Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ex kan ook weer inhuizen.. Technisch gezien is het ook haar huis.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:58
BrammeS schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:15:
Aan goede vriend van mij heeft in een zeer vergelijkbare situatie gezeten.

Mijn inziens moet je dit soort zaken altijd zakelijk behandelen. Onderhandelingstechnisch zit je in een redelijke sterke positie, jij woont in het huis en zit daar prima. Je ex-partner zit nu ergens anders maar kan eigenlijk pas de volgende stap nemen als dit met jou afgehandeld is. mijn advies zou dus zijn een redelijk tegenbod doen en rustig afwachten.
Hij zit juist heel zwak. Want hoe langer het duurt hoe meer de huizenprijzen stijgen en hoe groter de kans dat het verkocht moet worden omdat TS het niet meer kan betalen.

Als hij daar daadwerkelijk wil blijven wonen dan is het zaak zo snel mogelijk een taxatie te laten uitvoeren en op basis daarvan een bod te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:22
Philip Ross schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

Hij zit juist heel zwak. Want hoe langer het duurt hoe meer de huizenprijzen stijgen en hoe groter de kans dat het verkocht moet worden omdat TS het niet meer kan betalen.

Als hij daar daadwerkelijk wil blijven wonen dan is het zaak zo snel mogelijk een taxatie te laten uitvoeren en op basis daarvan een bod te doen.
Ik denk dat heel zwak ook wel weer meevalt. Want terwijl het huis van TS en zijn ex 10% meer waard wordt, wordt het huis wat zij wil kopen ook 10% meer waard. Terwijl zij van die 10% maar 5% krijgt...

Ik denk wel dat het voor beide partijen beter is om in gesprek te blijven en in de minne te schikken. Van een rechtszaak worden alleen de advocaten beter.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:58
Wild Chocolate schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:00:
[...]

Ik denk dat heel zwak ook wel weer meevalt. Want terwijl het huis van TS en zijn ex 10% meer waard wordt, wordt het huis wat zij wil kopen ook 10% meer waard. Terwijl zij van die 10% maar 5% krijgt...

Ik denk wel dat het voor beide partijen beter is om in gesprek te blijven en in de minne te schikken. Van een rechtszaak worden alleen de advocaten beter.
Ben het met je eens dat dat d beste oplossing blijft ja. Maar vergeet niet dat TS al flink geïnvesteerd heeft in dit huis en inrichting en hier graag wil blijven wonen. Hij heeft dus veel te verliezen als er verkocht moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Philip Ross schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:47:
[...]
Maar vergeet niet dat TS al flink geïnvesteerd heeft in dit huis en inrichting en hier graag wil blijven wonen. Hij heeft dus veel te verliezen als er verkocht moet worden.
ik dacht juist dat het huis een opknappertje was waar TS nog midden in zit. misschien wel één van de argumenten geweest dat ex-vriendin eruit is gelopen (help! mijn man is klusser-situatie)?

~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

BrammeS schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:15:
Aan goede vriend van mij heeft in een zeer vergelijkbare situatie gezeten.

Mijn inziens moet je dit soort zaken altijd zakelijk behandelen. Onderhandelingstechnisch zit je in een redelijke sterke positie, jij woont in het huis en zit daar prima. Je ex-partner zit nu ergens anders maar kan eigenlijk pas de volgende stap nemen als dit met jou afgehandeld is. mijn advies zou dus zijn een redelijk tegenbod doen en rustig afwachten.
Als je het over "bieden" gaat hebben, dan ga je toch al wel aardig richting de verkoopmarkt. Zolang je het nog over taxaties hebt, kun je nog spreken van een min of meer objectieve waardebepaling. Maar zodra je gaat bieden, dan ga je in principe de bieders de uitkomst laten bepalen. Wel zo fair om dan niet maar 1 "bieder" toe te staan. :)

Vandaag de dag is rustig afwachten voor de TS ook geen uitweg. Dat huis is vandaag alweer meer waard dan gisteren. Hoe langer dat gaat duren, des te hoger de rekening voor TS gaat worden. Ondertussen zijn ze nog niet uit elkaar en hebben ze allebei nu al flink hogere kosten (vooral woonlasten natuurlijk). De ex van TS kan nu niet een volgende stap zetten (maar heeft in ieder geval al wel een stap gezet), maar dat betekent voor haar alleen wat langer doorhuren. Ze profiteert nog steeds elke dag van de waardestijging van haar halve woning, dus het hakt er voor allebei precies even hard in.

