveel voordeel om de afstanden af te schatten.

Het enige nadeel wat ik nu nog ervaar bij de Pimax Crystal is dat mijn nek na langere tijd spelen pijn gaat doen. Komt waarschijnlijk niet alleen door het gewicht van de set maar ook door de spanning van het racen in combi met het gewicht. Ben benieuwd of dit ook beter zal zijn wanneer mijn Bigscreen Beyond binnen komt omdat die veel minder weegt ivm de Pimax.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
@Card Nox Ik rij zelf uitsluitend in VR nog maar. De immersie met VR is inderdaad geweldig te noemen, en zeker als je geen last van misselijkheid hebt qua beleving wel het meest overweldigend, maar het grote nadeel dat het wel een stuk vermoeiender is en (zeker in de zomer) het erg warm is. Na een uurtje intensief racen heb ik vaak een behoorlijk bezweette kop en is het toch even een minuutje of 10 stoppen omdat het niet te doen is.

Rij je dus met name korte races van een half uurtje, 45 minuten, dan is het helemaal top, maar ben je meer iemand van de endurance-series, dan is een tripple of ultrawide setup misschien toch iets meer comfort.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Wellicht dat endurance wel kan met die Bigscreen VR? Die weegt iets meer dan een ons als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
@dawg het gewicht vind ik niet zo het probleem (ik gebruik een Rfit S), maar die warmte op je ogen is echt niet prettig na verloop van tijd. Als dat daarbij beperkt is, zou het 't overwegen kunnen zijn. Ik vind m wel erg stevig aan de prijs

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:55
Het heeft naast de prijs (komt volgens mij nog lighthouse bases en evt controllers bij) nog wel nadelen, bv dat je hem moeilijk door iemand anders kan laten gebruiken en doorverkopen al helemaal geen optie zal zijn door de personal fit. Daarnaast heeft het natuurlijk mogelijk wel enorme voordelen.

Maar los daarvan: iemand die nog een goedkope wheelstand kan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Ik ben net begonnen met een rig te bouwen. Om iets beter bij de kasten te kunnen naast de rig wil ik graag eenvoudig de monitoren naar achteren kunnen schuiven. Ik heb drie monitoren op een vrijstaande stand met wielen er onder. Dit werkt prima, maar eigenlijk zou ik de monitoren net iets anders willen plaatsen. In onderstaande foto heb ik geprobeerd te verduidelijken wat ik wil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BeQAKHNhYpUywkUN5axUd7TTjcA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s1lB9dhcl0yReE8JXzuL4CYJ.png?f=fotoalbum_large

Ik kan de monitoren nu op wielen van links naar rechts tegen de wheelmount aan rijden (rode pijl). Idealiter zou ik de monitoren op de plek van de groene pijl krijgen, maar dan moeten de monitoren dus hoger, terwijl ik ze graag juist wat lager heb (vanwege de F1 positie kijk ik net over het stuur heen).

Nu zag ik hierboven de opmerking over inklapbare zwenkwieltjes en bedacht me dat dat wel eens de oplossing kon zijn. Ik zou na het inklappen minimaal 40mm willen zakken. Hebben jullie aanraders voor zwenkwieltjes die dat kunnen en gemakkelijk te monteren zijn op een 8040 profiel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
Ja, die bestaan wel (niet specifiek voor alu profielen, maar met wat handigheid krijg je ze er wel onder). Zoek maar eens op hefrollers en je komt het nodige tegen. Ze zijn echter niet goedkoop te noemen, en ik zou dan ook eerder voor andere oplossingen zoeken. Je hoeft natuurlijk niet per sé de hele constructie op te tillen en te laten zakken voorbij de wheelbase. Alleen het middelste scherm is in dit geval al genoeg lijkt me, of eventueel als dat voor (veel) problemen zorgt zou je ook de wheelbase kunnen laten zakken om het scherm er overheen te krijgen en daarna weer omhoog zetten.

Mogelijk dat je vanuit die invalshoek een makkelijkere manier kan vinden om hetzelfde te bereiken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. De wheelbase laten zakken (en weer terug plaatsen) lijkt me overigens wel te veel werk om elke keer als ik ga racen te doen. De monitor is echter een minder groot probleem, want volgens mij hangt ie in principe toch al los in het profiel (heb de easy alignment kit van TREQ besteld). Eens kijken hoe dat in de praktijk gaat werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 06:06
Ik kwam net dit filmpje tegen op instagram. Een simrig voor kinderen van monsimu
Ziet er wel tof uit, local servertje en lekker samen beetje racen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luuckPRTHgEwAvC2cnsqGwI5CDs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qrKkDFuBI6raTwwv3o4kkmfj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Ben-i schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:44:
Ik kwam net dit filmpje tegen op instagram. Een simrig voor kinderen van monsimu
Ziet er wel tof uit, local servertje en lekker samen beetje racen.
[Afbeelding]
Cool, ben je van plan te kopen? Vraag mij af voor welke leeftijd het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Flying Hawkic schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:09:
[...]

En of de maten een beetje aan te passen zijn, of dat je elke 6 maanden een grotere rig mag kopen voor ze ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
Greencap schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:07:
Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. De wheelbase laten zakken (en weer terug plaatsen) lijkt me overigens wel te veel werk om elke keer als ik ga racen te doen. De monitor is echter een minder groot probleem, want volgens mij hangt ie in principe toch al los in het profiel (heb de easy alignment kit van TREQ besteld). Eens kijken hoe dat in de praktijk gaat werken.
Even een oplossing die ik kan bedenken zijn retractble caster wheels, misschien dat je daar net genoeg hoogte mee kan winnen. De wielen trek je dus in zodra de stand op de plek staat en als je ze weer omhoog doet kan die misschien net over de wheel base mount heen.

Wheelbase hoger en lager zetten zou ik niet doen, dat is best wat werk en de stevigheid is dan een groot vraagteken. Zelf zat ik met een vergelijkbaar probleem dat mijn wheelbase niet onder het bureau past en maar ik wel een solide rig wou. Nu is mijn oplossing dat de gehele wheelbase naar voren kan scharnieren (zonder stuur) en dan hoef ik hem alleen omhoog te klappen en vast te zetten zodat het stuur altijd op dezelfde hoogte staat.

Deze hebben bijna 100mm hoogte verschil

https://nl.aliexpress.com...80b1ee8&afSmartRedirect=y
kroegtijger schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:01:
[...]

En of de maten een beetje aan te passen zijn, of dat je elke 6 maanden een grotere rig mag kopen voor ze ;)
Inderdaad zou wel fijn als het een soort van meegroei rig zou zijn, anderzijds maak je zoiets natuurlijk ook simpel van 8020 profielen. Vind het wel extreem schattig. Mijn oudste van 5 speelt graag een potje wreckfest en ga nu kijken hoe ik mijn eigen rig hybride kan maken zodat zij ook makkelijk een rondje kan sturen. De pedalen wordt het probleem niet, ik heb nu 2 sets pedalen en zij krijgt de T3PA, hiervoor maak ik een heel eenvoudig extra pedalplate die verder naar voren staat. Deze kan gemakkelijk weggenomen worden door van die zadelpengrepen er op te plaatsen, uitwerking volgt later nog.

Binnen enkele dagen moet de GT1 binnen komen en dan eerst de scharnierende wheelbase maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Mistacal op 18-01-2024 08:15 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Greencap schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:07:
De monitoren zitten vast aan het profiel geschroefd met de TREQ Easy Alignment Kit. Dus die pak je er niet zomaar vanaf.

Met de Sim-Lab Vario VESA Mounts pak je de schermen er wel zo uit, want die hangen in de bracket die aan het profiel vast zitten.

Ik heb dezelfde oplossing, die jij wil bewerkstelligen. ;)
Zowel mijn rig als de Triple Monitor Stand staan op caster wheels. Monitor staat tussen wheel en wheelbase en kan simpelweg de middelste monitor eruit pakken, om de stand te verplaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYbV7iP7732ZCNtk4kTUcd3x15o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzv53MkS7tdgD9DueoSE9S5r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9isg5XJwoXrxGWTu6myRZMlfqSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GaHavVc9MEB3e0NoNi8Lzhd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXEipZ04Uf1FXV6wMlpgvCmve70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uq92nUTtLWck63LH0KX8c7QM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Rivanov schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:21:
[...]

De monitoren zitten vast aan het profiel geschroefd met de TREQ Easy Alignment Kit. Dus die pak je er niet zomaar vanaf.

Met de Sim-Lab Vario VESA Mounts pak je de schermen er wel zo uit, want die hangen in de bracket die aan het profiel vast zitten.

Ik heb dezelfde oplossing, die jij wil bewerkstelligen. ;)
Zowel mijn rig als de Triple Monitor Stand staan op caster wheels. Monitor staat tussen wheel en wheelbase en kan simpelweg de middelste monitor eruit pakken, om de stand te verplaatsen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie oplossing maar betekent ook, kabels los halen, scherm ergens neerzetten en dan verplaatsen, voor de "makkelijkheid" niet echt super, tenminste als die vaak bij de kast moet.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mistacal schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:23:
[...]

Mooie oplossing maar betekent ook, kabels los halen, scherm ergens neerzetten en dan verplaatsen, voor de "makkelijkheid" niet echt super, tenminste als die vaak bij de kast moet.
Ik heb het ook niet over een makkelijke oplossing. Ik verplaats mijn rig ook nooit.
Maar in het geval dát hij verplaatst moet worden (zoals onlangs toen we een nieuwe vloer op de zolder lieten leggen) was het wel erg handig.

Maar wilde enkel aangeven dat het met de TREQ Easy Alignment Kit minder makkelijk is dan met de Vario VESA Mounts van Sim-Lab. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 06:06
Flying Hawkic schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:09:
[...]
Neeh vind het wel heel leuk maar te duur, er komen nog best wat kosten bij natuurlijk voor een monitor een 2de Pc/console en stuur etc. Maar volgens de webite is hij voor een leeftijd van 3 tot 10 jaar. .
kroegtijger schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:01:
[...]

Als ik het goed begrijp uit de franse beschrijving is hij ook verstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Ben-i schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:42:
[...]

Neeh vind het wel heel leuk maar te duur, er komen nog best wat kosten bij natuurlijk voor een monitor een 2de Pc/console en stuur etc. Maar volgens de webite is hij voor een leeftijd van 3 tot 10 jaar. .

[...]

Leuke gimmick maar wel duur. Het is dat de stoel er bij inzit, zou ik toch eerder voor gewone rig gaan die kan je net zo klein maken als je wilt en is een stuk beter verkoopbaar en aanpasbaar.

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Ben-i schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:42:
[...]

[...]

Kost wel wat geld ja als je alles moet kopen. Maar ligt eraan wat je allemaal nog hebt liggen.

Anderzijds ziet het er wel heel leuk uit :).

Ze zouden beter een beschrijving geven van grootte in plaats van leeftijd, want elk kind is toch niet even groot op een bepaalde leeftijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
De monitor wegpakken is inderdaad ook niet echt fijn, want dan zit je ook weer met de bezel free kit te prutsen. Die retractable wheels lijken een goede oplossing, maar aan de andere kant zit je dan ook weer met het probleem dat de monitorstandaard schuin gaat staan omdat niet alle vier de hoeken tegelijk omhoog gaan. Allemaal net niet echt handig dus.

Wheelbase naar beneden klappen is misschien wel het handigste, maar gaat zo'n systeem niet ten koste van de stevigheid? Juist bij de wheelbase heb ik alles wel graag goed vast.

Ik hoef overigens nooit bij die kast. Mijn vrouw wel, want ze heeft er 400 paar identieke zwarte schoenen in staan waar ze graag bij wil kunnen... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
@Greencap ik weet niet of er een budget is en hoe handig je bent met een arduino en een soldeerbout, maar je zou eventueel gebruik kunnen maken van wat actuators om zo geautomatiseerd alle hoeken tegelijk op te laten tillen (of alleen daar waar het scherm aan hangt) Omdat je maar een klein stukje omhoog moet zou je met vrij kleine en goedkope actuators af kunnen. 100 of 150mm is vermoedelijk al genoeg.

Als je het dan écht af wil maken zou je er voor dramatisch effect nog een rookmachine en wat RGB-ledjes achter moeten plakken... al rokend gaan je schermen dan langzaam omhoog in een wolk van gekleurde rook :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
@kroegtijger Het is iets meer dan dat en behoorlijk aan de prijs. Heb al e.e.a. uitgezocht en je komt al snel aan specifieke 8020 profielsystemen die niet goedkoop zijn. Werken zoals een 3D printer met rollers is absoluut niet stevig.

@Greencap Ja zeker wordt dit stevig, uiteindelijk nog iets gehad aan mn HTS. Bij de simxpro hebben ze een T-plate gebruikt voor de stevigheid maar de GT1 bijvoorbeeld werkt met corner brackets dus zo moet je dat dan ook even voor je zien hoe het uitgevoerd moet worden. De brackets aan de stoelzijde worden voorzien van 4040 lockable pivots. De brackets aan de wheelbase zijde worden gemodificeerd zodat het gat op de horizontale ligger een open sleufgat wordt. In plaatst van de bracket vast te zitten gebruik ik een snelspanhendel zoals bij een zadelpen van een fiets.

GT1 cockpit is aangemeld bij DPD en ben in afwachting van de levering. Scharnieren etc zijn allemaal al binnen dus als ik begin met bouwen zal ik het zeker hier op tweakers melden zodat het een beetje gevolgd kan worden.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
@Mistacal valt wel mee als je het een klein beetje handig aanpakt. Ik neem aan dat je 4080 bedoelt ipv 8020 (eerste 2 getallen staan voor de serie die weer corresponderen met de afmeting in mm's, de 2e getallen voor de hoogte, ook weer in mm's. 4080 is dus gelijk aan 2x 4040, of 2rijen naast elkaar van elk 4x2020). 4080 profiel bij aluxprofiel.nl zit op grofweg 34,- per meter en zo heel veel heb je daar niet van nodig om een hefboom te maken.

Dan heb je nog wat brackets nodig die op maat gemaakt moeten worden, liefst staal of alu. Kan je voor terecht bij de diverse metaalbewerkingsbedrijven zoals metalpoint.nl en zal je denk ik voor wat brackets te laten fabriceren nog eens 100,- kwijt zijn. Dan nog 2 actuators erbij (grofweg 40 per stuk) en een voedig voor een paar tientjes, arduino of ESP eraan (verwaarloosbaar qua kosten). Al met al zal je ergens tussen de 200 en 300 kwijt zijn om de boel met actuators te laten stijgen en dalen over een hoogte van 150mm schat ik zo in, plus (heel veel) uren werk

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
Lijkt me best een leuk projectje. Aan mijn rig sleutelen vind ik bijna net zo leuk als racen :)

Metalpoint is ook een handige tip. Vroeg me al eerder af waar ik op kleine schaal en betaalbaar mijn eigen brackets kan laten maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Greencap schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:37:
Lijkt me best een leuk projectje. Aan mijn rig sleutelen vind ik bijna net zo leuk als racen :)

Metalpoint is ook een handige tip. Vroeg me al eerder af waar ik op kleine schaal en betaalbaar mijn eigen brackets kan laten maken
Mocht je het uitvoeren zien we graag de foto's verschijnen natuurlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 14-09 22:10
Greencap schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:37:

haha herkenbaar. Van de week een buttonbox gemaakt met een streamdeck erin. Twee hobbies combineren. 3D printing en Simracing. 8) 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Qc5P91cmWS-yZklE1Mff7ntTM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DwIi6CdVAHAeNTqioDuQ3oRy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SaFbd9jxXS92FSq5i7ELSKtLC6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ao2reed9GAmIJ1SJQWgng9fJ.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
kroegtijger schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:02:
@Mistacal valt wel mee als je het een klein beetje handig aanpakt. Ik neem aan dat je 4080 bedoelt ipv 8020 (eerste 2 getallen staan voor de serie die weer corresponderen met de afmeting in mm's, de 2e getallen voor de hoogte, ook weer in mm's. 4080 is dus gelijk aan 2x 4040, of 2rijen naast elkaar van elk 4x2020). 4080 profiel bij aluxprofiel.nl zit op grofweg 34,- per meter en zo heel veel heb je daar niet van nodig om een hefboom te maken.

Dan heb je nog wat brackets nodig die op maat gemaakt moeten worden, liefst staal of alu. Kan je voor terecht bij de diverse metaalbewerkingsbedrijven zoals metalpoint.nl en zal je denk ik voor wat brackets te laten fabriceren nog eens 100,- kwijt zijn. Dan nog 2 actuators erbij (grofweg 40 per stuk) en een voedig voor een paar tientjes, arduino of ESP eraan (verwaarloosbaar qua kosten). Al met al zal je ergens tussen de 200 en 300 kwijt zijn om de boel met actuators te laten stijgen en dalen over een hoogte van 150mm schat ik zo in, plus (heel veel) uren werk
80/20 is nogal een bekend andere verzamelnaam voor het bouwen met aluminium extrusie profielen. Ik ken de opbouwmethode van de series. Kijk voor de gein maar eens op 8020.net en kijk je ogen uit naar de meest mooie oplossing in extrusieland. Zelf werk alweer een jaartje of 10 met deze profielen maar dan voor printers en lasers.

Ik dacht meer aan 2 profielen die langs elkaar heen schuiven, dan kom je in een ander gebied waarbij je dus ook stabiliteit uit de geleiding haalt. Dat maakt het duur. We kennen allemaal v-slot wheel etc zoals 3d printers maar daar wil je geen wheelbase mee omhoog en naar beneden verplaatsen en ook nog stabiliteit verwachten.

Lineaire actuatoren zijn erg leuk maar vinden een hoop dynamische krachten van allerlei kanten niet superprettig en die krijg je wel met een wheelbase. Nadeel weer van andere mechanische geleiding is dat er altijd speling op zit want ja anders glijdt het niet.

Je wilt dus eigenlijk een actuator in combinatie met een vergrendeling. Dit is goed mogelijk met jou oplossing, dus omhoog en naar beneden met een actuator en vergrendelen met hendeltjes. Dan zou je hoogsten tegen het probleem aan kunnen lopen dat je de actuatoren aanzet terwijl die vegrendeling er nog op zit. Dat zal vast op te lossen zijn met een vermogensmeting o.i.d.

Het mooiste is https://catalogs.8020.net/80-20-Catalog-24/6-3/ dit in combinatie met een vegrendelsysteem (1 pagina verder zie je linksboven de lineair bearing met vegrendel). Deze dus https://8020.net/40-6515.html maar x 2. Zit je op 150 dollar excl verzending vanuit australia dus wss een kleine 200 euro om hier te krijgen en dan moet je de rest nog.

Dit wou ik ook voor mn wheelbase maar kassa dus dat doen we maar niet. Voor een fatsoenlijke oplossing wat dat betreft ga je denk ik tegen de 400-500 minimaal.

Toch blijft het ook hier kriebelen, zo had ik laatst een filmpje gezien van iemand met een automatische pedal plate verstelling, ook zoiets vet.

[ Voor 5% gewijzigd door Mistacal op 18-01-2024 22:21 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Welke cable clips gebruiken jullie voor cable management? Ik heb nu die van SimXPro en daar ben ik niet zo tevreden over. Ze zitten veel te los (tenzij het echt goed vol zit met kabels, maar dat is niet altijd en overal zo) en ik heb ze ook liever wat strakker tegen het frame. Ik kan natuurlijk tie wraps om het frame heen doen, maar dat moet toch fraaier kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 14-09 15:48
Ik gebruik deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9OZHFAWT-N-G6-dEL7X70HpQfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLmELXPLdOoy6ERP6oWOqrAw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Dat is zoiets of niet: https://www.motedis.nl/nl/UNIVERSEEL-KABELBINDINGSBLOK ?

Het lijkt wel of die clip of de foto los zit, klopt dat? Moet ik daarvoor M5 boutjes + nuts bestellen? Is niet echt duidelijk hoe groot dat gat is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kosz
ik heb die clip ff los in een profiel gezet voor een foto, en uiteraard moet er een nut in het profiel. (M5x12)
Toen gekocht bij mijn rig (Treq) ze hebben tegenwoordig een andere oplossing zonder tyrap, nog makkelijker
https://www.treq-sim.com/product/cable-management-set/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:34
@Greencap , je zou ook de volgende kunnen overwegen:

https://www.treq-sim.com/product/cable-management-set/

Daar zit alles bij inbegrepen.

Edit: Ik ben net te laat, zie ik ;-).

[ Voor 12% gewijzigd door Huugje op 23-01-2024 13:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Greencap schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:42:
Welke cable clips gebruiken jullie voor cable management? Ik heb nu die van SimXPro en daar ben ik niet zo tevreden over. Ze zitten veel te los (tenzij het echt goed vol zit met kabels, maar dat is niet altijd en overal zo) en ik heb ze ook liever wat strakker tegen het frame. Ik kan natuurlijk tie wraps om het frame heen doen, maar dat moet toch fraaier kunnen :)
Ik print ze zelf. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZRqtYrf36X2rxl7CcTLM00cNlE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/goyxgNr1YBKTBcNCUYYvh7TA.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxPylkYAnvZ3VOPObxwUZuvKZcY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eT4mpZwRhLHc0s2DWRJFkImB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Net als @Rivanov print ik ze vaak ook zelf, of bestel ze bij Sim-Lab. Meeste zit echter gewoon met een rol klitteband om het profiel heen. In de praktijk werkt dat toch het makkelijkst ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-09 11:08
Voor kabelmanagement heb ik mijn kabels door spiraalband heen gehaald en toen in de sleuven van de profielen gedrukt. Past precies en komt geen cableclip of tiewrap aan te pas. Mocht de spiraalband toch eruit komen dan gewoon een klein stukje dubbelzijdig plakband eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
@Rivanov zou je de STL files willen delen :D

Ik heb die van sim-lab maar daar past alleen teirips doorheen. Maar ze zijn wel toolless ook goed strak in het profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
To_Tall schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:25:
@Rivanov zou je de STL files willen delen :D

Ik heb die van sim-lab maar daar past alleen teirips doorheen. Maar ze zijn wel toolless ook goed strak in het profiel.
https://www.thingiverse.com/thing:3422768

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Ik heb kabelbinders destijds bij Aluxprofiel besteld, vind dat hele fijne (gebruik ze ook elders), en niet duur. Zijn ook heel klein dus ze vallen totaal niet op. Inderdaad ook met tiewraps.

Zeker als je zelf geen 3d printer tot je beschikking hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door dawg op 23-01-2024 15:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistacal
Print ze ook zelf maar eerst even wat anders

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ohQESen5bgsoXvF4g8pCEDG1PM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MH1yySQ50ZGdqr5y9WdrSffO.jpg?f=fotoalbum_large

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
@Mistacal welke is t?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
Evo gt1, maar dan custom uiteindelijk

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Mistacal schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:00:
[...]

Evo gt1, maar dan custom uiteindelijk
Nice, heb dezelfde en bevalt mij prima. Ik heb als optie er nog de vloerplaat in en wielen onder (en natuurlijk de bekerhouder, maar dat lijkt me een open deur ;) ). Vloerplaatje vind ik een aanrader. Ziet er direct een stuk netter uit

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
kroegtijger schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:28:
[...]

Nice, heb dezelfde en bevalt mij prima. Ik heb als optie er nog de vloerplaat in en wielen onder (en natuurlijk de bekerhouder, maar dat lijkt me een open deur ;) ). Vloerplaatje vind ik een aanrader. Ziet er direct een stuk netter uit
Welke vloerplaat? Wielen komen nog, nu bezig met de scharnierende wheelbase

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZRO0UqcbALhmoelTabHDBOMG80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ixKmmZq0oaYLoyuhoNK4dYwH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRpmGo-lmOljSEmrZ67ulFC9178=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ff8FAg2hS7bKSyDfo9AnSWz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Mistacal op 23-01-2024 22:56 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:58
@Verwijderd, hoe wil je dat scharnieren, dan moet het scharnier links van de staander ook weg toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
Card Nox schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:26:
@Verwijderd, hoe wil je dat scharnieren, dan moet het scharnier links van de staander ook weg toch?
Zeker, dat wordt een gemodificeerde hoek met een snelspansluiting

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Mistacal schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:19:
[...]

Welke vloerplaat? Wielen komen nog, nu bezig met de scharnierende wheelbase

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze bedoel ik.

Scharnieren zien er goed degelijk uit zo. Gaat denk ik prima werken. 2 boutjes los halen en klaar ben je, en je klapt hem altijd weer in dezelfde positie terug. d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
kroegtijger schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 01:15:
[...]

Deze bedoel ik.

Scharnieren zien er goed degelijk uit zo. Gaat denk ik prima werken. 2 boutjes los halen en klaar ben je, en je klapt hem altijd weer in dezelfde positie terug. d:)b
Yes alleen dan ipv boutjes heb ik deze dingen.

https://nl.aliexpress.com...80b1ee8&afSmartRedirect=y

Dan komt er ipv het 4040 hoekje een 4060 hoekje waar voorste boutgat een open sleufgat wordt zodat het allemaal wat gemakkelijk los kan. Het is net zo stabiel als met 2 hoekjes dus ik maak me geen enkele zorgen over de stabiliteit. Zal wat updates posten nog aankomende dagen.

@kroegtijger Waar komt die plaat dan? Tussen de stoel en pedalen?

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
@Mistacal ik snap je plan. Dat moet denk ik wel werken en stevig zat zijn zo. Ben benieuwd of je er iets van merkt dat het kan scharnieren.

Die komt inderdaad tussen stoel en pedalen in te zitten, zodat je daar geen groot gapend gat hebt. Maakt het allemaal wat netter en afgewerkter, maar voegt verder niets toe qua functionaliteit of zo. Mocht je m erin willen zetten, zorg dan wel dat je eerst al je kabeltjes etc netjes hebt zitten want achteraf erbij proberen te komen wordt wel stukje lastiger. Ik heb zelf een setje auto as-steunen ervoor bij in de buurt. Mocht ik eens eronder moeten zijn, dan kan ik de hele rig optillen en op steunen zetten en eronder kruipen. Wel elke keer beetje spannend of alles netjes blijft staan. Je ziet niet te wachten op een een kleine 100kg aan simulator die op je kop stort terwijl je op je rug eronder ligt om een kabeltje vast te maken ;) tot nu toe is het altijd goed gegaan in ieder geval, maar ik ben bang dat als het mis gaat dat het wel een raar gesprek bij de EHBO gaat opleveren :')

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
kroegtijger schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:37:
@Mistacal ik snap je plan. Dat moet denk ik wel werken en stevig zat zijn zo. Ben benieuwd of je er iets van merkt dat het kan scharnieren.

Die komt inderdaad tussen stoel en pedalen in te zitten, zodat je daar geen groot gapend gat hebt. Maakt het allemaal wat netter en afgewerkter, maar voegt verder niets toe qua functionaliteit of zo. Mocht je m erin willen zetten, zorg dan wel dat je eerst al je kabeltjes etc netjes hebt zitten want achteraf erbij proberen te komen wordt wel stukje lastiger. Ik heb zelf een setje auto as-steunen ervoor bij in de buurt. Mocht ik eens eronder moeten zijn, dan kan ik de hele rig optillen en op steunen zetten en eronder kruipen. Wel elke keer beetje spannend of alles netjes blijft staan. Je ziet niet te wachten op een een kleine 100kg aan simulator die op je kop stort terwijl je op je rug eronder ligt om een kabeltje vast te maken ;) tot nu toe is het altijd goed gegaan in ieder geval, maar ik ben bang dat als het mis gaat dat het wel een raar gesprek bij de EHBO gaat opleveren :')
En of het werkt, eerst 1 staander zoals omschreven dus met 2 brackets, andere kant met scharnier gedaan, geen enkel verschil in stevigheid. Het scharnier kan je ook redelijk goed vast zetten (niet super veel klemkracht maar ook niet nodig).

Ja in dat gapende gat wil ik graag mijn elektronica hebben zoals de nobsounds, psu wheelbase, usb hub etc. Dan hoef ik maar met 1 stroomkabel en 1 usb kabel naar de PC. Komt dus wel een plaat op maar dat wordt denk ik een houten kistje o.i.d.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
@Mistacal zo had ik het eerst ook zitten inderdaad. Houten plaat op de onderkant van het 4080 profiel, daar bovenop dan PSU's, stekkerdoosje, usb-hub etc, en bovenop dan de sim-floor. Werkte wel, maar was ellendig om ook maar iets aan te passen, omdat die simfloor met 4 boutjes op corner-brackets vast zitten en je dus niet aan de onderkant kan komen om een dopsleuteltje op het moertje te zetten. Eigenlijk zou je brackets met schroefdraad er onder moeten hebben zodat je m via die weg vast kan schroeven. Ik heb dat toen opgelost met een beetje secondelijm op de moertjes en die erin plakken, maar erg stevig was dat niet. Een keer goed vast draaien en de lijm liet los zodat je zeker wist dat je de keer erop weer liep te kloten.

Ben nu bezig om dit iets anders op te bouwen, en al die connectoren etc achter m'n stoel te plaatsen zodat het een stuk toegankelijker wordt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
@kroegtijger Dat is inderdaad niet handig, was mooier geweest wanneer de plaat op de profielen zou liggen met wat dunne foam er tussen tegen beschadigingen, dan is 4 boutjes loshalen minder problematisch. Wel ligt de plaat dan wat verhoogd ten opzichte van de profielen maar lijkt me wat detail.

Idee is nu om de houtenbox zelf van een afdekplaat te voorzien die dan wrappen. Bovenzijde voorzien van verzonken hendel en binnenzijde een magneetsluiting.

https://www.fritz-events....JAf8cN_t4_BIaAsl3EALw_wcB

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
@Mistacal het nadeel als deze op de profielen zou liggen is dat je dan gelimiteerd wordt in de plaats van waar je staanders voor de wheelbase komen, en dat probleem heb je nu natuurlijk niet. Daarbij is het ook niet allemaal 100% op de milimeter nauwkeurig en met montage op de profielen kan je geen speling links/rechts opvangen, alleen voor/achter. Door hoe ze het nu hebben gedaan met 4 corner brackets kan dat wel. Die zijn al reeds voorzien van slobgaten in die richting (en de plaat zelf heeft slobgaten die daar haaks opstaan, dus je hebt vrijwel altijd een passende oplossing).

Ik zie graag de foto's van die box hier voorbij komen. Heb er zelf best een tijdje werk in gestoken en kwam eigenlijk nergens tot een echt prettige oplossing dus ik ben benieuwd of je er wat moois voor kan maken (wat ik daarna zelf ook weer als inspiratie kan misbruiken :P )

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
Pelota71 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:53:
Voor kabelmanagement heb ik mijn kabels door spiraalband heen gehaald en toen in de sleuven van de profielen gedrukt. Past precies en komt geen cableclip of tiewrap aan te pas. Mocht de spiraalband toch eruit komen dan gewoon een klein stukje dubbelzijdig plakband eraan.
Heb dit geprobeerd (maar dan met een kabelmantel) en dat ziet er strak uit. Wel een beetje doordrukken, maar dan zit het ook goed stevig :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mistacal
Kleine update, wheelbase even afgemaakt en zie het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3koouLJXwKZS8mW2XutmM4e2Dz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Foa7gG8AoQEBMBVUNbN6gWs.jpg?f=fotoalbum_large

Even zien hoe ik een filmpje kan uploaden

Kwaliteit video niet super maar idee is duidelijk. Meteen wel een verbeterpunt, nu m8 hendel gepakt maar ga naar m6 toe en voer dit uit met een veertje zodat het ringetje altijd tegen de hendel aan zit.

[ Voor 23% gewijzigd door Mistacal op 24-01-2024 22:56 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
@Mistacal Ik ben heel benieuwd hoe dat straks gaat werken als je wheel base/seat etc geïnstalleerd is in dagelijks gebruik. Ik heb jaren met een Playseat Challenge lopen kloten vanwege ruimte gebrek, en echt aanzienlijk minder geraced omdat ik geen zin had om steeds alles op te zetten/af te breken.
Dit is nu niet meer nodig want ik heb nu voldoende ruimte om mn rig te laten staan, maar je vindingrijkheid "hats of to you sir" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
kosz schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 23:07:
@Mistacal Ik ben heel benieuwd hoe dat straks gaat werken als je wheel base/seat etc geïnstalleerd is in dagelijks gebruik. Ik heb jaren met een Playseat Challenge lopen kloten vanwege ruimte gebrek, en echt aanzienlijk minder geraced omdat ik geen zin had om steeds alles op te zetten/af te breken.
Dit is nu niet meer nodig want ik heb nu voldoende ruimte om mn rig te laten staan, maar je vindingrijkheid "hats of to you sir" _/-\o_
Thanks man, ja je moet wat en denk altijd wel dat er ergens een oplossing voor is. Uiteindelijk krijg ik ook mijn dedicated space maar merkte toch echt dat de playseat de bottleneck was. Nooit dezelfde dimensies als ik hem moest uitschuiven, slecht voor de consistentie.

Ondanks mijn vindingrijkheid toch een aspect vergeten en dat is de forse breedte. Hierdoor komt die te veel naar binnen toe richting mijn bureaustoel en kan ik niet meer chill zitten. De rechterpoot van het bureau moet plaats maken voor 2 muurbeugels. Fotos volgen

__/`\__/`\__

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mistacal
Kleine update, poot bureau vervangen door beugels. Nu past de rig er onder. Nog even wachten op de wielen morgen en op 4 nieuwe bass shakers, dan wordt het tijd om op te gaan bouwen. Stoel is ook binnen van LCD, dat is even wennen zeg als je van een playseat afkomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FehBQXKszEJBLY_Iq6jz0xr7lw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LRWza0FbISp1bf1OeO6BN6tr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyhavDCCdRtVm5w9JGJtcpnrBPA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTCwyNsQaU53pR212czeJOs7.jpg?f=fotoalbum_tile

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:17
Goeiemiddag, ik hoop dat ik hier juist zit met mijn vraag.

Ik heb al een paar jaar een Thrustmaster TS-XW Racer. (https://support.thrustmaster.com/en/product/ts-xw-racer-en/) Leuk apparaat, doet wat het moet doen maar het is al gedateerd.

Direct drive wheels en load cell brake pedals zijn toch een leuke vooruitgang en vooral de laatste spreekt mij enorm aan. Nu heb ik een simpel pedalenset met pot meters.
En een rempedaal met een stop op gemonteerd. Werkt op zich wel maar het verkort wel mijn afstand aanzienlijk dat mijn rempedaal moet maken.
Al snel zit je tegen dat rubbertje en zo is het voor mij niet aangenaam en consistent genoeg om hiermee enige vorm van comfortabele en duidelijke muscle memory mee op te bouwen.
Om die reden rem ik nu met mijn koppelingspedaal. Dit kan ik dieper indrukken en zo kan ik meer in detail gaan remmen, maar zo is het wel gokken naar de afstand van mijn pedaal.

Daarmee ik al zeker mijn pedalen wil upgraden, hiermee denk ik het meeste tijd mee te winnen maar daarvoor dus deze post.

Ik speel AC, ACC, FH 4, FH 5, FM 7, FM 2023 ( Blijf hopen dat ze het spel nog patchen ), F1 2022, F1 2023.

Dan kom je al snel uit met load cell maar er zijn zoveel nieuwe merken bijgekomen, dat ik de bomen niet meer zie door het bos. Ik denk dat Thrustmaster en Logitech logischerwijze al afvallen. Dan kwam men uit bij Fanatec maar gezien hun distributieproblemen nu laat ik dit merk ook aan mij voorbijgaan.

Ik game vanachter een bureau dus mijn nieuwe pedalenset zou los op de grond moeten kunnen staan. Is dit mogelijk om te doen of blijft die niet vlak op de grond staan omwille van de kracht dat men op de rempedaal zet?

Dan lees ik al eens iets over Moza ? Kan iemand mij hier wat kwijt over hun ? Is bij Megekko zelfs op voorraad!

Zo'n Heusinkveld pedalenset is dat iets? Kan ik dit ook los op de grond plaatsen?

Welke pedalenset zouden jullie mij voor willen stellen?

Kan ik ook andere pedalen op mijn huidige TS-XW Racer aansluiten zo via die RJ12 kabel zeker of gaat dat niet werken? Of kan ik nieuwe pedalen gebruiken maar ook mijn oude TS-XW Racer sturen? Ik weet niet of dat mogelijk is of werkt dat enkel met een Moza bundle?

En als ik er direct ook een DD Wheel zou bijkopen, welke merken zijn dan populair of aan te bevelen? Deze zou ook het liefst op een bureaublad kunnen gemonteerd moeten worden.

Budget maakt op zich niet uit. Een hobby mag geld kosten he d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Los op de grond gaat in elk geval niet. Door de krachten die je op een loadcell brake moet zetten schuiven de pedalen weg, of je stoel met jou erop. ;)

Beste is toch een potige wheelstand of natuurlijk een dedicated (alu) rig. Of wellicht vastmonteren op een plank die tegen de muur aan ligt. Denk wel dat je dan alsnog je stoel op een of andere manier vast zult moeten zetten.

Ik denk dat niet-Thrustmaster pedalen in de TS-XW pluggen sowieso niet gaat werken, die zullen dan middels USB rechtstreeks aan je pc aangesloten moeten worden.

En als budget niet uitmaakt, zou ik gaan voor of de Heusinkveld Sprint, of de Sim-Lab XP1. Beiden van zeer hoge kwaliteit, en beide Nederlandse producenten. :)

Voor de wheelbase zou mijn persoonlijke voorkeur uitgaan naar Simucube 2, of Asetek. Maar welke merken in simland is echt heel persoonlijk. :P

Bedenk wel dat vanachter een bureau echt niet ideaal is als je met dit soort semiprofessioneel spul aan de gang gaat. Je zegt dat budget niet uitmaakt, dan zou ik sterk overwegen om ook een alu rig erbij te nemen, dan zul je toch het meest plezier beleven aan dergelijke simhardware.

Als je dat niet wilt of er echt de ruimte niet voor hebt, zou ik serieus heroverwegen of je wel zoveel geld uit wilt gaan geven. Dit slechts eerlijkheidshalve.

[ Voor 41% gewijzigd door dawg op 04-02-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Loadcell los hebben is no go idd je zet makkelijk 40kg druk.

DD Wheel is afhankelijk welke je neemt meer dan 10nm zou ik niet aan je bureau hangen.

Ik heb onlangs de fanaten CLS elite aangeschaft. Die hebben ze binnen 10 dagen weten te leveren.

Maar merken zijn persoonlijke voorkeuren. En die zou je moeten verkennen. Misschien hier en daar eens kijken bij winkels.

Voor simlab pedalen. In maart krijgen ze een prijsverlaging van 100 euro.

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste