• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-03 21:27
Matched: warm
Reaper.JA2 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:55:
[...]

Zit je letterlijk op hete kolen? :P
Yep lekker warm _O-

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-03 16:21

KoensSocialL

Mezelf.

Was gisteren even in Aken en Herzogenrath in de Media Markt. De toestellen even kunnen testen. Positieve ervaring wel. Ik had gedacht dat ze te groot zouden zijn (Heb Pixel 4 momenteel), maar viel echt goed mee. Wel waren de toestellen best warm moet ik zeggen. Waarschijnlijk van continu scherm aan en de hele tijd in de stroom. Toch iets om rekening mee te houden.

Helaas niet al te lang kunnen testen, had niet bepaald zin om de hele tijd het gesprek aan te gaan met mensen van marketing van Google die er stonden. Zeker in Aken waar die vrouw me echt wilde overtuigen, zeker mits er gratis koptelefoon bij was (iets waar ik waarschijnlijk niets aan heb als ik mijn pre-order beslis te halen). Wel door het gesprek al één van de hoesjes voor de Pixel 6 kunnen zien, de Light Rain kleur voor de Pixel 6. Ook best mooi!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01fLHKww8c20okxI0kw1rP36bY4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zEa8QYebb9sOyqCKmNjovzKW.png?f=fotoalbum_large

K.W.

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09-2025
KoensSocialL schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:38:
Was gisteren even in Aken en Herzogenrath in de Media Markt. De toestellen even kunnen testen. Positieve ervaring wel. Ik had gedacht dat ze te groot zouden zijn (Heb Pixel 4 momenteel), maar viel echt goed mee. Wel waren de toestellen best warm moet ik zeggen. Waarschijnlijk van continu scherm aan en de hele tijd in de stroom. Toch iets om rekening mee te houden.

Helaas niet al te lang kunnen testen, had niet bepaald zin om de hele tijd het gesprek aan te gaan met mensen van marketing van Google die er stonden. Zeker in Aken waar die vrouw me echt wilde overtuigen, zeker mits er gratis koptelefoon bij was (iets waar ik waarschijnlijk niets aan heb als ik mijn pre-order beslis te halen). Wel door het gesprek al één van de hoesjes voor de Pixel 6 kunnen zien, de Light Rain kleur voor de Pixel 6. Ook best mooi!

[Afbeelding]
Nice! Leuk dat je al even hebt kunnen spelen. Hoe ging je de 6 qua formaat en gewicht? Viel het mee of tegen?

En het hoesje; pakten ze die erbij? En zijn ze straks in de winkel verkrijgbaar dat je weet?

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-04 08:23
New Yorker schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:10:
[...]

Ik denk niet dat Tweakers meteen een exemplaar heeft omdat ze niet uitkomen in Nederland.
Geen idee eerlijk gezegd maar klinkt logisch. Kan mij wel voorstellen dat als er een partij is waar ook Google warme banden mee zou willen onderhouden (met deze doelgroep) dan is dat Tweakers. Rachid heeft een account en is redelijk actief.

Maar moet bekennen dat ik niet Tweakers in de gaten had gehouden voor een review als jij dat niet naar voren had gebracht :+

• melvinjoosten
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07-2025
GroeneThee schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:17:
[...]

Geen idee eerlijk gezegd maar klinkt logisch. Kan mij wel voorstellen dat als er een partij is waar ook Google warme banden mee zou willen onderhouden (met deze doelgroep) dan is dat Tweakers. Rachid heeft een account en is redelijk actief.

Maar moet bekennen dat ik niet Tweakers in de gaten had gehouden voor een review als jij dat niet naar voren had gebracht :+
Volgens mij loopt Rachid zelf ook elk jaar te hannesen om een Pixel te bemachtigen. Wanneer mensen hem vragen waarom de Pixel serie niet in Nederland wordt verkocht verwijst hij naar een statement van Rick Osterloh. Ik ben bang dat hij net zo veel weet/kan als wij.

• Webo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-03 12:05
Ik heb inmiddels 1 dag de Pixel 6 Pro in bezit. Heb alles geïnstalleerd en het lijkt allemaal goed te werken. De camera wil ik later dit weekend gaan testen.

De paar dingen die me wat storen liggen aan het scherm. Het grootste minpunt voor mij is de witbalans van het scherm. Ik vind het wat gelig / warm ogen, zeker bij een witte achtergrond op websites bijvoorbeeld. Ondervindt iemand anders met dit toestel dit ook?

Alle nachtmodi staan uit heb ik al gecheckt en of ik nu tussen licht of donker thema wissel maakt geen verschil. Het ligt ook niet aan de Material You theming. Het zou er misschien aan kunnen liggen dat andere schermen die ik gebruik wat blauwiger afgesteld zouden kunnen staan en dat het me daarom nu zo opvalt. Het is iets waar ik na een tijdje wel aan gewend raakt denk ik, maar ik hoop dat Google later nog een witbalans schuifregelaar toevoegt voor het scherm.

Ik vond al een paar mensen die dit ook hebben op de gewone Pixel 6. Hier een goed voorbeeld, al lijkt het bij hem nog extremer dan bij mij, met name bij grotere kijkhoeken: https://www.android-hilfe...page-2.html#post-12776155

Daarnaast is het niet ideaal natuurlijk dat het scherm hol klinkt al je erop tikt, met name in het midden van het toestel. Ik las al dat dit in principe bij iedereen voorkomt. Als laatste merk ik wat color shift bij lichte achtergronden, zelfs bij kleinere bewegingen. Dit is niet heel storend gelukkig.

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:47
Webo schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:36:
Ik heb inmiddels 1 dag de Pixel 6 Pro in bezit. Heb alles geïnstalleerd en het lijkt allemaal goed te werken. De camera wil ik later dit weekend gaan testen.

De paar dingen die me wat storen liggen aan het scherm. Het grootste minpunt voor mij is de witbalans van het scherm. Ik vind het wat gelig / warm ogen, zeker bij een witte achtergrond op websites bijvoorbeeld. Ondervindt iemand anders met dit toestel dit ook?

Alle nachtmodi staan uit heb ik al gecheckt en of ik nu tussen licht of donker thema wissel maakt geen verschil. Het ligt ook niet aan de Material You theming. Het zou er misschien aan kunnen liggen dat andere schermen die ik gebruik wat blauwiger afgesteld zouden kunnen staan en dat het me daarom nu zo opvalt. Het is iets waar ik na een tijdje wel aan gewend raakt denk ik, maar ik hoop dat Google later nog een witbalans schuifregelaar toevoegt voor het scherm.

Ik vond al een paar mensen die dit ook hebben op de gewone Pixel 6. Hier een goed voorbeeld, al lijkt het bij hem nog extremer dan bij mij, met name bij grotere kijkhoeken: https://www.android-hilfe...page-2.html#post-12776155

Daarnaast is het niet ideaal natuurlijk dat het scherm hol klinkt al je erop tikt, met name in het midden van het toestel. Ik las al dat dit in principe bij iedereen voorkomt. Als laatste merk ik wat color shift bij lichte achtergronden, zelfs bij kleinere bewegingen. Dit is niet heel storend gelukkig.
De display staat standaard op Adaptive mode, maar in de display settings heb je nog de optie voor Booster en Natural. Ik denk dat die Natural modes de saturation lager zet en iets witter afstemd. Heb het zelf niet geprobeerd, maar misschien iets voor jouw om ernaar te kijken.

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03 05:29
Webo schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:36:

Maar uit deze post blijkt dat het WEL met Material You te maken heeft, en dat het dus niet het scherm is, maar het thema. Anders zou je het niet in screenshots kunnen zien

https://www.android-hilfe...page-2.html#post-12776322

• Webo
CRXed schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:09:
[...]

Maar uit deze post blijkt dat het WEL met Material You te maken heeft, en dat het dus niet het scherm is, maar het thema. Anders zou je het niet in screenshots kunnen zien

https://www.android-hilfe...page-2.html#post-12776322
Je hebt gelijk. Ik heb het net nog eens geprobeerd en er zit inderdaad verschil in de witte achtergrond in Chrome (en andere apps). Het zal wel komen doordat ik mijn schermhelderheid best laag heb gehad, dat het eerst niet zo opviel. Als je screenshots maakt en je vergelijkt ze naast elkaar in de foto-app valt het pas echt op. Zelfs als je de 4 basiskleuren uitprobeert zit hier nog verschil in achtergrondtint tussen bij Chrome.

Ben dus niet zo'n fan van deze functie met beperkte kleurmogelijkheden. Ik heb tot nu toe de hele tijd blauw als basiskleur gebruikt, maar zelfs dan vind ik de tint nog wat warm. Komt misschien toch ook wel door de colour tint shift op mijn scherm. Als ik er recht op kijk lijkt het ietsjes geliger/groeniger en als ik het scherm licht kantel oogt de tint wat koeler. Niet ideaal dus.. Hebben meer mensen dit op hun Pixel 6 Pro?

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-12-2025
Word jullie pixel 6 bij matig gebruik ook snel warm?

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• Guidje90
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-02 17:02
Steevo_S schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:19:
Ja, dit viel mij gisteren (de dag waarop ik hem in gebruik nam) ook op. De Pixel werd goed warm. Vandaag heb ik het niet meer gemerkt, al heb ik de telefoon ook minder gebruikt. Ik kijk even aan of het komende dagen vaker voorkomt.

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:19
Totaal geen last van.

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:35
Viel mij gisterenavond tijdens de installatie wel op, toestel werd behoorlijk warm, maar was op de achtergrond ook allerlei apps en updates aan het installeren. Vandaag hele dag de telefoon gebruikt en geen moment meer warm geworden, dus ik denk dat het tijdelijk is?

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:20
Koppensneller schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:31:
[...]

Gewoon een draadloze lader ergens in je middenconsole plaatsen :)
Dat kan natuurlijk, maar ik denk dat je accu dat niet heel fijn gaat vinden. Zelfs de pixel 5 werd al redelijk warm als ik Android Auto een tijdje aan had staan. Accu's gaan niet heel lekker op warmte, dus ik vermoed dat als je hem in de tussentijd ook nog op gaat laden dat dat de levensduur wel negatief zal beïnvloeden. Maar dat kan natuurlijk ook gezegd worden van AA via kabel, want dan wordt de telefoon ook behoorlijk warm.

• ThisIsSiebe
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-11-2023
Maarten00 schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:33:
[...]

Dat kan natuurlijk, maar ik denk dat je accu dat niet heel fijn gaat vinden. Zelfs de pixel 5 werd al redelijk warm als ik Android Auto een tijdje aan had staan. Accu's gaan niet heel lekker op warmte, dus ik vermoed dat als je hem in de tussentijd ook nog op gaat laden dat dat de levensduur wel negatief zal beïnvloeden. Maar dat kan natuurlijk ook gezegd worden van AA via kabel, want dan wordt de telefoon ook behoorlijk warm.
Ik had tot nu de Pixel 3 met wireless android auto en een ingebouwde draadloze lader in de middenconsole. De batterij loopt nog steeds leeg... enkel trager. En bij een lang rit schakelde hij zichzelf uit wegens oververhitten.

Ik moet nog kijken of dit bij m'n Pixel 6 beter is, maar m'n hoop is niet groot...

• Webo
spartacusNLD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:54:
[...]

:o verdomme.. waarom werkt niet? software issue?

blauwe accentkleur = beeldscherm wat koeler.. ik ben er blij mee!!
Ik kan nog moeilijk gewend raken aan de warme tint van het scherm. Ik heb uitvoerig getest met de blauwe accentkleur en dit maakt de witbalans van het scherm inderdaad wat koeler, maar wel alleen in apps van Google zelf. In Chrome werkt het alleen op de homepage, op websites zoals deze zie ik geen verschil. De witte balk van Chrome bovenin ziet dan ook wat blauwer uit dan het wit van de websites zelf. In 3rd party apps maakt het al helemaal geen verschil welke kleur je pakt helaas.

Ik hoop dan ook dat Google met een update nog een white balance slider toevoegt, zoals bijna alle telefoons dat hebben.

• Webo
CRXed schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:05:
[...]

Is al voorbij gekomen en heeft te maken met Materal You theming.
Alles krijgt een tint door je wallpaper.
Het is niet helemaal waar dat het alleen aan Material You ligt. Dit kan het wel nóg warmer maken, afhankelijk van de kleuren die je kiest. In 3rd party apps werkt Material You theming niet en daar valt me de gelige tint ook op, met name bij witte pagina's.

Ik heb het al een paar keer aangehaald in dit topic, maar ik denk ook dat het over het algemeen bekend is dat de witbalans van zowel de 6 als de 6 Pro best warm afgesteld staat. Ik lees dit op meer forums en zelfs bij enkele Youtubers kwam dit ter sprake. Hopen dus op meer aanpassingsmogelijkheden vanuit Google.

• CRXed
Webo schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:20:
[...]

Het is niet helemaal waar dat het alleen aan Material You ligt. Dit kan het wel nóg warmer maken, afhankelijk van de kleuren die je kiest. In 3rd party apps werkt Material You theming niet en daar valt me de gelige tint ook op, met name bij witte pagina's.

Ik heb het al een paar keer aangehaald in dit topic, maar ik denk ook dat het over het algemeen bekend is dat de witbalans van zowel de 6 als de 6 Pro best warm afgesteld staat. Ik lees dit op meer forums en zelfs bij enkele Youtubers kwam dit ter sprake. Hopen dus op meer aanpassingsmogelijkheden vanuit Google.
Snelste test of het Material You is of niet, is een screenshot te maken en die te bekijken op je laptop bijv.
Als een screenshot van een witte pagina ook gelig is, dan ligt het aan het thema. Is het screenshot wel gewoon wit, dan ligt het aan de kleurtemperatuur van het scherm.

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-11-2025
Webo schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:20:
[...]

Dit zou eenvoudig te fixen zijn met een update vanuit google inderdaad.

Vond het al onwaarschijnlijk dat een pagina die ik opzoek in een edge browser dan geel is, heeft niks met de styling te maken.

Suh dude

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Nou, hij is er hoor!

Eerste indrukken zijn goed!

Formaat vond ik perfect (regular 6), ik ben grote telefoons gewend en ik vind dat fijn ook.
Wel is hij spekglad! Als ik zoiets lees denk ik toch altijd: "zal wel meevallen toch?", maar hij is echt gemaakt van zeep of zo.

Batterij gaat lang mee bij mij, laden via de oude poco f3 lader lijkt prima te gaan.

Telefoon is lekker vlot, wordt niet overdreven warm, en de haptics zijn awesome.

Met de (gratis variant van) icon pack studio maak je overigens zelf in een handomdraai iconen in material theme, voor nova of zo.

Camera nog niet echt goed getest, dat komt nog.

Ik ben fan!

Edit: icon pack studio icm nova:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxLxWBBxlZZ5KOleqcYjvdRbWOY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wxG0CADansqB4NRhT1NIRPaU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door vaagisdenaam op 15-11-2021 10:19 ]

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 13:01
onnaj schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:46:
Ben redelijk tevreden over het toestel, maar wat me blijft irriteren is de vingerafdruk scanner...
Vingerafdrukscanner is (na 3 weken gebruik) nog steeds een hit or miss. 80% van de tijd werkt ie goed, 20% van de tijd minder goed. Dit minder goed kan zijn door te koude handen, te warme handen, te donkere ruimte, te lichte ruimte, echt geen idee.
Heb al vanalles geprobeerd met vingerafdruk opnieuw enrollen (via Reddit methode), werkt dan weer even goed maar na een tijdje lijkt het weer hetzelfde te zijn.
Achja, kan ermee leven. Misschien dat Google nog een face unlock via de front-cam toevoegt.

[ Voor 21% gewijzigd door injectx op 15-11-2021 10:35 ]

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:21
injectx schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:32:
[...]

Vingerafdrukscanner is (na 3 weken gebruik) nog steeds een hit or miss. 80% van de tijd werkt ie goed, 20% van de tijd minder goed. Dit minder goed kan zijn door te koude handen, te warme handen, te donkere ruimte, te lichte ruimte, echt geen idee.
Heb al vanalles geprobeerd met vingerafdruk opnieuw enrollen (via Reddit methode), werkt dan weer even goed maar na een tijdje lijkt het weer hetzelfde te zijn.
Achja, kan ermee leven. Misschien dat Google nog een face unlock via de front-cam toevoegt.
Bij mij doet ie het feitelijk gezien (bijna) altijd. Hij is alleen trager dan ik graag zou zien. De fingerprint sensor aan de achterzijde op de pixel 2/3/5 was altijd razendsnel, daar is nu zeker iets op ingeleverd.

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:35
spartacusNLD schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:03:
[...]

Las op reddit dat Enkel USA + Japan de update ontvangen hebben en dat de rest van de wereld de fingerprint fix krijgt met de ''grote'' patch van december.

Het google artikel hierover: https://support.google.co...y-selected-carriers?hl=en
Dit vind ik toch wel weer jammer. Denk je dat je met een Google device van dat (geo) geneuzel van tussenbedrijven af te zijn krijg je dat alsnog voor je kiezen. Of zouden er buiten de extra MM-wave van het US (en Japan?) model nog meer hardware verschillen zijn? Dat zou het wel kunnen verklaren.
Ook geeft google uitleg over de ''snelheid'' van het laden: https://support.google.co...l-6-and-pixel-6-pro?hl=en

Dat de Pixel 6 maar 22w maximaal uit een compatible 30w lader trekt is dus geen bug maar een feature.
Denk dat aardig wat reviewers de review guide niet hebben gelezen dan. Gezien deze "klacht" vaker naar voren komt. Ik wacht nog op mijn draadloze lader, standaard Qi dus geen fast-charge. Ligt er toch de hele nacht op, dus liever langzaam laden dan. Accu's zijn wel beter geworden maar zo lang ze warm worden bij het laden gaat de levensduur simpelweg sneller omlaag.Iets wat bij de P6, non pro in mijn geval wel opvalt is dat hij niet echt warm wordt. Dus dat doen ze wel goed.

if (!coffee) {
Work = false; }

• naaitsab
  • Laatst online: 21:35
alex3305 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:24:
[...]

Ik keek eigenlijk wel heel erg uit naar de telescopische camera en iets groter scherm. Ja ik wil graag een nog grotere telefoon :9. Maar inderdaad fors veel duurder en nergens leverbaar. Al helemaal niet in niet-zwart.
Mijn maatstaf is of ik er last van heb tijdens het fietsen in een normale spijkerbroek :+ Gaat net aan bij de P6 maar de P6p had ik zeker niet moeten nemen. Die is toch weer een vinger langer.
Gek ook dat jij hier totaal geen last van hebt. Dat lees ik dus ook terug op /r/GooglePixel. Natuurlijk zitten hier fans van de Pixel en Pixel-lijn, maar hier worden mensen met een vergelijkbaar scherm weggezet als leugenaars. Dat vind ik dan ook wel weer jammer. Immers keek ik oprecht heel erg uit naar dit toestel en ben ik nu echt heel erg teleurgesteld. En eerlijk gezegd kan ik mij niet voorstellen dat Google's QC zo ontzettend beroerd is.
Ik vond de kwaliteit van het scherm juist opvallend voor het 'simpele' scherm. Heb wel waar mogelijk dark mode aanstaan dus wellicht minder volledig witte weergave. Als je het vooral in de avond hebt, probeer dan eens wat met de helderheid te rommelen. Wellicht loopt daar iets spaak?

Fanboyism en schaal moet je altijd in perspectief zien. Mensen met klachten zullen eerder in de pen klimmen dan mensen waar het goed bij gaat. Zeker op het internet. De toestellen gaan ook als warme broodjes dus dat er links of rechts een paar maandagochtend modellen tussen zitten is altijd mogelijk.

Voor alsnog heb ik buiten de slecht presenterende vingerafdrukscanner weinig echte veelvoorkomende problemen gelezen. Helemaal gezien de P6 in het huidige klimaat qua prijs redelijk grenst aan een "budget" toestel. Iets wat je ook niet mag vergeten.

if (!coffee) {
Work = false; }

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-04 12:34
naaitsab schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:59:
[...]

Mijn maatstaf is of ik er last van heb tijdens het fietsen in een normale spijkerbroek :+ Gaat net aan bij de P6 maar de P6p had ik zeker niet moeten nemen. Die is toch weer een vinger langer.
Dat doe ik minder vaak. Daarnaast heb ik een beperkt gezichtsvermogen. Groter scherm is dus altijd beter, immers kan ik dan meer kwijt op mijn scherm met wat grotere letters.
Ik vond de kwaliteit van het scherm juist opvallend voor het 'simpele' scherm. Heb wel waar mogelijk dark mode aanstaan dus wellicht minder volledig witte weergave. Als je het vooral in de avond hebt, probeer dan eens wat met de helderheid te rommelen. Wellicht loopt daar iets spaak?
Ik heb het toestel inmiddels teruggestuurd, dus ik kan dit niet meer testen. Maar ik heb dit zowel overdag als 's avonds getest op verschillende helderheidsinstellingen. Met hogere helderheid werd het regenboog effect nog zichtbaarder. Ook wanneer de Nachtstand geactiveerd werd het erger.

De enige manier om het wat minder te maken was door 60Hz te forceren in de Weergave instellingen. Maar dit kan ook zomaar placebo zijn geweest.
Fanboyism en schaal moet je altijd in perspectief zien. Mensen met klachten zullen eerder in de pen klimmen dan mensen waar het goed bij gaat. Zeker op het internet. De toestellen gaan ook als warme broodjes dus dat er links of rechts een paar maandagochtend modellen tussen zitten is altijd mogelijk.

Voor alsnog heb ik buiten de slecht presenterende vingerafdrukscanner weinig echte veelvoorkomende problemen gelezen. Helemaal gezien de P6 in het huidige klimaat qua prijs redelijk grenst aan een "budget" toestel. Iets wat je ook niet mag vergeten.
Wellicht, en dat hoop ik voor alle anderen, heb ik gewoon pech gehad. Immers was ik over de rest van het toestel zeker te spreken. De vingerafdruksensor werkte bij mij redelijk. De camera maakt prachtige foto's. Het toestel vond ik niet te glad en qua gewicht lag het heerlijk in de hand. De knopjes aan de zijkant zijn lekker clicky. Haptics werken fantastisch - vooral de goede showcase bij de installatiewizard. Geluid was erg goed en luid. De processor is snel genoeg en de software was zeer mooi en vloeiend.

Enige minpunten die ik zo snel kon ontdekken was dat de groothoekcamera niet overeenkomstig was qua kleur met de primaire camera, maar dit zou wellicht met een update opgelost kunnen worden. En heb je ook alleen maar last van bij uitzoomen in video. Misschien kun je nog zeggen dat de aan/uit toets te hoog zit, maar IMHO kun je daar aan wennen. Alleen de dealbreaker was voor mij echt het scherm. Ik heb het idee dat het bij mij zelfs nog iets erger was dan bij het toestel van XDA.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
wian schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:53:
Nou, ik ga dit topic weer verlaten. Ik heb m'n Pixel 6 verkocht en ben weer terug bij mijn OnePlus 8 Pro. Hoofdreden is de slechte ontvangst (ik kon thuis alleen op zolder bellen en gebeld worden, beneden had ik geen bereik), maar eigenlijk beviel de Pixel 6 me überhaupt niet. Alleen de camera en android 12 waren merkbare upgrades tov mijn oude OnePlus, verder was het een grote teleurstelling. De vingerafdruksensor werkte vaker niet dan wel. Ja, ik had een screenprotector, maar die heb ik op al mijn telefoons gehad en dat zorgde nooit voor dit soort irritaties. Het scherm was mooi, maar door de opstaande randjes van de covers was swipen vanaf de zijkant vervelend. De accuduur was duidelijk slechter dan bij de Oneplus 8 Pro, die al bekend staat om z'n matige accuduur. De pixel met cover voelt zwaar en log aan in vergelijking met de OP8P met fabriekscover.

Echt een hele grote teleurstelling, want met het verdwijnen van OxygenOS ben ik naarstig op zoek naar een vervanger voor mijn OP8P.

Ik zal vast veel commentaar krijgen, maar ik geloof niet dat ik de enige ben die teleurgesteld is in de Pixel 6 en denk dat mensen die een Pixel 6 overwegen er goed aan doen om hem eerst een keer te testen of in ieder geval te kopen in een winkel die een goede return policy heeft.
Ik heb toevallig gisteren mijn Pixel 6 Pro ook verkocht hoor en ben terug naar de Oneplus 8T voor nu :) De 6 Pro is zeker een mooi toestel qua design, bijzonder goede primaire camera (vooral inzoomen en bij weinig licht) en kale Android versie met lange ondersteuning + maandelijkse updates.

Helaas had ik ook problemen met de vingerprint scanner die vaak niet goed werkte. De December update fixte dit enigszins, maar toen weer last van geen signaal / wegvallende telefoontjes. Beetje gare oplossing dat Google dat 1,5 maand later, eind januari, pas patcht in plaats van een hotfix. Ja je kan tussendoor terugflashen naar de november update maar dan is je data weg terwijl je nét je telefoon helemaal hebt ingericht. Niet onoverkomelijk, wel irritant.

De afgeronde schermranden vielen me mee trouwens, merk je niks van in een hoesje. Ik vond het AMOLED scherm wat gelig, leek vrij warm afgesteld. Mogelijk was hij volledig juist en neutraal ingesteld met lage kleurafwijking, maar kon niet goed wennen aan het gele wit. Maar misschien was dat een kwestie van tijd/finetunen geweest..

Waar ik me wel aan stoorde is de accuduur en het opladen. De accuduur was oké, maar opladen gaat relatief traag tov de concurrentie. Ik doe meestal 2 dagen met een accu en dat was bij de 6 Pro lastig. Ik laad daardoor ook vrij onregelmatig even kort op, vaak van 20 tot 80% bijvoorbeeld, en dus niet meer steevast elke nacht aan de lader. Voor een eind 2021 toestel had ik hier wel wat meer verwacht, al wist ik dit voor aanschaf natuurlijk al wel. Voor mij gaat traag laden in ieder geval nog vervelender worden als de accu na 1 of 2 jaar X% gedegradeerd is. Waarschijnlijk een luxe probleem, maar wel eentje waar ik met '65w' laden aan gewend ben geraakt. De 8T even 10 min opladen voor ik de deur uitga en hij houdt het bijna een hele dag vol.

De Tensor cores presteerden supersnel in Android, echt een zeer vloeiende ervaring. Maar bij wat games (Hearthstone bijv.) werd de telefoon erg warm en vielen de prestaties wat tegen. Ik weet overigens niet precies of dit aan Tensor te wijten is. Waarschijnlijk zal Google de komende maanden nog veel kleine bugs en optimalisaties uitbrengen. Voor velen is het denk ik een prachtige telefoon waar je, mede door de lange software support, heel lang plezier van kan hebben. Maar ik sla deze generatie nog even over en kijk verder, wie weet dat een Pixel 7 Pro me wel over de streep weet te trekken :+ Oneplus lijkt sowieso niet houdbaar namelijk met hun Oppo software merge, dus ik moet dit jaar naarstig op zoek naar een vervangend merk.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 15:16
stin00 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:44:
[...]

Ik heb toevallig gisteren mijn Pixel 6 Pro ook verkocht hoor en ben terug naar de Oneplus 8T voor nu :) De 6 Pro is zeker een mooi toestel qua design, bijzonder goede primaire camera (vooral inzoomen en bij weinig licht) en kale Android versie met lange ondersteuning + maandelijkse updates.

Helaas had ik ook problemen met de vingerprint scanner die vaak niet goed werkte. De December update fixte dit enigszins, maar toen weer last van geen signaal / wegvallende telefoontjes. Beetje gare oplossing dat Google dat 1,5 maand later, eind januari, pas patcht in plaats van een hotfix. Ja je kan tussendoor terugflashen naar de november update maar dan is je data weg terwijl je nét je telefoon helemaal hebt ingericht. Niet onoverkomelijk, wel irritant.

De afgeronde schermranden vielen me mee trouwens, merk je niks van in een hoesje. Ik vond het AMOLED scherm wat gelig, leek vrij warm afgesteld. Mogelijk was hij volledig juist en neutraal ingesteld met lage kleurafwijking, maar kon niet goed wennen aan het gele wit. Maar misschien was dat een kwestie van tijd/finetunen geweest..

Waar ik me wel aan stoorde is de accuduur en het opladen. De accuduur was oké, maar opladen gaat relatief traag tov de concurrentie. Ik doe meestal 2 dagen met een accu en dat was bij de 6 Pro lastig. Ik laad daardoor ook vrij onregelmatig even kort op, vaak van 20 tot 80% bijvoorbeeld, en dus niet meer steevast elke nacht aan de lader. Voor een eind 2021 toestel had ik hier wel wat meer verwacht, al wist ik dit voor aanschaf natuurlijk al wel. Voor mij gaat traag laden in ieder geval nog vervelender worden als de accu na 1 of 2 jaar X% gedegradeerd is. Waarschijnlijk een luxe probleem, maar wel eentje waar ik met '65w' laden aan gewend ben geraakt. De 8T even 10 min opladen voor ik de deur uitga en hij houdt het bijna een hele dag vol.

De Tensor cores presteerden supersnel in Android, echt een zeer vloeiende ervaring. Maar bij wat games (Hearthstone bijv.) werd de telefoon erg warm en vielen de prestaties wat tegen. Ik weet overigens niet precies of dit aan Tensor te wijten is. Waarschijnlijk zal Google de komende maanden nog veel kleine bugs en optimalisaties uitbrengen. Voor velen is het denk ik een prachtige telefoon waar je, mede door de lange software support, heel lang plezier van kan hebben. Maar ik sla deze generatie nog even over en kijk verder, wie weet dat een Pixel 7 Pro me wel over de streep weet te trekken :+ Oneplus lijkt sowieso niet houdbaar namelijk met hun Oppo software merge, dus ik moet dit jaar naarstig op zoek naar een vervangend merk.
Waarom schrijft iedereen hier One Plus bij voorbaat al af? Ik ben heel benieuwd naar de 10 Pro en dan vooral naar de reviews.

Ik kom ook van de One Plus (6) en de Pixel 6 Pro is zo enorm log, zwaar en dik dat ik nog steeds moeite heb er aan te wennen. De vingerscanner en het opladen zijn allebei langzamer op m'n Pixel dan op mijn oude OP6. Ook de kleurstelling (die afhankelijk is van de achtergrond) is een tot op heden blijvende irritatie factor.

Batterijduur is overigens prima en het bereik ook (november update). Algehele ervaring is ook erg smooth, al mis ik wat handige futures van mijn OP. Maar al met al neig ik toch naar retourneren om af te wachten waarmee One Plus komt.

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:33
stin00 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:44:
[...]

Gelukkig heb ik geen last van de bekende bugs. En de telefoon gaat toch 's avonds op de lader dus bijladen ken ik sowieso niet. Ik begrijp je keuze wél, gezien waar je tegenaan loopt. Dat je bij OP weg wil snap ik ook. Ik zou m'n telefoon niet relaxed gebruiken wetende dat iedere update ervoor zou kunnen zorgen dat er data komt waar die niet zou moeten komen. Dan heb ik graag dat alleen Google baas is over de software en updates. Ik ben wel benieuwd bij welke telefoon je terechtkomt. Zeker over een paar maanden, als de shit opgelost is, is de P6 en P6P nog steeds een ijzersterke aanbieding i.c.m. geen bloatware, regelmatig feature drops en nog zo'n 50 maandelijkse security patches.

OP was, een beetje samen met Nokia, het merk dat klantjes van de Nexussen afsnoepte. Dat alternatief wordt nu een stuk minder interessant.

• LeStef
Het lijkt er inderdaad op dat de vinger afdruk nu geen enkele misser meer heeft.
Heb wat zitten testen met koude handen, warme, na een moto rit, wat zweterige handen. Werkt wel altijd nu. Top van Google.

• mezstah
  • Laatst online: 04-02 09:53
spartacusNLD schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 07:53:
[...]

Heb hier ook 12L (12.1 eigenlijk) draaien op mijn 6 pro. Framedrops die ik had sinds de januari update zijn weg, haptics op meer plaatsen in het OS (vooral de haptics tijdens app switch zijn fijn) en het voelt gewoon allemaal wat meer vloeiend aan. Ik heb hiervoor nooit problemen gehad met mijn toestel. Dus nu al helemaal top d:)b

Verder las ik op Reddit dat er nu onder een hogere wattage opgeladen kan worden? Waardoor fast charge dus daadwerkelijk als "fast" zou kunnen worden gezien :+ iemand die dit al heeft kunnen testen?
Wat ik vooral ook ervaar is dat ik bij de normale 12 variant last had dat het toestel vrij warm werd. Dat is bij de beta weg. Ik zie geen verschil in SOT, maar de overall ervaring is wat gepolijster. Dat snellere laden merk ik niet, maar laad hem toch maar 1 keer per dag op.

• LeStef
Ik ga eerlijk zijn, ik gebruikte naast mijn pixel 6 Pro ook een OP9 Pro. Vanwege de dramatische software support de laatste maanden de 9 pro verkocht en een Motorola Edge 30 Pro gekocht naast de Pixel. Ik was zo onder de indruk van de Edge 30 Pro dat ik de 6pro ook heb verkocht.
Ik boet wat in op camera vlak maar ik heb zo iets van, zoals de Edge 30 Pro had de Pixel moeten zijn. Alles gaat zo snel, praktisch zelfde android ervaring ( als het al niet dezelfde is), zeer lange accu adem, wordt nooit erg warm zoals de 9Pro en P6 Pro. Die doet nagenoeg alles perfect. 2 klein dingen, camera had ik al vermeld en de volume buttons liggen wat aan de hoge kant, verder geen seconde spijt van. Ik zeg niet dat de P6/Pro slechte phones zijn, maar ik vrees wel dat we proefkonijnen zijn bij de Pixel 6 serie.

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-10-2025
Zal eens kijken op het mobiele data verbruik ook beter gaat. Zit normaal vrijwel alleen op wifi. Maar was een paar dagen weg met 10/12 uur op mobiele data en dan haalde ik de avond niet eens waarbij op wifi ik 40/50% over hou. Toestel werd ook erg warm. 5g aan overigens.

Maja hopen dat deze update dat verbeterd.

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-03 09:37
Ik heb het vanmorgen getest met de nieuwe beta update, net geen uur gereden met flitsmeister+ navigatie van flitsmeister van 86% naar 63%. De telefoon wordt ook heel erg warm.

gelijk feedback met bugreport toegestuurd.

mijn vorige telefoons (xiaomi) hadden significant minder batterij verbruikt met flitsmeister en navigatie.

[ Voor 10% gewijzigd door Blekkienl op 25-03-2022 10:10 ]

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:53
Heb een paar dagen geleden mijn Pixel 6 Pro mogen ontvangen. Maar €749 incl verzending voor betaald in Duitsland.
Ben erg tevreden tot nu toe! De camera is fantastisch. Even een snelle vergelijking gedaan met een S21 Ultra, en de camera was beter in de meeste scenario's. Vingerprint doet het ook verbazingwekkend goed.

Het enige ding wat ik wel heb is dat hij ontzettend snel warm wordt. Bij mijn vorige Z Fold 3 had ik dat idee al meer dan normaal, maar dit is nog erger. Bij mijn Poco F3 bijvoorbeeld totaal geen last van.

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:18
Ik kan ook makkelijk de dag vol maken met 1 lading, tenzij ik een hotspot gebruik. Als ik 5G aan heb staan icm een hotspot, ben ik geen verwarming nodig, ding wordt dan gewoon flink warm en je kunt de accu zowat zien leeglopen. Met enkel 4G aan is het beter, maar kost nog altijd veel accu.

Verder erg tevreden.

• CRXed
Komt jullie dit bekend voor? Navigerend op houder achter de vooruit.

Mijn P6P is niet vooruit te branden met dit warme weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OP0RNE5uJk0hIH4LglNPWthiPP8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ptI1AyUPuvdDK8yfPwXt1a12.png?f=fotoalbum_large

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 15:34
CRXed schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:42:

[Afbeelding]
Mijne hangt in zo'n roosterklem en blijft koel door de ac. Met draadloze lader en automatische klem. Van Xiaomi. De mi 20watt wireless charger.

[ Voor 3% gewijzigd door Spekkie99 op 21-06-2022 16:49 ]

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-04 15:37
CRXed schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:42:

[Afbeelding]
Heb het wel eens gehad toen ik de Pixel gebruikte voor navigatie (Waze) en een wifi hotspot had draaien voor de kids. De telefoon was toen ook wel echt warm.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:21

WCA

theHoff schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:41:
Op 't moment zit ik serieus te overwegen een 6 Pro aan te schaffen. Volgens mij zijn de kinderziektes er wel uit en de prijs zit inmiddels op een niveau wat ik ook acceptabel vind. Nu lees ik eigenlijk in alle reviews klachten over de batterijduur van de 6 Pro. Is dat nog steeds zo dramatisch of zijn er inmiddels voldoende fixes doorgevoerd om het met gemak een dag uit te houden met gemiddeld gebruik?
Een dag red ik meestal wel, maar niet altijd. Al met al vind ik het behoorlijk tegenvallen ten opzichte van de Pixel 5 die ik hiervoor had. Verder merk ik dat ie met het warme weer regelmatig de oplaadsnelheid nogal throttlet, dus als ik adaptive charging aan heb staan is mn batterij lang niet altijd vol als de wekker gaat.

Share and Enjoy!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:53
JazzMatazz schreef op zondag 3 juli 2022 @ 08:48:
[...]

Het zou kunnen dat het een bug is. Ik heb ook last gehad van hoog verbruik door telefoondiensten (overigens niet direct te linken aan slecht bereik). Dat blijkt aan een bug te liggen. Oplossing: telefoon in vliegtuigmodus zetten, opnieuw opstarten en vliegtuigmodus weer uit. Helaas wordt dit weer ongedaan gemaakt als je reboot. Dus als je reboot, altijd met vliegtuigmodus aan. Misschien dat dit helpt. Bij mij in ieder geval wel
Bedankt voor je reactie! Ik heb dit gisterenavond gedaan maar helaas is het nog steeds hetzelfde.
Sterker nog, ik ben gewoon in Nederland en mijn accuduur is onderweg echt heel slecht. Op dit moment is de standbydrain -6%/hr.
45% met 1h40m screen on en 5h standby is echt heel slecht. Erg vreemd.
Thuis is het gewoon prima, maar daar heb ik top bereik.
Tot nu toe (heb dit toestel nu 4 mnd) is de accuduur en hoe warm hij wordt de enige nadelen die ik tegen ben gekomen. Voor de rest is alles super goed.

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben heel benieuwd naar gebruikersreviews van de 6a, maar op basis van wat ik nu lees* hou ik mijn 3a nog maar langer in gebruik.... Jammer! Mocht mijn 3a het begeven wordt een iPhone 13 (icm camera) of een Zenfone 9 (ivm grootte) óf ik ga terug naar een Xperia.

*De 6a wordt kennelijk snel warm (net als de reguliere 6 (Pro) wat logisch is gezien ze dezelfde soc hebben. Slecht netwerkontvangst door gebruik van ondermaatse modem. Tegenvallend/traag scherm zelfs voor een 60 Hz (en wederom color shifting waar ik mijn 3a ook al voor hen moeten omruilen met veel gedoe), en ik weet nu al dat ik de perfecte vingerafdrukscanner van de 3a (op de achterkant) gruwelijk ga missen zodra ik voor de eerste keer in een donkere ruimte verblind word door het felle licht van de optical fingerprint reader onder het scherm (echt een misser).

[ Voor 73% gewijzigd door draakhoofd op 25-07-2022 10:14 ]

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:31

nFo

Ook overgestapt van Pixel 3a naar 6a, eerste indruk valt mij 100% mee.
Kon gelijk alle data, account, apps overzetten naar de 6a, wel op letten dat de 6a de USB host is.
Mooi clean Android, met helpvolle Google setup/tips.

Enige minpuntjes zijn:
Opladen schiet niet echt op met 18 watt, s'nacht opladen dus.
Al is het wel beter voor de accu op de langere termijn.
Wordt vrij warm, met een case valt het wel mee.
Punch hole front camera is niet exact rond.
3,5mm headphone aansluiting zijn ze vergeten, al werkt blue tooth ook prima, geluid wordt er niet beter op.
Toestel had nog wel kleiner gemogen, al is elke telefoon tegenwoordig een 10 inch tablet.
Prijs had wel lager gekund, €399 -349,-. Ten opzichte van de Pixel 6.

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 21:47
nFo schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 00:04:
Ook overgestapt van Pixel 3a naar 6a, eerste indruk valt mij 100% mee.
Kon gelijk alle data, account, apps overzetten naar de 6a, wel op letten dat de 6a de USB host is.
Mooi clean Android, met helpvolle Google setup/tips.

Enige minpuntjes zijn:
Opladen schiet niet echt op met 18 watt, s'nacht opladen dus.
Al is het wel beter voor de accu op de langere termijn.
Wordt vrij warm, met een case valt het wel mee.
Punch hole front camera is niet exact rond.
3,5mm headphone aansluiting zijn ze vergeten, al werkt blue tooth ook prima, geluid wordt er niet beter op.
Toestel had nog wel kleiner gemogen, al is elke telefoon tegenwoordig een 10 inch tablet.
Prijs had wel lager gekund, €399 -349,-. Ten opzichte van de Pixel 6.
Ik begrijp dat de 6a geen quick-Charging ondersteund?
Dan andere vraag : zijn er Pixel bezitters die gebruik kunnen maken van VoLTE van hun mobiele provider?

Verwijderd

Noresponse schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:06:
Pixel 6 or pixel 6a dat is de vraag. Ik heb zelf gewacht tot de 6a kwam met de oude vertrouwde camera van de voorgaande versies en nu deze uit is ga ik twijfelen mede door het prijsverschil.

De pixel 6a zit rond de 460 euro en de pixel 6 rond de 430 euro en dat is 90 euro verschil.

Nu heeft de pixel een iets beter camera qua scherpte en in het donker is deze beter. Hij heeft wireless charging en is 6.4 ipv 6.1. inch.

Voor de rest is het toestel wel een beetje hetzelfde op het scherm na nog dan.

Wat denken jullie is het de 90 euro waard. Moet wel zeggen ben wel gek met wireless charging.
Als ik zelf kon kiezen zou ik voor de 6A gaan, maar dat komt vooral omdat ik de normale 6 oncomfortabel groot vind. Ik vind draadloos laden, camera en een 90hz scherm ook niet zo heel belangrijk.

Als je die dingen wel belangrijk vindt, dan kan je denk ik beter voor de 6 gaan. €90 is niet zo bijzonder veel om jarenlange frustraties tegen te gaan.

Edit:
Ik heb nu uiteindelijk maar besloten om mijn Pixel 6 officieel weg te geven aan een familielid. Update na update heb ik verschillende problemen en ben er nu echt helemaal klaar mee. Android auto functioneerde een paar updates geleden niet meer, de app drawer crasht nog steeds met regelmaat, de modem is brak en sinds de laatste update wordt mijn Pixel 6 constant te warm om comfortabel te gebruiken.

Het was een leuk experiment, maar Google zelf is ironisch genoeg degene die mij doet twijfelen om een iPhone aan te schaffen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2022 09:52 ]

• pannekoek141
Mijn Pixel 6 is bij de meest geringe activiteiten zoals navigatie of simpel browsen constant aan het oververhitten tot het punt dat de schermsnelheid throttled en ben het helemaal strontzat. Moet dat ding constant in de koelbox leggen omdat die anders gewoon rond de 44 graden blijft hangen.

Ik wil graag een nieuw toestel of een andere oplossing maar ben een beetje bang dat ik geen support krijg omdat ik hem via Fnac heb gekocht. Iemand hier ervaring mee, wat is het beste om te doen?

Erg jammer dit, want het is verder kwa software een heerlijke telefoon, maar hij is eigenlijk niet te gebruiken als een normale telefoon, dan wordt die al te warm.

Suh dude

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 21:47
pannekoek141 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:26:
Mijn Pixel 6 is bij de meest geringe activiteiten zoals navigatie of simpel browsen constant aan het oververhitten tot het punt dat de schermsnelheid throttled en ben het helemaal strontzat. Moet dat ding constant in de koelbox leggen omdat die anders gewoon rond de 44 graden blijft hangen.

Ik wil graag een nieuw toestel of een andere oplossing maar ben een beetje bang dat ik geen support krijg omdat ik hem via Fnac heb gekocht. Iemand hier ervaring mee, wat is het beste om te doen?

Erg jammer dit, want het is verder kwa software een heerlijke telefoon, maar hij is eigenlijk niet te gebruiken als een normale telefoon, dan wordt die al te warm.
Waarom zou je geen support krijgen?
De winkelier waar je hem koopt (Fnac.com) zou de support moeten leveren.

• CRXed

Ik merk het ook maar het is gewoon een "feature" van de Pixel, in combinatie met zomerse temperaturen helaas. Dus ik denk ook niet dat het probleem met een nieuw toestel is opgelost.

https://piunikaweb.com/20...mmer-try-this-workaround/

• mezstah

Je bent wel in Nederland? just in case. Bij mij werkt de beta 13 veel beter tegen overhitting. Maar wat je zo beschrijft lijkt het me een niet deugend exemplaar,

• pannekoek141
mezstah schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:42:
[...]

Je bent wel in Nederland? just in case. Bij mij werkt de beta 13 veel beter tegen overhitting. Maar wat je zo beschrijft lijkt het me een niet deugend exemplaar,
Op het moment op Elba, Italië. Maar in Nederland werd die ook al constant warm, vooral op 4g. Nu hier pas echt aan het monitoren gegaan met accubattery en toen zag ik dat die absurd vaak boven de 40 kwam.

Vrees alleen dat ik een "gereviseerd toestel" krijg met garantie, weet niet precies hoe ik dat moet interpreteren

Suh dude

• mezstah
pannekoek141 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:00:
[...]

Op het moment op Elba, Italië. Maar in Nederland werd die ook al constant warm, vooral op 4g. Nu hier pas echt aan het monitoren gegaan met accubattery en toen zag ik dat die absurd vaak boven de 40 kwam.

Vrees alleen dat ik een "gereviseerd toestel" krijg met garantie, weet niet precies hoe ik dat moet interpreteren
Nice! maar ik ben niet lang geleden ook in Italie geweest, maar die temperaturen had ik alleen met maps daar(ook 4g trouwens). Al moet ik wel zeggen dat het een absoluut heethoofd is. Maar 13 loste bij mij veel op. Ja ik snap je angst qua gereviseerd toestel heb ik ook vaker gehoord . Klink als net niet nieuw, maar dan weet je ook niet waarom het exemplaar is teruggestuurd.

• CRXed
[...]

Mijne is nu binnen 35 graden....door alleen maar een beetje YouTube

• CRXed
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OP0RNE5uJk0hIH4LglNPWthiPP8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ptI1AyUPuvdDK8yfPwXt1a12.png?f=fotoalbum_large

45 graden was ie

• new_guy
Dinsdag het scherm laten vervangen. Ja ik heb nu weer een telefoon met een heel scherm. Echter, de vingerafdruk scanner werkt niet meer. Dit is een bekend probleem blijkbaar ( https://9to5google.com/20...-calibration-tool-broken/ ) maar er is nog geen oplossing voor.

Telefoon wordt ook erg warm, 40+ graden tijdens gebruik. Dit is binnen in huis, gewoon een beetje internet browsen en Whatsapp. Telefoon wil hierdoor ook niet meer goed / volledig opladen.

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-01 21:58
new_guy schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 07:00:
Dinsdag het scherm laten vervangen. Ja ik heb nu weer een telefoon met een heel scherm. Echter, de vingerafdruk scanner werkt niet meer. Dit is een bekend probleem blijkbaar ( https://9to5google.com/20...-calibration-tool-broken/ ) maar er is nog geen oplossing voor.

Telefoon wordt ook erg warm, 40+ graden tijdens gebruik. Dit is binnen in huis, gewoon een beetje internet browsen en Whatsapp. Telefoon wil hierdoor ook niet meer goed / volledig opladen.
Mag ik vragen waar je dat hebt laten doen en hoeveel je ervoor kwijt bent geweest? Mijn Pixel 6 scherm is ook gebroken en ik ben nog op zoek naar een reparatie toko met een beetje normale prijs. M'n scherm is nog wel bruikbaar dus geen haast, maar de iFixit kits zijn helaas al heel lang uitverkocht.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• new_guy
Joe_P schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:33:
[...]

Mag ik vragen waar je dat hebt laten doen en hoeveel je ervoor kwijt bent geweest? Mijn Pixel 6 scherm is ook gebroken en ik ben nog op zoek naar een reparatie toko met een beetje normale prijs. M'n scherm is nog wel bruikbaar dus geen haast, maar de iFixit kits zijn helaas al heel lang uitverkocht.
Dat mag zeker, ik heb het laten doen bij deze partij: https://www.gsmreparatiecentrum.nl/pixel-6

Persoonlijk heb ik er spijt van. Vingerafdrukscanner lijkt dus gewoon niet meer werkend te maken zijn, tool van Google doet het niet. En mijn telefoon wordt snel warm. Ik heb daarover contact gezocht met de winkel, dus ik ben benieuwd. Als ik het van te voren had geweten, even door de zure appel heen bijten en toch naar Saturn gaan of een nieuw toestel kopen. BelSimpel heeft ze bijvoorbeeld op voorraad.

• pannekoek141
Deze melding zag ik net ook tijdens het autorijden, in eerste instantie leek android 13 wat te fixen. Maar de problemen zijn er nog steeds. Simpelweg navigeren zorgt al voor overhittings problemen en het vervelende is dat die dan ook niet wil opladen. Ook de camping is die heel tijd warm en moet ik hem nog steeds in de koelbox leggen

Ik vind het dan ook wel echt mooi geweest en ga contact op nemen met google of fnac. (Wie moet ik hebben?)

Suh dude

• CRXed
pannekoek141 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:10:
[...]

Deze melding zag ik net ook tijdens het autorijden, in eerste instantie leek android 13 wat te fixen. Maar de problemen zijn er nog steeds. Simpelweg navigeren zorgt al voor overhittings problemen en het vervelende is dat die dan ook niet wil opladen. Ook de camping is die heel tijd warm en moet ik hem nog steeds in de koelbox leggen

Ik vind het dan ook wel echt mooi geweest en ga contact op nemen met google of fnac. (Wie moet ik hebben?)
Wacht nou eerst even tot het buiten weer gewoon 20 graden is.

• Edwin_Haarlem
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-05-2025
Sinds een aantal maanden in het bezit van de Pixel 6 Pro. Op zich een prima toestel. Wel een keer tijdens Whatsapp videobellen de mededeling dat het toestel te heet werd. Whatsapp werd toen afgesloten.

Laatste dagen ervaar ik een ander hitteprobleem met de hittegolf in NL laadt het toestel slecht op. Het toestel wordt warm en geeft dan aan "toestel verbonden laadt niet op". Wanneer ik dan bijvoorbeeld het toestel op een coldpack leg, dan laadt 'ie wel op. Het niet opladen gebeurt trouwens met drie verschillende laders.

Zijn er meer gebruikers die dit ervaren?

• Arno58
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-03-2025
Hier geen enkel probleem met te warm toestel.
Laad het toestel kort op ongeveer twee keer per dag tot Max 85 % en geen probleem.
Met dit weer wel opletten dat de zon er niet opstaat.
Zit op Android 13 beta en verder geen enkel probleem.

• CRXed
Edwin_Haarlem schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:44:
Sinds een aantal maanden in het bezit van de Pixel 6 Pro. Op zich een prima toestel. Wel een keer tijdens Whatsapp videobellen de mededeling dat het toestel te heet werd. Whatsapp werd toen afgesloten.

Laatste dagen ervaar ik een ander hitteprobleem met de hittegolf in NL laadt het toestel slecht op. Het toestel wordt warm en geeft dan aan "toestel verbonden laadt niet op". Wanneer ik dan bijvoorbeeld het toestel op een coldpack leg, dan laadt 'ie wel op. Het niet opladen gebeurt trouwens met drie verschillende laders.

Zijn er meer gebruikers die dit ervaren?
Yup, de telefoon is 35-40 graden tijdens gebruik, maar dat komt omdat ie in een warme omgeving is (warme auto bijv).
Maar ik kon de telefoon tot nu toe altijd wel opladen. Ik heb de originele Google lader.

• Martijn___
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-02 21:39
new_guy schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 07:00:

Hier ook het scherm vervangen van de 6a. Toen het klaar was kreeg ik in de winkel te horen dat vingerafdruk scanner het niet meer doet, en dat Google er nog geen oplossing voor heeft.
De vinger afdruk calibratie tool op de website van Google lijkt het niet te doen.

Thuis kreeg ik het wel werkend!
Die tool moet je uitvoeren vanaf een andere pc, als 6a via kabel verbonden is.
Op Windows pc lijkt dit slecht te werken. Er staat dat er een driver geïnstalleerd moet zijn, maar dat is mij niet helemaal duidelijk.
Eigenlijk gaat Google er vanuit dat je het vanaf een Chromebook doet. Ik heb het vervolgens vanaf Android tablet geprobeerd, met USBc-USBc kabel. Binnen 30 s klaar, en het werkte weer.

• ravenjet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:23
Ik heb nu een paar dagen A13 op mijn P6Pro. Zoals anderen merk ik ook dat de batterij erg snel leeg gaat in vergelijking met A12. Vooral Samsung Health schijnt een grootverbruiker? De update die ik vandaag binnenkreeg van Samsung Health heeft daar niet bij geholpen.

Verder merk ik dat de telefoon alleen al van een beetje browsen vrij warm wordt. Voorheen viel het me nooit op en nu ervaar ik het als onprettig...

Hopelijk komt er snel een update of workaround. Anders toch maar eens een factory reset overwegen...

• davy_online
  • Laatst online: 20-12-2024
Gisteren de ota geïnstalleerd op de P6a. Vingerscanner werkt niet meer alsook 2 x tikken voor flash light. Wat is wel beter de telefoon wordt totaal niet meer warm en is zeer vloeiend. Nu een paar weken wachten voor een update. Is dit erg? We hebben ook als eerste Android 13

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 12:52
Heb nu toch al een week a13 en merk toch ook wel dat mijn batterij sneller leeg loopt met hetzelfde gebruik. Ook heb ik het gevoel dat hij sneller warm wordt.

• pannekoek141
Inmiddels ben ik terug in nederland en heb android 13 geinstalleerd.
Ook met android 13 werdt de telefoon warm in italie, maar wel minder warm. In de auto had ik voor de laatste week voor een ventilatierooster hangen en dat vondt die ook wel lekker.

Ben alleen bang dat de accu is aangetast doordat te telefoon voor best wel lange momenten rond de 42-45 graden was, zonder dat ik hem af kon koelen. Ik twijfel nog over vervolg stappen. Ik ga over 3 weken nog een keer op vakantie naar engeland, daar is kijken hoe hij zichzelf gedraagt. Mocht het daar weer misgaan dan ga ik contact opnemen met FNAC.

Suh dude

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 31-03 18:17
Pixel 6 sinds gisteravond helemaal geupdate en toestel is geen ster in multitasking dus moest vaak even wachten. Een toestel met snapdragon 7x of dimension 1xxx is beter hierin. De camera is goed, maar veel ruis indoor afhankelijk van lichtinval of lichtbron (lamp)

De vingerscanner werkt goed en snel genoeg naar mijn mening. Ik heb sneller gezien, maar ook langzamer :) en de batterij drain vanaf gisteravond 20 uur was rond 16 uur rond de 11% en daarbij ben ik er steeds mee bezig geweest.

De software heeft nog wat glitches zoals apps die je wil verplaatsen en blijven hangen ook na een restart. Nog nooit gezien en dan blijft deze ook klein en niet te gebruiken. heb zo al 2 apps moet verwijderen en opnieuw moeten installeren. Toestel wordt wel aardig warm met opladen en in gebruik ondanks de vele downloads, synchronisatie en foto's terug zetten viel de warm mee.

Is het toestel 550 euro waard dan heb ik een beetje mijn twijfel vooral aangaande de processor en de alternatieven die net zo goed zijn denk aan een Nord2Tvan Oneplus, maar die heeft dan weer geen wireless laden. Tot nu toe nog geen wauw effect gelukkig nog wel voor de batterij.

• Cruzer
  • Laatst online: 31-03 12:51
ik heb toch uiteindelijk Android 13 geinstalleerd op mijn Pixel 6 via OTA.
Wat mij opviel is dat bepaalde apps die ik in Android 12 had aangegeven als Beperkt Batterij gebruik allemaal verdwenen zijn.
Die moet je dus opnieuw invoeren. Wellicht helpt dit voor degene die batterij issues hebben.
Ik heb verder 5g aan staan (dual sim) maar in de ontwikkelaar instellingen heb ik Mobiele data altijd actief uitgezet.

Verder kan ik nog niks zeggen over het batterijverbruik ja tijdens de installaties verloor ik 10% en telefoon was even warm. Ik houd het in de gaten.

Android auto werkt bij mij razendsnel via AA autowireless in mijn VW Polo uit 2019 MIB2 interface. Dat was al met 12. Maar dit verbruikt natuurlijk wel veel en je telefoon wordt warm. Voor lange trips hangt die aan die aan de USB poort in de auto of in de USB C charger en dan draadloos.

In mijn optiek ervaar ik tot op heden geen issues, vingerdruk sensor werkt denk ik wel beter of het zit tussen mijn oren. Wat mogelijk wel helpt is om deze te wissen en opnieuw in te voeren. En na nog een wat updates uit de Play store heb ik mijn pixel 6 nog 2x opnieuw opgestart.

When the pink is snookered, Go for the brown

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 15:16
Ik heb eigenlijk geen moment genoten (op de camera na dan) van mijn Pixel 6 Pro; een hele middelmatige ervaring met veel bugs voor een premium prijs. Maar sinds de komst van Android 13 voelt het toestel zoveel sneller aan en heb ik nog geen enkele bug gehad dat ik toch maar besloten heb nog een jaar te doen met de telefoon. Ik herken de telefoon bijna niet meer. Enige minpunt nu nog zou zijn dat hij te snel warm wordt, maar aangezien de zomer voorbij is zie ik dat door de vingers.

Moet wel bekennen dat het kopen van deze telefoon voor 1049€ een slechte investering was. Daar is na 11 maanden nog maar de helft van over aan waarde. En zelfs voor de helft van dat bedrag heb je nog de grootste moeite een koper te vinden (ik spreek uit ervaring). Dat is bij een iPhone heel anders, die zijn veel waadevaster.

[ Voor 18% gewijzigd door outlandos op 08-09-2022 00:07 ]

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-04 15:46
outlandos schreef op donderdag 8 september 2022 @ 00:05:
Ik heb eigenlijk geen moment genoten (op de camera na dan) van mijn Pixel 6 Pro; een hele middelmatige ervaring met veel bugs voor een premium prijs. Maar sinds de komst van Android 13 voelt het toestel zoveel sneller aan en heb ik nog geen enkele bug gehad dat ik toch maar besloten heb nog een jaar te doen met de telefoon. Ik herken de telefoon bijna niet meer. Enige minpunt nu nog zou zijn dat hij te snel warm wordt, maar aangezien de zomer voorbij is zie ik dat door de vingers.

Moet wel bekennen dat het kopen van deze telefoon voor 1049€ een slechte investering was. Daar is na 11 maanden nog maar de helft van over aan waarde. Dat is bij een iPhone heel anders, die zijn veel waadevaster.
Kwa waarde daalt ie snel inderdaad. Wacht maar bij de release van de Pixel 7 dan gaat het hard denk ik. Voor de rest ben ik vanaf de aankoop en nog steeds zeer tevreden met mijn Pixel 6 Pro. Totaal geen bugs ervaren.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:21

charrel

Cortisol4life..

B-Art schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:28:
[...]

Goed! Mijn enige probleem was Battery Drain, en die is compleet verdwenen.

Wordt wel wat warmer in de basis heb ik het idee.
Zelfde hier, battery drain had ik niet echt last van maar lijkt nu wel langer mee te gaan überhaupt dan eerder.
Warmte is hier geen probleem, laatst met 32c op het strand werd de telefoon bij gebruik rond de 44.6c maar nu met 22c binnentemp is de telefoon rond de 25.6c graden. Heb er nog nooit een melding van gehad dat de telefoon te warm werd.

• Dolon
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-10-2022
Sinds een paar dagen in het bezit van de Pixel 6a (Android 12 voorgeinstalleerd).

Ik kwam er achter dat de Pixels onder Android 12 alleen maar FAT32 externe schijven via OTG ondersteunen.
In Android 13 zouden alle Pixel 6 varianten exFAT moeten ondersteunen.
Ik zag op internet echter een melding van iemand met een 6a en Android 13 die zegt dat zijn exFAT schijf niet als geldig formaat werd erkend.

Vraag: Heeft iemand met een Pixel 6a onder Android 13 al geprobeerd om exFAT schijven te lezen en te beschrijven (dus zonder apps als Paragon)?

Momenteel duurt het lezen van 10GB onder FAT32 ca 11 minuten (via Paragon iets sneller).
Ik hoop door te upgraden naar Android 13 en bestandssysteem exFAT te gebruiken (met clustergrootte 1024K) een aanzienlijk snellere gegevensoverdracht te hebben.

Aangezien ik niet het idee dat mijn Pixel 6a veel te warm wordt en ik binnenkort langere tijd naar Thailand ga ben ik enigszins huiverig om te upgraden naar Android 13.

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11-2025
Dolon schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:38:
Sinds een paar dagen in het bezit van de Pixel 6a (Android 12 voorgeinstalleerd).

Ik kwam er achter dat de Pixels onder Android 12 alleen maar FAT32 externe schijven via OTG ondersteunen.
In Android 13 zouden alle Pixel 6 varianten exFAT moeten ondersteunen.
Ik zag op internet echter een melding van iemand met een 6a en Android 13 die zegt dat zijn exFAT schijf niet als geldig formaat werd erkend.

Vraag: Heeft iemand met een Pixel 6a onder Android 13 al geprobeerd om exFAT schijven te lezen en te beschrijven (dus zonder apps als Paragon)?

Momenteel duurt het lezen van 10GB onder FAT32 ca 11 minuten (via Paragon iets sneller).
Ik hoop door te upgraden naar Android 13 en bestandssysteem exFAT te gebruiken (met clustergrootte 1024K) een aanzienlijk snellere gegevensoverdracht te hebben.

Aangezien ik niet het idee dat mijn Pixel 6a veel te warm wordt en ik binnenkort langere tijd naar Thailand ga ben ik enigszins huiverig om te upgraden naar Android 13.
Net even voor je getest en een USB met exFAT werkt inderdaad out of the box op Android 13 op mijn Pixel 6a.

Ik heb overigens geen issues met warmte. Ik merk wel bij langdurig GPS gebruik (Flitsmeister bijv) dat het toestel iets warmer wordt dan mijn vorige toestel, maar verder niets bijzonders.

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-03 16:27
Viel mij op dat google maps automatisch op night mode gaat in de auto. Vaak al binnen een minuut. Snapte er niks van maar dat doet dus automatisch bij oververhitting. Toch? Ervaarde het met overheating waarschuwingen, dus 1 + 1 is 2 denk ik dan.

Dat vindt ik echt waardeloos want slecht afleesbaar in daglicht. Het is dan wel warm maar niet extreem. 30 graden. Andere telefoons in mijn bezit hebben daar nooit last van gehad.

Nu weet ik wel dat die tensor chip een heethoofd is maar dit is toch wel een mega afknapper. Onbruikbaar qua maps tenzij ik de airconditioning aanzet maar daar heb ik niet altijd zin in en bovendien duurt het even voordat het koel is.

Pixel 6a (up to date)

Android.auto en maps waren niet up to date, even geupdate nu. Hopelijk helpt het.

[ Voor 10% gewijzigd door Sunrise op 03-09-2023 13:10 ]

• nerovectra
Sunrise schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:58:
Viel mij op dat google maps automatisch op night mode gaat in de auto. Vaak al binnen een minuut. Snapte er niks van maar dat doet dus automatisch bij oververhitting. Toch? Ervaarde het met overheating waarschuwingen, dus 1 + 1 is 2 denk ik dan.

Dat vindt ik echt waardeloos want slecht afleesbaar in daglicht. Het is dan wel warm maar niet extreem. 30 graden. Andere telefoons in mijn bezit hebben daar nooit last van gehad.

Nu weet ik wel dat die tensor chip een heethoofd is maar dit is toch wel een mega afknapper. Onbruikbaar qua maps tenzij ik de airconditioning aanzet maar daar heb ik niet altijd zin in en bovendien duurt het even voordat het koel is.

Pixel 6a (up to date)

Android.auto en maps waren niet up to date, even geupdate nu. Hopelijk helpt het.
Mijn 6P wordt ook heet, maar staat dan ook vóór het info-display dat van achteren met gloeilampjes verlicht wordt. Als ik de dashboard verlichting flink dim, gaat het goed. In combinatie met een telefoonlader met weinig vermogen, overigens. Dat is dan meer een "op spanninghouder" dan echt een lader 😂

• nerovectra
m4bnl schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:29:
Ik wilde heel graag de 6a kopen. Maar de overhitting lijkt een groot probleem..

Hoe erg is dat? En wanneer raakt hij overhit?
Ik heb één keer gehad dat de telefoon uitschakelde tijdens navigeren en opladen terwijl ie vóór het info-display van m'n auto stond. Ik was vergeten de dashboard verlichting te dimmen. Als ik dat wèl gedaan heb schakelt maps regelmatig naar dark mode als de zon door de voorruit op het toestel schijnt. Verder is m'n P6P weleens warm, maar verre van heet. Wellicht dat een 6a er meer last van heeft. Ik zou niet makkelijk kunnen verklaren waarom, wellicht dat de alu unibody van de P6P meer warmte afvoert.

• m4bnl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:52
nerovectra schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:46:
[...]

Ik heb één keer gehad dat de telefoon uitschakelde tijdens navigeren en opladen terwijl ie vóór het info-display van m'n auto stond. Ik was vergeten de dashboard verlichting te dimmen. Als ik dat wèl gedaan heb schakelt maps regelmatig naar dark mode als de zon door de voorruit op het toestel schijnt. Verder is m'n P6P weleens warm, maar verre van heet. Wellicht dat een 6a er meer last van heeft. Ik zou niet makkelijk kunnen verklaren waarom, wellicht dat de alu unibody van de P6P meer warmte afvoert.
Ik heb gelezen dat plastic minder goed warmte geleid. Dus wat jij zegt zou zeker kunnen kloppen.

Voor auto navigatie kan ik uiteraard ook een Tom Tom kopen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Handjes schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:33:
Het idee is dat hij niet helemaal doorlaadt tot 100%. Dat is beter voor het behoud van je accu (tussen 20-80% houden).
Als ik wakker wordt van mijn wekker is hij 100 procent. Het idee is dat het traag gaat en dat hij niet warm wordt, maar of het nodig is dat over een hele nacht uit te spreiden terwijl andere merken patsen dat ze in 30 minuten kunnen laden ;) Een beetje er tussenin en een paar uur voor je wekker klaar lijkt me ook prima.

Of gewoon wat veel apparaten al hebben een high en een low versie van opladen.Of koop gewoon een lader die minder snel is (of gebruik er een van een oudere telefoon die zijn ook trager).

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 02-10-2023 08:43 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Wolfram55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:02
Hier ook de update enige tijd binnen.
Heel blij mee. En dat terwijl ik sceptisch was.

Onder de 400 cycli en dus kwam ik niet in aanmerking voor what ever.

Werd vaak warm en dat is compleet verdwenen. Ook doet hij langer met een volle batterij (80%).

Wat ik met de nieuwe update heb kunnen tackelen is 1 app wat stroom bleef trekken op de achtergrond. Een gerenomeerde wandel app. Kon ik ondanks geforceerde stop niet laten verdwijnen in de apps die stroom verbruikte.
Na hem te hebben verwijderd heerlijke phone !!

Kan er weer zeker 1 jaartje mee door 👍

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2GIH37xFjR8NIusI0lQYNPAsIM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wuPueFUCkB8aGTlsHsI2Xg4T.png?f=fotoalbum_large
Prestatie van de batterij is er bepaald niet op vooruitgegaan :X

Ik gebruik hem niet vaak voor het navigeren, maar gisteren wel, zat aan de usb kabel en toen werd hij (te) warm, scherm schakelde over op nachtstand.

3 jaar oud, doe hem standaard in de nacht laden, en iets van 430 laadcycli.
Maar met het tegoed dan maar een nieuwe uitzoeken. Jammer dat de 9 veel pakweg 250€ te duur is in de store, maar wel "gratis" buds er bij tot en met vandaag. Even kijken of ze hem in prijs verlagen zonder de buds. En anders wordt het de 9A, die is meer marktconform qua prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door _ferry_ op 20-07-2025 08:17 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wolfram55 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 19:03:
[...]

Had behoorlijk wat hitte issues met opladen maar ook tijdens gewoon gebruik. Maakte me daar best wel zorgen over eerlijk gezegd.

Verbruik is ook 2x beter geworden nu.
Had 'Ampere' geïnstalleerd om de cycli uit te lezen.
Ook die app eens geïnstalleerd, ik zit op 710 cycli.

Hij wordt inderdaad soms warm, maar dan koelt hij ook vanzelf weer af. Ik denk dat hij dan gewoon langzamer gaat laden om te koelen, elke telefoon zal dat wel doen en het zal wel kunnen tenzij je een accu heeft waarvoor je nu een compensatie krijgt.

Ik herinner met nog een telefoon van een jaar of tien geleden die altijd temperatuur meldingen gaf in de auto tijdens het navigeren, dan hield ik hem even voor de aircoroosters om hem af te koelen :p

[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 20-07-2025 08:05 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• HansieGansie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-03 08:09
Hier ook iets bijzonders met mijn pixel 6, Volgens mij heb ik nu een week die update. Sindsdien zie ik een uitroepteken in mijn batterij icoon.

Merk dat mijn batterij stuk sneller leeg gaat. Uurtje geleden als klap op de vuurpijl ging de telefoon constant uit zichzelf aan het rebooten ( hij voelde ook warm aan).

Inmiddels is ie afgekoeld en draait hij weer, echter reageert de power button nergens meer op. Ben bang dat als de batterij straks leeg is, dat ik hem niet meer aan krijg.

Iemand eerder al problemen met de power button gehad?

Edit:
Blijkbaar was ie zo druk nog dat ie niet goed reageerde op de power button, na hem een tijd met rust te hebben gelaten lijkt het allemaal normaal te werken

[ Voor 13% gewijzigd door HansieGansie op 26-07-2025 00:51 ]

Pagina: 1

Let op:
Berichten m.b.t. Levertijden & Prijzen horen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten m.b.t. Accessoires en info over de gratis koptelefoon bij de pre orders mogen hier: [Google Pixel 6 (Pro)] Accessoires