Gevoelsmatig denk ik dat TS iets wil wat hij niet kan betalen. Maar dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid vaststellen. Ik snap heel goed dat hij het huis wil houden, maar je moest eens weten wat ik allemaal wel niet zou willen..... het moet ook maar even kúnnen.

Ik zou dit toch echt proberen af te ronden voor er op andere vlakken ook schade begint te ontstaan. Als het hier gaat uitdraaien op een gevecht, dan heeft dat bijvoorbeeld ook nog weleens invloed op een eventuele gedeelde vrienden- en kennissengroep. Die worden dan ook min of meer gedwongen om een kant te kiezen. Zo is er ooit bij ons ook iemand "weggevallen" uit de vriendengroep. Die kwam ook in een "vechtscheiding" terecht met gedoe over woonruimte en verdeling van spullen (maar dat ging om een gezamelijke huurwoning). Dat werd op een gegeven moment zo lelijk (deel van de huur niet betalen, terwijl zijn ex dus ook nog op de huurovereenkomst stond, dat soort dingen), dat het getrouwde / samenwonende deel van de vriendengroep (ik was nog vrijgezel toen) van de vrouw te horen kreeg dat ze alleen nog in samenstellingen zónder hem erbij dingen wilden gaan doen. Tsja, dan is het dus klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Philip Ross schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:47:
[...]

Ben het met je eens dat dat d beste oplossing blijft ja. Maar vergeet niet dat TS al flink geïnvesteerd heeft in dit huis en inrichting en hier graag wil blijven wonen. Hij heeft dus veel te verliezen als er verkocht moet worden.
Tja, hier ook weleens in dingen geïnvesteerd die niet doorgingen of uitkwamen. Soms moet je nu eenmaal je "verlies" pakken.

Maar TS is met de Noorderzon vertrokken blijkbaar, toch jammer altijd, om raad vragen en als het niet aanstaat, dan bloed het dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-06 13:14
Ja, snel handelen lijkt het devies, maar (sorry TS :P ) niet echt de 'MO' van onze TS. Ik snap dat je gevoelstechnisch het idee hebt dat je uitgemolken wordt terwijl je het eerder netjes (in jouw optiek) geregeld had. Echter heeft je ex ook rechten en is ze dat later gaan inzien, ook heeft ze jou natuurlijk gematst door niet door te razen met de afwikkeling in een periode dat jij geen hypotheek kon krijgen.

Kortom; snel handelen, desnoods 2e taxatie en gemiddelde pakken, probeer bv. iets van een regeling met haar te treffen als je haar niet in één keer kan uitkopen. Ik vrees dat je juridisch écht bot gaat vangen en ondertussen de prijs alleen maar oploopt. Het is ook enorm risicovol om een spelletje 'wie knippert er eerst met z'n ogen' te gaan spelen met je ex, wellicht heeft zij enige haast door aankoop nieuwe woning, aan de andere kant wordt zij iedere dag (op papier) een stukje rijker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Segafreak83 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:58:
[...]
Maar TS is met de Noorderzon vertrokken blijkbaar, toch jammer altijd, om raad vragen en als het niet aanstaat, dan bloed het dood.
Het opvallende en interessante aan dit is, is dat dit vaker en met name hier op t.net gebeurt. Ook ik heb het wel eens meegemaakt in topics waarin je even los van deze kwestie, denkt in je volste recht te staan en dat je dan de deksel op de neus krijgt.

Dan ga je de discussie aan en probeer je het te beargumenteren, maar die deksel op de neus komt elke reactie steeds harder aan.

Het vergt relativeringsvermogen om te accepteren dat er meerdere invalshoeken kunnen zijn aan een dergelijk conflict. Ook al staat de uitkomst je niet aan. Niet iedereen heeft dat en wil dat zien. Dat is toch een deukje in je ego. En daarmee doel ik niet op de TS, maar in algemene zin.

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Segafreak83 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:58:
[...]
Natuurlijk ook redelijke kans dat 'de andere kant' ondertussen op deze thread geattendeerd is, of dat een juridisch raadgever geadviseerd heeft de kaarten dichter bij de borst te houden. In zoverre verwijt ik TS niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:24
Het opvallende en interessante aan dit is, is dat dit vaker en met name hier op t.net gebeurt. Ook ik heb het wel eens meegemaakt in topics waarin je even los van deze kwestie, denkt in je volste recht te staan en dat je dan de deksel op de neus krijgt.
Nouja, als TS kun je dan tig keer op hetzelfde reageren. Daar zou ik ook niet zoveel zin in hebben. Dan liever je voordeel doen met de andere inzichten en tzt een update geven.

Deksel op de neus is wellicht deels waar en kan een gevolg zijn van andere/nieuwe inzichten, maar men is hier op t.net ook erg goed in zaken uit hun verband te trekken. Ik zou ook niet zoveel zin hebben om daar telkens op te reageren, want:
Dan ga je de discussie aan en probeer je het te beargumenteren, maar die deksel op de neus komt elke reactie steeds harder aan.
Inderdaad, je krijgt gelijk weer een heel forum over je heen ook al probeer je het objectief en eerlijk aan te vliegen.

Als TS moet je in dit soort topics ontzettend goed op je woordkeuze letten, want je wordt in no-time afgefikt op zaken die uit hun verband worden getrokken
Het vergt relativeringsvermogen om te accepteren dat er meerdere invalshoeken kunnen zijn aan een dergelijk conflict. Ook al staat de uitkomst je niet aan. Niet iedereen heeft dat en wil dat zien. Dat is toch een deukje in je ego. En daarmee doel ik niet op de TS, maar in algemene zin.
Daar ben ik het wel mee eens. Als TS moet je voor het starten van zo'n topic er wel van bewust zijn dat er andere invalshoeken/meningen/inzichten zijn die je zelf niet bedacht had. Dat kan pijn doen, maar daar moet je ook je voordeel mee doen.

Ik heb eerlijk gezegd te doen met TS en ook met de ex van TS. Ze hebben in de beginne alles netjes proberen te doen en eerlijk over een weer wat gegund. Zeer begrijpelijk in zo'n situatie en fijn als je niet met knallende ruzie uit elkaar gaat, maar dat traject moet niet te lang duren.

Dit heeft helaas te lang geduurd en nu zitten ze beide met de gebakken peren wat onderaan de streep een hele dure grap kan worden voor beide.

Beste optie blijft imo nog steeds om zsm eerlijk met elkaar het gesprek aan te gaan en te kijken of je er met elkaar uit kunt komen, hopelijk met over en weer nog steeds enigszins een gunfactor.
Of dat genoeg is om TS in de huidige woning te laten wonen en dat ex ook voldoende middelen krijgt om een woning aan te schaffen vraag ik mij af, maar als beide er nuchter in staan is er wellicht een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Is het niet mogelijk voor de TS om een afbetalingsregeling voor het geld wat hij niet direct kan ophoesten op te stellen?
Dus stel hij moet de ex 30K uitkopen, maar heeft maar 20K en dan voor de overige 10K met een regeling? En dan overeen komen met een lagere woningwaarde, zodat het uit te kopen bedrag op papier lager uit valt. Zodat hij op die manier als nog kan blijven. En dan zeg maar als een schuldbekentenis ondertekenen, buiten de notaris om.

Ik heb zo'n constructie gehad bij het kopen van de woning, om de woning nog in de NHG grens te laten vallen en daarop laten taxeren. De prijs lag echter 10K hoger, maar deze heb ik dus buiten de notaris om onderling met een ondertekening van een schuldbekentenis met de verkopende partij afgesproken. Ik heb bij overdracht alleen wel het geld direct moeten en kunnen betalen, maar als zijn ex zo coulant is, dan zou hij een afbetalingsregeling met haar kunnen treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:14

de Peer

under peer review

DBC87 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:37:
Is het niet mogelijk voor de TS om een afbetalingsregeling voor het geld wat hij niet direct kan ophoesten op te stellen?
Wellicht, maar dat is van latere zorg en is nu niet zo heel relevant.
Het gaat er in eerste instantie om dat er duidelijkheid komt. Wie staat er in zijn recht en/of welke compromis wordt er gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:04
Kwam deze week ook een bericht tegen ik een krant dat de regio waar je zit de prijzen ook heel rap stijgen. Moest ook meteen aan dit topic denken.

Kan je ons een update geven ? Is het gelukt om eruit te komen met je ex?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 20:52
Jaer schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 06:03:
Kwam deze week ook een bericht tegen ik een krant dat de regio waar je zit de prijzen ook heel rap stijgen. Moest ook meteen aan dit topic denken.

Kan je ons een update geven ? Is het gelukt om eruit te komen met je ex?
@chipdemunk hoe staat het er nu voor?

(Even een reactie met Tag)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste