Buitenlandse TV Series 2021-2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 109.739 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 21:28
Op welke streamingsdienst is de serie Yellowstone te zien? Waar kijken jullie dat op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:58
jasper2603 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:34:
Op welke streamingsdienst is de serie Yellowstone te zien? Waar kijken jullie dat op.
De hoge zeeën ;)
Via JustWatch kan je kijken welke series en films op een streamingdienst beschikbaar zijn. Als het daar niet te vinden is, dan kun je aannemen dat het via via 'andere routes' wordt gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
VirinR schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:17:
[...]
Via JustWatch kan je kijken welke series en films op een streamingdienst beschikbaar zijn.
Of film.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:51

zeroday

There is no alternative!

jasper2603 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:34:
Spike?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 21:28
VirinR schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:17:
[...]

De hoge zeeën ;)
Via JustWatch kan je kijken welke series en films op een streamingdienst beschikbaar zijn. Als het daar niet te vinden is, dan kun je aannemen dat het via via 'andere routes' wordt gekeken.
Vandaar dat ik het niet kon vinden.. Jammer hoop dat de serie binnenkort op een van de bekendere streamingsdiensten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven ziet net een Simpsons short voorbij komen: The Simpsons in Plusaversary (Short 2021)

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 13-11-2021 10:21 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
drfruit schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:37:
Ik ben gestopt met Invasion. De verhaallijnen worden alleen maar ongeloofwaardiger en de invasie komt blijkbaar pas in het volgende seizoen aan de orde (gokwerk van mijn kant).
Ik zou toch nog even een aflevering 6 kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:34

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Donstil schreef op zondag 7 november 2021 @ 21:18:
[...]

Aah top, Seizoen 1 was een aangename verrassing.
Gisteren zijn we hieraan begonnen en het is inderdaad een heel leuke serie. Tx for the tip @VirinR en @Donstil

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 13-11-2021 11:48 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

jodeltje schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:35:
[...]

ja die is een stuk beter ;)

update .. Lekker even Yellowjackets gekeken .. Dat is een 'promising' series ..

ben benieuwd hoe het verhaal zich ontvouwd ..

[ Voor 24% gewijzigd door zeroday op 14-11-2021 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:51
Het heeft wat uurtjes gekost, maar mijn vrouw en ik hebben eindelijk The Big Bang Theory afgerond. Na de aftiteling van de laatste show zaten we echt zo naar elkaar: “ok, wat moeten we nu?” Het was toch een aardige constante ‘s avonds als de kleine net op bed lag :p

Geweldige serie en mijzelf rot gelachen op bepaalde stukken. Mooi passend einde ook.

Zucht…..en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:26
PdeBie schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:56:
Het heeft wat uurtjes gekost, maar mijn vrouw en ik hebben eindelijk The Big Bang Theory afgerond. Na de aftiteling van de laatste show zaten we echt zo naar elkaar: “ok, wat moeten we nu?” Het was toch een aardige constante ‘s avonds als de kleine net op bed lag :p

Geweldige serie en mijzelf rot gelachen op bepaalde stukken. Mooi passend einde ook.

Zucht…..en nu?
Opnieuw beginnen bij aflevering 1? Zijn mijn vrouw en ik nu ook aan het doen :)
Via Youtube kan je trouwens ook een proefaflevering van BBT vinden.
Ook fantastisch, met een andere actrice die Penny speelt met een iets of wat andere insteek.
Maar er zijn nog genoeg andere comedy's het (her)bekijken waard waaronder (meeste wel iets ouder):
- Friends
- Frasier
- Cheers
- Allo Allo
- Sex Education
- 3rd rock from the sun
- Mad about you
- Alf
- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Zucht…..en nu?
Young Sheldon natuurlijk, zit ook al in S5.

Of The IT Crowd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Opnieuw beginnen gaan we niet doen. Dat vind ik zonde.

Young Sheldon lijkt mij wel leuk ja. Die kan ik wel eens voorstellen.
IT Crowd heb ik al gezien. Zelf kan ik daar smakelijk om lachen, maar mijn vrouw kan die typisch Britse humor niet echt waarderen.

Orange is the new black wilde ik ook weer een herkansing geven. Ooit zijn we daar mee begonnen, maar toen kwam onze dochter ter wereld en is ons tv schema tijdelijk in de war geschopt. :p
Toen de kleine beter ging slapen etc. wilde we vooral wat luchtigere TV en dus kwam TBBT om de hoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Zucht…..en nu?
Op 1 of andere manier had ik Two and a Half Men gemist/niet gekeken/geen intresse :o Maar met 12 seizoenen kan ik weer even vooruit :*)
2 Broke Girls is ook een mogelijkheid, Last Man Standing al gekeken ? met resp. 6 en 9 seizoenen ben je weer even onder de pannen ;)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Two and a half man hebben we al volledig gezien. :)

De andere die je noemt ken ik niet. Zal ik eens naar kijken.

Gisteren Seinfeld een poging gegeven, maar aflevering 1 is hopelijk niet het niveau van de hele serie, want er kon nog geen glimlach vanaf bij mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:21
PdeBie schreef op maandag 15 november 2021 @ 07:27:
Opnieuw beginnen gaan we niet doen. Dat vind ik zonde.

Young Sheldon lijkt mij wel leuk ja. Die kan ik wel eens voorstellen.
IT Crowd heb ik al gezien. Zelf kan ik daar smakelijk om lachen, maar mijn vrouw kan die typisch Britse humor niet echt waarderen.

Orange is the new black wilde ik ook weer een herkansing geven. Ooit zijn we daar mee begonnen, maar toen kwam onze dochter ter wereld en is ons tv schema tijdelijk in de war geschopt. :p
Toen de kleine beter ging slapen etc. wilde we vooral wat luchtigere TV en dus kwam TBBT om de hoek :)
Persoonlijk zou ik dan iets van het volgende aanraden:
- 2 and a half men
- How I met your mother
- Modern family

Enigszins beetje vergelijkbaar qua sfeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
How I met your mother ook al volledig gezien O-)

Modern Family kan ik nog wel eens een kans geven. Al is de intro op Netflix niet echt super grappig. Maar wie weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 15:05

niq

Eet nooit gele sneeuw!

PdeBie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:58:

Modern Family kan ik nog wel eens een kans geven. Al is de intro op Netflix niet echt super grappig. Maar wie weet....
Probeer ook eens Tacoma FD
https://www.imdb.com/title/tt8026448/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Modern Family is wel een aanrader ja, anders misschien Superstore? Staan 5 seizoenen op Netflix, laatste en 6e volgt hopelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:31

backupdevice

Boeh!

Modern Family is echt een aanrader hoor.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Happy Endings is mogelijk nog een optie. Erg vermakelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Mayor of Kingstown begint wel heel erg gaaf. Mooie politie, crime en actie serie met veel corruptie.

Hier de trailer:

[ Voor 13% gewijzigd door Sydney08 op 16-11-2021 21:15 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:24
Ik zag de reclames al een tijdje en nav jullie posts toch eens Yellowstone geprobeerd. Top, lekkere lange afleveringen, zit er meteen helemaal in d:)b

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
coelho schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:08:
[...]

Ik vond de eerste aflevering niet slecht, maar waar ik 20 jaar geleden me nog verbaasde over de technieken en dat het mooiste aan de serie vond, is forensische recherche nu zo vaak te zien dat het veel minder toegevoegde waarde heeft.

Verder moet ik wennen aan het groot aantal bewegende/versnelde/vertraagde (drone)shots. Dat hoort er tegenwoordig misschien bij, maar zo lang het geen toegevoegde waarde heeft voor het verhaal, vind ik het storend geflits in beeld.
5 afleveringen verder moet ik zeggen dat CSI: Vegas een stuk beter wegkijkt dan ik hierboven verwoordde. Met name omdat de rode draad spannend blijft. Uiteraard geen cinematisch hoogstandje met ver uitgediepte karakters, maar een fijne serie om erbij te hebben.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The Flash s08 is begonnen :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 17:31
Inmiddels begonnen met het kijken van DopeSick. De serie gaat over OxyCodon en hoe dat spul enorm veel mensen verslaafd heeft gemaakt terwijl het zogenaamd niet verslavend is.

YouTube: Dopesick Official Trailer | Hulu

Ik ben inmiddels fan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Getto op 18-11-2021 11:31 ]

• Sydney08
Getto schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:38:
Inmiddels begonnen met het kijken van DopeSick. De serie gaat over OxyCodon en hoe dat spul enorm veel mensen verslaafd heeft gemaakt terwijl het zogenaamd niet verslavend is.

YouTube: Dopesick Official Trailer | Hulu

Ik ben inmiddels fan ;)
Krijgt ook enorm goede kritieken. Ben er nog niet aan begonnen, maar zie dat het hele seizoen nu beschikbaar is d:)b

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Star Trek: Discovery S04 is begonnen :)

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
Vandaag zijn er aardig wat dingen uitgebracht:
  • Het volledige tweede seizoen van The Great op Hulu
  • Het volledige eerste seizoen van de live-action Cowboy Bebop remake op Netflix
  • De eerste drie afleveringen van The Wheel of Time op Amazon Prime Video
  • De eerste twee afleveringen van The Sex Lives of College Girls op HBO Max (oke, deze is gisteren uitgebracht O-))
  • Seizoenfinales van The Morning Show en Foundation op Apple TV+
Verder heeft Hulu alvast een teaser uitgebracht van de miniserie Pam & Tommy (begint op 2 februari 2022):
[YouTube: Pam & Tommy Teaser | Hulu]

En er is een trailer voor It's Always Sunny in Philadelphia S15 van FXX (begint op 1 december):

[ Voor 63% gewijzigd door VirinR op 19-11-2021 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hawkeye is begonnen :)

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

• sambalbaj
  • Niet online
Hebben we nou een Marvel kerstserie?

Irritant dat Startrek Discovery plotsklaps van Netflix gehaald is bij de start van het nieuwe seizoen omdat dat een paradepaardje van Paramount+, hier niet verkrijgbaar, moet gaan worden.

[ Voor 35% gewijzigd door sambalbaj op 25-11-2021 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
sambalbaj schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:55:
[...]

Hebben we nou een Marvel kerstserie?

Irritant dat Startrek Discovery plotsklaps van Netflix gehaald is bij de start van het nieuwe seizoen omdat dat een paradepaardje van Paramount+, hier niet verkrijgbaar, moet gaan worden.
Toch maar weer downloaden. Heb al 5 diensten, hoeft geen 6e bij puur om Discovery te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:57
Sydney08 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:14:
Mayor of Kingstown begint wel heel erg gaaf. Mooie politie, crime en actie serie met veel corruptie.

Hier de trailer:

[YouTube: MAYOR OF KINGSTOWN Trailer (2021)]
Ik wil graag aan Yellowstone of bovenstaande serie beginnen, waar kijken jullie deze? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Dirk0s schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:39:
[...]

Ik wil graag aan Yellowstone of bovenstaande serie beginnen, waar kijken jullie deze? :)
In mijn geval beide via een manier die je hier niet mag delen. Helaas kan ik die series anders niet zien, dus dan maar op de gratis manier.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:27
Cowboy Bebop (2021–)Cowboy Bebop (2021–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Aardige live action remake van de meesterlijke Japanse anime serie, waarin we drie premiejagers volgen die achter allerlei intergalactisch gespuis aan gaan, terwijl we meer te weten komen over hun verleden. Het team zal later versterkt worden met de jonge hacker Ed en de slimme corgi Ein. Ik heb me redelijk vermaakt met de serie, al heb ik me ook best gestoord aan een aantal (onnodige)veranderingen.

De pluspunten zijn dat ze de look van de serie goed hebben gekopieerd en veel sets zien er precies zo uit als in de anime. De cgi stoorde me ook niet en enkele iconische scenes zijn één op één overgenomen. Ze hebben componist Yoko Kanno ook weer weten te strikken voor de soundtrack en haar jazzy muziek is altijd een genot om te horen. Het openingsthema 'Tank!' geeft me nog steeds kippenvel!

Het acteerwerk is over het algemeen ook best aardig, al lijken sommige personages niet echt op hun geanimeerde versie. Zo is John Cho, die Spike vertolkt, duidelijk te oud en hebben ze Jet 'Black' gemaakt. De acteur doet het echter prima en het is geen storende verandering, behalve dat hij niet zo groot en gespierd is. Dave Bautista zou voor mij een betere Jet hebben gemaakt. Faye Valentine heeft een heel ander personage gekregen. In de anime is het een sexy jongedame die haar charmes gebruikt om dingen geregeld te krijgen, maar in deze remake is het jonge, brutale meid.

Vicious, de aartsvijand van Spike, wordt het slechtst geportretteerd. Hij is nu geen mysterieuze, levensgevaarlijke psychopaat meer, maar een verongelijkt, zeurend mannetje en hij ziet eruit als een kruising tussen Lord Farquaad (Shrek) en Lucius Malfoy (Harry Potter). Spike's verloren liefde Julia ziet eruit als één van de 'Geordie Shore' meiden, compleet met opgespoten lippen en neptieten.

Het grootste probleem is dat het de ziel mist wat de anime zo fantastisch maakte. Sommige episodes zijn slecht geschreven of een verwaterde versie van verhaallijnen uit de anime serie. Zo hebben ze enkele belangrijke scenes en verhaallijnen aangepast of erbij verzonnen, waardoor het niet meer de impact heeft zoals het destijds had.

Jet Black heeft nu een vervreemde dochter en een ex-vrouw die hij in zo'n beetje elke episode probeert terug te winnen. Faye Valentine worstelt met haar seksualiteit en wordt haar geheugenverlies uitgebuit voor goedkope komedie in met stipt de slechtste episode van de serie. De driehoeksverhouding tussen Spike, Vicious en Julia hebben ze flink uitgemolken en zorgt voor een hoop cringe momenten. Dit is niets anders dan dat Netflix 'woke' probeert te zijn en geen rekening houdt met wat voor impact deze veranderingen teweeg brengen voor de diverse, originele verhaallijnen.

All-in-all ben ik niet zo teleurgesteld als een hoop fans (die in diverse reviews en Youtube videos schuimbekkend de grond gelijk maken met deze serie) en heb ik me - ondanks een aantal matig geschreven episodes - best vermaakt, maar deze live action versie benadert nergens de genialiteit en creativiteit van het origineel.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

[ Voor 3% gewijzigd door P-Rock op 28-11-2021 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 22:17
Het doet me altijd pijn wanneer een kritiek het woord "woke" gebruikt...

Daarnaast vind ik het zelf frustrerend hoe mensen vaak bij zulke adaptaties willen dat de nieuwe serie perfect hetzelfde is als de oude. Personages en verhalen mogen niet veranderd worden want dan is het niet "faithful", maar wat is dan nog het nut van een nieuwe versie als je toch hetzelfde wilt?

Ik heb alleen nog maar de eerste aflevering van de Cowboy Bebop remake gezien, maar met deze snelle impressie ik had juist een haast tegenovergesteld probleem. De serie lijkt te veel de anime te volgen. Verschillende media vragen om verschillende soort verhalen, de anime Cowboy Bebop werkte zo goed omdat het gewoon perfect verschillende sferen, tonen en stijlen met elkaar combineerde. Dit lukte omdat het zo goed gebruik maakte van het geanimeerde medium. De overdreven lichaamstaal, de grootste sets, de rare kleding, de extrinsieke vijanden, de wisselende toon tussen serieus en luchtig, en nog veel meer, het werkt zo goed omdat het geanimeerd is. Hierdoor was de hele manier van hoe de life-action conceptueel aangepakt werd vanaf het begin al gefaald. In een andere tijd (23 jaar later) en een andere medium moet je jezelf confronteren op de verschillen, om hierop in te spelen. Om maar een oppervlakkig voorbeeld te geven, Faye Valentine originele kleding zou nooit werken in life-action. Kijk maar naar hoe Wolferine in de X-Men er ook anders uit ziet dan in de comics. Dit is niet alleen esthetisch, maar dit is ook toepasbaar voor dingen als toon, muziek, expressie van de personages, pacing, humor en veel meer.

Een ander probleem die ik had met deze eerste aflevering was dat het gewoon niet zo heel goed gemaakt leek te zijn, de pacing en themas kwamen niet echt over. De eerste aflevering, Asteroid Blues, is echt een meesterwerk in de anime. Het verhaal van Asimov en Katerina is niet alleen een leuke losstaande aflevering, maar het is ook een geweldige reflectie/confrontatie van Spike met zijn verleden. In de Netflix serie miste ik deze diepere thematische laag een beetje. Ik zeg niet dat de nieuwe serie precies hetzelfde moest doen als de anime, maar het voelt wat meer simpel aan, alsof Netflix alleen de oppervlakkigheden van de anime probeerde te kopiëren zonder te realiseren wat het nou echt goed maakte.

Daarom ben ik het er mee eens dat de Netflix series "de ziel mist wat de anime zo fantastisch maakte", maar ik ben het oneens over de redenen er achter. De nieuwe serie moest een eigen unieke ziel vinden. Daarnaast vond ik zelf John Cho als Spike, Mustafa Shakir als Jet en Danielle Pineda als Faye alle drie erg goede acteurs.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:02
Volgens mij is dat sowieso vaak het probleem met live action adaptaties. Het is dan vaak meer een adaptatie van de vorm dan de inhoud.

Zie bijvoorbeeld ook Ghost In The Shell. Qua vorm heeft het heel veel weg van het origineel. Maar het verhaal is zo plat als een dubbeltje, vergeleken met het origineel.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
markdm schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:56:
Het doet me altijd pijn wanneer een kritiek het woord "woke" gebruikt...
Tja, ik kan er niks anders van maken. Niet de eerste keer dat Netflix allerlei veranderingen maakt aan bepaalde (belangrijke) personages in een adaptatie, enkel ten behoeve van de diversiteit.
markdm schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:56:
Een ander probleem die ik had met deze eerste aflevering was dat het gewoon niet zo heel goed gemaakt leek te zijn, de pacing en themas kwamen niet echt over. De eerste aflevering, Asteroid Blues, is echt een meesterwerk in de anime. Het verhaal van Asimov en Katerina is niet alleen een leuke losstaande aflevering, maar het is ook een geweldige reflectie/confrontatie van Spike met zijn verleden. In de Netflix serie miste ik deze diepere thematische laag een beetje. Ik zeg niet dat de nieuwe serie precies hetzelfde moest doen als de anime, maar het voelt wat meer simpel aan, alsof Netflix alleen de oppervlakkigheden van de anime probeerde te kopiëren zonder te realiseren wat het nou echt goed maakte.
Dat komt omdat ze flink hebben zitten sleutelen aan bepaalde verhaallijnen, waardoor de 'diepere thematische laag' van die verhalen wegvalt. Dat zal je later in de serie wel duidelijk worden.

De acteurs zijn prima, al is Spike nu ouder dan Jet en heeft deze Faye nog maar weinig weg van haar geanimeerde versie. Haar hele persoonlijkheid en houding is anders. Dat geldt trouwens ook voor Jet, die nu dus een gezin heeft, wat funest is voor zijn motivatie om de Bebop crew bij elkaar te houden.
josh-hill schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:59:
Volgens mij is dat sowieso vaak het probleem met live action adaptaties. Het is dan vaak meer een adaptatie van de vorm dan de inhoud.

Zie bijvoorbeeld ook Ghost In The Shell. Qua vorm heeft het heel veel weg van het origineel. Maar het verhaal is zo plat als een dubbeltje, vergeleken met het origineel.
Klopt. Prima vermaak, maar alle filosofische randjes zijn er vakkundig vanaf geslepen door er een zelfverzonnen verhaaltje met psychologie van de koude grond in te stoppen. Als je Ghost in the Shell 1 en 2 als basis gebruikt, dan moet je toch wel iets beters kunnen verzinnen dan een standaard Hollywood-verhaal? Hoeft niet eens zo diep te zijn als het origineel, maar dit verhaal is net zo diep als een plas water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
jodeltje schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:35:
[...]

Eigenlijk wil ik na 3 afleveringen ook stoppen, maar door deze reactie zal ik 6 nog even een kans geven. Thanks :Y

Maar als aflevering 6 net als de eerste 3 maar 1 minuut met interessante gebeurtenissen bevat en de rest weer uit standaard soap-schlock bestaat dan drop ik Invasion ook.

Want wat ik tot nu toe heb gezien is dat ze weer eens het minst interessante van zoiets als The Walking Dead hebben gepakt ("de levende mensen zijn eigen veel slechter, titel slaat op levenden, mensen verdienen het, enz"). Daar zit ik niet echt op te wachten.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

iemand al begonnen met ..

Hawkeye ?
YellowJackets ?

Hanna vond ik echt tegen vallen, het eerste seizoen was top, daarna haalde het nooit meer het niveau van wat ik had gehoopt dat het zou halen ..

YellowJackets vind ik zelf goed te pruimen al is het zeer mysterieus omgeven. Kan alle kanten uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
P-Rock schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:26:
[...]

Tja, ik kan er niks anders van maken. Niet de eerste keer dat Netflix allerlei veranderingen maakt aan bepaalde (belangrijke) personages in een adaptatie, enkel ten behoeve van de diversiteit.
.
Ik denk wel dat er echt een enorm gebrek aan diversiteit was in films, en ergens moet je beginnen met dingen verbeteren, ik vind het persoonlijk heel erg fijn om iemand te zien waar ik aan kan relaten, iemand die op mij lijkt. ik snap niet waarom we dat woke moeten noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sydney08
ansichtkaart schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:24:
[...]

Ik denk wel dat er echt een enorm gebrek aan diversiteit was in films, en ergens moet je beginnen met dingen verbeteren, ik vind het persoonlijk heel erg fijn om iemand te zien waar ik aan kan relaten, iemand die op mij lijkt. ik snap niet waarom we dat woke moeten noemen.
Ik snap je punt, maar ik zie het niet als een verbetering. Nu wordt alles geforceerd in films en series gepropt en dat ten koste van het origineel! Ik snap dat het fijn is dat je je kunt relaten met iemand, maar zodra iets geforceerd gebeurt kan ik mij niet voorstellen dat het een vooruitgang is.

Denk dus aan bijvoorbeeld James Bond waar nu ineens een groep mensen is die vindt dat hij een kleur moet hebben of een vrouw moet zijn. Ik denk dat de schrijver helemaal gek zou worden en waarschijnlijk ook de fans van de serie.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:57
ansichtkaart schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:24:
[...]
Het wordt pas "woke" als het geforceerd wordt of geforceerd overkomt, bijvoorbeeld door bestaande karakters aan te passen of door extreem veel nadruk te leggen op de "diverse" eigenschap van het karakter zonder dat dit er echt toe doet in het verhaal. Verder begrijp ik ook nooit waarom een karakter zo nodig op mij zou moeten lijken. Recent heb ik nog met plezier naar Shang-Chi gekeken en in het verleden heb ik ook gewoon genoten van Jackie Chan films en Blade, en las ik ook gewoon Donald en Dagobert Duck stripboeken (toegegeven, dat zijn wel witte eenden).

Om terug te komen op Cowboy Bebop: Ik vind Jet eigenlijk nog de meest geslaagde casting, vooral omdat hij zich gewoon gedraagt als het karakter "Jet Black" zonder onnodige focus op huidskleur. Spike is te oud maar kan verder redelijk door de beugel. De enige waar ik me echt aan stoor is Faye, omdat ze haar naar mijn mening veel te sympathiek hebben gemaakt en haar backstory gelijk bij haar introductie aan de kijker laten zien. Dat ze met die vrouwelijke monteur het bed in duikt maakt me niet uit, maar ook dit wordt naar mijn idee veel te lieflijk en zoetsappig gebracht. Vicious en Julia hebben eigenlijk gewoon weinig tot niets in de serie te zoeken. Vooral Vicious komt wel heel cartoon-esque over.

Ik heb de serie nog niet helemaal afgekeken overigens, maar...
spoiler:
Ik begrijp dat de casting van Ed ook niet best is.

Ondanks al deze klachten valt de adaptie me nog niet eens heel erg tegen. Door de trailers en vrijgegeven foto's had ik erger verwacht. Ik ben vooral blij dat ze de originele OP hebben behouden.

@zeroday Hawkeye wordt besproken in het Marvel topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ansichtkaart
Omdat herken en representatie belangrijk is voor acceptatie van jezelf en ook anderen.
Natuurlijk kan iedereen genieten van films waar geen representatie in zit maar hoe denk je dat het is om altijd te kijken naar films/series waarin je niet jezelf kan herkennen zowel van ras, uiterlijk als seksuele geaardheid.

het is tijd dat we gewoon zorgen voor representatie, en in het verleden hebben we vaak genoeg gekozen voor witte acteurs waar de persoon historisch gezien zwart was.

voor de doorsnee mens is er zoveel representatie waarom dan niet geforceerd toevoegen de wereld is heel divers, series en films vaak niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
We gaan hiermee off-topic, maar vooruit...
ansichtkaart schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:38:
Omdat herken en representatie belangrijk is voor acceptatie van jezelf en ook anderen.
Natuurlijk kan iedereen genieten van films waar geen representatie in zit maar hoe denk je dat het is om altijd te kijken naar films/series waarin je niet jezelf kan herkennen zowel van ras, uiterlijk als seksuele geaardheid.
Vrij normaal? Zoals aangegeven kijk ik al vrijwel mijn hele leven naar films en series waarin ik mijzelf niet of nauwelijks in de hoofdpersonen kan herkennen. Ik erger me er juist aan als er een karakter geïntroduceerd wordt wat enkel als self-insert voor het beoogd publiek dient. Zo hebben ze jaren geleden bijvoorbeeld in Stargate Universe een ietwat dikkige nerd geïntroduceerd die zich door te gamen voor het Stargate programma weet te kwalificeren... Het karakter was duidelijk gebaseerd op het beoogde publiek, maar voor zover ik weet had iedereen een hekel aan hem.
het is tijd dat we gewoon zorgen voor representatie, en in het verleden hebben we vaak genoeg gekozen voor witte acteurs waar de persoon historisch gezien zwart was.
Het is tijd? Waarom is het tijd? Wie zijn "we" in dit geval en waarom is dit onze taak? Ook kan je foute keuzes uit het verleden niet zo maar goed maken door precies het omgekeerde te doen. Two wrongs don't make a right.
voor de doorsnee mens is er zoveel representatie waarom dan niet geforceerd toevoegen de wereld is heel divers, series en films vaak niet.
Omdat ik, en hopelijk de meeste mensen met mij, films en series kijk omdat ik een goed of spannend verhaal wil zien en niet om er met een checklist naast te zitten of alle juiste eigenschapen wel worden vertegenwoordigd. De kleur of geaardheid van een karakter maken me niet uit, maar ik zit er gewoon niet op te wachten dat daar onnodig veel aandacht aan wordt besteed in films en series die duidelijk een ander onderwerp hebben. Dat neemt niet weg dat je over dit soort zaken ook gewoon films en series kan maken, maar dat betekent nog niet dat je het overal maar geforceerd moet introduceren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• davidov
  • Laatst online: 15:22
Ik kan me in beide standpunten goed inleven.... Ik ben gay en tevens vanaf kind aan een enorme James Bond liefhebber.

Enerzijds vind ik dat Bond altijd een blanke man moet zijn met een afkomst uit het Britse gemenebest, dat is gewoon de achtergrond van het karakter. Je kan hier naar mijn idee wel een nieuwe versie van bedenken, maar geef het dan ook een andere naam. Denk aan Spiderman: je hebt Peter Parker en Miles Morales. Zelfde soort held, maar duidelijk heel andere origin story, het zijn echt verschillende karakters met een andere geschiedenis.
Een James Bond met een andere afkomst zie ik dus niet zitten. Maar ze kunnen prima een andere 00 gebruiken voor een film en die weet ik veel Jeremy Boateng noemen (iets meer Buitenlands accentje).
En in feite doen ze dit ook al in de Bondfilms; M was 20 jaar een vrouw, moneypenny is niet meer wit en er was nu een donkere 00 erbij. Dikke prima, niks mis mee. Als je de filmreeks goed kent, dan merk je dat ze al 60 jaar aan knopjes draaien om alles met de tijd mee te laten gaan, maar pas sinds me-too valt het veel meer mensen op. In de jaren 70 werden dames ook al steeds minder als domme stoeipoezen neergezet en werden het opeens agentes van de CIA/KGB etc etc.

Anderzijds heb ik zelf ook ervaren hoe belangrijk het is om jezelf te kunnen herkennen in de maatschappij, en dat wil dus ook zeggen tv en film.
Ik heb tussen m'n 14e en 21 ofzo best een flinke tijd in de kast gezeten en dat was geen leuke tijd. Je denkt gewoon "normaal" te zijn en op den duur merk je dat steeds meer jongens interesse tonen in meisjes en dat je dat zelf echt totaal niet hebt. Is er iets mis met mij? Duurt het bij mij gewoon lang en komt die interesse van zelf of ben ik anders? Ben ik..hoe noemen ze dat, zo eenen homo?
Je gaat dan om je heen kijken, hoe zijn homo's in de maatschappij en hoe gaat de maatschappij daarmee om. Voor mij betekende dat vooral heel vaak aanhoren hoe kankerhomo dit en kankerhomo dat te pas en te onpas werd gebruikt voor alles wat niet goed is: je komt te laat, trapt een bal niet goed, komt niet op een feestje, whatever.... Gevolg: ik wist 1 ding zeker, dat ik geen homo wilde zijn, want dat wil niemand zijn of in zijn omgeving hebben.
Rolmodellen waren er niet echt, Jos Brink, Paul de Leeuw? Brrrr nee dank je, aardige mensen hoor maar ik herkende mezelf er niet in... en van Carlo Boszhard was het nog niet bekend.
Ik was denk ik 20 toen ik met één van mn beste vrienden naar de bioscoop ging voor Kiss Kiss Bang Bang met Val Kilmer en Robert Downey Jr. Een actiekomedie in buddy-cop stijl, en laat Val Kilmer daar nou het karakter Gay Perry spelen, de eerste keer dat ik een gay karakter in een hoofdrol zag.
De film beviel goed, de actie was stoer, de humor was hilarisch, we hebben genoten.
En daar viel pas bij mij voor het eerst het kwartje "hey, een homo kan wel gewoon normaal zijn, wat heet, hij is zelfs de coole dude van de film en de ander is de loser" Tevens merkte ik voor het eerst dat die vriend van me kennelijk nergens moeite mee had.... misschien komt het toch nog allemaal goed. Niet lang daarna kwam ik uit de kast, en dat komt toch écht door zo'n impactvol momentje als een keer een iemand zien waarin je je wel kan herkennen.

Enfin, ik snap beide kampen dus erg goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ansichtkaart
ErikT738 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:59:
We gaan hiermee off-topic, maar vooruit...

[...]

Vrij normaal? Zoals aangegeven kijk ik al vrijwel mijn hele leven naar films en series waarin ik mijzelf niet of nauwelijks in de hoofdpersonen kan herkennen. Ik erger me er juist aan als er een karakter geïntroduceerd wordt wat enkel als self-insert voor het beoogd publiek dient. Zo hebben ze jaren geleden bijvoorbeeld in Stargate Universe een ietwat dikkige nerd geïntroduceerd die zich door te gamen voor het Stargate programma weet te kwalificeren... Het karakter was duidelijk gebaseerd op het beoogde publiek, maar voor zover ik weet had iedereen een hekel aan hem.
Ik heb het niet over iets gebruiken als insert voor het beoogde publiek, maar gewoon puur over representatie,
de meeste series zitten vol met witte mensen, en die witte mensen hebben dan ook nog eens vaak sterotype gedrag en hobbies en daar kan je gewoon jezelf niet in zien als dikke zwarte queer vrouw.

De nerd heeft vaak ook in series een bril en een plain uiterlijk en, dat is dan dus ook niet terechte representatie. het gaat om herkenbaar zijn voor veel mensen en dus je karakters divers inrichten
[...]

Het is tijd? Waarom is het tijd? Wie zijn "we" in dit geval en waarom is dit onze taak? Ook kan je foute keuzes uit het verleden niet zo maar goed maken door precies het omgekeerde te doen. Two wrongs don't make a right.

[...]
Oke hoe maak je fouten goed dan anders dan door het anders te doen? hoe maak je die fout van geen representatie dan beter zonder betere representatie?
Omdat ik, en hopelijk de meeste mensen met mij, films en series kijk omdat ik een goed of spannend verhaal wil zien en niet om er met een checklist naast te zitten of alle juiste eigenschapen wel worden vertegenwoordigd. De kleur of geaardheid van een karakter maken me niet uit, maar ik zit er gewoon niet op te wachten dat daar onnodig veel aandacht aan wordt besteed in films en series die duidelijk een ander onderwerp hebben. Dat neemt niet weg dat je over dit soort zaken ook gewoon films en series kan maken, maar dat betekent nog niet dat je het overal maar geforceerd moet introduceren.
Ik en velen met mij zitten er niet naast met een checklist het is echter voor mensen gezond om zichzelf te zien, herkenning is iets wat je laat groeien, wat je een beeld geeft van zo kan het ook.
Er is zo ontzettend veel sterotypering en als je tot een groep behoort met weinig representatie kan dat heel erg demotiverend werken en ook zoals hierboven er voor zorgen dat je niet weet wat je ook kan zijn.
Daar kan jij misschien geen last van hebben maar vele met mij wel.
ik vind dat je het nu aan het ridiculiseren bent. Niemand heeft het over checklists of afvinken van representatie.

de kleur maakt jou niet uit maar velen dus wel, en het kan ook negatieve sterotypering in de hand werken.

@davidov Ik vind inderdaad ook dat we best bond die witte man kunnen houden, er zijn veel manieren om representatie in te brengen zonder dat de hoofdrolspeler ineens zwart is, ik snap best dat mensen dat jammer kunnen vinden van een franchise, alle begrip voor het jammer vinden echter vind ik dan wel dat je niet kan zeggen dat dit woke is, dat het nergens op slaat of niet nodig is.

Voor mij zal het worst wezen overigens of in een remake een huidskleur in een minderheid zal worden veranderd, de heldhaftige man zie ik graag ineens als heldhaftige vrouw. ik vind wel dat er iets minder stug gedaan kan worden door een hele groep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Laatst online: 15:22
Ik kwam eigenlijk naar dit topic ivm de nieuwe serie Dexter: New Blood, maar raakte afgeleid door de lopende discussie :+

Om het toch nog even ontopic over series te hebben, Dexter New Blood bevalt mij zeer goed, had dat nooit verwacht. Heb ooit met erg veel plezier Dexter gekeken, maar de laatste seizoenen vielen tegen en het allerlaatste deel was een aanfluiting. De koek was op, zowel bij mij als bij de schrijvers kennelijk.

Had nooit verwacht dat het nieuwe seizoen me direct zou pakken. De oude toffe Dexter in een nieuw jasje.
Geen grote stad maar een klein dorp -> weg flashy miami omgeving, weg anonimiteit van de stad, zeg maar hallo tegen iedereen kent iedereen + men weet ziet hoort alles.
Een nieuwe vorm van Dexters dark passenger -> verfrissend en zet het in een interessante context
De wereld is 10 jaar verder -> ook dat heeft gevolgen, karakters zijn 10 jaar ouder bijv *hint hint*
Dexter meets Fargo.

Binnen de kortste keren slaat het 10 jaar rustige leventje van Dexter volledig om en voel je weer de ouderwetse fijne benauwdheid van een net dat zich steeds verder om Dexter lijkt te sluiten.

De eerste 4 eps smaken in elk geval naar meer.
spoiler:
Het tofste vind ik eigenlijk nog wel dat z'n zoon Harrison terug is, en de vraag in hoeverre hij écht op Dexter lijkt. Vind het sterk bedacht, het schrijft als het ware zichzelf en stamt nog uit oude seizoenen ook

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikT738
@ansichtkaart Zonder je hele post te ontleden: Je lijkt van mening te zijn dat het enige alternatief op geforceerde diversiteit geen diversiteit is, en dat klopt gewoon niet. Ook vraag ik me af of series inderdaad zo vol zitten met witte mensen. Ik vermoed eerder dat de verdeling in veel gevallen vrij representatief is voor het land waar de film of serie is gemaakt. Je gaat bijvoorbeeld Squid Game toch ook niet aanvallen omdat er bijna alleen Koreanen in spelen? Die dikke, zwarte queer vrouw die je noemt zal zichzelf misschien niet al te vaak in series terug zien, maar is dat wel zo verwonderlijk als je bedenkt dat de meeste mensen geen dikke, zwarte queer vrouwen zijn?
de heldhaftige man zie ik graag ineens als heldhaftige vrouw. ik vind wel dat er iets minder stug gedaan kan worden door een hele groep
Volgens mij praten we echt volledig langs elkaar heen. Niemand heeft problemen met heldhaftige vrouwen. Het wordt pas "woke" als er extreme focus wordt gelegd op het feit dat de held in dit geval een vrouw is en hoe fantastisch en uniek dat wel niet is. Geef mij gerust een heldin zoals Alita uit Battle Angel of Ripley uit Alien.

Om even on-topic te komen: Volgens mij komt morgen het nieuwe (en laatste) seizoen van Lost in Space online! Ik heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
ErikT738 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:26:
Ik heb de serie nog niet helemaal afgekeken overigens, maar...
spoiler:
Ik begrijp dat de casting van Ed ook niet best is.
Valt best mee. De reacties zijn heel erg overdreven. Ze is misschien een minuut in beeld en het camerawerk met fish-eye effecten draagt ook niet echt bij aan een positieve indruk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lost in Space S03 is er :)

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 02-12-2021 05:38 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

zeroday schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:40:
[...]

ik zou echt met S1 beginnen omdat je dan het verhaal helemaal begrijpt hoe die familie in elkaar zit
want het einde van aflevering 1 van S4 is dan wel iets waar je je vraagtekens bijzet als je S3 niet hebt gezien (nou vind ik nu juist dat stukje afgeraffeld worden om zo iemand anders te kunnen introduceren, maar goed het zou wel aan het feit hebben gelegen dat die persoon voor een andere serie gecast is).

S1 t/m S3 zullen je ook niet teleurstellen
Ik ben begonnen met S4 na het kijken van S1 t/m S3.
S1 t/m S3 was zeker geen teleurstelling. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR

Amazon heeft de eerste teaser van The Marvelous Mrs. Maisel S4 uitgebracht. Het seizoen begint op 18 februari 2022. In tegenstelling tot eerdere seizoenen worden er nu wekelijks 2 afleveringen uitgebracht en er zijn 8 afleveringen in totaal.

De trailer van Star Wars-serie The Book of Boba Fett zag ik hier nog niet dus toch even delen. Deze serie begint 29 december op Disney+.

[YouTube: And Just Like That... A New Chapter of Sex and the City | Official Trailer | HBO Max]
HBO Max heeft de trailer voor de Sex and the City-sequelserie And Just Like That... uitgebracht. Deze begint 9 december.

En als laatste punt: Yellowstone krijgt een prequel genaamd 1883, met Sam Elliot, Tim McGraw en Faith Hill in de hoofdrollen. De serie begint 19 december op Paramount+.

[ Voor 30% gewijzigd door VirinR op 01-12-2021 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Da's knap! :+

Seizoen 3 is net begonnen... vandaag...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online

Zag ineens een seizoen 2 van The Hot Zone.
Seizoen 1 over Ebola was prima, nu gaat het over Anthrax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Daniel Dae Kim is altijd cool. Is het eerste seizoen de moeite waard om te kijken? Ik heb 'm al een tijdje in m'n watchlist staan op Disney+ maar twijfel steeds.

Ondertussen heb ik trouwens ook aflevering 6 gekeken van Invasion. En aflevering 4 en 5. En daarna aflevering 7 en 8.

Het TWD-gehalte is nog steeds redelijk hoog maar het is net interessant genoeg om te blijven kijken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ehtweak schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:31:
[...]

Da's knap! :+

Seizoen 3 is net begonnen... vandaag...
Woops :X , 't was een lange dag.... :O

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:55

Vrijdag

De Zwarte

sambalbaj schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:53:
[YouTube: THE HOT ZONE: ANTHRAX Official Trailer (2021)]
Zag ineens een seizoen 2 van The Hot Zone.
Seizoen 1 over Ebola was prima, nu gaat het over Anthrax.
Oh gaaf! Ik vond het seizoen met ebola ook erg tof, deze gaat ook wel op mijn watch list :Y

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Seizoen 15 van It's always sunny in Philadelphia is begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Toch leuk om naar te kijken

Acapulco ..

Gewoon zitten, kijken .. en niet nadenken ;) hier kom je de tijd wel mee door gewoon af en toe grappig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:13:
[...]

Oh gaaf! Ik vond het seizoen met ebola ook erg tof, deze gaat ook wel op mijn watch list :Y
Ik kan inmiddels ook bevestigen dat het eerste seizoen best goed kijkbaar is :Y Heb het in 2 dagen uitgekeken!

Wel veel momenten die niet mogelijk zijn (het is ook "inspired by" true events en niet "based on"), maar als je daar doorheen kijkt: prima serie!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven zag net het einde van CSI: Vegas S1.
Zou de laatste scene een referentie kunnen zijn naar de enige(?) openstaande zaak uit de oorspronkelijke serie?
spoiler:
Sqweegel

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:45
SadisticPanda schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:31:
See gezien, apple serie. "Blind" ingegaan en op 1 verlengd weekend uitgekeken.

Steengoede serie,imho met veel en goede actie scenes. En als je dacht dat Geoffrey uit GOt al onuitstaanbaar was, dan is Queen Kan nog stukje erger.
Net See uitgekeken. Voor mij echt een goede serie. Geen last ervan dat S2 minder zou zijn. Ik vind het daarentegen een goed vervolg van het eerste seizoen.

Ik kijk uit naar S3, wordt gelukkig vervolgd!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The Expanse S06 is begonnen :)

Oscar Wilde

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:28
Onlangs begonnen met Resident Alien, wat een serie zeg. Heb de eerste 4 afleveringen gezien en elke aflevering wel weer tranen moeten lachen om bepaalde scènes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:26
Jeetje, zo vlak voor de kerst wordt er wel een bak met goede series door de verschillende streamingsdiensten over ons heen gekieperd.

Mijn watch list was voor de december aardig leeg maar ik begin een back log aan te maken :D
  • Narcos seizoen 3 (inmiddels uitgekeken)
  • Casa de Papel final season (inmiddels uitgekeken)
  • Lost in Space seizoen 3 (bijna uitgekeken)
  • Witcher seizoen 2
  • Wheel of time
  • Titans
  • The Expanse seizoen 6
  • The book of Boba Fett
  • Jo Jo’s bizarre adventure seizoen 5
Wat een weelde :)

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 10-12-2021 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik heb net de laatste aflevering van Invasion gezien.

Als je na aflevering 1 denkt: nou, deze serie komt over alsof ik een mier ben die door een stad heen loopt en heel veel om zich heen ziet gebeuren maar er verder eigenlijk weinig van meekrijgt...

..dan zit je qua gevoel heel goed, want dat is exact wat Invasion is. Er gebeurt veel, maar er gebeurt niets /3

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

LA-384 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:31:
Onlangs begonnen met Resident Alien, wat een serie zeg. Heb de eerste 4 afleveringen gezien en elke aflevering wel weer tranen moeten lachen om bepaalde scènes.
Inderdaad geweldige serie, Alan Tudyk speelt de pannen van het dak…
We zeggen hier in huis ook geregeld ‘chun chun’ tegen elkaar ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
Gaat allen Succession kijken. Heerlijke serie, ieder karakter is walgelijk, en toch blijf je kijken :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sydney08
Brammos85 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:38:
Gaat allen Succession kijken. Heerlijke serie, ieder karakter is walgelijk, en toch blijf je kijken :+
Tja, Succession krijgt terecht de meeste nominaties voor beste serie. Ongekend goed schrijf -en acteerwerk. Kijk elke week weer uit naar een nieuwe aflevering!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:52
Stukfruit schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 06:13:
Ik heb net de laatste aflevering van Invasion gezien.

Als je na aflevering 1 denkt: nou, deze serie komt over alsof ik een mier ben die door een stad heen loopt en heel veel om zich heen ziet gebeuren maar er verder eigenlijk weinig van meekrijgt...

..dan zit je qua gevoel heel goed, want dat is exact wat Invasion is. Er gebeurt veel, maar er gebeurt niets /3
Er gebeurde best veel in de voorlaatste aflevering. Ik mocht het perspectief vanuit de mieren wel, beter dan Will Smith die met een F15 (F18, whatever) naar een UFO vliegt en een virus introduceert :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
durian schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:59:
[...]

Er gebeurde best veel in de voorlaatste aflevering. Ik mocht het perspectief vanuit de mieren wel, beter dan Will Smith die met een F15 (F18, whatever) naar een UFO vliegt en een virus introduceert :-)
Daar heb je gelijk in :) Alleen actie is ook niets. Maar voor persoonlijke drama's kan ik ook de Story of Privé kopen of The Bold and the Beautiful kijken ;)

Het had van mij wel iets meer uitgebalanceerd mogen worden. Een ander perspectief op een invasie laten zien, zoals in deze serie wordt geprobeerd, zou echt enorm interessant kunnen zijn. Maar niet als 99% om mensen draait.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:52
Stukfruit schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:49:
[...]

Daar heb je gelijk in :) Alleen actie is ook niets. Maar voor persoonlijke drama's kan ik ook de Story of Privé kopen of The Bold and the Beautiful kijken ;)

Het had van mij wel iets meer uitgebalanceerd mogen worden. Een ander perspectief op een invasie laten zien, zoals in deze serie wordt geprobeerd, zou echt enorm interessant kunnen zijn. Maar niet als 99% om mensen draait.
Ja, iets gebalanceerder had wel gemogen, het soap-gehalte was op het randje (of er net overheen :-P)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:38

On_E

Housemusic

Succession, wát een serie. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:49
Bill Lawrence, you son of a bitch, you did it again!

Ok, Ted Lasso is een hele goede serie. Ik moest even door de snor heen (waardoor het eerder een absurde serie leek te zijn) maar wat is het goed opgebouwd.

Dus nu 2 seizoenen in minder dan een week inhalen :+

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

durian schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:59:
[...]

Ik heb Invasion ook uitgekeken dit weekend en heb er wel van genoten. Ik snap de extreem lage rating niet helemaal op IMDB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
[YouTube: Cobra Kai Season 4 | Official Trailer | Netflix]

Paar dagen geleden kwam de trailer uit voor het vierde seizoen van Cobra Kai. Deze komt op 31 december uit op Netflix.

Verder hou ik mij nog bezig met Dopesick. De laatste afleveringen hebben aardig wat twists die ik niet aan zag komen en hoewel Michael Keaton weinig deed in het begin, is dit nu veel beter tot zijn recht vanwege zijn verhaallijn in de latere afleveringen.
Ondanks de vele tips ga met Succession beginnen zodra HBO Max in Nederland beschikbaar is, ik heb nu al een te lange backlog :)

[ Voor 4% gewijzigd door VirinR op 14-12-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Even snel een seizoen; The sex lives of college girls

Erdoor gejaagd. Vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
VirinR schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:57:
Verder hou ik mij nog bezig met Dopesick. De laatste afleveringen hebben aardig wat twists die ik niet aan zag komen en hoewel Michael Keaton weinig deed in het begin, is dit nu veel beter tot zijn recht vanwege zijn verhaallijn in de latere afleveringen.
Inderdaad een goede serie. En nog steeds relevant (niet alleen binnen de VS):
https://nos.nl/artikel/24...ver-pijnstiller-oxycontin

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:44

Nicap

Tsssk....

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:36:
[...]

Ik heb Invasion ook uitgekeken dit weekend en heb er wel van genoten. Ik snap de extreem lage rating niet helemaal op IMDB.
Het is echt een kwestie van smaak vooral denk ik. Ik snap het wel.

Wat mij vooral stoorde is dat het op mij overkwam dat na 7 afleveringen mij niet echt duidelijk was hoeveel tijd er nou overheen was gegaan. Voor mijn gevoel volgde alles elkaar erg snel op en leek er slechts een paar dagen verstreken. Maar als je vervolgens kijkt hoe alles eruit ziet, er bijna niemand meer is en de reacties van de personen die er nog wel zijn, dan klopte het voor mijn gevoel gewoon niet.

Ik heb hem dan ook geschrapt uit mijn lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online

Lijkt ook wel interessant te worden :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:12
Ik ga dit weekend beginnen met de HBO serie Station Eleven. Ben erg benieuwd.

YouTube: Station Eleven | Official Trailer | HBO Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 09:43
Cheezborger schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:20:

Op wat kan je dit bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
HBO _O-

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
Via VPN dan? Want hier in Belgie nog steeds geen HBO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
aaronito schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:45:
[...]

Geen idee of dat kan. Ik doe alles via een manier wat je hier niet mag noemen. HBO series zijn vaak van een erg goede kwaliteit en een Succession zou ik niet willen missen. Dus als niemand het aanbiedt, dan maar zo.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55

Grappig, zag ik ook langs komen.
De eerste reviews op IMDB waren dermate negatief dat ik nog even wacht,

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
Sydney08 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:48:
[...]

Geen idee of dat kan. Ik doe alles via een manier wat je hier niet mag noemen. HBO series zijn vaak van een erg goede kwaliteit en een Succession zou ik niet willen missen. Dus als niemand het aanbiedt, dan maar zo.
d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Sydney08 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:48:
[...]

Dat heb ik ook een beetje. Als straks HBO officieel als streaming dienst naar Nederland komt ben ik compleet en kan Usenet de deur uit :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Kan me er nog niet toe zetten. Veel heen en weer in de tijdlijn .. Maar je schijnt het een kans te moeten geven ;)
Dus ik pas weer een aflevering als mijn hoofd er naar staat. Dat had ik ook even met S2 van Alex Rider .. maar daar zit ik nu goed in ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:10
aaronito schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:45:
[...]

Je kan hbo toch (deels) bekijken via Streamz?

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramsko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:05
Net seizoen 1 van Euphoria gekeken. Fantastische serie met steengoede muziek en score van Labrinth. Kijk ook erg uit naar de 2e!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Bramsko schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:44:
Net seizoen 1 van Euphoria gekeken. Fantastische serie met steengoede muziek en score van Labrinth. Kijk ook erg uit naar de 2e!
Ik lees nogal mixed reviews over deze serie (ondanks de 8.4 op IMDB), dus tot op heden heb ik m voorbij laten gaan.
Wat vond je er zo goed aan als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramsko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:05
Tomba schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:55:
[...]

Ik lees nogal mixed reviews over deze serie (ondanks de 8.4 op IMDB), dus tot op heden heb ik m voorbij laten gaan.
Wat vond je er zo goed aan als ik vragen mag?
Voor mij is het de combinatie van de sfeer de stijl en de muziek/score die mij in de eerste episode al gelijk grepen. Als je de eerste aflevering niets vindt ga je de rest ook niet leuk vinden.

Het verhaal zelf is namelijk niet heel sterk, het draait meer om de characters daar omheen en die vond ik wel stuk voor stuk goed gedaan. Kan mij wel voorstellen dat dit wisselende reviews heeft, moet net je smaak zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Bramsko schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:06:
[...]

Voor mij is het de combinatie van de sfeer de stijl en de muziek/score die mij in de eerste episode al gelijk grepen. Als je de eerste aflevering niets vindt ga je de rest ook niet leuk vinden.

Het verhaal zelf is namelijk niet heel sterk, het draait meer om de characters daar omheen en die vond ik wel stuk voor stuk goed gedaan. Kan mij wel voorstellen dat dit wisselende reviews heeft, moet net je smaak zijn.
Helder, dank voor je toelichting! Dan snap ik de reviews inderdaad (en laat m voorbij gaan ;) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sydney08
Voor de liefhebbers van Yellowstone is er nu ook een nieuwe serie uit die zich ongeveer 150 jaar eerder afspeeld, een prequel dus. De serie heet 1883 en gaat ook over de Dutton familie. De eerste 2 afleveringen staan nu online!

De trailer:

YouTube: 1883 - Official Trailer | Yellowstone Prequel

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie1980
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 09:04
Ik ben billions aan het kijken, ook van hbo, maar die ga ik nooit meer afkrijgen voor 1 Jan. Weet iemand of hbo streaming er gelijk is vanadium 1 Jan is?
Eigenlijk is hbo de enige reden voor mijn uiygebreide hbo pakket bij ziggo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:45
Sydney08 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:58:
Voor de liefhebbers van Yellowstone is er nu ook een nieuwe serie uit die zich ongeveer 150 jaar eerder afspeeld, een prequel dus. De serie heet 1883 en gaat ook over de Dutton familie. De eerste 2 afleveringen staan nu online!

De trailer:

YouTube: 1883 - Official Trailer | Yellowstone Prequel
Thx, ga ik zeker kijken. Genoten van yellowstone, dus dat smaakt naar meer.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
POST GEEN SPOILERS!

In dit topic wordt over veel verschillende series gepraat, en er zijn altijd lezers die de serie waarover je post nog niet gezien hebben. Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet.

Als je dieper op een serie wil ingaan en ook discussiëren over zaken die spoilers zijn voor mensen die de serie nog niet gezien hebben, doe dat dan in het topic specifiek voor die serie - en als die er nog niet is, dan kan je die natuurlijk maken.